http://www.omroep.nl/nps/nachtvandepopmuziek/quote:Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis zijn als duo bij de trouwe muziekkijker bekend van de Top 2000 à gogo en de Popquiz à gogo. In die programma's zijn korte muziekfragmenten te zien, vaak uit clips. In De nacht van de popmuziek gooien de twee het over een andere boeg. De uitzending begint met een ontspannen verkenning van de popgeschiedenis aan de hand van onbekend beeldmateriaal van roemruchte concerten. Gaandeweg de nacht wordt de structuur losser en komt ook de smaak van het publiek aan bod. Op internet wordt een week voor de uitzending een lange lijst gepubliceerd van beschikbare videofragmenten uit het archief van Fenno Werkman, de man met één van de grootste muziekarchieven ter wereld. Kijkers kunnen daarin naar hartelust grasduinen en reageren via de mail. Tijdens de uitzending worden enkele reacties nagebeld en worden de meest bijzondere reacties door Fenno Werkman ter plekke geïllustreerd met beelden van het betreffende concert. Presentatie: Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis.
quote:Bij de research voor de Top2000 kwamen we in de afgelopen vijf jaar zo veel pareltjes uit de schatkist van de popmuziek tegen dat je er liefst uren van zou uitzenden. Dat is precies wat de NPS a.s. zaterdag 28 april gaat doen. Van 23.30 uur tot diep in de nacht trakteren Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis op een duik in de schatkist.
Het zijn niet de minste bandjes die langskomen. Een verloren gewaand concert van The Eagles in de Vliegermolen (1973), unieke repetitiebeelden van John Lennon (de ‘Oh my love sessions’), maar bijvoorbeeld ook de Red Hot Chili Peppers als jonge gastjes in de Effenaar in Eindhoven (1988). Verder: Prince, Van Morrison, Radiohead, Janis Joplin en nog veel meer.
Wat helemaal bijzonder is: u kunt op deze site als kijker zelf een favoriet nummer kiezen uit een lijst van meer dan 17.000 liedjes. De Nacht van de popmuziek is een programma van Leo Blokhuis, Merel de Geus, Michiel Hobbelink, Wijnand Honig, Roel Jorna, Nandine van Karnebeek, Mandy Kuster, Matthijs van Nieuwkerk, Bart Prinsen, Edith Ruyg, Arjan Vlakveld en Fenno Werkman.
(c) 2007 NPS || Disclaimer
quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:52 schreef One_conundrum het volgende:
Ja maar ik kon radiohead ook niet vinden hoewel die wel aangekondigd is ...
quote:Radiohead - Paranoid Android (1998)
Radiohead - Karma Police (1998)
Radiohead - Bones (1998)
nee het schijnt van niet.....quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:12 schreef D.Rose het volgende:
hopelijk ook op uitzendinggemist terug te zien
quote:Dit enorme muziekarchief is niet rechtenvrij en nee, jammer genoeg kunnen we de fragmenten dus niet op het internet zetten. Ook het programma van zaterdag 28 april komt niet in Uitzending gemist. Kortom: zet uw recorder aan!
Dacht al dat het 2MS wasquote:Op zaterdag 28 april 2007 23:38 schreef broer het volgende:
Ik kijk in ieder geval uit naar de twee-meter-sessie met Radiohead.
Met Mick Ronson op gitaarquote:
Goeie jaquote:
Ach er zal wel wat lekken naar You tube.quote:
nog 3 uur te gaanquote:
Uiteraard.quote:
Nu dus.quote:
Het is onvoorstelbaar wat voor bagger er op die laatste cd's van hen staat ...quote:Op zondag 29 april 2007 00:00 schreef tong80 het volgende:
Zie je wel dat ze het kunnen.Waarom maken ze tegenwoordig van die baggerzooi.
Tja Joost mag het wetenquote:Op zondag 29 april 2007 00:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het is onvoorstelbaar wat voor bagger er op die laatste cd's van hen staat ...![]()
van de weinigequote:Op zaterdag 28 april 2007 23:59 schreef Elusive het volgende:
radiohead![]()
* Elusive] scheermessen alvast pakt[/me]
[edit]
[me=Elusive weer weg legt, dit is 1 van de weinige goede nummers![]()
Is zelden mooi.quote:
quote:Op zondag 29 april 2007 00:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is zelden mooi.
Griekenland won één keer het EK. Dat wil niet zeggen dat het Griekse voetbal iets voorstelt.
Ik moet het zeggen, het isquote:
quote:Op zondag 29 april 2007 00:00 schreef tong80 het volgende:
Zie je wel dat ze het kunnen.Waarom maken ze tegenwoordig van die baggerzooi.
Pfff...quote:Op zondag 29 april 2007 00:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het is onvoorstelbaar wat voor bagger er op die laatste cd's van hen staat ...![]()
Nee oke, lang niet alles is mooi... maar de mooie nummers zijn wel ECHT mooiquote:Op zondag 29 april 2007 00:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is zelden mooi.
Griekenland won één keer het EK. Dat wil niet zeggen dat het Griekse voetbal iets voorstelt.
Als Mathijs nu een lobbyt voor een wekelijks uurtje bij de NPS?quote:Op zondag 29 april 2007 00:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik moet het zeggen, het isdat hier anno 2007 nog 3,5 uur zendtijd voor vrijgegeven kan worden. Zelfs al is het vanaf rond middernacht. (en dat is allicht nog de beste tijd hiervoor ook)
Daar hadden ze het net al over. Dit is muziek die anders nooit op de tv zal komen. Jammer wel, het kan zo mooi zijn allemaal.quote:Op zondag 29 april 2007 00:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik moet het zeggen, het isdat hier anno 2007 nog 3,5 uur zendtijd voor vrijgegeven kan worden. Zelfs al is het vanaf rond middernacht. (en dat is allicht nog de beste tijd hiervoor ook)
Dat shirtje was inderdaad niet best..quote:Op zondag 29 april 2007 00:04 schreef tong80 het volgende:
Henk jJan Smits :
'Je moet iets aan je personality doen, je hebt je ogen dicht en je hebt een lelijk shirtje aan, ik laat je doorgaan. Maar doe iets aan je presentatie.'
Om de winnaar van de allereerste Belgische Idols n paar jaar terug te quoten op een gelijkaardige reactie van de platenbaas in de jury : "Jongen toch, Mick Jagger ziet eruit als het omgekeerde achterwerk van een varken met een t-shirt uit de aldi aan, en hij heeft meer platen verkocht dan heel uw label samen."quote:Op zondag 29 april 2007 00:04 schreef tong80 het volgende:
Henk jJan Smits :
'Je moet iets aan je personality doen, je hebt je ogen dicht en je hebt een lelijk shirtje aan, ik laat je doorgaan. Maar doe iets aan je presentatie.'
Niet zeiken Tong.quote:Op zondag 29 april 2007 00:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is zelden mooi.
quote:Op zondag 29 april 2007 00:09 schreef fanneke het volgende:
[..]
Hun concert afgelopen augustus in de HMH is het mooiste concert wat ik ooit heb gezien.
Die laatste cd van Intwine is best goed hoorquote:Op zondag 29 april 2007 00:09 schreef Tangarine het volgende:
Was Intwine ook niet succesvoller dan al die Idols bagger?
quote:Op zondag 29 april 2007 00:09 schreef fanneke het volgende:
[..]
Radiohead is de beste band van de laatste 25 jaar.
je bedoeld "ik vind radiohead de beste band"quote:Op zondag 29 april 2007 00:09 schreef fanneke het volgende:
[..]
Niet zeiken Tong.
Radiohead is de beste band van de laatste 25 jaar.
Hun concert afgelopen augustus in de HMH is het mooiste concert wat ik ooit heb gezien.
Mhoa...je kunt ook overdrijven.quote:Op zondag 29 april 2007 00:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Yusuf Islam![]()
(los van z'n bekering moet hij de beste Engelstalige kleinkunst artiest ooit zijn)
ja dat bedoel ik, beter dan al die Idols baggerquote:Op zondag 29 april 2007 00:11 schreef Longmen het volgende:
[..]
Die laatste cd van Intwine is best goed hoor![]()
Wat jij wiltquote:Op zondag 29 april 2007 00:11 schreef Elusive het volgende:
[..]
je bedoeld "ik vind radiohead de beste band"
want ik vind zeker van niet
Wat niet?quote:Op zondag 29 april 2007 00:12 schreef Tangarine het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik, beter dan al die Idols bagger
Ik moet het toegeven, ik kan er ook geen hele plaat na elkaar van uithoren, maar elk apart zijn die nummers echt goed, vind ik.quote:Op zondag 29 april 2007 00:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Mhoa...je kunt ook overdrijven.
Ik vond en vind het nog steeds niets, die hele Cat Stevens.
Meisjesmuziek, dus die aanvraagster had wel gelijk.
Intwine ís Idols-baggerquote:Op zondag 29 april 2007 00:12 schreef Tangarine het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik, beter dan al die Idols bagger
Waar heb je dat gevolgd?quote:Op zondag 29 april 2007 00:16 schreef Tangarine het volgende:
Ik heb trouwens serieus college gehad over pop culture.... 5 ECTS voor lol maken en toffe muziek luisteren enzo
Die naam hebben ze helaas, maar luister de laatste cd maar eens.quote:
Jazeker! Mogen ze van mij ook vaker doen!quote:
een generatie te vroeg geboren.. of nee laat maar... doe maar te laatquote:Op zondag 29 april 2007 00:16 schreef Tangarine het volgende:
Ik heb trouwens serieus college gehad over pop culture.... 5 ECTS voor lol maken en toffe muziek luisteren enzo
Neuh, geen tijd voorquote:Op zondag 29 april 2007 00:16 schreef Longmen het volgende:
[..]
Die naam hebben ze helaas, maar luister de laatste cd maar eens.![]()
wat voor studie doe je/heb je gedaan?quote:Op zondag 29 april 2007 00:16 schreef Tangarine het volgende:
Aan de RuG, extra vakje geshopt bij de Letteren faculteitquote:
Yep, perfect, zeker op dit tijdstipquote:Op zondag 29 april 2007 00:16 schreef Vava het volgende:
[..]
Jazeker! Mogen ze van mij ook vaker doen!
Dat was ik hier ook van plan (UU) maar ik ga waarschijnlijk niet meer verder met studerenquote:Op zondag 29 april 2007 00:17 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Aan de RuG, extra vakje geshopt bij de Letteren faculteit
vraag hem aanquote:
quote:Op zondag 29 april 2007 00:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Iddquote:
Graag, maar niet dat nummerquote:Op zondag 29 april 2007 00:21 schreef Tangarine het volgende:
Boudewijn de Groot zou ook wel leuk zijn trouwens... Verdronken Vlinder ofzo
Ja! Ja!quote:Op zondag 29 april 2007 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Gewoon wat Pearl Jam op Pinkpop laten zien. Dat de buren maar een ander heim zoeken.
neuh, dan moet ik zappenquote:Op zondag 29 april 2007 00:21 schreef Tangarine het volgende:
Boudewijn de Groot zou ook wel leuk zijn trouwens... Verdronken Vlinder ofzo
Een plaspauze kan zo nu en dan ook geen kwaadquote:
dan neem ik nog maar een paar slokken, voor het geval datquote:Op zondag 29 april 2007 00:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Een plaspauze kan zo nu en dan ook geen kwaad
Colin Blunstone - Andorraquote:Op zondag 29 april 2007 00:23 schreef Burdie het volgende:
Welk nummer/artiest is dit? Even gemist.
Dankzij Blokhuis!quote:Op zondag 29 april 2007 00:26 schreef peaceman het volgende:
Tot nu toe zit de uitzending vol met niet voor de hand liggende fragmenten..
Jaquote:Op zondag 29 april 2007 00:28 schreef Zwansen het volgende:
thnx. Gelukkig is die site ook lekker snel.
Ach ff lekker los gaan kan geen kwaadquote:
Maar de opname is wel uniek!quote:Op zondag 29 april 2007 00:34 schreef Burdie het volgende:
Dit is wel een beetje standaard, jammer.
quote:
Ik denk dat Slash qua vuistslagen Akkerman wel overtreft.quote:Op zondag 29 april 2007 00:38 schreef tong80 het volgende:
Kijk hem eens stoer kijken. Jan Akkerman maakt gehakt van hem
quote:Op zondag 29 april 2007 00:41 schreef D.Rose het volgende:
Chuck, this is your cousin Marvin, you were looking for a new sound? Listen to this
De Beatles -metname John Lennon- waren groot fan van Berryquote:Op zondag 29 april 2007 00:42 schreef Elusive het volgende:
the beatles eat your heart out
Jan Boezeroen : 'Ik ben een zeiksnor'quote:Op zondag 29 april 2007 00:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dit is me toch iets te veel ouwe meuk. De echt goede jaren tachtig en zeventig muziek zal wel weer worden boycot. Radio2-watjes
Oh kom op, we hebben nog 2 uur te gaanquote:Op zondag 29 april 2007 00:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dit is me toch iets te veel ouwe meuk. De echt goede jaren tachtig en zeventig muziek zal wel weer worden boycot. Radio2-watjes
Niet eens tot 6?quote:Op zondag 29 april 2007 00:46 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Oh kom op, we hebben nog 2 uur te gaan![]()
zap dan naar TMF ofzoquote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
![]()
Tjezus.. zitten alleen maar bejaarden op zaterdagavond voor de TV?![]()
Ja, Sesamstraat is afgelopen, dus kinderbedtijd voor je.quote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
![]()
volgens mij zijn alle decennia vanaf de jaren 50 al aan bod gekomen hoorquote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
![]()
Ik heb me erbij neergelegd dat het met de muziek van ná 1980 niet veel wordt deze nacht. Je kunt beter gewoon genieten van de geschiedenis. Dan is het echt een aangename nacht.quote:Op zondag 29 april 2007 00:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
pop=populair, en je kunt toch niet ontkennen dat country populair is?quote:Op zondag 29 april 2007 00:51 schreef golfer het volgende:
Johnny Cash noem ik niet echt popmuziek.
Dat vind ik meer country.
quote:Op zondag 29 april 2007 00:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, Sesamstraat is afgelopen, dus kinderbedtijd voor je.
Sorry oudjes, ik ben aan de zuip. Dat heb ik verdiend dacht ik... dan baal ik dat ik nog mijn eigen muziek moet meenemen.quote:
Het probleem is dat de muziek waarmee je opgroeit voor iedereen net altijd dat tikje beter is dan de muziek die daarna komt. En voor Matthijs en co is dat dus inderdaad de muziek voor 1980 ...quote:Op zondag 29 april 2007 00:51 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb me erbij neergelegd dat het met de muziek van ná 1980 niet veel wordt deze nacht. Je kunt beter gewoon genieten van de geschiedenis. Dan is het echt een aangename nacht.
legerquote:Op zondag 29 april 2007 00:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe wanhopig moet je als leger eigenlijk zijn om dit leuk te vinden ...
Was dat de bajes ? Ik dacht het legerquote:Op zondag 29 april 2007 00:52 schreef tong80 het volgende:
Weinig negers toen nog in de bajes.
Tegenwoordig zouden ze Snoop Doggy Dog laten optreden en zeggen ze 30mjaar later weinig Chinezen inde zaal.
Wel blijven luisteren bozo!quote:Op zondag 29 april 2007 00:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe wanhopig moet je als leger eigenlijk zijn om dit leuk te vinden ...
Je moet maar eens voor de aardigheid de smaak van de elite aanhoren op bijvoorbeeld Radio1. Zelfs de jongeren mensen. Altijd weer die klassieke kots en semi-elitaire shit uit Frankrijk. En mijn generatie zal het niet anders vergaan vrees ik.quote:Op zondag 29 april 2007 00:51 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb me erbij neergelegd dat het met de muziek van ná 1980 niet veel wordt deze nacht. Je kunt beter gewoon genieten van de geschiedenis. Dan is het echt een aangename nacht.
Die hadden vandaag een special over Allo Alloquote:Op zondag 29 april 2007 00:54 schreef tong80 het volgende:
Zeik niet mensen. Wanneer zien we Dylan en Cash op één mo ment in een nachtuitzending.
Deed de BBC dit waren we we ol hulde.
"Allo Allo" dat trouwens sinds afgelopen week 4 dagen per week helemaal heruitgezonden wordt op de VRT (Eén) na het laatavondnieuwsquote:Op zondag 29 april 2007 00:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Die hadden vandaag een special over Allo Allo![]()
Mijn helden maar hebben nooit hits gescoord.quote:Op zondag 29 april 2007 00:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je moet maar eens voor de aardigheid de smaak van de elite aanhoren op bijvoorbeeld Radio1. Zelfs de jongeren mensen. Altijd weer die klassieke kots en semi-elitaire shit uit Frankrijk. En mijn generatie zal het niet anders vergaan vrees ik.
Wat is er godverdomme mis met the Triffids en Echo and the Bunnymen?
Precies. Nu doen wij het en is het allemaal matigjes. Tevele oude zooi, site doet het niet...quote:Op zondag 29 april 2007 00:54 schreef tong80 het volgende:
Zeik niet mensen. Wanneer zien we Dylan en Cash op één mo ment in een nachtuitzending.
Deed de BBC dit waren we we ol hulde.
Ja maar wij hebben André van Duin. Die zoals Jop van den Ende ooit zei. Was het en Engelsman was het de bekendste komiek ter wereld.quote:Op zondag 29 april 2007 00:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Die hadden vandaag een special over Allo Allo![]()
Hm. andere humor. Ik weet niet. In Engeland is de humor toch wat ontoegankelijker denk ik. Van Duin is in Belgie toch ook nooit groot geweest?quote:Op zondag 29 april 2007 00:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja maar wij hebben André van Duin. Die zoals Jop van den Ende ooit zei. Was het en Engelsman was het de bekendste komiek ter wereld.
Hoezo moeten ze dan harder werken denk je?quote:Op zondag 29 april 2007 00:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
toch gek. Ik vraag me af hoe de geniale muzikanten uit de 24ste eeuw zullen klinken. Zo'n Dylan heeft puur geluk gehad dat ie in de twintigste eeuw is geboren even als de Beatles. Zij konden doen wat ze wilden en het klonk goed. In de 24ste eeuw zullen ze om in de geschiedenisboeken te komen toch iets harder moeten werken. Dus hoe relatief is alles dan wel niet...
Onzin.quote:Op zondag 29 april 2007 00:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
toch gek. Ik vraag me af hoe de geniale muzikanten uit de 24ste eeuw zullen klinken. Zo'n Dylan heeft puur geluk gehad dat ie in de twintigste eeuw is geboren even als de Beatles. Zij konden doen wat ze wilden en het klonk goed. In de 24ste eeuw zullen ze om in de geschiedenisboeken te komen toch iets harder moeten werken. Dus hoe relatief is alles dan wel niet...
Ze warewn verdomme de ersten.quote:Op zondag 29 april 2007 00:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Om vernieuwend te zijn natuurlijk.quote:Op zondag 29 april 2007 00:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo moeten ze dan harder werken denk je?
Born Sandy Devotion. Als Ian McCobb nog had geleefd en nu naar de Nederlandse TV keek zou ie zwijmelen.quote:Op zondag 29 april 2007 00:59 schreef Wup het volgende:
hmz ik zou ook niet klagen als we wat Triffids kregen.....
Je snapt het niet. Want waar zijn de Bach en Mozart van vandaag de dag? Grote klassieke componisten zijn er niet meer. Waarom? Precies!quote:Op zondag 29 april 2007 01:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
Mozart en Bach worden ook nog steeds gedraaid. Heeft niets te maken met in welke eeuw je geboren bent.
Heeft met geniale muziek te maken.
Geniale musici zijn uitzichzelf vernieuwend genoeg lijkt me...quote:Op zondag 29 april 2007 01:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Om vernieuwend te zijn natuurlijk.
Zo is dat. Mijn vader zag ooit op Nederland zo'n grote show met Van Duin en sprak de woorden : "Gelukkig hebben wij Urbanus"quote:Op zondag 29 april 2007 00:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hm. andere humor. Ik weet niet. In Engeland is de humor toch wat ontoegankelijker denk ik. Van Duin is in Belgie toch ook nooit groot geweest?
Toen mensen 200 jaar geleden naar Mozart luisterden vroegen ze zich wellicht ook af hoe muzikanten zich in de 21e eeuw zouden onderscheidenquote:Op zondag 29 april 2007 00:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
quote:Op zondag 29 april 2007 01:01 schreef DrDentz het volgende:
Mooie tv man. MTV eat your heart out.
Ja, dat zei ik dusquote:Op zondag 29 april 2007 01:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
Mozart en Bach worden ook nog steeds gedraaid. Heeft niets te maken met in welke eeuw je geboren bent.
Heeft met geniale muziek te maken.
quote:Op zondag 29 april 2007 01:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Want waar zijn de Bach en Mozart van vandaag de dag? Grote klassieke componisten zijn er niet meer. Waarom? Precies!
Ja, maar denk eens wat ze in de 24ste eeuw nog met de basis instrumenten gitaar/drums en bas kunnen doen? We hebben nu 50 jaar popmuziek en de boel begint zich al te herhalen. Zoutloze shit. Hoe moet dat dan als we 300 jaar verder zijn?quote:Op zondag 29 april 2007 01:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Geniale musici zijn uitzichzelf vernieuwend genoeg lijkt me...
Nou, ik mag toch erg graag luisteren naar wat er in 2007 zoal uitkomt, ook al liggen mijn muzikale roots in de jaren tachtig. Van Nieuwkerk en Blokhuis maken zijn gewoon blijven hangen.quote:Op zondag 29 april 2007 00:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het probleem is dat de muziek waarmee je opgroeit voor iedereen net altijd dat tikje beter is dan de muziek die daarna komt.
Jij bent zeker zo'n figuur die denkt dat we nu zo ongeveer alles wel weten en uitgevonden hebben...quote:Op zondag 29 april 2007 01:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja, maar denk eens wat ze in de 24ste eeuw nog met de basis instrumenten gitaar/drums en bas kunnen doen? We hebben nu 50 jaar popmuziek en de boel begint zich al te herhalen. Zoutloze shit. Hoe moet dat dan als we 300 jaar verder zijn?
Precies, tijden veranderen. Maar de jaren tachtig waren het electronische tijdperk bij uitstek, verder dan house zijn we (nog) niet gegaan. Vernieuwender dan dat kon niet (zonder aan de songstructuren te tornen).quote:Op zondag 29 april 2007 01:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom ? Omdat klassieke muziek tegenwoordig "passé" is , net zoals nu op dit moment de grootste Rock n Roll artiest aller tijden niet eens meer aan een platencontract zou raken. Muziek en tijden veranderen hé ...
Maar ik heb altijd het idee dat als Bach en Mozart vandaag geboren zouden worden ze met hun talent ook muzikaal toppen zouden scoren. Alleen zouden ze in een ander genre opgroeien ...
Toen Mozart nog leefde hadden ze nog niet eens een idee ervan dat een gitaar , drums en bas basis instrumenten zouden zijn. Laat staan dat ze ooit zouden bestaan.quote:Op zondag 29 april 2007 01:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja, maar denk eens wat ze in de 24ste eeuw nog met de basis instrumenten gitaar/drums en bas kunnen doen? We hebben nu 50 jaar popmuziek en de boel begint zich al te herhalen. Zoutloze shit. Hoe moet dat dan als we 300 jaar verder zijn?
Ja, ik begin het te geloven dat we het interesantste al gehad hebben..quote:Op zondag 29 april 2007 01:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n figuur die denkt dat we nu zo ongeveer alles wel weten en uitgevonden hebben...
Dachten ze begin 20e eeuw ook....
Heb ik nog in hun topic geposwt.quote:
je slaat de spijker op z,n kop.quote:
Dit is nog van voor de tijd dat de RHCP muziek maakten volgens mij ...quote:Op zondag 29 april 2007 01:08 schreef golfer het volgende:
RHCP voor de jonkies die klagen dat er te weinig eigentijdse muziek langskomt.
was ook al 20 jaar geledenquote:Op zondag 29 april 2007 01:08 schreef golfer het volgende:
quote:Op zondag 29 april 2007 01:08 schreef golfer het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |