abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 april 2007 @ 16:51:43 #1
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_48808464
Israël gaat opnieuw Palestijnse landbouwgrond confisqueren voor de bouw van de enorme afscheiding die het in de bezette gebieden neerzet. De strijdkrachten dragen het betrokken dorp Bardaleh op 24 hectare vrij te maken voor de bouw van de muur.

Dit staat in een zaterdag openbaar geworden document. Bardaleh ligt in het noordoosten van de bezette Westelijke Jordaanoever.

De bezettingsmacht geeft veiligheidsredenen op als reden voor de overname van het stuk grond. Israël stelt dat door de barrière tussen Israël en de Westelijke Jordaanoever terroristen worden tegengehouden.

De afscheiding is in 2004 door het Internationaal Gerechtshof als illegaal bestempeld. Ze isoleert Palestijnen en voegt bezet land en waterbronnen bij de staat Israël, aldus het hof.

bron FP
En maar afvragen waarom mensen zich opblazen
pi_48808536
Tja, als ze zichzelf niet steeds hadden opgeblazen had de muur niet nodig geweest en had Israel zich niet hoeven te beschermen. Dit konden de Palestijnen niet garanderen en was Israel genoodzaakt de muur neer te zetten en dat heeft zeker geholpen; sinds de muur zijn er veeeeel minder zelfmoordaanslagen.
pi_48810490
Vruchtbare grond? Hebben palestijnen vruchtbare grond?
Ik geloof er niets van.
En wat moeten we met dit onderwerp?
Slotje!
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_48810730
Een noodgreep van de Israëliërs, om de Israëlische droom (of liever gezegd, de Israëlische nachtmerrie) nog even in stand te houden. Het mag niet baten, want Israël loopt leeg. Het zionisme bloedt als het ware dood. Dat is niet zo gek, want er is geen plaats ter wereld waar joden minder veilig zijn dan in Israël.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48810750
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:28 schreef retteketet het volgende:
er is geen plaats ter wereld waar joden minder veilig zijn dan in Israël.
Mag ik enkele pogingen wagen?
pi_48811367
Goeie zaak, voor mijn part eigenen ze zich het hele Midden Oosten toe. Weg met die barbaarse Arabieren. Joden zijn tenminste in staat om iets te bereiken op economisch, wetenschappelijk of cultureel gebied en hangen niet zo'n middeleeuws geloof aan dat als hoogste doel heeft om de rest van de wereld te onderwerpen.

De Palestijnen hebben het aan zichzelf te danken dat die muur er staat. Misschien dat ze de volgende keer nadenken voordat ze met bomgordels Israelische bussen betreden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_48811405
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 16:51 schreef dvdfreak het volgende:

En maar afvragen waarom mensen zich opblazen
Omdraaien = en maar afvragen waarom de Israeli's muren bouwen

zucht
pi_48811464
Kan in het centrale topic lijkt mij ?

Is er trouwens een andere bron dat ANP ? Zie nog niks op internationale sites ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:09:58 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_48811593
Laat ze maar de klere krijgen!
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_48812497
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:00 schreef StefanP het volgende:
Goeie zaak, voor mijn part eigenen ze zich het hele Midden Oosten toe. Weg met die barbaarse Arabieren. Joden zijn tenminste in staat om iets te bereiken op economisch, wetenschappelijk of cultureel gebied en hangen niet zo'n middeleeuws geloof aan dat als hoogste doel heeft om de rest van de wereld te onderwerpen.

De Palestijnen hebben het aan zichzelf te danken dat die muur er staat. Misschien dat ze de volgende keer nadenken voordat ze met bomgordels Israelische bussen betreden.
Typisch Amerikaans natuurlijk weer om iemands land toe te eigenen omdat ze in jouw ogen barbaars zijn. Ging dat destijds met de Indianen ook niet zo? Dat land is gewoon niet van jou, welk excuus je er ook voor verzint. Ik ben over het algemeen pro-Israel, maar met dit soort acties wekken ze bij mij in ieder geval een hoop sympathie voor de Palestijnen zeg.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_48812655
Als je staten kunt vergelijken met organen, heeft de staat Israël alle kenmerken van een kwaadaardige en dodelijke tumor. Dit zijn van die momenten dat ik zou willen dat er een kosmische chirurg bestond. Die met snijden, bestralen of medicijnen een remedie kon toepassen.
Helaas, helaas.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48812957
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mag ik enkele pogingen wagen?
Je doet maar.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48813103
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

Typisch Amerikaans natuurlijk weer om iemands land toe te eigenen omdat ze in jouw ogen barbaars zijn. Ging dat destijds met de Indianen ook niet zo? Dat land is gewoon niet van jou, welk excuus je er ook voor verzint. Ik ben over het algemeen pro-Israel, maar met dit soort acties wekken ze bij mij in ieder geval een hoop sympathie voor de Palestijnen zeg.
Het land is IMO ook niet van de Palestijnen, de Joden waren er veel eerder en omdat ze barbaars waren in de ogen van de Arabieren vonden ze het geoorlooft het land af te pakken en de Joden te verdrijven.

In a sense ben ik het dus met je eens
pi_48813288
quote:
De opperbevelhebber van de Amerikaanse luchtmacht was nota bene een Arabier
pi_48813321
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:02 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Het land is IMO ook niet van de Palestijnen, de Joden waren er veel eerder en omdat ze barbaars waren in de ogen van de Arabieren vonden ze het geoorlooft het land af te pakken en de Joden te verdrijven.

Nee, hoor. Eeuwenlang waren de islamitische landen een veilige haven voor joden, en zo ging het ook in Palestina. Jammer dat de zionistische immigranten destijds geen genoegen namen met vreedzame coëxistentie.
pi_48813685
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:16 schreef lionsguy18 het volgende:

En wat moeten we met dit onderwerp?
Slotje!
Ojee, kritiek op Israel.. Snel de kop indrukken.. !
quote:
Goeie zaak, voor mijn part eigenen ze zich het hele Midden Oosten toe. Weg met die barbaarse Arabieren.
Aha, de Amerikaanse manier van problemen ''oplossen'', ( ) succes gegarandeerd zoals we kunnen zien in Irak en Afghanistan..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 28 april 2007 @ 20:36:20 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48814066
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:02 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Omdraaien = en maar afvragen waarom de Israeli's muren bouwen

zucht
Zouden ze het afgekeken hebben van de immer goed functionerende Chinese muur, of, de muur in Berlijn, of, de muur tussen Mexico en de VS, of, de muur tussen Noord- en Zuid-Korea, of, de apartheid in Zuid-Afrika?

Goh, eigenlijk nogal wat muren hier daar zeg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_48821593
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zouden ze het afgekeken hebben van de immer goed functionerende Chinese muur, of, de muur in Berlijn, of, de muur tussen Mexico en de VS, of, de muur tussen Noord- en Zuid-Korea, of, de apartheid in Zuid-Afrika?

Goh, eigenlijk nogal wat muren hier daar zeg.
Er zijn wel wat meer muren te vinden: een binnenmuur, een buitenmuur, de Febo, Rabobank. U name it.
  Donald Duck held zondag 29 april 2007 @ 01:03:09 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48821649
Die muur is er natuurlijk niet voor niks. Als de palestijnen nou eerst eens zouden ophouden met zichzelf opblazen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48821978
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Die muur is er natuurlijk niet voor niks. Als de palestijnen nou eerst eens zouden ophouden met zichzelf opblazen.
pi_48822061
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:02 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Nou ja, het land is ook niet van de Joden. De Kanaanieten waren er veel eerder en omdat ze barbaars waren in de ogen van de Joden vonden ze het geoorloofd het land af te pakken en de Kanaanieten te verdrijven.

People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_48822102
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nou ja, het land is ook niet van de Joden. De Kanaanieten waren er veel eerder en omdat ze barbaars waren in de ogen van de Joden vonden ze het geoorloofd het land af te pakken en de Kanaanieten te verdrijven.
Nee, dat zie je verkeerd. God wees het aan. Jammer voor de Kanaänieten, maar ja, Gods wil, hè.
pi_48822466
Heeft Bardaleh nog het recht bezwaar aan te tekenen tegen dit bevel?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_48825987
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:28 schreef retteketet het volgende:
blahbraak, want er is geen plaats ter wereld waar joden minder veilig zijn dan in Israël.
Ik kan denk ik wel een paar plaatsen noemen. Waarom denk je bijv. dat de 'bloeiende' joodse populatie in Iran binnen 50 jaar is gekrompen tot de grootte van een dorpje als putten?

Toevoeging; laat maar in een ander topic schrijf je dat Israel van de kaart geveegd moet worden, het interesseert je dus toch niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door buachaille op 29-04-2007 10:09:44 ]
pi_48826034
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:09 schreef retteketet het volgende:

[..]

Nee, hoor. Eeuwenlang waren de islamitische landen een veilige haven voor joden, en zo ging het ook in Palestina. Jammer dat de zionistische immigranten destijds geen genoegen namen met vreedzame coëxistentie.
Eeuwenlang hebben de joden in ghetto's moeten leven, zowel in arabische als in westerse landen. Dat was alleen een vreedzame coëxistentie bij vrede en welvaart. Viel er één kleine voorwaarde weg dan waren de inwoners van de ghetto's als eerste de gebeten hond.

De Israeliers leven overigens nu nog in een ghetto.
  zondag 29 april 2007 @ 10:02:44 #26
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_48826114
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:47 schreef Kees22 het volgende:
Als je staten kunt vergelijken met organen, heeft de staat Israël alle kenmerken van een kwaadaardige en dodelijke tumor. Dit zijn van die momenten dat ik zou willen dat er een kosmische chirurg bestond. Die met snijden, bestralen of medicijnen een remedie kon toepassen.
Helaas, helaas.
Een tumor is een orgaan?? En dat moet bestreden worden door een kosmisch chirug?
Lijkt m e handig dat je met zo'n overvloed aan kennis je maar niet aan zulke kwesties waagt.
pi_48826180
even mijn op:

Hoewel het negatief klinkt, heeft het bouwen van deze muur / verdediging toch weldegelijk (positief) effect op het aantal terroristische aanvallen in Israel. Het verbaast mij ook niet dat ze de bouw ervan doorzetten, na vele aanslagen en doden, het is immers een werken middel. Bovendien, zoals ze over zelfmoordterroristen wel zeggen; een kat in het nauw maakt rare sprongen.

De muur heeft natuurlijk ook een keerzijde en dat gaat vooral op voor het Palestijnse volk.

Nu rest dus de vraag, wat zou jij doen op de positie als staatshoofd van Israel?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Er is teveel haat in de wereld jegens het joodse volk om zomaar met een rationele oplossing te komen.
pi_48826233
En dan nog, die muur is ook van de Palestijnen. Hij beschermt ze immers tegen zichzelf of tegen radicale krachten in de samenleving. Kan me dus voorstellen dat Israel die muur express op Palestijns gebied bouwt om zich te beschermen tegen 'gezeik' mocht die 'muur' (eigenlijk net zo'n hek als ze in Australie tegen kangaroe's hebben) in de toekomst ooit weer afgebroken moeten worden.
  Donald Duck held zondag 29 april 2007 @ 10:14:33 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48826257
quote:
Op zondag 29 april 2007 10:08 schreef boyv het volgende:
even mijn op:

Nu rest dus de vraag, wat zou jij doen op de positie als staatshoofd van Israel?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Er is teveel haat in de wereld jegens het joodse volk om zomaar met een rationele oplossing te komen.
Da's niet moeilijk natuurlijk. Die muur zo lang bouwen als nodig is. Je eigen staat en veiligheid gaat voor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48826290
quote:
Op zondag 29 april 2007 09:50 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik kan denk ik wel een paar plaatsen noemen. Waarom denk je bijv. dat de 'bloeiende' joodse populatie in Iran binnen 50 jaar is gekrompen tot de grootte van een dorpje als putten?
Door het ontstaan van Israël. Waarom zou Iran onvriendelijk zijn ten opzichte van joden? Voor de joodse gemeenschap is zelfs een aantal parlementszetels vrijgehouden.
quote:
Eeuwenlang hebben de joden in ghetto's moeten leven, zowel in arabische als in westerse landen. Dat was alleen een vreedzame coëxistentie bij vrede en welvaart. Viel er één kleine voorwaarde weg dan waren de inwoners van de ghetto's als eerste de gebeten hond.
Wat een onzin. De islamitische wereld en Nederland waren tijdenlang hèt toevluchtsoord bij uitstek voor joden, omdat ze er niet werden vervolgd vanwege hun religie.
pi_48826575
quote:
Op zondag 29 april 2007 09:54 schreef buachaille het volgende:

[..]

De Israeliers leven overigens nu nog in een ghetto.
maar nu staat er wel een muur om die 'ghetto' heen, ter bescherming van de grotere ghetto die zich buiten vormt.
  zondag 29 april 2007 @ 10:39:41 #32
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48826658
Dat krijg je ervan als je de Zionisten de zee in wilt drijven.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48827142
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_48827234
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:05 schreef Timmehhh het volgende:
[afbeelding]
whatta fuck? wat moet dat voorstellen?
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
pi_48827277
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:09 schreef persian2008 het volgende:

[..]

whatta fuck? wat moet dat voorstellen?
Dat betekent dat je Palestina mag bezetten en onderdrukken, want er zijn toch genoeg landen waar ze Arabisch spreken. Ja, ik weet het, het klinkt niet erg logisch, laat staan rechtvaardig, maar we bevinden ons nu natuurlijk in de wonderlijke wereld van het rechts-realisme.
pi_48827495
quote:
Op zondag 29 april 2007 10:16 schreef retteketet het volgende:

[..]

Door het ontstaan van Israël.
Daar is volgens jou alles toe te herleiden, he?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_48827732
lol israel is de enige land in de wereld dat ontkend wordt door landen.
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
pi_48827752
Wat?
pi_48827799
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:31 schreef Monidique het volgende:
Wat?
veel landen ontkennen het bestaan van israel
pi_48827809
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:33 schreef persian2008 het volgende:

[..]

veel landen ontkennen het bestaan van israel
Daarin is het natuurlijk niet het enige land. Maar wat zegt dat?
pi_48827851
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daarin is het natuurlijk niet het enige land. Maar wat zegt dat?
niet het enige? israel is het enige illegale land.
pi_48827906
Ik weet niet precies wat je met het ontkennen van een land bedoelt, maar landen als Taiwan, Palestina, het Emiraat van Irak, of Somaliland worden ook niet door alle landen erkend. Dan heb ik het nog niet eens over dat boorplatform op de Noordzee of Monidiqië.

En hoe maakt dat Israël illegaal? Volgens wat? De Statuten van Gaia?
pi_48827952
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:37 schreef Monidique het volgende:

En hoe maakt dat Israël illegaal? Volgens wat? De Statuten van Gaia?
door alle moslimlanden.
pi_48827985
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:39 schreef persian2008 het volgende:

[..]

door alle moslimlanden.
Er zijn landen die vredesverdragen hebben met Israël, die zullen het toch wel erkennen? Daarnaast, de opvatting van islamitische dictaturen is niet per se Gods woord.
pi_48828037
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er zijn landen die vredesverdragen hebben met Israël, die zullen het toch wel erkennen? Daarnaast, de opvatting van islamitische dictaturen is niet per se Gods woord.
jah westerse landen hebben vredesverdragen met israel. sorry dat ik dit moet zeggen maar israel is een kanker voor het midden oosten. alle ellende komt van israel en het westen.
pi_48828051
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:42 schreef persian2008 het volgende:

[..]

jah westerse landen hebben vredesverdragen met israel.
Islamitische landen ook.
pi_48828064
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Islamitische landen ook.
noem er eentje op.
pi_48828185
quote:

[..]

jah westerse landen hebben vredesverdragen met israel. sorry dat ik dit moet zeggen maar israel is een kanker voor het midden oosten. alle ellende komt van israel en het westen.
tjongejonge, zo'n klein landje die kennelijk de dienst uitmaakt aldaar? geloof je het zelf?
pi_48828253
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:48 schreef fokje het volgende:

[..]

tjongejonge, zo'n klein landje die kennelijk de dienst uitmaakt aldaar? geloof je het zelf?
hoe bedoel je? ze kunnen alleen met kleine landen als palestina en libanon vechten.
pi_48828327
quote:

[..]

en niet alleen dat. Israel is constant bezig met hitlerpraktijken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')