quote:Zender Tien gaat op in RTL
Door MARK LANGESLAG
CANNES - De zender Tien van John de Mol gaat op in RTL Nederland. De deal tussen beide partijen is rond, bevestigen verscheidene goed ingevoerde omroepbronnen. Het contract tussen Talpa en RTL kan op ieder moment worden getekend. SBS, dat ook in de race was voor tv-zender Tien, is definitief afgevallen.
Deze zomer al verhuizen De Mols succesvolle tv-programma’s als Gooische Vrouwen en Deal or No Deal, alsmede het eredivisievoetbal naar RTL. Ook brengt de mediatycoon marktleider Radio 538 in bij RTL. In ruil daarvoor verwerft hij een belang in RTL Nederland. Het zou gaan om 25 tot 30 procent.
.....
Het eredivisievoetbal, dat voor een jaar meeverhuist naar RTL, krijgt een plek op RTL4. De Mol had een contract voor drie jaar met de eredivisieclubs, waarvan hij er twee heeft gebruikt.
......
Voor Wilfred Genee zijn de druiven heel zuur. De presentator van De Wedstrijden op Tien mag van de RTL-directie niet met het voetbal mee verhuizen naar RTL 4. Zij hebben Genee nog niet vergeven dat hij in 2005 naar Talpa overstapte, terwijl hij kort daarvoor een contract met RTL had getekend.
Ze dwingen de voetbalsupporters om gewoon naar die kut homo te kijkenquote:
Gepresenteerd door Henny Huisman en Ron Brandsteder..quote:
niet bij de NOS denk ik die hebben genoeg mensen, sport1 kan hij zo aan het werk al hoop ik op RTLquote:Op woensdag 18 april 2007 15:45 schreef BigFire het volgende:
Genee komt wel weer aan de slag bij de NOS of Sport1 ofzo.
rtl4dan gaat die zender er wel heel anders uit zien
quote:Op woensdag 18 april 2007 16:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Zie het al helemaal voor me :
‘De spits van Feyenoord rent op de goal af, hij schiet….’
‘Hoi, SMS nu naar 0909, antwoord A : de bal gaat erin, of antwoord B : de bal gaat naast, u kunt nu SMSen, SMSen dus, uh-huh, SMS dan !’
quote:Op woensdag 18 april 2007 16:25 schreef PBateman1978 het volgende:
‘Hoi, SMS nu naar 0909, antwoord A : de bal gaat erin, of antwoord B : de bal gaat naast, u kunt nu SMSen, SMSen dus, uh-huh, SMS dan !’
Dat is antwoord B. Dat is een makkiequote:Op woensdag 18 april 2007 16:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Galasek natuurlijkquote:Op woensdag 18 april 2007 16:41 schreef Messenga het volgende:
En de winnaar van Singin with the footballer is..
Ach, dezelfde grap kwam ook voorbij toen het voetbal destijds naar het even commerciële Talpa/Tien ging.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Inderdaad, dat nummer van Ramses Shaffy.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Galasek natuurlijk![]()
dat was echt geniaal drie jaar geleden![]()
Deze ja!quote:Op woensdag 18 april 2007 16:42 schreef M0NTANA het volgende:
Inderdaad, dat nummer van Ramses Shaffy.
precies. alleen bij sbsquote:Op woensdag 18 april 2007 17:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waarom denkt iedereen meteen dat er belspelletjes tussendoor komen? Dat is bij Talpa toch ook niet gebeurd?
iddquote:Op woensdag 18 april 2007 15:38 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ze dwingen de voetbalsupporters om gewoon naar die kut homo te kijken![]()
quote:Ajax en AZ gaan aan de haal met tv-inkomsten
Uitgegeven: 12 september 2007 11:13
Laatst gewijzigd: 12 september 2007 11:27
AMSTERDAM - Ajaz en AZ zijn van plan de tv-rechten op hun wedstrijden niet langer via de Eredivisie CV (ECV) te verkopen. Dat blijkt uit documenten waarover Voetbal International beschikt.
ANP
De twee clubs uit Noord-Holland denken dat de inkomsten uit tv-gelden vele malen hoger zullen uitvallen als zij de rechten daarop zelf verkopen. Momenteel worden de rechten van alle wedstrijden gezamenlijk via de ECV geveild en wordt de totale opbrengst door achttien gedeeld.
Drijvende motor achter het plan lijkt AZ-voorzitter Dirk Scheringa te zijn. De eigenaar van DSB-bank is van mening dat een club met grote ambities de rechten zelf dient te verkopen.
Onderhandeling
Ajax staat niet onwelwillend tegenover het plan van Scheringa, maar lijkt het meer te gebruiken als onderhandelingstactiek. De Amsterdammers willen een groter deel uit de totale opbrengst van de tv-rechten dan dat zij nu krijgen.
Landskampioen PSV heeft laten weten niet achter het voornemen van Ajax en AZ te staan. De Eindhovenaren zijn van mening dat de eredivisie niet uit vier maar uit achttien clubs bestaat. PSV is echter, met de hoge inkomsten uit de Champions League, veel minder afhankelijk van de tv-rechten als de concurrenten uit Noord-Holland.
Het bereik van digitale TV is gewoon goed hoor, de mensen moeten er alleen een reden voor hebben om over te stappen. Daar kan voetbal best een rol in spelen, zolang je de kostprijs voor de decoders maar kleiner maakt.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het gaat sowieso een heel karwei worden omdat niemand gaat betalen wat de Mol 3 jaar geleden betaalde.
Ook vraag me af aan wie ze het individueel willen verkopen - de samenvattingen zullen nog altijd als geheel verkochten moeten worden en achter welke 'decoder' zou je je liverechten willen hebben? Er is nog steeds geen grote bereikbaarheid in digitale tv, laat staan tv via internet zoals digitenne.
Dat valt niet te rijmen met lage abonnementskosten. Of denk jij dat Samsung & Co die dingen voor nop maken? Bovendien is het technisch niet zo dat je een decoder koopt om voetbal te kijken, maar om overall betere beeldkwaliteit te hebben met meer opties.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:08 schreef MaxPower het volgende:
Decoder moet natuurlijk gewoon gratis. Alsof de klant blij mag zijn dat hij digitale tv 'mag' kopen!![]()
Goed idee, dan kunnen ze lekker poen gaan scheppen met elkaarquote:Op woensdag 12 september 2007 11:46 schreef venomsnake het volgende:
AZ en Ajax maar uit de eredivisie flikkeren dan lijkt me. Gaan ze het hele jaar maar fijn tegen elkaar spelen.![]()
Allemaal prima, maar ik hoef geen betere beeldkwaliteit en meer opties. Dus blijf ik gewoon analoog kijken totdat die decoders gratis zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:15 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat valt niet te rijmen met lage abonnementskosten. Of denk jij dat Samsung & Co die dingen voor nop maken? Bovendien is het technisch niet zo dat je een decoder koopt om voetbal te kijken, maar om overall betere beeldkwaliteit te hebben met meer opties.
Dat zal dan ook zeker gaan veranderen. Denk niet dat het heel goedkoop wordt om alles te kunnen zien, en om alleen te gaan betalen voor wedstrijden van mijn club... Pfoe, dan zou ik liever af en toe een wedstrijd kijken via internet ipv een decoder van 50e te kopen.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:26 schreef VoreG het volgende:
Voor Digitenne betaal ik niet 6,95 per maand en daar komt nog het voetbalkanaal (2 kanalen) bij voor 6 euro waarop ik alle Eredivisie wedstrijden kan zien.
Dus erg duur is het niet.
Het is heel simpel. Analoog is zoiets niet haalbaar, en apparatuur is niet gratis. Je betaalt hoe dan ook die decoderkosten. Of dat nu direct is, of via verhoogde abonnementskosten / langere contracten. Dus je zit behoorlijk moeilijk te doen om lucht met zo'n instelling.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:35 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar ik hoef geen betere beeldkwaliteit en meer opties. Dus blijf ik gewoon analoog kijken totdat die decoders gratis zijn.
Ik zie nog wel een aardige concurrentiestrijd ontstaan. Als het net zo gaat als in de wereld van mobiele telefonie verwacht ik dat het wel goed komt.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:46 schreef Chivu het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Analoog is zoiets niet haalbaar, en apparatuur is niet gratis. Je betaalt hoe dan ook die decoderkosten. Of dat nu direct is, of via verhoogde abonnementskosten / langere contracten. Dus je zit behoorlijk moeilijk te doen om lucht met zo'n instelling.
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:49 schreef mcyodogg het volgende:
Het gezamelijke belang van de eredivisie clubs is om als gehele competitie sterker rijker te worden en daardoor interessanter om meer geld op te halen uit TV-gelden. Dat werkt alleen als iedereen meedoet. Als dit daadwerkelijk een financiele ramp zou gaan betekenen voor de kleine clubs, dan is dat een hele klap voor de eredivisie en dus ook voor Ajax en AZ.
Het is in belang van alle clubs dat er een goed financieel compromis gevonden wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |