quote:Op woensdag 12 september 2007 13:49 schreef mcyodogg het volgende:
Het gezamelijke belang van de eredivisie clubs is om als gehele competitie sterker rijker te worden en daardoor interessanter om meer geld op te halen uit TV-gelden. Dat werkt alleen als iedereen meedoet. Als dit daadwerkelijk een financiele ramp zou gaan betekenen voor de kleine clubs, dan is dat een hele klap voor de eredivisie en dus ook voor Ajax en AZ.
Het is in belang van alle clubs dat er een goed financieel compromis gevonden wordt.
Toen ze nog evenveel fans als Telstar en Haarlem haddenquote:Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef MaxPower het volgende:
wel vreemd dat ik AZ hier niet over hoorde toen ze nog in de eerste divisie speelden
Daarbij hoort AZ qua supporters en mensen die in de club geïnteresseerd zijn thuis bij clubs als Heerenveen, Twente, Utrecht, Roda etc. Ik vraag me dus af of AZ hier wel zo veel voordeel bij zou hebben.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef MaxPower het volgende:
wel vreemd dat ik AZ hier niet over hoorde toen ze nog in de eerste divisie speelden
Dirk overschat inderdaad de aantrekkelijkheid van zijn cluppie. Er keken de afgelopen seizoenen ondanks het aantrekkelijke spel meer mensen naar de UEFA Cup wedstrijden van Heerenveen dan van AZ (afgezien van de kwart/halve finales die Heerenveen niet speelde uiteraard)quote:Op woensdag 12 september 2007 16:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Daarbij hoort AZ qua supporters en mensen die in de club geïnteresseerd zijn thuis bij clubs als Heerenveen, Twente, Utrecht, Roda etc. Ik vraag me dus af of AZ hier wel zo veel voordeel bij zou hebben.
Ja lekker relevant.......quote:Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef MaxPower het volgende:
Idd, en kijk eens waar ze nu staan, en Telstar en Haarlem hebben ook lekker progressie geboekt al die jaren...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Toen ze nog evenveel fans als Telstar en Haarlem hadden.
Dat vind ik wel een treffende vergelijking. az => berg strontquote:Op woensdag 12 september 2007 16:57 schreef fuckbuddy het volgende:
Toch leuk om te zien dat zodra de naam AZ genoemd wordt er een aantal figuren er op duiken zoals vliegen op een berg stront!
Ja ik vond het ook zo onwijs leuk!quote:Op woensdag 12 september 2007 17:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een treffende vergelijking. az => berg stront
Az denkt na een paar aardige seizoenen meteen dat ze bij de top horen.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:57 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Ja lekker relevant.......
[..]
Idd, en kijk eens waar ze nu staan, en Telstar en Haarlem hebben ook lekker progressie geboekt al die jaren...![]()
Toch leuk om te zien dat zodra de naam AZ genoemd wordt er een aantal figuren er op duiken zoals vliegen op een berg stront!
Als Dirk Parkinson had gehad, en z'n prikker net ten zuiden, zuid-westen of oosten van Alkmaar had geprikt, had het Haarlem, Telstar of Volendam geweest waar het zo goed mee had gegaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:57 schreef fuckbuddy het volgende:
Idd, en kijk eens waar ze nu staan, en Telstar en Haarlem hebben ook lekker progressie geboekt al die jaren...![]()
Is het ook. Alleen kan ik het ook wel begrijpen als je ziet wat men in Zeist in hemelsnaam met die rechten uitspookt. Ze gaan voor het hoogste bod, in plaats van voor de manier hoe de rechten het snelst het meeste waard zullen zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:14 schreef rubbereend het volgende:
wat een belachelijk idee van AZ en Ajaxzo haal je het niveau van de Eredivisie alleen maar omlaag........
dat is niet de schuld van zeist, dat is de schuld van Eredicisie CV dan.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:20 schreef Chivu het volgende:
[..]
Is het ook. Alleen kan ik het ook wel begrijpen als je ziet wat men in Zeist in hemelsnaam met die rechten uitspookt. Ze gaan voor het hoogste bod, in plaats van voor de manier hoe de rechten het snelst het meeste waard zullen zijn.
Een opmerking die terecht werd gedaan: Wie wil na het fiasco van Versatel ooit nog 30,5 miljoen per seizoen neertellen voor deze rechten (terwijl dit al een schandalig laag bedrag is).
Een pot nat, makkelijk om het Zeist te noemenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is niet de schuld van zeist, dat is de schuld van Eredicisie CV dan.
is van Praag eigenlijk nog steeds voorzitter van de ECV?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:27 schreef Chivu het volgende:
[..]
Een pot nat, makkelijk om het Zeist te noemen
En dat terwijl ze al meer geld krijgen. Er is al jarenlang een verdeelsleutel waarin de topclubs en clubs die hoog eindigen meer miljoenen krijgen dat de degradant.quote:
en die verdeelsleutel wordt al zowat elk nieuw contract verbeterd voor de topclubs..... alleen denk AZ daar nu ook bij te gaan horen?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef DRD het volgende:
[..]
En dat terwijl ze al meer geld krijgen. Er is al jarenlang een verdeelsleutel waarin de topclubs en clubs die hoog eindigen meer miljoenen krijgen dat de degradant.
Solidariteit is het sleutelwoord. Met z'n tweeen speel je helemaal geen boeiende competitie.........
De bobo's van de betreffende clubs gaan bovendien aan één belangrijk aspect voorbij: Als bijvoorbeeld Groningen en Willem 2 veel lagere tv-gelden zouden ontvangen, dan hadden Suarez en Dembele nooit bij Ajax en AZ gespeeld.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef DRD het volgende:
[..]
En dat terwijl ze al meer geld krijgen. Er is al jarenlang een verdeelsleutel waarin de topclubs en clubs die hoog eindigen meer miljoenen krijgen dat de degradant.
Solidariteit is het sleutelwoord. Met z'n tweeen speel je helemaal geen boeiende competitie.........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |