Schaamteloos... Probeer het dan tenminste nog een beetje te verkappen met een loze opmerkingquote:Op woensdag 18 april 2007 09:59 schreef MaxMark het volgende:
tvp
Beperkte newgrf ondersteuning is volgens mij toch echt wel een verbetering t.o.v. de originele transport tycoon... Die had namelijk bijna geen mogelijkheid tot aanpassen van graphics.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:01 schreef STING het volgende:
Mooie OP en top spel
1 klein muggenzifterijtje; Ik zou onder het kopje "Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? het woordje 'verbeteringen' vervangen door 'verschillen', omdat er niet alleen maar verbeteringen vermeldt staan (bijv. *beperkte newgrf ondersteuning)
Wat een tof spelquote:Op woensdag 18 april 2007 10:01 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Schaamteloos... Probeer het dan tenminste nog een beetje te verkappen met een loze opmerking
Ik vind het altijd kansloos als mensen van die 'grappige' zinnen gaan plaatsen waar al dan niet het woordje "tvp" in zit. Plaats dan gewoon "tvp", zelfde resultaat. Dus bij dezequote:Op woensdag 18 april 2007 10:01 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Schaamteloos... Probeer het dan tenminste nog een beetje te verkappen met een loze opmerking
Ja maar, ja maar.. zoals het er nu staat beschrijft het de verbeteringen in OpenTTD in relatie tot TTDPatch, niet de originele Transport Tycoonquote:Op woensdag 18 april 2007 10:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Beperkte newgrf ondersteuning is volgens mij toch echt wel een verbetering t.o.v. de originele transport tycoon... Die had namelijk bijna geen mogelijkheid tot aanpassen van graphics.
Nietus:quote:Op woensdag 18 april 2007 10:04 schreef STING het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar.. zoals het er nu staat beschrijft het de verbeteringen in OpenTTD in relatie tot TTDPatch, niet de originele Transport Tycoon
quote:Op woensdag 18 april 2007 09:56 schreef Merovingian het volgende:
Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:
Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
*beperkte newgrf ondersteuning
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar mijn dedicated server op rc2 crashte nog wel eens, dus ik hoop dat die bug nu verholpen is. Hier kun je zien wat er veranderd is.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Is de nieuwste releasecandidate wat?
Er zat inderdaad een segmentation fault bug in RC2 die nu verholpen is..... Op een of andere manier paste RC3 wel mijn moeilijkheidsgraad aan toen ik openttd.cfg kopieerde (diff_custom en diff_level settings in openttd.cfg) dus dat moest ik even aanpassenquote:Op woensdag 18 april 2007 11:26 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar mijn dedicated server op rc2 crashte nog wel eens, dus ik hoop dat die bug nu verholpen is. Hier kun je zien wat er veranderd is.
Wat zijn mensen tegenwoordig toch inspiratieloos..... en de bookmarksfunctie snapt men ook al niet.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:30 schreef En_ieka het volgende:
TVP
Bookmarkfunctiequote:Op woensdag 18 april 2007 15:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat zijn mensen tegenwoordig toch inspiratieloos..... en de bookmarksfunctie snapt men ook al niet.![]()
dbg: [NET][UDP] Queried from 81.171.98.111quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:36 schreef Merovingian het volgende:
En OpenTTD v0.5.1 is uit
Barts Server is alweer geupdate
TerugVindMachinistquote:Op donderdag 26 april 2007 21:37 schreef armmoetzaaier het volgende:
tvm
Mwa, bij mij is het meestal als ik geen leuke spellen meer heb... Maar nu ben ik met Titan Quest - Immortal Throne bezig, en ik heb net een Wii (Zeldaquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:58 schreef MaxMark het volgende:
Ik moet het altijd een paar maandjes laten liggen, dan krijg ik vanzelf weer zin
Hier hetzelfde, alleen als ik op de openttd fora naar de nieuwe rivieren- en zee-hoogte patch kijk krijg ik toch weer best wel zin.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:58 schreef MaxMark het volgende:
Ik moet het altijd een paar maandjes laten liggen, dan krijg ik vanzelf weer zin
2x45 gradenbochten zijn ook niet realistisch hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:49 schreef Credence het volgende:
TVP
Ik speel ook maar een beetje met vlagen. Ben nu samen met m'n neef bezig om op een tropical map een gigantisch netwerk te maken, met de focus 100% op efficiëntie (itt realisme). We hebben dus 3*3 mainlines (levert gigantische kruisingen op), veel load balancing, geen 2*45 gradenbochten etc.
Maar we hebben er dus voor gekozen vanwege de efficiëntie, niet het realismequote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:41 schreef Merovingian het volgende:
[..]
2x45 gradenbochten zijn ook niet realistisch hoor
Maar upload die savegame eens... Of plaats een paar screens
foto's werken niet :Squote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:13 schreef Credence het volgende:
[..]
Hier wel.quote:
het ligt bij mij het duurft even voordat ik het plaatje hebquote:
xs.to is in ieder geval vreselijk traag.....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:12 schreef DarkShine het volgende:
Hier wel.
Dat zeker inderdaad, hoewel hij vanmiddag een stuk sneller was. Wat is wél een goede host voor zoiets? Vind 't bij xs.to wel handig dat je geen registratie hebt enzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:58 schreef maartena het volgende:
[..]
xs.to is in ieder geval vreselijk traag.....
Als je ze naar me mailt, dan wil ik ze voor deze ene keer wel op mijn site hosten... bart at vlingen.nlquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:20 schreef Credence het volgende:
[..]
Dat zeker inderdaad, hoewel hij vanmiddag een stuk sneller was. Wat is wél een goede host voor zoiets? Vind 't bij xs.to wel handig dat je geen registratie hebt enzo.
Tja, ik heb 200GB ruimte en onbeperkt verkeer. Ik betaal alleen de stroomkosten (en als er iets stuk gaat van mijn server uiteraard). Nadeel is dat ik slechts 1Mbit upload hebquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:29 schreef maartena het volgende:
Tja, ik heb al jaren een eigen domain (tegenwoordig met 20 gb ruimte en 200 Gb verkeer, en ik betaal nog steeds onder de $9 per maand) dus ik kijk niet zo naar die plaatjes hosting sites.... ik pleur het met FTP op mijn domain en voila
Ik ga denk ik van het weekend weer eens een singleplayer doen, ik speel eigenlijk alleen nog maar multiplayer op 1 van mijn 3 servers. En dan bouw ik eens een superstation, ik heb een aantal vrij efficiënte designs
Openttd draait prima onder vistaquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:45 schreef depax het volgende:
ik vond dit wel leuk heeft iemand dit werkend gekregen onder vista?
laat maar tis me gelukt
dplay.dll erbij gezet en register item aanpassing gedaan.
Neem aan van wel, maar ze blijven ook wel gewoon in het Games & Consoles lijstje staan zoals nu, als het goed isquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:09 schreef Merovingian het volgende:
Ik draai nog geen vista, er zijn toch nog geen DX10 games uit
En gaat dit topic nou ook naar het PC subsubsubsubsubsubforum (ofzo)?
Daar heb ik nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:30 schreef vanOekelen het volgende:
Er zijn ook (onofficieele) psp en xbox versies van OpenTTD dus lijkt me dat het niet in het pc subforum hoort.
En dat is dan illegaal en mag niet over gepraat worden. Dus Hopla. In het PC subsubforum.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:30 schreef vanOekelen het volgende:
Er zijn ook (onofficieele) psp en xbox versies van OpenTTD dus lijkt me dat het niet in het pc subforum hoort.
Er is niets illegaals aan OpenTTD, Het is volledig Open Source. Zolang je maar een oude, stoffige orginele versie van de DOS versie hebt voor een paar grafische bestanden, kan OpenTTD onder andere gespeeld worden op de PC (Windows, Linux, BSD), de Mac, (MacOS), de Amiga/PowerPC (MorphOS), en o.a. dus ook op de XBOX en de PSP.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:22 schreef ijsmeis het volgende:
En dat is dan illegaal en mag niet over gepraat worden. Dus Hopla. In het PC subsubforum.
Hopla. In het PC subsubforumquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen het woord "onofficieel" met "illegaal" to asocieren natuurlijk..... Zeg dan gewoon dat je niet precies weet wat OpenTTD is
auchquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is niets illegaals aan OpenTTD, Het is volledig Open Source. Zolang je maar een oude, stoffige orginele versie van de DOS versie hebt voor een paar grafische bestanden, kan OpenTTD onder andere gespeeld worden op de PC (Windows, Linux, BSD), de Mac, (MacOS), de Amiga/PowerPC (MorphOS), en o.a. dus ook op de XBOX en de PSP.
Het "onofficiele" eraan is dat de laatste twee versies niet door het OpenTTD team zelf zijn ontworpen, maar dat de Open Source code door anderen geadapteerd is om op deze systemen te draaien. Illegaal is het zeker niet.
Je hoeft niet meteen het woord "onofficieel" met "illegaal" to asocieren natuurlijk..... Zeg dan gewoon dat je niet precies weet wat OpenTTD is
Iets met klepel en klokquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En dat is dan illegaal en mag niet over gepraat worden.
Staat je station wel dicht genoeg bij de raffinaderij?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:07 schreef woutifier het volgende:
Hmm, ik heb een trein van een stel oliepompen naar een raffinaderij maar die betaalt helemaal niks
voor die olie?
Heb je de trein de opdracht "unload" gegeven op dat station? Anders moet je dat even uit zetten, dat kan wel eens helpen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:44 schreef woutifier het volgende:
hij staat er behoorlijk dicht op, er zit 1 vakje tussen. Hij ontlaad ook wel maar
ik krijg geen geld en de raffinaderij produceert zelf ook geen goods.
Die Nederlandse vertaling ook..... "Tripoli Hoogte"quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:16 schreef Gewoonik het volgende:
Ben sinds jaren ook weer eens begonnen. Echt een heerlijk spel is het ook.
Kan het niet laten om even een plaatje te posten van één station.
[afbeelding]
Zo zijn er nog wel meer te noemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Die Nederlandse vertaling ook..... "Tripoli Hoogte"
Tja, ik doe al sinds Windows 95 eigenlijk niets meer in het Nederlands op mijn PC, dus ik vind het wel prima dat OpenTTD ook gewoon in het Engels is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef Gewoonik het volgende:
Zo zijn er nog wel meer te noemen.
Mwech, ook goed. Thanks voor de uitleg. Maar ik zie hier wel alleen maar PC-gamers, toch? Dus dan past ie nog steeds mooi in het PC subsubforumquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is niets illegaals aan OpenTTD, Het is volledig Open Source. Zolang je maar een oude, stoffige orginele versie van de DOS versie hebt voor een paar grafische bestanden, kan OpenTTD onder andere gespeeld worden op de PC (Windows, Linux, BSD), de Mac, (MacOS), de Amiga/PowerPC (MorphOS), en o.a. dus ook op de XBOX en de PSP.
Het "onofficiele" eraan is dat de laatste twee versies niet door het OpenTTD team zelf zijn ontworpen, maar dat de Open Source code door anderen geadapteerd is om op deze systemen te draaien. Illegaal is het zeker niet.
Je hoeft niet meteen het woord "onofficieel" met "illegaal" to asocieren natuurlijk..... Zeg dan gewoon dat je niet precies weet wat OpenTTD is
Dus hoplaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:21 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mwech, ook goed. Thanks voor de uitleg. Maar ik zie hier wel alleen maar PC-gamers, toch? Dus dan past ie nog steeds mooi in het PC subsubforum.
We waren ontopic, totdat er zo'n blauwe langskwamquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:29 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat Hopla is al gebeurd. Ga eens ontopic, hup hup hopla.
Ik ook maar mijn zusje wou het ook spelen. en aangezien ik geen zin had om alles uit te gaan leggen....quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, ik doe al sinds Windows 95 eigenlijk niets meer in het Nederlands op mijn PC, dus ik vind het wel prima dat OpenTTD ook gewoon in het Engels is.
Hehe, ik zie op de PSP-pagina in het derde plaatje Maartens' server staanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:42 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zie deze pagina's voor de psp versie en de xbox versie van OpenTTD. Overigens is de xbox versie niet op die pagina te downloaden, deze kan namelijk alleen gecompileerd worden door de officieele xbox sdk, die alleen door microsoft vrijgegeven zou kunnen worden.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:45 schreef MaxMark het volgende:
Hehe, ik zie op de PSP-pagina in het derde plaatje Maartens' server staan
Een netwerk is makkelijker uit te breiden. Soms hoef je alleen een extra station te bouwen, en een klein stukje spoor en je trein kan gaan rijdenquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:51 schreef woutifier het volgende:
Hmm, Ik zie bij jullie allemaal ingewikkelde railsystemen. Ik leg gewoon een station aan bij vertrek punt en bij aankomst punt en trek daar een rail tussen?
Ik zie ook verder geen punten waarop zo'n enorm netwerk voordelen zou bieden. Maar
waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd (ben ook nog maar net begonnen).
Als je gewoon van A naar B een lijntje trekt, dan werkt dat eigenlijk alleen maar als er maar 1 trein rijdt. Zodra het drukker wordt (meer te vervoeren) moet je de lijn gaan uitbreiden. Vooral als je je richt op passagiers is het dan handig om van de ene stad naar de andere stad te kunnen, via een netwerk van rails dusquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:51 schreef woutifier het volgende:
Hmm, Ik zie bij jullie allemaal ingewikkelde railsystemen. Ik leg gewoon een station aan bij vertrek punt en bij aankomst punt en trek daar een rail tussen?
Ik zie ook verder geen punten waarop zo'n enorm netwerk voordelen zou bieden. Maar
waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd (ben ook nog maar net begonnen).
Neem als voorbeeld het spoor tussen Amsterdam en Utrecht. Op drukke momenten kun je daar 8 treinen tegelijk vinden, 2 stoptreinen en 2 intercities naar het zuiden, en 2 stoptreinen en 2 intercities naar het noorden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:51 schreef woutifier het volgende:
Hmm, Ik zie bij jullie allemaal ingewikkelde railsystemen. Ik leg gewoon een station aan bij vertrek punt en bij aankomst punt en trek daar een rail tussen?
Ik zie ook verder geen punten waarop zo'n enorm netwerk voordelen zou bieden. Maar
waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd (ben ook nog maar net begonnen).
Laat ik het zo zeggen: of jij ziet iets over het hoofd, of alle grote spoorwegmaatschappijen ter wereld zien iets over het hoofd. Je mag 1x radenquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:51 schreef woutifier het volgende:
Hmm, Ik zie bij jullie allemaal ingewikkelde railsystemen. Ik leg gewoon een station aan bij vertrek punt en bij aankomst punt en trek daar een rail tussen?
Ik zie ook verder geen punten waarop zo'n enorm netwerk voordelen zou bieden. Maar
waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd (ben ook nog maar net begonnen).
quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: of jij ziet iets over het hoofd, of alle grote spoorwegmaatschappijen ter wereld zien iets over het hoofd. Je mag 1x raden![]()
Ja kom op, als je lange lijnen hebt waar je soms wel 40 treinen op hebt rijden, wil je dan 40 sporen naast elkaar leggen?quote:
Al die scherpe bochten, die vertragen je treinen enorm! Ik zie zelfs een 90 graden bocht... Je kunt veel beter vloeiende bochten maken, dan houden je treinen hun snelheid.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:16 schreef Gewoonik het volgende:
Ben sinds jaren ook weer eens begonnen. Echt een heerlijk spel is het ook.
Kan het niet laten om even een plaatje te posten van één station.
[afbeelding]
Dat kan nietquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:52 schreef Mr-Sander het volgende:
Leuk spel. Maar waarmee laat je het spel 90 graden draaien?
Nee. Een deel van de totale income (die je krijgt zodra het bij z'n eindbestemming is) gaat naar de tanker, dat is het gele bedrag dat je ziet. Dit zorgt ervoor dat die tankers geen negatieve yearly profit hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:28 schreef armmoetzaaier het volgende:
maar dat bedrag wordt dus bij me olie gedaan die dan weer verder vervoert word.
ik wilde weten of ik er dan nog meer winst op maak of niet.
I'm brainwashed by the corrupted Fok! Tycoon undergroundquote:
(tuut-tuut-tuududutuut) Train #1 is getting VERY old and urgently needs replacing....quote:Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef MrDice het volgende:
*kriebel*.... *kriebel*....
ja hoor, jullie raden het al... het kriebelt! Denk dat ik me na jaren van absentie hier ook maar weer eens op ga storten. Wist helemaal niet dat er nog altijd zo druk aan werd ontwikkeld door de open source community. Blijft een juweeltje dit spel.
argghhh dat is gemeen, zit nog op m'n werk jaquote:Op maandag 14 mei 2007 15:52 schreef maartena het volgende:
[..]
(tuut-tuut-tuududutuut) Train #1 is getting VERY old and urgently needs replacing....
Welcome back.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:38 schreef Merovingian het volgende:
En nog gespeeld 's avonds?
Vroeger (in de originele TTD) kon je dan ook geen presignals gebruiken en zulks.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:44 schreef MrDice het volgende:
![]()
"vroeger"... had ik als jochie geen idee dat je met ctrl-click andere seinen kon neerzetten. Het is nu zoveel leuker. Nu kan ik mijn kolen-emperium in rap tempo gaan maximaliseren en steenrijk worden dankzij geweldige tips en voorbeelden in dit topic
. Maar het is wel weer even wennen hoor... jeetje.
dat verklaart een heleboel... dat zijn dan wel masterlijke aanpassingen zeg.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vroeger (in de originele TTD) kon je dan ook geen presignals gebruiken en zulks.
De uitdaging was vroeger dan misschien ook wel groter om een goeddraaiend netwerk te maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:58 schreef MrDice het volgende:
dat verklaart een heleboel... dat zijn dan wel masterlijke aanpassingen zeg.
Het was vroeger moeilijker om een goeddraaiend netwerk te maken. Echter nu kun je nog veel complexere netwerken bouwen. Je kunt het zo moeilijk maken als je wil. En ik ben blij dat ik niet meer zo lang bezig ben met ombouwenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De uitdaging was vroeger dan misschien ook wel groter om een goeddraaiend netwerk te maken.
En je was 10 (spel)jaren bezig om een netwerk van gewone rails om te bouwen naar monorail..
Heerlijk was dat vroeger altijd; je treinen het depot insturen, en al het spoor vernietigen, dan precies hetzelfde weer opbouwen met monorail/maglevquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Het was vroeger moeilijker om een goeddraaiend netwerk te maken. Echter nu kun je nog veel complexere netwerken bouwen. Je kunt het zo moeilijk maken als je wil. En ik ben blij dat ik niet meer zo lang bezig ben met ombouwen
Ik bouw overigens niet eens om naar monorail, ik wacht altijd tot maglev beschikbaar is. Ik ga niet 2x ombouwen
Als ik er alleen al aan denk krijg ik RSIquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Heerlijk was dat vroeger altijd; je treinen het depot insturen, en al het spoor vernietigen, dan precies hetzelfde weer opbouwen met monorail/maglev
En niet te vergeten het één voor één verkopen van je wagons/treinen![]()
Je preekt tegen het koorquote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:13 schreef Merovingian het volgende:
Eerst de oude verkopen en dan gelijk de nieuwe kopen, dan onthoudt ie het. Of je koopt een nieuwe, en als je dan de route aan het invoeren bent klik je niet op de stations waar ie heen moet maar op de oude trein, dan kopieert ie de orders. Of je doet autoreplace, dan vervangt ie alle oude treinen van 1 soort door nieuwe treinen.
Ik zal nog eens iemand helpenquote:
Transport Tycoon was vroeger nooit in het Nederlands.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef Merovingian het volgende:
Tja ik ben niet anders gewend dan Nederlands, als Nederlander
Nee maar ik welquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon was vroeger nooit in het Nederlands.
Je kon vroeger ook nooit op hellingen bouwen, of kanalen bouwen, of snel lijnen vervangen, of, ofquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon was vroeger nooit in het Nederlands.
"Send all trains to depot"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:39 schreef armmoetzaaier het volgende:
heb het heel vroeger ook gespeelt en kwam op het punt dat ik me spoor om moest zetten naar mononail. en toen was ik het zat. nu ben je zo klaar.
Gewoon 1 voor 1 al je stations afgaan en kijken of er treinen stoppen. Zo nee => trein makenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:00 schreef Piles het volgende:
Als je eerst alles verkoopt, dan weet ik echt de orders niet meer
Je gaat gewoon elk station af en kijkt wat voor treinen er nodig zijnquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:00 schreef Piles het volgende:
Als je eerst alles verkoopt, dan weet ik echt de orders niet meer
Dat zei ik alquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Je gaat gewoon elk station af en kijkt wat voor treinen er nodig zijn
Yep, had de source al gecompiled gisteravond, maar pas vanmorgen mijn servers ook voorzien van de nieuwe versie. Wel een paar belangrijke bugfixesquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:45 schreef Merovingian het volgende:
En 0.5.2 RC1 is uit... Aantal bugfixes, geen echte nieuwe features.
Waarom zou je de source zelf compilen? Heb jij niet een van de standaard OS'en?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 07:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, had de source al gecompiled gisteravond, maar pas vanmorgen mijn servers ook voorzien van de nieuwe versie. Wel een paar belangrijke bugfixes
Debian 4.0, alleen werkt de .deb soms helemaal niet. Bij 0.4.8. niet, bij 0.5.0 weer wel.... Compilen is verder ook supermakkelijk, source ergens uitpakken, ./configure, dan "make" en 1 minuutje wachtenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:24 schreef Merovingian het volgende:
Waarom zou je de source zelf compilen? Heb jij niet een van de standaard OS'en?
Er zitten 8 man op mn server...quote:Op maandag 28 mei 2007 20:00 schreef Merovingian het volgende:
Je zit met 5 spelers al vol, en je hebt 0.5.1 in plaats van 0.5.2 RC1....
Hier zijn een paar vrij mooie scenarios te vinden.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef Piles het volgende:
Zijn er nog ergens leuke landschappen te downloaden?
Ik raak die random-zooi een beetje zat
Superquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:15 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Hier zijn een paar vrij mooie scenarios te vinden.
Welkom op FOK!quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:48 schreef xiotin het volgende:
zo,
na eindeloos lezen, en OTTD spelen heb ik me hier toch maar geregistreerd,
dan kan ik ook reageren....
speel BTW ook onder Xiotin op OTTD, tegenwoordig met [NL] er achter
-------------
hmm, vanaaf dan ook maar van 0.5.2 - RC naar 0.5.2 over...
dat verklaarde wel waarom ik zow weinig servers in kon
quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:22 schreef xiotin het volgende:
bedankt, en dat klopt, heb me ook speciaal voor het TT topic geregistreerdmisschien dat ik ooit nog op de rest van het forum te vinden ben, maar die tijd wil ik eigenlijk op OTTD besteden
Treinen kunnen nog veel meer mensen inquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:58 schreef vanOekelen het volgende:
Klopt, maar het voordeel van trams is dat er meer mensen in kunnen (alhoewel dat natuurlijk sterk afhankelijk is van de gebruikte grf).
Voor zulke verbindingen wil ik ook wel eens gaan, en dan kjiken hoe groot ik die stad kan maken. Vaak wordt ik dan iets te enthousiast ni het bepalen welk huis plaats moet maken voor een wegquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:23 schreef vanOekelen het volgende:
Wie heeft er allemaal al met de nieuwe trams gespeeld?
Ik heb er helaas nog niet al te veel tijd voor gehad maar ik vind het een super mooie toevoeging!
[afbeelding]
Om met trammetjes te kunnen spelen heb je een redelijk nieuwe nightly nodig en een apart bestandje met tram grf-jes, zie daarvoor hier en hier.
Die dorpen moeten niet zeuren! Infra is nu eenmaal belangrijker dan woningen. In het echt ook. Alle snelwegen in Nederland 2x5baans, en alle spoorwegen 2x2 baans!!! Dan is er geen file meer te bekennenquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:23 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Voor zulke verbindingen wil ik ook wel eens gaan, en dan kjiken hoe groot ik die stad kan maken. Vaak wordt ik dan iets te enthousiast ni het bepalen welk huis plaats moet maken voor een weg
Handig, die ingebouwde webcam-functiequote:Op maandag 18 juni 2007 20:14 schreef maartena het volgende:
Ik krijg complimenten van Nederlanders dat mijn server *nooit* lagged..... en dan staan ze toch enigszins te kijken als ik ze vertel dat mijn server in California staat![]()
Locomotion is de enige 'echte' opvolger van Transport Tycoon, dus wat jij bedoelt is gewoon een spel wat er op lijkt. Geen idee overigens.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:50 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Hoe heet die opvolger van Transport Tycoon en dan bedoel ik niet Locomotion maar een semi 3D spel waarin dezelfde basis als Transport Tycoon. De graphics leken een beetje op Railroad Tycoon.
Lijkt me dat je Transport Giant bedoeld, alhoewel dat absoluut geen opvolger van TT is.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:50 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Hoe heet die opvolger van Transport Tycoon en dan bedoel ik niet Locomotion maar een semi 3D spel waarin dezelfde basis als Transport Tycoon. De graphics leken een beetje op Railroad Tycoon.
Klote spel was datquote:Op maandag 18 juni 2007 21:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Lijkt me dat je Transport Giant bedoeld, alhoewel dat absoluut geen opvolger van TT is.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:00 schreef Merovingian het volgende:
Moet ik wel weer eerst mijn server aan de praat krijgen
Voornamelijk bugfixes. Nieuwe elementen worden alleen bij de "hele" versienummers toegevoegd, dus 0.4, 0.5, 0.6, etc. De sub-versies die daarop volgen zijn bugfixes. In 0.5.1 en 0.5.2 zijn dus geen nieuwe dingen bijgekomen, alleen een aantal bugs gefixed. En zo ook in 0.5.3quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:30 schreef armmoetzaaier het volgende:
wat verbeterd er nou telkens bij die versies ik merk er niets van eignelijk.
wat is er veranderd bij die laatste bevoorbeeld
Updaten is in dit geval nog even niet verstandig, er zit een behoorlijk irritante bug in 0.5.3-rc1, treinen die op een brug rijden kunnen botsen met treinen daaronder...quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:33 schreef maartena het volgende:
0.5.3-RC1 is uit!
Download!
Ik heb 2 van de 5 servers geupgrade, de andere 3 zitten nog te vol met spelers. Zie ook hier
Dat kan via het overzichtje met al je treinen/wegvoertuigen/vliegtuigen en dan bij manage list-> replace vehicles.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Kun je nou al je voertuigen in 1 keer vervangen? Heb nu zo'n grote vloot van vliegtuigen, treinen, etc. dat ik veel tijd moet besteden aan t vervangen wanneer t spul te oud is. Is hier een snellere manier voor?
Yepquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:12 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Updaten is in dit geval nog even niet verstandig, er zit een behoorlijk irritante bug in 0.5.3-rc1, treinen die op een brug rijden kunnen botsen met treinen daaronder...
Even wachten dus op 0.5.3-rc2.
Maar ik zag op tt-forums al dat je het al terug was aan het zetten.
Maar ik kan alleen maar het type vervangen door een ander type op die manier. Hoe kan ik alles vervangen met hetzelfde type?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:15 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Dat kan via het overzichtje met al je treinen/wegvoertuigen/vliegtuigen en dan bij manage list-> replace vehicles.
En je komt er met deel 13 al achter dat er een TT topic isquote:Op zondag 1 juli 2007 10:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
Leuk, een topic over TT
Dat heb ik zo vaak, zo lang gespeeld, en het blijft leuk
Jaquote:Op zondag 1 juli 2007 12:36 schreef Merovingian het volgende:
[..]
En je komt er met deel 13 al achter dat er een TT topic is
Tja, nu moet je nog 12,5 delen TT-topic doorlezen... Had je het nu maar bijgehoudenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |