abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48622710
Ze heeft wel eens rijst uit en potje gekregen denk ik (nou ja, dat zal wel risotto gewees zijn). Maar mevrouw blieft geen potjes meer, dus eet ze met de pot mee. Vrijdag was dat chicken tonight (een zoetzure variant) en gisteren nasi (zonder scherpe kruiden, wel de groenten) Ze heeft er nooit last van als ze iets van ons eet. Maar we eten eigenlijk heel weinig rijst, dus misschien is het een vorige keer ook wel gebeurt (ze is ook nog eens geen geweldige slaper, dus het valt niet meteen op). Nu viel het op omdat het 2 keer zo kort op elkaar is én 2 keer rijst.
Ik zal iig wel beginnen met noteren of ze het vaker heeft en wat ze dan gegeten heeft.
pi_48623315
Oh ik ben zo trots Mikael kan het liedje "klap eens in je handjes" mee doen. Hij klapt in zijn handjes en doet daarna zijn handjes op zijn hoofd en dan gooit ie ze in de lucht Oh ik smelt gewoon hier

Hij kan trouwens ook nog iets anders nieuws Als hij iets doet wat niet mag en ik zeg nee doet hij: ggggg. Echt met zo'n toontje van bemoei je er niet mee
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48623523
Vervelend LadyS... Ik zou het denk ik eerder zoeken in de saus en nassigroente (misschien veel prei of ui?) dan in de rijst. Rijst is toch over het algemeen vrij goed verteerbaar en niet echt allergeen.
Ik geloof ook dat zoete melkproducten (gewone melk inplaats van karnemelk. Vla inplaats van yoghurt, etc.) ook sneller een reactie geven dan de zure melkproducten.
Noteren en opletten is een goed idee!

edit: Mikael! Wat lief klinkt dat zeg!
  † In Memoriam † maandag 23 april 2007 @ 10:08:09 #29
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48623992
In kant en klare sauzen en kruidenmixen zitten vaak smaakversterkers zoals MSG. Daar kun je overgevoelig voor zijn. Griezel even mee.
Zelf maken en samenstellen is eigenlijk de enige manier om dit soort 'hulpstoffen' te vermijden.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_48624474
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef Macka66 het volgende:
In kant en klare sauzen en kruidenmixen zitten vaak smaakversterkers zoals MSG. Daar kun je overgevoelig voor zijn. Griezel even mee.
Zelf maken en samenstellen is eigenlijk de enige manier om dit soort 'hulpstoffen' te vermijden.
Brrr... Als ik zie hoeveel hoofdpijn ik krijg van sommige MSG-rijke dingen dan wil ik me niet eens indenken hoe dat voor een kleintje moet zijn.
disclaimer, voor dat de pro-MSG clan vanuit CUL hier komt Ik weet dat er talloze voedingsmiddelen zijn waar het ook van nature in voor komt en ik weet dat er vast mensen zijn die er niet op reageren..
pi_48624550
Anna is echt helemaal los wat eten betreft: boterhammen met stroop, smeerkaas, smeerworst, banaan, mango, rijstwafels, wortel, appel, alles gaat er in gewoon. Twee weken geleden waren we nog blij dat ze d'r avondfles helemaal leegdronk. .

(alleen vind ze de potjes die mama maakt voorlopig lekkerder dan degene die papa maakt grrrrr)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48624852
Applaus voor Anna Wat een verschil met de maanden hier voor!
pi_48625000
Ja, qua eten is ze echt 180 graden bijgedraaid. We moeten nu denk ik oppassen dat we niet gaan overdrijven want ik heb het idee dat ze nu echt ALLES eet wat we erin proppen. Dus ik ga zo maar weer eens wortels schrappen, koken en fijnprakken en wat potjes vullen aangezien dat wel de hit van afgelopen week was. Wortel met appel, je moet er maar opkomen (met dank aan Opperdepop). .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  † In Memoriam † maandag 23 april 2007 @ 10:52:15 #34
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48625320
Anna, jij lekkerbekje!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 23 april 2007 @ 11:01:28 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48625611
anna super jarno en yppy

LadyS op rijst valt eik niet te reageren. Elk fruitpotje e.d. bevat ook rijst en dan zou je dat ook moeten merken
Vermoeden is idd dat de darmpjes wta gevoelig reageren op of de smaakversterkers of de zoete zuivel.
Kindjes onder een jaar kan je beter yoghurt/karnemelk geven schijnt op de een of andere manier iets minder allergeen te zijn.
Die kleine darmpjes moeten daar nog enorm aan wennen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48625642
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:01 schreef _evenstar_ het volgende:

op rijst valt eik niet te reageren.
Oh tof, dan kan ze vast wennen aan papa's nasi. .
  maandag 23 april 2007 @ 11:05:28 #37
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48625733
nasi is wat anders als rijst
maar zolang ze nergens op reageren kan je wel milde vorm maken
pi_48625746
Dier van gisteren zal ik maar niet geven dan want die vond ik zelfs aan de pittige kant. .
  maandag 23 april 2007 @ 11:08:49 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48625815
  maandag 23 april 2007 @ 11:24:15 #40
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48626311
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:05 schreef _evenstar_ het volgende:
nasi is wat anders als rijst
maar zolang ze nergens op reageren kan je wel milde vorm maken
pssssst, nasi is rijst hoor
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 23 april 2007 @ 11:27:26 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48626412
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:24 schreef m@x het volgende:

[..]

pssssst, nasi is rijst hoor
als het nasi is zitten er toch groentes etc bij ?
  maandag 23 april 2007 @ 11:29:15 #42
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48626455
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 23 april 2007 @ 11:35:07 #43
108648 cattie
lieve moeder
pi_48626699
Wat fijn dat Ezra dan wel weer doorslaapt tot 8 uur!

Anna, lekkerbekje!

Iris ook al zo van slag..

Met Ive ging het vannacht helemaal niet. Hij heeft 2x 2 uur lang gehuild, gekrijst en gesnikt voordat hij weer in slaap viel. Ik maakte me erg zorgen dus heb vanochtend direct de huisarts gebeld en om 9.10 uur kon ik terecht. Maar vanochtend was Ive weer helemaal zijn vrolijke zelf! Lekker spelen enzo.
Bij de huisarts bleek dat zijn oortjes brandschoon zijn, geen oorontsteking dus gelukkig. En zijn hartje, longen en darmen klonken ook goed. Hij had alleen wel pijn in zijn nekje en schoudertjes. Ze waren niet stijf, dus geen hersenvliesontsteking. De huisarts denkt aan een virusje waardoor hij wat spierpijn heeft. Zielig mannetje... Er is helaas niets aan te doen. Als hij last heeft mag hij paracetamol en als hij echt zieker wordt gaan we weer naar de huisarts.
  maandag 23 april 2007 @ 11:35:10 #44
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48626702
-sluipt even binnen om te vertellen dat Maud kan draaien, van buik op rug en andersom-
  maandag 23 april 2007 @ 11:37:23 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48626786
ohooo m@x je me excuse

Maud

Ive
pi_48628581
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:27 schreef Jarno het volgende:
Anna is echt helemaal los wat eten betreft: boterhammen met stroop, smeerkaas, smeerworst, banaan, mango, rijstwafels, wortel, appel, alles gaat er in gewoon. Twee weken geleden waren we nog blij dat ze d'r avondfles helemaal leegdronk. .

(alleen vind ze de potjes die mama maakt voorlopig lekkerder dan degene die papa maakt grrrrr)
Helemaal geweldig

En ik dacht dat jij de kokerd thuis was?
Variety is the spice of life
  maandag 23 april 2007 @ 13:07:57 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48629539
Wat fijn dat Anna zo goed eet!
En Maud aan het rollen!
Gelukkig dat Ive geen oorontsteking heeft Cattie, dat is zo ontzettend naar. Beterschap iig!
Iris ook beterschap!

Thies eet inmiddels met veel smaak een potje banaan.
Straks gaan we worteltjes proberen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_48629810
Wat fijn dat Anna zo goed eet

Beterschap voor Ive
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_48629891
Thies ook al zo goed aan het eten!

Ik vind een potje banaan zo gek Banaan is juist zo makkelijk te prakken tot een papje.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 23 april 2007 @ 13:22:30 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48630051
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:18 schreef snoopy het volgende:
Ik vind een potje banaan zo gek Banaan is juist zo makkelijk te prakken tot een papje.
Ja, vind ik ook hoor. Maar potje stond er nog van een of ander pakket. En ik had geen echte bananen meer in huis!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')