quote:Op zondag 22 april 2007 21:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mikael wat goeden het was ook heerlijk weer om buiten te spelen MeNIcole
Die AnnaDan zal ze nu ook vast heel hard groeien met zoveel eten YPPY.
Zou Ive ook last hebben van een groeispurt cattie?
Hier ligt Milo ook al in bed trouwens. We zijn in voeiding omhoog gegaan naar 180 ml, maar het is nu wel lastig om er 5 voedingen in te krijgen. Waarschijnlijk komt hij vannacht nog een keer om eten en we hadden net zo'n lekker ritme erin gebracht zonder nachtvoedingen
Hoezo lieverd?quote:Op zondag 22 april 2007 21:50 schreef kozakken het volgende:
En alweer een nieuw topic! Wow, ze vliegen echt!
En dan wil ik ook weer eens wat leuks over onze Romme melden. Het is zo net alsof we niet zielsgelukkig met hem zijn. Maar dat zijn we zeker!Het is alleen een klein beetje een zorgenmannetje.
Maar goed -overstapt op de mooshy modus-
Hij heeft er weer een tand bij! 5 al
En hij kan er hard mee bijten![]()
Cute hoor die foto's.quote:Op zondag 22 april 2007 22:17 schreef kozakken het volgende:
Ach weet je.. soms lijkt het wel alsof ik alleen maar zorgendingen over Romme te melden heb. Juist omdat we zo aan het zoeken zijn en hij gewoon nog niet kan zeggen wat er is.
Meteen ben ik dan bang dat het ook zo overkomt. Dat we alleen maar bezig zijn met 'zorgen' ipv ook het 'genieten'. Mss dat wel gewoon... (Alsof ik dan teveel 'zeur') Beetje zoals ik me ook voel wanneer ik weer eens gedag kom zeggen bij de huisarts (en ze nog net niet zegt: 'Ah, was je er weer!')![]()
Romme is gewoon helemaal niet lekker in zijn vel geweest de afgelopen 2 mnd. Dus of het dan de tanden zijn, de zestien virusjesof de tanden. Het lijkt wel in elkaar over te lopen.
Zijn mondje lijkt niet zo heel veel zeer te doen. Dus spul voor z'n tanden heb ik ook nog nooit gebruikt.
Maar het algeheel lamlendig hebben we hier dus wel. (En het niet drinken natuurlijk)
Ziek, maar zo lief
[afbeelding]
voetjes
[afbeelding]
Ah gos.... Ronja heeft het ook zo af en toe. Dan is ze niet meer te troosten en het enige wat helpt is om haar heel voorzichtig een beetje wakker te maken en daarna te knuffelen.quote:Op zondag 22 april 2007 22:06 schreef cattie het volgende:
Ive werd net keihard huilend wakker.Hij is helemaal van slag, mijn man loopt nu met hem rond. Hij greep naar zijn oortje, dus misschien dat hij daar last van heeft...
Brrr... Als ik zie hoeveel hoofdpijn ik krijg van sommige MSG-rijke dingen dan wil ik me niet eens indenken hoe dat voor een kleintje moet zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef Macka66 het volgende:
In kant en klare sauzen en kruidenmixen zitten vaak smaakversterkers zoals MSG. Daar kun je overgevoelig voor zijn. Griezel even mee.
Zelf maken en samenstellen is eigenlijk de enige manier om dit soort 'hulpstoffen' te vermijden.
Oh tof, dan kan ze vast wennen aan papa's nasi.quote:
pssssst, nasi is rijst hoorquote:Op maandag 23 april 2007 11:05 schreef _evenstar_ het volgende:
nasi is wat anders als rijst![]()
maar zolang ze nergens op reageren kan je wel milde vorm maken![]()
Helemaal geweldigquote:Op maandag 23 april 2007 10:27 schreef Jarno het volgende:
Anna is echt helemaal los wat eten betreft: boterhammen met stroop, smeerkaas, smeerworst, banaan, mango, rijstwafels, wortel, appel, alles gaat er in gewoon. Twee weken geleden waren we nog blij dat ze d'r avondfles helemaal leegdronk..
(alleen vind ze de potjes die mama maakt voorlopig lekkerder dan degene die papa maakt grrrrr)
Ja, vind ik ook hoor. Maar potje stond er nog van een of ander pakket. En ik had geen echte bananen meer in huis!quote:Op maandag 23 april 2007 13:18 schreef snoopy het volgende:
Ik vind een potje banaan zo gekBanaan is juist zo makkelijk te prakken tot een papje.
Ik kan heel moeilijk simpele dingen maken geloof ik. Heb altijd de neiging moeilijk te doen enzo.quote:Op maandag 23 april 2007 12:34 schreef nebelung het volgende:
[..]
Helemaal geweldig![]()
![]()
En ik dacht dat jij de kokerd thuis was?
Ik zou de reactie niet vreemd vinden bij een overgevoeligheid, maar ik vind het ook niet raar zonderovergevoeligheid. Eng dromen, misschien een tandje dat nog ongemerkt pijn doet, er is zo veel te bedenken en het is nou ook weer geen reactie die echt overduidelijk wijst op een allergie/overgevoeligheid.quote:Op maandag 23 april 2007 13:59 schreef LadyS het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden enzoRijst zal het dus wrs niet zijn, maar misschien idd wel al die meuk die in de pakjes zit. Hoewel ze ook wel eens lasagna mee-eet ofzo.
Is Iris haar reactie wel herkenbaar als zijnde overgevoeligheid voor het een of ander? En de tijd die er tussen zit? (4 uur) (ik weet er echt niks vanaf)
Ik vind het ook geen rare gedachtengang hoor. Kai slaapt ook altijd onrustiger en klaagt vaak over pijn i zijn buik als hij rijst heeft gegeten, alsof het helemaal niet zo makkelijk verteerbaar is. Nou heeft hij ook wel een extreem slechte stoelgangquote:Op maandag 23 april 2007 14:06 schreef LadyS het volgende:
ja, het was ook meer een gedachtengangomdat ze het 2 keer gehad had met toevallg hetzelfde eten. Ik ga het gewoon in de gaten houden enzo.
Ook wel een logische gedachtegang, in mijn ogen dan. Beter zo dan na drie jaar er achter komen dat een hele rits kwaaltjes voorkomen hadden kunnen worden door iets niet te geven, toch?quote:Op maandag 23 april 2007 14:06 schreef LadyS het volgende:
ja, het was ook meer een gedachtengangomdat ze het 2 keer gehad had met toevallg hetzelfde eten. Ik ga het gewoon in de gaten houden enzo.
Oooeeeh!quote:Op maandag 23 april 2007 16:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
bolle-wangen-hapsnoet
Sprongetje? Zeg maar een emotioneel sprongetje, waardoor hij steeds in de war raakt met zijn gevoel. Of hij is natuurlijk verliefdquote:Op maandag 23 april 2007 17:45 schreef cattie het volgende:
Kendahl weer helemaal goed gekeurd, inclusief tandje nog wel!Mooi zo!
![]()
En ik80, fijn dat het ook goed was.![]()
Ik moest vanmiddag naar de fysio en had Ive bij me. Hij heeft direct even aan Ive's nekje en schoudertjes gevoeld en voelde gelukkig niets bijzonders.Ive's humeur is nog steeds erg wisselend. Van schaterlachen
naar krijsen...
![]()
Bollie-bollie-tuf-tuf was er ook zo eentjequote:Op maandag 23 april 2007 17:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oooeeeh!Dat zei mijn oma ook altijd tegen mij, vroegah....
![]()
Fijn dat het zo goed gaat met Kendahl!
Ken weegt nu net zo veel als Ezra, Ezra is alleen 73,5 cmquote:Op maandag 23 april 2007 16:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:Goed nieuws bij het cb :
even opbouwend:
* een ruime kilo aangekomen, weegt nu: 8520 gram.
* 2 cm gegroeid, nu 68,5 cm.
* hij is nu op de gemiddelde groeicurve aangeland, hij zat er steeds onder.
*TANDJE
ik had dat tandje niet eens gezien, hij was wel enorm aan het kwijlen de afgelopen dagen. Dus op het cb tijdens de controle: 'oh kijk een tandje.... ' '!!!! waar waar waar?!'
Mijn kleine grote bolle-wangen-hapsnoet wordt een vent
quote:Op maandag 23 april 2007 22:11 schreef ik80 het volgende:
Lotte doet vreemd, wil niet uit haar fles drinken. Doe je het in een glas en ze drinkt het achter elkaar op?
hmmm oke ze heeft nu wel haar melk op, maar normaal ligt ze al veel eerder in bed.
Uit een een glas meedrinken doet ze zoiezo graag (alleen als er water in zit mag het van mij) Ze doet haar mond al open als ze ene glas ziet, lachen!
Een tijdje geleden moest je je opnieuw inschrijven.. De oude wekker werkte niet meer, of zoiets. Misschien is dat het 'probleem'?quote:Op maandag 23 april 2007 19:38 schreef Belana het volgende:
Die sprongenwekker heb ik me al menig maal voor ingeschreven, maar ik krijg nooit mail
er zijn ook allerlei verschillende sites waar je je kunt inschrijven, ik weet niet meer wat nou de goeie is, iemand een linkje naar de goeie misschien?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:10 schreef lcicle het volgende:
[..]
Een tijdje geleden moest je je opnieuw inschrijven.. De oude wekker werkte niet meer, of zoiets. Misschien is dat het 'probleem'?
Ja ja, opschepper.quote:
WEL!quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
PM Girl, jouw linkje naar Simon doet et niet meer......
(pluk wel, ook een moppie hoor...)
Kendahl doet het net even anders: op hoofd en voeten en dan proberen vooruit te komenquote:
Die hebben wij ook, mede omdat al die vieze zoete kindertandpasta's alleen maar het doorslikken bevorderen. We poetsen nu een dag met en een dag zonder pasta.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:54 schreef PM-girl het volgende:
Wij hebben Zendium peuterpasta, zonder smaakje. Omdat het CB het aanraadde, ik geloof vanwege de extra toegevoegde stoffen die in andere pasta's wel zitten.
quote:Op woensdag 25 april 2007 09:06 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb zo een vingerhoedje liggen, lijkt me wel handig. Alleen heeft Fonske nog niks van tanden.
Niet van een lepeltje dan, maar als je hem een stuk fruit of groente geeft, doet hij dat ook.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:11 schreef milagro het volgende:
oh en bij het eten van een lepeltje, schudden jullie kids dan ook zo met het hoofdje, alsof ze de tepel/flesspeen zoeken
Het lijkt me ook al raar om echt te kijken naar die leeftijdsgrens.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:55 schreef owlet het volgende:
... ookal "mag" het officieel nog niet omdat ze nog geen negen maanden
Vind ik ook. Ze zit goed, is sterk in haar nek en we fietsen kleine, rustige stukjes. Ik vind het persoonlijk enger om haar in de auto te hebben maar ik ben dan ook echt een schijterd als het op autorijden aan komt. Ik kan het zelf niet en heb weinig vertrouwen in de mensen die het wel kunnen, ookal is dat mijn moeder die nog nooit ook maar iets van een ongelukje heeft gehadquote:Op woensdag 25 april 2007 10:18 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Het lijkt me ook al raar om echt te kijken naar die leeftijdsgrens.
Fons is bijvoorbeeld een stuk groter en steviger dan zijn nichtje die twee maanden ouder is.
Hehe, net hetzelfde hier.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:29 schreef owlet het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ze zit goed, is sterk in haar nek en we fietsen kleine, rustige stukjes. Ik vind het persoonlijk enger om haar in de auto te hebben maar ik ben dan ook echt een schijterd als het op autorijden aan komt. Ik kan het zelf niet en heb weinig vertrouwen in de mensen die het wel kunnen, ookal is dat mijn moeder die nog nooit ook maar iets van een ongelukje heeft gehad![]()
Ik denk al als ik daarop moet gaan wachten met Mikael zijn we een paar maand verder. Mikael doet alles wat een kind van 11 maand zou "moeten" kunnen maar wat ie met 9 maand "moet" kunnen kan ie allemaal nietquote:Op woensdag 25 april 2007 10:32 schreef bixister het volgende:
de officiele grens om in 't fietsstoeltje te mogen is toch ook niet een leeftijdsgrens maar of ze uit zichzelf kunnen gaan zitten? dat is mij destijds verteld. niet dat ik daarop gewacht heb, want dat duurde bij piet zo vreselijk lang.
Fons denkt zelfs dat het hoofd van andere kindjes eetbaar is.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:11 schreef milagro het volgende:
oh en bij het eten van een lepeltje, schudden jullie kids dan ook zo met het hoofdje, alsof ze de tepel/flesspeen zoeken
mijn oudste deed dat nog heel lang, zo komisch
quote:Op woensdag 25 april 2007 16:28 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Fons denkt zelfs dat het hoofd van andere kindjes eetbaar is.![]()
Je wordt toch niet soft hequote:
Dat filmpje "krijsen" wat daar staat. Ik vind het nog meevallen om heel eerlijk te zijnquote:Op woensdag 25 april 2007 16:28 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Fons denkt zelfs dat het hoofd van andere kindjes eetbaar is.![]()
quote:Op woensdag 25 april 2007 22:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hey Fons!! Geweldig ventje! Maar staatsgevaarlijk zo te zien!!
Ik geloof dat wij Meike eindelijk begrijpen.....
Ze ligt nu zowat de hele dag te slapen in haar eigen bed met haar inbakerzakje aan.
Meestal wordt ze een uurtje voor de voeding wakker, kunnen we even knuffelen/spelen/wandelen whatever, en dan de fles, eind van de fles valt ze in slaap.... en kan ik haar zo in haar bed leggen waar ze dus weer verder slaapt...
Ze is wel veel minder op nu, ik vind het wel minder gezellig, maar het is voor haar natuurlijk veel beter zo...
Wat jullie al zeggen....rust en regelmaat...het blijkt nu wel weer dat het wel werkt
Tsja.... Volgens mij is dit het meest voorkomende "probleem" van ouders met jonge kinderenquote:Nu de nachten nog, want ze komt snachts vaak ook nog om de 4 uur, soms 5....
Maar hoe krijg ik het zover dat ze wat langer slaapt? Kan ik daar uberhaupt iets aan doen?
Of is het wachten tot zij het zover heeft?
Ik ga er met alle liefde uit hoor snachts, maar als ik straks weer moet werken zou het wel fijn zijn als de nachtvoeding eraf was....
Dean doet dat ook bij de fles, wij noemen dat de "HH" doen ("Hongerige Hyena).quote:Op woensdag 25 april 2007 09:11 schreef milagro het volgende:
[..]
mijn oudste deed dat nog heel lang, zo komisch
HA! dan heb ik niets gezegdquote:Op donderdag 26 april 2007 11:04 schreef Suzanna het volgende:
Hihi Owlet, een Paccodoek is nu juist wat we hebben! Ze is dus zo slim om hem uit te krijgen, in ieder geval krijg ze haar handje zover omhoog dat hij net bóven het kraagje uitsteekt zegmaar. En dan kan ze net in haar nek/wang/oortje krabben. Ik doe hem zo strak als ik durf, en dat is best strak maar ja, Julia is behoorlijk tengertjes dus dan heb je niet meer veel klittenband over. En dat is misschien het probleem.
E.T. het is idd een slijmhoest. Goed idee! Thnx.
Absoluut onveilig? Ik zou het zelf in ieder geval niet meer doen omdat ze zich misschien ineens snachts wel in de doek om kan rollen en dan heeft ze geen handen om zich uit het matras te duwen.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:21 schreef Suzanna het volgende:
Rollen doet ze al... van rug naar buik. Is het dan absoluut niet meer veilig in de inbakerdoek? Ze kan zich nog niet omrollen met doek en al...
Nou weer terug, 6555 gram en 61 centimeter.quote:Op donderdag 26 april 2007 09:37 schreef Fendy het volgende:
Jayden slaapt sinds 4 nachten ook door nu, echt heel relaxed maar toch mis ik het 's nachts ook wel een beetje.
Zometeen naar het CB, Jayden is nu 10 weken en 1 dag, ben benieuwd...
Wat is het verband tussen niet kruipen em dyslexie?quote:Op donderdag 26 april 2007 11:42 schreef YPPY het volgende:
Wow, Ive al kruipen en fietsen. Anna maakt totaal geen aanstalten om te kruipen. Wel draait ze zich voortdurend van buik naar rug en terug.
Ergens in mijn hoofd zit dat veel kinderen met dyslectie als baby het kruipen over hebben geslagen. Weet iemand van jullie waar ik daar wat over kan vinden? Het schijnt erfelijk te zijn, en dan kunnen we het maar beter op tijd weten.
bronquote:Wat is het verband tussen niet kruipen em dyslexie?
Daar valt nog niets over te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat veel kinderen met dyslexie vroeger niet gekropen hebben. Er zijn echter ook kinderen met dyslexie die vroeger wel gekropen hebben. En zo zijn er dus ook weer kinderen die niet gekropen hebben en toch niet dyslectisch zijn. Samenvattend: dyslexie hangt van meerdere factoren af. Wanneer dyslexie in de familie voorkomt, houdt het kind dan goed in de gaten wat betreft zijn spraak/taalontwikkeling, vaardigheden die voorwaarden zijn voor lezen en schrijven zoals rijmen, ‘hakken’ en ‘plakken’ en natuurlijk wanneer het in groep 3 leert lezen en schrijven.
Kinderen die dyslectisch zijn hebben vaak het kruipen overgeslagen. Maar het is niet zo dat kinderen die niet kruipen automatisch dyslectisch zijn. Dat vertelden ze mij op het CB toen Morris ging billenschuiven. Ze vonden de onderzoeken hiernaar ook niet zo volledig. Ik weet niet hoe het nu is. Misschien toch even op het CB vragen?quote:Op donderdag 26 april 2007 11:42 schreef YPPY het volgende:
Ergens in mijn hoofd zit dat veel kinderen met dyslectie als baby het kruipen over hebben geslagen. Weet iemand van jullie waar ik daar wat over kan vinden? Het schijnt erfelijk te zijn, en dan kunnen we het maar beter op tijd weten.
quote:Op donderdag 26 april 2007 11:52 schreef cattie het volgende:
Hmm, Tally was me net voor met dezelfde qoute!![]()
quote:Kruipen en taalontwikkeling
Er wordt wel beweerd dat kruipen belangrijk is voor de ontwikkeling van het taalvermogen. Het zou namelijk de coördinatie tussen beide hersenhelften bevorderen. Deze coördinatie speelt ook een belangrijke rol bij taal. Dit betekent dat een vroege kruiper ook qua taalverwerving een streepje voor heeft.
Aan de andere kant is het ook weer niet zo dat kruipen noodzakelijk zou zijn voor taalverwerving. Er zijn ook kinderen die niet kruipen en toch vroeg leren praten en omgekeerd.
Ik heb wel gekropen en ik heb dyslexie.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Wat is het verband tussen niet kruipen em dyslexie?
Daar valt nog niets over te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat veel kinderen met dyslexie vroeger niet gekropen hebben. Er zijn echter ook kinderen met dyslexie die vroeger wel gekropen hebben. En zo zijn er dus ook weer kinderen die niet gekropen hebben en toch niet dyslectisch zijn. Samenvattend: dyslexie hangt van meerdere factoren af. Wanneer dyslexie in de familie voorkomt, houdt het kind dan goed in de gaten wat betreft zijn spraak/taalontwikkeling, vaardigheden die voorwaarden zijn voor lezen en schrijven zoals rijmen, ‘hakken’ en ‘plakken’ en natuurlijk wanneer het in groep 3 leert lezen en schrijven.
http://www.gezondvgz.nl/%(...)b473-97c9acdbaae7%7D
quote:Er zijn echter ook kinderen met dyslexie die vroeger wel gekropen hebben.
Heb gister een stukje in het moedertopic gepost over dat ik dat juist helemaal niet wilquote:Op donderdag 26 april 2007 08:19 schreef Belana het volgende:
MeNicole, soms denk ik dat jij veuls te hard wilt met Mikahij is nog maar zo klein joh, geniet daar gewoon maar lekker van
hoewel ik het wel herken hoor, ik wilde Liam ook groot kijken
Daarom reageerde ik ook. Ben een levend bewijs.quote:
ja is ook zoquote:Op donderdag 26 april 2007 13:52 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Heb gister een stukje in het moedertopic gepost over dat ik dat juist helemaal niet wil![]()
Mika kan gewoon al zoveel en dat kan ik niet tegen gaan houden. Als hij zit kan ik hem wel weer neer leggen maar dat schiet niet op natuurlijk. En fietsen, dat heeft niks met groot kijken te maken dat heeft meer met mijn eigen "vrijheid" te maken![]()
gaat ie al uit zichzelf zitten? wat goed! maar bijvoorbeeld dat ie niet graag op z'n buik ligt, dan zou ik 'm toch regelmatig even op z'n buik neerleggen. lijkt wel wat gemeen maar ik denk dat 't toch een goede oefening voor 'm is.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:52 schreef MeNicole het volgende:
Heb gister een stukje in het moedertopic gepost over dat ik dat juist helemaal niet wil![]()
Mika kan gewoon al zoveel en dat kan ik niet tegen gaan houden. Als hij zit kan ik hem wel weer neer leggen maar dat schiet niet op natuurlijk.
Als ik hem op zijn buik leg rolt ie zo weer om. Hij heeft het nooit fijn gevonden op zijn buik. Met hoofd op tillen was ie ook al zo laat. Op cb zeggen ze dat ik daar niet zo'n punt van moet maken. Hij kan het en dat is het belangrijkste. Als de tijd rijp is doet ie het vanzelf welquote:Op donderdag 26 april 2007 14:00 schreef bixister het volgende:
[..]
gaat ie al uit zichzelf zitten? wat goed! maar bijvoorbeeld dat ie niet graag op z'n buik ligt, dan zou ik 'm toch regelmatig even op z'n buik neerleggen. lijkt wel wat gemeen maar ik denk dat 't toch een goede oefening voor 'm is.
Als ze die sokjes gaat uittrekken en het is nog steeds zo erg ga ik daar eens naar kijken! Thnx voor de tipquote:Op donderdag 26 april 2007 14:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Suzanna, bij ons op de creche was er een jongetje met erge exzeem (schrijf je dat zo?) en die had een speciaal krabpakje aan. Een pakje aan 1 stuk, en waarbij ook de handjes ingepakt waren.
Het word wel eens omschreven als een schelle blaffende hoest.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:43 schreef Suzanna het volgende:
Ik weet niet eens wat kinkhoest precies is en waar je het aan kunt herkennen... ik ga eens kijken, want Julia hoest heel erg.
quote:Kinkhoest wordt veroorzaakt door een bacterie, Bordetella pertussis. Besmetting vindt plaats van mens op mens door hoesten en niezen. De incubatietijd is 7 tot 10 dagen, soms langer. Kinkhoest is erg besmettelijk, vooral in de eerste periode als de hoestbuien nog niet zijn begonnen. Hoestende patiënten zijn nog 3 tot 4 weken nadat het hoesten is begonnen besmettelijk. Binnen een gezin is de kans dat iemand met kinkhoest de andere (niet-gevaccineerde) gezinsleden besmet 90%.
Wij hebben nog zo'n pak liggen van Morris. Nooit gedragen omdat ik dat echt te ver vond gaan. Het werd voorgeschreven door de dermatoloog. Ik zal het eens opzoeken.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:41 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Als ze die sokjes gaat uittrekken en het is nog steeds zo erg ga ik daar eens naar kijken! Thnx voor de tipik wist niet dat dat bestond.
Appelsap, je doet het vast heel goed hoor! Elk kindje heeft even tijd nodig om te wennen aan een ritme. Komt helemaal goed, in ieder geval als hij wat ouder is...hij is nu nog zo klein!
Dylan had ook al twee entingen gehad en kreeg toch kinkhoest met vier maanden oud. Dat wil dus niets zeggen!quote:Op donderdag 26 april 2007 15:43 schreef Suzanna het volgende:
Ik weet niet eens wat kinkhoest precies is en waar je het aan kunt herkennen... ik ga eens kijken, want Julia hoest heel erg.
Edit: ik zie dat het een ziekte is waartegen ingeënt wordt. En Julia is ingeënt... en zó erg hoest ze niet zoals er beschreven wordt. Pfew
Ik ook. Maar het is zo'n eigengereid stoertje.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:15 schreef Lishe het volgende:
Cas, lieve kleine Cas... Luister eens goed. Je mama zegt dat je nog een baby bent. Baaaaa-bbbbyyyyy. Die praten nog niet. (Dutch, wat knap! Ik vind 'm nog zo klein!)
Het is zo warm vivi buiten, gewoon lekker doen hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:11 schreef Vivi het volgende:
Even een vraagje tussendoor; Dean heeft wat verhoging na zijn inentingen van gisteren (38,4).
Ik heb hem een zetpil gegeven 120 mg, hij is verder heel vrolijk en drinkt lekker, zou ik hem gewoon mee kunnen nemen in de wandelwagen even het zonnetje in???
Oh nou fijn om te weten Nikky! Dank je welquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:30 schreef nikky het volgende:
Toen Frummel hier der inentingen had gehad had ze dag erna ook koorts. Toevallig moest ik toch naar de HA voor mijzelf en heb gevraagd of het kwaad kon zo hoog.
Huisarts zei dat dit geen kwaad kon na een inenting en dat koorts dan heel normaal is. En toen was het nog een stuk kouder dan nu. Ik mocht haar gewoon meenemen overal heen. Ze heeft ( jaja vrouwelijke HA ) nog nagekeken voor me in haar medische boeken.
Doen wat je gevoel ingeeft Viev!
Ik ben blij dat ik die nannycare mat heb liggen hier. Ik las dat kinkhoest een ademstop kan geven bij babies en dat dat de reden is dat het dodelijk kan zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:32 schreef PM-girl het volgende:
Wat doen alle kindjes het hier goed!
Nikky, ik heb dat ook gehad, op mijn werk een kind met kinkhoest. Heel akelig vond ik het ook, maar de besmetting is meestal al geweest voor de symptomen zich openbaren, aldus mijn huisarts. Je kunt er ook niets tegen doen nu, behalve naar de dokter gaan als je iets merkt.
De assistente zei dat je ook niet echt iets kunt doen om het te genezen, het moet gewoon uitzieken.... maar dat was dus niet de huisarts zelf die dat zei.
Fendy en Vivi, zielig he die prikjes!
Hier lekker genoten van het mooie weer, lekker in het badje spelen, in je blootje op de handdoek liggen en plassen en nu heerlijk slapen in de box met alleen een luier
Misschien last van de warmte, dat het nu zijn tol gaat eisen?quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:
AAARRGGFFGG..Dean ligt al de hele avond te krijsen, hij wil niks, niet op schoot, niet in de box, niks, en hij vertikt het de laatste tijd om 's avonds te gaan slapen terwijl hij overdag zonder probleem in zijn bedje in slaap valt. En de papa is natuurlijk WEEEEEER eens niet thuis omdat zijn werk voor de 18723781243289e keer uitliep. Wrs maakt ie nu nog minder haast nu hij mijn toon hoorde toen ie belde. Pfffffffffff..............
Dat vind ik zo verschrikkelijk schattig dat achteruit kruipen hahaha. Dan zien ze iets en willen ze ernaar toe. Hoe de schok op het gezichtje te lezen is dat ze de verkeerde kant opgaan!!quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:20 schreef ik80 het volgende:
Lotte's oogje is aan een kant van het oog een beetje verkleurd, heeft iemand een idee wat dat kan zijn? Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft. maar de andere kant van het oog, en het andere oog zijn wel mooi wit.
Lotte staat tegenwoordig klaar in kruiphouding, op handen en knietjes. Nu nog leren hoe ze vooruit moet komen (ze komt momenteel alleen maar achteruit hahaha)
En dan vast komen te zitten onder de bank en het op een krijsen zetten. Ben je de hele dag bezig om je kind weer eronder vandaan te halenquote:Op zaterdag 28 april 2007 21:32 schreef nikky het volgende:
Dat vind ik zo verschrikkelijk schattig dat achteruit kruipen hahaha. Dan zien ze iets en willen ze ernaar toe. Hoe de schok op het gezichtje te lezen is dat ze de verkeerde kant opgaan!!![]()
idd, onder de bank, maar ik vind haar ook wel eens onder de tafel. We liggen hier in een deuk.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:43 schreef beefcake het volgende:
[..]
En dan vast komen te zitten onder de bank en het op een krijsen zetten. Ben je de hele dag bezig om je kind weer eronder vandaan te halen
rainbowbabies heeft iig korte broekjes. Zo schattigquote:Op zondag 29 april 2007 11:21 schreef PM-girl het volgende:
Overigens, waar koop je baby korte broekjes?
Ter stal, Hans textiel, Wibra die hebben nu al wel korte broekjes voor kleintjesquote:Op zondag 29 april 2007 11:21 schreef PM-girl het volgende:
Overigens, waar koop je baby korte broekjes?
Wij hikken er ook al weken tegen aan. Ergens denk ik dat het goed is want bij mijn moeder slaapt ze ook veel beter omdat die niet bij elk kikje wakker is en haar aan kan leggen.quote:Op zondag 29 april 2007 11:21 schreef PM-girl het volgende:
Lastig Suzanna. Ik vind het nog steeds moeilijk, slapen op zijn eigen kamertje. Zodra hij wakker wordt, ben ik geneigd hem bij ons in bed te leggen (ook voor mijn eigen rust).
Hema? Zeeman?quote:Op zondag 29 april 2007 11:46 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ter stal, Hans textiel, Wibra die hebben nu al wel korte broekjes voor kleintjes![]()
quote:Op maandag 30 april 2007 18:53 schreef beefcake het volgende:
Ik breek even in hoor
Mijn baby wordt nu al groot, vandaag precies 3 maanden oud en zijn eerste tand is doorgebroken![]()
![]()
Ooohhh wat stoerrr!!!quote:Op maandag 30 april 2007 18:53 schreef beefcake het volgende:
Ik breek even in hoor
Mijn baby wordt nu al groot, vandaag precies 3 maanden oud en zijn eerste tand is doorgebroken![]()
![]()
quote:Op maandag 30 april 2007 18:53 schreef beefcake het volgende:
Ik breek even in hoor
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |