Doet het primaquote:Op maandag 2 juli 2007 21:25 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het mogenlijk dat openttd het niet doet op windows vista.
want krijg het niet echt voor elkaar.
Die melding van sample.cat krijg je net zo goed onder XP hoorquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:31 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik wou 0.5.3 er op zetten misschien is dat het maar dat lijkt me sterk. ik ga het nog wel een paar keer proberen.
ik krijg alleen op het end als ik alles geinstallerd heb een fout melding van sample, sample staat er niet tussen of is niet goed. dan heb ik hem er bij gezet dan werkt die nog niet.
en voor de rest moet die het dan doen want heb het de vorige keer ook zo gedaan dacht ik.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:22 schreef armmoetzaaier het volgende:
hij werkt ik heb nu alleen versie 0.5.2 geinstallerd en nu werk die wel. hij ziet er wel lelijker uit met een TFT scherm
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Pas de resolutie van het spel aan de resolutie van je monitor.
Dat zat toch ook al in een nightly van een tijdje geleden?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:48 schreef Merovingian het volgende:
De nightlies hebben een nieuwe feature: Automatic signal completion, maar dan echt helemaal automatic! Ctrl-autocomplete en de seinen volgen het spoor, dus ook met bochten mee
Huidige nightly: r10438.quote:r10437 Feature: Automatic signal completion
Ik weet iig zeker dat ik al eens met zo'n completion-ding heb gespeeld. Weet alleen niet zeker of dat ook met bochten was.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:40 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Huidige nightly: r10438.
Denk het dus niet
Ja, maar die snapte de bochten niet helemaal.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik weet iig zeker dat ik al eens met zo'n completion-ding heb gespeeld. Weet alleen niet zeker of dat ook met bochten was.
Waarschijnlijk was dat dus in de MiniInquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik weet iig zeker dat ik al eens met zo'n completion-ding heb gespeeld. Weet alleen niet zeker of dat ook met bochten was.
Dit was mijn een-na-favoriete patch uit de mini... Mijn favo was PBSquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:47 schreef vanOekelen het volgende:
Eindelijk, mijn favoriete feature uit de MiniIn in trunk!
Nu de copy-paste patch nog en ik ben helemaal blij (alleen die zal er helaas wel niet inkomen...)
[..]
Waarschijnlijk was dat dus in de MiniIn![]()
Ziet er op zich goed uit, maar er kleven ook nog een paar nadelen aan: Die hele kruising neemt zo wel erg veel ruimte in beslag, en je krijgt een paar langzame bochten, terwijl met de oude manier de treinen @full speed door konden rijden...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
Miss dat iemand hier iets aan heeft...
[afbeelding]
Soms is er geen ruimte om een station aan twee kanten een uitgang te laten hebben... Ik paste dan altijd de variant aan de rechterkant toe, wat betekent dat er geen trein het ene perron in kan, als een trein het andere perron aan het inrijden is.
Bij de variant links ernaast kan dat wel
Mm, dan zal ik hem dadelijk maar gelijk onder XP instalerenquote:Op maandag 2 juli 2007 21:25 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het mogenlijk dat openttd het niet doet op windows vista.
want krijg het niet echt voor elkaar.
Hier staat ook nog een mooi stukje over het goed inrichten van terminus stations.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
Miss dat iemand hier iets aan heeft...
[afbeelding]
Soms is er geen ruimte om een station aan twee kanten een uitgang te laten hebben... Ik paste dan altijd de variant aan de rechterkant toe, wat betekent dat er geen trein het ene perron in kan, als een trein het andere perron aan het inrijden is.
Bij de variant links ernaast kan dat wel
Als niet alle perronnen bezet zijn kan er tegelijkertijd een trein wegrijden en een nieuwe het station binnen komen of beiden wegrijden als alles vol staat/beiden tegelijkertijd binnenkomen. (maar inderdaad het verschil zal niet zo heel erg groot zijn bij slechts twee sporen)quote:Op zondag 8 juli 2007 15:35 schreef MaxMark het volgende:
Ik zie echt niet in waarom dat nieuwe concept sneller zal zijn dan het oude. Als beide perronnen bezet zijn, moeten nieuwe treinen evenlang wachten. Als 1 perron bezet is duurt het ook even lang om er te komen én om weer weg te komen. Wat is nu het voordeel
De trein moet toch wachten bij dat gele presignal tot de andere trein de andere lampjes voorbij is. Volgens mij scheelt dit hooguit een half of 1 vakje. Bij meerder perrons ben ik wel benieuwd naar hoe het eruit zou kunnen zien, dan lijkt het mij inderdaad ook veel efficiënter.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:00 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Als niet alle perronnen bezet zijn kan er tegelijkertijd een trein wegrijden en een nieuwe het station binnen komen of beiden wegrijden als alles vol staat/beiden tegelijkertijd binnenkomen. (maar inderdaad het verschil zal niet zo heel erg groot zijn bij slechts twee sporen)
Zie het linkje onder het plaatjequote:Op zondag 8 juli 2007 16:17 schreef MaxMark het volgende:
[..]
...Bij meerder perrons ben ik wel benieuwd naar hoe het eruit zou kunnen zien, dan lijkt het mij inderdaad ook veel efficiënter.
Ah, die link zag ik net over het hoofd, bedanktquote:Op zondag 8 juli 2007 16:22 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zie het linkje onder het plaatje.
Of klik hier.
Dat geldt inderdaad voor stations waar je maar 1 soort producerende industrie hebt staan. Bij stations met meerdere soorten of drop-off stations gaat het dus wel een hoop tijd kosten.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ah, die link zag ik net over het hoofd, bedankt
Maar zoals armmoetzaaier ook zegt, treinen laden toch één voor één in dus het maakt in principe niet uit dat ze ook maar één voor één het station in en uit kunnen. Als er maar een trein naar binnen kan terwijl een ander aan het laden is..
Wat bedoel je met "Patch" ? Wat wil je en wat doe je precies?quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:12 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Fuck... ik krijg er geen Patch in... en ik doe alles wat op de website staat.
Nou, ik heb een Patch gedownload voor een tram!!! Ik heb die file in de data map gezet, maar als ik TTD dan opstart zie ik geen verschil...quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "Patch" ? Wat wil je en wat doe je precies?
Ken het niet. Lijkt me wel ongelofelijk gaaf om zoiets in je eigen regio op te bouwen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:42 schreef MaxMark het volgende:
Het is al een oud topic en sommigen zullen het mischien al kennen, maar ik kwam dit net tegen:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=27052
Hiermee kun je maps maken die je 'rechstreeks' uit Google Earth hebt geplukt 14.gif
Dus de omvang en hoogte kloppen dan precies met de realiteit.
Ik zie mijn eigen stations terugquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef -Jewcookie- het volgende:
Mijn mega transfer station. Alle goederen uit de regio gaan daar naartoe om vervolgens met lange treinen naar een ander transfer station aan de andere kant van de map te gaan om miljoenen per trein te verdienen.
[afbeelding,link]
Klik voor een groter plaatje. (8,5mb)
Wel erg goed opgezet met die hoofdbaan een aftakkingenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef -Jewcookie- het volgende:
Mijn mega transfer station. Alle goederen uit de regio gaan daar naartoe om vervolgens met lange treinen naar een ander transfer station aan de andere kant van de map te gaan om miljoenen per trein te verdienen.
[[url=http://i12.tinypic.com/4kvuf0k.png]afbeelding][/url]
Klik voor een groter plaatje. (8,5mb)
Ja, alleen geldt dat wel alleen voor de binnenste banenquote:Op maandag 23 juli 2007 13:34 schreef MaxMark het volgende:
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt
Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
quote:Op maandag 23 juli 2007 13:34 schreef MaxMark het volgende:
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt
Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
Zoveel spoor en zo weinig treinen...quote:Op maandag 23 juli 2007 13:40 schreef Credence het volgende:
[..]
Ja, alleen geldt dat wel alleen voor de binnenste banen
Die laatste was m'n eerste serieuze poging tot een rotonde, maar hij werkt lang niet zo goed als die bovenste kruising natuurlijk. In deze game hebben we ook maar één rotonde neergezet, en veel meer van die spaghettimonsters.
Waarschijnlijk is de shot buiten de spits genomenquote:Op maandag 23 juli 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
Nou... Ten eerste is 't zo dat de drukte van de meeste stukken spoor redelijk variabel is, en je natuurlijk wilt dat treinen zo min mogelijk stil staan, daarom is alles tweebaans en zoveel mogelijk balanced. Ten tweede willen we dat men op een splitsing van elke kant naar elke andere kant kan reizen, ookal wordt die mogelijkheid (nog) niet gebruikt. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je zorgeloos kan aansluiten zonder steeds je kruisingen te hoeven aanpassen, hoewel je soms ook spoor teveel legt. Ten derde willen we dat alle splitsingen en grote stations split before merge zijn, wat ook iets meer ruimte inneemt. Tot slot is het inderdaad wel zo dat het op de groei gebouwd is. Deze map heeft nog ongeveer een derde van de nodes vrij, schat ik, dus er kan nog redelijk wat traffic bij komen, hoewel sommige stukken nu al redelijk vol zitten.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
Waarom heeft dat hout treintje zoveel maglev loks? Je weet toch dat de maglev slecht 1 lok nodig heeft om 99 karretjes op full speed to trekken?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:11 schreef Credence het volgende:
[[url=http://i13.tinypic.com/63r8l92_th]afbeelding][/url]
Spielerei, lijkt me.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom heeft dat hout treintje zoveel maglev loks? Je weet toch dat de maglev slecht 1 lok nodig heeft om 99 karretjes op full speed to trekken?
Waarschijnlijk versie-verschil. Je kunt wel oude savegames spelen in nieuwere versies, maar niet andersom.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:09 schreef sk888er het volgende:
Mijn laptop waar een orginele save game op stond is weg voor reparatie. Heb nu hier een andere pc tot mn beschikking heb hier alles geinstalleerd klaar om openTTD te spelen. Nu had ik een save game die ik heel graag verder wil spelen maar als ik die in de save folder zet en hem probeer te laden krijg ik de volgende foutmelding:
Load game failed: infalte() failed
Iemand enig idee wat dit betekend (behalve dan dat ik nu mn save game niet kan spelen).
Mbt het verdwijnen van die industrieën; had je misschien de magic bulldozer aan staan?quote:Op maandag 30 juli 2007 15:40 schreef punkjunk het volgende:
Ik was ook helemaal verschlingerd aan dit spel. Op de laptop had ik tijdens een reis door Noorwegen (misschien wel 5 uur per dag in de auto) een gigantisch spoortnetwerkt aangelegd met 200 treinen dat alles vervoerde. Totdat... in 1x verdwenen om de zoveeltijd belangrijke industrieen, de fabrienen etc. etc. maakte in 1x geen goederen meer en ik was meer tijd kwijt met het herbouwen van de industireen als het uitbreiden van me spoor. Ik was die game trouwens begonnen op een sava van maartena omdat die lekker veel geld had, haha.
Any way, probleem bleef ik houden, ook bij nieuwe games en alles, stront irritant. Uit frustratie het hele spel weg gemikt. Maar ik wil toch wel weer beginnen! Tenzij die kut industrie weer weg gaat, dan heb ik het snel gezien.
Ik maakte trouwen alle grote kruispunten in de vorm van gigantische rotondes van 4-5 ringen, dat werkte super zolang het niet spits was, als er spits was stond de hele kruising volOverigens speelde ik altijd met 2x1baans omdat als ik 2x2 baans deed de treinen altijd toch de kortse route namen en het dan toch 2x1 baans werd, hebben jullie dit ook?
Misschien, als je me uitlegd wat het is?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Mbt het verdwijnen van die industrieën; had je misschien de magic bulldozer aan staan?
Via het cheatmenu (ctrl+alt+c) heb je een optie "Magic bulldozer" genaamd. Als je deze inschakelt kun je werkelijk alles dat op de map staat verwijderen, ook industrieën. Het nadeel is alleen dat op het moment dat dit aanstaat, andere dingen die groeien (zoals steden) ook over bestaande dingen (zoals industrieën) kunnen bouwen.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:05 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Misschien, als je me uitlegd wat het is?
Men, me handen jeuken weer! Over 5 dagen ben ik weer terug van vakantie en kan ik weer beginnen!
Hmmm, nu je het zegt, ik had volgens mij wel een iets gebruikt om een zendmast oid weg te halen! Men, stom.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Via het cheatmenu (ctrl+alt+c) heb je een optie "Magic bulldozer" genaamd. Als je deze inschakelt kun je werkelijk alles dat op de map staat verwijderen, ook industrieën. Het nadeel is alleen dat op het moment dat dit aanstaat, andere dingen die groeien (zoals steden) ook over bestaande dingen (zoals industrieën) kunnen bouwen.
Misschien wel jaquote:Op maandag 30 juli 2007 16:29 schreef -Jewcookie- het volgende:
Is er animo om vanavond met een aantal fokkers een potje te doen?
In het constructiemenu zit een optie "convert tracks", daarmee kun je al het spoor ineens omzetten. Wel even al je treinen van tevoren in het depot sturen, die je later nog wel een voor een moet vervangen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:36 schreef RPG het volgende:
Ik speel ook nog steeds openttd. Maar ik vind het echt verot als je van bijv. electrisch naar monorail gaat. Het spoort omzetten is al veel werk (vooral als je kruizingen hebt enzo) maar daarna de treinen vervangen is nog veel meer werk. Ik wil daar snellere manier voor
Maar voor de rest ben ik nog steeds gewoon verslaafd eraan
Screenshots? Waar?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:41 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het verrot dat die NS graphics nog niet af zijn.
De screenshots zien er vet uit, maar ik wil der ook mee spelen!
Zou dat nog ooit afkomen?.
Ow? Damn ik doe het tot nu toe gewoon allemaal handmatig met dat tooltje gewoon de rails volgen om het om te zetten... Maar je kan het dus ook gewoon in 1x allemaal doen? damn dat zal me al enorm veel tijd schelenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
In het constructiemenu zit een optie "convert tracks", daarmee kun je al het spoor ineens omzetten. Wel even al je treinen van tevoren in het depot sturen, die je later nog wel een voor een moet vervangen.
Even wat linkjes:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:41 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het verrot dat die NS graphics nog niet af zijn.
De screenshots zien er vet uit, maar ik wil der ook mee spelen!
Zou dat nog ooit afkomen?.
Ik ken ze alle 3quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:01 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Even wat linkjes:
Topic over de dutch trainset
De dutch trainset homepage (ligt op dit moment zo goed als plat, wordt als het goed is ergens in deze maand vernieuwd)
En als bonus:
Het dutch tramset topic
Er is iemand begonnen, maar die heeft geen haast lijkt welquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:10 schreef vanOekelen het volgende:
Inderdaad, beetje jammer dat er nog steeds helemaal niets is gereleased. Is er eigenlijk al iemand begonnen met coden van de graphics die al af zijn?
(heb even geen zin om dat hele topic door te lezen, hij is nogal groot...)
Dat zou wel heel tof zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:
Ik las net ergens in dat topic dat er werd gezegd dat het waarschijnlijk geen jaar meer zou duren (en dat was ergens in mei), ik ben benieuwd, ze zijn intussen al bijna vier jaar bezig...
Maar gelukkig proberen ze wel er serieus iets moois van te maken, dus is het wachten waard (hoop ik).
Waarmee maak je zoiets?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:56 schreef -Jewcookie- het volgende:
Wat weerhoud je ervan om zelf die textures te maken? Mail je die gast, maken we allemaal een treintje. Dan komt er nog wat van.
Hiermee volgens mij.quote:
Server van Maarten of Bart nemen, daar gedraagt men zich over het algemeen wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:35 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik heb genoeg van het spel...
Altijd als je online speelt zijn er kleuters die elk bouwproject blokkeren door er rails voor te leggen, door exclusieve rechten van steden op te kopen waar ze niks te zoeken hebben en bij elke bron van goederen waar je actief bent een minitreintje te zetten die elke seconde de bron aandoet.
Ben je 2 uur aan het spelen, maar krijg je gewoon niet de kans iets op te bouwen omdat er van die irritante gastjes rondlopen...![]()
Inderdaad, op mijn server speelt men meestal redelijk normaal. Als ik wat zie dan is het bij mij ook 1 waarschuwing om het te verhelpen, bij geen reactie is het gewoon kick, bij brutaal gelul kun je gelijk een ban krijgen. Don't fuck with server adminsquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:41 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Server van Maarten of Bart nemen, daar gedraagt men zich over het algemeen wel.
Daarom kijk ik altijd eerst ff op de kaart in owner-modus, om te kijken of er geen grapjassen aan het blocken zijn. Dat kun je dan altijd heel snel zien...quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Of van die gastjes die dan een snel 1 stukje spoor bouwen waar jij bezig bent. En met een beetje pech heb je t niet door en na een tijdje kom je dr achter dat je treinen niet verder kunnen rijden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |