quote:Op zaterdag 21 april 2007 04:25 schreef popolon het volgende:
Doe maar niks. Ze staan echt niet op Richi_Rich te wachten.
Ga postzegels verkopen voor de plaatselijke korfbalvereniging of zoiets. Dan hebben ze nog iets aan je.
quote:Op zaterdag 21 april 2007 05:49 schreef LXIV het volgende:
Meld je aan voor de oorlog in Irak. Daar kan de VS je nog goed gebruiken!
Voor die kritische blik hebben we jou. Om bullshit uit discussies te filteren.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:49 schreef pingu_ het volgende:
Ik heb nog wel een paar Bush posters hier.
Iig, bullshit uit discussies (op armlengte) mbt de VS filteren is imo het best.
Internet is veel minder leuk voor discussies imo. Onzin filteren kan ook mbt andere landen natuurlijk en is ook altijd nice.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Voor die kritische blik hebben we jou. Om bullshit uit discussies te filteren.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:52 schreef pingu_ het volgende:
[..]
Internet is veel minder leuk voor discussies imo. Onzin filteren kan ook mbt andere landen natuurlijk en is ook altijd nice.
Whehehe... Sterk.quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:17 schreef pingu_ het volgende:
[..]
Racist!!! Dankzij jou is Irak kapot.![]()
![]()
Eens, USAquote:Op zaterdag 21 april 2007 04:22 schreef Richie_Rich het volgende:
Veel linksen willen nogal eens schemeren met het feit dat veel Nederlanders tegen 'Amerika' zijn. In mijn geval is dat geenszins het geval.
En om enigszins tegengas te geven wil ik dit graag tonen, de VS zijn immers gewoon geweldig![]()
Wat zijn goede manieren hiervoor. Ik vrees dat een bumpersticker leidt tot bekraste portieren en gebroken spiegels![]()
-Toch een amerikaanse vlag op m'n auto?
-Amerikaanse vlag pin in m'n revers?
-?
-?
Graag tips
USA![]()
Interessant!quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:
Koop Amerikaanse producten, geef tegengas aan de jaloerse linkse VS-bashers en maak -naar goed Nederlands gebruik- 'misbruik' van de verzorgingsstaat door een opleiding te genieten en daarna naar de VS te emigreren. Laat die linkse sukkels maar in hun eigen semi-communistische, multicriminele sop gaarkoken.
Jochie, zoek eens op Google naar 'Marshallplan'.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Interessant!
Dus de VS hebben hun welvaart aan Nederland te danken?
Klopt trouwens ook wel: Nederland is een van de grotere investeerders in de VS. Wij lenen jullie het geld voor je overspannen vraatzucht. Helaas!![]()
![]()
En voor jouw informatie: het Marshallplan is toch al gauw 40 of 50 jaar geleden. En je denkt toch niet dat ze geen kosten/baten-analyse gemaakt hebben?quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:
Koop Amerikaanse producten, geef tegengas aan de jaloerse linkse VS-bashers en maak -naar goed Nederlands gebruik- 'misbruik' van de verzorgingsstaat door een opleiding te genieten en daarna naar de VS te emigreren. Laat die linkse sukkels maar in hun eigen semi-communistische, multicriminele sop gaar koken.
quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:49 schreef SlimShady het volgende:
de Amerikaanse vlag op je bovenarm voorhoofd tatoeëren. in kleur, niet te heel erg groot.
Win-win situatie, mooi toch. Door dat soort slimheden zijn de Amerikanen groot geworden, Israeliers trouwens ookquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:42 schreef Kees22 het volgende:
Hoho, let op:
[..]
En je denkt toch niet dat ze geen kosten/baten-analyse gemaakt hebben?
Ja, en allemaal uit altruïsme en helemaal niet om een afzetmarkt te creëren voor de overspannen Amerikaanse economie of om te voorkomen dat communisme voet aan de grond zou krijgen in West-Europa, natuurlijkquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Jochie, zoek eens op Google naar 'Marshallplan'.
De Verenigde Staten heeft tussen 1948 en 1952 zo'n 12,5 miljard euro in dat plan geïnvesteerd, voornamelijk uitgedrukt in geld, goederen, grondstoffen en levensmiddelen.
Hoe oud ben jij? 78? Dat verhaal over de VS als weldoener slikt tegenwoordig niemand meer.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De Verenigde Staten heeft tussen 1948 en 1952 zo'n 12,5 miljard euro in dat plan geïnvesteerd, voornamelijk uitgedrukt in geld, goederen, grondstoffen en levensmiddelen.
* retteketet stoot een scherpe nephoest uit die verdacht veel lijkt op 'Chirac!'quote:Op zondag 22 april 2007 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom zijn mensen die kritisch staan tegenover de Amerikaanse politiek meteen links ?
En? Het eindresultaat was hetzelfde: jij bent gered uit de klauwen van de communisten. Anders had je nu nog onder erbarmelijke omstandigheden geleefd - kies maar een willekeurig voormalig Oostblokland in de jaren 70 om te zien hoe. Ondankbaar figuur. Alleen maar jammeren over wat het de Amerikanen zogenaamd opgeleverd heeft, en volledig voorbij gaan aan wat het jou opgeleverd heeft.quote:Op zondag 22 april 2007 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en allemaal uit altruïsme en helemaal niet om een afzetmarkt te creëren voor de overspannen Amerikaanse economie of om te voorkomen dat communisme voet aan de grond zou krijgen in West-Europa, natuurlijk
Er is niemand die dat ontkent. Wat er ontkend wordt is het geblaat van alle pro-amerikanen dat het allemaal pure liefdadigheid was. En dat we er 70 jaar later nog steeds kritiekloos alles voor moeten slikken wat Amerika doet.quote:Op zondag 22 april 2007 20:18 schreef StefanP het volgende:
[..]
En? Het eindresultaat was hetzelfde: jij bent gered uit de klauwen van de communisten. Anders had je nu nog onder erbarmelijke omstandigheden geleefd - kies maar een willekeurig voormalig Oostblokland in de jaren 70 om te zien hoe. Ondankbaar figuur. Alleen maar jammeren over wat het de Amerikanen zogenaamd opgeleverd heeft, en volledig voorbij gaan aan wat het jou opgeleverd heeft.
quote:Op zaterdag 21 april 2007 05:53 schreef Megumi het volgende:
Ik zou om te beginnen je bovenkamer eens laten nakijken TS
Win-win?quote:Op zondag 22 april 2007 02:37 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Win-win situatie, mooi toch. Door dat soort slimheden zijn de Amerikanen groot geworden, Israeliers trouwens ook
A capella versie van LeAnn Rimes is echt goed, absolute aanrader. Het Amerikaanse is een van de mooiste volksliederen die ik ken, qua text en melodie.quote:Op zondag 22 april 2007 22:14 schreef mrbomb het volgende:
Rij in je cabriolet en laat keihard The Star-Spangled Banner door je speakers pompen!
Nee hoor, dat was een wereldwijd onderzoek. Noord-Korea en Iran stonden 3 en 4 op de lijst, als ik me goed herinner. Was zelfs een topic over. En jaloezie was niet de reden, voor de meeste mensen. Men vond gewoon dat Israël en de VS de slechtste invloed hadden op de wereld en de wereldvrede.quote:Op zondag 22 april 2007 22:16 schreef StefanP het volgende:Zie hem schuimbekken bij het lezen van het woord 'Israeliers'. Wat een paranoia zeg.
'De meest gehate landen op de wereld' - in de ogen van jaloerse figuren die zelf nog nooit iets gepresteerd hebben. Iedereen is jaloers op succes.
Vooral de frase: "the land of the free and the home of the brave"quote:Op zondag 22 april 2007 22:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
A capella versie van LeAnn Rimes is echt goed, absolute aanrader. Het Amerikaanse is een van de mooiste volksliederen die ik ken, qua text en melodie.
Wat een onzinnige vooroordelen weer die mooi aantonen dat je totaal niet weet waar je over praat.quote:Op zondag 22 april 2007 22:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vooral de frase: "the land of the free and the home of the brave"
Geen land met zoveel gevangenen per hoofd van de bevolking en en zo'n sterke stigmatisering als "onamerikaans" en ze zijn nog te schijterig om ongewapend rond te lopen.
Heb je 't Nederlandse volkslied weleens gehoord?quote:Op zondag 22 april 2007 22:48 schreef StefanP het volgende:
^^^ voor de domme ollanders:
http://www.youtube.com/watch?v=LvQPqfIaHk8
Bij de grote sportevenementen, wat zeg ik, bij zelfs de kleinste, wordt het volkslied gezongen. Dat gaat er heel anders aan toe dan in Nederland hoor. Niks van dat gemompel en ongemakkelijke gedoe - iedereen gaat staan en juicht keihard.
USA
prachtig kippevelquote:Op zondag 22 april 2007 23:38 schreef StefanP het volgende:
Oeh, deze vind ik trouwens nog mooier
http://youtube.com/watch?v=LSiRUSjSJnQ
Erg mooi, en dan met name de trots die alle mensen uitstralen.quote:Op zondag 22 april 2007 23:38 schreef StefanP het volgende:
Oeh, deze vind ik trouwens nog mooier
http://youtube.com/watch?v=LSiRUSjSJnQ
Dat is wat anders dan de gemiddelde voetballer bij een interland hier.quote:Op maandag 23 april 2007 00:28 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Erg mooi, en dan met name de trots die alle mensen uitstralen.
Of 25% van alle Amerikaanse kinderen financieel bijstaan. Deze leven namelijk in armoede.quote:Op zondag 22 april 2007 09:51 schreef Colnago het volgende:
Om steun te betuigen zou je dokter kunnen worden en dan de ruim 70.000.000 onverzkerden gratis behandelen.
Dat is opzich wel jammer in NL, dat is er zo hard uitgeramd door al die linksen. De enige momenten dat het 'maatschappelijk' wel 'mag' wordt gelijk weer zo overdreven (EK/WK e.d.)quote:Op zondag 22 april 2007 22:48 schreef StefanP het volgende:
Bij de grote sportevenementen, wat zeg ik, bij zelfs de kleinste, wordt het volkslied gezongen. Dat gaat er heel anders aan toe dan in Nederland hoor. Niks van dat gemompel en ongemakkelijke gedoe - iedereen gaat staan en juicht keihard.
USA
Joh, is dat niet wat ze tegenwoordig per week in de Irak oorlog stoppen?quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
Hand-outs horen niet bij de Amerikaanse gedachtequote:Op maandag 23 april 2007 02:04 schreef Fides het volgende:
[..]
Of 25% van alle Amerikaanse kinderen financieel bijstaan. Deze leven namelijk in armoede.
jij alweer hierquote:Op maandag 23 april 2007 09:05 schreef buzzer het volgende:
Ga naar de Apenheul en ga de dialoog aan met George
Hij zit op dat eiland vlak voor de uitgang
Dat hebben we in nederland meer te danken aan russen, polen, canadezen, britten, ... dan aan amerikanen.quote:Op zondag 22 april 2007 20:18 schreef StefanP het volgende:
[..]
En? Het eindresultaat was hetzelfde: jij bent gered uit de klauwen van de communisten. Anders had je nu nog onder erbarmelijke omstandigheden geleefd - kies maar een willekeurig voormalig Oostblokland in de jaren 70 om te zien hoe. Ondankbaar figuur. Alleen maar jammeren over wat het de Amerikanen zogenaamd opgeleverd heeft, en volledig voorbij gaan aan wat het jou opgeleverd heeft.
Zei de man met een Amerikaanse nicknamequote:Op maandag 23 april 2007 12:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat hebben we in nederland meer te danken aan russen, polen, canadezen, britten, ... dan aan amerikanen.
Er zijn hier meer Amerikanen gesneuveld dan andere nationaliteiten, dus dat is niet waar.quote:Op maandag 23 april 2007 12:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat hebben we in nederland meer te danken aan russen, polen, canadezen, britten, ... dan aan amerikanen.
Of nog beter verhuis naar de USA. Opgerot staat netjes.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:
Koop Amerikaanse producten, geef tegengas aan de jaloerse linkse VS-bashers en maak -naar goed Nederlands gebruik- 'misbruik' van de verzorgingsstaat door een opleiding te genieten en daarna naar de VS te emigreren. Laat die linkse sukkels maar in hun eigen semi-communistische, multicriminele sop gaar koken.
whahaquote:Op maandag 23 april 2007 13:49 schreef Pritt het volgende:
Je zou een crackwhore uit de Bronx kunnen adopteren.
Wat collega Yogi hierboven al zegt + het feit dat het leger behoorlijk uitgeput aan het raken is en bakken met geld en resources kost. 2 oorlogen waarvan 1 totaal uit de klauwen loopt, ze wereldwijd meer vijanden dan vrienden hebben en in de knoei komen door hun eigen vieze spelletjes uit het verleden.quote:Op zondag 22 april 2007 23:54 schreef BonJovi het volgende:
verklaar je nader
Sinds China doorheeft dat kapitalisme ook werkt in China gaat 't economisch inderdaad vrij goed.quote:Op zondag 22 april 2007 23:40 schreef Sjonnjoop het volgende:
De VS is gedoemd te mislukken boys, ik betuig mijn steun aan CHINA
[afbeelding]
Stuur georgie een email....of bel em ff. Stuur hij je vast wel zo'n sticker voor nope.quote:Op zaterdag 21 april 2007 04:22 schreef Richie_Rich het volgende:
Veel linksen willen nogal eens schemeren met het feit dat veel Nederlanders tegen 'Amerika' zijn. In mijn geval is dat geenszins het geval.
En om enigszins tegengas te geven wil ik dit graag tonen, de VS zijn immers gewoon geweldig![]()
Wat zijn goede manieren hiervoor. Ik vrees dat een bumpersticker leidt tot bekraste portieren en gebroken spiegels![]()
-Toch een amerikaanse vlag op m'n auto?
-Amerikaanse vlag pin in m'n revers?
-?
-?
Graag tips
USA![]()
Ik ga een aanzoek doen voor zijn dochterquote:Op maandag 23 april 2007 14:40 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Stuur georgie een email....of bel em ff. Stuur hij je vast wel zo'n sticker voor nope.
Mailing Address
The White House
1600 Pennsylvania Avenue NW
Washington, DC 20500
Phone Numbers
Switchboard: 202-456-1414
FAX: 202-456-2461
comments@whitehouse.gov of voor zijn beste vriend vice_president@whitehouse.gov
Vlag over dr kop en .. god bless the us of aquote:Op maandag 23 april 2007 14:42 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ik ga een aanzoek doen voor zijn dochter
quote:Op maandag 23 april 2007 14:52 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Vlag over dr kop en .. god bless the us of a
Bron?quote:Op maandag 23 april 2007 13:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er zijn hier meer Amerikanen gesneuveld dan andere nationaliteiten, dus dat is niet waar.
idd lijkt mij ook sterk ik ga uit van de engelsen of de canadezenquote:
Cijfers voor de mensjes...quote:Op maandag 23 april 2007 13:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er zijn hier meer Amerikanen gesneuveld dan andere nationaliteiten, dus dat is niet waar.
Wist niet dat die Duitsers er zo hard van langs hadden gekregenquote:Op maandag 23 april 2007 15:11 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Cijfers voor de mensjes...
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties
dont LIE.
Waar staat dan hoeveel geallieerden in NL het leven hebben gelaten?quote:Op maandag 23 april 2007 15:11 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
dont LIE.
Dat had ik eens gehoord op Margraten, maar ik ben nog op zoek naar de cijfers.quote:
Inderdaad daar staat helemaal niets over hoeveel er van welke landen bij de bevrijding van Nederland zijn gestorven.quote:Op maandag 23 april 2007 15:19 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Waar staat dan hoeveel geallieerden in NL het leven hebben gelaten?
4 miljoen van de Russen. Mên.quote:Op maandag 23 april 2007 15:11 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
dont LIE.
Tsja, als de kogels van twee kanten komen, en dat zijn maar een fractie van de rest van zijn eigen burgers die Stalin vermoord heeft,quote:
Ja, daarom. Een dubbel-zwaar tijdperk voor die Russen.quote:Op maandag 23 april 2007 19:55 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, als de kogels van twee kanten komen, en dat zijn maar een fractie van de rest van zijn eigen burgers die Stalin vermoord heeft,
Dat is waar, en ik wil ook wel respect daarvoor hebben. Maar feit blijft dat ze in Oost Europa de ene onderdrukkende, moordende dicatatuur voor 40 jaar vervangen hebben door een die minstens net zo erg was.quote:Op maandag 23 april 2007 19:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, daarom. Een dubbel-zwaar tijdperk voor die Russen.
Ohja ik zag dit vandaag bij the Daily show met Jon Stewart.quote:Op zondag 22 april 2007 03:36 schreef Caesu het volgende:
ze kunnen in baghdad nog wel wat huurlingen gebruiken.
https://secure.blackwaterusa.com/
Je hebt ze echt klaar staan he, zulke postsquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:
In je bron zie ik zo snel niet wie in welk land is omgekomen?quote:Op maandag 23 april 2007 15:11 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
dont LIE.
Cijfers en bronnen?quote:Op maandag 23 april 2007 13:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kwist niet dat hij kon lezen!quote:Op maandag 23 april 2007 14:40 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Stuur georgie een email....of bel em ff. Stuur hij je vast wel zo'n sticker voor nope.
Mailing Address
The White House
1600 Pennsylvania Avenue NW
Washington, DC 20500
Phone Numbers
Switchboard: 202-456-1414
FAX: 202-456-2461
comments@whitehouse.gov of voor zijn beste vriend vice_president@whitehouse.gov
Vogens Jiskefet zijn ze goede tweede geworden!quote:Op maandag 23 april 2007 15:15 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Wist niet dat die Duitsers er zo hard van langs hadden gekregen
Volgens de verhalen waren er dorpen waar maar een of twee mannen terugkwamen. En uiteraard nog gestoord ook.quote:
Lees de topictitel en duvel op, kneuzerig bashertje.quote:Op maandag 23 april 2007 21:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je hebt ze echt klaar staan he, zulke posts?
ach, over blind patriotisme kunnen onze oosterburen ook mee praten.quote:Op zondag 22 april 2007 22:48 schreef StefanP het volgende:
USA
Weer zo'n kneus die bij het zien van burgers die trots zijn op hun land meteen nazi-vergelijkingen begint op te ratelen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 04:09 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
ach, over blind patriotisme kunnen onze oosterburen ook mee praten.
Maar jij bent toch niet trots op je land?quote:Op dinsdag 24 april 2007 04:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
Weer zo'n kneus die bij het zien van burgers die trots zijn op hun land meteen nazi-vergelijkingen begint op te ratelen.
Dat is zeker waar, maar hoeveel hebben wij te maken met een land als Negeria tegenover de VS?quote:Op dinsdag 24 april 2007 04:44 schreef teknomist het volgende:
Ik kan de kritiek op de VS altijd goed begrijpen. Maar wat ik niet snap is waarom vanuit bepaalde "linkse", progressieve kringen altijd zo vaak op de VS wordt afgegeven terwijl er staten zijn die veel en veel erger zijn.
Tot voor circa 1960 wel. Daarna is het een schaamteloze vertoning. Overigens ben ik hard op weg om Amerikaan te worden en daar ben ik ook heel trots op.quote:Op dinsdag 24 april 2007 04:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar jij bent toch niet trots op je land?
Niet veel. De VS trekken natuurlijk veel aandacht. En hoge bomen vangen natuurlijk ook veel wind.quote:Op dinsdag 24 april 2007 04:51 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar hoeveel hebben wij te maken met een land als Negeria tegenover de VS?
Ik ben geen basher, vind het alleen frappant dat jij als een soort Batman tevoorschijn komt wanneer het nodig is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 03:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Lees de topictitel en duvel op, kneuzerig bashertje.
Ik heb die Batman alleen maar onzinnige one-liners horen blaten en foto's van andermans bezittingen zie posten. Blijkbaar is ie te dom om voor zichzelf na te denken en zelf iets te bereiken dat ie op andermans "glorie"quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik ben geen basher, vind het alleen frappant dat jij als een soort Batman tevoorschijn komt wanneer het nodig is.
Helaas wel, stel je voor dat we ons benzine geld zouden investeren in schone herbruikbare energie zoals zonne, wind, water, kern (twijfelgevalletje (kwestie van afval)), dan zou het ook niet uit maken hoe ver je ook rijd, dan kost het toch uitstoot (beter voor het millieu en gezondheid (wat daartoe leid dat mensen minder snel aanspraak hoeven te maken op zorg etc etc)).quote:Op dinsdag 24 april 2007 04:55 schreef teknomist het volgende:
Veilig stellen van de olievoorraden is heel belangrijk, zeker ook voor onze maatschappij.
Hè, wat ben jij nou aan het doen? Op lange termijn aan het denken? Dat is wel heel onamerikaans hoor!quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:55 schreef OFfSprngr het volgende:
Helaas wel, stel je voor dat we ons benzine geld zouden investeren in schone herbruikbare energie zoals zonne, wind, water, kern (twijfelgevalletje (kwestie van afval)), dan zou het ook niet uit maken hoe ver je ook rijd, dan kost het toch uitstoot (beter voor het millieu en gezondheid (wat daartoe leid dat mensen minder snel aanspraak hoeven te maken op zorg etc etc)).
Opmaken is iets anders dan veiligstellen. De VS gaan in andere landen opzoek naar olie, claimen het, maken het op, en gaan naar het volgende land, als een groep sprinkhanen. Zodra "wij" europeanen ons focussen op andere energie bronnen, dan klappen wij niet als een kaartenhuis in elkaar zodra de olie op is- en de vs wélquote:Op dinsdag 24 april 2007 04:55 schreef teknomist het volgende:
[..]
Niet veel. De VS trekken natuurlijk veel aandacht. En hoge bomen vangen natuurlijk ook veel wind.
Ik vind dat de VS veel fouten maken (Irak, Vietnam, Guantanamo Bay, niet herkennen van het internationaal gerechtshof) maar tegelijkertijd ben ik heel blij dat ze er zijn. Veilig stellen van de olievoorraden is heel belangrijk, zeker ook voor onze maatschappij.
Al is het maar omdat we al ons uitschot daar naartoe gestuurd hebben.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Vandaag had ik een interessante presentatie van de Russel Shorto:
http://en.wikipedia.org/wiki/Russell_Shorto
Naar aanleiding van zijn boek:
http://www.randomhouse.com/features/island/
Hij claimt dat Nederland na Engeland het meeste invloed heeft gehad op de Amerikaanse geschiedenis. Erg interessant, en als Nederlander betuig je dus al steun aan de VS door je gescheidenis
Dat de VS in zijn eentje 40% van de -op de markt beschikbare- grondstoffen van de aarde gebruikt zou wel eens kunnen meehelpen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 04:44 schreef teknomist het volgende:
Ik kan de kritiek op de VS altijd goed begrijpen. Maar wat ik niet snap is waarom vanuit bepaalde "linkse", progressieve kringen altijd zo vaak op de VS wordt afgegeven terwijl er staten zijn die veel en veel erger zijn.
En ook verantwoordelijk is voor 40% van de onschuldige oorlogslachtoffers die niet vallen onder eigen bewind. En ook denkt te kunnen bepalen of een land als Iran over atoom laboratoria mag beschikken. Het LAATSTE land dat mag besluiten of een ander land wel of geen atoom laboratoria mag bouwen is de VS, dat krediet hebben ze in Hiroshima en Nagasaki omver gebombardeerd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat de VS in zijn eentje 40% van de -op de markt beschikbare- grondstoffen van de aarde gebruikt zou wel eens kunnen meehelpen.
Andermans bezittingenquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb die Batman alleen maar onzinnige one-liners horen blaten en foto's van andermans bezittingen zie posten. Blijkbaar is ie te dom om voor zichzelf na te denken en zelf iets te bereiken dat ie op andermans "glorie"moet mee liften.
Scherp Colnago, scherp.quote:Op zondag 22 april 2007 09:51 schreef Colnago het volgende:
Om steun te betuigen zou je dokter kunnen worden en dan de ruim 70.000.000 onverzkerden gratis behandelen.
Yep. Ben hier in Californië wel één meevaller tegengekomen trouwens, dat moet ook gezegd worden. Waar carpoolen in Nederland alleen gepromoot wordt met TV reclames en wat parkeerplaatsen hier en daar, is hier op veel snelwegen een aparte strook waar alleen carpoolers op mogen rijden. Dus als je daar rijdt en je zit in je eentje in de auto, dan krijg je een bon. En het scheelt best, op die strook ben snoep je zo 5-10 minuten af van een ritje van een half uur, volgens mij.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:36 schreef OFfSprngr het volgende:
De ironie van die grap is dat het nog waar is ook.
Oh ben jij dr zo een. Studeren op kosten van de nederlandse belastingbetaler, profiteren van het redelijke (eerlijke) NL onderwijssysteem, als als het tijd is om wat terug te doen, vlucht je naar het Amerikaanse belastingparadijs om daar misbruik te maken van arme sloebers die er 3 banen voor nodig hebben om hun rekeningen te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Andermans bezittingen![]()
Het is goed hoor. Wat jij wil. Ik ben zo dom dat ik een zware en goedbetaalde baan heb; ik ben zo slecht in staat zelf iets te bereiken dat het me gelukt is in m'n eentje naar de VS te emigreren. Beide waarschijnlijk meer dan jij ooit zal kunnen zeggen. Maar wat klets ik nou - ik ben 'meegelift op andermans glorie' en kan me beter gaan schamen...
Ik wacht met smart op je reply, want alhoewel jouw soort geneuzel volkomen offtopic is, vind ik het prachtig om dodo's van repliek te dienen.
quote:Op woensdag 25 april 2007 08:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oh ben jij dr zo een. Studeren op kosten van de nederlandse belastingbetaler, profiteren van het redelijke (eerlijke) NL onderwijssysteem, als als het tijd is om wat terug te doen, vlucht je naar het Amerikaanse belastingparadijs om daar misbruik te maken van arme sloebers die er 3 banen voor nodig hebben om hun rekeningen te kunnen betalen.
Ik stel me zo voor dat je 2 of 3 auto's hebt die samen per week meer benzine verstoken dan ik in een jaar? Je stuurt je kinderen naar een dure private school terwijl de normale Amerikanen hun studie af moeten ronden in het leger waarbij ze in Irak dood mogen gaan om jou auto's aan het rijden te houden.
Nee hoor, je hoeft je nergens voor te schamen.
Ik ben blij dat ik in Nederland woon en kan genieten van een zorgstaat die zorgt voor je ook al hebben je ouders niet het geld om de beste verzekering te betalen. Dat je de hoogste studie kan doen ook al ben je wees of is je familie straatarm. Dit kunnen miljoenen in de "land van de mogelijkheden" niet zeggen.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh ben jij dr zo een. Studeren op kosten van de nederlandse belastingbetaler, profiteren van het redelijke (eerlijke) NL onderwijssysteem, als als het tijd is om wat terug te doen, vlucht je naar het Amerikaanse belastingparadijs om daar misbruik te maken van arme sloebers die er 3 banen voor nodig hebben om hun rekeningen te kunnen betalen.
Ik stel me zo voor dat je 2 of 3 auto's hebt die samen per week meer benzine verstoken dan ik in een jaar? Je stuurt je kinderen naar een dure private school terwijl de normale Amerikanen hun studie af moeten ronden in het leger waarbij ze in Irak dood mogen gaan om jou auto's aan het rijden te houden.
Jochie, googel eens op de vierde Engelse Zeeoorlog. Onze steun aan de VS heeft ons meer gekost dan het Marshallplan hun. Het was trouwens 12,5 miljard dollar, en dat voor heel Europa.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Er zijn veel staten die erger zijn, maar hoeveel daarvan roepen dat ze het beste met de wereld voorhebben?quote:Op dinsdag 24 april 2007 04:44 schreef teknomist het volgende:
Boehoe huil snif jammer klaag piep piep.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stroken hebben we hier ook gehad, zijn geloof ik aantal jaren terug weer afgeschaft omdat dat geen hol uitmaakte.quote:Op woensdag 25 april 2007 06:06 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yep. Ben hier in Californië wel één meevaller tegengekomen trouwens, dat moet ook gezegd worden. Waar carpoolen in Nederland alleen gepromoot wordt met TV reclames en wat parkeerplaatsen hier en daar, is hier op veel snelwegen een aparte strook waar alleen carpoolers op mogen rijden. Dus als je daar rijdt en je zit in je eentje in de auto, dan krijg je een bon. En het scheelt best, op die strook ben snoep je zo 5-10 minuten af van een ritje van een half uur, volgens mij.
Al schijnt het tegenwoordig zo te zijn dat mensen met een hybride auto oid er ook op mogen.
Dat zouden ze in Nederland ook best mogen doen. Werkt ws nog beter omdat de snelwegen daar nog gewoon maximaal 3-baans (?) zijn.
Als je wat tegen multiculti heb, waarom vertrek je dan naar de USA? Een land dat bij uitstek is opgebouwd door immigranten van verschillende culturen.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik heb meer dan een ton euro aan belasting betaald voor ik vertrok - ruim voldoende, lijkt me. Het interesseert me trouwens geen worst wat je denkt. Blijkbaar vind jij Nederland helemaal fantastisch - ook de manier waarop de verzorgingsstaat volkomen doorgeschoten is en er massaal misbruik van gemaakt wordt. Dus zelfs al had ik geen cent belasting betaald, dan had je dat nog goed moeten vinden. Wat zeg je? Vind je dat niet? Ach gut, je haalt je eigen argumentatie onderuit...
Enig besef van de realiteit heb je trouwens ook niet. Verder komen dan janken, lukt je niet. In NL maakte ik volgens jou misbruik van het systeem en in de VS doe ik dat blijkbaar ook al. Je moet het gore lef maar hebben om dat te beweren. In plaats van de honderdduizenden parasieten en criminelen in je multiculturele walhalla NL te veroordelen, heb je het onfatsoen om normale burgers te betichten van misbruik; dat geeft wel aan hoe verkeerd jouw hersens in elkaar zitten. Je hebt het over schamen - begin daar zelf maar eens mee!
Als laatste kan ik alleen maar lachen om je paranoide voorstellingen van hoe het er in de VS aan toegaat. Vertel eens, ben je 15 of 16? Ben je ooit al eens in de VS geweest? Of heb je je 'informatie' van Indymedia en dergelijke...In de VS kun je je nog iets van je leven maken - je wordt niet onderuit gehaald door jaloerse, afgunstige medeburgers of door een achterlijk sociaal systeem waarin iedereen met enig initiatief murw gebeukt word door oneindige regeltjes en belastingen. In jouw utopie wordt het geld blijkbaar onder iedereen verdeeld, ook al voer je geen ruk uit. Komt dat soms door hebzucht? Vertel eens, ben jij zo'n figuur dat niets van zijn leven gemaakt heeft en daarom eeuwig klaagt over anderen die dat wel deden? Die anderen, die zijn in jouw ogen natuurlijk zo egoistisch - tuig is het! Terwijl ze wél via absurde belastingen jouw luie soort onderhouden omdat er hele legers nietsnutten zijn die op hun beurt nooit ook zelfs maar één cent zelf aan de maatschappij bijdragen. En ondertussen maar zeuren dat ze niet genoeg krijgen en dat die smerige rijken veel meer belasting moeten betalen. Nee dank je, doe mij de American Dream maar.
Afgunstig figuur. Een schoolvoorbeeld van de Nederlandse bekrompenheid...
Liefs,
Stefan
quote:In de VS kun je je nog iets van je leven maken - je wordt niet onderuit gehaald door jaloerse, afgunstige medeburgers of door een achterlijk sociaal systeem waarin iedereen met enig initiatief murw gebeukt word door oneindige regeltjes en belastingen.
Inderdaad, een land waar integratie wel werkt omdat men niet dezelfde stompzinnige knuffelcultuur heeft als Nederland. En waar -op die invasie wetbacks na- immigranten aan heel wat strengere eisen moeten voldoen dan die ongeletterde geitenhoeders die Nederland binnenhaalt; waar de immigranten zelfs voor er enige immigratiewetgeving bestond als voornaamste doel een nieuw level opbouwen in hun nieuwe land, als Amerikaan, in tegenstelling tot de hordes moslims in NL die voor alles moslim/Turk/Marokkaan/Somalier/wat dan ook willen blijven.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:45 schreef Fides het volgende:
[..]
Als je wat tegen multiculti heb, waarom vertrek je dan naar de USA? Een land dat bij uitstek is opgebouwd door immigranten van verschillende culturen.
Tuurlijk. Ik zuig het uit mijn duim. De enorme stijging van werklozen en zogenaamd zieken na invoering van de AWBZ en WAO is een fabeltje. Het zijn allemaal nette mensen die gewoon niet kunnen werken.quote:Honderdduizenden parasieten en criminelen, lul niet zo slap man.
[..]
Hallo? Wist je dat je je kind gratis naar school kunt sturen in de VS, tot en met high school aan toe? Je wist dat community colleges helemaal niet duur zijn, dat goede public universities rond de 10K per jaar kosten en dat een bachelors in ieders bereik ligt, waarna je meer verdient dan in Nederland? Iedereen heeft hier kansen, dus laat me niet lachen. Dat sommigen die niet grijpen, dat is hun keuze. In Nederland worden die gepamperd, op de kosten van heel de samenleving natuurlijk...quote:![]()
Hoe moeten arme kinderen (meer dan 20% (!!, schandalig hoog voor een 'Eerste Wereldland') van de Amerikaanse kinderen leeft onder de armoedegrens (minder dan de helft van de mediaan van het BNP per capita)) naar een fatsoenlijke school zodat ze de zelfde kansen hebben als rijke leeftijdsgenoten?
Oh, jammer.quote:Op woensdag 25 april 2007 22:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Stroken hebben we hier ook gehad, zijn geloof ik aantal jaren terug weer afgeschaft omdat dat geen hol uitmaakte.
Ik weet niet of je een idee hebt hoeveel kansarme Mexicanen, Cubanen, Haitianen naar de VS zijn gevlucht/vluchten maar dat zijn er relatief veeeeeel meer dan hier Turken en Marokkanen zitten (samen nog geen 750.000 (=nog geen 5% van de bevolking) en zitten percentueel al alleen al meer illegalen (voor meer dan de helft Mexicanen) in de VS (tussen de 12-20 miljoen mensen) en heb ik het niet eens over de legale immigranten...quote:Op donderdag 26 april 2007 03:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad, een land waar integratie wel werkt omdat men niet dezelfde stompzinnige knuffelcultuur heeft als Nederland. En waar -op die invasie wetbacks na- immigranten aan heel wat strengere eisen moeten voldoen dan die ongeletterde geitenhoeders die Nederland binnenhaalt; waar de immigranten zelfs voor er enige immigratiewetgeving bestond als voornaamste doel een nieuw level opbouwen in hun nieuwe land, als Amerikaan, in tegenstelling tot de hordes moslims in NL die voor alles moslim/Turk/Marokkaan/Somalier/wat dan ook willen blijven.
[..]
Tuurlijk. Ik zuig het uit mijn duim. De enorme stijging van werklozen en zogenaamd zieken na invoering van de AWBZ en WAO is een fabeltje. Het zijn allemaal nette mensen die gewoon niet kunnen werken.
[..]
Hallo? Wist je dat je je kind gratis naar school kunt sturen in de VS, tot en met high school aan toe? Je wist dat community colleges helemaal niet duur zijn, dat goede public universities rond de 10K per jaar kosten en dat een bachelors in ieders bereik ligt, waarna je meer verdient dan in Nederland? Iedereen heeft hier kansen, dus laat me niet lachen. Dat sommigen die niet grijpen, dat is hun keuze. In Nederland worden die gepamperd, op de kosten van heel de samenleving natuurlijk...
http://en.wikipedia.org/wiki/Poverty_in_the_United_States
Goh, stukken beter dan Engeland bijvoorbeeld.
Weet je ook wat voor scholen en public universities dat zijn? Precies, diegene waar je je hond nog niet naartoe zou sturen en wil je kans maken op een fatsoenlijke baan moet je zorgen dat die scholen en universiteiten niet op je CV staan.quote:Op donderdag 26 april 2007 03:02 schreef StefanP het volgende:
Hallo? Wist je dat je je kind gratis naar school kunt sturen in de VS, tot en met high school aan toe? Je wist dat community colleges helemaal niet duur zijn, dat goede public universities rond de 10K per jaar kosten en dat een bachelors in ieders bereik ligt, waarna je meer verdient dan in Nederland? Iedereen heeft hier kansen, dus laat me niet lachen. Dat sommigen die niet grijpen, dat is hun keuze. In Nederland worden die gepamperd, op de kosten van heel de samenleving natuurlijk...
Dat blijkt uit het aandeel zwarten in de bijna krottenwijkenquote:Op donderdag 26 april 2007 03:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad, een land waar integratie wel werkt omdat men niet dezelfde stompzinnige knuffelcultuur heeft als Nederland. En waar -op die invasie wetbacks na- immigranten aan heel wat strengere eisen moeten voldoen dan die ongeletterde geitenhoeders die Nederland binnenhaalt; waar de immigranten zelfs voor er enige immigratiewetgeving bestond als voornaamste doel een nieuw level opbouwen in hun nieuwe land, als Amerikaan, in tegenstelling tot de hordes moslims in NL die voor alles moslim/Turk/Marokkaan/Somalier/wat dan ook willen blijven.
[..]
Wat ik op wikipedia lees had dat te maken met zo'n fantastische rechter waarvan je er een aantal hebt die het niet helemaal lijken te begrijpen.quote:Op donderdag 26 april 2007 05:24 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Oh, jammer.Heb van collega's hier gehoord dat ze hier wel effectief zijn. Vraag ik me af waarom. Misschien te veel last van knurften die toch in hun eentje daar gaan rijden, of misschien was dat niet eens nodig om op die ene strook ook file te krijgen.
Nou ja, we hebben 't iig ook geprobeerd.
Volgens mij is die baan nu ook een spitsstrook geworden.quote:Op de dag van de officiële opening door Minister Maij-Weggen reed oud-minister van Verkeer en Waterstaat Tjerk Westerterp in zijn eentje over de carpoolstrook om een proefproces uit te lokken. De rechter bepaalde dat de verkeerswet het begrip 'carpoolers' niet kent en dat het gelijkheidsbeginsel was aangetast. Enkele jaren later werd de carpoolstrook voor al het verkeer opengesteld.
Grrr, wat een klootzak.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:05 schreef 61neorej het volgende:
Wat ik op wikipedia lees had dat te maken met zo'n fantastische rechter waarvan je er een aantal hebt die het niet helemaal lijken te begrijpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |