abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 11:40:45 #1
43556 miss_dynastie
pi_48921060
Het vorige topic: Fok! dieetclub #155

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #63 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale \\\"5 jaar dieetclub-meet\\\". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in Di-eetclubmeeting XXIII

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
pi_48921116
en voor Levi
ik doe niet aan een crashdieet
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 11:42:38 #3
43556 miss_dynastie
pi_48921142
Levi, hoe is het met je de-nieuwe-naam-voor-RSI?
pi_48921185
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Levi, hoe is het met je de-nieuwe-naam-voor-RSI?
Mijn CANSarm?
Redelijk... heb de indruk dat het langzaam beter wordt. Alleen naar mijn smaak wat erg langzaam.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_48921328
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef Miss_S het volgende:
en voor Levi
Ik beschuldig niemand van het volgen van een crashdieet.

Ik denk gewoon dat jij anderen niet met een minderwaardigheidsgevoel moet opzadelen. Je hebt de neiging heel negatief op anderen te reageren. Ik ben liever te zwaar met een wat positievere kijk op het leven en anderen dan zijn zoals jij. Blijkbaar waardeer ik andere dingen in mensen dan jij. Sorry, ik hou niet van geruzie... maar ik vind dat je wel érg negatief doet. We zijn hier een gezellig groepje dat elkaar steunt en adviezen geeft, elkaar opbouwen is ons doel.
***Levi was here***
pi_48921363
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef Miss_S het volgende:
en voor Levi
Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.
Het mooi kotsende meisje.
pi_48921535
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:43 schreef Levitation het volgende:
Mijn CANSarm?
Hier moest ik even om lachen Wat een ongelukkige term eigenlijk

Ik vind het overigens fascinerend hoe Miss S iedereen steeds onbedoeld zo tegen haar in het harnas weet te jagen. Ze zegt met regelmaat hele logische dingen, alleen weet ze het op zo'n manier te brengen dat het iedereen tegen de haren instrijkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isabeau op 02-05-2007 11:59:13 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 11:56:54 #8
43556 miss_dynastie
pi_48921683
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:43 schreef Levitation het volgende:

[..]

Mijn CANSarm?
Redelijk... heb de indruk dat het langzaam beter wordt. Alleen naar mijn smaak wat erg langzaam.
Gelukkig is het dus niet helemaal meer kansarm? Fijn
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:59:41 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48921781
Ach, Miss_S lust zelf ook graag een ijsje, hè, Miss_S . Maar ze heeft m.i. wel gelijk: als je niet meer afvalt, terwijl je wel te zwaar bent, mankeert er iets aan je eetpatroon. Dan zou je toch dat ijsje maar eens moeten laten zitten, lijkt me (en dan heb ik het natuurlijk niet over 1 ijsje per week en ook niet over een Festini fruitijsje).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:00:17 #10
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48921803
Het valt me nu pas op dat mijn BMI onder de 30 is (29) soooo dat is langgeleden!
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:02:37 #11
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48921864
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier moest ik even om lachen Wat een ongelukkige term eigenlijk
Dat was het eerste wat ik dacht toen jij zei dat het tegenwoordig CANS heet.
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:03:19 #12
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48921899
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:00 schreef locutus51 het volgende:
Het valt me nu pas op dat mijn BMI onder de 30 is (29) soooo dat is langgeleden!
Gefeliciteerd!
***Levi was here***
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 12:03:58 #13
43556 miss_dynastie
pi_48921916
Vier hier met mij mee dat...... ik na heel veel mailen met de klantenservice (sinds 12 maart) vandaag mijn eerste krant heb ontvangen
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:05:41 #14
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48921968
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Ach, Miss_S lust zelf ook graag een ijsje, hè, Miss_S . Maar ze heeft m.i. wel gelijk: als je niet meer afvalt, terwijl je wel te zwaar bent, mankeert er iets aan je eetpatroon. Dan zou je toch dat ijsje maar eens moeten laten zitten, lijkt me (en dan heb ik het natuurlijk niet over 1 ijsje per week en ook niet over een Festini fruitijsje).
Never mind... ik trek me terug uit deze onzin discussie.

Ik is er weer ingevliegd.
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:06:08 #15
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48921988
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Vier hier met mij mee dat...... ik na heel veel mailen met de klantenservice (sinds 12 maart) vandaag mijn eerste krant heb ontvangen
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:06:51 #16
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48922014
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.
Vergeet ook niet dat de meeste mensen hier aanwezig al tig pogingen hebben ondernomen om kilo's kwijt te raken en dat bevordert het afvallen ook niet.
Voor mezelf ben ik gewoon helemaal tevreden als ik een winkel in kan lopen en iets uit het rek kan pakken wat gewoon past. En dat dan in plaats van hopen dat je iets vindt dat past.
pi_48922041
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:52 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wow! Wat een prestatie! 17kg is echt knap!

Over BMI: ik heb er allang "vrede" mee dat ik nooit een BMI van 25 zal bereiken. Ik moet daarvoor 72kg wegen en dat woog ik toen ik 13 was. Ik zou al een gat in de lucht springen als mijn BMI onder de 30 komt. Ik weet wel dat ik dat kan, dus is dat mijn streven. Als mijn BMI onder de 30 is, is mijn tailleomtrek ook weer binnen de "gezonde zone"... we zijn nu eenmaal niet allemaal zo geschapen dat we uiteindelijk een vedergewicht bereiken.
Dank je
Ik zal ook nooit een vedergewicht bereiken hoor, en dat wil ik ook niet eens! Ik ben nou eenmaal raar, ik weeg veel meer dan dat ik eruit zie zeg maar.
Ik zou zeer blij zijn met een kilootje of 78. Dan is mijn BMI nog steeds 25+, maar dat vind ik niet zo ernstig, belangrijkste is dat mijn tailleomvang gezond is, en dat issie nu al!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:08:38 #18
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48922085
Gefeliciteerd met je BMI onder de 30 Locutus51!
En jij gefeliciteerd met je eerste krant Miss D!

Dan ga ik zo weer verkassen naar de bank wegens ziek.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:09:36 #19
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48922110
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:07 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dank je
Ik zal ook nooit een vedergewicht bereiken hoor, en dat wil ik ook niet eens! Ik ben nou eenmaal raar, ik weeg veel meer dan dat ik eruit zie zeg maar.
Ik zou zeer blij zijn met een kilootje of 78. Dan is mijn BMI nog steeds 25+, maar dat vind ik niet zo ernstig, belangrijkste is dat mijn tailleomvang gezond is, en dat issie nu al!
Succes met de laatste "loodjes"! Je bent al goed op weg, dus het komt vast wel helemaal goed.
***Levi was here***
pi_48922228
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik niet zo goed snap: jullie hebben allemaal een bepaald BMI / gewicht in je hoofd zitten. En als je dat bereikt hebt, wat dan? Ga je dan weer net zo leven als je deed?
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt. Misschien kom je verder of minder ver dan je gedacht had.
Nou ik zal je vertellen dat ik ben afgevallen door een gezond eetpatroon aan te nemen. Dieeten werken niet en daar doe ik dus ook niet aan. Ik blijf dus doorgaan met dat eetpatroon en dan zal ik niet meer aankomen.
Ook als ik mijn streef bereikt heb ga ik door met dit patroon. Heb ook al bewezen dat ik dit gewoon met gemak kan, ben sinds nov 2004 bezig met afvallen, nu bijna 17 kilo kwijt. Ben ook maandenlang stabiel gebleven, komt helemaal goed dus. Ik ontzeg mezelf ook niks he, dat is ook dé tip. 1 keer per week snoep ik en/of eet ik patat of pizza. Echt de beste manier om af te vallen: je eetpatroon blijvend aanpassen en meer bewegen!
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
pi_48922297
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Gefeliciteerd met je BMI onder de 30 Locutus51!
En jij gefeliciteerd met je eerste krant Miss D!

Och...
* freecell stopt Liejannuh onder
pi_48922389
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

BMI is nu eenmaal een slechte manier om vast te stellen of iemand te zwaar/ongezond is. Er spelen veel meer factoren mee. Vetpercentage zegt bijvoorbeeld al veel meer, net als de tailleomtrek een goede indicatie is.
yep dat klopt helemaal!
Heb laatst ergens gelezen dat tailleomvang belangrijker is dan BMI.
wat dat betreft ben ik dus gezond. Tailleomvang is 78 cm en BMI is momenteel 28,4. Als deze verschillen moet je kijken naar tailleomvang, ik ben dus gezond
Maar goed, heb nu broekmaat 42/44 en dat vind ik net aan de grote kant, wil gaan voor broekmaat 40! Ik hoop dat dan ook mijn onder- en bovenlijf wat meer in verhouding met elkaar komen, want nu scheelt dat zooo enorm.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:27:08 #23
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48922637
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Beterschap!
Wat voor een "ziek" heb je? Griepje?
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:36:13 #24
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48922920
Ik heb dat was Isabeau vorige week had.
Ze zegt wel dat de incubatietijd 4 dagen is, maar dat zal bij mij wel weer anders zijn ofzo.
Nouja, gaat wel over.
pi_48922923
Beterschap Liejannuh, wat rot voor je
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')