quote:Zender Tien gaat op in RTL
Door MARK LANGESLAG
CANNES - De zender Tien van John de Mol gaat op in RTL Nederland. De deal tussen beide partijen is rond, bevestigen verscheidene goed ingevoerde omroepbronnen. Het contract tussen Talpa en RTL kan op ieder moment worden getekend. SBS, dat ook in de race was voor tv-zender Tien, is definitief afgevallen.
Deze zomer al verhuizen De Mols succesvolle tv-programma’s als Gooische Vrouwen en Deal or No Deal, alsmede het eredivisievoetbal naar RTL. Ook brengt de mediatycoon marktleider Radio 538 in bij RTL. In ruil daarvoor verwerft hij een belang in RTL Nederland. Het zou gaan om 25 tot 30 procent.
.....
Het eredivisievoetbal, dat voor een jaar meeverhuist naar RTL, krijgt een plek op RTL4. De Mol had een contract voor drie jaar met de eredivisieclubs, waarvan hij er twee heeft gebruikt.
......
Voor Wilfred Genee zijn de druiven heel zuur. De presentator van De Wedstrijden op Tien mag van de RTL-directie niet met het voetbal mee verhuizen naar RTL 4. Zij hebben Genee nog niet vergeven dat hij in 2005 naar Talpa overstapte, terwijl hij kort daarvoor een contract met RTL had getekend.
Ze dwingen de voetbalsupporters om gewoon naar die kut homo te kijkenquote:
Gepresenteerd door Henny Huisman en Ron Brandsteder..quote:
niet bij de NOS denk ik die hebben genoeg mensen, sport1 kan hij zo aan het werk al hoop ik op RTLquote:Op woensdag 18 april 2007 15:45 schreef BigFire het volgende:
Genee komt wel weer aan de slag bij de NOS of Sport1 ofzo.
rtl4dan gaat die zender er wel heel anders uit zien
quote:Op woensdag 18 april 2007 16:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Zie het al helemaal voor me :
‘De spits van Feyenoord rent op de goal af, hij schiet….’
‘Hoi, SMS nu naar 0909, antwoord A : de bal gaat erin, of antwoord B : de bal gaat naast, u kunt nu SMSen, SMSen dus, uh-huh, SMS dan !’
quote:Op woensdag 18 april 2007 16:25 schreef PBateman1978 het volgende:
‘Hoi, SMS nu naar 0909, antwoord A : de bal gaat erin, of antwoord B : de bal gaat naast, u kunt nu SMSen, SMSen dus, uh-huh, SMS dan !’
Dat is antwoord B. Dat is een makkiequote:Op woensdag 18 april 2007 16:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Galasek natuurlijkquote:Op woensdag 18 april 2007 16:41 schreef Messenga het volgende:
En de winnaar van Singin with the footballer is..
Ach, dezelfde grap kwam ook voorbij toen het voetbal destijds naar het even commerciële Talpa/Tien ging.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Inderdaad, dat nummer van Ramses Shaffy.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Galasek natuurlijk![]()
dat was echt geniaal drie jaar geleden![]()
Deze ja!quote:Op woensdag 18 april 2007 16:42 schreef M0NTANA het volgende:
Inderdaad, dat nummer van Ramses Shaffy.
precies. alleen bij sbsquote:Op woensdag 18 april 2007 17:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waarom denkt iedereen meteen dat er belspelletjes tussendoor komen? Dat is bij Talpa toch ook niet gebeurd?
iddquote:Op woensdag 18 april 2007 15:38 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ze dwingen de voetbalsupporters om gewoon naar die kut homo te kijken![]()
quote:Ajax en AZ gaan aan de haal met tv-inkomsten
Uitgegeven: 12 september 2007 11:13
Laatst gewijzigd: 12 september 2007 11:27
AMSTERDAM - Ajaz en AZ zijn van plan de tv-rechten op hun wedstrijden niet langer via de Eredivisie CV (ECV) te verkopen. Dat blijkt uit documenten waarover Voetbal International beschikt.
ANP
De twee clubs uit Noord-Holland denken dat de inkomsten uit tv-gelden vele malen hoger zullen uitvallen als zij de rechten daarop zelf verkopen. Momenteel worden de rechten van alle wedstrijden gezamenlijk via de ECV geveild en wordt de totale opbrengst door achttien gedeeld.
Drijvende motor achter het plan lijkt AZ-voorzitter Dirk Scheringa te zijn. De eigenaar van DSB-bank is van mening dat een club met grote ambities de rechten zelf dient te verkopen.
Onderhandeling
Ajax staat niet onwelwillend tegenover het plan van Scheringa, maar lijkt het meer te gebruiken als onderhandelingstactiek. De Amsterdammers willen een groter deel uit de totale opbrengst van de tv-rechten dan dat zij nu krijgen.
Landskampioen PSV heeft laten weten niet achter het voornemen van Ajax en AZ te staan. De Eindhovenaren zijn van mening dat de eredivisie niet uit vier maar uit achttien clubs bestaat. PSV is echter, met de hoge inkomsten uit de Champions League, veel minder afhankelijk van de tv-rechten als de concurrenten uit Noord-Holland.
Het bereik van digitale TV is gewoon goed hoor, de mensen moeten er alleen een reden voor hebben om over te stappen. Daar kan voetbal best een rol in spelen, zolang je de kostprijs voor de decoders maar kleiner maakt.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het gaat sowieso een heel karwei worden omdat niemand gaat betalen wat de Mol 3 jaar geleden betaalde.
Ook vraag me af aan wie ze het individueel willen verkopen - de samenvattingen zullen nog altijd als geheel verkochten moeten worden en achter welke 'decoder' zou je je liverechten willen hebben? Er is nog steeds geen grote bereikbaarheid in digitale tv, laat staan tv via internet zoals digitenne.
Dat valt niet te rijmen met lage abonnementskosten. Of denk jij dat Samsung & Co die dingen voor nop maken? Bovendien is het technisch niet zo dat je een decoder koopt om voetbal te kijken, maar om overall betere beeldkwaliteit te hebben met meer opties.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:08 schreef MaxPower het volgende:
Decoder moet natuurlijk gewoon gratis. Alsof de klant blij mag zijn dat hij digitale tv 'mag' kopen!![]()
Goed idee, dan kunnen ze lekker poen gaan scheppen met elkaarquote:Op woensdag 12 september 2007 11:46 schreef venomsnake het volgende:
AZ en Ajax maar uit de eredivisie flikkeren dan lijkt me. Gaan ze het hele jaar maar fijn tegen elkaar spelen.![]()
Allemaal prima, maar ik hoef geen betere beeldkwaliteit en meer opties. Dus blijf ik gewoon analoog kijken totdat die decoders gratis zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:15 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat valt niet te rijmen met lage abonnementskosten. Of denk jij dat Samsung & Co die dingen voor nop maken? Bovendien is het technisch niet zo dat je een decoder koopt om voetbal te kijken, maar om overall betere beeldkwaliteit te hebben met meer opties.
Dat zal dan ook zeker gaan veranderen. Denk niet dat het heel goedkoop wordt om alles te kunnen zien, en om alleen te gaan betalen voor wedstrijden van mijn club... Pfoe, dan zou ik liever af en toe een wedstrijd kijken via internet ipv een decoder van 50e te kopen.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:26 schreef VoreG het volgende:
Voor Digitenne betaal ik niet 6,95 per maand en daar komt nog het voetbalkanaal (2 kanalen) bij voor 6 euro waarop ik alle Eredivisie wedstrijden kan zien.
Dus erg duur is het niet.
Het is heel simpel. Analoog is zoiets niet haalbaar, en apparatuur is niet gratis. Je betaalt hoe dan ook die decoderkosten. Of dat nu direct is, of via verhoogde abonnementskosten / langere contracten. Dus je zit behoorlijk moeilijk te doen om lucht met zo'n instelling.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:35 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar ik hoef geen betere beeldkwaliteit en meer opties. Dus blijf ik gewoon analoog kijken totdat die decoders gratis zijn.
Ik zie nog wel een aardige concurrentiestrijd ontstaan. Als het net zo gaat als in de wereld van mobiele telefonie verwacht ik dat het wel goed komt.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:46 schreef Chivu het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Analoog is zoiets niet haalbaar, en apparatuur is niet gratis. Je betaalt hoe dan ook die decoderkosten. Of dat nu direct is, of via verhoogde abonnementskosten / langere contracten. Dus je zit behoorlijk moeilijk te doen om lucht met zo'n instelling.
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:49 schreef mcyodogg het volgende:
Het gezamelijke belang van de eredivisie clubs is om als gehele competitie sterker rijker te worden en daardoor interessanter om meer geld op te halen uit TV-gelden. Dat werkt alleen als iedereen meedoet. Als dit daadwerkelijk een financiele ramp zou gaan betekenen voor de kleine clubs, dan is dat een hele klap voor de eredivisie en dus ook voor Ajax en AZ.
Het is in belang van alle clubs dat er een goed financieel compromis gevonden wordt.
Toen ze nog evenveel fans als Telstar en Haarlem haddenquote:Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef MaxPower het volgende:
wel vreemd dat ik AZ hier niet over hoorde toen ze nog in de eerste divisie speelden
Daarbij hoort AZ qua supporters en mensen die in de club geďnteresseerd zijn thuis bij clubs als Heerenveen, Twente, Utrecht, Roda etc. Ik vraag me dus af of AZ hier wel zo veel voordeel bij zou hebben.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef MaxPower het volgende:
wel vreemd dat ik AZ hier niet over hoorde toen ze nog in de eerste divisie speelden
Dirk overschat inderdaad de aantrekkelijkheid van zijn cluppie. Er keken de afgelopen seizoenen ondanks het aantrekkelijke spel meer mensen naar de UEFA Cup wedstrijden van Heerenveen dan van AZ (afgezien van de kwart/halve finales die Heerenveen niet speelde uiteraard)quote:Op woensdag 12 september 2007 16:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Daarbij hoort AZ qua supporters en mensen die in de club geďnteresseerd zijn thuis bij clubs als Heerenveen, Twente, Utrecht, Roda etc. Ik vraag me dus af of AZ hier wel zo veel voordeel bij zou hebben.
Ja lekker relevant.......quote:Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef MaxPower het volgende:
Idd, en kijk eens waar ze nu staan, en Telstar en Haarlem hebben ook lekker progressie geboekt al die jaren...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Toen ze nog evenveel fans als Telstar en Haarlem hadden.
Dat vind ik wel een treffende vergelijking. az => berg strontquote:Op woensdag 12 september 2007 16:57 schreef fuckbuddy het volgende:
Toch leuk om te zien dat zodra de naam AZ genoemd wordt er een aantal figuren er op duiken zoals vliegen op een berg stront!
Ja ik vond het ook zo onwijs leuk!quote:Op woensdag 12 september 2007 17:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een treffende vergelijking. az => berg stront
Az denkt na een paar aardige seizoenen meteen dat ze bij de top horen.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:57 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Ja lekker relevant.......
[..]
Idd, en kijk eens waar ze nu staan, en Telstar en Haarlem hebben ook lekker progressie geboekt al die jaren...![]()
Toch leuk om te zien dat zodra de naam AZ genoemd wordt er een aantal figuren er op duiken zoals vliegen op een berg stront!
Als Dirk Parkinson had gehad, en z'n prikker net ten zuiden, zuid-westen of oosten van Alkmaar had geprikt, had het Haarlem, Telstar of Volendam geweest waar het zo goed mee had gegaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:57 schreef fuckbuddy het volgende:
Idd, en kijk eens waar ze nu staan, en Telstar en Haarlem hebben ook lekker progressie geboekt al die jaren...![]()
Is het ook. Alleen kan ik het ook wel begrijpen als je ziet wat men in Zeist in hemelsnaam met die rechten uitspookt. Ze gaan voor het hoogste bod, in plaats van voor de manier hoe de rechten het snelst het meeste waard zullen zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:14 schreef rubbereend het volgende:
wat een belachelijk idee van AZ en Ajaxzo haal je het niveau van de Eredivisie alleen maar omlaag........
dat is niet de schuld van zeist, dat is de schuld van Eredicisie CV dan.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:20 schreef Chivu het volgende:
[..]
Is het ook. Alleen kan ik het ook wel begrijpen als je ziet wat men in Zeist in hemelsnaam met die rechten uitspookt. Ze gaan voor het hoogste bod, in plaats van voor de manier hoe de rechten het snelst het meeste waard zullen zijn.
Een opmerking die terecht werd gedaan: Wie wil na het fiasco van Versatel ooit nog 30,5 miljoen per seizoen neertellen voor deze rechten (terwijl dit al een schandalig laag bedrag is).
Een pot nat, makkelijk om het Zeist te noemenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is niet de schuld van zeist, dat is de schuld van Eredicisie CV dan.
is van Praag eigenlijk nog steeds voorzitter van de ECV?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:27 schreef Chivu het volgende:
[..]
Een pot nat, makkelijk om het Zeist te noemen
En dat terwijl ze al meer geld krijgen. Er is al jarenlang een verdeelsleutel waarin de topclubs en clubs die hoog eindigen meer miljoenen krijgen dat de degradant.quote:
en die verdeelsleutel wordt al zowat elk nieuw contract verbeterd voor de topclubs..... alleen denk AZ daar nu ook bij te gaan horen?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef DRD het volgende:
[..]
En dat terwijl ze al meer geld krijgen. Er is al jarenlang een verdeelsleutel waarin de topclubs en clubs die hoog eindigen meer miljoenen krijgen dat de degradant.
Solidariteit is het sleutelwoord. Met z'n tweeen speel je helemaal geen boeiende competitie.........
De bobo's van de betreffende clubs gaan bovendien aan één belangrijk aspect voorbij: Als bijvoorbeeld Groningen en Willem 2 veel lagere tv-gelden zouden ontvangen, dan hadden Suarez en Dembele nooit bij Ajax en AZ gespeeld.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef DRD het volgende:
[..]
En dat terwijl ze al meer geld krijgen. Er is al jarenlang een verdeelsleutel waarin de topclubs en clubs die hoog eindigen meer miljoenen krijgen dat de degradant.
Solidariteit is het sleutelwoord. Met z'n tweeen speel je helemaal geen boeiende competitie.........
Het is sowieso nog maar de vraag voor hoeveel de tv rechten verkocht worden, omdat niemand zoveel gaat betalen als John de Mol deed. En extra verdeelsleutel voor AZ .. van wie moet dat af? Het lijkt me dat niemand iets wil inleveren.quote:AZ en Ajax willen tv-rechten zelf houden
Ajax en AZ zijn van plan de tv-rechten op hun wedstrijden niet langer via de Eredivisie CV (ECV) te verkopen. Dat blijkt uit documenten waarover Voetbal International beschikt. De twee clubs uit Noord-Holland denken dat de inkomsten uit tv-gelden vele malen hoger zullen uitvallen als zij de rechten daarop zelf verkopen. Nu worden de tv-rechten voor de eredivisiewedstrijden in een totaal- pakket aangeboden en verkocht door de Eredivisie CV, waarin alle achttien eredi- visieclubs zijn verenigd.
De tv-contracten leveren jaarlijks in totaal ruim 81 miljoen euro op. Na de verplichte afdracht aan de eerste divisie, de KNVB en de ECV en na aftrek van alle overige kosten blijft er ruim 61 miljoen euro voor de clubs over om te verdelen. De traditionele top-drie (Ajax, Feyenoord en PSV) neemt een speciale positie in en ontvangt het hoogste bedrag. Uit documenten van de ECV, waarop VI beslag wist te leggen, blijkt PSV al twee jaar de grootverdiener met 6,4 miljoen euro uit de tv-pot.
Excelsior moest zich het afgelopen seizoen tevreden stellen met het laagste bedrag, 1,6 miljoen. Het ambitieuze AZ is het niet eens met deze verdeelsleutel en wil een hogere vergoeding. Ook Ajax wil meer geld zien voor het uitzenden van de wedstrijden. De wedstrijden van Ajax halen hogere kijkcijfers dan die van de andere topclubs en daarom wil Ajax volgend seizoen meer geld ontvangen dan Feyenoord en PSV.
Drijvende motor achter het plan lijkt AZ-voorzitter Dirk Scheringa te zijn. “Nu wordt er te weinig geld uit de televisierechten gehaald. Wij halen dan ook onze live- en buitenlandrechten uit de ECV. Die zijn óns eigendom en wij zijn ervan overtuigd dat we in eigen beheer vijf keer zoveel kunnen verdienen. In onze plannen gaat het geld rechtstreeks naar de clubs“, zegt Dirk Scheringa in VI.
In het plan van AZ betalen de kijker alleen de beelden die ze bestellen. “Als er dus een half miljoen mensen naar een duel van Ajax kijken, is dat een half miljoen keer een vaste prijs per wedstrijd. Met een digitale clubcard zou je de eigen seizoenkaarthouders kunnen bedienen“, aldus Scheringa.
Scheringa stelt dat eredivisieclubs als NEC en NAC Breda minimaal twee keer zoveel geld uit hun uitzendrechten kunnen halen. “Daarom willen wij het liefst dat deze clubs met ons plan meedoen. Maar wij gaan niet wachten op de rest. Dan maar zonder ECV. Dit is een vrij land. Niemand kan ons uit de competitie zetten.”
Erik van Leeuwen, woordvoerder van AZ, bevestigt bij Planet.nl desgevraagd, dat er ‘bepaalde zaken op tv-gebied bij AZ’ spelen. “Dat is ook logisch. Het tv-contract loopt af en de mediawereld is sinds 2005 aanzienlijk veranderd. De ontwikkelingen gaan razendsnel. Bij kabelmaatschappij UPC kun je al voor nog geen twee euro een film bestellen. Die kant wil AZ ook op, met een pay-per-view systeem bij thuisduels. Concreet is er nog niets, maar er speelt van alles.”
Volgens VI heeft AZ in Ajax een belangrijke bondgenoot gevonden. “De digitale tv biedt veel mogelijkheden“, geeft Ajax-directeur Maarten Fontein toe in Voetbal International. “Ajax is natuurlijk interessante content. Maar ik besef wel dat je altijd een club nodig hebt om tegen te voetballen. We spelen niet alleen thuiswedstrijden. Onze intentie is om het met elkaar te doen.”
Van Leeuwen benadrukt dat AZ niet wil tornen aan de collectieve verkoop van de uitzendrechten op de samenvattingen van alle eredivisiewedstrijden. “Ook daaruit willen we echter wel meer geld ontvangen. We willen promoveren naar groep 1 waarin nu nog alleen PSV, Ajax en Feyenoord zitten. Dat scheelt aan startgelden uit de tv-pot ruim 1,9 miljoen euro: 3,7 tegen 1,8 miljoen euro, zo blijkt uit een staatje in VI. Het lijkt me duidelijk dat AZ ook pleit voor een nieuwe verdeelsteutel bij deze inkomsten.”
De plannen leggen een bom onder de eredivisie. Als zij daadwerkelijk uit de ECV stappen, dan moet de Eedivisie een pakket zonder twee topclubs aan de man zien te brengen. In november komt de ECV met de nieuwe tender waarop geďnteresseerde partijen een bod kunnen doen. Het huidige driejarige contract loopt medio 2008 af. In december moet de veiling van alle tv-rechten zijn afgerond.
De directie van de Eredivisie CV heeft met enige verbazing kennis genomen van de ferme uitspraken van AZ-voorzitter Dirk Scheringa. “Onnodig in deze fase. We zitten midden in het ontwikkelingsproces en liggen keurig op schema. Ik reken op een akkoord, dat opnieuw de collectieve verkoop van alle tv-rechten mogelijk maakt”, zei ECV-directeur Alex Tielbeke woensdagavond.
Tielbeke bevestigde dat AZ en Ajax over deze kwestie een aangetekende brief aan de ECV hebben gestuurd. “Daarin behouden beide clubs zich het recht voor om de eigen uitzendrechten van hun thuiswedstrijden niet in te brengen bij de collectieve verkoop. Voor AZ en Ajax is de nieuwe verdeelsleutel van alle opbrengsten uit de tv-pot van cruciaal belang. Beide clubs hebben nu een juridische stelling ingenomen. Ik vertrouw er echter op dat onze breed samengestelde werkgroep tot een goed voorstel komt waarin alle clubs zich kunnen vinden. Ook AZ en Ajax.” (Bron: VI/Planet.nl)
Dat is maar zeer de vraag. Weliswaar wordt dat nu geroepen, maar dat kan uiteindelijk best anders zijn. Zo ging het in het verleden namelijk bijna altijd, lees het boek'We hoeven er niet aan te verdienen' van Ed van Westerloo maar eens.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is sowieso nog maar de vraag voor hoeveel de tv rechten verkocht worden, omdat niemand zoveel gaat betalen als John de Mol deed.
Klopt maar misschien zou het een idee zijn om te kijken waar een club is geeindigd in de eredivisie, en kan je dus dat als rekenfactor gebruiken.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Even een wat uitgebreider stukje.
[..]
En extra verdeelsleutel voor AZ .. van wie moet dat af? Het lijkt me dat niemand iets wil inleveren.
Dat gebeurd al, alleen over de laatste 5 jaar. Groningen had nu bijvoorbeeld een hogere som omdat RKC gedegradeerd was.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:31 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Klopt maar misschien zou het een idee zijn om te kijken waar een club is geeindigd in de eredivisie, en kan je dus dat als rekenfactor gebruiken.
1) PSV
2) AJAX
3) AZ
etc
etc
tis een gedachte.....
inderdaad, een groot deel gaat op basis van de resultaten, vandaar dat PSV bovenaan staat.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat gebeurd al, alleen over de laatste 5 jaar. Groningen had nu bijvoorbeeld een hogere som omdat RKC gedegradeerd was.
kijk daar gaan we al, van dat geld worden oa de scheidsrechters betaald, de competitie georganiseerd etc. etc. een ander deel gaat naar de eerste divisie. Als er dus delen uit de totale som gaan omdat clubs ze zelf willen verkopen dan mogen Ajax en AZ dus een rekening krijgen voor een evenredig deel in de kostenquote:Op donderdag 13 september 2007 13:43 schreef fuckbuddy het volgende:
Het gaat voornamelijk om de live rechten binnenland, en het punt is nu dat er 81miljoen binnenkomt en nadat er her en der aan gevreten wordt door derden is er al 20.000.000 af.
Ik kan me voorstellen dat je als club die er flink aan (kan) verdienen dat je het optimale rendement hieruit gaat halen.
punt vvan die decoder is dat het alleen interessant is voor een aanbieder omdat als geheel aan te bieden. UPC gaat er echt geen geld in steken als ze alleen maar AZ wedstrijden kunnen aanbieden.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:43 schreef fuckbuddy het volgende:
Punt is dat de technologie al klaar is, www.az.tv en klaar... euri in de pot en kijken maar.
En tv kijken via een decoder is ook ganz einfach, en dat weten ze bij de ECV natuurlijk ook.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen, tis zeker een interessant gebeuren!
Ik betwijfel of dat bij AZ wel het geval is. Zo groot is hun achterban immers helemaal niet. Het enige wat voor AZ een voordeel zou opleveren zou het geld nog meer dan al gebeurd op basis van de ranglijst te verdelen.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:43 schreef fuckbuddy het volgende:
Het gaat voornamelijk om de live rechten binnenland, en het punt is nu dat er 81miljoen binnenkomt en nadat er her en der aan gevreten wordt door derden is er al 20.000.000 af.
Ik kan me voorstellen dat je als club die er flink aan (kan) verdienen dat je het optimale rendement hieruit gaat halen.
in de Uefacup heb je als uitspelende club ook geen inspraak op aan wie de uitzendrechten worden verkocht.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:07 schreef Positive_Thinking het volgende:
Heeft de uitspelende ploeg geen inspraak qua TV rechten en gelden? Als hun niet willen dat het uitgezonden wordt lijkt me dat AZ of Ajax dat dan moet accepteren. Eens kijken hoe goed ze het kunnen verkopen?
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in de Uefacup heb je als uitspelende club ook geen inspraak op aan wie de uitzendrechten worden verkocht.
25-9-06quote:Het UEFA Cup duel tussen het Turkse Kayserispor en AZ zal mogelijk niet live op de Nederlandse televisie te volgen zijn. De NOS en de Turkse club kunnen het namelijk niet eens worden over de vergoeding, naar verluid vragen de Turken de hoofdprijs voor de uitzendrechten van dit duel.
Aangezien de thuiswestrijd van AZ de meeste kijkers trok van alle uitgezonden UEFA Cup duels, doet de Nederlandse televisiezender er alles aan om alsnog tot overeenstemming te komen. Voor AZ staat er een moeilijk duel te wachten in Turkije, aangezien er thuis met minimaal verschil gewonnen werd.
Daar heeft AZ geen invloed op gehad. Als uitspelende club heb je geen rechten.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:31 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
[..]
25-9-06
Dit was er toen aan de hand.. is uiteindelijk wel goed gekomen, maar het geeft al aan wat de mogelijkheden zijn bij buitenlandse wedstrijden.
Klopt ik wilde een voorbeeld geven bij onderstaande quotequote:Op donderdag 13 september 2007 14:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Daar heeft AZ geen invloed op gehad. Als uitspelende club heb je geen rechten.
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in de Uefacup heb je als uitspelende club ook geen inspraak op aan wie de uitzendrechten worden verkocht.
De rechten liggen bij de thuisspelende club..quote:Op donderdag 13 september 2007 14:07 schreef Positive_Thinking het volgende:
Heeft de uitspelende ploeg geen inspraak qua TV rechten en gelden? Als hun niet willen dat het uitgezonden wordt lijkt me dat AZ of Ajax dat dan moet accepteren. Eens kijken hoe goed ze het kunnen verkopen?
De ruimte ligt bij de solidariteitsuitkering aan de eerste divisie en bij de KNVB. De eerste partij omdat deze gewoon de zwakste schakel is in het geheel. En de tweede partij omdat deze een percentage krijgt van de opbrengsten. De opbrengsten voor de rechten zijn de laatste tijd harder gestegen dan kosten voor het organiseren van de competitie, waardoor de beloning voor de KVNB discutabel is geworden.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Even een wat uitgebreider stukje.
[..]
Het is sowieso nog maar de vraag voor hoeveel de tv rechten verkocht worden, omdat niemand zoveel gaat betalen als John de Mol deed. En extra verdeelsleutel voor AZ .. van wie moet dat af? Het lijkt me dat niemand iets wil inleveren.
Wordt echt een interessante onderhandeling vanuit alle partijen.
Dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:53 schreef Fiskus het volgende:
Enige differentiatie lijkt me wel gerechtvaardigd. Hoe is het te verantwoorden dat Excelsior evenveel opstrijkt als Ajax?
Zie de VI van deze week.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:56 schreef Fiskus het volgende:
[..]
ok, dat wist ik niet. Heb je concrete cijfers, ben wel benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |