Zal zo de gaatjes eens checken van de avent!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:44 schreef pinquit het volgende:
Max verslikte zich ook vaak! hij had de groene tuit van de hema, met 3 grote gaatjes.
toen had oma een andere gekocht; 1 met 2 kleine gaatjes, zonder handvaten van kruidvat (bambino) daar doet ie het heel goed mee. hij zet m ook heel netjes weer neer als ie een slok heeft genomen.
Agossie arme Sara. Wel fijn dat je zo snel al aan de beurt bent en het gaat zeker schelen! Doordat de neusamandel soms te groot is kan het snot niet uit de oortjes en dat geeft vervolgens veel oorontstekingen.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:15 schreef Fuente het volgende:
We zijn terug van de KNO. Sara's neusamandel gaat er volgende week woensdag uit! (nou ja, uit, ze maken zo'n ding heel klein dmv schrapen, ze kunnen 'm nooit helemaal verwijderen). Haar oortjes worden ook schoongemaakt. Links (waar het gebloed heeft) zitten er plekjes op het buisje en in de gehoorgang, en rechts zit nog vol met pus, dus die moeten we nog druppelen tot de ok.
Afijn, allemaal niet zo fijn, maar hopelijk is het daarna eindelijk goed!
Wat liefquote:Op maandag 7 mei 2007 20:57 schreef Vicky het volgende:
A gossie Saartje toch. Hop dat ze na het amandeltje pellen eindelijk alle ellende over is!
Oh oh oh Robin toch, wildebras!
Amber zat vandaag de Jellabies te kijken. Aan het einde zwaait er altijd iemand gedag en dit keer ws Amber aan de beurt.. En toen zei Amber ineens heel duidelijk Ambermaar mamma zegt ze nog steeds niet
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:41 schreef lcicle het volgende:
sssst ik gluur hier alvast heel even om het hoekje om een beetje in te lezen..
quote:
Nee ik wil het niet horenquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:25 schreef owlet het volgende:
Gefeliciteerd Icicle en Merlijn! Tot over drie maandjes
Nou zeg, ik ben er net!quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef nebelung het volgende:
Merlijn al een jaar? Gaaaa weg![]()
![]()
Gefeliciteerd hoor!!!![]()
Je hebt ook gelijk.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:06 schreef owlet het volgende:
Ingrid, ik denk niet dat iemand echt een goed advies kan geven want het komt er op neer of je het goed vind voor je kind als het huilt of niet. De een kan daar makkelijker mee om gaan dan de ander. Ik persoonlijk zou een kind niet de hele nacht keihard laten krijsen, maar ik kan me goed voorstellen dat een ander dat wel doet.
Wat vind je zelf het prettigst?
Ik zal het eens lezen. Het rare is, dat ze dit nooit heeft gehad. De 5-10-15 min training heeft wel geholpen om haar destijds boven in bed te laten slapen. Ik heb net weer gebeld met de cblijn. en eindelijk konden ze eens zeggen wanneer het inloopspreekuur is. Morgen tussen 11.30 en 12.30. Komt dus goed uit. Ga er toch even langs, je weet het maar nooit.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:11 schreef Noli. het volgende:
Ingrid zoiets als die 5-10-15minuten-slaaptraining is dat iets wat je misschien nog zou kunnen proberen? Misschien dat je iets aan dit topic hebt?
Leren doorslapen
www.tewerve.nlquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:57 schreef Vicky het volgende:
Fuente, Rijswijk zh? Waar was het?Wat goed dat ze met een rietje drinkt
Ah joh! Dan hadden we best ffies op de koffie kunnen komen van tevorenquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:00 schreef Vicky het volgende:
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is echt hier HEEL dichtbij!!
Ja prachtig hè, ik woon er tegenoverquote:
Jullie wonen daar dan super joh! Echt een mooie omgevingquote:Op maandag 14 mei 2007 13:29 schreef Wennie het volgende:
Fuente, we wonen er niet recht tegenover, maar in een doodlopende zijstraat in zo'n 4-hoge flat. Het is echt een lekkere groene omgeving daar, ideaal om te wandelen en er zit even verderop ook nog een kinderboerderij.
Ik leef met je mee meisjeRobin begint al voorzichtig met nèèè als ik iets aan 'm vraag. Geniet vooral extra van de momenten dat ze zo supervrolijk is, dan kan je misschien weer een beetje beter tegen de NEEEEE-buien
Wat superquote:Op maandag 14 mei 2007 22:04 schreef Mammietje het volgende:
Mijn moppie kan los staan!!!
![]()
Papa en ik zijn aan het kletsen, ik zet de vaatwasser vol en zie haar gewoon los ernaast staan!Papa en ik tegelijk: "Kijk dat nou"!
![]()
Geloof niet dat ze het zelf doorhad trouwens!
Sinds vandaag loopt ze trouwens ook voor het eerst wiebelig aan 1 handje mee!
Pffff... wat ben ik trots joh!
*nu nog leren praten!
![]()
*
Dat doet Sara ookquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:06 schreef Jelief het volgende:
Emma en ik zaten vanmiddag in de bus. Ik met mijn rechterbeen over mijn linkerknie heen. Emma zit naast mij en zegt 'die', ik kijk en ze probeert net zo te gaan zitten![]()
Sterkte!quote:Op woensdag 16 mei 2007 07:15 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat doet Sara ookLeuk is dat he, zit ze je gewoon te kopieren
Wij gaan zo richting ziekenhuis, neusamandel gaat er vandaag uit!
quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:35 schreef Wennie het volgende:
Zijn jullie koters ook zo dol op baby's? Robin klom zaterdag bij de Prenatal bijna een kinderwagen in met een "BEEBIE!!!", hij speelt bij mijn moeder met de poppen en kinderwagen van m'n nichtje.. ik zou bijna denken dat ie me wat probeert te vertellenOf zijn dat mijn rammelende eierstokken die ze zien vliegen
![]()
Het gaat super! Ze is heel erg vrolijk en helemaal opgeknapt. Alleen slapen is nog een klein drama, gisteravond wou ze niet slapen en hebben we haar lekker nog een tijd beneden gehad tot ze echt heel erg moe was. Eenmaal in bedje sliep ze ook wel meteen toen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:55 schreef _evenstar_ het volgende:
goed zeg van je meissie![]()
![]()
hoe is het verder met haar?
Oeh herkenbaar!quote:Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Vicky het volgende:
Oehh ik ben zoooo gek op dat kleine grietje![]()
Vanmorgen lagen we lekker gek te doen op de nepFatboy. Michel en ik lagen naast elkaar, Amber zat tussen ons in en pakte onze hoofden beet. Michel en ik moesten elkaar een kus geven, en toen nog een keer en nog een keer en toen kregen wij allebei een hele dikke natte kus en daarna een dikke knuffelO+
En vanmorgen stond Michel in de keuken, Amber stond bij de rand en zegt pappa pappa en begint daarna een partij te brabbelen![]()
En ze kan een beetje tellen. Ze zegt ee tee diee als ik meetel, ze zegt tein (trein), bal, poes, woef, pappa, soms mamma. Als je zegt waar is je neus wijst ze naar haar neus, bij ogen wijst ze naar haar ogen, bij oren steekt ze haar vingers in haar oren, bij mond doet ze prrtt met haar vingers over haar lippen, bij handjes gaat ze zwaaien en bij voetjes gooit ze haar benen de lucht in
Als je zegt wat doet de poes doet ze heeeeel lief en zacht miauw, hond is woef, kip is toktok, koe is moeeboe, schaapje is beeh
Wat knap Fuente!quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:20 schreef Fuente het volgende:
Randa, wel fijn dat het gewoon weg zou moeten gaan, maar ik kan me indenken dat je toch ongerust bent en het niet prettig vindt![]()
Sara heeft net voor de tweede keer op het potje geplast![]()
Ze geeft zelf dus aan dat haar broek uitmoet, en vervolgens plast ze op het potje. Haar luier was nog helemaal droog (ze heeft verder vandaag wel gewoon in de luier geplast). Wat moet ik hier nou mee? Hoe oud zijn kinderen als ze zindelijk kunnen worden? Moet ik het nou aanmoedigen (zonder luier laten lopen) of gewoon nog even niet?
quote:Op zondag 20 mei 2007 12:37 schreef owlet het volgende:
Voor mijn gevoel zijn "we" al begonnen met overlopen sinds de varjaardag van Merlijn!
quote:Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Vicky het volgende:
Oehh ik ben zoooo gek op dat kleine grietje![]()
-verhaal-
quote:Wanneer naar de huisarts?
Neem direct contact op met uw huisarts als een kind met koorts:
zieker wordt en gaat overgeven;
zieker wordt en ook nog diarree krijgt;
zieker wordt en veel minder drinkt dan normaal;
kreunt of huilt en niet te troosten is;
benauwd is;
suf wordt of niet gemakkelijk wakker te krijgen is;
puntvormige donkerrode vlekjes krijgt op de romp, op de ledematen en/of op het oogslijmvlies.
Ook als uw kind langer dan drie dagen koorts heeft, kunt u het beste even contact met uw huisarts opnemen. Dit geldt ook voor een kind dat na een aantal koortsvrije dagen opnieuw hoge koorts krijgt. Is uw kind jonger dan drie maanden, bel dan op de eerste koortsdag.
Wanneer er andere verschijnselen zijn waarover u zich zorgen maakt, overleg dan met uw huisarts.
Ik denk dat het goed is om toch maar weer die oortjes te laten checken. Misschien geeft ze geen pijn aan dit keer, maar is er toch iets, je weet het niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 09:18 schreef Fuente het volgende:
Sara ging uiteindelijk om 23:45 slapen. Om 1:00 uur was ze weer wakker, en was het ook weer mis, toen heeft manlief een tijd met haar beneden gezeten. Ik denk dat we morgen toch even langs de HA gaan, om haar oortjes te checken, al heb ik zelf niet het idee dat ze daar last van heeft, maar toch.
Is Amber ook gevoelig voor drukke dingen? We merken dat bij Sara ook, hoe drukker en gekker de dag, hoe eerder ze 's nachts wakker wordt en de dagen erna flink van slag is. Het wordt wel minder nu, maar eerder kon je het echt goed merken.
Ze waren naar allebei geweest las ik achteraf in zijn schriftjequote:Op donderdag 24 mei 2007 21:53 schreef Mammietje het volgende:
Een kinderboerderij mag je in en een hertenkamp niet, volgens mij. Dus jullie zorgen ook altijd voor een paar plakjes iets verser brood om door Robin te laten geven Wennie?![]()
[...]
Bij ons in bed slaapt ze uiteindelijk wel. We hebben haar afgelopen zaterdag bij ons in bed genomen omdat we zo moe waren, dat we het niet meer wisten. Toen heeft ze wel geslapen, maar tot half 5, toen was ze klaarwakker.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:12 schreef Lois het volgende:
Helpt het als je haar bij jou in bed neemt Fuente? Kan het zijn dat ze gewoon een beetje knuffelgemis heeft op dagen dat ze niet bij je is?
Dat hadden wij met Iris in ieder geval wel, op dagen dat ze op het kdv zat of bij oma was wilde ze 's avonds echt niet naar bed. Ik nam haar dan maar bij me, en dan sliep ze wel. Wij moesten wel, om Eva niet wakker te laten worden. Het is niet echt hetgoede voorbeeld vrees ik maar als ik dan toch ook slaap wilde hebben dan moet je soms kiezen tussen 2 kwaden.
Ik ga om de 25 minuten ernaartoe (eerst om de 5, dan om 10 enz). In de afgelopen 3 weken hebben we van alles geprobeerd:quote:Op maandag 4 juni 2007 22:15 schreef Mammietje het volgende:
Fuente, wat doe je eraan? Ik bedoel; ga je vaak naar haar toe of juist niet? Blijf je bij haar zitten? Doe je altijd hetzelfde of probeer je van allerlei dingen? Tinka kan ook behoorrrrrrrlijk krijsen, dus kan me er iets bij voorstellen. En 3 weken is erg lang, dat drijft je toch tot wanhoop?!![]()
kwam er uit het bloedonderzoek dat ze nou wel of gen coeilakie heeft?? mocht ze ooit een darmbioptie gaan doen nadat ze GV gegeten heeft is deze niet betrouwbaar.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:
ach gossie emma
dieetiste gesproken en zei vond ghet ook raar dat we niet mochten veranderen.
dus afgesproken nu een maandje op glutenvrij ( maismacaroni) en daarna weeer gewone proberen kijken hoe het vershcil is.
EN 28 juni afspraka bij het allergiecentrum.
Had kort uitgelegd wat er gedaan is hoe het er voor staat.
Ze vond ook dat er te weinig gedaan werd. Maar vond het allemaal ook wel heftig.
Ben benieuwd !
geen gelukkig !quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:38 schreef loezzie het volgende:
[..]
kwam er uit het bloedonderzoek dat ze nou wel of gen coeilakie heeft?? mocht ze ooit een darmbioptie gaan doen nadat ze GV gegeten heeft is deze niet betrouwbaar.
Verder wens ik je heel veel sterkte, het is allemaal niet makkelijk als ik het zo lees
Adhd lijkt mij ook ver gezocht, maarja, als er meerdere mensen dat zeggen, ga je twijfelen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:22 schreef Leah het volgende:
ADHD is nog helemaal niet aan de orde voor zulke kleintjes Ingrid, laat je niets aanpraten! Driftbuien horen er gewoon bij, bij dreumesjes, en de 1 is daar wat pittiger in als de ander. Ik heb een hele pittige, en een "normale" zeg maar.
Het CB zal je ongetwijfeld goede tips geven, maar voor ADHD hoef je op deze leeftijd nog echt niet bang te zijn hoor.
Wèl zou het kunnen dat je zo langzamerhand wat meer moet gaan opvoeden, maar ook daar heeft het cb tips voor. Ze bieden trouwens ook (gratis) cursussen aan, oa voor dreumesjes met een eigen willetje, als ik het goed heb.
Dat dééd mijn hele pittige idd. Al was hij meer van het type met je kop op de vloer bonken tot het blauw zagquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:28 schreef kims_mama het volgende:
[..]
Adhd lijkt mij ook ver gezocht, maarja, als er meerdere mensen dat zeggen, ga je twijfelen.
Doet jou hele pittige dan ook haren eruit trekken, (bijna) tot bloedens bijten etc.
Ik ga morgen ook naar eventuele cursussen vragen. Tnx!
Ik kan me indenken dat je twijfelt hoor! Maar ik denk dat het wel meevalt, je kan natuurlijk altijd op het CB vragen wat zij ervan vinden.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:28 schreef kims_mama het volgende:
[..]
Adhd lijkt mij ook ver gezocht, maarja, als er meerdere mensen dat zeggen, ga je twijfelen.
Doet jou hele pittige dan ook haren eruit trekken, (bijna) tot bloedens bijten etc.
Ik ga morgen ook naar eventuele cursussen vragen. Tnx!
Kady (14-10-2005) komt nu tot: Aqua, The, Cafe, Nonno, Nonna, opa, oma, mamma, pappa, tunnel (Ja ik moest wat al 's nachts rijdend op de Ligurische autobaan om ze af te leiden tot ze weer in slaap vielen), kaka, bah, auto, Enne (Glenn), Coco, la, qua en het meest gebruikte woord is Hammmmmm (oftewel, ik heb honger, feed me!)quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:50 schreef Suzanna het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... dit is het woordenlijstje van Noa met anderhalf:
- etuh
- toeke (toetje)
- dag
- boekje
- kijk (en wijzen)
- buiten
- mmm (lekker)
- aaaaah (mondje open als ze ook een hapje of slokje ergens van wilde)
Helaas ging het goed tot 3.30, dus ik zit nu beneden met een hangerige Sara die niet naar bed wil.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:42 schreef Fuente het volgende:
Sara is trouwens meteen gaan slapen vanavondNu nog hopen dat ze doorslaapt
quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:28 schreef nebelung het volgende:
Ik had niet anders verwacht hoor
Wel fijn. Gerustgesteld nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |