abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:02:39 #126
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48322936
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tuurlijk, Napalmpje, tuurlijk. Tien jaar geleden dachten ze dat de aarde kouder werd, ........., de hele wetenschap ervan overtuigd dat het 95% zeker was dat er binnen honderd jaar een nieuwe ijstijd was. Misschien heeft Leon er nog wat zinnigs over te melden.
Voor deze punten zijn veel argumenten aan te dragen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_48322945
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:02 schreef Napalm het volgende:

[..]

Voor deze punten zijn veel argumenten aan te dragen.
Bring 'm on.
pi_48323129
Napalm, die vele argumenten, weet je nog?
pi_48323160
Kerels en sletten, ik heb mijn taak weer volbracht, off I go. .
pi_48323171
quote:
Verandering van klimaat is nu echt een feit, meent WNF
30 september 1997 (pagina 1)

Het Wereld Natuur Fonds (WNF) meent dat de verandering van het wereldklimaat definitief een feit is. Het WNF schrijft dit in het rapport The state of the climate, dat maandag in Washington is gepresenteerd. De milieuorganisatie ziet overal ter wereld aanwijzingen voor een opwarming van de aarde.

Van onze verslaggever
AMSTERDAM

Zo is 1995 het warmste jaar sinds 1850 (sinds dat jaar worden over de hele wereld temperatuurmetingen verricht) en komt 1997 naar verwachting op de tweede plaats. Bovendien is de hele twintigste eeuw de warmste van het afgelopen millennium, citeert het WNF een Brits onderzoek. De Britten hebben gemeten dat Siberische berken deze eeuw veel sneller groeiden dan in de voorgaande negenhonderd jaar.

De gevolgen van de klimaatsverandering zijn merkbaar, schrijft het WNF. Zo zijn de gletsjers in de Alpen nog maar half zo groot als in 1850, en duren de droge periodes in de Sahel, het zuiden van Afrika en het Middellandse-Zeegebied steeds langer. Ook de bosbranden in Indonesië zijn indirect het gevolg van de opwarming van de aarde. De belangrijkste oorzaak is waarschijnlijk de uitstoot van kooldioxide.
Volkskrant 1997

----
quote:
Opwarming van de aarde is onontkoombaar
18 december 1995 (pagina 4)
PIET VAN SEETERS

De aarde wordt warmer door menselijk toedoen, en dat proces zal nog lang doorgaan. Er zijn goede redenen om vergaande maatregelen te nemen tegen de uitstoot van broeikasgassen en daarvoor zijn economisch en technologisch gezien mogelijkheden aanwezig. Maar zelfs als onmiddellijk ingrijpende maatregelen worden genomen, zal de komende klimaatverandering waarschijnlijk groter zijn dan enige andere uit de laatste tienduizend jaar.

Van onze verslaggever
Piet van Seeters

ROME

Dat zijn de belangrijkste conclusies waarover de gelegeerden uit 120 landen bij de internationale klimaatconferentie in Rome (IPCC) het vrijdagnacht eens zijn geworden. De conclusies zijn opgenomen in het slotdocument van het congres. Dat zal een belangrijke rol spelen bij de onderhandelingen over het Klimaatverdrag. Eerder dit jaar is in Berlijn afgesproken dat het verdrag in 1997 aangescherpt zal worden.

Het slotdocument werd in de loop van de week grondig herzien. Vooral de oliestaten Saudi-Arabië en Koeweit, en iets mindere mate Venezuela, tekenden talrijke bezwaren aan tegen formuleringen die zouden kunnen leiden tot een beperking van het gebruik van steenkool, olie en gas. Een aantal van deze bezwaren werd gehonoreerd.

Niettemin reageerde de milieubeweging tevreden. Greenpeace sprak over een historisch en beangstigend rapport. Volgens het Wereld Natuur Fonds hebben de bij het IPCC betrokken regeringen een historische drempel overschreden. Daarentegen toonde de lobbyist van de Amerikaanse kolenindustrie,

D. Pearlman, zich niet gelukkig. 'Ik vrees dat Greenpeace meer reden heeft om tevreden te zijn.'

Ook de Nederlandse delegatie is tevreden. 'Het is een heel behoorlijk stuk geworden', zei delegatieleider A. Baede, hoofd onderzoek van het KNMI. 'Het zijn moeizame onderhandelingen geweest, maar de sfeer was redelijk constructief. Meer dan dit zat er niet in.'

Het slotdocument is gebaseerd op de zeer uitvoerige rapporten van drie werkgroepen die eerder in de week werden aanvaard. Maar formeel gaat alleen het samenvattende rapport met iets afgezwakte teksten naar de klimaatonderhandelaars. Daarentegen bevatten de deelrapporten wel de mening van de meer dan tweeduizend onderzoekers die eraan hebben meegewerkt. Dat verklaart de tevreden reactie van de milieubeweging.

Het IPCC doet in zijn rapport geen aanbevelingen voor beleid. 'Dat is de taak van de politici', aldus IPCC-voorzitter B. Bolin. 'Het is onze taak hen te voorzien van wetenschappelijk verantwoorde informatie. Dat is met dit tweede grote rapport nu gebeurd. Ik sta er garant voor dat de wetenschappelijke integriteit van het IPCC niet is aangetast.'

Volgens het rapport zijn in de sectoren industrie, transport en bouw energiebesparingen van 10 tot 30 procent haalbaar, die nauwelijks geld kosten en vaak geld opleveren. Door gebruik te maken van nieuwe technologie zijn in veel landen energiebesparingen haalbaar van 50 tot 60 procent.

Er zijn volgens Bolin twee mogelijkheden om actie te ondernemen. De eerste is de emissies van met name kooldioxyde, het belangrijkste broeikasgas, snel te beperken. Dat zal geld kosten. De tweede manier is om langzamer te beginnen, maar in de volgende eeuw sterk te versnellen, wanneer de technologie verder ontwikkeld is. De politiek doet er verstandig aan de nu te maken kosten af te wegen tegen de schade die later zal ontstaan.

Als er geen maatregelen genomen worden, is de concentratie broeikasgassen in de atmosfeer aan het eind van de volgende eeuw meer dan het dubbele van het niveau van voor het industriële tijdperk. Nog geruime tijd nadat de concentratie in de atmosfeer is gestabiliseerd, zal de gemiddelde temperatuur op aarde toenemen. De zeespiegel zal dan, door de vertragende werking van de oceanen, nog eeuwen blijven stijgen.

Op de vraag of de mensheid nog een ramp kan voorkomen, antwoordde Bolin bevestigend. 'Het zal niet gemakkelijk zijn, maar het is te doen. Het zal wel minstens vijftig jaar duren voordat we er zeker van kunnen zijn.'

Volgens het rapport zitten er nog veel onzekerheden in de modellen waarmee het IPCC de toekomstige klimaatontwikkelingen verkend heeft. Verrassingen zijn niet uitgesloten, zo wordt geconcludeerd. Die kunnen zowel positief als negatief zijn. Greenpeace heeft er vorige week op gewezen dat het IPCC geen rekening heeft gehouden met het smelten van de altijd bevroren permafrost-gebieden, en met schade aan de noordelijke bossen in Amerika, Europa en Azië. Als dat gebeurt kan het proces van klimaatverandering versnellen.

Copyright: de Volkskrant
Volkskrant 1995
pi_48323174
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:57 schreef Napalm het volgende:

[..]

ALs je ouder wordt merk je dat om de tien jaar de wetenschappelijk gemiddelde waarheid omslaat. Net als de appel eten voor het slapen gaan..
Dus over tien jaar draait de aarde niet meer om de zon en zo
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:15:32 #132
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48323193
2nite, eertst zonnen
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_48323275
Ik zou het niet doen; over tien jaar kan de wetenschappelijke consensus best zijn dat je van zonnen aids krijgt. Ben je daar niet oud genoeg voor?

Wees sceptisch.
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:24:25 #134
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48323359
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:20 schreef Autodidact het volgende:
Ik zou het niet doen; over tien jaar kan de wetenschappelijke consensus best zijn dat je van zonnen aids krijgt. Ben je daar niet oud genoeg voor?

Wees sceptisch.

bleh, ik doe wat ik wil, aids of neit.

Mijn tante had gisteren ook al kritiek op mijn brood-keuze (afbakbrood). Ik zeg haar nog; "ik vind het lekker, voor mijn part zitten er gemalen babies in, lekker blijft het."
pi_48324357
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Volkskrant 1997

----
[..]

Volkskrant 1995
Tis toch al langer duidelijk dat de opwarming van de aarde met name veroorzaakt wordt door verhoogde zonneactiviteit? Wat een 'fraud' is deze crap zeg.
pi_48325381
Castro wel, ja.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:49:38 #142
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_48326403
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:47 schreef pberends het volgende:
NOVA vanavond:

De opkomst van de Bimbocultuur
Sigme, Floripas, Elseetje?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_48327165
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Clairy?

( )
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:19:44 #144
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48327207
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Clairy?

( )
!
pi_48327241
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:47 schreef pberends het volgende:
NOVA vanavond:

De opkomst van de Bimbocultuur
Iemand zegt dat de NRC er een heel artikel over heeft, iemand misschien het jpgtje van het artikel?
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:24:33 #146
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_48327362
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

HosnerYear. De leukste user...van de dag.
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:16 schreef Jump het volgende:
ReckonN en HosnerYeah, kloon van gebande.
van wie?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_48327501
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

[..]

van wie?
Ah, eindelijk geband?
pi_48327514
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nog voorkeur?
pi_48327654
NOVA is wel scherp zeg, dat boek van Levy is al minstens een half jaar uit.
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:34:03 #150
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48327670
quote:
109 Teletekst za 14 apr
Utrecht:probleemjeugd onhandelbaar

` Welzijnsorganisaties in Utrecht slaan
alarm over het steeds grotere aantal
jonge kinderen,die niet te hanteren
zijn.De kinderen van 8 tot 12 jaar oud,
vertonen ernstig probleemgedrag.

De vooral Marokkaanse kinderen pesten,
intmideren,veroorzaken overlast en zijn
totaal niet aanspreekbaar.Vooral in
Overvecht,een van de Utrechtse wijken
die het kabinet extra steun wil geven,
is de roep om oplossingen groot.

Utrecht zegt hulp nodig te hebben van
het rijk om ouders te verplichten een
opvoedingscusus te nemen.Ook andere
steden worstelen met de aanpak van deze
nieuwe groep probleemkinderen.
NOS teletekst.

Is 20 jaar een soort standaardtermijn voor de politiek zich iets te realiseren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')