Het lijkt erop maar dit zit meer aan de voorkant en buitenkant van mijn schenen. Het is een vervelend krampachtig gevoel dat ook na het sporten vrij lang aanhoud.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:57 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
het klinkt een beetje als dit; Shin-Splints
Dat is irritantquote:Op woensdag 25 april 2007 21:56 schreef Wolfje het volgende:
Bah, ik ben nog steeds in belabberde vorm. Over de 8km deed ik vandaag iets meer dan 37 en een halve minuut. Dat is zelfs nog een stuk lagere snelheid dan ik haal in goede dagen op de dubbele afstand... Ik snap niet hoe het komt, maar mijn benen zijn momenteel niet veel meer dan brokken beton
. Nou ja, ik blijf maar gewoon door trainen en hoop maar dat het weer een keertje beter gaat.
off topic... Dr House als User Icon:Yquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:57 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
het klinkt een beetje als dit; Shin-Splints
en je hebt een betere conditie nu waarschijnlijkquote:Op donderdag 26 april 2007 17:32 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook de laatste training gedaan voor de bata, ging wel aardig. Had in ieder geval nog niet eerder zo hard gelopen. Ben alleen een beetje bang dat ik de afstand niet aan kan (8.8 km). Ben al wel in januari begonnen met trainen maar door weersomstandigheden, wintersport en blessures zijn daar zo'n 6 a 7 weken vanaf gegaan. De bata komt voor mij dus eigenlijk een paar weken te vroeg. Ik hoop te kunnen finishen binnen de 50 minuten, dat is zo'n 10.6 km per uur gemiddeld.
Een ding staat wel vast, ik ga na de bata door met hardlopen, ben sinds ik ben begonnen met hardlopen bijna 4 kilo afgevallen.
Deze zaterdag, van Nijmegen naar Enschede.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:35 schreef jde_kok het volgende:
Grumpey,
Wanneer is die batavierenrace en waar? Heb eventueel wel interesse...
oeps, had over je berichtje heen gelezenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:35 schreef jde_kok het volgende:
Grumpey,
Wanneer is die batavierenrace en waar? Heb eventueel wel interesse...
Dat ook!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
en je hebt een betere conditie nu waarschijnlijk![]()
Ik meen me toch te herinneren dat er laatst in de Runners World een artikel stond over dat lopen juist hersencellen aanmaakt. Ongelofelijk maar waar!quote:Op donderdag 26 april 2007 11:40 schreef An24 het volgende:
Vandaag naar de chiro/ neuroloog geweest en omdat ik meer wil lopen advies gevraagd. Hij gaf aan dat het voor mij zowiezo niet verstandig is om voor wedstrijden van meer dan 15 km te lopen. (hypermobiel, verschuiving van wervels etc)
Hij vertelt dat na deze kilometers zowiezo bij niemand meer sprake meer is van conditieverbetering, maar dat alleen nog de adrenaline en endorfine wordt aangemaakt die je een kick geven en je daarom tot een halve of hele marathon kan lopen. Als dat gebeurd, is er ook tevens sprake van afsterven van de hersencellen, omdat je lijf het ergens anders dan van de conditie moet hebben.
nou ja, het vertelde het nog duidelijker, zo heb ik het in ieder geval onthouden![]()
Hij geeft je ook gelijk..het maakt ook hercencellen aan, maar alleen tot een bepaalde grens. En een hardloopscepticus is het niet, hij adviseerde me om het naast fitness te gaan doenquote:Op donderdag 26 april 2007 23:27 schreef Madam_Romella het volgende:
[..]
Ik meen me toch te herinneren dat er laatst in de Runners World een artikel stond over dat lopen juist hersencellen aanmaakt. Ongelofelijk maar waar!
Ik denk dat je wel het advies serieus moet nemen om niet te lange afsatnden te lopen, maar de argumentatie lijkt me er eentje van een hardloop-scepticus. Oftewel, blijf gewoon lekker lopen als je dat lekker vindt.
Meteen na het hardlopen kan ik echt geen simpel rekensommetje meer uitrekenen.. beetje last van zuurstofschuldquote:Op donderdag 26 april 2007 23:27 schreef Madam_Romella het volgende:
[..]
Ik meen me toch te herinneren dat er laatst in de Runners World een artikel stond over dat lopen juist hersencellen aanmaakt. Ongelofelijk maar waar!
Ik denk dat je wel het advies serieus moet nemen om niet te lange afsatnden te lopen, maar de argumentatie lijkt me er eentje van een hardloop-scepticus. Oftewel, blijf gewoon lekker lopen als je dat lekker vindt.
Haha ik moet altijd lachen om mijn eigen gedachten als ik me net helemaal leeg heb gelopen. Ik kan dan echt níks meer beredeneren of uitrekenen. Meestal denk ik t laatste stuk dan ook maar gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:27 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Meteen na het hardlopen kan ik echt geen simpel rekensommetje meer uitrekenen.. beetje last van zuurstofschuld![]()
Alst maar leuk isquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:39 schreef annoh het volgende:
[..]
Haha ik moet altijd lachen om mijn eigen gedachten als ik me net helemaal leeg heb gelopen. Ik kan dan echt níks meer beredeneren of uitrekenen. Meestal denk ik t laatste stuk dan ook maar gewoon niet meer.
Ik hoop dat ik klaar ben voor de batavierenrace (ben door grumpey op t laatste moment ingeschakeld, dat wordt dus een minimeet!) want ik heb in de afgelopen 2 weken maar 2 of 3 keer gelopen. Ik hoef niet zo'n lang stuk (3.4km) maar toch... Ik ben heel benieuwd naar de hele happening! Dat vooral![]()
Was vandaag een rondje hier in de buurt aan 't rennen, kwam op het UT terrein, zag er gezellig uit. Was na de finish, riep iemand "Frederik, kom op je kan het". Frederik? Ik?quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:06 schreef Gelderland het volgende:
denk dat die nu naar 't feest gaan, dat lijkt me ook wel vetallemaal studente(s)
Matig tot redelijk, 32 minuten over 8 kilometer viel me enigszins tegen. Maar de voorbereiding voor de loop was natuurlijk ook verre van goed. Slapeloze nacht, een banaantje als ontbijt en de hitte braken me in het middenstuk flink op.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:05 schreef Jerommeke.nl het volgende:
En hoe ist alle Batalopers vergaan?
Redelijk, moest 8.8 km lopen in de nachtploeg en heb er 51.46 over gedaan. 10.2 km per uur gemiddeld. Ik was al erg blij dat ik hem uit kon lopen zonder veel pijntjes of tussendoor stoppen, maar met de tijd was ik niet tevreden, had eigenlijk toch wel gedacht binnen de 50 minuten te lopen, maar mijn lichaam kon niet harder. Mijn vriendin heeft 6.1 km gelopen in 20:46, dat was 10.8 km per uur.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:05 schreef Jerommeke.nl het volgende:
En hoe ist alle Batalopers vergaan?
Ik heb geen rekenmachine bij de hand, maar 6,1 in 20 min is waanzinnig snel en zeker geen 10,8 km/u!quote:Op zondag 29 april 2007 15:33 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin heeft 6.1 km gelopen in 20:46, dat was 10.8 km per uur.
was in de war met een andere etappe, dat was de openingsetappe van 3.6 km. Mijn vriendin had de 6.1 in 34 minuten gelopenquote:Op zondag 29 april 2007 20:38 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik heb geen rekenmachine bij de hand, maar 6,1 in 20 min is waanzinnig snel en zeker geen 10,8 km/u!
volgens mij kom je dan op 18km per uur en dat is verschrikkelijk snel!quote:Op zondag 29 april 2007 20:38 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik heb geen rekenmachine bij de hand, maar 6,1 in 20 min is waanzinnig snel en zeker geen 10,8 km/u!
Helemaal mee eens. Ik vind 15 euro belachelijk veel voor 5 kilometer. En dan heb je wel een pasta party, maar die moet je ook apart betalen! Mijn inschrijving was al bijna rond (in m'n hoofd dan), tot ik zag hoe veel geld het kost. Gelukkig zijn er inderdaad genoeg andere wedstrijden/loopjes waaraan we mee kunnen doen. En waar we misschien ook nog een mooie tijd neer kunnen zetten, i.t.t. bij de Marikenloop.quote:Op maandag 30 april 2007 17:31 schreef thaleia het volgende:
Ik zou met twee vriendinnen meedoen met de Marikenloop maar nu ik eens op de site ging kijiken zie ik dat het inschrijfgeld 15 euro is. Dat vind ik rijkelijk veel voor een wedstrijd waarin het merendeel van de deelnemers 5km loopt. Da's 3 euro per km
Tel daarbij op dat ik van voorgaande edities weet dat je er nauwelijks kunt doen waarvoor je gekomen bent, namelijk hardlopen, omdat het parcours niet is berekend op zo'n grote groep mensen en ze nog niet op het idee zijn gekomen van startgroepen...
Misschien ga ik die vriendinnen van me wel teleurstellen en ervan af zien. Ik weet nu al dat ik me godsgruwelijk ga ergeren als ik weet dat ik 15 euro heb betaald om vervolgens in een massa giechelende vrouwen die vooral komen voor de gezelligheid te gaan sjokken in een file en gewoon niet lekker te kunnen doorlopen.
Ik moet me daar gewoon verre van houden. Al die tienduizenden deelneemsters vinden het namelijk hartstikke leuk, wie ben ik om ze dat te misgunnen? Ik moet er alleen niet tussenin gaan lopen, of in elk geval niet na betaling van 15 euro.
En toch, en toch, vind ik het wel enigszins irritant. Dat er een hardloopwedstrijd wordt georganiseerd, op een dusdanige manier dat je JUIST de hardlopers ervan wegjaagt.
Maar goed, maar goed, ik zeur al niet meer, er zijn genoeg andere loopjes waar ik aan mee kan doen, en nogmaals, wie ben ik om tienduizenden vrouwen hun pretje te misgunnen?
Dank, zonder mij zou het team ongeveer 110e ipv 89e geindigd zijn (niet zoveel beter dus). De prestatie van mijn team was vooral aan fanatisme van iedereen gezamenlijk te danken. Als iedereen maar zijn uiterste best doet zo goed mogelijk te lopen doe je namelijk al meer dan menig ander team en daarmee heb je eigenlijk al de top 200 gehaald. Als je daarnaast ook nog eens alle etappes loopt, een goede verdeling mannen/vrouwen hebt en alle herstarts haalt dan ben je al in de top 150.quote:Op maandag 30 april 2007 17:31 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Mooi van het Vondelpark, is er ook nog iets in dat afgesloten stuk veranderd? Nouja, als ik weer eens in Amsterdam ben kom ik er misschien wel langs, hoewel het misschien niet zo'n logisch stuk is. Vooral in het niet-afgesloten gedeelte stikt het altijd van de hardlopers.
@Grumpey: wat een snelheid jongen, van harte, heeft je team die plaats vooral al jou te danken, of waren er nog meer goeie lopers? Afdalingen rocken
Ja, haha, toen ik dat hele verhaal had ingetypt dacht ik: "ik ben echt zo'n hardloopsnob"quote:Op maandag 30 april 2007 22:56 schreef p-etr-a het volgende:
Niet dat ik zo snel ben, maar ik neem mijn hardlopen wel serieus.
Vooral het krijgen van boetes is killing voor je positie. 2 jaar geleden waren we 250ste, en dat was omdat we 2 etappes niet konden lopen en omdat we een man op een vrouwenetappe hadden. Vorig jaar waren we 149ste, en toen hadden we gaan straftijd. Dus dat scheelt gewoon een hoop.quote:Op maandag 30 april 2007 23:04 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dank, zonder mij zou het team ongeveer 110e ipv 89e geindigd zijn (niet zoveel beter dus). De prestatie van mijn team was vooral aan fanatisme van iedereen gezamenlijk te danken. Als iedereen maar zijn uiterste best doet zo goed mogelijk te lopen doe je namelijk al meer dan menig ander team en daarmee heb je eigenlijk al de top 200 gehaald. Als je daarnaast ook nog eens alle etappes loopt, een goede verdeling mannen/vrouwen hebt en alle herstarts haalt dan ben je al in de top 150.
Er waren nog 3 anderen die in de top 30 gelopen hebben in het team, een stuk of 10 in de top 100 en de rest verspreid daarboven. Maar geen afhakers, dat was gewoon geniaal
en stoplichten zijn echt heel irritant![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |