abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53120666
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:49 schreef mcyodogg het volgende:
Het gezamelijke belang van de eredivisie clubs is om als gehele competitie sterker rijker te worden en daardoor interessanter om meer geld op te halen uit TV-gelden. Dat werkt alleen als iedereen meedoet. Als dit daadwerkelijk een financiele ramp zou gaan betekenen voor de kleine clubs, dan is dat een hele klap voor de eredivisie en dus ook voor Ajax en AZ.

Het is in belang van alle clubs dat er een goed financieel compromis gevonden wordt.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_53121689
Ajax en AZ slaan echt door .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53121893
wel vreemd dat ik AZ hier niet over hoorde toen ze nog in de eerste divisie speelden
pi_53121971
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef MaxPower het volgende:
wel vreemd dat ik AZ hier niet over hoorde toen ze nog in de eerste divisie speelden
Toen ze nog evenveel fans als Telstar en Haarlem hadden .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53123543
Tja, 80 miljoen is dan ook niet zoveel... maar clubs als Excelsior worden gewoon de dupe.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:49:55 #56
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53124738
quote:
Daarbij hoort AZ qua supporters en mensen die in de club geïnteresseerd zijn thuis bij clubs als Heerenveen, Twente, Utrecht, Roda etc. Ik vraag me dus af of AZ hier wel zo veel voordeel bij zou hebben.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_53124832
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Daarbij hoort AZ qua supporters en mensen die in de club geïnteresseerd zijn thuis bij clubs als Heerenveen, Twente, Utrecht, Roda etc. Ik vraag me dus af of AZ hier wel zo veel voordeel bij zou hebben.
Dirk overschat inderdaad de aantrekkelijkheid van zijn cluppie. Er keken de afgelopen seizoenen ondanks het aantrekkelijke spel meer mensen naar de UEFA Cup wedstrijden van Heerenveen dan van AZ (afgezien van de kwart/halve finales die Heerenveen niet speelde uiteraard)
pi_53124880
quote:
Ja lekker relevant.......
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

Toen ze nog evenveel fans als Telstar en Haarlem hadden .
Idd, en kijk eens waar ze nu staan, en Telstar en Haarlem hebben ook lekker progressie geboekt al die jaren...

Toch leuk om te zien dat zodra de naam AZ genoemd wordt er een aantal figuren er op duiken zoals vliegen op een berg stront!
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_53124985
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:57 schreef fuckbuddy het volgende:

Toch leuk om te zien dat zodra de naam AZ genoemd wordt er een aantal figuren er op duiken zoals vliegen op een berg stront!
Dat vind ik wel een treffende vergelijking. az => berg stront
pi_53125195
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een treffende vergelijking. az => berg stront
Ja ik vond het ook zo onwijs leuk!

zucht...
pi_53125242
quote:

[..]

Ja lekker relevant.......
[..]

Idd, en kijk eens waar ze nu staan, en Telstar en Haarlem hebben ook lekker progressie geboekt al die jaren...

Az denkt na een paar aardige seizoenen meteen dat ze bij de top horen.

Bij Az blazen ze zo hoog van de toren, maar ik wil ze wel weer 'ns horen als ze weer een grijze middenmoter zijn over een aantal jaar.

Az bestaat bij de gratie van een 'suikeroom.' Dit was de laatste succesperiode, zo'n 25 jaar geleden, ook zo met die 2 gasten van die electronicazaak. Zodra de suikeroom opstapt, het speeltje beu is, of hem iets overkomt, of de ploeg wordt leeggekocht dan vervalt Az weer in de rol van grijze middenmoter.

Zo ging het 25 jaar geleden, en ik vermoed dat het nu ook weer zo zal gaan, ook omdat Az geen vaste basis heeft waarop ze kunnen terugvallen. Geen vaste supportersschare (voornamelijk Gloryhunters), en zodra Az terugvalt in de rol waar het hoort zullen ook veel sponsors afhaken omdat het dan weer gewoon een schlemielig regioclubje is geworden zonder uitstraling.

Maw, ik bedoel te zeggen dat ze met dit egoistische plan van Sch¤ringa zichzelf in de voet zullen schieten omdat het niet gegarandeerd is dat Az de huidige status kan volhouden, en dus zo aantrekkelijk blijft wat betreft uitzendrechten, wie weet staan ze over 10 jaar gewoon weer op dezelfde hoogte als Excelsior.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_53125313
quote:
Als Dirk Parkinson had gehad, en z'n prikker net ten zuiden, zuid-westen of oosten van Alkmaar had geprikt, had het Haarlem, Telstar of Volendam geweest waar het zo goed mee had gegaan.

Overigens denk ik wel dat de beste man alles in het werk aan het stellen is om te voorkomen dat AZ afhankelijk van hem blijift, door de plannen m.b.t. uitbreiding van het stadion en dit soort dingen. Alleen moet hij zich, net als de leiding van Ajax, realiseren dat AZ (ook met Scheringa) geen bestaansrecht zou hebben zonder alle andere eredivisieclubs.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 september 2007 @ 17:14:36 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53125369
wat een belachelijk idee van AZ en Ajax zo haal je het niveau van de Eredivisie alleen maar omlaag........
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 12 september 2007 @ 17:19:20 #64
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53125488
Van een club die Nederlands succesvolste is *zucht* kan ik het helaas wel begrijpen. Maar in Alkmaar laten ze nu duidelijk merken gigantisch omhoog gevallen te zijn!

Maar way to go, maak je eigen competitie maar kapot!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_53125505
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:14 schreef rubbereend het volgende:
wat een belachelijk idee van AZ en Ajax zo haal je het niveau van de Eredivisie alleen maar omlaag........
Is het ook. Alleen kan ik het ook wel begrijpen als je ziet wat men in Zeist in hemelsnaam met die rechten uitspookt. Ze gaan voor het hoogste bod, in plaats van voor de manier hoe de rechten het snelst het meeste waard zullen zijn.

Een opmerking die terecht werd gedaan: Wie wil na het fiasco van Versatel ooit nog 30,5 miljoen per seizoen neertellen voor deze rechten (terwijl dit al een schandalig laag bedrag is).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 september 2007 @ 17:24:24 #66
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53125626
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:20 schreef Chivu het volgende:

[..]

Is het ook. Alleen kan ik het ook wel begrijpen als je ziet wat men in Zeist in hemelsnaam met die rechten uitspookt. Ze gaan voor het hoogste bod, in plaats van voor de manier hoe de rechten het snelst het meeste waard zullen zijn.

Een opmerking die terecht werd gedaan: Wie wil na het fiasco van Versatel ooit nog 30,5 miljoen per seizoen neertellen voor deze rechten (terwijl dit al een schandalig laag bedrag is).
dat is niet de schuld van zeist, dat is de schuld van Eredicisie CV dan.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_53125729
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat is niet de schuld van zeist, dat is de schuld van Eredicisie CV dan.
Een pot nat, makkelijk om het Zeist te noemen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 september 2007 @ 17:35:03 #68
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53125937
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:27 schreef Chivu het volgende:

[..]

Een pot nat, makkelijk om het Zeist te noemen
is van Praag eigenlijk nog steeds voorzitter van de ECV?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_53125980
Geen idee, maar laat 'm maar doen waar hij beter in was: voorzittertje van Ajax spelen
pi_53126572
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:40 schreef cultheld het volgende:
Ajax en AZ slaan echt door .
En dat terwijl ze al meer geld krijgen. Er is al jarenlang een verdeelsleutel waarin de topclubs en clubs die hoog eindigen meer miljoenen krijgen dat de degradant.

Solidariteit is het sleutelwoord. Met z'n tweeen speel je helemaal geen boeiende competitie.........
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 september 2007 @ 18:40:06 #71
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53127343
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef DRD het volgende:

[..]

En dat terwijl ze al meer geld krijgen. Er is al jarenlang een verdeelsleutel waarin de topclubs en clubs die hoog eindigen meer miljoenen krijgen dat de degradant.

Solidariteit is het sleutelwoord. Met z'n tweeen speel je helemaal geen boeiende competitie.........
en die verdeelsleutel wordt al zowat elk nieuw contract verbeterd voor de topclubs..... alleen denk AZ daar nu ook bij te gaan horen?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 12 september 2007 @ 20:01:05 #72
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_53129659
Volgens mij vergeet AZ dat kijkcijfers en prestaties niet evenredig zijn. Ik weet zeker dat bijv. Feyenoord veel meer kijkers trekt dan AZ, ondanks dat AZ veel beter gepresteerd heeft. Van Ajax kan ik het wel begrijpen, AZ is gewoon gek.
2000 light years from home
pi_53129845
Het blijft natuurlijk enorm lastig om de waarde van een club uit te drukken in geld. Wat is de waarde van AZ ten opzichte van andere clubs?
Wat is dan relevant en leidend? Resultaten, kijkcijfers etc etc. Wat Merkie zegt klopt gewoon, Feijenoord is als 'merk' (:r) interessanter dan AZ.
Maar de topclubs moeten ook niet vergeten dat hun status niks voorstelt zonder de kleinere clubs. Nu steggelen AZ en Ajax misschien over een paar ton, terwijl de winst op langer termijn veel minder is.
Een sterke competitie is commercieel gezien het meeste interessant in mijn ogen. Die krijg je niet als iedereen z'n eigen rechten gaat verkopen.

Zowiezo denk ik dat AZ zijn hand overspeelt. Az heeft niet de uitstraling en achterban om zulk hoog spel te spelen.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_53130187
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef DRD het volgende:

[..]

De bobo's van de betreffende clubs gaan bovendien aan één belangrijk aspect voorbij: Als bijvoorbeeld Groningen en Willem 2 veel lagere tv-gelden zouden ontvangen, dan hadden Suarez en Dembele nooit bij Ajax en AZ gespeeld.
pi_53130505
Precies, solidariteit verhoogt de amusumentswaarde van de competitie en levert (ook) geld op. En als PSV dan zn zuur verdiende CL-geld voor versterkingen binnen de grenzen uitgeeft (meer keus, door sterkere ploegen) ipv in zuid-amerika, profiteren we met zn alle dubbel op.
"..and in my brain it's going wrong.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')