abonnement Unibet Coolblue
pi_48935144




Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!
quote:
ADHD is de Engelse afkorting van ‘Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder’. In het Nederlands betekent dit ‘Aandachtsstoornis met hyperactiviteit’. Over mensen met ADHD wordt wel gezegd dat bij hen 'de rem ontbreekt': ze vinden het moeilijk hun gedrag en plannen in toom te houden.
paar handige web sites en adressen:

bron


Patiëntenverenigingen
www.balansdigitaal.nl
Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.

Balans
De Kwinkelier 37-39
3722 AR Bilthoven
Telefoon: 030-225 50 50
Advies- en informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min)
ma-, di-, do- en vr-ochtend van 9.00-13.00 uur

www.impulsdigitaal.nl
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen

Impuls
De Kwinkelier 39
3722 AR Bilthoven
Advies- en Informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min).
ma t/m vr 9.00-13.00 uur en op do. ook van 18.00-20.00 uur


www.zitstil.be

Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD

Zit Stil
Centrum 'Zit Stil'
Heistraat 321
2610 Wilrijk
België
Telefoon: 03-830 30 25
Fax: 03-825 20 72

Ervaringsdeskundigen

www.adhd.pagina.nl
Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen.
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026
Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site.

www.adhd.nl
De ADHD Stichting
Eendrachtsweg 21
3012 LB Rotterdam

Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.

www.hersenstorm.com
Hersenstorm - ADHD bij volwassenen.
Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.

www.adhdplus.nl
Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.

www.dylanfrancis.nl
Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.

Lotgenotencontact/chatten/informatie

http://groups.yahoo.com/group/adhd_in_nederland

www.adhd-cafe.nl

ADHDhebbenwij (msn group)

www.adhdcafe.com

www.adhd-plus.nl

www.adhdxtra.nl

http://www.adhdnews.com kan je ook dat pols bandje kopen :p

medicatie:

www.janssen-cilag.nl





vorige topics
ADD / ADHD - deel 1
ADD / ADHD - deel 2
ADD / ADHD - deel 3
ADD / ADHD - deel 4
ADD / ADHD - deel 5
ADD / ADHD - deel 6
ADD / ADHD - deel 7

Wees hier blij met goed weer enzo!

(wil een modje de op misschien hier in zetten? bvd )

[ Bericht 92% gewijzigd door Chell op 02-05-2007 18:49:32 ]
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 mei 2007 @ 18:49:58 #2
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48935823
*blauw kleurtje misbruikt heeft* en tevens tvp
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:55:14 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48935997
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_48936422
tvp
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48936951
Hoi
PS4 online: micro_nl
pi_48939256
moeten we niet naar italië verhuizen zodat we altijd opgewekt en energiek zijn?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:33:28 #7
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_48939738
ook maar een terugvindhypertje, anders ben ik jullie weer kwijt
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_48941949
WIew! een nieuw topic!
We zijn ooooooh zo druk en we posten minder
Voices tell me I'm the shit.
pi_48942446
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:33 schreef Roeji het volgende:
ook maar een terugvindhypertje, anders ben ik jullie weer kwijt
als je ons kwijt was zou ik je komen zoeken en halen roeji.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 3 mei 2007 @ 00:09:09 #10
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_48949207
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:32 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

als je ons kwijt was zou ik je komen zoeken en halen roeji.
hahahaha, das lief. Hoe is t verder? Ik geloof dat t bij jou wel aardig op rolletjes loopt (werk enzo), tenminste zoiets heb ik laatst gelezen als ik me goed herinner.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_48955928
Even een vraagje, laatst vroeg een leraar aan mij of ik misschien ADD had. Ik ben zelf eigenlijk meer bekend met ADHD en herken ik me totaal niet in. Ik weet ook nog maar heel kort van ADD, wist toevallig wel een beetje wat t was maar had er verder niet echt over nagedacht. Nou keek ik gister even op zo'n site met herkenningspunten enzo, en daar schrok ik dus nogal van Bijna alles klopte

Nou is mijn vraag dus, wanneer ga je hiermee naar een huisarts of je laten onderzoeken en 't hele gebeuren? Het is namelijk niet zo dat t helemaal niet goed met me gaat of niet meer kan functioneren. En dit is nou niet iets wat je alleen ff voor de zekerheid doet lijkt me?
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:52:13 #12
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_48956787
@Moja, je kunt toch altijd om een gesprek met je huisarts vragen en hem voorleggen wat je hier verteld. Hij kan dan wel aangeven wat t slimste is. Hij kent jou beter dan dat hier iemand jou kent.
Geef gewoon aan dat je niet precies weet wat je ermee moet en dat je geschrokken bent van de herkenning in dat verhaal op die site. misschien kan hij je gerust stellen of evt doorverwijzen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:27:54 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48960659
ik heb een opruim/schoonmaak bui

Ik ben vriendlief z'n was aan het doen, de afwas, strax ff stofzuigen,rommel opruimen en het bed verschonen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:26:14 #14
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48970055
Hoei! Een nieuw Topic. Ik was de hele bups bijna kwijt, maar ik Vond jullie nog oP tijd!.
(Ja, ja lekker fout verkapte TVP )

Ik heb hier net héééééél even lekker in de zon gezeten. Vandaag voor het eerst sinds tijden echt warm en minder wind hier achter huis.
(afgelopen dagen waaide je hier bijna uit je ondergoed )

Wel lachen ik word spontaan productief van een beetje effectieve zon.
In de zon -> heb ik het graskleed uit het schuurtje getrokken, eerst maar uitgeklopt want er zat naar mijn mening veuls te veul zand in, toen neergelegd, bedacht toen dat ik ook maar even goed moest stofzuigen in huis (en daarna ook nog een keer dat grastapijt gestofzogen ) en ik denk dat ik zo maar 's wat was ga weg vouwen (en misschien ook nog wel in de kast ruimen )

[ Bericht 3% gewijzigd door Noli. op 03-05-2007 16:32:52 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:52:20 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48970986
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:26 schreef Noli. het volgende:
Hoei! Een nieuw Topic. Ik was de hele bups bijna kwijt, maar ik Vond jullie nog oP tijd!.
(Ja, ja lekker fout verkapte TVP )

Ik heb hier net héééééél even lekker in de zon gezeten. Vandaag voor het eerst sinds tijden echt warm en minder wind hier achter huis.
(afgelopen dagen waaide je hier bijna uit je ondergoed )

Wel lachen ik word spontaan productief van een beetje effectieve zon.
In de zon -> heb ik het graskleed uit het schuurtje getrokken, eerst maar uitgeklopt want er zat naar mijn mening veuls te veul zand in, toen neergelegd, bedacht toen dat ik ook maar even goed moest stofzuigen in huis (en daarna ook nog een keer dat grastapijt gestofzogen ) en ik denk dat ik zo maar 's wat was ga weg vouwen (en misschien ook nog wel in de kast ruimen )
waar woon je dan?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:02:35 #16
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48971349
Tussen Ameland en Leeuwarden.


(aan de rand van het durrep hier zie je de dijk (die van die dobbeknollen))

[ Bericht 51% gewijzigd door Noli. op 03-05-2007 17:07:58 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_48971433
is dat niet nat?
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:07:10 #18
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48971519
ik post dit hier omdat ik anders het topic net zo goed terugvind als die dingen die ik toch ECHT dáár had neergelegd ;')
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:10:18 #19
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48971614
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:04 schreef Tangarine het volgende:
is dat niet nat?
Neeheeee.... Niet tussen Holwerd en Ameland.. Da's wél nat

[ Bericht 4% gewijzigd door Noli. op 03-05-2007 17:23:28 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:50:21 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48972839
mn was is bijna droog.

Zeg,meer mensen die hier een pgb hebben en +- 583 euro per maand moeten dokken aan 1 of andere kut instantie? ik vind het erg veel
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_49035870
Ik weet nog steeds niet zeker of ik ADHD heb, ik heb me iig nog nooit laten testen. Al m'n vrienden, leraren etc vermoeden van wel. Ik kan me iniedergeval heel goed assioceren met deze zin: Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:37:18 #22
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_49037715
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:15 schreef Rubbish11 het volgende:
Ik weet nog steeds niet zeker of ik ADHD heb, ik heb me iig nog nooit laten testen. Al m'n vrienden, leraren etc vermoeden van wel. Ik kan me iniedergeval heel goed assioceren met deze zin: Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!
Het kunnen ook gewoon slechte eigenschappen zijn
Voices tell me I'm the shit.
pi_49040213
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:37 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Het kunnen ook gewoon slechte eigenschappen zijn
En dat dan net ook de eigenschappen zijn van mensen met ADHD . Dat als mensen vragen: "Heb jij ADHD ofzo?" dat ik dan zeg "Nee, alleen de eigenschappen"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:55:31 #24
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49040854
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:29 schreef Rubbish11 het volgende:

[..]

En dat dan net ook de eigenschappen zijn van mensen met ADHD . Dat als mensen vragen: "Heb jij ADHD ofzo?" dat ik dan zeg "Nee, alleen de eigenschappen"
Wat wil je nu? Dat wij zeggen dat je adhd hebt? Ga eerst eens met een huisarts of psych praten en uitzoeken of je het ook echt hebt.
Adhd is veel meer dan alleen maar een paar eigenschappen. En ik help je hopen dat je het niet hebt. Of je moet alleen maar geinteresseerd zijn in een stempeltje om als excuus te kunnen gaan gebruiken.

Sorry als ik misschien bot overkom, maar ik erger me gruwelijk aan jouw bovenstaande opmerking.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_49041182
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:55 schreef Roeji het volgende:

[..]

Wat wil je nu? Dat wij zeggen dat je adhd hebt? Ga eerst eens met een huisarts of psych praten en uitzoeken of je het ook echt hebt.
Adhd is veel meer dan alleen maar een paar eigenschappen. En ik help je hopen dat je het niet hebt. Of je moet alleen maar geinteresseerd zijn in een stempeltje om als excuus te kunnen gaan gebruiken.

Sorry als ik misschien bot overkom, maar ik erger me gruwelijk aan jouw bovenstaande opmerking.
|Sorry dit was meer weer een opmerking op de opmerking boven me.. Ik heb wel eens tests gedaan voor ADHD waar overal uitbleek dat ik het zou hebben, maar ik heb mij nog nooit officieel laten testen. Ik ben dit wel van plan te gaan doen. Niet dat ik het wil hebben, maar als ik weet dat ik het heb kan ik er misschien mee leren omgaan. Ik ben er iniedergeval bijna zeker van dat ik een concentratiestoornis heb of iets dergelijks, maar ik verafschuw een beetje al die tests enzo..
Sorry voor die opmerking hij was iig neit verkeerd bedoelt
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:41:08 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49042086
Ik ben ontzettend druk in mn hoofd ik moet echt minder bier drinken Daar word ik zoooo hyper van soms
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:38:35 #27
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49043665
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:07 schreef Rubbish11 het volgende:

[..]

|Sorry dit was meer weer een opmerking op de opmerking boven me.. Ik heb wel eens tests gedaan voor ADHD waar overal uitbleek dat ik het zou hebben, maar ik heb mij nog nooit officieel laten testen. Ik ben dit wel van plan te gaan doen. Niet dat ik het wil hebben, maar als ik weet dat ik het heb kan ik er misschien mee leren omgaan. Ik ben er iniedergeval bijna zeker van dat ik een concentratiestoornis heb of iets dergelijks, maar ik verafschuw een beetje al die tests enzo..
Sorry voor die opmerking hij was iig neit verkeerd bedoelt

Ik had gezien dat je reageerde op de post ervoor. Maar t kwam op mij over alsof een aantal mensen of misschien jijzelf zomaar uit t niets aankwam(en) met het idee: ik heb misschien adhd. En daardoor vond ik die opmerking niet geweldig omdat t dus leek alsof je t perse wilde omdat je 'toevallig' een aantal eigenschappen ervan hebt.

Maar oke, alweer vergeten enzo. Daar heb je bij een adhd-er toch al snel voordeel mee, vooral bij mij. Ik vergeet ontieglijk veel

Ik raad je echt aan om het (als je hinder ervan ondervind) je via officiele weg te laten testen. De internettests zijn leuk, maar ik zou daar niet blind op varen. Overigens viel t bij mij mee, ik geloof dat ik in totaal 4 testen heb gedaan en uiteraard de nodige gesprekken.

Succes!!
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_49043842
Ik ben dus vrijdag bij de huisarts geweest, en ik krijg vanzelf bericht van ggz/lentis/whatever voor een afspraak
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_49043977
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:38 schreef Roeji het volgende:

[..]


Ik had gezien dat je reageerde op de post ervoor. Maar t kwam op mij over alsof een aantal mensen of misschien jijzelf zomaar uit t niets aankwam(en) met het idee: ik heb misschien adhd. En daardoor vond ik die opmerking niet geweldig omdat t dus leek alsof je t perse wilde omdat je 'toevallig' een aantal eigenschappen ervan hebt.

Maar oke, alweer vergeten enzo. Daar heb je bij een adhd-er toch al snel voordeel mee, vooral bij mij. Ik vergeet ontieglijk veel

Ik raad je echt aan om het (als je hinder ervan ondervind) je via officiele weg te laten testen. De internettests zijn leuk, maar ik zou daar niet blind op varen. Overigens viel t bij mij mee, ik geloof dat ik in totaal 4 testen heb gedaan en uiteraard de nodige gesprekken.

Succes!!
Bedankt voor de reactie nu
Qua school resultaten heb ik er toch wel hinder van. Ik kan me nooit meer dan 30 minuten op een vak concentreren als ik echt moet leren. Huiswerk maken lukt me sowieso niet.
Als ik echt in iets geinterreseerd bent lukt het nog wel een beetje maar anders kan ik het echt niet in me opbrengen.
Ik ben megasnel afgeleid elk geluidje of iets wat ik hoor als ik ergens mee bezig ben merk ik op, en ik kijk dan ook gelijk die richting in. In de klas ben ik zeer aanwezig door op iedereen te reageren die iets zegt en hier heb ik niet alleen mezelf mee maar ook de andere.
M'n hoofd is gewoon een grote chaos zo nu en dan

Soms kom ik ook wel moeilijk in slaap doordat er nog 1000 dingen door mn hoofd razen, maar ik weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft. Ik denk dat ik binnekort maar is aan ons mam ga vragen of ik misschien niet beter toch wel getest moet worden (heeft ze zelf al meerdere keren voorgesteld, ik heb het alleen telkens afgewezen)
pi_49050864
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:44 schreef Tangarine het volgende:
Ik ben dus vrijdag bij de huisarts geweest, en ik krijg vanzelf bericht van ggz/lentis/whatever voor een afspraak
UMCG heeft ook een poli voor ADHD/ADD, wist je dat? Wachttijd is daar 2 tot 5 maanden, maar als je alleen een diagnose wil, dan kan dat in een dag bepaald worden....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 6 mei 2007 @ 12:56:25 #31
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49059068
even een TVP tje en dan een powernapje doen!


Verder gaat het steeds weer beterder, echt heel vervelend zijn die dips rondom mijn menstruatie, dan heb ik echt een hele periode een ultra add blues
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 6 mei 2007 @ 13:14:25 #32
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_49059467
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:56 schreef melonovy het volgende:
even een TVP tje en dan een powernapje doen!


Verder gaat het steeds weer beterder, echt heel vervelend zijn die dips rondom mijn menstruatie, dan heb ik echt een hele periode een ultra add blues
Ik zou wel willen dat ik lekker kon powernappen...
maar met concerta lukt dat niet echt.
Trouwens, kan iemand even zorgen dat het niet gaat regenen volgende week, ik benhelemaal happy door al die zon!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_49062292
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:14 schreef compier het volgende:

[..]

Ik zou wel willen dat ik lekker kon powernappen...
maar met concerta lukt dat niet echt.
Trouwens, kan iemand even zorgen dat het niet gaat regenen volgende week, ik benhelemaal happy door al die zon!
ik kan wel goed pitten met ritalin.
en de komende paar maanden is er alleen maar zon en 20 graden +.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zondag 6 mei 2007 @ 14:53:55 #34
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_49062314
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:14 schreef compier het volgende:

[..]

Ik zou wel willen dat ik lekker kon powernappen...
maar met concerta lukt dat niet echt.
Trouwens, kan iemand even zorgen dat het niet gaat regenen volgende week, ik benhelemaal happy door al die zon!
Ik kan nooit powernappen
En als de wekker is gegaan... kom ik niet meer in slaap
Voices tell me I'm the shit.
  zondag 6 mei 2007 @ 15:37:07 #35
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49063685
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:53 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Ik kan nooit powernappen
En als de wekker is gegaan... kom ik niet meer in slaap
ik sinds kort ook niet meer maar dat komt volgens mij door de vitamine pillen ik was telkens zo kei moe dat ik de hele dag sliep bijna. Na die vita pillen niet meer

maar Powernapjes doen kan ik wel
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 6 mei 2007 @ 15:54:22 #36
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49064164
Mel fijn dat het beter gaat

Powernapjes (lekker met een graadje of 25 in de hangmat Hmmm, kom maar op)

Ik heb trouwens helemaal geen test gehad
Ik heb twee gesprekken gehad (1 alleen + 1 met pa en husb) en schijnbaar kwam daar zo duidelijk uit naar voren dat ik zeker wel ADD heb.
Gewoon even afwachten dus hoe het bij de desbetreffende instantie gaat waar je angemeld word/bent.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:10:43 #37
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_49160018
Tis hier wel altijd heel rustig
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:43:37 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49161485
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:10 schreef melanie_the_miss het volgende:
Tis hier wel altijd heel rustig
dat viel me ook al op ja
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_49166544
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:10 schreef melanie_the_miss het volgende:
Tis hier wel altijd heel rustig
hier heb je wat te doen. mijn laatste nummer.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_49166597
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:14 schreef compier het volgende:

Trouwens, kan iemand even zorgen dat het niet gaat regenen volgende week, ik benhelemaal happy door al die zon!
wat een pisweer. word er chagerijnig van.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:35:47 #41
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_49187385
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:28 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

wat een pisweer. word er chagerijnig van.
Ja he! ik kan dan bv ook niet skateboarden, the main thing om mn energie een beetje weg te krijgen
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:38:16 #42
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_49194338
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:27 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

hier heb je wat te doen. mijn laatste nummer.
leuk maar wat moet ik hiermee ?
Voices tell me I'm the shit.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:42:26 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49194477
ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeelemaal gestresst Mn pc hangt (mn updates blijven hangen) en mn laptop zit ook vast. Ik heb zin om ALLES zo het kutraam uit te flikkeren
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_49196563
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:38 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

leuk maar wat moet ik hiermee ?
tja, luisteren?
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:42 schreef Qwea het volgende:
ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeelemaal gestresst Mn pc hangt (mn updates blijven hangen) en mn laptop zit ook vast. Ik heb zin om ALLES zo het kutraam uit te flikkeren
ga de natuur checken. vanmiddag in de pauze was ik helemaal gaar (nu ook trouwens) van veel te weinig slaap al dagen. ik liep naar het dichtsbijzijnde stukje groen en fleurde meteen op.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:44:59 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49196689
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:41 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

tja, luisteren?
[..]

ga de natuur checken. vanmiddag in de pauze was ik helemaal gaar (nu ook trouwens) van veel te weinig slaap al dagen. ik liep naar het dichtsbijzijnde stukje groen en fleurde meteen op.
als ik me ergens in vast heb gebeten wil ik niets anders doen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:23:25 #46
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49204658
Vastlopende computers zijn dramatisch, het komt altijd op het verkeerde moment, en altijd heb je net niet op tijd die backup gemaakt die je al een possje van plan was te maken ...
Hoe staat het er nu mee Qwea?
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:34:51 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49205254
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:23 schreef melonovy het volgende:
Vastlopende computers zijn dramatisch, het komt altijd op het verkeerde moment, en altijd heb je net niet op tijd die backup gemaakt die je al een possje van plan was te maken ...
Hoe staat het er nu mee Qwea?
Verholpen voor de helft. Blijkt een windows bug te zijn, meer mensen hebben er last van dat bij het updaten hun cpu load 100% is en blijft.

Binnenkort komt er een hotfix voor uit. Ik heb hem maar 15 min laten staan met full load, en toen kon ik de updates erg traag downen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 12 mei 2007 @ 08:19:36 #48
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49293610
Gisteren is eindelijk mijn vermoeden bevestigd en heb ik de diagnose ADHD gekregen, dat duurde even al met al ( het balletje rolt al sinds begin januari)
In juni hebben we weer een afspraak en kijken we samen even naar mijn dossier, haar bevindingen, welke variant, hoe nu verder met coaching en medicatie, dat soort dingen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:30:24 #49
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49300994
Oef.. Dat heeft nog best even geduurd zeg!
En je heb dus het H'tje er ook bij. Had je dat zelf ook al verwacht? Omdat je (huisarts) eerst aangaf dat het vermoeden was dat je ADD had..
Hoe zijn de afspraken verlopen, moest je tests doen of heb je net als ik alleen gesprekken gehad?

Hoe voel je je nu?
Over het algemeen gezien, en voelt het een beetje als een opluchting dat je nu toch wel zekerheid hebt? Of maakt het geen verschil?


De diagnose voelde voor mij als een soort opluchting.
"Ik ben niet 'gek' Nou ja, ik kan er zelf tenminste niks aan doen. Het ligt niet aan mijzelf dat ik zo ben."
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 12 mei 2007 @ 16:21:06 #50
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49302310
Toppunt van studieontwijkend gedrag: zodra de droger ook maar enig teken geeft dat het programma afgelopen is, opstaan, de was uit de droger halen en het bed direct voorzien van frisgewassen beddengoed


pi_49303140
Toppunt van studieontwijkend gedrag: draadloze router kopen en installeren - gevolgd door het roken van een joint.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 12 mei 2007 @ 16:51:45 #52
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49303173
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:50 schreef mighty_myte het volgende:
Toppunt van studieontwijkend gedrag: draadloze router kopen en installeren - gevolgd door het roken van een joint.
Nee joh da's normaal Maar ik verkies nu het doen van huishoudelijke klusjes boven studeren..en da's, in mijn geval, wel echt heel ernstig
pi_49341721
Ik had het gevoel dat m'n huisarts me niet echt serieus nam toen ik begon over add/adhd, maarja hij heeft binnekort een gesprek met mams, en daarna wordt ik doorverwezen als het goed is.
  maandag 14 mei 2007 @ 10:09:50 #54
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49354868
Gisteren een communie feest gehad van een of ander achterneefje. Zag voor het eerst in jaren de familie van mn moederskant weer. Nou ik weet meteen weer van welke kant van de familie ik zeker weten adhd heb georven. Jeetje mina, na een uur verging ik van de hoofdpijn van het geschreeuw en gekwaak en alle jengelende kids. Waaronder dus een stereotiep adhd-ertje. De vrouw van mn neef vertelde: 'hij is zo rustig tegenwoordig" Jeah right, het kind stuiterde echt door de tent heen, sloopte het halve springkussen en viel elk kind lastig. Maar toen hij een keer een tik kreeg (per ongeluk), toen was het natuurlijk brullen en hop, naar mama want hji werd gepest.

Ik ben na 1,5uur met knallende koppijn daar weggegaan. Ik had het echt gehad. Ik weet nu dus wel zeker dat mn neven het allebei hebben, plus de kinderen van een van die neven. En de jongste zoon van mn nicht vermoedelijk ook. Grappig dat het allemaal jongens/mannen zijn. Ik ben de echte vrouw die het heeft. Oke, de familie die niet meer leeft daar zullen we het nooit van weten. Maar zover ik me kan herinneren zijn er geen vrouwen die t hebben in de familie. Of in heel lichte vorm misschien.

Maar het idiote was nog dat ineens mn neven en nicht weer contact wilde gaan (proberen te) houden. Ik heb ze de laatste 15 jaar misschien 5 keer gezien. Nog nooit een kaartje van gekregen met welke gelegenheid dan ook en dan zouden we nu weer 'happy happy joy joy' contact moeten houden?
Met mn nicht lijkt t me wel leuk, maar ik heb geen flauw benul waar we het ooit over zouden moeten hebben. Ze komt wel binnenkort een keertje langs om een schilderij te brengen, heeft onze opa gemaakt en ik hecht nogal veel aan die dingen. Dat weet ze en ze wilde dan ook graag dat ik het schilderij kreeg aangezien zij er niks mee doet en het op zolder heeft staan. Dat vond ik dus wel heel erg leuk van dr. Maar dat waren ook de enige woorden (op gefeliciteerd met je zoon, na) die we hebben gewisseld. En een van mn neven wilde een keer samen naar de film gaan. Jeetje.
Voelt vreemd aan om met mensen te praten die je neven en nicht zijn maar die je in je hele leven amper hebt gezien. We schelen ook minstens 10 jaar. En met de oudste scheel ik, dacht ik, zo'n 16 jaar.

Ik zie wel wat er van komt. In de loop der jaren hebben zij ook laten zien dat ze niet echt goed in contact houden zijn. Dus wie weet zijn het gewoon loze beloftes.

Het resultaat van gisteren is dat ik mn medicatie weer terug ga ophogen, ik heb nu gemerkt hoe slecht ik tegen al die drukte kan. En met een hogere dosering kan ik daar wel weer beter tegen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  maandag 14 mei 2007 @ 13:25:03 #55
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49361343
Noli, wat een vragen...
Ja het heeft echt even geduurd idd, maar goed. Ik ben dan niet zo van de zelfdiagnose, maar toen ik over ADD las herkende ik me zelf er wel volledig in, sindsdien vielen de kwartjes al op z'n plek. Nu mijn vermoeden bevestig is, voel ik me oke, ben er eigenlijk vrij relax onder, het is zo. Ik begrijp me zelf nu beter, waarom dingen gaan zoals ze gaan. Ik worstel al sinds de puberteit met allerlei vraagstukken over mezelf en eindelijk kan ik dus dingen verklaren, en nu met die diagnose definitief.
En nu moet ik me maar eens verdiepen in de diverse vormen van medicatie en gaan we babbelen over coaching enzo, nou is het wel handig om eens te kijken naar de mogelijkheden.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 14 mei 2007 @ 13:27:23 #56
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49361422
Roeji, partypooper!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 14 mei 2007 @ 14:31:02 #57
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49364134
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:27 schreef melonovy het volgende:
Roeji, partypooper!
Zeg... Je hebt net je diagnose en nu denk je al te kunnen oordelen


Het was of een uurtje of2 gaan of niet gaan. Ben niet zo fan van die verplichte familiefeestjes waar je ineens perfect met mekaar overweg kunt en alles super geweldig enzo. Van dat faken voor de omstanders
Dus dan is mijn middenweg dat ik heel even ga en mn neus laat zien. Mijn ouders zijn wel gebleven en zij vinden het wel gezellig en leuk. Maar zij kennen er dan ook meer mensen dat ik.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  maandag 14 mei 2007 @ 20:49:11 #58
105850 Fuente
mamamuts
pi_49378152
Hey allemaal,
Ik kom me voor voorlopig even melden in het topic. Enorm veel herkenning hier...
Ik maak morgen een afspraak met de HA. Ik heb geen diagnose ADD, maar vertoon wel enorm veel kenmerken ervan en de situatie wordt momenteel onhoudbaar hier in huis. Vandaar dat ik een verwijzing ga vragen om eindelijk erachter te komen wat er aan de hand is...
Hoe ging het bij jullie verder na een verwijzing? Waar kom je dan terecht, bij de GGZ ofzo?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 mei 2007 @ 21:09:51 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49378890
gezeik thuis. Weet je wat zo irritant is, mijn moeder en ik kunnen absoluut NIET met elkaar overweg meestal. En elke x als ik haar de waarheid zeg ( dat ze bv met jan en alleman ruzie heeft maar dat het nooit aan haar ligt) moet ik mn bek houden want ik ben een achterlijke kut adhd'er zo slap vind ik dat altijd.

Ik krijg dan ook altijd buffel neigingen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 14 mei 2007 @ 23:38:33 #60
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49386140
Hey Fuente, even wat topics doorlezen dan lees je een hoop ervaringen omtrent diagnoses en doorverwijzingen,

Qwea, wat storend zeg dat je moeder dat tegen je gebruikt., dat zou me echt pissig maken!

Ik ga nu mijn bedje opzoeken, het is alweer veels te laat dat ik naar bed ga! Maar ik vind Evelien op tv zo leuk.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 14 mei 2007 @ 23:40:12 #61
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49386216
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:31 schreef Roeji het volgende:

[..]

Zeg... Je hebt net je diagnose en nu denk je al te kunnen oordelen
Om goed te kunnen oordelen heb je niet per se een diagnose AD(H)D nodig hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_49389846
Hallo, ik heb ADD

En ik ben voorgoed gestopt met die klote ritalin ik ben een fervent fitnesser, en had een aardig resultaat bereikt qua lichaam. was 82 kilo, terwijl ik voor fitnessen 68 woog, ben 1.89 lang.
Dat was vóór de ritalin althans.
Een welbekende bijwerking van ritalin is dat je er erg van kan vermageren, dat ging in mijn geval wel op.

Na het gebruik van ritalin was ik teruggevallen naar 75 kilo, aardige deuk in training dus.
Maargoed fitness is niet het belangrijkste natuurlijk, ik heb ook qua concentratie geen enkele improvement gemerkt.
Voelde me een robot van dat spul en werd er behoorlijk depressief van na het een paar weken gebruikt te hebben, totaal afgevlakt en geen lol meer in het leven hebben.

Nu ik er een paar weken mee gestopt ben, voel ik me weer zoals het moet, dan maar een chaos en gelukkig.

Fuck ritalin !

Mijn gebrek aan discipline ga ik btw ook niet aan ADD toeschrijven, thats too easy.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:19:34 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49390251
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:38 schreef melonovy het volgende:
Hey Fuente, even wat topics doorlezen dan lees je een hoop ervaringen omtrent diagnoses en doorverwijzingen,

Qwea, wat storend zeg dat je moeder dat tegen je gebruikt., dat zou me echt pissig maken!

Ik ga nu mijn bedje opzoeken, het is alweer veels te laat dat ik naar bed ga! Maar ik vind Evelien op tv zo leuk.
och,dat gaat al jaaaaaaaaaaren zo echt pissig word ik er alleen om als ik al flink chagarijnig ben
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:21:37 #64
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49390257
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 03:26 schreef Twin1983 het volgende:
Hallo, ik heb ADD

En ik ben voorgoed gestopt met die klote ritalin ik ben een fervent fitnesser, en had een aardig resultaat bereikt qua lichaam. was 82 kilo, terwijl ik voor fitnessen 68 woog, ben 1.89 lang.
Dat was vóór de ritalin althans.
Een welbekende bijwerking van ritalin is dat je er erg van kan vermageren, dat ging in mijn geval wel op.

Na het gebruik van ritalin was ik teruggevallen naar 75 kilo, aardige deuk in training dus.
Maargoed fitness is niet het belangrijkste natuurlijk, ik heb ook qua concentratie geen enkele improvement gemerkt.
Voelde me een robot van dat spul en werd er behoorlijk depressief van na het een paar weken gebruikt te hebben, totaal afgevlakt en geen lol meer in het leven hebben.

Nu ik er een paar weken mee gestopt ben, voel ik me weer zoals het moet, dan maar een chaos en gelukkig.

Fuck ritalin !

Mijn gebrek aan discipline ga ik btw ook niet aan ADD toeschrijven, thats too easy.
ik gebruik die zooi ook niet. Ooit eens gebruikt en idd, je bent een soort van zombie. Ik ben liever een chaoot en van tijd tot tijd wat druk dan iemand die telkens voor zich uit zit te staren en waar geen woord uitkomt.

Gelukkig heb ik het ook niet ernstig. Ik ben bv niet elke dag druk. Dat komt 1x per 2 weken voor ofzo. En die chaos in mn hoofd is ook niet elke dag
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:27:14 #65
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49390279
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:40 schreef melonovy het volgende:

[..]

Om goed te kunnen oordelen heb je niet per se een diagnose AD(H)D nodig hoor!
t was een geintje
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:40:40 #66
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_49392206
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:49 schreef Fuente het volgende:
Hey allemaal,
Ik kom me voor voorlopig even melden in het topic. Enorm veel herkenning hier...
Ik maak morgen een afspraak met de HA. Ik heb geen diagnose ADD, maar vertoon wel enorm veel kenmerken ervan en de situatie wordt momenteel onhoudbaar hier in huis. Vandaar dat ik een verwijzing ga vragen om eindelijk erachter te komen wat er aan de hand is...
Hoe ging het bij jullie verder na een verwijzing? Waar kom je dan terecht, bij de GGZ ofzo?
Ik kom net van de huisarts. Heb al jaren het sterke vermoeden dat ik ADD heb, ook vooral na tests op het internet, ben nu dan doorverwezen naar de psychiater (bij het ziekenhuis).

De huisarts deed eerst een kort testje om me te kunnen doorverwijzen, maar volgens haar was ik een typische vrouwelijke ADD'er. Goed, voor mij niets nieuws, maar fijn dat er eindelijk eens iemand erkenning geeft! Vroeger wisten ze bij het Riagg niet was ze met mij aanmoesten. Maar ja, dat heeft wel jaren van frustratie gekost. Hopelijk gaat het nu beter worden. Ik zou over een paar weken meer horen, er was wel een lange wachtlijst zei de HA.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:32:22 #67
105850 Fuente
mamamuts
pi_49401221
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:40 schreef xepera9 het volgende:

[..]

Ik kom net van de huisarts. Heb al jaren het sterke vermoeden dat ik ADD heb, ook vooral na tests op het internet, ben nu dan doorverwezen naar de psychiater (bij het ziekenhuis).

De huisarts deed eerst een kort testje om me te kunnen doorverwijzen, maar volgens haar was ik een typische vrouwelijke ADD'er. Goed, voor mij niets nieuws, maar fijn dat er eindelijk eens iemand erkenning geeft! Vroeger wisten ze bij het Riagg niet was ze met mij aanmoesten. Maar ja, dat heeft wel jaren van frustratie gekost. Hopelijk gaat het nu beter worden. Ik zou over een paar weken meer horen, er was wel een lange wachtlijst zei de HA.
Wel fijn voor je dat je wat herkenning vindt, en dat de HA dat ook herkent!

Ik heb om 10 voor 4 een afspraak bij onze HA. Ik hoop dat er hier niet al te lange wachtlijsten zijn, maar 'k zal wel zien.
Heb zelf ook een verleden bij het RIAGG en een Psycholoog erop zitten, maar toen was ik 14, 15, 16, die leeftijden een beetje. Daar is nooit een diagnose gesteld.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:57:05 #68
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49402219
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 07:27 schreef Roeji het volgende:

[..]

t was een geintje
i know skeetje
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:24:06 #69
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49403360
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:57 schreef melonovy het volgende:

[..]

i know skeetje


hoe is t verder met je, sinds je nu het 'stempeltje' hebt?
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_49409077
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 03:26 schreef Twin1983 het volgende:
Hallo, ik heb ADD

En ik ben voorgoed gestopt met die klote ritalin ik ben een fervent fitnesser, en had een aardig resultaat bereikt qua lichaam. was 82 kilo, terwijl ik voor fitnessen 68 woog, ben 1.89 lang.
Dat was vóór de ritalin althans.
Een welbekende bijwerking van ritalin is dat je er erg van kan vermageren, dat ging in mijn geval wel op.

Na het gebruik van ritalin was ik teruggevallen naar 75 kilo, aardige deuk in training dus.
Maargoed fitness is niet het belangrijkste natuurlijk, ik heb ook qua concentratie geen enkele improvement gemerkt.
Voelde me een robot van dat spul en werd er behoorlijk depressief van na het een paar weken gebruikt te hebben, totaal afgevlakt en geen lol meer in het leven hebben.

Nu ik er een paar weken mee gestopt ben, voel ik me weer zoals het moet, dan maar een chaos en gelukkig.

Fuck ritalin !

Mijn gebrek aan discipline ga ik btw ook niet aan ADD toeschrijven, thats too easy.
welkom (Y).

afvallen was voor jou als sporter niet handig, maar ik mocht wel wat kilo's kwijt toendertijd.

ritalin idd zombierobot, maar zombierobot wel efficient en succesvol zijn. bliep.
succesvol en met minder chaos leven betekent in mijn geval dat ik minder zorgen heb
en daarom over het algemeen gelukkiger ben.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:40 schreef xepera9 het volgende:

[..]

Ik kom net van de huisarts. Heb al jaren het sterke vermoeden dat ik ADD heb, ook vooral na tests op het internet, ben nu dan doorverwezen naar de psychiater (bij het ziekenhuis).

De huisarts deed eerst een kort testje om me te kunnen doorverwijzen, maar volgens haar was ik een typische vrouwelijke ADD'er. Goed, voor mij niets nieuws, maar fijn dat er eindelijk eens iemand erkenning geeft! Vroeger wisten ze bij het Riagg niet was ze met mij aanmoesten. Maar ja, dat heeft wel jaren van frustratie gekost. Hopelijk gaat het nu beter worden. Ik zou over een paar weken meer horen, er was wel een lange wachtlijst zei de HA.
welkom (Y).

psychiater wachtlijst viel hier nogal mee. kon in twee weken terecht.
misschien moet je eens wat ziekenhuizen in de regio bellen om te kijken of je sneller terecht kan.
reken niet te snel op enorme verbeteringen, het realiseren van de stempel, wennen aan
medicatie en het idee dat je je leven anders kan inrichten zorgde bij mij voor een enorm kansloze
periode waar ik inmiddels wel redelijk uit ben.

---

ik heb vandaag mijn examen gehaald op mijn werk, ik kan nu eindelijk beginnen.
heerlijk dat ritalin, ik ben een ideale werknemer die stil zit, dingen snapt en niemand stoort.
het zombie-effect heb ik wel een tijd lang vervelend gevonden, maar ik heb werk waar ik
de hele dag in mijn eentje dingen moet uitrekenen, uitzoeken en ontwerpen, dus een
flinke dosis chemische concentratie is erg fijn. de dag vliegt om.

zonder ritalin kan ik trouwens duidelijk totaal niet leren. de afgelopen maand heb ik
dan ook een ene zak uitgevoerd thuis, hoewel dingen leren en huiswerk maken toch
wel de bedoeling was. gelukkig ben ik ondanks dat geslaagd als één na beste.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 18:23:28 #71
105850 Fuente
mamamuts
pi_49410462
Nou heb uiteindelijk een gesprek gehad van anderhalf uur! De HA verwees me door naar de SPV'er bij hun in de praktijk, daar kon ik meteen terecht (ook ivm andere problemen die momenteel spelen). Heb een anamnese van anderhalf uur gehad. Volgende week donderdag ga ik weer en dan gaan we wat verderkijken. Heb er op zich wel een goed gevoel over!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:34:51 #72
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49418693
goed gedaan mighty_myte! Je bent vast supertrots op jezself, en dat mag je ook echt wel zijn hoor!

Fuente, het klinkt vrij heftig als je voor doorverwijzing bij de HA komt en er dan meteen zo lang mag blijven, maar goed, je hebt er zelf een goed gevoel over dat is fijn, het balletje rolt iig!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:43:16 #73
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49419154
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef Roeji het volgende:

[..]



hoe is t verder met je, sinds je nu het 'stempeltje' hebt?
Goed ik heb een strakker ritme tegenwoordig, ik heb een dochter van 4 die sinds kort naar school gaat, dus door de week gaan we vroeg op, kleding leg ik de avond ervoor al klaar, op tijd alles klaar, streef ik om 8 uur de deur uit te gaan met kindjes, om op tijd op school te zijn, en het lukt al anderhalve week zonder stress
Op tijd weer ophalen, boodschappen doe ik na het naar school brengen, we eten op tijd, de kinderen liggen optijd, heerlijk! Ja, dat ze naar school gaat bevalt me prima, nu heb ik alle tijd voor het 1 op 1 met Yoram van 2 (kleine drukte maker) en dat is een stuk relaxer dan de hele dag politie agentje spelen, over 2 kinderen die de hele dag strijd hebben om aandacht en spullen. En eenmaal uit school vind ik het echt heel fijn om haar om me heen te hebben, want ze is zo wijs en groot geworden in een korte tijd, het is echt een scheet van een meid, maar moederen over 2 pittige kindjes vind ik wel intensief.
Nou ja, dat is wat tegelijk met de diagnose een beetje speelt, dus op zich gaat het oke met me
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:39:16 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49422056
Ik vroeg me zo opeens onder de douche af, is ADHD erfelijk? Als in ; ik heb het dus de kans dat mn ouders (1 van) het hebben is groot?

Ik verdenk mn moeder namelijk van ADHD
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 15 mei 2007 @ 22:44:49 #75
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49422360
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:39 schreef Qwea het volgende:
Ik vroeg me zo opeens onder de douche af, is ADHD erfelijk? Als in ; ik heb het dus de kans dat mn ouders (1 van) het hebben is groot?

Ik verdenk mn moeder namelijk van ADHD
Ja, ADHD is grote mate erfelijk
quote:
Erfelijke factoren spelen een dominante rol in het ontstaan van ADHD. Rond 80% van de variatie tussen kinderen in hyperactiviteit, impulsiviteit en concentratiezwakte berust op erfelijke factoren. Het risico op ADHD bij broertjes of zusjes van een kind met ADHD is 3 tot 5 maal verhoogd ten opzichte van de gewone populatie. Bij tweedegraads familieleden is het risico 2 maal verhoogd.
pi_49423498
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:39 schreef Qwea het volgende:
Ik vroeg me zo opeens onder de douche af, is ADHD erfelijk? Als in ; ik heb het dus de kans dat mn ouders (1 van) het hebben is groot?

Ik verdenk mn moeder namelijk van ADHD
mijn moeder rookte tijdens 'onze zwangerschap'.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 16 mei 2007 @ 07:08:24 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49430054
Dikke vinger dan, wedden dat mn ma het ook heb En erger dan ik

Mijne ook Mighty_myte
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:02:45 #78
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49439117
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:43 schreef melonovy het volgende:

[..]

Goed ik heb een strakker ritme tegenwoordig, ik heb een dochter van 4 die sinds kort naar school gaat, dus door de week gaan we vroeg op, kleding leg ik de avond ervoor al klaar, op tijd alles klaar, streef ik om 8 uur de deur uit te gaan met kindjes, om op tijd op school te zijn, en het lukt al anderhalve week zonder stress
Op tijd weer ophalen, boodschappen doe ik na het naar school brengen, we eten op tijd, de kinderen liggen optijd, heerlijk! Ja, dat ze naar school gaat bevalt me prima, nu heb ik alle tijd voor het 1 op 1 met Yoram van 2 (kleine drukte maker) en dat is een stuk relaxer dan de hele dag politie agentje spelen, over 2 kinderen die de hele dag strijd hebben om aandacht en spullen. En eenmaal uit school vind ik het echt heel fijn om haar om me heen te hebben, want ze is zo wijs en groot geworden in een korte tijd, het is echt een scheet van een meid, maar moederen over 2 pittige kindjes vind ik wel intensief.
Nou ja, dat is wat tegelijk met de diagnose een beetje speelt, dus op zich gaat het oke met me
Hier precies hetzelfde! (ook niet gek met 1 dag leeftijdverschil tussen jouw oudste en die van mij )

Het (gedwongen) ritme van basisschool gaande kinderen is op zich wel fijn. Maar ik vind het soms toch nog best lange dagen en ben aan het eind van de week ook écht wel toe aan het weekend.

Ik loop nu trouwens steevast met mijn gsm in m'n zak.
Ik gebruik 'm alleen maar als wekker om maar niet te vergeten dat ik om:
  • 10.00/10.30 niet vergeet even een bakje koffie/thee met een koekje of wat fruit (samen met dochterlief) te doen. Die kleine word altijd wel voorzien van een hapje en een slokje maar ik vergeet mezelf altijd
  • 11.00 mezelf en jongste in de jas (en indien nodig kinderwagen/draagdoek) werken om hond uit te laten en daarna meteen oudste weer van school te halen.
  • 12.45 gaat ie zodat iedereen weer op tijd in de goede jas gehesen kan worden en oudste weer om 13.15 op school zit.
  • en om 15.00 gaat ie weer om niet te vergeten dat oudste ook weer van school moet.



    Zonder wekker ben ik werkelijk doodsbenauwd dat ik de tijd vergeet en het arme kind op school staat te wachten..
    en zonder horloge ben ik nergens..

    [ Bericht 2% gewijzigd door Noli. op 16-05-2007 13:14:03 ]
  • Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      woensdag 16 mei 2007 @ 13:13:09 #79
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_49439476
    Mijn moeder rookte ook..


    Bij mij zou het van mijn moeders kant moeten komen. Ik weet zeker dat een nicht van me ook overduidelijk iets AD(H)D-erigs heeft. Bij familie feestjes (waar heel die kant van de familie overigens gek op is) is de hele meute zo gek als een kanarie (ook zonder 'hulpmiddelen' ) en luid en duidelijk aanwezig. Geregeld dat er bij bruiloften o.i.d. daarom raar naar onze familie word gekeken. Ze zijn dan vaak kinderlijk als in; onnozele spelletjes gaan doen en iedereen die dan ook mee gaat doen en volledig ongeremd in alles.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Noli. op 16-05-2007 13:18:55 ]
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      woensdag 16 mei 2007 @ 13:16:06 #80
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_49439593
    Owja..

    Fuente

    en

    mighty_myte een dikke voor je gehaalde examen!
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      woensdag 16 mei 2007 @ 16:46:48 #81
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_49448448
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 14:32 schreef Fuente het volgende:

    [..]

    Wel fijn voor je dat je wat herkenning vindt, en dat de HA dat ook herkent!

    Ik heb om 10 voor 4 een afspraak bij onze HA. Ik hoop dat er hier niet al te lange wachtlijsten zijn, maar 'k zal wel zien.
    Heb zelf ook een verleden bij het RIAGG en een Psycholoog erop zitten, maar toen was ik 14, 15, 16, die leeftijden een beetje. Daar is nooit een diagnose gesteld.
    Ja, zeker fijn. De HA was ook pas nog op cursus geweest. Een aantal jaar geleden was er ook nog niks bekend over.
      woensdag 16 mei 2007 @ 17:00:58 #82
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_49449050
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 17:39 schreef mighty_myte het volgende:

    [..]

    welkom (Y).

    psychiater wachtlijst viel hier nogal mee. kon in twee weken terecht.
    misschien moet je eens wat ziekenhuizen in de regio bellen om te kijken of je sneller terecht kan.
    reken niet te snel op enorme verbeteringen, het realiseren van de stempel, wennen aan
    medicatie en het idee dat je je leven anders kan inrichten zorgde bij mij voor een enorm kansloze
    periode waar ik inmiddels wel redelijk uit ben.
    Bedankt voor de info mighty_myte!

    Ik ben doorverwezen naar een specialist op het gebied van ADD/ADHD bij volwassenen, als ik iets langer moet wachten vind ik dat niet zo erg.

    Ook al wist ik al lang dat ik veel ADD kenmerken had, een "stempel" is weer "heftiger". Het is best teleurstellend om te realiseren dat je misschien medicijnen nodig hebt om "normaal" te kunnen functioneren. Aan de andere kant kan ik niet wachten om ritalin o.i.d. uit te proberen. Terugkerende problemen met studeren is een van de redenen dat ik naar de dokter ben gestapt. En (te) veel banen die steeds misgaan ook.
      woensdag 16 mei 2007 @ 17:11:58 #83
    93522 Blivox
    Run along
    pi_49449432
    Ik heb een medicijn voorgeschreven gekregen... efexor. weet niet wat ik ervan moet vinden
    Iemand ervaring mee?

    Oeps, account van mijn vriend!!!
    Ik ben dus melanie_the_miss
    Let's go and watch the sun rise,
    over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
      woensdag 16 mei 2007 @ 17:14:57 #84
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_49449525
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 17:11 schreef Blivox het volgende:
    Ik heb een medicijn voorgeschreven gekregen... efexor. weet niet wat ik ervan moet vinden
    Iemand ervaring mee?

    Oeps, account van mijn vriend!!!
    Ik ben dus melanie_the_miss
    aah,dus nite_speed heeft een kloon
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 16 mei 2007 @ 17:41:11 #85
    93522 Blivox
    Run along
    pi_49450423
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 17:14 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    aah,dus nite_speed heeft een kloon
    Daar gaat mijn anonimiteit.
    Let's go and watch the sun rise,
    over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
      donderdag 17 mei 2007 @ 13:59:21 #86
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_49477660
    ik ben vandaag hyperpassief, dat is ook niets aan. Pff, heb echt nergens zin in, zin in niemand, alleen in mijn bed. Alle prikkels zijn me te veel. Verder ben ik niet somber ofzo. Wat een stomme dagen zijn dat...
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_49477859
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 13:59 schreef melonovy het volgende:
    ik ben vandaag hyperpassief, dat is ook niets aan. Pff, heb echt nergens zin in, zin in niemand, alleen in mijn bed. Alle prikkels zijn me te veel. Verder ben ik niet somber ofzo. Wat een stomme dagen zijn dat...
    Sterkte vandaag Melonovy
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_49477920
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 13:59 schreef melonovy het volgende:
    ik ben vandaag hyperpassief, dat is ook niets aan. Pff, heb echt nergens zin in, zin in niemand, alleen in mijn bed. Alle prikkels zijn me te veel. Verder ben ik niet somber ofzo. Wat een stomme dagen zijn dat...
    een dag doorbrengen in je nest is soms ook heerlijk.
    er is toch geen zak te doen op straat, winkels dicht en suf weer.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      donderdag 17 mei 2007 @ 15:30:37 #89
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_49480462
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 14:07 schreef mighty_myte het volgende:

    [..]

    een dag doorbrengen in je nest is soms ook heerlijk.
    er is toch geen zak te doen op straat, winkels dicht en suf weer.
    het lijkt me heerlijk, maar mijn kinderen dwingen me tot actie en mijn partner is druk met studeren en moet ontlast worden
    het voelt als lood in mijn kont dit...
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      vrijdag 18 mei 2007 @ 15:57:36 #90
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_49513584
    tvp .
    KuikenGuppy
      zaterdag 19 mei 2007 @ 22:10:05 #91
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_49553021
    edit

    [ Bericht 48% gewijzigd door Robbiej op 19-05-2007 22:20:22 ]
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_49553248
    Mijn moeder rookte ook toen ze zwanger was van mij.

    Bij mij komt het van mijn vaders kant af. mijn vader geeft toe ook symptomen te hebben van adhd.

    maar ff dat terzijde. ik heb hier al een tijd niet meer gepost in dit topic. maar ik wou dit toch even van me af schrijven..

    hoe gaan jullie om met verliefdheid? bij mij word dat altijd meteen zo'n obsessie op het begin. ik mis dr al na een uur ofzo. helemaal als ik haar net ken. ik wil te snel intiem worden. snel zoenen. en ook snel knallen. maarja. dat kan niet. en dus moet je daar ook rekening mee houden.

    of werk / stage / school... ik ben alles zo snel spuug en spuug zat... het gaat me of niet snel genoeg. of ik verveel me de touwtyfus, of ik vind het allemaal alweer geen mallemoer aan.

    zo moeilijk om mee om te gaan. en ook voor mijn omgeving merk ik. want ik krijg alweer de stempel: lui, nergens zin in. etc etc. hoe gaan jullie daar mee om?

    vind het trouwens ook gewoon moeilijk soms om met mezelf te leven...

    heb een tijd dikke schijt gehad aan alles... hard racen op de wegen. 100 km/h waar je 60 etc mag was geen uitzondering. rook. eet veel te vet. sociaal isolement. maar daar ben ik hopelijk nu aan het uitklimmen. maar ja je valt steeds zo hard terug
    pi_49557874
    Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht

    zo nu heb ik ook ADHD?
    pi_49563348
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 01:04 schreef Zinkie het volgende:
    Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht Aandacht aandacht

    zo nu heb ik ook ADHD?
    Nee, nu ben je een irritante puber die geen flauw idee heeft waar hij over praat .
      zondag 20 mei 2007 @ 13:29:48 #95
    3038 Emel
    realist
    pi_49567253
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 17:11 schreef Blivox het volgende:
    Ik heb een medicijn voorgeschreven gekregen... efexor. weet niet wat ik ervan moet vinden
    Iemand ervaring mee?

    Oeps, account van mijn vriend!!!
    Ik ben dus melanie_the_miss
    exefor ken ik niet echt. Volgens mij wordt het in Nederland niet veel voorgeschreven. Mogelijk dat het in opkomst is.
    "Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
    "Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
      zondag 20 mei 2007 @ 13:30:58 #96
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_49567287
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:29 schreef Emel het volgende:

    [..]

    exefor ken ik niet echt. Volgens mij wordt het in Nederland niet veel voorgeschreven. Mogelijk dat het in opkomst is.
    Ik ken iemand met ADD die dat ook slikt. Het is volgens mij een antidepresivum maar wordt soms ook gebruikt bij ADD.
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      zondag 20 mei 2007 @ 13:31:54 #97
    3038 Emel
    realist
    pi_49567308
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:30 schreef Fuente het volgende:

    [..]

    Ik ken iemand met ADD die dat ook slikt. Het is volgens mij een antidepresivum maar wordt soms ook gebruikt bij ADD.
    lijkt op Prozac geloof ik. En inderdaad, wordt bij ADD gebruikt.
    "Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
    "Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
      zondag 20 mei 2007 @ 13:52:59 #98
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_49568133
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 13:59 schreef melonovy het volgende:
    ik ben vandaag hyperpassief, dat is ook niets aan. Pff, heb echt nergens zin in, zin in niemand, alleen in mijn bed. Alle prikkels zijn me te veel. Verder ben ik niet somber ofzo. Wat een stomme dagen zijn dat...
    Dat heb ik ook wel eens. Kei irritant is dat man
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      zondag 20 mei 2007 @ 16:14:37 #99
    77938 melanie_the_miss
    De enige echte.
    pi_49573727
    Hm ja, ik slik het nu 2 dagen en merk nu al positief verschil!
    heb wel grote pupillen maar dat hoort erbij Ik denk alvast dat het wel werkt.
    Het is wel een tijdelijke oplossing geloof ik.
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_49574286
    zeker tijdelijk.
    pi_49611929
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 16:14 schreef melanie_the_miss het volgende:
    Hm ja, ik slik het nu 2 dagen en merk nu al positief verschil!
    heb wel grote pupillen maar dat hoort erbij Ik denk alvast dat het wel werkt.
    Het is wel een tijdelijke oplossing geloof ik.
    best aardig spul.
    ik slik zoloft (sertraline) dat er volgens mij veel op lijkt. ook fijne spul.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      dinsdag 22 mei 2007 @ 14:02:36 #102
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_49643684
    help me even, in juni heb ik weer een gesprek met mijn psychiater over coaching en proefmedicatie en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met orientatie. Ik ben ook erg besluiteloos, ik wil eigenlijk graag de voors en tegens in kaart hebben.
    Hoe zijn jullie tot het besluit gekomen om een bepaald middel te gaan gebruiken?
    Wie krijgt er hier coaching en in wat voor vorm?
    Is medicatie en coaching werkelijk een verbetering geweest?
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      dinsdag 22 mei 2007 @ 14:06:52 #103
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_49643868
    pff,dit is echt zo'n dag waarin ik helemaal GEEN zin heb. Ik ben moe,futloos en rete chagarijnig. Het enige wat ik wel wil doen is samen met mn vent het bed in kruipen
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_49650997
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 14:02 schreef melonovy het volgende:
    help me even, in juni heb ik weer een gesprek met mijn psychiater over coaching en proefmedicatie en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met orientatie. Ik ben ook erg besluiteloos, ik wil eigenlijk graag de voors en tegens in kaart hebben.
    Hoe zijn jullie tot het besluit gekomen om een bepaald middel te gaan gebruiken?
    Wie krijgt er hier coaching en in wat voor vorm?
    Is medicatie en coaching werkelijk een verbetering geweest?
    medicatie in welke vorm? ik zou ritalin of concerta gewoon slikken als ik jou was, doet het goed.
    die antidepressiva erbij maken het helemaal relaxed.

    van coaching weet ik niks, maar ik hoop dat binnenkort ook te krijgen als ik de uitslag van het onderzoek van de ggz krijg.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      dinsdag 22 mei 2007 @ 16:59:54 #105
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_49651113
    Ik heb zo'n mega hoofdpijn. Ben een paar uur bij een kennis geweest op het werk, ik heb wat dingetjes uitgewerkt voor ze. En voornamelijk gekletst met mekaar. Maar ik ben nu totall loss, ik ga mn bed zo in. Ik kijk gewoon scheel van de koppijn en ben moe.
    Ik was weer veel te hyper en happy dat ik daar heen kon en heb mn grenzen weer lekker overschreden, dus nu kan ik weer plat. Lang leve ritalin, overschrijd je grenzen zonder het op t moment zelf te merken
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      dinsdag 22 mei 2007 @ 18:06:10 #106
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_49653530
    Mel geef dat gewoon aan bij je psych. (heb je ook een spv'er die je eventueel kan bellen?)
    Dat je wel eerst de voors en tengens wilt weten voor je ergens aan begint maar dat je niet weet waar te beginnen en misschien ook wel een beetje een 'dip-drempel' hebt om zelf te gaan zoeken.

    Ik neem aan dat je psychiater je toch wel de voors en tegens kan vertellen? Die hoort er toch verstand van te hebben.

    Bij mij hebben ze juist geadviseerd om eerst een soort cursus met tips en trucs voor AD(H)D'ers (soort coaching dus) te doen. Kijken of dat werkt, of het genoeg structuur en daarmee ook wat rust geeft.
    Is dit niet het geval dan zouden we alsnog naar medicatie kijken.
    Mijn psychiater zei dat ik beter niet meteen alles tegelijk kan doen omdat als er ergens verbetering in zit, het dan niet duidelijk zou zijn of het door de coaching of door de medicatie komt.
    Voor hetzelfde geld heb je alleen al heel veel baat bij coaching en heb je helemaal geen medicatie nodig. Of juist het tegen overgestelde.. Heb je geen zak aan coaching en slaat medicatie juist goed aan.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      dinsdag 22 mei 2007 @ 18:12:21 #107
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_49653773
    *Which reminds me*

    Volgens mij zou ik allang gebeld moeten zijn voor een kennismakingsgesprek met de meneer die die cursus-ding leidt.
    Die cursus begint na de zomervakantie weer en volgens mijn spv zou ik zou binnen een paar weken gebeld worden voor een gesprekje. Maar de laatste keer dat ik m'n spv voor het laatst sprak is dus al weer een paar weken geleden..



    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Oeh Roeji, da's kut..

    Ik hoop dat je van even goed slapen wat opknapt.
    Trusten..
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      dinsdag 22 mei 2007 @ 18:41:00 #108
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_49654952
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 14:02 schreef melonovy het volgende:
    help me even, in juni heb ik weer een gesprek met mijn psychiater over coaching en proefmedicatie en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met orientatie. Ik ben ook erg besluiteloos, ik wil eigenlijk graag de voors en tegens in kaart hebben.
    Hoe zijn jullie tot het besluit gekomen om een bepaald middel te gaan gebruiken?
    Wie krijgt er hier coaching en in wat voor vorm?
    Is medicatie en coaching werkelijk een verbetering geweest?
    Jup ik krijg "coaching" iemand van tna. Ze werken met een PGB. Je huurt ze in voor je pgb en ze helpen je met je school/stage en werk. Nou is het dus voornamelijk bij mij stage en school. Werkt goed moet ik zeggen want mn stage werkt ook met pgb
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      dinsdag 22 mei 2007 @ 19:37:31 #109
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_49657226
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 18:12 schreef Noli. het volgende:
    *Which reminds me*

    Volgens mij zou ik allang gebeld moeten zijn voor een kennismakingsgesprek met de meneer die die cursus-ding leidt.
    Die cursus begint na de zomervakantie weer en volgens mijn spv zou ik zou binnen een paar weken gebeld worden voor een gesprekje. Maar de laatste keer dat ik m'n spv voor het laatst sprak is dus al weer een paar weken geleden..



    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Oeh Roeji, da's kut..

    Ik hoop dat je van even goed slapen wat opknapt.
    Trusten..
    Ja viel even flink tegen. Inmiddels voel ik me iets beter, heb nog niet geslapen alleen even gelegen. En wat gegeten. Viel me in dat ik alleen mn ontbijt had gehad en nog tussendoor een rijstwafel. Dus dat zorgde ervoor dat ik me zo lamlendig voelde, op de moeheid na dus.
    Ik moet echt regelmatiger gaan eten, ik merk toch de laatste weken dat ik me echt niet goed voel als ik niet om de 2 uur ofzo, eet. Toch maar weer mn pda onder t stof vandaan halen er daarin maar om te 2 uur een herinnering aan t eten zetten
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 22 mei 2007 @ 20:57:35 #110
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_49661005
    hyperdepyper

    Ik heb mijn nieuwe huisje van binnen gezien
    pi_49742034
    lekker weer.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      vrijdag 25 mei 2007 @ 23:05:11 #112
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_49779800
    En Yoni, hoe ga je je huis inrichten?
    Juist prikkelvrij, of creatief, experimenteel, kleurrijk of juist sober?
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 26 mei 2007 @ 21:15:39 #113
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_49801815
    De woonkamer wordt wit/rood/roze. Eén rode muur, witte meubels (maar ws. wel rode bank, weet nog niert helemaal zeker) en rode en roze frutsels enzo. De eetkamer wordt zwart met wit, met zwart barokbehang enzo. Slaapkamer wordt wit met lichtblauw. WC wordt limegroen. Badkamer waarschijnlijk felblauw (maar alleen de handdoeken enzo, tegels zijn gewoon wit) en de keuken wordt ws een beetje kitsch kitchen

    Samengevat: kleurrijk dus
    pi_49850567
    Lopen jullie ook altijd veel te hard van stapel bij een nieuwe relatie / verliefdheid???
      maandag 28 mei 2007 @ 15:20:17 #115
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_49853483
    Leuk Yoni, ik hou van kleuren! Het klinkt gezellig!

    S-H, oui oui, vooral verliefdheden heb ik heel intens beleefd!
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      maandag 28 mei 2007 @ 15:58:33 #116
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_49854716
    S-H. ja dat merk ik ook ja..
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_49854930
    Mja, maar het heeft ook z'n nadelen merk ik.. intense verdriet als je elkaar weer moet laten gaan omdat de verplichtingen roepen
      maandag 28 mei 2007 @ 16:30:11 #118
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_49855668
    met heel veel dingen zo, het is allemaal te ...
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_49856562
    Yup. ik ben ook heel emotioneel aangelegd. ik overdrijf dingen vaak. en zo nu ook de liefde... dit moet ik op 1 of andere manier afleren want anders komt het niet goed... KLOTE ZOOI!!!!!!! KUT ADHD

    heb echt veel gevoelens voor haar.. en wil haar echt niet kwijt nu... door dit... ik moet gewoon leren dat ze zelf ook een leven heeft en niet 24/7 aandacht aan mij kan geven.
    pi_49860020
    quote:
    Op maandag 28 mei 2007 16:59 schreef Seventh-Heaven het volgende:
    Yup. ik ben ook heel emotioneel aangelegd. ik overdrijf dingen vaak. en zo nu ook de liefde... dit moet ik op 1 of andere manier afleren want anders komt het niet goed... KLOTE ZOOI!!!!!!! KUT ADHD

    heb echt veel gevoelens voor haar.. en wil haar echt niet kwijt nu... door dit... ik moet gewoon leren dat ze zelf ook een leven heeft en niet 24/7 aandacht aan mij kan geven.
    achja, de liefde, wat moeilijk blijft het ook he..
    tip:
    je moet een verkering zien als iets dat leven verijkt, niet als iets dat leven compleet maakt.
    mijn tip als adhd-er. stalk haar niet met je zorgen en twijfels, dat zal haar snel vervelen.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      maandag 28 mei 2007 @ 19:14:07 #121
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_49860838
    quote:
    Op maandag 28 mei 2007 16:59 schreef Seventh-Heaven het volgende:
    Yup. ik ben ook heel emotioneel aangelegd. ik overdrijf dingen vaak. en zo nu ook de liefde... dit moet ik op 1 of andere manier afleren want anders komt het niet goed... KLOTE ZOOI!!!!!!! KUT ADHD

    heb echt veel gevoelens voor haar.. en wil haar echt niet kwijt nu... door dit... ik moet gewoon leren dat ze zelf ook een leven heeft en niet 24/7 aandacht aan mij kan geven.
    Dat is ff moeilijk, maar die knop moet je ff omzetten. Hier is het prima gelukt. Komt wel goed weet ze dat je adhd hebt?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      maandag 4 juni 2007 @ 13:03:04 #122
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_50088806
    Alles goed hier?"

    Ik heb gemerkt dat ik lichamelijk in topconditie verkeer, na een gezellig feestje en een korte nacht stond ik de volgende dag alweer fit te cardioen in sportschool, de volgende nacht moest ik om 2 uur op en heb ik later nog even een uurtje geslapen. Ik heb me wel een beetje vermoeid gevoeld, maar wat ik eigenlijk voor mezelf concludeerde was dat die intense vermoeidheden waar ik regelmatig mee kamp, echt mentale vermoeidheden zijn. Die continustroom en wirwar van hersenspinsels, dialogen, gedachten, dagdromen, overwergingen, etc. die onrust in mijn bovenkamer maakt me zo moe, ja, dat is nog een puntje voor mijn volgende consult.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_50102659
    hier gaat het goed.
    ik heb een vriendin, da's altijd erg leuk natuurlijk.
    verder merk ik ook steeds duidelijker dat vermoeidheid (zowel mentaal als fysiek) niet goed voor me is.
    op tijd naar bed dus en proberen het bioritme zo strak mogelijk te houden.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      maandag 4 juni 2007 @ 20:13:46 #124
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50103183
    Hier gaat het ook prima. Ik heb een ontzettend leuk weekend gehad met mn vriend en mn ouders. We hadden zo waar een water gevecht

    Het enige wat tegen zit is dat ik me weer lichtelijk vermoeid begin te voelen, en daar baal ik wel van. Ik reis vrijwel elke dag, en er gaat geen keer voorbij dat ik niet in de bus/trein in slaap val En toch krijg ik voldoende slaap.

    Verder gaat alles eigenlijk wel lekker. Geen drukte in mn kop, en alles is heeerlijk overzichtelijk. Ik moet alleen nog steeds mn kamer soppen, en daar heb ik echt geen zin in . Zal helaas wel voor donderdag moeten gebeuren, gezien het 1 teringzooi is
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      maandag 4 juni 2007 @ 21:37:23 #125
    77938 melanie_the_miss
    De enige echte.
    pi_50106840
    Nou de pillen werken nog
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_50110284
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 21:37 schreef melanie_the_miss het volgende:
    Nou de pillen werken nog
    je wordt er zowaar irritant van op msn.
    goed bezig!
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      dinsdag 5 juni 2007 @ 12:55:41 #127
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_50124277
    nou mooi mensen
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      dinsdag 5 juni 2007 @ 23:24:33 #128
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_50147360
    tvp over ADD
    Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
      woensdag 6 juni 2007 @ 08:12:06 #129
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50152333
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 20:13 schreef Qwea het volgende:
    Ik moet alleen nog steeds mn kamer soppen, en daar heb ik echt geen zin in . Zal helaas wel voor donderdag moeten gebeuren, gezien het 1 teringzooi is
    En van uitstel komt afstel ik heb het nog steeds niet gedaan
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 6 juni 2007 @ 08:44:39 #130
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50152714
    Join the club, ik ben al 3 weken mn werkkamer aan t opruimen en stoffen. Mn vloerbedekking onder mn buro bij de kabelbundels van mn pc's enzo, heeft een totaal andere kleur van het stof en overige zooi wat in de lucht zweeft.

    ik vind t zelf ranzig maar heb gewoon de puf niet om onder mn buro te kruipen om t schoon te maken. En op de momenten dat ik wel wat meer energie heb, ga ik liever wat leuks doen of een beetje afbeulen op mn sportapparatuur. Dat dient nl ook iets te vaak als wasrek en dumpplek van kleding
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 6 juni 2007 @ 08:49:05 #131
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_50152777
    Ach ja, dat opruimen. Gebed zonder end ook hier Gelukkig krijg ik over 3 weken de sleutel van mijn nieuwe woning, dus ik kan straks lekker schoon en overnieuw beginnen En nu ruim ik gewoon op door alles in dozen te stoppen
      woensdag 6 juni 2007 @ 09:16:28 #132
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_50153318


    Iedereen is vast heel blij met het zonnetje vandaag
    Vampire Romance O+
      woensdag 6 juni 2007 @ 09:32:13 #133
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50153692
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 08:49 schreef Yoni het volgende:
    Ach ja, dat opruimen. Gebed zonder end ook hier Gelukkig krijg ik over 3 weken de sleutel van mijn nieuwe woning, dus ik kan straks lekker schoon en overnieuw beginnen En nu ruim ik gewoon op door alles in dozen te stoppen
    Das de beste methode, dozen. Verhuizen als je er niet meer uitkomt is eigenlijk ook best een goeie optie Steeds beginnen in een schoon en mooi huis en als je geen zin meer hebt, hop naar t volgende
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      woensdag 6 juni 2007 @ 09:34:20 #134
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_50153746
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 09:32 schreef Roeji het volgende:

    [..]

    Das de beste methode, dozen. Verhuizen als je er niet meer uitkomt is eigenlijk ook best een goeie optie Steeds beginnen in een schoon en mooi huis en als je geen zin meer hebt, hop naar t volgende
    Dat werkt ook maar matig, want nu is al diezelfde troep gewoon in m'n nieuwe huis opgestapeld
    Vampire Romance O+
      woensdag 6 juni 2007 @ 09:58:33 #135
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50154429
    Remind me dat ik het vandaag ECHT doe
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 6 juni 2007 @ 10:06:58 #136
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50154683
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 09:34 schreef MouseOver het volgende:

    [..]

    Dat werkt ook maar matig, want nu is al diezelfde troep gewoon in m'n nieuwe huis opgestapeld
    Toevallig nog wat pcmcia kaartjes tegengekomen
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 6 juni 2007 @ 10:13:30 #137
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_50154848
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 09:32 schreef Roeji het volgende:

    [..]

    Das de beste methode, dozen. Verhuizen als je er niet meer uitkomt is eigenlijk ook best een goeie optie Steeds beginnen in een schoon en mooi huis en als je geen zin meer hebt, hop naar t volgende
    Werkt best goed hoor Mijn huidige huis is ook een hele tijd best heel netjes en schoon geweest
      woensdag 6 juni 2007 @ 13:00:07 #138
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_50160379
    In de 14 maanden dat we hier wonen is mijn huis slechts 2 keer helemaal netjes geweest. Iedere kamer was opgeruimd en redelijk schoon. Binnenkort ga ik op vakantie, ik denk dat dan mijn huis voor de derde keer helemaal aan kant zal zijn, want dat vind ik wel het prettigst thuis komen, in een net en schoon huis.

    Wish me good luck, want het is momenteel een ravage!
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_50171999
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 09:58 schreef Qwea het volgende:
    Remind me dat ik het vandaag ECHT doe
    schoonmaken en opruimen!!!
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      woensdag 6 juni 2007 @ 18:37:01 #140
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50172066
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 18:34 schreef mighty_myte het volgende:

    [..]

    schoonmaken en opruimen!!!
    Sterf, dat moet ik nog doen ik wist dat ik iets niet had gedaan. Kutzooi

    Ik sta morgen wel om 09:30 op doe ik het dan wel

    Damn, ik baal van mezelf

    Ik ga het gewoon strax voor 20u doen
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 6 juni 2007 @ 20:24:09 #141
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50176385
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 18:37 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Sterf, dat moet ik nog doen ik wist dat ik iets niet had gedaan. Kutzooi

    Ik sta morgen wel om 09:30 op doe ik het dan wel

    Damn, ik baal van mezelf

    Ik ga het gewoon strax voor 20u doen
    En? Is het gelukt?
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_50177121
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 20:24 schreef Roeji het volgende:

    [..]

    En? Is het gelukt?
    ik twijfel nog.

    voor Roeji
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_50177146
    ik ben gelukkig wel eindelijk aan de was begonnen die ik al 3 weken moest doen.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      woensdag 6 juni 2007 @ 20:55:22 #144
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50177755
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 20:40 schreef mighty_myte het volgende:

    [..]

    ik twijfel nog.

    voor Roeji
    Haai scheet leuk feest gehad dit weekend?

    Ik heb net even vliegende kiep gespeeld hier in huis. Even in turbo tempo wat zooi opgeruimd. En provisorisch het karpet in de woonkamer schoongemaakt (waarom stofzuigen als je door te sloffen met je slippers de kattenharen ook eraf krijgt ). En de vaat ingeruimd, de vuilniszak dichtgemaakt (er paste nu echt niks meer bij) en ook weer een nieuwe in de bak gedaan En nog wat klein geneuzel op zn plek gelegd, nadat t 3 weken overal en nergens had rondgezworven.

    Ik ben dus onverwacht en geheel ongepland goed bezig geweest . I love my adhd (soms tenminste )

    Zo nu weer bankhangen en tv koekeloeren.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      woensdag 6 juni 2007 @ 20:57:12 #145
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50177853
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 20:41 schreef mighty_myte het volgende:
    ik ben gelukkig wel eindelijk aan de was begonnen die ik al 3 weken moest doen.
    Oh die gaat wel prima op schema, elke zaterdag en zondag wasjes draaien. En met mooi weer alles buiten drogen, scheelt weer strijken enzo. Alleen het opruimen en het (hoogst noodzakelijke) strijken wil wel eens blijven liggen.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      woensdag 6 juni 2007 @ 22:37:37 #146
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_50182582


    [ Bericht 100% gewijzigd door Marietje_34 op 06-06-2007 23:09:23 ]
    Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
      woensdag 6 juni 2007 @ 22:47:45 #147
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_50183043
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 10:06 schreef Roeji het volgende:

    [..]

    Toevallig nog wat pcmcia kaartjes tegengekomen
    Dit lag, in dit zakje, dus letterlijk zodanig binnen handbereik dat ik alleen maar m'n stoel hoefde te draaien.

    Vampire Romance O+
      woensdag 6 juni 2007 @ 22:59:24 #148
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50183533
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 22:47 schreef MouseOver het volgende:

    [..]

    Dit lag, in dit zakje, dus letterlijk zodanig binnen handbereik dat ik alleen maar m'n stoel hoefde te draaien.

    [[url=http://img105.imagevenue.com/loc817/th_62657_pcmcia_122_817lo.JPG]afbeelding][/URL]
    *Grin*

    We spreken binnenkort dan echt maar eens af dat ik het kom ophalen Je bent niet toevallig dinsdagmorgen thuis? Dan mag ik toch akte de presence gaan geven in heerlen bij het uwv, dusss dan zou ik misschien wel even langs kunnen waaien
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_50328099
    pfffff, die maandagen...
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      maandag 11 juni 2007 @ 13:01:31 #150
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50328289
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 20:24 schreef Roeji het volgende:

    [..]

    En? Is het gelukt?
    ja hoor, alleen niet om 20u maar de volgende ochtend
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      maandag 11 juni 2007 @ 13:03:13 #151
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50328357
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 20:41 schreef mighty_myte het volgende:
    ik ben gelukkig wel eindelijk aan de was begonnen die ik al 3 weken moest doen.
    Ik heb net gestoft, het beddengoed van het bed gehaald en in de was gedaan, de was buiten gehangen. Nu strax nog ff stofzuigen, de afwas doen en koken.

    En dan is mn mannetje er ook weer
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      maandag 11 juni 2007 @ 16:36:23 #152
    77938 melanie_the_miss
    De enige echte.
    pi_50336462
    Mijn kamer is zo een troep... ik weet niet waar ik moet beginnen
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_50336726
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 16:36 schreef melanie_the_miss het volgende:
    Mijn kamer is zo een troep... ik weet niet waar ik moet beginnen
    begin eerst met alle afwas-achtige dingen in de keuken te zetten.
    vervolgens gooi je alles wat weg mag in een vuilniszak - bij twijfel gewoon weggooien.
    daarna dingen die bij elkaar horen (bv lectuur) op een stapel
    en nog meer dingen die bij elkaar horen bij elkaar doen.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      maandag 11 juni 2007 @ 16:54:41 #154
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50337201
    zo, alles gedaan. Alleen nog zuigen en zo ff koken. Dan komt mn vent over een half u in een schoon huisje
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      maandag 11 juni 2007 @ 18:12:43 #155
    77938 melanie_the_miss
    De enige echte.
    pi_50339935
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 16:42 schreef mighty_myte het volgende:

    [..]

    begin eerst met alle afwas-achtige dingen in de keuken te zetten.
    vervolgens gooi je alles wat weg mag in een vuilniszak - bij twijfel gewoon weggooien.
    daarna dingen die bij elkaar horen (bv lectuur) op een stapel
    en nog meer dingen die bij elkaar horen bij elkaar doen.
    Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die me als een godin alles aanwijst wat ik nu moet gaan doen
    Voices tell me I'm the shit.
      maandag 11 juni 2007 @ 22:27:43 #156
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50352145
    Vanavond naar een voorlichtingsavond over ADHD bij volwassenen geweest. Leerzaam en ook leuk en veel herkenning natuurlijk.
    Ik ga morgen meteen voor de verwijzing de huisarts bellen. Ik wil dit gaan proberen. Er is wel een wachtlijst van 2 tot 3 maanden, maar goed. Dan zitten we ook tegen het najaar/winter. Is toch de rottigste periode van t jaar. En dan wil ik wel graag 'iets' te doen hebben. Niet dat ik dit zie als een leuk tijdsverdrijf. Maar liever in het najaar/winter dan in de zomer. Dan word ik tenminste niet afgeleid door zon enzo. Aangezien er ook huiswerkopdrachten gedaan moeten worden.

    Over het algemeen ben ik wel positief over het traject. Overigens ook leuk: een oude schoolvriendin (nah ja, we kenden mekaar redelijk goed maar liepen niet bij mekaar over de vloer) was daar diegene die t zaakje leidde. Gaf een presentatie enzo. Was wel weer even leuk. Vooral omdat je mekaar al kent, dan vind ik het toch makkelijker om zo'n avond bij te wonen en ook wat te vertellen.

    morgen ofzo maar eens bellen voor de afspraak/intake en dergelijke. En dan zien we verder.

    Oh en alle opruimers
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_50368669
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 22:27 schreef Roeji het volgende:
    Vanavond naar een voorlichtingsavond over ADHD bij volwassenen geweest. Leerzaam en ook leuk en veel herkenning natuurlijk.
    Ik ga morgen meteen voor de verwijzing de huisarts bellen. Ik wil dit gaan proberen. Er is wel een wachtlijst van 2 tot 3 maanden, maar goed. Dan zitten we ook tegen het najaar/winter. Is toch de rottigste periode van t jaar. En dan wil ik wel graag 'iets' te doen hebben. Niet dat ik dit zie als een leuk tijdsverdrijf. Maar liever in het najaar/winter dan in de zomer. Dan word ik tenminste niet afgeleid door zon enzo. Aangezien er ook huiswerkopdrachten gedaan moeten worden.

    Over het algemeen ben ik wel positief over het traject. Overigens ook leuk: een oude schoolvriendin (nah ja, we kenden mekaar redelijk goed maar liepen niet bij mekaar over de vloer) was daar diegene die t zaakje leidde. Gaf een presentatie enzo. Was wel weer even leuk. Vooral omdat je mekaar al kent, dan vind ik het toch makkelijker om zo'n avond bij te wonen en ook wat te vertellen.

    morgen ofzo maar eens bellen voor de afspraak/intake en dergelijke. En dan zien we verder.

    Oh en alle opruimers
    klinkt goed. maar meestal heb ik -als ik veel praat over add en shit- daarna zo'n gloomy bui en voel me zuur.
    daar geen last van?
    wat leer je eigenlijk van praten met anderen?
    ik heb een beetje het idee dat zolang ik mijn pillen eet, zo normaal mogelijk probeer te doen en niet aan add denk me het beste voel.
    zou trouwens ook wel goed kunnen dat ik in het najaar wel alle hulp kan gebruiken.
    moet eigenlijk de ggz eens bellen want ze zouden rond deze tijd de uitslag voor me hebben.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      dinsdag 12 juni 2007 @ 14:02:57 #158
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50371608
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 12:46 schreef mighty_myte het volgende:

    [..]

    klinkt goed. maar meestal heb ik -als ik veel praat over add en shit- daarna zo'n gloomy bui en voel me zuur.
    daar geen last van?
    wat leer je eigenlijk van praten met anderen?
    ik heb een beetje het idee dat zolang ik mijn pillen eet, zo normaal mogelijk probeer te doen en niet aan add denk me het beste voel.
    zou trouwens ook wel goed kunnen dat ik in het najaar wel alle hulp kan gebruiken.
    moet eigenlijk de ggz eens bellen want ze zouden rond deze tijd de uitslag voor me hebben.
    Ik heb er geen problemen mee om erover te praten. Leren van praten met anderen... tja ik denk ervari ngen uitwisselen en lachen om de blunders die je maakt of hebt gemaakt. Of eens een keer goed kunnen uitflippen en sodemieteren op de rest van de wereld.

    Ik word dus gek van de rebounds van de ritalin als ik t niet exact op tijd inneem. Dus ik wil kijken of ik misschien toch beter af ben met strattera of concerta. Maar dan wel onder begeleiding van iemand die iets van adhd en medicatie af weet. Dus niet bij mn huidige psych, die weet er natuurlijk wel wat vanaf maar niet extreem veel.

    Ik weet ook niet of dat traject echt iets voor mij gaat zijn, ik wil iig me opgeven/aanmelden en ik zie wel na de 3 maanden die over de intake en diagnose e.d. gaan, of ik dan ook echt de behandeling nog wil volgen bij hun.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_50446365
    Heeft iemand hier wel eens van gehoord?

    http://www.neurotherapie.nl/

    Neurofeedback, ook wel EEG biofeedback genoemd, is een methode om de hersenen te trainen. Hierdoor zijn zij in staat om een groot aantal psychische klachten zelf te genezen. Bij stoornissen als ADHD, ADD, angststoornissen en depressie is er vaak sprake van een gebrek aan evenwicht in de hersenactiviteit, wat door neurofeedback verbeterd kan worden.
      donderdag 14 juni 2007 @ 13:15:05 #160
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_50447019
    Ik heb de term wel eens langs horen komen. Ik geloof dat het voornamelijk in amerika toegepast wordt en de resultaten vrij aardig zijn

    * MouseOver gaat nu aan de slag en bedwingt zichzelf je link te lezen
    Vampire Romance O+
      donderdag 14 juni 2007 @ 13:38:13 #161
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50447951
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 13:00 schreef Seventh-Heaven het volgende:
    Heeft iemand hier wel eens van gehoord?

    http://www.neurotherapie.nl/

    Neurofeedback, ook wel EEG biofeedback genoemd, is een methode om de hersenen te trainen. Hierdoor zijn zij in staat om een groot aantal psychische klachten zelf te genezen. Bij stoornissen als ADHD, ADD, angststoornissen en depressie is er vaak sprake van een gebrek aan evenwicht in de hersenactiviteit, wat door neurofeedback verbeterd kan worden.
    Achterneefje van me is daar mee bezig. Volgens zijn moeder werkt het prima, zo niet: geweldig. Eerst zat ie op t nivo van een kleuter oid. En nu zit ie op het nivo van een 8 jarige oid (t kind is 6 ofzo). Het is iets wat hier in Nl nog in de kinderschoenen staat, maar begint wel steeds meer op te komen. En het is idd niet alleen voor adhd. Maar ook voor andere dingen te gebruiken.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_50455092
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 13:00 schreef Seventh-Heaven het volgende:
    Heeft iemand hier wel eens van gehoord?

    http://www.neurotherapie.nl/

    Neurofeedback, ook wel EEG biofeedback genoemd, is een methode om de hersenen te trainen. Hierdoor zijn zij in staat om een groot aantal psychische klachten zelf te genezen. Bij stoornissen als ADHD, ADD, angststoornissen en depressie is er vaak sprake van een gebrek aan evenwicht in de hersenactiviteit, wat door neurofeedback verbeterd kan worden.
    over gelezen ja. bij de apotheek wees een vrouw me eens op dat gedoe.
    moet je wel een PGB hebben, kost veeeel geld.
    voorlopig vind ik het wel prima zo, misschien in de toekomst een serieus naar kijken.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_50466935
    rita rechts rita link ritalin

    YMCA ADHD !:P
      donderdag 14 juni 2007 @ 22:26:45 #164
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50467731
    ik ben melig men Ik luister guus meeuwis - het regent meters bier

    En een beetje hyper, ben ook totaal NIET moe en heb al 3 nachten kut geslapen soms rulez adhd
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_50563346
    lees zo nu en dan mee maar heb nog niemand over strattera gehoord...

    iemand die hier dat gebruikt? k zit er nu een klein jaar aan ofzo

    bevalt wel prima... benieuwd naar ervaringen van anderen
      donderdag 21 juni 2007 @ 14:00:19 #166
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_50690371
    WHELP!
    Kan iemand me ff een schop onder m'n kont geven?

    We hebben hier morgen een verjaardag en alles moet weer 's even netjes gemaakt worden . Ik moet NU dus even wat opruimen en dweilen (juk juk).
    Maar ik heb geen ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin....


    BTW..
    Ik ben de laatste tijd zooo verschrikkelijk MOE!
    Rond een uur of twee moet ik echt zorgen dat ik ergens mee bezig ben anders val ik gewoon weg in slaap.
    Ik denk dat het zo is sinds onze oudste naar de basisschool gaat. Daarvoor ging hij maar twee ochtenden naar de peuterspeelzaal, was de rest van de week gewoon thuis en had ik nergens last van. Op woensdag middag ga ik soms maar gewoon samen met de kinderen even slapen anders trek ik het gewoon niet. Ik ben donderdag's aan het eind van de dag ook altijd erg blij want dan is het voor ons weekend. Ik ben ook gewoon aan het weekend toe, ik ben gewoon zó kapot, dan kan ik weer lekker "opladen".

    Herkent iemand die vermoeidheid?
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      donderdag 21 juni 2007 @ 16:07:01 #167
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50695348
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 14:00 schreef Noli. het volgende:
    WHELP!
    Kan iemand me ff een schop onder m'n kont geven?

    We hebben hier morgen een verjaardag en alles moet weer 's even netjes gemaakt worden . Ik moet NU dus even wat opruimen en dweilen (juk juk).
    Maar ik heb geen ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin....


    BTW..
    Ik ben de laatste tijd zooo verschrikkelijk MOE!
    Rond een uur of twee moet ik echt zorgen dat ik ergens mee bezig ben anders val ik gewoon weg in slaap.
    Ik denk dat het zo is sinds onze oudste naar de basisschool gaat. Daarvoor ging hij maar twee ochtenden naar de peuterspeelzaal, was de rest van de week gewoon thuis en had ik nergens last van. Op woensdag middag ga ik soms maar gewoon samen met de kinderen even slapen anders trek ik het gewoon niet. Ik ben donderdag's aan het eind van de dag ook altijd erg blij want dan is het voor ons weekend. Ik ben ook gewoon aan het weekend toe, ik ben gewoon zó kapot, dan kan ik weer lekker "opladen".

    Herkent iemand die vermoeidheid?
    * compier schopt HEEEEL hardt Noli's kont!!!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_50749701
    k ben toch niet de enige hiero die iedere dag strattera in zn mik gooit?!
      zaterdag 23 juni 2007 @ 02:43:11 #169
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_50752097
    Mensen die pretenderen ADHD te hebben zijn van nature luie acteurs die hun ontzettende luiheid en manische gedrag graag in een hokje stoppen zodat ze hun gedrag kunnen blijven voortzetten. Ik ken geen enkele 'ADHD'er' die deze titel niet ziet als iets eerbaars en waar altijd trots melding van gemaakt moet worden.

    "ik leef gewoon meer dan een normaal mens"

    "ik heb er ook niet voor gekozen"

    "soms is het wel vermoeidend"

    Edit: Jaja, dat verhaal kennen we. Je hoéft er niet op te klikken en het aan te horen.

    [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2007 23:24:06 ]
      zaterdag 23 juni 2007 @ 04:44:19 #170
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50752818
    -knip

    [ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2007 23:24:27 ]
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_50772198
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 02:43 schreef Xebrozius het volgende:
    Ik ken geen enkele 'ADHD'er' die deze titel niet ziet als iets eerbaars en waar altijd trots melding van gemaakt moet worden.
    Ik moet meteen aan de startpost denken. Hoe trots ze zijn op hunn Ritalinnetje .
    We'll keep on whispering our mantras.
      zondag 24 juni 2007 @ 17:59:33 #172
    77938 melanie_the_miss
    De enige echte.
    pi_50792808
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef NiteSpeed het volgende:

    [..]

    Ik moet meteen aan de startpost denken. Hoe trots ze zijn op hunn Ritalinnetje .
    Voices tell me I'm the shit.
      zondag 24 juni 2007 @ 19:34:00 #173
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50795669
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 14:00 schreef Noli. het volgende:
    WHELP!
    Kan iemand me ff een schop onder m'n kont geven?

    We hebben hier morgen een verjaardag en alles moet weer 's even netjes gemaakt worden . Ik moet NU dus even wat opruimen en dweilen (juk juk).
    Maar ik heb geen ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin....


    BTW..
    Ik ben de laatste tijd zooo verschrikkelijk MOE!
    Rond een uur of twee moet ik echt zorgen dat ik ergens mee bezig ben anders val ik gewoon weg in slaap.
    Ik denk dat het zo is sinds onze oudste naar de basisschool gaat. Daarvoor ging hij maar twee ochtenden naar de peuterspeelzaal, was de rest van de week gewoon thuis en had ik nergens last van. Op woensdag middag ga ik soms maar gewoon samen met de kinderen even slapen anders trek ik het gewoon niet. Ik ben donderdag's aan het eind van de dag ook altijd erg blij want dan is het voor ons weekend. Ik ben ook gewoon aan het weekend toe, ik ben gewoon zó kapot, dan kan ik weer lekker "opladen".

    Herkent iemand die vermoeidheid?
    jup, same here. Heeft bij mij met mn eetstijl te maken. Vettehaps enzo
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      zondag 24 juni 2007 @ 19:35:22 #174
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50795704
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef NiteSpeed het volgende:

    [..]

    Ik moet meteen aan de startpost denken. Hoe trots ze zijn op hunn Ritalinnetje .
    je bent best een lul je vriendin heeft adhd en jij gaat er lollig over doen

    Leuke vriend heeft ze
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      zondag 24 juni 2007 @ 19:36:03 #175
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50795730
    ik moet trouwens echt dat gebel afleren. Ikke bellen op de fiets zonet, stuiter ik keihard op mn bek
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_50803499
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 19:35 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    je bent best een lul je vriendin heeft adhd en jij gaat er lollig over doen

    Leuke vriend heeft ze
    Zij noemt mij ook haar autistje .

    Ach, er zit een enorme waarheid in dat ADHD'rs vaak trots op hun labeltje zijn. Strontvervelend is dat.
    We'll keep on whispering our mantras.
      zondag 24 juni 2007 @ 23:41:30 #177
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_50804407
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 23:14 schreef NiteSpeed het volgende:

    [..]

    Zij noemt mij ook haar autistje .

    Ach, er zit een enorme waarheid in dat ADHD'rs vaak trots op hun labeltje zijn. Strontvervelend is dat.
    Jij bent net zo trots op jouw labeltje, anders zou je er geen gewag van maken en een autisten topic openen... Maar hey, zo is iederen wel weer hypocriet op zijn manier, ik net zo goed...
    pi_50804476
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef Xebrozius het volgende:

    [..]

    Jij bent net zo trots op jouw labeltje, anders zou je er geen gewag van maken en een autisten topic openen... Maar hey, zo is iederen wel weer hypocriet op zijn manier, ik net zo goed...
    Ik ben er keitrots op, maar ik ga het niet van de daken lopen schreeuwen dat ik blij ben met Ritalin of welke drugs (op mijn zelfkweek na dan ) dan ook. It's a fine line.
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_50804763
    weinig mensen weten van mij dat k t heb...en dat k aan medicatie zit...

    vind t gewoon gaar als mensen weten dat k iedere dag pillen moet slikken om me een beetje fatsoenlijk te gedragen
      maandag 25 juni 2007 @ 09:52:14 #180
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_50811675
    thank god heb ik geen pillen of shit Wel alcohol, telt dat?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_50829513
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 09:52 schreef Qwea het volgende:
    thank god heb ik geen pillen of shit Wel alcohol, telt dat?
    alcohol telt zeker ook
    pi_50867153
    morgen krijg ik de uitslag van dat uitgebreide ggz onderzoek. ben benieuwd!
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_50949085
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 23:14 schreef NiteSpeed het volgende:

    Ach, er zit een enorme waarheid in dat ADHD'rs vaak trots op hun labeltje zijn. Strontvervelend is dat.
    Ik denk dat dat ook komt om er zelf beter mee om te gaan.
    Je hoort van kind af aan dat je een druk tering jongetje/meisje bent.
    Iedereen denkt dat je niet goed bij je hoofd bent (terwijl de meeste dit wel zijn).
    Ik steek het ook niet meer onder stoelen of banken.
    Vind je dat ik druk doe? Klopt ik ben dat drukke tering kereltje! Word je moe van me? PECH! ik lekker niet.

    Wat ik wel vreemd vind is dat sommmige niet adhd-ers adhd leuk vinden.
    Ik heb er een hoop problemen door gehad en vooral in het begin een hoop straf.
    Ik vind het niet leuk dat ik het heb maar het maakt me ook geen ene reet meer uit.
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      donderdag 28 juni 2007 @ 21:39:20 #184
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50951696
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 20:16 schreef LamstraalASD het volgende:

    [..]

    Ik denk dat dat ook komt om er zelf beter mee om te gaan.
    Je hoort van kind af aan dat je een druk tering jongetje/meisje bent.
    Iedereen denkt dat je niet goed bij je hoofd bent (terwijl de meeste dit wel zijn).
    Ik steek het ook niet meer onder stoelen of banken.
    Vind je dat ik druk doe? Klopt ik ben dat drukke tering kereltje! Word je moe van me? PECH! ik lekker niet.

    Wat ik wel vreemd vind is dat sommmige niet adhd-ers adhd leuk vinden.
    Ik heb er een hoop problemen door gehad en vooral in het begin een hoop straf.
    Ik vind het niet leuk dat ik het heb maar het maakt me ook geen ene reet meer uit.
    precies... meestal als je zoiets tegen iemand zegt face to face, azijn ze even stil, en daarna hebben ze of iets van " ok" of.. " klootzak"
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_50952044
    wat is PDD-NOS?
    ik schijn er iets van te hebben.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_50953712
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 21:48 schreef mighty_myte het volgende:
    wat is PDD-NOS?
    ik schijn er iets van te hebben.
    Een autisme gerelateerde stoornis. In feite zegt het geen reet over je, behalve dat je autistische trekjes hebt en je niet in een andere categorie past. ADHD en autistische stoornissen lijken in bepaalde punten op elkaar, dus ik weet niet of je al een diagnose hebt of je er nu mee bezig bent maar het is nogal een mengelmoes soms, en dan kost het wat tijd en moeite voor je met zekerheid kan zeggen wat je hebt.
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_50953747
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 20:16 schreef LamstraalASD het volgende:

    [..]

    Ik denk dat dat ook komt om er zelf beter mee om te gaan.
    Je hoort van kind af aan dat je een druk tering jongetje/meisje bent.
    Iedereen denkt dat je niet goed bij je hoofd bent (terwijl de meeste dit wel zijn).
    Ik steek het ook niet meer onder stoelen of banken.
    Vind je dat ik druk doe? Klopt ik ben dat drukke tering kereltje! Word je moe van me? PECH! ik lekker niet.
    Enne heb je last van mijn chaos... slik dan zelf dat pilletje.... jij hebt er last van, niet ik.
    quote:
    Wat ik wel vreemd vind is dat sommmige niet adhd-ers adhd leuk vinden.
    Ik heb er een hoop problemen door gehad en vooral in het begin een hoop straf.
    Ik vind het niet leuk dat ik het heb maar het maakt me ook geen ene reet meer uit.
    Dat denk ik er dan ook nog bij... verder perfect gezegd
    pi_50953863
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 22:33 schreef Duur het volgende:

    [..]

    Enne heb je last van mijn chaos... slik dan zelf dat pilletje.... jij hebt er last van, niet ik.
    Dat is precies de ergerlijke, irritante en onrespectabele houding waardoor veel mensen beginnen te kotsen op mensen met ADHD. Zo stereotypisch wat je nu zegt.
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_50954051
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 22:36 schreef NiteSpeed het volgende:

    [..]

    Dat is precies de ergerlijke, irritante en onrespectabele houding waardoor veel mensen beginnen te kotsen op mensen met ADHD. Zo stereotypisch wat je nu zegt.
    Waarom is die mening een "ergerlijke, irritante en onrespectabele houding"?
    Waarom zou ik voor iets waar ik weinig tot geen last een pil moeten gaan slikken waar ik ondder andere epeleptische aanvallen van krijg (dus niet meer autorijden, fietsen, onbegeleid OV-en enzovoorts)
    psychotisch en paranoide van word....

    (jep ik ben zo´n geluksvogel die bijna alle bijwerkingen van ritalin op volle sterkte mee krijg, en wel zo heftig dat ik andere pillen niet mag gebruiken van de heren doktoren)
    pi_50954138
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 22:41 schreef Duur het volgende:

    [..]

    Waarom is die mening een "ergerlijke, irritante en onrespectabele houding"?
    Omdat jij de last vrijwillig legt bij mensen die er niets aan kunnen doen dat jij zo bent. Jij kan er misschien ook niets aan doen dat je het hebt, maar jij bent wel degene die het heeft. Aan jou de taak om zo min mogelijk anderen tot last te zijn. Waarom zou ik in godsnaam pillen moeten slikken omdat jij mij irriteert (hypothetisch ). Dat is echt de omgekeerde wereld, en heel egoïstisch.
    quote:
    Waarom zou ik voor iets waar ik weinig tot geen last een pil moeten gaan slikken waar ik ondder andere epeleptische aanvallen van krijg (dus niet meer autorijden, fietsen, onbegeleid OV-en enzovoorts)
    psychotisch en paranoide van word....
    Dan geen ritalin, maar zoek een andere oplossing en leg niet het probleem bij je medemens.
    quote:
    (jep ik ben zo´n geluksvogel die bijna alle bijwerkingen van ritalin op volle sterkte mee krijg, en wel zo heftig dat ik andere pillen niet mag gebruiken van de heren doktoren)

    Mooi kut. Wat nou als je ouder wordt? Ritalin mag je ook niet eeuwig toch?
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_50954415
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 22:44 schreef NiteSpeed het volgende:

    [..]

    Omdat jij de last vrijwillig legt bij mensen die er niets aan kunnen doen dat jij zo bent. Jij kan er misschien ook niets aan doen dat je het hebt, maar jij bent wel degene die het heeft. Aan jou de taak om zo min mogelijk anderen tot last te zijn. Waarom zou ik in godsnaam pillen moeten slikken omdat jij mij irriteert (hypothetisch ). Dat is echt de omgekeerde wereld, en heel egoïstisch.
    Omdat ik mezelf niet kapot wil maken omdat ik door een "bouwfoutje" ADHD heb en niet tegen dat soort pillen en poeder kan?

    Kijk jij hoeft er niet mee om te gaan, je hoeft je er zelf s niet aan te ergeren... maar heb ooit ergens besloten om dat wel te doen (waarschijnlijk onbewust) dat is jouw keuze... moet ik dan voor die keuze lijden?
    quote:
    [..]

    Dan geen ritalin, maar zoek een andere oplossing en leg niet het probleem bij je medemens.
    [..]


    Mooi kut. Wat nou als je ouder wordt? Ritalin mag je ook niet eeuwig toch?
    Ik MAG geen ander product proberen vanwege de enorm heftige reacties die ik in het verleden gegeven heb. En ja... sommige mensen die ik ken slikken al 20 jaar ritalin, en zolang er bepaalde andere medicijnen niet in het basispakket zitten zullen ze door (moeten) gaan,...

    (sorrie dat ik wat fel ben... er is me in de laatste 24 uur iets teveel gebeurt om "rustig en kalm en normaal te zijn... maar dat valt gelukkig helemaal buiten het ADHD verhaal)
    pi_50956318
    volgens mij kun je ritalin levenslang slikken.
    't is vast niet heel goed voor je, maar echt slecht ook niet.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_50956950
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef mighty_myte het volgende:
    volgens mij kun je ritalin levenslang slikken.
    't is vast niet heel goed voor je, maar echt slecht ook niet.
    Als je geen last van de bijwerkingen krijgt.
    pi_50960205
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 00:07 schreef Duur het volgende:

    [..]

    Als je geen last van de bijwerkingen krijgt.
    En als het gewoon blijft werken, bij mij werkte het op een gegeven moment niet meer.
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_50960217
    Ik slik mijn retalin enkelt op dagen dat ik in het gareel moet lopen , meestal op zondag of op sommige vrije dagen slik ik het gewoon niet , nadeel is wel dat ik mijn sokken in de koelkast terugvind en met mijn lege kopjes naar de wc loop.
    | ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
    | who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
    |_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
    "(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
      vrijdag 29 juni 2007 @ 08:41:50 #196
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50960687
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 22:44 schreef NiteSpeed het volgende:

    [..]

    Omdat jij de last vrijwillig legt bij mensen die er niets aan kunnen doen dat jij zo bent. Jij kan er misschien ook niets aan doen dat je het hebt, maar jij bent wel degene die het heeft. Aan jou de taak om zo min mogelijk anderen tot last te zijn. Waarom zou ik in godsnaam pillen moeten slikken omdat jij mij irriteert (hypothetisch ). Dat is echt de omgekeerde wereld, en heel egoïstisch.
    [..]

    Dan geen ritalin, maar zoek een andere oplossing en leg niet het probleem bij je medemens.
    [..]


    Mooi kut. Wat nou als je ouder wordt? Ritalin mag je ook niet eeuwig toch?
    Dus doordat ik een aandoening/afwijking/beperking heb (waar ik niks aan kan doen, gewoon een productie foutje) moet ik me aan de rest van de wereld aanpassen omdat ik heel misschien wel eens lastig voor iemand zou kunnen zijn??

    Dus omdat bijv mijn rolstoel jou in de weg staat, moet ik maar uit mn rolstoel stappen?? Ook al heb ik geen benen of ben ik verlamd??
    Even als vergelijking met jouw probleem omtrent adhd-ers. Ik heb dus geen wieltjes en heb beide benen nog enzo. Aangezien iemand in een rolstoel ook wel eens als hinderlijk ervaren kan worden omdat ie in de weg staat en dat kan toch zo verdomd lastig zijn (einde cynische modus)

    Het 'leuke' is, de meeste mensen ervaren iemand met adhd niet als lastig zolang ze niet weten dat de desbetreffende de diagnose adhd heeft. Zodra diegene het stempeltje officieeel heeft gekregen is ie ineens die 'klote-adhd-er' of iets dergelijks. En is ie meteen die drukke figuur of lastig persoon. So much for friendship and compassion.

    Overigens zijn ook heel vaak de niet-adhd-ers de rest van mensen tot last. Denk aan die geweldige figuren die uit verveling dingen gaan slopen of de buurt terroriseren. Als je je om die mensen eens druk maakt, en die op hun flikker geeft ipv iemand die door een productie foutje van moeder natuur (en pa natuur ) iets hebben waar ze niks aan kunnen doen.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_50970088
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 08:41 schreef Roeji het volgende:

    [..]

    Dus doordat ik een aandoening/afwijking/beperking heb (waar ik niks aan kan doen, gewoon een productie foutje) moet ik me aan de rest van de wereld aanpassen omdat ik heel misschien wel eens lastig voor iemand zou kunnen zijn??

    Dus omdat bijv mijn rolstoel jou in de weg staat, moet ik maar uit mn rolstoel stappen?? Ook al heb ik geen benen of ben ik verlamd??
    Even als vergelijking met jouw probleem omtrent adhd-ers. Ik heb dus geen wieltjes en heb beide benen nog enzo. Aangezien iemand in een rolstoel ook wel eens als hinderlijk ervaren kan worden omdat ie in de weg staat en dat kan toch zo verdomd lastig zijn (einde cynische modus)

    Het 'leuke' is, de meeste mensen ervaren iemand met adhd niet als lastig zolang ze niet weten dat de desbetreffende de diagnose adhd heeft. Zodra diegene het stempeltje officieeel heeft gekregen is ie ineens die 'klote-adhd-er' of iets dergelijks. En is ie meteen die drukke figuur of lastig persoon. So much for friendship and compassion.

    Overigens zijn ook heel vaak de niet-adhd-ers de rest van mensen tot last. Denk aan die geweldige figuren die uit verveling dingen gaan slopen of de buurt terroriseren. Als je je om die mensen eens druk maakt, en die op hun flikker geeft ipv iemand die door een productie foutje van moeder natuur (en pa natuur ) iets hebben waar ze niks aan kunnen doen.
    ADHD/ADD Deel 8

    En begin alstjeblieft niet te wijzen naar andere mensen, dat is gewoon flauw en een enorme topickiller.
    We'll keep on whispering our mantras.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 16:41:53 #198
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_50975007
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 14:24 schreef NiteSpeed het volgende:

    [..]

    ADHD/ADD Deel 8

    En begin alstjeblieft niet te wijzen naar andere mensen, dat is gewoon flauw en een enorme topickiller.
    en wat doe jij zelf dan??
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_51095670
    Hihi.
    In januari begonnen met Concerta, 54 mg. In februari een nieuw potje gehaald. Ik heb ook altijd wel wat strips Ritalin rondslingeren, voor het geval dat.. Drukke periode gehad in februari, voortdurend mijn medicijnen vergeten, of er gewoon geen zin in, of toevallig Ritalin dichter bij de hand. In maart bedacht dat ik er maar weer eens mee moest beginnen.. Ik had het idee dat ik nog wel ergens wat van die Concerta-pillen over moest hebben, maar ik kon ze helemaal nergens meer vinden. Heel eventjes gezocht, maar het al snel opgegeven met de gedachte dat ik ze dan vast allemaal opgegeten had. Overgestapt naar af en toe Concerta 36 mg en hier en daar wat Ritalin gedurende de afgelopen maanden.. Ik vond het niet eens merkwaardig dat ik me niet kon herinneren dat ik in februari echt dertig Concerta-pilletjes had opgebruikt.
    Kom ik nu, in juli, in een tasje in een hoek van mijn kast, een doosje Concerta 54 mg tegen waar welgeteld twéé pilletjes uit verdwenen zijn. Daar zijn ze dus! Bij nader inzien had ik ze dus toch *niet* allemaal in een paar weken in februari geslikt. Vandaar dat het zo'n chaos en een zooitje was die maand!
    Ach.. Men moet mij ook eigenlijk geen medicijnen voorschrijven. Wat een kluns ben ik toch.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 15:44:17 #200
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_51096223
    zoooo kolere wat een chaos in mn hoofd. Ik ben al de hele dag een goed mobieltje voor mn pa aan het zoeken, ik word er zo knettergek van. Van alles zoeken, hier achteraan bellen,daar achteraan bellen,brief schrijven om het abonnement op te zeggen ect ect.

    Ik heb er hoofdpijn van En alles loopt maar rondjes in mn kop
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      donderdag 5 juli 2007 @ 12:13:21 #201
    132867 Oproerkraaier
    Oproer kraait.
    pi_51162569
    Hey,

    Ik ben laatst naar een decaan op school geweest, en die vroeg op ik misschien er aan gedacht had of ik ADD zou kunnen hebben.
    Ze verwees me door naar een psycholoog, maar daar ben ik na 3 keer gaan mee gestopt omdat ze het alleen wilde hebben over mijn verleden (ouders gescheiden, niet zo'n goede jeugd) en omdat het erg duur was (geen zin om uit te zoeken of verzekering dat betaalt).

    Als ik op zo'n website kijk naar symptomen voor ADD dan herken ik mezelf daar heel erg in, maar ik ben geen psycholoog dus weet niet waardoor dat komt.

    Ik vroeg me af hoe je er achter kunt komen of je dat werkelijk hebt. Ik hoef verder geen behandeling of therapie of zo, ik wil gewoon er snel achter komen of ik ADD heb...
    Mensen die thee drinken plassen zittend.
    pi_51162864
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 12:13 schreef Oproerkraaier het volgende:
    Hey,

    Ik ben laatst naar een decaan op school geweest, en die vroeg op ik misschien er aan gedacht had of ik ADD zou kunnen hebben.
    Ze verwees me door naar een psycholoog, maar daar ben ik na 3 keer gaan mee gestopt omdat ze het alleen wilde hebben over mijn verleden (ouders gescheiden, niet zo'n goede jeugd) en omdat het erg duur was (geen zin om uit te zoeken of verzekering dat betaalt).

    Als ik op zo'n website kijk naar symptomen voor ADD dan herken ik mezelf daar heel erg in, maar ik ben geen psycholoog dus weet niet waardoor dat komt.

    Ik vroeg me af hoe je er achter kunt komen of je dat werkelijk hebt. Ik hoef verder geen behandeling of therapie of zo, ik wil gewoon er snel achter komen of ik ADD heb...
    De enigste manier van een goede diagnose, is vast laten stellen door een specialist. Dit kan een psycholoog zijn.

    Bij ADHD, ADD en nog heel veel meer dingen is zelfdiagnose bijna niet mogelijk, want iedereen heeft wel eens last van de punten die op de AD(H)D lijst staan... en er is een heel erg subtiel verschil tussen "wel eens" en "te vaak" en zeker voor AD(H)D is jouw gedrag als kleiner kind best belangrijk.
    Ook kun veel trauma´s AD(H)D achtige dingen veroorzaken, maar dan is het zeker niet.

    Wil je zekerheid ... dan zul je naar de arts moeten. Zijn kosten een probleem? Bijna altijd kan de huisarts het je vertellen of het vergoed wordt als je een verwijsbriefje haalt.
    pi_51167244
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 12:13 schreef Oproerkraaier het volgende:
    Hey,

    Ik ben laatst naar een decaan op school geweest, en die vroeg op ik misschien er aan gedacht had of ik ADD zou kunnen hebben.
    Ze verwees me door naar een psycholoog, maar daar ben ik na 3 keer gaan mee gestopt omdat ze het alleen wilde hebben over mijn verleden (ouders gescheiden, niet zo'n goede jeugd) en omdat het erg duur was (geen zin om uit te zoeken of verzekering dat betaalt).

    Als ik op zo'n website kijk naar symptomen voor ADD dan herken ik mezelf daar heel erg in, maar ik ben geen psycholoog dus weet niet waardoor dat komt.

    Ik vroeg me af hoe je er achter kunt komen of je dat werkelijk hebt. Ik hoef verder geen behandeling of therapie of zo, ik wil gewoon er snel achter komen of ik ADD heb...
    laat je door je huisarts doorverwijzen naar een geestelijke gezondheidszorg instelling . Daar kan je ja laten onderwerpen aan een uitgebreide test samen met een psychiater . Daarna kan vastgesteld worden of je ADHD hebt
    | ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
    | who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
    |_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
    "(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
    pi_51174800
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 14:27 schreef Reza-impreza het volgende:

    [..]

    laat je door je huisarts doorverwijzen naar een geestelijke gezondheidszorg instelling . Daar kan je ja laten onderwerpen aan een uitgebreide test samen met een psychiater . Daarna kan vastgesteld worden of je ADHD hebt
    f*ck de GGD...k ben bijna twee jaar van t kastje naar de muur enzovoorts gestuurd en uiteindelijk niks verder gekomen.

    Ben zelf opzoek gegaan naar een psych. met verstand van zaken en via de dokter een verwijsbrief gefixed.... had k dat maar eerder gedaan

    OT: heb net een paar dagen gehad zonder medicijnen (vergeten nieuwe te bestellen ) en nu k er weer mee begin wordt k dr zoals altijd weer een tijd depressief en hersendood van...alsof alle gevoelens uit me getrokken worden
    opzich wel fijn aangezien ik niet al te lang geleden aan de kant gezet ben..maar t blijft vaag.

    t enige wat overblijft is zo nu en dan een heeeeel kort lontje...

      vrijdag 6 juli 2007 @ 21:29:14 #205
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_51214891
    @ Oproerkraaier: Ik ben half mei naar de huisarts geweest en zij deed een testje (aantal vragen) om te kijken of ik misschien ADD heb. De uitslag was reden om me door te verwijzen naar de psychiater, gespecialiseerd in ADD.

    Er is wel een wachtlijst (hier in Breda) maar ik heb eind augustus de intake.

    Ik zou je dus ook aanraden om het via je huisarts te regelen en zoals ccc7 hierboven is het misschien handig als je zelf al een naam hebt van een specialist in jouw omgeving zodat je niet naar de verkeerde (iemand die er weinig verstand van heeft) wordt doorgestuurd.

    Succes!
      zaterdag 7 juli 2007 @ 22:52:03 #206
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_51245408
    Ik ben vorige week terug gekomen van vakantie, het waren echt 2 zalige weken in Italie, lekker gegeten, leuke dingen gedaan, vooral erg relax gedaan, dagelijks een siesta, wat een heerlijk leven hebben we gehad!
    Na terugkomst voor het eerst aan de ritalin begonnen, voel me er erg goed bij, prikkels vallen me wat minder lastig, stukje rustiger in in mijn hoofd, voel me niet zo gejaagd en heb een stuk minder last van zweetvoeten (geen idee of dat in verhouding met elkaar staat, maar viel me wel op!)
    Dus ik voel me goed.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_51249279
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 22:52 schreef melonovy het volgende:
    Ik ben vorige week terug gekomen van vakantie, het waren echt 2 zalige weken in Italie, lekker gegeten, leuke dingen gedaan, vooral erg relax gedaan, dagelijks een siesta, wat een heerlijk leven hebben we gehad!
    Na terugkomst voor het eerst aan de ritalin begonnen, voel me er erg goed bij, prikkels vallen me wat minder lastig, stukje rustiger in in mijn hoofd, voel me niet zo gejaagd en heb een stuk minder last van zweetvoeten (geen idee of dat in verhouding met elkaar staat, maar viel me wel op!)
    Dus ik voel me goed.
    lucky you.

    bij mij gaat t op t moment bergafwaarts. weer ruzie gehad met mn ex, hoofdpijn van de strattera, moeite met alles op een rijtje krijgen etc.

    was vakantie maar voorbij. had k tenminste weer wat ritme en dingen om te doen.
      zondag 8 juli 2007 @ 11:01:30 #208
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_51255127
    Komt die hoofdpijn wel van de Strattera? Best veel bijwerkingen, zo te zien trouwens: http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=2081&Method=infotekst
    pi_51773937
    Zijn alle drukte makers weer rustig geworden?
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      dinsdag 24 juli 2007 @ 09:11:02 #210
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_51774487
    Nee we zijn het topic weer vergeten
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 24 juli 2007 @ 09:46:31 #211
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_51775050
    Ik was gewoon verhuizen
      dinsdag 24 juli 2007 @ 11:10:27 #212
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_51777194
    ik hou van de vakantie lekker tot 11u in bedje liggen
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_51778223
    tot 11 uur in bed liggen? ik sta als ik uitslaap om 9 uur weer te trappellen om eruit te mogen.
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      dinsdag 24 juli 2007 @ 12:09:30 #214
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_51778921
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 11:45 schreef LamstraalASD het volgende:
    tot 11 uur in bed liggen? ik sta als ik uitslaap om 9 uur weer te trappellen om eruit te mogen.
    heerlijk, ik zou zelfs wel tot 12 kunnen blijven liggen
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_51779290
    Mijn vrouw ook, dan ben ik om 8 uur wakker, dan lig ik heel lang te wachten en dan ga ik om 8:05 toch echt het bed uit!
    Verveel me de pleuris anders!
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_51779939
    hmm, als ik vrij ben lig ik minimaal tot 13h in bed.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      dinsdag 24 juli 2007 @ 16:21:16 #217
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_51786585
    ik heb elke dag mn wekker om 10:30 anders lig ik er ook zo tot 13:00 in maarja ik slaap meestal pas rond 2:30-3:00

    Ik ben al een lange tijd van de ritalin af. heb wel soms als ik me kut voel, of als ik een belangrijke dag heb, dat ik er nog wel eens 3 inneem over de dag verspreid.

    ik raak namelijk zeer snel gewend aan de dingen en dan is de dosis al snel weer te laag, en blijf je aan het verhogen, krijg er ook rode striemen van op mn schouders en buik.
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_51799012
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 16:21 schreef Robbiej het volgende:
    krijg er ook rode striemen van op mn schouders en buik.
    Dat krijg je van te veel vreten en dik worden!
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      dinsdag 24 juli 2007 @ 22:12:33 #219
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_51799146
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 22:09 schreef mighty_myte het volgende:

    [..]

    Dat krijg je van te veel vreten en dik worden!
    geen last van...
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_51807571
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 16:21 schreef Robbiej het volgende:
    ik raak namelijk zeer snel gewend aan de dingen en dan is de dosis al snel weer te laag, en blijf je aan het verhogen, krijg er ook rode striemen van op mn schouders en buik.
    Dit heb ik ook gehad, Heel veel problemen thuis en op school omdat ik miojn medicijnen niet in nam.
    Nam het wel altijd netjes in maar het werkte op een gegeven moment niet meer.
    Heb toen voor mijn examen iets anders gekregen maar dat leek wel xtc, was helemaal van de wereld.
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:19:36 #221
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_51811332
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 12:22 schreef LamstraalASD het volgende:
    Mijn vrouw ook, dan ben ik om 8 uur wakker, dan lig ik heel lang te wachten en dan ga ik om 8:05 toch echt het bed uit!
    Verveel me de pleuris anders!
    Mijn vent ook die is int weekend om 08:00 wakker terwijl ik tegen 11 a 11:30 eens aan kom kakken
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_51811431
    Ah, hier zijn jullie
    pi_51812088
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:23 schreef freecell het volgende:
    Ah, hier zijn jullie
    nee dat denk je maar.
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_51812215
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:44 schreef LamstraalASD het volgende:

    [..]

    nee dat denk je maar.
    Wanen horen niet bij ADHD
    pi_51812904
    Dan moet ik toch eens terug naar de dokter, dan heb ik er nl. een probleem bij
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      woensdag 25 juli 2007 @ 23:16:03 #226
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_51836447
    ARGH!! ik ben zo f*cking gefrustreerd nu!
    Eigenlijk om niets (zoals gewoonlijk), maar het grootste probleem is nu dat ik mezelf niet goed kan uitdrukken.
    Ik woon sinds anderhalve maand in de USA, en heb nu ook een hele lieve vriendin, waar ik op zich heel goed mee kan praten en die ENORM veel geduld heeft, maar ik heb enorme moeite met uitleggen waarom ik
    gefrustreerd enzo ben omdat ik het eerst in het nederlands moet vertalen en dan moet zeggen.

    Gelukkig kan ik me hier redelijk goed afreageren, heb een bbgun, kan kampvuur bouwen en we hebben 3 honden... Maar dan nog ben ik gefrustreerd.
    Ik " moet" nog vanalles doen en het komt er niet van, ik kan niets positief zien en nu hoor ik net ook nog dat mn vriendin niet kan vanmiddag, en ze gaat morgen paar dagen op een kamp, dus ik zie haar maandag pas weer. dat is op zich niet zo erg maar ik hoorde het net pas, dus dan is het ineens verandering en dus stress -> chaos..

    Zo.... even mn hart gelucht!
    iemand nog tips om mij moodswing weer terug te swingen naar happy?
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      woensdag 25 juli 2007 @ 23:37:32 #227
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_51837487
    Ai Ai Ai compier, even alles los laten en gaan huppelen ofzo
    Dikke digiknuf van mij?
    Het is vervelend en super irri he, als alles niet gaat als jij zou willen, dat zijn lastige dalletjes, maar goed, je komt er wel weer, sta je binnen de korste keren weer te pieken!
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_51837781
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 11:01 schreef xepera9 het volgende:
    Komt die hoofdpijn wel van de Strattera? Best veel bijwerkingen, zo te zien trouwens: http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=2081&Method=infotekst
    bijwerkingen vallen wel mee....val wel veel af, redelijk vaak last van maag enzo. maar verder valt t wel mee!

    gelukkig ook nog geen zelfmoord gedachten gehad zoals in hoofdletters overal in iedere bijsluiter vermeld staat
      woensdag 25 juli 2007 @ 23:43:52 #229
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_51837801
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:23 schreef freecell het volgende:
    Ah, hier zijn jullie
    Ha!
    Ja joh, ik beleef momenteel euforische momenten met de methylfenidaat, ik ben al dagen hyper, mijn huis is netjes, alles weer opgeruimd, kamer voor kamer weer schoon, creatieve ideeen worden uitgevoerd, ik ben geduldig en niet zo prikkelbaar en vermoeid, Heerlijk
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      donderdag 26 juli 2007 @ 01:50:49 #230
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_51842108
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 23:43 schreef melonovy het volgende:

    [..]

    Ha!
    Ja joh, ik beleef momenteel euforische momenten met de methylfenidaat, ik ben al dagen hyper, mijn huis is netjes, alles weer opgeruimd, kamer voor kamer weer schoon, creatieve ideeen worden uitgevoerd, ik ben geduldig en niet zo prikkelbaar en vermoeid, Heerlijk
    jij wel het gaat alweer beter, ben maar eens begonnen aan het oude hondenhok uit elkaar te slopen (om hem daarna uit te breiden).
    en ff met mijn steifmoeder gepraat, kan goed met haar opschieten dus dat is wel mooi enne... die digiknuf wasook wat ik nodig had

    ok.. 1... 2 .... VROLIJK DOEN!!!!!....


    ofzo
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_51843979
    Zo'n dip heb ik ook weleens en als mijn vrouw dan ook vraagt wat er is kan ik het ook niet vertellen.
    Voel me gewoon niet zoals het hoort maar weet niet precies hoe en wat!?!?!?

    de hierbovenstaande berichtjes zijn nog een beetje te vrolijk als ik aan mijn eerste bakkie automaten pleur zit
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_51856237
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 23:43 schreef melonovy het volgende:

    [..]

    Ha!
    Ja joh, ik beleef momenteel euforische momenten met de methylfenidaat, ik ben al dagen hyper, mijn huis is netjes, alles weer opgeruimd, kamer voor kamer weer schoon, creatieve ideeen worden uitgevoerd, ik ben geduldig en niet zo prikkelbaar en vermoeid, Heerlijk
    Man dat is zalig
    Geniet enorm van die periode, het is helaas snel weer over.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_51856811
    bleh. shoot me
      donderdag 26 juli 2007 @ 16:32:39 #234
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_51858322
    Ik word een beetje lam van die duffe reclames op deze pagina onderaan:

    ADHD en Omega-3 tekort
    Slaap- en concentratieproblemen? Probeer eens ons ADHD-pakket!

    Alsof ik gvd zit te wachten op een adhd-pakket. Hallo, ik mijn pakket adhd is al overcompleet. Hoef niet nog meer erbij

    Maar voor de rest gaat het wel, ik jojo tussen periodes van compleet lam op de bank zitten en niks gedaan krijgen en periodes waarin ik zowat de hele tijd stuiter van de energie/creativiteit en alleen maar aan het opruimen en klooien ben.
    Van die extreme pieken en dalen, van 0 naar 100% zeg maar.
    Volgende week krijg ik hopelijk van mn psych de verwijzing voor de adhd-poli voor volwassenen. Eens kijken of ik ze daar misschien gek kan krijgen

    Nog een vraagje aan de 'echte' ritalin slikkers (dus niet die in de methyl doosjes). Wat zijn de bijwerkingen bij jullie? Of nadelen?
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_51861402
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef Roeji het volgende:
    Nog een vraagje aan de 'echte' ritalin slikkers (dus niet die in de methyl doosjes). Wat zijn de bijwerkingen bij jullie? Of nadelen?
    methylfenidaat hcl en 'echte ritalin' zijn toch hetzelfde?
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      donderdag 26 juli 2007 @ 20:37:22 #236
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_51865300
    methylfenidaat is het hoofdbestandmiddel van ritalin, ritalin is een merknaam en daarom duurder.
    Wat ik me heb laten vertellen zit er in de (bij)werking weinig verschil.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      donderdag 26 juli 2007 @ 20:40:23 #237
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_51865414
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef Roeji het volgende:
    Ik word een beetje lam van die duffe reclames op deze pagina onderaan:

    ADHD en Omega-3 tekort
    Slaap- en concentratieproblemen? Probeer eens ons ADHD-pakket!

    Alsof ik gvd zit te wachten op een adhd-pakket. Hallo, ik mijn pakket adhd is al overcompleet. Hoef niet nog meer erbij
    Die zijn er pas niet waar, ik vond het ook al direct storend!
    Maar goed, het zal wel inkomsten opleveren waardoor FOK! weer beter kan draaien, en dat is dan wel weer positief
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_51865909
    hihi
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_51877299
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef Roeji het volgende:
    Nog een vraagje aan de 'echte' ritalin slikkers (dus niet die in de methyl doosjes). Wat zijn de bijwerkingen bij jullie? Of nadelen?
    Ik had eigenlijk nergens last van, dus mijn ouders waren er helemaal lij mee
    Na lang gebruik werkte het op een gegeven moment niet meer.

    Maar ik zou zeggen probeer het en als je wel nare bijwerkingen krijgt kan je altijd dat doosje nog de bak in mikken.
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 08:54:12 #240
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_51877824
    Ik gebruik de echte nu al een tijdje. In het begin de methyl doosjes gehad. Veel meer bijwerkingen dan nu met de echte. Maar ik heb af en toe het idee dat het niet of anders werkt. Ben af en toe dizzie of dromerig. En heb het idee dat mn coordinatie of evenwicht niet altijd 100% wil meewerken. Maar het kan dus ook van iets anders zijn dan van de ritalin,. daarom vroeg ik naar jullie bijwerkingen.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 1 augustus 2007 @ 15:26:32 #241
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_52019214
    Nou leek werk toch even heeeeel goed te gaan. Maar helaas. Vandaag kreeg ik een document onder ogen wat ik niet had moeten lezen, waarin mijn manager uit Engeland mijn manager in IJMuiden verzocht mij te laten vervangen.

    pi_52023765
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 15:26 schreef Yoni het volgende:
    Nou leek werk toch even heeeeel goed te gaan. Maar helaas. Vandaag kreeg ik een document onder ogen wat ik niet had moeten lezen, waarin mijn manager uit Engeland mijn manager in IJMuiden verzocht mij te laten vervangen.

    zo stout!!!!!
    arme Yoni...
    Kusje erop!
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_52026861
    Nou Yoni, dat is niet echt nieuws waar je blij van kan worden, getver wat stom zeg!
    Heb je je eigen manager daar ook nog over gesproken, of weet je manager niet dat jij het hebt gelezen?
    Sterkte ermee, weet je zelf al wat je met deze info wil doen?

    Het pieken kon bij mij ook niet langer doorgaan hoor, heb genoten van de leuke tijd, maar zit inmiddels weer prinseseheerlijk in de PMS-hel. Na 2 daldagen, gaat het nu wel weer redelijk, maar OMG die hele mensturatietroep mogen ze van mij afsschaffen.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      woensdag 1 augustus 2007 @ 22:11:52 #244
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_52029640
    bij mij gaat het nog steeds lekker. Zit nog steeds bij mn vent en heb zeeen van rust
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      donderdag 2 augustus 2007 @ 10:33:11 #245
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_52038901
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 23:16 schreef compier het volgende:
    ARGH!! ik ben zo f*cking gefrustreerd nu!
    Eigenlijk om niets (zoals gewoonlijk), maar het grootste probleem is nu dat ik mezelf niet goed kan uitdrukken.
    Ik woon sinds anderhalve maand in de USA, en heb nu ook een hele lieve vriendin, waar ik op zich heel goed mee kan praten en die ENORM veel geduld heeft, maar ik heb enorme moeite met uitleggen waarom ik
    gefrustreerd enzo ben omdat ik het eerst in het nederlands moet vertalen en dan moet zeggen.

    Gelukkig kan ik me hier redelijk goed afreageren, heb een bbgun, kan kampvuur bouwen en we hebben 3 honden... Maar dan nog ben ik gefrustreerd.
    Ik " moet" nog vanalles doen en het komt er niet van, ik kan niets positief zien en nu hoor ik net ook nog dat mn vriendin niet kan vanmiddag, en ze gaat morgen paar dagen op een kamp, dus ik zie haar maandag pas weer. dat is op zich niet zo erg maar ik hoorde het net pas, dus dan is het ineens verandering en dus stress -> chaos..

    Zo.... even mn hart gelucht!
    iemand nog tips om mij moodswing weer terug te swingen naar happy?
    Ik probeer te gaan sporten als ik gefrustreerd ben, dat helpt wel. Soms lukt dat niet (of heb ik geen) zin en krijg ik een vreetbui of zo. Het blijft lastig ja... Hopelijk heb je vandaag een betere dag!

    Off topic: is het verder leuk daar in de USA? Vast beter dan hier!
      donderdag 2 augustus 2007 @ 11:48:51 #246
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_52040912
    ik ga eten als ik frustie ben alhoewel ik mezelf dat redelijk heb afgeleerd. Nu ga ik met die grote hond van me een mega stuk om en als ik terug kom ben ik niet meer frustie.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_52049290
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 15:26 schreef Yoni het volgende:
    Nou leek werk toch even heeeeel goed te gaan. Maar helaas. Vandaag kreeg ik een document onder ogen wat ik niet had moeten lezen, waarin mijn manager uit Engeland mijn manager in IJMuiden verzocht mij te laten vervangen.

    wat kut!
    arme jij...
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:27:25 #248
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_52062042
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 10:33 schreef xepera9 het volgende:

    [..]


    Off topic: is het verder leuk daar in de USA? Vast beter dan hier!
    over het algemeen veel beter
    ik heb een enorme tuin (100meter+ lang en breed)
    dus ruimte zat om te hyperen!
    en het weer is lekker
    ...
    maarja het ging weer goed en na high komt.... down...
    Ik ben hyperactief, depressief en lichtelijk neigend naar suicidaliteit (is dat een woord ??) maarja, het er komt vast wel weer een up na de down.
    Alhoewel het me op dit moment geen fuck kan schelen als ik straks word overreden door een auto.

    waarom kan ik niet gewoon een normaal leven hebben >_< !
    Pff, ik ga wel weer ff aan de medicijnen (bovenop mijn concerta)...
    meestal werkt dat wel. halve pil dipiperon + 10mg ritalin ..
    maar dan heb ik er weer de pest in dat ik WEER pillen moet slikken om maar "normaal" te zijn!

    pff... als ik het zo teruglees gaat het echt kut.
    eerst maar ff wat zooi slikken
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:21:11 #249
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_52066694
    Dat is niet fijn, en frustrerend als je je zo voelt!

    Zijn concerta en ritalin niet hetzelfde, maar dan langwerkend vs. kortwerkend? (Misschien is dat hierboven al ergens uitgelegd maar ik heb nu even geen tijd om dat op te zoeken). Hoezo moet je ze dan allebei? Klinkt als nogal veel medicijnen, maar als ze helpen is dat goed natuurlijk.

    Lekker zoveel ruimte! Heb je ook nog mooie natuur, bergen of zo in de buurt? Hoop dat je daar al een goede arts of psych gevonden trouwens, lijkt me ook even wennen.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:45:19 #250
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_52077508
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 10:21 schreef xepera9 het volgende:
    Dat is niet fijn, en frustrerend als je je zo voelt!

    Zijn concerta en ritalin niet hetzelfde, maar dan langwerkend vs. kortwerkend? (Misschien is dat hierboven al ergens uitgelegd maar ik heb nu even geen tijd om dat op te zoeken). Hoezo moet je ze dan allebei? Klinkt als nogal veel medicijnen, maar als ze helpen is dat goed natuurlijk.

    Lekker zoveel ruimte! Heb je ook nog mooie natuur, bergen of zo in de buurt? Hoop dat je daar al een goede arts of psych gevonden trouwens, lijkt me ook even wennen.
    het gaat inmiddels al beter, gister uit pure frustratie het huis uitgelopen met de woorden: " tieft toch op! ik ben fietsen! tot ooit!"
    en toen ff 10 mijl gefietst door mooi landschap, dat maakt een hoop frustratie goed!
    nog geen psych ofzo, heb nog voor 3 maanden aan medicijnen
    en concerta = langwerkend, ritalin = kortwerkend, ritalin en dipiperon heb ik voor " erbij" als het zwaar tegenzit enzo
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_52405904
    Hoe is het nu Yoni?
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      Redactie Frontpage dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:25:45 #252
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_52568418
    Ik meld me ff hier. Eigenlijk al jaren last gehad van ADHD, mijn hele leven is erop terug te voeren. Ondanks hoog IQ slechts magazijnmedewerker, slecht met geld om kunnen gaan, impulsief etc. Met deze klachten naar huisqarts gegaan. Ook gezegd dat 15 jaar geleden uit officiele test van het RIAGG naar voren kwam dat ik MBD heb, de oude naam van ADHD. Nu heb ik Ritalin gekregen, ik begin met 3x5 mg per dag. Ik merk nu al dat ik het helpt, ik ben een stuk relaxter nu. Volgende maand weer terug naar de dokter, ms ga ik de psychische mallemolen in.
    Nog even een vraag, ik weet dat ik geen alcohol mag drinken met Ritalin, maar er staat niets vermeld over een joint op zijn tijd. Mag ik die nog wel roken of moet ik die oo overboord zetten?
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_52568478
    Ik zou helemaal stoppen met drugs, misschien gaan je nieuwsposts er dan eens kwalitatief op vooruit.
    We'll keep on whispering our mantras.
      Redactie Frontpage dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:43:51 #254
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_52569013
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 19:27 schreef NiteSpeed het volgende:
    Ik zou helemaal stoppen met drugs, misschien gaan je nieuwsposts er dan eens kwalitatief op vooruit.
    Juist niet, want het kost me inspiratie
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_52569069
    Ik weet voor de rest niet wat ritalin voor uitwerking op andere medicijnen heeft, maar heeft het ook een versterkende waarde? Dan zou ik sowieso enorm opassen met welke drugs/medicijn dan ook om in te nemen.
    We'll keep on whispering our mantras.
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:12:50 #256
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_52569998
    In combinatie met alcohol heb ik geprobeerd en is te doen (nergens last van gehad). Het versterkt wel een beetje. Drugs, geen idee doe ik niet aan. Ritalin is al genoeg zooi om ook nog iets anders bij te willen.

    Overigens die waarschuwing ivm alcohol geld meer voor maagklachten dan voor iets anders heb ik begrepen. je zou er nogal pens-pijn van kunnen krijgen naar het schijnt.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      Redactie Frontpage dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:15:08 #257
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_52570085
    Voor buikpijn ben ik niet bang, ik moet ook geregeld antibiotica slikken waar alcohol wordt afgeraden. En na zes flesjes bier voel ik me nog kiplekker dan.
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_52619778
    Alcohol met Ritalin kan wel, maar is natuurlijk nooit goed.
    Wel handig als je niet bezopen wil raken, als ik het combineer kan ik nl blijven zuipen.

    Stop met de joints ook. Ik ben sinds een paar maanden door de week nuchter en dat maakt een flink verschil. Ik functioneer stukken beter.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_52737812
    Djeez, blowen versterkt toch vaak je stemming en gevoel, over het algemeen is het voor de meeste onder ons niet echt best om te blowen. Misschien moet je eens proberen te stoppen, of het blowen (nog meer) beperken tot bepaalde situaties, dan kun je eens ervaren hoe je je dan voelt. Ik heb het als een opluchting ervaren toen ik er mee gestopt was, (ik was een dagelijkse blower) Na het stoppen kreeg mijn leven kreeg steeds meer inhoud ipv passiviteit. Inspiratie tot creativiteit heb ik evengoed wel gehouden, en het blijft tegenwoordig niet alleen bij de inspiratie, ik voer ook nog eens wat uit. En een groot voordeel was het financiele plaatje van het blowen, je kan er een hoop geld aan overhouden wat je weer kan besteden aan belangerijkere dingen in het leven. Maar goed, die stap moet je zelf zetten en je moet zelf het belang inzien.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_52738510
    Ik zelf heb een tijdje ritalin gebruikt vond t geen prettig spul als ik eerlijk ben in het begin vond ik het super alles ging goed leren wou in 1 keer wel , maar na een tijdje begon ik me als een robot te voelen, Ben er toen direct mee gestopt ooit nog wel eens gebruikt als ik echt goed moest leren voor examen of iets in die richting, Ma om ff te reageren icm met wiet of hasj heb ik nooit wat raars gemerkt ook niet met alcohol om eerlijk te zijn, dus tja ik weet t niet ik heb er in ieder geval nooit iets vervelends mee meegemaakt
    - What about love? Overrated. Biochemically no different than eating large quantities of chocolate
      maandag 27 augustus 2007 @ 21:59:35 #261
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_52739048
    hoi!

    hier eigenlijk alles wel prima. Al een poos geen drukke ervaringen in mn hoofd. Vanochtend opgenomen in het ziekenhuis om 05:00 wegens een enorm zware migraine aanval. Morfine gehad, dus ik ben al de hele dag suf als een konijn

    Goddelijk spul
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage maandag 27 augustus 2007 @ 22:59:21 #262
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_52740363
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 21:36 schreef Haaizor het volgende:
    Ik zelf heb een tijdje ritalin gebruikt vond t geen prettig spul als ik eerlijk ben in het begin vond ik het super alles ging goed leren wou in 1 keer wel , maar na een tijdje begon ik me als een robot te voelen, Ben er toen direct mee gestopt ooit nog wel eens gebruikt als ik echt goed moest leren voor examen of iets in die richting, Ma om ff te reageren icm met wiet of hasj heb ik nooit wat raars gemerkt ook niet met alcohol om eerlijk te zijn, dus tja ik weet t niet ik heb er in ieder geval nooit iets vervelends mee meegemaakt
    Ik lees wel vaker op diverse sites dat Ritalin de eerste paar maanden heel goed werkt, maar dat je daarna de negatieve gevolgen begint te merken. Zo schijnt het libido af te nemen, je wordt een zombie en de eetlust gaat weg. Maar nu, na een week gebruiken, beschouw ik het nog steeds als een wondermiddel.
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      maandag 27 augustus 2007 @ 23:06:02 #263
    40458 -chefke-
    nu met extra zegels
    pi_52740535
    zo hier hier alles nog oke en mijn adhd <-> adhd relatie gaat al dik 1 jaar uitstekend zelf al 3 keer op vakantie geweest waarvan 1 keer met carvan naar zuid frankrijk.

    tis heerlijk zo`n relatie waarin mekaar teminste bergrijpt.

    heb afgelopen juni mijn mts diploma gehaald gewoon netjes in 4 jaar met een 8 gemideld. Ga nu naar het HBO dus ook op dat front gaat het oke.
    pi_52741876
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 23:06 schreef -chefke- het volgende:
    zo hier hier alles nog oke en mijn adhd <-> adhd relatie gaat al dik 1 jaar uitstekend zelf al 3 keer op vakantie geweest waarvan 1 keer met carvan naar zuid frankrijk.

    tis heerlijk zo`n relatie waarin mekaar teminste bergrijpt.

    heb afgelopen juni mijn mts diploma gehaald gewoon netjes in 4 jaar met een 8 gemideld. Ga nu naar het HBO dus ook op dat front gaat het oke.
    Ik zou gillend gek worden denk ik.
    Ik heb al meer dan 3 jaar een relatie met een asperger. We verwerken informatie hetzelfde en dat ervaar ik soms al als instabiel. Gelukkig ben ik de hyper actieve ongecontroleerde en heeft hij door zijn aandoening toch rust en regelmaat in zijn lijf. dus dat balanceert weer.
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_52788021
    Pff wat een dagen op deze manier ik ga sochtends om half 8 de deur uit om om half 9 op school te zijn, waar ik rond half 5 klaar ben dan kan ik snel de trein pakken om me snel klaar te maken om te gaan werken van 6 tot 10,
    Waarna ik dus ongeveer rond half 11 thuis ben, me hoofd onploft zowat
    (zit nu ook op werk )
    ma goed nog maar de rest van het schooljaar te gaan dus ben dr bijna
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 22:59 schreef Djeez het volgende:

    [..]

    Ik lees wel vaker op diverse sites dat Ritalin de eerste paar maanden heel goed werkt, maar dat je daarna de negatieve gevolgen begint te merken. Zo schijnt het libido af te nemen, je wordt een zombie en de eetlust gaat weg. Maar nu, na een week gebruiken, beschouw ik het nog steeds als een wondermiddel.
    Geniet dr van zou ik zeggen, Hoop dat je ermee kan leven ik kon het iig niet vooral de "rebounds" irriteerden me ( das als het uitgewerkt is en bij mij resulteerde dat in zon hyperactiviteit dat ik er zelf bang van werd)
    Voor de rest eingelijk nooit de neiging gehad om iets anders te gaan proberen concerta ofzo...
    Vooral omdat ik zoiets heb van ik ben zoals ik ben ik leer dr wel mee leven gaat me tot nu toe redelijk af
    - What about love? Overrated. Biochemically no different than eating large quantities of chocolate
    pi_52790844
    Nou, dan mijn story maar even, ik heb 2 maanden ritalin geslikt, ik heb er euforische momenten mee beleefd, maar na verloop van tijd werd de werking merkbaar minder. In overleg met de psychiater mocht ik de dosering verdubbelen, maar dat resulteerde in panische en achterdochtige/ paranoide toestanden, met als gevolg onzeker, zeer introvert, en somber, tot depri aan toe, uit het niets, om niets. Na een consult, gesprekken met mijn naasten en zelf nagedacht over de hele meute heb ik besloten te stoppen met de ritalin om af te kicken en te ondervinden wat het met me doet als ik het niet slik. Ik registreer alles, ben heul moe geweest van het 'zonder ritalin de dag doorkomen' maar voel me na een paar dagen al minder somber, wel slaperig (licht narcoleptisch) dat komt toch wel meer naar voren.

    Nu is het dus overwegen wat verder te doen, het slaperige belemmert me, maar de psychische dieptepunten, met een psychose op de loer (ritalin maakt de drempel naar psychose lager) zie ik ABSOLUUT niet zitten en is zeker niet wenselijk.
    Afgesproken met de psychiater dat ik mijn stemmingen (die ook nogal wisselen), mijn ADDklachten en de achterdochtige en overbezorde toestanden registreer en bijhoud over een periode van 3 weken, om inzicht te geven wat het allemaal met me doet.
    Die nare toestanden heb ik gelukkig niet meer gehad, hopelijk blijven die weg nu ik niet meer slik, het hoort helemaal niet bij me, heel eng dat ik dat had...

    En verder ga ik naar een haptonoom om te ondervinden of zij mij kan helpen om wat dichter bij mijn gevoel te komen, zit soms zo vast, kan slecht mijn gevoelens en emoties verwoorden, of er iets mee doen, misschien dat zij een weg kan vinden, of er een vorm aan kan geven, of what ever. Ben benieuwd, ik heb de doorverwijzing binnen, nu nog even er achteraan bellen.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_52791486
    Ik slik nu sinds maart ritalin, en ik het begin kon ik daar prima mee leren. Al mijn cijfers schoten omhoog en er was zelfs nog even hoop dat ik het jaar zou halen.
    Liep al een tijdje bij een psycholoog vanwege een depressie, maar dat stelt eigenlijk niet zo veel voor.

    Toen brak de vakantie aan. 7 weken vakantie... 7 weken om me niets op te concentreren. Ik had meer last van een rotgevoel dan ooit, tot ik steeds vaker vergat mijn medicijnen in te nemen. Ik neem momenteel helemaal geen ritalin meer in, maar moet volgende week weer beginnen op school. Dan ga ik ze weer innemen... Tijdens het leren had ik nergens last van, maar ik ben toch bang dat ik me ook rottig ga voelen op school. Ik wacht nog tot ik een nieuwe afspraak kan maken met de arts om het over die depressieve buien te hebben... Drukbezet mannetje.

    Over blowen en ritalin gecombineerd... Zelf niet gedaan, maar een vriendin van me wel. Bij haar maakte het geen verschil ofzo, ook geen nare bijwerkingen. Maar ieder mens is anders toch?
    pi_52807647
    Depressie is een bijwerking van ritalin omdat je de spanning en het avontuur mist dat je als adhd-er zo gewend bent. Maar je went na een tijd aan je 'nieuwe leven' waar rust, structuur en concentratie centraal staat. Dan pluk je de vruchten van je succes op allerlei vlakken en wordt je vrolijk van de rust en het relatief zorgeloze leven dat je hebt.
    Zo werkt het bij mij iig.

    Ik heb eigenlijk geen last van mijn add en depressief voel ik me ook al tijden niet meer. Ook niet een dag ofzo.

    Moest eigenlijk vorige maand een soort logboek bijhouden voor de ggz met hoe ik me elke dag voel enzo, maar had ik niet gedaan. Daarom afspraak verzet naar een maand later. Dat is morgen,
    maar ik heb nog geen enkele zin ingevuld. Toch een beetje add-er? Wat een kutopdracht van ze.
    Ik voel me verder prima en heb eigenlijk helemaal geen last van stemmingswisselingen of dip-dagen.
    Zal ik ze dat vertellen of zal ik de boel van afgelopen maand invullen vanavond?
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      donderdag 30 augustus 2007 @ 12:59:53 #269
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_52808371
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 12:34 schreef mighty_myte het volgende:
    Depressie is een bijwerking van ritalin omdat je de spanning en het avontuur mist dat je als adhd-er zo gewend bent. Maar je went na een tijd aan je 'nieuwe leven' waar rust, structuur en concentratie centraal staat. Dan pluk je de vruchten van je succes op allerlei vlakken en wordt je vrolijk van de rust en het relatief zorgeloze leven dat je hebt.
    Zo werkt het bij mij iig.

    Ik heb eigenlijk geen last van mijn add en depressief voel ik me ook al tijden niet meer. Ook niet een dag ofzo.

    Moest eigenlijk vorige maand een soort logboek bijhouden voor de ggz met hoe ik me elke dag voel enzo, maar had ik niet gedaan. Daarom afspraak verzet naar een maand later. Dat is morgen,
    maar ik heb nog geen enkele zin ingevuld. Toch een beetje add-er? Wat een kutopdracht van ze.
    Ik voel me verder prima en heb eigenlijk helemaal geen last van stemmingswisselingen of dip-dagen.
    Zal ik ze dat vertellen of zal ik de boel van afgelopen maand invullen vanavond?
    Goed te horen dat t toch zo goed gaat!
    Ik zou ze het morgen gewoon vertellen dat je het steeds uit hebt gesteld. Maar ik zou ook proberen om vanavond nog iets op papier te krijgen en hun dus ook vertellen dat je dat vandaag dus pas hebt gedaan. Daar kunnen ze meer mee dan dat je ze sprookjes verteld. Dat vogelen ze meestal toch wel uit. Of je verspreekt je eens een keer. Dan kun je beter nu eerlijk zijn en door dat je vanavond toch iets op papier zet, laat je zien dat je wel wilt.

    succes ermee morgen


    edit: overigens logboeken/dagboeken etc bijhouden zijn ook voor mij een totale ramp. Je kunt me dat beter niet laten doen want ik pruts het idd ook de laatste momenten in mekaar. Zijn van die dingen die ik vergeet en niet in mijn dagelijkse routine passen. Dat duurt weken eer ik iets nieuws aan mn routine heb toegevoegd zonder dat ik het vergeet.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      maandag 3 september 2007 @ 12:32:11 #270
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_52913789
    Ik ga weer stoppen met ritalin. ik slik het nu weer 4 weken en mijn symptomen van OCD komen weer erg hevig.. ook met mn kop heel lichtjes schudden. dat was heel weinig voordat ik weer begonnen was. vanmorgen had ik er nog 1 op. maar ik stop per direct. ik word er gek van. als dit straks nog niet over is over een paar weken ga ik naar de huisarts...
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
      maandag 3 september 2007 @ 13:41:34 #271
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_52915385
    Ik was een week gestopt ivm een operatie. Afgelopen donderdag weer begonnen met de ritalin, sindsdien alleen vrijdagnacht kunnen slapen. De overige nachten zullen samen goed zijn voor een uurtje of 4 hooguit 5 slaap.

    Ik had altijd wel inslaapproblemen (ook wel doorslaapproblemen, vaak wakker dus) maar dit En wat nog het idiote is, ik ben nu wel een beetje moe maar niet dat ik omkieper van de slaap. Eigenlijk ben ik redelijk actief en soms zelfs hyper.
    Ik ben wel tijdens die slapeloze nachten mega creatief en krijg een hoop klusjes gedaan die anders blijven liggen

    Ik vraag me serieus af of dit nu toch nog door de ritalin komt of dat het iets anders is. Ik weet het zelf echt niet. Ik kijk het nog een paar dagen/nachten aan en als ik dan nog steeds niet kan slapen dan maar weer (alweer ) naar de huisarts.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_52915926
    Ik denk dat het zeker wel zou kunnen worden veroorzaakt door de Ritalin hoor, ritalin krijgen mensen met narcolepsie (slaapziekte) ook voorgeschreven om wakker te blijven. Nu ik geen ritalin meer slik voel ik me zeker meer vermoeid en slaperig, echt dat ik zo even een tukkie zou kunnen maken. Dat vind ik wel een nadeel van niet slikken hoor, pfff.
    Dus als je het wel slikt ben je minder moe, of juist wakkerder, sta je wat strakker...
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      maandag 3 september 2007 @ 14:40:43 #273
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_52917059
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 14:03 schreef melonovy het volgende:
    Ik denk dat het zeker wel zou kunnen worden veroorzaakt door de Ritalin hoor, ritalin krijgen mensen met narcolepsie (slaapziekte) ook voorgeschreven om wakker te blijven. Nu ik geen ritalin meer slik voel ik me zeker meer vermoeid en slaperig, echt dat ik zo even een tukkie zou kunnen maken. Dat vind ik wel een nadeel van niet slikken hoor, pfff.
    Dus als je het wel slikt ben je minder moe, of juist wakkerder, sta je wat strakker...
    Ik slik het al 1,5 jaar en ben tussentijds al vaker gestopt, dan merkte ik uiteraard het verschil. Ik heb ME en ben dus altijd moe, met de ritalin hoef ik niet altijd 's middags te slapen en kan ik tenminste bijna alles doen wat ik wil en gooit dus mn moeheid geen roet in het eten (dit gaat overigens niet altijd op hoor! En de ritalin laat de ME echt niet verdwijnen)
    Maar dat ik gedurende 4 dagen praktisch niet geslapen heb en klaar wakker ben de hele nacht, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Eens kijken hoe het vannacht gaat, anders hang ik morgenochtend meteen aan de telefoon met dehuisarts. Geen zin om straks een week niet geslapen te hebben en dan ineens om te kiepen.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_52925454
    Roeji, hoeveel tijd zit er tussen de laatste pil inname en je bedtijd?
    Misschien kun je daar nog iets mee goochelen, de laatste dosering iets verlagen, of eerder slikken?

    Ik zit nu ook vreselijk in tweestrijd, wel of geen medicatie, de mist in mijn hoofd, die wattekop is nu veel meer aanwezig dan in de periode dat ik wel slikte. De vermoeidheid is soms best een belemmering, maar de bijwerkingen van ritalin (in mijn geval de psychische toestanden) wegen toch echt zwaarder. Ik voel me nu zonder de ritalin steeds meer mezelf worden, kan soms best glimlachen om mijn eigen stommiteiten (en dat zijn heel wat glimlachjes bij elkaar op een dag) en ga weer bergopwaards met mijn gehele stemming en toestand.

    [ Bericht 37% gewijzigd door melonovy op 03-09-2007 23:15:52 ]
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      maandag 3 september 2007 @ 21:51:59 #275
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_52926332
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 21:12 schreef melonovy het volgende:
    Roeji, hoeveel tijd zit er tussen de laatste pil inname en je bedtijd?
    Misschien kun je daar nog iets mee goochelen, de laatste dosering iets verlagen, of eerder slikken?
    Euhh laatste pil is uiterlijk 15u geweest de afgelopen dagen en bedtijd 22.30 -23.00u (althans de poging tot bedtijd )
    Voorheen (tot okt 2006) was mijn dosis 5 x 2 tabletten, laatste ging er om ongeveer 18u in. Toen sliep ik gewoon om 22u met gemak in, vaak lag ik er zelfs nog eerder in. Oh ik moet wel vermelden dat de ritalin normaal gesproken na ongeveer 2u is uitgewerkt bij mij. En toen ik op die hoge dosis zat werkte ik 3 dagen per week, nu zit ik ziek thuis en vind ik het niet nodig om continu zo geconcentreerd en 'up' te zijn. Nu is het soms wel fijn om weer eens lekker af te dwalen en allerlei dingen te vergeten (zoals vandaag bijv, mijn ontbijt/lunch en avondeten vielen een beetje samen alhoewel dat dus niet echt fijn is).

    Zonder de ritalin is niet echt een optie, ik krijg dan vreetbuien, slaap het liefst 23uur per dag en krijg dan helemaal niks gedaan (nu ook nog niet echt geweldig, maar iig meer dan zonder) en weet ik wat voor n adhd kenmerken er dan nog allemaal niet onder controle zijn te houden (mn brain is nu empty, deurtje naar mn geheugen is gesloten, kom even niet op andere voorbeelden). Ik voel slaap opkomen!!! Zou het dan toch dat ik zometeen kan slapen en ook door kan slapen?? Ik hoop het, ik begin morgenavond en woensdagavond met 2 cursussen en ik zie het niet zitten om daar in slaap te vallen.

    Wat AD overigens betreft, in mijn ogen is dat grotere zooi dan de ritalin. Ik weiger het dan ook pertinent te slikken ook al heb ik een dysthyme stoornis (= chronisch depressief, oftewel je bent nooit helemaal gelukkig/happy/etc er is altijd wel iets waardoor je depri bent of wordt). Het is er met periodes en omdat ik dus niet continu in een grafstemming ben, zie ik tot op heden nog geen noodzaak om met AD te beginnen. Aangezien je voor 99% zekerheid hebt (in mijn geval dus) dat ik die zooi tot 'in de kist' mag blijven slikken. Ritalin slik ik soms ook wel een dag niet of ik vergeet wel eens een pil. Nou dat heb ik mn 'bui' (om t maar zo te noemen) weer eens en thats it. Bij AD kun je blijkbaar echt verschrikkelijke ontwenningsverschijnselen krijgen. En aangezien ik dus niet echt medicatie trouw ben is dat nog een reden om geen AD te willen. Mits er natuurlijk een dag komt dat ik alleen nog maar in grafstemming ben en het totaal niet meer zie zitten. Dan zal ik het zeker overwegen om t te slikken. AD heeft voor zover ik weet geen invloed verder op je moeheid. Een vriend van me die ook ME heeft, heeft een tijdlang AD geslikt maar had er kwa energie/moeheid dus niks aan.

    Succes verder met je zoektocht. Ik blijf ook nog even zoeken naar wat t beste is voor mij Als ik vannacht weer neit geslapen heb dan laat ik de ritalin weer een paar dagen staan en kijk eens wat dat voor een effect heeft. Oh en uiteraard ga ik dan mn huisarts lastig vallen voor een krat met slaapmiddel
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_53037149
    Dank voor je antwoord!
    Het gaat hier nog steeds lekker, over 9 dagen terug naar de psychiater met mijn schriftje waar ik 4 dagen vergeten ben iets in te schrijven Maar samenvattend voel ik me steeds meer mezelf, zo heerlijk golvend qua emoties en energielevel.
    Regelmaat, schema's en dagelijkse doelen werken trouwens erg goed.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      maandag 10 september 2007 @ 10:06:09 #277
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53067776
    Aan de ene kant ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar medicatie.. Gewoon hoe het is om eens niet altijd zo chaotisch te zijn, niet alles te vergeten en eens werkelijk ergens de kop erbij te kunnen houden.

    Aan de andere kant ben ik juist wel blij dat ik het zo wel aardig kan rooien zonder..
    (stiekem ben ik ook wel een beetje bang voor het horrorverhaal van Melonovy (sorry Mel ) )

    Maar ik ben er ook al achter wat een verschil alleen al goede voeding, voldoende beweging en strakke regelmaat/schema's voor een (ADHD)mens kan doen zeg!
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_53068753
    Hier zitten jullie dus! Ik zal binnenkort de topic eens doorlopen en lezen wat ik allemaal gemist heb.
      maandag 10 september 2007 @ 11:57:52 #279
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53069989
    Was je ons kwijt?
    We hebben alweer bijna een heel topic vol!
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_53072124
    Ha Noli,
    daar was je weer eens!
    Ga jij lekker verder, golf jij ook qua emoties zo erg?
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      maandag 10 september 2007 @ 14:33:14 #281
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53073275
    Oh man hou op, schei uit..
    Dat is het allergrootste nadeel van alles. Mijn emoties zijn eigenlijk ook wel de grootste reden dat ik zo nieuwsgierig ben naar medicatie.

    Ik kan al janken bij een simpel tekenfilmpje dus laat staan als een van die twee koters van ons weer iets nieuws kan De tranen kunnen me zelfs al in de ogen springen bij het aanblik van een foto'tje van het dochtertje van een vriendin van ons of een huilend jongetje bij Wilyan in de klas.
    Ik merk soms gewoon dat mensen het zien en het niet kunnen snappen en ik heb geen zin om de hele wereld uit te moeten leggen waarom ik weer waterige ogen heb.

    Buiten het geregel en goed opletten (chaaaaooooos ) dat ik Wilyan op tijd van en op school krijg zit ik nu qua emoties bijna on top of the world.
    M'n kind te laat van school halen is voor mij al een nachtmerrie omdat ik weet hoe hij gaat reageren. Dus kijk ik per dag wel honderd keer op de klok en júíst als ik 'm ophalen moet, vergeet ik het bijna waardoor ik vaak alsnog moet haasten. Mijn horloge en de klok hier in huis staan standaard vijf minuten voor alleen maar als extra vangnet voor mezelf.
    Buiten dat om dus voel ik me juist weer hartstikke happy en vrolijk soms naar het euforisch toe.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      maandag 10 september 2007 @ 18:17:42 #282
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_53077249
    Kolere

    Vandaag op een nieuwe school begonnen, wat een hel. Zo ontzetten druk daar. En een chaos in de lokalen. Het stomme is dat zodra er veel dingen om me heen gebeuren zoals vanmiddag (keiharde gesprekken,cdrom's door het lokaal, beuken op houten tussenwanden ect ect) ik al mn concentratie verlies. Ik heb dan ook vrijwel niks kunnen doen.

    Ik heb het hele hoofdstuk gelezen wat ik moest doen, maar er geen ene letter van opgepikt en een koppijn dat ik nu heb

    Gelukkig heb ik wel een aangepast rooster gekregen, want ik hou van 09:00 tot 17:00 nooit vol
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_53078539
    Ik heb ook ADD, en ik ben gestopt met ritalin ivm bijwerkingen, ik vond het enorm slecht spul.
    Doe nu hbo en dat gaat best lekker moet ik zeggen, kan me goed ordenen, moet mezelf wel hard forceren om ergens aan te beginnen maar als ik dan eenmaal bezig ben gaat het lekker. Ik denk dat iedereen daar wel een beetje last van heeft though.

    Opruimen is ook geen probleem meer, gewoon alles wat je pakt/gebruikt weer opruimen en als het in mijn ogen een te grote chaos wordt meteen orde scheppen.
    Gewoon iets sterker voor jezelf zijn werkt voor mij erg goed, en natuurlijk fitness om me goed en energiek te voelen.

    Ik heb alleen een enorm probleem om mijn nest uit te komen altijd, wat een hel.. maar daar ga ik nog aan werken.
    pi_53080770
    Hoi Twin,
    wat voor bijwerkingen had je?

    Wie is er bekend met dexo amfetamine? Dit is een milde vorm van Ritalin en bekenden van me hebben dus niet de psychische bijwerkingen, die ze wel van Ritalin hadden. Ik ben benieuwd naar meer ervaringen met dit middel.

    Noli, die klokmethode van jou werkt hier dus echt niet he, ik hou er niet van om mezelf voor de gek te houden. Ik reken in dat soort gevallen continu uit hoe laat het dan werkelijk is, wat weer een stukje onrust is. Met als gevolg dat ik evengoed door de chaos in mijn hoofd te laat kom Ik hou van keiharde reali-tijd "what you see is what it is"
    Misschien kun je een kookwekkertje zetten, doe ik namelijk ook, als hij afgaat heb ik nog hooguit 5 minuten om af te ronden waar ik mee bezig ben en dan moet ik op de fiets stappen om Chiara op te halen, werkt hier prima!

    Verder moet ik niet zo veel janken als jij hoor, jij huilie maar ik voel wel vaak bepaalde stemmingen en emoties van anderen. Gisteren ook, voelde ik een prop in mijn keel toen ik bij mijn ouders in de tuin zat, ik liep naar binnen, door naar de keuken en zag daar mijn zusje in dikke tranen. Daar ben ik wel heel sensitief voor.
    Maar ik huil niet zo gauw om de nieuwste ontwikkelingen van mijn kinderen, ik geniet er wel van, maar dan zonder biggelende tranen Aan de andere kant kunnen ze me wel ontroeren hoor, met wat ze zeggen, voelen en uitvoeren.
    Maar ik huil sowieso niet zo gauw.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_53081452
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:51 schreef melonovy het volgende:
    Hoi Twin,
    wat voor bijwerkingen had je?
    - Depressie
    - Sterke vermagering
    - Steken in lever
    - Leven op energie die ik niet bezat
    - Agressief naar mensen op straat
    - "Zwevend" autorijden
    - Verergerde concentratieproblemen
    - Ingevallen junkie bek gekregen ( is gelukkig weg )
      Redactie Frontpage maandag 10 september 2007 @ 21:31:55 #286
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_53081693
    Dat 'zwevend autorijden' is toch bekend? Staat heel duidelijk op het doosje dat je geen auto mag rijden. Ik heb het zelfs nog nagevraagd bij iemand van het CBR, die zegt dat het verboden is. Daarom heb ik nu pas de medicijnen die ik altijd al had moeten hebben. Ik heb nu geen auto meer, dus nu kan het.
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_53082737
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 21:31 schreef Djeez het volgende:
    Dat 'zwevend autorijden' is toch bekend? Staat heel duidelijk op het doosje dat je geen auto mag rijden. Ik heb het zelfs nog nagevraagd bij iemand van het CBR, die zegt dat het verboden is. Daarom heb ik nu pas de medicijnen die ik altijd al had moeten hebben. Ik heb nu geen auto meer, dus nu kan het.
    Nou sorry hoor, maar iets wat een dergelijk effect op mijn coordinatie heeft.. dat ga ik niet meer slikken
    Ik heb gewoon autogereden, ging wel een beetje vreemd af en toe maarja.. was ook misschien niet zo slim.
    Niemand heeft me iig verteld dat ik er niet mee mocht rijden.
    pi_53087921
    hhmmm heb zelf geen adhd of add maar mijn e vriend wel en we hebben samen een dochtertje

    heb 3 jaar met hem samen geleefd zonder dat hij medicatie had.

    heb me erop voorbereid dat mijn dochtertje het ook kan hebben vind het daardoor wel altijd een intressant onderwerp
      dinsdag 11 september 2007 @ 07:22:55 #289
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53088474
    "Zwevend" autorijden doe ik zonder Ritalin al..

    Die wekker zetten deed ik eerst al. Dat was de wekker van mijn gsm en dat werkt prima voor het ritme van naar school gaan. Zo goed dat het er nu wel een heel klein beetje in zit maar niet voor als ik een bus moest halen want dan vergat ik 'm te zetten. Voor dat soort dingen was dus de klok.
    Die klok hier vooruit zetten werkt hier aardig. Normaal, als ik 'm niet 'nodig' ben dan reken ik vaak ook wel terug. Maar op het moment supreme als op de klok zie dat ik écht bijna te laat ben, schiet ik in de stress (Whaaaa! Te laaaaat!), vergeet spontaan dat het ding terug is gedraaid (nouja spontaan vergeet ik álles), laat alles neer vallen en race naar school! Ergens onderweg kom ik er weer achter dat ik de klok vooruit had gezet en ik dus precies op tijd ben.

    * Noli. zichzelf een schop geeft - nu eerst kind verder klaar maken voor school... Straks ff verder! *
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      dinsdag 11 september 2007 @ 09:04:00 #290
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53089347
    Zoo kind weer (ruim op tijd ) op school..

    Mel ik las jouw stukje en dacht een even goed na.. Dat heb ik idd ook wel. Meestal was dat dan idd bij familie maar in mijn omgeving is nu alles ook stabiel dus dan heb je er gelukkig weinig last van.
    En idd het aanvoelen van een ander, ik bedacht me net dat dat idd ook wel met dat huilen van dat jongetje bij Wilyan in de klas te maken kan hebben. Want ik ga veel om met zijn moeder en Hanne speelt op het schoolplein heel veel met zijn zusje. Als er een ander kindje in de klas huilt doet het me idd minder.

    Heel vaak voel ik ook feilloos aan als er (in een gezelschap) iets staat te gebeuren of dat er iets niet in de haak is.
    Het stomme is dat ik eigenlijk ook vrij weinig huilerig ben om mijn kids behalve als er iemand bij in de buurt komt staan. Heel raar en moeilijk ook om uit te leggen.

    Het is trouwens niet dat ik dan echt huil, meer prikkende en waterige ogen met hier en daar een klein traantje. (klinkt wel een weer bericht zo )
    Ik bén de emo smilie en mijn god wat haat ik dat jankerige..

    Hebben de dames hier ook erg last van PMS?
    Ik ben alleen één dag voor ik ongesteld moet worden pis-chagerijnig, dan moet er niks verkeerd gaan anders ontplof ik. Meestal voel ik dat 's ochtends wel aan dat ik zo sjaggo ben en dan moet ik er zelf gewoon op letten dat de kids en de huisdieren niks kunnen uitvreten zodat zij het iig niet hoeven te ontgelden.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_53105431
    Als ik tijdens de PMS alleen, en uiteraard met mooi weer, op een hutje op de hei zou zitten is er niets aan de hand.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_53239077
    Vandaag voor de laatste keer bij de psychiater geweest, het gaat goed met me, ben weer mezelf, afgekickt van de ritalin, lekker in balans. Met een gezonde dosis discipline gaat het gewoon lekker hier en dus is medicatie met de vervelende bijwerkingen niet wenselijk en dus afgeschaft.
    Hopelijk blijft het lekker gaan!
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_53242341
    Zo, dat is nog eens goed nieuws. Nu moet je het proberen vast te houden, maar dat gaat met ups en downs.
      vrijdag 21 september 2007 @ 10:07:09 #294
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_53349689
    Gefeliciteerd dan melonovy!

    Ik meld mij hier weer even. Ik ben inmiddels bij de psychiater geweest voor een intake en ik start vandaag met Ritalin (heb het net ingenomen). Ben benieuwd wat ik er van ga merken!! Tot nu toe nog niks, voel me kalm.

    Als ik toch geen ADD heb kan ik geloof ik raar gaan doen, dus dat wordt spannend.
      vrijdag 21 september 2007 @ 10:26:53 #295
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_53350092
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 12:32 schreef Robbiej het volgende:
    Ik ga weer stoppen met ritalin. ik slik het nu weer 4 weken en mijn symptomen van OCD komen weer erg hevig.. ook met mn kop heel lichtjes schudden. dat was heel weinig voordat ik weer begonnen was. vanmorgen had ik er nog 1 op. maar ik stop per direct. ik word er gek van. als dit straks nog niet over is over een paar weken ga ik naar de huisarts...
    Lichtjes schudden van mijn hoofd heb ik ook een paar keer gehad, in periodes van erg veel stress (zonder medicijnen). Bij mij was het een minuutje of zo en als ik me concentreerde kon ik het stoppen, maar het voelde prettiger om het maar even te laten gaan.

    Is het nu beter? Ben je gestopt en/of naar de huisarts gegaan?
      vrijdag 21 september 2007 @ 15:20:50 #296
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_53357912
    Ik meld me ook weer even, Ik ben nu aardig gesetteled in de USA, heb sinds maandag een .22 geweer
    Dus dat helpt me om af te reageren, ik kan gecontroleerd dingen kapotschieten, dat lucht enorm op!
    En met mn baantje bij subway heb ik ook structuur, kortom, alles gaat goed!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 21 september 2007 @ 15:32:28 #297
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_53358227
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 15:20 schreef compier het volgende:
    Ik meld me ook weer even, Ik ben nu aardig gesetteled in de USA, heb sinds maandag een .22 geweer
    Dus dat helpt me om af te reageren, ik kan gecontroleerd dingen kapotschieten, dat lucht enorm op!
    En met mn baantje bij subway heb ik ook structuur, kortom, alles gaat goed!
    Ik zou toch op zn minst voor een magnum .44 zijn gegaan Dáár schiet je pas iets mee kapot
    plus je schouder schiet half uit de kom als je het niet gewend bent

    Verder goed te horen dat alles goed gaat!!
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
      vrijdag 21 september 2007 @ 15:46:26 #298
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_53358581
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 15:32 schreef Roeji het volgende:

    [..]

    Ik zou toch op zn minst voor een magnum .44 zijn gegaan Dáár schiet je pas iets mee kapot
    plus je schouder schiet half uit de kom als je het niet gewend bent

    Verder goed te horen dat alles goed gaat!!
    maar aar moet je 21 voor zijn
    ik heb wel met een .357 geschoten is wel leuk
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 21 september 2007 @ 16:08:31 #299
    63411 Roeji
    Oost West Thuis is t ook niks
    pi_53359224
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 15:46 schreef compier het volgende:

    [..]

    maar aar moet je 21 voor zijn
    ik heb wel met een .357 geschoten is wel leuk
    Ah zo ja, leeftijdsgrens even vergeten .357 is ook leuk. Schiet tenminste zodanig lekker dat je geen abonnement bij de fysio hoeft te nemen .44 is na een schot of 10 (n vriend van me heeft er zo een en kwa postuur is ie nogal stevig en gespierd in zn armen) niet echt leuk meer. Ik heb er ooit 1x mee geschoten en had het gevoel alsof ik al rennende tegen een muur klapte met mn schouder. Het is wel een geweldige ervaring, maar niet echt goed voor je lijf in mijn geval

    Ik vind het persoonlijk ook een goede ontspanning/sport voor mij, ik kan me er volledig op concentreren en even een soort van kalmte en rust in mn hoofd creeeren. Iets wat me totnutoe nog nooit is gelukt bij welke bezigheid dan ook. Plus met al dat vergunningen gedoe zorgt het er wel voor dat ik meer rekening houd met mijn acties en gedrag. Door al teveel boetes in het verkeer te krijgen kun je m al kwijtraken (vanwege verantwoordelijkheidsgevoel wat je dan niet zou hebben volgens de heren in het blauw ). Dat is dus een goede stok achter de deur om wat bewuster te zijn van je eigen gedrag en acties.
    Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_53368165
    Ha Compier, leuk om weer eens van je te lezen, fijn dat het goed met je gaat, houden zo!

    Ik herken wel wat in je schietverhaal, maar ik heb met schieten een vrije korte spanningsboog moet ik zeggen, maar in de tijd dat ik examen deed zat ik op handboog schieten, 9is toch ook schieten )een uurtje in de week wat pijlen richting blazoen schieten was wel prettig voor de bovenkamer. Je bent dan even helemaal bezig met fixeren op een punt, uiterste concentratie, en schieten. Het gaf wel even rust om even geconcentreerd ergens anders mee bezig te zijn. Na die cursus nooit meer wat mee gedaan trouwens, maar dat zal hier wel gebekend in de oren klinken...
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_53368182
    Hier verder: ADHD/ADD Deel 9

    [ Bericht 67% gewijzigd door melonovy op 21-09-2007 22:42:27 ]
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')