dat barbara die ziekte heeft in deze soap, is best negatief, ik vind een soap moet een soap blijven.quote:

OMG, en als het over Ludo gaat dan moeten we allemaal ja en amen zeggen en worden we aan de hoogste boom opgeknoopt als we iets slechts over hem zeggenquote:Op donderdag 26 april 2007 20:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik vind Barbara ook stervensirritant en wij zijn gewend dat te ventileren, zo ging het ook gedurende de periode dat jij hier afwezig was, ik ben niet van plan te veranderen.
Jij vind haar leuk en uit dat, wij niet en uiten dat ook.

En als je nu nog even enkele voorbeelden geeft zou ik dit niet als uit de lucht gegrepen onzin kunnen beschouwenquote:Op zaterdag 28 april 2007 00:32 schreef Svensational het volgende:
[..]
OMG, en als het over Ludo gaat dan moeten we allemaal ja en amen zeggen en worden we aan de hoogste boom opgeknoopt als we iets slechts over hem zeggen![]()
![]()
?
Niet, gelukkig maarquote:Hoe hypocriet kun je zijn in hemelsnaam!!!!

Doe eens normaal en kijk om je heen. Carnisfire doet alleen zo sinds zij kanker heeft en heeft ook nog eens dingen gepost dat met kanker te maken heeft. Ik zeg toch niks tegen de anderen die over haar zeiken. Hij doet het met een andere reden. Gjeeezquote:Op donderdag 26 april 2007 20:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waarom mag iemand niet anders over Barbara denken dan jij?
Ik vind Barbara ook stervensirritant en wij zijn gewend dat te ventileren, zo ging het ook gedurende de periode dat jij hier afwezig was, ik ben niet van plan te veranderen.
Jij vind haar leuk en uit dat, wij niet en uiten dat ook. Het komt kennelijk bij sommigen over dat je je positie als mod misbruikt, ik hoop dat ze er naast zaten.

Het is niet eens geloofwaardig. Ze ontdekt op tijd een "knobbeltje". Eerst was het nog geen eens zeker dat ze borstkanker had. Een week later zijn er al uitzaaingenquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:09 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vind dat ziektegedoe met die barabara deprimerend worden, het is to much in deze serie

Mee eensquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:11 schreef the_legend_killer het volgende:
Dorethea
Kunnen ze haar niet eruit schrijven

Of het is Joop #2.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wedden dat diegene die haar vastpakte gewoon Jack is![]()

quote:Op zaterdag 28 april 2007 00:32 schreef Svensational het volgende:
[..]
OMG, en als het over Ludo gaat dan moeten we allemaal ja en amen zeggen en worden we aan de hoogste boom opgeknoopt als we iets slechts over hem zeggen![]()
![]()
? Hoe hypocriet kun je zijn in hemelsnaam
!!!!

Nog even en "Dorpsdokter" heeft GTST ingehaald...quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:51 schreef RaymanNL het volgende:
Drama voor de kijkcijfers gisteren: 870.000

Barbara is het slachtoffer van een psycho-arts die haar heeft doen geloven dat ze kanker heeft.quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:53 schreef Dizer het volgende:
Het is niet eens geloofwaardig. Ze ontdekt op tijd een "knobbeltje". Eerst was het nog geen eens zeker dat ze borstkanker had. Een week later zijn er al uitzaaingen. Zo gaat het niet in het echt. En geloof me... heb het al meerdere maalen van dichtbij meegemaakt.

Dat zou wel een hele toffe wending zijn aan het verhaalquote:Op zaterdag 28 april 2007 09:07 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Barbara is het slachtoffer van een psycho-arts die haar heeft doen geloven dat ze kanker heeft.
* BINNENKORT IN HET SPECTRUM: Arts AZM berooft kerngezonde vrouw van borsten
[[url=http://img103.imagevenue.com/loc1080/th_42701_GTST_3385_27_04_2007_VR_0002_122_1080lo.jpg]afbeelding][/URL]
LINKS: Rutger Le Poole als Antoinette ('Voetbalvrouwen')
RECHTS: Rutger Le Poole als Dokter Van Lieren ('GTST')

Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:07 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
* BINNENKORT IN HET SPECTRUM: Arts AZM berooft kerngezonde vrouw van borsten

met Barbera en Dorethea afleveringen trek je geen kijkcijfersquote:Op zaterdag 28 april 2007 08:51 schreef RaymanNL het volgende:

quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:23 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
met Barbera en Dorethea afleveringen trek je geen kijkcijfers

Ah okee, dan snap ik je geheel, ik haalde echter niet uit je post dat het daarom ging (net als enkele andere trouwens).quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:50 schreef Dizer het volgende:
[..]
Doe eens normaal en kijk om je heen. Carnisfire doet alleen zo sinds zij kanker heeft en heeft ook nog eens dingen gepost dat met kanker te maken heeft. Ik zeg toch niks tegen de anderen die over haar zeiken. Hij doet het met een andere reden. Gjeeez.

Zou GTST nu stoppen of wat?quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:51 schreef RaymanNL het volgende:

altijd al gevondenquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik ben persoonlijk nu op het punt gekomen dat ik Dorothea niet meer leuk, maar stom begin te vinden![]()

Onzin ik had al een hekel aan barbara way before ze kanker had.quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:50 schreef Dizer het volgende:
[..]
Doe eens normaal en kijk om je heen. Carnisfire doet alleen zo sinds zij kanker heeft en heeft ook nog eens dingen gepost dat met kanker te maken heeft. Ik zeg toch niks tegen de anderen die over haar zeiken. Hij doet het met een andere reden. Gjeeez.

Nu stop ik helemaal met kijken naar deze steeds vreselijker wordende soap!quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Ze hadden haar beter een auto-ongeluk verhaallijn moeten geven.
Binnekort het nichtje van Laura erbij
Weer zoen jong ding erbij

Zodat jij zeker met een nat kruis kan gaan zitten kijken?quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:33 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ja ze zouden er gewoon eens een hoop oudere kerels bij moeten doen.

Zo had ik het graag willen zien:quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Ze hadden haar beter een auto-ongeluk verhaallijn moeten geven.

Rustig maar.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:19 schreef BVO het volgende:
[..]
Zodat jij zeker met een nat kruis kan gaan zitten kijken?!

Eh, zo gaat dat soms wel. bij mijn moeder bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:53 schreef Dizer het volgende:
[..]
Het is niet eens geloofwaardig. Ze ontdekt op tijd een "knobbeltje". Eerst was het nog geen eens zeker dat ze borstkanker had. Een week later zijn er al uitzaaingen. Zo gaat het niet in het echt. En geloof me... heb het al meerdere maalen van dichtbij meegemaakt.

quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:43 schreef Dizer het volgende:
[..]
Bing moet huilen... of lachen.. of schreeuwen.. dat weten we niet want dat ziet er allemaal hetzelfde uit bij hem..

Ze moeten dood omdat een personage NOOIT voorgoed oprot. Die Anita is al zeker 4 keer teruggekomen. Ze blijven zelden écht weg. Vandaar de dood, dat geeft nog de meeste redenen om niet terug te komen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik snap nou niet waarom de halve cast nou weer ineens dood moet, gewoon voorgoed oprotten kan toch ook?
Robert kan volgens mij zijn oude 'coolheidsgehalte' weer terugkrijgen als hij maar eens opdondert bij Barbara, net zoals bij Sjef het geval was.
Wat Dorothea betreft, Stanley moet haar op komen halen en weer naar de antillen vertrekken![]()
De enige die inderdaad gewoon niet leuk kan worden lijkt Dennis te zijn, allemachtig wat is dan een zeverig en zeurderig mannetje zeg![]()
Tot zover mijn visie![]()

quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:52 schreef vencodark het volgende:
[..]
Thats funny.
Maare, ik zie graag:
Dennis raakt weer aan de drank en wordt paranoide, hij vermoord eerst Anita omdat die maar blijft zeuren en bemoeien.
Dan Nina omdat zij gewoon een rotkop heeft. Rikki vermoord hij ook omdat hij het toch ook maar zielig vind dat zij zonder moeder leeft. Vervolgens bezoekt hij Robert en Barbara en vermoord hun beide, hij haat Robert en hij vind het zielig dat Bar. ziek is dus ach, hij verlost haar uit haar lijden.![]()
Laura dood hij natuurlijk ook want ja, waarom niet? Tis toch maar zijn moeder die hij genaaid heeft. Noud is toch maar brutaal dus hij dood hem ook.
Hij schiet uiteindelijk zichzelf door zijn kop omdat hij nuchter is geworden
Dennis.![]()

Goed idee. Ergste figuren moeten iig dood. Bing, Dennis, Anita, Laura, Nina en Barabara. Rest gaat nog enigsinds.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:59 schreef parselmouth het volgende:
[..]![]()
Kun je dit niet opperen bij de scriptschrijvers? Mailtje sturen ofzo...

Slechts 1 keer mij bestequote:Op zaterdag 28 april 2007 21:58 schreef vencodark het volgende:
Ze moeten dood omdat een personage NOOIT voorgoed oprot. Die Anita is al zeker 4 keer teruggekomen.
De meeste goeie personages zijn helaas echt weggebleven: Stan, Daniël, Suzanne, Rik, Kim, Julian, Hedwig en Jessica enzovoortsquote:Ze blijven zelden écht weg. Vandaar de dood, dat geeft nog de meeste redenen om niet terug te komen.![]()
Mits ze natuurlijk per ongeluk een tweelingbroer hadden, ingevroren waren, toch niet echt dood waren of als engel terugkeren.![]()

quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:45 schreef parselmouth het volgende:
Ah... mi koeroe toch!
of hoe de heck je dat spelt

Nee meer dan eens, dat moet haast wel. Bedoel dus al die keren met en zonder Rik etc etc.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Slechts 1 keer mij beste![]()
[..]
De meeste goeie personages zijn helaas echt weggebleven: Stan, Daniël, Suzanne, Rik, Kim, Julian, Hedwig en Jessica enzovoorts![]()

Anita heeft er vanaf seizoen 2 t/m 12 geloof onafgebroken ingezeten, daarna is ze voor 1 dag terug geweest met een kerstuitzending (maar dat noem ik niet terugkeren) en daarna kwam ze zonder Rikquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee meer dan eens, dat moet haast wel. Bedoel dus al die keren met en zonder Rik etc etc.![]()
Nu de eerste keer met Rikky das waar maar die gaat maar weg en terug. Blijf verdorie op 1 plek!![]()
quote:Daarnaast, Daniël en Stan waren altijd wel leuk. Kim, Julian en Jessica ook.![]()

quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
![]()
Het is 'my Gudu' en je spreekt het uit als Mie Goedoe en het betekent 'mijn god!'

Ik schat je in op een echte GTST kenner dus zal niet langer ongeloofwaardig lopen doen, je zal wel gelijk hebben.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Anita heeft er vanaf seizoen 2 t/m 12 geloof onafgebroken ingezeten, daarna is ze voor 1 dag terug geweest met een kerstuitzending (maar dat noem ik niet terugkeren) en daarna kwam ze zonder Rik
(Check maar op de gtst site)
[..]
![]()

Wie zijn dat ook alweer?quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:18 schreef Dizer het volgende:
Ik vind Dennis en Noud laatste tijd juist zo tof.
Als er mensen terug moeten komen dan moeten het zeker de volgende personen zijn:
Gwen Faber
Marcus Sanders
Onno P. Wassenaar (terug van de dood dan)
Stan
Anouk

En steekt het studentenhuis in brandquote:Op zaterdag 28 april 2007 21:43 schreef Dizer het volgende:
[..]
Zo had ik het graag willen zien:
Robert & Barbara beiden de serie uit. Alle twee gaan ze op curacau wonen.
Nina, Noud, Florien & Fos nemen zo een studentenhuis iets. (wat lijkt op dat huis wat Arnie, Anita, Roos en Micky ooit hadden).
Dorothea gaat daar schoonmaken en valt van de trap en gaat dood.
Bing moet huilen... of lachen.. of schreeuwen.. dat weten we niet want dat ziet er allemaal hetzelfde uit bij hem..

Ik heb een idee! Als een familielid van die dode Mo nu eens een aanslag pleegd op heel Meerdijk door een grote bom te gooien! Zijn we van heel het zooitje in 1 keer af. Alleen Ludo, Janine en Rosa overleven dit en vertrekken naar Verweggistan en beginnen daar een restaurantje: Ludo's place.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:34 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
En steekt het studentenhuis in brand

Iemand die ook zoals Anita kon zijn was Suzanne Balk, die is er ook op tijd uitgegaanquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik schat je in op een echte GTST kenner dus zal niet langer ongeloofwaardig lopen doen, je zal wel gelijk hebben.Maar toch moet Anita eruit. Als ze eenmaal terug is, is ze ook écht helemaal terug met alle gevolgen, ergernissen en bemoeienissen ten spijt.
![]()

Gwen fabber was het vrouwtje waar mee Marcus een kind moest krijgen.quote:

Daniel jaquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:38 schreef the_legend_killer het volgende:
Of bij het volgende seizoen staat Daniel opeens weer voor de deur !
Oude gevoelens spelen weer op bij Janine

En dan wordt Ludo boos nadat Daniel wat ergs bij hem flikt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:39 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Daniel jamaar dan niet met Janine.
Laura man![]()

Gwen doet me wel een lampje branden ja, die donkere dame toch? Anouk zegt me werkelijk niks maar heb een periode (jaartje ofzo) amper gekeken. Vind het ook helemaal niet erg dat ik Jeff gemist heb die nog seksueel actief bleek te zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:38 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Gwen fabber was het vrouwtje waar mee Marcus een kind moest krijgen.
En Anouk was een gast rol van drie weken waar Jeff mee neukte![]()

Klopt. De schrijvers moeten dood!quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:51 schreef Frey het volgende:
De cast is het probleem niet, maar de schrijvers.

Nee die donkere heete gladys en was het zusje van Tera die weer het vriendinnetje was van Sylvesterquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gwen doet me wel een lampje branden ja, die donkere dame toch? Anouk zegt me werkelijk niks maar heb een periode (jaartje ofzo) amper gekeken. Vind het ook helemaal niet erg dat ik Jeff gemist heb die nog seksueel actief bleek te zijn.![]()

Noukiepoukie!quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Anouk zegt me werkelijk niks maar heb een periode (jaartje ofzo) amper gekeken. Vind het ook helemaal niet erg dat ik Jeff gemist heb die nog seksueel actief bleek te zijn.![]()

Jaaa, die ken ik maar Gwen was volgens mij ook getint/donker. Peggy-Jane de Schipper ofzo? De actrice.quote:Op zondag 29 april 2007 00:17 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Nee die donkere heete gladys en was het zusje van Tera die weer het vriendinnetje was van Sylvester
Glady's was echt een geil ding eerst op rik springen om vervolgens aan job te laten zoen hoe je een bh bandje moet los maken![]()

nee, 'mi gudu' betekent meer iets van 'mijn lieverd' of 'mijn schat'quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
![]()
Het is 'my Gudu' en je spreekt het uit als Mie Goedoe en het betekent 'mijn god!'

Peggy-Jane inderdaad. Want een damequote:Op zondag 29 april 2007 11:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jaaa, die ken ik maar Gwen was volgens mij ook getint/donker. Peggy-Jane de Schipper ofzo? De actrice.

Van mij mogen Dennis, Anita, Barbara en Florien echt optiefen. Eerst was die Florien wel grappig, maar nu is het echt zo'n fake-heilige. Vind ik Sjors beter, die pretendeert tenminste niet geen heilige te zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goed idee. Ergste figuren moeten iig dood. Bing, Dennis, Anita, Laura, Nina en Barabara. Rest gaat nog enigsinds.
Nu nog de volgorde bedenken.![]()

Ey florien is tof man !quote:Op zondag 29 april 2007 14:29 schreef jaoka het volgende:
[..]
Van mij mogen Dennis, Anita, Barbara en Florien echt optiefen. Eerst was die Florien wel grappig, maar nu is het echt zo'n fake-heilige. Vind ik Sjors beter, die pretendeert tenminste niet geen heilige te zijn.

Zolang ze die Milan verhaallijn doorzet, heel misschien. Ik vind er erg irritant in de Noud-verhaallijn.quote:

Jij hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 29 april 2007 11:44 schreef Torio het volgende:
[..]
nee, 'mi gudu' betekent meer iets van 'mijn lieverd' of 'mijn schat'
'mi gado' betekent wel 'mijn god'

ze moet noud bedriegen.quote:Op zondag 29 april 2007 14:40 schreef jaoka het volgende:
[..]
Zolang ze die Milan verhaallijn doorzet, heel misschien. Ik vind er erg irritant in de Noud-verhaallijn.

Dat vind ik eigenlijk een pluspunt van de nieuwe Milan. De vorige was een beetje te.quote:Op maandag 30 april 2007 10:38 schreef Dizer het volgende:
Ik vind die nieuwe Milan echt stom. Hij is soft. Dat was die andere Milan niet.

Florien is best oke vind ik dan, Sjors beter?? Die is hypocriet, normaal doet ze niks aan geloof, pas als het slecht gaat, pakt ze de bijbel en gaat ze bidden en verwacht ze dat bing dat ook even vrolijk meedoet..quote:Op zondag 29 april 2007 14:29 schreef jaoka het volgende:
[..]
Van mij mogen Dennis, Anita, Barbara en Florien echt optiefen. Eerst was die Florien wel grappig, maar nu is het echt zo'n fake-heilige. Vind ik Sjors beter, die pretendeert tenminste niet geen heilige te zijn.

Die vorige Milan kon niet acteren en was altijd chagerijnig. Deze is ineens lief en aardig en engelachtig. Die ander leek meer de duivel. Valt me altijd op bij gtst, als ze een acteur vervangen wordt het personage ook altijd aangepast. Kijk maar naar die lelijkerd, hoe heet ie...Morris!quote:Op maandag 30 april 2007 10:38 schreef Dizer het volgende:
Ik vind die nieuwe Milan echt stom. Hij is soft. Dat was die andere Milan niet.

Dat bedoelde ik ook. Stom. Heel anders en dat vind ik stom.quote:Op maandag 30 april 2007 17:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die vorige Milan kon niet acteren en was altijd chagerijnig. Deze is ineens lief en aardig en engelachtig. Die ander leek meer de duivel. Valt me altijd op bij gtst, als ze een acteur vervangen wordt het personage ook altijd aangepast. Kijk maar naar die lelijkerd, hoe heet ie...Morris!
Morris 1 was gaytype maar zei geen homo te zijn.
Morris 2 was geen gaytype en was ineens 'bad' gegaan (cocaine, chaggie enzo).
Morris 3 was weer wel beetje gaytype en is ineens weer bi.![]()
Is nu dus ook met Milan zo. Klopt geen hout van.![]()

Toch kon ik hem beter hebben dan de andere twee.quote:Op maandag 30 april 2007 18:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Die laatste Morris was echt slecht in het acteren.
Joris Putman

Indd. vond het al een lamzak in zijn eerste scene maar daarna bleef het een lamzak.quote:Op maandag 30 april 2007 18:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Die laatste Morris was echt slecht in het acteren.
Joris Putman

Inderdaad dat was echt een zeik mannetjequote:Op maandag 30 april 2007 15:42 schreef Frey het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk een pluspunt van de nieuwe Milan. De vorige was een beetje te.

True, was ook niet mijn favoriet, vond alleen wel dat hij mooie ogen had eigenlijk.quote:Op maandag 30 april 2007 19:43 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Inderdaad dat was echt een zeik mannetje![]()

quote:Op maandag 30 april 2007 20:19 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Anna Persijn had een vooruitziende blik.![]()

quote:Op maandag 30 april 2007 20:19 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Anna Persijn had een vooruitziende blik.![]()

http://www.nu.nl/news/1060623/1200/ONM_HFTGR_DN_GTST.htmlquote:ONM HFTGR DN GTST
Uitgegeven: 30 april 2007 07:16
Laatst gewijzigd: 30 april 2007 13:49
De ziekenhuissoap ONM (voorheen Onderweg Naar Morgen) onderging twee jaar geleden een zware operatie: de verhalen moesten maatschappelijk relevanter. Een restyle die wonderwel is geslaagd.
De tv-dagsoep die soap heet, kent al sinds de geboorte van het genre drie basisingrediënten: liefde, haat en intrige. Een paar jaar geleden stonden de makers van ONM voor de lastige taak daaraan het beduidend minder sexy klinkende 'maatschappelijke relevantie' toe te voegen. De publieke omroep wilde dat eigentijdse, multiculturele problemen van jongeren een plek kregen, en dan ook nog op een geloofwaardige wijze.
Geen geringe operatie. ONM stond immers bekend als een ietwat suffe ziekenhuissoap. Bovendien betekent soap kijken voor veel mensen een dagelijks half uurtje ontsnappen aan de realiteit: zitten soapfans dan wel te wachten op een serie met multiculti kwesties?
Illegaal
Wonderwel zijn de makers zo'n twee jaar na de restyle in hun opzet geslaagd. Goed, er zijn nog steeds de boeketromannetjesverwikkelingen tussen doktoren op de ziekenhuisvloer. Maar verder staat een groep jongeren centraal die kampt met kwesties waarmee de jeugd van nu zich, volgens de serieuze media, ook in het echt bezighoudt.
Zo is er Imani, illegaal in Nederland en bedreigd met uitzetting. Een thema dat niet alleen politiek speelt, maar juist ook bij scholieren: zij krijgen er op scholen mee te maken. De verhaallijn geeft een beeld hoe zo'n uitzetting ingrijpt in iemands sociale omgeving. Uiteraard is dat beeld niet altijd even realistisch; het blijft natuurlijk wel soap.
Hoofddoekje
Een ander personage, Shirina, maakt het in dat opzicht erg bont. Zij laat zich eerst grotere borsten aanmeten, om zich vervolgens tot de islam te bekeren - met hoofddoekje en al. Stappen die logica ontberen, maar wel discussie uitlokken in het drukbezochte forum over ONM. En dat is toch een aardig effect als je maatschappelijke relevantie in een soap wilt gieten.
Maar het slimme aan de verhaallijnen in ONM is vooral dat de problemen van de jongeren zelden definitief worden opgelost. Als er iets herkenbaar en realistisch is, dan is dat het. Esmée weet zich bijvoorbeeld te ontworstelen aan loverboy Junior. Maar wanneer haar vriendin oprechte gevoelens voor hem ontwikkelt, krijgt ze het probleem via een omweg weer op haar bord.
Hobbels
Al met al is ONM een stuk eigentijdser en hipper dan concurrent Goede Tijden Slechte Tijden, waarin vooral de ouderen worden gevolgd. Het wil natuurlijk ook wel helpen dat ONM tegenwoordig de society-babes heeft waar GTST jarenlang patent op had. De nieuwe Katja Schuurman heet Yolanthe van Kasbergen. Zelfde krullen, sexappeal en bitch-gehalte, maar een andere soap.
De hobbels die Yolanthe en de anderen in ONM tegenkomen, worden niet altijd even realistisch genomen, maar leveren bij tijd en wijle wel spraakmakend drama op. En hé, jongeren die worstelen op weg naar volwassenheid: was dat idee niet ooit de sleutel tot het succes van GTST?
ONM: BNN, maandag tot en met vrijdag, Ned 3, 19.00 uur
(c) NU.nl/Paul de Lange

Jaquote:

Wel met donker haar nu ineens...quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |