abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2007 @ 23:38:54 #1
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48853868
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 8

Dreumesjes:

22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea

Ik reageerde op Max, die los loopt en niet wil slapen.
Emma liep ook voor het eerst los op een avond dat ze niet wilde slapen

[ Bericht 22% gewijzigd door Lois op 06-06-2007 10:17:38 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_48858391
Mammietje, dat van die bakken zand in een luier herken ik wel Sara wil op het kdv buiten vooral in de zandbak spelen, ze schept het op, en stort het over haar hoofd uit. Als ik haar ophal zit er zo'n centimeter dikke laag zand op haar hoofd, en ook in haar luier

En wat gaaf dat Max losloopt echt een mijlpaal

Slapen jullie kinderen ook zo slecht? Sara sliep altijd van 19:00 tot 7 of 8 uur. We leggen haar nu rond 19:30 in bed, en ze slaapt pas rond 21:30 (als we mazzel hebben). Ze huilt niet, ze klept gewoon een hele tijd We hebben haar kamertje al helemaal verduisterd, omdat we eerst dachten dat het door het licht kwam.
Ze wordt wel 's morgens rond 8 uur wakker en heeft dan een mega ochtendhumeur, pas na haar middagdutje is ze weer helemaal blij. Herkenbaar?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_48865455
Wat goed van Max!!

Hoesten doet Amber nog steeds, d'r stemmetje is wel wat normalen weer...
Bij mijn ouders ligt het pleintje helemaal open, ze zijn opnieuw aan eht bestraten. Het is nu een grote zandbak en Amber vind het GEWELDIG
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 april 2007 @ 20:44:21 #4
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48870617
Goedzo Max!

Kim vind het zand nog een beetje eng. Moet er nog aan wennen.

Kim slaapt 's morgens nu juist korter. Of eik word ze eerder wakker.
Wat denk ik wel een normaal tijdstip is trouwens. Nu rond 7.00. Eerder 7.30-7.45, als Djeez eruit gaat. En na de fles wilde ze dan minstens een uur slapen, vaak 1,5 uur. Nu is dat wat minder.
Toch wel ff wennen. Maar gelukkig slaapt ze 's nachts goed.

Vanavond zeer overstuur. We denken dat het door de drukte van koninginnedag komt. Maar afwachten hoe het vannacht gaat.
pi_48871723
Tinka slaapt gelukkig vrij vlot in 'savonds, bekaf van het vele buiten spelen. Ook 'smiddags slaapt ze als een blok, vandaag zelfs 3 uur achter elkaar, wat voor haar een unicum is! Met Randy is het echter al bijna 2 weken iedere avond raak. Die blijft ook tot minstens 21.30 wakker en haalt werkelijk alle smoezen uit de kast om van bed af te mogen, wat nooit lukt overigens! Het maakt ook niet uit of hij smiddags wel of niet slaapt.
Ik heb het fietsen met de kids ontdekt! Met mijn nieuwe mamafiets 1 kind voorop en 1 achterop en met name Tinka vindt het geweldig! Reagerend op Randy die elke auto begroet, zwaait zij haar handje er zowat af en ieder dier die ze ziet, begroet ze met een luide gil! Of het nou een hond, poes, schaap of vogel is, het maakt haar niet uit! Helemaal dierengek die meid!
pi_48881877
Ik was net mijn kind kwijt...
Ga ik in d'r kamer kijken staat ze tegen dr bed aan, speen in dr mond en slaappoppetjes in dr armen.. mevrouw wilde dus naar bed

Moest vanmorgen wel lachen. Amber was wakker, Michel stond klaar om naar zijn werk te gaan. Amber loopt de gang in waar Michel staat en tegelijkertijd zeiden ze HEEJ

Verder zijn we gisterochtend even naar de reveille geweest. Amber zat op mijn nek te dansen en te zingen (op haar manier dan)
Verder is ze heel bijdehand. Als ik zeg, pas dr op he en dan met mijn vinger wijs, doet ze het na... ze snapt heel goed wat ik zeg en ze loopt dus bijna de hele dag te zingen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:47:52 #7
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48895903
Emma is weer goedgekeurd, 9230 gram en 80 cm. Ze kan netjes blokjes stapelen én omgooien
Ze zit nog steeds onderaan de curve maar de wvk vindt dat dat gewoon bij haar hoort, ik ook .
Ze vond 'r een pienter meisje dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen want Emma is gewoon de beste van allemaal
pi_48904444
Há, Jelief... beeld je maar niets in, dat kan Tinka ook wel hoor , blokjes eh.... omgooien!
Is met 1,5 jaar zoveel gram de ondergrens?! Wow... betwijfel of Tinka dat gaat halen.... die woog een maand terug nog niet eens 8 kilo...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:01:28 #9
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48905483
Als ik het inteken op de grafiek in het groene boekje zit ze echt precies op het onderste lijntje. Maarja datis dan niet de bv-curve, die ligt op het moment even plat geloof ik dus daar kon ik hem niet intekenen. Haar lengte is dan weer niet op de ondergrens maar iets erboven. Zolang ze gewoon in deze lijn verder gaat is er niets om ons zorgen over te maken (niet dat we dat deden of doen). De wvk heeft zelf ook anderhalf jaar borstvoeding gegeven dus daar hebben we nog even over gekletst. Ze vroeg ook nog of ik vit. D geef , nee dus en ik dacht in haar uitdrukking te zien dat ze het daar mee eens is al mag ze dat waarschijnlijk niet zeggen.
owja ik ging dus reageren op het gewicht van Tinka. Emma ws met bijna een jaar net 8 kilo en pas toen ze 14,5 maand was had ze haar geboortegewicht verdubbeld (ter vergelijking, als ze de curve uit het boekje had gevolgd was ze er met een maand of 4 al geweest )
pi_48907388
Ah... er is dus nog hoop voor Tinka Dat ze na een jaar nog zo groeien, verbaast me. En de borstvoedingscurve komt idd. beter uit, hoewel het me ook opgevallen is dat de curve in het dossier van het cb breder is dan die in het boekje. Maak me er ook niet druk meer over, ze volgt tot nu toe de ondergrens en doet het lekker.
Ik weet het ook niet zo goed met die vit. D... Tinka krijgt het (nog) wel, 3 druppels (vanwege de kv in de pap) maar ik geef Randy al een hele poos niet meer. Niet bewust, meer omdat ik er nooit aan denk; het staat niet op zijn kamer. Weet eigenlijk ook niet wat het nut er van is? Wij -als borstvoedenden- moeten het toch zelf ook gebruiken? Doe ik ook nooit sinds ik met de gravitamon gestopt ben.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:54:37 #11
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48908500
Ik ga ff een link zoeken ...

gevonden: over vitamine D

[ Bericht 54% gewijzigd door Jelief op 01-05-2007 23:00:52 ]
pi_48910001
Duidelijk! Weer wat geleerd! Ik maak me dus terecht niet druk over die vitamine D!
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:01:24 #13
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_48966607
Yoram, nog gefeliciteerd!!
Tot in het volgende topic!!

pff, nog maar 1.5 week en Demi is 2 jaar!!
Maar eerst is Chantel Maria aan de beurt!!
pi_48966779
Wat gaat dat snel he, Demi alweer bijna 2, wow
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:33:11 #15
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48967845
Jelief, Robin is dan bijna 4 kg zwaarder dan Emma en 2 cm langer
Robin heeft altijd op het lijntje boven het gemiddelde gezeten en ik mest hem echt niet vet, hij is gewoon een goede eter! Hij eet nu helemaal zelf. Het levert wel een zooitje op, maar hij geniet er zo van en eet soms bijna helemaal zijn bordje leeg, zoals gisteren met de spaghetti

Fuente, die schaafplekjes waren wel stoer ja, gelukkig waren ze maar klein. Vorige keer was hij bij het kdv uit de zandbak gevallen en toen had hij een krater in z'n lip zitten.. dát kon mijn moederhart echt niet verdragen
Mijn neefje heeft trouwens nu een loopoor, wat vreselijk zeg! Ook hij heeft trouwens nergens last van gister en eergister gewoon lekker wezen spelen met Robin Wel grappig om te zien dat er in 4 maanden (mijn neefje is 4 maanden ouder) zo'n verschil zit in motoriek en spraakvermogen. Robin lijkt dan toch nog veel meer "baby".

Max Robin is trouwens ook gek op de groene groentes hoor.. andijvie, spinazie, boerenkool, het gaat er allemaal zo in!

Yoram en melonovy, nog gefeliciteerd

Robin zit momenteel echt in zo'n Tita-tovernaar-fase. Alles begint met een t... teutel, toel, tó!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:02:18 #16
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49021025
En dan te bedenken dat Robin toch zeker zo'n 800 gram lichter was dan Emma bij hun geboorte

We hebben hier een doorbraak
Toen ik thuiskwam zat Emma in bad en daarna heeft ze vrij lang bij mij gedronken. Ik dacht dat ze wel in slaap zou vallen. Toen ik haar vroeg of klaar was en ging slapen schudde ze nee. Op mijn vraag of ze dan naar beneden wilde en wat eten liet ze direct los en kroop al lachend het bed af.
Na het eten heeft ze nog wat gespeeld en heeft MikeAir haar naar bed gebracht. Ze was eerst stil maar na een minuut of vijf begon ze te piepen.
Aangezien ze geen honger of dorst kon hebben is Mike nog twee keer wezen kijken, na de tweede keer is ze in slaap gevallen
Misschien kunnen we nu het ritme een beetje omzetten.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:38:17 #17
105850 Fuente
mamamuts
pi_49032000
Wat fijn Jelief! Zo'n ritme is voor jezelf ook ontzettend fijn!

Even tips gevraagd. Sara drinkt uit een avent tuitbeker. Ze is nu in verhouding echt megaveel minder gaan drinken. Met haar fles ging ze dik over een liter heen (volgens mij kwam ze wel aan anderhalve liter per dag).
Nu krijgt ze haar melk nog uit een fles (2 maal daags) dat gaat helemaal op. Maar ze drinkt echt maaar maximaal 2 bekers per dag, en dat is met heel veel moeite. Voor haar middagdutje wil ze sowieso niets drinken (we zetten wel neer) en erna maar heel iets.
Ik heb ook het idee dat ze heel veel lucht inslikt met het drinken, je hoort haar gewoon klotsen bij het drinken en ze verslikt zich ook heel vaak.
Komt dit nou door de tuitbeker? Welke tuiten hebben jullie? Nog andere tips?
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:43:32 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49032122
ik kan je helaas niet helpen daarmee want tuitbeker ( hard of zachte tuit wordt hie resoluut geweigerd.. zelfs een andere fles )
misschien kun je wek proberen zo;n beker met een rietje te proberen?

yoram dag nog hoor en chantel ook al bijna 2 en demi dat gaat hard..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:46:19 #19
105850 Fuente
mamamuts
pi_49032196
Ik heb inderdaad ook nog zo'n rietjesbeker staan (we hebben voor de aan de tuit wou echt alles geprobeerd ). Die ga ik maar eens oppoetsen en vanmiddag proberen dan!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:44:10 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49033568
Max verslikte zich ook vaak! hij had de groene tuit van de hema, met 3 grote gaatjes.
toen had oma een andere gekocht; 1 met 2 kleine gaatjes, zonder handvaten van kruidvat (bambino) daar doet ie het heel goed mee. hij zet m ook heel netjes weer neer als ie een slok heeft genomen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:45:41 #21
105850 Fuente
mamamuts
pi_49033612
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:44 schreef pinquit het volgende:
Max verslikte zich ook vaak! hij had de groene tuit van de hema, met 3 grote gaatjes.
toen had oma een andere gekocht; 1 met 2 kleine gaatjes, zonder handvaten van kruidvat (bambino) daar doet ie het heel goed mee. hij zet m ook heel netjes weer neer als ie een slok heeft genomen.
Zal zo de gaatjes eens checken van de avent!
Sara heeft nu ook door dat ze zittend moet drinken (op haar stoeltje) Alleen het neerzetten gaat nog wel eens mis, gister vloog de beker met een enorme zwieper door de kamer
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:53:46 #22
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49033774
haha ja dat blijft hier ook. en ik maar laten zien wat er gebeurt als je m omkiepert. zodat ie het 'snapt' zegmaar vind ie natuurlijk alleen maar mooi
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:25:51 #23
105850 Fuente
mamamuts
pi_49036137

[domme mamamodus] Ahum, ik heb dus net die beker van avent zelf eens getest, en ik kreeg inderdaad een onwijze sloot lucht binnen en wat spettertjes drinken. Dus ik die beker opengedraaid, voor de lol het ventiel-rubbertje omgedraaid, en nu drinkt 'ie als een tierelier [/domme mamamodus]
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:34:22 #24
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49041923
fuente toch

wij hebben het ventiel eruit gehaald trouwens.
  maandag 7 mei 2007 @ 11:15:56 #25
105850 Fuente
mamamuts
pi_49093497
Wat is het lekker rustig hier!
Sara is gister een paar uurtjes bij opa en oma geweest. Ze zijn naar de kinderboerderij gegaan waar Sara een nepgeit mocht melken. Toen ze vervolgens tussen de echte geitjes liep, greep ze een bok bij zijn ballen

Vanmiddag moeten we naar de KNO arts, ik ben echt ontzettend benieuwd naar wat hij gaat zeggen!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 7 mei 2007 @ 11:40:10 #26
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_49094243
whahaha sara, geweldig!!

succes bij de KNO!!
  maandag 7 mei 2007 @ 11:41:21 #27
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49094282
Sara!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 7 mei 2007 @ 13:06:13 #28
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49097187
Saartje toch!! Veel succes bij de KNO-arts

Robin is vandeweek tegen het dressoir aangelopen Nu heeft hij een mooie blauwe verticale streep op zijn voorhoofd zitten
Gisteren zijn we wezen uitwaaien op Scheveningen. Op een gegeven moment viel Robin voorover in het zand en wilde hij niet meer overeind komen, want hij wilde met zijn vieze zandhandjes het zand niet aanraken Net een spartelend visje op het droge
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 7 mei 2007 @ 14:03:32 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49099463
ben benieuwd hoe het geweest is fuente!

hier wachten op verwijsbrief die een deze dagen per post komt voor prelogopedie

verders even wachten met dingetjes geven weer tot haar eczeem weg is.. ( najah eczeem droge korrelige/schubbig huidje niet extreem maar wel iets wat dus niet goed voor haar geweest is. vermoedelijk de maccaroni )
  maandag 7 mei 2007 @ 14:15:58 #30
105850 Fuente
mamamuts
pi_49099941
Ach Robin toch! Blauwe plekken zijn niet zo mooi ventje

Evenstar, wat doen ze precies met de prelogopedie? En wat jammer dat ze gereageerd heeft op de macaronie

We zijn terug van de KNO. Sara's neusamandel gaat er volgende week woensdag uit! (nou ja, uit, ze maken zo'n ding heel klein dmv schrapen, ze kunnen 'm nooit helemaal verwijderen). Haar oortjes worden ook schoongemaakt. Links (waar het gebloed heeft) zitten er plekjes op het buisje en in de gehoorgang, en rechts zit nog vol met pus, dus die moeten we nog druppelen tot de ok.
Afijn, allemaal niet zo fijn, maar hopelijk is het daarna eindelijk goed!
Sara
Merel
Ukje
pi_49100788
Arme Saar, het zit ook niet mee met die oortjes he! Hopelijk knapt ze goed op na de operatie.

Wat $%^&* dat Arwen misschien op de macaroni reageert zeg, echt balen. Mag ze wel rijst, Evenstar?
  Jubileum moderator maandag 7 mei 2007 @ 20:30:47 #32
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49115458
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:15 schreef Fuente het volgende:

We zijn terug van de KNO. Sara's neusamandel gaat er volgende week woensdag uit! (nou ja, uit, ze maken zo'n ding heel klein dmv schrapen, ze kunnen 'm nooit helemaal verwijderen). Haar oortjes worden ook schoongemaakt. Links (waar het gebloed heeft) zitten er plekjes op het buisje en in de gehoorgang, en rechts zit nog vol met pus, dus die moeten we nog druppelen tot de ok.
Afijn, allemaal niet zo fijn, maar hopelijk is het daarna eindelijk goed!
Agossie arme Sara. Wel fijn dat je zo snel al aan de beurt bent en het gaat zeker schelen! Doordat de neusamandel soms te groot is kan het snot niet uit de oortjes en dat geeft vervolgens veel oorontstekingen.
Neusamandeloperatie is een hele snelle operatie, het is wel een bloederige ingreep maar na een dag of 2 zijn ze weer helemaal opgeknapt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 7 mei 2007 @ 20:45:05 #33
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49116106
Fuente, hopelijk helpt dit nu echt. Dikke knuffel voor Saar en voor jullie.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_49116737
A gossie Saartje toch. Hop dat ze na het amandeltje pellen eindelijk alle ellende over is!

Oh oh oh Robin toch, wildebras!

Amber zat vandaag de Jellabies te kijken. Aan het einde zwaait er altijd iemand gedag en dit keer ws Amber aan de beurt.. En toen zei Amber ineens heel duidelijk Amber maar mamma zegt ze nog steeds niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 7 mei 2007 @ 21:04:18 #35
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49117115
Nou Fuente, ik hoop dat Saartje erg van de ingreep opknapt!

Ambertje Komt vanzelf wel een keer hoor Vicky, dat ze mama gaat zeggen. Zo vertikt Robin het om papa en opa te zeggen, terwijl hij dat wel gedaan heeft.
Mijn afvalstrijd!
pi_49118297
Lekker Fuente, dat er nu eindelijk een deskundige naar heeft gekeken en dat je weet waar jij -en Sara natuurlijk- aan toe zijn. En fijn dat ze al zo snel terecht kan zodat je daar niet nog weken tegenop hoeft te zien; het kan maar gebeurd zijn als het toch moet he?

Evenstar... dat is balen zeg... moet je alsnog de macaroni van het veel te korte lijstje schrappen?! En ook nog eens wachten voor je weer wat nieuws kunt proberen... Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de prelogopedie en dat dat wat uithaalt.

Amber! Wat stoer! Dan kan je jezelf vanaf nu aan iedereen voorstellen!
Tinka brengt juist alléén maar af en toe verstaanbaar 'mama' uit en verder helemaal niets! Jaaah... gillen, dat kan ze wel heel goed en af en toe brabbelen, maar niets verstaanbaars. Hoe zit dat met jullie kids; vanaf wanneer konden zij enkele 'woordjes' verstaanbaar uitbrengen? Het lijkt me namelijk dat Tinka daar laat mee is, volgens mij zei Randy met zijn eerste verjaardag al een paar woordjes maar eerlijk gezegd weet ik dat niet zeker meer...
  maandag 7 mei 2007 @ 21:36:07 #37
105850 Fuente
mamamuts
pi_49118799
Thnx allemaal!

Lois, zoals jij het uitlegt deed de KNO dat ook, het zou echt een verschil moeten maken straks!

We konden eigenlijk aanstaande woensdag al terecht, maar dan trouwt mijn schoonzus, dat dus vonden we niet zo'n goed idee
De zaterdag na de ingreep hebben we trouwens een familiefeest (mijn oma is 91 geworden). Zou ze daarvoor voldoende zijn opgeknapt?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 7 mei 2007 @ 21:37:41 #38
102760 Igraine
Headache
pi_49118882
Wat goed van Amber! Zou wel leuk zijn als ze dat vol blijft houden.

Myhron noemt zichzelf tegenwoordig 'ooke'. En ze maakt zinnetjes, zo grappig. Van de week zegt ze, terwijl we op de bank zaten: "Mama krekker eten, ooke naan (banaan) eten. En het was ook zo. En 's morgens als ze bij papa op bed ligt en ik de douche uitzet: "Mama douchen klaar". Of als ze de kat roept, terwijl ze een boterham met kaas eet: "Leejer (slayer) kom nou, eten!". En nog veel mee van dat soort zinnetjes, het is echt zo leuk en zo knap vind ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 7 mei 2007 @ 21:38:43 #39
105850 Fuente
mamamuts
pi_49118934
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:57 schreef Vicky het volgende:
A gossie Saartje toch. Hop dat ze na het amandeltje pellen eindelijk alle ellende over is!

Oh oh oh Robin toch, wildebras!

Amber zat vandaag de Jellabies te kijken. Aan het einde zwaait er altijd iemand gedag en dit keer ws Amber aan de beurt.. En toen zei Amber ineens heel duidelijk Amber maar mamma zegt ze nog steeds niet
Wat lief
Sara noemt zichzelf (als ze een foto van haarzelf ziet) Sasjaaaaa
Sara
Merel
Ukje
  maandag 7 mei 2007 @ 23:03:13 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49123500
max noemt zichzelf makak
  maandag 7 mei 2007 @ 23:03:59 #41
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49123546
en wat knap van myhron ook al zeg
  dinsdag 8 mei 2007 @ 08:26:34 #42
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49131211
Emma zegt 'mmma' als ze zichzelf bedoelt... ik ben nog steeds 'papa' ... Ook zegt ze Jila of Julia tegen Julia, heel knap vind ik dat. Noa zegt zelfs 'Lulia' ! Ze noemt Noa soms 'Oa' ...

Vicky, wat is de "Jellabies"? Wat knap dat Amber haar naam zei zeg! Leuk he. Zij zegt dus ook nog geen mama... Emma zegt alles behalve mama ... (nou ja, heel af en toe dan, als ze in een goeie bui is ofzo )

En wat is Myhron vroeg met zinnetjes maken zeg! Leuk!
pi_49131327

Dit zijn de Jellabies

Amber werd vannacht ineens gillend wakker, ws. een droom. Hebben haar een paar keer getroost maar zonder resultaat. Als het licht in de badkamer aan stond was ze ook rustig maar zodra het uit ging ging ze huilen. Hebben haar NIET uit bed gehaald maar heb het licht aan gelate. Op een gegeven moment was het stil en toen heb ik het licht weer uitgedaan.
Vanmrgen om 8.15 heb ik haar maar eens wakker gemaakt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:17:57 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49135708
fuente als het goed is kan een prelogopedist ons helpen voor arwen dat haar angst minder wordt, haar associatie met de mond beter wordt en ook haar band met ons wta betreft eten beter wordt.
basicly normaal leren omgaan met eten dus.

owlet rijst mag ze wel ja krijgt ze vanavond met boontjes en hopen maar dat ze het eten wil

en dat lijstje.. het groeit ook niet groter .. had mini stroopwafel;tjes gevonden die op de lijst stonden.. maar gaat ook niet goed net zoals teveel gluten..
vermnoed intollerantie daarvoor. gewoon ontiegelijk kl*ten

arwen is trouwens helemaal dol op de backyardigans
pi_49156199
sssst ik gluur hier alvast heel even om het hoekje om een beetje in te lezen..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  Jubileum moderator dinsdag 8 mei 2007 @ 20:18:28 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49157778
Fuente volgens mij moet dat feest wel lukken hoor. Eva was beide keren er een dag of 2 hangerig en huilerig van en daarna merkte je eigenlijk niks meer aan haar. Ja nachtangsten van de narcose, maar overdag was er weinig te merken aan Eva, behalve dan een enorme loopneus (die ze daarvoor nooit had).
Eva ♥ en Iris ♥
pi_49164740
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:41 schreef lcicle het volgende:
sssst ik gluur hier alvast heel even om het hoekje om een beetje in te lezen..
Icicle, stiekumerd, wegwezen joh, jij hebt nog maar een baby!
Morgen hoor je er pas bij!
pi_49167798
Gefeliciteerd met je 1e verjaardag Merlijn!
En mama Icicle met het hebben van een dreumes!
En welkom hier beide... Nou mag je Icicle!
pi_49170311
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 00:02 schreef Mammietje het volgende:
Nou mag je Icicle!
Yessss! O*

Dank voor het ontzettend warm onthaal!!
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:01:27 #50
105850 Fuente
mamamuts
pi_49172542
Welkom Icicle

Lois, hopelijk gaat het bij Saartje ook zo snel!
Sara
Merel
Ukje
pi_49174744
Gefeliciteerd Icicle en Merlijn! Tot over drie maandjes
pi_49175408
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:25 schreef owlet het volgende:
Gefeliciteerd Icicle en Merlijn! Tot over drie maandjes
Nee ik wil het niet horen Want als Ronja bijna 1 word is Mikael dat ook en daar is deze mama nog helemaal niet aan toe Lalalalala ik hbe nog een klein babietje
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_49177336
Merlijn al een jaar? Gaaaa weg

Gefeliciteerd hoor!!!
Variety is the spice of life
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:20:44 #54
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_49179049
Woei nog een merlijn erbij hier
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:24:09 #55
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49186850
Icicle en Merlijn, gefeliciteerd en welkom

Evenstar Ik vind het toch altijd zo rot om te lezen dat Arwen weer ergens niet goed op gereageerd heeft. Lijkt me ook zo frusti voor jullie als gezin. Ik hoop dat de prelogopedist jullie kan helpen.

MeNicole Je hebt nog een paar maanden de tijd om te wennen

Fuente, Robin heeft de nacht na de ingreep niet lopen spoken en de volgende dag was hij weer de oude, maar zijn toestand vooraf was niet zo erg als die van Sara. Hoop wel dat ze er net zo weinig last van zal hebben
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:24:39 #56
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49186872
Merlijn gefeliciteerd en welkom!

Ik hoop dat dit herkenbaar is en een faaaase is. Kim word sinds een dag of 4 om 6.00 wakker. Eerder was het om 7.15/7.30 . Misschien zeuren we wel, maar vind het erg vroeg. is wel flink wennen zeg!
En soms is ze dan klaarwakker en wil ze neit meer slapen. Ik vind het best vermoeiend. Gelukkig werk ik niet. En vind het voor Djeez ook lastig.
Dus herkenbaar? Tips?
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:00:10 #57
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49188565
Ingrid, ik weet niet of het een faaase is, maar Robin schommelt ook wel eens met de tijden waarop hij 's ochtends wakker wordt, al is het bij ons dat juist dat hij later (half 8/8 uur) wakker is dan normaal (rond half 7). Als ik het echt te vroeg vind, geef ik hem z'n speen en knuffel, trek z'n slaapzak weer aan (die trek hij tegenwoordig elke keer uit ) en dan wil hij nog wel eens een half uurtje doorslapen, maar langer niet. Mocht het aan blijven houden, overweeg dan eens zelf 's avonds een uurtje eerder je bed in te duiken
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:06:09 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49191175
het is en fase ingrid het is een fase

wwennie het is best slopend, en erg veel geduld vergend , maar voor ons meissie alles

Icicle en man en merliin gefeliciteeeeeeeeeeerd
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:21:39 #59
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49195820
Ze heeft vanaaf erg weinig gegeten. Dus ga er maar vanuit dat ze om 6.00 of eerder komt. Ga idd maar eerder naar bed. Probeer Djeez er ook van te overtuigen dat dat handiger is.
Aangezien hij wel gewoon moet werken en dan fit moet zijn.
Gelukkig is ze dan wel heel lief. Eerst de fles en daarna slaat ze dr armpjes om me heen en druk haar wang tegen mijn mond aan.
pi_49199800
Merlijntje welkom!!
En natuurlijk van harte
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49209439
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef nebelung het volgende:
Merlijn al een jaar? Gaaaa weg

Gefeliciteerd hoor!!!
Nou zeg, ik ben er net!

Heel erg bedankt voor alle felicitaties, vind het echt zo lief van iedereen!! Het is 'maar internet' ik weet het.. maar toch betekenen die kleine woordjes veel voor me

We hebben een super leuke dag gehad! Veel genoten van elkaar en Merlijn heeft heel de dag gestraald
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:27:37 #62
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_49209947
Merlijn van harte gefeliciteerd!!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 01:39:12 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49211831
hier vanavond ritje spoedeisende hulp gehad
in het kader we gaan weer eens wta proberen, en ze al hammend/happend naar mijn aardbei keek gaf ik haar een stukje.. kort gezegd niet evrstandig.. enorme reactie ( ondanks afspoelen met heet water en haartjes er af schrapen..) uitslag koortaanvalletjes..
met spoed antihistamine drankje..
niet fijn
  donderdag 10 mei 2007 @ 04:27:33 #64
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49213268
Evenstar

Nou, de dag is begonnen hoor. Volgens cblijn moet ik haar laten huilen, valt ze vanzelf in slaap. Ze krijst zo hard, dat je het zowat een paar straten verdop kan horen. Ze heeft net een fles van 200ml melk op. Dus wel honger/dorst.
Wat denken jullie? Is dat goed, of juist fout? Zal ze nu weer een nachtfles willen hebben?
Nou, ga een poging wagen om te slapen.
pi_49214578
Evenstar, schrikken zeg! Hoe gaat het nu met haar?

Ingrid, ik denk niet dat iemand echt een goed advies kan geven want het komt er op neer of je het goed vind voor je kind als het huilt of niet. De een kan daar makkelijker mee om gaan dan de ander. Ik persoonlijk zou een kind niet de hele nacht keihard laten krijsen, maar ik kan me goed voorstellen dat een ander dat wel doet.
Wat vind je zelf het prettigst?
pi_49214739
A gossie Arwentje toch! Wat klote Evenstar!
Dikke

Ingrid, ik weet niet wat slim is. Ik denk dat je haar gewoon even moet laten huilen. Het is even doorbijten mar je moet duidelijk zijn naar Kim dat ze 's nachts moet slapen. En of je een fles moet geven... geen idee, dat is natuurlijk helemaal aan jezelf.
Gaat Kim 's avonds in bad/onder de douche?

Mijn dochter is Kabouter Plop verslaafd. Ik heb een dvd van Plop in de stad. Zo af en toe mag Amber een dvdtje kijken die ze dan zelf uitzoekt uit de kast en 9 van de 10 keer wil ze Plop
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:22:02 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49216340
lief toch vicky

ingrid ik heb geen pasklare situatrie, maar het feit dat ze zo hongerig is zal misschien veel doen.,, ik weet niet hoe ze overdags eet, misschien is de laatste fles met tekort na haar avond eten en zou je de avond sles wat uitstellen dan is ze misschien vezadigder?
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:22:37 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49216359
oh en owlet ze is al wel beter te pas als gister gelukkig lief dat je vraagt
pi_49216436
Ik hoorde net EINDELIJK mamma... maar dat was volgens mij weer eenmalig want nu is het weer PAPPAAAAAAAAAAAAA

Evenstar, fijn dat het weer bete gaat!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:29:35 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49216562
hah hier is het mmmmammmmmaaaa en naar papa of niks
ook wel leuk ze sinds kort bij elke auto zegt ottoooooo, en als een auto toeters toetoe...
en bij de trein toeketoeketoeketoeketootooe
ze is nogal van die oo/oee klanken
pi_49216776
leuK!

Amber wordt helemaal hysterisch als ze treinen en vliegtuigen ziet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:36:48 #72
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49216808
tutje
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:56:10 #73
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49217458
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:06 schreef owlet het volgende:
Ingrid, ik denk niet dat iemand echt een goed advies kan geven want het komt er op neer of je het goed vind voor je kind als het huilt of niet. De een kan daar makkelijker mee om gaan dan de ander. Ik persoonlijk zou een kind niet de hele nacht keihard laten krijsen, maar ik kan me goed voorstellen dat een ander dat wel doet.
Wat vind je zelf het prettigst?
Je hebt ook gelijk.
Ik vind het niet prettig om haar lang te laten huilen. Ze gaat meteen op volume 10 zeg maar. En als ze erg overstuur is moet ze soms overgeven.
Sinds een paar dagen word ze dus ineens vroeg of snachts wakker. Zijn we dus niet gewend.
Kim krijgt na het avondeten normaal gesproken geen fles meer. Ze gaat vaak 's avonds met papa onder de douche. Of overdag en in het weekend in bad.

Vannacht was het duidelijk van de honger. Gisteren had ze echt weinig gegeten. Maar het vaker dat ze geen honger heeft.
pi_49217529
Ik doe Amber voor eht slapengaan in bad, meestal met SlaapZacht van Zwitsal en moet zeggen, dat helpt behoorlijk goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:11:57 #75
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49218088
Oi Arwen toch..
Ik dacht trouwens dat aardbeien heel hoog op de allergiën/allergenen(?)lijst stond. Ik ken heel veel mensen die in zekere zin (de een erger dan de ander) reacties op aarbeien krijgen.

Goedzo Amber! Nu nog iets vaker Mamma gaan zeggen hoor.

Ingrid zoiets als die 5-10-15minuten-slaaptraining is dat iets wat je misschien nog zou kunnen proberen? Misschien dat je iets aan dit topic hebt?
Leren doorslapen
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:13:40 #76
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49218148
Oh ja en Icicle en Merlijn Welkom natuurlijk
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:21:05 #77
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49218444
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:11 schreef Noli. het volgende:
Ingrid zoiets als die 5-10-15minuten-slaaptraining is dat iets wat je misschien nog zou kunnen proberen? Misschien dat je iets aan dit topic hebt?
Leren doorslapen
Ik zal het eens lezen. Het rare is, dat ze dit nooit heeft gehad. De 5-10-15 min training heeft wel geholpen om haar destijds boven in bed te laten slapen. Ik heb net weer gebeld met de cblijn. en eindelijk konden ze eens zeggen wanneer het inloopspreekuur is. Morgen tussen 11.30 en 12.30. Komt dus goed uit. Ga er toch even langs, je weet het maar nooit.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:25:37 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49218609
noli. klopt idd, maar in het kader dat of het nou in principe niet allergeen is of hoog allergeen is niets uitmaakt, moeten we gewoon alles proberen.
wel onder warm water gewassen en die haartjes geschrapt dat zorgt nl vaak voor de reacties.
pi_49218755
Mijn zusje is allergisch voor de haartjes van de aardbei. Wij wasten (en nog steeds ) ze ook altjd met heet water.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:55:16 #80
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49219551
Ah, jullie moeten/mogen nu alles proberen te geven dus?
Wat een lange weg moet je dan gaan zeg , zeker als je niet zeker weet in welke richting je het zou moeten zoeken.

Maar het lijkt mij -als leek-, het meest logisch om dingen waarvan bekend is dat veel mensen er allergische reacties op krijgen (bijvoorbeeld aardbeien en tomaat) dan juist iets uit te stellen?
Laat ik nog even goed benadrukken dat ik er echt geen verstand van heb, maar het klonk voor mij vrij logisch.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:12:13 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49220089
ja noli we hebben een was;ijst wat we niet mogen geven en tips van beaaplde soorten drinken, toetjes, etc. wat ze wel mag.
ze krijgt in principe alleen koemelk en eiwit vrij dieet, omdat dit uit bloedonderzoek gekomen is..
ze mag geen soja producten, maar hoef bijv. weer niet te letten op sojalecithine .
alles wat daarbuiten valt is egwoon proberen en proberen, en ook helaas de niege 100% betrouwbare methode eliminatie/provocatie

de lijst allergeen niet allergeen extreem allergeen is trouwens subjectief.
Want elk mens verschilt in reacties en niet elke reactie wordt gemeld.

ik snap trouwens wel je gedachten gang hoor maar de werkelijkheid ligt toch steeds meer anders, simpel weg meer kennis etc.
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:18:47 #82
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_49220346
Gefeliciteerd met Merlijn Icicle!
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:19:07 #83
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49220357
Tjeeeeeeeeeee.............
Dus vooaral het fruit en groenten is proberen, proberen proberen? Dan nog is er zóveel om te testen. En zóveel kans op reacties...
Ik vind het zo knap van jullie. Ik weet wel het is iet wat 'moet' en waar je toch ook een beetje ingroeit. Maar mèèèèèèèèèèn wat lijkt het me moeilijk om zoiets door te gaan met zo'n mooi klein grietje..
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:23:01 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49220477
je kan dan ook wel begrijpen dat ik gisteren in tranen was
tis klote.. maar probeer maar zo te denken.. ze is hier in een liefhebbend warm liefdevol gezin waar alle ruimte en geduld voor haar is.. dan in zo;n gezin als van die eo docu ..
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:43:19 #85
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49221176
Ja tuurlijk
Als ze zo'n reactie krijgt heb je dan (toch) ook ergens het gevoel dat jullie degene zijn die het haar aan doen? Terwijl je donders goed weet dat het niet zo werkt, maar het wel zo voelt..

Maxi, Midi & Mini
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:49:46 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49221413
noli. je zegt precies wat is..

ze zal moeten elren eten. en dus ook nieuwe dingetjes leren eten en ja dat kan 2 kanten opgaan of het gaat goed of ze blijkt er toch op te reageren.. en helaas is het merendeels reageren.
gevolg zij is doodsbang

iets wat je als moeder zo ontiegelijk zeer doet.

daarbij doordat het zo vaak mis gaat en ze dus pijn heeft reageert ze dit ook nog eens op mij af.. want ja ik geef haar dat eten dus ik doe haar pijn. maar tegelijkertijd hangt ze dan ook heel erg aan me.. erg dubbel.. ze wil getroost worden door mij maar tegelijkertijd wijst ze me enorm af..

dat gevecht.. de angst.. de wetenschap dat ze pijn heeft.. doet zo zeer.. en ja ik geef haar dat eten.. dus dan is het toch mijn schuld..

en ja ik weet het is niet mijn schuld.. maar als verstand en gevoel maar eens op ene lijn zaten wat dat betreft ..
pi_49222936
Kims_mama, kan het niet zijn dat ze een oorontsteking heeft? Wanneer je kindje dan gaat liggen doet het ontzettend veel pijn! Dit bleek toen met Sara het geval te zijn.
En anders inderdaad de 5-10 minutenmethode. Zorg voor een vast, rustig avondritueel, elke avond dezelfde volgorde zodat Kim weet wanneer ze naar bed gaat. Sterkte, ik weet hoe zenuwslopend het kan zijn!

Evenstar, wat een schrik! Wat naar dat het toch weer zo verkeerd is gegaan.. Een dikke zoen voor jullie
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:41:11 #88
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49226135
Ik heb hier een klein dametje met een sleutelgaten-fetish.

Pennen, potloden, brood,hondebrokjes, sleutels (alle soorten auto/huis/schuurtje/fiets) Met alles wat maar klein genoeg is word er in het sleutelgat gepoerd.

Hanne was eregisteren heel boos .
Wilyan had gehoord en gezien dat de container geleegd was en wou 'm graag naar binnen halen. Van mij mag dat best dus ik deed de deur van het hokje naar de straat open en Wilyan ging de container halen. Nou drámá.. Madam wou ook naar buiten!
Wilyan had netjes de container binnen (grote vent ) en ik deed de deur weer dicht (volgens Hanne verging toen de wereld ofzo.)
We liepen het hokje weer uit maar Hanne bleef staan stampij maken! Ik heb haar op getild en achter neer gezet.
Ze liep kwaad al mopperend weg: "Nee mamma , Nanne buit! Ik ben boos! Tappetap doen! "

Ons kleine sekreetje
(ze heeft hier al de bijnaam Sekreetia )
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:51:47 #89
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49226620
arm arwennneke naar de HAP door een aardbei

en welkom merlijntje!! gefeliciteerd met je eerste verjaardag!! al 1.. poe hee!

max wil al een tijdje niet meer smiddags slapen dus even vermoeiend voor mama. (en oma)
nu ligt ie er goddank wel in, al komt dat door een valpartij'tje buiten. zo met zn voorhoofd tegen een stenen paal aan dikke buil joh!! en een soort schaaf erop. zielig menneke.

max vind de ommeslag in het weer helemaal niks an hoor. hij wil alleen maar naar buiten (net als hanne maakt ie er dan echt ook een werelds drama van als het niet mag vanwege regen oid.)

verder loopt ie zo goed nu dat is echt ineens heel snel gegaan. vrijdag is ie tot 11 uur 's avonds opgebleven omdat ie echt niet wilde slapen (mn broer was jarig) en toen heeft ie ongeveer de hele avond heel de kamer doorgelopen en sindsdien is ie er niet meer mee gestopt
hij heeft ook last van doorkomende kiezen, er is er eindelijk 1tje gearriveerd. stopt nu de hele dag zijn hele hand in zn mond.
pi_49231766
a gossie Maxje toch. Hoop dattie snel van die buil af is.

Whaha Hanne, klein secreetje Maar je hebt gelijk hoor, het is buiten VEEL leuker als binnen.
Amber wilde net ook niet naar binnen maar toen ik zei waar zijn de Tubbies, ging ze met een spurt de trap op..

Volgens mij krijgt Amber weer een tand of kies. Ik heb al 4 dunne strontluiers gehad vandaag, ze kwijlt als een bezetene, loopt de hele dag met haar hele hand in haar mond en af en toe slaakt ze ineens een kreetje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:01:52 #91
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49232573
Hanne was nog buiten. Achter hebben we een kleine tuin/plaatsje.
Ze wou buiten een stukje wandelen..

[ Bericht 33% gewijzigd door Noli. op 10-05-2007 17:14:48 ]
Maxi, Midi & Mini
pi_49236356
Sara was gisteren bruidsmeisje. Mijn schoonzusje ging trouwen, en Sara mocht de ringen aangeven
Het was in Rijswijk, dus Sara heeft op de heenweg een klein dutje gedaan.
We hadden het campingbedje meegenomen, en de babyfoon, zodat Sara 's avonds lekker kon slapen, maar ze vond het doodeng in een vreemde kamer (denk omdat de ruimte waar ze zou slapen heel groot was, normaal heeft ze nooit problemen met ergens anders slapen). Uiteindelijk is Sara dus lekker de hele avond beneden geweest, tot 23:00 's avonds! En ze bleef gewoon zo lief, ze gaf geen kick (qua huilen dan he ).
Het was echt een superdag, tijdens de ceremonie was Sara heerlijk stil, ze liep wel rond, maar hield d'r mondje netjes dicht.
En, ze drinkt nu met een rietje! Ze vond een flesje fristi van een ander kindje, en besloot dat maar leeg te drinken. Vandaag ook de hele dag uit een beker met rietje gedronken
Sara
Merel
Ukje
pi_49236439
Fuente, Rijswijk zh? Waar was het?

Wat goed dat ze met een rietje drinkt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49236479
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:57 schreef Vicky het volgende:
Fuente, Rijswijk zh? Waar was het?

Wat goed dat ze met een rietje drinkt
www.tewerve.nl
Echt supermooi!
Sara
Merel
Ukje
pi_49236546
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is echt hier HEEL dichtbij!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49236613
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:00 schreef Vicky het volgende:
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is echt hier HEEL dichtbij!!
Ah joh! Dan hadden we best ffies op de koffie kunnen komen van tevoren
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:13:44 #97
105850 Fuente
mamamuts
pi_49260733
Saartje en ik zijn net terug van het opnamebureau, ze is helemaal goedgekeurd voor de operatie. Gelukkig mochten we voor omdat ze met Sara zo klaar zijn, de vorige keer hebben we anderhalf uur zitten wachten, dat was echt minder prettig!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:09:41 #98
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_49264641
ik ga jullie verlaten, Demi is vandaag 2 jaar!!!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:32:43 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49270680
ook alweer
gefeliciteeerd demi en paps en mams veel plezier bij de grote peuters
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:03:22 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49271955
oooh gefeliciteerd demi en mama en papa !! alweer 2
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:24:45 #101
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49272862
Nu alweer!
Dag Demi.. Tot gauw bij de peuters!
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:35:42 #102
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49273251
Demi gefeliciteerd!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:09:26 #103
105850 Fuente
mamamuts
pi_49284059
Sara slaapt vanavond bij opa en oma (manlief is op scoutingkamp en zo heb ik eens lekker een nachtje en ochtendje helemaal voor mezelf ) alleen belde ik oma net op, die wou mij net bellen want Sara is nog steeds wakker en gaat helemaal door het lint als ze haar in bedje doen...
Ik heb afgesproken dat als ze over een half uurtje nog wakker is, dat ik haar dan ophaal. Maar dit zijn we echt helemaal niet gewend! Sara sliep voorheen best vaak bij opa en oma, de laaste tijd wat minder omdat oma momenteel chemo's krijgt voor kanker. Maar vorige maand heeft ze er nog een nachtje geslapen, en het is nog nooit een probleem geweest! Echt mijn meiske sliep overal altijd zonder problemen.
Afgelopen week op de bruiloft had ze hetzelfde, doodsbang was ze in haar campingbedje en toen is ze de hele avond opgeweest.
Wat dit nou ineens is? Is dit herkenbaar? Ik haal d'r strakjes gewoon op als ze niet slaapt, het is ook helemaal geen probleem verder, maar ik vind het wel raar!
Sara
Merel
Ukje
pi_49284427
Gefeliciteerd Demi, en Mamma natuurlijk!!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:40:42 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49285165
misschien zit het in de lucht fuente, max wil ook al niet slapen. nu is die gewoon thuis, maar hij ligt al dagen pas rond 10 uur in bed

hoe is het afgelopen trouwens?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:54:16 #106
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49285622
Fuente, best herkenbaar. Zit idd vast in de lucht. Had Kim laatst ook bij mijn ouders. En toen werd ze ookal om 6.00 wakker. Lag gelukkig niet aan ons.Toevallig logeert ze nu ook bij hun, omdat wij morgenvroeg hopelijk gras gaan zaaien. Dus hoor morgen wel hoe het is gegaan.

Vannacht ging het redelijk. Ze werd wel in paniek wakker om 4.00 maar ik kon haar na een kwartier rustig krijgen en toen ging ze verder slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kims_mama op 11-05-2007 23:22:18 ]
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:10:38 #107
105850 Fuente
mamamuts
pi_49286093
Sara heb ik net opgehaald Ze is nu vrolijk even aan het spelen nog, en gaat zo lekker naar bed (hopelijk ). Ik denk dat het wel goedgaat, mijn schoonmoeder vond het best erg, Sara slaapt altijd goed daar. We proberen het volgende week nog een keer, gewoon om te kijken wat er dan gebeurt.

De laatste weken thuis slaapt ze overigens onwijs goed, ze slaapt uit 's morgens (vanmorgen was het 9:15!) en 's middags slaapt ze 2 tot 3 uur. 's Avonds gaat ze er om 19:00 in en dat gaat bijna altijd goed, op wat kletswerk na een paar weken terug (lag ze gewoon te kletsen tot 22:00).
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:36:44 #108
105850 Fuente
mamamuts
pi_49286928
En inmiddels is ze in diepe slaap
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:29:36 #109
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49294571
Evenstar, ik lees over het testen van alle etenswaren. Moeten jullie bij elke reactie naar de SEH voor medicatie? Op mijn werk heb ik te maken gehad met een kindje dat voor verschillende dingen allergisch was, maar de ouders wisten inmiddels goed signalen (net als jullie wrs.) en hadden medicatie in huis. Misschien het verschil dat zij ongeveer wisten waarvoor het kind allemaal allergisch voor was.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:45:35 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49298628
PM-girl, ze heeft een epipen voor wanneer ze een shock krijgt verders geen andere medicatie, ze had wel singulair op proef maar ja net dus 4 dagen later nadat die proef afgelopen was.
het is een beetje kijken hoe ze reageert en in wat voor mate ze er daar last van heeft.
Deze keer was het in dusdanige mate dat er dus wat egdaan moest worden.

en het scheelt al veel als je weet hoe en wat en wij zijn daar nog lang niet uit helaas..
  zondag 13 mei 2007 @ 15:39:32 #111
105850 Fuente
mamamuts
pi_49332741
Ow Nee! Sara is verandert in een NEE-gillend-Monster! Alles is verkeerd Alles moet gesloopt worden en ze doet alleen maar dingen die niet mogen
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 mei 2007 @ 12:50:45 #112
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49359884
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:58 schreef Fuente het volgende:

[..]

www.tewerve.nl
Echt supermooi!
Ja prachtig hè, ik woon er tegenover
Robin slaapt de laatste week ook "slecht" hoor, hij ligt regelmatig nog een uur te kletsen en z'n knuffels uit bed te gooien en z'n slaapzak uit te trekken voor hij in slaap valt
En bedenk dat de NEE-periode ook maar een faaaaaaaase is
Mijn afvalstrijd!
  maandag 14 mei 2007 @ 13:08:01 #113
105850 Fuente
mamamuts
pi_49360623
Wennie, het was echt praschtig! En wat wonen jullie dan mooi! Kijk je ernaartoe zeg maar? Wij konden namelijk vanaf het landgoed huizen/flatgebouwen zien die dan zeg maar recht erop kijken, dus mooi uitzicht!

Oow ik hoop zo dat het een fase is. Slapen gaat ineens slecht, maar we denken dat ze toch weer last van haar oortje heeft, ze zegt vaak auw en grijpt dan in de buurt van haar oortje. Zaterdagnacht heeft ze me de halve nacht wakkergehouden (manlief was er niet), vrijdagnacht wou ze niet bij opa en oma slapen en afgelopen nacht heeft ze het ook tot 23:00 volgehouden voor ze naar bedje wou.
En ik kan het woord NEE niet meer horen Ach, verder is ze mega vrolijk, alleen je merkt dat het peuterpuberen echt gaat beginnen nu
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 mei 2007 @ 13:29:32 #114
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49361514
Fuente, we wonen er niet recht tegenover, maar in een doodlopende zijstraat in zo'n 4-hoge flat. Het is echt een lekkere groene omgeving daar, ideaal om te wandelen en er zit even verderop ook nog een kinderboerderij.
Ik leef met je mee meisje Robin begint al voorzichtig met nèèè als ik iets aan 'm vraag. Geniet vooral extra van de momenten dat ze zo supervrolijk is, dan kan je misschien weer een beetje beter tegen de NEEEEE-buien
Mijn afvalstrijd!
  maandag 14 mei 2007 @ 14:08:05 #115
105850 Fuente
mamamuts
pi_49363019
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:29 schreef Wennie het volgende:
Fuente, we wonen er niet recht tegenover, maar in een doodlopende zijstraat in zo'n 4-hoge flat. Het is echt een lekkere groene omgeving daar, ideaal om te wandelen en er zit even verderop ook nog een kinderboerderij.
Ik leef met je mee meisje Robin begint al voorzichtig met nèèè als ik iets aan 'm vraag. Geniet vooral extra van de momenten dat ze zo supervrolijk is, dan kan je misschien weer een beetje beter tegen de NEEEEE-buien
Jullie wonen daar dan super joh! Echt een mooie omgeving

Dank je wel, het is een fase, ik weet het, maar ze kan ineens zo'n monster zijn
Sara
Merel
Ukje
pi_49381622
Mijn moppie kan los staan!!!
Papa en ik zijn aan het kletsen, ik zet de vaatwasser vol en zie haar gewoon los ernaast staan! Papa en ik tegelijk: "Kijk dat nou"! Geloof niet dat ze het zelf doorhad trouwens! Sinds vandaag loopt ze trouwens ook voor het eerst wiebelig aan 1 handje mee! Pffff... wat ben ik trots joh! *nu nog leren praten! *
  maandag 14 mei 2007 @ 22:17:51 #117
105850 Fuente
mamamuts
pi_49382309
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:04 schreef Mammietje het volgende:
Mijn moppie kan los staan!!!
Papa en ik zijn aan het kletsen, ik zet de vaatwasser vol en zie haar gewoon los ernaast staan! Papa en ik tegelijk: "Kijk dat nou"! Geloof niet dat ze het zelf doorhad trouwens! Sinds vandaag loopt ze trouwens ook voor het eerst wiebelig aan 1 handje mee! Pffff... wat ben ik trots joh! *nu nog leren praten! *
Wat super wat trots kun je dan zijn he
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 mei 2007 @ 23:44:03 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49386346
fuente tis een fase )

Tinka u go girll
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:06:36 #119
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49423458
Emma en ik zaten vanmiddag in de bus. Ik met mijn rechterbeen over mijn linkerknie heen. Emma zit naast mij en zegt 'die', ik kijk en ze probeert net zo te gaan zitten
  woensdag 16 mei 2007 @ 07:15:37 #120
105850 Fuente
mamamuts
pi_49430085
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:06 schreef Jelief het volgende:
Emma en ik zaten vanmiddag in de bus. Ik met mijn rechterbeen over mijn linkerknie heen. Emma zit naast mij en zegt 'die', ik kijk en ze probeert net zo te gaan zitten
Dat doet Sara ook Leuk is dat he, zit ze je gewoon te kopieren

Wij gaan zo richting ziekenhuis, neusamandel gaat er vandaag uit!
Sara
Merel
Ukje
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 16 mei 2007 @ 08:34:38 #121
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49430775
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 07:15 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat doet Sara ook Leuk is dat he, zit ze je gewoon te kopieren

Wij gaan zo richting ziekenhuis, neusamandel gaat er vandaag uit!
Sterkte!
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:54:53 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49434510
kaarsje brandt hier succes en sterkte voor jullie alledrie
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:04:57 #123
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49434934
Hè, ik had me nog zo voorgenomen jullie sterkte te wensen Nou, in ieder geval heel veel sterkte! Hoop dat Saartje niet teveel last ervan heeft

Tinka, wat goed!!

Robin is helemaal Bob de Bouwer fan. Hij loopt de hele dag met de DVD te sleuren en te roepen dat hij "babo" wil kijken. Aangezien ik maar 1 DVD heb, ga ik er maar even 1 bij halen, want deze komt me onderhand m'n neus uit..
Gister was ik na de boodschappen nog even met Robin de speeltuin in gehobbeld, heeft hij daar heel lief gespeeld met een buitenlands (uit Tjechië ofzo) meisje van 3,5 jaar. Geen taalprobleem en zo schattig
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:26:41 #124
105850 Fuente
mamamuts
pi_49435697
Thnx allemaal!

Wij zijn weer terug. Sara viel heel lief in slaap van de narcose, niet boos ditmaal. Toen we haar teurgkregen was ze ook heel rustig, beetje een bloedneusje en oortje, verder niets. In de hal kwamen we oma nog tegen (die was net op weg naar huis, klaar met haar chemo van deze week) en daar heeft ze nog een tijd tegen gekletst.
Nu thuis is ze niet echt heel erg lekker. Vooral wat huilerig en graag bij mama zijn Maar dat kan ik me wel indenken. Slapen wil ze absoluut niet, drinken nu gelukkig wel.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:35:10 #125
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49435973
Fijn dat het zo goed verlopen is, Fuente! Nou hopen dat dit DE oplossing is voor al haar kwaaltjes! Veel sterkte vandaag

Zijn jullie koters ook zo dol op baby's? Robin klom zaterdag bij de Prenatal bijna een kinderwagen in met een "BEEBIE!!!", hij speelt bij mijn moeder met de poppen en kinderwagen van m'n nichtje.. ik zou bijna denken dat ie me wat probeert te vertellen Of zijn dat mijn rammelende eierstokken die ze zien vliegen
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:45:01 #126
105850 Fuente
mamamuts
pi_49443261
Jaah Sara is ook zo gek op baby's! Ze roept dan ook heel blij: BeeeeeeeeeBIE!!! Trouwens, ze noemt alles wat in een wandelwagen zit een baby, dus wat dat betreft

Ze is lekker op de bank in slaap gevallen, in bed durft ze dus niet lijkt het wel. Maar goed, dan slaapt ze maar een keer lekker op de bank
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 16 mei 2007 @ 17:38:49 #127
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49450362
Goedzo Tinka!
Fuente, fijn dat het goed ging. Hopelijk knapt ze snel op!

Kim is ook gek op babies en honden.
Als ze ergens een hond ziet, straalt ze en gaat ze wijzen. Die da! En maar zwaaien en lachen.
Zo grappig. Wij hebben ivm allergie van Djeez geen huisdieren.
Mijn ouders gaan in augustus een hondje kopen. Omdat mijn vader nu (zeer onterecht en ongewild) geen werk meer heeft en dus thuis is.
Dus nu kan het. 4 jaar geleden is Baree, de hond waarmee ik ben opgegroeid overleden. Mijn ouders wilden altijd weer een hond. Maar kon niet ivm werk.
Ik vind het ook erg leuk en Kim vast ook wel. Al zal het wel erg wennen zijn natuurlijk.

Kim heeft vandaag van opa en oma de 1e schoentjes gehad! Ze heeft er al een stuk op gelopen in de stad.
Verder was ze erg jengelig, ze was gewoon moe en wilde niet slapen. Ze ligt nu met jas aan in bed.
  Jubileum moderator woensdag 16 mei 2007 @ 20:24:11 #128
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49456591
Fijn dat het zo goed is gegaan Fuente, ik heb aan jullie gedacht vandaag. Geef haar maar een grote knuffel van me
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:10:24 #129
105850 Fuente
mamamuts
pi_49458328
Sara ligt lekker in bedje te duttelen momenteel. Ze was de hele middag verder goed te pas. Opa en oma kwamen nog op bezoek met cadeautjes en een vriendin met haar zoontje (2,5) ook, daar heeft ze leuk mee gespeeld 's middags.
Zo lag ze te slapen op de bank

Ik denk dat ze morgen wel een heel stuk opgeknapt zal zijn. Jullie allemaal bedankt voor de lieve woorden
Sara
Merel
Ukje
pi_49459245
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:35 schreef Wennie het volgende:
Zijn jullie koters ook zo dol op baby's? Robin klom zaterdag bij de Prenatal bijna een kinderwagen in met een "BEEBIE!!!", hij speelt bij mijn moeder met de poppen en kinderwagen van m'n nichtje.. ik zou bijna denken dat ie me wat probeert te vertellen Of zijn dat mijn rammelende eierstokken die ze zien vliegen
Eierstokken!
Randy signaleert ze wel ("Zit daar beebie in mama?") maar vindt er verder niet zoveel aan. Logisch ook, wij hebben Tinka! En zolang baby's nog erg klein zijn, moeten ze wel aandacht hebben, maar je hebt er verder als dreumes/peuter geen klap aan! Dat wordt pas weer leuk als ze een beetje baby-af raken! (En dan heb je als peuter weer andere problemen, zoals je speelgoed bewaken!)

Lekker Fuente, dat ze nu zoveel beter op de narcose reageerde. Geeft je als ouder tenminste niet het gevoel dat je ze iets 'aandoet', lijkt me zo! Fijn dat het achter de rug is. Dat ze nu maar snel mag opknappen en van die vervelende kwaaltjes af is.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:35:09 #131
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49459253
Wat een schattig plaatje Fuente...
Ik ben vergeten je sterkte te wensen maar gelukkig is het allemaal goed gegaan zeg! Het klinkt alsof het wel goed te doen is, zo'n ingreep, maar ik denk dat het voor jullie toch wel eng was! Hopelijk is het nu voorbij, alle ellende.

Emma ligt nu in bed te huilen, en we zijn bezig met het 'laten huilen' voor een kwartier en dan pas troosten en ik vind het zóoo moeilijk. Maar ja, ze begon ons echt voor de gek te houden door vaak te gaan huilen en dan als we binnenkwamen heel vrolijk te worden en te gaan kletsen, vanalles te vragen 'drink drink' en vervolgens niet willen drinken, en gewoon heel veel aandacht te vragen. Het was duidelijk dus niet ernstig als ze huilde. En tja, het moet een keer ophouden he...
Ik ga maar even naar dr toe, het is nu ongeveer een kwartier denk ik.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:00:45 #132
105850 Fuente
mamamuts
pi_49460261
Suzanna, dat van Emma herken ik wel, Sara heeft die fasen ook. Je hebt gelijk hoor, dat je doorzet, ze weten precies hoe ze hun zin moeten krijgen

Neusamandel valt denk ik ook best mee, maar in vergelijking met buisjes vind ik het toch een gedoe hoor. Ze was er vanmiddag (voor ze even geslapen had) zo zielig van, ik voelde me er helemaal naar van! Terwijl ik nu denk, ach, het is maar 1 dagje dat ze er last van hebben, valt best mee
Sara
Merel
Ukje
pi_49471138
Sara heeft vanmorgen op het potje geplast
Sara
Merel
Ukje
pi_49471186
Wat knap van Sara Gelukkig dat de operatie toche en beetje is meegevallen.

Bij Merlijn zijn kiesjes door aan het komen, hij is er heel moe en huilerig van. Heel zielig. Maandag waren we naar de kinderfysio geweest om te kijken of hij afwijkt met lopen. De manueel theapeut heeft zijn bekjes laatst goed gezet maar Merlijn gebruikte zijn linkerbeen niet echt, maar sleepte het meer achter zich aan. De volgende dag gebruikte hij hem ineens wel. De kinderfysio heeft gekeken en het linkerbeentje heeft een beperking die als het goed is gewoon met lopen weg zou moeten gaan. We moeten het wel goed in de gaten houden. Bij de manueel therapeut hoeven pas terug rond de 4/5 jaar, dan wordt er nogmaals overal naar gekeken.

Wat ik akelig vind is dat je aan zijn lopen nu en toen hij pas 8 weken was aan zijn houding kon zien dat hij een zware bevalling heeft gehad en dat soort kleine dingen er aan over gehouden heeft. Die 3 keer trekken met de vacuüm heeft zijn sporen bij hem achtergelaten.
  donderdag 17 mei 2007 @ 09:42:20 #135
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_49471252
bekjes? bekken that is
pi_49485363
Randa, wel fijn dat het gewoon weg zou moeten gaan, maar ik kan me indenken dat je toch ongerust bent en het niet prettig vindt

Sara heeft net voor de tweede keer op het potje geplast
Ze geeft zelf dus aan dat haar broek uitmoet, en vervolgens plast ze op het potje. Haar luier was nog helemaal droog (ze heeft verder vandaag wel gewoon in de luier geplast). Wat moet ik hier nou mee? Hoe oud zijn kinderen als ze zindelijk kunnen worden? Moet ik het nou aanmoedigen (zonder luier laten lopen) of gewoon nog even niet?
Sara
Merel
Ukje
pi_49485553
Mijn moeder is bij ons, mijn zusje en ik, met 9 maanden al met zindelijkheidstraining begonnen met anderhalf was ik zindelijk. Ik heb alvast broekjes in huis, gaan makkelijker uit vind ik, om straks ook eens met Merlijn te gaan beginnen als het weer warm is buiten. Kijk het even aan, hoe Sara het aangeeft en of ze het blijft doen. Wel knap hoor
  vrijdag 18 mei 2007 @ 09:32:18 #138
105850 Fuente
mamamuts
pi_49502636
En vanmorgen weer op het potje geplast! Dit keer zei ze zelf ook nog BAH toen ze klaar was
Aaaa mijn meiske wordt groot! Ik denk dat we gewoon luierbroekjes gaan kopen en dan maar proberen.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:55:45 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49504254
goed zeg van je meissie

hoe is het verder met haar?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 11:01:28 #140
105850 Fuente
mamamuts
pi_49504386
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:55 schreef _evenstar_ het volgende:
goed zeg van je meissie

hoe is het verder met haar?
Het gaat super! Ze is heel erg vrolijk en helemaal opgeknapt. Alleen slapen is nog een klein drama, gisteravond wou ze niet slapen en hebben we haar lekker nog een tijd beneden gehad tot ze echt heel erg moe was. Eenmaal in bedje sliep ze ook wel meteen toen.
Maar ze heeft er verder helemaal geen last meer van! Ze ruikt alleen nogal uit haar mondje, maar dat schijnt normaal te zijn.
Hoe is het met Arwen?
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 18 mei 2007 @ 11:05:08 #141
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49504472
Mammietje, ik denk idd ook wel dat het de eierstokken zijn Maarja, het ziet er wel lief uit. Overigens vindt Robin alle kindjes leuk, of zijn nou nog baby zijn of al een jaar of 7

Oh Suzanna, wat lijkt me dat moeilijk zeg je kindje zo lang laten huilen! Maar idd wel noodzakelijk als je jullie voor de gek aan het houden is. Negatief gedrag moet natuurlijk niet beloond worden. Succes ermee

Saartje, wat goed! Wat een grote meid ben jij al zeg! Luierbroekjes lijken me inderdaad wel handig. Toen ik bij het CB vertelde dat Robin aangeeft als hij gepoept heeft en dat soms ook met een plasje doet, zei de wvk dat ik kon gaan proberen om Robin om de 2 uur op het potje te zetten en een soort regelmaat erin te bouwen. Maar goed, Saartje geeft het zelf aan, dus dat is nog mooier Robin heeft wel iets nieuws: Mijn moeder heeft een poppenbadje in de badkamer staan en elke keer als Robin daar doucht, poept hij in dat badje

Ik ben vanochtend even met Robin naar de Intertoys gesjeest en een driewieler voor hem gekocht, morgen eens kijken wat hij daar mee kan
Mijn afvalstrijd!
pi_49514269

Wij zin weer terug van vakantie!

Saartje, wat GOED dat je op het potje geplast hebt en fijn dat de operatie goed gegaan is!

Vakantie was ZALIG! Amber heeft echt supergoed geslapen en ze is hartstikke lief geweest ennuhh mevrouw kijkt echt te vaak Tubbies. Ze loopt echt de HELE dag OH OH Wel lief hoor.
Ze was helemaal gek van mijn zwager. Ze zaten geregeld samen op de bank tv te kijken.
Verder is Amber echt ontzettend bijdehand aanhet worden. Ze wilde van de week steeds van de grote glijbaan in Kidszone. Zal vanavond proberen om foto's /filmpjes te plaatsen in de topics!
Vande week zijn we ook wezen zwemmen en Amber ging op haar buik in het zwembad liggen en spartelen, zo leuk en goed!

Tinka Wat goed!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:39:44 #143
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49519957
Saartje wat goed!

Vicky, klinkt echt geslaagd! Waar waren jullie ook alweer heen geweest?
Vrijdag gaan wij een weekje op vakantie met mijn ouders naar Winterberg, Duitsland.
Heb er zin aan! Vandaag in Leer (dld) boodschappen gedaan. Kim heeft veel gelopen. Ook de 1e "supermarkt scene" gehad. Languit op de grond liggen, krijsen en niet op willen staan. En dat omdat ze over dr eigen voeten struikelde. Je voelt je dan toch wel opgelaten en bekeken. Maar gelukkig was het snel weer goed.
pi_49520132
Ingrid, wij zijn in Vlagtwedde geweest!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:07:08 #145
105850 Fuente
mamamuts
pi_49534417
En Wennie, hoe gaat het met de driewieler ?

Vicky, fijn dat de vakantie zo leuk was! Ben heel benieuwd naar de foto's!

Kims_mama, nou heb je dat in ieder geval gehad Sara kan er ook wat van, liggen grommen en gillen op de grond. Gelukkig nog niet in een winkel, maar dat zal wel niet lang meer duren
Sara
Merel
Ukje
pi_49534641
pssttt Fuente, zie het foto en filmpjes topic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49564346
Oehh ik ben zoooo gek op dat kleine grietje
Vanmorgen lagen we lekker gek te doen op de nepFatboy. Michel en ik lagen naast elkaar, Amber zat tussen ons in en pakte onze hoofden beet. Michel en ik moesten elkaar een kus geven, en toen nog een keer en nog een keer en toen kregen wij allebei een hele dikke natte kus en daarna een dikke knuffel O+

En vanmorgen stond Michel in de keuken, Amber stond bij de rand en zegt pappa pappa en begint daarna een partij te brabbelen En ze kan een beetje tellen. Ze zegt ee tee diee als ik meetel, ze zegt tein (trein), bal, poes, woef, pappa, soms mamma. Als je zegt waar is je neus wijst ze naar haar neus, bij ogen wijst ze naar haar ogen, bij oren steekt ze haar vingers in haar oren, bij mond doet ze prrtt met haar vingers over haar lippen, bij handjes gaat ze zwaaien en bij voetjes gooit ze haar benen de lucht in
Als je zegt wat doet de poes doet ze heeeeel lief en zacht miauw, hond is woef, kip is toktok, koe is moeeboe, schaapje is beeh
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 mei 2007 @ 12:12:54 #148
105850 Fuente
mamamuts
pi_49564628
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Vicky het volgende:
Vanmorgen lagen we lekker gek te doen op de nepFatboy. Michel en ik lagen naast elkaar, Amber zat tussen ons in en pakte onze hoofden beet. Michel en ik moesten elkaar een kus geven, en toen nog een keer en nog een keer en toen kregen wij allebei een hele dikke natte kus en daarna een dikke knuffel O+

En vanmorgen stond Michel in de keuken, Amber stond bij de rand en zegt pappa pappa en begint daarna een partij te brabbelen En ze kan een beetje tellen. Ze zegt ee tee diee als ik meetel, ze zegt tein (trein), bal, poes, woef, pappa, soms mamma. Als je zegt waar is je neus wijst ze naar haar neus, bij ogen wijst ze naar haar ogen, bij oren steekt ze haar vingers in haar oren, bij mond doet ze prrtt met haar vingers over haar lippen, bij handjes gaat ze zwaaien en bij voetjes gooit ze haar benen de lucht in
Als je zegt wat doet de poes doet ze heeeeel lief en zacht miauw, hond is woef, kip is toktok, koe is moeeboe, schaapje is beeh
Oeh herkenbaar!

Alleen poes is hier poesjjj en alle andere dieren zijn een woef
Sara
Merel
Ukje
  zondag 20 mei 2007 @ 12:13:07 #149
105888 renzell
pi_49564637
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:20 schreef Fuente het volgende:
Randa, wel fijn dat het gewoon weg zou moeten gaan, maar ik kan me indenken dat je toch ongerust bent en het niet prettig vindt

Sara heeft net voor de tweede keer op het potje geplast
Ze geeft zelf dus aan dat haar broek uitmoet, en vervolgens plast ze op het potje. Haar luier was nog helemaal droog (ze heeft verder vandaag wel gewoon in de luier geplast). Wat moet ik hier nou mee? Hoe oud zijn kinderen als ze zindelijk kunnen worden? Moet ik het nou aanmoedigen (zonder luier laten lopen) of gewoon nog even niet?
Wat knap Fuente! Lekker mee doorgaaan zou ik zeggen, zolang ze het zelf aangeeft. Knap grietje hoor!
  zondag 20 mei 2007 @ 12:13:43 #150
105888 renzell
pi_49564651
Wat heerlijk Vicky!!!
  zondag 20 mei 2007 @ 12:27:22 #151
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49564997
Wat goed van Sara.

Klinkt goed die vakantie Vicky, al hoop ik dat wij de teletubbies nog een hele tijd van de tv weg kunnen houden.

Het wordt langzamerhand tijd hier mee te gaan lezen, nog even en 'Anna's generatie' gaat al over naar dit topic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49565361
Voor mijn gevoel zijn "we" al begonnen met overlopen sinds de varjaardag van Merlijn!
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2007 @ 12:45:29 #153
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49565675
* Macka is nog in de ontkennende fase
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 20 mei 2007 @ 12:48:25 #154
94046 PM-girl
pi_49565803
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:37 schreef owlet het volgende:
Voor mijn gevoel zijn "we" al begonnen met overlopen sinds de varjaardag van Merlijn!
*
  zondag 20 mei 2007 @ 12:48:52 #155
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49565822
Dat was voor mij ook een beetje de grens owlet, toen ging ik stiekem meelezen. Maar nu dan maar officieel. Ze gaan zo snel, nog even en 'we' zitten allemaal in het volgende topic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_49590755
Vicky! Dat klinkt -terecht- trots! Kan niet wachten tot het gebabbel hier aangekomen is. Hoewel het natuurlijk ook nog wel even lekker is dat ze zo klein is! En haar broer kletst voor 2! (Dat is trouwens hier wel weer schattig; er komt steeds meer interactie tussen die 2 op de achterbank van de auto: "Dada", "Nee, Tinka, papa!" "Dada", "Diedie", "Dada" en ga zo maar door!)

Wij zijn vandaag naar het strand geweest en het is definitief bevestigd: wij hebben geen meisjes-meisje.... wij hebben een banjer! Haar grote broer vindt de golven 'eng' maar Tinka doet rustig een paar stappen vooruit (aan 2 vingers) na de eerste golfjes over haar voeten! Ze speert kruipend alle kanten op op het strand, graaft en klautert op zandbergen totdat de kluiten zand en zeewier in haar wimpers hangen en als je even niet oplet is ze weer weg richting zee! Wat een banjer joh, nergens bang voor die griet! Zo ook als ze met de vriendjes van haar grote broer speelt; ze kruipt doodgemoederd tussen de loopauto's door en doet de grote jongens (allemaal rond 2,5 jaar) wel even voor hoe je in een speelgoedhuisje klautert! En wie wat van haar afpakt, kan rekenen op een flinke brul! Dat kan nog wat worden!
pi_49599373
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Vicky het volgende:
-verhaal-
Schattig

En zo herkenbaar. Wat ze allemaal wel niet kunnen, ik vind het allemaal zo ongelooflijk. Soms heb ik het idee dat ik er zelf ook helemaal niks mee van doen heb en dat het helemaal vanzelf gaat of zo. Elke dag kan ze wel weer wat anders en ik ben zo trots als een aap dan
  maandag 21 mei 2007 @ 11:16:16 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49599561
vicky lief hoor fijn dat de vakantie zo geslaagd was

ingrid knap dat kim al trap loopt, en ze klautert echt al hier niets daarvan dan op wat speelgoed staan

Hoe is het met saartje? weer helemaal opgeknapt?

tinka lekkere rauwdauwer

en met maxje?

en met merlijn ook?

en hoe bevalt mahre het dreumes zijn?

en hoe is het met nog pas dreumes merlijn?

en beide emma'dames?

en tobias daar ook alles goed?
  maandag 21 mei 2007 @ 13:07:31 #159
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49603841
MIjn Emma gaatgestaag door met groeien en ontwikkelen. Ik sta er steeds weer van te kijken wat ze nu weer kan of zegt. Ze vindt het leuk om haar broek uit te trekken, niet altijd even handig. Van het weekend waren we met schoonzus in de stad. Emma ging bij haar in de kleedkamer staan en begon haar eigen broek uit te trekken
  maandag 21 mei 2007 @ 13:45:57 #160
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49605302
Hi hi hi, Vicky dat kussen op de nepFatboy klinkt erg bekend.
Als Hanne bij één van ons op de arm of schoot zit en de ander geeft haar een kus dan word er meteen achteraan gecommandeerd dat pappa/mamma (ligt er maar aan bij wie ze zit) ook een kus MOET.
(en owee als je het niet doet.. )

Wat fijn dat de operatie zo goed geholpen heeft bij Saartje! Mooi ook dat ze nu meteen een stuk lekkerder in haar velletje zit!

Hanne had de waterpokken ze is er best wel even ziek en zielig van geweest. De plekjes drogen nu lekker in en ze is nu niet koortsig meer.

Maarrrrr......
Nu kroelde ik haar net -toen we Wilyan naar school brachten- in de wagen even achter haar oor.. Zit me daar toch een bult!
Meteen bij thuiskomst de huisarts maar even gebeld. De ass. vroeg of het rood was, ik er ook aan mocht komen en of ze nog koorts had. Het is niet rood ik mag er gewoon aankomen (oké teveel gefrunnik vindt ze kietelen) en naar mijn idee heeft ze geen koorts (thermometer was kwijt, net pas terug gevonden toen Hanne al op bed lag) Ik moest haar temperatuur in de gaten houden en als het woensdag nog zo is weer bellen voor een afspraak.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 21 mei 2007 @ 15:23:14 #161
105850 Fuente
mamamuts
pi_49608962
Noli, heeft ze misschien oorontsteking gehad? Ik heb wel eens gehoord dat door een ontsteking er een abces kan komen achter het oor ofzo! Lijkt me wel raar hoor!

Met Sara gaat het goed! Slapen is nog een klein drama, ze blijft soms wat bang lijkt het wel, de ene dag gaat het goed, de andere dag is het helemaal mis.
Op het potje gaat met vlagen goed. Ze geeft het wel continu aan, maar nu zijn we vaak net iets te laat. Ze heeft gisteren en vandaag ook op het potje gepoept, maar doordat ze dan net iets te laat d'r broek uitwil, eindigt de helft ernaast Maar ik ben wel megatrots dat ze het telkens aangeeft! En negeren doen we het dus maar niet, ook al zit ze nu soms 10 keer met loos alarm op het potje
Sara
Merel
Ukje
  maandag 21 mei 2007 @ 16:16:19 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49610970
knap van saartje

emma

noli. wta raar, maar goed in de gaten houden
  maandag 21 mei 2007 @ 20:15:37 #163
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49620072
Fuente dat van die oorontsteking was ook het eerste wat in me opkwam.
Ook omdat het Minimonster van Vamp daar vandeweek voor in het ziekenhuis lag. Bij hem begon het geloof ik ook als een bult achter het oor.

Ze is de afgelopen week wel koortsig geweest maar of dat nu dan van de waterpokken of van die bult is weten we niet. Volgens Michiel zat die bult er gisteren nog niet, hij had haar daar toen nog gekieteld zei hij vanavond.

Net ff getempt maar ze heeft maar 36.9 Dat is een hartstikke normale temperatuur, dus da's iig goed.

Gek hoor..
Maar goed, ze schijnt er geen last van te hebben dus het zal wel meevallen.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 21 mei 2007 @ 21:01:59 #164
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49622357
Fuente, Saskia was ook een maand voor d'r tweede verjaardag helemaal zindelijk (ook op eigen aangeven dus, ik heb totaal niet gepushd oid) Alleen het poepen ging de eerste weken nog wat moeilijk en wist ze niet goed wat ze er mee aan moest.
Was idd een paar keer goed gegaan op de wc met een luierbroekje en op een gegeven moment stond ze voor me: "Kia nie lui aan. Kia cee passen" En op een paar ongelukjes na is het daarna prima gegaan

Gewoon lekker doorgaan zo dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:52:19 #165
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49627259
wij zijn vandaag voor de verandering weer eens naar het ziekenhuis geweest ter controle en evaluatie.

conclusie: dikke vette pech, niets aan te doen dan afwachten en hopen dat ze er ooit over heen groeit.

vervolgplan:

er is vandaag bloed afgenomen voor iig te kijken of ze wellicht uit het bloed iets kunnen halen of ze wellicht toch coeliakie ook heeft ( vanwege de glutenintollerantie, haar manier van reageren op gluten)
nu acht hij de kans erg klein maar zekere voor het onzekere.

verder in oktober opnieuw een afspraak en weer bloedafname om de igg waardes te bekijken, oftewel zijn ze gelijk, gedaald of gestegen.
we hopen op een daling.

verders krijgt ze een dieet van spercieboon, gehakt, bataat 5 dagen per week en 2 avonden in de week maccaroni.
aangevuld met neocate.
de dieetiste moet berekenen of ze zo alle vitamines e.d. genoeg binnenkrijgt, dit wordt anders met supplementen aangevuld.

verders 3 tot 4 maanden niets nieuws proberen en haar lichaam weer een flinke periode rust geven, en met behulp van de prelogopedist kijken wat zij kan betekenen, iig dat we normaal aan haar mondje kunnen komen en ze leuke asociaties met eten krijgt.

de kans van dit "dieet" bestaat dat ze door alleen constant hetzelfde gaat weigeren , maar die kans is ook enorm groot als we dingen blijven proberen en ze blijft reageren zoals nu , haar angst nog groter wordt en ze ook kan gaan weigeren, wat ze nu al soms doet. dan wil ze echt alleen haar melk en crackertjes en niets anders.

verders krijgt ze de singulair nu als vast medicijn, dat is voor haar leeftijd wel vrij zwaar, en werk minimaal, maar de volgende stap is prednison en dat vinden wij toch niet zo;n goed idee.

hopenlijk pakt de rust ditmaal wel positief uit.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:58:19 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49627539
Noli, Job had ook zo'n enorme bult in zijn nek toen hij waterpokken had. Wij zijn toen er mee naar de ha geweest en die zei dat het een extreem afweermechanisme is van het lichaam. Zijn lymfeklieren zwellen dan enorm op. Was eigenlijk alleen maar een goed teken volgens de huisarts. Dat betekende dat het lichaam goed tegen de infectie vocht. Job had ook wel echt veel last van zijn waterpokken, maar die bult kon op zich geen kwaad.

Laatst was hij weer ziek en toen kreeg hij weer zo'n bult in zijn nek. Maar nu weten we dus wat het is en zijn we er dus niet meer bezorgd over. Maar het ziet er best eng uit.

Evenstar, wat heftig toch allemaal. Zo zielig voor Arwen en ook voor jullie. Sterkte ermee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49629848
Noli, Livelink is me net voor met haar verhaal. Ik moest ook meteen aan een lymfeklier denken. Ik ben namelijk ook eens met Randy naar de dokter gerend met een bult in zijn nek na een (als ik me niet vergis) oorontsteking. Ik haalde me al hele nare dingen in mijn hoofd, wist echt niet dat je daar uberhaupt lymfeklieren had! Het valt me nu veel vaker op, als hij verkouden is ofzo, dan zet meteen die bult weer op. Maar goed, de ene bult is de andere niet, dus als het je niet lekker zit, gewoon naar laten kijken.

Evenstar, het plan klinkt me erg goed. Even geen 'enge' dingen meer proberen en weer een beetje vertrouwen in het eten krijgen. Misschien dat ze met zo'n (toch grote) rustperiode toch wat nieuwsgierig wordt naar eten i.p.v. de angst voor pijn. Overigens lijkt het me voor jullie ook iets van rust geven dat je even niets hoeft/mag proberen met alle teleurstellingen van dien? Desalniettemin is het wel een erg eenzijdig dieet natuurlijk. Ik dacht trouwens dat coeliakie hetzelfde was als glutenintollerantie? Waar zit het verschil in? En waar zijn die medicijnen voor? Wat doet Singular?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 00:48:35 #168
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49630785
glutenintollerantie is niet direct coeliakie, hoe dat precies zit weet ik niet maar tis niet hetzelfde.
het geeft inderdaad een stuk rust in die zin, je hoeft je kind niet te pijnigen.
maar het verdriet, de jaloezie zal toch wel blijven, het is gewoon enorm frustrerend.. ik wil ook dat mijn meisje lekekr met een ijsje kan smeren, dat ze ook yoghurtjes mag en toetjes, dat ze ook gewoon lekkere dingen mag ipv van gortdroog zurige crackertjes,koekjes. stinkende bittere neocate, en telkens allene hetzelfde eten.

de singulair zijn antihistamine, omdat ze op de maccaroni wel reageert, maar er geen zichtbaar last van heeft willen we dat iig onderdrukken. en ook deels om wanneer ze toch onverhoopt wta binnekrijgt een ergere reactie te voorkomen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:51:10 #169
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49645717
Inderdaad Livelink nu je het zegt herinner ik me dat van Job weer.

Bij Hanne zit ie trouwens meteen achter haar oor. Als je zeg maar haar oorschelpje tegen haar hoofd drukt dan zit de bult eronder. Meteen achter haar oorschelp dus.

Lymfeklieren werden gisteravond ook al geopperd door Mel. Ik dacht dat die iets lager zaten meer een beetje schuin onder je oor zeg maar?

Ik heb heel even gegoogled en bij de meeste plaatjes lijken de lymfeklieren nét iets lager te zitten dan Hanne 's bult.

Nou ja, als ie er morgen nog zit bel ik gewoon zoals afgesproken even de huisarts.
Het zal allemaal wel meevallen aangezien ze er verder niet ziekig om is en je er ook wel aan mag komen.
Maxi, Midi & Mini
pi_49668156
Ah... nou snap ik die singular, Evenstar. En die frustratie kan ik me goed voorstellen. Ik kan werkelijk niet wachten tot er hier (nah... laat het desnoods het peutertopic worden!) een vette foto staat met een breed smilende Arwen die van oor tot oor onder de chocola zit of waar de plukken spinazie nog in het haar hangen! Die dag krijg je van mij een pak snoetenpoetsers kado!

Hier weer ongerustheid. Tinka had vandaag weer bloed bij de ontlasting. Een maandje terug zag ik dat voor het eerst en toen wist de doktersassistente me gerust te stellen (kan een keer gebeuren!). Gistermorgen was ze wat mopperig, tót de ontlasting kwam en toen twijfelde ik of er bloed bij zat. Normaal gesproken heeft ze altijd 2 keer per dag een poepbroek maar nu liet het tot vanavond op zich wachten en ze was werkelijk niet te genieten vandaag. Ik schoof het al op een nieuwe groei'faaaase' maar toen ik haar verschoonde zag ik weer duidelijk bloed. Daarna leek ze ook last van haar darmpies te hebben. Morgen toch maar eens naar de dokter of het telefonisch spreekuur bellen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:04:23 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49675925
* Noli. en Hanne zijn weer terug van de huisarts. *

Het bultje zat er nog steeds dus toch even langs geweest.
Het is idd een reagerend lymfekliertje.

(Hanne gaf bij het weg gaan de dokter netjes een handje en de vrijdoos die ze is stond ook nog meteen om kusjes te vragen ? )
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:19:20 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49678324
hahaha hanne toch fijn dat het "maar"een reagerende lymfeklier is

hoe is het met tinka? de arts al gebeld?
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:23:10 #173
94046 PM-girl
pi_49678451
Evenstar,ik zag net hier bij super de boer een rekje met allerlei allergie-veilige brooddingen. Het was vooral glutenvrij, de ingrediënten waren er te veel te onthouden, maar ken je dat assortiment al?
Ik vermoed dat je er niets mee kunt hoor, maar just in case...
*
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:28:55 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49678685
ja Pm wel lief van je super de boers hier kunnen nl ook niet aan het teff bruin komen wat ze enige is die ze zou mogen.
We hebben een adresje maar goed dus even wachten tot hij het binnen heeft.
Dat brood is het enige wat we wel nog proberen gaan, omdat het toch iets makkelijker is als je weg moet enzo
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:45:26 #175
94046 PM-girl
pi_49679377
Jammer. Ik dacht het al wel, maar omdat het nieuw was, was het misschien een geheel nieuwe collectie.
*
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:56:36 #176
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49679853
Vicky, fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad! Leuk hè dat gevrij met je kindje. Bij Robin zijn die momenten zeldzaam, maar dan genieten we er zeker dubbel van. Altijd als mijn man en ik samen zitten, wil hij erbij En zo'n zitzak roelz En leuk om te lezen dat Amber zich zo goed ontwikkelt! We moeten snel weer wat afspreken!

Noli, wat vreselijk hè de waterpokken, Robin heeft ze ook al gehad, wat een gezicht! Fijn dat het bultje niks ernstigs is Ik heb ook zo'n kliertje, maar dan bij m'n onderkaak, erg vervelend. En kusjes aan de dokter geven nouja beter dan dat ze er bang voor is toch?

Oh Ingrid, wat lijkt me dat erg, een gillend kind op de grond in de supermarkt WIj hadden afgelopen zaterdag ook bijna zo'n tafereel, meneertje wilde lopen en niet in het karretje, dus eerst maar even gedragen en daarna gewoon in het karretje.

Fuente, Robin zag de driewieler 's ochtends staan en stond er meteen bij: "TITTEN!" Hij kan nog net niet goed genoeg bij de trappers om kracht te kunnen geven, maar hij probeert het wel en tot die tijd fungeert de fiets ook prima als stoel

Mammietje, Tinka is gewoon stoer Lekker toch dat ze nergens bang voor is en voor zichzelf op komt Wel eng dat ze bloed in haar ontlasting heeft. Het kan gewoon een gesprongen adertje zijn, maar idd voor de zekerheid even de dokter bellen.

Emma haar broekje uittrekken Gelukkig niet midden in de winkel Jelief

Evenstar, vervelend dat er niet echt iets uit het gesprek is gekomen, maar gelukkig gaan jullie even een rustperiode in. Geniet ervan

We hebben weer een poging gedaan om Robin wat anders dan smeerkaas en pindakaas op zijn brood te laten eten. We hadden er vruchtenhagel tussen gedaan. Meneer nam een hapje, trok een vies gezicht en gooide het weg. Bij het volgende stukje keek hij eerst wat erop zat en de vruchtenhagel gaf hij weg en het stukje met smeerkaas at hij wel op.. hoezo eigenwijs En dat terwijl hij 's avonds wel bijna alles mee-eet. Ik snap er geen hout van
Volgens mij begint hij ook de nee-fase in te rollen.. alles wat je vraagt is neeee en als hij z'n zin niet krijgt, laat hij z'n hoofd hangen, begint hij te huilen en als hij er zin in heeft, laat ie zich ook op de grond vallen.. wat heerlijk toch al die faaaaaases
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:34:27 #177
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49683724
Krijgt Robin ook alleen maar smeerbare dingen op brood of ook nog wel andere dingen?

Hanne niet, die krijgt alleen maar smeerbaar beleg op brood...
Waarom? Omdat madam anders het beleg er tussen weg (vr)eet en het brood compleet links laat liggen. En dan ook écht links laat liggen want ze neemt er misschien welgeteld één hap van.
Met smeerbaar beleg eet ze bijna altijd haar hele broodje(s) op! (oké, korstjes gaan moeizaam want die eet ze liever niet)
Af en toe proberen we het wel weer eens want kaas vind ze bijvoorbeeld heerlijk. Maar meestal is dan de kaas op en het brood niet.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:35:31 #178
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49683758
Mammietje hoe is het nu met Tinka?
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:23:41 #179
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49688043
We zijn wel met smeerbare dingen begonnen, maar ik heb ook wel eens kipfilet, gebraden gehakt, gekookte worst, kaas en appelstroop geprobeerd, maar mijn vloer heeft er meer van genoten dan Robin En Robin priegelt juist het beleg van z'n brood om het brood wel op te eten en het beleg niet
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:13:00 #180
105850 Fuente
mamamuts
pi_49690187
Hier ook nog vooral smeerbare dingen op brood. Ook wel eens gewoon kaas of worst, maar dan smikkelt ze inderdaad eerst het beleg eraf.

Sara plast nog steeds op het potje. Ik denk toch dat ze echt aan het zindelijk worden is! Ze zit er ook 20 keer per dag voor niets op hoor, ze vindt het leuk om in haar blote bips te lopen.Ze heeft afgelopen week zelfs 2 keer half op/naast (papa was te laat) het potje gepoept! Het pak luiers is bijna op, dan ga ik gewoon luierbroekes halen. Over een week gaat Sara over naar een andere groep op de creche en daar helpen ze ook actief met zindelijk worden, dus ben heel erg benieuwd, wie weet een meiske in een onderbroekje hier deze zomer! Wel raar hoor, ze wordt me veels te snel groot, echt cliche, maar ik verwonder me er echt over.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:33:21 #181
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49690995
Kim ging gisteren toen de luier net uit was met een gelukzalig gezicht op de vloer plassen. We konden er onmogelijk op tijd bij zijjn. Nu maar hopen dat het geen trend wordt!

Kim eet van brood eerst de kaas eraf en daarna het brood. Ze krijgt ook wleens smeerkaas, chocopasta, jam, kipfilet ed op brood. Maar kaas is favoriet.
pi_49706199
Fijn, die belangstelling voor Tinka. Ik heb vanmorgen gewoon een afspraak gemaakt en kon om 9.20 al terecht. Nou wilde het toeval dat Randy vanmorgen ook een vreemde poepluier had (hij heeft eigenlijk al een week of 2 vreemd ruikende ontlasting, ruikt wat branderig ofzo ) met slijm er in. Dus dat heb ik ook maar meteen vermeld, misschien dat ze elkaar met iets besmet hebben?! Maar ze heeft me redelijk gerust weten te stellen. Aan de buitenkant is niets te zien (dat had ik zelf ook al geconstateerd! ) maar het bloed is niet veel en zit 'aan' de keutel zeg maar; niet er doorheen. Daarom (?) kan het niet iets ernstigs zijn volgens haar, maar waarschijnlijk een beschadiging door te harde ontlasting. Ik moet het een weekje in de gaten houden en eventueel krijgt ze lactulose om haar wat makkelijker te laten poepen of gaan ze haar checken op parasieten. Nou is alleen de moeilijkheidsgraad van het 'in de gaten houden' dat je wel onmiddelijk door moet hebben dat ze gepoept hebt, want bloed dat iets langer in de luier zit, gaat binnen minuten al lijken op.... juist, poep! Misschien heb ik het wel veel vaker over het hoofd gezien daardoor.

Vrolijker onderwerpen: Tinka heeft door dat de broodjes die ze in haar handen gedrukt krijgt bij de geitjes niet voor haarzelf bedoeld zijn! De eerste keer dat we daar waren (ze is gék op beesten en er zijn daar babygeitjes!) lag ze helemaal in een deuk dat een geit zijn lebber tussen het gaas doorstak en aan 'haar' broodje lurkte! Maar nu geeft ze doelbewust ieder stukje aan de geitjes! En als ze de kans krijgt, gaat het handje ver door het gaas heen om één van de kleintjes te aaien, zo lief!
Tinka eet overigens zelf slecht brood. Alleen brood met leverpastei eet ze op, met ander smeerbaar beleg wordt het betekenisvol en doelbewust op de grond gegooid. Met 'los' beleg als hagelslag of vleeswaren wordt het eraf gepeuterd en los opgegeten en belandt het brood alsnog op de grond! Vandaag eens de inhoud van een kroket op brood gesmeerd maar dat bleek toch wel zeer smakelijk te zijn. Maar ja, om nou regelmatig tussen de middag de frituurpan aan te zetten! Zou voor haar gewicht wel goed zijn, maar voor de mijne wat minder!
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:03:12 #183
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49715355
Fuente Ze gaat ook ontzettend hard!

Wat lastig om het te checken Mammietje, succes ermee

Robin is ook gek op beestjes. Mijn ouders zijn gister met hem naar de kinderboerderij (of was het nou het hertenkamp ) geweest en daar waren ook geitjes en die liep hij te knuffelen. Zelf heeft hij 1,5 boterham die bedoelt waren voor de beestjes opgesmikkeld. Echt geen broodprobleem hier dus, maar wel met beleg!
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:34:45 #184
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49736216
Kim zegt nu de hele tijd dagdag en zwaait dan. Heel lief. Vanaaf naar de supermarkt geweest en Kim mocht los lopen. Nou, dat vond ze erg leuk! Ze brabbelde tegen iedereen en maar zwaaien. Ook wilde ze boodschappen uit het karretje van een jongetje jatten. Die vond dat wel grappig en zijn moeder ook.
Morgen gaan we een weekje op vakantie. Ben benieuwd hoe ze de rit van ca 5 uur doorstaat. En uiteraard hoe ze het vind. We zitten met mijn ouders in een huisje in Duitsland. Nu ga ik maar de laatste spullen inpakken.
pi_49741651
Een kinderboerderij mag je in en een hertenkamp niet, volgens mij. Dus jullie zorgen ook altijd voor een paar plakjes iets verser brood om door Robin te laten geven Wennie?

Lekker sociaal ben je Kim! Maar 5 uur in een auto, pfff... daar zou ik wel tegenop zien met de kids. Ik wordt zelf al vervelend na een rit van 2 uur! Hopen dat ze nog even slaapt onderweg, voldoende afleiding mee voor onderweg en een paar uitgebreide tussenstops lijkt me goed dan! Desalniettemin; lekker ff op vakantie! Veel plezier!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:11:11 #186
105850 Fuente
mamamuts
pi_49765601
Mammietje, dat is wel schrikken als je ineens bloed ontdekt! Hoe gaat het nu dan?

Wennie, lief is dat he, hoe die ukjes gek op dieren zijn en brood wat voor diertjes bedoelt is eet Sara ook altijd op (laatst had ze bijna ruzie met een brutale eend )

Kims-mama, hoe laat rijden jullie? Vaak als je 's avonds gaat slapen ze gewoon door, of 's middags, dan heb je al een deel dat je overbrugt met het middagslaapje! Veel plezier op vakantie!

Sara is een beetje ziekjes. Net haalde ik haar uit bedje, ze had een klein beetje gespuugd, op d'r slaapzak, en ze heeft een temp van 37,5 (normaal rond de 36 graden). Maar goed, ze is tot nu toe wel redelijk vrolijk! We gaan zo toch maar even op bezoek bij opa, vindt ze altijd erg leuk en als het niet gaat zijn we zo weer thuis.
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage vrijdag 25 mei 2007 @ 20:37:53 #187
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_49774792
We zijn er en hebben er wel ruim 6 uur over gedaan. Veel file.
Kim heeft zich heel goed gedragen. 1,5 uur geslapen onderweg en gelukkig weinig last gehad verder.
Alleen het laatste half uur werd ze vervelend, maar ja das wel logisch. Het gaat gelukkig heel goed! Ze brabbelt volop en rent het huisje door. Nou nog kijken of ze wil slapen!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_49785043

Goedemorgen... Nou ja.. goed....
Mijn dchter besloot gisteravond dat ze niet ging slapen, het was ook wel heel erg warm in haar kamertje. Uiteindelijk lag ze om 22.30 uur eindelijk in bed om vervolgens om 4.30 weer wakker te worden. Ze was helemaal van slag. tot 2x toe getroost en ook het licht in de gang aangelaten, maar dat hielp niet. Uiteindleijk bij ons in bed genomen, even geknuffeld en gek gedaan en toen weer terug naar haar euigen bed. Maar slapen, nee hoor!
TOen maar wer uit bed gehaald en uiteindelijk is ze bij ons in slaap gevallen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:28:14 #189
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49800416
Klinkt zwaar Vicky!

Hier een Kim die vaak lief is, maar ook vaak erg boos.
Als iets niet lukt, of niet mag, word ze woedend! Niet overdreven hoor! Zoals vandaag beet ze van woede keihard in haar handje. Wel eng hoor. Das toch niet normaal?!
Nouja, ik hoop maar dat ze het verder leuk vind en niet zo vaak boos is.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:15:17 #190
105850 Fuente
mamamuts
pi_49803426
Vicky, heel herkenbaar. Heb je enig idee hoe het komt? En nog tips? Sara is nu voor de zoveelste avond op een rij ook aan het gillen, ze houdt het rustig tot 23:30 vol..
De keren dat ze wel meteen gaat slapen wordt ze 's nachts om 00:30 wakker voor een krijsconcert. Ze gaat gewoon totaal door het lint, met haar speen en knuffel smijten, hoofd bonken en zo vreselijk hard gillen dat je d'r aan de andere kant van de straat vast nog hoort
Sara
Merel
Ukje
pi_49812754
Amber heeft vannacht weer heerlijk geslapen. Ze lag er om 20.15 ur in tot 7.30 uur

Denk dat ze gisternacht toch wel een beetje van slag geweest is. Vrijdag bij mijn schoonmoeder geweest. Daar eheft ze een glijbaan gekregen en ze heeft bijna de hele dag op (op slapen en eten na dan) in het badje gezeten. Daarna naar mijn ouders en daar heeft ze ook nog buiten gespeeld. En toen naar huis waar het bloedje heet was..

Lastig Fuente! Ik hewb verder eigenlijk niet echt tips. Heb je elke avond een vast ritueel? Amber tot een maand ofwat geleden ook steeds 's nachts wakker en dan was het ook gillen. Ik had dat aangekaart bij het cb en daar kreeg ik als tip en het was nog een goede dit keer om duidelijk de dag af te sluiten. Dus het vaste bed ritueel maar dan, als ze in bedje ligt, even te vertellen wat ze die dag allemaal meegemaakt heeft en dan af te sluiten met "en nu is de dag weer voorbij". KInderen van deze leeftijd maken dingen zo bewust mee, maar ze hebben moeite met verwerken en volgens het cb aat het goed als je de dag ook echt afsluit.. misschien een tipje..

Gister gingen we de fietsen halen en toen moesten we even met de bus naar de fietsenwinkel. Amber vond het echt helemaal geweldig. Ze mocht op een eigen stoel zitten, niet in de buggy dus, en ze heeft de hele weg naar buiten zitten kijken. Toen op de fiets naar opa en oma en toen weer terug. Vond ze wel leuk! Alleen zit mevrouw niet stil op de fiets. Ze gaat maar van links naar rechts en ik had nog nooit met een kind voorop gefietst dus vond het wel een beetje angstig, maar het ging goed en ik heb bij in me kont van het fietsen.. ben het niet meer gewend
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 27 mei 2007 @ 11:38:14 #192
105850 Fuente
mamamuts
pi_49813702
Wij hebben ook een soort ritueel. Sara drinkt nog wat, en dan gaan we 'dutjes doen'. Ze zwaait dan beneden alles gedag. Dan mag ze zelf naar boven klimmen. Tandjes poetsen, schone luier en pyjama aan (ze gaat meestal voor het eten al in bad). Vervolgens helpt ze mee met de gordijnen dichtdoen en krijgt Nijn een dikke knuffel en dan in het slaapzakje en naar bed.
Gaat elke avond eigenlijk wel hetzelfde, ze weet in ieder geval beneden al dat ze naar bedje moet.
Gisteravond is het uiteindelijk 23:30 geworden voor ze letterlijk voorover viel en in slaap donderde (ze lag nog op haar knietjes in bed).
Aan de ene kant willen we gewoon doorzetten, maar aan de andere kant zijn we er niet zeker van dat ze geen pijn heeft, voor hetzelfde geld heeft ze weer oorpijn ofzo.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 27 mei 2007 @ 22:33:23 #193
105850 Fuente
mamamuts
pi_49834862
Pfff en ze gaat weer finaal door het lint. We willen nu echt volhouden, maar ze gilt zo vreselik hard dat je haast denkt dat er echt wat aan de hand moet zijn.
Terwijl we weten dat als we haar nu eruit halen dat ze dan beneden gewoon lief gaat spelen..
Sara
Merel
Ukje
pi_49844038
Hier was het vannacht ook weer feest. Gister verjaardag gehad en zijn wezen fietsen. Het zal gister wel weer te druk geweest zijn. Gelukkig duurde het maar een half uurtje vannacht en werd ze om 8.15 uur weer wakker..

Hoe isset met Saartje gegaan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 mei 2007 @ 09:18:54 #195
105850 Fuente
mamamuts
pi_49844110
Sara ging uiteindelijk om 23:45 slapen. Om 1:00 uur was ze weer wakker, en was het ook weer mis, toen heeft manlief een tijd met haar beneden gezeten. Ik denk dat we morgen toch even langs de HA gaan, om haar oortjes te checken, al heb ik zelf niet het idee dat ze daar last van heeft, maar toch.
Is Amber ook gevoelig voor drukke dingen? We merken dat bij Sara ook, hoe drukker en gekker de dag, hoe eerder ze 's nachts wakker wordt en de dagen erna flink van slag is. Het wordt wel minder nu, maar eerder kon je het echt goed merken.
Sara
Merel
Ukje
pi_49844154
Ik heb het idee dat Amber idd ook gevoelig is voor drukte. Zaterdag hebben we neit veel bijzonders gedaan en toen heeft ze prima geslapen maar vrijdag en gister waren weer hele drukke dagen en toen sliep ze onrustig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 mei 2007 @ 09:31:42 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49844193
Hier geen ervaring met slechte slapers helaas, maar kan me voorstellen dat het doodvermoeiend is

hier gaat het zijn gangetje, al is ze al vanaf donderdag koortsig.
Ze gedraagt zich echter niet anders, eet en drinkt redelijk goed.
Lijkt wel door hoestjes en als ze huilt klinkt het anders.. alsof ze lats van haar keeltje heeft.

Vraag me af om toch niet morgen maar ff de huisarts als ze nog koortsig is of zolang ze niet ziek vertoont gewoon aan blijven kijken?
pi_49844224
quote:
Wanneer naar de huisarts?
Neem direct contact op met uw huisarts als een kind met koorts:

zieker wordt en gaat overgeven;
zieker wordt en ook nog diarree krijgt;
zieker wordt en veel minder drinkt dan normaal;
kreunt of huilt en niet te troosten is;
benauwd is;
suf wordt of niet gemakkelijk wakker te krijgen is;
puntvormige donkerrode vlekjes krijgt op de romp, op de ledematen en/of op het oogslijmvlies.

Ook als uw kind langer dan drie dagen koorts heeft, kunt u het beste even contact met uw huisarts opnemen. Dit geldt ook voor een kind dat na een aantal koortsvrije dagen opnieuw hoge koorts krijgt. Is uw kind jonger dan drie maanden, bel dan op de eerste koortsdag.

Wanneer er andere verschijnselen zijn waarover u zich zorgen maakt, overleg dan met uw huisarts.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49846172
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:18 schreef Fuente het volgende:
Sara ging uiteindelijk om 23:45 slapen. Om 1:00 uur was ze weer wakker, en was het ook weer mis, toen heeft manlief een tijd met haar beneden gezeten. Ik denk dat we morgen toch even langs de HA gaan, om haar oortjes te checken, al heb ik zelf niet het idee dat ze daar last van heeft, maar toch.
Is Amber ook gevoelig voor drukke dingen? We merken dat bij Sara ook, hoe drukker en gekker de dag, hoe eerder ze 's nachts wakker wordt en de dagen erna flink van slag is. Het wordt wel minder nu, maar eerder kon je het echt goed merken.
Ik denk dat het goed is om toch maar weer die oortjes te laten checken. Misschien geeft ze geen pijn aan dit keer, maar is er toch iets, je weet het niet.

En verder: is het misschien verlatingsangst? Rond deze leeftijd kan dat weer op gaan spelen toch? Mijn dochter is weliswaar iets jonger, maar die kan ook zo gillen als we even weglopen bij haar. Niet dat ik weet wat je daar nou precies aan kan doen, behalve de geijkte dingen.

En drukke dagen, ja, mijn dochter kan daar slecht tegen ook. Ik probeer het ook te voorkomen. Maar dat lukt niet altijd he? Ik zorg er dan wel voor dat ze overdag minstens 1 keer goed slaapt op zo'n dag. Als ze overdag goed rust, gaat slapen 's avonds en 's nachts vaak makkelijker.

Meer kan ik niet bedenken en echte tips heb ik ook niet, behalve dat je ook goed voor jezelf moet proberen te zorgen hierbij, anders wordt je moe, moeier, moeist
  maandag 28 mei 2007 @ 11:48:07 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49846594
hmm ze heeft wel langer als 3 dagen koorts, maar omdat ze verders buiten een hees keeltje gezond oogt/gedraagt vind het zo lastig.
Ze moet al genoeg artsen zien een bezoekje aan de huisarts om te horen dat ze een virusje heeft wat wel zorgt dat ze weer flink van slag is een aantal dagen terwijl ze net bijgekomen is.

lastig lastig.. denk dat ik er gewoon een belletje tegen aan gooi morgenochtend het uitleg en dan wel ebspreek of het ehct de moeite waard is langs te komen, ofdat een simpel hoestsiroopje afdoende is.
  maandag 28 mei 2007 @ 11:59:30 #201
105850 Fuente
mamamuts
pi_49846934
Evenstar, even in de gaten houden, als ze niet heel ziekjes overkomt, dan kun je het rustig nog even aankijken, maar als je het zelf niet vertrouwt, dan gewoon gaan hoor! Beterschap voor je meiske

Nebelung, verlatingsangst zou ook nog kunnen ja. Dat heeft ze eigenlijk nog nooit gehad. 's Middags slaapt ze altijd wel goed, nu ook, gewoon 2 uur, net als altijd. Thnx voor je ideeen! Oortjes checken gaan we zeker ffies doen morgen, just in case, en ik ga eens in de gaten houden of het op verlatingsangst lijkt.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 28 mei 2007 @ 19:14:16 #202
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49860843
Ik heb 1 tip voor jullie. Ga NOOIT uit eten met je dreumes. Ging hier absoluut niet goed! Men, we schaamden ons dood. Kim ging als een gek te keer. Vraag me af of er restaurants zijn speciaal voor kinderen.
Gelukkig heeft ze vandaag wel gewoon melk gedronken. En was ze verder wel lief!
Morgen naar Mescheder oid. Samen met oma shoppen, terwijl de mannen een bierbrouwerij bezoeken.

Evenstar beterschap!
Fuente
  Redactie Frontpage maandag 28 mei 2007 @ 19:22:59 #203
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_49861176
oeps dubbel
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_49865320
Wij zijn ook met Amber wezen uit eten toen we op vakantie waren. Ze heeft het welgeteld een half uurtje volgehouden in de kinderstoel. Eten wilde ze niet, ze gooide alels op de grond. Ach, ik heb me er totaal niet druk over gemaakt. Ze zijn heus wel wat gewend in restaurants.

Amber slaapt meestal van 20.00 tot 7.30 en dan gaat ze om 10.15/10.30 uur weer naar bed en dan slaapt ze 3 tot 3,5 uur. Ik probeer ook de drukke dagen te mijden, maar dat lukt ook niet altijd. Als we een drukke dag hebben gehad, is de dag erna meestal ook een relaxdag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 mei 2007 @ 22:39:38 #205
102760 Igraine
Headache
pi_49869336
Wij zijn net terug van vakantie. Heerlijk weer gehad en de kleine meid is zo lief geweest. Best lange stukken moeten rijden (4 a 5 uur meerdere malen) maar ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Ook op de boot ging het allemaal hartstikke goed.

Wij gaan wel vaker met haar uit eten, nooit een probleem eigenlijk. Ok, ze houdt het geen uren vol maar een hoofd- en nagerecht moet meestal wel lukken.

Ik ga even verder bijlezen.
pi_49869606
Fijn dat de vakantie lekker was Igraine!! Wat goed dat Myhron zo lang in de auto kan blijven zitten! Amber houdt het max 3 tot 3,5 uur vol en dan alleen als het tijd is om te slapen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 mei 2007 @ 23:06:09 #207
102760 Igraine
Headache
pi_49870502
Nou wij hebben zo'n dvd spelertje voor in de auto gekocht. Ideaal, dat was echt een uitkomst. We hebben hem pas aangezet op het moment dat ze het echt zat ging worden. Pas als eten, drinken, kletsen en liedjes zingen niets meer uithaalden, zette ik een nijntje of Dora dvd op en ging ze heerlijk zitten kijken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:08:33 #208
105850 Fuente
mamamuts
pi_49876611
Leuke vakantie zo te horen Igraine!

Uit eten met Sara gaat hier ook nooit goed hoor. Sara eet dan ronduit slecht, en blijft nooit lang zitten

Sara ging gisteren trouwens om 20:40 slapen! Het doorzetten lijkt dus toch te helpen
Sara
Merel
Ukje
pi_49877802
Wat goed Fuente!!

Igraine, ik wi ook een dvdspelertje in de auto hebben... nu vriendje nog overhalen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:51:14 #210
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878431
Wij gaan over drie weken ook op vakantie, met de auto. Hoop dat we het gaan halen. Gelukkig is het maar in Drenthe. Echt ver weg zou ik nog niet durven.
*OUD heilige*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:09:56 #211
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49880842
Evenstar hoe is het nu met Arwen?

Wat goed Fuente! (nu hopen dat we niet te vroeg juichen en ze het ook zo vol blijft houden)

Hier eigenlijk nooit problemen gehad met uit eten gaan. (met geen van beiden BTW)

Hoe staat het trouwens met de zindelijkheid/potje/wc-perikelen?
Hanne had door de waterpokken hele nare plekjes in haar luier die er echt heel raar uitzagen en maar niet afzakten. En door de broeierige luier werd het er ook niet beter op..
Madam weigert op het potje of de wc te gaan. Alleen al het woord al resulteert in piep/brul/gil-partijen.

Maarrrrr....
Hanne weet perfect de boel op te houden of aan te geven wanneer ze écht moet plassen. We zijn maar tot het compromis gekomen dat ze zonder luier loopt en als ze moet plassen dan moet ze het aangeven, dan krijgt ze (even) een luier om.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:14:41 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49883437
NOli denk dat dat een goede stap is beetje zelf het tempo laten bepalen

voor saartje

uit eten met arwen, we gaan wel eens een broodje eten in de stad en dan doet ze het wel goed maar echt uit eten zijn we nog niet geweest , we zien wel

met arwen gaat het half half ze is niet meer koortsig, maar blaft als een zeehond, waar ze goed pijn aanheeft want ze heeft soms echt wat ademnood.
Morgenochtend naar de huisarts toe even laten luisteren
Verder krijgt ze toch meer moeite met hara darmpjes door de maccaroni. maar ze moet de gluten binnen krijgen voorlopig nog even, mochten ze biopt toch willen nemen.
lang leve zinkzalf houdt de billetjes toch een beetje beschermd

verders is ze mijn mooie, lieve slimme meid.. sta soms zo verbaasd hoeveel ze al kan en weet
pi_49883755
Volgens mij zit er iets in de lucht.. Amber is momenteel een verschrikking. Heb d'r al 2x op bed gelegd. Normaal slaapt ze altijd van uurtje of 10.30 tot 13.30 en dat gaat eignelijk altijd goed.. maar vandaag dus niet. Ze wil maar niet slapen.
Had vanmiddag met Wennie afgesproken maar Robin is momenteel hetzelfde als Amber.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:34:25 #214
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49920894
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:53 schreef Mammietje het volgende:
Een kinderboerderij mag je in en een hertenkamp niet, volgens mij. Dus jullie zorgen ook altijd voor een paar plakjes iets verser brood om door Robin te laten geven Wennie?

[...]
Ze waren naar allebei geweest las ik achteraf in zijn schriftje Mijn moeder had brood van 2 dagen oud meegenomen, dus dat kon hij nog wel eten. Wij hebben zelf eigenlijk nooit oud brood, maar dan haal ik bij de supermarkt een zakje peen ofzo als we naar de diertjes gaan.

Wij hebben nog geen problemen met Robin gehad als we uiteten gingen. We laten Robin gewoon zelf eten en hij is thuis ook gewend bij ons aan de tafel te zitten. Het moet natuurlijk geen uren duren allemaal. En het is inderdaad ook maar hoe druk je je er over maakt. Maar volgens mij heb je wel speciale restaurants en anders kan je natuurlijk altijd nog naar de Mac

Igraine, fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad. Lijkt me echt ideaal zo'n dvd-spelertje voor de moeilijkere momenten

Evenstar, hoe is het met Arwen? Wat zei de HA?

Fuente, heeft Saartje vannacht ook weer goed geslapen?

Nou, ik liep gister met een vreselijk eigenwijs kind. Omdat papa thuis aan het klussen is, was ik gister bij m'n moeder met Robin. M'n neefje van bijna 2 was er ook. Robin wilde absoluut zijn slaapje niet doen, net als Amber, waarop Vicky en ik besloten 's middags niet twee sjaggo kindjes bij elkaar te gaan zetten Robin sliep pas 15:05 (normaal slaapt hij van 10:30 tot 13:00) en werd 15:55 alweer wakker Nu zal je denken, dat kind is onwijs moe, na het eten meteen naar bed. Nou, hij lag er om 18:30 uur in, onwijs moe, maar in slaap vallen deed hij pas rond 22:00 uur, nadat hij gepoept had In die tussentijd alleen maar kletsen, speentje en Ollie (zijn knuffelolifantje) eruit gooien, wiebelen, draaien, staan en weer zitten, roepen... pffff.. vermoeiend
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:09:28 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49922285
wat een perikelen, zou het de leeftijd zijn ?

hier net bij de huisarts egweest, was beetje druk dus lang wachten maar arwen heetf zich voorbeeldig gedragen.
Elk persoon wta binnenkwam werd begroet met een haai, en net zolang totdat de persoon ook haai terug zei .
bij de doktor dik drama uiteraard maar gelukkig waren de longetjes schoon en vastzittend slijm wat kriebelt de nare hoest veroorzaakt.
Een grote pot tijm siroop mee dat zou in een paar daagjes moeten helpen

nu maar hopen dat mevrouw er niet allergisch voor is
pi_49946138
Uit eten is met die 2 van mij ook nooit een probleem (geweest). Als het maar niet al te lang duurt en ik heb ontdekt dat een lopend buffet ideaal is omdat je dan zelf het tempo van serveren kunt bepalen en de dingen kan kiezen die het kind lekker vindt.

Hahaha, Evenstar! Ik zie het voor me; Arwen maar "Haai" roepen naar iedereen! Dat is zo heerlijk aan kinderen, die trekken zich niets aan van 'gedragscode's' en dergelijke. Valt me ook wel eens op in wachtkamers dat iedereen doet alsof ie alleen in de ruimte zit en vooral oogcontact probeert te vermijden. Kids trekken zich daar lekker niets van aan!
Zo probeerde ik laatst bij de dokter een gesprek te voeren en het viel me op dat de dokter steeds grijnzen moest met een schuin oog naar de gevulde dubbelbuggie! Kijk ik opzij, zitten ze met z'n tweeen breeduit te grijnzen naar haar!
Arwen liet dus even aan de dokter horen dat haar longetjes nog prima konden functioneren?! Is ook eng, zo'n dokter aan je lijf en zij zal er helemaal wel een afkeer van hebben, lijkt me. Inderdaad maar hopen nou dat ze wel tegen de tijmsiroop kan. Hoe zit het dan met geen nieuwe dingen meer proberen om haar lichaam tot rust te laten komen? Ik weet wel, het doel heiligt de middelen, maar ik zou toch eerder aan een neusspray denken? Durft ze de siroop wel te 'eten'?
pi_49953582
Pffff... Het ging elke avond wat beter met Sara's slapen..Eergisteren was het 20:40, gisteravond ging ze meteen slapen! Ik helemaal blij natuurlijk, tot ze om 22:30 wakker werd, en non-stop tot 4:30 wakker is geweest. Manlief is er met haar uitgeweest omdat ik vroeg op moest vandaag, maar hij hoefde haar niet eens in d'r buurt van haar kamertje te brengen of ze werd hysterisch. Ook bij ons in bed werd ze hysterisch zodra het licht uitging, maar als we een lampje aanlieten wou ze spelen, en niet slapen.
Uiteindelik ze vanmorgen rond 4:30 in slaap gevallen bij manlief op z'n borst, en zo liggen ze nu nog..
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:30:25 #218
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49957018
mammietje vooralsnog gaat goed.
De thijmsiroop mag in de fles dus dat scheelt en zoals je zei het doel heiligt de middelen wel bij deze.
pi_49962904
Jeetje Fuente, wat klote zeg. Misschien toch aankaarten bij het cb??
Amber is de laatste paar dagen elke keer even wakker. Dan zit ze rechtop in bed, is ze dr speen kwijt maar als ik m dan geef dan dan gaat ze weer slapen.

Vanmorgen zo gelachen, ik ging onder de douche. Stond ze bij me te kijken, stapt ze ineens, met kleren en al, de douche in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49963968
Papa is voor de zekerheid met Sara naar de huisarts geweest, alles is schoon, geen slijm, geen keelontsteking, geen oorprut, niets.
Vanavond toch maar weer kijken hoe het gaat, ik denk dat we voorlopig maar even heel erg de 3 R'en aanhouden, kijken of dat helpt!
Sara
Merel
Ukje
pi_49986818
Mooi zo Evenstar! Nu nog hopen dat het helpt ook!

Gezellig, zo samen onder de douche Vicky! Hoef ik hier ook niet te proberen, douchen waar ze bij zijn!

Vermoeiend Fuente! Heb je wel een foto van paps met Sara gemaakt? Wel geruststellend trouwens dat er lichamelijk geen reden is. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.
Hier had ik ook weer zo'n vermoeiende nacht. Ik slaap zelf al maanden erg slecht (moeilijk in slaap komen en erg makkelijk wakker) maar de kids maakten het vannacht wel erg bont. Tinka wilde om middernacht drinken (ik geef bv en Tinka is nog steeds een nachtdrinkertje) en toen ik echt nog maar net lag te dutten om 2 uur wilde ze alweer. Om half 3 lag ik te dommelen toen Randy me begon te roepen en zodra ik op zijn kamer kwam, keek hij tevreden en ging weer slapen ! Vervolgens wilde Tinka na half 4 ieder half uur aan de tiet, maar niet drinken?! Ze mopperde in ieder geval ieder half uur. Tot half 7 ging dat door. Om 7 uur riep Randy dat me... hij wilde wel een koekje... En om half 8 was Tinka wakker. Fijn.
Volgens mij zit Tinka trouwens in een groeistuipje. Ze oefent echt de hele dag met lopen (aan vingers, aan tafels, langs de box, achter stoeltje of wagentjes aan) en staat steeds vaker per ongeluk los! En ze klom vandaag maar even de trap op toen mama er niet was en papa ff niet oplette! Ze zegt trouwens nog geen woord, maar wijst alles aan wat ze wil en heeft een aantal gebaren om dingen duidelijk te maken. Wel roept ze een soort zeurend 'mama' als ze drinken wil en ik ben niet in de slaapkamer , maar het valt me al een paar keer op dat ze Randy 'jehjeh' lijkt te noemen! Misschien toch een groeistuipje waardoor ze me zulke nachten bezorgt?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:06:04 #222
105888 renzell
pi_49990769
Jeetje Martineke ; ik zie dat Romijn al 1 is!!! OMG!!! Wat snel. Gefeliciteerd met die mooie kleine van je!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:08:16 #223
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_50043766
Martineke zit momenteel is Spanje..
Ik zal haar morgen de felicitaties overbrengen van jullie!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_50045806
Tinka deed vandaag haar eerste losse stapje!
Van oma in mijn armen en weer terug! En later nog 2 keer!
*TROTS*
pi_50053419
Wat goed Tinka!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 3 juni 2007 @ 10:16:20 #226
105850 Fuente
mamamuts
pi_50053579
Goed zo Tinka Wat een sprong ineens he

Saartje wil 's nachts nog steeds niet slapen. Het is 1 nacht goedgegaan en nu weer helemaal mis. We denken nu zelf dat het echt te maken heeft met ritme en veiligheid. Eergisteren was ze lekker thuis. Thuis haar schema'tje gevolgd, lekker rustig aangedaan, die nacht sliep ze goed! Gisteren was ze overdag bij opa en oma (wij moesten mijn oma helpen verhuizen). En van slapen kwam weinig terecht gisteravond! Uiteindelijk heeft ze bij ons in bed geslapen tot 4:30, toen was ze klaarwakker, waardoor ze net op de grond in slaap viel (zie fototopic).
Sara
Merel
Ukje
pi_50053730
jeetje Fuente, wat vervelend zeg! Hoop zo dat het snel beter gaat!

Amber slaapt eigenlijk ontzettend goed. Heel soms wordt ze eventejs wakker maar even een aai over d;'r bol en het licht in de douche aan doet wonderen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 3 juni 2007 @ 12:26:29 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50056168
Fuente lastig/moeilijk

tinka
pi_50074842
Fuente, ik leef met je mee. Hier afgelopen nacht ook weer drama. Continu jankerig wakker worden, niet willen drinken (ze drinkt nog steeds minimaal 4 keer per nacht bij me ) maar ook niet in haar eigen bed willen en mekkeren als ze naast je ligt. Gelukkig viel ze tot 2 keer toe in mijn armen in slaap (en ik ook!) waarna we na 2 uurtjes weer wakker werden en het riedeltje weer opnieuw begon. Of het nou toch weer darmkrampies zijn of toch dat groeisprongetje (dan volgt ze overigens niet meer het 'oei, ik groei'-boek want dan hoort ze deze week het zonnetje in huis te zijn! ), ik heb geen idee. Ook overdag is ze van tijd tot tijd enorm prikkelbaar. Ik neem het maar per dag en nacht! en als het me snachts te gortig wordt, duik ik smiddags ook nog ff een uurtje in bed.
  zondag 3 juni 2007 @ 23:01:27 #230
105850 Fuente
mamamuts
pi_50075045
Mammietje, ik bemerk hier wel een groeisprong hoor! Sara zegt ineens heel veel, ze benoemt heel veel dingen. Ze leert fietsen op haar driewieler en allerlei ander nieuw gedoe. In het verleden merkten we dan bij Sara ook dat ze enorm slecht sliep.
Zo te lezen heb jij ook een zware nacht achter de rug! Hopelijk gaat het komende nacht beter
Sara
Merel
Ukje
  zondag 3 juni 2007 @ 23:34:09 #231
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50076066
Wat een nachtbrakers hier!
Emma was zaterdag bij haar oom en tante. Ze stond onderaan de trap en riep haar oom Ieje! (hij heet Philip) Toen ze later met smurfinnetje weg ging en in de gang door had dat hij niet mee ging, keerde ze zich om en liep naar hem toe en keek omhoog met getuitte lippen . Schijnbaar heeft onze opvoeding effect want we laten haar regelmatig gedag zeggen.

Toen we haar ophaalden liep Smurfinnetje even mee naar de auto en liet de voordeur open staan. Halverwege het tuinpad draait Emma zich om en brabbelt iets onverstaanbaars. Wij roepen Emma dat ze mee moet komen maar ze blijft wijzen op de deur "dicht". Logisch, als iedereen de deur uit gaat moet de deur dicht
pi_50077097
Dat lijkt inderdaad op een groeisprong Fuente! Wel knap dat fietsen, Randy kan dat nog steeds niet! Toch wel lekker om te weten dat het een 'goede' reden heeft moeilijk te slapen en 'lastig' te zijn. Tinka heeft in het verleden ook vaker dat gedrag laten zien tijdens een groeisprong. Jij ook een betere nacht dan gisteren gewenst. En ach... anders komen we gewoon weer ff hier klagen!

Emma heeft zo te lezen ook een groeisprongetje gemaakt!
  maandag 4 juni 2007 @ 09:46:08 #233
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50083358
Emma gaat verschrikkelijk hard, ikkan amper bijhouden wat ze nu weer allemaal kan en weet en snapt.

Vannacht werd ik om drie uur wakker van een zielige Emma die mij riep. Mama,bah, mamaa...
Ikdacht dat ze gepoept had maar rook al snel dat ze overgegeven had. Dus Mike uit bed geroepen en we hebben de hele boel verschoond. Zewilde bij mij drinken maar dat kwam er naeen paar minuten weer uit. Om vier uur sliep ze weer. Om acht uur was ze weer wakker en toen weer gedronken maar dat kwamer ook weer sneluit. Ze wilde wat later zelf water drinken maar ook dat komt er steeds weer uit.
Ik maak mij zorgen maar weet dat ze nog even voort kan al zat ik het liefst nu al bij de dokter, we wachten het nog maar even af..
  FOK!fotograaf maandag 4 juni 2007 @ 10:32:28 #234
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_50084540
Sara heeft de hele nacht door geslapen

Hopelijk houdt ze dit vol... Wij kunnen hier ook wel wat goede nachten rust gebruiken.

De rest ook sterkte met de nachtbrakers
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  maandag 4 juni 2007 @ 10:48:33 #235
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50084989
Emma is op de grond in slaap gevallen. Ik heb een paar keer gevraagd of ze naar bed wilde maar nee.... Ze heeft overigens wel weer bij mij gedronken én wat water en dat zit er allemaal nog in. De dokter kan nog wel even wachten dus.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:41:32 #236
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50088160
We gaan vanmiddag toch maar even naar de dokter toe. Ze wordt steeds rustiger .Op advies van de assistente heeft ze een waterijsje gegeten, dat gaat tot nu toe wel goed (een half uur geleden gegeten)
pi_50088434
Heeft ze ook koorts Jelief?

Zileig hoor, sterkte
  maandag 4 juni 2007 @ 12:53:36 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50088514
beterschap
  maandag 4 juni 2007 @ 12:56:48 #239
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50088654
nee ze heeft geen koorts, gelukkig niet. Ze ligt nu heel timide op bed tv te kijken. Lijkt echt van geen kant op mijn bezige bijtje.
pi_50088716
Ja, dan is er wel wat. Dat voel je eigenlijk meteen aan he.

Sterkte nogmaals en hopen dat het meevalt.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:14:52 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50089170
ik zit even met handen in het haar..

uitslag van coeliakie was goed, fijn maar toch ook niet ( snappen jullie dat?)
feit blijft dat ze steeds meer last krijgt van de macaroni
glutenvrije maccaroni mogen we niet proberen moesten gewoon dit aanhouden.
Maar kan me meisje verdomme geen pijn doen toch..
hij zegt ook dat de darmen niet goed zijn door alle allergie-en en ze er maar over heen moet groeien en in oktober opnieuw bloedtest doen en vandaar uit verder kijken weer.

dus nu niets doen zien hoe mijn kind pijn heeft en maar afwcahten .. kan toch niet
  maandag 4 juni 2007 @ 15:35:27 #242
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50093056
Evenstar, heeft de arts ook gezegd waarom je die glutenvrije macaroni niet mag proberen?

Had ze nouook last van rijst? en mais? oftewel kan ze wel tegen andere graansoorten? Dan zou het ook nog in de richting van een tarweallergie kunnen zitten. (zei de leek met twee zussen,een nichtje en een moeder die erg veel baat hebben bij een tarwe-vrij dieet)

Emma vind de dokter toch wel een beetje eng, zeker als je niet lekker bent en hij een raar ding in je oor stopt. Ik ben weer gerustgesteld, het heerst en Emma kan wel wat hebben (de schrik van met 4 maanden in het ziekenhuis zit er bij mij nog goed in) . We kregen een recept voor domperidon alshet met een paar dagen niet beter gaat moeten we bellen. En nog een geruststelling, als ze na drinken aan de borst spuugt ,is de helft van de voedingsstoffen al opgenomen door het lichaam.
  maandag 4 juni 2007 @ 20:31:31 #243
105850 Fuente
mamamuts
pi_50103996
Evenstar, wat Jelief al zegt, waarom mag je die macaroni niet proberen? Ik kan me indenken dat je zo ook niet wilt doorgaan....

Jelief, je kan d;r ook nog ORS geven he, als ze denkt dat ze te weinig binnenkrijgt! Wat is BV handig zeg, dat er zo snel voedingsstoffen worden opgenomen! Beterschap voor je meissie!

Sara is inmiddels alweer anderhalf uur aan het gillen. Zo typisch, de dagen dat ze thuis is slaapt ze 's nachts goed, de dagen dat ze bij opa en oma, of op het kdv is, is het janken geblazen. Ik word er echt zo moedeloos van, en knettergek, al 3 weken bijna elke avond gekrijs, en als je pecht hebt de halve of hele nacht ook nog! Ze heeft overigens vanmiddag op het kdv niet geslapen (wou ze niet) dus ze moet gewoon moe zijn..
Sara
Merel
Ukje
  maandag 4 juni 2007 @ 20:42:39 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50104446
omdat je dan ook haar darmen belast hoop dat dieetiste morgen wel belt vandaag niet meer kunnen bereiken.. we gaan iig toch switchen. ons meissie hoeft geen pijn te hebben.
En contact opnemen met utrecht allergiecentrum of hun wellicht wel ons verder kunnen helpen.
  maandag 4 juni 2007 @ 22:05:38 #245
105850 Fuente
mamamuts
pi_50108193
Ben je al eerder bij het allergiecentrum geweest? Ik hoop dat ze wat voor jullie kunnen doen meis

hier nog steeds een brullende Sara, ik wil zelf dolgraag naar bed, moet er morgen om 5:45 weer uit. Manlief is nog werken, dus die kan het niet overnemen nu. Ik word echt knetter ondertussen, dit is toch niet meer normaal?
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator maandag 4 juni 2007 @ 22:12:58 #246
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50108546
Helpt het als je haar bij jou in bed neemt Fuente? Kan het zijn dat ze gewoon een beetje knuffelgemis heeft op dagen dat ze niet bij je is?
Dat hadden wij met Iris in ieder geval wel, op dagen dat ze op het kdv zat of bij oma was wilde ze 's avonds echt niet naar bed. Ik nam haar dan maar bij me, en dan sliep ze wel. Wij moesten wel, om Eva niet wakker te laten worden. Het is niet echt hetgoede voorbeeld vrees ik maar als ik dan toch ook slaap wilde hebben dan moet je soms kiezen tussen 2 kwaden.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 4 juni 2007 @ 22:15:03 #247
105850 Fuente
mamamuts
pi_50108637
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:12 schreef Lois het volgende:
Helpt het als je haar bij jou in bed neemt Fuente? Kan het zijn dat ze gewoon een beetje knuffelgemis heeft op dagen dat ze niet bij je is?
Dat hadden wij met Iris in ieder geval wel, op dagen dat ze op het kdv zat of bij oma was wilde ze 's avonds echt niet naar bed. Ik nam haar dan maar bij me, en dan sliep ze wel. Wij moesten wel, om Eva niet wakker te laten worden. Het is niet echt hetgoede voorbeeld vrees ik maar als ik dan toch ook slaap wilde hebben dan moet je soms kiezen tussen 2 kwaden.
Bij ons in bed slaapt ze uiteindelijk wel. We hebben haar afgelopen zaterdag bij ons in bed genomen omdat we zo moe waren, dat we het niet meer wisten. Toen heeft ze wel geslapen, maar tot half 5, toen was ze klaarwakker.
Dus dat helpt wel, maar ik ben bang dat het dan een gewenning wordt, en dat ze dan alleen nog maar bij ons wil slapen.
Maar ik denk dat ik d'r zo wel bij me neem, 'k moet zelf ook gewoon echt slapen.. dus je hebt wel een punt meis.
Sara
Merel
Ukje
pi_50108649
Moedermelk is een natuurlijke ORS. Da's ook al handig

Fijn dat het meeviel, Jelief.

Fuente, misschien is ze oververmoeid dan na die dagen bij oma en het kdv? Teveel prikkels of zo? Kan me zo voorstellen dat je er moe/gek van wordt. Zou ze in slaap vallen als je haar bij je nam in bed? Ik wou dat ik een oplossing voor je had, of het even over kon nemen van je

oh Lois was me voor
pi_50108677
Getverdemme Evenstar... Er spreekt zoveel wanhoop uit je berichtjes en dat kan ik me zo goed voorstellen... Je wilt dat ze zoveel mogelijk goede voedingsstoffen binnen krijgt, maar niet dat ze pijn krijgt (of erger: dat er iets in haar spijsverteringsstelsel stuk gaat). Je hebt een goed beeld van waar ze niet tegen kan maar de testen spreken tegen... Wat een ellende. Als je maar zeker wist dat ze op een bepaalde leeftijd over bepaalde allergien heen groeide... Je hebt gelijk dat Arwen geen pijn hoeft te hebben. Ik hoop dat het allergiecentrum en/of de dieetiste jullie goede raad hierin kunnen geven. Helaas moet ik het bij een dikke voor jou en Arwen laten.

Jelief, behalve dat de voedingsstoffen snel opgenomen worden, gaat er ook ALTIJD meer vocht in dan er uit komt, al lijkt dat soms niet zo. Wel een tipje; als ze net gespuugd heeft, kan je beter even minimaal 10 minuutjes wachten voordat je haar weer iets geeft om haar maag even tot rust te laten komen. En dat ze zo rustig wordt, is ook logisch hoor. Dat heb je zelf al als je je niet lekker voelt. Het is ook een natuurlijk mechanisme van het lichaam om energie te sparen. Tinka heeft het ook altijd dat als ze ziek is, ze ook meteen doodziek lijkt; ze zit dan alleen nog maar apatisch voor zich uit te kijken. Schrok me er rot van de eerste keer en nog vind ik dat verre van leuk, ik maak me dan altijd veel meer zorgen over haar dan over Randy (bij wie het minder te merken is). Beterschap voor je kleine meisje.

Fuente, wat doe je eraan? Ik bedoel; ga je vaak naar haar toe of juist niet? Blijf je bij haar zitten? Doe je altijd hetzelfde of probeer je van allerlei dingen? Tinka kan ook behoorrrrrrrlijk krijsen, dus kan me er iets bij voorstellen. En 3 weken is erg lang, dat drijft je toch tot wanhoop?!
pi_50108800
Jeetje Fuente, het gaat op en af bij jullie... Succes ermee!

A gossie, Emmatje beetje ziekjes... wordt maar snel beter!

Evenstar, wat klote allemaal zeg...

Amber brabbelt zooo leuk. Verder is ze wel ontzettend hangerig en jengelig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 4 juni 2007 @ 22:19:54 #251
105850 Fuente
mamamuts
pi_50108904
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:15 schreef Mammietje het volgende:

Fuente, wat doe je eraan? Ik bedoel; ga je vaak naar haar toe of juist niet? Blijf je bij haar zitten? Doe je altijd hetzelfde of probeer je van allerlei dingen? Tinka kan ook behoorrrrrrrlijk krijsen, dus kan me er iets bij voorstellen. En 3 weken is erg lang, dat drijft je toch tot wanhoop?!
Ik ga om de 25 minuten ernaartoe (eerst om de 5, dan om 10 enz). In de afgelopen 3 weken hebben we van alles geprobeerd:
-even eruit voor wat drinken en knuffelen op de bank of in ons bed
-consequent onderdekken en uitleggen dat ze moet slapen
-lamp op de gang aan
-zonder slaapzak
-erbij zitten (5 minuutjes) en aaien, maar ze gaat meteen staan en huilt even hard door
-bij ons in bed laten slapen (helpt dus wel, maar niet altijd en ik ben bang dat ze gewend raakt)
-laten checken bij de dokter, geen oorontsteking, geen keelontsteking, geen slijm enz
-melk voor het slapen gaan
-ritme uitgebreid met voorlezen voor het slapen
-kamertje verduisterd enz...

Ja ik ben echt wanhopig inmiddels. Ik kan d;r ook niet even uitbesteden, familie woont verder weg, behalve mijn schoonouders maar mijn schoonmoeder zit middenin de chemo, die trekt het echt niet om een nacht wakker te blijven.
Sara
Merel
Ukje
pi_50109619
Dat is een hele lijst ja. Misschien dat ze op 1 van de genoemde dingen hoopt dat het weer gebeurd? Dus dat ze eruit mag ofzo? Bij Tinka werkte het altijd alleen als ze tegen mij aan mocht liggen, dan was ze meteen stil (tot grote frustratie van papa) maar zodra ik haar terug legde (slapend en wel), werd ze altijd meteen wakker en begon het feest weer opnieuw. En wat je zegt, ze wennen snel aan dingen. Op een gegeven moment moest ik standaard naast haar liggen voor ze sliep.
Wel vreemd dat ze het alleen heeft op dagen dat ze weg is. Dan ga je inderdaad aan de genoemde prikkels denken. In combinatie met het groeisprongetje zou dat ook wel kloppen; dat ze gewoon alles nog verwerken moet wat ze allemaal beleefd heeft. Mooie wetenschap... maar daar heb je natuurlijk niets aan.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 05:45:58 #253
105850 Fuente
mamamuts
pi_50116578
Vlak na mijn laatste post is ze gaan slapen gelukkig!
Mammietje, van die prikkels denk ik dus ook, alleen heeft ze hier eerder nooit last van gehad.

Slaapt Tinka tegenwoordig wel goed?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:07:39 #254
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50120855
Emma kreeg gisteravond koorts, het hoogste dat ik heb gemeten was vanacht. 39,2. Zo mogelijk is ze nu nog zieliger dan gisteren. Het enige waar ze nog wat lol in heeft is bij mij drinken en tv kijken.

Ze is steeds zo moe dat ze niet aan de borst hoeft te hangen om in slaap te vallen. Ik grapte gisteren tegen Mike dat dit dan misschien een breekpunt is wat dat betreft.
Voorlopig zit ze nog maar even op een dieet van borstvoeding en water
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:42:45 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50123928
ach gossie emma

dieetiste gesproken en zei vond ghet ook raar dat we niet mochten veranderen.
dus afgesproken nu een maandje op glutenvrij ( maismacaroni) en daarna weeer gewone proberen kijken hoe het vershcil is.

EN 28 juni afspraka bij het allergiecentrum.
Had kort uitgelegd wat er gedaan is hoe het er voor staat.
Ze vond ook dat er te weinig gedaan werd. Maar vond het allemaal ook wel heftig.
Ben benieuwd !
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:48:48 #256
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50124091
Dat zijn weer spijkers met koppen Evenstar! Mijn complimenten dat je zo doorzet!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:56:20 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50124293
al moet ik naar de andere kant van de wereld, mijn meisje is mijn alles, daar doe ik alles voor.
En ze hoeft zeker geen pijn te lijden.
Daarbij ben ik erg blij met de steun die we van onze ouders/vrienden etc krijgen
Het geeft toch een beetje hoop weer, en een second opinion kan nooit kwaad.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:02:00 #258
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50124488
Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je het doet maar een complimentje op zijn tijd is wel prettig dacht ik zo
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:03:03 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50124522
dank je
pi_50125590
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:
ach gossie emma

dieetiste gesproken en zei vond ghet ook raar dat we niet mochten veranderen.
dus afgesproken nu een maandje op glutenvrij ( maismacaroni) en daarna weeer gewone proberen kijken hoe het vershcil is.

EN 28 juni afspraka bij het allergiecentrum.
Had kort uitgelegd wat er gedaan is hoe het er voor staat.
Ze vond ook dat er te weinig gedaan werd. Maar vond het allemaal ook wel heftig.
Ben benieuwd !
kwam er uit het bloedonderzoek dat ze nou wel of gen coeilakie heeft?? mocht ze ooit een darmbioptie gaan doen nadat ze GV gegeten heeft is deze niet betrouwbaar.

Verder wens ik je heel veel sterkte, het is allemaal niet makkelijk als ik het zo lees
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:09:55 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50126653
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:38 schreef loezzie het volgende:

[..]

kwam er uit het bloedonderzoek dat ze nou wel of gen coeilakie heeft?? mocht ze ooit een darmbioptie gaan doen nadat ze GV gegeten heeft is deze niet betrouwbaar.

Verder wens ik je heel veel sterkte, het is allemaal niet makkelijk als ik het zo lees
geen gelukkig !

alhoewel het fijn zou zijn als het wel allemaal een oorzaak heeft , snap je? vast wel
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:24:08 #262
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50134730
Evenstar

Emma beterschap!

Morgen naar cb, gewone controle.
Ik ga de woedeaanvallen van Kim "checken".

Ze heeft er de laatste weken erg veel last van. Trekt soms haar haar uit, nijt op haar hand, nog net geen bloed etc. Megahard krijsen, echt een meisje. Maar je oor dreunt echt na, zeg maar. Ze zegt nog weinig woordjes, misschien heeft dat ermee te maken. Ze heeft gewoon flink temperament en kan heel druk zijn. Onze beide ouders denken aan adhd. Maar zo extreem woedend reageren lijkt me niet goed!
Gelukkig is ze vaak heel lief, leuk en schattig etc.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:22:22 #263
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50136799
ADHD is nog helemaal niet aan de orde voor zulke kleintjes Ingrid, laat je niets aanpraten! Driftbuien horen er gewoon bij, bij dreumesjes, en de 1 is daar wat pittiger in als de ander. Ik heb een hele pittige, en een "normale" zeg maar .

Het CB zal je ongetwijfeld goede tips geven, maar voor ADHD hoef je op deze leeftijd nog echt niet bang te zijn hoor.
Wèl zou het kunnen dat je zo langzamerhand wat meer moet gaan opvoeden , maar ook daar heeft het cb tips voor. Ze bieden trouwens ook (gratis) cursussen aan, oa voor dreumesjes met een eigen willetje, als ik het goed heb.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50137089
Wat leah zegt... adhd is helemaal niet aan de orde op die leeftijd. Vraag eens aan ouders met een kindje van kims leeftijd en je zult precies dezelfde verhalen horen. Het ene dreumesje is natuurlijk drukker en ondernemender dan de ander, maar toch, driftig kunnen ze allemaal worden. Bepaalde frustraties op die leeftijd horen er gewoon bij.

Wat Kim doet, doet mijn dreumes ongeveer ook qua temperament. Mijn dreumesje praat dan wel heel veel, maar loopt bijvoorbeeld nog maar nét. (en de bijbehorende frustraties waren behoorlijk groot voor haar. Nu is ze weer bijgetrokken. Tot de volgende stap zeg maar)

Én het echte opvoedwerk begint nu. Stroop je mouwen maar op
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:28:54 #265
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50137112
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:22 schreef Leah het volgende:
ADHD is nog helemaal niet aan de orde voor zulke kleintjes Ingrid, laat je niets aanpraten! Driftbuien horen er gewoon bij, bij dreumesjes, en de 1 is daar wat pittiger in als de ander. Ik heb een hele pittige, en een "normale" zeg maar .

Het CB zal je ongetwijfeld goede tips geven, maar voor ADHD hoef je op deze leeftijd nog echt niet bang te zijn hoor.
Wèl zou het kunnen dat je zo langzamerhand wat meer moet gaan opvoeden , maar ook daar heeft het cb tips voor. Ze bieden trouwens ook (gratis) cursussen aan, oa voor dreumesjes met een eigen willetje, als ik het goed heb.
Adhd lijkt mij ook ver gezocht, maarja, als er meerdere mensen dat zeggen, ga je twijfelen.
Doet jou hele pittige dan ook haren eruit trekken, (bijna) tot bloedens bijten etc.

Ik ga morgen ook naar eventuele cursussen vragen. Tnx!
pi_50137297
Wij zeggen ht wel eens gekscherend dat Amber ADHD heeft omdat ze geen 5 minuten stil kan zitten.
Vraag idd bij het cb om een cursus. Bij ons worden ze ook aangeboden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:38:35 #267
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50137532
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:28 schreef kims_mama het volgende:

[..]

Adhd lijkt mij ook ver gezocht, maarja, als er meerdere mensen dat zeggen, ga je twijfelen.
Doet jou hele pittige dan ook haren eruit trekken, (bijna) tot bloedens bijten etc.

Dat dééd mijn hele pittige idd. Al was hij meer van het type met je kop op de vloer bonken tot het blauw zag .Met de nadruk op deed, want inmiddels is ie er overheen gegroeid, al blijft het een hele pittige. Vaak doen ze het ook om een reactie uit te lokken. Probeer het te negeren, want jij besteedt er (uiteraard) aandacht aan, maar dat maakt het alleen maar erger. Probeer haar af te leiden, zonder er verder iets over te zeggen.
Is wel een kwestie van volhouden hoor, verwacht niet dat het na twee dagen over is .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:40:01 #268
105850 Fuente
mamamuts
pi_50137586
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:28 schreef kims_mama het volgende:

[..]

Ik kan me indenken dat je twijfelt hoor! Maar ik denk dat het wel meevalt, je kan natuurlijk altijd op het CB vragen wat zij ervan vinden.
Sara is ook heel erg pittig, woedeaanvallen waar ik in het begin echt van schrok. Sara bijt niet, maar ze slaat zichzelf loeihard op haar hoofd en als ze boos genoeg is krijgen wij ook een mep. Consequent blijven is het belangrijkst, hier is het meteen de hoek in bij slaan, en bij andere dingen waarschuwen en dan de hoek in.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:44:35 #269
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50137778
Ben blij dat jullie adhd ook vergezocht vinden. Gelukkig is ze meestal heel vrolijk en lief.
Vandaag en gisteren wilde ze vaak knuffelen. En ze maakt zoengeluidjes.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:51:30 #270
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50138049
Over opvoeden gesproken, dat doen wij al een tijdje maar we hadden het er van het weekend over dat we Emma wat strakker cq consequenter aan gaan pakken. Ze kan behoorlijk eigenzinnig zijn en dan heel boos worden als iets niet mag. Vaak reageert ze ook niet als we iets verbieden. Om maar even aan te geven dat Emma ook niet altijd even lief is.
pi_50138170
Jaaaa, herkenbaar hoor Jelief. Héél boos worden als iets niet mag. (en dan zich als een ballerina in het zwanenmeer zo gevallig neervlijen op de grond om dan de krijsbui nog eens eventjes fijntjes voort te zetten )
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:12:29 #272
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50138922
Jaa! de supermarkt-taktiek! die heeft ze ontdekt ja.
Het gaat toch nog toe best aardig. Een paar weken geleden waren Emma en ik in de stad met tante smurfinnetje. In de v&d zag ze een heel lief speelbuggytje van nijntje. Toen we uitgekeken waren moest de buggy weer op zijn plek... Dat was niet leuk. Gelukkig leek ze wel te begrijpen dat de buggy in de winkel moest blijven en ging onder zacht protest en heftig zwaaien mee.
pi_50139313
Hier ook supermarkttaferelen hoor. Ook krijsen als iets niet mag en totaaaaaaaal niet reageren op nee en als ze dan eens reageert dan is het huis te klein geloof ik.

Amber wil geen fles meer voor het slapen en eten is momenteel weer prut. Vanavond hadden we macaroni en als ze 5 happen op heeft is het veel. Tomaat daarentegen eet ze wel onwijs goed. Dat vindt ze heerlijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_50139928
Kady is gisteren voor uitgebreid onderzoek bij de kindercardioloog in het Sophia geweest en de uitkomst was gelukkig goed.

Eerst lieten ze haar om haar op het gemak te geraken even aanklooien met die plakkertjes voor het hartfilmpje en kreeg ook haar beertje wat plakkertjes op, later het serieuze werk.

Maar de cardioloog was zeer tevreden. Sterker nog, zijn woorden waren "Als we het resltaat van de operatie vooraf hadden mogen schetsen, dan was dit het perfecte scenario geweest"

De druk is uitstekend, de lekkage minimaal, niet onderscheidend van de gemiddelde mens. Cardiologen die van haar achtergrond niks zouden weten, zouden bij onderzoek er nooit achter komen dat ze ooit aan d'r hartklep geopereerd is.

Ergo, helemaal super, komt u over 5 jaar maar terug of als u dat liever heeft een jaar of 3.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Jubileum moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:39:38 #275
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50140007
Ow dat vind ik nou fijn om te horen Digger, wat een geweldig nieuws!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50140049
Wat een goed nieuws Digger!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:50:51 #277
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50140556
Gaan jullie dreumesen in de hoek als je dat zegt, of blijven ze er staan/zitten als je ze erin zet? Hier is het dus standaard gelíjk eruit lopen en al giechelend reageren als ik haar weer terug zet. Op 'Nee' zeggen wordt vaker met een glimlach dan met boosheid gereageerd en een tik geven is ook niet echt indrukwekkend. Noa ging al huilen bij 'nee' op een lieve toon, en Emma reageert gewoon totaal niet!

Ze bijt zichzelf ook, en bijt ook in speelgoed als Noa dat wil pakken. Wat een nijd kan er in zo'n kleintje zitten zeg! Maar gelukkig bijt ze Noa niet meer (bijna dan) en ons heeft ze nog nooit gebeten.
Driftbuien, genoeg, vooral in bed. Overdag kan ze echt heeel lang de schattigheid zelve zijn. Wat kan ik dan van haar genieten.... heeerlijk.

Wat ik me trouwens afvroeg... dit is het woordenlijstje van Noa met anderhalf:
- etuh
- toeke (toetje)
- dag
- boekje
- kijk (en wijzen)
- buiten
- mmm (lekker)
- aaaaah (mondje open als ze ook een hapje of slokje ergens van wilde)

en Emma heeft bijna de woordenschat van Noa met twee jaar! Een beetje overdreven, maar toch... ik sta er zo van te kijken! Ze is veeeel leergieriger, leest graag boekjes (dat kon Noa toen bijna niets schelen) en herhaalt bijna alle 'opvallende' woorden die wij zeggen. Zoals 'hupsakee', wat ze vanavond heeft geleerd. Ze zegt 'Huppiejahee!'

Dus, een woordenlijstje van alle woordjes die ze (uit zichzelf) zegt. Hopelijk mag dat hier ik ben gewoon zo benieuwd of dit normaal is voor haar leeftijd of dat Noa's woordenlijstje meer normaal is.

- mauw (poes)
- woef (hond)
- boe
- beesje
- pop
- aap
- bouwe
- nee/ja!
- Emma
- papa
- mama
- Oa (Noa)
- oma
- opa
- Jujija (Julia)
- pop
- sjoetje (schoentje) aan
- sitte
- pape/lape (slapen)
- kleuwe / teke (tekenen/kleuren)
- taatje (staartje in dr haar)
- hadje (handje)
- eus (neus)
- buik
- oo (oren)
- bal
- fiets
- drinken pakken
- peentje (speentje) pakken
- doek pakken (knuffeldoek)
- sijtje/sije (rozijntjes)
- koek
- naan/baan (banaan)
- appel (sinaasappel/appel)
- eten
- boeke lese
- kijk
- kijken
- auto
- boom
- bloem
- vis
- vies
- ketting
- taatje poetse (tandjes poetsen)
- bad
- lokkieloo (vogel)
- paat (paard/zebra)
- ilaf
- wroehaaa! (gebrul van tijger)
- pet
- beer
- bam (vliegtuig )
- lekker
- luie (luier)
- luie vies
- ieh bah
- kusje
- aai
- ijs
- lekker ijsje
- enoe (geknoeid)
- toetje
- pijn
- au
- klok
- boem
- uit (de box/stoel)
- huppiejahee! (hupsakee)
- dich (dicht)
- ope (open)

En volgens mij is dat nog niet eens alles...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:54:33 #278
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50140715
Digger, wat fijn zeg! Wow, dat is echt een goed resultaat. Heel fijn voor jullie!!

Amber ook al zo'n peuterpuber - in - wording....

Arme Fuente en papa van Sara.... zo'n krijsertje is echt allesbehalve fijn! Heel veel sterkte, veel tips heb ik niet, behalve misschien niet teveel 'proberen' maar één methode volhouden. Bij ons was dat het 'laten huilen tot je een ons weegt'... vond ik echt hééél moeilijk maar het heeft echt super geholpen. Meestal gaat ze lekker slapen ('dag dag!' en handje zwaaien) en ze gaat nog weleens huilen maar houdt het lang niet zo lang meer vol.

Evenstar, gelukkig heeft je dieetiste er begrip voor, hopelijk gaat dit goed werken. Heel veel sterkte jullie!
pi_50141324
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:50 schreef Suzanna het volgende:

Wat ik me trouwens afvroeg... dit is het woordenlijstje van Noa met anderhalf:
- etuh
- toeke (toetje)
- dag
- boekje
- kijk (en wijzen)
- buiten
- mmm (lekker)
- aaaaah (mondje open als ze ook een hapje of slokje ergens van wilde)
Kady (14-10-2005) komt nu tot: Aqua, The, Cafe, Nonno, Nonna, opa, oma, mamma, pappa, tunnel (Ja ik moest wat al 's nachts rijdend op de Ligurische autobaan om ze af te leiden tot ze weer in slaap vielen), kaka, bah, auto, Enne (Glenn), Coco, la, qua en het meest gebruikte woord is Hammmmmm (oftewel, ik heb honger, feed me!)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:12:13 #280
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50141607
Digger dat is goed nieuws zeg!

suzanna, volgens mij komt die lijst aardig overeen met wat Emma allemaal zegt. Ze loopt dus wat voor op Emma maar ja dat zegt niks he Ik zal ook eens een lijst maken.

papa,mama, opa, auto, (t)huis, fiets, ogel, poes, waf, paajd, kikker, vis, bloem, boom, boot, bus, trein, jas, buiten, soen (schoen), dag, hallo, doei, open, dicht, bad,bed, slapen, pop, beer, itte (zitten), lopen, bal, drinken, eten,happen, op, eti(naam tante), i-je(naam oom), bumba, appel, anaan(banaan), water, heet, aaien, au, nee, ja, ook, heet, peer, uit, aan.
En ook vast nog wel meer.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:26:37 #281
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50142322
Digger wat een goed nieuws! Kim praat lang niet zoveel. Ja, wel onverstaanbaar. Hier is het mama, papa, ooooom (oma of opa) die, daa(r), jamjam, lekke(r), dagdag, hai. Kan zo niet echt iets bedenken. Ohja, aatbeijjjjj (aardbei).
Maar Kim is wel snel gegaan met los staan en lopen. Ze rent nu regelmatig en kruipt nog amper.
Ze snapt wel veel. Ze kan de spongebobknuffel pakken als je er naar vraagt. Is ze zo gek op.

En nu wil ze niet slapen. Sinds ca 19.30. Pfff, vermoeiend. Ben blij dat ik niet werk. Kan ik nog bijslapen/dommelen morgen.

Edit. Tis stil.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:27:27 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50142367
digger en EW wat een geweldige uitslag , moet echt een pak van jullie hart zijn fijn!

en qua woordenschat komt arwen nog niet eens in de buurt:

tisda, mmmammaa, papa . ommmaa, opppaaa , mee, haai ,nijni ( nijntje) paajpaaj( paardje) voorheen kon ze wel wat meer, maar momenteel is dit het komt allemaal wel
pi_50142934
Amber is ook helemaal nog niet zover met haar woordjes.. ach, komt wel.
Ze zagt pappa, wawa (mamma), Po, lala, nijnje, poes, waf, bal (alles is bal), uit, bah, jummm, dag, allo en volgens mij is dat het wel een beetje....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:41:11 #284
105850 Fuente
mamamuts
pi_50142956
Digger, supernieuws

Suzanna, Sara blijft wel in de hoek staan, ze vindt het vreselijk, het helpt dus wel hier gelukkig!
En wat een woorden kan Emma al!

De woorden die Sara al kan: papa/mama/oma/opa/poes/Flo (naam van de poes) hiesj (fiets)/auto/toetjuh/happen happen (eten)/nijn/slaapsjaa (slaapschaap)/ nee/ja/ woef/peer/appel/aan/uit/mee/jasje aan/ Aax (Alexander)/ Uffin (Calvin, haar vriendje)/ juijuh (luier )/ koekie/ bal/ Sasja (Sara)/ dag dag/ hajo (hallo)
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:42:33 #285
105850 Fuente
mamamuts
pi_50143023
Sara is trouwens meteen gaan slapen vanavond Nu nog hopen dat ze doorslaapt
Sara
Merel
Ukje
pi_50143156
oh ja, toet, hoort, ja en nee zegt Amber ook

voor Saartje!! Lekker doorslapeh!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:17:18 #287
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50144571
Ik vond toentertijd Noa al supersnel met haar woordjes, dus sta er ook heel erg van te kijken. Nu is Emma ook héél erg geïnteresseerd in boekjes, en wil dan dat ik alles aanwijs (ze pakt mijn wijsvinger, wijst dingen aan en wacht tot ik het benoem), ik denk dat dat ook heel erg meehelpt. En ze herhaalt alles, dat deed Noa op die leeftijd ábsoluut niet. Ik zag haar af en toe denken: wat denk je wel, ik zeg wel wat ik zelf wíl zeggen!
pi_50147207
Jemig... wat is er veel nieuws zeg... Even een paar dingen eruit pikken maar!

Digger: Geweldig nieuws! Dat is waarschijnlijk precies wat je wou horen! Overigens pakten ze het leuk aan zo te lezen.

Evenstar, dat doe je goed. Korte metten! Lijkt me een goed advies van de dietiste. En goed dat je contact opgenomen hebt met het allergiecentrum. Als ik de verhalen hier lees, is zo snel al een afspraak krijgen daar wel een superspoedje! Daar zijn ze gespecialiseerd dus daar zullen ze hopelijk wel hulp kunnen bieden die jullie zo goed kunnen gebruiken.

Jelief... beterschap met Emma. Ze ziet er ook wel erg zielig uit zo!

Suzanna, Tinka lacht zich helemaal slap als ik boos 'nee' tegen haar zeg. Of... als ze iets ECHT graag wil (zoals vanmiddag de tuinaarde over mijn terras spitten ) dan wordt ze echt link en doet het gewoon 10 keer nog eens. In de hoek hoeft ze nog niet te staan, als ik haar echt ff zat ben dan moet ze in de box maar dat ervaart ze -gelukkig- nog niet als straf. Zo is het ook nog niet echt bedoeld, meer dat ze dan even niet in de weg moet lopen.
Met haar 13 maanden zegt ze alleen nog mama, papa, dada en tata en snuift ze wat! Vandaag probeerde ze wel jummiejummie na te zeggen: "mommom" ofzo! Voor haar doen al heel wat dat ze het probeerde! Volgens mij zei Randy al veel eerder woordjes. Ze maakt doorgaans ook weinig geluid (hoewel ze wel heel indrukwekkend gillen kan!!! ); wijst dingen geruisloos aan, terwijl Randy er dan 'die' bij zei. Af en toe (meestal onder het eten) houdt ze ff een babbelsessie, meestal probeert ze daarbij Randy uit de tent te lokken. Wat ALTIJD lukt...

Fuente, Tinka valt tegenwoordig goed in slaap. Wij hebben haar op een gegeven moment ook gewoon laten huilen als we zeker wisten dat er niets aan de hand was. Hartverscheurend, maar het hielp wel. Wel wordt ze snachts vaak wakker om een slok bij me te drinken. Omdat ze nog naast me ligt, kan ik haar snel pakken zodat ze niet al te wakker wordt (en aan de tiet weer in slaap valt), want anders heb ik anderhalf uur OF een spelend kind OF een zwaar vervelend kind! Heel soms huilt ze nog voor ze gaat slapen, dan wil ze meestal ff een piepklein slokje en vervolgens ff samen lachen en dan is het goed.
  FOK!fotograaf woensdag 6 juni 2007 @ 04:46:19 #289
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_50151820
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:42 schreef Fuente het volgende:
Sara is trouwens meteen gaan slapen vanavond Nu nog hopen dat ze doorslaapt
Helaas ging het goed tot 3.30, dus ik zit nu beneden met een hangerige Sara die niet naar bed wil.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_50152968
Hier worden die woorden (en meer) ook allemaal gezegd Suzanna, nu is Myhron iets ouder dan Emma, maar toen ze zo oud was zei ze deze ook zo'n beetje. En ze maakt zinnen, al een tijdje. Maar ze worden steeds langer en complexer zeg maar. Vanmorgen nog toen papa zei dat hij ging werken zei ze: "Papa niet werken, papa thuis". En heel veel namen van andere kindjes en familieleden kan ze zeggen.

Ik denk wel dat het iets te maken heeft met de aanwezigheid van oudere kindjes om zich heen, ze gaat 2 dagen per week naar het KDV. Hier in de buurt wonen meerdere kindjes die iets ouder zijn nog dan zij en die praten lang niet zo veel en zo verstaanbaar. Ook die moeders zeggen steeds "zij praat al echt goed hè". Maar die kinderen komen veel minder in aanraking met oudere kinderen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:26:13 #291
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50153546
Voor woordjes ligt bij 18 maanden de norm op drie woordjes + papa + mama.
De meeste kinderen gaan daar ruimschoots overheen, dit is wat ze minimaal moeten kunnen. (omdat Saskia 3x voor d'r gehoortest was gezakt destijds, werd er extra aandacht aan haar spraak besteed door het CB)
"goed" om te doen: voorlezen, benoemen/aanwijzen, normaal tegen je kind praten(geen 'koetsjiekoetsjie of kijk Pietje, een wafwaf.. Maar gewoon 'kijk een hond, wat heeft ie een lange staart he?), en alles herhalen wat je kind zegt of probeert te zeggen (na "bal" terugzeggen "o, wil je de bal? nou hier heb je hem")
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:32:19 #292
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_50153696
Digger wat een superuitslag!

Suzanna ik moet stiekem soms toch wel lachen om wat je over Emma schrijft.
Het klinkt namelijk allemaal erg herkenbaar. Wij staan hier vaak ook versteld over wat Hanne nu al allemaal kan en doet. Maar ook de 'streken' (zoals toen in het blundertopic) zijn herkenbaar. Volgens mij hebben/zijn jouw Emma en mijn dametje echte karaktertjes.

Hanne zegt nu trouwens echte volzinnetjes..
Net zat ze bij me op schoot met het nieuwe Wehkamp boekje en laat een klein scheurtje in een bladzij zien "Mamma.. Hanne stuk emaakt.. " En gisteren tijdens het verschonen: "Mamma, Hanne poep edaan he? Hanne soone juier."
Sowieso kijken we steeds weer op van wat ze allemaal al kan zeggen want Wilyan sprak op die leeftijd behoorlijk weinig of erg onduidelijk.
(hij kon al heel vroeg zinnetjes zeggen als 'tdoeje? en 'tisdat? maar tot hij een jaar of 2,5 was zei hij "Bappa" i.p.v. Mamma..)

Nieuwe woordjes van vandaag en gisteren: Sippies (slippers) en sjoppen (schoppen)
(Michiel gaat elke dag even hier voor op straat met Wilyan en Hanne voetballen)
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:18:00 #293
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50156834
(ff snel tussendoor) Kim is goedgekeurd!
Ze doet alles goed, heeft absoluut geen adhd. Is sociaal, snapt alles goed, loopt mooi, praat genoeg. Etc.
pi_50157158
Ik had niet anders verwacht hoor

Wel fijn. Gerustgesteld nou?
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:40:12 #295
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50157596
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:28 schreef nebelung het volgende:
Ik had niet anders verwacht hoor

Wel fijn. Gerustgesteld nou?

Toch naar mezelf luisteren dus.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:05:15 #296
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50160530
Fijn dat alles weer/nog goed is!

Emma is aan de beterende hand. Koorts is weg en sinds maan-op-dinsdagnacht niet meer gespuugd. Ze heeft wel flinke diarreeluiers gehad. Ik werd vanmorgen wakker van geklets . We zijn alweer even buiten geweest maar naeen keer van de glijbaan was het wel weer genoeg. Vanmorgen heeft ze een paar hapjes pap en eenhalve rijstewafel gegeten dus dat is ookweer op gang. Ze is weldunner gewordenzeg van die paar dagen ziek, de plakkers van de luier moeten nu over elkaar heen ipv tegn elkaar aan.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:48:13 #297
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50164350
he bah jelief, ze is al een iel meisje he fijn dat ze aan de beterende hand is

en ingrid fijn dat je gerustgesteld bent.

Vandag al brief gehad van allergiecentrum.
ze gaan gelijk een huidtets en wat andere onderzoekjes doen!!
pi_50166857
Wat fijn om te horen Evenstar dat zij wat meer actie ondernemen. Hopen dat je snel wat meer duidelijkheid hebt.

Wat een mooie woordenlijsten zeg hier. Merlijn zegt stiekem ook best wel wat, maar eigenlijk houden we niets bij. Wel begon hij gisteren met twee woordjes te praten. "Tvisie aan" . Hij is op het moment ook met papegaaien bezig dus ons napraten.

Beterschap voor de zieke kindjes.

Ons opvoedprobleem op het moment is hoe om te gaan met een drifttig kind die (hard) slaat. altijd heb ik het maar weer te verduren lijkt het. Maar ik apk hem nu alleen nog maar stevig vast en zeg dat het niet mag terwijl ik hem in de ogen kijk. Vaak zet ik hem dan ook maar gewoon op de grond waar hij uit mag raasen (meestal begint het als hij bij op schoot zit en niet aan de borst mag en gewoon drinken krijgt aangeboden. ). Geen aandacht eraan besteden lukt me wel, maar we moeten ook regelmatig uitkijken dat we niet in de lach schieten om de driftbuien van Merlijn, gebeurd ook iets te vaak.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:21:24 #299
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50168142
Wat een goed nieuws, Digger! voor Kady!

FIjn dat Emma aan de beterende hand is Jelief! Kan me voorstellen dat als je meisje al niet zo flink is, dat zo'n ziekte periode een behoorlijk aanslag is op het gewicht.

Evenstar, goed dat het allergiecentrum er zo actief mee omgaat, dat geeft je toch een goed gevoel!

Robin kent ook al behoorlijk wat woordjes, maar hij kan ook flink kletsen zonder dat ik er een woord van begrijp
De driftbuien van dreumesen hebben wij ook al kennis mee gemaakt Het woordje nee is echt favoriet nu: Robin: "Koekie!" Ik: "Wil Robin een koekje?" Robin: "Neeeee." In een snikhete auto gisteren: Robin:"Uit!!" Ik: "Ja, mama gaat Robin uit de auto halen." Robin: "Neeeee!" En als hij z'n zin niet krijgt, smijt hij alles wat hij voor zich ziet liggen weg, gaat staan stampvoeten en huilen.

Vicky, hier is het eten ook prut de laatste dagen. Brood gaat nog wel, maar avondeten gaat er amper in

Maandag hadden wij een leuk avondje met Robin. Meneer lag om 8 uur in bed, sliep tot kwart voor 9 en heeft het daarna gepresteerd om tot half 1 wakker te blijven En dan ook gewoon klaarwakker hè! En om half 6 was hij alweer wakker Toen heb ik hem maar mee naar bed genomen en gelukkig is hij toen nog in slaap gevallen, maar ik was dinsdag natuurlijk helemaal brak.. gelukkig geen werkdag

Fuente, wat ik me nog afvroeg: trekt Sara het dan wel overdag dat ze minder slaapt? Aan Robin merk ik toch wel dat hij na zo'n nacht behoefte heeft om wat bij te slapen.
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:04:46 #300
105850 Fuente
mamamuts
pi_50169636
Even heel snel kort: Wennie, ja op de een of andere manier gaat dat dus prima! Ze is er niet chagerijnig van. Wel valt ze dus soms gewoon in slaap (laatst zitten op de grond tegen de bank aan) en in de auto ook meteen, maar in bed, ho maar, dat wil ze dan dus absoluut niet. Ze is wel gezellig en vrolijk, op het kdv merken ze niets aan d'r.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:56:21 #301
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50171005
Kim heeft vandaag van 14.30 t/m 17.30 geslapen. ]
Ben benieuwd of ze straks wel wil eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: