abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48844644
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:10 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

leuk dat slim.nl maar waar vindt je de prijzen?
inloggen als student/medewerker ? (misschien dat het bij gast ook staat, maar je hebt er dan niks aan)
pi_48844656
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zondag 29 april 2007 @ 18:32:47 #4
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_48845010
ik heb inmiddels softwares besteld en mijn software zijn nu al binnen .want ik heb nog steeds oude account van mijn oud-school...
pi_48845284
Kent iemand het probleem van het plots verspringen van je tekst die je tikt.. soms in word en andere progjes enzo, ben je aan het tikken verspringt tie plots naar drie regels naar boven of een paar worden terug.. heel irri..
  zondag 29 april 2007 @ 19:07:45 #6
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_48845766
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:44 schreef wc-eend het volgende:
Kent iemand het probleem van het plots verspringen van je tekst die je tikt.. soms in word en andere progjes enzo, ben je aan het tikken verspringt tie plots naar drie regels naar boven of een paar worden terug.. heel irri..
Raak je niet per ongeluk met je hand het touch pad aan op je laptop?
  zondag 29 april 2007 @ 19:37:37 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48846402
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:07 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

Raak je niet per ongeluk met je hand het touch pad aan op je laptop?
Precies mijn idee! Ik wou ooit m'n linker duim er voor laten amputeren
censuur :O
pi_48846548
Nee tis echt als ik tik en m'n touchpad raak ik niet aan, m'n vrouw heeft het ook.. en tis heel erg vaak, maar toch net iets te irritant
pi_48846622
Kan ik Vista Ultimate installeren op 2,6Ghz Pentium 4 512MB ram?

(ultimate is de enige vista die ik heb)
  zondag 29 april 2007 @ 20:04:45 #10
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_48847174
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:45 schreef TwyLight het volgende:

het kan theoretisch wel maar ik raadt het je af
512MB is erg krap namelijk
Shuffle up and deal!!!
pi_48847925
quote:

Heb je echt ultimate nodig? Ik snap echt niet dat mensen nu perse de ultimate versie willen?
Vooral met die wat oudere computer zou ik zelf de home basic kiezen.
Bijna alle extra;'s zijn dingen die ik niet nodig heb.

Lees nu even goed wat je extra krijgt en of je dat ook echt gaat gebruiken!
En ookal heb je een laptop en er staat daar bij ''beste keuze voor laptop'' lees dan even wat daarachter staat; windows mobiliteitscentrum en tablet pc ondersteuning!??.. Alsof je dat nodig hebt met je latptop?
En Aero 3d effecten wordt het enkel trager en zonder Aero ziet het er ook goed uit.

Verder staat er nog bijvoorbeeld;

- Samenwerken en documenten delen
met Windows Meeting Space

Alsof je zonder geen documenten kan delen? en weet je wat windows meeting space is?

Gewoon verkooppraatjes
pi_48847986
nee heb geen ultimate nodig maar dat is de enige vista versie die ik heb
pi_48849793
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:32 schreef Dovenwereld het volgende:
ik heb inmiddels softwares besteld en mijn software zijn nu al binnen .want ik heb nog steeds oude account van mijn oud-school...
ik heb toegang tot het mail adres van mijn stage plaats, waardoor ik automatisch medewerker ben van de instelling, resultaat is dat ik dus bij slim.nl als medewerker kan bestellen (vista business editie voor 17,- )
pi_48861486
Logitech setpoint3.1 werkt niet op vista...Iemand anders daar ook problemen mee ?
Na een ugrade kan ik de toetsen niet meer configureren...
Too old too rock 'n roll, too young too die
  maandag 30 april 2007 @ 12:35:28 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_48861685
quote:

met 512MB?

dat loopt voor geen meter, ik heb een Pentium 4 3.2Ghz en 2GB ram en die zucht nog wel eens
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_48861710
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:43 schreef wc-eend het volgende:
Nee tis echt als ik tik en m'n touchpad raak ik niet aan, m'n vrouw heeft het ook.. en tis heel erg vaak, maar toch net iets te irritant
Anders zet je toch ff voor de zekerheid je touchpad uit...
pi_48862037
quote:
Op maandag 30 april 2007 12:25 schreef Vince_Taylor het volgende:
Logitech setpoint3.1 werkt niet op vista...Iemand anders daar ook problemen mee ?
Na een ugrade kan ik de toetsen niet meer configureren...
Even 3.3 downloaden bij logitech. 3.1 doet het niet op vista.
pi_48862284
3.3 werkt ook niet...Kan niet configureren...
pi_48862401
Vista ultimate hier... werkt erg goed
hello world
pi_48866249
Ik wil in de loop van deze week Vista Business gaan installeren, maar werkt Rabo Telebankieren onder Vista? Pas in najaar 2007 zal volgens de website van de rabobank een werkende release uitgebracht worden

Ik wou het proberen op mijn laptop, maar deze heeft geen seriele port
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_48866492
gister toch maar geprobeerd vista ultimate te installeren op p4 2,6ghz 512mb en is goed gelukt, loopt lekker.

aero werkt alleen niet maar die pc wordt toch alleen gebruikt door mijn pa en zusje dus dat maakt niet zoveel uit
pi_48866518
quote:
Op maandag 30 april 2007 12:35 schreef Adelante het volgende:

[..]

met 512MB?

dat loopt voor geen meter, ik heb een Pentium 4 3.2Ghz en 2GB ram en die zucht nog wel eens
Mja, net na een format (nu dus) loopt die nog vrij lekker.
het enige wat er met die computer wordt gedaan is internetten, msn en wat word en excel. dus dat zal wel gaan zo
pi_48867717
quote:
iemand die toevallig weet hoe ik de Balance van Volume Control zoals in XP, het balkje links rechts kan doen?
pi_48867772
quote:
Op maandag 30 april 2007 17:25 schreef PieterBas het volgende:
Ik wil in de loop van deze week Vista Business gaan installeren, maar werkt Rabo Telebankieren onder Vista? Pas in najaar 2007 zal volgens de website van de rabobank een werkende release uitgebracht worden

Ik wou het proberen op mijn laptop, maar deze heeft geen seriele port
Als de site dat zegt zou ik het risico niet nemen
Anders eerst een dual boot proberen?
pi_48869029
quote:
Op maandag 30 april 2007 18:51 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Als de site dat zegt zou ik het risico niet nemen
Anders eerst een dual boot proberen?
De optie had ik wel in gedachte, aangezien het voor mijn ouders Vista een behoorlijke cultuurshock is
pi_48869215
De site van de rabobank doet het gewoon onder vista hoor. Werk ermee op 3 verschillende pc's en nog geen probleem tegen gekomen.

Mits je een rekening hebt die nog met zo'n muis en programma op je pc werkt en niet via internetbankieren op de site zelf.
quote:
Op maandag 30 april 2007 13:07 schreef Vince_Taylor het volgende:
3.3 werkt ook niet...Kan niet configureren...
Heb je hardware wat meer dan 1,5 jaar oud is? Dan heeft logitech namelijk geen ondersteunende drivers meer.

[ Bericht 30% gewijzigd door Swingding op 30-04-2007 19:58:02 ]
pi_48870857
Heb je hardware wat meer dan 1,5 jaar oud is? Dan heeft logitech namelijk geen ondersteunende drivers meer.

ja, 2 jaar ongeveer..Logitech G7
pi_48871158
oh laatmaar,

er zijn ook quote tags mensen
pi_48872167
quote:
Op maandag 30 april 2007 19:51 schreef Swingding het volgende:
:S knap...
mijn toetsenbord (logitech internet navigator black) en me muis(mx700) zijn nog prima drivers voor te vinden, die werken perfect (iig toen ik het testte)
pi_48879569
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:34 schreef mschol het volgende:

[..]

:S knap...
mijn toetsenbord (logitech internet navigator black) en me muis(mx700) zijn nog prima drivers voor te vinden, die werken perfect (iig toen ik het testte)
Waarschijnlijk niet alle hardware wordt ondersteund, maybe van hem niet en van jou wel..
  dinsdag 1 mei 2007 @ 07:09:27 #31
177875 Straatneger
All eyez on me!!
pi_48879572
misschien dat ik het einde van het jaar overstap, ik heb geen problemen met xp.
Wel grappig al die mensen die in paniek raken dat ze zo nodig vista moeten hebben.
Op dinsdag 1 mei 2007 15:26 schreef Maeksy het volgende:
Shit mang, jij hebt wel omin veel game. Tantoe hard klappen die sma's, jeweets.
Op dinsdag 1 mei 2007 08:07 schreef Brechtje het volgende:
Once you go black, you never go back. Hvj lieverd. (K)
pi_48880732
quote:
Op maandag 30 april 2007 19:51 schreef Swingding het volgende:
De site van de rabobank doet het gewoon onder vista hoor. Werk ermee op 3 verschillende pc's en nog geen probleem tegen gekomen.

Mits je een rekening hebt die nog met zo'n muis en programma op je pc werkt en niet via internetbankieren op de site zelf.
[..]

Het is niet de website. die werkt bij mij ook gewoon prima onder Vista Home Premium.. het is het programma telebankieren.. dat draait je gewoon van je pc
  dinsdag 1 mei 2007 @ 10:01:04 #33
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_48881522
Vraagje:

Sinds gisteren heb ik Vista er op gezet. Ziet er allemaal supergelikt uit. Draait zelf ook prima. Maar nu wil ik een game doen, in mijn geval Stalker. Dan hapert hij. Wat bij windows xp niet het geval was.
systeem:
amd sempron 3000+
1024mb ram
nvidia 6600gt 128mb

De video kaart word deze week vervangen door een 7600gt 256mb

Ligt het dan aan de video kaart of aan alle programma's die op dat moment nog draaien?
Of is het zo'n fijn directx probleempje?
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_48882264
ik denk dat de ram de bottleneck is.. (maar dit weet ik niet zeker...)
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:29:42 #35
154451 joeltje
Oldskooler
pi_48883701
en ik vermoed juist de video kaart....
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:36:29 #36
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_48883898
Ha, dus de vervangende video kaart kan wel wat goeds uitrichten?
pi_48884311
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:29 schreef joeltje het volgende:
en ik vermoed juist de video kaart....
misschien wel een combinatie van die 2 factoren
pi_48884977
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:34 schreef mschol het volgende:
ik denk dat de ram de bottleneck is.. (maar dit weet ik niet zeker...)
Kan het best wel eens zijn. Spellen vragen bij de systeemeisen meer RAM als je Vista draait. C&C 3 heeft 512 MB nodig bij XP en 1GB bij Vista.
pi_48930268
quote:
Contest winner: Vista more secure than Mac OS
By Gregg Keizer, Computerworld

Editor’s Note: This story is reprinted from Computerworld. For more Mac coverage, visit Computerworld’s Macintosh Knowledge Center.

Dino Dai Zovi, the New York-based security researcher who took home $10,000 in a highly-publicized MacBook Pro hijack on April 20, has been at the center of a week’s worth of controversy about the security of Apple’s operating system. In an e-mail interview with Computerworld, Dai Zovi talked about how finding vulnerabilities is like fishing, the chances that someone else will stumble on the still-unpatched bug, and what operating system — Windows Vista or Mac OS X — is the sturdiest when it comes to security.

Friday, the vulnerability was first identified as within Safari, but by Monday, QuickTime was tagged. Why the confusion?

I knew exactly where the vulnerability was when I wrote the exploit; that is part of the basic vulnerability research usually required to write a reliable exploit. I intentionally did not reveal where exactly the vulnerability was in order to prevent others from reverse engineering the vulnerability from those details. Initially, I was only revealing that the vulnerability affected Safari on Mac OS X, the target of the contest. However, now ZDI [3com TippingPoint’s Zero Day Initiative] has been willing to publicly reveal that it affects many more system configurations, including all Java-enabled browsers on Mac OS X and Windows if QuickTime is installed.

As you were working with the vulnerability and exploit, did you know that it would impact non-Mac OS X systems?

I had suspected that it might affect other platforms running QuickTime, but I did not have time to look into it.

You found the vulnerability and crafted an exploit within 9 or 10 hours. And you’ve said ‘there was blood in the water.’ Does that mean you had a head start — in other words, prior research — or was it all built from scratch? Is it really that easy to dig up a vulnerability?

I had found other vulnerabilities in Mac OS X and even QuickTime in the past, so I had some familiarity with the code, but I only discovered this vulnerability that night. My quote that there was “blood in the water” referred to the fact that there were reports of other vulnerabilities in QuickTime, and even Java-related vulnerabilities in QuickTime over the last few years. In my experience, if a certain software package has had vulnerabilities in the past, it is more likely to contain other undiscovered vulnerabilities.

Halvar Flake and Dave Aitel, two prominent security researchers, use the fishing metaphor to explain vulnerability finding. Some days you go out and catch nothing, some days you catch something great. Sometimes you hear about some great fishing happening in a stream somewhere and there are lots of fish to catch until everyone else starts fishing there and the stream becomes overfished. In this case, I suspected that there would be good fishing in QuickTime and I got lucky and found something good in a short amount of time. This is far from the first time that I’ve gone fishing for vulnerabilities, however.

After the positive ID of the vulnerability, there were some unconfirmed claims that your exploit had been snatched at CanSecWest. Although those reports have been discounted, what can you tell us about how you protect your findings? And what are the chances that someone will independently dig out the vulnerability based on the limited information made public?

I do everything that I consider reasonable to protect my security research. I keep exploits in encrypted disk images that are only mounted when necessary on hardened systems that are not always powered on. I am very conservative in what details I share and with whom in order to tightly control knowledge of the vulnerabilities. I often give my exploits non-obvious code names so that I can refer to them over non-encrypted channels without revealing anything about them. [But] with the details that have been released so far, I believe that is a very real possibility that someone may be able to independently dig out the vulnerability, but it won’t exactly be trivial and I hope that whoever does acts responsibly with it.

With the ongoing ‘Mac OS X is safe’ vs. ‘You’re in denial’ debate, what would you recommend to a Mac user as reasonable security precautions?

I recommend that Mac users make their primary user a non-admin account, use a separate keychain for important passwords, and store sensitive documents in a separate encrypted disk image. I think these are fairly straightforward steps that many users can take to better protect their sensitive information on their computer.

As a researcher who works often in Mac OS X, what’s your take on the amount of information that Apple releases when it patches vulnerabilities?

I think that the amount of information that Apple releases with its patches is sufficient in the level of detail for a knowledgeable user to determine the criticality of the vulnerabilities. They do not, however, provide guidance on the level of criticality of the security update for less technical users. I do not think this is too much of an issue, though, as I believe that the vast majority of users should simply patch the security vulnerabilities as soon as possible regardless of their criticality.

How important in this case was it that 3com TippingPoint stepped up with a $10,000 prize? Would you have bothered if the prize money had not been there?

For me the challenge, especially with the time constraint, was the real draw. I also hoped that the live demonstration of a Mac OS X exploit would provide some much needed hard evidence in the recent Mac security debates.

From your research on both platforms, is there a winner between Mac OS X 10.4 and Vista on security?

I have found the code quality, at least in terms of security, to be much better overall in Vista than Mac OS X 10.4. It is obvious from observing affected components in security patches that Microsoft’s Security Development Lifecycle (SDL) has resulted in fewer vulnerabilities in newly-written code. I hope that more software vendors follow their lead in developing proactive software security development methodologies.
What are you spending most of your time on these days? Last October, for instance, there were news stories that mentioned you showed a VM rootkit to developers at Microsoft.

I recently co-authored a book, The Art of Software Security Testing: Identifying Software Security Flaws, which was just published by Addison-Wesley Professional in December. Also since around that time, I have been managing information security for a financial firm in New York City. I do still spend some of my free time researching software vulnerabilities, VM hypervisor rootkits, and 802.11 wireless client security.
Link
Lijken mij redelijke credits van iemand die er zo te horen wat van af weet.
pi_48934169
ik heb net (1week geleden) een pc besteld, en ik verwacht hem over 2 week binnen te krijgen. maar ik heb de pc uitgerust met windows home premium. draait hij er goed op denken jullie? ik heb premium genomen inverband met windows media center ofzo want dat leek mij handig bij m'n tv Tuner. dit zijn de specs van m'n pc. :
AMD Athlon64X2 4600+ AM2
2x 1Gb DDR2 PC5300 667MHz
Point VGA 8600GT 256Mb PCI-E

dat moet toch vlekkeloos lopen dacht ik zo? of had ik net zo goed home basic kunnen nemen?
pi_48934228
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 17:55 schreef smulder1991 het volgende:
ik heb net (1week geleden) een pc besteld, en ik verwacht hem over 2 week binnen te krijgen. maar ik heb de pc uitgerust met windows home premium. draait hij er goed op denken jullie? ik heb premium genomen inverband met windows media center ofzo want dat leek mij handig bij m'n tv Tuner. dit zijn de specs van m'n pc. :
AMD Athlon64X2 4600+ AM2
2x 1Gb DDR2 PC5300 667MHz
Point VGA 8600GT 256Mb PCI-E

dat moet toch vlekkeloos lopen dacht ik zo? of had ik net zo goed home basic kunnen nemen?
Gaat prima werken
En MCE erbij lijkt me af en toe wel prettig ja, Het prijsverschil is OEM ook niet schokkend.
pi_48934684
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 17:56 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Gaat prima werken
En MCE erbij lijkt me af en toe wel prettig ja, Het prijsverschil is OEM ook niet schokkend.
oke alleen daar had ik een korte vraag op, wat is MCE en OEM? ik voel me eerlijk gezegdt gewoon een beetje een noob, maartoch.
pi_48934757
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:10 schreef smulder1991 het volgende:

[..]

oke alleen daar had ik een korte vraag op, wat is MCE en OEM? ik voel me eerlijk gezegdt gewoon een beetje een noob, maartoch.
MCE is mediacentre edition, deze zit dus ook in je home premium
http://www.microsoft.com/(...)ils/mediacenter.mspx

OEM is het licentie type. Deze kan je bij nieuwe hardware bestellen en ik ga er dus vanuit dat je deze versie ook nu gaat krijgen. Hij is aanzienlijk goedkoper dan een losse retail versie.

En er zijn echt dommere vragen gesteld in DIG.
pi_48934808
ik denk wel dat ik die krijg, want ik heb het bij m'n pc in besteld op norrod. dus dan neem ik aan van wel?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 3 mei 2007 @ 08:31:38 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_48953203
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:14 schreef smulder1991 het volgende:
ik denk wel dat ik die krijg, want ik heb het bij m'n pc in besteld op norrod. dus dan neem ik aan van wel?
Waarschijnlijk wel ja.
Maar even navragen kan geen kwaad.

En home basic wil je niet, daar kan je niks mee.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:32:17 #46
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_49121643
Heb vista al inmiddels een weekje ofzo? Bevalt op zich goed. Werkt leuk.
Maar voor mij is het tot nu toe nog steeds een soort van eye candy. Heb er nog geen voordelen aan ontdekt. Maar ook geen nadelen. Naja zolang ik maar niet game.
pi_49122618
Link

Het is idd nog niet goed voor gamers
  maandag 7 mei 2007 @ 22:58:37 #48
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_49123204
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Godlike02 het volgende:
Link

toffe review, had hem nog niet eens gezien.
pi_49133330
quote:
Link

Beetje jammer alleen dat ze geen Radeons testen. Zo had je ook beter kunnen zien wie van de twee de Vista-drivers beter voor elkaar heeft. Verder laten ze ook niet zien met welke nVidia-drivers ze testen. Dus ik vind het maar een matige review.
pi_49134145
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:07 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat ze geen Radeons testen. Zo had je ook beter kunnen zien wie van de twee de Vista-drivers beter voor elkaar heeft. Verder laten ze ook niet zien met welke nVidia-drivers ze testen. Dus ik vind het maar een matige review.
Is het ook
Dat zie je idd heel goed aan de opbouw.
Maar de resultaten zijn niet erg positief maar nvidia is ook flink aan het kloten met drivers (al is ATI niet veel beter heb ik het idee).
pi_49134476
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Is het ook
Dat zie je idd heel goed aan de opbouw.
Maar de resultaten zijn niet erg positief maar nvidia is ook flink aan het kloten met drivers (al is ATI niet veel beter heb ik het idee).
De verhalen zijn dat Ati wel beter is dan nVidia. Maar dat maakt het dus extra jammer dat ze geen Radeons hebben getest. Nu kan je niet zien of daar ook enige waarheid in zit. Al ben ik zelf wel behoorlijk tevreden over de Vista-drivers van Ati.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:19:06 #52
78316 Slurp
Blaatschaap
pi_49135752
Het is meer een driver issue dan echt een probleem binnen vista..
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:03:34 #53
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_49144843
Was het niet zo dat de nieuwe directx 10 kaarten van ati ver beneden nvidia presteren?
pi_49144915
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:03 schreef dazzled het volgende:
Was het niet zo dat de nieuwe directx 10 kaarten van ati ver beneden nvidia presteren?
Van die benchmarks van Dailytech schijnt weinig te kloppen. Het is wachten tot het NDA afgelopen is en de reviews verschijnen. Dan kan je er pas echt wat over zeggen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 mei 2007 @ 15:26:24 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49145747
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:03 schreef dazzled het volgende:
Nee.
Met HDR aan schijnen ze beter te zijn dan die van Nvidia.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_49160544
Misschien komende maand toch terug naar XP MCE, teweinig drivers om mijn pc fatsoenlijk te kunnen laten draaien (is vista capable)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 mei 2007 @ 21:24:32 #57
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49160605
32 of 64bit?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:28:15 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_49160770
quote:
Link

Whehe het enige spel dat ik af en toe speel is Civilization II, en dat draait prima onder Vista
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:54:41 #59
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_49165078
Bij deze..

Ik heb vista er maar weer afgehaald, schoot er niks mee op eigenlijk.
Ook aangezien ik deze pc nu ga gebruiken voor opnamens te maken.
pi_49166558
Vraagje, Vista geeft constant aan dat 50-60% van m'n fysiek geheugen verbruikt wordt in taakbeheer. Ik heb geen klachten ofzo, loopt als een trein maar bij xp was dat nooit hoog... Is dit normaal of wordt dat gefixed? Iemand?
pi_49174500
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:28 schreef wc-eend het volgende:
Vraagje, Vista geeft constant aan dat 50-60% van m'n fysiek geheugen verbruikt wordt in taakbeheer. Ik heb geen klachten ofzo, loopt als een trein maar bij xp was dat nooit hoog... Is dit normaal of wordt dat gefixed? Iemand?
Is normaal. Komt door Superfetch. Heb dit even van GoT:
quote:
Vista's SuperFetch houdt veelgebruikte bestanden (net als z'n voorganger) in een cache (map) bij, zodat je ze de volgende keer sneller kan bereiken. Maar SuperFetch is efficienter, omdat het bijhoudt hoe vaak je bepaalde geheugenpagina's opvraagt en na verloop van tijd profielen zal opstellen van de programma's die je gebruikt (bijvoorbeeld een profiel voor programma's op weekdagen en één voor het weekend).
Wanneer je dan een geheugenintensief programma opstart dat opgeslagen geheugenpagina's opvraagt, zal SuperFetch deze zo snel mogelijk terugstoppen wanneer ze niet meer in gebruik zijn, om zo een vertraging van het lezen van de harde schijf tegen te houden, zodat wanneer je opnieuw van profiel verandert, de betreffende geheugenpagina's van dat profiel (met je veelgebruikte programma's) weer snel in het geheugen kunnen gestopt worden.
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:12:49 #62
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_49189169
Mc affee werkt niet.
Alcohol 120% werkt niet.
Partiton magic 8.0 werkt niet.

Iemand goede vervangers hiervoor?
pi_49189225
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:12 schreef ivosnivo het volgende:
Mc affee werkt niet.
Alcohol 120% werkt niet.
Partiton magic 8.0 werkt niet.

Iemand goede vervangers hiervoor?
Deamon tools werkt goed
PM8 is dan ook wel erg oud
En AVG free werkt ook
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:20:50 #64
140141 ivosnivo
pi_49189529
Thanks ik ga ff aan den slag
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:29:10 #65
140141 ivosnivo
pi_49189906
daemon4091-x64 geeft de volgende foutmelding:

This platform is not supported.
pi_49189921
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:29 schreef ivosnivo het volgende:
daemon4091-x64 geeft de volgende foutmelding:

This platform is not supported.
Dan moet je ook de x32 nemen als je geen x64 hebt
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:43:22 #67
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_49190455
Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht, en die wordt geleverd met Vista Media Center.
Dit zijn de specs:

Intel single core 1.66Ghz, 633fsb, 1Gb DDR2, 80Gb HD, on board (shared) video.

Draait dit beetje fatsoenlijk op Vista, of is het beter XP erop te installeren?

Ps: dit is geen laptop om te gamen.....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_49190489
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:43 schreef rene29 het volgende:
Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht, en die wordt geleverd met Vista Media Center.
Dit zijn de specs:

Even testen lijkt me het beste advies
Voor games lijkt een single core en 1 gb me wat te weinig
Standaard desktop werk moet prima lukken
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:47:52 #69
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_49190602
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:44 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Even testen lijkt me het beste advies
Voor games lijkt een single core en 1 gb me wat te weinig
Standaard desktop werk moet prima lukken
Doe er voornamelijk Photoshop en multimedia presentaties mee (slideshows met muziek)
Gamen doe ik desktop en op PS2....

Testen kan ik morgen, dan haal ik m op.....
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 mei 2007 @ 16:47:59 #70
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49190608
Welk merk en type laptop is het?
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:50:13 #71
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_49190693
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:47 schreef Netsplitter het volgende:
Welk merk en type laptop is het?
Weet niet of het merk bekend is in nederland, ik woon op de Filipijnen....

T is een Neo (merk) type heb ik hier ff niet bij de hand.
(zit in mn studio, specs liggen thuis... )
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 mei 2007 @ 16:52:37 #72
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49190780
Ah ok.
Persoonlijk zou ik het bij XP laten.
Denk niet dat Vista hier echt lekker op zal draaien.
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:59:12 #73
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_49190974
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:52 schreef Netsplitter het volgende:
Ah ok.
Persoonlijk zou ik het bij XP laten.
Denk niet dat Vista hier echt lekker op zal draaien.
Dank voor de tip!

Aangezien Vista standaard geinstalleerd is, probeer ik dat eerst ff.
Anders gewoon een rollback naar XP.

Ps: Is Vista echt zoveel zwaarder voor een systeem?
pi_49191043
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:59 schreef rene29 het volgende:

[..]

Dank voor de tip!

Aangezien Vista standaard geinstalleerd is, probeer ik dat eerst ff.
Anders gewoon een rollback naar XP.

Ps: Is Vista echt zoveel zwaarder voor een systeem?
Ja, nu nog wel
Nieuwere hardware meer snelheid.

Met name superfetch die veel al in gebruik neemt.
Ideaal als je 2gb hebt maar met minder is het klote dat het niet uit kan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 mei 2007 @ 17:03:04 #75
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49191080
Wanneer je niet meteen een paar dingen uit zet wel.
Superfetch bv.
De indexing die Vista meteen aan zet kan je ook uit zetten.

Bij een Dual-core maakt het niet al te veel uit, aangezien Vista het kan verdelen over 2 cores.
Bij een single core merk je het wel, denk ik athans.
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:08:22 #76
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_49191246
Ik zal het ondervinden, en kom terug met de resultaten

Dank!
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:09:34 #77
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_49191288
Maw: Superfetch en Indexing uitgooien, en dan nog eens proberen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 mei 2007 @ 17:11:31 #78
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49191337
Jup.
Het zijn services die je kan stoppen en dan op Manual zetten bv.
pi_49191565
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:43 schreef rene29 het volgende:
Dit zijn de specs:

Ps: dit is geen laptop om te gamen.....
de kunst is op met zo'n config gewoon de services uit te zetten die je echt niet gebruikt.
Indexing, search, superfetch, defender etc uitzetten helpt zeker.

Zoek op internet naar een tweak guide voor windows vista services.
Staat er per service uitgelegd of het veilig is om uit te zetten.

Kijk eerst maar hoe je hem vind draaien
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:21:45 #81
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_49191681
Kijk, daar heb ik wat aan.

Heb hier niet zoveel info over Vista.
Wat mij zorgen baardt is dat bij elke nieuwe versie van Windows, het pas goed lijkt te gaan draaien na een X-aantal servicepacks....

Maw, Vista is nu (als het hetzelfde is als bij voorgaande Windows OS'en) nog iets te nieuw....

(PS heb jaren in de IT gewerkt, maar ging jaar of 4 geleden andere richting in)

en heb daarna de ontwikkelingen niet meer zo gevolgd.
Vandaar de vragen...

Maar zeer dankbaar voor de info!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 mei 2007 @ 17:25:31 #82
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49191827
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:20 schreef Godlike02 het volgende:
http://www.tweakvista.com/VistaPerformanceTweaks.aspx

Hier staan er al veel
Die van de Sata schijven meteen even aangezet.
pi_49192036
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:21 schreef rene29 het volgende:
Kijk, daar heb ik wat aan.

Wat mij zorgen baardt is dat bij elke nieuwe versie van Windows, het pas goed lijkt te gaan draaien na een X-aantal servicepacks....

Maw, Vista is nu (als het hetzelfde is als bij voorgaande Windows OS'en) nog iets te nieuw....

(PS heb jaren in de IT gewerkt, maar ging jaar of 4 geleden andere richting in)

en heb daarna de ontwikkelingen niet meer zo gevolgd.
Vandaar de vragen...

Maar zeer dankbaar voor de info!
Het servicepack verhaal vind ik persoonlijk achterhaald.
Sinds NT4 heb ik eigenlijk geen problemen gehad met pacthes en servicepacks.
Vista draaid ook prima bij mij vanaf de start maar ik wist wel zeker dat de hardware het aan kan.

Het meest vervelend op dit moment vind ik de slechte driver support van met name Nvidia en ATI.
Ik had iets meer van ze verwacht zullen we maar zeggen. Maar dat zijn geen problemen wat MS of een servicepack kunnen oplossen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:36:22 #84
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_49192186
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:31 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Het servicepack verhaal vind ik persoonlijk achterhaald.
Sinds NT4 heb ik eigenlijk geen problemen gehad met pacthes en servicepacks.
Vista draaid ook prima bij mij vanaf de start maar ik wist wel zeker dat de hardware het aan kan.

Het meest vervelend op dit moment vind ik de slechte driver support van met name Nvidia en ATI.
Ik had iets meer van ze verwacht zullen we maar zeggen. Maar dat zijn geen problemen wat MS of een servicepack kunnen oplossen.
Ik zal t bekijken en daarna mn bevindingen hier posten.

Vergeet niet dat ik het op een laptop ga draaien, en niet op een FullSpec PC....
Dat was ook de reden voor de vraag...
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:48:29 #85
97111 ukga
Siewosie baas
pi_49240875
Sinds de dag dat ik vista (home basic ja lach maar) heb, is me leven al slechter geworden.
Is er nog geen mogelijkheid op 'aero glasses' op home basic te zetten? Dan is me leven toch nog net wat beter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 mei 2007 @ 21:40:08 #86
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_49243987
Nee.
Dan zal je toch echt moeten upgraden naar minimaal Home Premium.
pi_49246108
Er was toch een mogelijkheid om dat hele aero ook op basic te krijgen?
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:17:24 #88
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49246302
Godverdoeme. M'n Vista was gisteren dus verlopen (geen serial ingevuld bij het installeren, ik wacht nog steeds op de serial, en de 30 dagen was verlopen). Die check vindt blijkbaar alleen plaats bij het opstarten; ik hibernate altijd dus toen ik gisteren de Windows updates kreeg en moest rebooten was ik het bokje.

Dan krijg je dus "Reduced Functionality Mode", je krijgt alleen maar je internetbrowser (in mijn geval Firefox).

Na veel kutten kwam ik uit op het volgende:

• In Firefox surfen naar "c:windowssystem32cmd.exe".
  • cmd.exe wordt nu "gedownload", in het downloadschermpje kun je deze "Open"en
  • Vanuit cmd.exe kun je "slmgr -rearm" typen om de activatiestatus te resetten.
  • Rebooten, nu gaat Windows klagen en logt je weer uit.
  • Rebooten, nu doet hij het weer 30 dagen!
  • Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      donderdag 10 mei 2007 @ 22:20:02 #89
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_49246427
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 17:21 schreef rene29 het volgende:

Dit ben ik niet met je eens.. True, 95 was kut tot OSR2, 98 was klote tot SE, XP tot SP2 etc... maar Vista is de eerste major release van Windows die erg goed bruikbaar is in mijn mening. Je moet wel een beetje prutsen en spelen om al je apparaten weer aan de praat te krijgen, dat vind je leuk of niet, maar het is niet instabiel of 'onaf' vind ik.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_49251154
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 20:48 schreef ukga het volgende:
    Sinds de dag dat ik vista (home basic ja lach maar) heb, is me leven al slechter geworden.
    Is er nog geen mogelijkheid op 'aero glasses' op home basic te zetten? Dan is me leven toch nog net wat beter
    http://www.microsoft.com/(...)editions/choose.mspx

aero zit niet in basic.. pas vanaf home premium
    pi_49251196
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 22:20 schreef soylent het volgende:

[..]

Dit ben ik niet met je eens.. True, 95 was kut tot OSR2, 98 was klote tot SE, XP tot SP2 etc... maar Vista is de eerste major release van Windows die erg goed bruikbaar is in mijn mening. Je moet wel een beetje prutsen en spelen om al je apparaten weer aan de praat te krijgen, dat vind je leuk of niet, maar het is niet instabiel of 'onaf' vind ik.
    default 98 was prima, zolang je maar geen spellen speelde
    XP zelf vond ik zonder SP's ook prima (toen hij uitkwam he )
    pi_49252079
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 23:41 schreef mschol het volgende:

[..]

SP2 was juist meer impact vanwege wat aanpassingen.
    Maar draaide al prima zonder sp of met sp1.

Maar goed, het ging over vista geloof ik
    pi_49252440
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 23:58 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

SP2 was juist meer impact vanwege wat aanpassingen.
    Maar draaide al prima zonder sp of met sp1.

Maar goed, het ging over vista geloof ik
    Beta 2 vond ik voor een beta ook goed draaien (geen hele gekke dingen tegen gekomen iig)
    hoop over 2-3 weken vista ultimate tegen een zacht prijsje te kunnen bestellen
      vrijdag 11 mei 2007 @ 00:37:16 #94
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_49253458
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 22:17 schreef soylent het volgende:
  • In Firefox surfen naar "c:windowssystem32cmd.exe".
  • cmd.exe wordt nu "gedownload", in het downloadschermpje kun je deze "Open"en
  • Vanuit cmd.exe kun je "slmgr -rearm" typen om de activatiestatus te resetten.
  • Rebooten, nu gaat Windows klagen en logt je weer uit.
  • Rebooten, nu doet hij het weer 30 dagen!
  • Klopt, maar let wel op dat dit maar een paar keer kan (ik dacht 2 of 3 keer).
    quote:

[..]

Was het niet zo dat USB support pas vanaf 98 SE was?
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      vrijdag 11 mei 2007 @ 09:36:35 #95
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_49258087
    Heeft iemand een tip voor een goed Tweak programma voor Vista? Liefst Freeware?

dus zeg maar zoiets maar dan freeware...
    pi_49258218
    quote:

[..]

Op mijn toenmalige pc draaide 98 stabieler (ook met spellen) dan 98SE. Dus zo slecht was 98 nou ook weer niet.
    pi_49258476
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 17:20 schreef Godlike02 het volgende:
    http://www.tweakvista.com/VistaPerformanceTweaks.aspx

Hier staan er al veel
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 09:36 schreef joeltje het volgende:
    Heeft iemand een tip voor een goed Tweak programma voor Vista? Liefst Freeware?

dus zeg maar zoiets maar dan freeware...
    Een paar posts boven je?
      vrijdag 11 mei 2007 @ 11:48:30 #98
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_49261778
    op twekavista.com staan losse tweaks, maar je hebt ook programma's die je hard disk op fouten checken, je register fixen, temp bestanden opschonen, register defraggen etc. etc....

Dus een compleet programma zoals in mijn linkje...
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 11 mei 2007 @ 12:18:11 #99
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_49262723
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 11:48 schreef joeltje het volgende:
    op twekavista.com staan losse tweaks, maar je hebt ook programma's die je hard disk op fouten checken, je register fixen, temp bestanden opschonen, register defraggen etc. etc....

Dus een compleet programma zoals in mijn linkje...
    Vista dus.
      vrijdag 11 mei 2007 @ 13:01:33 #100
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_49264304
    hahaha

niet zo iets dus, iets dat het betere doet
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')