abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 21:37:29 #201
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51073776
Dat ligt dan niet aan OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/System_Requirements
Gebruik je wel de laatste versie? (0.5.2)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:39:25 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51073861
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:25 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het mogenlijk dat openttd het niet doet op windows vista.
want krijg het niet echt voor elkaar.
Doet het prima

Als je wat last hebt van geluidsstoornissen, vergroot dan het geluidsbuffer van OpenTDD door het zo te starten:

"D:GamesOpenTTDopenttd.exe" -s win32:bufsize=2048

Maar dan aangepast aan jouw pad natuurlijk
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:31:09 #203
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_51111544
ik wou 0.5.3 er op zetten misschien is dat het maar dat lijkt me sterk. ik ga het nog wel een paar keer proberen.
ik krijg alleen op het end als ik alles geinstallerd heb een fout melding van sample, sample staat er niet tussen of is niet goed. dan heb ik hem er bij gezet dan werkt die nog niet.
en voor de rest moet die het dan doen want heb het de vorige keer ook zo gedaan dacht ik.
ik type ook mar wat
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:40:12 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51114408
Gebruik 0.5.3-RC1 nog niet, hou het bij 0.5.2 totdat er een RC2 uit is. Er zitten een paar heel vervelende bugs in 0.5.3-RC1

En als het gaar om sample.cat: Dan heb je de orginele graphics niet geinstalleerd
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2007 @ 05:20:40 #205
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51118551
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:31 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik wou 0.5.3 er op zetten misschien is dat het maar dat lijkt me sterk. ik ga het nog wel een paar keer proberen.
ik krijg alleen op het end als ik alles geinstallerd heb een fout melding van sample, sample staat er niet tussen of is niet goed. dan heb ik hem er bij gezet dan werkt die nog niet.
en voor de rest moet die het dan doen want heb het de vorige keer ook zo gedaan dacht ik.
Die melding van sample.cat krijg je net zo goed onder XP hoor Dan heb je hem gewoon niet goed geinstalleerd
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:22:01 #206
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_51137186
hij werkt ik heb nu alleen versie 0.5.2 geinstallerd en nu werk die wel. hij ziet er wel lelijker uit met een TFT scherm
ik type ook mar wat
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:26:38 #207
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51137329
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:22 schreef armmoetzaaier het volgende:
hij werkt ik heb nu alleen versie 0.5.2 geinstallerd en nu werk die wel. hij ziet er wel lelijker uit met een TFT scherm


Pas de resolutie van het spel aan de resolutie van je monitor.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:46:27 #208
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51142378
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:26 schreef maartena het volgende:

[..]



Pas de resolutie van het spel aan de resolutie van je monitor.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:36:40 #209
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_51171623
ja had ik natuurlijk al geprobeer maar wordt er niet beter op.
ik type ook mar wat
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:52:11 #210
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51173972
Waarschijnlijk heb je de DOS-graphics gebruikt in plaats van de Windows graphics. Lees even de OP door anders hoe je het moet installeren.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:40:30 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51175251
Hmm, het is druk op mijn servers momenteel!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:48:27 #212
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51175467
De nightlies hebben een nieuwe feature: Automatic signal completion, maar dan echt helemaal automatic! Ctrl-autocomplete en de seinen volgen het spoor, dus ook met bochten mee
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_51176261
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:48 schreef Merovingian het volgende:
De nightlies hebben een nieuwe feature: Automatic signal completion, maar dan echt helemaal automatic! Ctrl-autocomplete en de seinen volgen het spoor, dus ook met bochten mee
Dat zat toch ook al in een nightly van een tijdje geleden?
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:40:05 #214
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51176913
quote:
r10437 Feature: Automatic signal completion
Huidige nightly: r10438.

Denk het dus niet
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_51177163
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:40 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Huidige nightly: r10438.

Denk het dus niet
Ik weet iig zeker dat ik al eens met zo'n completion-ding heb gespeeld. Weet alleen niet zeker of dat ook met bochten was.
pi_51177245
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik weet iig zeker dat ik al eens met zo'n completion-ding heb gespeeld. Weet alleen niet zeker of dat ook met bochten was.
Ja, maar die snapte de bochten niet helemaal.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_51179137
Eindelijk, mijn favoriete feature uit de MiniIn in trunk !

Nu de copy-paste patch nog en ik ben helemaal blij (alleen die zal er helaas wel niet inkomen...)
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik weet iig zeker dat ik al eens met zo'n completion-ding heb gespeeld. Weet alleen niet zeker of dat ook met bochten was.
Waarschijnlijk was dat dus in de MiniIn
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:44:29 #218
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51181235
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:47 schreef vanOekelen het volgende:
Eindelijk, mijn favoriete feature uit de MiniIn in trunk !

Nu de copy-paste patch nog en ik ben helemaal blij (alleen die zal er helaas wel niet inkomen...)
[..]

Waarschijnlijk was dat dus in de MiniIn
Dit was mijn een-na-favoriete patch uit de mini... Mijn favo was PBS
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator donderdag 5 juli 2007 @ 22:22:12 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_51182809
Lang geleden dit weer
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_51183429
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:22 schreef Renesite het volgende:
Lang geleden dit weer
Welkom
pi_51219610
Miss dat iemand hier iets aan heeft...



Soms is er geen ruimte om een station aan twee kanten een uitgang te laten hebben... Ik paste dan altijd de variant aan de rechterkant toe, wat betekent dat er geen trein het ene perron in kan, als een trein het andere perron aan het inrijden is.

Bij de variant links ernaast kan dat wel

[ Bericht 1% gewijzigd door _dirkjan_ op 07-07-2007 00:20:47 ]
  zondag 8 juli 2007 @ 01:00:47 #222
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51249436
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
Miss dat iemand hier iets aan heeft...

[afbeelding]

Soms is er geen ruimte om een station aan twee kanten een uitgang te laten hebben... Ik paste dan altijd de variant aan de rechterkant toe, wat betekent dat er geen trein het ene perron in kan, als een trein het andere perron aan het inrijden is.

Bij de variant links ernaast kan dat wel
Ziet er op zich goed uit, maar er kleven ook nog een paar nadelen aan: Die hele kruising neemt zo wel erg veel ruimte in beslag, en je krijgt een paar langzame bochten, terwijl met de oude manier de treinen @full speed door konden rijden...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:48:09 #223
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51258414
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:25 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het mogenlijk dat openttd het niet doet op windows vista.
want krijg het niet echt voor elkaar.
Mm, dan zal ik hem dadelijk maar gelijk onder XP instaleren

[ Bericht 1% gewijzigd door Martijn_77 op 08-07-2007 14:06:28 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51258690
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
Miss dat iemand hier iets aan heeft...

[afbeelding]

Soms is er geen ruimte om een station aan twee kanten een uitgang te laten hebben... Ik paste dan altijd de variant aan de rechterkant toe, wat betekent dat er geen trein het ene perron in kan, als een trein het andere perron aan het inrijden is.

Bij de variant links ernaast kan dat wel
Hier staat ook nog een mooi stukje over het goed inrichten van terminus stations.
Een terminus station met 2 sporen:

En hier staat er een met 8 sporen.

Overigens werken beide alleen in (redelijk) nieuwe nightly's, je gebruikt namelijk de "alles onder ene brug door" feature. (zonder kan ook maar dan krijg je er een paar heel inefficiënte bochten bij.
pi_51259244
OpenTTD 0.5.3-RC2 is sinds vannacht uit
pi_51259998
Oe, ik maak altijd die "basic" variant. Vind ik toch het meest de werkelijkheid benaderen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_51261044
Ik zie echt niet in waarom dat nieuwe concept sneller zal zijn dan het oude. Als beide perronnen bezet zijn, moeten nieuwe treinen evenlang wachten. Als 1 perron bezet is duurt het ook even lang om er te komen én om weer weg te komen. Wat is nu het voordeel
pi_51261628
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:35 schreef MaxMark het volgende:
Ik zie echt niet in waarom dat nieuwe concept sneller zal zijn dan het oude. Als beide perronnen bezet zijn, moeten nieuwe treinen evenlang wachten. Als 1 perron bezet is duurt het ook even lang om er te komen én om weer weg te komen. Wat is nu het voordeel
Als niet alle perronnen bezet zijn kan er tegelijkertijd een trein wegrijden en een nieuwe het station binnen komen of beiden wegrijden als alles vol staat/beiden tegelijkertijd binnenkomen. (maar inderdaad het verschil zal niet zo heel erg groot zijn bij slechts twee sporen)
pi_51262083
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:00 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Als niet alle perronnen bezet zijn kan er tegelijkertijd een trein wegrijden en een nieuwe het station binnen komen of beiden wegrijden als alles vol staat/beiden tegelijkertijd binnenkomen. (maar inderdaad het verschil zal niet zo heel erg groot zijn bij slechts twee sporen)
De trein moet toch wachten bij dat gele presignal tot de andere trein de andere lampjes voorbij is. Volgens mij scheelt dit hooguit een half of 1 vakje. Bij meerder perrons ben ik wel benieuwd naar hoe het eruit zou kunnen zien, dan lijkt het mij inderdaad ook veel efficiënter.
pi_51262220
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:17 schreef MaxMark het volgende:

[..]
...Bij meerder perrons ben ik wel benieuwd naar hoe het eruit zou kunnen zien, dan lijkt het mij inderdaad ook veel efficiënter.
Zie het linkje onder het plaatje .
Of klik hier.

Het is een beetje groot, maar het lijkt mij vrij efficiënt, alhoewel ik er dan toch maar een roro station van zou maken incl. een busstationnetje ofzo voor voldoende dekking.
  zondag 8 juli 2007 @ 16:51:38 #231
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_51262970
maar op een statio laat toch telkens meer 1 trein zich helemaal vol tenzij je meerder producten er op het staan. maar lijkt mij een betje tijd vergooien.
en als twee treinen tegelijk weg rijdne komen ze alkaar toch wel weer tegen waar het spoor bij elkaar komt.
ik type ook mar wat
pi_51264558
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:22 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Zie het linkje onder het plaatje .
Of klik hier.
Ah, die link zag ik net over het hoofd, bedankt

Maar zoals armmoetzaaier ook zegt, treinen laden toch één voor één in dus het maakt in principe niet uit dat ze ook maar één voor één het station in en uit kunnen. Als er maar een trein naar binnen kan terwijl een ander aan het laden is..
  zondag 8 juli 2007 @ 19:00:46 #233
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51266629
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ah, die link zag ik net over het hoofd, bedankt

Maar zoals armmoetzaaier ook zegt, treinen laden toch één voor één in dus het maakt in principe niet uit dat ze ook maar één voor één het station in en uit kunnen. Als er maar een trein naar binnen kan terwijl een ander aan het laden is..
Dat geldt inderdaad voor stations waar je maar 1 soort producerende industrie hebt staan. Bij stations met meerdere soorten of drop-off stations gaat het dus wel een hoop tijd kosten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:15:22 #234
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51336703
Ik ga hem ook maar weer installeren. Meteen ff voor de laatste nightly kijken!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51400766
Het is al een oud topic en sommigen zullen het mischien al kennen, maar ik kwam dit net tegen:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=27052

Hiermee kun je maps maken die je 'rechstreeks' uit Google Earth hebt geplukt 14.gif
Dus de omvang en hoogte kloppen dan precies met de realiteit.
pi_51401766
Fuck... ik krijg er geen Patch in... en ik doe alles wat op de website staat.
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:43:09 #237
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51404675
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:12 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Fuck... ik krijg er geen Patch in... en ik doe alles wat op de website staat.
Wat bedoel je met "Patch" ? Wat wil je en wat doe je precies?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_51406130
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:43 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "Patch" ? Wat wil je en wat doe je precies?
Nou, ik heb een Patch gedownload voor een tram!!! Ik heb die file in de data map gezet, maar als ik TTD dan opstart zie ik geen verschil...
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:48:40 #239
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51444052
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 17:42 schreef MaxMark het volgende:
Het is al een oud topic en sommigen zullen het mischien al kennen, maar ik kwam dit net tegen:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=27052

Hiermee kun je maps maken die je 'rechstreeks' uit Google Earth hebt geplukt 14.gif
Dus de omvang en hoogte kloppen dan precies met de realiteit.
Ken het niet. Lijkt me wel ongelofelijk gaaf om zoiets in je eigen regio op te bouwen!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51459889
Ik heb een probleem! Ik heb Openttd geinstalleerd, maar hij doet het niet. Ik krijg de foutmelding: Sample.cat missing. Iemand enig idee?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:41:51 #241
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51462266
Ja. Lees de OP door. Daar staat precies in wat je moet doen: eerst TTD for Windows installeren. Daar zitten namelijk wat bestanden in die nodig hebt voor OpenTTD, zoals sample.cat.

Af en toe vraag ik me af waar ik hem voor heb geschreven...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:09:21 #242
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_51462956
al die moeite voor niets
ik type ook mar wat
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:11:30 #243
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_51463025
omdat het niet helemaal duidelijk is. want er zijn volgens mij 2 verschillende door elkaar in 1 stukje.

misschien kan je beter die twee apart zetten. en misscihen iets meer uitleg wat er geinstalleerd moet worden. zo als een patch die bij een spel gedownload wordt.
ik type ook mar wat
pi_51463409
Mijn mega transfer station. Alle goederen uit de regio gaan daar naartoe om vervolgens met lange treinen naar een ander transfer station aan de andere kant van de map te gaan om miljoenen per trein te verdienen.



Klik voor een groter plaatje. (8,5mb)
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:30:13 #245
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51463530
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef -Jewcookie- het volgende:
Mijn mega transfer station. Alle goederen uit de regio gaan daar naartoe om vervolgens met lange treinen naar een ander transfer station aan de andere kant van de map te gaan om miljoenen per trein te verdienen.

[afbeelding,link]

Klik voor een groter plaatje. (8,5mb)
Ik zie mijn eigen stations terug
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:55:00 #246
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51468914
De tram optie is wel trouwens.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 14 juli 2007 @ 23:22:41 #247
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51475678
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef -Jewcookie- het volgende:
Mijn mega transfer station. Alle goederen uit de regio gaan daar naartoe om vervolgens met lange treinen naar een ander transfer station aan de andere kant van de map te gaan om miljoenen per trein te verdienen.

[[url=http://i12.tinypic.com/4kvuf0k.png]afbeelding][/url]

Klik voor een groter plaatje. (8,5mb)
Wel erg goed opgezet met die hoofdbaan een aftakkingen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51744564
TVP, zie pas net dit topic en heb het ook weer gedownload
Have fun...
pi_51745264
Voor de geinteresseerden hier wat plaatjes van mijn vorige game:



  maandag 23 juli 2007 @ 13:27:12 #250
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51745689
Spaghetti-Junction!!!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_51745878
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt

Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
pi_51746082
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:34 schreef MaxMark het volgende:
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt

Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
Ja, alleen geldt dat wel alleen voor de binnenste banen
Die laatste was m'n eerste serieuze poging tot een rotonde, maar hij werkt lang niet zo goed als die bovenste kruising natuurlijk. In deze game hebben we ook maar één rotonde neergezet, en veel meer van die spaghettimonsters.

[ Bericht 5% gewijzigd door Credence op 23-07-2007 13:55:26 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 13:42:42 #253
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51746123
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:34 schreef MaxMark het volgende:
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt

Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
inderdaad!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_51747548
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:40 schreef Credence het volgende:

[..]

Ja, alleen geldt dat wel alleen voor de binnenste banen
Die laatste was m'n eerste serieuze poging tot een rotonde, maar hij werkt lang niet zo goed als die bovenste kruising natuurlijk. In deze game hebben we ook maar één rotonde neergezet, en veel meer van die spaghettimonsters.
Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
  maandag 23 juli 2007 @ 14:30:12 #256
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51747657
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
Waarschijnlijk is de shot buiten de spits genomen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_51748575
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
Nou... Ten eerste is 't zo dat de drukte van de meeste stukken spoor redelijk variabel is, en je natuurlijk wilt dat treinen zo min mogelijk stil staan, daarom is alles tweebaans en zoveel mogelijk balanced. Ten tweede willen we dat men op een splitsing van elke kant naar elke andere kant kan reizen, ookal wordt die mogelijkheid (nog) niet gebruikt. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je zorgeloos kan aansluiten zonder steeds je kruisingen te hoeven aanpassen, hoewel je soms ook spoor teveel legt. Ten derde willen we dat alle splitsingen en grote stations split before merge zijn, wat ook iets meer ruimte inneemt. Tot slot is het inderdaad wel zo dat het op de groei gebouwd is. Deze map heeft nog ongeveer een derde van de nodes vrij, schat ik, dus er kan nog redelijk wat traffic bij komen, hoewel sommige stukken nu al redelijk vol zitten.
  maandag 23 juli 2007 @ 15:35:05 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51749746
quote:
Waarom heeft dat hout treintje zoveel maglev loks? Je weet toch dat de maglev slecht 1 lok nodig heeft om 99 karretjes op full speed to trekken?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51749962
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom heeft dat hout treintje zoveel maglev loks? Je weet toch dat de maglev slecht 1 lok nodig heeft om 99 karretjes op full speed to trekken?
Spielerei, lijkt me.
pi_51752287
Gewoon geklooi inderdaad
pi_51812689
tvt
pi_51892345
Mijn laptop waar een orginele save game op stond is weg voor reparatie. Heb nu hier een andere pc tot mn beschikking heb hier alles geinstalleerd klaar om openTTD te spelen. Nu had ik een save game die ik heel graag verder wil spelen maar als ik die in de save folder zet en hem probeer te laden krijg ik de volgende foutmelding:
Load game failed: infalte() failed

Iemand enig idee wat dit betekend (behalve dan dat ik nu mn save game niet kan spelen).
pi_51892466
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:09 schreef sk888er het volgende:
Mijn laptop waar een orginele save game op stond is weg voor reparatie. Heb nu hier een andere pc tot mn beschikking heb hier alles geinstalleerd klaar om openTTD te spelen. Nu had ik een save game die ik heel graag verder wil spelen maar als ik die in de save folder zet en hem probeer te laden krijg ik de volgende foutmelding:
Load game failed: infalte() failed

Iemand enig idee wat dit betekend (behalve dan dat ik nu mn save game niet kan spelen).
Waarschijnlijk versie-verschil. Je kunt wel oude savegames spelen in nieuwere versies, maar niet andersom.
pi_51892761
Tenzij je hem hebt gemaakt in een speciale gepatchte versie, dan kan het nog wel eens moeilijk worden om hem aan het werk te krijgen. Maar normaal zou in ieder geval alles laadbaar moeten zijn met de nieuwste nightly's.

[ Bericht 20% gewijzigd door vanOekelen op 27-07-2007 17:49:25 ]
pi_51937506
Nog even over die terminus stations, ik heb even een testje gemaakt met twee verschillende typen terminus lay-outs met 4 en met 6 sporen. Zoals je door het laden van deze savegame (gemaakt met de nieuwste nightly) ziet kan het bij een druk station behoorlijk veel schelen.

Het zou waarschijnlijk nog wel iets efficiënter kunnen door het op de manier op te bouwen die ik eerst beschreven had, het voordeel van deze configuratie is echter dat het niet zoveel ruimte in beslag neemt en simpel te bouwen en uit te breiden is.

Plaatje:


Overigens heb ik getest met realistische acceleratie, zonder geeft vergelijkbare resulaten maar door het omzetten van de instelling kan het problemen geven met het eerste treintje wat uit het onderste depot komt.

[ Bericht 20% gewijzigd door vanOekelen op 29-07-2007 17:31:11 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 15:40:11 #266
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_51961627
Ik was ook helemaal verschlingerd aan dit spel. Op de laptop had ik tijdens een reis door Noorwegen (misschien wel 5 uur per dag in de auto) een gigantisch spoortnetwerkt aangelegd met 200 treinen dat alles vervoerde. Totdat... in 1x verdwenen om de zoveeltijd belangrijke industrieen, de fabrienen etc. etc. maakte in 1x geen goederen meer en ik was meer tijd kwijt met het herbouwen van de industireen als het uitbreiden van me spoor . Ik was die game trouwens begonnen op een sava van maartena omdat die lekker veel geld had, haha.

Any way, probleem bleef ik houden, ook bij nieuwe games en alles, stront irritant. Uit frustratie het hele spel weg gemikt. Maar ik wil toch wel weer beginnen! Tenzij die kut industrie weer weg gaat, dan heb ik het snel gezien.

Ik maakte trouwen alle grote kruispunten in de vorm van gigantische rotondes van 4-5 ringen, dat werkte super zolang het niet spits was, als er spits was stond de hele kruising vol Overigens speelde ik altijd met 2x1baans omdat als ik 2x2 baans deed de treinen altijd toch de kortse route namen en het dan toch 2x1 baans werd, hebben jullie dit ook?
pi_51962209
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:40 schreef punkjunk het volgende:
Ik was ook helemaal verschlingerd aan dit spel. Op de laptop had ik tijdens een reis door Noorwegen (misschien wel 5 uur per dag in de auto) een gigantisch spoortnetwerkt aangelegd met 200 treinen dat alles vervoerde. Totdat... in 1x verdwenen om de zoveeltijd belangrijke industrieen, de fabrienen etc. etc. maakte in 1x geen goederen meer en ik was meer tijd kwijt met het herbouwen van de industireen als het uitbreiden van me spoor . Ik was die game trouwens begonnen op een sava van maartena omdat die lekker veel geld had, haha.

Any way, probleem bleef ik houden, ook bij nieuwe games en alles, stront irritant. Uit frustratie het hele spel weg gemikt. Maar ik wil toch wel weer beginnen! Tenzij die kut industrie weer weg gaat, dan heb ik het snel gezien.

Ik maakte trouwen alle grote kruispunten in de vorm van gigantische rotondes van 4-5 ringen, dat werkte super zolang het niet spits was, als er spits was stond de hele kruising vol Overigens speelde ik altijd met 2x1baans omdat als ik 2x2 baans deed de treinen altijd toch de kortse route namen en het dan toch 2x1 baans werd, hebben jullie dit ook?
Mbt het verdwijnen van die industrieën; had je misschien de magic bulldozer aan staan?
  maandag 30 juli 2007 @ 16:05:55 #268
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_51962341
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Mbt het verdwijnen van die industrieën; had je misschien de magic bulldozer aan staan?
Misschien, als je me uitlegd wat het is?

Men, me handen jeuken weer! Over 5 dagen ben ik weer terug van vakantie en kan ik weer beginnen!
pi_51962690
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:05 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Misschien, als je me uitlegd wat het is?

Men, me handen jeuken weer! Over 5 dagen ben ik weer terug van vakantie en kan ik weer beginnen!
Via het cheatmenu (ctrl+alt+c) heb je een optie "Magic bulldozer" genaamd. Als je deze inschakelt kun je werkelijk alles dat op de map staat verwijderen, ook industrieën. Het nadeel is alleen dat op het moment dat dit aanstaat, andere dingen die groeien (zoals steden) ook over bestaande dingen (zoals industrieën) kunnen bouwen.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:20:30 #270
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_51962766
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Via het cheatmenu (ctrl+alt+c) heb je een optie "Magic bulldozer" genaamd. Als je deze inschakelt kun je werkelijk alles dat op de map staat verwijderen, ook industrieën. Het nadeel is alleen dat op het moment dat dit aanstaat, andere dingen die groeien (zoals steden) ook over bestaande dingen (zoals industrieën) kunnen bouwen.
Hmmm, nu je het zegt, ik had volgens mij wel een iets gebruikt om een zendmast oid weg te halen! Men, stom.

En hoe zit het met die 32bbp dingen? Ik zag op het forum dat dat inmiddels werkt? Gebruikt iemand het ook?
pi_51963019
Is er animo om vanavond met een aantal fokkers een potje te doen? Ik heb wel een servertje draaien.

Server --> [NL]FoK! Server

pi_51963697
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:29 schreef -Jewcookie- het volgende:
Is er animo om vanavond met een aantal fokkers een potje te doen?
Misschien wel ja
pi_51963999
vanOekelen en ik zijn al bezig
pi_51964119
Ik doe dan pas vanavond mee, vanaf 20.00 uur denk ik
  maandag 30 juli 2007 @ 17:16:23 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51964314
Ik heb sowieso 5 servers draaien waarop je terecht kunt
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52043958
Ik speel ook nog steeds openttd. Maar ik vind het echt verot als je van bijv. electrisch naar monorail gaat. Het spoort omzetten is al veel werk (vooral als je kruizingen hebt enzo) maar daarna de treinen vervangen is nog veel meer werk. Ik wil daar snellere manier voor

Maar voor de rest ben ik nog steeds gewoon verslaafd eraan
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_52044046
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:36 schreef RPG het volgende:
Ik speel ook nog steeds openttd. Maar ik vind het echt verot als je van bijv. electrisch naar monorail gaat. Het spoort omzetten is al veel werk (vooral als je kruizingen hebt enzo) maar daarna de treinen vervangen is nog veel meer werk. Ik wil daar snellere manier voor

Maar voor de rest ben ik nog steeds gewoon verslaafd eraan
In het constructiemenu zit een optie "convert tracks", daarmee kun je al het spoor ineens omzetten. Wel even al je treinen van tevoren in het depot sturen, die je later nog wel een voor een moet vervangen.
pi_52044085
Je hebt toch zo'n tekenentje van de rails waar je mee gaat werken (dus mono ipv normaal) met een pijltje er over heen? Daar me kun je een veld trekken waarbinnen alle rails vervangen wordt.
IK WIL OPENTTD SPELEN VEDOMME

nog 2 nachtjes slapen en dan kan het weer
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:41:42 #279
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52044101
Ik vind het verrot dat die NS graphics nog niet af zijn .
De screenshots zien er vet uit, maar ik wil der ook mee spelen!
Zou dat nog ooit afkomen? .
pi_52044126
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:41 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het verrot dat die NS graphics nog niet af zijn .
De screenshots zien er vet uit, maar ik wil der ook mee spelen!
Zou dat nog ooit afkomen? .
Screenshots? Waar?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:46:30 #281
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52044216
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:42 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Screenshots? Waar?
Die screenshots die er al jaren zijn volgens mij .


pi_52044316
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:39 schreef MaxMark het volgende:

[..]

In het constructiemenu zit een optie "convert tracks", daarmee kun je al het spoor ineens omzetten. Wel even al je treinen van tevoren in het depot sturen, die je later nog wel een voor een moet vervangen.
Ow? Damn ik doe het tot nu toe gewoon allemaal handmatig met dat tooltje gewoon de rails volgen om het om te zetten... Maar je kan het dus ook gewoon in 1x allemaal doen? damn dat zal me al enorm veel tijd schelen
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_52044676
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:41 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het verrot dat die NS graphics nog niet af zijn .
De screenshots zien er vet uit, maar ik wil der ook mee spelen!
Zou dat nog ooit afkomen? .
Even wat linkjes:
Topic over de dutch trainset
De dutch trainset homepage (ligt op dit moment zo goed als plat, wordt als het goed is ergens in deze maand vernieuwd)

En als bonus:
Het dutch tramset topic
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:05:41 #284
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52044790
quote:
Ik ken ze alle 3 .
Maar wat ik zo zie is dat er wel elke keer nieuwe graphics (stations, bovenleiding, seinen) getekend worden, maar er geen trainset gereleased wordt .
pi_52044931
Inderdaad, beetje jammer dat er nog steeds helemaal niets is gereleased. Is er eigenlijk al iemand begonnen met coden van de graphics die al af zijn?
(heb even geen zin om dat hele topic door te lezen, hij is nogal groot...)
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:14:06 #286
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52045048
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:10 schreef vanOekelen het volgende:
Inderdaad, beetje jammer dat er nog steeds helemaal niets is gereleased. Is er eigenlijk al iemand begonnen met coden van de graphics die al af zijn?
(heb even geen zin om dat hele topic door te lezen, hij is nogal groot...)
Er is iemand begonnen, maar die heeft geen haast lijkt wel .
Er is ook een demo te downloaden met een Plan U/V en een blokkendoos die rondrijden. Maar dat is het dan.
pi_52045359
Ik las net ergens in dat topic dat er werd gezegd dat het waarschijnlijk geen jaar meer zou duren (en dat was ergens in mei), ik ben benieuwd, ze zijn intussen al bijna vier jaar bezig...

Maar gelukkig proberen ze wel er serieus iets moois van te maken, dus is het wachten waard (hoop ik).

[ Bericht 23% gewijzigd door vanOekelen op 02-08-2007 14:33:06 ]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:37:55 #288
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52045635
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:
Ik las net ergens in dat topic dat er werd gezegd dat het waarschijnlijk geen jaar meer zou duren (en dat was ergens in mei), ik ben benieuwd, ze zijn intussen al bijna vier jaar bezig...

Maar gelukkig proberen ze wel er serieus iets moois van te maken, dus is het wachten waard (hoop ik).
Dat zou wel heel tof zijn .
Ik geloof dat ze er ook goederen wagons bij doen, dat is ook erg tof!
pi_52045708
Ja, zelfs goederenwagons in verschillende uitvoeringen (verschillende kleuren enzo) staan in de planning!
pi_52045939
Wat weerhoud je ervan om zelf die textures te maken? Mail je die gast, maken we allemaal een treintje. Dan komt er nog wat van.
pi_52046167
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:56 schreef -Jewcookie- het volgende:
Wat weerhoud je ervan om zelf die textures te maken? Mail je die gast, maken we allemaal een treintje. Dan komt er nog wat van.
Waarmee maak je zoiets?
pi_52047333
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:06 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Waarmee maak je zoiets?
Hiermee volgens mij.

http://www.ttdpatch.net/tools.html

Hier staan editor programma's

http://www.divxland.org/ttd/

Ziet er niet zo moeilijk uit allemaal. Is volgens mij een kwestie van GFX bestanden uitpakken naar PCX. Plaatje bewerken en coderen naar GFX. Als je daarna klaar bent maakt die editor een Install EXE waarmee je het kan installeren in je TTD installatie.

[ Bericht 17% gewijzigd door -Jewcookie- op 02-08-2007 15:59:54 ]
pi_52048613
Ik heb genoeg van het spel...

Altijd als je online speelt zijn er kleuters die elk bouwproject blokkeren door er rails voor te leggen, door exclusieve rechten van steden op te kopen waar ze niks te zoeken hebben en bij elke bron van goederen waar je actief bent een minitreintje te zetten die elke seconde de bron aandoet.

Ben je 2 uur aan het spelen, maar krijg je gewoon niet de kans iets op te bouwen omdat er van die irritante gastjes rondlopen...
pi_52048840
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:35 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik heb genoeg van het spel...

Altijd als je online speelt zijn er kleuters die elk bouwproject blokkeren door er rails voor te leggen, door exclusieve rechten van steden op te kopen waar ze niks te zoeken hebben en bij elke bron van goederen waar je actief bent een minitreintje te zetten die elke seconde de bron aandoet.

Ben je 2 uur aan het spelen, maar krijg je gewoon niet de kans iets op te bouwen omdat er van die irritante gastjes rondlopen...
Server van Maarten of Bart nemen, daar gedraagt men zich over het algemeen wel.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 23:21:40 #295
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_52107693
yeah, die nieuwe openttd is wel op zeg! lekker spelen! ff snel wat vliegtuigjes laten vliegen om genoeg geld te hebben voor een goed lopend spoor te ontwikkelen hehe.
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:12:26 #296
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_52125125
Vliegtuigen zijn te makkelijk geld verdienen, dat is gewoon niet leuk meer... Ik heb ze ook gelimiteerd tot 10 stuks per speler op mijn server.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:15:16 #297
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_52125186
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:41 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Server van Maarten of Bart nemen, daar gedraagt men zich over het algemeen wel.
Inderdaad, op mijn server speelt men meestal redelijk normaal. Als ik wat zie dan is het bij mij ook 1 waarschuwing om het te verhelpen, bij geen reactie is het gewoon kick, bij brutaal gelul kun je gelijk een ban krijgen. Don't fuck with server admins

Mijn server regels zijn trouwens gewoon de "standaard" multiplayer rules, die je hier kan vinden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:15:38 #298
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_52125192
tvp
binnenkort ook weer oppakken
dus...
pi_52125361
Of van die gastjes die dan een snel 1 stukje spoor bouwen waar jij bezig bent. En met een beetje pech heb je t niet door en na een tijdje kom je dr achter dat je treinen niet verder kunnen rijden....
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:32:43 #300
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_52125543
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Of van die gastjes die dan een snel 1 stukje spoor bouwen waar jij bezig bent. En met een beetje pech heb je t niet door en na een tijdje kom je dr achter dat je treinen niet verder kunnen rijden....
Daarom kijk ik altijd eerst ff op de kaart in owner-modus, om te kijken of er geen grapjassen aan het blocken zijn. Dat kun je dan altijd heel snel zien...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')