2 uur van tevoren op de luchthaven is zeker genoeg voor Schengen vluchten. Alleen als ze topdrukte verwachten zou ik echt niet later komen. Vertrekhal 1 kan namelijk een enorme bende worden, vooral 's morgens vroeg als je met Transavia reist. Daarna loop je gewoon meteen door naar de douane en security check en kan je nog ff rustig winkeltjes kijken, of een hapje eten of drinken. Boven bij het foodcourt heb je mooi uitzicht over de vliegtuigopstelplaatsen en taxibanenquote:Op woensdag 20 juni 2007 11:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Okee.. ik ga van schiphol naar faro
hoelaat moet ik dan waar zijn
want heb nog nooit gevlogen en niemand die mee is om het te vertellen
sowieso 3 uur van te voren op t vliegveld?
Je moet gewoon aan dezelfde paspoortregels voldoen als wanneer je wél de V.S. binnen zou gaan, maar ik denk dat je indd op de transit-area vast zult zitten.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:22 schreef jaapgvk het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je bv naar zuid amerika wilt, maar een stop-over in de USA hebt? Ik heb gehoord dat je dan ook vanalles moet aanvragen bij de amerikaanse ambassade enzo, maar je komt toch niet van de transit-area af?
Weet iemand hoe dit zit? Of heb je niks extra's nodig?
Ja, sorry, maar dan is het nog niet duidelijk... Betekend dit dat ik een visum aan moet vragen púúr om een paar uur op een vliegveld vast te mogen zitten?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:48 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Je moet gewoon aan dezelfde paspoortregels voldoen als wanneer je wél de V.S. binnen zou gaan, maar ik denk dat je indd op de transit-area vast zult zitten.
Afijn, 'area' is dan een groot woord: je zit een paar uur in een zaaltje 'vast' totdat je weer mag boarden....
Zoals gesteld heb je geen visum nodig met een NL paspoort en volstaat het invullen van het formulier.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:12 schreef jaapgvk het volgende:
b
[..]
Ja, sorry, maar dan is het nog niet duidelijk... Betekend dit dat ik een visum aan moet vragen púúr om een paar uur op een vliegveld vast te mogen zitten?
Inderdaad formuliertje invullen in het vliegtuig en door immigration gaan bij aankomst. Je moet namelijk ook je bagage ophalen daarna en opnieuw afgeven en op sommige luchthavens mag je dan ook nog opnieuw inchecken. Je kan bij de self service checkin van KLM aangeven dat je binnen 8 uur weer doorvliegt, dan hoef je geen apart formulier met verblijf in te vullen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:22 schreef jaapgvk het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je bv naar zuid amerika wilt, maar een stop-over in de USA hebt? Ik heb gehoord dat je dan ook vanalles moet aanvragen bij de amerikaanse ambassade enzo, maar je komt toch niet van de transit-area af?
Weet iemand hoe dit zit? Of heb je niks extra's nodig?
Gezien Milaan in Italië ligt, en Italië in de Europese unie kan je het vliegveld altijd verlaten. Ik weet niet zeker of je in Nederland al je ticket krijgt vanaf Milaan naar Egypte, als dat niet het geval is, haal dan deze eerst op bij aankomst in Milaan, en daarna kan je gewoon van het vliegveld af.quote:Op zondag 24 juni 2007 08:27 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Ik vertrek binnenkort met Alitalia naar Egypte. Nu hebben we een redelijk lange tussenstop op Milaan en vroeg ik me af of je dan in een transit ruimte moet of dat je van het vliegveld af mag?
Bedankt alvast!
Niet gaan en geef mij je ticket!!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:16 schreef GotC het volgende:
Vliegen.. heb inmiddels wel genoeg gevlogen, maar over 23 dagen mag ik weer de lucht in.
Nu bestaat de kans dat we om half 8 's ochtends vliegen. Aangezien m'n hartslag nu al omhooggaat als ik aan vliegen denk (angst dus he), bennnn ik benieuwd:
Hoe laat is Schiphol open om in te checken! (Des te eerder achter de doane, des te beter)
Wat zijn nou goede middeltjes om in te nemen tegen de spanning, wat nog wel legaal is? (ik ga met een vriendin van me vliegen, en we zijn allebei als de dood ervoor
)
Vroeger waren er inderdaad KLM rondvluchten of korte vluchten van Amsterdam naar Antwerpen. Aangezien je nu al voor veel minder geld naar leukere bestemmingen kunt vliegen, zijn die er niet meer.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:55 schreef jmac het volgende:
Bestaat zoiets nog tegenwoordig? vond 't als kleine jongen een hele ervaring en dacht erover iemand zoiets te geven die nog nooit heeft gevlogen. Dus als iemand ooit zoiets nog is tegengekomen, let me know.
Ik heb al een paar keer eerder in kunnen checken. Het voordeel van meer dan 2 uur van te voren inchecken is dat er vaak nog niemand in de rij staat en je dus niet hoeft te wachten. Die tijd verdoe ik liever lekker zittend met een drankje o.i.d.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:26 schreef Douwe het volgende:
Is het binnen Europa? Dan zal je in de meeste gevallen pas 2 uur van te voren kunnen inchecken, om 05:30 dus
Kussen en dekentje is wel standaard. Heb nog nooit meegemaakt dat het niet verstrekt werd op dergelijk lange vluchten.quote:Op maandag 25 juni 2007 08:25 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer eerder in kunnen checken. Het voordeel van meer dan 2 uur van te voren inchecken is dat er vaak nog niemand in de rij staat en je dus niet hoeft te wachten. Die tijd verdoe ik liever lekker zittend met een drankje o.i.d.
Verder is het volgens mij heel persoonlijk hoe veel van te voren je op de luchthaven bent. Ik hou er van om er 3 uur van te voren te zijn, en soms nog wel eerder omdat ik mijn reistijd ook ruim neem (met openbaar vervoer vanuit Brabant) i.v.m. eventuele vertragingen. Beter een uur te vroeg dan 5 minuten te laat.. Maar goed, dat is dus maar net wat je fijn vindt.
Ik ga deze week ook weer vliegenben er niet zo'n fan van en het is nog een heel eind ook (Amsterdam - Bangkok).
Weet iemand toevallig of het standaard is om op een lange / nachtvlucht een dekentje (en kussentje) te krijgen? Heb dat met KLM wel eens gehad, maar verder nog nooit zo'n vlucht gemaakt.
We vliegen met China Airlines trouwens.
hangt van de maatschappij af.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:25 schreef Palomar het volgende:
Kun je op Schiphol eigenlijk altijd online inchecken? Of hangt dat af van de vliegmaatschappij? Ik vlieg met Continental naar naar de VS.
gewoon inloggen op de site, je code invoeren. Kom je in 't scherm met je persoonlijke gegevens. Vaak kan je 24uur vantevoren inloggen, en zelf je stoel al uitkiezen. Je hoeft idd niets mee te nemen maar zou wel printje uitdraaien voor de zekerheid.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:18 schreef Erasmusch het volgende:
Ik vlieg ook naar Bangkok, met KLM. Heb via Kilroy geboekt en vroeg me af hoe dat online inchecken werkt. Zij geven als voorbeeld van de boekingscode " e.g. ECQ123 ", terwijl mijn reservation code uit 6 letters bestaat. Dat is geen probleem neem ik aan?
Ook is de Recommended check-in time 3u. Dat hoeft dan toch niet als ik online al ben ingecheckt? En ik hoef verder niks mee te nemen? Heb nog nooit met zo'n eticket gevlogen, vandaar.
Ohja, ik hoorde ook iets over extra beenruimte voor langere mensen?
Ah OK, ben maar ff naar 'Mijn boeking' gegaan en de inlogcode klopte. Er staat alleen nog ff dit: 'U heeft een reservering bij KLM voor het getoonde reisschema. Deze reservering is definitief als u of uw reisagent betaald heeft. ' Daar heb ik weinig mee te maken?quote:Op maandag 25 juni 2007 13:14 schreef jmac het volgende:
[..]
gewoon inloggen op de site, je code invoeren. Kom je in 't scherm met je persoonlijke gegevens. Vaak kan je 24uur vantevoren inloggen, en zelf je stoel al uitkiezen. Je hoeft idd niets mee te nemen maar zou wel printje uitdraaien voor de zekerheid.
Is het bij online inchecken altijd mogelijk om je eigen stoel uit te kiezen of hangt dat ook van de maatschappij af?quote:Op maandag 25 juni 2007 13:14 schreef jmac het volgende:
[..]
hangt van de maatschappij af.
[..]
gewoon inloggen op de site, je code invoeren. Kom je in 't scherm met je persoonlijke gegevens. Vaak kan je 24uur vantevoren inloggen, en zelf je stoel al uitkiezen. Je hoeft idd niets mee te nemen maar zou wel printje uitdraaien voor de zekerheid.
Als jij alles betaald hebt aan je reisagent is 't in orde hequote:Op maandag 25 juni 2007 13:23 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Ah OK, ben maar ff naar 'Mijn boeking' gegaan en de inlogcode klopte. Er staat alleen nog ff dit: 'U heeft een reservering bij KLM voor het getoonde reisschema. Deze reservering is definitief als u of uw reisagent betaald heeft. ' Daar heb ik weinig mee te maken?
Mja, ik heb met creditcard betaald, het is nog niet afgeschreven van mn giro. Zal eens bellenquote:Op maandag 25 juni 2007 13:35 schreef jmac het volgende:
[..]
Als jij alles betaald hebt aan je reisagent is 't in orde heZij verzorgen verder de betaling naar de vliegmaatschappij. Kan best dat ze dat pas 'kort' vantevoren afhandelen.
Bedankt voor jullie antwoorden, ben weer een stuk wijzer gewordenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:29 schreef Fogel het volgende:
Gewoon zo'n I94 formuliertje invullen in het vliegtuig en dat bij aankomst inleveren.
Staat er altijd bij KLM. Staat er ook nog als je al gevlogen hebtquote:Op maandag 25 juni 2007 13:23 schreef Erasmusch het volgende:
Ah OK, ben maar ff naar 'Mijn boeking' gegaan en de inlogcode klopte. Er staat alleen nog ff dit: 'U heeft een reservering bij KLM voor het getoonde reisschema. Deze reservering is definitief als u of uw reisagent betaald heeft. ' Daar heb ik weinig mee te maken?
quote:Op maandag 25 juni 2007 13:31 schreef Fargo het volgende:
[..]
Is het bij online inchecken altijd mogelijk om je eigen stoel uit te kiezen of hangt dat ook van de maatschappij af?
Ik vrees dat er niet veel aan te doen is anders dan het eventueel terugeisen van je geld voor de gewijzigde vlucht, (zou wel zo netjes zijn van Vueling als ze dat aan zouden bieden), maar dan blijf je zitten dat je nog van CDG naar Amsterdam moet, en alternatief vervoer kost je zeker meer.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:29 schreef Casual-T het volgende:
Kreeg net een mailtje van Vueling....
----
Om operationele redenen zijn de tijden van je vlucht gewijzigd.
(terug)
Oude vluchttijd:
From Parijs (CDG) to Amsterdam (AMS)
Datum: Vrijdag, 26 Okt 07
Vertrektijd: 18:45
Aankomsttijd: 20:10
Nieuwe vluchttijden:
Van CDG (CDG) Naar AMS (AMS)
26/10/2007 Vlucht VY9960
Vertrektijd: 0650
Aankomsttijd: 0815
---
We gaan op een maandag heen, en deze vrijdag terug. We hebben een hotel aan de andere kant van Parijs. Wat te doen, tips?? Of is hier niks aan te doen..
Heb je het hotel al geboekt? Aangezien je 2 uur tevoren op 't vliegveld moet zijn, (dus om 5u) zou je kunnen overwegen om de laatste hotelovernachting te skippen en je ergens in Parijs vermaken tot diep in de nacht.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:29 schreef Casual-T het volgende:
Kreeg net een mailtje van Vueling....
----
Om operationele redenen zijn de tijden van je vlucht gewijzigd.
(terug)
Oude vluchttijd:
From Parijs (CDG) to Amsterdam (AMS)
Datum: Vrijdag, 26 Okt 07
Vertrektijd: 18:45
Aankomsttijd: 20:10
Nieuwe vluchttijden:
Van CDG (CDG) Naar AMS (AMS)
26/10/2007 Vlucht VY9960
Vertrektijd: 0650
Aankomsttijd: 0815
---
We gaan op een maandag heen, en deze vrijdag terug. We hebben een hotel aan de andere kant van Parijs. Wat te doen, tips?? Of is hier niks aan te doen..
Gewoon de vlucht annuleren en je geld terugvragen. En dan op 26 juli om 0.00 voor het laagste tarief een enkeltje met de Thalys boekenquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:29 schreef Casual-T het volgende:
We gaan op een maandag heen, en deze vrijdag terug. We hebben een hotel aan de andere kant van Parijs. Wat te doen, tips?? Of is hier niks aan te doen..
Het gaat erom welke EERSTE voornaam er in het paspoort staat, deze moet identiek zijn als degene op het ticket. Als het enkele letters mist moet je gewoon contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij zodat zij dit kunnen aanpassen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Grunner het volgende:
Ik heb drie enkele reizen voor twee personen geboekt via internet voor komende zomer, maar nu heb ik een foutje ontdekt in één van de drie bevestigingen (Amsterdam-Helsinki) en vraag me af of dat erg veel kwaad kan. Waar ik bij twee van de drie 'tickets' gewoon de volledige naam heb genoteerd, heb ik bij één de roepnaam ingevuld. De eerste vijf letters zijn gewoon hetzelfde als de volledige naam, dus het is wel duidelijk dat het om die persoon gaat, maar de laatste letters die wel in de volledige naam staan ben ik vergeten. Moet ik daar nu wat aan doen of zal dat geen probleem zijn?
wat nou!quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:09 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Voor 1 a 2 weken heb ik zelf aan 12 a 13 kilo genoeg, uitgezonderd souveniers en presentjes. Maar ja, ik ben een man. Vrouwen daarentegen...
Ik heb er even achteraan gebeld en met de gegevens die ik had opgegeven had niet gevlogen mogen worden inderdaad. De naam is inmiddels aangepast en nu is alles oke.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het gaat erom welke EERSTE voornaam er in het paspoort staat, deze moet identiek zijn als degene op het ticket. Als het enkele letters mist moet je gewoon contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij zodat zij dit kunnen aanpassen.
Als ze een beetje schappelijk zijn, en daar ga ik wel vanuit, zullen ze dit zonder kosten wijzigen.
Dat gaat hem worden inderdaad denk ik.quote:Op donderdag 28 juni 2007 05:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gewoon de vlucht annuleren en je geld terugvragen. En dan op 26 juli om 0.00 voor het laagste tarief een enkeltje met de Thalys boeken
Je kan pas boeken precies 3 maanden van de tevoren. Kijk op www.thalys.nl voor de tarieven. Het kan natuurlijk nog zijn dat er een actietarief tussendoor komt, maar daar moet je op kunnen / durven gokken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:45 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Dat gaat hem worden inderdaad denk ik.![]()
Op hoeveel ¤ zou de trein dan uitkomen, een enkeltje? En die verkoop voor die maanden begint op 26 juli, dat begrijp ik goed?
Alvast bedankt!![]()
Toen ik voor t eerst ging vliegen (toen met mn ouders) hebben ze me zo ongeveer het vliegtuig in moeten slepen. Maar nu vind ik het een geweldige manier van reizen, ben ook totaal niet zenuwachtig meer.quote:
Ik heb ze gisteren voor het eerst gebruikt. Normaal had ik altijd veel last van mijn oren, vooral bij het dalen. Nu heb ik tijdens het stijgen en dalen die dingen in mijn oren gedaan en heb ik nergens last van gehad. Geweldig!!quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:31 schreef DR34M3R het volgende:
Zorg dat je earplanes bij hebt... Dat kan je een hoop ellende schelen
quote:Make Your Trip Better Using 3-1-1
3-1-1 for carry-ons = 3 ounce bottle or less; 1 quart-sized, clear, plastic, zip-top bag; 1 bag per passenger placed in screening bin. One-quart bag per person limits the total liquid volume each traveler can bring. 3 oz. container size is a security measure.
Consolidate bottles into one bag and X-ray separately to speed screening.
Be prepared. Each time TSA searches a carry-on it slows down the line. Practicing 3-1-1 will ensure a faster and easier checkpoint experience.
3-1-1 is for short trips. If in doubt, put your liquids in checked luggage.
Declare larger liquids. Prescription medications, baby formula, juice and milk (when traveling with an infant or toddler) are allowed in reasonable quantities exceeding three ounces and are not required to be in the zip-top bag. Declare these items for inspection at the checkpoint.
Come early and be patient. Heavy travel volumes and the enhanced security process may mean longer lines at security checkpoints.
TSA working with our partners. TSA works with airlines and airports to anticipate peak traffic and be ready for the traveling public.
Dat is nuttige informatie DutchTrain! Weet je ook wat ze bij de derde stap precies bedoelen met die 'security bin'?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:55 schreef DutchTrain het volgende:
Voor vluchten in en vanuit de VS is er de zogenaamde 3-1-1 regel : http://www.tsa.gov/311/index.shtm
[afbeelding]
[..]
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:15 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dat is nuttige informatie DutchTrain! Weet je ook wat ze bij de derde stap precies bedoelen met die 'security bin'?
Dat is zo'n kratje waar je voor de X-ray check je spullen in doet.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:15 schreef NY_Giant het volgende:
Dat is nuttige informatie DutchTrain! Weet je ook wat ze bij de derde stap precies bedoelen met die 'security bin'?
In de VS moest je inderdaad je telefoon, sleutels etc in je tas stoppen ... and place it in a bin.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:33 schreef ozzietukker het volgende:In Nederland moet je de doorzichtige zak LOS in het bakje doen waar ook je sleutels en dergelijke ingaan, in de VS willen ze weer dat ik het in de tas liet, en er niet uithaalde, het moest wel in het zakje zitten.
Gewoon reisverzekering. bagage valt daar ook gewoon onder hoor. Toen ik naar Portland ging en m'n tas oppakte bij de lopende band was 'ie helemaal gescheurd. Gewoon ingediend en kreeg geld terug.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst vliegen (naar de VS). Is het nodig om een bagageverzekering oid af te sluiten? Of moet je een reisverzekering afsluiten waar ook je bagage onder valt?
Ik snap het allemaal niet meer.....
Dank je.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:23 schreef jmac het volgende:
[..]
Gewoon reisverzekering. bagage valt daar ook gewoon onder hoor. Toen ik naar Portland ging en m'n tas oppakte bij de lopende band was 'ie helemaal gescheurd. Gewoon ingediend en kreeg geld terug.
Kan op zoveel plekken. ANWB, postkantoor, je bank, via internet etc. etc.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:41 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Dank je.
Een reisverzekering kan je bij de ANWB afsluiten geloof ik?
Ok, dank je.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:46 schreef jmac het volgende:
[..]
Kan op zoveel plekken. ANWB, postkantoor, je bank, via internet etc. etc.
Je kan vergelijken: http://www.independer.nl/?section=reis&page=mbintro
Als je niet al te vaak op vakantie gaat zou ik gewoon korte verzekering nemen. Ga je vaker dit jaar dan doorlopende.
http://www.transavia.com/nl/bagagequote:Op maandag 9 juli 2007 21:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Halp mijn koffer is 25 * 70 * 45 cm
vlieg met transavia / schiphol
mag dat ?
't stelt echt helemaal niets voor. Over een tijd lach jij de volgende uit die dit zegtquote:Op maandag 9 juli 2007 21:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o men ik ga deaud hier
Heb net gekeken, ik heb geen creditcard, dus via ryanair kan ik er geen kopen. Vraag blijft staanquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:18 schreef ruud.nl het volgende:
Als je hem op internet koopt, heb je hem toch direct?
Je krijgt dan een mailtje waarmee je kunt inchecken, zover ik weet.
Veel plezier met je achtdaagse vliegvakantie Salou jongetjequote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:26 schreef Sant het volgende:
liften naar la France? sloeber...
Pedofielquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:50 schreef Ultralaser het volgende:
Worden er nog wel lifters meegenomen dan?
(over een week is die terug niet verder gekomen dan maastricht lol)
Maar inderdaad sloeberen nee ik ga niet 8 dagen naar salou ik ga naar thailand
Weet jij hoe gaaf liften is?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:26 schreef Sant het volgende:
liften naar la France? sloeber...
Ryanair geeft e-tickets uit. Dus kun je gewoon met je bestellingsmail naar de balie stappen (en je paspoort natuurlijk. Dat is eigenlijk het enige wat ze nodig hebben).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:23 schreef Schuttingbeer het volgende:
[..]
Heb net gekeken, ik heb geen creditcard, dus via ryanair kan ik er geen kopen. Vraag blijft staan
Een groot deel van de passagiers tijdens je vlucht hebben hier last van! Het is heel normaal.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o men ik ga deaud hier
Meestal is het duurder jaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:05 schreef DutchTrain het volgende:
Ticket kopen op het vliegveld is altijd duurder en kan vrijwel altijd ook alleen met creditcard, dus dat gaat je ook niet lukken.
Geen IDeal? Ja, dat is vervelendquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:40 schreef Schuttingbeer het volgende:
RyanAir heeft geen iDeal.. dat wordt dan waarschijnlijk treinen.. maar ik ga wel ter plekke iets halen denk ik.. en misschien regel ik wel een andere rit terug.. hoop ik :S
Maar ik kan daar geen ticket Marseille - Amsterdam boeken, maar wel andersomquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:57 schreef henkway het volgende:
Je kan Ryanair ook via Dreizen boeken gelijk betalen
ff ouderwets bellen hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:53 schreef Schuttingbeer het volgende:
[..]
Maar ik kan daar geen ticket Marseille - Amsterdam boeken, maar wel andersom
Dat wordt dan iig wel Marseille - Eindhoven, als je het een beetje betaalbaar wilt houden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:53 schreef Schuttingbeer het volgende:
Maar ik kan daar geen ticket Marseille - Amsterdam boeken, maar wel andersom
je kunt ook iemand anders met een creditcard laten betalen en hem contant betalenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat wordt dan iig wel Marseille - Eindhoven, als je het een beetje betaalbaar wilt houden.
Waar ga je heen? In een normale hotelkamer is dat gewoon aanwezig.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wat zijn dingen die je echt niet mag in een vliegtuig maar ik van de stress al niet meer weet
- flesjes van 100ml vleoistof, max 1L in plastic zak (handbagage)
- geen mes maar wel in koffer
- nagelknipper in koffer
moet je alles op een speciale manier inpakken of mag ik alles er zo ingooien?
mag je een waterkoker in je koffer? en een fohn?
Als er maar niets gaat lekken uit je tas, of dat er rare geuren uit je koffers/tassen opstijgen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nee ik dacht misschien moet je alles in plastic zakjes doen of zo
Versieren?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
mag je nou wel of niet een slot op je koffer doen?
en mag je hem versieren?
Daar zou je wel eens een medicijnenpaspoort voor nodig kunnen hebben. Vraag het na bij je apotheek, die kan je, indien nodig, meteen een meegeven.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
oja...
en ik heb codeine fosfaat enz dat soort sheit mee.. en de pil balbla
moet je daar een geneesmiddelen paspoort voor ?
en wat voor slot mag dat zijn? dagboek slot of?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:29 schreef HuHu het volgende:
Het is wel aan te raden om een slot op je koffer te doen, als je niet wilt dat hij leeg aankomt.
En versieren mag ook. Het is jou koffer. Al moet je natuurlijk geen slingers of andere dingen doen die eraf kunnen, want die gaan eraf! Maar stickers kan natuurlijk wel, dat is tenslotte vlak.
Maar reken er maar op dat ze met je koffer gaan gooien en dat 'ie wel een paar krassen kan oplopen.
Neuh, maak je niet druk, is maar een formaliteit. De kans dat je aangehouden wordt is zeer klein, en ik neem aan dat je naam op het pillendoosje staat en dat je er niet veel van bij je hebt. Ieder normaal denkend persoon (inclusief douaniers) zal daar niet over vallen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ga zo straks al weg dus een medicijnen paspoort gaat niet echt lukken
ben ik nu een drugssmokkelaar of
Nee, je moet je zaken eerder regelen en niet n paar uur voor je vertrektquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ga zo straks al weg dus een medicijnen paspoort gaat niet echt lukken
ben ik nu een drugssmokkelaar of
Niet altijd duurder... ik heb een ticket voor de normale prijs kunnen kopen bij de KLM balie op Schiphol toen ik mijn oorspronkelijke vlucht miste in december.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:05 schreef DutchTrain het volgende:
Ticket kopen op het vliegveld is altijd duurder en kan vrijwel altijd ook alleen met creditcard, dus dat gaat je ook niet lukken.
Dat komt waarschijnlijk omdat KLM al zo duur isquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:10 schreef Fogel het volgende:
Niet altijd duurder... ik heb een ticket voor de normale prijs kunnen kopen bij de KLM balie op Schiphol toen ik mijn oorspronkelijke vlucht miste in december.
Er is inderdaad vaak genoeg plek over op de route Trondheim-Amsterdam vv. Het lijkt er ook op dat bijna de hele cabine op het take-off fare tarief kan vliegen, want of ik nu vroeg of laat boek, ik betaal bijna altijd hetzelfde (uitzonderingen daargelaten - bijvoorbeeld geen zaterdagnacht of 3 overnachtingen).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat KLM al zo duur isof de vliegtuigen niet meer vol krijgt
En... Alles goed afgelopen? of viel je flauw van de stress bij de gate?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wat zijn dingen die je echt niet mag in een vliegtuig maar ik van de stress al niet meer weet
Nou, schijnt dat in ons vliegtuig (Continental 767) bij een aantal economy seats wel stopcontacten zittenquote:Op zondag 22 juli 2007 23:27 schreef jmac het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat je in eco geen stopcontact oid hebt om 'm op te laden?
Laptop in je handbagage doen. Bij de security checks moet het ding apart door de scanner. In de VS willen ze ook nog wel eens vragen of het ding aan kan en je de desktop kan laten zien (geen vieze plaatjes er op zetten en zorgen voor een volle batterij dus, voordat je naar het vliegveld gaat).quote:Op zondag 22 juli 2007 23:23 schreef Palomar het volgende:
Ik ga volgende week naar New York en ik ben van om mn laptop mee te nemen.
[...]
Omdat ik de laptop niet echt nodig ben wil ik dat ie absoluut geen overlast of vertraging gaat veroorzaken. Anders neem ik hem niet mee. Dus zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden?
Je neemt je desktop mee ipv je laptopquote:Op maandag 23 juli 2007 09:37 schreef Palomar het volgende:
Desktop laten zien
Inderdaad laten zien dat het een echt werkend product is. Ook wel eens in Engeland gevraagd om digitale camera en mp3 speler aan te zetten.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:37 schreef Palomar het volgende:
Desktop laten zien om aan te tonen dat het echt een computer is en geen bom? Of checken op illegale software oid?
En goed dat je het zegt, want dit wordt dus alweer een risico. De accu is nl. erg slecht en dan zul je net zien dat ie dan niet aan wil... Ik denk er nog maar eens over na dus.
bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21326quote:SP: sleep vliegtuigen op luchthavens als milieubesparing
28-07-2007
DEN HAAG - De SP wil dat vliegtuigen op Nederlandse luchthavens voortaan worden gesleept als ze op de grond zijn. Nu nog moeten toestellen op eigen kracht naar de startbaan of de gate rijden, maar volgens de SP zou dit beter gedaan kunnen worden door pushback trucks. Door de vliegtuigmotoren op de grond niet te gebruiken zouden stank en CO2-uitstoot aanzienlijk afnemen.
In 2006 begon het Britse Virgin Atlantic al met een proef om het principe te testen. Op de luchthavens Heathrow, Gatwick en San Francisco wordt het sleepsysteem succesvol toegepast. Jaarlijks wordt per transatlantische vlucht twee ton kerosine bespaard en zes ton minder CO2 uitgestoten.
De SP heeft ministers Cramer en Eurlings gevraagd te bekijken of het systeem ook op Nederlandse luchthavens toegepast kan worden.
Ik zou het ook niet hopen, aangezien we ongeveer een half uur moesten 'rijden' naar onze vliegbaan op Schiphol. Laat staan als je maar 10 km p/u gaat..quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21326
Zou dit kunnen werken op Nederlandse luchthavens? Ik zou mij kunnen indenken dat het misschien kan op Eindhoven en Rotterdam. Maar ik moet er toch niet aan denken na op de Polderbaan geland te zijn met 10 km p/u achter een sleepwagen naar de gate te worden gesleept.....
Alles ging goed.. ik moest me alleen half uitkleden bij de douane..quote:Op zondag 22 juli 2007 22:29 schreef jmac het volgende:
[..]
En... Alles goed afgelopen? of viel je flauw van de stress bij de gate?
En zo'n pushbacktruck gebruikt geen brandstof en maakt geen herriequote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:38 schreef ozzietukker het volgende:
bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21326
Zou dit kunnen werken op Nederlandse luchthavens? Ik zou mij kunnen indenken dat het misschien kan op Eindhoven en Rotterdam. Maar ik moet er toch niet aan denken na op de Polderbaan geland te zijn met 10 km p/u achter een sleepwagen naar de gate te worden gesleept.....
Stuk minder dan twee/drie/vier motoren die niet bedoeld zijn om een voertuig op de grond voort te bewegenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En zo'n pushbacktruck gebruikt geen brandstof en maakt geen herrie
quote:Op zondag 29 juli 2007 12:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Stuk minder dan twee/drie/vier motoren die niet bedoeld zijn om een voertuig op de grond voort te bewegen
Ja, dat vind de milieumafia inderdaad minder belangrijk. Geluid wordt grotendeels gemeten als het vliegtuig in de lucht is. En de mensen in Zwanenburg hebben geen last van taxiënde vliegtuigen. Brandstof gebruik op de grond boeit ze niet en het geluid is alleen in Hoofdorp te horen, dus de meeste geluidsklagers hebben daar geen "last" van.quote:Op zondag 29 juli 2007 12:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Maar het gebruik van de motoren op Schiphol wordt vermeerderd omdat ze hebben besloten een landingsbaan midden in de polder aan te leggen. Ik begrijp dat uit milieu oogpunt en uit overlastbeperking moet worden geland op de polderbaan, dat daarna 10 minuten kerosine wordt verbrand op de taxibaan vinden de milieugroeperingen minder erg?
Zie het ook niet gebeuren op SPL...quote:Wat de SP wil is allemaal leuk en aardig maar kan gewoon niet op Schiphol, daarvoor is de baan te ver, en dan gaan economische belangen meespelen. Op Heathrow, Gatwick in de UK is het wat makkelijker, want daar zijn 2 banen, net zoals dit voorstel op Eindhoven, Rotterdam prima zou kunnen met de 1 baan welke zij hebben.
gewoon meenemen. Waarom zou je al die spullen trouwens in je handbagage willen meenemen? Heb je je halve huis nodig in t vliegtuig ofzo?quote:Op zondag 29 juli 2007 16:03 schreef Palomar het volgende:
Ik heb nog een vraag over elektrische apparaten. Ik had al eerder gezegd dat ik mn laptop meeneem als handbagage omdat dat min of meer niet in je ruimbagage mag. Maar hoe zit het met opladers (van digicam, laptop) en bijv. mijn elektrische scheerapparaat. Mag dat wel in de ruimbagage of moet al dat spul per se in je handbagage??
Oh ja, las te snel. Maarre nee, als je niet eens meer je scheerapparaat of opladers in je koffer mag doen, dan mag bijna niets meer he. Denk dat 80% wel opladers bij zich heeft dus zou lastig worden als dat niet mag. Dan zou iedereen daar ter plekke moeten gaan zoeken naar allemaal opladers voor zn apparaten.. klinkt beetje onlogisch, vind je niet.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:15 schreef Palomar het volgende:
Nee, ik wil ze juist NIET in mn handbagage, maar gewoon in mn koffer. Maar omdat bijv. mn laptop (elektrisch apparaat) niet in de koffer mag vroeg ik me af of dit ook geldt voor mn scheerapparaat en de oplader van mn digicam...? Die stop ik nl. liever in mn koffer dan in handbagage.
Officieel mag je niets met een batterij vervoeren in de ruimbagage. Oplader scheerapparaat enzo gewoon in je ruimbagage stoppen. Wel zorgen dat niets vanzelf ingeschakeld kan worden uiteraardquote:Op zondag 29 juli 2007 16:15 schreef Palomar het volgende:
Nee, ik wil ze juist NIET in mn handbagage, maar gewoon in mn koffer. Maar omdat bijv. mn laptop (elektrisch apparaat) niet in de koffer mag vroeg ik me af of dit ook geldt voor mn scheerapparaat en de oplader van mn digicam...? Die stop ik nl. liever in mn koffer dan in handbagage.
Jawel hoor:quote:Op zondag 29 juli 2007 16:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Officieel mag je niets met een batterij vervoeren in de ruimbagage.
Apparaten met batterij mag wel in je koffer, losse batterijen niet...quote:Permitted in or as carry-on baggage YES
Permitted in or as checked baggage YES
Permitted on one's person YES
The approval of the operator (OCC/RC) is required NO
The captain must be informed NO
Consumer electronic devices containing lithium or lithium ion cells or
batteries, such as watches, calculating machines, cameras, cellular phones,
lap--top computers, camcorders etc., when carried by passengers or crew for
personal use. Spare batteries must be individually protected to prevent short
circuits and carried in carry--on baggage only. In addition, each spare battery
must not exceed the following quantities:
a)For lithium metal or lithium alloy batteries, a lithium content of less than 2 g; or
b)For lithium ion batteries, an aggregate equivalent lithium content less than 8 g.
Lithium ion batteries with an aggregate equivalent lithium content of more than
8 g but not more than 25 g may be carried in carry--on baggage if they are
individually protected so as to prevent short circuits and are limited to two spare
batteries per person.
Dit wordt door sommige airlines opgevat als dat het handbagage moet zijn. In de praktijk zal niemand er een probleem van maken, denk ik. Neem zelf opladers enzo ook altijd mee in ruimbagage, niet in handbagage.quote:Consumer electronic devices containing lithium or lithium ion cells or
batteries, such as watches, calculating machines, cameras, cellular phones,
lap--top computers, camcorders etc., when carried by passengers or crew for personal use.
quote:Op zondag 29 juli 2007 16:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dit wordt door sommige airlines opgevat als dat het handbagage moet zijn. In de praktijk zal niemand er een probleem van maken, denk ik. Neem zelf opladers enzo ook altijd mee in ruimbagage, niet in handbagage.
Een paar opladers met snoeren, een paar batterijen en een batterijlader met batterijen ziet er wel leuk uit op de X-ray scan![]()
Het scheelt 150 euro. Daarnaast is het voor deze ticketsoort (een flexibel te wijzigen ticket naar Kaapstad) niet eens zo veel geld.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:24 schreef DutchTrain het volgende:
Het kan inderdaad veiligheidstoeslag zijn die niet genoemd staat, anders is het waarschijnlijk een ticket dat Killroy voor een wat hogere prijs verkocht heeft aan iemand die er een andere prijs voor over had
Zeker geen slechte prijs. Voor hetzelfde ticket betaalde ik precies 5 jaar geleden ook 900 euroquote:Op zondag 29 juli 2007 20:37 schreef Casparovvv het volgende:
Het scheelt 150 euro. Daarnaast is het voor deze ticketsoort (een flexibel te wijzigen ticket naar Kaapstad) niet eens zo veel geld.
150 = 75 heen, 75 terug aan security tax. Valt mee.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:37 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Het scheelt 150 euro. Daarnaast is het voor deze ticketsoort (een flexibel te wijzigen ticket naar Kaapstad) niet eens zo veel geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |