mooi toch die zijn de volgende keer wel voorzichtigerquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik heb meer mijn twijfels bij de fusie zelf. Het lijkt wel of ze het hedgefonds willen afstraffen door juist het tegenovergestelde van zijn wens te doen![]()
Mooie drogreden van je.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:36 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat is ook het excuus van multinationals als er kinderarbeid in het spel is.
Oftewel, gelul.
onderhoud aan de infrastructuur is er inderdaad nogal een ondergeschoven kindjequote:Op dinsdag 24 april 2007 12:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en niet te vergeten onderhoud aan straten![]()
in nederland ja, in de VS heb je snelwegen van tig rijstroken breed, rijdt een stuk beter door dan hier..quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:39 schreef du_ke het volgende:
onderhoud aan de infrastructuur is er inderdaad nogal een ondergeschoven kindje.
Dat is de bouw, heb hier over onderhoud aan wegen, elektriciteitsnetwerken, dijken etc.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:43 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
in nederland ja, in de VS heb je snelwegen van tig rijstroken breed, rijdt een stuk beter door dan hier..
Ben je er wel eens geweest?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:43 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
in nederland ja, in de VS heb je snelwegen van tig rijstroken breed, rijdt een stuk beter door dan hier..
maargoed, is zowel daar als hier een overheidsaangelegenheid dus offtopic
Ah, dus 10.000 ontslagen om wraak te nemen is geen enkel probleem. Komt de dubbele moraal van socialisten weer eens naar bovenquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mooi toch die zijn de volgende keer wel voorzichtiger![]()
haha volgens mensen in dit topic is dus zowel het ontslag van 10.000 mensen als bezwaar daartegen socialistischquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ah, dus 10.000 ontslagen om wraak te nemen is geen enkel probleem. Komt de dubbele moraal van socialisten weer eens naar boven![]()
Gohquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Marktdenken. Als je dat op dit moment in de kantoren van ABN AMRO roept, waar 23.800 man eruit moeten, mede omdat er 10.800 banen naar lage lonen landen gaan, denk ik dat je stante pede gelyncht wordt. En terecht. De enigen die beter worden van het marktdenken zoals dat in Nederland heerst zijn de topbestuurders van bedrijven.
Zie boven, en verder, het zijn vooral de socialistische systemen geweest die ellende hebben veroorzaakt in de 20ste eeuw, het reeel excisterende socialisme is verantwoordelijk voor tussen de 80.000.000 en 150.000.000 doden, dus waar heb je het nu over met het inhumaanste land van de wereld..quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:51 schreef Arglist het volgende:
Ach het is een van de inhumaanste landen ter wereld......Maar toch de grootste mond over vrijheid en democratie![]()
Daar kan en moet Nederland geen voorbeeld aan nemen....
Liberalisering tot op zekere hoogte kan voordelen hebben, maar over het algemeen zie je toch alleen achteruit gang in kwaliteit en scheidingen ( rijke naar dure klinieken/armen naar verpauperde ziekenhuizen)
Nee, een aantal socialisten accepteert kennelijk wel ontslagen als daar een hedgefonds mee afgestraft wordt. Vandaar ook de dubbele moraalquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
haha volgens mensen in dit topic is dus zowel het ontslag van 10.000 mensen als bezwaar daartegen socialistisch!
Jaja, dit wordt me te vaag. Maar volgens mij heeft deze overname erg weinig met socialisme te maken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, een aantal socialisten accepteert kennelijk wel ontslagen als daar een hedgefonds mee afgestraft wordt. Vandaar ook de dubbele moraal![]()
Werk zat in de financiele sector hoor. En die lui weten wat meer van markten dan jij, dus die zijn allemaal op zoek op de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Marktdenken. Als je dat op dit moment in de kantoren van ABN AMRO roept, waar 23.800 man eruit moeten, mede omdat er 10.800 banen naar lage lonen landen gaan, denk ik dat je stante pede gelyncht wordt. En terecht. De enigen die beter worden van het marktdenken zoals dat in Nederland heerst zijn de topbestuurders van bedrijven.
Groenink mogen ze idd lynchen. Wat een wanprestatie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:15 schreef du_ke het volgende:
Het enige wat me echt tegenstaat aan die overname is die achterlijke bonus voor Rijkman Groenink. 7 jaar lang erg matig presteren en dan wel 20 miljoen binnenkrijgen dit jaar. Dat kan je dan wel een gezond onderdeel van marktwerking noemen, ik heb er zo m'n twijfels bij.
En wie runt die ziekenhuizen? De staat toch? Socialisten zijn er goed in om staatsfalen in de schoenen van de markt te schuiven. En de staat faalt heel vaak.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:51 schreef Arglist het volgende:
( rijke naar dure klinieken/armen naar verpauperde ziekenhuizen)
ik ben er geweest en het is huilen met de pet op het is net iets beter onderhouden dan een 3de wereld landquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:43 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
in nederland ja, in de VS heb je snelwegen van tig rijstroken breed, rijdt een stuk beter door dan hier..
maargoed, is zowel daar als hier een overheidsaangelegenheid dus offtopic
Dan ken je geen derde wereldlanden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik ben er geweest en het is huilen met de pet op het is net iets beter onderhouden dan een 3de wereld land![]()
en hoeveel waren er anders gevallenquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, een aantal socialisten accepteert kennelijk wel ontslagen als daar een hedgefonds mee afgestraft wordt. Vandaar ook de dubbele moraal![]()
2de wereld landen dan, jij je zinquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan ken je geen derde wereldlanden.
De wegen in het derde wereldland Marokko zijn redelijk te vergelijken met die van tweede wereldland Oekraďne maar ik mag hopen dat het in de VS gemiddeld wat beter is gesteldquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan ken je geen derde wereldlanden.
Dat is ook zo. Wat je daar hebt aan snelwegen, heb je nergens. Wel 10 banen beide kanten op.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:12 schreef du_ke het volgende:
De wegen in het derde wereldland Marokko zijn redelijk te vergelijken met die van tweede wereldland Oekraďne maar ik mag hopen dat het in de VS gemiddeld wat beter is gesteld.
Hedgefunds zijn juist goed, de schoonmakers van het kapitalisme.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:15 schreef Klopkoek het volgende:
Je moet wel oppassen met alle vormen van kapitalisme nu op één hoop te gooien. Marktwerking is ook wel mogelijk zonder die achterlijke hedgefundsen.
de gewone wegen daarentegenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Wat je daar hebt aan snelwegen, heb je nergens. Wel 10 banen beide kanten op.Onvergelijkbaar met de slingertochten tussen de gaten die ik in Zambia gemaakt heb. Daar was je blij als het asfalt ophield.
Owja? Hoe verklaar je dan dat in de periode 2002-2006 de hoeveelheid kapitaal in bezit van hedgefondsen met meer dan 100% gestegen is.quote:De populariteit van Hedgefunds neemt sowieso af, er zijn namelijk steeds minder investeringskansen voor Hedgefunds en de hoeveelheid kapitaal neemt steeds meer toe. De grote winsten van Hedgefunds nemen in verhouding tot het kapitaal af.
Dat IS in handen van de overheid en het is een grof schandaal. Juist voor zulke belangrijke zaken is het noodzakelijk dat er goede kwaliteit voor een lage prijs voor handen is in plaats van andersom. Laat de overheid voor mijn part de marktwerking in de flatscreen tv-markt maar frustreren. Dat je dan drie maanden op een tv moet wachten en uiteindelijk een verouderd model geleverd krijgt dat overleef je wel. Maar als hetzelfde geldt voor een levensreddende operatie kan dat het verschil uitmaken tussen leven en dood.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:28 schreef kriele het volgende:
Ik heb geen problemen met marktwerking, zolang de markt maar niet los wordt gelaten op de zorg, onderwijs, openbaar vervoer en infrastructuur. Dit had van mij bij de overheid mogen blijven.
Waarom?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:28 schreef kriele het volgende:
Ik heb geen problemen met marktwerking, zolang de markt maar niet los wordt gelaten op de zorg, onderwijs, openbaar vervoer en infrastructuur. Dit had van mij bij de overheid mogen blijven.
Vakantie. Kaunda was net weggejaagd, je kon er weer zonder problemen heen. En de watervallen zijn van die kant het mooist. Waarom zou ik daar tot inkeer moeten komen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
Waarvoor was je in Zambia dan PJORourke? Jammer dat je daar niet tot inkeer gekomen bent trouwens...
Omdat investeerders daar een hoge ROI van verwachten, iets wat niet realiseerbaar is omdat het laaghangend fruit weg is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
Waarvoor was je in Zambia dan PJORourke? Jammer dat je daar niet tot inkeer gekomen bent trouwens...
[..]
Owja? Hoe verklaar je dan dat in de periode 2002-2006 de hoeveelheid kapitaal in bezit van hedgefondsen met meer dan 100% gestegen is.
de openbare ookquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom?
Denk dat deze sectoren niet bepaald effectief en goed waren onder 100% staatsregie.
De privé snelwegen in Italie en Frankrijk zijn prima, en het treinvervoer in de UK is enorm verbeterd sinds de privatisering om maar 2 voorbeelden te noemen.
Welke openbare snelwegen in Italie en Frankrijk?quote:
Met andere woorden: de goudmijnen zijn al weggekaapt, datgene wat met megawinsten kon worden opgesplitst is alweer opgesplitst?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat investeerders daar een hoge ROI van verwachten, iets wat niet realiseerbaar is omdat het laaghangend fruit weg is.
De markt kent zijn voordelen voor concrete produkten. Voor alle (semi-)collectieve goederen is de markt een gruwel.quote:Op maandag 23 april 2007 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe zo gelukkig je doet net als of marktdenken doomscenario is
jepquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met andere woorden: de goudmijnen zijn al weggekaapt, datgene wat met megawinsten kon worden opgesplitst is alweer opgesplitst?
Open er een topic over, dat heeft niets meer hier te zoekenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:44 schreef Klopkoek het volgende:
En waarom vinden er tijdens hoogconjuctuur (nu ook weer) altijd weer consolidatiegolven plaats (waarvan weer 70% schijnt te mislukken)? Zo kom je natuurlijk in een vicieuze cirkel terecht...
jajaquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:41 schreef Tup het volgende:
[..]
De markt kent zijn voordelen voor concrete produkten. Voor alle (semi-)collectieve goederen is de markt een gruwel.
De prive snelwegen in Italie en Frankrijk kosten bakken met geld om overheen te mogen rijden; dan mogen ze ook wel verdomd goed zijn ook....quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom?
Denk dat deze sectoren niet bepaald effectief en goed waren onder 100% staatsregie.
De privé snelwegen in Italie en Frankrijk zijn prima, en het treinvervoer in de UK is enorm verbeterd sinds de privatisering om maar 2 voorbeelden te noemen.
Zoals al eerder gevraagd: WAT is er dan in handen van de overheid?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat IS in handen van de overheid en het is een grof schandaal.
Denk je dat de NL autowegen gratis zijn?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:49 schreef Croga het volgende:
[..]
De prive snelwegen in Italie en Frankrijk kosten bakken met geld om overheen te mogen rijden; dan mogen ze ook wel verdomd goed zijn ook....
Heb prima ervaringen met het treinverkeer in de UKquote:En het openbaar vervoer in de UK is oneindig veel slechter dan in NL... Een ritje van 100 kilometer tussen 2 grote steden is het niet abnormaal om een keer of 3 over te moeten stappen met geen enkele vorm van routeplanner die het overziet aangezien de ene helft van de aanbieders weigert met de ene routeplanner samen te werken en de andere helft van de aanbieders weigert met de ander samen te werken.....
[..]
Dan ben je nooit in de VS geweest. Veel straten zijn daar echt bedroevend slecht.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan ken je geen derde wereldlanden.
Mijn opa rookte als een ketter en werd 95.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb prima ervaringen met het treinverkeer in de UK
Nou, in Tilburg ook.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:53 schreef Viajero het volgende:
Dan ben je nooit in de VS geweest. Veel straten zijn daar echt bedroevend slecht.
Jouw opa is oneindig veel slechter dan mijn opaquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:54 schreef Tup het volgende:
[..]
Mijn opa rookte als een ketter en werd 95.
En in Nederland zijn ze gratis? waarom denk je dat je wegenbelasting, accijns, bpm, etc betaaldquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:49 schreef Croga het volgende:
De prive snelwegen in Italie en Frankrijk kosten bakken met geld om overheen te mogen rijden; dan mogen ze ook wel verdomd goed zijn ook....
Dat private deel van de wegen in Frankrijk en Italië valt ook wel tegen natuurlijk, dat is vooral iets van de laatste ca. 10 jaar, waarin veel aandelen door de staat verkocht zijn voor die tijd, dus in de tijd dat de meeste wegen werden aangelegd waren de tolbedrijven ook gewoon grotendeels in handen van de overheid.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je dat de NL autowegen gratis zijn?
[..]
en datzelfde geldt voor de verzelfstandiging van de NS, maar daar worden altijd de vingertjes gewezen naar de vermeende marktwerkingquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat private deel van de wegen in Frankrijk en Italië valt ook wel tegen natuurlijk, dat is vooral iets van de laatste ca. 10 jaar, waarin veel aandelen door de staat verkocht zijn voor die tijd, dus in de tijd dat de meeste wegen werden aangelegd waren de tolbedrijven ook gewoon grotendeels in handen van de overheid.
Excuses voor de domme vraag danquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Open er een topic over, dat heeft niets meer hier te zoeken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |