Schaamteloos... Probeer het dan tenminste nog een beetje te verkappen met een loze opmerkingquote:Op woensdag 18 april 2007 09:59 schreef MaxMark het volgende:
tvp
Beperkte newgrf ondersteuning is volgens mij toch echt wel een verbetering t.o.v. de originele transport tycoon... Die had namelijk bijna geen mogelijkheid tot aanpassen van graphics.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:01 schreef STING het volgende:
Mooie OP en top spel
1 klein muggenzifterijtje; Ik zou onder het kopje "Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? het woordje 'verbeteringen' vervangen door 'verschillen', omdat er niet alleen maar verbeteringen vermeldt staan (bijv. *beperkte newgrf ondersteuning)
Wat een tof spelquote:Op woensdag 18 april 2007 10:01 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Schaamteloos... Probeer het dan tenminste nog een beetje te verkappen met een loze opmerking
Ik vind het altijd kansloos als mensen van die 'grappige' zinnen gaan plaatsen waar al dan niet het woordje "tvp" in zit. Plaats dan gewoon "tvp", zelfde resultaat. Dus bij dezequote:Op woensdag 18 april 2007 10:01 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Schaamteloos... Probeer het dan tenminste nog een beetje te verkappen met een loze opmerking
Ja maar, ja maar.. zoals het er nu staat beschrijft het de verbeteringen in OpenTTD in relatie tot TTDPatch, niet de originele Transport Tycoonquote:Op woensdag 18 april 2007 10:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Beperkte newgrf ondersteuning is volgens mij toch echt wel een verbetering t.o.v. de originele transport tycoon... Die had namelijk bijna geen mogelijkheid tot aanpassen van graphics.
Nietus:quote:Op woensdag 18 april 2007 10:04 schreef STING het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar.. zoals het er nu staat beschrijft het de verbeteringen in OpenTTD in relatie tot TTDPatch, niet de originele Transport Tycoon
quote:Op woensdag 18 april 2007 09:56 schreef Merovingian het volgende:
Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:
Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
*beperkte newgrf ondersteuning
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar mijn dedicated server op rc2 crashte nog wel eens, dus ik hoop dat die bug nu verholpen is. Hier kun je zien wat er veranderd is.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Is de nieuwste releasecandidate wat?
Er zat inderdaad een segmentation fault bug in RC2 die nu verholpen is..... Op een of andere manier paste RC3 wel mijn moeilijkheidsgraad aan toen ik openttd.cfg kopieerde (diff_custom en diff_level settings in openttd.cfg) dus dat moest ik even aanpassenquote:Op woensdag 18 april 2007 11:26 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar mijn dedicated server op rc2 crashte nog wel eens, dus ik hoop dat die bug nu verholpen is. Hier kun je zien wat er veranderd is.
Wat zijn mensen tegenwoordig toch inspiratieloos..... en de bookmarksfunctie snapt men ook al niet.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:30 schreef En_ieka het volgende:
TVP
Bookmarkfunctiequote:Op woensdag 18 april 2007 15:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat zijn mensen tegenwoordig toch inspiratieloos..... en de bookmarksfunctie snapt men ook al niet.![]()
dbg: [NET][UDP] Queried from 81.171.98.111quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:36 schreef Merovingian het volgende:
En OpenTTD v0.5.1 is uit
Barts Server is alweer geupdate
TerugVindMachinistquote:Op donderdag 26 april 2007 21:37 schreef armmoetzaaier het volgende:
tvm
Mwa, bij mij is het meestal als ik geen leuke spellen meer heb... Maar nu ben ik met Titan Quest - Immortal Throne bezig, en ik heb net een Wii (Zeldaquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:58 schreef MaxMark het volgende:
Ik moet het altijd een paar maandjes laten liggen, dan krijg ik vanzelf weer zin
Hier hetzelfde, alleen als ik op de openttd fora naar de nieuwe rivieren- en zee-hoogte patch kijk krijg ik toch weer best wel zin.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:58 schreef MaxMark het volgende:
Ik moet het altijd een paar maandjes laten liggen, dan krijg ik vanzelf weer zin
2x45 gradenbochten zijn ook niet realistisch hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:49 schreef Credence het volgende:
TVP
Ik speel ook maar een beetje met vlagen. Ben nu samen met m'n neef bezig om op een tropical map een gigantisch netwerk te maken, met de focus 100% op efficiëntie (itt realisme). We hebben dus 3*3 mainlines (levert gigantische kruisingen op), veel load balancing, geen 2*45 gradenbochten etc.
Maar we hebben er dus voor gekozen vanwege de efficiëntie, niet het realismequote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:41 schreef Merovingian het volgende:
[..]
2x45 gradenbochten zijn ook niet realistisch hoor
Maar upload die savegame eens... Of plaats een paar screens
foto's werken niet :Squote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:13 schreef Credence het volgende:
[..]
Hier wel.quote:
het ligt bij mij het duurft even voordat ik het plaatje hebquote:
xs.to is in ieder geval vreselijk traag.....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:12 schreef DarkShine het volgende:
Hier wel.
Dat zeker inderdaad, hoewel hij vanmiddag een stuk sneller was. Wat is wél een goede host voor zoiets? Vind 't bij xs.to wel handig dat je geen registratie hebt enzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:58 schreef maartena het volgende:
[..]
xs.to is in ieder geval vreselijk traag.....
Als je ze naar me mailt, dan wil ik ze voor deze ene keer wel op mijn site hosten... bart at vlingen.nlquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:20 schreef Credence het volgende:
[..]
Dat zeker inderdaad, hoewel hij vanmiddag een stuk sneller was. Wat is wél een goede host voor zoiets? Vind 't bij xs.to wel handig dat je geen registratie hebt enzo.
Tja, ik heb 200GB ruimte en onbeperkt verkeer. Ik betaal alleen de stroomkosten (en als er iets stuk gaat van mijn server uiteraard). Nadeel is dat ik slechts 1Mbit upload hebquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:29 schreef maartena het volgende:
Tja, ik heb al jaren een eigen domain (tegenwoordig met 20 gb ruimte en 200 Gb verkeer, en ik betaal nog steeds onder de $9 per maand) dus ik kijk niet zo naar die plaatjes hosting sites.... ik pleur het met FTP op mijn domain en voila
Ik ga denk ik van het weekend weer eens een singleplayer doen, ik speel eigenlijk alleen nog maar multiplayer op 1 van mijn 3 servers. En dan bouw ik eens een superstation, ik heb een aantal vrij efficiënte designs
Openttd draait prima onder vistaquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:45 schreef depax het volgende:
ik vond dit wel leuk heeft iemand dit werkend gekregen onder vista?
laat maar tis me gelukt
dplay.dll erbij gezet en register item aanpassing gedaan.
Neem aan van wel, maar ze blijven ook wel gewoon in het Games & Consoles lijstje staan zoals nu, als het goed isquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:09 schreef Merovingian het volgende:
Ik draai nog geen vista, er zijn toch nog geen DX10 games uit
En gaat dit topic nou ook naar het PC subsubsubsubsubsubforum (ofzo)?
Daar heb ik nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:30 schreef vanOekelen het volgende:
Er zijn ook (onofficieele) psp en xbox versies van OpenTTD dus lijkt me dat het niet in het pc subforum hoort.
En dat is dan illegaal en mag niet over gepraat worden. Dus Hopla. In het PC subsubforum.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:30 schreef vanOekelen het volgende:
Er zijn ook (onofficieele) psp en xbox versies van OpenTTD dus lijkt me dat het niet in het pc subforum hoort.
Er is niets illegaals aan OpenTTD, Het is volledig Open Source. Zolang je maar een oude, stoffige orginele versie van de DOS versie hebt voor een paar grafische bestanden, kan OpenTTD onder andere gespeeld worden op de PC (Windows, Linux, BSD), de Mac, (MacOS), de Amiga/PowerPC (MorphOS), en o.a. dus ook op de XBOX en de PSP.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:22 schreef ijsmeis het volgende:
En dat is dan illegaal en mag niet over gepraat worden. Dus Hopla. In het PC subsubforum.
Hopla. In het PC subsubforumquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen het woord "onofficieel" met "illegaal" to asocieren natuurlijk..... Zeg dan gewoon dat je niet precies weet wat OpenTTD is
auchquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is niets illegaals aan OpenTTD, Het is volledig Open Source. Zolang je maar een oude, stoffige orginele versie van de DOS versie hebt voor een paar grafische bestanden, kan OpenTTD onder andere gespeeld worden op de PC (Windows, Linux, BSD), de Mac, (MacOS), de Amiga/PowerPC (MorphOS), en o.a. dus ook op de XBOX en de PSP.
Het "onofficiele" eraan is dat de laatste twee versies niet door het OpenTTD team zelf zijn ontworpen, maar dat de Open Source code door anderen geadapteerd is om op deze systemen te draaien. Illegaal is het zeker niet.
Je hoeft niet meteen het woord "onofficieel" met "illegaal" to asocieren natuurlijk..... Zeg dan gewoon dat je niet precies weet wat OpenTTD is
Iets met klepel en klokquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En dat is dan illegaal en mag niet over gepraat worden.
Staat je station wel dicht genoeg bij de raffinaderij?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:07 schreef woutifier het volgende:
Hmm, ik heb een trein van een stel oliepompen naar een raffinaderij maar die betaalt helemaal niks
voor die olie?
Heb je de trein de opdracht "unload" gegeven op dat station? Anders moet je dat even uit zetten, dat kan wel eens helpen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:44 schreef woutifier het volgende:
hij staat er behoorlijk dicht op, er zit 1 vakje tussen. Hij ontlaad ook wel maar
ik krijg geen geld en de raffinaderij produceert zelf ook geen goods.
Die Nederlandse vertaling ook..... "Tripoli Hoogte"quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:16 schreef Gewoonik het volgende:
Ben sinds jaren ook weer eens begonnen. Echt een heerlijk spel is het ook.
Kan het niet laten om even een plaatje te posten van één station.
[afbeelding]
Zo zijn er nog wel meer te noemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Die Nederlandse vertaling ook..... "Tripoli Hoogte"
Tja, ik doe al sinds Windows 95 eigenlijk niets meer in het Nederlands op mijn PC, dus ik vind het wel prima dat OpenTTD ook gewoon in het Engels is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef Gewoonik het volgende:
Zo zijn er nog wel meer te noemen.
Mwech, ook goed. Thanks voor de uitleg. Maar ik zie hier wel alleen maar PC-gamers, toch? Dus dan past ie nog steeds mooi in het PC subsubforumquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is niets illegaals aan OpenTTD, Het is volledig Open Source. Zolang je maar een oude, stoffige orginele versie van de DOS versie hebt voor een paar grafische bestanden, kan OpenTTD onder andere gespeeld worden op de PC (Windows, Linux, BSD), de Mac, (MacOS), de Amiga/PowerPC (MorphOS), en o.a. dus ook op de XBOX en de PSP.
Het "onofficiele" eraan is dat de laatste twee versies niet door het OpenTTD team zelf zijn ontworpen, maar dat de Open Source code door anderen geadapteerd is om op deze systemen te draaien. Illegaal is het zeker niet.
Dus hoplaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:21 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mwech, ook goed. Thanks voor de uitleg. Maar ik zie hier wel alleen maar PC-gamers, toch? Dus dan past ie nog steeds mooi in het PC subsubforum.
We waren ontopic, totdat er zo'n blauwe langskwamquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:29 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat Hopla is al gebeurd. Ga eens ontopic, hup hup hopla.
Ik ook maar mijn zusje wou het ook spelen. en aangezien ik geen zin had om alles uit te gaan leggen....quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, ik doe al sinds Windows 95 eigenlijk niets meer in het Nederlands op mijn PC, dus ik vind het wel prima dat OpenTTD ook gewoon in het Engels is.
Hehe, ik zie op de PSP-pagina in het derde plaatje Maartens' server staanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:42 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zie deze pagina's voor de psp versie en de xbox versie van OpenTTD. Overigens is de xbox versie niet op die pagina te downloaden, deze kan namelijk alleen gecompileerd worden door de officieele xbox sdk, die alleen door microsoft vrijgegeven zou kunnen worden.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:45 schreef MaxMark het volgende:
Hehe, ik zie op de PSP-pagina in het derde plaatje Maartens' server staan
Een netwerk is makkelijker uit te breiden. Soms hoef je alleen een extra station te bouwen, en een klein stukje spoor en je trein kan gaan rijdenquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:51 schreef woutifier het volgende:
Hmm, Ik zie bij jullie allemaal ingewikkelde railsystemen. Ik leg gewoon een station aan bij vertrek punt en bij aankomst punt en trek daar een rail tussen?
Ik zie ook verder geen punten waarop zo'n enorm netwerk voordelen zou bieden. Maar
waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd (ben ook nog maar net begonnen).
Als je gewoon van A naar B een lijntje trekt, dan werkt dat eigenlijk alleen maar als er maar 1 trein rijdt. Zodra het drukker wordt (meer te vervoeren) moet je de lijn gaan uitbreiden. Vooral als je je richt op passagiers is het dan handig om van de ene stad naar de andere stad te kunnen, via een netwerk van rails dusquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:51 schreef woutifier het volgende:
Hmm, Ik zie bij jullie allemaal ingewikkelde railsystemen. Ik leg gewoon een station aan bij vertrek punt en bij aankomst punt en trek daar een rail tussen?
Ik zie ook verder geen punten waarop zo'n enorm netwerk voordelen zou bieden. Maar
Neem als voorbeeld het spoor tussen Amsterdam en Utrecht. Op drukke momenten kun je daar 8 treinen tegelijk vinden, 2 stoptreinen en 2 intercities naar het zuiden, en 2 stoptreinen en 2 intercities naar het noorden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:51 schreef woutifier het volgende:
Laat ik het zo zeggen: of jij ziet iets over het hoofd, of alle grote spoorwegmaatschappijen ter wereld zien iets over het hoofd. Je mag 1x radenquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:51 schreef woutifier het volgende:
quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: of jij ziet iets over het hoofd, of alle grote spoorwegmaatschappijen ter wereld zien iets over het hoofd. Je mag 1x raden![]()
Ja kom op, als je lange lijnen hebt waar je soms wel 40 treinen op hebt rijden, wil je dan 40 sporen naast elkaar leggen?quote:
Al die scherpe bochten, die vertragen je treinen enorm! Ik zie zelfs een 90 graden bocht... Je kunt veel beter vloeiende bochten maken, dan houden je treinen hun snelheid.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:16 schreef Gewoonik het volgende:
Ben sinds jaren ook weer eens begonnen. Echt een heerlijk spel is het ook.
Kan het niet laten om even een plaatje te posten van één station.
[afbeelding]
Dat kan nietquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:52 schreef Mr-Sander het volgende:
Leuk spel. Maar waarmee laat je het spel 90 graden draaien?
Nee. Een deel van de totale income (die je krijgt zodra het bij z'n eindbestemming is) gaat naar de tanker, dat is het gele bedrag dat je ziet. Dit zorgt ervoor dat die tankers geen negatieve yearly profit hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:28 schreef armmoetzaaier het volgende:
maar dat bedrag wordt dus bij me olie gedaan die dan weer verder vervoert word.
ik wilde weten of ik er dan nog meer winst op maak of niet.
I'm brainwashed by the corrupted Fok! Tycoon undergroundquote:
(tuut-tuut-tuududutuut) Train #1 is getting VERY old and urgently needs replacing....quote:Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef MrDice het volgende:
*kriebel*.... *kriebel*....
ja hoor, jullie raden het al... het kriebelt! Denk dat ik me na jaren van absentie hier ook maar weer eens op ga storten. Wist helemaal niet dat er nog altijd zo druk aan werd ontwikkeld door de open source community. Blijft een juweeltje dit spel.
argghhh dat is gemeen, zit nog op m'n werk jaquote:Op maandag 14 mei 2007 15:52 schreef maartena het volgende:
[..]
(tuut-tuut-tuududutuut) Train #1 is getting VERY old and urgently needs replacing....
Welcome back.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:38 schreef Merovingian het volgende:
En nog gespeeld 's avonds?
Vroeger (in de originele TTD) kon je dan ook geen presignals gebruiken en zulks.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:44 schreef MrDice het volgende:
![]()
"vroeger"... had ik als jochie geen idee dat je met ctrl-click andere seinen kon neerzetten. Het is nu zoveel leuker. Nu kan ik mijn kolen-emperium in rap tempo gaan maximaliseren en steenrijk worden dankzij geweldige tips en voorbeelden in dit topic
. Maar het is wel weer even wennen hoor... jeetje.
dat verklaart een heleboel... dat zijn dan wel masterlijke aanpassingen zeg.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vroeger (in de originele TTD) kon je dan ook geen presignals gebruiken en zulks.
De uitdaging was vroeger dan misschien ook wel groter om een goeddraaiend netwerk te maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:58 schreef MrDice het volgende:
dat verklaart een heleboel... dat zijn dan wel masterlijke aanpassingen zeg.
Het was vroeger moeilijker om een goeddraaiend netwerk te maken. Echter nu kun je nog veel complexere netwerken bouwen. Je kunt het zo moeilijk maken als je wil. En ik ben blij dat ik niet meer zo lang bezig ben met ombouwenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De uitdaging was vroeger dan misschien ook wel groter om een goeddraaiend netwerk te maken.
En je was 10 (spel)jaren bezig om een netwerk van gewone rails om te bouwen naar monorail..
Heerlijk was dat vroeger altijd; je treinen het depot insturen, en al het spoor vernietigen, dan precies hetzelfde weer opbouwen met monorail/maglevquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Het was vroeger moeilijker om een goeddraaiend netwerk te maken. Echter nu kun je nog veel complexere netwerken bouwen. Je kunt het zo moeilijk maken als je wil. En ik ben blij dat ik niet meer zo lang bezig ben met ombouwen
Ik bouw overigens niet eens om naar monorail, ik wacht altijd tot maglev beschikbaar is. Ik ga niet 2x ombouwen
Als ik er alleen al aan denk krijg ik RSIquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Heerlijk was dat vroeger altijd; je treinen het depot insturen, en al het spoor vernietigen, dan precies hetzelfde weer opbouwen met monorail/maglev
En niet te vergeten het één voor één verkopen van je wagons/treinen![]()
Je preekt tegen het koorquote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:13 schreef Merovingian het volgende:
Eerst de oude verkopen en dan gelijk de nieuwe kopen, dan onthoudt ie het. Of je koopt een nieuwe, en als je dan de route aan het invoeren bent klik je niet op de stations waar ie heen moet maar op de oude trein, dan kopieert ie de orders. Of je doet autoreplace, dan vervangt ie alle oude treinen van 1 soort door nieuwe treinen.
Ik zal nog eens iemand helpenquote:
Transport Tycoon was vroeger nooit in het Nederlands.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef Merovingian het volgende:
Tja ik ben niet anders gewend dan Nederlands, als Nederlander
Nee maar ik welquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon was vroeger nooit in het Nederlands.
Je kon vroeger ook nooit op hellingen bouwen, of kanalen bouwen, of snel lijnen vervangen, of, ofquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon was vroeger nooit in het Nederlands.
"Send all trains to depot"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:39 schreef armmoetzaaier het volgende:
heb het heel vroeger ook gespeelt en kwam op het punt dat ik me spoor om moest zetten naar mononail. en toen was ik het zat. nu ben je zo klaar.
Gewoon 1 voor 1 al je stations afgaan en kijken of er treinen stoppen. Zo nee => trein makenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:00 schreef Piles het volgende:
Als je eerst alles verkoopt, dan weet ik echt de orders niet meer
Je gaat gewoon elk station af en kijkt wat voor treinen er nodig zijnquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:00 schreef Piles het volgende:
Als je eerst alles verkoopt, dan weet ik echt de orders niet meer
Dat zei ik alquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Je gaat gewoon elk station af en kijkt wat voor treinen er nodig zijn
Yep, had de source al gecompiled gisteravond, maar pas vanmorgen mijn servers ook voorzien van de nieuwe versie. Wel een paar belangrijke bugfixesquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:45 schreef Merovingian het volgende:
En 0.5.2 RC1 is uit... Aantal bugfixes, geen echte nieuwe features.
Waarom zou je de source zelf compilen? Heb jij niet een van de standaard OS'en?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 07:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, had de source al gecompiled gisteravond, maar pas vanmorgen mijn servers ook voorzien van de nieuwe versie. Wel een paar belangrijke bugfixes
Debian 4.0, alleen werkt de .deb soms helemaal niet. Bij 0.4.8. niet, bij 0.5.0 weer wel.... Compilen is verder ook supermakkelijk, source ergens uitpakken, ./configure, dan "make" en 1 minuutje wachtenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:24 schreef Merovingian het volgende:
Waarom zou je de source zelf compilen? Heb jij niet een van de standaard OS'en?
Er zitten 8 man op mn server...quote:Op maandag 28 mei 2007 20:00 schreef Merovingian het volgende:
Je zit met 5 spelers al vol, en je hebt 0.5.1 in plaats van 0.5.2 RC1....
Hier zijn een paar vrij mooie scenarios te vinden.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef Piles het volgende:
Zijn er nog ergens leuke landschappen te downloaden?
Ik raak die random-zooi een beetje zat
Superquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:15 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Hier zijn een paar vrij mooie scenarios te vinden.
Welkom op FOK!quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:48 schreef xiotin het volgende:
zo,
na eindeloos lezen, en OTTD spelen heb ik me hier toch maar geregistreerd,
dan kan ik ook reageren....
speel BTW ook onder Xiotin op OTTD, tegenwoordig met [NL] er achter
-------------
hmm, vanaaf dan ook maar van 0.5.2 - RC naar 0.5.2 over...
dat verklaarde wel waarom ik zow weinig servers in kon
quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:22 schreef xiotin het volgende:
bedankt, en dat klopt, heb me ook speciaal voor het TT topic geregistreerdmisschien dat ik ooit nog op de rest van het forum te vinden ben, maar die tijd wil ik eigenlijk op OTTD besteden
Treinen kunnen nog veel meer mensen inquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:58 schreef vanOekelen het volgende:
Klopt, maar het voordeel van trams is dat er meer mensen in kunnen (alhoewel dat natuurlijk sterk afhankelijk is van de gebruikte grf).
Voor zulke verbindingen wil ik ook wel eens gaan, en dan kjiken hoe groot ik die stad kan maken. Vaak wordt ik dan iets te enthousiast ni het bepalen welk huis plaats moet maken voor een wegquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:23 schreef vanOekelen het volgende:
Wie heeft er allemaal al met de nieuwe trams gespeeld?
Ik heb er helaas nog niet al te veel tijd voor gehad maar ik vind het een super mooie toevoeging!
[afbeelding]
Om met trammetjes te kunnen spelen heb je een redelijk nieuwe nightly nodig en een apart bestandje met tram grf-jes, zie daarvoor hier en hier.
Die dorpen moeten niet zeuren! Infra is nu eenmaal belangrijker dan woningen. In het echt ook. Alle snelwegen in Nederland 2x5baans, en alle spoorwegen 2x2 baans!!! Dan is er geen file meer te bekennenquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:23 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Voor zulke verbindingen wil ik ook wel eens gaan, en dan kjiken hoe groot ik die stad kan maken. Vaak wordt ik dan iets te enthousiast ni het bepalen welk huis plaats moet maken voor een weg
Handig, die ingebouwde webcam-functiequote:Op maandag 18 juni 2007 20:14 schreef maartena het volgende:
Ik krijg complimenten van Nederlanders dat mijn server *nooit* lagged..... en dan staan ze toch enigszins te kijken als ik ze vertel dat mijn server in California staat![]()
Locomotion is de enige 'echte' opvolger van Transport Tycoon, dus wat jij bedoelt is gewoon een spel wat er op lijkt. Geen idee overigens.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:50 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Hoe heet die opvolger van Transport Tycoon en dan bedoel ik niet Locomotion maar een semi 3D spel waarin dezelfde basis als Transport Tycoon. De graphics leken een beetje op Railroad Tycoon.
Lijkt me dat je Transport Giant bedoeld, alhoewel dat absoluut geen opvolger van TT is.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:50 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Hoe heet die opvolger van Transport Tycoon en dan bedoel ik niet Locomotion maar een semi 3D spel waarin dezelfde basis als Transport Tycoon. De graphics leken een beetje op Railroad Tycoon.
Klote spel was datquote:Op maandag 18 juni 2007 21:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Lijkt me dat je Transport Giant bedoeld, alhoewel dat absoluut geen opvolger van TT is.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:00 schreef Merovingian het volgende:
Moet ik wel weer eerst mijn server aan de praat krijgen
Voornamelijk bugfixes. Nieuwe elementen worden alleen bij de "hele" versienummers toegevoegd, dus 0.4, 0.5, 0.6, etc. De sub-versies die daarop volgen zijn bugfixes. In 0.5.1 en 0.5.2 zijn dus geen nieuwe dingen bijgekomen, alleen een aantal bugs gefixed. En zo ook in 0.5.3quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:30 schreef armmoetzaaier het volgende:
wat verbeterd er nou telkens bij die versies ik merk er niets van eignelijk.
wat is er veranderd bij die laatste bevoorbeeld
Updaten is in dit geval nog even niet verstandig, er zit een behoorlijk irritante bug in 0.5.3-rc1, treinen die op een brug rijden kunnen botsen met treinen daaronder...quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:33 schreef maartena het volgende:
0.5.3-RC1 is uit!
Download!
Ik heb 2 van de 5 servers geupgrade, de andere 3 zitten nog te vol met spelers. Zie ook hier
Dat kan via het overzichtje met al je treinen/wegvoertuigen/vliegtuigen en dan bij manage list-> replace vehicles.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Kun je nou al je voertuigen in 1 keer vervangen? Heb nu zo'n grote vloot van vliegtuigen, treinen, etc. dat ik veel tijd moet besteden aan t vervangen wanneer t spul te oud is. Is hier een snellere manier voor?
Yepquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:12 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Updaten is in dit geval nog even niet verstandig, er zit een behoorlijk irritante bug in 0.5.3-rc1, treinen die op een brug rijden kunnen botsen met treinen daaronder...
Even wachten dus op 0.5.3-rc2.
Maar ik zag op tt-forums al dat je het al terug was aan het zetten.
Maar ik kan alleen maar het type vervangen door een ander type op die manier. Hoe kan ik alles vervangen met hetzelfde type?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:15 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Dat kan via het overzichtje met al je treinen/wegvoertuigen/vliegtuigen en dan bij manage list-> replace vehicles.
En je komt er met deel 13 al achter dat er een TT topic isquote:Op zondag 1 juli 2007 10:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
Leuk, een topic over TT
Dat heb ik zo vaak, zo lang gespeeld, en het blijft leuk
Jaquote:Op zondag 1 juli 2007 12:36 schreef Merovingian het volgende:
[..]
En je komt er met deel 13 al achter dat er een TT topic is
Tja, nu moet je nog 12,5 delen TT-topic doorlezen... Had je het nu maar bijgehoudenquote:
Doet het primaquote:Op maandag 2 juli 2007 21:25 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het mogenlijk dat openttd het niet doet op windows vista.
want krijg het niet echt voor elkaar.
Die melding van sample.cat krijg je net zo goed onder XP hoorquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:31 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik wou 0.5.3 er op zetten misschien is dat het maar dat lijkt me sterk. ik ga het nog wel een paar keer proberen.
ik krijg alleen op het end als ik alles geinstallerd heb een fout melding van sample, sample staat er niet tussen of is niet goed. dan heb ik hem er bij gezet dan werkt die nog niet.
en voor de rest moet die het dan doen want heb het de vorige keer ook zo gedaan dacht ik.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:22 schreef armmoetzaaier het volgende:
hij werkt ik heb nu alleen versie 0.5.2 geinstallerd en nu werk die wel. hij ziet er wel lelijker uit met een TFT scherm
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Pas de resolutie van het spel aan de resolutie van je monitor.
Dat zat toch ook al in een nightly van een tijdje geleden?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:48 schreef Merovingian het volgende:
De nightlies hebben een nieuwe feature: Automatic signal completion, maar dan echt helemaal automatic! Ctrl-autocomplete en de seinen volgen het spoor, dus ook met bochten mee
Huidige nightly: r10438.quote:r10437 Feature: Automatic signal completion
Ik weet iig zeker dat ik al eens met zo'n completion-ding heb gespeeld. Weet alleen niet zeker of dat ook met bochten was.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:40 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Huidige nightly: r10438.
Denk het dus niet
Ja, maar die snapte de bochten niet helemaal.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik weet iig zeker dat ik al eens met zo'n completion-ding heb gespeeld. Weet alleen niet zeker of dat ook met bochten was.
Waarschijnlijk was dat dus in de MiniInquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik weet iig zeker dat ik al eens met zo'n completion-ding heb gespeeld. Weet alleen niet zeker of dat ook met bochten was.
Dit was mijn een-na-favoriete patch uit de mini... Mijn favo was PBSquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:47 schreef vanOekelen het volgende:
Eindelijk, mijn favoriete feature uit de MiniIn in trunk!
Nu de copy-paste patch nog en ik ben helemaal blij (alleen die zal er helaas wel niet inkomen...)
[..]
Waarschijnlijk was dat dus in de MiniIn![]()
Ziet er op zich goed uit, maar er kleven ook nog een paar nadelen aan: Die hele kruising neemt zo wel erg veel ruimte in beslag, en je krijgt een paar langzame bochten, terwijl met de oude manier de treinen @full speed door konden rijden...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
Miss dat iemand hier iets aan heeft...
[afbeelding]
Soms is er geen ruimte om een station aan twee kanten een uitgang te laten hebben... Ik paste dan altijd de variant aan de rechterkant toe, wat betekent dat er geen trein het ene perron in kan, als een trein het andere perron aan het inrijden is.
Bij de variant links ernaast kan dat wel
Mm, dan zal ik hem dadelijk maar gelijk onder XP instalerenquote:Op maandag 2 juli 2007 21:25 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het mogenlijk dat openttd het niet doet op windows vista.
want krijg het niet echt voor elkaar.
Hier staat ook nog een mooi stukje over het goed inrichten van terminus stations.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
Miss dat iemand hier iets aan heeft...
[afbeelding]
Soms is er geen ruimte om een station aan twee kanten een uitgang te laten hebben... Ik paste dan altijd de variant aan de rechterkant toe, wat betekent dat er geen trein het ene perron in kan, als een trein het andere perron aan het inrijden is.
Bij de variant links ernaast kan dat wel
Als niet alle perronnen bezet zijn kan er tegelijkertijd een trein wegrijden en een nieuwe het station binnen komen of beiden wegrijden als alles vol staat/beiden tegelijkertijd binnenkomen. (maar inderdaad het verschil zal niet zo heel erg groot zijn bij slechts twee sporen)quote:Op zondag 8 juli 2007 15:35 schreef MaxMark het volgende:
Ik zie echt niet in waarom dat nieuwe concept sneller zal zijn dan het oude. Als beide perronnen bezet zijn, moeten nieuwe treinen evenlang wachten. Als 1 perron bezet is duurt het ook even lang om er te komen én om weer weg te komen. Wat is nu het voordeel
De trein moet toch wachten bij dat gele presignal tot de andere trein de andere lampjes voorbij is. Volgens mij scheelt dit hooguit een half of 1 vakje. Bij meerder perrons ben ik wel benieuwd naar hoe het eruit zou kunnen zien, dan lijkt het mij inderdaad ook veel efficiënter.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:00 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Als niet alle perronnen bezet zijn kan er tegelijkertijd een trein wegrijden en een nieuwe het station binnen komen of beiden wegrijden als alles vol staat/beiden tegelijkertijd binnenkomen. (maar inderdaad het verschil zal niet zo heel erg groot zijn bij slechts twee sporen)
Zie het linkje onder het plaatjequote:Op zondag 8 juli 2007 16:17 schreef MaxMark het volgende:
[..]
...Bij meerder perrons ben ik wel benieuwd naar hoe het eruit zou kunnen zien, dan lijkt het mij inderdaad ook veel efficiënter.
Ah, die link zag ik net over het hoofd, bedanktquote:Op zondag 8 juli 2007 16:22 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zie het linkje onder het plaatje.
Of klik hier.
Dat geldt inderdaad voor stations waar je maar 1 soort producerende industrie hebt staan. Bij stations met meerdere soorten of drop-off stations gaat het dus wel een hoop tijd kosten.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ah, die link zag ik net over het hoofd, bedankt
Maar zoals armmoetzaaier ook zegt, treinen laden toch één voor één in dus het maakt in principe niet uit dat ze ook maar één voor één het station in en uit kunnen. Als er maar een trein naar binnen kan terwijl een ander aan het laden is..
Wat bedoel je met "Patch" ? Wat wil je en wat doe je precies?quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:12 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Fuck... ik krijg er geen Patch in... en ik doe alles wat op de website staat.
Nou, ik heb een Patch gedownload voor een tram!!! Ik heb die file in de data map gezet, maar als ik TTD dan opstart zie ik geen verschil...quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "Patch" ? Wat wil je en wat doe je precies?
Ken het niet. Lijkt me wel ongelofelijk gaaf om zoiets in je eigen regio op te bouwen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:42 schreef MaxMark het volgende:
Het is al een oud topic en sommigen zullen het mischien al kennen, maar ik kwam dit net tegen:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=27052
Hiermee kun je maps maken die je 'rechstreeks' uit Google Earth hebt geplukt 14.gif
Dus de omvang en hoogte kloppen dan precies met de realiteit.
Ik zie mijn eigen stations terugquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef -Jewcookie- het volgende:
Mijn mega transfer station. Alle goederen uit de regio gaan daar naartoe om vervolgens met lange treinen naar een ander transfer station aan de andere kant van de map te gaan om miljoenen per trein te verdienen.
[afbeelding,link]
Klik voor een groter plaatje. (8,5mb)
Wel erg goed opgezet met die hoofdbaan een aftakkingenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef -Jewcookie- het volgende:
Mijn mega transfer station. Alle goederen uit de regio gaan daar naartoe om vervolgens met lange treinen naar een ander transfer station aan de andere kant van de map te gaan om miljoenen per trein te verdienen.
[[url=http://i12.tinypic.com/4kvuf0k.png]afbeelding][/url]
Klik voor een groter plaatje. (8,5mb)
Ja, alleen geldt dat wel alleen voor de binnenste banenquote:Op maandag 23 juli 2007 13:34 schreef MaxMark het volgende:
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt
Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
quote:Op maandag 23 juli 2007 13:34 schreef MaxMark het volgende:
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt
Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
Zoveel spoor en zo weinig treinen...quote:Op maandag 23 juli 2007 13:40 schreef Credence het volgende:
[..]
Ja, alleen geldt dat wel alleen voor de binnenste banen
Die laatste was m'n eerste serieuze poging tot een rotonde, maar hij werkt lang niet zo goed als die bovenste kruising natuurlijk. In deze game hebben we ook maar één rotonde neergezet, en veel meer van die spaghettimonsters.
Waarschijnlijk is de shot buiten de spits genomenquote:Op maandag 23 juli 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
Nou... Ten eerste is 't zo dat de drukte van de meeste stukken spoor redelijk variabel is, en je natuurlijk wilt dat treinen zo min mogelijk stil staan, daarom is alles tweebaans en zoveel mogelijk balanced. Ten tweede willen we dat men op een splitsing van elke kant naar elke andere kant kan reizen, ookal wordt die mogelijkheid (nog) niet gebruikt. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je zorgeloos kan aansluiten zonder steeds je kruisingen te hoeven aanpassen, hoewel je soms ook spoor teveel legt. Ten derde willen we dat alle splitsingen en grote stations split before merge zijn, wat ook iets meer ruimte inneemt. Tot slot is het inderdaad wel zo dat het op de groei gebouwd is. Deze map heeft nog ongeveer een derde van de nodes vrij, schat ik, dus er kan nog redelijk wat traffic bij komen, hoewel sommige stukken nu al redelijk vol zitten.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
Waarom heeft dat hout treintje zoveel maglev loks? Je weet toch dat de maglev slecht 1 lok nodig heeft om 99 karretjes op full speed to trekken?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:11 schreef Credence het volgende:
[[url=http://i13.tinypic.com/63r8l92_th]afbeelding][/url]
Spielerei, lijkt me.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom heeft dat hout treintje zoveel maglev loks? Je weet toch dat de maglev slecht 1 lok nodig heeft om 99 karretjes op full speed to trekken?
Waarschijnlijk versie-verschil. Je kunt wel oude savegames spelen in nieuwere versies, maar niet andersom.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:09 schreef sk888er het volgende:
Mijn laptop waar een orginele save game op stond is weg voor reparatie. Heb nu hier een andere pc tot mn beschikking heb hier alles geinstalleerd klaar om openTTD te spelen. Nu had ik een save game die ik heel graag verder wil spelen maar als ik die in de save folder zet en hem probeer te laden krijg ik de volgende foutmelding:
Load game failed: infalte() failed
Iemand enig idee wat dit betekend (behalve dan dat ik nu mn save game niet kan spelen).
Mbt het verdwijnen van die industrieën; had je misschien de magic bulldozer aan staan?quote:Op maandag 30 juli 2007 15:40 schreef punkjunk het volgende:
Ik was ook helemaal verschlingerd aan dit spel. Op de laptop had ik tijdens een reis door Noorwegen (misschien wel 5 uur per dag in de auto) een gigantisch spoortnetwerkt aangelegd met 200 treinen dat alles vervoerde. Totdat... in 1x verdwenen om de zoveeltijd belangrijke industrieen, de fabrienen etc. etc. maakte in 1x geen goederen meer en ik was meer tijd kwijt met het herbouwen van de industireen als het uitbreiden van me spoor. Ik was die game trouwens begonnen op een sava van maartena omdat die lekker veel geld had, haha.
Any way, probleem bleef ik houden, ook bij nieuwe games en alles, stront irritant. Uit frustratie het hele spel weg gemikt. Maar ik wil toch wel weer beginnen! Tenzij die kut industrie weer weg gaat, dan heb ik het snel gezien.
Ik maakte trouwen alle grote kruispunten in de vorm van gigantische rotondes van 4-5 ringen, dat werkte super zolang het niet spits was, als er spits was stond de hele kruising volOverigens speelde ik altijd met 2x1baans omdat als ik 2x2 baans deed de treinen altijd toch de kortse route namen en het dan toch 2x1 baans werd, hebben jullie dit ook?
Misschien, als je me uitlegd wat het is?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Mbt het verdwijnen van die industrieën; had je misschien de magic bulldozer aan staan?
Via het cheatmenu (ctrl+alt+c) heb je een optie "Magic bulldozer" genaamd. Als je deze inschakelt kun je werkelijk alles dat op de map staat verwijderen, ook industrieën. Het nadeel is alleen dat op het moment dat dit aanstaat, andere dingen die groeien (zoals steden) ook over bestaande dingen (zoals industrieën) kunnen bouwen.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:05 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Misschien, als je me uitlegd wat het is?
Men, me handen jeuken weer! Over 5 dagen ben ik weer terug van vakantie en kan ik weer beginnen!
Hmmm, nu je het zegt, ik had volgens mij wel een iets gebruikt om een zendmast oid weg te halen! Men, stom.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Via het cheatmenu (ctrl+alt+c) heb je een optie "Magic bulldozer" genaamd. Als je deze inschakelt kun je werkelijk alles dat op de map staat verwijderen, ook industrieën. Het nadeel is alleen dat op het moment dat dit aanstaat, andere dingen die groeien (zoals steden) ook over bestaande dingen (zoals industrieën) kunnen bouwen.
Misschien wel jaquote:Op maandag 30 juli 2007 16:29 schreef -Jewcookie- het volgende:
Is er animo om vanavond met een aantal fokkers een potje te doen?
In het constructiemenu zit een optie "convert tracks", daarmee kun je al het spoor ineens omzetten. Wel even al je treinen van tevoren in het depot sturen, die je later nog wel een voor een moet vervangen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:36 schreef RPG het volgende:
Ik speel ook nog steeds openttd. Maar ik vind het echt verot als je van bijv. electrisch naar monorail gaat. Het spoort omzetten is al veel werk (vooral als je kruizingen hebt enzo) maar daarna de treinen vervangen is nog veel meer werk. Ik wil daar snellere manier voor
Maar voor de rest ben ik nog steeds gewoon verslaafd eraan
Screenshots? Waar?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:41 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het verrot dat die NS graphics nog niet af zijn.
De screenshots zien er vet uit, maar ik wil der ook mee spelen!
Zou dat nog ooit afkomen?.
Ow? Damn ik doe het tot nu toe gewoon allemaal handmatig met dat tooltje gewoon de rails volgen om het om te zetten... Maar je kan het dus ook gewoon in 1x allemaal doen? damn dat zal me al enorm veel tijd schelenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
In het constructiemenu zit een optie "convert tracks", daarmee kun je al het spoor ineens omzetten. Wel even al je treinen van tevoren in het depot sturen, die je later nog wel een voor een moet vervangen.
Even wat linkjes:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:41 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het verrot dat die NS graphics nog niet af zijn.
De screenshots zien er vet uit, maar ik wil der ook mee spelen!
Zou dat nog ooit afkomen?.
Ik ken ze alle 3quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:01 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Even wat linkjes:
Topic over de dutch trainset
De dutch trainset homepage (ligt op dit moment zo goed als plat, wordt als het goed is ergens in deze maand vernieuwd)
En als bonus:
Het dutch tramset topic
Er is iemand begonnen, maar die heeft geen haast lijkt welquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:10 schreef vanOekelen het volgende:
Inderdaad, beetje jammer dat er nog steeds helemaal niets is gereleased. Is er eigenlijk al iemand begonnen met coden van de graphics die al af zijn?
(heb even geen zin om dat hele topic door te lezen, hij is nogal groot...)
Dat zou wel heel tof zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:
Ik las net ergens in dat topic dat er werd gezegd dat het waarschijnlijk geen jaar meer zou duren (en dat was ergens in mei), ik ben benieuwd, ze zijn intussen al bijna vier jaar bezig...
Maar gelukkig proberen ze wel er serieus iets moois van te maken, dus is het wachten waard (hoop ik).
Waarmee maak je zoiets?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:56 schreef -Jewcookie- het volgende:
Wat weerhoud je ervan om zelf die textures te maken? Mail je die gast, maken we allemaal een treintje. Dan komt er nog wat van.
Hiermee volgens mij.quote:
Server van Maarten of Bart nemen, daar gedraagt men zich over het algemeen wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:35 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik heb genoeg van het spel...
Altijd als je online speelt zijn er kleuters die elk bouwproject blokkeren door er rails voor te leggen, door exclusieve rechten van steden op te kopen waar ze niks te zoeken hebben en bij elke bron van goederen waar je actief bent een minitreintje te zetten die elke seconde de bron aandoet.
Ben je 2 uur aan het spelen, maar krijg je gewoon niet de kans iets op te bouwen omdat er van die irritante gastjes rondlopen...![]()
Inderdaad, op mijn server speelt men meestal redelijk normaal. Als ik wat zie dan is het bij mij ook 1 waarschuwing om het te verhelpen, bij geen reactie is het gewoon kick, bij brutaal gelul kun je gelijk een ban krijgen. Don't fuck with server adminsquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:41 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Server van Maarten of Bart nemen, daar gedraagt men zich over het algemeen wel.
Daarom kijk ik altijd eerst ff op de kaart in owner-modus, om te kijken of er geen grapjassen aan het blocken zijn. Dat kun je dan altijd heel snel zien...quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Of van die gastjes die dan een snel 1 stukje spoor bouwen waar jij bezig bent. En met een beetje pech heb je t niet door en na een tijdje kom je dr achter dat je treinen niet verder kunnen rijden....
Je moet eigenlijk niet als Server Admin denken. Je bent gewoon de eigenaar, klaar uit. Je kunt in principe de belachelijkste beslissingen nemen die je maar wilt, want je je hoeft je tegenover niemand te verantwoordenquote:Op zondag 5 augustus 2007 20:15 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Inderdaad, op mijn server speelt men meestal redelijk normaal. Als ik wat zie dan is het bij mij ook 1 waarschuwing om het te verhelpen, bij geen reactie is het gewoon kick, bij brutaal gelul kun je gelijk een ban krijgen. Don't fuck with server admins![]()
Mijn server regels zijn trouwens gewoon de "standaard" multiplayer rules, die je hier kan vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |