Dus omdat heel Fok! dat doet, doe jij dat ook maar gewoon? Wat is dat voor onzin, je moet gewoon uitgaan van je eigen feiten, je eigen mening en je eigen beeld. Ik laat een Meki of een StefanP mij geen beeld vormen over een bepaald land of een bepaalde situatie hoor.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:08 schreef Seneca het volgende:
[..]
Vriend, dat is zo'n beetje wat heel Fok! hier doet. De iraanse nieuwszenders roepen dat Israel slecht is, en mensen als Meki nemen dat klakkeloos over. De amerikaanse nieuwszenders roepen dat Iran slecht is, en mensen als StefanP nemen dat weer over. Ik vraag me af waar jij je mening op baseert? Feiten?
oke dan weten we datquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus omdat heel Fok! dat doet, doe jij dat ook maar gewoon? Wat is dat voor onzin, je moet gewoon uitgaan van je eigen feiten, je eigen mening en je eigen beeld. Ik laat een Meki of een StefanP mij geen beeld vormen over een bepaald land of een bepaalde situatie hoor.
Tja, das maar net hoe je het bekijkt.quote:Op zondag 29 april 2007 19:59 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Je kent de geschiedenis niet.
Joden wonen er langer dan de arabieren.
Er hebben altijd joden gewoond in Israel.
Golda Meir zie met zoveel woorden dat Israël op terreur gebaseerd is.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Terreur indammen moet je altijd steunen.
Hoe Amerika toekijkt om een hele dorp uitmoorden voor oliepijpenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het westen die zomaar als liefdadigheid de kolonies van de hand heeft gedaan?![]()
Klopt toch ook? Wereldwijd werden de joden eeuwenlang vervolgd en als ongewenst beschouwd. Daarom vond "de wereld" dat de joden na WO2 recht hadden op een eigen staat.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Golda Meir zie met zoveel woorden dat Israël op terreur gebaseerd is.
O ja?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, das maar net hoe je het bekijkt.
De joden zijn zelf naar Egypte vertrokken toen het moeilijk werd in israël/Palestina.
Genoeg om een potje te kaarten?quote:Er zijn inderdaad enkele joden blijven wonen op een beperkt aantal plaatsen, zoals Hebron. en vast ook wel Jeruzalem.
Wat leuk, dehumanisering na de jaren dertig. Zo ongeveer het enige wat is blijven hangen van de lessen Geschiedenis, zo te zien.quote:In de jaren na de tweede wereldoorlog hebben ze zich door terrorisme een plaats veroverd in Palestina.
Dus rechtmatig wonen?
Het recht van de sterkste. Wij mensen denken dat we daar boven staan en iets beters hebben.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Klopt toch ook? Wereldwijd werden de joden eeuwenlang vervolgd en als ongewenst beschouwd. Daarom vond "de wereld" dat de joden na WO2 recht hadden op een eigen staat.
Nee.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Klopt toch ook? Wereldwijd werden de joden eeuwenlang vervolgd en als ongewenst beschouwd. Daarom vond "de wereld" dat de joden na WO2 recht hadden op een eigen staat.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Wees eens dan een vent en zeg dit dan ook bij alle Moslims topics . waar het over moslims gaat en nog veel ergere dingen worden gezet en die worden gewoon niks aan gedaan.
de filmpjes moeten gewoon blijven staan. Maar ow nee . het is negatief over Israel dus weghalen
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:35 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ben ik wel mee eens, alleen ben ik meer voor het vrije woord in dezen aangezien we nu weer te horen krijgen dat het een joods komplot is of dat ze weer worden achtergesteld. Ik heb het liefst dat ik van iemand zijn daadwerkelijke hersenspinsels te horen krijg, zodat je weet wat er leeft. (tot nu toe kwam ik er weer goed achter hoe ongelooflijk smerig er wordt aangekeken op joden, dat volksfeest in Borat's dorp zou zo weleens waar kunnen zijn)
Onder druk van Amerika moesten Engeland, Nederland, Frankrijk enzo de kolonies afstaan ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het westen die zomaar als liefdadigheid de kolonies van de hand heeft gedaan?![]()
quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:18 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
[..]
![]()
[..]
Onder druk van Amerika moesten Engeland, Nederland, Frankrijk enzo de kolonies afstaan ja.
Jij bevestigt alleen maar dat joden recht hebben op een eigen staat.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Eigen staat doen ze maar in USA want enkel daar worden ze met open armen ontvange
bron?quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee.
Golda Meir erkende dat de staat Israël gebaseerd is op terroristische daden
Misschien vond "de wereld" dat de joden recht hadden op een eigen staat
Maar "de wereld" vond ook, dat die staat zich fatsoenlijk diende te gedragen.
En helaas doet hij dat niet.
Right. Nooit gehoord van Irgun,Lehi en Haganah? Om maar eens een paar te noemen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Doen! Misschien staat er nog iets leuks op www.whatreallyhappened.com!quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:34 schreef NorthernStar het volgende:
Dehumanisatie? Ja laten we daar eens over beginnen, over hoe Palestijnen al 40+ jaar als vee worden benoemd en behandeld.
Ik weet niet waarmee ik jouw historisch besef moet vergelijken, maar ik denk dat ik mijn toevlucht moet nemen tot onbezielde voorwerpen.quote:Israel. Zoveel sympathie na de 2e WO
waar bevestig ik datquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij bevestigt alleen maar dat joden recht hebben op een eigen staat.
Je bedoelt, we hebben alles er weer bij gesleept om het maar niet over het landjepik te hoeven hebben.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
en we kunnen opnieuw beginnen met discussieren.
Zet hem dan op je eigen land.quote:Op woensdag 2 mei 2007 01:25 schreef Dubbeldrank het volgende:
Prima spul die muur, de cijfers liegen er niet om
quote:Op woensdag 2 mei 2007 01:27 schreef StefanP het volgende:
Landjepik? De Farizeeers wrijven zich in hun handen bij het zien hoe gewillig jij hun smerige linkse propaganda slikt.
http://en.wikipedia.org/w(...)n_the_Land_of_Israel
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine
Maar ach, dat zijn vast leugens!![]()
[editted]
Je hebt echt niet door dat door dit soort houdingen er nooit een einde aan het conflict komt he?quote:Op woensdag 2 mei 2007 01:27 schreef StefanP het volgende:
Landjepik? De Farizeeers wrijven zich in hun handen bij het zien hoe gewillig jij hun smerige linkse propaganda slikt.
http://en.wikipedia.org/w(...)n_the_Land_of_Israel
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine
Maar ach, dat zijn vast leugens!![]()
[edit DoG: laatste keer, als je problemen met NS hebt vecht je dat maar lekker uit via de PM of van mijn part via de telex, dat zal me echt een rotzorg zijn. ]
hangt er van af wat jij een eind vind.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je hebt echt niet door dat door dit soort houdingen er nooit een einde aan het conflict komt he?
vrede en ider een plekje waar die veilig kan wonen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hangt er van af wat jij een eind vind.
Ik glimlach om het feit dat ik iets poste waarin ik vermelde dat het verwijderen van sommige posts aanleiding zou zijn om de slachtofferrol weer in te zetten, en dat gebeurde. Vandaar dequote:Op woensdag 2 mei 2007 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah je kan wel lachen maar er worden video´s verwijderd die feiten aantonen hoe misdadig Israel is
dat moet wel van twee kanten komen hequote:Op woensdag 2 mei 2007 13:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
vrede en ider een plekje waar die veilig kan wonen.
ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is?quote:
woow stoer, je reet afvegen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:37 schreef buachaille het volgende:
Meki, ga voor de leut eens een keer naar een West Afrikaans land en probeer je te neutraliseren naturaliseren tot bijvoorbeeld een Sierra Leoner. Dat gaat niet lukken hé, daarvoor moet je zwarte Afrikaanse voorouders hebben. En ja hoor in dat land wonen niet de oorspronkelijke bewoners, het zijn allemaal voormalige Amerikanen die daar wonen, vandaar de naam Freetown zeker. Ga daar eens verontwaardigd over doen ipv je selectieve verontwaardiging aan de kant van de joden (een verontwaardiging die wordt gevoed door anti-semitische uitlatingen in een boek waar ik mijn reet aan afveeg).
ik denk dat israel vaker een constructieve poging tot vrede heeft gedaan dan de palestijnen (of andere buurlanden) tot nu toe. telkens werden verdragen afgelast door bomaanslagen of oorlogen. dat is gewoon geschiedenis.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is?![]()
Alleen als 1 partij al zich zo gedraagd zal het nooit wat worden. Het moeten er 2 zijn. Dat is juist mijn punt.
Niet het van 2 kanten, maar ik moet gelijk krijgen spel.
ik denk dat het probleem meer ligt bij de groeperingen die soms hele dorpen / volken onder dwang ondergeschikt aan zich houden. het lijkt mij dat het merendeel van de Palestijnen zijn zinnen wel heeft gezet op vrede, nu nog het lef om zich te verenigen als een stem.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat israel vaker een constructieve poging tot vrede heeft gedaan dan de palestijnen (of andere buurlanden) tot nu toe. telkens werden verdragen afgelast door bomaanslagen of oorlogen. dat is gewoon geschiedenis.
of het verstandig is om op 'palestijns land' (voorzover daar überhaupt iemand woont, het van palestijnen zou zijn en het niet allang gekocht is of veroverd na 3 oorlogen is nog niet eens zo relevant) een muur te bouwen is een tweede. gezien de noodzaak van de muur vind ik dat ze best wel wat buffergebied mogen claimen.
En jij denkt dat ik begrip heb voor die onzin die Meki hier neerzet?quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
woow stoer, je reet afvegen.![]()
zo moet er begrip van 2 kanten komen?![]()
eensch. de radicale islam weet ook daar het land volledig te ontwrichten en tegen elkaar uit te spelen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:17 schreef boyv het volgende:
[..]
ik denk dat het probleem meer ligt bij de groeperingen die soms hele dorpen / volken onder dwang ondergeschikt aan zich houden. het lijkt mij dat het merendeel van de Palestijnen zijn zinnen wel heeft gezet op vrede, nu nog het lef om zich te verenigen als een stem.
Al het land is van Israël dus het staat op eigen land, dombo.quote:
Dat is het hele probleem in de discussie. Beide patrtijen voelen zich te goed voor de ander.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:18 schreef buachaille het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik begrip heb voor die onzin die Meki hier neerzet?![]()
Dat is het dus niet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:23 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Al het land is van Israël dus het staat op eigen land, dombo.
En waar lees je dat dan? Of verzin je die onzin zelf?quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is het dus niet.
Maar jij ziet de hele wereld als land voor israel![]()
Zonder die video´s weten jullie niks van Israel zijn nazipraktijken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik glimlach om het feit dat ik iets poste waarin ik vermelde dat het verwijderen van sommige posts aanleiding zou zijn om de slachtofferrol weer in te zetten, en dat gebeurde. Vandaar de![]()
En wat betreft jouw opmerking, je kan net zoveel filmpjes erneer pleuren van misdadigheden die de Palestijnen/ arbieren berokkenen, sterker nog, dat is nog makkelijker.
Maar beste Meki, WE DONT GIVE A DAMN, er gebeuren CONTSTANT shitty dingen op de wereld. Als we alleen maar die ellende zouden zien dan zouden we allemaal zelfmoord plegen. En ja, we WETEN dat er mistanden gebeuren maar dat is de MENS eigen en niet alleen de JOOD.
peace
Je bedoelt Liberia!quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:37 schreef buachaille het volgende:
Meki, ga voor de leut eens een keer naar een West Afrikaans land en probeer je te neutraliseren naturaliseren tot bijvoorbeeld een Sierra Leoner. Dat gaat niet lukken hé, daarvoor moet je zwarte Afrikaanse voorouders hebben. En ja hoor in dat land wonen niet de oorspronkelijke bewoners, het zijn allemaal voormalige Amerikanen die daar wonen, vandaar de naam Freetown zeker. Ga daar eens verontwaardigd over doen ipv je selectieve verontwaardiging aan de kant van de joden (een verontwaardiging die wordt gevoed door anti-semitische uitlatingen in een boek waar ik mijn reet aan afveeg).
niet alleen ik denk dat maar ook jij weet dat dat niet waar is.quote:Op zondag 29 april 2007 11:54 schreef Meki het volgende:
en niet alleen dat. Israel is constant bezig met hitlerpraktijken
Nee, de joden verzinnen dat.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:44 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En waar lees je dat dan? Of verzin je die onzin zelf?
Ik kan me nog dat filmpje herinneren waar ze gasten met een steen een arm doormidden braken, dat vond ik wel genoegquote:Op donderdag 3 mei 2007 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Zonder die video´s weten jullie niks van Israel zijn nazipraktijken.
en dus kunnen jullie doorslapen
daarom maak ik jullie wakker met die video´s
Null and Void.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:23 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Al het land is van Israël dus het staat op eigen land, dombo.
Het probleem van mensen zoals jij is dat men niet in hun eerste leugen gestikt is. Over welke ethnische zuivering heb jij het, er wonen dik 1 miljoen islamitische arabieren in Israel! Geloof me, die hebben het heus niet altijd even gemakkelijk maar ze willen voor geen goud weg.quote:Op donderdag 3 mei 2007 06:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Null and Void.
Het probleem van Israel, tenminste van de gestoorden, er zijn ook normale mensen maar die hun stem wordt niet gehoord, het probleem is dat ze wel het land willen, maar niet de mensen. Dat kan alleen maar als je etnisch gaat zuiveren. Een hele bevolking het leven zo miserabel maken in de hoop dat ze vertrekken bijvoorbeeld. Of het land stukje bij beetje annexeren, en dan net doen of niemand het merkt.
Het cynische is dat ze in dit proces zichzelf zo hebben beschadigd dat inmiddels meer mensen vertrekken uit Israel dan erbij komen. De hele politiek en overheid is tot in de grond gecorrumpeerd en met het beleid van apartheid is men zelf geworden tot wat men het meest haatte.
Als Zuid-Afrika kan rehabiliteren kan Israel het natuurlijk ook. Maar men, voornamelijk de elite en de extremisten, wil het bezette land niet opgeven. En daarvoor moeten niet alleen de Palestijnen voor bloeden, ook de normale en gematigde Israeli die allang een oplossing wil heeft geen keus dan meegaan in de gekte. Of vertrekken, wat velen dan ook doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |