FOK!forum / Gaming / [PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (deel2)
Omkronzondag 22 april 2007 @ 19:48
Voor het eerste deel klik hier.

Strategie nog steeds gezocht voor de reactor.
kastanovazondag 22 april 2007 @ 20:08
Ik wacht de volgende patch wel af .
Omkronzondag 22 april 2007 @ 20:12
Waarom?
bijdehandzondag 22 april 2007 @ 20:12
geweldig spel
Under_Scorezondag 22 april 2007 @ 20:47
ik wacht ook op de volgende patch, omdat ik de bug met het stadion mocht meemaken je slaat dan een heel stuk vanhet spel over. nu moet ik weer heel prypiat uitmoorden
insan3zondag 22 april 2007 @ 20:49
Ik vind het zeker een mooi spel, alleen erg jammer van al die bugs he
Rickocumzondag 22 april 2007 @ 21:15
tvp
mscholzondag 22 april 2007 @ 21:18
even in de herhaling voor de sfeer.
http://www.hlswilliwaw.com/GhostTown/index.htm
ik zou er ook best doorheen willen gaan door het gebied, als ik dat verslag zo lees..
alleen zonder speciale vergunningen kom je nergens ... (overigens wel vreemd, zolang jij maar iets ondertekend dat het je eigen verantwoordelijkheid is)
AQuila360zondag 22 april 2007 @ 21:23
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:18 schreef mschol het volgende:
even in de herhaling voor de sfeer.
http://www.hlswilliwaw.com/GhostTown/index.htm
ik zou er ook best doorheen willen gaan door het gebied, als ik dat verslag zo lees..
alleen zonder speciale vergunningen kom je nergens ... (overigens wel vreemd, zolang jij maar iets ondertekend dat het je eigen verantwoordelijkheid is)
Lijkt me ook echt super ja om daar eens op vakantie te gaan
Omkronzondag 22 april 2007 @ 22:30
Ik heb echt nog geen enkele bug meegemaakt.. ? met het stadion wordt de arena bedoelt?
P4nicmaandag 23 april 2007 @ 00:41
Veel klagen over bugs, momenteel kan ik op 1 bug komen, bij de thunder s14 als je een granaat afvuurt ontploft die soms niet.

Stadion ? Arena ? waar hebben jullie het over...

http://www.hlswilliwaw.com/GhostTown/index.htm

beetje teveel nutteloze zaken en te lang.

[ Bericht 34% gewijzigd door P4nic op 23-04-2007 01:05:38 ]
Omkronmaandag 23 april 2007 @ 01:32
Arena zit bij de barkeeper en daar kun je wedstrijden doen en uiteindelijk champ worden. Neem aan dat dit met stadion bedoelt wordt.. want ik heb geen echt stadion gezien..
Under_Scoremaandag 23 april 2007 @ 07:45
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:30 schreef Omkron het volgende:
Ik heb echt nog geen enkele bug meegemaakt.. ? met het stadion wordt de arena bedoelt?
nee, het stadion is een voetbal/sport stadion in het centrum van prypiat, net voorbij het busstation waar de Monolith hun basis hebben. als je daar door de 'voordeur' naar binnen wandelt krijg je het filmpje als bij een groot gevecht, maar dan laadt hij meteen de volgende level.
SimtekF1maandag 23 april 2007 @ 12:11
tvp
P4nicmaandag 23 april 2007 @ 13:48
quote:
Op maandag 23 april 2007 07:45 schreef Under_Score het volgende:

[..]

nee, het stadion is een voetbal/sport stadion in het centrum van prypiat, net voorbij het busstation waar de Monolith hun basis hebben. als je daar door de 'voordeur' naar binnen wandelt krijg je het filmpje als bij een groot gevecht, maar dan laadt hij meteen de volgende level.
mmm ofwel ben ik daar nooit geweest, ofwel ben ik het vergeten.

prypiat, follow the stalkers, ga je in die laan, daar naar rechts dan links, dan effe ondergronds, dan sniper op het dak, knal je allemaal af, rechtdoor dan naar links rond het hoek, terug een paar gebouwen voor je en rechts van je, clean je helemaal uit, en dan rechtdoor op naar Tjerno toch ?

waar ligt dit centrum dan ? En waar ligt die arena in de bar ? meestal ga ik gewoon naar de barkeeper en voor de rest kijk ik daar niet echt rond.

Heb sindskort ook nog maar de basis van de Freedom gevonden, ik volg veel te veel mijn pijltje en mis blijkbaar veel
mscholmaandag 23 april 2007 @ 14:51
ik heb nu net die key van borav (oid) gepakt en heb ook een duty mannetje bevrijd echter blijft die in het gebouw heen en weer lopen... en komt niet achter me aan... (zodat ik em kan afleveren bij die andere duty gastjes..) iemand?
P4nicmaandag 23 april 2007 @ 18:43
Arena ondertussen gevonden, maar nix van wedstrijd ofzo hoor.

Verder ben ik wel in de reactor geraakt.
Je laat die military hun werk doen, verder ga je binnen langs het gat dat in de muur geblazen wordt naast het wachtershuisje. Sniper op rechts laat je zitten (deze knalt military af die in je rug anders komt) dan vecht je je een baan langs links van het terrein, helicopter schiet wel op je maar richt niet veel schade aan, vervolg je weg het best onder de oliepijpbuizen, ondertussen schakel je sniper op links uit eens je er bijna naastonder staat. Schieten en hopen dat je blijft leven, dan sluip je naar de ingang toe (staan veel monolith) loop je en evt. een "red bull" drinken om erin te raken. Dan wandel je verder en op links zie je een trap naar beneden. Dan ben je de reactor.

bug stadion, is wanneer je op het einde van pripyat bent ? Dan zag ik idd in het filmpje een soort van stadion, en met die beesten over het veld die ge-anomalied worden.
P4nicmaandag 23 april 2007 @ 19:53
Zo uitgespeeld, eigenlijk maar een kuteinde.
Cheironmaandag 23 april 2007 @ 20:11
Ik heb echt te vaak dat een missie opeens failed of gelukt is, of dat ik terug moet voor een reward waarna niemand weet waar ik het over heb. Dat haalt toch echt de lol uit de game.
Omkronmaandag 23 april 2007 @ 20:47
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef P4nic het volgende:
Arena ondertussen gevonden, maar nix van wedstrijd ofzo hoor.

Verder ben ik wel in de reactor geraakt.
Je laat die military hun werk doen, verder ga je binnen langs het gat dat in de muur geblazen wordt naast het wachtershuisje. Sniper op rechts laat je zitten (deze knalt military af die in je rug anders komt) dan vecht je je een baan langs links van het terrein, helicopter schiet wel op je maar richt niet veel schade aan, vervolg je weg het best onder de oliepijpbuizen, ondertussen schakel je sniper op links uit eens je er bijna naastonder staat. Schieten en hopen dat je blijft leven, dan sluip je naar de ingang toe (staan veel monolith) loop je en evt. een "red bull" drinken om erin te raken. Dan wandel je verder en op links zie je een trap naar beneden. Dan ben je de reactor.

bug stadion, is wanneer je op het einde van pripyat bent ? Dan zag ik idd in het filmpje een soort van stadion, en met die beesten over het veld die ge-anomalied worden.
Over welke militry heb je het? Die 6 veterans van het vorige veld die in de parkeergarage blijven wachten.? Ben ik soms te snel doorgelopen daar en had ik het veld moeten clearen ofzo?
j0rritmaandag 23 april 2007 @ 21:54
Zo, heb het spel zojuist geïnstalleerd. Ziet er geweldig mooi uit, maar het is qua systemspecs best een zware applicatie. Net even een stukje zitten spelen, op zoek naar dat verdwenen figuur. Maar is toch best pittig. Moet even precies door krijgen hoe het spel werkt.
bijdehanddinsdag 24 april 2007 @ 06:31
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:53 schreef P4nic het volgende:
Zo uitgespeeld, eigenlijk maar een kuteinde.
nog 6 te gaan!
Vonkenboerdinsdag 24 april 2007 @ 12:05
http://pripyat.com/en/

De site van het bewuste dorp. En vele foto's van de omgeving ervan..
Echt het kijken waard ! Al krijg ik er wel een raar gevoel soms bij
ScarFace-dinsdag 24 april 2007 @ 21:51
Ik heb het nu een paar dagen cool spel
P4nicdinsdag 24 april 2007 @ 22:55
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:47 schreef Omkron het volgende:

[..]

Over welke militry heb je het? Die 6 veterans van het vorige veld die in de parkeergarage blijven wachten.? Ben ik soms te snel doorgelopen daar en had ik het veld moeten clearen ofzo?
Yup die blijven echt niet wachten hoor, Tjerno wordt binnengevallen van alle kanten. Kweet zelf niet welke parkeergarage jij bedoelt, veld door, linksaf dan rechtdoor tot aan de ingang.
P4nicwoensdag 25 april 2007 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 06:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

nog 6 te gaan!
Om andere einde's te krijgen, moet je je geld zien kwijt te raken, wat niet zo makkelijk is.
j0rritwoensdag 25 april 2007 @ 22:19
Vind het maar lastig hoor. Ben nu bij level 3, en moet zo'n halve basis aanvallen. Maar word echt continue afgeschoten.
mrSPLIFFYwoensdag 25 april 2007 @ 22:30
blijft gewoon een vette game....
P4nicdonderdag 26 april 2007 @ 13:07
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:19 schreef j0rrit het volgende:
Vind het maar lastig hoor. Ben nu bij level 3, en moet zo'n halve basis aanvallen. Maar word echt continue afgeschoten.
Is dit dat kamp waar het alarm onmiddelijk afgaat ?
Gewoon in een of andere barak binnen gaan en 1 voor 1 afknallen, ammo op tijd herladen etc.

Dit sommige opdracht plots zomaar compleet zijn is te verklaren doordat er naast jou ook nog andere stalkers actief zijn in het gebied hé.
Elegyvrijdag 27 april 2007 @ 12:05
Ik moest het maar weer eens gaan spelen, ben nog helemaal niet ver maar vind het toch wel erg leuk. En ja, beter dan HL2
Omkronvrijdag 27 april 2007 @ 13:14
Nou.. ik ben eindelijk in de sarcofaag.. viel nog best mee.. ff andere taktiek gebruikt.. direkt naar binnen voordat ze allemaal naar buiten komen.

Enkel zit ik nu zonder ammo binnen..
ScarFace-vrijdag 27 april 2007 @ 13:48
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:05 schreef Elegy het volgende:
Ik moest het maar weer eens gaan spelen, ben nog helemaal niet ver maar vind het toch wel erg leuk. En ja, beter dan HL2
Beter dan HL2 inderdaad
Voor hoe je speelt heb je veel meer vrijheid er zijn ook meerdere eindes etc.
Wel ziet HL2 er beter uit op mijn best ouwe pc maar dat is niet zo belangrijk als de gameplay.
Jack_is_Backvrijdag 27 april 2007 @ 14:26
Ik heb hem kunnen spelen, maar als ik hem nu opstart krijg ik eerst die reclame van bijv. Nivada. Daarna doet die niks meer.
P4nicvrijdag 27 april 2007 @ 14:34
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 13:14 schreef Omkron het volgende:
Nou.. ik ben eindelijk in de sarcofaag.. viel nog best mee.. ff andere taktiek gebruikt.. direkt naar binnen voordat ze allemaal naar buiten komen.

Enkel zit ik nu zonder ammo binnen..
not smart, toen ik de sarco binnenging had ik nog zo'n 400 bullets van de GP 37. Ennuh eenmaal binnen heb je ze wel degelijk nodig hoor !! Daar wachten er nog zo'n stuk of 25 military. Zorg wel dat je het pak van bij die professor heb, anders doet de straling je de das om.
Omkronvrijdag 27 april 2007 @ 16:52
hmm.. binnenkort een verder kijken..
Jack_is_Backvrijdag 27 april 2007 @ 20:41
Hij doet het eindelijk

Op welke niveau spelen jullie het? Novice, Stalker etc.

En hoe moet ik weer bij de kerel uit het begin komen als ik bijv in level 3 zit? Om spullen te kopen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Jack_is_Back op 27-04-2007 23:15:09 ]
Omkronzaterdag 28 april 2007 @ 12:13
Terug wandelen. Ik speel op novice overigens.. moet wel leuk blijven.
-skippybal-zaterdag 28 april 2007 @ 15:16
Hoe de fuck kom ik dat x18 lab in? Ik heb een kwartier lang alles bij die kraan onderzocht maar niks
Omkronzaterdag 28 april 2007 @ 15:55
Misschien moet je onder de grond zijn.. ?
mscholzaterdag 28 april 2007 @ 16:14
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:16 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe de fuck kom ik dat x18 lab in? Ik heb een kwartier lang alles bij die kraan onderzocht maar niks
ga de gebouwen in en zoek naar een trap naar beneden...

ik heb net de documenten daar te pakken
zonder cheats was ik een gefryde stalker geweest
nou moet ik er nog uit, maar deur staat in de fik oid...
-skippybal-zaterdag 28 april 2007 @ 18:09
Eindelijk de ingang gevonden

Dat lab is wel freaky zeg. Ben nu in het tweede gedeelte na de code-deur.
Meesterlijke sfeer
Vegnagunzaterdag 28 april 2007 @ 21:14
Wat heb je wel niet in godsnaam nodig om dit spel een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien?!

Op mijn X2 3800+ met X1950 loopt het echt voor geen meter
Vonkenboerzondag 29 april 2007 @ 10:50
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:16 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe de fuck kom ik dat x18 lab in? Ik heb een kwartier lang alles bij die kraan onderzocht maar niks
Gebouw in met openstaande deur; rechts aan houden op een gegeven moment kom je in ene ruimte uit met enkele trappen naar beneden
Jack_is_Backdinsdag 1 mei 2007 @ 12:51
Welke artefacts zijn belangrijk om te houden?
Omkronvrijdag 4 mei 2007 @ 14:25
Done, uit over en klaar. Moest helemaal terug naar de docter om een pak te halen.. ff gedaan.. en de reactor weer in. En nu?
Jack_is_Backzaterdag 5 mei 2007 @ 12:37
Welk pak heb je?
Omkronzondag 6 mei 2007 @ 16:07
Speciaal pak vank 30K. Lijkt op die oranje van de doctor maar is van beter materiaal en is zwart. Met groot vizier.

ff een ander vraagje, ik zit nu in de reactor maar ik wil terug.. dat gaat zeker niet meer of wel?
Rickocumzondag 6 mei 2007 @ 16:32
die 'artifacts' zijn gewoon stenen oid
P4niczondag 6 mei 2007 @ 16:44
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:07 schreef Omkron het volgende:
Speciaal pak vank 30K. Lijkt op die oranje van de doctor maar is van beter materiaal en is zwart. Met groot vizier.

ff een ander vraagje, ik zit nu in de reactor maar ik wil terug.. dat gaat zeker niet meer of wel?
Eenmaal bij de NPP van Tjerno kun je idd niet meer terug.
Welk pak is het, daar van diegene waarmee je die onderzoeker moest helpen met zijn geigerteller ? Dit pak heb je echt nodig bij de reactor en geen enkel ander !!!
Omkronzondag 6 mei 2007 @ 18:18
Zwart pak ipv. oranje.. heeft nog een beetje kogelwering ook erbij.
LePauperzondag 6 mei 2007 @ 18:34
Gister gekocht.. Zwaar verslavend!
Biogardemaandag 7 mei 2007 @ 12:30
Ik kom het eerste fucking level niet eens door zonder dat ze me kapot schieten
Omkronmaandag 7 mei 2007 @ 14:03
Ben weer opnieuw begonnen.. en ga nu eerste alle missies doen etc.
mscholmaandag 7 mei 2007 @ 14:07
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:30 schreef Biogarde het volgende:
Ik kom het eerste fucking level niet eens door zonder dat ze me kapot schieten
soldaten bij de brug??
SPOILER
1. slecteer bolts (6) en loop er heen
of
2. een stuk links (of rechts , weet ik niet precies) is een tunnel met anomiltie erin, daar kan je ook doorheen
Elegymaandag 7 mei 2007 @ 14:51
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:07 schreef mschol het volgende:

[..]

soldaten bij de brug??
SPOILER
1. slecteer bolts (6) en loop er heen
of
2. een stuk links (of rechts , weet ik niet precies) is een tunnel met anomiltie erin, daar kan je ook doorheen
Die moet je toch laten voor wat ze zijn, en dan iets verder doorlopen naar achteren en dan het spoor over racen? Zo deed ik dat tenminste. Tegen die tijd ben je ook wat hoger in level/armor/wapens en dan kan je ze vanaf de andere kant makkelijker omleggen.
Biogardemaandag 7 mei 2007 @ 17:05
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:07 schreef mschol het volgende:

[..]

soldaten bij de brug??
SPOILER
1. slecteer bolts (6) en loop er heen
of
2. een stuk links (of rechts , weet ik niet precies) is een tunnel met anomiltie erin, daar kan je ook doorheen
Neuh, die brug ren ik wel voorbij

Al die kuthonden na die brug men
ScarFace-maandag 7 mei 2007 @ 17:13
Ik zit vast klote.
Ik moet de ingang van zo`n lab vinden.
Ook nog geen goede game guide gevonden op inet
Weet iemand waar de ingang is of heeft iemand een link voor me?
P4nicmaandag 7 mei 2007 @ 20:42
Mensen Mensen die soldaten aan de brug kun je simpelweg betalen en ze laten je zo door
HaHa

Wil het ook nog eens opnieuw spelen maar zie op tegen al die kills terug...
Jack_is_Backmaandag 7 mei 2007 @ 21:00
Waar kan ik zon F200 nou halen?
Biogardemaandag 7 mei 2007 @ 23:12
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:42 schreef P4nic het volgende:
Mensen Mensen die soldaten aan de brug kun je simpelweg betalen en ze laten je zo door
HaHa

Wil het ook nog eens opnieuw spelen maar zie op tegen al die kills terug...
Bovenin aan de rechterkant kun je zo over het spoor naar de andere kant.

Don't forget to run
ScarFace-maandag 7 mei 2007 @ 23:37
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:12 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Bovenin aan de rechterkant kun je zo over het spoor naar de andere kant.

Don't forget to run
Je hoeft maar weinig te betalen ik vond meer dan ik betaalde.
Er lag een dode gast die een cool wapen had wat ik nog niet had, eten, etc etc.
Jack_is_Backdinsdag 8 mei 2007 @ 07:33
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:13 schreef ScarFace- het volgende:
Ik zit vast klote.
Ik moet de ingang van zo`n lab vinden.
Ook nog geen goede game guide gevonden op inet
Weet iemand waar de ingang is of heeft iemand een link voor me?
Je moet in dat compound lopen en dan kun je ergens naar benenden met een grote trap. Tis wel even zoeken
Blinkerdinsdag 8 mei 2007 @ 09:03
Wat kan je eigenlijk in godsnaam met Artifacts?
Omkrondinsdag 8 mei 2007 @ 10:03
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:07 schreef mschol het volgende:

[..]

soldaten bij de brug??
SPOILER
1. slecteer bolts (6) en loop er heen
of
2. een stuk links (of rechts , weet ik niet precies) is een tunnel met anomiltie erin, daar kan je ook doorheen
punt2. dat wist ik niet.. is mij althans nooit gelukt.
punt1. wat zijn dat?
Elegydinsdag 8 mei 2007 @ 10:55
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:03 schreef Omkron het volgende:

[..]

punt2. dat wist ik niet.. is mij althans nooit gelukt.
punt1. wat zijn dat?
Links van de soldaten heb je een tunnel met een eletrische anomalie. Daar kan je niet voorbij, tenminste niet in het begin want dan wordt je uit elkaar getrokken. Er is daar wel een quest in de buurt, iets met de wilde dieren uitroeien dacht ik.
De soldaten zelf vond ik er nogal onvriendelijk uitzien dus heb ik maar gelaten voor wat het is. Als je nog verder langs het spoor doorloopt naar achteren kom je op een gegeven moment bij een treinstelse. Dat is het punt waar je redelijk veilig de spoorbaan kan oversteken. pas wel op, want het veld waar je daarna in komt staat vol van de anomalieën.

Anomalieën zijn die vreemde beeld en geluidseffecten veroorzakende "blobs" in het veld. ALs je er te lang bij blijft staan wordt je dat fataal tenzij je radiation suits hebt.
Omkrondinsdag 8 mei 2007 @ 11:32
Joh. heb hem net uitgespeeld.
Elegydinsdag 8 mei 2007 @ 11:39


Nu de andere eindes nog?
LoggedInwoensdag 9 mei 2007 @ 18:52
ben maar weer eens opnieuw begonnen.. Het spel heeft toch potentie

Ik vind het wel kut dat er zo weinig traders zijn (lees: je moet urenlang spelen om bij een trader te komen). Ik loop echt met 25Kg artifacts rond te zeulen, en al die medestalkers hebben maar weinig geld bij zich Toch is het wel gaaf als je een Artifact in je zak hebt zitten dat 'extremely rare' is Ik wil alleen zo graag een artifact dat iets tegen bleeding doet

Anyway, wat is nou precies het nut van geld? Traders zijn er amper, dus een goed wapen kopen is praktisch onmogelijk. Voor de rest ben ik nog niet in een situatie terecht gekomen waar geld een verschil maakte?
Blinkerwoensdag 9 mei 2007 @ 21:30
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:03 schreef Blinker het volgende:
Wat kan je eigenlijk in godsnaam met Artifacts?
mscholwoensdag 9 mei 2007 @ 21:32
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:52 schreef LoggedIn het volgende:
ben maar weer eens opnieuw begonnen.. Het spel heeft toch potentie

Ik vind het wel kut dat er zo weinig traders zijn (lees: je moet urenlang spelen om bij een trader te komen). Ik loop echt met 25Kg artifacts rond te zeulen, en al die medestalkers hebben maar weinig geld bij zich Toch is het wel gaaf als je een Artifact in je zak hebt zitten dat 'extremely rare' is Ik wil alleen zo graag een artifact dat iets tegen bleeding doet

Anyway, wat is nou precies het nut van geld? Traders zijn er amper, dus een goed wapen kopen is praktisch onmogelijk. Voor de rest ben ik nog niet in een situatie terecht gekomen waar geld een verschil maakte?
ik heb er na et lab 2 die bleeding +400% (positief dus) doen
Rickocumwoensdag 9 mei 2007 @ 22:13
hoe ken dat nou, 400% regenerate je dan juist bloed?
LoggedInwoensdag 9 mei 2007 @ 22:21
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:30 schreef Blinker het volgende:

[..]
Gebruiken om je (beter) te beschermen tegen invloeden van buitenaf. En voor 1000en RU verkopen natuurlijk
mscholwoensdag 9 mei 2007 @ 22:21
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:13 schreef RickoKun het volgende:
hoe ken dat nou, 400% regenerate je dan juist bloed?
ik denk dat je dan veel minder snel bloed en dat het bloeden zelf veel sneller stopt..
LoggedInwoensdag 9 mei 2007 @ 22:22
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:32 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb er na et lab 2 die bleeding +400% (positief dus) doen
hmm.. Ik kom net uit de Underground, ben ik dan in de buurt?
mscholwoensdag 9 mei 2007 @ 22:23
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:22 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hmm.. Ik kom net uit de Underground, ben ik dan in de buurt?
geen flauw idee (ik speel em zeer sporadisch.., je moet in het gebied waar lab X18 zit (volgens mij) dat kunnen vinden...
LoggedInwoensdag 9 mei 2007 @ 22:26
Ik vind de anomalies in dit spel trouwens echt gaaf Heel leuk concept, en ook heel leuk uitgewerkt
Omkronwoensdag 9 mei 2007 @ 22:29
Hen nut van geld is helaas niet wat het zou kunnen zijn.. jammer.. krijg het geld niet op.
Blinkerdonderdag 10 mei 2007 @ 11:38
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:21 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Gebruiken om je (beter) te beschermen tegen invloeden van buitenaf. En voor 1000en RU verkopen natuurlijk
Maar heeft het direct effect? ( je hoeft het niet te equipen oid? )
vosssdonderdag 10 mei 2007 @ 11:41
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:38 schreef Blinker het volgende:

[..]

Maar heeft het direct effect? ( je hoeft het niet te equipen oid? )
Als je ze in je inventory niet rechtsboven in je belt zet hebben ze geen effect (buiten dan natuurlijk dat je extra gewicht meesleept, maargoed, die dingen wegen niks).

Je moet ze dus wél equippen voordat ze iets doen

Dat had ik ook pas door toen ik al voorbij X16 was
Elegydonderdag 10 mei 2007 @ 12:10
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:32 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb er na et lab 2 die bleeding +400% (positief dus) doen
Zwel je dan op tot een gigantische bloedblaar ofzo?
ScarFace-donderdag 10 mei 2007 @ 14:57
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:32 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb er na et lab 2 die bleeding +400% (positief dus) doen
Ik heb er 1 die doet +100 die doet ook radiation -30.
Dat is dus kut +100 dan bloed je enorm snel.
Jij zal wel -400 hebben dat lijkt me ook best veel.
Ik ben nog niet super ver maar heb er wel 2 tegen bloeden.
1 is -270 ofo en 1 -150 ofzo.
Alleen ik merk er zo`n beetje niks van ik bedoel ik heb een artifact met health +600 dus een klein beetje wegbloeden is niet erg.
En bijna iedere dode stalker heeft verbandjes bij zich als je er toch iets tegen wilt of je koopt ze ze kosten niks.
Cheirondonderdag 10 mei 2007 @ 15:26
Ik had op Got een discussie of er in de ongepatchte versie van de game geen fout zit met de bleed-artifacts. Sinds ik een -267 bleed arti gebruik lijk ik na elk schot wel te bloeden. Dit was niet zo toen ik hem niet gebruikte. Die ervaring werd door een aantal Gotters gedeeld. Hier iemand met dezelfde ervaring?
ScarFace-donderdag 10 mei 2007 @ 15:45
Heb precies hetzelfde ja het bloeden werd nog eens erger ook ja -267 was het ook jep.
LoggedIndonderdag 10 mei 2007 @ 19:40
in de ongepatchde versie zit er idd een fout in de bleeding artifacts (dat je juist meer ipv minder gaat bloeden, of andersom)
Jack_is_Backvrijdag 11 mei 2007 @ 22:44
Waar kan ik de doktor vinden?
Jeff89zaterdag 12 mei 2007 @ 13:18
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:26 schreef Cheiron het volgende:
Ik had op Got een discussie of er in de ongepatchte versie van de game geen fout zit met de bleed-artifacts. Sinds ik een -267 bleed arti gebruik lijk ik na elk schot wel te bloeden. Dit was niet zo toen ik hem niet gebruikte. Die ervaring werd door een aantal Gotters gedeeld. Hier iemand met dezelfde ervaring?
-267 bleed klinkt eigenlijk als een anti radiation artifact ofzo met als nadeel dat je er keihard van gaat bloeden..
Chillesdinsdag 15 mei 2007 @ 16:31
Ik had een vraag, heren en mogelijke dames.

Kan ik dit videospel spelen op mijn computer die het volgende heeft:

- DirectX 9.0c
- 1024MB RAM
- NVIDIA GeForce 6600

En mijn processor is: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz

Ik weet het zelf niet zeker, volgens mij kan mijn GeForce 6600 nogal wat problemen opleveren. Kan iemand mij hier helderheid overgeven?

Bij voorbaat dank!
-skippybal-dinsdag 15 mei 2007 @ 16:40
Als je 'm op Static Shadows doet en het één en ander wat omlaag draait moet het wel goed komen op *1024
ScarFace-woensdag 16 mei 2007 @ 12:36
Zekers ik draai het met dezelfde processor een geforce fx5600 en 512mb ram.
Op 800x600 en alles low dat wel.
Under_Scorewoensdag 16 mei 2007 @ 14:53
stomme patch al een keer uit? heb het spel al een maand niet meer gespeeld door die stomme bug.
Blinkerwoensdag 16 mei 2007 @ 15:40
Onderhand is patch 1.003 uit
Ben ook maar noodgedwongen overnieuw begonnen
Under_Scorewoensdag 16 mei 2007 @ 15:56
is dat de 2e patch, de patch die hopenlijk het stadion bug verhelpt?
Blinkerwoensdag 16 mei 2007 @ 16:18
Ik weet niet of de stadion bug verholpen is, maar dit is de 3e patch als ik het goed heb.

Ik heb trouwens fox gevonden maar hij ligt half dood op de grond. Kan ik hem nu nog reviven?
Under_Scorewoensdag 16 mei 2007 @ 17:26
medkitje geven ofzo? vaak vragen ze daar wel om als ze die nodig hebben
LoggedInwoensdag 16 mei 2007 @ 18:51
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:44 schreef Jack_is_Back het volgende:
Waar kan ik de doktor vinden?
welke?
Jack_is_Backwoensdag 16 mei 2007 @ 19:14
Ergens bij het Agroprom Research Institute. Maar zou niet weten waar.
Blinkerwoensdag 16 mei 2007 @ 19:19
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:26 schreef Under_Score het volgende:
medkitje geven ofzo? vaak vragen ze daar wel om als ze die nodig hebben
Klopt ja, maar om een bepaalde reden is hij hostile geworden.
Ik heb em maar uit zn lijden verlost
ScarFace-woensdag 16 mei 2007 @ 23:16
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:19 schreef Blinker het volgende:

[..]

Klopt ja, maar om een bepaalde reden is hij hostile geworden.
Ik heb em maar uit zn lijden verlost
Als dat die kerel is uit het begin je had hem beter kunnen helpen je krijgt er wat voor terug.
1000 ofzo geld heb je zouzo genoeg maar je kunt altijd beter helpen je krijgt altijd wel wat.
Blinkerdonderdag 17 mei 2007 @ 00:29
Tuurlijk dat snap ik ook dat het beter was om wel te doen. Maar om één of andere reden wou hij dat dus niet meer. Dan is het jammer voor em
Pumatjedonderdag 17 mei 2007 @ 00:59
wat voor pc heb je nu nodig om dit goed te draaien?
LoggedIndonderdag 17 mei 2007 @ 10:32
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:59 schreef Pumatje het volgende:
wat voor pc heb je nu nodig om dit goed te draaien?
iig iets beters dan een radeon 9600 pro 't is wel goed speelbaar, maar lekker/ mooi draaien doet ie niet
vosssdonderdag 17 mei 2007 @ 10:35
Ik draai hem prima met alles vol open op een overklokte AMD XP3200 met 2 gieg intern en een X1900XTX met 512MB
LoggedIndonderdag 17 mei 2007 @ 10:45
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:35 schreef vosss het volgende:
Ik draai hem prima met alles vol open op een overklokte AMD XP3200 met 2 gieg intern en een X1900XTX met 512MB
in principe tzelfde systeem als mij, alleen iets betere videokaart dan
vosssdonderdag 17 mei 2007 @ 10:56
Kleren maken de man..... een videokaart de computer
Blinkerdonderdag 17 mei 2007 @ 12:30
Ik heb een AMD 64 3000+ met 768mb ram en ati radeon 9800pro werkt hij best aardig.
In ieder geval zonder lag
aerodynamicdonderdag 17 mei 2007 @ 15:19
Met 512 MB Ram draaide hij toch wel, maar als hij moest laden duurde hij toch wel lang.
Tevens is het niet echt het spel waar ik op gehoopt had, maar toch wel vermakelijk voor dat ene weekje dat ik hem speelde.
LoggedIndonderdag 17 mei 2007 @ 15:46
ik vind het jammer dat de nadruk zo extreem dik ligt op schietgevechten met de eeuwige 'bandits' etc, en je verder weinig in contact komt met het natuurlijke deel van de omgeving (wat dit spel juist zo geniaal maakt). 'The zone' is nu alles behalve verlaten en creepy; volgens mij 'wonen' er nu meer mensen dan in de tijd voordat dat ding ontplofte
Blinkerdonderdag 17 mei 2007 @ 15:51
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 15:46 schreef LoggedIn het volgende:
ik vind het jammer dat de nadruk zo extreem dik ligt op schietgevechten met de eeuwige 'bandits' etc, en je verder weinig in contact komt met het natuurlijke deel van de omgeving (wat dit spel juist zo geniaal maakt). 'The zone' is nu alles behalve verlaten en creepy; volgens mij 'wonen' er nu meer mensen dan in de tijd voordat dat ding ontplofte
Ach, het scheelt dat je die bandits in een poep en een scheet neer hebt.
Jack_is_Backvrijdag 18 mei 2007 @ 10:14
Waar kan ik die doktor in het Agroprom Research Institute vinden? Kan iemand me helpen ik wil weer verder.
pberendsdonderdag 7 juni 2007 @ 16:56
Wat een schijtspel zeg. De specs zijn absurd hoog, maar voor mij dan alsnog geen probleem, maar toch. Beetje brakke engine. Erg eentonig spel, met die elke keer die kuthonden en bandits. Flikker toch op met die crap, beetje variatie graag.

De besturing is ook totaal drek, het is totaal niet makkelijk om iemand neer te schieten. Het spel speelt amper lekker weg en de graphics zijn ook niet geweldig.
-skippybal-donderdag 7 juni 2007 @ 16:58
Misschien langer spelen dan een uurtje.
Biogardedonderdag 7 juni 2007 @ 17:01
Ik heb hem anders ook aan de kant gekenkerd. Wat een grafspel zeg. Al schiet je iemand 88 keer door z'n Russische rotkop, dan nog staan ze vol op je te schieten.

Nee, die van Bi0 is; "Weet u zeker dat u Stalker en al zijn bijbehorende mappen wilt verwijderen?" Klik, JA!

Bite me, bitches.
-skippybal-donderdag 7 juni 2007 @ 17:03
OMFG N00BS!!11!

Gebruik dan zoeen haxx03 trainer zodat het makkelijk genoeg is
pberendsdonderdag 7 juni 2007 @ 17:05
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:58 schreef -skippybal- het volgende:
Misschien langer spelen dan een uurtje.
Al uren gespeeld, nog steeds een grafspel. Elke keer van locatie naar locatie lopen, jottem. Als je het vergelijkt met de gameplay van bijvoorbeeld Call of Duty dan speelt het gewoon tering-niet-lekker.
-skippybal-donderdag 7 juni 2007 @ 17:06
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Al uren gespeeld, nog steeds een grafspel. Elke keer van locatie naar locatie lopen, jottem. Als je het vergelijkt met de gameplay van bijvoorbeeld Call of Duty dan speelt het gewoon tering-niet-lekker.
Goeie vergelijking...
pberendsdonderdag 7 juni 2007 @ 17:25
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:06 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Goeie vergelijking...
Stalker is gewoon een first person shooter hoor, dus laat de gameplay ook lekker zijn.
-skippybal-donderdag 7 juni 2007 @ 17:28
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Stalker is gewoon een first person shooter hoor, dus laat de gameplay ook lekker zijn.
Inderdaad, je hebt gelijk. Stalker is eenzelfde soort game als COD.
vosssdonderdag 7 juni 2007 @ 18:26
P4nicdonderdag 7 juni 2007 @ 18:58
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Al uren gespeeld, nog steeds een grafspel. Elke keer van locatie naar locatie lopen, jottem. Als je het vergelijkt met de gameplay van bijvoorbeeld Call of Duty dan speelt het gewoon tering-niet-lekker.
Haha

meer zeg ik niet
pberendsdonderdag 7 juni 2007 @ 20:14
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:28 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Inderdaad, je hebt gelijk. Stalker is eenzelfde soort game als COD.
Wat maakt mij dat nou uit. De besturing zuigt gewoon. En de rest van deze kutgame ook.
Dragonettidonderdag 28 juni 2007 @ 12:38
Heb hem eergisteren "even" geprobeerd op mijn nieuwe systeem. Eenmaal geen last meer systeembeperkingen kon ik nu pas echt genieten van het spel. Het is geen supertopper misschien maar de sfeer en "vrijheid" spreken me zeker aan...

Eindelijk een soort oblivion in een modern jasje...
Rickocumdonderdag 28 juni 2007 @ 13:03
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:01 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb hem anders ook aan de kant gekenkerd. Wat een grafspel zeg. Al schiet je iemand 88 keer door z'n Russische rotkop, dan nog staan ze vol op je te schieten.

Nee, die van Bi0 is; "Weet u zeker dat u Stalker en al zijn bijbehorende mappen wilt verwijderen?" Klik, JA!

Bite me, bitches.
ik bite je niet, ik zou je recht in je aarsch neuken, zo erg ben ik het er mee eeens

Ik heb trouwens niemand gehoord over de multiplayer...
SoupNazidonderdag 28 juni 2007 @ 17:46
Ik heb het een paar maanden geleden gespeeld, maar toen ben ik vastgelopen bij de reactor. Iemand een tip hoe ik die het beste kan spelen?
Caasmaandag 16 juli 2007 @ 14:55
Hey,

Vraagje: ik begin het spel vanmiddag net te spelen, alleen alles is in grijstinten. Nu vraag ik me af of dat zo hoort of dat het aan mijn instellingen of directx versie ligt of iets.. ??
JanaXmaandag 16 juli 2007 @ 15:25
post eens een screen zowiezo is het spel nogal grauw
vosssmaandag 16 juli 2007 @ 18:58
Grauw ja, maar zeker niet grijs
SoupNazimaandag 16 juli 2007 @ 19:13
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:46 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb het een paar maanden geleden gespeeld, maar toen ben ik vastgelopen bij de reactor. Iemand een tip hoe ik die het beste kan spelen?
Ulreazjmaandag 16 juli 2007 @ 19:28
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:13 schreef SoupNazi het volgende:

[..]
check voor walkthroughts op gamespot.com of via google.
P4nicmaandag 16 juli 2007 @ 20:20
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:46 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb het een paar maanden geleden gespeeld, maar toen ben ik vastgelopen bij de reactor. Iemand een tip hoe ik die het beste kan spelen?
Enkele posts (of topic?) heb ik uitgelegd hoe ik het gedaan heb.

in het begin, de laan uitlopen dan de sniper op rechts uitschakelen, terugkeren naar de laan daar links en je verstoppen. Special troops vallen binnen via de laan, je laat ze doorgaan, zij schakelen een heleboel mannetjes uit, aan de ingang naar links wacht je tot dat gat in de muur ontploft. Je gaat langs daar naar binnen en probeer het te redden, de sniper op het dak rechtsboven laat je zitten (deze schakelt heel wat mannetjes uit) dan vecht je je een weg via links, probeer onder de pipeline te blijven en achter de steunblokken. Vecht je erdoor totdat je naar rechts moet naar de reactor, sprint (gebruik veel pepblikjes tijdens je run) en ga naar binnen, loop door en naar links. Voilà save best wel een keer onderweg.
Hathordinsdag 17 juli 2007 @ 07:47
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:38 schreef Dragonetti het volgende:
Heb hem eergisteren "even" geprobeerd op mijn nieuwe systeem. Eenmaal geen last meer systeembeperkingen kon ik nu pas echt genieten van het spel. Het is geen supertopper misschien maar de sfeer en "vrijheid" spreken me zeker aan...

Eindelijk een soort oblivion in een modern jasje...
Sorry hoor, maar dit spel mag niet eens de schoenen van Oblivion poetsen. Ik heb hem pas 1 dag geinstalleerd, maar ik heb nu al mijn twijfels, hebben ze er jaren over gedaan om dat kutspel op de markt te krijgen, blijkt het alsnog een productie te zijn waar nog geen chihuahua tegen aan wil pissen.

Ik geef het nog even het voordeel van de twijfel, ik heb wel eens vaker games gespeeld die kut begonnen, maar me gaandeweg toch in hun greep kregen, maar ik ben er bang voor.
Zipportaldinsdag 17 juli 2007 @ 10:05
Het is gewoon een kutspel. Verrote graphics, snap niet dat dit spel ook zulke hoge systeemeisen heeft meegekregen. Het is al behoorlijk achterhaald dit. Het speelt ook gewoon niet lekker weg. En dan bedoel ik niet qua performance. Bijvoorbeeld het pistool, je raakt er niks mee.

Bugs in overvloed.

Soms moet je afstanden van wel enkele kilometers maken, voordat er weer wat actie gaat gebeuren.

En ook behoorlijk dom, dat ze gewoon geen demo van dit spel hebben uitgebracht.

Deel 2 hoef ik dan al helemaal niet te hebben.
mscholdinsdag 17 juli 2007 @ 10:20
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:05 schreef Zipportal het volgende:
Het is gewoon een kutspel. Verrote graphics, snap niet dat dit spel ook zulke hoge systeemeisen heeft meegekregen. Het is al behoorlijk achterhaald dit. Het speelt ook gewoon niet lekker weg. En dan bedoel ik niet qua performance. Bijvoorbeeld het pistool, je raakt er niks mee.

Bugs in overvloed.

Soms moet je afstanden van wel enkele kilometers maken, voordat er weer wat actie gaat gebeuren.

En ook behoorlijk dom, dat ze gewoon geen demo van dit spel hebben uitgebracht.

Deel 2 hoef ik dan al helemaal niet te hebben.
graphics zijn prima voor deze tijd...
aantal kut bugs dat wel..
en dat je met je pistool bijna niks raakt: ga eens dichter bij een vijand staan en niet proberen iemand met armor van 20 meter ver door z'n kop proberen te knallen...

en lange afstanden lopen is vervelend, maar geeft wel sfeer imho (jij bijna alleen in een nagenoeg leeg gebied)
Elegydinsdag 17 juli 2007 @ 10:31
Dat lange afstandslopen vind ik ook best wel ruk. Zit ik ergens ver weg en kan ik weer dat hele pokkestuk lopen naar die merchant in het begin. En daarna weer terug...
ScarFace-dinsdag 17 juli 2007 @ 10:44
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:31 schreef Elegy het volgende:
Dat lange afstandslopen vind ik ook best wel ruk. Zit ik ergens ver weg en kan ik weer dat hele pokkestuk lopen naar die merchant in het begin. En daarna weer terug...
Ja in een trailer van jaren geleden zag je wel zo`n wagentje maar die hebben ze er later uitgehaald.
Heel jammer en zo zijn er nog meer kleine dingen die er best toe doen.
Er komt trouwens een opvolger van S.T.A.L.K.E.R daar zijn ze mee bezig iig.
Elegydinsdag 17 juli 2007 @ 10:50
Ik zou het best prettig vinden als je wel naar bepaalde punten kon warpen. Dat zou toch al gauw een pak schelen, nu ben ik soms in totaal (heen en terug) twintig minuten aan het lopen, terwijl er niks te doen is.

Naja, kleine ongemakken, maar toch. Kan ik de stashes die ik her en der vind trouwens gewoon gebruiken om dingen in op te slaan, zonder dat ik bang hoef te zijn dat anderen daar spullen uithalen?

Ik ben nogal zwaar beladen elke keer namelijk
-skippybal-dinsdag 17 juli 2007 @ 10:51
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:44 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ja in een trailer van jaren geleden zag je wel zo`n wagentje maar die hebben ze er later uitgehaald.
Heel jammer en zo zijn er nog meer kleine dingen die er best toe doen.
Er komt trouwens een opvolger van S.T.A.L.K.E.R daar zijn ze mee bezig iig.
Er is wel een mod die bestuurbare voertuigen er in stopt. Sowieso een zooitje mods die je eigenlijk MOET installeren zoals float32 en de de Fayakes mod pack.

En grafisch is het echt niet achterhaald, of je moet op die crappy DX-8 spelen
Zipportaldinsdag 17 juli 2007 @ 11:02
Grafisch gezien vind ik het echt niet bijzonder. Ik speel het spel gewoon met een HD2900XT, met alle DX9 effecten aan. Daar ligt het zeker dus niet aan.

In de meeste reviews, hebben ze ook als minpunt de graphics. Ook fok geeft de graphics een min. Het enige wat er nog een beetje mooi uit ziet, is de lucht.
JanaXdinsdag 17 juli 2007 @ 11:54
Gameplay > graphics. mensen zijn tegenwoordig veel te verwent met spellen die ruk gameplay hebben maar geweldige graphics
Elegydinsdag 17 juli 2007 @ 11:59
Ik vind Stalker sfeervol. En in mijn absoluut niet nederige mening ( ) is sfeer > graphics.

Silent Hill 2 ziet er grafisch ook niet mooi uit (onder andere vanwege de grain filter) maar het spel heeft bijzonder veel sfeer. En dat vind ik belangrijker. Net zoals Clive Barker's Undying, gedateerd maar nog steeds fantastisch om te spelen.

Gewoon mijn ¤ 500,-
vosssdinsdag 17 juli 2007 @ 12:04
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:02 schreef Zipportal het volgende:
Grafisch gezien vind ik het echt niet bijzonder. Ik speel het spel gewoon met een HD2900XT, met alle DX9 effecten aan. Daar ligt het zeker dus niet aan.

In de meeste reviews, hebben ze ook als minpunt de graphics. Ook fok geeft de graphics een min. Het enige wat er nog een beetje mooi uit ziet, is de lucht.
Bullshit. De graphics zijn gewoon goed. Klaar.
Sterker nog, ik vind de graphics een bak mooier dan die in bv Oblivion, en daar was iedereen lyrisch over de graphics

Neem een game als bv Call of Juarez, die ziet er op full detail ook een stuk mooier uit dan Oblivion, maar daar hoor je ook niemand over

De graphics zijn gewoon goed, klaar.
vosssdinsdag 17 juli 2007 @ 12:09
Zipp, ik denk overigens dat jij beter een standaard huis-tuin-en-keuken-shooter als Quake of Halo ofzo moet spelen. Daar raak je tenminste wél lekker realistisch iemand op 500 meter afstand met je klappertjespistooltje

In dit spel word er rekening gehouden met de zwaartekracht, dus hoe verder je target weg staat, hoe moeilijker het word om hem te raken en hoe minder schade je kogels doen; afhankelijk van het geweer dan.

Dat is voor zover ik weet redelijk uniek in games en ik vind het eik voor de developer best kut dat daar zoveel over gezeikt word door jan en alleman. Hun dachten dat het een stuk meer realisme in het spel zou brengen en hebben er flink wat tijd in gestoken om het goed te krijgen.

Om te roepen dat het schieten kut is, ligt niet aan het spel, maar aan jou. Dit is zo bedoeld door de developer. Dat de graphics achterhaald zijn is ook complete bullshit. Laat mij anders even een game zien van 2004 bv die er beter uitziet dan STALKER.

Ik vind het een tof spel en dit is er eentje die ik netjes gekocht heb om de developer te steunen en als waardering voor hun werk
-skippybal-dinsdag 17 juli 2007 @ 12:14
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:09 schreef vosss het volgende:
Zipp, ik denk overigens dat jij beter een standaard huis-tuin-en-keuken-shooter als Quake of Halo ofzo moet spelen. Daar raak je tenminste wél lekker realistisch iemand op 500 meter afstand met je klappertjespistooltje

In dit spel word er rekening gehouden met de zwaartekracht, dus hoe verder je target weg staat, hoe moeilijker het word om hem te raken en hoe minder schade je kogels doen; afhankelijk van het geweer dan.

Dat is voor zover ik weet redelijk uniek in games en ik vind het eik voor de developer best kut dat daar zoveel over gezeikt word door jan en alleman. Hun dachten dat het een stuk meer realisme in het spel zou brengen en hebben er flink wat tijd in gestoken om het goed te krijgen.

Om te roepen dat het schieten kut is, ligt niet aan het spel, maar aan jou. Dit is zo bedoeld door de developer. Dat de graphics achterhaald zijn is ook complete bullshit. Laat mij anders even een game zien van 2004 bv die er beter uitziet dan STALKER.

Ik vind het een tof spel en dit is er eentje die ik netjes gekocht heb om de developer te steunen en als waardering voor hun werk
Elegydinsdag 17 juli 2007 @ 12:29
Ik ben trouwens vergeten die ene quest aan het begin te doen dat je een scope kan krijgen (als je net de tweede zone ingaat)

Weet iemand wanneer ik anders een scope kan krijgen? Want het is soms echt een crime als ik door zes man onder vuur wordt genomen en ik heb alleen maar de Viper en de eerste twee AK's
Zipportaldinsdag 17 juli 2007 @ 13:20
@vosss, dan blijf ik wel mooi bij mijn huis-tuin-en-keuken-shooters. En een game uit 2004, dat mooier is. 2004 wordt moeilijk maar heb er wel een paar kunnen vinden:

Far Cry, Half-Life 2 bijvoorbeeld.

Dan haal ik meteen 2005 erbij, aangezien dat wat eerlijker is en een beter aanbod heeft.

FEAR, Splinter Cell Chaos Theory, Half-Life 2: Lost Coast, slechts een paar voorbeelden.
vosssdinsdag 17 juli 2007 @ 13:23
Laat me niet lachen. Ik bedoelde natuurlijk een game waarbij je net zo'n vrijheid en open omgevingen hebt en niet waarbij je pad uitgestippeld is.

Alleen Far Cry voldoet daat enigsinds aan, maar zelfs met de SM3.0 update is die niet mooier dan STALKER
Zipportaldinsdag 17 juli 2007 @ 13:30
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:23 schreef vosss het volgende:
Laat me niet lachen. Ik bedoelde natuurlijk een game waarbij je net zo'n vrijheid en open omgevingen hebt en niet waarbij je pad uitgestippeld is.

Alleen Far Cry voldoet daat enigsinds aan, maar zelfs met de SM3.0 update is die niet mooier dan STALKER
quote:
Laat mij anders even een game zien van 2004 bv die er beter uitziet dan STALKER.
Moet ik je nu ook al letterlijk gaan quoten. Je rapt hier over 'beter uitziet', dus het grafische gedeelte.
Kom dan niet achteraf zeggen, dat je het over openheid van omgevingen hebt.

Zeg dat dan meteen. Ik kan niet toch gokken wat jij ruikt.
JanaXdinsdag 17 juli 2007 @ 13:34
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:30 schreef Zipportal het volgende:

[..]


[..]

Moet ik je nu ook al letterlijk gaan quoten. Je rapt hier over 'beter uitziet', dus het grafische gedeelte.
Kom dan niet achteraf zeggen, dat het over openheid van omgevingen hebt.

Zeg dat dan meteen. Ik kan niet toch gokken wat jij ruikt.
al was het spel uit 2003 geweest met de graphics van unreal 2, de sfeer is gewoon perfect, de locaties mooi.

who gives a fuck about graphics?
Jeff89dinsdag 17 juli 2007 @ 18:13
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:34 schreef JanaX het volgende:

[..]

al was het spel uit 2003 geweest met de graphics van unreal 2, de sfeer is gewoon perfect, de locaties mooi.

who gives a fuck about graphics?
Iedereen zo lijkt 't...
Sinds de focus meer en meer op graphics liggen speel ik de meeste games in een dag of 2 uit..
"Multiplayer is de toekomst" word er dan gezegd.. Rot op, multiplayer is voor graphic-geile ontwikkelaars die op een makkelijke manier veel gameplay uren willen..
Hathordinsdag 17 juli 2007 @ 21:36
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:13 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Iedereen zo lijkt 't...
Sinds de focus meer en meer op graphics liggen speel ik de meeste games in een dag of 2 uit..
"Multiplayer is de toekomst" word er dan gezegd.. Rot op, multiplayer is voor graphic-geile ontwikkelaars die op een makkelijke manier veel gameplay uren willen..
Mijn prioriteit ligt in ieder geval niet bij de graphics, als het er schitterend uitziet is het meegenomen, maar als het ten koste van de gameplay gaat, dan laat maar zitten. Het zegt ook al genoeg dat ik sinds Baldurs Gate 2 nooit meer een RPG heb gespeeld die me helemaal in het spel meesleurde, en BG2 moest het toch echt niet van de graphics hebben. STALKER ziet er zeker niet slecht uit, en er hangt ook een duistere sfeer die een hoop doet, maar toch mis ik iets op de een of andere manier. Ik blijf hem wel gewoon spelen, al is het alleen maar om de nummer 1 van de rankinglist te worden, en met mijn huidige score van 10 punten heb ik nog wel effe te gaan.
Crazy-Mdinsdag 17 juli 2007 @ 22:03
ik heb stalker ook (nu moet ik ff denken.....) volgens mij 2 uur geinstalleerd gehad.

graphics waren bagger, ik had mooie previews gelezen over graphics maar uiteindelijk maakte het spel het niet waar (zoals ook in de revieuws is terug te vinden)

Het schieten is inderdaad RUK. wat een kansloos gebeuren. en dan praat ik over afstand van 5 meter iemand 4 kogels door zn kop / hart jagen en dan nog beschoten worden door die gast... GERICHT.

Stalker is voor mij een grote flop geworden.
hetgeen de makers beloofd haden is alleen de vrijheid van terug te vinden.
en zelfs dat verpest de sfeer.

als je een speler vrijheid wilt geven moet je het ook combineren dat er overal wel iets te doen is wat niet belangrijk is. maar niet dat je dus bv een heel deel loopt zonder dat er iets gebeurt.

dus voor mij was het na 2 uur tijd: deïnstalleren.
en dan ben ik blij dat ik er nog geen geld aan had uitgegeven, (hadden ze maar een demo moeten leveren)
(ja ik ben de gamer die eerst een spel test voor hij het koopt)
Omkrondinsdag 17 juli 2007 @ 22:46
Ben het niet met je eens. En ben overigens niet van plan om het te onderbouwen.
Jeff89dinsdag 17 juli 2007 @ 23:33
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:46 schreef Omkron het volgende:
Ben het niet met je eens. En ben overigens niet van plan om het te onderbouwen.
Zodra ze het wapenaccuratie systeem aanvoeren als argument weet je al hoelaat het is...
LoggedIndinsdag 17 juli 2007 @ 23:54
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:33 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Zodra ze het wapenaccuratie systeem aanvoeren als argument weet je al hoelaat het is...
wel, het hoeft geen arcade te zijn, maar iemand met een pistool raken op 5m afstand is er niet bij. Dat maakt vooral het begin heel moeilijk. Zodra je eenmaal een AK of iets beters hebt met scope, begint het enigzins speelbaar te worden. Maar tegen die tijd ben je het allang zat dat je geen 30 seconden kan lopen zonder beschoten te worden.
Hathorwoensdag 18 juli 2007 @ 00:01
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:54 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

wel, het hoeft geen arcade te zijn, maar iemand met een pistool raken op 5m afstand is er niet bij. Dat maakt vooral het begin heel moeilijk. Zodra je eenmaal een AK of iets beters hebt met scope, begint het enigzins speelbaar te worden. Maar tegen die tijd ben je het allang zat dat je geen 30 seconden kan lopen zonder beschoten te worden.
Sorry hoor, maar ik leg ze wel degelijk om van afstand met mijn pistool. Ik ga ook niet als een pietje precies zitten richten, ik schiet gewoon in een sneltreinvaart mijn hele clip lig, er zijn altijd wel een paar geplaatste treffers bij.
P4nicwoensdag 18 juli 2007 @ 22:15
Over smaken en kleuren discussieert men niet maar over games blijkbaar ook niet :p

Zo'n uiteenlopende meningen zeg.

nog iets over over dat mikken: iemand die geen wapentraining heeft gehad kan nog geen kat raken op 5m afstand zonder te trainen... dus degene die het aimen kut vinden moeten zeker niet beginnen over realisme.

graphics aub, geen enkel spel die tot nu toe uitgebracht is komt nog maar aan de kleine teen van ons echt wereldje, zolang het geen blokjes zijn ben ik al tevreden.
Crazy-Mdonderdag 19 juli 2007 @ 07:41
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:15 schreef P4nic het volgende:
Over smaken en kleuren discussieert men niet maar over games blijkbaar ook niet :p

Zo'n uiteenlopende meningen zeg.

nog iets over over dat mikken: iemand die geen wapentraining heeft gehad kan nog geen kat raken op 5m afstand zonder te trainen... dus degene die het aimen kut vinden moeten zeker niet beginnen over realisme.

graphics aub, geen enkel spel die tot nu toe uitgebracht is komt nog maar aan de kleine teen van ons echt wereldje, zolang het geen blokjes zijn ben ik al tevreden.
Over die graphics:
er is een spel wat echt dicht erbij komt... extreem dicht. Ik durf zo even niet meer te zeggen welke het is moet ik even in mn gamecollectie duiken

Terug komen op het aimen:
op 5 meter afstand geen kat raken zonder training: OK
op 5 meter afstand geen mens raken zonder training: kan me niet voorstellen.
Elegydonderdag 19 juli 2007 @ 07:48
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 07:41 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Over die graphics:
er is een spel wat echt dicht erbij komt... extreem dicht. Ik durf zo even niet meer te zeggen welke het is moet ik even in mn gamecollectie duiken

Terug komen op het aimen:
op 5 meter afstand geen kat raken zonder training: OK
op 5 meter afstand geen mens raken zonder training: kan me niet voorstellen.
Eén en ander hangt natuurlijk af van de toestand van de kat of mens en waar je mee schiet. Als het subject immobiel is en jij schiet een volledige patroonband van een MG-42 of alle patronen van je Spas-12 er op, dan denk ik dat je toch wel iets raakt
Jeff89donderdag 19 juli 2007 @ 13:31
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 07:41 schreef Crazy-M het volgende:

[..]
Terug komen op het aimen:
op 5 meter afstand geen kat raken zonder training: OK
op 5 meter afstand geen mens raken zonder training: kan me niet voorstellen.
Op 5 meter een kat raken zonder training, sure, een mens, prima, geen probleem..
Maar niet met een roestig stuk sovettuig als waarmee je het begin van stalker speelt.. Pas bij dat ene m4 achtige ding word 't interessant.. (en dat is na een krap uurtje spelen al zover..)
Zodra je fatsoenlijke wapens krijgt, met die silvere kogels zegmaar (5.nogwat NATO), is dat accuracy probleem weg... Dat ligt gewoon aan de crummy russchische wapens..
Zipportaldonderdag 19 juli 2007 @ 14:13
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 07:41 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Over die graphics:
er is een spel wat echt dicht erbij komt... extreem dicht. Ik durf zo even niet meer te zeggen welke het is moet ik even in mn gamecollectie duiken

Terug komen op het aimen:
op 5 meter afstand geen kat raken zonder training: OK
op 5 meter afstand geen mens raken zonder training: kan me niet voorstellen.
Ben wel benieuwd, welk spel jij bedoelt. En trouwens ik vind dat het water in Half-Life 2 episode one, Splinter Cell Double Agent & FEAR er bijzonder goed uitziet, bijna echt zelfs .

En wat een onzin zeg, over dat aimen. Het is en blijft gewoon kut. Wat nou training nodig? Je mag toch wel verwachten, dat een beetje Stalker wel een kan schieten.

Als ik Chernobyle sfeer wil, dan wacht ik wel op Call of Duty 4 .

[ Bericht 8% gewijzigd door Zipportal op 19-07-2007 14:56:40 ]
P4nicdonderdag 19 juli 2007 @ 19:21
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 07:41 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Over die graphics:
er is een spel wat echt dicht erbij komt... extreem dicht. Ik durf zo even niet meer te zeggen welke het is moet ik even in mn gamecollectie duiken

Terug komen op het aimen:
op 5 meter afstand geen kat raken zonder training: OK
op 5 meter afstand geen mens raken zonder training: kan me niet voorstellen.
Ga het maar proberen, wedden dat je geen 5/10 haalt.

ps: stalkers zijn mensen zoals jij en ik die gewoon effe wat gaan uitzoeken, dus waarom zouden we wapentraining gehad hebben...
DeBastaarddonderdag 19 juli 2007 @ 19:21
Ben net voor het eerst zo'n anomily ding tegengekomen, in die tunnels onder zo'n fabriek geval.
Was wel ff wat anders dan een normaal hondje af schieten :p
Omkronzondag 22 juli 2007 @ 13:22
Overigens sweepte ik hele velden door headshots te doen met dat hand pistool+demper.. werkte perfect.. lekker veel ammo ook overal.
Rickocumzondag 22 juli 2007 @ 13:54
die artifacts lijken ook nergens naar
mscholvrijdag 31 augustus 2007 @ 11:57
de tinbox is inmiddels nog maar 30 euro..

ik zit er, ondanks dat mijn systeem het er zwaar mee heeft, aan te denken om em te kopen..
de sfeer is geweldig, alleen die paar bugs zijn irritant (worden gefixt met patches) en ik zal vanaf het begin moeten gaan spelen..
Ulreazjvrijdag 31 augustus 2007 @ 11:59
Is net een nieuwe patch uit met weer een hoop fixes.
Cheironvrijdag 31 augustus 2007 @ 12:06
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:59 schreef Ulreazj het volgende:
Is net een nieuwe patch uit met weer een hoop fixes.
Doel je op 1.0004? Die lost bij mij niet zo veel op eigenlijk. Wat ik vreemd vind is dat ze na 4 patches nog steeds het belachelijke gedrag van de map op je pda niet hebben opgelost
mscholvrijdag 31 augustus 2007 @ 12:19
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:06 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Doel je op 1.0004? Die lost bij mij niet zo veel op eigenlijk. Wat ik vreemd vind is dat ze na 4 patches nog steeds het belachelijke gedrag van de map op je pda niet hebben opgelost
wat bedoel je?
Cheironvrijdag 31 augustus 2007 @ 12:41
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:19 schreef mschol het volgende:

[..]

wat bedoel je?
Het scrollwieltje gebruiken van mijn muis zorgt willekeurig voor inzoomen of uitzoomen, geen touw aan vast te knopen. Even op de zijbalk gaan staan en je zit meteen aan de andere kant van de map e.d.
mscholvrijdag 31 augustus 2007 @ 12:43
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:41 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Het scrollwieltje gebruiken van mijn muis zorgt willekeurig voor inzoomen of uitzoomen, geen touw aan vast te knopen. Even op de zijbalk gaan staan en je zit meteen aan de andere kant van de map e.d.
geen last van gehad volgens mij
Cheironvrijdag 31 augustus 2007 @ 12:47
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

geen last van gehad volgens mij
heb er op tweakers mee mensen over gehoord. Ik ben pas vorige week van 1.000 overgestapt naar de updates, en het verbaaste mij dat dit er nog in zat. Ook nog veel fouten in de gesprekken: Bij een kerel waarmee ik een scrapyard moest verdedigen kon ik op een gegeven moment alleen nog zijn laatste zin herhalen
mscholvrijdag 31 augustus 2007 @ 12:49
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:47 schreef Cheiron het volgende:

[..]

heb er op tweakers mee mensen over gehoord. Ik ben pas vorige week van 1.000 overgestapt naar de updates, en het verbaaste mij dat dit er nog in zat. Ook nog veel fouten in de gesprekken: Bij een kerel waarmee ik een scrapyard moest verdedigen kon ik op een gegeven moment alleen nog zijn laatste zin herhalen
ik heb een gekraakte versie gehad..
maar nu zelfs de tinbox maar 30 euro is wil ik em wel kopen
Rickocumvrijdag 31 augustus 2007 @ 12:53
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:47 schreef Cheiron het volgende:

Bij een kerel waarmee ik een scrapyard moest verdedigen kon ik op een gegeven moment alleen nog zijn laatste zin herhalen
heb ik ook gehad.


Maar wat nog veel irritanter was, dat die KANKER deur van Sidorivich ineens dicht zat!?
Hij zat fysiek dicht, en ik kon hem niet met de USE knop open trekken, dus moest ik er tegen aan rennen zodat ie misschien nog een beetje open kwam, hij kwam slechts met een kiertje open!

Ik dus weer overnieuw beginnen en nu heb ik er een doos voor die deur gelegd!
Ik ga nu naar die ecologists, en ik heb gisteren nog ff die arena gedaan! Best wel redelijke AI vind ik in het spel zitten, al zou ik dat niet verwachten.
mscholvrijdag 31 augustus 2007 @ 16:12
woei
radiation editie voor 30 euro bij de van leest weggehaald
mscholzaterdag 1 september 2007 @ 12:31
iemand die de trainer voor 1.0004 bij cheathappens.com kan weghalen?
ik weiger te betalen voor trainers...
Cheironzaterdag 1 september 2007 @ 12:57
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:31 schreef mschol het volgende:
iemand die de trainer voor 1.0004 bij cheathappens.com kan weghalen?
ik weiger te betalen voor trainers...
Hij zal toch ook snel genoeg wel op gamecopyworld staan?

Woei, ben net die eerste mind-bender (of whatever) weer tegen gekomen. IN tegenstelling tot de eerste keer nu er recht op afgerend en hem voor zn knater geschoten. Ben nu in de military compound. Best pittig.
mscholzaterdag 1 september 2007 @ 13:16
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:57 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Hij zal toch ook snel genoeg wel op gamecopyworld staan?

Woei, ben net die eerste mind-bender (of whatever) weer tegen gekomen. IN tegenstelling tot de eerste keer nu er recht op afgerend en hem voor zn knater geschoten. Ben nu in de military compound. Best pittig.
ik gok dat het nog wel eff duurt voordattie daar staat...
Cheironzaterdag 1 september 2007 @ 16:24
Maar als je hem hebt hou ik mij ook aanbevolen
Cheironzondag 2 september 2007 @ 17:46
Ah, en ze schieten nog steeds door muren heen..
mscholzondag 2 september 2007 @ 17:52
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:46 schreef Cheiron het volgende:
Ah, en ze schieten nog steeds door muren heen..
stenen muren?
Cheironzondag 2 september 2007 @ 18:33
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:52 schreef mschol het volgende:

[..]

stenen muren?
Yup.
mscholzondag 2 september 2007 @ 19:48
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:33 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Yup.
hmm nog geen last van gehad.. is wel rot iig
Dibblezondag 2 september 2007 @ 21:21
Damn dit spel heeft wel hoge requirements
mscholzondag 2 september 2007 @ 22:48
quote:
Op zondag 2 september 2007 21:21 schreef Dibble het volgende:
Damn dit spel heeft wel hoge requirements
voor de huidige systemen niet echt....

ik kan gelukkig wel draaien op een AMD 2600+ & Geforce 6800 & 1.25GB ram (wel alles low )
clowncloonvrijdag 7 september 2007 @ 15:19
Kan iemand vertellen welke versie die float32 heeft in de laatste patch?
mscholwoensdag 12 september 2007 @ 22:11
om even terug te komen op de trainer van cheathappens:
ik heb een nog veel betere manier gevonden om te cheaten
er is namelijk de mogelijkheid om mods te maken..
zo kan je bijvoorbeeld je maximum gewicht van wat je kan dragen verhogen..
momenteel ben ik aan het testen of ik een godmode kan krijgen..
Gamer_Vzondag 16 september 2007 @ 00:38
Zojuist uitgespeeld, vet spel, helaas erg ergerlijk einde en bovendien kreeg ik het slechte einde.

Moar. 14.gif
Devrim_vrijdag 19 december 2008 @ 22:50
Nu voor maar ¤4,99 precies op Steam
75% korting dit weekend (Tot ergens maandag avond)
http://store.steampowered.com/app/4500/
Skull-splitterwoensdag 1 december 2010 @ 15:11
Even schaamteloos kicken, maar ik ben net begonnen terwijl dit spel al ruim een jaar op mijn HD staat. Het enige wat me echt tegenstaat aan de game tot nu toe is dat die ABSURD actieve head-bob erin zit...

Maar de sfeer en verhaal maken ontzettend veel goed O+
Jeff89woensdag 1 december 2010 @ 18:26
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Even schaamteloos kicken, maar ik ben net begonnen terwijl dit spel al ruim een jaar op mijn HD staat. Het enige wat me echt tegenstaat aan de game tot nu toe is dat die ABSURD actieve head-bob erin zit...

Maar de sfeer en verhaal maken ontzettend veel goed O+
En als je dan klaar bent met Shadow of Cherny staan er nog 2 delen op je te wachten :P
Clear Sky vond ik wel tof opzich, maar Call of Pripyat is echt keihard!
Skull-splitterwoensdag 1 december 2010 @ 20:52
Zeer benieuwd. Sfeer is ook nu nog gewoon geweldig, en een poster op Facebook omschreef het al correct: dit is geen shooter maar een adventure met shooter elementen en first person perspectief.
Skull-splitterdinsdag 28 december 2010 @ 11:02
219416.jpg

XS (bust 88 - 92см, lengte170-176 см)
S (92-96 см, 176-182 см)
M (96-100 см, 176-182 см)
L (100-104 см, 176-182 см)
XL (104-108 см, 182-186 см)
XXL (108-112 см, 182-186 см)

Voor de prijs van $135 en 18 dollar verzendkosten binnenkort verkrijgbaar, al zou het ook goed kunnen dat die prijs naar beneden duikt als ie officieel vrijgegeven wordt.

Vind het een beetje prijzig, maar vind het wel tof dat er gewoon uitgebouwd wordt op een franchise zonder dat het te dom is om te dragen of het de franchise geweld aan doet.

Ubisoft is hier ook mee bezig de laatste maanden, door comics, kleding en dergelijke te gaan ontwikkelen.
Jeff89dinsdag 28 december 2010 @ 19:22
135 euro voor zo'n trui vind ik wel bizar veel eigenlijk.. Zeker als je nagaat dat de games allemaal full-priced uitkwamen voor tussen de 25 en 40 euro =/
Skull-splitterdinsdag 28 december 2010 @ 19:46
Ik vind het ook best heftig. (al is het wel 30 euro minder gezien de koersen) Mits de kwaliteit het waard is wil ik het wel proberen, het is volledig handwerk in tegenstelling tot de Diesels, Tommy Hillfigers en andere merkkleding.

Alleen zou ik voor die prijs wel iets van voering in de capuchon verwachten of andere vormen van goede afwerking.

Als dit 135 moet kosten, dan houd ik mijn hart vast wat de broek, de jas en de vesten moeten kosten... Maar kwaliteit is hierin volledig bepalend...

Oakley bijvoorbeeld maakt nu alle standard issue goederen voor de Amerikaanse defensie, ziet er geweldig uit, maar puntje bij paaltje is de kwaliteit middelmatig at best...
Skull-splitterwoensdag 29 december 2010 @ 17:55
Overigens heb ik gewoon voor vijftien euro mijn eigen stalker shirt gemaakt ^O^
164850_1646468615542_1651716708_1560939_2674213_n.jpg
DeHoveniervrijdag 21 oktober 2011 @ 11:56
Kick :P

Ik speel het nu ook, maar hoe krijg je dat lampje bij je hoofd aan? Of krijg je die pas later? Ik zit nu bij da Agropom Institute, waar ik onder de grond ga om de stash van Strelok te zoeken.
Jeff89vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:18
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:56 schreef DeHovenier het volgende:
Kick :P

Ik speel het nu ook, maar hoe krijg je dat lampje bij je hoofd aan? Of krijg je die pas later? Ik zit nu bij da Agropom Institute, waar ik onder de grond ga om de stash van Strelok te zoeken.
Lampje was standaard F of L geloof ik.. Agropom is tof om door te werken, maar die gasten die daar rondhangen zijn wel vrij taai, dus pas op :P
Skull-splittervrijdag 21 oktober 2011 @ 22:30
Binnenkort eens weer een dagje inpakken en er lekker voor zitten O+

trui is overigens fucking lekker en goed afgewerkt :P
DeHoveniervrijdag 21 oktober 2011 @ 23:23
L is het idd.

Ik zit nu bij het stuk waar je die wetenschapper moet verdedigen tegen een aanval (bij die neergestortte helicopter), en daarna moet je hem begeleiden naar het volgende gebied. Ik heb echter gezegd dat hij maar ff moest wachten omdat ik overloaded was, dus ik ga terug naar die trader en verkoop veel shit, kom ik terug, lopen er weer bandieten rond en is ie weg :S

Beetje jammer. Ik denk erover om overnieuw te beginnen. Irritant is dat je maar een dag krijgt om de meeste sidequests te doen.

Hebben jullie Freeman ook gevonden :P
Mint_Clansellzaterdag 10 december 2011 @ 13:29
Géén S.T.A.L.K.E.R. 2 helaas:

S.T.A.L.K.E.R. 2 cancelled as studio shuts down

:'(
Jeff89zaterdag 10 december 2011 @ 16:15
quote:
Noooo :'(
Echt kut dat dit soort studios ten onder gaan zodra ze geen aansluiting kunnen vinden bij grote publishers..
Deze serie heeft nog steeds zo veel potentie..
Mint_Clansellzaterdag 10 december 2011 @ 16:33
De enige studio die er nog iets van zou kunnen maken is 4A Games, die ook Metro 2033 en Last Light hebben gemaakt. Die studio bestaat uit ex-werknemers van GSC Game World en die ook aan Stalker hebben gewerkt.
cool15zaterdag 10 december 2011 @ 23:27
Klinkt goed
Skull-splitterzondag 11 december 2011 @ 11:51
Ik hoop dat het opgepakt wordt, morgen een officieel statement geloof ik...

Stalker is echt een ontzettend sfeervolle game met diepgang qua gameplay...
Catch_mezondag 11 december 2011 @ 13:07
Een trieste dag voor pc gamers dat deze studio is opgedoekt, een overwinning voor de console peasants helaas denk ik.
Skull-splitterzondag 11 december 2011 @ 19:58
Ironisch genoeg zou stalker 2 multiplatform worden...
Mint_Clansellzondag 11 december 2011 @ 20:59
Het was toch niks geworden. Stalker is puur een pc game. Het spel had dan veel moeten inleveren, grafisch en qua besturing. Jammer dat je tegenwoordig als relatief kleine studio niet meer op één format kan richten, maar om een beetje geld in het laatje te brengen je ook moet richten op al die console homo's. Dus misschien is het maar beter zo.

Daarbij zijn de Stalker spellen qua moeilijkheidsgraad voor (ver)gevorderde gamers. Deze spellen houden je handje niet vast zoals de meeste first person shooters doen op de consoles. Je wordt in de spelwereld gedropt en verder moet je het maar uitzoeken! En zo hoort het ook.

Haha, op forums pik je ook zo de console homo's eruit die een keertje stoer wilden doen en zich waagden aan een echte fps zoals Stalker. "Boehoe, dit spel is te moeilijk!!" of "Boehoe, ik weet niet wat ik moet doen!!" zijn veelgehoorde kreten. Run and Gun a la CoD: Modern Warfare en Crysis 2 werkt hier niet, vooral niet met de beginwapens.

Nee, eigenlijk ben ik wel blij dat we geen verwaterde console port krijgen en dan met weemoed terug moeten denken aan hoe tof het spel ooit was. Het is een trieste conclusie, maar de console generatie maakt alles kapot wat er ooit zo goed was aan pc gaming.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mint_Clansell op 11-12-2011 21:11:41 ]
Catch_mezondag 11 december 2011 @ 22:44
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het was toch niks geworden. Stalker is puur een pc game. Het spel had dan veel moeten inleveren, grafisch en qua besturing. Jammer dat je tegenwoordig als relatief kleine studio niet meer op één format kan richten, maar om een beetje geld in het laatje te brengen je ook moet richten op al die console homo's. Dus misschien is het maar beter zo.

Daarbij zijn de Stalker spellen qua moeilijkheidsgraad voor (ver)gevorderde gamers. Deze spellen houden je handje niet vast zoals de meeste first person shooters doen op de consoles. Je wordt in de spelwereld gedropt en verder moet je het maar uitzoeken! En zo hoort het ook.

Haha, op forums pik je ook zo de console homo's eruit die een keertje stoer wilden doen en zich waagden aan een echte fps zoals Stalker. "Boehoe, dit spel is te moeilijk!!" of "Boehoe, ik weet niet wat ik moet doen!!" zijn veelgehoorde kreten. Run and Gun a la CoD: Modern Warfare en Crysis 2 werkt hier niet, vooral niet met de beginwapens.

Nee, eigenlijk ben ik wel blij dat we geen verwaterde console port krijgen en dan met weemoed terug moeten denken aan hoe tof het spel ooit was. Het is een trieste conclusie, maar de console generatie maakt alles kapot wat er ooit zo goed was aan pc gaming.
Dit x 100
Rickocumzondag 11 december 2011 @ 23:01
Nouja kijk, de console peasants kopen die spellen. De pc-ers betalen geen cent en downloaden het gewoon "want die stomme RDM zit erop ;( "
Skull-splittermaandag 12 december 2011 @ 00:11
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:01 schreef RickoKun het volgende:
Nouja kijk, de console peasants kopen die spellen. De pc-ers betalen geen cent en downloaden het gewoon "want die stomme RDM zit erop ;( "
90% van gsc's klanten wonen in het voormalig oostblok maar gebruiken dus liever illegale kopieeen...
Mint_Clansellmaandag 12 december 2011 @ 06:47
Wat is RDM?

Ik heb alle Stalker games gewoon netjes gekocht, zoals ik bij al mijn spellen doe. Nogal stigmatiserend om alle pc gamers te betichten van illegaal downloaden.
Dragonettimaandag 12 december 2011 @ 07:38
@above: DRM (?)

Balen.... stalker heeft een sfeer die je zelden terug ziet.
Als aanvulling / herhaling op de post van Mint_Clansell:

(ja hij is al 10000000x langsgekomen, maar het blijft waar)

Echt jammer... stalker had zelfs een eigen kleding stijl/merk wat er niet eens slecht uit zag en vanuit de aanhang zag je leuke dingen zoals een fanmade short-film wat er echt goed uitzag!
Het een beetje zijn eigen cultuur.

stalker is (naar mijn mening) niet zo moeilijk, zelfs niet op de hoogste (master?) difficulty level, je moet alleen wat geduld hebben en een beetje moeite nemen met schieten ipv constant je vuurknop ingedrukt te houden.

Is piracy echt een probleem? The witcher was ook aardig success toch? (ook van een oostblok land?)

mwaaah...press "B" to cancel............... shitzooi
Mint_Clansellmaandag 12 december 2011 @ 07:48
Stalker werd makkelijker zodra je een wapen met een scope kreeg en betere uitrusting, maar vooral in het begin kon het spel erg onvergeeflijk zijn voor nieuwe spelers, beginnelingen en gamers die wel even dachten dat ze door het spel zouden rennen a la CoD. Die kwamen van een koude kermis thuis.

In Shadow of Chernobyl werd je in één of ander rookie kamp (Cordon) gedumpt met een opdracht en verder kon je het allemaal maar zelf uitzoeken wat je moest doen. En Clear Sky was nog erger in het moeras en de Faction Wars. Stalker vereist, vooral in het begin, een goeie dosis doorzettings- en uithoudingsvermogen.
Mint_Clansellmaandag 12 december 2011 @ 07:58
quote:
9s.gif Op maandag 7 mei 2007 12:30 schreef Biogarde het volgende:
Ik kom het eerste fucking level niet eens door zonder dat ze me kapot schieten :')
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2007 17:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Al uren gespeeld, nog steeds een grafspel. Elke keer van locatie naar locatie lopen, jottem. Als je het vergelijkt met de gameplay van bijvoorbeeld Call of Duty dan speelt het gewoon tering-niet-lekker.
Dit soort reacties zeggen eigenlijk wel genoeg.
Skull-splittermaandag 12 december 2011 @ 19:35
Ik had er tien uur opzitten en wilde toen maar eens goed opnieuw beginnen.

Het heeft gewoon even nodig voor je erin zit en er helemaal in op gaat. Ik ga binnenkort iig een paar dagen terugtrekken en door de zone lopen...
Jeff89maandag 12 december 2011 @ 19:40
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik had er tien uur opzitten en wilde toen maar eens goed opnieuw beginnen.

Het heeft gewoon even nodig voor je erin zit en er helemaal in op gaat. Ik ga binnenkort iig een paar dagen terugtrekken en door de zone lopen...
Nu dit topic weer door mijn AT spookt begint 't hier ook wel weer een beetje te jeuken.. Qua sfeer zijn wat mij betreft Shadow of Chernobyl en Call of Pripyat onovertroffen door wat voor game dan ook.
Rickocummaandag 12 december 2011 @ 19:47
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 06:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat is RDM?

Ik heb alle Stalker games gewoon netjes gekocht, zoals ik bij al mijn spellen doe. Nogal stigmatiserend om alle pc gamers te betichten van illegaal downloaden.
DRM.

De meeste pc gamers doen dat. Een vieze flinke meerderheid, kijk ook naar the witcher 2: 1 miljoen verkocht, 4,5 miljoen keer gedownload.

Tel uit je 'verlies'
Skull-splittermaandag 12 december 2011 @ 20:26
Wel jammer dat de kledinglijn nu ook blijft steken op een broek en een trui... Lekkere trui overigens...
Mint_Clansellmaandag 12 december 2011 @ 23:29
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 19:47 schreef RickoKun het volgende:

[..]

DRM.

De meeste pc gamers doen dat. Een vieze flinke meerderheid, kijk ook naar the witcher 2: 1 miljoen verkocht, 4,5 miljoen keer gedownload.

Tel uit je 'verlies'
Bron?
Skull-splitterdinsdag 13 december 2011 @ 10:11
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 23:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Bron?
google en daarmee enkele tientallen nieuwberichten.

Dat wij het niet doen is een zegen, maar ik snap de houding van veel downloaders soms ook wel. PC versies hebben de laatste vijf jaar niet de aandacht gekregen die ze verdienen.

Maar ik ga er nog steeds prat op, PC speelt negen van de tien keer lekkerder en met een beetje handig winkelen haal je een legale versie van een game voor nog geen dertig in huis. Dat excuus wordt downloaders iig alvast uit handen genomen. (al is het jammer dat STEAM nog hoge prijzen hanteert bij release om de retailers te beschermen, want bij de sales VLIEGEN de aankopen de pan uit)
Jeff89dinsdag 13 december 2011 @ 18:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

google en daarmee enkele tientallen nieuwberichten.

Dat wij het niet doen is een zegen, maar ik snap de houding van veel downloaders soms ook wel. PC versies hebben de laatste vijf jaar niet de aandacht gekregen die ze verdienen.
Dat is nogal 'n understatement :P
quote:
Maar ik ga er nog steeds prat op, PC speelt negen van de tien keer lekkerder en met een beetje handig winkelen haal je een legale versie van een game voor nog geen dertig in huis. Dat excuus wordt downloaders iig alvast uit handen genomen. (al is het jammer dat STEAM nog hoge prijzen hanteert bij release om de retailers te beschermen, want bij de sales VLIEGEN de aankopen de pan uit)
De Stalker games waren allemaal 25 euro op release ofzo dacht ik.. Alleen slecht-achtig verkrijgbaar, dat dan weer wel.
Mint_Clanselldinsdag 13 december 2011 @ 20:06
LOL, alleen Call of Pripyat was idd zo'n 25 euro bij de release, maar Shadow of Chernobyl en Clear Sky niet. Die games waren gewoon 40-50 euro. Ik weet niet wat 'slecht-achtig verkrijgbaar' is, maar ik had geen moeite om die spellen ergens te vinden. Call of Pripyat kon je toen ook al via Steam kopen.

Ik denk dat downloaders het gewoon lekker makkelijk vinden om vanuit hun luie stoel lekker een filmpje, muziek of een game binnen te trekken zonder daarvoor een cent te hoeven dokken en het maar wat al te graag accepteren dat je kennelijk nergens meer voor hoeft te betalen in dit digitale tijdperk. Maar eigenlijk is het gewoon broodroof en ordinair stelen, want dankzij dit soort tuig van de richel moeten studios zoals GSC nu hun deuren sluiten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mint_Clansell op 13-12-2011 20:14:23 ]
Jeff89dinsdag 13 december 2011 @ 20:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
LOL, alleen Call of Pripyat was idd zo'n 25 euro bij de release, maar Shadow of Chernobyl en Clear Sky niet. Die games waren gewoon 40-50 euro. Ik weet niet wat 'slecht-achtig verkrijgbaar' is, maar ik had geen moeite om die spellen ergens te vinden. Call of Pripyat kon je toen ook al via Steam kopen.
Steam boycot ik, en dat lijkt me ook niet echt de uitgesproken plaats om scherp geprijsde games te halen (CoD BlackOps 59.99 :') ). Clear Sky was 27,50 ofzo toen hij uitkwam op GCshop, maar toen ik die wilde gaan bestellen was hij uitverkocht, en verder kon ik 'm niet vinden in webshops. Shadow of Chernobyl weet ik niet, maar ik ging er van uit dat die ook zo goedkoop was.(blijkbaar niet dus)
quote:
Ik denk dat downloaders het gewoon lekker makkelijk vinden om vanuit hun luie stoel lekker een filmpje, muziek of een game binnen te trekken zonder daarvoor een cent te hoeven dokken en het maar wat al te graag accepteren dat je kennelijk nergens meer voor hoeft te betalen in dit digitale tijdperk. Maar eigenlijk is het gewoon broodroof en ordinair stelen, want dankzij dit soort tuig van de richel moeten studios zoals GSC nu hun deuren sluiten.
Mja, ach.. Ik kan me eerlijk gezegd niet erg verantwoordelijk voelen. Tis gewoon jammer dat developers tegenwoordig bijna geen games meer kunnen uitgeven zonder een gigantische publisher die ze dekt.
Er zijn weinig games die ik helemaal kapot heb gespeeld waar ik niet voor heb betaald.. Tot mijn schaamte is STALKER er daar wel 1 van :@
Aan de andere kant zijn er ook tientallen spellen waarvan ik blij ben dat ik er geen cent aan heb uitgegeven..
ScarFace-dinsdag 13 december 2011 @ 21:00
De eerste Stalker blijft voor mij on overtroffen O+
cool15donderdag 15 december 2011 @ 09:42
ik ben echt de enige die clear sky het vetst vond?
Skull-splitterdonderdag 15 december 2011 @ 11:59
Heel de collectie pas jaren later via steam binnengehaald op de bonnefooi, maar sublieme games...
Mint_Clanselldonderdag 15 december 2011 @ 17:42
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:42 schreef cool15 het volgende:
ik ben echt de enige die clear sky het vetst vond?
Een groot gemis in Clear Sky is de 100 Rads Bar.
cool15zaterdag 17 december 2011 @ 10:06
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Een groot gemis in Clear Sky is de 100 Rads Bar.
Das waar