Mischien toch tijd voor een guerilla?quote:Op maandag 23 april 2007 19:29 schreef Lyrebird het volgende:
Van Teletekst:
"Er is een nieuwe vereniging tegen discriminatie, Artikel 1. Die gaat het werk van de 25 lokale bureaus tegen discriminatie coördineren.De bureaus behandelen vragen en klachten."
Wanneer komt er een nieuwe vereniging tegen discriminatie die het werk van de nieuwe vereniging tegen discriminatie gaat coordineren die het werk van 25 bureaus tegen discriminatie gaat coordineren?
Het is weer te zien dat de PvdA in de regering zit.
quote:Consument vindt boeken te duur
Boeken zijn volgens de consument te duur. Als de prijs werd verlaagd zou de lezer meer boeken kopen.Dat bleek maandag uit een onderzoek van de Stichting Marktonderzoek Boekenvak.
De studie onder ongeveer tweeduizend mensen werd gepresenteerd tijdens een congres over "het papierloze boek" in Rotterdam. Onderzoeksbureau GfK ging na wat er bij de Nederlander allemaal meespeelt als die een boek koopt. Zeker 58 procent van de mensen die wel eens een boek kopen zegt de boekenprijs "tamelijk hoog" te vinden, 9 procent vindt die zelfs "erg hoog" en nog eens 31 procent vindt de prijs "niet hoog, maar ook niet laag".
Want? Ken jij de marges?quote:Op maandag 23 april 2007 19:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat een kut-conclusie weer.
[..]
Nee daar gaat het niet om. Het gaat om de verrassende conclusie dat mensen meer boeken gaan kopen wanneer ze goedkoper worden, en minder wanneer ze duurder worden.quote:
Media-conclusie van vorige week: "De wereldhandel heeft een groeivertraging, waarschijnlijk door de slechtere wereldeconomie"quote:Op maandag 23 april 2007 19:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Die economische wet werkt volgens mij bijna altijd. Benzine en koffie lijken me uitzonderingen.quote:Op maandag 23 april 2007 20:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee daar gaat het niet om. Het gaat om de verrassende conclusie dat mensen meer boeken gaan kopen wanneer ze goedkoper worden, en minder wanneer ze duurder worden.![]()
Enige elasticiteit zit daar toch wel in.quote:Op maandag 23 april 2007 20:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee daar gaat het niet om. Het gaat om de verrassende conclusie dat mensen meer boeken gaan kopen wanneer ze goedkoper worden, en minder wanneer ze duurder worden.![]()
Tot op zekere hoogte wel; wanneer de prijzen echt de pan uit rijzen kunnen mensen het op een gegeven moment simpelweg niet meer betalen, of gaan ze alsnog een andere keuze makenquote:Op maandag 23 april 2007 20:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die economische wet werkt volgens mij bijna altijd. Benzine en koffie lijken me uitzonderingen.
Maar het is wel waar. Een boek kost iets van tegen de 20 euri, een aardig boek. Meestal zo'n 15 euri. Dat is fucking 33 gulden. Ik vind 4 of 5 euro wel een schappelijke prijs.quote:Op maandag 23 april 2007 19:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Boeken lijken mij bij uitstek luxe goederen. Aangezien voor luxe goederen een grote(re) elasticiteit geldt, betekent dit dat de afzet van boeken sterk reageert op een prijsverandering.quote:Op maandag 23 april 2007 20:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Enige elasticiteit zit daar toch wel in.
Dat zou ik niet durven stellen, al zal het wel zo zijn als ze zo duur zijn, dan worden het luxe goederen...quote:Op maandag 23 april 2007 20:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Boeken lijken mij bij uitstek luxe goederen.
Je bedoelt dat de vraag stijgt, of het aanbod?quote:Aangezien voor luxe goederen een grote(re) elasticiteit geldt, betekent dit dat de afzet van boeken sterk reageert op een prijsverandering.
Ook voor benzine en koffie zijn alternatieven.quote:Op maandag 23 april 2007 20:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die economische wet werkt volgens mij bijna altijd. Benzine en koffie lijken me uitzonderingen.
In Afrika en andere delen van de wereld is de ongeletterdheid groot. Een primair goed zou ik het dus niet willen noemen.quote:Op maandag 23 april 2007 20:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat zou ik niet durven stellen, al zal het wel zo zijn als ze zo duur zijn, dan worden het luxe goederen...
[..]
Grote elasticiteit betekent dat de vraag flink stijgt bij een lagere prijs.quote:Je bedoelt dat de vraag stijgt, of het aanbod?
Helemaal niks. Voor elke boeklezer zijn eigen niche.quote:Op maandag 23 april 2007 20:23 schreef PJORourke het volgende:
Wat is er mis met tweede hands boeken?
Fokblock terug gevonden?quote:Op maandag 23 april 2007 20:26 schreef Monidique het volgende:
O, kijk, in de quotes werkt fokblock wel met foksilver.
Drank maak meer kapot dan je lief is.quote:Op maandag 23 april 2007 20:24 schreef Monidique het volgende:
Het overmatig spatiegebruik, dat is er mis mee.
Dus omdat mensen ongeletterd zijn, zijn boeken een luxe-product?quote:Op maandag 23 april 2007 20:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
In Afrika en andere delen van de wereld is de ongeletterdheid groot. Een primair goed zou ik het dus niet willen noemen.
[..]
Je had het dus over de vraag, niet het aanbod. Want dan zou een hogere prijs juist een hoger aanbod betekenen.quote:Grote elasticiteit betekent dat de vraag flink stijgt bij een lagere prijs.
Je mag het van mij best een primair goed vinden. Ik hou me aan deze omschrijving: http://nl.wikipedia.org/wiki/Primair_goedquote:Op maandag 23 april 2007 20:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dus omdat mensen ongeletterd zijn, zijn boeken een luxe-product?![]()
Misschien moeten ze eerst leren lezen?
[..]
afzet=vraag.quote:Je had het dus over de vraag, niet het aanbod. Want dan zou een hogere prijs juist een hoger aanbod betekenen.
Valt me tegen van een leraar economie.![]()
Ik heb het hier ook nog niet over aanbod gehad.quote:Boeken lijken mij bij uitstek luxe goederen. Aangezien voor luxe goederen een grote(re) elasticiteit geldt, betekent dit dat de afzet van boeken sterk reageert op een prijsverandering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |