Dit x 100quote:Op zondag 11 december 2011 20:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het was toch niks geworden. Stalker is puur een pc game. Het spel had dan veel moeten inleveren, grafisch en qua besturing. Jammer dat je tegenwoordig als relatief kleine studio niet meer op één format kan richten, maar om een beetje geld in het laatje te brengen je ook moet richten op al die console homo's. Dus misschien is het maar beter zo.
Daarbij zijn de Stalker spellen qua moeilijkheidsgraad voor (ver)gevorderde gamers. Deze spellen houden je handje niet vast zoals de meeste first person shooters doen op de consoles. Je wordt in de spelwereld gedropt en verder moet je het maar uitzoeken! En zo hoort het ook.
Haha, op forums pik je ook zo de console homo's eruit die een keertje stoer wilden doen en zich waagden aan een echte fps zoals Stalker. "Boehoe, dit spel is te moeilijk!!" of "Boehoe, ik weet niet wat ik moet doen!!" zijn veelgehoorde kreten. Run and Gun a la CoD: Modern Warfare en Crysis 2 werkt hier niet, vooral niet met de beginwapens.
Nee, eigenlijk ben ik wel blij dat we geen verwaterde console port krijgen en dan met weemoed terug moeten denken aan hoe tof het spel ooit was. Het is een trieste conclusie, maar de console generatie maakt alles kapot wat er ooit zo goed was aan pc gaming.
90% van gsc's klanten wonen in het voormalig oostblok maar gebruiken dus liever illegale kopieeen...quote:Op zondag 11 december 2011 23:01 schreef RickoKun het volgende:
Nouja kijk, de console peasants kopen die spellen. De pc-ers betalen geen cent en downloaden het gewoon "want die stomme RDM zit erop"
quote:Op maandag 7 mei 2007 12:30 schreef Biogarde het volgende:
Ik kom het eerste fucking level niet eens door zonder dat ze me kapot schieten
Dit soort reacties zeggen eigenlijk wel genoeg.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Al uren gespeeld, nog steeds een grafspel. Elke keer van locatie naar locatie lopen, jottem. Als je het vergelijkt met de gameplay van bijvoorbeeld Call of Duty dan speelt het gewoon tering-niet-lekker.
Nu dit topic weer door mijn AT spookt begint 't hier ook wel weer een beetje te jeuken.. Qua sfeer zijn wat mij betreft Shadow of Chernobyl en Call of Pripyat onovertroffen door wat voor game dan ook.quote:Op maandag 12 december 2011 19:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik had er tien uur opzitten en wilde toen maar eens goed opnieuw beginnen.
Het heeft gewoon even nodig voor je erin zit en er helemaal in op gaat. Ik ga binnenkort iig een paar dagen terugtrekken en door de zone lopen...
DRM.quote:Op maandag 12 december 2011 06:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat is RDM?
Ik heb alle Stalker games gewoon netjes gekocht, zoals ik bij al mijn spellen doe. Nogal stigmatiserend om alle pc gamers te betichten van illegaal downloaden.
Bron?quote:Op maandag 12 december 2011 19:47 schreef RickoKun het volgende:
[..]
DRM.
De meeste pc gamers doen dat. Een vieze flinke meerderheid, kijk ook naar the witcher 2: 1 miljoen verkocht, 4,5 miljoen keer gedownload.
Tel uit je 'verlies'
google en daarmee enkele tientallen nieuwberichten.quote:
Dat is nogal 'n understatementquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:11 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
google en daarmee enkele tientallen nieuwberichten.
Dat wij het niet doen is een zegen, maar ik snap de houding van veel downloaders soms ook wel. PC versies hebben de laatste vijf jaar niet de aandacht gekregen die ze verdienen.
De Stalker games waren allemaal 25 euro op release ofzo dacht ik.. Alleen slecht-achtig verkrijgbaar, dat dan weer wel.quote:Maar ik ga er nog steeds prat op, PC speelt negen van de tien keer lekkerder en met een beetje handig winkelen haal je een legale versie van een game voor nog geen dertig in huis. Dat excuus wordt downloaders iig alvast uit handen genomen. (al is het jammer dat STEAM nog hoge prijzen hanteert bij release om de retailers te beschermen, want bij de sales VLIEGEN de aankopen de pan uit)
Steam boycot ik, en dat lijkt me ook niet echt de uitgesproken plaats om scherp geprijsde games te halen (CoD BlackOps 59.99quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
LOL, alleen Call of Pripyat was idd zo'n 25 euro bij de release, maar Shadow of Chernobyl en Clear Sky niet. Die games waren gewoon 40-50 euro. Ik weet niet wat 'slecht-achtig verkrijgbaar' is, maar ik had geen moeite om die spellen ergens te vinden. Call of Pripyat kon je toen ook al via Steam kopen.
Mja, ach.. Ik kan me eerlijk gezegd niet erg verantwoordelijk voelen. Tis gewoon jammer dat developers tegenwoordig bijna geen games meer kunnen uitgeven zonder een gigantische publisher die ze dekt.quote:Ik denk dat downloaders het gewoon lekker makkelijk vinden om vanuit hun luie stoel lekker een filmpje, muziek of een game binnen te trekken zonder daarvoor een cent te hoeven dokken en het maar wat al te graag accepteren dat je kennelijk nergens meer voor hoeft te betalen in dit digitale tijdperk. Maar eigenlijk is het gewoon broodroof en ordinair stelen, want dankzij dit soort tuig van de richel moeten studios zoals GSC nu hun deuren sluiten.
Een groot gemis in Clear Sky is de 100 Rads Bar.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:42 schreef cool15 het volgende:
ik ben echt de enige die clear sky het vetst vond?
Das waarquote:Op donderdag 15 december 2011 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Een groot gemis in Clear Sky is de 100 Rads Bar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |