Je bent wel vol van duitsers ofnie?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Engels is dan ook geen mooie taal. Duits is veel mooier en dan ga je vanzelf meer je best doen het goed te kunnen.
Dat vind ik zo ongelooflijk flauw. Ik kies er toch niet voor om mp te worden of profvoetballer of whatever. Je mag me op mijn werk aanspreken, en ik iemand anders toch ook?quote:Op zondag 6 mei 2007 17:43 schreef zwambtenaar het volgende:
Ga er zelf maar eens in een andere taal staan te preken. Altijd die kritiek op andere mensen. Doe het dan zelf beter, zeikstraal.
SCH, ik ben het met je eens hoorquote:Op zondag 6 mei 2007 21:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik zo ongelooflijk flauw. Ik kies er toch niet voor om mp te worden of profvoetballer of whatever. Je mag me op mijn werk aanspreken, en ik iemand anders toch ook?
Je klacht is gebaseerd op een juist Engels woord... Wat is dan precies je klacht? Dat hij "standpoint" gebruikt, terwijl niet veel mensen het woord gebruiken in het Engels?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik zo ongelooflijk flauw. Ik kies er toch niet voor om mp te worden of profvoetballer of whatever. Je mag me op mijn werk aanspreken, en ik iemand anders toch ook?
Relatief gezien wel.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij ben tevreden over de taalbeheersing van de Nederlandse politici?
Frans? Waarom zou iemand die taal "moeten" spreken? Het lijkt me meer een luxe dan een voorwaarde.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
SCH, ik ben het met je eens hoorAls premier hoor je gewoon fatsoenlijk Engels te kunnen. Overigens vind ik Frans er ook wel bijhoren, maar dat is minder vanzelfsprekend.
Yves Leterme spreekt anders een aardig woordje mee...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:21 schreef Cynix ® het volgende:
En dat is ook weer waar. Balkenende spreekt nog altijd stukken beter Engels dan welke buitenlandse politicus dan ook Nederlands.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Tu quoque .28jij net zo.2C jij-bak.29quote:Op zondag 6 mei 2007 17:43 schreef zwambtenaar het volgende:
Ga er zelf maar eens in een andere taal staan te preken. Altijd die kritiek op andere mensen. Doe het dan zelf beter, zeikstraal.
Leg uit?quote:Op maandag 7 mei 2007 14:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Tu quoque .28jij net zo.2C jij-bak.29![]()
"Doe het zelf eens beter" is een drogreden (ongeldig argument). Het standpunt is namelijk dat politici slecht Engels spreken, en aangezien SCH zelf geen politicus is, kun je het niet naar hem terugkaatsen. Zelfs al zou SCH Engels spreken als een Engelsman, het blijft compleet irrelevant voor de stelling dat politici slecht Engels spreken.quote:
Nee, nee, het betreft hier geen stelling, maar een kritiek op de taalvaardigheid van politici. Dat is heel wat anders.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
"Doe het zelf eens beter" is een drogreden (ongeldig argument). Het standpunt is namelijk dat politici slecht Engels spreken, en aangezien SCH zelf geen politicus is, kun je het niet naar hem terugkaatsen. Zelfs al zou SCH Engels spreken als een Engelsman, het blijft compleet irrelevant voor de stelling dat politici slecht Engels spreken.
Mijn klacht is gebaseerd op het in mijn ogen vaak te kort schieten van de taalvaardigheid in andere talen van onze politici. Het topic had misschien beter zo'n titel kunnen hebben: De belabberde talenkennis van onze politici.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:19 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je klacht is gebaseerd op een juist Engels woord... Wat is dan precies je klacht? Dat hij "standpoint" gebruikt, terwijl niet veel mensen het woord gebruiken in het Engels?![]()
Maar de "flater" was geen flater, aangezien het een juist Engels woord is. Het feit dat het woord weinig in de speektaal wordt gebruikt, maakt het nog geen flater.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn klacht is gebaseerd op het in mijn ogen vaak te kort schieten van de taalvaardigheid in andere talen van onze politici. Het topic had misschien beter zo'n titel kunnen hebben: De belabberde talenkennis van onze politici.
Balkenende maakte een flater zaterdag, en wel vaker, mijn klacht is dat hij toch vrij beroerd Engels spreekt voor een premier. Maar het topic gaat niet over hem.
Oftewel SCH maakte een flater, mogen we hem daar als 'journalist' wel op aanspreken? Je mag toch verwachten dat een echte journalist even beter nadenkt over een topictitel.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:02 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar de "flater" was geen flater, aangezien het een juist Engels woord is. Het feit dat het woord weinig in de speektaal wordt gebruikt, maakt het nog geen flater.
LinkseFrieseVegetarier heeft gewoon gelijkquote:Op maandag 7 mei 2007 15:11 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, nee, het betreft hier geen stelling, maar een kritiek op de taalvaardigheid van politici. Dat is heel wat anders.
Absolutely out of the question.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:36 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
LinkseFrieseVegetarier heeft gewoon gelijk
Jawel, maar in dit geval heb ik gelijk.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:46 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]Omdat jij geen ongelijk kan hebben?
quote:Op maandag 7 mei 2007 18:52 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Jawel, maar in dit geval heb ik gelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |