Ja ... die handschoenen vang ik alvast niet op als hij ze mijn kant opgooit.quote:
lijkt me minder smerig dan als je moet poepenquote:Op maandag 7 mei 2007 13:34 schreef Googolplexian het volgende:
en deze dan:
[..]
We weten het allemaal wel maar willen we het echt bevestigd hebben?
quote:Op maandag 7 mei 2007 13:46 schreef emo.gif het volgende:
[..]
lijkt me minder smerig dan als je moet poepen
Nu al verouderd na 8 jaar!?!quote:Op maandag 7 mei 2007 13:59 schreef TJDoornbos het volgende:
Maleisië is tot 2015 verzekerd van een wedstrijd in de Formule 1. De voorzitter van het ciruit van Sepang, Mokhzani Mahathir, heeft dit laten weten. Er was bij de organisatie onzekerheid ontstaan over het behoud van de licentie omdat Singapore ook nadrukkelijk interesse toonde.
,,We hebben een nieuw contract van 2011 tot 2015'', aldus Mahathir. Formule-1-baas Bernie Eclestone had onlangs nog veel kritiek op het circuit van Sepang dat in zijn ogen verouderd was. Mokhazni liet maandag weten dat er plannen zijn om het circuit te verbeteren.
Tubantia en andere kranten!!
Ik zeg volgend jaar Fisico eruit en Hülkenberg erinquote:Hülkenberg in beeld voor test bij Renault
Weber brengt nieuwste aanwinst in stelling
[08-05] Als het aan Willi Weber ligt, gaat zijn pupil Nico Hülkenberg nog dit jaar testen voor het Formule 1-team van Renault. De manager, die ook Michael Schumacher onder zijn hoede had, heeft al een balletje opgegooid bij Flavio Briatore.
Nico Hülkenberg, ook handig met de heftruck,,Als alles goed gaat dan komt die test er inderdaad”, vertelde Weber aan Sport Bild. ,,Ik heb nog steeds goed contact met Flavio Briatore. We kennen elkaar immers al sinds Michael in 1991 bij Benetton reed.”
Nico Hülkenberg rijdt dit seizoen in de Formule 3 Euroseries en sleepte twee weken geleden voor Duitsland de titel in de A1GP uit het vuur. De bijbehorende beker werd uitgereikt door Michael Schumacher, die verklaarde erg onder de indruk te zijn van de pas 19-jarige coureur uit Emmerich.
Toch wil Weber niets forceren. ,,Nico is nog jong, Hij moet dit jaar ervaring opdoen in de Euroseries. Het heeft geen zin om te snel te gaan, daar zou ik zijn talent alleen maar mee schaden.”
Da's mij ook goed; zolang Fisico er maar uitgeschupt wordquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Piquet erin en Hülk testgast lijkt me eerder vosss
Dat cker liever nog voor Barcelona dan ernaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Da's mij ook goed; zolang Fisico er maar uitgeschupt word
quote:Toros Going Faster Without Stickers
F1 backmarkers Super Aguri and Toro Rosso have this week announced significant upgrades for their cars for this weekend's Spanish grand prix.
Like the bigger outfits in pitlane, the two independent teams used the unusually long four week gap after the Bahrain round last month to hone their packages for the start of the forthcoming run of events in Europe and North America.
The biggest changes for Toro Rosso's STR2 single seater is a new rear wing and new sidepod winglets.
And chief engineer Laurent Mekies explained: "We have now removed all the stickers from the bodywork and replaced them with paint. This not only makes for a less resistant surface, it also brings with it a weight saving benefit."
Honda-powered Super Aguri, meanwhile, introduced a new carbon gearbox and bodywork package at the Barcelona tests last week.
"Our goal this year is to score points," said chief designer Peter McCool. "It would be great if we managed to achieve that this weekend."
Hülkenberg wordt zwaar overschat. Ik denk dat zijn prestaties in de A1GP meer te danken waren aan zijn team, die als geen ander de wagens kan afstellen (kijk maar naar Nieuw-Zeeland, wordt door hetzelfde team gerund).quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zeg volgend jaar Fisico eruit en Hülkenberg erin
Nope, ook Fisico wordt al jaren zwaar overschat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:02 schreef vosss het volgende:
Maakt het wat uit hoe goed die kerel nou werkelijk is?
Alles beter dan die zeikerd van een Fisico.
Als HHF een lul is (en dat istie), dan is Fisico zegmaar de balzak ofzo.
Om een beetje aan te geven waar die jongen staat bij mij zegmaar
Bronquote:Paffett rekent op Prodrive zitje
Uitgegeven: 8 mei 2007 21:01
Laatst gewijzigd: 8 mei 2007 21:07
AMSTERDAM - McLaren-testrijder Gary Paffett hoopt op een zitje bij het nieuwe Prodrive F1-team in 2008. De DTM-kampioen rekent op een samenwerking tussen McLaren en het nieuwe team om zijn F1-debuut veilig te stellen.
"De gesprekken tussen David Richards en McLaren over een samenwerking gaan de goede kant uit. Indien Prodrive er in slaagt het officiële B-team te worden, dan zien mijn kansen er heel goed uit", vertrouwde Paffett het Britse magazine Autosport toe.
"Prodrive heeft voor hun eerste seizoen in de Formule 1 zeker drie rijders nodig en gezien de samenwerking met Mercedes en met mijn ervaring als testrijder maak ik dus een goede kans."
Paffett is dit seizoen testrijder bij McLaren en maakt al enkele jaren deel uit van de Mercedes-familie. De Brit bezorgde de Duitsers in 2005 de titel in het DTM-kampioenschap en rekent nu op hun steun om een racezitje in de F1 te bemachtigen .
Het is al veel langer verboden maar sinds vorig jaar is er meer heisa over en zijn de tests verscherpt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:25 schreef leroytje het volgende:
Hmz de titel van het topic is goed.
Hij is revolutionair, en waarschijnlijk ook illegaal
De nieuwe voorvleugel van McLaren Mercedes is nog niet gebruikt in een race, maar zorgt nu al voor de nodige ophef. Verschillende teams hebben de FIA verzocht de vleugel uitvoerig te onderzoeken.
Het vermoeden is dat de vleugel te flexibel is, en dus een actieve werking krijgt op de aerodynamica. Dit is sinds vorig jaar verboden.
[afbeelding]
de huidige (2006) regel is hetzelfdequote:There is one specific test in the rules for front wing flex... rule 3.17.1 of the 2008 Tech Regs.
...
"3.17.1 Bodywork may deflect no more than 5mm vertically when a 500N load is applied vertically to it 700mm forward of the front wheel centre line and 625mm from the car centre line. The load will be applied in a downward direction using a 50mm diameter ram and an adapter 300mm long and 150mm wide"
(500N or Newtons = 50.98 kilogram-force = 112.4 pound-force, so it's not much of a 'stress -test')
The 2006 Technical Regulations can be found here:
http://www.fia.com/resources/docume...REGULATIONS.pdf
Doet me een beetje denken aan arrowsquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:25 schreef leroytje het volgende:
Hmz de titel van het topic is goed.
Hij is revolutionair, en waarschijnlijk ook illegaal
De nieuwe voorvleugel van McLaren Mercedes is nog niet gebruikt in een race, maar zorgt nu al voor de nodige ophef. Verschillende teams hebben de FIA verzocht de vleugel uitvoerig te onderzoeken.
Het vermoeden is dat de vleugel te flexibel is, en dus een actieve werking krijgt op de aerodynamica. Dit is sinds vorig jaar verboden.
[afbeelding]
Vette heb ik alleen om de drie gedaan zodat het wat overzichtelijker wordtquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:40 schreef Sally het volgende:
En wat wil al het vette zeggen????
Btw: Coulthard: 5 x R.... Yo, DC! RRRRRetire?
Aan de picknicktafel bedoel je? Daar lijkt die niet echt opquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:26 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan arrows
Kortom vandaag zou dan de aankondiging moeten zijn. Want dat artikel is van gisteren. En dat komt ook overeen met wat F1Racing zegt. Dus ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:00 schreef MaximusF1 het volgende:
[afbeelding]
Volgens de Spaanse krant El Mundo zullen Bernie Ecclestone en Francisco Camps (minister-president van Velancia) morgen een nieuwe race aangekondigen worden voor het seizoen 2008. Er zou een stratencircuit gebouwd worden, gebruik makend van vele faciliteiten die dit jaar al gebouwd werden voor de America's Cup zeilrace.
elmundo.es
Ja, anders kon ik dit niet maken, wel?quote:
Gewoon als thumbnail neerzetten. Dan zie je hem wel op het juiste formaat als je er op klikt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:26 schreef Sally het volgende:
Beetje crea geweest... Sorry dat het er niet super uitziet... heb hier alleen Paint om mee te werken..![]()
De link eronder werkt prima!
[[url=http://xs315.xs.to/xs315/07194/ResultatenF1-06-07c.png]afbeelding][/url]
plaatje
Hm, helaas ziet het er nog niet geweldig uit..quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:47 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gewoon als thumbnail neerzetten. Dan zie je hem wel op het juiste formaat als je er op klikt.
[[url=http://xs315.xs.to/xs315/07194/ResultatenF1-06-07-1.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik vraag me af of dat nou echt zoden aan de dijk zet.....quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:10 schreef MaximusF1 het volgende:
Dat ze er eens die belachelijke stickers afhalen. Schilder die aardbol er gewoon op, moet heus niet zo gedetailleerd zijn.
Toro Rosso heeft er ook lang mee gesukkeld, maar rijden vanaf dit weekend met een beschilderde ipv opgeplakte stier.
wijsheid komt met de jaren/maanden/wekenquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:11 schreef sanger het volgende:
Misschien wel A_R, maar ik kan me uitspraken herinneren waarin werd gezegd dat er GEEN fundamenteel probleem met de auto zou zijn......
Bronquote:Valencia confirms seven-year F1 deal
Valencia will host a Formula One Grand Prix next season after signing a seven-year deal with Bernie Ecclestone, it was confirmed on Thursday.
The deal was announced on Thursday in the Spanish city in a press conference with Ecclestone, who was joined by the Valencian government's president Francisco Camps, and Valencia's mayor Rita Barbera.
The race, which will be known as the European Grand Prix, will take place on a street circuit around the Mediterranean city, which is currently hosting the 32nd edition of the America's Cup.
This way, Spain will have two Grands Prix in the future, as the Barcelona circuit has a contract with Ecclestone until 2011.
Ach, het hangt nog af van de lokale verkiezingen of het wel daadwerkelijk doorgaat. Maar ik betwijfel ook of het stratencircuit wel inhaalmogelijkheden bied.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:13 schreef Atreidez het volgende:
Bah, weer een circuit erbij om het geld.. Kan me niet voorstellen dat ze in de straten van Valencia mooie punten hebben om even de auto voor je in te halen
Bronquote:Valencia deal hinges on election result
Valencia's new deal to host a Formula One Grand Prix from next year is conditional on current Generalitat Valenciana's president Francisco Camps winning local elections to be held later this month, Bernie Ecclestone has said.
The Spanish city reached an agreement to host a Grand Prix on a street circuit around the new America's Cup port from 2008.
Ecclestone said however that the agreement is conditional on Camps, of the centre-right Partido Popular, winning the elections on 27th May.
"Although everything is ready, I won't sign the contract until after the election," said Ecclestone.
Betekent dat dat de Europese GP in Duitsland verdwijnt???quote:The race, which will be known as the European Grand Prix, will take place on a street circuit around the Mediterranean city, which is currently hosting the 32nd edition of the America's Cup.
Ja, want volgens mij gaan Hockenheim en de Nurburgring om en om de Duitse Grand Prix organiseren.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Betekent dat dat de Europese GP in Duitsland verdwijnt???
Die is al verdwenen. Vroeger was de Nürburgring de Europese GP, Hockenheimring de Duitse. Maar vanaf dit seizoen wisselen beide circuits de Duitse GP af.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Betekent dat dat de Europese GP in Duitsland verdwijnt???
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
En Singapore is ook zo goed als bevestigd
Reutersquote:Singapore has won a five-year deal to host a Formula One race starting next year and plans to stage the first ever night grand prix, speeding past skyscrapers, colonial-era buildings and the waterfront.
The race may be held in September or early October 2008, and the city-state has the option to extend the deal for another five years after 2012, the government said on Friday.
"Singapore could potentially stage the first-ever night race. It would be unique, different, and allow the Singapore event to reach out to television audiences in Asia, Europe and even the U.S."
S. Iswaran, Minister of State for Trade and Industry, told a press briefing.
He said the race would only be held at night if safety requirements were fully met.
Formula One cars do not have headlights, so the track will have to be floodlit at night to make it safe enough for drivers used to hitting top speeds in excess of 300 kph.
Bronquote:Barcelona renews GP deal until 2016
Barcelona will continue to host the Spanish Grand Prix until 2016 after renewing its contract, Formula One supremo Bernie Ecclestone announced today.
The Circuit de Catalunya has hosted the event every year since 1991 and its contract was set to run until 2011.
However, with Valencia announcing a seven-year Grand Prix deal just a couple of days ago, Ecclestone moved to confirm that Barcelona will remain host of the Spanish Grand Prix for the next decade - saying the new agreement also ends a period of tension between his company and the event organisers.
"I am very happy obviously we reached a conclusion and we are on good terms again," Ecclestone said, "because at one stage we were a bit concerned that we wouldn't be able to reach an agreement."
Ecclestone emphasized the new contract has been signed, although he complimented the Barcelona owners for the track's high standards and said he would have trusted them with a hand-shake.
"To be quite honest with you, I have a good relationship with the people here, so there is no need for a contract," Ecclestone said.
"When we say yes and shake hands, that is good enough for me. That said, we have signed, which I am very happy with.
"What is important is that when anyone wants to build a circuit, they say: 'Where can we go and have a look?' And I always reply, 'go to Barcelona'. I hope that everyone maintains that level."
Unless the Valencia deal falls through, Spain will host two Grands Prix - the Valencia event run under the European Grand Prix banner.
Previously, Italy hosted two Grands Prix, but the Imola event, branded the San Marino Grand Prix, was cancelled this year while the track undergoes renovations.
Germany too held two Grands Prix up until this year, but the two German venues struggled to meet the financial demands of running a Formula One race and will from now on alternative the German Grand Prix between them.
Bronquote:Mogelijke rentree Suzuka in 2008
De kans bestaat dat Suzuka in 2008 weer terugkeert op de Formule 1-kalender als Grand Prix van de Pacific. Dit meldt FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper.
Er zijn in totaal twintig Japanse Grand Prix' op het circuit verreden, maar dit seizoen heeft het circuit de organisatierechten verspeeld aan Fuji. Honda, eigenaar van Suzuka, heeft vanaf het eerste moment laten weten er alles aan te willen doen het circuit terug op de kalender te krijgen. Vooral omdat concurrent Toyota eigenaar is van Fuji.
Als Suzuka terugkomt zal dit waarschijnlijk gebeuren onder de naam 'Grand Prix van de Pacific', een titel die eerder werd toegekend aan de races in Aida. Dat was in 1994 en '95. Zeker is wel dat Honda de pit en paddock moet renoveren en dat de veiligheid er op vooruit moet gaan. Ingewijden suggereren dat de FIA op de hoogte blijft van potentiële ontwikkelingen.
Bernie Ecclestone heeft in ieder geval geen geheim gemaakt van zijn plannen om de kalender in de toekomst uit te breiden naar twintig races. Wel blijft het de vraag of dit al in 2008 het geval zal zijn.
Dit seizoen worden er zeventien races verreden, daar zijn de afgelopen dagen voor 2008 twee races aan toegevoegd ook al is het nog niet honderd procent zeker dat de straatraces in Valencia en Singapore daadwerkelijk doorgaan.
Afgezien daarvan is ook Imola keihard aan het werk om terug te keren op de kalender. Of Magny-Cours daar volgend seizoen nog opstaat is onzeker aangezien het contract afloopt en de organisatie hardop twijfelt over verlenging.
Ondertussen komt Abu Dhabi met een semi-permanent circuit op de kalender in 2009. Zuid-Korea en India azen eveneens op een Grand Prix, maar dat is meer iets voor de langere termijn.
Denk het niet, als je iemand wil uitremmen moet je er al dicht achter zitten en tegen de tijd dat jouw hersens eens doorhebben dat het remlicht van de ander is aangegaan zit je er al achterop, je kan je denk beter concenteren op waar de ander wil remmen en dan proberen zelf later te remmen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:12 schreef Hari-Bo het volgende:
Maar misschien krijg je dan wel meer uitrem acties, omdat je dus kan zien hoelaat je tegenstander remt en zelf wat later remmen.
Die baan zal zo verlicht zijn dat de coureurs niet eens doorhebben dat t buiten de baan donker isquote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:10 schreef vosss het volgende:
Op zich kan ik daar best inkomen, maar als die nachtrace er komt lijkt me toch wel dat ze daar zeker remlichten gaan gebruiken of niet?
Als het op techniek wat betreft auto's aankomt verdienen Duitsers het sowieso veel meer dan japanners want duitsers die komen steeds als eerste met dingen in hun auto's en zodra het 100% perfect werkt proppen die Japanners het voor de helf van de prijs in hun auto's maar zelf echt iets bedenken doen ze niet aan. Aldus een gozer die ik ''ken'' die bij AMG werkt.quote:Op zondag 13 mei 2007 01:33 schreef Xaobotnik het volgende:
Suzuka en Fuji zijn beiden prachtige circuits. Maar twee GP's in Japan, hoort dat wel? Tuurlijk is het een belangrijk land dat voorop loopt als het gaat om innovatie in de technische industrie, met ook nog een grote autoindustrie. Maar ik weet niet of het te verantwoorden is naar bijvoorbeeld een Duitsland dat ook graag twee GP's zou willen. Aan de andere kant heb ik nooit een speciaal gevoel gehad voor Hockenheim. Wel voor de Nürburgring.
Zeker een oude knar??quote:Op zondag 13 mei 2007 10:06 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Als het op techniek wat betreft auto's aankomt verdienen Duitsers het sowieso veel meer dan japanners want duitsers die komen steeds als eerste met dingen in hun auto's en zodra het 100% perfect werkt proppen die Japanners het voor de helf van de prijs in hun auto's maar zelf echt iets bedenken doen ze niet aan. Aldus een gozer die ik ''ken'' die bij AMG werkt.
Scheelt natuurlijk dat Japan nu 3 teams heeft. En voor Hockenheim en de Nurburgring was het financieel moeilijk te bolwerken. Daar hebben ze in Japan blijkbaar minder last van.quote:Op zondag 13 mei 2007 03:43 schreef vosss het volgende:
Hoeveel duitse F1 coureurs en hoeveel japanse F1 coureurs zijn er in de historie geweest?
Ik ken ze lang niet allemaal uit mijn hoofd (en zeker nu niet, want ik heb me zojuist finaal tegen de klippen van de hel op gezopen), maar ik gok zomaar dat er meer Duisters dan Jappaners in de loop der tijd F!@ gereden hebben
Bovendien vind ik beide Duitse circuits op zich best leuk
Weet niet precies hoe oud, maar onder de 40 weet ik wel zeker. Of die gelijk heeft? ik zou het niet weten maar hij heeft het eerst wel uitgebreid vertelt, hun krijgen ook alle auto's van andere fabrikanten binnen die ze compleet uit elkaar halen dus wat dat betreft zal die er vast wel een betere kijk op hebben dan ons als het gaat om wie wat van wie 'steelt'. Misschien dat Japan wel voorligt wat betreft het electronische gedeelte maar wat betreft mechaniek lopen japanse automakers iig lang niet voorop wat ik ervan heb begrepen. Maar dat komt ook omdat ze dat niet willen zei hij. Ze willen goedkoop en betrouwbaar. Dus dan kan je moeilijk met het nieuwste van het nieuwste werken. Aangezien ze bij mercedes/amg toch in een wat hogere prijsklasse zitten kunnen (en moeten) ze ook met modernere dingen komen.quote:Op zondag 13 mei 2007 10:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zeker een oude knar??
Dit verhaal is al zeker 15 jaar achterhaald
En probeer bij een chinees/japans auto het moterblok eruit te halenquote:Op zondag 13 mei 2007 17:00 schreef Kill_em_all het volgende:
Weet niet precies hoe oud, maar onder de 40 weet ik wel zeker. Of die gelijk heeft? ik zou het niet weten maar hij heeft het eerst wel uitgebreid vertelt, hun krijgen ook alle auto's van andere fabrikanten binnen die ze compleet uit elkaar halen dus wat dat betreft zal die er vast wel een betere kijk op hebben dan ons als het gaat om wie wat van wie 'steelt'. Misschien dat Japan wel voorligt wat betreft het electronische gedeelte maar wat betreft mechaniek lopen japanse automakers iig lang niet voorop wat ik ervan heb begrepen. Maar dat komt ook omdat ze dat niet willen zei hij. Ze willen goedkoop en betrouwbaar. Dus dan kan je moeilijk met het nieuwste van het nieuwste werken. Aangezien ze bij mercedes/amg toch in een wat hogere prijsklasse zitten kunnen (en moeten) ze ook met modernere dingen komen.
Nou, ten eerste is die kennis van je natuurlijk niet objectief. Het is moeilijk een uitspraak te doen over wie het meest innovatief is en wie de meeste bijdrage heeft geleverd. Ik denk dat je daar eindeloos over door kunt gaan. Beweren dat de Japanners achter liggen op bijv. Duitsland is wel onzin. De Japanse merken hebben meerdere zaken ontwikkeld en toegepast, en stellen dat ze aleen maar simpel blijven en anderen nadoen is gewoon niet waar. Net als dat het niet waar is dat ze goedkoop willen zijn. Sterker nog, het feit dat bijv. in Nederland weinig mensen een Japanse auto kopen is omdat ze het te duur vinden. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat Japanse auto's ook duur zijn, maar wel dat men het te veel vind voor een Japanse auto. Dat komt weer voort uit het oude idee dat van Japanse auto's van 30 jaar geleden die inderdaad voor de lageprijzen marktniche gingen. Nu is dat allang niet meer zo. denk aan de D4-D blokken van Toyota, V-Tec van Honda. Daar ontwikkeld, revolutionair en meteen toegepast. De Ophanging van de Landcruiser ligt voor op welke andere terreinauto dan ook, afgezien van misschien de Pajero, eveneens een Japans product. En kijk een naar de prijzenlijsten wat de prijzen van de Jappen zijn. Echt niet structureel laag. En dat zouden ze ook niet moeten zijn.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:00 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Weet niet precies hoe oud, maar onder de 40 weet ik wel zeker. Of die gelijk heeft? ik zou het niet weten maar hij heeft het eerst wel uitgebreid vertelt, hun krijgen ook alle auto's van andere fabrikanten binnen die ze compleet uit elkaar halen dus wat dat betreft zal die er vast wel een betere kijk op hebben dan ons als het gaat om wie wat van wie 'steelt'. Misschien dat Japan wel voorligt wat betreft het electronische gedeelte maar wat betreft mechaniek lopen japanse automakers iig lang niet voorop wat ik ervan heb begrepen. Maar dat komt ook omdat ze dat niet willen zei hij. Ze willen goedkoop en betrouwbaar. Dus dan kan je moeilijk met het nieuwste van het nieuwste werken. Aangezien ze bij mercedes/amg toch in een wat hogere prijsklasse zitten kunnen (en moeten) ze ook met modernere dingen komen.
Duitse degelijkheid? Wat dat betref winnen de Japanners het wel hoor. Maar goed. Dat jij spreekt over een 'chinees/japanse' auto zegt waarschijnlijk al genoeg.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:25 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
En probeer bij een chinees/japans auto het moterblok eruit te halen![]()
Ze bouwen eerst de moter en daarna de auto eromheen zooitje bagger, niets boven Deutsche degelijkheid![]()
hehe ... blok is er netjes uit binnen 30 minuten hoorquote:Op zondag 13 mei 2007 17:25 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
En probeer bij een chinees/japans auto het moterblok eruit te halen![]()
Ze bouwen eerst de moter en daarna de auto eromheen zooitje bagger, niets boven Deutsche degelijkheid![]()
quote:Bourdais to test again for Toro Rosso
By Jonathan Noble Sunday, May 13th 2007, 09:07 GMT
Three times Champ Car champion Sebastien Bourdais will test for Scuderia Toro Rosso again next week, autosport.com can reveal, as speculation increases he will move to Formula One in 2008.
Bourdais tested for the Red Bull-owned team in Jerez last winter and team co-owner Gerhard Berger has made it clear that the French driver is in contention for one of his race seats next year.
The possibility of such a move has now increased with the team confirming that Bourdais will join them next Wednesday at Paul Ricard and in July's Belgian Grand Prix preparations at Spa-Francorchamps.
Berger has denied to autosport.com, however, that the new tests are any indication that a decision has been taken to recruit Bourdais for next season.
"We are still keeping an eye on him," said Berger. "But we will make no decision about our 2008 drivers before the middle of the season."
quote:'Red Bulletin' Banned by McLaren
Ron Dennis is no fan of Red Bull's so-called 'almost independent' paddock magazine The Red Bulletin. Three journalists were reading the humorous rag over breakfast in the McLaren motor home when the team's boss told them to either leave or discard their inappropriate reading material.
With the journalists' stomachs doing the thinking, the magazines were promptly thrown away.
Je weet natuurlijk niet in hoeverre dit waar is. Ik kan me haast niet voorstellen dat het journalisten verboden wordt om iets dergelijks bij McLaren te lezen, dat zou echt belachelijk zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:09 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, bij RedBull is men toch meer van het schreeuwerige en volledige openheid, terwijl McLaren zo'n beetje het tegenovergestelde is. Maar om dat dergelijke lectuur te gaan verbieden???
Aan de andere kant is het psychologisch ook wel stekend om iedere keer het logo van concurrerende teams in je peperdure motorhome te zienquote:Op maandag 14 mei 2007 11:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet in hoeverre dit waar is. Ik kan me haast niet voorstellen dat het journalisten verboden wordt om iets dergelijks bij McLaren te lezen, dat zou echt belachelijk zijn.
Dan nog zou van der Garde niet voor SA hebben gereden, want zijn toenmalige management wilde niet meer betalen voor het testzitje bij SA. Vandaar dat van der Garde het contract met dit managementbureau en SA heeft verbroken en naar Spyker is gegaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Sneu voor van der Garde eigenlijk.. Als die had geweten dat die SA t een stuk beter zou doen dit jaar
Da's inderdaad waar. Wellicht dat er iets extra's aan de hand was, maar dat ze dat gewoon 'vergeten' te vermelden, omdat het zo natuurlijk veel leuker/interessanter over komt.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet in hoeverre dit waar is. Ik kan me haast niet voorstellen dat het journalisten verboden wordt om iets dergelijks bij McLaren te lezen, dat zou echt belachelijk zijn.
Die hebben weer een lekke band door een spijker.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:15 schreef kriele het volgende:
Veel teams zijn weer aan het testen op Paul Ricard. Raad eens wie er weer eens niet bij zit.
En waarom volgend jaar pas? Als ze die update hebben weten ze nog niet of het werkt. Ze moeten testen en dan iedere keer met wat meer onderdelen van de B-spec. Alhoewel ze dit chassis niet eens onder de knie hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:28 schreef Aresdreams het volgende:
Denk dat dit jaar nog niet veel nut heeft te testen... volgend jaar, dan mogen ze wel eens een sprong voorwaards maken.
Gisteren reed Faizy, deze morgen Sutil en de middag Albersquote:Op woensdag 16 mei 2007 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
Spyker testte gisteren wel op Paul Ricard. Hij reed de langzaamste tijd (1.09.443) tegenover Hamilton die de snelste tijd reed in 1.05.699.
Vandaag zal Christijan Albers testen.
Testdag 15-05-2007
Ik denk dat er meerdere types zijn dan 2 zelfs. Ze zullen ook banden testen voor de komende races.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:37 schreef Atreidez het volgende:
Iemand die weet hoe het zit met banden tijdens de tests? Omdat ik nergens witte streepjes zie, moet ik dan aannemen dat iedereen op hetzelfde type band staat en er ook maar 1 type is tijdens tests?
Spyker is te herkennen aan die grote bandenquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:37 schreef Atreidez het volgende:
Iemand die weet hoe het zit met banden tijdens de tests? Omdat ik nergens witte streepjes zie, moet ik dan aannemen dat iedereen op hetzelfde type band staat en er ook maar 1 type is tijdens tests?
quote:Gratis aandeel spyker
De in financieel zwaar weer verkerende autofabriek Spyker krijgt steun uit onverwachte hoek. Maandblad TopGear Magazine doet nieuwe abonnees een aandeel Spyker cadeau. Ondertussen filosofeert topman Victor Muller over opstappen.
"Spyker is de enige onderneming in ons land die superauto's maakt. Daar mogen we best trots op zijn", zegt TopGear-uitgever Roland van der Spek. Zijn blad wordt onder licentie van het Britse televisieprogramma in ons land verspreid in een oplage van 50.000.
De aandelenactie is bedoeld om lezers te betrekken bij de autobouwer. "Gezien de recente verhalen over Spyker kan het bedrijf wel wat steun gebruiken", aldus Van der Spek, die voor de actie samenwerkt met internetbroker Alex. Gisteren zakte de koers van Spyker met 3% naar 12,71euro. "Als dat zo doorgaat, wordt het een goedkoop cadeautje", grapt de uitgever. Beurswaakhond AFM laat weten te bekijken of de actie wel door de beugel kan.
De afgelopen twee maanden kwam Spyker meerdere malen slecht voor de dag in de media. Ceo Muller blijkt zich de berichtgeving zó aan te trekken, dat hij deze week in het tijdschrift SportWeek filosofeert over aftreden. Op de vraag of het moment van zijn vertrek nabij is, antwoordt hij: "Het is zeer wel denkbaar dat je een meer solide man nodig hebt, een degelijke man. Ik ben dat niet."
quote:Muller: Spyker niet in financiële problemen
Een aantal weken geleden kwam er via de financiële media berichten dat Spyker er financieel gezien niet al te florissant voor zou staan. Het team zou flink in de schulden zitten. CEO Victor Muller doet dit af als onzin.
Aandelen
Spyker zou achterstallige betalingen hebben die in de miljoenen lopen en verder 508.000 aandelen te hebben uitgegeven om aan kapitaal te komen. Tegenover Formule 1 Race Report laat Mullet weten de berichtgeving nogal tendentieus te vinden. "Die aandelen hebben we uitgegeven omdat we als jong bedrijf willen groeien. Als je wilt groeien, zijn daar kosten aan verbonden."
Afbetaling
De afbetaling van 15 miljoen dollar voor de overname van Midland zou het team ook nogal wat hoofdbrekens bezorgen. Muller wuift dat weg: "Daar hebben we geen apart potje voor gereserveerd, maar we hebben nog ruim vier maanden om dat geld bij elkaar te krijgen. Maak je geen zorgen, het lukt ons altijd om aan geld te komen."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |