Mag ik enkele pogingen wagen?quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:28 schreef retteketet het volgende:
er is geen plaats ter wereld waar joden minder veilig zijn dan in Israël.
Omdraaien = en maar afvragen waarom de Israeli's muren bouwenquote:Op zaterdag 28 april 2007 16:51 schreef dvdfreak het volgende:
En maar afvragen waarom mensen zich opblazen
Typisch Amerikaans natuurlijk weer om iemands land toe te eigenen omdat ze in jouw ogen barbaars zijn. Ging dat destijds met de Indianen ook niet zo? Dat land is gewoon niet van jou, welk excuus je er ook voor verzint. Ik ben over het algemeen pro-Israel, maar met dit soort acties wekken ze bij mij in ieder geval een hoop sympathie voor de Palestijnen zeg.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:00 schreef StefanP het volgende:
Goeie zaak, voor mijn part eigenen ze zich het hele Midden Oosten toe. Weg met die barbaarse Arabieren. Joden zijn tenminste in staat om iets te bereiken op economisch, wetenschappelijk of cultureel gebied en hangen niet zo'n middeleeuws geloof aan dat als hoogste doel heeft om de rest van de wereld te onderwerpen.
De Palestijnen hebben het aan zichzelf te danken dat die muur er staat. Misschien dat ze de volgende keer nadenken voordat ze met bomgordels Israelische bussen betreden.
Je doet maar.quote:
Het land is IMO ook niet van de Palestijnen, de Joden waren er veel eerder en omdat ze barbaars waren in de ogen van de Arabieren vonden ze het geoorlooft het land af te pakken en de Joden te verdrijven.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:41 schreef Seneca het volgende:
[..]
Typisch Amerikaans natuurlijk weer om iemands land toe te eigenen omdat ze in jouw ogen barbaars zijn. Ging dat destijds met de Indianen ook niet zo? Dat land is gewoon niet van jou, welk excuus je er ook voor verzint. Ik ben over het algemeen pro-Israel, maar met dit soort acties wekken ze bij mij in ieder geval een hoop sympathie voor de Palestijnen zeg.
De opperbevelhebber van de Amerikaanse luchtmacht was nota bene een Arabierquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:00 schreef StefanP het volgende:
Goeie zaak, voor mijn part eigenen ze zich het hele Midden Oosten toe. Weg met die barbaarse Arabieren. Joden zijn tenminste in staat om iets te bereiken op economisch, wetenschappelijk of cultureel gebied en hangen niet zo'n middeleeuws geloof aan dat als hoogste doel heeft om de rest van de wereld te onderwerpen.
Nee, hoor. Eeuwenlang waren de islamitische landen een veilige haven voor joden, en zo ging het ook in Palestina. Jammer dat de zionistische immigranten destijds geen genoegen namen met vreedzame coëxistentie.quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:02 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Het land is IMO ook niet van de Palestijnen, de Joden waren er veel eerder en omdat ze barbaars waren in de ogen van de Arabieren vonden ze het geoorlooft het land af te pakken en de Joden te verdrijven.
In a sense ben ik het dus met je eens![]()
Ojee, kritiek op Israel.. Snel de kop indrukken..quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:16 schreef lionsguy18 het volgende:
En wat moeten we met dit onderwerp?
Slotje!
Aha, de Amerikaanse manier van problemen ''oplossen'', (quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:00 schreef StefanP het volgende:
Goeie zaak, voor mijn part eigenen ze zich het hele Midden Oosten toe. Weg met die barbaarse Arabieren.
Zouden ze het afgekeken hebben van de immer goed functionerende Chinese muur, of, de muur in Berlijn, of, de muur tussen Mexico en de VS, of, de muur tussen Noord- en Zuid-Korea, of, de apartheid in Zuid-Afrika?quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:02 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Omdraaien = en maar afvragen waarom de Israeli's muren bouwen
zucht![]()
Er zijn wel wat meer muren te vinden: een binnenmuur, een buitenmuur, de Febo, Rabobank. U name it.quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zouden ze het afgekeken hebben van de immer goed functionerende Chinese muur, of, de muur in Berlijn, of, de muur tussen Mexico en de VS, of, de muur tussen Noord- en Zuid-Korea, of, de apartheid in Zuid-Afrika?
Goh, eigenlijk nogal wat muren hier daar zeg.
quote:Op zondag 29 april 2007 01:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Die muur is er natuurlijk niet voor niks. Als de palestijnen nou eerst eens zouden ophouden met zichzelf opblazen.
Nou ja, het land is ook niet van de Joden. De Kanaanieten waren er veel eerder en omdat ze barbaars waren in de ogen van de Joden vonden ze het geoorloofd het land af te pakken en de Kanaanieten te verdrijven.quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:02 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Het land is IMO ook niet van de Palestijnen, de Joden waren er veel eerder en omdat ze barbaars waren in de ogen van de Arabieren vonden ze het geoorlooft het land af te pakken en de Joden te verdrijven.
In a sense ben ik het dus met je eens![]()
Nee, dat zie je verkeerd. God wees het aan. Jammer voor de Kanaänieten, maar ja, Gods wil, hè.quote:Op zondag 29 april 2007 01:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nou ja, het land is ook niet van de Joden. De Kanaanieten waren er veel eerder en omdat ze barbaars waren in de ogen van de Joden vonden ze het geoorloofd het land af te pakken en de Kanaanieten te verdrijven.
Ik kan denk ik wel een paar plaatsen noemen. Waarom denk je bijv. dat de 'bloeiende' joodse populatie in Iran binnen 50 jaar is gekrompen tot de grootte van een dorpje als putten?quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:28 schreef retteketet het volgende:
blahbraak, want er is geen plaats ter wereld waar joden minder veilig zijn dan in Israël.
Eeuwenlang hebben de joden in ghetto's moeten leven, zowel in arabische als in westerse landen. Dat was alleen een vreedzame coëxistentie bij vrede en welvaart. Viel er één kleine voorwaarde weg dan waren de inwoners van de ghetto's als eerste de gebeten hond.quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:09 schreef retteketet het volgende:
[..]
Nee, hoor. Eeuwenlang waren de islamitische landen een veilige haven voor joden, en zo ging het ook in Palestina. Jammer dat de zionistische immigranten destijds geen genoegen namen met vreedzame coëxistentie.
Een tumor is een orgaan?? En dat moet bestreden worden door een kosmisch chirug?quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:47 schreef Kees22 het volgende:
Als je staten kunt vergelijken met organen, heeft de staat Israël alle kenmerken van een kwaadaardige en dodelijke tumor. Dit zijn van die momenten dat ik zou willen dat er een kosmische chirurg bestond. Die met snijden, bestralen of medicijnen een remedie kon toepassen.
Helaas, helaas.
Da's niet moeilijk natuurlijk. Die muur zo lang bouwen als nodig is. Je eigen staat en veiligheid gaat voor.quote:Op zondag 29 april 2007 10:08 schreef boyv het volgende:
even mijn op:
Nu rest dus de vraag, wat zou jij doen op de positie als staatshoofd van Israel?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Er is teveel haat in de wereld jegens het joodse volk om zomaar met een rationele oplossing te komen.
Door het ontstaan van Israël. Waarom zou Iran onvriendelijk zijn ten opzichte van joden? Voor de joodse gemeenschap is zelfs een aantal parlementszetels vrijgehouden.quote:Op zondag 29 april 2007 09:50 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik kan denk ik wel een paar plaatsen noemen. Waarom denk je bijv. dat de 'bloeiende' joodse populatie in Iran binnen 50 jaar is gekrompen tot de grootte van een dorpje als putten?
Wat een onzin. De islamitische wereld en Nederland waren tijdenlang hèt toevluchtsoord bij uitstek voor joden, omdat ze er niet werden vervolgd vanwege hun religie.quote:Eeuwenlang hebben de joden in ghetto's moeten leven, zowel in arabische als in westerse landen. Dat was alleen een vreedzame coëxistentie bij vrede en welvaart. Viel er één kleine voorwaarde weg dan waren de inwoners van de ghetto's als eerste de gebeten hond.
maar nu staat er wel een muur om die 'ghetto' heen, ter bescherming van de grotere ghetto die zich buiten vormt.quote:Op zondag 29 april 2007 09:54 schreef buachaille het volgende:
[..]
Eeuwenlang hebben de joden in ghetto's moeten leven, zowel in arabische als in westerse landen. Dat was alleen een vreedzame coëxistentie bij vrede en welvaart. Viel er één kleine voorwaarde weg dan waren de inwoners van de ghetto's als eerste de gebeten hond.
De Israeliers leven overigens nu nog in een ghetto.
whatta fuck? wat moet dat voorstellen?quote:
Dat betekent dat je Palestina mag bezetten en onderdrukken, want er zijn toch genoeg landen waar ze Arabisch spreken. Ja, ik weet het, het klinkt niet erg logisch, laat staan rechtvaardig, maar we bevinden ons nu natuurlijk in de wonderlijke wereld van het rechts-realisme.quote:Op zondag 29 april 2007 11:09 schreef persian2008 het volgende:
[..]
whatta fuck? wat moet dat voorstellen?
Daar is volgens jou alles toe te herleiden, he?quote:
veel landen ontkennen het bestaan van israelquote:Op zondag 29 april 2007 11:31 schreef Monidique het volgende:
Wat?
Daarin is het natuurlijk niet het enige land. Maar wat zegt dat?quote:Op zondag 29 april 2007 11:33 schreef persian2008 het volgende:
[..]
veel landen ontkennen het bestaan van israel
niet het enige? israel is het enige illegale land.quote:Op zondag 29 april 2007 11:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarin is het natuurlijk niet het enige land. Maar wat zegt dat?
door alle moslimlanden.quote:Op zondag 29 april 2007 11:37 schreef Monidique het volgende:
En hoe maakt dat Israël illegaal? Volgens wat? De Statuten van Gaia?
Er zijn landen die vredesverdragen hebben met Israël, die zullen het toch wel erkennen? Daarnaast, de opvatting van islamitische dictaturen is niet per se Gods woord.quote:
jah westerse landen hebben vredesverdragen met israel. sorry dat ik dit moet zeggen maar israel is een kanker voor het midden oosten. alle ellende komt van israel en het westen.quote:Op zondag 29 april 2007 11:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er zijn landen die vredesverdragen hebben met Israël, die zullen het toch wel erkennen? Daarnaast, de opvatting van islamitische dictaturen is niet per se Gods woord.
Islamitische landen ook.quote:Op zondag 29 april 2007 11:42 schreef persian2008 het volgende:
[..]
jah westerse landen hebben vredesverdragen met israel.
noem er eentje op.quote:
tjongejonge, zo'n klein landje die kennelijk de dienst uitmaakt aldaar? geloof je het zelf?quote:Op zondag 29 april 2007 11:42 schreef persian2008 het volgende:
[..]
jah westerse landen hebben vredesverdragen met israel. sorry dat ik dit moet zeggen maar israel is een kanker voor het midden oosten. alle ellende komt van israel en het westen.
hoe bedoel je? ze kunnen alleen met kleine landen als palestina en libanon vechten.quote:Op zondag 29 april 2007 11:48 schreef fokje het volgende:
[..]
tjongejonge, zo'n klein landje die kennelijk de dienst uitmaakt aldaar? geloof je het zelf?
en niet alleen dat. Israel is constant bezig met hitlerpraktijkenquote:Op zondag 29 april 2007 11:42 schreef persian2008 het volgende:
[..]
jah westerse landen hebben vredesverdragen met israel. sorry dat ik dit moet zeggen maar israel is een kanker voor het midden oosten. alle ellende komt van israel en het westen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |