abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2007 @ 07:41:56 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_48915691
quote:
Ook Mars kampt met opwarming
AMSTERDAM - De Aarde is niet de enige planeet die te maken heeft met een veranderend klimaat. Ook Mars heeft te maken met opwarming.

Uit een studie van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA blijkt dat de gemiddelde temperatuur op Mars sinds de jaren '70 met ongeveer een halve graad is gestegen. Dit is vergelijkbaar met wat er op Aarde gebeurt. De oorzaken voor deze opwarming zouden wel verschillen. Op Aarde ontstaat de opwarming door menselijk gedrag, terwijl de opwarming van Mars een natuurfenomeen is, meldt Het Laatste Nieuws.
http://www.telegraaf.nl/b(...)pwarming.html?p=15,2

Ja natuurlijk, op Mars is niemand die ze een milieu heffing op kunnen leggen. Maar ach, al warmen alle planeten op, dan geld voor de Aarde dat de mens de schuldige is.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_48915700
Hou je oogkleppen maar op.
  woensdag 2 mei 2007 @ 07:48:09 #3
121830 Kadesh
pi_48915727
En waarom zou het volgens jou ergens anders is het een natuurlijk fenomeen zijn en hier de mens die schuldig is?
  woensdag 2 mei 2007 @ 07:48:20 #4
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_48915729
Op aarde is het de mens op mars zijn het de marsmannetjes, zo moeilijk is dat toch niet ^^
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_48915736
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:48 schreef Kadesh het volgende:
En waarom zou het volgens jou ergens anders is het een natuurlijk fenomeen zijn en hier de mens die schuldig is?
Omdat op mars geen 6 miljard mensen rondlopen / rijden / consumeren / vervuilen etc etc
pi_48915739
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:43 schreef SterkStaaltje het volgende:
Hou je oogkleppen maar op.
Als dat je beste antwoord is dan kun je misschien beter een bak koffie gaan halen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 2 mei 2007 @ 07:50:42 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_48915745
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:49 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Omdat op mars geen 6 miljard mensen rondlopen / rijden / consumeren / vervuilen etc etc
En toch warmt Mars op. Die uitlaatgassen zweven verder dan gedacht?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 2 mei 2007 @ 07:51:09 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48915750
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:49 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

En TOCH opwarming. Je geeft hier dus een prima reden om aan te nemen dat ook de opwarming van de aarde niet aan de mens te wijten hoeft te zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 2 mei 2007 @ 07:51:53 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_48915754
Damn, zo klinkt het wel heel lomp inderdaad... Aan de andere kant, het zou kunnen dat het verklaard is aan de hand van een Mars-specifiek fenomeen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 mei 2007 @ 07:54:11 #10
121830 Kadesh
pi_48915768
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En TOCH opwarming. Je geeft hier dus een prima reden om aan te nemen dat ook de opwarming van de aarde niet aan de mens te wijten hoeft te zijn.
Juist volgens zijn theorie heeft de mens er dus helemaal niets van doen, 6 Miljard mensen geeft een net zo grote opwarming als nul.
pi_48915788
Kut marsmannetjes ook met hun energie verbruik!

Maar de zon wordt warmer en ik kan straks dus zonder problemen met mijn verwarming buiten gaan zitten?
pi_48915800
http://www.space.com/scienceastronomy/mars_ice-age_031208.html
Nieuws was er al in 2003 maar goed toen was het milieu nog niet zo'n enorme hype. Waarschijnlijk reden voor de Telegraaf om er nu pas mee te komen

http://www.heartland.org/Article.cfm?artId=17977
Blijkbaar warmt ook Pluto op. Verder wordt het waarschijnlijk geacht dat de planeten op warmen door planeet-eigen processen maar dit moet nog onderzocht worden. Ook zou 10% tot 30% van de opwarming van de verschillende planete veroorzaakt worden intensivering van de zon. Dat is een minimale schatting gemeten tussen 1980 en 2002. Er wordt ook gezegd dat het te simplistisch is om uit te gaan van een primaire driver van de opwarming van de aarde; er zijn verschillende effecten.

Tja wat is waarheid? Zoals je ook kunt lezen is onderzoek naar het klimaat pas in de kinderschoenen staat.
pi_48915806
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

nee inderdaad
maar ik denk wel dat de mens een aardig handje helpt in het versnellen van het proces
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:01:31 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_48915829
Ik ben trouwens benieuwd waar de Telegraaf het vandaan heeft, op de site van HLN is het niet te vinden..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:02:32 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_48915839
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:58 schreef FJD het volgende:
http://www.space.com/scienceastronomy/mars_ice-age_031208.html
Nieuws was er al in 2003 maar goed toen was het milieu nog niet zo'n enorme hype. Waarschijnlijk reden voor de Telegraaf om er nu pas mee te komen
Ah vandaar .
pi_48915852
Oud slotje dus?
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:03:46 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_48915854
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:58 schreef thcobl het volgende:

[..]

nee inderdaad
maar ik denk wel dat de mens een aardig handje helpt in het versnellen van het proces
Want...? De opwarming op Mars is een halve graad. Mars = leeg. De opwarming op Aarde is een halve graad. Aarde = vol. Maar toch is het de schuld van de mens? Aarde staat volgens mij nog dichter bij de zon ook.
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:03:53 #18
121830 Kadesh
pi_48915856
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:58 schreef thcobl het volgende:

[..]

nee inderdaad
Dat blijkt niet uit de cijfers van NASA:
quote:
de gemiddelde temperatuur op Mars sinds de jaren '70 met ongeveer een halve graad is gestegen. Dit is vergelijkbaar met wat er op Aarde gebeurt.
pi_48915857
Wie gaat als eerste Amerika de schuld geven
pi_48915882
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:04 schreef oerkapoet het volgende:
Als jij dat wilt horen

KUT AMERIKANEN MET HUN HAMBURGERS
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:07:04 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_48915887
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:04 schreef oerkapoet het volgende:
We wachten even tot jij of Wilders de schuld aan de moslims geven.
pi_48915912
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:03 schreef Pakspul het volgende:
Oud slotje dus?
Tis juist een interessante discussie. Ik had hier iig nog niet eerder van gehoord en het laat iig wederom zien hoe weinig de mensen eigenlijk afweet van het klimaat
pi_48915928
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

We wachten even tot jij of Wilders de schuld aan de moslims geven.
ontopic.

ik geef wel de vleesindustrie de schuld.
pi_48915929
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:09 schreef FJD het volgende:

[..]

Tis juist een interessante discussie. Ik had hier iig nog niet eerder van gehoord en het laat iig wederom zien hoe weinig de mensen eigenlijk afweet van het klimaat
Moeten we dat we zijn al zo goed in de schuld van ons af te schuiven dat we het klimaat toch niet hoeven te weten. Straks komt het er nog op neer dat de droogte in Afrika door de afrikanen zelf is veroorzaakt
pi_48915952
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:11 schreef Pakspul het volgende:
Moeten we dat we zijn al zo goed in de schuld van ons af te schuiven dat we het klimaat toch niet hoeven te weten. Straks komt het er nog op neer dat de droogte in Afrika door de afrikanen zelf is veroorzaakt
Jij bent meer van het de schuld geven zonder dat vast staat of de schuld ook echt daar ligt?
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:19:01 #26
105731 me2001
Yeah the Knicks rule all!!
pi_48916010
de waarheid over de opwarming van de Aarde - de Zon is de oorzaak:
http://www.niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=3646

Was een tijdje geleden ook een stuk over op de nationale televisie en ik vind het nog best een geloofwaardige theorie.
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:21:39 #27
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48916033
Er was laatst een man die door ouderdom is overleden. Mensen gaan uiteindelijk dood, zonder menselijk ingrijpen. Het is een natuurlijk fenomeen. Dit is het bewijs dat men niet dood kan door menselijk handelen, "moord" is een verzinsel van politici die hun eigen agenda willen doordrukken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_48916064
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:12 schreef FJD het volgende:

[..]

Jij bent meer van het de schuld geven zonder dat vast staat of de schuld ook echt daar ligt?
De schuld ligt daar gewoon stelletje apen met een kamp vuurtjes
pi_48916082
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:19 schreef me2001 het volgende:
de waarheid over de opwarming van de Aarde - de Zon is de oorzaak:
http://www.niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=3646
Weet je wat nu het achterlijke is? Als je dat artikel doorleest dan staat er niets anders in dan dat ze geloven dat de mensen inderdaad de oorzaak is van de stijging van de temperatuur van de afgelopen jaren maar de kop van het artikel roept juist precies het tegenovergestelde.
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:30:15 #30
105731 me2001
Yeah the Knicks rule all!!
pi_48916119
quote:
Het meest opvallende, zegt hij, is dat terugkijkend over een periode van 1150 jaar de zon nog nooit zo actief is geweest als in de laatste 60 jaar. De laatste paar honderd jaar heeft een gestage toename laten zien van zonnevlekken, een trend die versneld is in de laatste eeuw, precies op het moment dat de aarde warmer is gaan worden.
pi_48916214
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:21 schreef Sidekick het volgende:
Er was laatst een man die door ouderdom is overleden. Mensen gaan uiteindelijk dood, zonder menselijk ingrijpen. Het is een natuurlijk fenomeen. Dit is het bewijs dat men niet dood kan door menselijk handelen, "moord" is een verzinsel van politici die hun eigen agenda willen doordrukken.
Je vergelijking gaat mank:
Het proces "leven" leidt uiteindelijk tot de dood door natuurlijke oorzaken.
Het proces "klimaat" leidt tot opwarming van de aarde door natuurlijke oorzaken.

De dood kan bespoedigd worden door moord.
De opwarming kan bespoedig worden door menselijke oorzaken.

Moord heeft een onweerlegbare invloed op het menselijk leven en is de enige variable.
Menselijke oorzaken hebben geen onweerlegbare invloed op de opwarming van de aarde en is ook zeker niet de enige variabele zoals uit voorgaande artikelen al bleek. Onderzoek naar het klimaat staat nog in de kinderschoenen, zonneactiviteit heeft volgens sommige wetenschappers minstens voor 10-30% invloed op de opwarming en ook planeten zonder mensen warmen op. Dit zou dan weer veroorzaakt worden door planeeteigen eigenschappen maar wat die dan zijn weet men niet. Wellicht dat de aarde die eigenschappen ook heeft en dat de aarde daarom opwarmt. Kortom, waar opwarming door menselijk handelen is bij lange na niet zo'n zekerheid als moord.
pi_48916295
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:41 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, op Mars is niemand die ze een milieu heffing op kunnen leggen. Maar ach, al warmen alle planeten op, dan geld voor de Aarde dat de mens de schuldige is.
Wij zijn hier anders goed bezig hoor
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:57:34 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_48916491
Hoogst waarschijnlijk is het warmer worden van de aarde een natuurlijk proces, dat niet middels het heffen van belastingen kan worden tegengegaan.

Maar zelfs wanneer de mens zelf (deels) schuldig zou zijn: wat dan nog? Wie kan mij, wetenschappelijk onderbouwd, bevestigen dat het netto-resultaat voor de mensen negatief zal zijn? Misschien is het zelfs wel gunstig. En de dijken kunnen we ook wel met 30 cm. verhogen.

Nog geen 20 jaar geleden werd beweerd dat de aarde kouder werd, als gevolg van het handelen van de mensen. Die zouden vervuiling de lucht in brengen, waardoor het zonlicht de aarde moeilijker zou bereiken, waardoor we een nieuwe ijstijd tegenmoet zouden gaan. Dat kwam toen overeen met metingen op aarde, die aangaven dat de gemiddelde temperatuur de afgelopen decennia iets gezakt was.

Het is de aloude, bekende truc om mensen geld uit de zakken te kloppen: ze bang maken met iets, en vervolgens geld vragen. De mensen die erin trappen verdienen niet anders dan hun geld kwijt te raken. Maar voor de -beperkte- elite die niet zo stom is, is het wel zuur dat zij ook meebetalen.

Waarom de CO2 heffing niet vrijwillig gemaakt?
The End Times are wild
pi_48916519
De opwarming van planeten, en dus ook de aarde, komt toch met name voor rekening van toename van zonneactiviteit (sunflares en sunspots)? De zon schijnt op dit moment erg actief te zijn, en daarom is het zo gaar weer de laatste jaren.
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:59:52 #35
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_48916528
Opwarming van de aarde door de mens is een vette hoax. Daar blijf ik bij en daar lult niemand mij vanaf. Dikke lul, drie bier, vijf cola en twee seven up!
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:02:07 #36
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48916567
Amerikaanse Marsrobot "Spirit" succesvol geland

Geen zorgen, het is onze schuld.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48916619
Als mars nog warmer wordt zal hij wel gaan smelten.
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:06:01 #38
2964 Armageddon
pi_48916631
Ik maak me ook zorgen over de Twix en de Nuts. Liggen allemaal in dat broeihok.
  Redactie Frontpage woensdag 2 mei 2007 @ 09:06:25 #39
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_48916640
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:59 schreef Armageddon het volgende:
Opwarming van de aarde door de mens is een vette hoax. Daar blijf ik bij en daar lult niemand mij vanaf. Dikke lul, drie bier, vijf cola en twee seven up!
Inderdaad.
Weet jij trouwens wat er met die andere 6 up's gebeurd is?
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_48916729
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=109471

In de eerste reactie daarop blijkt volgens de BBC dan weer dat de vervuiling door de mens er voor zorgt dat er steeds minder zonnestralen de aarde bereiken en dat daarom de temperatuur dus nog niet zoveel stijgt.

Weer een nieuwe variabele.
pi_48916750
geloof best dat we helpen met de opwarming! maar hoe verklaren we dan dat in de middeleeuwen we hier in nederland sinaasappels hadden groeien en nog meer planten die het alleen in warmere gebieden voorkomen? ijstijden zijn toch ook weer verdwenen door de opwarming van de aarde? mens zal heus wel invloed hebben gehad, maar de opwarming komt ook voor deel door de natuur zelf!
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:16:23 #42
2964 Armageddon
pi_48916837
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
geloof best dat we helpen met de opwarming! maar hoe verklaren we dan dat in de middeleeuwen we hier in nederland sinaasappels hadden groeien en nog meer planten die het alleen in warmere gebieden voorkomen? ijstijden zijn toch ook weer verdwenen door de opwarming van de aarde? mens zal heus wel invloed hebben gehad, maar de opwarming komt ook voor deel door de natuur zelf!
Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb aarbeien en druiven en wiet in de tuin.
pi_48916924
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:06 schreef Armageddon het volgende:
Ik maak me ook zorgen over de Twix en de Nuts. Liggen allemaal in dat broeihok.
Zo tussen m'n billetjes gepropt!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:44:17 #44
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_48917504
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:11 schreef FJD het volgende:

In de eerste reactie daarop blijkt volgens de BBC dan weer dat de vervuiling door de mens er voor zorgt dat er steeds minder zonnestralen de aarde bereiken en dat daarom de temperatuur dus nog niet zoveel stijgt.

Dat was weer de hype voor het broeikaseffect waarmee geld losgeklopt werd.

Maargoed, het antwoord ligt voor de hand: allemaal aan de diesels. Minder CO2 én lekker veel roet waardoor zonlicht tegengehouden wordt
Vampire Romance O+
pi_48917532
quote:

De bbc met horizon heeft hier een intresante docu van gemaakt, genaamt global dimming is wel in delen opgesplitst op youtube te vinden.
pi_48917737
quote:

global dimming is anders al jaren bekend maar het grootste effect daarvan heeft atm nog niet eens zozeer te maken met de temperatuur maar met de invloed op weerpatronen .. minder verdamping=minder regenwolken cq droogte op de ene plek en overstromingen op de andere (even heel simplistisch gesteld) ..

maar idd, als die deken van vuil weg zou vallen zou het meteen een flink stuk warmer worden, in die paar dagen dat het vliegverkeer in de States aan de grond stond na 9/11 is de temperatuur daar landelijk gestegen met gemiddeld 1 graad celsius .. hoe ver de temperaturen zouden oplopen als het langer zou hebben geduurd en/of er meer vervuilers weg zouden vallen, daar kunnen we alleen maar naar raden ..
anyway, conclusie kan niets anders zijn dat dat de opwarming hier ondanks onze vervuiling nog meevalt juist dankzij deze vervuiling
pleased to meet you
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:57:36 #47
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48917805
Ik moet zeggen ik zie het probleem van de opwarming van de aarde niet zo.
Het is toch super lekker weer.. Aangezien je er niks tegen kunt doen kun je beter van het mooie weer genieten.
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:04:06 #48
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_48917953
Global Warming is een natuurfenomeen. Helaas komt deze warmtegolf tegelijk met de verregaande vervuilingen van de mens waardoor het effect in ernstige mate versterkt wordt en door de overbevolking zullen de gevolgen ook desastreuzer zijn.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_48918081
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:57 schreef HarryP het volgende:
Het is toch super lekker weer.. Aangezien je er niks tegen kunt doen kun je beter van het mooie weer genieten.
Straks mooi naar de zeelandse rivièra
pi_48918229
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:57 schreef HarryP het volgende:
idd, geniet er maar van zolang als het duurt .. misschien dat er tegen het eind van een lange droge zomer wat bossen in de fik vliegen en jij kan het nog niet eens volgen op de TV omdat er geen elektra meer is dankzij een tekort aan koelwater .. maar vergeleken met de problemen van droogtes/overstromingen elders valt het hier nog mee
pleased to meet you
pi_48918728
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:15 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, geniet er maar van zolang als het duurt .. misschien dat er tegen het eind van een lange droge zomer wat bossen in de fik vliegen en jij kan het nog niet eens volgen op de TV omdat er geen elektra meer is dankzij een tekort aan koelwater .. maar vergeleken met de problemen van droogtes/overstromingen elders valt het hier nog mee
Ik denk dat eerder de regels van de tempratuur waarop we ons koelwater mogen gaan lozen worden aangepast dan dat we zonder eletriciteit komen te zitten.
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:37:50 #52
121830 Kadesh
pi_48918873
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
geloof best dat we helpen met de opwarming! maar hoe verklaren we dan dat in de middeleeuwen we hier in nederland sinaasappels hadden groeien en nog meer planten die het alleen in warmere gebieden voorkomen?
En wijngaarden tot in Scotland.
pi_48919132
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk dat eerder de regels van de tempratuur waarop we ons koelwater mogen gaan lozen worden aangepast dan dat we zonder eletriciteit komen te zitten.
het gaat niet zozeer om het lozen van water, al moet je je wel afvragen wat de gevolgen zijn voor natuur en volksgezondheid als je dat doet .. het gaat er meer om dat het koelwater gewoonweg te warm is om ermee te kunnen koelen
pleased to meet you
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:50:28 #54
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48919336
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:38 schreef FJD het volgende:

De opwarming kan bespoedig worden door menselijke oorzaken.
Dat bedoel ik inderdaad te zeggen. Dat ergens anders "hetzelfde" plaatsvind, betekent niet dat het dezelfde oorzaak heeft. Zo wil het gegeven dat zonneactiviteit een belangrijke invloed heeft op de mondiale temperatuur ook niet zeggen dat er voor de rest geen factoren (zoals menselijk handelen) zijn.

KNMI had trouwens ook een goed artikel over zonneactiviteit:
http://www.knmi.nl/kennis(...)limaat_op_aarde.html

woensdag 2 mei 2007 @ 10:51:14 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48919369
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:37 schreef Kadesh het volgende:

[..]

En wijngaarden tot in Scotland.
Huwelijken van Engelse Koningen zorgden voor de ondergang van Britse wijngaarden.
pi_48919429
Komt door de uitstoot van onze rovers

Alles is onze schuld!
pi_48919633
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:45 schreef moussie het volgende:

[..]

het gaat niet zozeer om het lozen van water, al moet je je wel afvragen wat de gevolgen zijn voor natuur en volksgezondheid als je dat doet .. het gaat er meer om dat het koelwater gewoonweg te warm is om ermee te kunnen koelen
Wat ik heb begrepen was het toch altijd de lozingstempreatuur die men niet laag genoeg meer krijgt.

Het probleem bij te warm water lozen is dat hierin bijna geen zuurstof meer wilt oplossen en we daardoor weer een flinke vissterfte krijgen.

Koelwater wat te warm is om mee te koelen daar heb ik in eider geval nog nooit van gehoord.
pi_48920229
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen was het toch altijd de lozingstempreatuur die men niet laag genoeg meer krijgt.

Het probleem bij te warm water lozen is dat hierin bijna geen zuurstof meer wilt oplossen en we daardoor weer een flinke vissterfte krijgen.

Koelwater wat te warm is om mee te koelen daar heb ik in eider geval nog nooit van gehoord.
dat is idd hetgeen wat wij tot nu toe te horen hebben gekregen, klopt, maar dat je met invoerwater dat een paar graden warmer is dan normaal minder kan koelen lijkt mij nogal logisch, wat je dus krijgt is aan de ene kant minder koeling omdat het invoerwater warmer is dan normaal en aan de andere kant minder doorstroming van koelwater omdat je minder kan lozen omdat het water anyway al warmer is dan normaal
pleased to meet you
pi_48920368
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:16 schreef moussie het volgende:

[..]

dat is idd hetgeen wat wij tot nu toe te horen hebben gekregen, klopt, maar dat je met invoerwater dat een paar graden warmer is dan normaal minder kan koelen lijkt mij nogal logisch, wat je dus krijgt is aan de ene kant minder koeling omdat het invoerwater warmer is dan normaal en aan de andere kant minder doorstroming van koelwater omdat je minder kan lozen omdat het water anyway al warmer is dan normaal
Koelen heeft alleen maar met een delta T die je wil bereiken te maken. Als de ingaande T omhoog gaat kun je zorgen voor meer doorstroming en zodoende nog evenveel warmte afvoeren. Maar zoals je al stelt heb je dan een probleem met lozen. Zoals ik eerder de opmerking maakte dan verwacht ik dat onze overheid heel snel de regeltjes aanpast om zodoende onze eletriciteitsvoorziening niet in gevaar te laten komen.
pi_48922954
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Je snapt er wederom helemaal niets van maar beweert wel heel stellig dingen. Zoals gewoonlijk.

De 'koelwaterproblemen' van de afgelopen jaren hadden niets, maar dan ook niets te maken met het feit dat het water niet koud genoeg was om de installaties voldoende af te koelen, maar dat de temperatuur van het oppervlaktewater daardoor boven een bepaald vastgestelde norm kwam.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48923011
Ik was 1 van de eerste die zei dat het een Hoax was.

En stel dat Gore gelijk heeft, dan kunnen we het rottingsproces van de aarde misschien enkele jaren rekken, maar kapot gaan we sowieso, als ze zo bekrompen blijven door gaan.
Als het aan Gore ligt, zullen ze o.a. in Afrika nooit ontwikkeld worden.

We moeten gewoon met de tijd verkassen naar een andere planeet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_48923298
quote:
The mechanism at work on Mars appears, however, to be different from that on Earth. One of the researchers, Lori Fenton, believes variations in radiation and temperature across the surface of the Red Planet are generating strong winds.

In a paper published in the journal Nature, she suggests that such winds can stir up giant dust storms, trapping heat and raising the planet’s temperature.

Fenton’s team unearthed heat maps of the Martian surface from Nasa’s Viking mission in the 1970s and compared them with maps gathered more than two decades later by Mars Global Surveyor. They found there had been widespread changes, with some areas becoming darker.

When a surface darkens it absorbs more heat, eventually radiating that heat back to warm the thin Martian atmosphere: lighter surfaces have the opposite effect. The temperature differences between the two are thought to be stirring up more winds, and dust, creating a cycle that is warming the planet.
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article1720024.ece
quote:
Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena.
Joh.
pi_48923422
Monidique, ziet het diepst in de ass van ome Al Gore, als je Gore weer even op TV ziet praten, dan moet je even opletten of je Monidique achter in zijn keel ziet zitten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_48924189
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:53 schreef JohnDope het volgende:
Monidique, ziet het diepst in de ass van ome Al Gore, als je Gore weer even op TV ziet praten, dan moet je even opletten of je Monidique achter in zijn keel ziet zitten.
. Ja hoor, JostiDope.
pi_48925902
quote:

Is een oud artikel en erg matig onderbouwd (gaat voor een groot deel over die hockeystick terwijl die kritiek al lang en breed is gepareerd). Dat is elke keer zo jammer bij de zogenaamde "sceptici" dat ze zelden of nooit met een serieuze bron aan komen zetten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48925963
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:53 schreef JohnDope het volgende:
Hee aap heb je die film al een keer bekeken? En heb je al enige onderbouwing voor je hoaxgedachten of kom je weer enkel troep spuien?
pi_48926876
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:11 schreef du_ke het volgende:

gaat voor een groot deel over die hockeystick terwijl die kritiek al lang en breed is gepareerd
Er is wel een poging gedaan tot, maar gepareerd... neuh.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_48928777
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is wel een poging gedaan tot, maar gepareerd... neuh.
Vind dit bv wel overtuigender dan de kritiek
http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=19760
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:46:12 #69
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48938450
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:48 schreef Kadesh het volgende:
Omdat het onderzocht is door NASA. En niet door een simpel fok!krtje die niets anders wil weten dan dat de klimaatproblemen op aarde niet door de mens zijn veroorzaakt. Dat je nog steeds niet beter weet. Het ene na het andere onderzoek komt uit en laat weer eens zien wat de oorzaken(de mens) en gevolgen zijn. Er komt bijna geen enkel onderzoek uit dat het tegenspreekt. En onderzoeken die het tegenspreken zijn dan weer gemaakt door één of andere econoom oid.

Ik ben er van overtuigd dat wij de oorzaak van het klimaat probleem zijn. Ookal twijfel ik soms wel over de gevolgen. Btw. Dit stond vandaag nog op ww.: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=637481&tid=637481
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:05:39 #71
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48938644
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:05 schreef Drugshond het volgende:
Eerst water op mars.
[afbeelding]
En nu begint die reep weer te smelten.
Bijna een cola-over-scherm aanval.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2007 20:08:16 ]
pi_48938698
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bijna een cola-over-scherm aanval. [afbeelding]
Eerste keer op het internet?
pi_48944117
Zeg maar dag tegen ome Al Gore, the show is over
pi_48944521
Wie zegt dat wij niet ook ons zonnestelsel opwarmen met onze broeikasgassen?
pi_48944872
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als het aan mensen zoals jou ligt, dan worden de Afrikanen nooit ontwikkeld. Shame on you.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:22:49 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48944982
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:02 schreef Gabry het volgende:
Amerikaanse Marsrobot "Spirit" succesvol geland

Geen zorgen, het is onze schuld.

Het is niet alleen Mars btw.

Pluto is undergoing global warming, researchers find
Pluto thought to be warming up

Eens kijken, de Zon is hoogst actief en dat neemt nog steeds toe en ook andere planeten zijn aan het opwarmen...

En dan zijn er nog zoveel andere invloeden, waar we nagenoeg geen idee hebben wat het voor ons betekent.

ESA sees stardust storms heading for Solar System
pi_48945117
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat is een grapje he?
pi_48945203
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is een grapje he?
Uiteraard. Of nee, eerder een test. En hij is geslaagd
pi_48945327
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Jij geeft helemaal niks om Afrikanen jij. Jullie verzinnen alles om dat continent achterlijk te houden.
pi_48945475
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij geeft helemaal niks om Afrikanen jij. Jullie verzinnen alles om dat continent achterlijk te houden.
Alsjeblieft, ga hulp zoeken. Ik vind je bijna zielig worden
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:32:48 #82
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48945481
pi_48945524
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Alsjeblieft, ga hulp zoeken. Ik vind je bijna zielig worden
Door dat verhaaltje van jullie kan Afrika nooit een fatsoenlijke industrie opbouwen.
pi_48945612
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Door dat verhaaltje van jullie kan Afrika nooit een fatsoenlijke industrie opbouwen.
Waar komt dit nu weer vandaan? Ziet iemand een verband? Of zit hier iemand een zeer complex probleem te verpakken in stoere oneliners? Nothern star, moet ik hier op reageren?!
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:43:00 #85
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48945988
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nothern star, moet ik hier op reageren?!
Op dat plaatje? Nee, dat is gewoon een garpje tussendoor.

JD ziet het als samenzwering van de westese landen als een van de middelen om hegenomy te behouden.

Want de aarde warmt onmiskenbaar op, maar "the people in the know" weten dat dit niet door mensen veroorzaakt wordt. Men maakt dus misbruik van een natuurlijk fenomeen om de eigen wil op te leggen. Een beetje zoals de priesters vroeger konden berekenen wanneer er een zonsverduistering kwam en dat gebruikten voor eigen macht. (als jullie niet doen wat we zeggen laten we de zon weer verdwijnen)

Centrale vraag blijft of het door menselijk handelen (CO2 ed.) veroorzaakt wordt of niet. Zolang daar geen definitief antwoord op is kan iedereen gelijk hebben.
pi_48946022
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Op dat plaatje? Nee, dat is gewoon een garpje tussendoor.

JD ziet het als samenzwering van de westese landen als een van de middelen om hegenomy te behouden.

Want de aarde warmt onmiskenbaar op, maar "the people in the know" weten dat dit niet door mensen veroorzaakt wordt. Men maakt dus misbruik van een natuurlijk fenomeen om de eigen wil op te leggen. Een beetje zoals de priesters vroeger konden berekenen wanneer er een zonsverduistering kwam en dat gebruikten voor eigen macht. (als jullie niet doen wat we zeggen laten we de zon weer verdwijnen)

Centrale vraag blijft of het door menselijk handelen (CO2 ed.) veroorzaakt wordt of niet. Zolang daar geen definitief antwoord op is kan iedereen gelijk hebben.
Nee, niet dat plaatje, ei!
pi_48946080
Het is toch naief om te denken dat Afrika ooit nog een fatsoenlijke industrie kan opbouwen, terwijl alle politici in de wereld beweren dat CO2 gevaarlijk is.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:55:27 #88
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48946534
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nee, niet dat plaatje, ei!

New York heeft pas nieuwe belasting opgelegd aan automobilisten (in spitsuren) wat verpakt werd als "combating Global Warming". Als JD gelijk heeft worden dus niet alleen Afrikaanse landen gepakt. En we kunnen waarschijnlijk veel meer GW-belasting tegemoet zien.

Wat is waar? Ik weet het niet.
pi_48946543
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Hoezo geslaagd?

Ik vraag het maar, je zegt wel vakker domme dingen.
pi_48946674
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

New York heeft pas nieuwe belasting opgelegd aan automobilisten (in spitsuren) wat verpakt werd als "combating Global Warming". Als JD gelijk heeft worden dus niet alleen Afrikaanse landen gepakt. En we kunnen waarschijnlijk veel meer GW-belasting tegemoet zien.

Wat is waar? Ik weet het niet.
Dat is ook zo logisch, hoe meer belasting we gaan betalen, hoe kleiner het CO2-probleem wordt
Als het aan Al Gore ligt, dan rijdt er straks geen 1 arbeider meer auto.
Maar ome Al Gore.... Die vliegt gewoon vrolijk verder, hij plant wel even decadent een paar bossen aan om het zogenaamd te compenseren
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:01:34 #91
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_48946769
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:44 schreef JohnDope het volgende:
Het is toch naief om te denken dat Afrika ooit nog een fatsoenlijke industrie kan opbouwen, terwijl alle politici in de wereld beweren dat CO2 gevaarlijk is.
Dat is het ook.

Zelfs als het opwarmingsproces van de aarde grotendeels natuurlijk is, levert CO2 geen positieve bijdrage aan het zoveel mogelijk tegengaan van dit fenomeen. Sterker nog, als de temperatuur van de aarde dermate stijgt dat CO2-rijke permafrost in Siberië begint te smelten, wordt het effect alleen nog maar versterkt.

En dan kun je helemaal gedag zeggen tegen Afrika, aangezien de weinige grond die er is voor landbouw dan alleen nog maar marginaler wordt, voor zover ze niet in haar geheel verdwijnt. En ik durf te wedden dat die Afrikanen waar jij zo over doorgaat, de eerste slachtoffers zullen zijn van een dalende voedselproductie.
pi_48946876
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:55 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoezo geslaagd?

Ik vraag het maar, je zegt wel vakker domme dingen.
Nou, John Dope trapte er in. Althans, ik neem dat aan want hij begon over iets 'serieus'. Dan is mijn test geslaagd, dat hij geen absurde dingen van de normale kan onderscheiden.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 23:06:38 #93
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48946975
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is ook zo logisch, hoe meer belasting we gaan betalen, hoe kleiner het CO2-probleem wordt
Als het aan Al Gore ligt, dan rijdt er straks geen 1 arbeider meer auto.
Maar ome Al Gore.... Die vliegt gewoon vrolijk verder, hij plant wel even decadent een paar bossen aan om het zogenaamd te compenseren
Dat is wel een puntje idd. Zolang de politici en elite zelf nog volop de wereld overvliegen en vervuilen zou je zeggen dat het nog wel meevalt.

Hier nog de linkjes btw.

New York Mayor Seeks Driver Fees to Fight Global Warming

"New York Mayor Michael Bloomberg proposed charging fees to drivers entering the busiest part of Manhattan during peak traffic hours as part of a plan to cut greenhouse gas emissions"

en

'Today' Highlights Commuter Tax As Solution To Global Warming
pi_48952843
don't believe the hype!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_48961174
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 07:53 schreef Vampier het volgende:
don't believe the hype!
Tot op heden geloof ik iniedergeval dat de aarde aan het opwarmen is. Achter het waarom komt iemand wellicht nogeens.....

Ik vind dit plaatje wel interessant trouwens:

Eigenlijk zou je dus zeggen dat er een ijstijd zit aan te komen, maar lijkt te worden tegengehouden. Maar wel door iets dat al veel langer speelt dan pas na de industriele revolutie.......

[ Bericht 2% gewijzigd door 6liNes op 03-05-2007 12:42:48 (plaatje werkte niet) ]
pi_48971453
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/34100515/

Geen broeikasgassen maar stofstormen die een planeetwijd effect hebben

[ Bericht 17% gewijzigd door Grrrrrrrr op 03-05-2007 17:08:33 (Stomme tags :\')) ]
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_48971724
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:59 schreef pberends het volgende:
De opwarming van planeten, en dus ook de aarde, komt toch met name voor rekening van toename van zonneactiviteit (sunflares en sunspots)? De zon schijnt op dit moment erg actief te zijn, en daarom is het zo gaar weer de laatste jaren.

De laatste 50 jaar is de activiteit van de zon anders behoorlijk stabiel, terwijl de bulk van die temperatuurstijging zich in die 50 jaar voordeed. Verder is volgens deze grafiek de gemiddelde temperatuurstijging die de hogere activiteit veroorzaakt maar net iets groter dan 0,1 graad celsius. Erg klein dus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:17:16 #98
14827 Kogando
Modelprutser
pi_48971846
Ja, en er was toch ook een ijstijd omdat in die tijd niemand een vuurtje stookte? En daarna gingen die neanderthalers weer lekker barbecueën en daardoor smolten ze in half europa het ijs weg zodat het een lekker temperatuurtje werd.

Broeikaseffect..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_48973526
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:17 schreef Kogando het volgende:

Broeikaseffect..
Zonder het broeikaseffect was de aarde een ijsbal gekkie .
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:29:38 #100
14827 Kogando
Modelprutser
pi_48975859
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:Zonder het broeikaseffect was de aarde een ijsbal gekkie .
Ja, je snapt me wel. Maargoed voor de duidelijkheid:

Opwarming aarde veroorzaakt door de mens.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')