abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 21:48:20 #1
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48614341
Het grote kleine babietjes topic deel 108

Babietjes

8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 22 april 2007 @ 21:50:13 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_48614414
Wat fijn Yppy dat Anna goed aan het eten is! Met Ive gaat het nu ook steeds beter, het is nog een beetje wisselvallig maar avondeten en fruit gaat meestal prima, brood nog niet echt, maar soepstengels knaagt hij zo weg en babyliga's ook (maar daar zit vrij veel suiker in, dus die krijgt hij maar 1 a 2 x per week).

Slaapmeisje, het kan best zijn dat Ive een groeispurt heeft, hij wil ook veel melk drinken nu. Milo al naar 5 flessen! Dat gaat snel. Als hij echt al goed doorslaapt zal hij dat vast weer snel oppakken.

MeNicole, wat heerlijk dat Mikael zo goed slaapt!
Ive slaapt nu meestal vanaf half 8, dan om half 11 nog een keer borstvoeding, dan slapen tot half 6, weer borstvoeding, en dan nog even slapen tot 7 uur. Ik hoop zo dat hij binnenkort een keer van half 8 tot 7 aan 1 stuk door kan slapen...
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 21:50:15 #3
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48614416
En hier nog even de laatste post van deze hekkensluitster
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mikael wat goed en het was ook heerlijk weer om buiten te spelen MeNIcole

Die Anna Dan zal ze nu ook vast heel hard groeien met zoveel eten YPPY.

Zou Ive ook last hebben van een groeispurt cattie?

Hier ligt Milo ook al in bed trouwens. We zijn in voeiding omhoog gegaan naar 180 ml, maar het is nu wel lastig om er 5 voedingen in te krijgen. Waarschijnlijk komt hij vannacht nog een keer om eten en we hadden net zo'n lekker ritme erin gebracht zonder nachtvoedingen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 22 april 2007 @ 21:50:53 #4
103793 kozakken
Living the life
pi_48614441
En alweer een nieuw topic! Wow, ze vliegen echt!
En dan wil ik ook weer eens wat leuks over onze Romme melden. Het is zo net alsof we niet zielsgelukkig met hem zijn. Maar dat zijn we zeker! Het is alleen een klein beetje een zorgenmannetje.
Maar goed -overstapt op de mooshy modus -
Hij heeft er weer een tand bij! 5 al
En hij kan er hard mee bijten
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 21:52:26 #5
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48614495
Je was me al voor cattie Milo drinkt al een paar weken 5 voedingen per dag en sliep al heel snel door. Een normale dag eindigt om 23.00 uur met de fles en dan moeten we hem om 07.00 uur wakker maken voor zijn ontbijtje. In het weekend schiet ons ritme er zowieso wat bij in, maar eigenlijk zouden we hem dan ook zo vroeg moeten wakker maken om op de 5 voedingen uit te komen.
  zondag 22 april 2007 @ 21:52:42 #6
108648 cattie
lieve moeder
pi_48614513
Romme ook al zo'n snelle jongen met tandjes!
En het lijkt niet alsof je niet gelukkig met hem bent hoor! Ik snap best dat je je zorgen maakt!
  zondag 22 april 2007 @ 21:54:19 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_48614572
ik een hele post getypt

vind het zo grappig om al die verschillen te zien bij die babietjes kwa eten en slapen
lekker hoor MeNicole dat ie gewoon doorgeslapen heeft!
En Ive en Anna die lekker eten en Ive ook nog eens best goed slapen! woei!

Ezra heeft vandaag voor het eerst weer eens goed gegeten, fruit, brood pap, soepstengel, koekje, avondeten, alles ging weer eens goed naar binnen Nu krijgt ie nog een papfles en dan gaan we zien hoe laat ie weer komt. de laatste tijd meestal rond half 5/ 5 uur
Nou ja, op een dag zal ie wel goed gaan doorslapen
Vannacht hebben we een beetje bij kunnen tanken, de kindjes waren uit logeren, dus een nacht aan 1 stuk gemaakt van 12 tot 8 das best lekker soms
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 21:56:47 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48614651
Romme alweer tand 5 Heeft hij er erg veel last van kozakken?

Belana wat heerlijk dat Ezra zo goed heeft gegeten en dat jullie eindelijk even konden bijslapen
pi_48614813
Goedetende kindjes en kindjes met tandjes

Ik ontdekte vandaag bij Lis haar eerst tandje
Een klein streepje, maar toch!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Milf zondag 22 april 2007 @ 22:03:16 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_48614892
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:50 schreef kozakken het volgende:
En alweer een nieuw topic! Wow, ze vliegen echt!
En dan wil ik ook weer eens wat leuks over onze Romme melden. Het is zo net alsof we niet zielsgelukkig met hem zijn. Maar dat zijn we zeker! Het is alleen een klein beetje een zorgenmannetje.
Maar goed -overstapt op de mooshy modus -
Hij heeft er weer een tand bij! 5 al
En hij kan er hard mee bijten
Hoezo lieverd?

Tuurlijk weet iedereen wel dat jullie onwijs blij en zielsgelukkig zijn met jullie Frummel !
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 22 april 2007 @ 22:06:02 #11
108648 cattie
lieve moeder
pi_48615011
Wat fijn dat Ezra weer goed eet!!

En Lis ook al een tandje!

Ive werd net keihard huilend wakker. Hij is helemaal van slag, mijn man loopt nu met hem rond. Hij greep naar zijn oortje, dus misschien dat hij daar last van heeft...
  zondag 22 april 2007 @ 22:07:02 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_48615050
Belana, slaapt Ezra na 5 uur wel weer? Over een jaar of 12 is hij zijn bed niet meer uit te branden!
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 22:14:14 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48615345
Jeetje wat schrikken cattie Ik hoop dat Ive snel te troosten is en dat hij snel weer lekker slaapt. Het soms zo vreselijk frustrerend dat ze nog niet kunnen praten, dat lijkt me toch een stuk makkelijker in zulke situaties.
  zondag 22 april 2007 @ 22:17:18 #14
103793 kozakken
Living the life
pi_48615462
Ach weet je.. soms lijkt het wel alsof ik alleen maar zorgendingen over Romme te melden heb. Juist omdat we zo aan het zoeken zijn en hij gewoon nog niet kan zeggen wat er is.
Meteen ben ik dan bang dat het ook zo overkomt. Dat we alleen maar bezig zijn met 'zorgen' ipv ook het 'genieten'. Mss dat wel gewoon... (Alsof ik dan teveel 'zeur') Beetje zoals ik me ook voel wanneer ik weer eens gedag kom zeggen bij de huisarts (en ze nog net niet zegt: 'Ah, was je er weer!')

Romme is gewoon helemaal niet lekker in zijn vel geweest de afgelopen 2 mnd. Dus of het dan de tanden zijn, de zestien virusjes of de tanden. Het lijkt wel in elkaar over te lopen.
Zijn mondje lijkt niet zo heel veel zeer te doen. Dus spul voor z'n tanden heb ik ook nog nooit gebruikt.
Maar het algeheel lamlendig hebben we hier dus wel. (En het niet drinken natuurlijk)

[ Bericht 17% gewijzigd door kozakken op 23-04-2007 21:32:34 ]
  zondag 22 april 2007 @ 22:18:19 #15
103793 kozakken
Living the life
pi_48615499
Cattie, hulpmiddeltje dat zou kunnen helpen: gesneden ui bij zijn bedje.
Prima hulpmiddel bij snotterneuzen en oortjes.
  zondag 22 april 2007 @ 22:22:10 #16
108648 cattie
lieve moeder
pi_48615661
Dank je voor de tip! Hij is gelukkig niet verkouden. Eigenlijk, als ik er over nadenk, denk ik ook niet dat het zijn oortjes zijn. Hmmm, idd jammer dat hij nog niet kan praten.
Ive viel gelukkig binnen een paar minuten weer in slaap bij mijn man.

Kozakken, het lijkt mij ook erg moeilijk als er wel wat is maar je weet niet wat. Sterkte, voor Romme en voor jou!
  Milf zondag 22 april 2007 @ 22:22:30 #17
16000 nikky
pi_48615670
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:17 schreef kozakken het volgende:
Ach weet je.. soms lijkt het wel alsof ik alleen maar zorgendingen over Romme te melden heb. Juist omdat we zo aan het zoeken zijn en hij gewoon nog niet kan zeggen wat er is.
Meteen ben ik dan bang dat het ook zo overkomt. Dat we alleen maar bezig zijn met 'zorgen' ipv ook het 'genieten'. Mss dat wel gewoon... (Alsof ik dan teveel 'zeur') Beetje zoals ik me ook voel wanneer ik weer eens gedag kom zeggen bij de huisarts (en ze nog net niet zegt: 'Ah, was je er weer!')

Romme is gewoon helemaal niet lekker in zijn vel geweest de afgelopen 2 mnd. Dus of het dan de tanden zijn, de zestien virusjes of de tanden. Het lijkt wel in elkaar over te lopen.
Zijn mondje lijkt niet zo heel veel zeer te doen. Dus spul voor z'n tanden heb ik ook nog nooit gebruikt.
Maar het algeheel lamlendig hebben we hier dus wel. (En het niet drinken natuurlijk)
Ziek, maar zo lief
[afbeelding]
voetjes
[afbeelding]
Cute hoor die foto's. Die rode wangetjes ook ( ook al zie ik er maar 1 )

En ik persoonlijk zie dat helemaal niet zoals jij dat ziet. Jij wil gewoon even je verhaal kwijt wat er aan de hand is en een woordenwissel met andere moeders en misschien wat adviezen misschien ook wat troost . En als jij geniet dan geniet je en misschien vergeet je dit topic dan wel even OMDAT je zo geniet .
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 22 april 2007 @ 22:28:52 #18
103793 kozakken
Living the life
pi_48615969
Cattie, er zijn vast meer mensen die daar weer wat over weten.
Maar zou hij niet druk zijn met dromen? Hier ook geheid goed voor een paar goede huilmomenten (met de ogen dicht, dat wel )
pi_48616648
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:06 schreef cattie het volgende:
Ive werd net keihard huilend wakker. Hij is helemaal van slag, mijn man loopt nu met hem rond. Hij greep naar zijn oortje, dus misschien dat hij daar last van heeft...
Ah gos.... Ronja heeft het ook zo af en toe. Dan is ze niet meer te troosten en het enige wat helpt is om haar heel voorzichtig een beetje wakker te maken en daarna te knuffelen.
Waar zouden ze toch van dromen....

kozakken, gewoon zo blijven posten hoor! Het is toch niet zo dat je alleen maar naar binnen komt walsen om even te klagen om vervolgens weer weg te blijven en al het andere dat er speelt te negeren? Hopelijk komt Romme weer snel beter in zijn velletje.

Ronja heeft een paar heel drukke dagen achter de rug en het is sneu om te zien hoe ze daar dan later mee kan worstelen. Ze wil zo veel, maar is zo moe. Moet huilen om niets, wil alleen maar aandacht maar op schoot zitten is ook niet goed. Gelukkig is ze zonder al te veel problemen gaan slapen en morgen is het weer een dag zoals anders dus dan hoop ik dat het allemaal bij trekt.
Hoe meer emoties ze leert kennen, hoe moeilijker ik het ga vinden om haar verdrietig te zien!
pi_48616880
arme Ive sterkte cattie.
Lis word ook al zo groot en nu al een tandje!!!
Kozakken tuurlijk houden jullie van Romme als je de foto's bekijkt zie je het gewoon.
Belana lekker geslapen zo te lezen. heerlijk he.

alle zieke kindjes sterkte en de tandjes krijgende kindjes ook natuurlijk.
mama van 3 kids!
  zondag 22 april 2007 @ 23:29:10 #21
19529 Fendy
True Spirit
pi_48617974
Woei, nieuw topic.

Deze week naar CB voor de eerste prikjes. Ben erg benieuwd hoeveel ons jochie nu weer is aangekomen, hij groeit echt belachelijk hard....
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  maandag 23 april 2007 @ 06:39:38 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_48621528
cattie, tanden en oren gaan vaak samen en omdat Ive zo veel tanden tegelijk krijgt bijna kan hij best last van zijn oor hebben. overigens had Ezra ook zomaar een oorontsteking zonder dat hij echt naar zijn oortjes greep, dus tja, moeilijk. Ik hoop dat er niks aan de hand is verder natuurlijk
(Ezra slaapt tot 5 uur en dan een fles en dan weer tot een uur of 8 cattie, dus ach )

kozakken, meisje toch, natuurlijk ben jij gek op jouw Romme, juist daarom ben je bezorgd! je zeurt niet

owlet, wat merk je dat dan he, als het veel te druk is geweest, ik herken dat wel. even weer terug in het bekende ritme is dan wel fijn
stormy waters...
sailin'
  maandag 23 april 2007 @ 07:21:09 #23
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48621627
Oké even een vraagje:

Vrijdagavond: Iris wordt wakker (rond 23 uur) voor haar fles. Ze wil geen fles ze huilt, ze is boos en moeilijk te troosten. Na een uur/anderhalf uur valt ze toch in slaap. Later in de nacht wordt ze wakker, en huilt (heel anders dan die paar uur daarvoor realiseerde ik me !!!: nu wel honger). Ze drinkt haar flesje leeg en slaapt weer lekker verder.

Gisterenavond: Exact hetzelfde verhaal.
Nu lag ik er tijdens het proberen te troosten over te denken. Want er was wel wat aan de hand: Tussen het huilen door stortte ze steeds in van de slaap (dat was vrijdagavond ook). Steeds weer met uithalen gaan huilen (lijkt wel pijn )
Alletwee de avonden hadden we rijst gegeten, bijv. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben, of denk ik weer te veel door? Iris krijgt ook altijd een toetje, maar dat is vaak yoghurt, of kwark. Nu hadden we dan niet in huis en heeft ze wat vla meegegeven (ook allewee de keren toevallig)
Wat is de reactietijd tussen eten en de reactie? Nu was het alletwee de keren 4 uur ongeveer?
En kan het überhaupt?

Het was zo zielig
Ze wilde wel de borst drinken trouwens. maar absoluut niet de fles.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_48622167
Van rijst zou michien wel komen. Toen Mikael een keer rijst had gegeten sliep ie 's nachts ook niet. Werd ie telken gillend wakker. Sindsdien heb ik hem geen rijst meer gegeven omdat ik dacht dat het daarvan kwam

Maar even nog over slapen. Mikael had dus al 2 weken dat ie niet wilde slapen. Hele ritme omgedraaid had ie. Overdag de hele dat in bed en 's avonds natuurlijk groot feest. Hij wilde niet alleen slapen want zodra ik hem in bed nam was het goed. Na 2 weken was ik het zo zat en heb hem 's avonds in bed gelegd, deuren dicht tv iets harder dat ik hem niet kon horen huilen (kon ik wel maar toch he ) en 2,5 uur later is ie in slaap gevallen. En vanaf dat moment gaat het weer heel goed. En nu ie 's avonds geen fles meer krijgt drinkt ie 's ochtends een grote fles leeg, dus das ook meteen weer mooi meegenomen

Maar ik heb echt bewondering voor moeders (en vaders) die er 's nachts nog vaak uit moeten. Ik was na 2 weken al dood op Dus voor iedereen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48622432
menicole heerlijk he als ze door slapen.

ladyS ik heb geen flauw idee wat de reactie tijd is maar zoals ik lees kan het aan de vla of rijst liggen. maar heeft ze wel eens eerder vla of rijst gehad?
mama van 3 kids!
  maandag 23 april 2007 @ 09:10:05 #26
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48622710
Ze heeft wel eens rijst uit en potje gekregen denk ik (nou ja, dat zal wel risotto gewees zijn). Maar mevrouw blieft geen potjes meer, dus eet ze met de pot mee. Vrijdag was dat chicken tonight (een zoetzure variant) en gisteren nasi (zonder scherpe kruiden, wel de groenten) Ze heeft er nooit last van als ze iets van ons eet. Maar we eten eigenlijk heel weinig rijst, dus misschien is het een vorige keer ook wel gebeurt (ze is ook nog eens geen geweldige slaper, dus het valt niet meteen op). Nu viel het op omdat het 2 keer zo kort op elkaar is én 2 keer rijst.
Ik zal iig wel beginnen met noteren of ze het vaker heeft en wat ze dan gegeten heeft.
pi_48623315
Oh ik ben zo trots Mikael kan het liedje "klap eens in je handjes" mee doen. Hij klapt in zijn handjes en doet daarna zijn handjes op zijn hoofd en dan gooit ie ze in de lucht Oh ik smelt gewoon hier

Hij kan trouwens ook nog iets anders nieuws Als hij iets doet wat niet mag en ik zeg nee doet hij: ggggg. Echt met zo'n toontje van bemoei je er niet mee
Liefde
pi_48623523
Vervelend LadyS... Ik zou het denk ik eerder zoeken in de saus en nassigroente (misschien veel prei of ui?) dan in de rijst. Rijst is toch over het algemeen vrij goed verteerbaar en niet echt allergeen.
Ik geloof ook dat zoete melkproducten (gewone melk inplaats van karnemelk. Vla inplaats van yoghurt, etc.) ook sneller een reactie geven dan de zure melkproducten.
Noteren en opletten is een goed idee!

edit: Mikael! Wat lief klinkt dat zeg!
  † In Memoriam † maandag 23 april 2007 @ 10:08:09 #29
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48623992
In kant en klare sauzen en kruidenmixen zitten vaak smaakversterkers zoals MSG. Daar kun je overgevoelig voor zijn. Griezel even mee.
Zelf maken en samenstellen is eigenlijk de enige manier om dit soort 'hulpstoffen' te vermijden.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_48624474
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef Macka66 het volgende:
In kant en klare sauzen en kruidenmixen zitten vaak smaakversterkers zoals MSG. Daar kun je overgevoelig voor zijn. Griezel even mee.
Zelf maken en samenstellen is eigenlijk de enige manier om dit soort 'hulpstoffen' te vermijden.
Brrr... Als ik zie hoeveel hoofdpijn ik krijg van sommige MSG-rijke dingen dan wil ik me niet eens indenken hoe dat voor een kleintje moet zijn.
disclaimer, voor dat de pro-MSG clan vanuit CUL hier komt Ik weet dat er talloze voedingsmiddelen zijn waar het ook van nature in voor komt en ik weet dat er vast mensen zijn die er niet op reageren..
pi_48624550
Anna is echt helemaal los wat eten betreft: boterhammen met stroop, smeerkaas, smeerworst, banaan, mango, rijstwafels, wortel, appel, alles gaat er in gewoon. Twee weken geleden waren we nog blij dat ze d'r avondfles helemaal leegdronk. .

(alleen vind ze de potjes die mama maakt voorlopig lekkerder dan degene die papa maakt grrrrr)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48624852
Applaus voor Anna Wat een verschil met de maanden hier voor!
pi_48625000
Ja, qua eten is ze echt 180 graden bijgedraaid. We moeten nu denk ik oppassen dat we niet gaan overdrijven want ik heb het idee dat ze nu echt ALLES eet wat we erin proppen. Dus ik ga zo maar weer eens wortels schrappen, koken en fijnprakken en wat potjes vullen aangezien dat wel de hit van afgelopen week was. Wortel met appel, je moet er maar opkomen (met dank aan Opperdepop). .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  † In Memoriam † maandag 23 april 2007 @ 10:52:15 #34
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48625320
Anna, jij lekkerbekje!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 23 april 2007 @ 11:01:28 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48625611
anna super jarno en yppy

LadyS op rijst valt eik niet te reageren. Elk fruitpotje e.d. bevat ook rijst en dan zou je dat ook moeten merken
Vermoeden is idd dat de darmpjes wta gevoelig reageren op of de smaakversterkers of de zoete zuivel.
Kindjes onder een jaar kan je beter yoghurt/karnemelk geven schijnt op de een of andere manier iets minder allergeen te zijn.
Die kleine darmpjes moeten daar nog enorm aan wennen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48625642
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:01 schreef _evenstar_ het volgende:

op rijst valt eik niet te reageren.
Oh tof, dan kan ze vast wennen aan papa's nasi. .
  maandag 23 april 2007 @ 11:05:28 #37
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48625733
nasi is wat anders als rijst
maar zolang ze nergens op reageren kan je wel milde vorm maken
pi_48625746
Dier van gisteren zal ik maar niet geven dan want die vond ik zelfs aan de pittige kant. .
  maandag 23 april 2007 @ 11:08:49 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48625815
  maandag 23 april 2007 @ 11:24:15 #40
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48626311
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:05 schreef _evenstar_ het volgende:
nasi is wat anders als rijst
maar zolang ze nergens op reageren kan je wel milde vorm maken
pssssst, nasi is rijst hoor
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 23 april 2007 @ 11:27:26 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48626412
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:24 schreef m@x het volgende:

[..]

pssssst, nasi is rijst hoor
als het nasi is zitten er toch groentes etc bij ?
  maandag 23 april 2007 @ 11:29:15 #42
3142 m@x
pi_48626455
  maandag 23 april 2007 @ 11:35:07 #43
108648 cattie
lieve moeder
pi_48626699
Wat fijn dat Ezra dan wel weer doorslaapt tot 8 uur!

Anna, lekkerbekje!

Iris ook al zo van slag..

Met Ive ging het vannacht helemaal niet. Hij heeft 2x 2 uur lang gehuild, gekrijst en gesnikt voordat hij weer in slaap viel. Ik maakte me erg zorgen dus heb vanochtend direct de huisarts gebeld en om 9.10 uur kon ik terecht. Maar vanochtend was Ive weer helemaal zijn vrolijke zelf! Lekker spelen enzo.
Bij de huisarts bleek dat zijn oortjes brandschoon zijn, geen oorontsteking dus gelukkig. En zijn hartje, longen en darmen klonken ook goed. Hij had alleen wel pijn in zijn nekje en schoudertjes. Ze waren niet stijf, dus geen hersenvliesontsteking. De huisarts denkt aan een virusje waardoor hij wat spierpijn heeft. Zielig mannetje... Er is helaas niets aan te doen. Als hij last heeft mag hij paracetamol en als hij echt zieker wordt gaan we weer naar de huisarts.
  maandag 23 april 2007 @ 11:35:10 #44
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48626702
-sluipt even binnen om te vertellen dat Maud kan draaien, van buik op rug en andersom-
  maandag 23 april 2007 @ 11:37:23 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48626786
ohooo m@x je me excuse

Maud

Ive
pi_48628581
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:27 schreef Jarno het volgende:
Anna is echt helemaal los wat eten betreft: boterhammen met stroop, smeerkaas, smeerworst, banaan, mango, rijstwafels, wortel, appel, alles gaat er in gewoon. Twee weken geleden waren we nog blij dat ze d'r avondfles helemaal leegdronk. .

(alleen vind ze de potjes die mama maakt voorlopig lekkerder dan degene die papa maakt grrrrr)
Helemaal geweldig

En ik dacht dat jij de kokerd thuis was?
Variety is the spice of life
  maandag 23 april 2007 @ 13:07:57 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48629539
Wat fijn dat Anna zo goed eet!
En Maud aan het rollen!
Gelukkig dat Ive geen oorontsteking heeft Cattie, dat is zo ontzettend naar. Beterschap iig!
Iris ook beterschap!

Thies eet inmiddels met veel smaak een potje banaan.
Straks gaan we worteltjes proberen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_48629810
Wat fijn dat Anna zo goed eet

Beterschap voor Ive
pi_48629891
Thies ook al zo goed aan het eten!

Ik vind een potje banaan zo gek Banaan is juist zo makkelijk te prakken tot een papje.
  maandag 23 april 2007 @ 13:22:30 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48630051
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:18 schreef snoopy het volgende:
Ik vind een potje banaan zo gek Banaan is juist zo makkelijk te prakken tot een papje.
Ja, vind ik ook hoor. Maar potje stond er nog van een of ander pakket. En ik had geen echte bananen meer in huis!
pi_48630164
ok en ik heb ook gereageerd in het prutjespotjes-topic

[ Bericht 5% gewijzigd door snoopy op 23-04-2007 13:30:43 ]
pi_48630591
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:34 schreef nebelung het volgende:

[..]

Helemaal geweldig

En ik dacht dat jij de kokerd thuis was?
Ik kan heel moeilijk simpele dingen maken geloof ik. Heb altijd de neiging moeilijk te doen enzo.
  maandag 23 april 2007 @ 13:59:40 #53
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48631430
Bedankt voor jullie antwoorden enzo Rijst zal het dus wrs niet zijn, maar misschien idd wel al die meuk die in de pakjes zit. Hoewel ze ook wel eens lasagna mee-eet ofzo.
Is Iris haar reactie wel herkenbaar als zijnde overgevoeligheid voor het een of ander? En de tijd die er tussen zit? (4 uur) (ik weet er echt niks vanaf )
  maandag 23 april 2007 @ 14:01:32 #54
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48631498
oh ja, huisarts heeft gebeld. Ik krijg een verwijzing voor de orthopeed. Waarschijnlijk is het helemaal niet ernstig en hoeft er niks aan gedaan te worden. Ze had overleg gepleegd met de kinderarts, want ze wist zelf ook niet zo goed wat ze er nou mee aan moest, met die vage uitslag
Ik ga die verwjzing vanmiddag even ophalen en dan zien we het wel weer.
pi_48631610
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:59 schreef LadyS het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden enzo Rijst zal het dus wrs niet zijn, maar misschien idd wel al die meuk die in de pakjes zit. Hoewel ze ook wel eens lasagna mee-eet ofzo.
Is Iris haar reactie wel herkenbaar als zijnde overgevoeligheid voor het een of ander? En de tijd die er tussen zit? (4 uur) (ik weet er echt niks vanaf )
Ik zou de reactie niet vreemd vinden bij een overgevoeligheid, maar ik vind het ook niet raar zonderovergevoeligheid. Eng dromen, misschien een tandje dat nog ongemerkt pijn doet, er is zo veel te bedenken en het is nou ook weer geen reactie die echt overduidelijk wijst op een allergie/overgevoeligheid.
  maandag 23 april 2007 @ 14:06:20 #56
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48631663
ja, het was ook meer een gedachtengang omdat ze het 2 keer gehad had met toevallg hetzelfde eten. Ik ga het gewoon in de gaten houden enzo.
  maandag 23 april 2007 @ 16:33:06 #57
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48637133
Goed nieuws bij het cb :
even opbouwend:
* een ruime kilo aangekomen, weegt nu: 8520 gram.
* 2 cm gegroeid, nu 68,5 cm.
* hij is nu op de gemiddelde groeicurve aangeland, hij zat er steeds onder.
* TANDJE
ik had dat tandje niet eens gezien, hij was wel enorm aan het kwijlen de afgelopen dagen. Dus op het cb tijdens de controle: 'oh kijk een tandje.... ' '!!!! waar waar waar?!'

Mijn kleine grote bolle-wangen-hapsnoet wordt een vent
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 23 april 2007 @ 16:37:34 #58
3142 m@x
pi_48637293
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:06 schreef LadyS het volgende:
ja, het was ook meer een gedachtengang omdat ze het 2 keer gehad had met toevallg hetzelfde eten. Ik ga het gewoon in de gaten houden enzo.
Ik vind het ook geen rare gedachtengang hoor. Kai slaapt ook altijd onrustiger en klaagt vaak over pijn i zijn buik als hij rijst heeft gegeten, alsof het helemaal niet zo makkelijk verteerbaar is. Nou heeft hij ook wel een extreem slechte stoelgang
  maandag 23 april 2007 @ 16:41:55 #59
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_48637440
Wij zijn ook net terug van het Cb, 6980 gram
66.5 cm
Gaat dus ook hel goed.
We mogen beginnen met groentehapjes! hmmmmm
Verder doet ze het erg goed! (ze vond haar sterk, klopt ook wel!)
  maandag 23 april 2007 @ 16:46:55 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48637626
LadyS ik denk niet dt je aan intollerantie/allergie oid hoeft te denken.
qua tijd e.d. zou het kunnen de een reageert sneller als de ander maar lijkt mij eerder als een iets wat moeilijekre stoelgang/vertering.
Daarbij vaak bij rijst heb je snel dat honger gevoel weer althans ik heb dat bij rijst snel misschien wat hongerig?
aangezien ze wel bij je dronk en als je de keus hebt tussen mamas borst en een fles dan kies je toch al snel voor het lekkerste
  maandag 23 april 2007 @ 16:47:55 #61
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48637671
Witte rijst/snelkookrijst is het lichtst verteerbaar. Andere soorten rijst kunnen idd zorgen voor verstopping. En wanneer je kindje last heeft van een moeilijke stoelgang, kan gewone rijst al zorgen voor verstopping. Tipje: na de rijst lekker doorspoelen met warm water
pi_48639543
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:06 schreef LadyS het volgende:
Ook wel een logische gedachtegang, in mijn ogen dan. Beter zo dan na drie jaar er achter komen dat een hele rits kwaaltjes voorkomen hadden kunnen worden door iets niet te geven, toch?
  maandag 23 april 2007 @ 17:43:17 #63
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48639730
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
bolle-wangen-hapsnoet
Oooeeeh! Dat zei mijn oma ook altijd tegen mij, vroegah....

Fijn dat het zo goed gaat met Kendahl!
  maandag 23 april 2007 @ 17:45:52 #64
108648 cattie
lieve moeder
pi_48639801
Kendahl weer helemaal goed gekeurd, inclusief tandje nog wel! Mooi zo!

En ik80, fijn dat het ook goed was.

Ik moest vanmiddag naar de fysio en had Ive bij me. Hij heeft direct even aan Ive's nekje en schoudertjes gevoeld en voelde gelukkig niets bijzonders. Ive's humeur is nog steeds erg wisselend. Van schaterlachen naar krijsen...
  maandag 23 april 2007 @ 17:52:59 #65
141023 ik80
pi_48640029
Cattie, vervelend he?
Ik vind dat altijd een rotgevoel geven als je niet weet wat er is.
  maandag 23 april 2007 @ 18:04:29 #66
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48640403
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:45 schreef cattie het volgende:
Kendahl weer helemaal goed gekeurd, inclusief tandje nog wel! Mooi zo!

En ik80, fijn dat het ook goed was.

Ik moest vanmiddag naar de fysio en had Ive bij me. Hij heeft direct even aan Ive's nekje en schoudertjes gevoeld en voelde gelukkig niets bijzonders. Ive's humeur is nog steeds erg wisselend. Van schaterlachen naar krijsen...
Sprongetje? Zeg maar een emotioneel sprongetje, waardoor hij steeds in de war raakt met zijn gevoel. Of hij is natuurlijk verliefd Liefdesverdriet
  maandag 23 april 2007 @ 18:12:06 #67
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48640645
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oooeeeh! Dat zei mijn oma ook altijd tegen mij, vroegah....

Fijn dat het zo goed gaat met Kendahl!
Bollie-bollie-tuf-tuf was er ook zo eentje
Ik ben zo blij dat Kendahl meer dan goedgekeurd is.
  maandag 23 april 2007 @ 18:17:04 #68
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48640797
Cattie, wat rot die wisselende buien

Nou, het zullen hier de tandjes wel zijn Na mijn bezorgdheid te hebbben uitgesproken hier, werd ze net zo wakker als ze 's avonds wel heeft en ze is bijna een uur zo goed als ontroostbaar geweest.
Ze wilde geen fles, geen borst (!!) en ook geen water. Na aandringen gelukkig wel wat water gedronken. En een Liga Fruitkick (ofzo)wilde ze ook wel. Maar dat is op de ochtendvoeding (borstvoeding) na het enige wat ze heeft gegeten en gedronken vandaag
Nou ja, ik heb dentinox gehaald en ik hoop maar dat dat helpt. En anders mocht ik wel een paracetamolletje geven zei de mevrouw van de apotheek, ondanks dat ze geen koorts heeft.

**
Misschien ga ik wel even naar het inloopspreekuur van het cb woensdag
  maandag 23 april 2007 @ 18:26:20 #69
108648 cattie
lieve moeder
pi_48641030
PV, misschien heb je wel gelijk en is hij verliefd op een meisje van het kdv...
Ik kreeg trouwens vandaag wel een mail van de "sprongenwekker" dat er weer een sprong aan zit te komen. Zou het dat zijn?

LadyS, wat rot zeg. Bij Ive werkt Chamodent bij doorkomende tanden. Of misschien heeft ze last van hetzelfde als Ive. "Het mysterieuze niet lekker voelen virus". Sterkte ermee!
  maandag 23 april 2007 @ 19:38:46 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_48643685
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Goed nieuws bij het cb :
even opbouwend:
* een ruime kilo aangekomen, weegt nu: 8520 gram.
* 2 cm gegroeid, nu 68,5 cm.
* hij is nu op de gemiddelde groeicurve aangeland, hij zat er steeds onder.
* TANDJE
ik had dat tandje niet eens gezien, hij was wel enorm aan het kwijlen de afgelopen dagen. Dus op het cb tijdens de controle: 'oh kijk een tandje.... ' '!!!! waar waar waar?!'

Mijn kleine grote bolle-wangen-hapsnoet wordt een vent
Ken weegt nu net zo veel als Ezra, Ezra is alleen 73,5 cm
lekker joh dat het zo goed gaat!

Die sprongenwekker heb ik me al menig maal voor ingeschreven, maar ik krijg nooit mail
stormy waters...
sailin'
  maandag 23 april 2007 @ 20:15:17 #71
19529 Fendy
True Spirit
pi_48645199
Is het misschien eens leuk om leeftijden en afmetingen van onze baby's in de OP te vermelden? Kunnen we een Fok! groeicurve maken
Je hebt gelijk Fen.
  maandag 23 april 2007 @ 20:19:41 #72
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48645394
LadyS, fijn nieuws!

Moonah, leuk dat Thies geniet van de potjes!

Verder een voor alle groeiende mini en maxi baby's!

Slaapmeisje, je vroeg naar het slapen van Simon in zijn eigen kamertje 's nachts. Gaat prima, soms even wakker maar dan met speentje weer in dromenland. Vannacht wel 1 voeding, wat voor ons uitzonderlijk is, maar dat wijt ik aan de bo en kwam ook wel goed van pas, hij heeft hem nu echt weggedronken. Het is meer de drempel van mama dan die van het kind denk ik, slapen op een eigen kamertje...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 23 april 2007 @ 20:28:48 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48645862
Bi het avondeten heeft Iris weer gegeten als een bootwerker en ook goed uit haar beker water gedronken Dus de bui van vandaag lijkt weer over te zijn.
[/einde aan het klagen voor vandaag]
  maandag 23 april 2007 @ 20:28:53 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_48645867
dat is ook zo PM, dat denk ik ook, maar fijn dat het goed gaat! ook met je borstontsteking.
stormy waters...
sailin'
  maandag 23 april 2007 @ 21:25:17 #75
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48648117
Hoi hoi!
We zijn weer terug (weekendje opgefrist in de Ardennen )

Ik moet met Cas naar de dermatoloog voor dat 'pokje' op zijn hoofd. Vrijdagochtend is het mannetje met hem bij de ha geweest en die wilde het na laten kijken. Vond het er 'niet goed uit zien'.
Fucidin (alweer) gekregen om te smeren ( nog een smeerseltje ) en kan woensdag al terecht. Gelukkig.
Maar nu is vrijdagavond in het huisje voor het badderen het korstje los gelaten. Voor degenen die er niet tegen kunnen: NIET VERDER LEZEN!!
Eronder zat een zacht roodachtig bultje, voelde een beetje gelly-achtig aan. Die is 's nachts geknapt. Bed lekker onder bloed. En nu ziet het er stukken beter uit. Maar het wil maar niet helen. Dus we wachten even af wat de dermatoloog zegt.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 23 april 2007 @ 21:30:33 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_48648346
heeft Cas er zelf last van? het komt wel goed hoor dutch fijn dat je al snel terecht kan!
stormy waters...
sailin'
  maandag 23 april 2007 @ 21:32:31 #77
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48648432
Komt ook wel goed, maar het is wel raar.
  maandag 23 april 2007 @ 22:11:14 #78
141023 ik80
pi_48650201
Lotte doet vreemd, wil niet uit haar fles drinken. Doe je het in een glas en ze drinkt het achter elkaar op?
hmmm oke ze heeft nu wel haar melk op, maar normaal ligt ze al veel eerder in bed.

Uit een een glas meedrinken doet ze zoiezo graag (alleen als er water in zit mag het van mij) Ze doet haar mond al open als ze ene glas ziet, lachen!
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:43:07 #79
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48659868
Misschien vindt ze de fles niet leuk meer. Wil ze op jullie lijken?
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:56:29 #80
19529 Fendy
True Spirit
pi_48660309
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:11 schreef ik80 het volgende:
Lotte doet vreemd, wil niet uit haar fles drinken. Doe je het in een glas en ze drinkt het achter elkaar op?
hmmm oke ze heeft nu wel haar melk op, maar normaal ligt ze al veel eerder in bed.

Uit een een glas meedrinken doet ze zoiezo graag (alleen als er water in zit mag het van mij) Ze doet haar mond al open als ze ene glas ziet, lachen!
Je hebt gelijk Fen.
pi_48660351
Lekker dat Anna zo goed eet.
Maud wat goed!
Kendahl een tandje.
He bah dutchie.
pi_48660674
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:38 schreef Belana het volgende:

Die sprongenwekker heb ik me al menig maal voor ingeschreven, maar ik krijg nooit mail
Een tijdje geleden moest je je opnieuw inschrijven.. De oude wekker werkte niet meer, of zoiets. Misschien is dat het 'probleem'?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:25:02 #83
94046 PM-girl
pi_48661106
Ik las hier vanmorgen in de krant een artikele over scheefgroei van babyhoofdjes en de behandeling daarvan, door een fysiotherapeut. Voor de geïnteresseerden: klik
*
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:30:39 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_48665356
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:10 schreef lcicle het volgende:

[..]

Een tijdje geleden moest je je opnieuw inschrijven.. De oude wekker werkte niet meer, of zoiets. Misschien is dat het 'probleem'?
er zijn ook allerlei verschillende sites waar je je kunt inschrijven, ik weet niet meer wat nou de goeie is, iemand een linkje naar de goeie misschien?

Ezra heeft net heerlijk zitten drinken uit Liam's beker met rietje van Nuby, dus ik denk dat ik er ook maar 1 voor hem ga kopen, das wel makkelijk
stormy waters...
sailin'
pi_48665431
PM Girl, jouw linkje naar Simon doet et niet meer......
(pluk wel, ook een moppie hoor...)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:03:00 #86
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48666625
Moeten jullie Storm nu eens zien! Hij gaat steeds staan op zijn voetjes en handjes!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_48666717
Storm dat ziet er grappig uit!
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:05:23 #88
24188 Belana
kloon van belana
pi_48666722
Dat doet Ezra ook leuk he
stormy waters...
sailin'
pi_48666939
Hé Storm da's leuk.
pi_48667126
Ik vind tijgerende en kruipende kindjes zo leuk
Mika heeft nog steeds dikke paniek als ie toch op zijn buik ligt. Schreeuwt ie of er weet niet wat met hem gebeurd
Liefde
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:15:39 #91
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48667168
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:05 schreef Belana het volgende:
Dat doet Ezra ook leuk he
Ja ja, opschepper.
FOTO
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:50:32 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_48668529
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:15 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ja ja, opschepper.
FOTO
nou hoor!
stormy waters...
sailin'
pi_48668682
hey storm stoere opdrukkert!
pi_48668840
Cool, Storm! Binnenkort 'stormt' hij het huis door!
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:00:21 #95
141023 ik80
pi_48668869
nog maar 10 keer! Goed zo storm!

Lotte kruipt, achteruit...
Gelukkig gaat het drinken uit het flesje weer beter vandaag!
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:20:35 #96
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48669621
Oh die Storm!
Wat ontzettend cute!
*smelt....
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:34:53 #97
94046 PM-girl
pi_48672810
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
PM Girl, jouw linkje naar Simon doet et niet meer......
(pluk wel, ook een moppie hoor...)
WEL!

Storm, tijd voor een trainingspak!

Ik80, gelukkig dat het vandaag beter gaat!
*
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:52:43 #98
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48673450
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:15 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ja ja, opschepper.
FOTO
Kendahl doet het net even anders: op hoofd en voeten en dan proberen vooruit te komen

We moeten nu trouwens het tandje gaan poetsen hé? Zeker met een zachte tandenborstel. Moeten we nu ook tandpasta gaan gebruiken? Tips?
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:54:49 #99
94046 PM-girl
pi_48673546
Wij hebben Zendium peuterpasta, zonder smaakje. Omdat het CB het aanraadde, ik geloof vanwege de extra toegevoegde stoffen die in andere pasta's wel zitten.
*
pi_48673807
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:54 schreef PM-girl het volgende:
Wij hebben Zendium peuterpasta, zonder smaakje. Omdat het CB het aanraadde, ik geloof vanwege de extra toegevoegde stoffen die in andere pasta's wel zitten.
Die hebben wij ook, mede omdat al die vieze zoete kindertandpasta's alleen maar het doorslikken bevorderen. We poetsen nu een dag met en een dag zonder pasta.
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:58:18 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_48675761
Goed zo Storm!

Hoe bevalt bij jullie het tandenpoetsen? Ive vond het in het begin wel heel interessant, maar nu perst hij zijn lipjes op elkaar en moet ik kunst en vliegwerk doen om hem zo ver te krijgen om zijn mondje open te doen. Het eindigt meestal in gehuil...

Ive lijkt weer helemaal de oude te zijn!
pi_48676199
Storm wat goed hee

Fijn Cattie

Quinten is vandaag weer voor controle in het ziekenhuis geweest en hij wordt niet doorverwezen naar de neurochirurg De kinderarts zag in zijn bewegingen geen verschil meer tussen beide armen Over een half jaar weer voor controle, hopelijk dan de laatste keer
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:12:23 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_48676253
Wat fijn Beefcake!
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:15:35 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_48676339
heej wat goed beef
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:53:14 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48677426
Oeh, wat een opluchting Beef!

Over poetsen. Wij hebben een tandenborstel van Jordan met bijtring. Thies vindt hem nog steeds geweldig en het poetsen laat hij ook goed toe. We gebruiken Elmex peutertandpasta. Geen zoete smaak zodat hij niet aanleert pasta door te slikken. Overigens doe ik maar een iniemini piepklein beetje tandpasta erop en na het poetsen poets ik zijn mondje met een spuugdoekje... Ik vind het een naar idee als hij die zooi binnenkrijgt.
  Jubileum moderator dinsdag 24 april 2007 @ 20:10:34 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48680062
Beef dat is geweldig nieuws

Ik hoorde van een collega enthousiaste verhalen over Gengigel voor babietjes. Iets wat helpt verzachten bij het doorkomen van de tandjes, misschien nog een tip voor jullie?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:52:07 #107
94046 PM-girl
pi_48681619
Beefcake, goed nieuws!
*
pi_48681876
Quinten

Lis is vandaag bij de kapper geweest
Ik was er eigenlijk voor Morris maar ze hebben gelijk die heeeeeeeele lange slierten in haar nek weggeknipt. Ze heeft nu een bobje
En het eerste plukje heb ik natuurlijk mee gekregen voor het plakboek.
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 21:03:10 #109
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48682090
Beefcake wat een goed nieuws zeg. Wat zullen jullie opgelucht zijn!

En Storm, jij stoere kruiptijgert
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:26:28 #110
593 sjak
Juffie Bloem
pi_48683106
Tandenpoets-liedjes

Heen en weer
Tandjes poetsen heen en weer.
Tandjes poetsen telkens weer.
Poetsen alle randjes.
Schoon zijn nu jouw tandjes!

In het rond
Poetsen poetsen in het rond,
poetsen poetsen in je mond.
poets ik hier, poets ik daar,
poetsen, poetsen, poetsen, klaar!

Fijn hoor Beefcake!
Lekker douchen!
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:28:04 #111
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48683186
Voor Quinten. Opluchting hè Beefcake?

[ Bericht 7% gewijzigd door dutchie op 24-04-2007 21:28:33 (whoops!) ]
pi_48683361
Of op de wijs van 'Vader Jakob'
tanden poetsen, tanden poetsen,
poets ze goed, poets ze goed,
onder en dan boven, onder en dan boven,
zoals het moet'
.

Wat goed Beefcake!
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:34:28 #113
103793 kozakken
Living the life
pi_48683424
Hier zingen we bij het tandenpoetsen het alfabetlied
(maar dan in een keer goed )
  woensdag 25 april 2007 @ 06:51:04 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_48693126
sssssstttt.... Ezra slaapt nog steeds.......
stormy waters...
sailin'
  woensdag 25 april 2007 @ 08:24:01 #115
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48693829
Maud kan draaien

Arme Ive en Cas ziek.

Wow, Storm.

Super Quinten.

Wij poetsen nog steeds met water. Als Anna in bad ligt, dat gaat goed. En het liedje is uit het boek van Daphne Deckers. Op de melodie van alle eendjes zwemmen in het water.
Alle kindjes poetsen nu hun tandjes
poetsen nu hun tandjes
poetsen nu hun tandjes
Alle kindjes poetsen nu hun tandjes
Tralalalalalalalalala

Misschien toch iets meer gaan varieren, dit is vrij saai.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48694323
Lis nu al naar de kapper Hebbie een fotootje snoop?

We zijn inderdaad heel erg opgelucht voor ons kleine mannetje, het herstel van zo'n operatie is geen walk in the park en we zijn zo blij dat het Quinten bespaard zal blijven
pi_48694581
even nieuwsgierigheid, poetsenjullie de tandjes met een tandenborsteltje of met zo'n vingerhoedjesachtig ding, zo'n borsteltje dat je dus over je vinger schuift, je vinger dan het handvat zijnde
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_48694671
Ik heb zo een vingerhoedje liggen, lijkt me wel handig. Alleen heeft Fonske nog niks van tanden.
pi_48694759
Wij hebben ienieminie babytandenborsteltje. Werkt prima hoor en kan ze vast wennen aan een tandenborstel.
pi_48694768
quote:
Op woensdag 25 april 2007 09:06 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb zo een vingerhoedje liggen, lijkt me wel handig. Alleen heeft Fonske nog niks van tanden.

gewoon zijn tandvlees poetsen dan
voor het idee, en de gewenning

vingerhoedje vond ik ideaal destijds, vinger is minder eng dan echte borstel.

oh en bij het eten van een lepeltje, schudden jullie kids dan ook zo met het hoofdje, alsof ze de tepel/flesspeen zoeken

mijn oudste deed dat nog heel lang, zo komisch
pi_48694830
quote:
Op woensdag 25 april 2007 09:11 schreef milagro het volgende:

oh en bij het eten van een lepeltje, schudden jullie kids dan ook zo met het hoofdje, alsof ze de tepel/flesspeen zoeken
Niet van een lepeltje dan, maar als je hem een stuk fruit of groente geeft, doet hij dat ook.
Idd erg grappig. Ook dat die mond eerst wagenwijd opengaat en dan pas wordt het stuk er naartoe gebracht...
pi_48694852
Anna doet dat niet maar kijkt wel bij alles wat ze eet (behalve bv) echt heel, heel, heel vies. Echt zo van, 'wat doen jullie me AAN?!'. Beetje bozig ook. Maar ze eet wel verder, dus het zal allemaal wel meevallen. .
  woensdag 25 april 2007 @ 09:14:29 #123
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48694854
Anna heeft echt een afkeur voor het lepeltje dat we eerst hadden. We hebben nu een andere en dat scheelt echt veel. Dat een lepel zoveel effect kan hebben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_48694893
ja ja, dat mondje helemaal open , ogen op zijn grootst , lichte paniek in de ogen, als hij de lepel niet kan "vinden"
  woensdag 25 april 2007 @ 09:24:23 #125
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48695071
Beefcake wat fijn dat Quinten zo goed gaat met zijn arm!

Ik had voor Saskia een oefensetje met tandenborstels. De eerste was mee een geribbeld dingetje op een steel en (met beschermrand) geschikt om zelf op te kauwen. De tweede had in plaats van haren rubber uitsteekseltjes en de derde had pas een echt tandenborstel-uiterlijk.

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_48695081
Ik mag vandaag met Mikael op de fiets

Ik wilde heel graag naar mijn moeder vandaag zodat Mikael lekker buiten kan spelen maar manlief moet de hele dag naar school. Heb ik vanmorgen cb ff gebeld of het al mocht. Kon ik net ff langskomen, gings ze kijken of ie stevig genoeg is. En dat is ie Tis maar een klein stukje maar heb er helemaal zin in
Liefde
pi_48695245
Lekker Nicole, veel plezier dan maar, zometeen op de fiets
pi_48695970
Ah wat fijn Nicole! Ik fiets al een tijdje met Ronja ookal "mag" het officieel nog niet omdat ze nog geen negen maanden is. Mijn bekken is nog steeds niet wat het was en door de fiets is het ineens weer mogelijk om even de stad in te gaan of wat meer boodschappen te halen. Het doet mij en haar echt goed om wat meer buiten te kunnen zijn!
pi_48696063
Ik ben nu ook geneigd om meteen weer van alles te gaan doen. Maar we gaan het langzaam opbouwen

Ik kan het ff niet laten Klap een in je handjes
Liefde
pi_48696650
quote:
Op woensdag 25 april 2007 09:55 schreef owlet het volgende:
... ookal "mag" het officieel nog niet omdat ze nog geen negen maanden
Het lijkt me ook al raar om echt te kijken naar die leeftijdsgrens.
Fons is bijvoorbeeld een stuk groter en steviger dan zijn nichtje die twee maanden ouder is.
pi_48696704
Gisteren had Fons trouwens al zijn eerste 'test' op het CB.
Hij moest blokjes uit de hand en uit een doosje nemen.
Ze gingen natuurlijk meteen volledig zijn mond in.
pi_48696967
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:18 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Het lijkt me ook al raar om echt te kijken naar die leeftijdsgrens.
Fons is bijvoorbeeld een stuk groter en steviger dan zijn nichtje die twee maanden ouder is.
Vind ik ook. Ze zit goed, is sterk in haar nek en we fietsen kleine, rustige stukjes. Ik vind het persoonlijk enger om haar in de auto te hebben maar ik ben dan ook echt een schijterd als het op autorijden aan komt. Ik kan het zelf niet en heb weinig vertrouwen in de mensen die het wel kunnen, ookal is dat mijn moeder die nog nooit ook maar iets van een ongelukje heeft gehad
pi_48697027
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:29 schreef owlet het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ze zit goed, is sterk in haar nek en we fietsen kleine, rustige stukjes. Ik vind het persoonlijk enger om haar in de auto te hebben maar ik ben dan ook echt een schijterd als het op autorijden aan komt. Ik kan het zelf niet en heb weinig vertrouwen in de mensen die het wel kunnen, ookal is dat mijn moeder die nog nooit ook maar iets van een ongelukje heeft gehad
Hehe, net hetzelfde hier.
pi_48697053
Ze hebben vanmorgen op het cb ook gekeken hoe stevig ie kon zitten enzo. Ze probeerde hem om te duwen maar dat lukte niet. Ze heeft ook niet echt naar de leeftijd gekeken
Liefde
pi_48697057
de officiele grens om in 't fietsstoeltje te mogen is toch ook niet een leeftijdsgrens maar of ze uit zichzelf kunnen gaan zitten? dat is mij destijds verteld. niet dat ik daarop gewacht heb, want dat duurde bij piet zo vreselijk lang.
pi_48697134
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:32 schreef bixister het volgende:
de officiele grens om in 't fietsstoeltje te mogen is toch ook niet een leeftijdsgrens maar of ze uit zichzelf kunnen gaan zitten? dat is mij destijds verteld. niet dat ik daarop gewacht heb, want dat duurde bij piet zo vreselijk lang.
Ik denk al als ik daarop moet gaan wachten met Mikael zijn we een paar maand verder. Mikael doet alles wat een kind van 11 maand zou "moeten" kunnen maar wat ie met 9 maand "moet" kunnen kan ie allemaal niet
Lopen aan de hand, is een makkie, zitten dus ook, uit een beker drinken, geen probleem, hij kan zelfs al blokjes stapelen Mijn kind zit gewoon beetje raar in elkaar
Liefde
  woensdag 25 april 2007 @ 13:47:53 #137
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48703777

'Ik wil niet, ik wil niet.'-wegdraaiend- 'Oh mmm lekker, geef toch maar.' Met drinken helemaal naar achteren buigen, Belsen gaat geduldig verder en vraagt: 'wat doe je?' Waarop Ken hem aankijkt met zo'n blik van: 'wat doe jíj?!' En het uiteindelijk toch opdrinken hé? Is dit de babyvorm van de "neefase"?
pi_48709070
quote:

Fons denkt zelfs dat het hoofd van andere kindjes eetbaar is.
pi_48710404
Wat fijn voor Quinten!
Lekker gefietst MeNicole?
Haha die Fons.
pi_48713211
quote:
jaa precies dat

zo lief dit steekt zowat de andere kleine man de ogen uit, maar ach

babies, kinderen
pi_48722348
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:45 schreef milagro het volgende:
babies, kinderen
Je wordt toch niet soft he

Dat filmpje van Fons is echt schattig Leuk als kindjes zo'n lol hebben samen!
  woensdag 25 april 2007 @ 22:24:47 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48722396
Hoera voor Quinten!

En ik heb ook gelachen om Fons, lief filmpje!
pi_48722542
hey Fons!! Geweldig ventje! Maar staatsgevaarlijk zo te zien!!

Ik geloof dat wij Meike eindelijk begrijpen.....
Ze ligt nu zowat de hele dag te slapen in haar eigen bed met haar inbakerzakje aan.
Meestal wordt ze een uurtje voor de voeding wakker, kunnen we even knuffelen/spelen/wandelen whatever, en dan de fles, eind van de fles valt ze in slaap.... en kan ik haar zo in haar bed leggen waar ze dus weer verder slaapt...
Ze is wel veel minder op nu, ik vind het wel minder gezellig, maar het is voor haar natuurlijk veel beter zo...
Wat jullie al zeggen....rust en regelmaat...het blijkt nu wel weer dat het wel werkt

Nu de nachten nog, want ze komt snachts vaak ook nog om de 4 uur, soms 5....
Maar hoe krijg ik het zover dat ze wat langer slaapt? Kan ik daar uberhaupt iets aan doen?
Of is het wachten tot zij het zover heeft?
Ik ga er met alle liefde uit hoor snachts, maar als ik straks weer moet werken zou het wel fijn zijn als de nachtvoeding eraf was....
  Milf woensdag 25 april 2007 @ 22:35:09 #144
16000 nikky
pi_48722853
quote:
Dat filmpje "krijsen" wat daar staat. Ik vind het nog meevallen om heel eerlijk te zijn !! Frummel hier kan zo hard krijsen dat ik soms denk dat ze erin blijft zo woest is ze dan. Want ja, omdraaien van buik naar rug gaat nog niet.
pi_48724338
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hey Fons!! Geweldig ventje! Maar staatsgevaarlijk zo te zien!!

Ik geloof dat wij Meike eindelijk begrijpen.....
Ze ligt nu zowat de hele dag te slapen in haar eigen bed met haar inbakerzakje aan.
Meestal wordt ze een uurtje voor de voeding wakker, kunnen we even knuffelen/spelen/wandelen whatever, en dan de fles, eind van de fles valt ze in slaap.... en kan ik haar zo in haar bed leggen waar ze dus weer verder slaapt...
Ze is wel veel minder op nu, ik vind het wel minder gezellig, maar het is voor haar natuurlijk veel beter zo...
Wat jullie al zeggen....rust en regelmaat...het blijkt nu wel weer dat het wel werkt
Wat goed joh! Ik vond het ook erg ongezellig soms, maar het zal niet lang duren voor ze veel minder slaapt.
quote:
Nu de nachten nog, want ze komt snachts vaak ook nog om de 4 uur, soms 5....
Maar hoe krijg ik het zover dat ze wat langer slaapt? Kan ik daar uberhaupt iets aan doen?
Of is het wachten tot zij het zover heeft?
Ik ga er met alle liefde uit hoor snachts, maar als ik straks weer moet werken zou het wel fijn zijn als de nachtvoeding eraf was....
Tsja.... Volgens mij is dit het meest voorkomende "probleem" van ouders met jonge kinderen Er zijn dingen die soms helpen zoals het verzwaren van de voeding. Maar dat helpt vaker niet dan wel. Sterker nog, heel veel kinderen slapen daar juist weer slechter van omdat dat buikje ineens zo hard moet werken.
Slaaptraining wordt ook nog wel eens als zinvol gezien, maar op deze leeftijd denk ik niet dat je meer kan doen dan de RRR doorvoeren in de nacht (vast ritme bij de nachtvoedingen, niet te veel prikkels, etc.) en je er verder bij neerleggen.
Ik geloof dat de gemiddelde leeftijd waarop kindjes door gaan slapen eigenlijk zelfs op een jaar ligt!
  donderdag 26 april 2007 @ 00:25:21 #146
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48725701
quote:

[..]

Dean doet dat ook bij de fles, wij noemen dat de "HH" doen ("Hongerige Hyena).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 26 april 2007 @ 07:36:05 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_48727800
heej Karin, wat goed! fijn dat Meike het zo goed doet zo! tja en 'snachts, ik sluit me aan bij owlet. wij hebben soms Ezra een beetje kunnen reken door een speentje te geven, maar eigenlijk slaapt ie nu pas echt door en dat pas 2 nachten
Hij wordt nu net wakker
stormy waters...
sailin'
pi_48727833
Gisteren heeft Mikael zo'n beetje de hele middag in zijn blootje gelopen (gelegen) en ik vind het zo mooi om te zien wat ie doet als ie moet plassen. Wijst ie naar zijn piemel emn zegt ie die Grote grijns erbij. Daarna ging ie plassen. En dat gewoon een paar keer. Hoop dat dat een goed teken is qau zinderlijk worden. Ga in de zomer hem dus lekker vaak bloot laten en dan op het potje zetten als ie dat weer doet

En fietsen was heel leuk. Mikael had de grootste praatjes. Hij gooide telkens zijn voetjen op het stuur, armen wijdt en maar praatjes maken. Af en toe keer langs het windscherm likken (mensen zullen wel gedacht hebben ), vandaag weer een stukje
Liefde
  donderdag 26 april 2007 @ 07:52:03 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_48727907
Hahaha MeNicole, wat grappig!

Ezra slaapt nu echt door? Gefeliciteerd!

Karin, ik sluit me ook aan bij Owlet en Belana. Bij Ive viel er niets te dwingen, hij slaapt nu nog niet eens door. Toen ik ging werken kreeg hij nog 2 a 3 nachtvoedingen. Zwaar, maar ik heb het gered.
Afgelopen nacht ging eindelijk weer eens goed, half 11, half 6 en 7 uur heb ik hem gevoed. Het lijkt erop dat hij nu wel weer beter is (van wat er ook was).
pi_48727932
Karin het kan ook zijn dat Meike vandaag of morgen zo in een keer doorslaapt. Ga gewoon van het ergste uit dan valt het altijd mee. Mika sliep al met 6 weken door en die kleine van jou is nu een bijna 2 maand, dus kan zo in een keer gebeuren
Liefde
  donderdag 26 april 2007 @ 08:02:49 #151
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48727994
Cattie en Belana, wat fijn dat jullie zoons weer beter in hun vel zitten en dus de nachten ook (wat) beter doen.

Karin, het kan gewoon echt een hele tijd duren idd, voordat ze "doorslapen". Storm doet het nog lang niet en die is bijna 8 maanden. Om precies kwart voor vijf rinkelt zijn interne wekker, dan is ie uitgeslapen.

Menicole, je fietstochtje klinkt leuk!

Oh ja, ik wilde nog even jompelen voor de tand van Lis! Was ik helemaal vergeten. Storm heeft nog niets van dat.
  donderdag 26 april 2007 @ 08:14:31 #152
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48728095
Julia doet dat vaak bij mijn arm...ze eet 'm dan ook echt op als ze tanden zou hebben...
  donderdag 26 april 2007 @ 08:19:53 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_48728155
MeNicole, soms denk ik dat jij veuls te hard wilt met Mika hij is nog maar zo klein joh, geniet daar gewoon maar lekker van hoewel ik het wel herken hoor, ik wilde Liam ook groot kijken

Ja, Ezra slaapt goed al 2 nachten. hij is weer helemaal beter en eet ook eindelijk weer echt goed en dat scheelt denk ik enorm, dat zijn buik echt vol is 's avonds. Gisteravond om een uur of 8 vroeg ie zelf om een fles (normaal krijgt ie die om 10 uur als wij naar bed gaan) en vanaf na zijn fles heeft ie dus tot half 8 geslapen bijna 12 uur achter elkaar en eigenlijk nog meer, want hij ging om half 7 naar bed gisteravond.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 april 2007 @ 08:33:52 #154
108648 cattie
lieve moeder
pi_48728327
Oh Belana, wat lekker! Ik ben wel een beetje jaloers!
  donderdag 26 april 2007 @ 08:47:34 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_48728517
ach het is pas 2 nachten catie, dus eerst maar eens zien of dit doorzet
maar van half 11 tot half 6 is ook niet slecht toch? veul beter dan dat het was!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 april 2007 @ 08:54:55 #156
108648 cattie
lieve moeder
pi_48728629
Ja, het is echt enorm verbeterd bij Ive in vergelijking tot 2 maanden geleden! Daar ben ik ook heel blij mee. Maar ik zou zo graag weer eens wat nachten 8 uur willen slapen.
En natuurlijk zet dit door bij Ezra, daar duim ik voor!
  donderdag 26 april 2007 @ 09:09:51 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_48728863
ja ik snap wel wat je bedoelt. ik ben nu gewoon moe van het aan 1 stuk slapen ik duim voor jullie dat Ive ook wat langere nachten gaat maken
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 april 2007 @ 09:37:40 #158
19529 Fendy
True Spirit
pi_48729430
Jayden slaapt sinds 4 nachten ook door nu, echt heel relaxed maar toch mis ik het 's nachts ook wel een beetje.

Zometeen naar het CB, Jayden is nu 10 weken en 1 dag, ben benieuwd...
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 26 april 2007 @ 09:41:26 #159
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48729517
Julia weet zich sinds een week elke keer met één handje los te maken uit de inbakerdoek...heeeel lastig! ... ze gaat zich dan krabben in haar nekje (eczeem) en ik moet haar dan weer helemaal overnieuw inbakeren. Het gebeurt 's nachts maar overdag ook. Misschien moet ik nu maar stoppen met inbakeren, maar zie het nog niet echt zitten ivm het afwennen...en ze krabt zich nog zóveel dat het eigenlijk ook gewoon niet kan...ze zou haar hoofdje helemaal openkrabben 's nachts. Dilemma ...

Ze is nu trouwens echt superverkouden, een schor stemmetje heeft ze en een akelige hoest. Ze hoest gewoon in haar slaap door, zielig vind ik dat. Ik heb een hoestsiroop die ook voor baby's kan (homeopatisch) maar lijkt nog niet echt te helpen...
Ze vindt het trouwens wel lekker, en drinkt het dan zó uit een bekertje, verdund met water. Grappig om te zien en doen, ze hapt echt in het bekertje alsof het een borst is ...

Wat is deze leeftijd trouwens superschattig, ze is nu net vier maanden geworden (gisteren) en doet al best veel! En toch nog zo heerlijk klein-babietje... Ik ga er zoveel mogelijk van genieten want het is zó weer voorbij. En ook al is elke leeftijd weer erg leuk (en soms lastig ), die babytijd is wel erg uniek hoor. Gaat zóo snel voorbij en er gebeurt zoveel.

[ Bericht 47% gewijzigd door Suzanna op 26-04-2007 09:48:48 ]
pi_48731005
Wat heerlijk, doorslapende babietjes!
Suzanna, baker je met doeken of met een voorgevormde doek? Een paccodoek is zo goed als niet uit te krijgen en hij is heel makkelijk in het gebruik. Wij waren er erg tevreden over en ze zijn via marktplaats zijn eigenlijk altijd wel tweedehands te vinden.
Wat vervelend dat ze zo'n last heeft van haar exceem, arm kindje!
  donderdag 26 april 2007 @ 10:44:53 #161
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48731126
Suzanna, als het een 'slijm-hoest' is, kun je ook Bisolvon geven. Die is er ook in een variant voor zuigelingen en doet hier heel goed werk bij Tijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 26 april 2007 @ 11:04:35 #162
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48731721
Hihi Owlet, een Paccodoek is nu juist wat we hebben! Ze is dus zo slim om hem uit te krijgen, in ieder geval krijg ze haar handje zover omhoog dat hij net bóven het kraagje uitsteekt zegmaar. En dan kan ze net in haar nek/wang/oortje krabben. Ik doe hem zo strak als ik durf, en dat is best strak maar ja, Julia is behoorlijk tengertjes dus dan heb je niet meer veel klittenband over. En dat is misschien het probleem.

E.T. het is idd een slijmhoest. Goed idee! Thnx.
pi_48731964
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:04 schreef Suzanna het volgende:
Hihi Owlet, een Paccodoek is nu juist wat we hebben! Ze is dus zo slim om hem uit te krijgen, in ieder geval krijg ze haar handje zover omhoog dat hij net bóven het kraagje uitsteekt zegmaar. En dan kan ze net in haar nek/wang/oortje krabben. Ik doe hem zo strak als ik durf, en dat is best strak maar ja, Julia is behoorlijk tengertjes dus dan heb je niet meer veel klittenband over. En dat is misschien het probleem.

E.T. het is idd een slijmhoest. Goed idee! Thnx.
HA! dan heb ik niets gezegd Wel vervelend natuurlijk. Je zou bij een pyjamatje of romper de mouwtjes met een paar steekjes vast kunnen zetten zodat ze ze niet meer helemaal omhoog kan doen in de doek. Maar goed, dat is sowieso nog maar even te doen want ze zal wel snel gaan rollen en dan is het allemaal niet zo veilig meer
pi_48732190
Fluimucil werkt ook goed bij slijm.. Er is geloof ik of een speciale versie van voor kinderen of een aanpassing op die voor volwassen.

Ook zijn er eigen merk bruistabletten bij de apotheek. Die ook erg goed werken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 26 april 2007 @ 11:21:07 #165
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48732363
Rollen doet ze al... van rug naar buik. Is het dan absoluut niet meer veilig in de inbakerdoek? Ze kan zich nog niet omrollen met doek en al...

Tally, jij ook bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken wat ik het beste kan nemen...misschien is er ook wel een zetpil tegen de hoestprikkel voor die kleintjes maar misschien ook niet.
Vannacht echt tig keren wakkergemaakt door onze kleinste... en dat vind ik dan zo zielig omdat ze dan gewoon echt niet lekker is. Arm meiske.
Ze is trouwens tussendoor gewoon vrolijk, leuk he hoe dat gaat. Ze kunnen zich er gewoon overheen zetten lijkt het wel. Kan ik niet hoor ...
pi_48732533
Wat goed Karin, dat ze overdag zo goed slaapt. Heerlijk is dat he? Een uitgeruste baby, veel meer rust in huis. Het doorslapen kan ook andersom gaan. Anna sliep vrij snel door, maar omdat ze slecht groeide, moest ik haar 's nachts om de drie uur wakker maken. Nu maak ik haar alleen nog wakker om 23 uur. Elk kind heeft z'n eigen ritme, ooit slaapt ze vast door. En als ze gaat puberen, krijg je d'r helemaal haar bed niet meer uit 's ochtends.

Wat goed van Ezra, lekker lang slapen. En Ive weer beter, postieve flow hier.

Het lijkt wel of je Mika groot tovert Nicole, gaat hard zo. Ik vind het leuk als Anna was nieuws kan, maar eigenlijk wil ik haar graag klein houden.

Vanochtend gingen we weer babyzwemmen. Echt leuk is dat, Anna spetterde iedereen nat.
*OUD heilige*
pi_48732589
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:21 schreef Suzanna het volgende:
Rollen doet ze al... van rug naar buik. Is het dan absoluut niet meer veilig in de inbakerdoek? Ze kan zich nog niet omrollen met doek en al...
Absoluut onveilig? Ik zou het zelf in ieder geval niet meer doen omdat ze zich misschien ineens snachts wel in de doek om kan rollen en dan heeft ze geen handen om zich uit het matras te duwen.
  donderdag 26 april 2007 @ 11:32:31 #168
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48732773
Tja, dan wordt het dilemma nog groter, want wat doe je dan ipv inbakeren om dat krabben tegen te gaan (en het armpjes-zwaaien ) ... Maar je hebt wel een punt hoor, ik vind het alleen nu nog niet erg eng omdat ze zich alleen sporadisch heeft omgerold in de box en daar erg veel moeite voor moest doen. Maar ja. Tis toch niet zo'n lekker idee.
  donderdag 26 april 2007 @ 11:33:55 #169
108648 cattie
lieve moeder
pi_48732825
Suzanna, wij zijn direct gestopt met inbakeren toen Ive enigszins ging rollen. Ik vond het vooral een eng idee.

Het is zo'n cliche, maar het gaat zo hard. Ive kruipt nu op turbosnelheid door het huis, niets is meer veilig voor hem! En als hij op de fiets zit is het al zo'n stoere knul En soms is hij niet zo lekker en dan is het weer zo'n klein ventje. Zelf zit ik er een beetje dubbel in, soms wil ik hem wel groot kijken (echt praten, lopen, fietsen....) het lijkt me zo leuk! En soms zou ik hem wel weer als kleine baby willen, want het gaat zo snel dat ik het idee heb dat als ik even een dagje er niet ben, hij alweer iets meer kan.
  donderdag 26 april 2007 @ 11:34:30 #170
108648 cattie
lieve moeder
pi_48732844
Suzanna, volgens mij zijn er van die antikrab handschoentjes. Geen idee of die werken en niet uitgaan...
pi_48733160
Wow, Ive al kruipen en fietsen. Anna maakt totaal geen aanstalten om te kruipen. Wel draait ze zich voortdurend van buik naar rug en terug.

Ergens in mijn hoofd zit dat veel kinderen met dyslectie als baby het kruipen over hebben geslagen. Weet iemand van jullie waar ik daar wat over kan vinden? Het schijnt erfelijk te zijn, en dan kunnen we het maar beter op tijd weten.
*OUD heilige*
  donderdag 26 april 2007 @ 11:45:53 #172
19529 Fendy
True Spirit
pi_48733287
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:37 schreef Fendy het volgende:
Jayden slaapt sinds 4 nachten ook door nu, echt heel relaxed maar toch mis ik het 's nachts ook wel een beetje.

Zometeen naar het CB, Jayden is nu 10 weken en 1 dag, ben benieuwd...
Nou weer terug, 6555 gram en 61 centimeter.

En eerste vaccinaties...arme kleintje...
Je hebt gelijk Fen.
pi_48733468
Suzanna, wij doen sokjes om de handjes van Lis als ze gaat slapen. Die krabt zichzelf ook als we dat niet doen.

Sugar, het tandje van Lis kwam ongeveer op dezelfde leeftijd als bij Morris. Zou met Storm natuurlijk ook kunnen. Wanneer kreeg Maria haar eerste tandje?
pi_48733516
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:42 schreef YPPY het volgende:
Wow, Ive al kruipen en fietsen. Anna maakt totaal geen aanstalten om te kruipen. Wel draait ze zich voortdurend van buik naar rug en terug.

Ergens in mijn hoofd zit dat veel kinderen met dyslectie als baby het kruipen over hebben geslagen. Weet iemand van jullie waar ik daar wat over kan vinden? Het schijnt erfelijk te zijn, en dan kunnen we het maar beter op tijd weten.
Wat is het verband tussen niet kruipen em dyslexie?

Daar valt nog niets over te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat veel kinderen met dyslexie vroeger niet gekropen hebben. Er zijn echter ook kinderen met dyslexie die vroeger wel gekropen hebben. En zo zijn er dus ook weer kinderen die niet gekropen hebben en toch niet dyslectisch zijn. Samenvattend: dyslexie hangt van meerdere factoren af. Wanneer dyslexie in de familie voorkomt, houdt het kind dan goed in de gaten wat betreft zijn spraak/taalontwikkeling, vaardigheden die voorwaarden zijn voor lezen en schrijven zoals rijmen, ‘hakken’ en ‘plakken’ en natuurlijk wanneer het in groep 3 leert lezen en schrijven.

http://www.gezondvgz.nl/%(...)b473-97c9acdbaae7%7D
pi_48733546
Wat is hakken en plakken? .
  donderdag 26 april 2007 @ 11:52:04 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_48733555
Yppy, dit vond ik:
quote:

Daar valt nog niets over te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat veel kinderen met dyslexie vroeger niet gekropen hebben. Er zijn echter ook kinderen met dyslexie die vroeger wel gekropen hebben. En zo zijn er dus ook weer kinderen die niet gekropen hebben en toch niet dyslectisch zijn. Samenvattend: dyslexie hangt van meerdere factoren af. Wanneer dyslexie in de familie voorkomt, houdt het kind dan goed in de gaten wat betreft zijn spraak/taalontwikkeling, vaardigheden die voorwaarden zijn voor lezen en schrijven zoals rijmen, ‘hakken’ en ‘plakken’ en natuurlijk wanneer het in groep 3 leert lezen en schrijven.
bron

Het is dus niet zo duidelijk. En Anna is nog zo jong, ze heeft nog tijd genoeg om te gaan kruipen.

Fendy, naar he die prikjes? Hopelijk krijgt hij er geen last van.
pi_48733580
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:42 schreef YPPY het volgende:
Kinderen die dyslectisch zijn hebben vaak het kruipen overgeslagen. Maar het is niet zo dat kinderen die niet kruipen automatisch dyslectisch zijn. Dat vertelden ze mij op het CB toen Morris ging billenschuiven. Ze vonden de onderzoeken hiernaar ook niet zo volledig. Ik weet niet hoe het nu is. Misschien toch even op het CB vragen?
  donderdag 26 april 2007 @ 11:52:42 #178
108648 cattie
lieve moeder
pi_48733584
Hmm, Tally was me net voor met dezelfde qoute!
pi_48733670
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:51 schreef Jarno het volgende:
Wat is hakken en plakken? .
woorden afbreken dacht ik. (en dan die woorden-in-stukjes weer 'aan elkaar plakken').
pi_48733674
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:52 schreef cattie het volgende:
Hmm, Tally was me net voor met dezelfde qoute!
Beter 2 keer dezelfde info dan met onzekerheid blijven zitten
pi_48733837
Inderdaad, dat is hakken en plakken. Ik maak me er verder geen zorgen over. Alleen heb ik zelf dyslectie en dat is pas erg laat (op de middelbare school) herkend. Als ze helemaal niet gaat kuipen, is dat een signaaltje om extra alert te zijn.
*OUD heilige*
pi_48734179
je zou wel extra oefeningen met haar kunnen doen om het kruipen te stimuleren (misschien eens navragen bij 't CB). kruipen schijnt de ontwikkeling van beide hersenhelften te stimuleren (en de coördinatie tussen beide hersenhelften bevorderen). zelf bewegen in de ruimte is sowieso goed voor 't ruimtelijk inzicht en daarnaast is kruipen vooral goed dacht ik omdat die beweging met zowel links als rechts gemaakt wordt, weet er 't fijne niet meer precies van maar dat valt vast te googlen.

ik vond bijv. dit stukje tekst op 'ouders.online':
quote:
Kruipen en taalontwikkeling
Er wordt wel beweerd dat kruipen belangrijk is voor de ontwikkeling van het taalvermogen. Het zou namelijk de coördinatie tussen beide hersenhelften bevorderen. Deze coördinatie speelt ook een belangrijke rol bij taal. Dit betekent dat een vroege kruiper ook qua taalverwerving een streepje voor heeft.

Aan de andere kant is het ook weer niet zo dat kruipen noodzakelijk zou zijn voor taalverwerving. Er zijn ook kinderen die niet kruipen en toch vroeg leren praten en omgekeerd.
  donderdag 26 april 2007 @ 12:22:47 #183
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48734608
Yppy om je enigszins gerust te stellen: Cas kan tijgeren als een idioot, maar heeft pas afgelopen maandag ontdekt dat hij ook zijn knietjes eronder kan zetten. Hier speelt hij nu een beetje mee. En Cas is nu 10 maanden. Er zijn genoeg kinderen die nog later beginnen.
pi_48735118
Morgen ga ik naar het cb, dan zal ik het eens navragen, maar zij weten daar ook lang niet alles, vandaar dat ik zelf ook graag rondlees. Tijgeren doet ze overigens ook niet. Alleen omdraaien de hele tijd. Ze wil wel graag staan.
*OUD heilige*
  donderdag 26 april 2007 @ 12:43:24 #185
108648 cattie
lieve moeder
pi_48735333
Ive kruiptijgert trouwens, echt kruipen is het nog niet helemaal.

Dutchie, hoe is het nu met Cas en zijn pok?
  donderdag 26 april 2007 @ 12:53:04 #186
108648 cattie
lieve moeder
pi_48735681
Ive aan het kruiptijgeren!

[Linkje weg, sorry, maar ging niet helemaal goed.]

[ Bericht 63% gewijzigd door cattie op 26-04-2007 14:33:16 ]
  donderdag 26 april 2007 @ 12:54:29 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_48735734
yppy, geen zorgen over niet kruipen e.d. Ezra doet het ook net pas, die tijgerde dan wel, maar echt, het zegt nu nog niet zo veel. de 1 is sneller dan de ander

Ik heb ook een filmpje

[ Bericht 34% gewijzigd door Belana op 26-04-2007 13:44:45 ]
stormy waters...
sailin'
pi_48736489
Wat groeit Jayden goed Fendy! Gaat hard zeg.

Karin, Damian sliep met 3 weken al door. Ik doe hem voor zijn laatste flesje in bad en bij zijn laatste fles geef ik hem net wat meer. Als ik hem niet in bad doe 's avonds dan slaapt hij zo 2 uur minder lang.

Hoe zit het bij jullie overdag?
Bij Damian is er echt geen pijl op te trekken wanneer hij overdag slaapt en wanneer hij wakker is!
De ene keer slaapt hij bijna de hele dag en de andere keer is hij juist heel veel wakker.
En de ene keer is hij van 12 tot 3 wakker bijvoorbeeld en de volgende dag van 5 tot 9, het is altijd verschillend.

Hij heeft vandaag voor het eerst echt gelachen met geluid.
Mijn moeder was gek met hem aan het doen en hij lach telkens superhard te lachen, zo lief.
  Milf donderdag 26 april 2007 @ 13:27:15 #189
16000 nikky
pi_48736753
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:51 schreef Tally het volgende:

[..]

http://www.gezondvgz.nl/%(...)b473-97c9acdbaae7%7D
Ik heb wel gekropen en ik heb dyslexie.
pi_48737311
je quoot het zelf al:
quote:
Er zijn echter ook kinderen met dyslexie die vroeger wel gekropen hebben.
pi_48737355
knap zeg van ezra & ive! (en zo leuk om te zien)
pi_48737545
quote:
Op donderdag 26 april 2007 08:19 schreef Belana het volgende:
MeNicole, soms denk ik dat jij veuls te hard wilt met Mika hij is nog maar zo klein joh, geniet daar gewoon maar lekker van hoewel ik het wel herken hoor, ik wilde Liam ook groot kijken
Heb gister een stukje in het moedertopic gepost over dat ik dat juist helemaal niet wil
Mika kan gewoon al zoveel en dat kan ik niet tegen gaan houden. Als hij zit kan ik hem wel weer neer leggen maar dat schiet niet op natuurlijk. En fietsen, dat heeft niks met groot kijken te maken dat heeft meer met mijn eigen "vrijheid" te maken
Liefde
  Milf donderdag 26 april 2007 @ 13:54:29 #193
16000 nikky
pi_48737632
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:45 schreef bixister het volgende:
je quoot het zelf al:
[..]
Daarom reageerde ik ook. Ben een levend bewijs.
  donderdag 26 april 2007 @ 13:57:34 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_48737735
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:52 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Heb gister een stukje in het moedertopic gepost over dat ik dat juist helemaal niet wil
Mika kan gewoon al zoveel en dat kan ik niet tegen gaan houden. Als hij zit kan ik hem wel weer neer leggen maar dat schiet niet op natuurlijk. En fietsen, dat heeft niks met groot kijken te maken dat heeft meer met mijn eigen "vrijheid" te maken
ja is ook zo
stormy waters...
sailin'
pi_48737874
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:52 schreef MeNicole het volgende:
Mika kan gewoon al zoveel en dat kan ik niet tegen gaan houden. Als hij zit kan ik hem wel weer neer leggen maar dat schiet niet op natuurlijk.
gaat ie al uit zichzelf zitten? wat goed! maar bijvoorbeeld dat ie niet graag op z'n buik ligt, dan zou ik 'm toch regelmatig even op z'n buik neerleggen. lijkt wel wat gemeen maar ik denk dat 't toch een goede oefening voor 'm is.
pi_48737891
Mikael kruipt niet en dat gaat ie ook niet doen. Hij schuift zo op zijn kontje ergens naartoe. Net als mama dat altijd deed
Liefde
pi_48737901
Nou,hier een baby die eigenlijk helemaal niet zo veel in zijn bedje slaapt Hij doet vaker tukjes in de box en slaapt altijd in de kinderwagen.Ik loop ook meestal 2x op een dag met hem,neem m altijd mee met boodschappen doen.Misschien moet ik m overdag ook meer in bed gaan leggen ipv.wandelen?
Hij ligt er nu wel in en slaapt al 30 minuten Daarvoor was het krijsen,want hij heeft veel last van krampjes Ik kom handen te kort om hem te wiegen,tut in te houden en over z'n buik te aaien..........Sjips.....hij is weer wakker......snel tut erin voordat ie verder gaat krijsen.......mmmm.....hij blijft stil.....Hahaha,zo gaat het hier dus iedere dag,slapen vind ie maar niks denk.
Ik ben vanmorgen even naar het inloopspreekuur geweest op het CB.Even gemeten(in mn uppie)dus weet niet of het precies was,maar goed.Hij is nu ongeveer 58 cm.En 4910 gram Hij groeit dus prima en ik kon nog wel even doorgaan met 6 flessen van 130ml.En anders 5x 140 en dan 150,zei ze.Ok,ik moet nu echt ff tut erin duwen,misschien wil ie dan nog even

Groetjes,Minoes
pi_48737956
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:00 schreef bixister het volgende:

[..]

gaat ie al uit zichzelf zitten? wat goed! maar bijvoorbeeld dat ie niet graag op z'n buik ligt, dan zou ik 'm toch regelmatig even op z'n buik neerleggen. lijkt wel wat gemeen maar ik denk dat 't toch een goede oefening voor 'm is.
Als ik hem op zijn buik leg rolt ie zo weer om. Hij heeft het nooit fijn gevonden op zijn buik. Met hoofd op tillen was ie ook al zo laat. Op cb zeggen ze dat ik daar niet zo'n punt van moet maken. Hij kan het en dat is het belangrijkste. Als de tijd rijp is doet ie het vanzelf wel
Liefde
pi_48737971
Suzanna, bij ons op de creche was er een jongetje met erge exzeem (schrijf je dat zo?) en die had een speciaal krabpakje aan. Een pakje aan 1 stuk, en waarbij ook de handjes ingepakt waren.
  donderdag 26 april 2007 @ 14:07:16 #200
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48738103
Appelsap, je legt hem wel altijd op 'vaste' tijdstippen weg, dat ie zeg maar gewend is aan een bepaald ritme?
(ik heb dit scherm al een half uur openstaan, dus wellicht komt dit echt als mosterd na de maaltijd)

Cattie, Cas zijn pok is eindelijk aan het genezen. De dermatoloog heeft ernaar gekeken en we hoeven niks extra's te doen, gelukkig! Hij is gewoon supergevoelig en reageert heftig op bijv. waterpokken. Hij is al behandeld voor de infectie, dus we moeten de wond nu goed schoonhouden. Het kon nog wel een jaar duren voordat het helemaal weg zou zijn. En het kon ook wel weer opnieuw gaan infecteren, dan moesten we weer gaan smeren met die fucidine-zalf. Maar ze was al met al best tevreden en ik ging er echt superblij weer weg.
Ik met mijn gevoelige zoon. Toen de verloskundige zei dat Cas een gevoelig jongentje werd, dacht ik dat ze zijn karakter bedoelde. Maar ze bedoelde dus gewoon zijn huid haha! Daar kom je dan later pas achter, terwijl ik toen daar heel dromerig over was.
pi_48738142
Ja,die pakken heb je voor volwassenen ook,met de rits op de rug En er zitten mouwen met handen aan,zeg maar.
Lijkt me wel zielig hoor,als ze niks kunnen.Maar ja,als ze open liggen van het krabben is het ook weer niks.

Groetjes,Minoes
pi_48738532
Het pakje dat dat kereltje had had een rits op de buik....en het hielp hem wel heel goed.
En trouwens, als ze ingebakerd liggen kunnen ze toch eigenlijk ook niks?

Over Meike en doorslapen, we zien wel hoe het allemaal gaat. We gaan lekker door zoals het nu gaat. Want ze is al zo veel beter te spreken nu ze haar rust krijgt.
Vanmo was het ritme even weg, madam was wakker geworden van een poepluier en kon niet meer slapen. Dus zijn we even de stad in gegaan, nieuwe voorraad luiers halen enz. Thuis kon ze de fles krijgen, en daarna weer naar bed, maar ze viel heel moeilijk in slaap. Moest wel 800 keer terug om het speentje weer in te doen. Maar uiteindelijk slaapt ze dan toch....
Zou dat meteen door het verstoorde ritme komen?
  donderdag 26 april 2007 @ 14:35:11 #203
108648 cattie
lieve moeder
pi_48739000
Belena, wat een leuk filmpje! Ezra kruipt echt al goed!

Dutchie, wat fijn dat de waterpok nu echt aan het genezen is.
En misschien bedoelde de verloskundige beide!
pi_48739381
Dutchie, dat probeer ik wel ja. Maar dan slaapt hij niet altijd.
Ik leg hem ook op bed wanneer hij slaap heeft, maar soms heeft hij dan al geslapen op het moment dat ik hem op bed ga leggen.
Nou maakt hij mij niet veel uit dat hij overdag niet zo'n vast ritme heeft (al zou het wel wat makkelijker zijn), maar ik vraag me af of het voor hem niet beter zou zijn. (hij is verder wel heel tevreden, huilt alleen als er echt wat is enzo.)
  donderdag 26 april 2007 @ 14:48:41 #205
108648 cattie
lieve moeder
pi_48739474
Appelsap, dat Damian overdag geen vast slaapritme heeft geeft niet voor hem hoor. Waarschijnlijk komt dat vanzelf wel een keertje.
pi_48739773
appelsap, bij anna lukte het me ook pas met een maand of 3 om er een wat strakker ritme in te krijgen. succes!
  donderdag 26 april 2007 @ 15:06:22 #207
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48740112
Hou gewoon die regelmaat aan, hij komt vanzelf wel in een ritme. Is meestal rond de 10 - 12 weken. Wel wegleggen zo gauw je merkt dat hij moeheids-verschijnselen toont. Maar dat doe je vast al.
  donderdag 26 april 2007 @ 15:40:08 #208
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48741334
Julia ligt nu in haar reiswieg beneden zonder inbakerdoek te slapen!!! Ze was erg aan het wrijven en krabben over haar gezichtje, maar dat leverde alleen velletjes op aangezien ik SOKJES over haar handjes had gedaan ... Deed ik bij Noa en Emma ook, was ik alweer een beetje kwijt, stom is dat.
Bedankt voor de tips hoor! Wie weet gaat het wel makkelijk, dat afwennen van de doek. Het duurt wel een stukje langer voor ze slaapt, maar het is ook een stuk minder warm voor haar, dus dat vind ik een groot voordeel. En ze moet het toch afwennen....

Trouwens, die inbakerdoek is heel erg aan het slijten, er zitten al twee gaten in! Dus het werd tijd
  donderdag 26 april 2007 @ 15:41:42 #209
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48741392
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Suzanna, bij ons op de creche was er een jongetje met erge exzeem (schrijf je dat zo?) en die had een speciaal krabpakje aan. Een pakje aan 1 stuk, en waarbij ook de handjes ingepakt waren.
Als ze die sokjes gaat uittrekken en het is nog steeds zo erg ga ik daar eens naar kijken! Thnx voor de tip ik wist niet dat dat bestond.

Appelsap, je doet het vast heel goed hoor! Elk kindje heeft even tijd nodig om te wennen aan een ritme. Komt helemaal goed, in ieder geval als hij wat ouder is...hij is nu nog zo klein!
  Milf donderdag 26 april 2007 @ 15:42:31 #210
16000 nikky
pi_48741422
Wie weet hier in welke fase kinkhoest besmettelijk is? Ik heb hier iemand in de buurt die kinkhoest heeft. En daar zijn we de afgelopen tijd twee keer geweest.
En net dat ik gisteren las dat kinkhoest voor babies erg gevaarlijk kan zijn.
  donderdag 26 april 2007 @ 15:43:23 #211
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48741452
Ik weet niet eens wat kinkhoest precies is en waar je het aan kunt herkennen ... ik ga eens kijken, want Julia hoest heel erg.
Edit: ik zie dat het een ziekte is waartegen ingeënt wordt. En Julia is ingeënt... en zó erg hoest ze niet zoals er beschreven wordt. Pfew
  Milf donderdag 26 april 2007 @ 15:46:52 #212
16000 nikky
pi_48741567
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:43 schreef Suzanna het volgende:
Ik weet niet eens wat kinkhoest precies is en waar je het aan kunt herkennen ... ik ga eens kijken, want Julia hoest heel erg.
Het word wel eens omschreven als een schelle blaffende hoest.
  Milf donderdag 26 april 2007 @ 15:50:35 #213
16000 nikky
pi_48741691
Ziekteverschijnselen

* Hangerigheid, lusteloosheid, hoesten.
* Kort op elkaar lange en hevige hoestbuien met taai slijm, en een lange, gierende inademing.
* Benauwdheid, blauw aanlopen en soms overgeven door de hoestbuien.

Complicaties

* Door het langdurig hoesten kunnen zuurstoftekort en hersenbloedingen, met hersenletsel als gevolg voorkomen.
* Blijvende schade aan de longen.
* Ademstops, vooral bij heel jonge baby’s, die dodelijk kunnen zijn.

http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/kinkhoest/

Hier ben ik dan weer wat minder blij mee;
quote:
Kinkhoest wordt veroorzaakt door een bacterie, Bordetella pertussis. Besmetting vindt plaats van mens op mens door hoesten en niezen. De incubatietijd is 7 tot 10 dagen, soms langer. Kinkhoest is erg besmettelijk, vooral in de eerste periode als de hoestbuien nog niet zijn begonnen. Hoestende patiënten zijn nog 3 tot 4 weken nadat het hoesten is begonnen besmettelijk. Binnen een gezin is de kans dat iemand met kinkhoest de andere (niet-gevaccineerde) gezinsleden besmet 90%.
  donderdag 26 april 2007 @ 15:53:12 #214
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48741773
Ik zou even je CB of HA bellen, in hoeverre de inenting bescherming biedt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_48742650
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:41 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Als ze die sokjes gaat uittrekken en het is nog steeds zo erg ga ik daar eens naar kijken! Thnx voor de tip ik wist niet dat dat bestond.

Appelsap, je doet het vast heel goed hoor! Elk kindje heeft even tijd nodig om te wennen aan een ritme. Komt helemaal goed, in ieder geval als hij wat ouder is...hij is nu nog zo klein!
Wij hebben nog zo'n pak liggen van Morris. Nooit gedragen omdat ik dat echt te ver vond gaan. Het werd voorgeschreven door de dermatoloog. Ik zal het eens opzoeken.
pi_48746443
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:43 schreef Suzanna het volgende:
Edit: ik zie dat het een ziekte is waartegen ingeënt wordt. En Julia is ingeënt... en zó erg hoest ze niet zoals er beschreven wordt. Pfew
Dylan had ook al twee entingen gehad en kreeg toch kinkhoest met vier maanden oud. Dat wil dus niets zeggen!
  donderdag 26 april 2007 @ 19:12:16 #217
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48748188
Whaaaaa, Cas zei vanavond voor het eerst bewust een woordje!

En weten jullie wat het was?
Etah (eten)...
  donderdag 26 april 2007 @ 19:20:29 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_48748519
Goed zo Cas!
  donderdag 26 april 2007 @ 20:15:16 #219
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_48750428
Cas, lieve kleine Cas... Luister eens goed. Je mama zegt dat je nog een baby bent. Baaaaa-bbbbyyyyy. Die praten nog niet. (Dutch, wat knap! Ik vind 'm nog zo klein! )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 26 april 2007 @ 20:22:13 #220
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48750667
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:15 schreef Lishe het volgende:
Cas, lieve kleine Cas... Luister eens goed. Je mama zegt dat je nog een baby bent. Baaaaa-bbbbyyyyy. Die praten nog niet. (Dutch, wat knap! Ik vind 'm nog zo klein! )
Ik ook. Maar het is zo'n eigengereid stoertje.
pi_48750670
Dat is wel een goed eerste woordje Cas
  donderdag 26 april 2007 @ 20:38:50 #222
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48751316
hallo allemaal Dean heeft vandaag zijn 2e entingen gehad, heel zielig maar meneertje zei 2 x "pwiep" *pruillip trekt* en lag 3 minuten daarna al weer te schateren op het aankleedkussen

Er zat trouwens een heel eng kindje bij ons in de wachtkamer, leek wel of ie progeria had ofzo, hij was 2 maanden en heeel ieniminie met een ouwe mannenkopje Maar zijn mama was toch helemaal in love, dat was dan wel weer schattig
Mijn moeder maakte na het aanschouwen van de minder mooie guit de tactische opmerking "maak je maar geen zorgen hoor, dat trekt nog wel bij"

Waarop de moeder van de gesmolten E.T. haar aankeek met een blik van"hoezo, hij trekt nog wel bij, wat valt er bij te trekken?

Toen heb ik mijn moeder maar meegetrokken voordat er haren getrokken gingen worden

Nou ja, anyway; Dean ligt met alles net iets voor en doet het geweldig, rijkdom

[ Bericht 14% gewijzigd door Vivi op 26-04-2007 21:18:52 ]
pi_48752203
Fijn dat de prikken meevielen voor Dean. En Vivi, dat is helemaal waar, als alles goed gaat is dat idd een rijkdom
  donderdag 26 april 2007 @ 22:35:22 #224
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48756126
Nikky, wat vervelend dat je iemand in de buurt hebt met kinkhoest trouwens. Zat ik even over na te denken en dat zou k ook super eng vinden. Dus, wat Leah zegt!!
pi_48765483
Wauw Cas wat goed hee Dat bewijst wel weer waar de liefde van de man doorheen gaat

Vivi wat fijn dat het zo goed ging op het cb!

Quinten is vanochtend aan het oefenen op het kdv Het wegbrengen ging me makkelijker af dan ik van tevoren had gedacht, misschien scheelt het dat de plek al vertrouwd is omdat Dylan er ook heen gaat. Om half een mag ik hem weer halen, ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan en of hij goed uit zijn flesje drinkt
  vrijdag 27 april 2007 @ 09:16:15 #226
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48766609
Vivi, niet zo'n tactische opmerking idd van je moeder! Als moeder zie je die dingen soms niet eens volgens mij, of je wilt ze niet zien. En je wilt al helemaal niet weten dat anderen ze wél zien!
Je hebt altijd zo'n beeldende manier van vertellen hihi, ben nou wel benieuwd hoe dat kindje eruit zag ...
Enne, ik vind eigenlijk alle baby's wel schattig, alleen sommigen zijn mooier dan anderen. Niet iedereen wordt later fotomodel of filmster...

Beefcake, spannend!! laat je weten hoe het gegaan is?
  vrijdag 27 april 2007 @ 09:57:36 #227
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48767854
beefcake succes trouwens nu super dat de armpjes enzo weer helemaal naar behoren werken
pi_48768360
Goed zo Cas Idd een typisch eerste woordje voor een jongetje

Alles gaat hier goed met Juliet, ze is gisteren weer naar het cb geweest (65cm en 7,3 kilo). Rollen doet ze nog goed, rammelaars pakken en ermee spelen ook, kortom alles ok. En ze was niet het ET'tje van Vivi's cb.
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:20:16 #229
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48768639
Slimme Cas, meteen een goed woordje uitgekozen.

Juliette is ook al zo groot.

Wij waren vanochtend ook op het cb. Anna is nu 6545 gram, gewoon 370 gram gegroeid in 3 weken. Komt van de boterhammen denk ik, die blijft ze maar eten.
*OUD heilige*
pi_48768870
kijk maar uit yppy, die is maat 68 straks in no time voorbij gegroeid.
pi_48769892
Wat is Anna netjes gegroeid Hulde aan de boterhammen

Zal ik dan ook maar even wat stats geven?
Wij waren dinsdag in het ziekenhuis en Quinten is 64 cm en 7120 gram
pi_48770242
Wat fijn dat Anna zo goed gaat Yppy

Beefcake dat is dan wel de grootste & zwaarste die ik ken. Hier in de buurt nog een meisje van 7mnd dat ongeveer gelijk aan Juliette is, en een jongen van 9 mnd idem, maar Quinten verslaat iedereen. Grappig om te zien hoe kinderen ongeveer even groot & zwaar zijn en toch zo verschillend al in wat ze kunnen.
pi_48770447
Ja Quinten kan nog eigenlijk niets Hij heeft net zijn handjes ontdekt en kan er heel gebiologeerd naar kijken Oh en hij grijpt ook al een beetje gericht naar speeltjes, maar verder geen lichamelijke kunstjes nog hier. Behalve lekker doorgroeien dan
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:42:04 #234
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48771473
Ik vind het wel leuk die verschillen. Op m'n werk zie je het ook zo goed, bij die peutertjes van 2. En als ze 4 zijn kunnen ze grotendeels hetzelfde.

Anna is net alleen in bad geweest, op het balkon. Wel zonder water, maar toch. Even getest of het een beetje stevig zit (het is een opblaasboot). Vanmiddag als het wat warmer is mag ze met water, kan ze lekker spetteren.
*OUD heilige*
pi_48772427
Dat zal ze vast leuk vinden YPPY Vanmorgen op het kdv waren de leidsters ook al badjes klaar aan het zetten, heerlijk voor die kindjes.
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:31:49 #236
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48773404
update Romijn.

mijn grote beeb was dinsdag alweer ziek, de 4e of 5e x in 3 weken tijd (dat ben ik ff kwijt), hoge koorts (bijna 40) dicht neusje en maar hangen en hangen bij mij, en tijden slapen ook krijsen ineens, echt een pijnhuiltje eten en drinken deed hij wel gelukkig
ha heeft gekeken en 1 oortje is rood en geiirriteerd en teruggetrokken, en dan dat in combi met neusamandelen die niet helemaal rustig zijn, en de pijn die hij weleens had, maakt dat hij aan de medicijnen moest. moet nu 3 x pd zn neus puffen, en 2 x pd antibiotica geven.
dat laatste was de eerste x hele opgaaf, ik gaf het met een spuitje in zn mond, en hij gaf het 3 min later helemaal terug in mijn schap(mijn weelderige boezem bedoel ik hiermee) kon gelijk douchen.
nu maar hopen dat het snel over is en hij niet meer ziek word.

eigenlijk moest hij ook naar het cb gisteren voor een enting, heb het maar afgebeld.
ben wel benieuwd hoe zwaar en lang hij nu is eigenlijk.

Quinten ook stevige boy hoor
pi_48776334
Arme Romijn, medicijnen en puffen, niet leuk Beterschap

Quinten is weer terug en hij heeft het hartstikke goed gedaan Netjes zijn flesje gedronken, slaapje gedaan, vrolijk gespeeld in de box Zo'n voorbeeldig kind
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:11:47 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48777154
Even een vraagje tussendoor; Dean heeft wat verhoging na zijn inentingen van gisteren (38,4).
Ik heb hem een zetpil gegeven 120 mg, hij is verder heel vrolijk en drinkt lekker, zou ik hem gewoon mee kunnen nemen in de wandelwagen even het zonnetje in???
  Milf vrijdag 27 april 2007 @ 14:14:07 #239
16000 nikky
pi_48777226
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:11 schreef Vivi het volgende:
Even een vraagje tussendoor; Dean heeft wat verhoging na zijn inentingen van gisteren (38,4).
Ik heb hem een zetpil gegeven 120 mg, hij is verder heel vrolijk en drinkt lekker, zou ik hem gewoon mee kunnen nemen in de wandelwagen even het zonnetje in???
Het is zo warm vivi buiten, gewoon lekker doen hoor . Kan geen kwaad. Maar uitkijken voor wind icm schaduw den ik.
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:23:20 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48777559
Ja ik wil alleen even boodschappen doen enzo, Cb arts belt me sowieso nog terug maar ja, dat duurt meestal uuuuren

Via google staat overigens wel "binnenhouden vanaf 38 graden"..twijfeltwijfel..
pi_48777688
Ik durf het niet te zeggen Vivi, ik heb altijd gehoord dat kindjes met koorts gewoon naar buiten mogen en dat ze gewoon alles mogen doen als ze zich verder goed voelen. Maar jouw google bevindsel maakt me aan het twijfelen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:27:55 #242
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48777748
Oh ja? Nou ik ga gewoon ff hoor, tis heerlijk weer en hij ligt te kraaien, voelt zich goed zo te merken en kou zal ie niet vatten
  Milf vrijdag 27 april 2007 @ 14:30:17 #243
16000 nikky
pi_48777841
Toen Frummel hier der inentingen had gehad had ze dag erna ook koorts. Toevallig moest ik toch naar de HA voor mijzelf en heb gevraagd of het kwaad kon zo hoog.
Huisarts zei dat dit geen kwaad kon na een inenting en dat koorts dan heel normaal is. En toen was het nog een stuk kouder dan nu. Ik mocht haar gewoon meenemen overal heen. Ze heeft ( jaja vrouwelijke HA ) nog nagekeken voor me in haar medische boeken.

Doen wat je gevoel ingeeft Viev!
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:32:01 #244
94046 PM-girl
pi_48777910
Wat doen alle kindjes het hier goed!

Nikky, ik heb dat ook gehad, op mijn werk een kind met kinkhoest. Heel akelig vond ik het ook, maar de besmetting is meestal al geweest voor de symptomen zich openbaren, aldus mijn huisarts. Je kunt er ook niets tegen doen nu, behalve naar de dokter gaan als je iets merkt.
De assistente zei dat je ook niet echt iets kunt doen om het te genezen, het moet gewoon uitzieken.... maar dat was dus niet de huisarts zelf die dat zei.

Fendy en Vivi, zielig he die prikjes!

Hier lekker genoten van het mooie weer, lekker in het badje spelen, in je blootje op de handdoek liggen en plassen en nu heerlijk slapen in de box met alleen een luier
*
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:36:36 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48778096
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:30 schreef nikky het volgende:
Toen Frummel hier der inentingen had gehad had ze dag erna ook koorts. Toevallig moest ik toch naar de HA voor mijzelf en heb gevraagd of het kwaad kon zo hoog.
Huisarts zei dat dit geen kwaad kon na een inenting en dat koorts dan heel normaal is. En toen was het nog een stuk kouder dan nu. Ik mocht haar gewoon meenemen overal heen. Ze heeft ( jaja vrouwelijke HA ) nog nagekeken voor me in haar medische boeken.

Doen wat je gevoel ingeeft Viev!
Oh nou fijn om te weten Nikky! Dank je wel

En verder heeft ie gelukig geen last gehad bij/van de prikjes hoor
  Milf vrijdag 27 april 2007 @ 14:42:57 #246
16000 nikky
pi_48778335
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:32 schreef PM-girl het volgende:
Wat doen alle kindjes het hier goed!

Nikky, ik heb dat ook gehad, op mijn werk een kind met kinkhoest. Heel akelig vond ik het ook, maar de besmetting is meestal al geweest voor de symptomen zich openbaren, aldus mijn huisarts. Je kunt er ook niets tegen doen nu, behalve naar de dokter gaan als je iets merkt.
De assistente zei dat je ook niet echt iets kunt doen om het te genezen, het moet gewoon uitzieken.... maar dat was dus niet de huisarts zelf die dat zei.

Fendy en Vivi, zielig he die prikjes!

Hier lekker genoten van het mooie weer, lekker in het badje spelen, in je blootje op de handdoek liggen en plassen en nu heerlijk slapen in de box met alleen een luier
Ik ben blij dat ik die nannycare mat heb liggen hier. Ik las dat kinkhoest een ademstop kan geven bij babies en dat dat de reden is dat het dodelijk kan zijn.
Ze hoest af en toe wel eens maar volgens mij is dat dan omdat ze zich verslikt. Zo klinkt het wel tenminste.

Gelukkig aankomende woensdag de laatste prikjes Viev hierzo! Dan zijn we er geloof ik de eerste tijd vanaf. ( toch? )
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:45:58 #247
108648 cattie
lieve moeder
pi_48786100
Help!

Het gaat nog steeds niet zo goed met Ive. Leek het eergisteren weer beter te gaan, nu is hij weer veel aan het huilen. Ik kan niets vinden waar hij last van zou hebben, de huisarts ook niet. Hij heeft ook geen koorts ofzo maar is ontzettend chagerijnig. Hij lacht soms wel, maar bij het minste of geringste gaat hij huilen en dan stopt hij niet snel meer. En heel erg jengelen. Overdag slaapt hij prima, maar 's avonds schopt hij een enorme scene voor het slapen van een kwartier tot twee uur lang. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Iemand hier een idee? Als dit in het weekend aanhoud ga ik dinsdag maar weer naar de huisarts ofzo.
En als klap op de vuurpijl wordt mijn man weer heel chagerijnig van het gejengel. Heb ik 2 chagerijnige mannen in huis.
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:02:34 #248
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48786631
Klote Cattie, Dean heeft ook wel eens van die buien, ik ga aankomende week ook met hem naar de osteopaat, baat het niet etc..
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:50:05 #249
108648 cattie
lieve moeder
pi_48788406
Ive heeft net zijn hele bedje ondergespuugd. Hij is dus gewoon echt ziek...
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:08:14 #250
94046 PM-girl
pi_48789294
Cattie, wat rot zeg. Zou het misschien van de warmte kunnen zijn? Sterkte ermee!

Simon doet alsof hij geen broccoli lust! Gemalen gaat er niet in, levert een dichte mond op met een vies gezicht. Geef je hem een stronkje, dan zuigt ie alle bolletjes eraf! Zeffel doen dus....!!
*
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:09:01 #251
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48789319
Arme Ive, zo zielig is dat als die kleintjes ziek zijn.

Simon weet gewoon goed wat hij wil.
*OUD heilige*
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:29:02 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48790063
Aaah...zielige Ive... heel veel beterschap jochie! Enne, papa van Ive, gewoon blijven lachen, dan is het allemaal veel makkelijker te dragen voor mams...

Romijntje toch, arm jochie, jij ook snel beter worden hoor!!

Hier lag Julia in haar reiswiegje (terwijl ze eigenlijk moest slapen) nog een hele tijd gewoon te lachen en kletsen, terwijl wij haar op dat moment helemaal geen aandacht gaven. Ze was gewoon veel te wakker en vrolijk om te slapen! Echt superlief om te zien, we hebben er stilletjes (zonder het aan haar te laten merken) van genoten. Wat een schatje ...
pi_48790414
Ive, wat zielig. Beterschap hoor!

Julia

Ik heb vandaag een 2e tandje bij Lis ontdekt
En ze is zooooooooooo lief
  Jubileum moderator vrijdag 27 april 2007 @ 20:44:53 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48790573
Foto's willen we snoop!

Agos Cattie, dat zat Ive natuurlijk al die tijd al dwars. Je ziet het vaker hoor bij (kleine) kindjes, ze zijn een paar daagjes niet in goede doen en je begint dan al helemaal te twijfelen aan jezelf. Vervolgens wordt zo'n kindje dan ziek en dan denk je opgelucht "oooooooooooow daar kwam het allemaal door".
Beterschap voor Ive, en veel sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:10:07 #255
108648 cattie
lieve moeder
pi_48791314
We zijn inderdaad wel een beetje opgelucht!

Ive ligt nu lekker te slapen. Hopelijk voelt hij zich daardoor een stukje beter. Het was zo'n zielig ziek babietje, hij is dan opeens weer zo klein! En ergens is het ook wel lief, hij heeft een hele tijd tegen me aan gelegen op de bank. Gewoon lekker knuffelen!
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:28:23 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48793278
Ja Cattie, herkenbaar hoor. Ik vind het altijd vermoeiend, zieke kindjes... maar ze zijn dan ook vaak wel heel lief knuffelig. En daar probeer ik dan maar gewoon lekker van te genieten

Oh ja, Julia had vandaag een heeeeel erg knuffel- en sociaal- en gezellig dagje. Ze was heel schattig vrolijk en wilde de hele tijd kletsen en lachen. Zo lief ... ze heeft nog een tijdje bij me op de bank gelegen, echt gezellig en lekker knuffelig. Heerlijk kind...

[ Bericht 46% gewijzigd door Suzanna op 27-04-2007 22:35:26 ]
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:14:19 #257
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48794479
Zondag gaan wij voor het eerst met Dean lekker "zwemmen", althans, we gaan naar een meertje hier in de buurt

Ik heb al een mooi ligkleed gekocht voor hem en een Nijntje zwembandstoeltjes ding, jihoe!

Ik verheug me nu al op de foto's
pi_48795596
Zielig voor Ive Beterschap

Suzanna wat een heerlijk geniet-dagje met Julia Daar kan je dan zo tevreden op terug kijken he?

Lekker Vivi, zwemmen met je kindje is leuk Als het zwembad bij mijn schoonouders niet te koud is, zullen we Quinten er ook wel even doorheen slingeren. Hij heeft nog nooit gezwommen, ben benieuwd wat hij ervan vindt
  zaterdag 28 april 2007 @ 20:23:30 #259
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48813676
AAARRGGFFGG..Dean ligt al de hele avond te krijsen, hij wil niks, niet op schoot, niet in de box, niks, en hij vertikt het de laatste tijd om 's avonds te gaan slapen terwijl hij overdag zonder probleem in zijn bedje in slaap valt. En de papa is natuurlijk WEEEEEER eens niet thuis omdat zijn werk voor de 18723781243289e keer uitliep. Wrs maakt ie nu nog minder haast nu hij mijn toon hoorde toen ie belde. Pfffffffffff..............
  zaterdag 28 april 2007 @ 21:20:31 #260
141023 ik80
pi_48815394
Lotte's oogje is aan een kant van het oog een beetje verkleurd, heeft iemand een idee wat dat kan zijn? Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft. maar de andere kant van het oog, en het andere oog zijn wel mooi wit.

Lotte staat tegenwoordig klaar in kruiphouding, op handen en knietjes. Nu nog leren hoe ze vooruit moet komen (ze komt momenteel alleen maar achteruit hahaha)
  Milf zaterdag 28 april 2007 @ 21:32:53 #261
16000 nikky
pi_48815724
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:
AAARRGGFFGG..Dean ligt al de hele avond te krijsen, hij wil niks, niet op schoot, niet in de box, niks, en hij vertikt het de laatste tijd om 's avonds te gaan slapen terwijl hij overdag zonder probleem in zijn bedje in slaap valt. En de papa is natuurlijk WEEEEEER eens niet thuis omdat zijn werk voor de 18723781243289e keer uitliep. Wrs maakt ie nu nog minder haast nu hij mijn toon hoorde toen ie belde. Pfffffffffff..............
Misschien last van de warmte, dat het nu zijn tol gaat eisen?

En een voor nu even Ik geloof dat je die hard nodig hebt.
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:20 schreef ik80 het volgende:
Lotte's oogje is aan een kant van het oog een beetje verkleurd, heeft iemand een idee wat dat kan zijn? Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft. maar de andere kant van het oog, en het andere oog zijn wel mooi wit.

Lotte staat tegenwoordig klaar in kruiphouding, op handen en knietjes. Nu nog leren hoe ze vooruit moet komen (ze komt momenteel alleen maar achteruit hahaha)
Dat vind ik zo verschrikkelijk schattig dat achteruit kruipen hahaha. Dan zien ze iets en willen ze ernaar toe. Hoe de schok op het gezichtje te lezen is dat ze de verkeerde kant opgaan!!
pi_48816007
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:32 schreef nikky het volgende:
Dat vind ik zo verschrikkelijk schattig dat achteruit kruipen hahaha. Dan zien ze iets en willen ze ernaar toe. Hoe de schok op het gezichtje te lezen is dat ze de verkeerde kant opgaan!!
En dan vast komen te zitten onder de bank en het op een krijsen zetten. Ben je de hele dag bezig om je kind weer eronder vandaan te halen

Vivi wat frustrerend dat Dean zo'n bui heeft Succes!
  zaterdag 28 april 2007 @ 21:52:10 #263
141023 ik80
pi_48816223
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:43 schreef beefcake het volgende:

[..]

En dan vast komen te zitten onder de bank en het op een krijsen zetten. Ben je de hele dag bezig om je kind weer eronder vandaan te halen
idd, onder de bank, maar ik vind haar ook wel eens onder de tafel. We liggen hier in een deuk.

Oh en ze heeft ook een obsessie voor papier, kijken of de foto's lukken dan zal ik er wat van neerzetten...
  zondag 29 april 2007 @ 08:05:19 #264
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48825274
Julia werd vanochtend ineens héél overstuur wakker met een hoop gekrijs, echt zielig. Ik kreeg haar een kwartier later pas stil, en dat is echt nog nooit gebeurd. Mijn man werd er helemaal chagrijnig van wakker, half in slaap dacht hij dat ik haar geen drinken wilde geven (ik zei dat ze geen honger had maar dat wilde hij niet geloven, waarom zou ze anders zo hard krijsen ) Uiteindelijk heb ik haar maar een paracetamol gegeven en toen is ze langzamerhand op mijn arm in slaap gevallen. Wat is dat toch superzielig zeg, zo'n overstuur kindje. Geen idee wat er nou was...

Zowiezo spookt ze vreselijk 's nachts, slapen ho maar en drinken wil ze dan ook niet... ze krijgt nu vaak nog een flesje van mijn man 's nachts want anders ben ik helemaal kapot de volgende ochtend. Nu ook maar wel iets minder.
We willen haar kamertje nu echt gebruiksklaar maken want ze wordt soms zelfs wakker als ik me omdraai in bed. Dat is toch écht niet de bedoeling! En dan helpt een speentje nóóit gewoon, ze wil dan gelijk de borst. Lastig meiske... maar o zo schattig.
  zondag 29 april 2007 @ 11:21:03 #265
94046 PM-girl
pi_48827521
Lastig Suzanna. Ik vind het nog steeds moeilijk, slapen op zijn eigen kamertje. Zodra hij wakker wordt, ben ik geneigd hem bij ons in bed te leggen (ook voor mijn eigen rust).

Vivi, hoe is het verder gegaan?

En Lotte al kruipen, wow, hier nog geen aanstalten. Lekker liggen, dat is genoeg nu, in het badje, op het kleedje in het gras, heerlijk!
En gisteravond wilde hij niet slapen, dan maar even mee naar buiten, lekker in een doek gewikkeld bij mij op schoot kijken naar het vuur en dan tegen mijn arm in slaap vallen

Overigens, waar koop je baby korte broekjes?
*
pi_48828098
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:21 schreef PM-girl het volgende:
rainbowbabies heeft iig korte broekjes. Zo schattig
pi_48828134
quote:

Ter stal, Hans textiel, Wibra die hebben nu al wel korte broekjes voor kleintjes
Liefde
pi_48828287
Ik heb er ook besteld bij rainbowbabies, want er was verder idd niks te vinden van shortjes voor kleine ventjes.
  zondag 29 april 2007 @ 12:04:49 #269
108648 cattie
lieve moeder
pi_48828626
Hoe is het nu met Dean en Julia?

Ive is weer beter. Vrijdagavond heeft hij zijn hele bedje onder gespuugd. 's nachts ging het wel en gisteren was hij ook nog wel echt ziek. Hij had koorts, was hangerig en wilde vooral veel slapen en knuffelen. En nu lijkt het gelukkig weer helemaal oke te zijn! Geen koorts meer en hij is lekker aan het spelen nu.
  zondag 29 april 2007 @ 12:33:05 #270
94046 PM-girl
pi_48829287
Mmm, niet goed opgelet bij de Wibra dan van de week.
Rainbowbabies is heel schattig, maar die broeken zijn veeeeel te smal voor onze dikbuik hier. Heb pas een lang broekje besteld, maar die zit veel te strak (mt. 76) nu al.
Dus ik durf niet meer zo goed online broekjes te kopen.
*
pi_48829552
quote:
Lastig Suzanna. Ik vind het nog steeds moeilijk, slapen op zijn eigen kamertje. Zodra hij wakker wordt, ben ik geneigd hem bij ons in bed te leggen (ook voor mijn eigen rust).
Wij hikken er ook al weken tegen aan. Ergens denk ik dat het goed is want bij mijn moeder slaapt ze ook veel beter omdat die niet bij elk kikje wakker is en haar aan kan leggen.
Maar het is zo lekker makkelijk en knus om haar vanuit mijn bed te kunnen pakken en haar alleen maar naast me te hoeven leggen om zo al voedend verder te kunnen slapen.
pi_48829734
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:46 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ter stal, Hans textiel, Wibra die hebben nu al wel korte broekjes voor kleintjes
Hema? Zeeman?

(hier had Hema trouwens weinig met korte mouwen/pijpen in kleine maatjes)
  zondag 29 april 2007 @ 13:07:57 #273
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48830257
Beterschap voor de appelige kindjes!

Ken heeft gisteren alle brocolli, die we hadden ge-rapleyed, overgegeven. Achossie... dus 's avonds een papfles erin gegoten. Vanochtend weer alles zoals altijd, dus waarschijnlijk waren de brokken te groot en kon zijn maag het niet aan. Fruit uit het vuistje gaat wel aardig. Hij is gek op fruit Hij is trouwens echt sterk in zijn armen, hij krijgt het voor elkaar om zich vooruit te trekken over de vloer, zonder zijn benen te gebruiken. Kruipen zonder benen, dus. Nog niet heel vaak, maar ik zie zijn benen ook bewegen dus ik verwacht dat hij binnenkort gaat kruipen/tijgeren.
  zondag 29 april 2007 @ 13:08:26 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_48830272
Bij de H&M zag ik ook korte broekjes gister. Ik heb er voor Ive nog een heel stoer zomerpakje gekocht met korte mouwen en pijpen.
  zondag 29 april 2007 @ 13:09:38 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_48830305
Aaah, wat vervelend voor Kendahl dat overgeven! Wel lekker dat hij zo goed fruit eet! En zo te horen gaat hij ook binnenkort wel kruipen! Erg leuk is dat.
pi_48830808
Je hebt er niks aan, maar wij hebben vorige week in Brussel een kort spijkerbroekje voor Lis gekocht. Er zit daar een winkel die allemaal merkkleding verkoopt van vorig seizoen voor weinig. Voor 6 euro had ik een Noppies korte broek
pi_48844982
Dan toch binnenkort de Ter stal onveilig maken zo te lezen.
Menicole hebben ze in alle plaatjes de zelfde kleding denk je?

kendahl rustig eten. hihi vooral fruit is lekker he.

snoopy zo te lezen lekker gebruik gemaakt van het winkeltje.
mama van 3 kids!
pi_48846290
verder heb ik er alleen nog maar een mouwloos shirtje van Noppies gekocht. Er hing zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zag
  zondag 29 april 2007 @ 19:37:15 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_48846390
hallo beetje druk geweest hier
Ik hoop dat alle ziekige kindjes weer een beetje beter zijn

Hier ook problemen om aan babyzomerkleding te komen hema V&D prenatal echt belachelijk. van de week de H&M even uitproberen.
stormy waters...
sailin'
pi_48846482
Ik heb eergister bij de ter stal leuke zomer kleding voor Mikael gekocht. Was 3 halen 2 betalen. Goedkoopste kreeg je voor niks. En ik had gelukkig ook nog wel wat in huis, maar Mikael heeft et dit weer eigenlijk alleen romper aan
Liefde
pi_48846660
hmm dan toch maar eens snel naar grote opa gaan dan. ik vind ter stal altijd al een leuke winkel. alleen jammer dat ze hem hier in limburg niet hebben.

haha snoopy geroot gelijk heb je.

volgens mij hebben alle kindjes alleen een romper aan maar als je weg gaat. dan moet je toch even iets hebben.
mama van 3 kids!
  zondag 29 april 2007 @ 20:06:35 #282
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48847223
H&M wil ook nog weleens wat hebben van korte broeken voor beebs, en anders misschien villa happ?
  zondag 29 april 2007 @ 20:10:15 #283
24188 Belana
kloon van belana
pi_48847333
ik vind het gewoon zo idoot dat je bij de hema e.d. alleen maar lange broeken en lange mouwen ziet ook nu heb ik maar 1 korte broek kunnen vinden uiteindelijk bij de bentex, verder wel wat shirtjes en iig dunne zomer lange broeken.
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 april 2007 @ 20:12:33 #284
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48847406
en ik vergeet trouwens helemaal te vertellen dat mijn kleine grote beeb vandaag voor het eerst 2x H-E-L-E-M-A-A-L uit zichzelf ging staan het duurde ff, maar dan krijg je ook wat
  zondag 29 april 2007 @ 20:16:56 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_48847538
Goed zo Romijn!

Ik ga morgen op de koninginnedagmarkt kijken of ik nog wat zomerkleding voor Ive kan scoren.
pi_48847829
Romijn wat goed.

Cattie veel geluk morgen.
Ik had vandaag al veel speelgoed gekocht allemaal van een duur merk voor een euro.fijn meenemen.
mama van 3 kids!
  zondag 29 april 2007 @ 20:42:26 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_48848232
Romijn

ik moet morgen werken dus ik kan niet naar kleertjes e.d. zoeken
stormy waters...
sailin'
pi_48849170
Goed zo Romijn!

De V&D in Almere heeft iig wel babyzomerkleding, andere V&D's dan niet? Het staat wel in hun folder.
pi_48849513
Cas wat goed.
Ive beterschap!
Is het allemaal nog goed gekomen met Dean?
En hoe is het nu met Julia?
Romijn wat goed!
pi_48853033
Zouden baby's van een half jaar al iets kunnen verstaan of is het toeval? Als ik Fons om een kusje vraag neemt hij mn hoofd vast en geeft hij me een natte lebber op mijn kaak.
  Milf zondag 29 april 2007 @ 23:29:35 #291
16000 nikky
pi_48853603
Viev dear, hoe is het nu? Zijn jullie nog wezen zwemmen?

Goed hoor Romijn .

En wat klinktdat lief van Fons

En Frummel ging vanmorgen twee keer omdraaien van buik naar rug . De eerste keer dacht ik van, nee das een foutje dat kan ze nog helemaal niet . Dus ik Frummel weer op haar buik gelegd en ja hoor. Weer omdraaien .

Ondernemende meid!
  zondag 29 april 2007 @ 23:54:43 #292
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48854368
Yep, wezen zwemmen, kort verslagje in het foto topic hier

Dean is nog steeds niet in zijn hummetje, eet als een bootwerker en beetje jengelig

Wat goed van Dana zeg! Wordt wel weer eens tijd voor wat foto's hoor Nikky
  maandag 30 april 2007 @ 15:41:54 #293
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48864745
Dana wat goed
pi_48867800
Ik breek even in hoor
Mijn baby wordt nu al groot, vandaag precies 3 maanden oud en zijn eerste tand is doorgebroken
pi_48867955
Wat naar dat Kendahl heeft overgegeven zeg Is hij verder niet ziek geworden?

Romijn kan staan wat goed

En Dana draait al, jeetje wat gaat dat allemaal snel

Dean nog steeds niet in zijn hum Rond drie maanden is wel een regelperiode, misschien is dat het?

Vorig jaar kon ik voor Dylan ook bijna geen korte broeken vinden, maar bij de H&M was ik wel goed geslaagd Ze hebben ook een website, kan je ook vast op kijken of er wat leuks bij zit.
pi_48868628
quote:
Op maandag 30 april 2007 18:53 schreef beefcake het volgende:
Ik breek even in hoor
Mijn baby wordt nu al groot, vandaag precies 3 maanden oud en zijn eerste tand is doorgebroken
nu al ?!
  Milf maandag 30 april 2007 @ 19:32:44 #297
16000 nikky
pi_48868739
quote:
Ik breek even in hoor
Ooohhh wat stoerrr!!!

Lukt een foto?
pi_48869691
quote:
Ik breek even in hoor
wat vroeg! Heeft hij er nog last van?
pi_48872228
Hij heeft er volgens mij geen last van, alleen kwijlde hij de laatste dagen veel maar ik had dit echt niet verwacht Ik zal eens kijken of ik morgen een fotootje kan maken, nu ligt ie lekker op bed
  maandag 30 april 2007 @ 21:38:18 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_48872288
wow Quinten is er vroeg bij en lekker dat hij er geen last van heeft
stormy waters...
sailin'
pi_48872837
Vivi: Leuk het Henschotermeer!! Daar gingen we echt vaak heen 'vroeger'.
Romijn : helemaal alleen gaan staan, wat goed!!

Jeetje dat is vroeg een tandje bij 3 maanden Ik dacht dat hij hier al vroeg was (5 maanden)...en nu zijn het al 2 tandjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')