abonnement Unibet Coolblue
pi_51745878
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt

Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
pi_51746082
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:34 schreef MaxMark het volgende:
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt

Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
Ja, alleen geldt dat wel alleen voor de binnenste banen
Die laatste was m'n eerste serieuze poging tot een rotonde, maar hij werkt lang niet zo goed als die bovenste kruising natuurlijk. In deze game hebben we ook maar één rotonde neergezet, en veel meer van die spaghettimonsters.

[ Bericht 5% gewijzigd door Credence op 23-07-2007 13:55:26 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 13:42:42 #253
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51746123
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:34 schreef MaxMark het volgende:
Bij die laatste kun je niet eens rechtsaf, van welke kant je ook komt

Edit: Oh toch wel, maar dan moet je eerst een rondje maken
inderdaad!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_51747548
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:40 schreef Credence het volgende:

[..]

Ja, alleen geldt dat wel alleen voor de binnenste banen
Die laatste was m'n eerste serieuze poging tot een rotonde, maar hij werkt lang niet zo goed als die bovenste kruising natuurlijk. In deze game hebben we ook maar één rotonde neergezet, en veel meer van die spaghettimonsters.
Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
  maandag 23 juli 2007 @ 14:30:12 #256
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_51747657
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
Waarschijnlijk is de shot buiten de spits genomen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_51748575
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:26 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Zoveel spoor en zo weinig treinen...
Is het op de groei gebouwd of vond je het ontwerpen van een grote kruising gewoon leuk?
Nou... Ten eerste is 't zo dat de drukte van de meeste stukken spoor redelijk variabel is, en je natuurlijk wilt dat treinen zo min mogelijk stil staan, daarom is alles tweebaans en zoveel mogelijk balanced. Ten tweede willen we dat men op een splitsing van elke kant naar elke andere kant kan reizen, ookal wordt die mogelijkheid (nog) niet gebruikt. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je zorgeloos kan aansluiten zonder steeds je kruisingen te hoeven aanpassen, hoewel je soms ook spoor teveel legt. Ten derde willen we dat alle splitsingen en grote stations split before merge zijn, wat ook iets meer ruimte inneemt. Tot slot is het inderdaad wel zo dat het op de groei gebouwd is. Deze map heeft nog ongeveer een derde van de nodes vrij, schat ik, dus er kan nog redelijk wat traffic bij komen, hoewel sommige stukken nu al redelijk vol zitten.
  maandag 23 juli 2007 @ 15:35:05 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51749746
quote:
Waarom heeft dat hout treintje zoveel maglev loks? Je weet toch dat de maglev slecht 1 lok nodig heeft om 99 karretjes op full speed to trekken?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51749962
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom heeft dat hout treintje zoveel maglev loks? Je weet toch dat de maglev slecht 1 lok nodig heeft om 99 karretjes op full speed to trekken?
Spielerei, lijkt me.
pi_51752287
Gewoon geklooi inderdaad
pi_51812689
tvt
pi_51892345
Mijn laptop waar een orginele save game op stond is weg voor reparatie. Heb nu hier een andere pc tot mn beschikking heb hier alles geinstalleerd klaar om openTTD te spelen. Nu had ik een save game die ik heel graag verder wil spelen maar als ik die in de save folder zet en hem probeer te laden krijg ik de volgende foutmelding:
Load game failed: infalte() failed

Iemand enig idee wat dit betekend (behalve dan dat ik nu mn save game niet kan spelen).
pi_51892466
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:09 schreef sk888er het volgende:
Mijn laptop waar een orginele save game op stond is weg voor reparatie. Heb nu hier een andere pc tot mn beschikking heb hier alles geinstalleerd klaar om openTTD te spelen. Nu had ik een save game die ik heel graag verder wil spelen maar als ik die in de save folder zet en hem probeer te laden krijg ik de volgende foutmelding:
Load game failed: infalte() failed

Iemand enig idee wat dit betekend (behalve dan dat ik nu mn save game niet kan spelen).
Waarschijnlijk versie-verschil. Je kunt wel oude savegames spelen in nieuwere versies, maar niet andersom.
pi_51892761
Tenzij je hem hebt gemaakt in een speciale gepatchte versie, dan kan het nog wel eens moeilijk worden om hem aan het werk te krijgen. Maar normaal zou in ieder geval alles laadbaar moeten zijn met de nieuwste nightly's.

[ Bericht 20% gewijzigd door vanOekelen op 27-07-2007 17:49:25 ]
pi_51937506
Nog even over die terminus stations, ik heb even een testje gemaakt met twee verschillende typen terminus lay-outs met 4 en met 6 sporen. Zoals je door het laden van deze savegame (gemaakt met de nieuwste nightly) ziet kan het bij een druk station behoorlijk veel schelen.

Het zou waarschijnlijk nog wel iets efficiënter kunnen door het op de manier op te bouwen die ik eerst beschreven had, het voordeel van deze configuratie is echter dat het niet zoveel ruimte in beslag neemt en simpel te bouwen en uit te breiden is.

Plaatje:


Overigens heb ik getest met realistische acceleratie, zonder geeft vergelijkbare resulaten maar door het omzetten van de instelling kan het problemen geven met het eerste treintje wat uit het onderste depot komt.

[ Bericht 20% gewijzigd door vanOekelen op 29-07-2007 17:31:11 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 15:40:11 #266
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_51961627
Ik was ook helemaal verschlingerd aan dit spel. Op de laptop had ik tijdens een reis door Noorwegen (misschien wel 5 uur per dag in de auto) een gigantisch spoortnetwerkt aangelegd met 200 treinen dat alles vervoerde. Totdat... in 1x verdwenen om de zoveeltijd belangrijke industrieen, de fabrienen etc. etc. maakte in 1x geen goederen meer en ik was meer tijd kwijt met het herbouwen van de industireen als het uitbreiden van me spoor . Ik was die game trouwens begonnen op een sava van maartena omdat die lekker veel geld had, haha.

Any way, probleem bleef ik houden, ook bij nieuwe games en alles, stront irritant. Uit frustratie het hele spel weg gemikt. Maar ik wil toch wel weer beginnen! Tenzij die kut industrie weer weg gaat, dan heb ik het snel gezien.

Ik maakte trouwen alle grote kruispunten in de vorm van gigantische rotondes van 4-5 ringen, dat werkte super zolang het niet spits was, als er spits was stond de hele kruising vol Overigens speelde ik altijd met 2x1baans omdat als ik 2x2 baans deed de treinen altijd toch de kortse route namen en het dan toch 2x1 baans werd, hebben jullie dit ook?
pi_51962209
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:40 schreef punkjunk het volgende:
Ik was ook helemaal verschlingerd aan dit spel. Op de laptop had ik tijdens een reis door Noorwegen (misschien wel 5 uur per dag in de auto) een gigantisch spoortnetwerkt aangelegd met 200 treinen dat alles vervoerde. Totdat... in 1x verdwenen om de zoveeltijd belangrijke industrieen, de fabrienen etc. etc. maakte in 1x geen goederen meer en ik was meer tijd kwijt met het herbouwen van de industireen als het uitbreiden van me spoor . Ik was die game trouwens begonnen op een sava van maartena omdat die lekker veel geld had, haha.

Any way, probleem bleef ik houden, ook bij nieuwe games en alles, stront irritant. Uit frustratie het hele spel weg gemikt. Maar ik wil toch wel weer beginnen! Tenzij die kut industrie weer weg gaat, dan heb ik het snel gezien.

Ik maakte trouwen alle grote kruispunten in de vorm van gigantische rotondes van 4-5 ringen, dat werkte super zolang het niet spits was, als er spits was stond de hele kruising vol Overigens speelde ik altijd met 2x1baans omdat als ik 2x2 baans deed de treinen altijd toch de kortse route namen en het dan toch 2x1 baans werd, hebben jullie dit ook?
Mbt het verdwijnen van die industrieën; had je misschien de magic bulldozer aan staan?
  maandag 30 juli 2007 @ 16:05:55 #268
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_51962341
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Mbt het verdwijnen van die industrieën; had je misschien de magic bulldozer aan staan?
Misschien, als je me uitlegd wat het is?

Men, me handen jeuken weer! Over 5 dagen ben ik weer terug van vakantie en kan ik weer beginnen!
pi_51962690
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:05 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Misschien, als je me uitlegd wat het is?

Men, me handen jeuken weer! Over 5 dagen ben ik weer terug van vakantie en kan ik weer beginnen!
Via het cheatmenu (ctrl+alt+c) heb je een optie "Magic bulldozer" genaamd. Als je deze inschakelt kun je werkelijk alles dat op de map staat verwijderen, ook industrieën. Het nadeel is alleen dat op het moment dat dit aanstaat, andere dingen die groeien (zoals steden) ook over bestaande dingen (zoals industrieën) kunnen bouwen.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:20:30 #270
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_51962766
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Via het cheatmenu (ctrl+alt+c) heb je een optie "Magic bulldozer" genaamd. Als je deze inschakelt kun je werkelijk alles dat op de map staat verwijderen, ook industrieën. Het nadeel is alleen dat op het moment dat dit aanstaat, andere dingen die groeien (zoals steden) ook over bestaande dingen (zoals industrieën) kunnen bouwen.
Hmmm, nu je het zegt, ik had volgens mij wel een iets gebruikt om een zendmast oid weg te halen! Men, stom.

En hoe zit het met die 32bbp dingen? Ik zag op het forum dat dat inmiddels werkt? Gebruikt iemand het ook?
pi_51963019
Is er animo om vanavond met een aantal fokkers een potje te doen? Ik heb wel een servertje draaien.

Server --> [NL]FoK! Server

Gamertag: Jewcookie
pi_51963697
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:29 schreef -Jewcookie- het volgende:
Is er animo om vanavond met een aantal fokkers een potje te doen?
Misschien wel ja
pi_51963999
vanOekelen en ik zijn al bezig
Gamertag: Jewcookie
pi_51964119
Ik doe dan pas vanavond mee, vanaf 20.00 uur denk ik
  maandag 30 juli 2007 @ 17:16:23 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51964314
Ik heb sowieso 5 servers draaien waarop je terecht kunt
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')