Nope, geen touchscreen...quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:59 schreef Skorpija het volgende:
Zit er op de N95 een touchscreen?
Ik kon dit nergens vinden...
Ja hoor. Het enige jammere is dat je de items niet in categoriën zoals werk en privé kunt plaatsen. Wel ideaal om te synchen met iCal en address book (en ongetwijfeld ook met Outlook).quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:04 schreef Whizzkith het volgende:
Werkt de kalender een beetje lekker?
Ik kreeg de keren dat ik het probeerde wel vrij snel een GPS-lock (maar dan Instrumenten > GPSggvns, aangezien ik er nog geen geheugenkaart in heb zitten en dus nog geen gebruik kan maken van de Maploader).quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:00 schreef CraZaay het volgende:
Ik heb geen probleem met het internetten, maar een GPS-fix krijgen is een unicum en er zit (net zoals bij velen) teveel speling op de slider. Die speling is irritant, en daarom ga ik 'm denk ik terugsturen (omruilen voor een andere). Als die dezelfde GPS-problemen heeft dan krijgen ze 'm weer terug en mogen ze 'm houden.
Duur toestel met veel features waar ik best voor wil betalen, maar dan moeten ze wel werken. De N95 is géén uitontwikkeld product.
Eén dag? Pfffquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:20 schreef Gizmore het volgende:
Ik heb m vanaf afgelopen maandagHij bevalt me tot nu toe uitstekend, alleen het valt een beetje tegen hoe lang de batterij meegaat als je m veel gebruikt. Maar als je gewoon af en toe belt, muziek luistert, houdt ie het in ieder geval wel een dag vol denk ik.
Maximaalquote:
quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:40 schreef Whizzkith het volgende:
Ik wil hem over een maand of een/twee ook nemen bij verlenging abbo... Vooral om de WiFi en GPS
Ben wel benieuwd dus naar ervaringen
Ook daarna haal je niet langer dan 24 uur als je een half uur browsed, GPS een half uur aan hebt, een uur belt en 10 foto's maakt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:33 schreef erikkll het volgende:
lithium batterijen gaan altijd de eerste paar keer maar heel kort mee
Na inmiddels anderhalve dag staat ie nog steeds op 4/7 streepjes.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:38 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik verwacht persoonlijk geen patch van tomtom. Men heeft alleen nog maar 'officiele' support uitgebracht voor de Nokia N80 en E61, voor de rest lijkt alles gewoon stil te liggen qua TomTom Mobile software. De focus gaat uit naar eigen devices.
Mening over de N95:
- Underpowered batterij, echt, vind ik zelf één van de reden waarom ik hem niet zou kopen. 950 mAh is te weinig voor zo'n powerhouse.
- Schermresolutie had hoger gemoeten, mijn N80 heeft gewoon een veel hogere DPI (416x352). Maar ja, 2.4" en die helderheid steekt er best bovenuit.
+ Snelll(330 Mhz)
Ik vind de DPI nogal laag in vergelijking met mijn N80, maar natuurlijk is 240x320 wel een de-facto standaard. Beter was 640x480 overigens op zo'n groot scherm. TomTom gratis kan sowieso altijd (;)). Ben je een goede developer die met vectors werkt dan stretcht je applicatie sowieso, denk maar eens aan de E90 (waar ik voor ga), werken op 800x352 pixels, dichtklappen en simpelweg verdergaan op 240x320 pixels. Briljant!quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:32 schreef CraZaay het volgende:
De resolutie is deze keer wél volgens een standaard (QVGA) wat diverse programmas ten goede komt. Daarnaast ziet het beeld op de N95 er gewoon super uit
En betaalde navigatie... TomTom krijg je ook niet voor niets. TomTom kiest voor een eenmalig hoog aankoopbedrag, Nokia voor een laag maandelijks bedrag.
Verder ben ik het volledig met je eens. Als ik hem houd moet ik er echt een tweede batterij bij kopen.
Dat weet ik wel, maar volgens dat progje dus niet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:50 schreef Drommelsch85 het volgende:
@ Gizmore
CPU is 332 Mhz en tevens heeft de N95 3D-hardware acceleratie ondersteuning. Ik denk toch dat je programmaatje verkeerd meet. Zie http://forum.nokia.com/devices/N95. Hoe gebruik je je device eigenlijk? Twee vrienden hebben hem ook, na normaal gebruik is hun batterij binnen 1.5 dag echt leeg en sowieso binnen 1 uur navigeren.
ja, maar met ee SE kun je niet alles, en is het bedieningsgemak ook vele malen slechter. En de bouwkwaliteit is ook niet om naar huis te schrijven [vooral modellen met joystickjes gaan na een jaar stuk]quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:49 schreef MJay1 het volgende:
Ik heb hem vandaag ook even in mijn handen gehad. Wat me vooral opviel was het slicke design in tegenstelling tot de N80. Echt zeer handig toestel. Ik vind het alleen jammer dat Symbian altijd zo sloom is. Als je een keer een SE ofzo in je handen hebt gaat dat zoveel malen sneller!
Klopt, dat het minder kan, waar ik het niet mee eens ben is dat het bedieningsgemak vele malen slechter is. Maar daar kun je dagenlang over doorpraten. Ik denk meer dat het de persoonlijke voorkeur is.quote:Op maandag 30 april 2007 02:08 schreef Firenzo het volgende:
[..]
ja, maar met ee SE kun je niet alles, en is het bedieningsgemak ook vele malen slechter. En de bouwkwaliteit is ook niet om naar huis te schrijven [vooral modellen met joystickjes gaan na een jaar stuk]
Ik vind het bedieningsgemak van mijn K750i toch een stuk hoger dan die van de N95 (afgezien van al het stof onder de joystick). De menustructuur is gewoon een beetje wazig bij de meeste Nokia's. Gelukkig kun je dat wel zelf veranderen, maar toch.quote:Op maandag 30 april 2007 10:41 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Klopt, dat het minder kan, waar ik het niet mee eens ben is dat het bedieningsgemak vele malen slechter is. Maar daar kun je dagenlang over doorpraten. Ik denk meer dat het de persoonlijke voorkeur is.
Maar als je zoiets wilt moet je dus eerst altijd nadenken voor hoeverre je al die extra functies gaat gebruiken.
Eens.quote:Doe je er vrij weinig mee en wil je een snelle telefoon dan zou ik toch een SE aanraden.
Die 416x352 wil je echt niet op een S60 device, Series60 heeft last van memory leaks in graphics libraries en hoe groter je scherm is hoe meer geheugen er lekt, de N80 is dan ook een ramp.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:38 schreef Drommelsch85 het volgende:
- Schermresolutie had hoger gemoeten, mijn N80 heeft gewoon een veel hogere DPI (416x352). Maar ja, 2.4" en die helderheid steekt er best bovenuit.
En ook de nadelen en vele bugs van S60.quote:+ Verder alle voordelen die S60 biedt..
quote:
Wat had je dan gewild, Windows Mobile?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:38 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Die 416x352 wil je echt niet op een S60 device, Series60 heeft last van memory leaks in graphics libraries en hoe groter je scherm is hoe meer geheugen er lekt, de N80 is dan ook een ramp.
[..]
En ook de nadelen en vele bugs van S60.
Windows mobile is zo mogelijk nog erger.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 03:03 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wat had je dan gewild, Windows Mobile?Dat is helemaal een ramp. (...)
Op papier zien de specs van Symbian/S60 er prima uit, de praktijk is echter verschrikkelijk.quote:De Nokia E90 heeft overigens een interne schermresolutie van 800x352px en valt heerlijk te bedienen. Overigens zou ik de bugs aan Nokia/SE verwijten, niet aan S60/UIQ zelf.
Juist, en dat is dus een probleem, want je hebt als ontwikkelaar geen enkele garantie dat een gebruiker de nieuwste, uitontwikkelde, firmware op zijn telefoon heeft staan. Op een PC heb je de automatische update functie en dan kan je er redelijk zeker van zijn dan 'men' up to date is. Maar een telefoon updaten doen mensen niet zo vaak, veel gebruikers zullen niet eens weten dat het kan. En daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat het nodig is, je hoeft je videorecorder toch ook niet te updaten ? Die dingen worden gewoon onvoldoende getest op de markt gezet.quote:Devices met goed uitontwikkelde firmwares zijn rotsvast, maar men brengt liever in een rap tempo nieuwe devices op de markt dan ze uit te ontwikkelen.
N80 is traaaag en idd vol met bugs.quote:Moet helaas wel toegeven dat N-series minder goed worden uitontwikkeld dan de E-series (zakelijk) en dat merk ik duidelijk aan mijn N80 en E50, de eerste blijft bugs hebben vooral de browser knalt er nog wel eens uit bij pagina's van meer dan 2 MB per stuk. Maarja, N80 gaat er dan ook uit binnenkort, het is verder absoluut geen rampending maar ik heb binnenkort weer de mogelijkheid om te verlengen![]()
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar die heeft toch geen GPS?quote:Op zondag 6 mei 2007 14:47 schreef Aaargh! het volgende:
Mijn hoop is voorlopig gevestigd op de iPhone, hopelijk heeft Apple z'n zakies beter voor elkaar en brengen zij een product uit dat wel af is.
Kloptquote:Op zondag 6 mei 2007 15:53 schreef Whizzkith het volgende:
[..]
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar die heeft toch geen GPS?
Wat is er verschrikkelijk? Meestal goede ervaringen tot nu toe, op een enkel toestel na waar je verder iedereen ook over zult horen. Probeer eens een toestel uit de E-serie of een goed doorontwikkeld toestel uit de N-serie. Mijn ervaring leert dat diegenen die net een vers uitgekomen toestel uit de N-serie komen nog wel ff 4 firmwares moeten wachten voordat de bugs eruit zijn. Een videorecorder heeft dat niet nee, maar die dient dan ook alleen maar tot een paar doelen, een beetje Smartphone is een complete multimedia PC van een paar jaar geleden. Het risico dat er met embedded software wat mis gaat is ook vele malen lager dan een echt OS. Als je het zo bekijkt valt overal wel wat over te zeiken, toch?quote:Op papier zien de specs van Symbian/S60 er prima uit, de praktijk is echter verschrikkelijk.
Vergeet de iPhone, dat ding is gewoon zo closed als het maar kan, een 3rd party app erop draaien kun je wel vergeten, het zal me niet verbazen als JAVA er niet eens naar binnen komt. Ik vind de iPhone gewoon een leuk gadget en geen serieus alternatief voor een Smartphone.quote:Mijn hoop is voorlopig gevestigd op de iPhone, hopelijk heeft Apple z'n zakies beter voor elkaar en brengen zij een product uit dat wel af is.
Imitatieaccu's zullen er vast wel zijn, maar het helpt je niet er een beter batterijleven mee te krijgen. De N95 gebruikt BL5-F, een stuk dunner en kleiner dan een gewone BL-6C of BP-6M.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:58 schreef BarraCupraCuda het volgende:
zijn er geen zwaardere accu's voor te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |