Van die benchmarks van Dailytech schijnt weinig te kloppen. Het is wachten tot het NDA afgelopen is en de reviews verschijnen. Dan kan je er pas echt wat over zeggen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:03 schreef dazzled het volgende:
Was het niet zo dat de nieuwe directx 10 kaarten van ati ver beneden nvidia presteren?
Nee.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:03 schreef dazzled het volgende:
Was het niet zo dat de nieuwe directx 10 kaarten van ati ver beneden nvidia presteren?
Whehe het enige spel dat ik af en toe speel is Civilization II, en dat draait prima onder Vistaquote:
Is normaal. Komt door Superfetch. Heb dit even van GoT:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:28 schreef wc-eend het volgende:
Vraagje, Vista geeft constant aan dat 50-60% van m'n fysiek geheugen verbruikt wordt in taakbeheer. Ik heb geen klachten ofzo, loopt als een trein maar bij xp was dat nooit hoog... Is dit normaal of wordt dat gefixed? Iemand?
quote:Vista's SuperFetch houdt veelgebruikte bestanden (net als z'n voorganger) in een cache (map) bij, zodat je ze de volgende keer sneller kan bereiken. Maar SuperFetch is efficienter, omdat het bijhoudt hoe vaak je bepaalde geheugenpagina's opvraagt en na verloop van tijd profielen zal opstellen van de programma's die je gebruikt (bijvoorbeeld een profiel voor programma's op weekdagen en één voor het weekend).
Wanneer je dan een geheugenintensief programma opstart dat opgeslagen geheugenpagina's opvraagt, zal SuperFetch deze zo snel mogelijk terugstoppen wanneer ze niet meer in gebruik zijn, om zo een vertraging van het lezen van de harde schijf tegen te houden, zodat wanneer je opnieuw van profiel verandert, de betreffende geheugenpagina's van dat profiel (met je veelgebruikte programma's) weer snel in het geheugen kunnen gestopt worden.
Deamon tools werkt goedquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:12 schreef ivosnivo het volgende:
Mc affee werkt niet.
Alcohol 120% werkt niet.
Partiton magic 8.0 werkt niet.
Iemand goede vervangers hiervoor?
Dan moet je ook de x32 nemen als je geen x64 hebtquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:29 schreef ivosnivo het volgende:
daemon4091-x64 geeft de volgende foutmelding:
This platform is not supported.
Even testen lijkt me het beste adviesquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:43 schreef rene29 het volgende:
Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht, en die wordt geleverd met Vista Media Center.
Dit zijn de specs:
Intel single core 1.66Ghz, 633fsb, 1Gb DDR2, 80Gb HD, on board (shared) video.
Draait dit beetje fatsoenlijk op Vista, of is het beter XP erop te installeren?
Doe er voornamelijk Photoshop en multimedia presentaties mee (slideshows met muziek)quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:44 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Even testen lijkt me het beste advies
Voor games lijkt een single core en 1 gb me wat te weinig
Standaard desktop werk moet prima lukken
Weet niet of het merk bekend is in nederland, ik woon op de Filipijnen....quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:47 schreef Netsplitter het volgende:
Welk merk en type laptop is het?
Dank voor de tip!quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:52 schreef Netsplitter het volgende:
Ah ok.
Persoonlijk zou ik het bij XP laten.
Denk niet dat Vista hier echt lekker op zal draaien.
Ja, nu nog welquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:59 schreef rene29 het volgende:
[..]
Dank voor de tip!
Aangezien Vista standaard geinstalleerd is, probeer ik dat eerst ff.
Anders gewoon een rollback naar XP.
Ps: Is Vista echt zoveel zwaarder voor een systeem?
de kunst is op met zo'n config gewoon de services uit te zetten die je echt niet gebruikt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:43 schreef rene29 het volgende:
Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht, en die wordt geleverd met Vista Media Center.
Dit zijn de specs:
Intel single core 1.66Ghz, 633fsb, 1Gb DDR2, 80Gb HD, on board (shared) video.
Draait dit beetje fatsoenlijk op Vista, of is het beter XP erop te installeren?
Ps: dit is geen laptop om te gamen.....
Die van de Sata schijven meteen even aangezet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:20 schreef Godlike02 het volgende:
http://www.tweakvista.com/VistaPerformanceTweaks.aspx
Hier staan er al veel
Het servicepack verhaal vind ik persoonlijk achterhaald.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:21 schreef rene29 het volgende:
Kijk, daar heb ik wat aan.
Heb hier niet zoveel info over Vista.
Wat mij zorgen baardt is dat bij elke nieuwe versie van Windows, het pas goed lijkt te gaan draaien na een X-aantal servicepacks....
Maw, Vista is nu (als het hetzelfde is als bij voorgaande Windows OS'en) nog iets te nieuw....
(PS heb jaren in de IT gewerkt, maar ging jaar of 4 geleden andere richting in)
en heb daarna de ontwikkelingen niet meer zo gevolgd.
Vandaar de vragen...
Maar zeer dankbaar voor de info!
Ik zal t bekijken en daarna mn bevindingen hier posten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:31 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Het servicepack verhaal vind ik persoonlijk achterhaald.
Sinds NT4 heb ik eigenlijk geen problemen gehad met pacthes en servicepacks.
Vista draaid ook prima bij mij vanaf de start maar ik wist wel zeker dat de hardware het aan kan.
Het meest vervelend op dit moment vind ik de slechte driver support van met name Nvidia en ATI.
Ik had iets meer van ze verwacht zullen we maar zeggen. Maar dat zijn geen problemen wat MS of een servicepack kunnen oplossen.
Dit ben ik niet met je eens.. True, 95 was kut tot OSR2, 98 was klote tot SE, XP tot SP2 etc... maar Vista is de eerste major release van Windows die erg goed bruikbaar is in mijn mening. Je moet wel een beetje prutsen en spelen om al je apparaten weer aan de praat te krijgen, dat vind je leuk of niet, maar het is niet instabiel of 'onaf' vind ik.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:21 schreef rene29 het volgende:
Heb hier niet zoveel info over Vista.
Wat mij zorgen baardt is dat bij elke nieuwe versie van Windows, het pas goed lijkt te gaan draaien na een X-aantal servicepacks....
Maw, Vista is nu (als het hetzelfde is als bij voorgaande Windows OS'en) nog iets te nieuw....
http://www.microsoft.com/(...)editions/choose.mspxquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:48 schreef ukga het volgende:
Sinds de dag dat ik vista (home basicja lach maar) heb, is me leven al slechter geworden.
Is er nog geen mogelijkheid op 'aero glasses' op home basic te zetten? Dan is me leven toch nog net wat beter
default 98 was prima, zolang je maar geen spellen speeldequote:Op donderdag 10 mei 2007 22:20 schreef soylent het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens.. True, 95 was kut tot OSR2, 98 was klote tot SE, XP tot SP2 etc... maar Vista is de eerste major release van Windows die erg goed bruikbaar is in mijn mening. Je moet wel een beetje prutsen en spelen om al je apparaten weer aan de praat te krijgen, dat vind je leuk of niet, maar het is niet instabiel of 'onaf' vind ik.
SP2 was juist meer impact vanwege wat aanpassingen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:41 schreef mschol het volgende:
[..]
default 98 was prima, zolang je maar geen spellen speelde
XP zelf vond ik zonder SP's ook prima (toen hij uitkwam he)
Beta 2 vond ik voor een beta ook goed draaienquote:Op donderdag 10 mei 2007 23:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
SP2 was juist meer impact vanwege wat aanpassingen.
Maar draaide al prima zonder sp of met sp1.
Maar goed, het ging over vista geloof ik
Klopt, maar let wel op dat dit maar een paar keer kan (ik dacht 2 of 3 keer).quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:17 schreef soylent het volgende:In Firefox surfen naar "c:windowssystem32cmd.exe". cmd.exe wordt nu "gedownload", in het downloadschermpje kun je deze "Open"en Vanuit cmd.exe kun je "slmgr -rearm" typen om de activatiestatus te resetten. Rebooten, nu gaat Windows klagen en logt je weer uit. Rebooten, nu doet hij het weer 30 dagen!
Was het niet zo dat USB support pas vanaf 98 SE was?quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:41 schreef mschol het volgende:
[..]
Op mijn toenmalige pc draaide 98 stabieler (ook met spellen) dan 98SE.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:41 schreef mschol het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:20 schreef Godlike02 het volgende:
http://www.tweakvista.com/VistaPerformanceTweaks.aspx
Hier staan er al veel
Een paar posts boven je?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:36 schreef joeltje het volgende:
Heeft iemand een tip voor een goed Tweak programma voor Vista? Liefst Freeware?
dus zeg maar zoiets maar dan freeware...
Vista dus.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:48 schreef joeltje het volgende:
op twekavista.com staan losse tweaks, maar je hebt ook programma's die je hard disk op fouten checken, je register fixen, temp bestanden opschonen, register defraggen etc. etc....
Dus een compleet programma zoals in mijn linkje...
Yup idd..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:37 schreef Devolution het volgende:
Was het niet zo dat USB support pas vanaf 98 SE was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |