Er is vaak sprake van te veel onduidelijkheid inderdaad.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:39 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
en datzelfde geldt voor de verzelfstandiging van de NS, maar daar worden altijd de vingertjes gewezen naar de vermeende marktwerking
De VVD liberaal noemen is ongelofelijk overtrokken. Naast de PVV is de VVD de meest protectionistische partij van allemaal. Markt is voor hen namelijk alleen goed als het de Nederlandse markt positief beinvloedt. Heel knap hoor. Een muurtje om jezelf heenbouwen en zeggen dat je vrij bent.quote:Op maandag 23 april 2007 22:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Duidelijke woorden van Rutte alleen zie ik er helaas in dit kabinet niets mee gebeuren en dat is jammer vind ik.
Want zeker voor de Nederlandse economie liggen hier nog grote kansen en die moeten gegrepen worden vind ik. De politiek van dit kabinet zou hier geen belemmering in mogen zijn.
Maar hoe denk jullie er over?
jij weet niet wat slecht is hoor ik al wel.quote:
Iets wat door de EU is verboden, en aangepakt, het gouden aandeel van bv VW bestaat dus niet meer. Daarom is Porsche bezig met VW over te nemen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
In tegenstelling tot andere EU-landen als Italië, Frankrijk en Duitsland die nog met Gouden Aandelen en beschermingsconstructies werken. Zelfs de VS denkt verder dan 'holladijee vrije markt'.
klopt ik vond dat zo gek ik dacht namelijk dat porche van VW wasquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iets wat door de EU is verboden, en aangepakt, het gouden aandeel van bv VW bestaat dus niet meer. Daarom is Porsche bezig met VW over te nemen.
Hebben wel altijd zeer nauw samengewerktquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
klopt ik vond dat zo gek ik dacht namelijk dat porche van VW was![]()
Nu stel je de situatie wel iets te mooi voor. Voor zover ik weet is er ook door de EU nog niets verboden. 1 zwaluw maakt ook nog geen zomer. Een eindejaarsrapport van de EU stelt bijvoorbeeld dat in 2006 nog altijd ruim 60 miljard ongeoorloofde staatssteun is gegegeven aan bedrijven.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iets wat door de EU is verboden, en aangepakt, het gouden aandeel van bv VW bestaat dus niet meer. Daarom is Porsche bezig met VW over te nemen.
Nederland is gewoon te idealistisch geweest in de liberalisaties. Maar goed, het met twee maten meten van de EU is weer een andere discussie.quote:Staatssteun in EU amper gedaald
de Volkskrant, Economie, 12 december 2006 (pagina 07)
(ANP)
BRUSSEL De EU-landen hebben 64 miljard euro aan staatssteun uitgegeven in 2005. Dat is amper minder dan de 65 miljard in het jaar ervoor. De EU-landen hadden juist afgesproken om de overheidssteun aan bedrijven te verminderen. EU-commissaris Neelie Kroes (Mededinging) is teleurgesteld.
Duitsland heeft het meeste geld (20 miljard euro) aan staatssteun uitgegeven. Naar verhouding heeft Malta echter de royaalste overheid van de EU-landen. Nederland behoort tot de drie landen die relatief weinig staatssteun uitdelen. Vijf EU-landen hebben in 2005 hieraan helemaal niets uitgegeven. (ANP)
Ik weet prima wat slecht is. Zambia, dat is slecht.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
jij weet niet wat slecht is hoor ik al wel.
Bij afslag Tilburg-West is het zo slecht: grote kuilen. Ze zijn er nu wel wat aan het doen, maar da's dan ook hoog tijd.quote:met slecht bedoel ik kuilen in het asphalt van zo`n 25 cm en dat vind je in tilburg niet.![]()
Overigens weet ik niet waar jij het over hebt de stukken in tilburg waar ik altijd ben zijn de meeste straten goed tot zeer goed
En de SP dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:53 schreef Forkbender het volgende:
Naast de PVV is de VVD de meest protectionistische partij van allemaal.
en stel je nu eens voor dat je dat hebt op elke wegquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik weet prima wat slecht is. Zambia, dat is slecht.
[..]
Bij afslag Tilburg-West is het zo slecht: grote kuilen. Ze zijn er nu wel wat aan het doen, maar da's dan ook hoog tijd.
Is niet mijn ervaring in de VS. Wel in Belgie, Italie, delen van Frankrijk en vooral Portugal.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en stel je nu eens voor dat je dat hebt op elke weg![]()
Ze doen er tenminste wel wat aan. Maar in Eindhoven heb je ook van dit soort wegen. Van het Evoluon naar de randweg bijvoorbeeld, wat een Hitlerweg is dat.quote:Overigens zal ik eens kijken ik dacht dat het nogal meeviel maar dat kan ook komen doordat ik vrijwel alleen in zuid en centrul kom
Wat een zege! Tegenwoordig zit iedereen als een contactgestoorde aan de telefoon te hangen en proberen ze er andere mensen mee lastig te vallen hoe interessant ze wel niet zijn. De tijd zonder mobiele telefoons was af en toe lastig, maar vaak ook een genot.quote:De VVD-leider wees erop dat de vrije markt voor telefonie heeft geleid tot een enorme toename van het aantal mobiele telefoons
Wat een zege! Goedkoop vliegen is geen zegen, want het is uiterst slecht voor het milieu, de afhankelijk en gevolgen van een nog hogere gebruik van fossiele brandstoffen en de grote overlast van vliegtuigen voor bewoners.quote:dat vliegen steeds goedkoper wordt door concurrentie van de luchtvaartmaatschappijen
Precies. En zo anti-markt is de SP ook niet, alleen op sommige gebieden als zorg willen ze het minder.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:21 schreef ub40_bboy het volgende:
Overigens moet Rutte zijn mond houden want de VVD is een verre van liberale partij.
Rutte voor vrije-markt denken? Sinds wanneer, sinds hij in de oppositie is beland?quote:Op maandag 23 april 2007 22:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Duidelijke woorden van Rutte alleen zie ik er helaas in dit kabinet niets mee gebeuren en dat is jammer vind ik.
Want zeker voor de Nederlandse economie liggen hier nog grote kansen en die moeten gegrepen worden vind ik. De politiek van dit kabinet zou hier geen belemmering in mogen zijn.
Maar hoe denk jullie er over?
Ik heb laatst op de radio gehoord dat Nederlandse bedrijven altijd nog meer (tot twee keer) overnemen dan dat er in Nederland overgenomen wordt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
Nee zo denkt de VVD juist niet, dat is nou net het probleem. Door Zalm en consorten is Nederland een zeer open kapitaalmarkt geworden waardoor de nederlandse bedrijven lekkere hapjes zijn geworden.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik heb laatst op de radio gehoord dat Nederlandse bedrijven altijd nog meer (tot twee keer) overnemen dan dat er in Nederland overgenomen wordt.
Uhm, wat heeft de ID plicht met een vrije markt te maken? Ik ben het wel met je eens dat het niet liberaal is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Rutte voor vrije-markt denken? Sinds wanneer, sinds hij in de oppositie is beland?
Wie was er ook alweer voor de ID-plicht? Rutte.
Als je kijkt naar de bedragen in Euro'squote:
Goedkopere arbeid is zo goedkoop omdat er minder of geen sociale voorzieningen zijn, geen arbeidsrechten zijn en/of dat er geen leeftijdsgrens is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vreemde logica. Omdat een argument ook in een onwenselijke situatie wordt gebruikt is het gelul? Er lijkt me nogal een verschil zitten tussen outsourcing en kinderarbeid.
Je moet je eens afvragen wat er zou gebeuren als het westen daar niet zou produceren.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:44 schreef Colnago het volgende:
[..]
Goedkopere arbeid is zo goedkoop omdat er minder of geen sociale voorzieningen zijn, geen arbeidsrechten zijn en/of dat er geen leeftijdsgrens is.
Je moet je maar eens afvragen wat er met mensen in lageloonlanden gebeurt als er sprake is van ziekte of ontslag.
En als er sprake is van helemaal geen werk is er ook geen vreten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:44 schreef Colnago het volgende:
[..]
Goedkopere arbeid is zo goedkoop omdat er minder of geen sociale voorzieningen zijn, geen arbeidsrechten zijn en/of dat er geen leeftijdsgrens is.
Je moet je maar eens afvragen wat er met mensen in lageloonlanden gebeurt als er sprake is van ziekte of ontslag.
Voor maar een zeer bescheiden bedrag... Dankzij du_ke weet ik nu dat slechts 11 miljard in de 2 biljard van onze pensioenfondsen komt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de bedragen in Euro's
Daarnaast zit er best wat pensioengeld uit Nederland in die hedge fondsen die verschillende Nederlandse bedrijven overnemen
VVD en liberalisme zijn allebei viese woordjesquote:Op maandag 23 april 2007 22:40 schreef Schepseltje het volgende:
VVD geeft het liberalisme een slechte naam
EENS!quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:15 schreef EricT het volgende:
[..]
VVD en liberalisme zijn allebei viese woordjes![]()
Het is natuurlijk veel beter om het werk hier te houden en vervolgens veel ontwikkelingshulp te sturen naar deze landen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Marktdenken. Als je dat op dit moment in de kantoren van ABN AMRO roept, waar 23.800 man eruit moeten, mede omdat er 10.800 banen naar lage lonen landen gaan, denk ik dat je stante pede gelyncht wordt. En terecht. De enigen die beter worden van het marktdenken zoals dat in Nederland heerst zijn de topbestuurders van bedrijven.
mensen die vrijheid vies vinden zijn niet toerekeningsvatbaarquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:15 schreef EricT het volgende:
[..]
VVD en liberalisme zijn allebei viese woordjes![]()
Als een ander lageloonland nog goedkoper blijkt te zijn bedoel je?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je moet je eens afvragen wat er zou gebeuren als het westen daar niet zou produceren.
Dus dan mag je mensen uitbuiten?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:16 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En als er sprake is van helemaal geen werk is er ook geen vreten.
Dus de VVD gaat de HRA nu afschaffen als ze regeren ?quote:VVD-leider Mark Rutte heeft genoeg van het antimarktdenken dat de Nederlandse politiek volgens hem in zijn greep heeft
Als mensen uit vrije wil voor een laag loon willen werken is van uitbuiting geen sprake. Integendeel, ondernemers geven mensen op die manier een kans hun lot te verbeteren, een vak te leren, hun gezin te onderhouden. Hoe doe jij dat?quote:Op woensdag 25 april 2007 15:49 schreef Colnago het volgende:
Dus dan mag je mensen uitbuiten?
De VVD kennende alleen voor de lage inkomensquote:Op woensdag 25 april 2007 16:02 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Dus de VVD gaat de HRA nu afschaffen als ze regeren ?
Ja en dan zoeken ze een stel vrienden en dan verdelen ze een nutsbedrijf en stellen stevige prijzen vast in een petit comite en benoemen daaruit een directie met vier keer tabaksblatt en dat is dan Marktwerking.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
De VVD kennende alleen voor de lage inkomens.
Ja, ik denk niet dat het gemiddelde individu dat kan voor zichzelf inderdaad.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:02 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat een ander voor jou bepaalt wat goed is voor jou?
Waarom niet?quote:Op woensdag 25 april 2007 20:03 schreef zwambtenaar het volgende:
Ja, ik denk niet dat het gemiddelde individu dat kan voor zichzelf inderdaad.
Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van dat zogenaamde martkwerking is, behalve dat iedereen elkaar met wettelijke toestemming begint uit te persen.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:10 schreef rashudo het volgende:
Rutte, wat is er nu liberaal aan de VVD? Niks. Je hebt al je gedachtengoed de deur uit gegooid in je race voor de rechtse stemmer.
Lage prijzen, hoge kwaliteit, contractzekerheid, klantvriendelijkheid, geen wachtlijsten.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:14 schreef henkway het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van dat zogenaamde martkwerking is
Zoek eens op "no bid contracts" of "haliburton". Oh nee wacht.. dat is een voorbeeld van mislukte marktwerkingquote:Op woensdag 25 april 2007 20:14 schreef henkway het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van dat zogenaamde martkwerking is, behalve dat iedereen elkaar met wettelijke toestemming begint uit te persen.
Sorry ik dacht dat je een vrije markt bedoelde maar je hebt het blijkbaar over corporatisme.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:23 schreef rashudo het volgende:
Zoek eens op "no bid contracts" of "haliburton". Oh nee wacht.. dat is een voorbeeld van mislukte marktwerking![]()
dus geen samenspannen om de hoogst mogelijke opbrengst uit een staatsmonopolie te krijgen, en die naar priverekeningen te sluizenquote:Op woensdag 25 april 2007 20:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Lage prijzen, hoge kwaliteit, contractzekerheid, klantvriendelijkheid, geen wachtlijsten.
Need more?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |