Lief.quote:Op zondag 29 april 2007 11:31 schreef Monidique het volgende:
Jawel.
http://www2.vrtnieuws.net(...)itenland/070429_Maliquote:Malinezen kiezen een nieuwe president
zo 29/04/07 - In het West-Afrikaanse land Mali worden presidentsverkiezingen gehouden. Zittend president Amadou Toumani Touré is de grote favoriet om zichzelf op te volgen.
Mali is een van de armste landen ter wereld. Het land is de op twee na grootste goudproducent van Afrika, maar de meerderheid van de Malinezen leeft van de landbouw. Vooral de katoenteelt is belangrijk.
Het land heeft te kampen met een groot werkloosheidsprobleem. Veel jongeren proberen dan ook naar Europa te reizen, in de hoop daar een betere toekomst te vinden.
Het beleid van Touré heeft niet echt oplossingen aangebracht voor de gigantische economische problemen van Mali, maar net als zijn voorganger Alpha Oumar Konaré heeft hij de verdienste dat het land een relatief stabiele democratie is geworden.
Acht kandidaten
De Malinezen hebben de keuze tussen acht kandidaten, van wie er zes ook hebben deelgenomen aan de vorige presidentsverkiezingen, vijf jaar geleden.
Zittend president Amadou Toumani Touré lijkt favoriet om zichzelf op te volgen. De voormalige generaal is vrij populair wegens zijn rol bij het omverwerpen van de militaire dictatuur van Moussa Traore in 1991. Touré wordt gesteund door een 30-tal partijen.
De enige uitdager van betekenis is parlementsvoorzitter Ibrahim Boubakar Keita. Bij de vorige verkiezingen eindigde hij op derde plaats. Goed bestuur en economische relance zijn zijn belangrijkste programmapunten.
Bier drinken doe je niet, over die andere twee kan ik niet oordelen.quote:Op zondag 29 april 2007 11:47 schreef Sidekick het volgende:
Ben ik te laat?
Klopt, sterker nog, het is mijn vakquote:
3 PvdA'ers in deze uitzendingquote:Ahmed Marcouch (Beni-Boughafer (Marokko), 1969) is een Nederlands politicus voor de Partij van de Arbeid.
Valt ook helemaal niet op.quote:Op zondag 29 april 2007 12:12 schreef pberends het volgende:
[..]
3 PvdA'ers in deze uitzending. Tering zeg. Stond niet eens in de nieuwsbrief.
3 PvdA'ers een keertje boeit me niet echt, maar het is al tien weken achter elkaar minstens 1 PvdA'er. Andere partijen zijn amper te bekennen.quote:Op zondag 29 april 2007 12:15 schreef CheatFag het volgende:
[..]
Valt ook helemaal niet op.
Wat een lulverhaal trouwens van die Marcouch. Die vent zit echt de boel te belazeren.
Volgens mij had hij het hele verhaaltje ingestudeerd. Een beetje met 'onze voorvaders die voor vrijheden hebben gevochten' aankomen. Nee lul, dat zijn niet jouw voorvaders.quote:Op zondag 29 april 2007 12:19 schreef pberends het volgende:
Marcouch heeft een typisch lulverhaal dat geen zoden aan de dijk zet.
Onafhankelijke commissies kunnen slechts door derden geintroduceerd worden.quote:Op zondag 29 april 2007 12:23 schreef kLowJow het volgende:
Onafhankelijke commissie meldt zich.
Ja, over welke voorvaders had die mongool hetquote:Op zondag 29 april 2007 12:24 schreef CheatFag het volgende:
[..]
Volgens mij had hij het hele verhaaltje ingestudeerd. Een beetje met 'onze voorvaders die voor vrijheden hebben gevochten' aankomen. Nee lul, dat zijn niet jouw voorvaders.
In elk geval wel mooi om te zien hoe de media in paniek zijn om de neergang van de PvdA. Men weet bij de publieke omroep ook dondersgoed dat hun dagen geteld zijn als de PvdA tenonder gaat.
Schiet eens even op dan, ik wacht.quote:Op zondag 29 april 2007 12:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Onafhankelijke commissies kunnen slechts door derden geintroduceerd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |