abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105418314
De enige studio die er nog iets van zou kunnen maken is 4A Games, die ook Metro 2033 en Last Light hebben gemaakt. Die studio bestaat uit ex-werknemers van GSC Game World en die ook aan Stalker hebben gewerkt.
  zaterdag 10 december 2011 @ 23:27:12 #202
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_105435590
Klinkt goed
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
  zondag 11 december 2011 @ 11:51:57 #203
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_105447137
Ik hoop dat het opgepakt wordt, morgen een officieel statement geloof ik...

Stalker is echt een ontzettend sfeervolle game met diepgang qua gameplay...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 11 december 2011 @ 13:07:36 #204
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_105449381
Een trieste dag voor pc gamers dat deze studio is opgedoekt, een overwinning voor de console peasants helaas denk ik.
Op elke fokker past een bril.
  zondag 11 december 2011 @ 19:58:31 #205
12888 Skull-splitter
pi_105465725
Ironisch genoeg zou stalker 2 multiplatform worden...
pi_105468865
Het was toch niks geworden. Stalker is puur een pc game. Het spel had dan veel moeten inleveren, grafisch en qua besturing. Jammer dat je tegenwoordig als relatief kleine studio niet meer op één format kan richten, maar om een beetje geld in het laatje te brengen je ook moet richten op al die console homo's. Dus misschien is het maar beter zo.

Daarbij zijn de Stalker spellen qua moeilijkheidsgraad voor (ver)gevorderde gamers. Deze spellen houden je handje niet vast zoals de meeste first person shooters doen op de consoles. Je wordt in de spelwereld gedropt en verder moet je het maar uitzoeken! En zo hoort het ook.

Haha, op forums pik je ook zo de console homo's eruit die een keertje stoer wilden doen en zich waagden aan een echte fps zoals Stalker. "Boehoe, dit spel is te moeilijk!!" of "Boehoe, ik weet niet wat ik moet doen!!" zijn veelgehoorde kreten. Run and Gun a la CoD: Modern Warfare en Crysis 2 werkt hier niet, vooral niet met de beginwapens.

Nee, eigenlijk ben ik wel blij dat we geen verwaterde console port krijgen en dan met weemoed terug moeten denken aan hoe tof het spel ooit was. Het is een trieste conclusie, maar de console generatie maakt alles kapot wat er ooit zo goed was aan pc gaming.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mint_Clansell op 11-12-2011 21:11:41 ]
  zondag 11 december 2011 @ 22:44:14 #207
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_105475131
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het was toch niks geworden. Stalker is puur een pc game. Het spel had dan veel moeten inleveren, grafisch en qua besturing. Jammer dat je tegenwoordig als relatief kleine studio niet meer op één format kan richten, maar om een beetje geld in het laatje te brengen je ook moet richten op al die console homo's. Dus misschien is het maar beter zo.

Daarbij zijn de Stalker spellen qua moeilijkheidsgraad voor (ver)gevorderde gamers. Deze spellen houden je handje niet vast zoals de meeste first person shooters doen op de consoles. Je wordt in de spelwereld gedropt en verder moet je het maar uitzoeken! En zo hoort het ook.

Haha, op forums pik je ook zo de console homo's eruit die een keertje stoer wilden doen en zich waagden aan een echte fps zoals Stalker. "Boehoe, dit spel is te moeilijk!!" of "Boehoe, ik weet niet wat ik moet doen!!" zijn veelgehoorde kreten. Run and Gun a la CoD: Modern Warfare en Crysis 2 werkt hier niet, vooral niet met de beginwapens.

Nee, eigenlijk ben ik wel blij dat we geen verwaterde console port krijgen en dan met weemoed terug moeten denken aan hoe tof het spel ooit was. Het is een trieste conclusie, maar de console generatie maakt alles kapot wat er ooit zo goed was aan pc gaming.
Dit x 100
Op elke fokker past een bril.
  zondag 11 december 2011 @ 23:01:49 #208
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105476052
Nouja kijk, de console peasants kopen die spellen. De pc-ers betalen geen cent en downloaden het gewoon "want die stomme RDM zit erop ;( "
  maandag 12 december 2011 @ 00:11:13 #209
12888 Skull-splitter
pi_105478826
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:01 schreef RickoKun het volgende:
Nouja kijk, de console peasants kopen die spellen. De pc-ers betalen geen cent en downloaden het gewoon "want die stomme RDM zit erop ;( "
90% van gsc's klanten wonen in het voormalig oostblok maar gebruiken dus liever illegale kopieeen...
pi_105482560
Wat is RDM?

Ik heb alle Stalker games gewoon netjes gekocht, zoals ik bij al mijn spellen doe. Nogal stigmatiserend om alle pc gamers te betichten van illegaal downloaden.
pi_105482817
@above: DRM (?)

Balen.... stalker heeft een sfeer die je zelden terug ziet.
Als aanvulling / herhaling op de post van Mint_Clansell:

(ja hij is al 10000000x langsgekomen, maar het blijft waar)

Echt jammer... stalker had zelfs een eigen kleding stijl/merk wat er niet eens slecht uit zag en vanuit de aanhang zag je leuke dingen zoals een fanmade short-film wat er echt goed uitzag!
Het een beetje zijn eigen cultuur.

stalker is (naar mijn mening) niet zo moeilijk, zelfs niet op de hoogste (master?) difficulty level, je moet alleen wat geduld hebben en een beetje moeite nemen met schieten ipv constant je vuurknop ingedrukt te houden.

Is piracy echt een probleem? The witcher was ook aardig success toch? (ook van een oostblok land?)

mwaaah...press "B" to cancel............... shitzooi
pi_105482885
Stalker werd makkelijker zodra je een wapen met een scope kreeg en betere uitrusting, maar vooral in het begin kon het spel erg onvergeeflijk zijn voor nieuwe spelers, beginnelingen en gamers die wel even dachten dat ze door het spel zouden rennen a la CoD. Die kwamen van een koude kermis thuis.

In Shadow of Chernobyl werd je in één of ander rookie kamp (Cordon) gedumpt met een opdracht en verder kon je het allemaal maar zelf uitzoeken wat je moest doen. En Clear Sky was nog erger in het moeras en de Faction Wars. Stalker vereist, vooral in het begin, een goeie dosis doorzettings- en uithoudingsvermogen.
pi_105482944
quote:
9s.gif Op maandag 7 mei 2007 12:30 schreef Biogarde het volgende:
Ik kom het eerste fucking level niet eens door zonder dat ze me kapot schieten :')
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2007 17:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Al uren gespeeld, nog steeds een grafspel. Elke keer van locatie naar locatie lopen, jottem. Als je het vergelijkt met de gameplay van bijvoorbeeld Call of Duty dan speelt het gewoon tering-niet-lekker.
Dit soort reacties zeggen eigenlijk wel genoeg.
  maandag 12 december 2011 @ 19:35:15 #214
12888 Skull-splitter
pi_105504714
Ik had er tien uur opzitten en wilde toen maar eens goed opnieuw beginnen.

Het heeft gewoon even nodig voor je erin zit en er helemaal in op gaat. Ik ga binnenkort iig een paar dagen terugtrekken en door de zone lopen...
  maandag 12 december 2011 @ 19:40:56 #215
97079 Jeff89
Conquer All
pi_105504986
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik had er tien uur opzitten en wilde toen maar eens goed opnieuw beginnen.

Het heeft gewoon even nodig voor je erin zit en er helemaal in op gaat. Ik ga binnenkort iig een paar dagen terugtrekken en door de zone lopen...
Nu dit topic weer door mijn AT spookt begint 't hier ook wel weer een beetje te jeuken.. Qua sfeer zijn wat mij betreft Shadow of Chernobyl en Call of Pripyat onovertroffen door wat voor game dan ook.
  maandag 12 december 2011 @ 19:47:37 #216
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105505303
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 06:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat is RDM?

Ik heb alle Stalker games gewoon netjes gekocht, zoals ik bij al mijn spellen doe. Nogal stigmatiserend om alle pc gamers te betichten van illegaal downloaden.
DRM.

De meeste pc gamers doen dat. Een vieze flinke meerderheid, kijk ook naar the witcher 2: 1 miljoen verkocht, 4,5 miljoen keer gedownload.

Tel uit je 'verlies'
  maandag 12 december 2011 @ 20:26:57 #217
12888 Skull-splitter
pi_105507468
Wel jammer dat de kledinglijn nu ook blijft steken op een broek en een trui... Lekkere trui overigens...
pi_105518841
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 19:47 schreef RickoKun het volgende:

[..]

DRM.

De meeste pc gamers doen dat. Een vieze flinke meerderheid, kijk ook naar the witcher 2: 1 miljoen verkocht, 4,5 miljoen keer gedownload.

Tel uit je 'verlies'
Bron?
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:11:42 #219
12888 Skull-splitter
pi_105526632
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 23:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Bron?
google en daarmee enkele tientallen nieuwberichten.

Dat wij het niet doen is een zegen, maar ik snap de houding van veel downloaders soms ook wel. PC versies hebben de laatste vijf jaar niet de aandacht gekregen die ze verdienen.

Maar ik ga er nog steeds prat op, PC speelt negen van de tien keer lekkerder en met een beetje handig winkelen haal je een legale versie van een game voor nog geen dertig in huis. Dat excuus wordt downloaders iig alvast uit handen genomen. (al is het jammer dat STEAM nog hoge prijzen hanteert bij release om de retailers te beschermen, want bij de sales VLIEGEN de aankopen de pan uit)
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:26:25 #220
97079 Jeff89
Conquer All
pi_105543380
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

google en daarmee enkele tientallen nieuwberichten.

Dat wij het niet doen is een zegen, maar ik snap de houding van veel downloaders soms ook wel. PC versies hebben de laatste vijf jaar niet de aandacht gekregen die ze verdienen.
Dat is nogal 'n understatement :P
quote:
Maar ik ga er nog steeds prat op, PC speelt negen van de tien keer lekkerder en met een beetje handig winkelen haal je een legale versie van een game voor nog geen dertig in huis. Dat excuus wordt downloaders iig alvast uit handen genomen. (al is het jammer dat STEAM nog hoge prijzen hanteert bij release om de retailers te beschermen, want bij de sales VLIEGEN de aankopen de pan uit)
De Stalker games waren allemaal 25 euro op release ofzo dacht ik.. Alleen slecht-achtig verkrijgbaar, dat dan weer wel.
pi_105547734
LOL, alleen Call of Pripyat was idd zo'n 25 euro bij de release, maar Shadow of Chernobyl en Clear Sky niet. Die games waren gewoon 40-50 euro. Ik weet niet wat 'slecht-achtig verkrijgbaar' is, maar ik had geen moeite om die spellen ergens te vinden. Call of Pripyat kon je toen ook al via Steam kopen.

Ik denk dat downloaders het gewoon lekker makkelijk vinden om vanuit hun luie stoel lekker een filmpje, muziek of een game binnen te trekken zonder daarvoor een cent te hoeven dokken en het maar wat al te graag accepteren dat je kennelijk nergens meer voor hoeft te betalen in dit digitale tijdperk. Maar eigenlijk is het gewoon broodroof en ordinair stelen, want dankzij dit soort tuig van de richel moeten studios zoals GSC nu hun deuren sluiten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mint_Clansell op 13-12-2011 20:14:23 ]
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:21:48 #222
97079 Jeff89
Conquer All
pi_105548624
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
LOL, alleen Call of Pripyat was idd zo'n 25 euro bij de release, maar Shadow of Chernobyl en Clear Sky niet. Die games waren gewoon 40-50 euro. Ik weet niet wat 'slecht-achtig verkrijgbaar' is, maar ik had geen moeite om die spellen ergens te vinden. Call of Pripyat kon je toen ook al via Steam kopen.
Steam boycot ik, en dat lijkt me ook niet echt de uitgesproken plaats om scherp geprijsde games te halen (CoD BlackOps 59.99 :') ). Clear Sky was 27,50 ofzo toen hij uitkwam op GCshop, maar toen ik die wilde gaan bestellen was hij uitverkocht, en verder kon ik 'm niet vinden in webshops. Shadow of Chernobyl weet ik niet, maar ik ging er van uit dat die ook zo goedkoop was.(blijkbaar niet dus)
quote:
Ik denk dat downloaders het gewoon lekker makkelijk vinden om vanuit hun luie stoel lekker een filmpje, muziek of een game binnen te trekken zonder daarvoor een cent te hoeven dokken en het maar wat al te graag accepteren dat je kennelijk nergens meer voor hoeft te betalen in dit digitale tijdperk. Maar eigenlijk is het gewoon broodroof en ordinair stelen, want dankzij dit soort tuig van de richel moeten studios zoals GSC nu hun deuren sluiten.
Mja, ach.. Ik kan me eerlijk gezegd niet erg verantwoordelijk voelen. Tis gewoon jammer dat developers tegenwoordig bijna geen games meer kunnen uitgeven zonder een gigantische publisher die ze dekt.
Er zijn weinig games die ik helemaal kapot heb gespeeld waar ik niet voor heb betaald.. Tot mijn schaamte is STALKER er daar wel 1 van :@
Aan de andere kant zijn er ook tientallen spellen waarvan ik blij ben dat ik er geen cent aan heb uitgegeven..
pi_105550713
De eerste Stalker blijft voor mij on overtroffen O+
  donderdag 15 december 2011 @ 09:42:29 #224
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_105607539
ik ben echt de enige die clear sky het vetst vond?
yhea
bitches love comments
  donderdag 15 december 2011 @ 11:59:19 #225
12888 Skull-splitter
pi_105611194
Heel de collectie pas jaren later via steam binnengehaald op de bonnefooi, maar sublieme games...
pi_105622354
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:42 schreef cool15 het volgende:
ik ben echt de enige die clear sky het vetst vond?
Een groot gemis in Clear Sky is de 100 Rads Bar.
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:06:07 #227
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_105686100
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Een groot gemis in Clear Sky is de 100 Rads Bar.
Das waar
yhea
bitches love comments
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')