Nope, geen touchscreen...quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:59 schreef Skorpija het volgende:
Zit er op de N95 een touchscreen?
Ik kon dit nergens vinden...
Ja hoor. Het enige jammere is dat je de items niet in categoriën zoals werk en privé kunt plaatsen. Wel ideaal om te synchen met iCal en address book (en ongetwijfeld ook met Outlook).quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:04 schreef Whizzkith het volgende:
Werkt de kalender een beetje lekker?
Ik kreeg de keren dat ik het probeerde wel vrij snel een GPS-lock (maar dan Instrumenten > GPSggvns, aangezien ik er nog geen geheugenkaart in heb zitten en dus nog geen gebruik kan maken van de Maploader).quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:00 schreef CraZaay het volgende:
Ik heb geen probleem met het internetten, maar een GPS-fix krijgen is een unicum en er zit (net zoals bij velen) teveel speling op de slider. Die speling is irritant, en daarom ga ik 'm denk ik terugsturen (omruilen voor een andere). Als die dezelfde GPS-problemen heeft dan krijgen ze 'm weer terug en mogen ze 'm houden.
Duur toestel met veel features waar ik best voor wil betalen, maar dan moeten ze wel werken. De N95 is géén uitontwikkeld product.
Eén dag? Pfffquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:20 schreef Gizmore het volgende:
Ik heb m vanaf afgelopen maandagHij bevalt me tot nu toe uitstekend, alleen het valt een beetje tegen hoe lang de batterij meegaat als je m veel gebruikt. Maar als je gewoon af en toe belt, muziek luistert, houdt ie het in ieder geval wel een dag vol denk ik.
Maximaalquote:
quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:40 schreef Whizzkith het volgende:
Ik wil hem over een maand of een/twee ook nemen bij verlenging abbo... Vooral om de WiFi en GPS
Ben wel benieuwd dus naar ervaringen
Ook daarna haal je niet langer dan 24 uur als je een half uur browsed, GPS een half uur aan hebt, een uur belt en 10 foto's maakt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:33 schreef erikkll het volgende:
lithium batterijen gaan altijd de eerste paar keer maar heel kort mee
Na inmiddels anderhalve dag staat ie nog steeds op 4/7 streepjes.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:38 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik verwacht persoonlijk geen patch van tomtom. Men heeft alleen nog maar 'officiele' support uitgebracht voor de Nokia N80 en E61, voor de rest lijkt alles gewoon stil te liggen qua TomTom Mobile software. De focus gaat uit naar eigen devices.
Mening over de N95:
- Underpowered batterij, echt, vind ik zelf één van de reden waarom ik hem niet zou kopen. 950 mAh is te weinig voor zo'n powerhouse.
- Schermresolutie had hoger gemoeten, mijn N80 heeft gewoon een veel hogere DPI (416x352). Maar ja, 2.4" en die helderheid steekt er best bovenuit.
+ Snelll(330 Mhz)
Ik vind de DPI nogal laag in vergelijking met mijn N80, maar natuurlijk is 240x320 wel een de-facto standaard. Beter was 640x480 overigens op zo'n groot scherm. TomTom gratis kan sowieso altijd (;)). Ben je een goede developer die met vectors werkt dan stretcht je applicatie sowieso, denk maar eens aan de E90 (waar ik voor ga), werken op 800x352 pixels, dichtklappen en simpelweg verdergaan op 240x320 pixels. Briljant!quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:32 schreef CraZaay het volgende:
De resolutie is deze keer wél volgens een standaard (QVGA) wat diverse programmas ten goede komt. Daarnaast ziet het beeld op de N95 er gewoon super uit
En betaalde navigatie... TomTom krijg je ook niet voor niets. TomTom kiest voor een eenmalig hoog aankoopbedrag, Nokia voor een laag maandelijks bedrag.
Verder ben ik het volledig met je eens. Als ik hem houd moet ik er echt een tweede batterij bij kopen.
Dat weet ik wel, maar volgens dat progje dus niet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:50 schreef Drommelsch85 het volgende:
@ Gizmore
CPU is 332 Mhz en tevens heeft de N95 3D-hardware acceleratie ondersteuning. Ik denk toch dat je programmaatje verkeerd meet. Zie http://forum.nokia.com/devices/N95. Hoe gebruik je je device eigenlijk? Twee vrienden hebben hem ook, na normaal gebruik is hun batterij binnen 1.5 dag echt leeg en sowieso binnen 1 uur navigeren.
ja, maar met ee SE kun je niet alles, en is het bedieningsgemak ook vele malen slechter. En de bouwkwaliteit is ook niet om naar huis te schrijven [vooral modellen met joystickjes gaan na een jaar stuk]quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:49 schreef MJay1 het volgende:
Ik heb hem vandaag ook even in mijn handen gehad. Wat me vooral opviel was het slicke design in tegenstelling tot de N80. Echt zeer handig toestel. Ik vind het alleen jammer dat Symbian altijd zo sloom is. Als je een keer een SE ofzo in je handen hebt gaat dat zoveel malen sneller!
Klopt, dat het minder kan, waar ik het niet mee eens ben is dat het bedieningsgemak vele malen slechter is. Maar daar kun je dagenlang over doorpraten. Ik denk meer dat het de persoonlijke voorkeur is.quote:Op maandag 30 april 2007 02:08 schreef Firenzo het volgende:
[..]
ja, maar met ee SE kun je niet alles, en is het bedieningsgemak ook vele malen slechter. En de bouwkwaliteit is ook niet om naar huis te schrijven [vooral modellen met joystickjes gaan na een jaar stuk]
Ik vind het bedieningsgemak van mijn K750i toch een stuk hoger dan die van de N95 (afgezien van al het stof onder de joystick). De menustructuur is gewoon een beetje wazig bij de meeste Nokia's. Gelukkig kun je dat wel zelf veranderen, maar toch.quote:Op maandag 30 april 2007 10:41 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Klopt, dat het minder kan, waar ik het niet mee eens ben is dat het bedieningsgemak vele malen slechter is. Maar daar kun je dagenlang over doorpraten. Ik denk meer dat het de persoonlijke voorkeur is.
Maar als je zoiets wilt moet je dus eerst altijd nadenken voor hoeverre je al die extra functies gaat gebruiken.
Eens.quote:Doe je er vrij weinig mee en wil je een snelle telefoon dan zou ik toch een SE aanraden.
Die 416x352 wil je echt niet op een S60 device, Series60 heeft last van memory leaks in graphics libraries en hoe groter je scherm is hoe meer geheugen er lekt, de N80 is dan ook een ramp.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:38 schreef Drommelsch85 het volgende:
- Schermresolutie had hoger gemoeten, mijn N80 heeft gewoon een veel hogere DPI (416x352). Maar ja, 2.4" en die helderheid steekt er best bovenuit.
En ook de nadelen en vele bugs van S60.quote:+ Verder alle voordelen die S60 biedt..
quote:
Wat had je dan gewild, Windows Mobile?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:38 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Die 416x352 wil je echt niet op een S60 device, Series60 heeft last van memory leaks in graphics libraries en hoe groter je scherm is hoe meer geheugen er lekt, de N80 is dan ook een ramp.
[..]
En ook de nadelen en vele bugs van S60.
Windows mobile is zo mogelijk nog erger.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 03:03 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wat had je dan gewild, Windows Mobile?Dat is helemaal een ramp. (...)
Op papier zien de specs van Symbian/S60 er prima uit, de praktijk is echter verschrikkelijk.quote:De Nokia E90 heeft overigens een interne schermresolutie van 800x352px en valt heerlijk te bedienen. Overigens zou ik de bugs aan Nokia/SE verwijten, niet aan S60/UIQ zelf.
Juist, en dat is dus een probleem, want je hebt als ontwikkelaar geen enkele garantie dat een gebruiker de nieuwste, uitontwikkelde, firmware op zijn telefoon heeft staan. Op een PC heb je de automatische update functie en dan kan je er redelijk zeker van zijn dan 'men' up to date is. Maar een telefoon updaten doen mensen niet zo vaak, veel gebruikers zullen niet eens weten dat het kan. En daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat het nodig is, je hoeft je videorecorder toch ook niet te updaten ? Die dingen worden gewoon onvoldoende getest op de markt gezet.quote:Devices met goed uitontwikkelde firmwares zijn rotsvast, maar men brengt liever in een rap tempo nieuwe devices op de markt dan ze uit te ontwikkelen.
N80 is traaaag en idd vol met bugs.quote:Moet helaas wel toegeven dat N-series minder goed worden uitontwikkeld dan de E-series (zakelijk) en dat merk ik duidelijk aan mijn N80 en E50, de eerste blijft bugs hebben vooral de browser knalt er nog wel eens uit bij pagina's van meer dan 2 MB per stuk. Maarja, N80 gaat er dan ook uit binnenkort, het is verder absoluut geen rampending maar ik heb binnenkort weer de mogelijkheid om te verlengen![]()
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar die heeft toch geen GPS?quote:Op zondag 6 mei 2007 14:47 schreef Aaargh! het volgende:
Mijn hoop is voorlopig gevestigd op de iPhone, hopelijk heeft Apple z'n zakies beter voor elkaar en brengen zij een product uit dat wel af is.
Kloptquote:Op zondag 6 mei 2007 15:53 schreef Whizzkith het volgende:
[..]
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar die heeft toch geen GPS?
Wat is er verschrikkelijk? Meestal goede ervaringen tot nu toe, op een enkel toestel na waar je verder iedereen ook over zult horen. Probeer eens een toestel uit de E-serie of een goed doorontwikkeld toestel uit de N-serie. Mijn ervaring leert dat diegenen die net een vers uitgekomen toestel uit de N-serie komen nog wel ff 4 firmwares moeten wachten voordat de bugs eruit zijn. Een videorecorder heeft dat niet nee, maar die dient dan ook alleen maar tot een paar doelen, een beetje Smartphone is een complete multimedia PC van een paar jaar geleden. Het risico dat er met embedded software wat mis gaat is ook vele malen lager dan een echt OS. Als je het zo bekijkt valt overal wel wat over te zeiken, toch?quote:Op papier zien de specs van Symbian/S60 er prima uit, de praktijk is echter verschrikkelijk.
Vergeet de iPhone, dat ding is gewoon zo closed als het maar kan, een 3rd party app erop draaien kun je wel vergeten, het zal me niet verbazen als JAVA er niet eens naar binnen komt. Ik vind de iPhone gewoon een leuk gadget en geen serieus alternatief voor een Smartphone.quote:Mijn hoop is voorlopig gevestigd op de iPhone, hopelijk heeft Apple z'n zakies beter voor elkaar en brengen zij een product uit dat wel af is.
Imitatieaccu's zullen er vast wel zijn, maar het helpt je niet er een beter batterijleven mee te krijgen. De N95 gebruikt BL5-F, een stuk dunner en kleiner dan een gewone BL-6C of BP-6M.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:58 schreef BarraCupraCuda het volgende:
zijn er geen zwaardere accu's voor te krijgen?
Traag, memory leaks, vage bugs.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:14 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wat is er verschrikkelijk?
Da's natuurlijk heel slecht. Ook omdat je als developer er niet van uit kan/mag gaan dat een gebruiker die gerepareerde firmware op zijn toestel heeft.quote:Meestal goede ervaringen tot nu toe, op een enkel toestel na waar je verder iedereen ook over zult horen. Probeer eens een toestel uit de E-serie of een goed doorontwikkeld toestel uit de N-serie. Mijn ervaring leert dat diegenen die net een vers uitgekomen toestel uit de N-serie komen nog wel ff 4 firmwares moeten wachten voordat de bugs eruit zijn.
Er draait gewoon MacOSX op, dikke kans dat er in no-time 3rd party software op draait, al dan niet officieel gesupport. (net als met de AppleTV)quote:Vergeet de iPhone, dat ding is gewoon zo closed als het maar kan, een 3rd party app erop draaien kun je wel vergeten, het zal me niet verbazen als JAVA er niet eens naar binnen komt. Ik vind de iPhone gewoon een leuk gadget en geen serieus alternatief voor een Smartphone.
Als men het gewoon dichtgetimmerd heeft net als de Linux Motorola's geef ik je erg weinig kans. Aan Symbian is niet veel verschrikkelijk (denk eens aan EPOC/PSION), maar de laksheid van fabrikanten om geen stabiel product te leveren vind ik zorgelijker. Dat zie ik trouwens bij allerlei fabrikanten. Maarja er moeten toestellen gepushed worden voor de salesquote:Op zondag 6 mei 2007 18:28 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Traag, memory leaks, vage bugs.
[..]
Er draait gewoon MacOSX op, dikke kans dat er in no-time 3rd party software op draait, al dan niet officieel gesupport. (net als met de AppleTV)
Waar dat in godsnaamquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:29 schreef Richardfun het volgende:
Jezus, dat is duur Hubertje. Ik dus ook 2 jaar verlengd, en toen was ie 89E...
Ik ook jaquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:55 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik moet de mijne in sept. verlengen... denk dat dit hem gaat worden
Bij de Tmobile shop. M'n Tmobile Flex 25 abbo met 2 jaar verlengd, sms verdubbelaar (smsjes 50% goedkoper), en het internetabbo erbij voor 4.75 per maand, dat laatste zorgde nog voor een fikse prijsdaling. Ik had de mazzel dat ik nog Tmobile extra punten had staan waar ik nog 48 euro korting mee kreeg. Daarnaast heeft een huisgenoot m'n oude Nokia 6280 voor 45 Euro overgenomen, dus de telefoon heeft mij effectief geen cent gekostquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:59 schreef Whizzkith het volgende:
[..]
Waar dat in godsnaamIk kom alleen maar prijzen van 200+ tegen
En wat kan je allemaal met die kabeltjes doen danquote:Op maandag 7 mei 2007 13:57 schreef wimmel_1 het volgende:
Niet helemaal ON-TOPIC, maar bij deze een "bijna" gebruikers ervaring
Vorige week woensdag toestel besteld bij een verlenging van m'n abo bij KPN. Zaterdag was TPG al aan de deur om spullen af te leveren (uiteraard weer op een tijdstip dat ik net ff boodschappen aan het doen was).
Vandaag was TPG keurig rond de klok van 11:30 weer aan de deur... dus netjes getekend voor ontvangst.
Ná openenen van pakketje echter helaas moeten concluderen dat ALLES aanwezig was in het pakketje, BEHALVE het toestel. (KPN weer moeten bellen... en ik was de "zoveelste" al die een onvolledige zending had gekregen. KPN medewerkster had al een interne mail waarin gewaarschuwd werd voor telefoontjes naar aanleiding hiervan. Schijnbaar was dit met de introductie van de N73 ook een issue. Toestellen worden ergens in het shipping proces gestolen.)
Voor degenen die geïntresserd zijn in de gebruikers ervaringen van een doosje met daarin wat kabeltjes en boekjes : Erg leuk om allemaal te lezen wat je allemaal zou kunnen doen met die kabeltjes .... alleen is het lullig dat ik nu weer moet wachten op het toestel.
Eeeuh... Tsja, vrij weinig wat enig nut heeft..quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:59 schreef Paddokingnr1 het volgende:
[..]
En wat kan je allemaal met die kabeltjes doen dan![]()
Dat is dan ook niet veel.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:33 schreef wimmel_1 het volgende:
[..]
Eeeuh... Tsja, vrij weinig wat enig nut heeft..Voeding pas niet op m'n "oude" 6230i ... (3,5mm vs 2.0 mm) Géén verloop meegeleverd. USB kabel = standaard USB -> Mini ... dus weinig apparts , al past 'ie uiteraard wel op een DIG CAM
Scart kabel ... 3,5mm Jack naar Composiet + Audio ... ?? Headset is standaard (3,5mm jack + Earplugs) Remote (werkt alleen icm nokia N95 en headset)
Voor de rest zat er ook een Micro SD kaartje in van 1 GB + Adapter voor cardreader, maar da's ook niet echt spannend....
Laten we het er op houden dat ik door het lezen van de handleiding eigenlijk alleen maar méér uitkijk naar de eigenlijke levering....
Ja dat hoop je ja. Dat was bij de N80 ook neit het geval. Als je nu een nieuwe N80 koopt zit er nog steeds speling in. Nokia kan geen fatsoenlijke telefoons maken zonder speling in het mechanisme.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:35 schreef wimmel_1 het volgende:
Tsja... sinds het toestel daadwerkelijk uitgeverd wordt staat er op een ander forum ook al genoeg te lezen over mensen die last hebben van speling in het slider mechanisme....echter moet je die problemen ook een klein beetje relativeren/nuanceren.... toestel wordt nú alleen nog maar gekocht door "early adopters" die ook de weg naar diverse fora weten..... dus zie je ook echt iedere probleem tot in den treure vermeldt (+ vaak ook al de oplossing).
Verder is Nokia op de hoogte van het probleem en zijn er binnen afzienbare tijd instructies en materialen beschikbaar bij de Nokia Service Points om dat probleem op te lossen.
Ik hoop het, want in het begin stoorde ik me er niet zo aan, maar het begint nu langzamerhand toch iets meer te ergeren. Net trouwens nog even een microSD Ultra II gehaaldquote:Op donderdag 10 mei 2007 01:35 schreef wimmel_1 het volgende:
(+ vaak ook al de oplossing).
Verder is Nokia op de hoogte van het probleem en zijn er binnen afzienbare tijd instructies en materialen beschikbaar bij de Nokia Service Points om dat probleem op te lossen.
Het multitaskt alleen niet, verder niks mis mee!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:12 schreef Stereotomy het volgende:
Sjonge jonge, Symbian slecht, WM slecht, wat moet er van deze wereld komen?
[afbeelding]
Palm Treo 680
- Quadband phone
- 320x320 scherm, touchscreen
- SMS/MMS
- Websurfen
- (Push) E-mail
- MP3
- Films in verschillende formaten @ 25fps
- Sync met Outlook
En het beproefde PalmOS 5, nog altijd stabieler dan WM.
* Stereotomy rent weer gauw weg.
Ik weet niet zoveel van de Symbian-toestellen van Nokia af, maar wat multitasken ze beter dan de Treo?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:46 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Het multitaskt alleen niet, verder niks mis mee!
TomTom heeft apart in haar programma de functie ingebouwd dat je wél gebeld kunt worden, tenminste bij de Palm Treo 650 had men 't op een creatieve manier opgelost. Misschien dat de belfuncie losstaat of er moet echt zoveel veranderd zijn sinds de 650? Internetten en tegelijk je mail ophalen kon je daar wel vergeten, of e-mail ophalen en tegelijk je agenda checken of je wel kunt op een bepaalde datum, dat soort dingetjes.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik weet niet zoveel van de Symbian-toestellen van Nokia af, maar wat multitasken ze beter dan de Treo?
De Treo kan:
- MP3's afspelen in de achtergrond
- Gebeld worden terwijl Tomtom aanstaat
- Programma's opstarten en gebruiken terwijl je belt
In welke andere situaties zouden de Nokia's beter van hun multitasking gebruik kunnen maken?
Moet je als Apple fanboy altijd overal laten merken dat je dat merk een warm hart toedraagt? Zó ontzettend "cool" is die Apple iPhone overigens niet getuigen dit artikeltje. Qua techniek slaat het apparaat een beetje héél erg de plank mis.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:51 schreef sanni het volgende:
Ik heb afgelopen week even lopen spelen met die Nokia en ik vind het een niet veel beter dan wat er al op de markt is aan kijk-wij-hebben-ook-een-browser gsm's/pda's.
Ik wacht liever op een echte phone met een echte browser en echte coole utils.
De europese versie word dan ook anders, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:31 schreef wimmel_1 het volgende:
Qua techniek slaat het apparaat een beetje héél erg de plank mis.
Klopt geen zak van dat artikel.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:31 schreef wimmel_1 het volgende:
[..]
Moet je als Apple fanboy altijd overal laten merken dat je dat merk een warm hart toedraagt? Zó ontzettend "cool" is die Apple iPhone overigens niet getuigen dit artikeltje. Qua techniek slaat het apparaat een beetje héél erg de plank mis.
Hm, wat had je hiervoor dan voor abo? Ook 40 voor 2 jaar?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:22 schreef Hubertje het volgende:
Net opgehaald bij de BC..verlenging van mijn HI40! Kreeg hem voor 205¤..contract duur 2jr!!
Bwehehehe, dus daarom piept de poweradapter van mijn Macbook als een gek, en wordt mijn palmsteun zo geel als een kanarie.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:07 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Het doet allemaal wel wat het beloofd, maar het is gewoon niet prettig om mee te werken. Als je een Apple product koopt weet je gewoon dat er over elk detail is nagedacht en dat het gewoon helemaal klopt.
Mijn punt is dat als je 2 toestellen hebt waarbij de features van de een er beter uitzien, dat dit niet noodzakelijk een beter toestel hoeft te zijn. Een PS3 ziet er op papier ook stukken beter uit dan een Wii , maar welke is leuker om te hebben ? Weke spreekt het meeste aan ? En welke dus verkoopt 't best ?
Het gaat niet zozeer om welke technologie je aan boord hebt, maar hoe je deze toepast.
Ik ook, tussen deze, de iPhone, en de te verwachten k850iquote:
Nah heb er geen problemen mee. Zeker na mijn Motorola V3 RAZR (Motorola algemeen is gewoon brak).quote:Op zondag 1 juli 2007 00:46 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik blijf erbij dat ik Symbian een vrij slecht geprogrammeerd OS vind. Ik gebruik nu bijna een jaar een N80 en ben niet echt te spreken over het OS.
Ik heb ook een N95 geprobeerd en die was bijna hetzelfde qua OS.
Mooi ding, alleskunner, batterijverslinder (maar gaat toch nog vrij lang mee op 1 streepje, mits niet te vaak gebruiken).quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:22 schreef Siegfried het volgende:
Er zijn nu behoorlijk wat mensen die dit ding al een tijdje in gebruik hebben.
Wat is nu over het algemeen jullie mening?
Ik zit echt heel erg te twijfelen..
Laat me binnenkort eens weten hoe lang jij met een batterij doetquote:Op maandag 2 juli 2007 11:52 schreef elcastel het volgende:
Puik apparaat, ik heb hem alleen pas net dus ik kan er weinig over melden nog.
Wat noem je normaal gebruik dan? En wat is goed? Hoe lang doe je met je accu?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:18 schreef Ps2K het volgende:
Ik heb mijn N95 nu 1,5 maand, mijn ervaringen tot nu toe:
- Accu tijd is goed bij normaal gebruik. Flink internetten en er mee spelen en de accu is in no-time leeg
- De GPS... Die hadden ze beter weg kunnen laten
1x opladen per 3 dagen. Dat is af en toe bellen en eens een fotootje upload naar flickr.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:06 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Wat noem je normaal gebruik dan? En wat is goed? Hoe lang doe je met je accu?
Hoezo hadden ze die GPS weg kunnen laten?
Bij mij is het eerder 1.5 minuut. Maar soms pakt ie m niet bij Kaarten, maar wel bij GPS-positie. Als ik daarna weer naar Kaarten ga kan ie me opeens wel vinden. Ik hoop dat ze dat nog gaan fixen inderdaad, het is wel irritant.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:09 schreef Ps2K het volgende:
[..]
1x opladen per 3 dagen. Dat is af en toe bellen en eens een fotootje upload naar flickr.
Die GPS is waardeloos. Binnen werkt dat ding helemaal niet en buiten duurt het ongeveer 15min. voordat je een fix hebt. (Of is hier een patch voor zoals de tomtom quick gps fix?)
Maar dan internet je dus niet of nauwelijks?quote:Op maandag 2 juli 2007 13:09 schreef Ps2K het volgende:
[..]
1x opladen per 3 dagen. Dat is af en toe bellen en eens een fotootje upload naar flickr.
Die GPS is waardeloos. Binnen werkt dat ding helemaal niet en buiten duurt het ongeveer 15min. voordat je een fix hebt. (Of is hier een patch voor zoals de tomtom quick gps fix?)
Af en toe tijdens het schijtenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:48 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Maar dan internet je dus niet of nauwelijks?
- Zonder abonnement op de Nokia Service, kun je alleen de routeplannen en zie je op het kaartje in het blauw waar je moet rijden en met de GPS-dot waar je rijdt. Dat wil zeggen dat je zelf moet proberen je kaartje te volgen en voor mij werkt dat niet cq. is onmogelijk (je moet ook nog op het verkeer letten).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:19 schreef Kingsizenicos het volgende:
Mooie telefoon, schitterend. Snelle verbindingen, top internet.
Alleen heb ik 2 vraagjes:
- Navigatie: De navigatie is toch ook zonder spraak te gebruiken? Wanneer ik gps signaal heb en ga naar kaarten, route plannen, adres in type, dan moet ik akkoord gaan met cartografie etc, dan krijg ik mijn route te zien alsvolgt: Na 95m linkaf, derde straat rechts etc (geschreven). Wanneer ik hierna route plannen doe, en hem dus op het scherm wil hebben hoe te rijden, krijg ik de melding dat ik alleen kan aankopen of annuleren. Krijg hem dus niet werkend. Moet ik nu nog iets doen? Heb de 7 dagen proef versie nog niet gebruikt. Kan dat het zien? Kan iemand me uitleggen hoe dit moet of hoe het werkt?
- MSN, weet iemand of het mogelijk is om MSN (pocket msn misschien?) op de N95 te zetten, en zo ja, waar te downloaden?
Ik hoor het graag,
alvast bedankt,
NiCoS...
Niet echt handig, weer een extra apparaat dat je moet meesjouwen. En voor de N95 zijn ook wel genoeg torrentjesquote:Op maandag 30 juli 2007 16:04 schreef Deprater het volgende:
N72 veeel mooier met
[afbeelding]
TT mobile kopen![]()
hele torrentz vol![]()
hoeft ook niet als ze maar nieuwe mappen blijven makenquote:Op maandag 30 juli 2007 20:15 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
idd, zeker als je weet dat het product sinds eind 2006 niet meer intern ontwikkeld wordt![]()
![]()
Niet de hoogste resolutie, maar de camera maakt wel aardige foto's:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:46 schreef Badabingea het volgende:
Zou iemand eens een foto gemaakt met de N95 willen uploaden?
www.xs.to
Ik ben benieuwd.
Owja de reden dat die foto's zo onscherp zijn heeft te maken dat ik biet zo'n goede fotograaf benquote:
Alleen even kijken wat ik met me oude abbo doet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:13 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Owja de reden dat die foto's zo onscherp zijn heeft te maken dat ik biet zo'n goede fotograaf ben
En gefeliciteerd, het is een betere keuze dan die prut iphone
Bij Orange etc. kun je je abbonement afkopen. Let wel op dat je een minimale opzeg termijn hebt van 3 maandenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:37 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Alleen even kijken wat ik met me oude abbo doet.
Zijn daar opties voor?
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:46 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Bij Orange etc. kun je je abbonement afkopen. Let wel op dat je een minimale opzeg termijn hebt van 3 maanden
Ja ok, hij liep met die 4 maanden erbij tot rond december, maar op welke kosten kan ik dan regelen of zijn er andere trucjes om het abbonement "goedkoper" te maken?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef Whizzkith het volgende:
Orange is 4 maanden hoorde ik
4 maanden voor het 'eind' van abbonement.
Ik ben net overgestapt van Orange naar KPN, het is drie maanden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef Whizzkith het volgende:
Orange is 4 maanden hoorde ik
4 maanden voor het 'eind' van abbonement.
Ja, ok, maar ik heb dus nog zegmaar 5 maart, maar dan dus min 3 maanden ervoor (december), dan ben ik nu ruim op tijd, maar op welke kosten moet ik rekenen dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:56 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik ben net overgestapt van Orange naar KPN, het is drie maanden.
Linken naar andere fora is geloof ik niet echt volgens de etiquete, maar de meeste dingen die je nú en straks wil gaan weten als je het toestel eenmaal hebt zijn al meer dan voldoende onder de aandacht gebracht in het T.Net N95 topic. De inmiddels al 6 delige reeks die volledig aan dit toestel is gewijdt bevat eigenlijk het meeste wat je wil vragen al in de vorm van een andwoord (deel 1 & 2 + de helft van 3 kun je eigenlijk al overslaan daar deze puur over de aankondiging/launchdate/lever problemen gaan.).quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:58 schreef Dwan het volgende:
Beste Fokkers,
Even een vraagje wat mij toch nog de hele tijd laat twijfelen.
Ik heb een T-mobile abbo en wil deze eigenlijk voor het gemak verlengen met Jawel een N95.
Echter vraag ik me twee dingen af.
De layout op z'n t-mobiles zuigt in mijn ogen behoorlijk kan je deze d.m.v. andere achtergronden, iconen, thema's weet ik het allemaal customizen naar je eigen pimp my N95 look at me bla die bla stijl?
en als tweede vraag dat ding wat je waarschijnlijk krijgt is branded maar wat houd dit precies in want gezien de ugrades van firmware e.d. wil ik die wel graag braaf er op knallen en up to date zijn.
Maar kan dit wel met al die branded mumbo jumbo?
Ik hoop dat iemand mij een mooi antwoord kan dichten.
alvast bedankt,
Maarten
![]()
Je zegt het zelf al, als je er extra bij heb afgesloten dat je onbeperkt kan internetten toen je dit abbo nam.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:22 schreef Badabingea het volgende:
Hij is binnen hoor. En hij bevalt heel goed. Ik heb alleen een vraag.
Ik heb zo'n bundel erbij van dat je overal mobiel kunt internetten (onbeperkt) Maar moet je dan wat instellen of gaat dat vanzelf? Want ik zat gewoon op site zoals hyves.nl enzo, maar daar hoef je dan toch niet voor te betalen? Voor site buiten in dit geval "vodafone" om?
Ik hoor graag snel van jullie
Je kan mig33 proberenquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:51 schreef Camplo het volgende:
Is er een site waar ik Pocket MSN kan downloaden en installeren rechtstreeks via m'n N95?
Zit nu op het werk anders moet ik dat later thuis doen en dat kost tijd![]()
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord maar ben ook van plan amAze of Nav4All op me mob te testen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:53 schreef Badabingea het volgende:
Iemand ervaring met de gratis navigatie software amAze?
Ik ben het nu aan het proberen.
Kijk uit, daar moet je voor betalen op een bepaalde manier.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:02 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord maar ben ook van plan amAze of Nav4All op me mob te testen.
Op tweakers kan je wel veel lezen over Nav4All dat is zowat het zelfde: Klik
Hiero.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:51 schreef Camplo het volgende:
Is er een site waar ik Pocket MSN kan downloaden en installeren rechtstreeks via m'n N95?
Zit nu op het werk anders moet ik dat later thuis doen en dat kost tijd![]()
Meer frequente firmware updates en minder rotzooi op je telefoon. Het enigste risico is dat je je garantie kan verliezen, verder hoef je alleen maar een devicecode te wijzigen als je em wilt unbranden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:03 schreef Badabingea het volgende:
Wat is het voordeel van het unbranden van mijn Vodafone N95?
Zitten er risico's aan vast? Is het veel werk?
Je kunt nog gewoon op internet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:07 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Meer frequente firmware updates en minder rotzooi op je telefoon. Het enigste risico is dat je je garantie kan verliezen, verder hoef je alleen maar een devicecode te wijzigen als je em wilt unbranden.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:24 schreef Siegfried het volgende:
Dat is natuurlijk onzin, want het gaat me niet om opslag geheugen, maar om intern werkgeheugen. En in mijn N95 zit natuurlijk gewoon een goede originele batterij, maar de batterij is gewoon niet zwaar genoeg voor een toestel als dit. In de nieuwe versie zit dan ook een ander type batterij
Naja dat kan best, dat zou ik niet weten. Maar ik heb van de nieuwere versie gelezen dat ie sneller is, 8gb geheugen heeft, en een veel betere accu heeft, maar dat deze accu niet in de huidige N95 gaat passen. Dat is voor mij dus wellicht een reden om over te stappenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:01 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
over onzin gesproken
de processor en het beeldscherm verbruiken de meeste energie, het werkgeheugen zit in de processor
en laten die twee componenten toch hetzelfde zijn in de nieuwe n95i
Ja en Jaquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:26 schreef kikoooooo het volgende:
Werkt dat route66 een beetje op de N95? En werkt dat tegenwoordig al met de interne GPS?
Dat onbeperkt internet zit er niet bij, daar betaal je gewoon voor. Plus dat je bij T-Mobile geen SMSjes inbegrepen hebt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:58 schreef Djeez het volgende:
Ik zit erover na te denken of ik dit toestel ga aanschaffen. Mijn Hi-abo loopt in februari af, maar bij verlenging moet ik voor de N95 nog gigaveel bijbetalen. Nu wil ik dit abonnement stopzetten, en dan over te stappen naar T-mobile. Het is de helft goedkoper dan mijn Hi-abonnement, en dan heb je er nog onbeperkt internet bij ook nog. Maar geldt die aanbieding alleen voor de oude N95's, of straks ook nog voor de nieuwe? En is T-mobile wel een goede provider?
Hmmz, volgens T-mobile betaal je het eerste jaar de helft (9,50 euro) en 9,95 per maand voor het onbeperkte internet. Dus voor 20 euro een mooi abonnement. Nu betaal ik bijna veertig euro per maand, en krijg ik nooit al die belminuten op. Maar je moet extra betalen voor SMSjes, of gaat het van je beltegoed af?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:59 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dat onbeperkt internet zit er niet bij, daar betaal je gewoon voor. Plus dat je bij T-Mobile geen SMSjes inbegrepen hebt.
Daar moet je een aparte bundel voor afsluiten of de smsjes extra betalen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:07 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hmmz, volgens T-mobile betaal je het eerste jaar de helft (9,50 euro) en 9,95 per maand voor het onbeperkte internet. Dus voor 20 euro een mooi abonnement. Nu betaal ik bijna veertig euro per maand, en krijg ik nooit al die belminuten op. Maar je moet extra betalen voor SMSjes, of gaat het van je beltegoed af?
pssst, dat is veranderd. Je moet dan overstappen op Hi, niet op Vodafone. Vodafone doet alleen nog maar belminuten, en dan moet je zon gare kutbundel erbij kopen voor smsjes.quote:Op maandag 22 oktober 2007 07:47 schreef xxjosjex het volgende:
Ik heb al jaren t-mobile, maar ga toch echt volgende maand overstappen naar Vodafone..Heerlijk belminuten en sms in een bedrag...En bij hun is die N95 echt goedkoop....
Twijfel alleen of ik die nieuw 8gb versie zal nemen of de oudere versie...
Hoop dat er snel ervaringen van die nieuwe online komen want ik ben erg nieuwsgierig.....Vind die nieuwe zwarte trouwens ook veel cooler!!!
quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:10 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
pssst, dat is veranderd. Je moet dan overstappen op Hi, niet op Vodafone. Vodafone doet alleen nog maar belminuten, en dan moet je zon gare kutbundel erbij kopen voor smsjes.
Ik vind die oude trouwens veel mooier dan die zwarteNu ziet ie er goedkoper en veel minder stylish uit
Ik denk adt dat persoonlijk is, de accu gaat hier 2 tot 3 dagen mee (af en toe bellen en internetten), ik heb nog geen enkele crash gehad. Het enige waar ik me aan stoor is de gps, maarja ik heb ook een tomtom dus dat boeit me niet zoveel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:20 schreef LoggedIn het volgende:
de N95 heb ik wel overwogen, maar de verhalen over de batterij zijn echt zo bar slechten het als ie dan ook nogeens zo crash gevoelig is..
Maarja, wat zou dan een alternatief zijn? de N95 is juist redelijk uniek
N95 (Maar ik ben dan ook een tevreden bezitterquote:Op maandag 22 oktober 2007 11:13 schreef Djeez het volgende:
Vodafone is toch echt duurder dan T-mobile hoor! Voor 19,75 per maand voor het eerste jaar heb je 150 belminuten en onbeperkt online. En dan hoef je niets bij te betalen voor de N95. Maar is hij werkelijk zo slecht dan? De E65 en N76 zijn ook nog serieuze opties, maar welke is de beste?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:58 schreef Djeez het volgende:
Ik zit erover na te denken of ik dit toestel ga aanschaffen. Mijn Hi-abo loopt in februari af, maar bij verlenging moet ik voor de N95 nog gigaveel bijbetalen. Nu wil ik dit abonnement stopzetten, en dan over te stappen naar T-mobile. Het is de helft goedkoper dan mijn Hi-abonnement, en dan heb je er nog onbeperkt internet bij ook nog. Maar geldt die aanbieding alleen voor de oude N95's, of straks ook nog voor de nieuwe? En is T-mobile wel een goede provider?
Ik heb nu een half jaartje de n95 met een tmobile abbo. Internet werkt meestal prima, kost me 4.50 per maand onbeperkt. Tmobile vind ik verder een prima provider, zat er al bij toen het no Ben was, nooit geswitched.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:58 schreef Djeez het volgende:
Ja hoor, werkt hier primaquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:27 schreef daReaper het volgende:
heeft iemand de msn messenger al kunnen installeren? ik krijg de hele tijd de melding dat mijn telefoon nog niet compatibel is, maar dat ze er aan werkenbij downloads staat ie ook niet...
Hoezo werkt dat hier dan nietquote:
quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:08 schreef daReaper het volgende:
[..]
Hoezo werkt dat hier dan nietGare zooi. Bij welke provider zit jij?
Welke 2 bestanden bedoel je?quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:58 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
je moet twee bestanden installeren, niet één
quote:
welk pakket dan? waar haal ik dat vandaan?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:47 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
in mijn pakket zit een bestand dept.sis en een bestand windows*bla*.sis, deze moet je allebei op je telefoon installeren
quote:Hartelijk dank voor uw e- mail.
Het is voor uw toestel helaas nog niet mogelijk om gebruik te kunnen
maken van de MSN Messngern.
De volgende toestellen zijn op dit moment geschikt hiervoor :
* Nokia N73
* Nokia E65
* Nokia 6680
* Sony Ericsson K800i
* Sony Ericsson V630i
De volgende toestellen zijn binnenkort beschikbaar:
* Nokia N95_1GB, Nokia 6280, Nokia N70, Nokia 6234, Nokia 6120,
Vodafone 6001
Uiteraard worden deze in de toekomst nog verder uitgebreid.
Heeft u nog vragen over dit antwoord, neem dan contact met ons op via
telefoonnummer 1200, optie 3, optie 3. Wij zijn iedere dag van 7.00 uur
's ochtends tot 23.00 uur 's avonds bereikbaar.
Met vriendelijke groet,
Daar kan je ze wel voor mailenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:29 schreef Djeez het volgende:
Nog even een vraag. Zowel Belnu.nl als GSMweb zijn goedkoop. Alleen betaal je bij GSMweb 8 euro verzendkosten, maar leveren ze er wel een 512 Mb kaartje erbij en is de N95 simlockvrij. Belnu.nl komt op mij beter over, en je betaalt geen verzendkosten. Alleen vermelden ze er niet bij of er een simlock op zit en of er ook een geheugenkaartje in de doos zit.
nee, dat klopt nietquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:18 schreef Djeez het volgende:
Nu heb ik net mijn N95 ontvangen, deze laat ik eerst volledig opladen. Helaas zit er een Duitse handleiding bij, aber meine Eltern sind Deutsch, dus dat moet nog wel lukken. Ook erg grappig, die micro-SD. Dat ding is kleiner dan het topje vaan mijn pink, maar kan toch zoveel informatie bevatten. Maar nu wil ik de simkaart uit mijn N70 halen, om zo alle nummers in een keer over te zetten. Nu krijg ik die er helaas niet uit, het is net of het een geheel is. Er zit nergens een naad in dat ding. Klopt het dat die dingen compleet met simkaart en accu wordt geleverd, en dat je pech hebt als je er iets uit wil halen?
OH MIJN GOD HOE KOM JE AAN DIE XBOX?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:05 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Niet de hoogste resolutie, maar de camera maakt wel aardige foto's:
[ afbeelding ]
Normale resolutie:
http://xs.to/xs.php?h=xs217&d=07312&f=25052007007.jpg
http://xs.to/xs.php?h=xs217&d=07312&f=21072007054.jpg
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:49 schreef ryangozer het volgende:
[..]
OH MIJN GOD HOE KOM JE AAN DIE XBOX?
Ik zal eens kijken of dat enig soelaas biedt. Het is mij iig gelukt Beneath a steel sky draaiende te krijgen op mijn N95, met de originele geluidjes!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:17 schreef JoPiDo het volgende:
ik heb twee woorden voor jou:
firmwareupdate
ok, dat is één woord
Nog een maandje wachten, had ik gelezen...quote:
MOet je dit programmatje meedraaien op de achtergrond of maar 1xtje aanzetten?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:12 schreef unioz het volgende:
http://n95blog.com/cool-app-rotateme-on-the-nokia-n95/
Ja, ik heb sinds kort Rotateme 2.0 geïnstalleerd, echt een geweldig programma!quote:Op maandag 10 december 2007 19:48 schreef Badabingea het volgende:
Schopje
Iemand nog handige progjes?
V20 update wil ik hebben.quote:Op maandag 10 december 2007 19:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, ik heb sinds kort Rotateme 2.0 geïnstalleerd, echt een geweldig programma!Verder heb ik nog ScummV, om zo Day of the Tentacle en Beneath al steel sky op de N95 te draaien.
Met Nemesis Service Suite, dan is het binnen ene paar muisklikken gebeurd. Kun je ook je gsm simlockvrij maken...quote:Op maandag 10 december 2007 20:11 schreef Badabingea het volgende:
[..]
V20 update wil ik hebben.
Hoe moet ik m unbranden?
Serieus?quote:Op maandag 10 december 2007 20:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Met Nemesis Service Suite, dan is het binnen ene paar muisklikken gebeurd. Kun je ook je gsm simlockvrij maken...
Programma installerenquote:
Heb ik ook gedaan, maar is die dan meteen simlock vrij?quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:13 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Programma installeren
Telefoon aansluiten
Verbinding maken
Goede productcode instellen (NL)
-Klaar
Dan kun je Nokia updater gebruiken en zegt die dat de nieuwst beschikbare versie 20.0.x is.
Bij mij werkt die nu een heel stuk sneller en doet die langer met een accu.
Orange weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:34 schreef Zwansen het volgende:
Wat betaal je tegenwoordig voor dat internet bij bv. Orange?
Ja, maar is dat volledig Internet of alleen van die mail, weer en nieuws opties?quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:58 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Orange weet ik niet zeker.
Vodafone, Hi en T-Mobile hebben in ieder geval een onbeperkt UMTS/GPRS abo voor 10 euro/maand (bovenop de normale kosten)
Is zo'n MB veel? Denk dat als je 5 minuten fokt je daar toch makkelijk overheen zit?quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:35 schreef Whizzkith het volgende:
Heb ook Orange met Orange World, geloof ik zo'n 6 euro pm wat van je bundel wordt afgetrokken.
Geloof 25 mb limiet per maand, daarna 2 (!!!) euro per MB. Belachelijk eigenlijk
25 MB is eigenlijk wel heel erg zuur in vergelijking met 1024 MB van KPN/Hi of met de Fair Use Policy van T-Mobile (eigenlijk dus onbeperkt, maar misschien dat T-Mobile je wat vragen gaat stellen als je aan de 4 GB zitquote:Op dinsdag 11 december 2007 15:35 schreef Whizzkith het volgende:
Heb ook Orange met Orange World, geloof ik zo'n 6 euro pm wat van je bundel wordt afgetrokken.
Geloof 25 mb limiet per maand, daarna 2 (!!!) euro per MB. Belachelijk eigenlijk
Zelfs op kleine sites als mobile.fok.nl zit je daar inderdaad snel overheen. Als je Google Maps Mobile gebruikt zit je er in de eerste 30 seconden al overheen. Je datagebruik kun je overigens erg makkelijk bekijken bij Logboek > Packet-ggvns. Ik zit op 25 MB, maar ik heb een Nokia E50 met alleen GPRS en ik bekijk alleen sites geschikt voor mobile gebruik, gaat een stukje sneller. Denk behalve mobile.fok.nl aan nu.nl/pda, mobiel.ns.nl en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is zo'n MB veel? Denk dat als je 5 minuten fokt je daar toch makkelijk overheen zit?
Dingen als iMode en echte WAP bundels zijn gelukkig verleden tijd, misschien nog bij een achtergestelde provider. Niets houdt je tegen om gewoon POP3/IMAP mail te gebruiken en grote websites met HTML/Flash, zolang je dat niet op GPRS snelheid hoeft te doen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar is dat volledig Internet of alleen van die mail, weer en nieuws opties?
Ik wil je best geloven, echter had een vriend van mij het werkend op zijn N95.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:24 schreef Drommelsch85 het volgende:
Die bestaat niet, en mocht je me niet geloven dan laat ik je graag een changelog zien van dik een jaar oud.
Met de nieuwe firmware update werkt de interne gps helemaal super!quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:42 schreef Drommelsch85 het volgende:
Het zal ook best draaien, maar met een externe GPS-ontvanger denk ik?
quote:Op maandag 10 december 2007 20:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Met Nemesis Service Suite, dan is het binnen ene paar muisklikken gebeurd. Kun je ook je gsm simlockvrij maken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KLAAS JAN HUNTELAAR
Heb jij er nog niet eentje gekregen dan van Danny? Bijna de hele FP-crew heeft al zo'n ding!quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik denk er over om er ook eentje aan te schaffen
Versienummer van de applicatie, waarschijnlijk 7640? Dan is het geen update van TomTom zelf, eerder een verandering in de firmware met een andere manier waarop de GPS-chipset aangroepen wordt. Handig, als 't kloptquote:Op dinsdag 11 december 2007 18:47 schreef Boschkabouter het volgende:
Nouja, net terug van die vriend, die had Tomtom 6.0.0.10 werkend op de interne GPS. Hij is alleen de installatiebestanden kwijt, maar het werkte echt.
Koop dan de Nokia N82 die binnenkort uitkomt, heeft zelfde spec en nog paar verbetering door gevoerd. http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=1f1265bquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik denk er over om er ook eentje aan te schaffen
Die is foeilelijk!quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:27 schreef sander89 het volgende:
[..]
Koop dan de Nokia N82 die binnenkort uitkomt, heeft zelfde spec en nog paar verbetering door gevoerd. http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=1f1265b
Ik zou eigenlijk liever een N82 hebben. Geen gedoe met een slider, wel zelfde mogelijkheden. Het enige wat ik jammer vind is dat daar dezelfde navigatie software op staat als de N95. Ik snap niet waarom Nokia niet alle GPS toestellen uitrust met die software die ze samen met Route 66 hebben gemaakt (die op de navigator wordt geleverd). Heb die ook een paar keer gebruikt, werkt echt veel fijner.quote:
Vind 'm te 'rond'. N95 is mooi strakquote:Op donderdag 13 december 2007 09:10 schreef SlaggY het volgende:
Verschillen tussen FW11 en 20 zijn inderdaad enorm. Erg fijn.
[..]
Ik zou eigenlijk liever een N82 hebben. Geen gedoe met een slider, wel zelfde mogelijkheden.
Waarom die kakstemmen menquote:Hierrrrr, links afslaan. Bij de volgende rrrrotonde rrreachtsaf..
Hoe kom ik erachter welke firmware ik heb?quote:Op donderdag 13 december 2007 07:48 schreef Biogarde het volgende:
Mochten mensen twijfelen die firmware 11 of 12 hebben. Ga naar 20. Alles is sneller. Camera kan sneller focussen en foto's verwerken en zelfs de kwaliteit van de foto's en video's gaat er op vooruit.
*#0000#quote:Op donderdag 13 december 2007 11:35 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hoe kom ik erachter welke firmware ik heb?
10.0.0.018 tijd voor een update dusquote:
Heb je een gelocked toestel? T-Mobile, Vodafone?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:48 schreef Ps2K het volgende:
[..]
10.0.0.018 tijd voor een update dus
Dat betekent dat er een firmware-lock van je provider op zitquote:Op donderdag 13 december 2007 13:47 schreef daReaper het volgende:
ik heb software versie 11, maar als ik wil upgraden, zegt ie dat ik de nieuwste versie al heb
Ik heb 'm dus unbranded en geupdate't maar wat zal er gebeuren als ik nu mn eigen product code er weer op zet?quote:Op donderdag 13 december 2007 13:53 schreef unioz het volgende:
[..]
Dat betekent dat er een firmware-lock van je provider op zit
Of een import.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:53 schreef unioz het volgende:
[..]
http://nokian95.hyves.nl/(...)e_Garmin_XT_for_N95/quote:Op donderdag 13 december 2007 07:48 schreef Biogarde het volgende:
GarminXT (navigatie) gaat wel als een raket op de N95 icm interne GPS.
Gebruik het nu een week en heb nog geen enkele vastlopers of iets dergelijks gehad. Wel foon ge-update naar FW 20.
Mochten mensen twijfelen die firmware 11 of 12 hebben. Ga naar 20. Alles is sneller. Camera kan sneller focussen en foto's verwerken en zelfs de kwaliteit van de foto's en video's gaat er op vooruit.
Verder is het menu veel sneller en openen applicatie's veel sneller. Moet wel bekennen dat ik met natte billetjes zat te kijken naar de processingbalk tijdens het updaten vanwege wat horrorverhalen hier en daar.
Zorg wel dat je batterij helemaal vol is en je alle contacten terug naar de sim kopieert en eventueel een back-up maakt. Mocht je van FW11 naar 20 gaan, maak dan een back up in Outlook omdat de back-up anders niet teruggezet kan worden.
Dank voor u aandacht.
Ik koop alleen geunlockte toestellenquote:Op donderdag 13 december 2007 13:25 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Heb je een gelocked toestel? T-Mobile, Vodafone?
Kut vodafonequote:Op donderdag 13 december 2007 13:53 schreef unioz het volgende:
[..]
T-Mobile is ook al zo traag begreep ik. Veel lui hebben gewoon de productcode aangepast naar een versie die wel te updaten is.quote:Op donderdag 13 december 2007 21:18 schreef daReaper het volgende:
[..]
Kut vodafoneLaat ze eens opschieten.
zoals ikquote:Op vrijdag 14 december 2007 04:08 schreef Biogarde het volgende:
[..]
T-Mobile is ook al zo traag begreep ik. Veel lui hebben gewoon de productcode aangepast naar een versie die wel te updaten is.
Hoe doe ik dat? En wat zijn de gevolgen?quote:Op vrijdag 14 december 2007 04:08 schreef Biogarde het volgende:
[..]
T-Mobile is ook al zo traag begreep ik. Veel lui hebben gewoon de productcode aangepast naar een versie die wel te updaten is.
http://www.onbezet.nl/200(...)0015-voor-nokia-n95/quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:55 schreef daReaper het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat? En wat zijn de gevolgen?
Iemand?quote:Op donderdag 13 december 2007 17:38 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Ik heb 'm dus unbranded en geupdate't maar wat zal er gebeuren als ik nu mn eigen product code er weer op zet?
Waarschijnlijk niets, totdat je weer probeert up te graden.. Wat er dan gebeurt, durf ik ook niet te zeggenquote:
Upgraden naar firmware 20.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:24 schreef SHE het volgende:
Ik vind het toch wel schijt irritant dat mijn toestel echt binnen 8 uur leeg is
Ok, ik bel veel en zit er ook teveel mee te spelen, maar toch..
Er is ook 1 klein bugje in mijn navigatie thingie; elke keer als ik 'm opstart en de route laat uitvoeren; begint hij verbinding te maken met de openbit server terwijl ik de europakaart allang heb afgerekend met creditcard.
Heel vervelend dus.
Of ik doe ik iets verkeerd, die kans is bij ons vrouwmensen ook nogal groot natuurlijk.
Back-upje op je geheugenkaartje.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:40 schreef SHE het volgende:
Ik neem aan dat die upgrade wel weer alle mail instellingen e.d. verwijderd/reset?
daar heb ik namelijk niet zo'n zin in
Heeft momenteel iedereen. Lui met Vodafone wat minder vaak geloof ik.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:31 schreef daReaper het volgende:
Ik kan nu wel MSN installeren, maar als ik probeer in te loggen, zegt ie dat de service momenteel niet beschikbaar is... Is dat toevallig ook echt zo, of gaat er iets mis?
Denk dat die verkoper weinig provisie krijgt per Nokia.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:38 schreef Tournesol het volgende:
Leuk om eens door te lezen.. wilde deze namelijk ook halen. Maar de verkoper verzekerde mij dat het geen geweldig toestel was.. veel accu problemen, os niet stabiel etc. hij kreeg er iig heel veel terug. Durfde het niet aan, en eigenlijk wilde ik ook een toestel met een toetsenbord. Ben toen thuisgekomen met een vario type 3. Zit ook gps op en werkt perfect.
2 keer p/d ladenquote:Op zaterdag 15 december 2007 16:43 schreef Whizzkith het volgende:
Idd, zit nu met V20 en kan met gemak even tv kijken, bellen en spelletjes spelen zonder dat er ook maar 1 streepje vanaf gaatHoefde je voor V20 niet te proberen
Jaquote:Op zaterdag 15 december 2007 16:57 schreef Tournesol het volgende:
Ik neem aan dat jullie ook google maps draaien op de nokia?
Memorystickquote:Op zondag 16 december 2007 18:30 schreef Exterminator het volgende:
Even 'n vraagje,
Ik heb nu een Sony Ericsson K800i en ik wil misschien overstappen naar de Nokia N95.
Het geheugenkaartje wat in de K800i (MemoryStick Micro (M2)) zit is deze ook te gebruiken in de N95?
Of kan ik dit geheugen dan niet meer gebruiken
Alvast bedankt!
Ik heb ooit eens ¤100 moeten betalen voor een Memorystick (1Gig)quote:Op zondag 16 december 2007 18:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
Memorystick![]()
Maar nee, Sony is de enige die blijft vasthouden aan hun eigen Memoyrystick, de rest is allang overgestapt op het SD-formaat. Ook Nokia is eindelijk verstandig, want ipv het MMC-formaat die ze eerder gebruikten, gebruikt men nu micro-SD kaartjes.
Met een tweejarig T-mobile Relax 150 abonnement en een SMS-bundel van 25 stuks kost het je niks geloof ik.quote:Op zondag 16 december 2007 19:44 schreef Mikkie het volgende:
Als ik dit topic zo lees heb ik het idee dat ik met m'n Nokia 6610 bel- en sms-apparaat toch behoorlijk achter loop. Maarre... wat kost zo'n kreng nou tegenwoordig? En hoe duur is al die navigatie en internetshizzle enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |