quote:Op woensdag 11 april 2007 20:24 schreef wonderer het volgende:
Ik zeg maar even niks over de inhoud van dat bord...
Jeweets. Ik zit helemaal onder.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:27 schreef Adelante het volgende:
leuk die krassen ook op de handen van je nageslacht, kittens
Dat waren de handen van EW. Aandenken aan Pa Kat die hij uit huis heeft verwijderd nadat ie Purrr weer in de hoek had gedrukt toen ze vond dat ze haar kittens moest verdedigen. hij was weer eens binnengeslopen.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:27 schreef Adelante het volgende:
leuk die krassen ook op de handen van je nageslacht, kittens
hier ookquote:Op woensdag 11 april 2007 20:46 schreef draculettetje het volgende:
even een stiekeme tvp tje
Fiiiiiiiiiilmpjeeeeeeeee!quote:Op woensdag 11 april 2007 22:00 schreef nokwanda het volgende:
Vandaag zijn alle oogjes open gegaan.
Kayleigh deed al een poging tot lopen. Heel koddig en onbeholpen.
Mudhle en Karel deden vandaag ook een poging.
Karel is wel een dik koddig kereltje maar wel in verhouding. Dat gaat gewoon een stevige staartmans worden.
Maar Mudhle is een tikkie buiten proportie.
Ze is haast even bol als lang. Dat ziet er dus heel grappig uit als dat bolletje op pootjes probeert te lopen.
Maar heel actief zijn ze nog niet. Ze liggen voornamelijk in katzwijm.
quote:Op donderdag 12 april 2007 08:16 schreef Puckzzz het volgende:
als ik die foto's zo zie denk ik alleen maar "wat een gezellig huis!" in de zin van, warmte enzo
Dat is juist lekkerquote:Op donderdag 12 april 2007 09:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
tis in ieder geval kleurrijk en rommelig
Huishouden van Jan Steen
Arme jijquote:Op donderdag 12 april 2007 09:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dat is juist lekker
ik probeer mijn vriend al jaren de kunst van Jan Steen bij te brengen, maar hij is meer van het minimalisme![]()
Dat blijft onze deeltijdkat. Hij gaat naar mijn moeder en haar hubbyquote:Op donderdag 12 april 2007 09:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Owww dat rooitje!
quote:Op donderdag 12 april 2007 21:51 schreef Barbaaf het volgende:
Dat ze elkaar liggen te likken ... [afbeelding]
Dat lijkt me echt ook zo moeilijk!!quote:Op donderdag 12 april 2007 22:19 schreef senesta het volgende:
Hoe moet je ze ooit weg gaan doen Nokwanda?
Maar ze gaan naar kennissen allemaal, toch?
Ja, allemaal naar plekken waar ik ze nog zal zien en meemaken.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:19 schreef senesta het volgende:
Hoe moet je ze ooit weg gaan doen Nokwanda?
Maar ze gaan naar kennissen allemaal, toch?
Zo is dat met onze oudere poezen ook hoor.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:29 schreef Ikook het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt ook zo moeilijk!!
Oke, het is anders, maar toen de vorige kat overleed, heb ik twee weken regelmatig aan degezeten...
![]()
Dat krijg je met een kat die opgroeid is met me vanaf mijn 8e en doodging toen ik 21 was...aan kanker ook nog, echt zielig om zo'n beestje af te zien takelen. Dus een spuitje was beter.
Ik dwaal af.
Ehmmm....ze zijn zoooo lief, ik zou me voor kunnen stellen dat je ze nog wel een paar keer wilt zien bij de nieuwe baasjes?
*vast in vriezer gaat zitten om zo niet weer weg te smeltenquote:Op zondag 15 april 2007 19:45 schreef nokwanda het volgende:
Ja, van nu net. Even uploaden
quote:Op maandag 16 april 2007 09:55 schreef Mvnl het volgende:
Ooo, wat zijn ze toch schattigIk wil d'r ook ééntje, maar wel één die dan altijd zo klein blijft
![]()
vooral die rode vind ik leuk (niets ten koste van de anderen though), komt waarschijnlijk ook wel omdat ie wat weg heeft van een jonge Max (één van de vele katten hier in huis, die t op mijn bank meer naar z'n zin lijkt te hebben dan bij t baasje)
oke, dit is een beetje een TVP omdat ik het (al veel te lang) beloofd had, maar echt een diepzinnige opmerking maken over kattenfoto's kan ik ook niet zo 123..
Ook dat had Purrr toen ik haar kreeg terwijl ze al wel voor het eerst was ingeent.quote:Op maandag 16 april 2007 11:55 schreef Puckzzz het volgende:
als dat met die oogjes zo blijft en ze beginnen ook nog te niezen zou ik er toch ff naar laten kijkenben dan wel geen expert maar die kleintjes zijn nogal ontvankelijk voor niesziekte...
verder:
*insert smeltsmilie*![]()
als Purr het ooit heeft gehad blijft ze draagster heb ik me laten vertellen. Ook al is ze nu ingeent.quote:Op maandag 16 april 2007 12:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ook dat had Purrr toen ik haar kreeg terwijl ze al wel voor het eerst was ingeent.
Dat is pas lang na de tweede enting verdwenen.
Dan zou je denken dat ze die anti-stoffen behoorlijk moeten meekrijgen van Purrr.
Bovendien is de eerste enting pas met 8 of 9 weken. Dat duurt dus nog even. Week of 6 nog. Ik hou het om die reden inderdaad in de gaten.
Ze groeien nog steeds heel goed en zijn heel tevreden en actief. Dat is ook een indicatie.
Maar de gedachte aan niesziekte is wel in me opgekomen
Echt waarquote:Op maandag 16 april 2007 12:58 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
als Purr het ooit heeft gehad blijft ze draagster heb ik me laten vertellen. Ook al is ze nu ingeent.
Deed ie niet zelf. Is ie te lui voor. Hij werd stiekem met een achterpootje door de Stoere Stuit tegen het plafond aangedrukt. Stuit wilde zien of ie Karel tot wat actie kon bewegen. helaas, verspilde moeite. Karel stortte slapend naar beneden en is daar gewoon doorgeslapen. Ik denk dat er in die onderste tepel waar Karel meestal aan ligt een whiskyklier zit die Purrr 's nachts stilletjes uit een van mijn flessen aanvult.quote:Op maandag 16 april 2007 17:49 schreef Barbaaf het volgende:
Karel kan anders ook aardig tegen het plafond kleven zo te zien
quote:Op zondag 15 april 2007 22:01 schreef nokwanda het volgende:
Kay zoals altijd aan de wandel. De kleinste en nog steeds meest actieve van het stel
[afbeelding]
Je beschrijft precies wat ik haar al geefquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:20 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ze mogen vast alles, maar ze zijn nog geen drie weken en dan eten ze normaal gesproken geen vast voer. Dat komt meestal pas bij 4/5 weken of zelfs later.
Nokwanda, brokjes bevatten vrij weinig eiwitten (en kalk, tegen eclampsie), als ze blik lust zou je blik met een hoog vleesaandeel kunnen geven (kijk in de super eens naar de ingredientenlijst van aluminium kuipjes bv) of bij de DA Hill's a/d krachtvoer kunnen halen, ze kan ook kittenmelk drinken (lekker veel vet en kalk) of koffieroom. At ze hiervoor gewoon kittenbrokjes ?
Wow, hey... wat een katquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:32 schreef Ikook het volgende:
Stuitje blijft de geweldigste! Haha zeker als half kat - half spiderman!
Mijn poesje staat trouwens in dit topic: Het grote Fok! Foto's van Beautiful Britjes-topic
Maar daar vervuil ik dit topic een beetje mee, is maar om Nokwanda even mijn poes te laten zien!
Die kittens zijn echt super....ik check dit topic minimaal 2x per dag om te kijken naar nieuwe foto's!
Erg he...![]()
![]()
Niets meer van vernomenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:38 schreef wonderer het volgende:
Hoe is het eigenlijk met pa afgelopen?
Oke dan! Deze voor de meisjes:quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:37 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wow, hey... wat een kat
zo op haar rug misstaat ze ook niet als heel apart vloerkleedje
Vind ik trouwens geen vervuiling. Zie het liever als virtuele kattenkraamvisite![]()
Kom maar op met die cadeautjes (16 zelfgebreide sokjes, 8 blauwe en 8 roze)
Die lichaamshouding en dat kopje vond ik op die foto gewoon heelquote:
Ik ook!quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:32 schreef Ikook het volgende:
Die kittens zijn echt super....ik check dit topic minimaal 2x per dag om te kijken naar nieuwe foto's!
Erg he...![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:59 schreef Adelante het volgende:
Doet die rooie ook dingen, ik zie 'm alleen maar liggen
hij bewoog!!quote:Op woensdag 18 april 2007 12:58 schreef nokwanda het volgende:
En ik heb straks actiefoto's van Karel.
quote:
Waarom kreeg ik hier een mental image van de sport kittenwerpen van?quote:Op donderdag 19 april 2007 20:00 schreef Smittend het volgende:
Poes hoogzwanger! Deel 2
Hier nog een kittenwerp-aftel topic.![]()
quote:Op donderdag 19 april 2007 20:07 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Waarom kreeg ik hier een mental image van de sport kittenwerpen van?
Mudhle en Karel niet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:52 schreef senesta het volgende:
Ik vind ze echt super, die oogjes zien er wel heel zielig uit, laten ze het schoonmaken een beetje toe, Nok?
Dat zou ik het allerliefst willen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:36 schreef senesta het volgende:
Dat word dus alletwee houden Nokwanda.
Op EW dat ie zo een kleintje kan vasthouden ehquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:31 schreef nokwanda het volgende:
op wat precies? Wil je ook zo'n poesje of wil je ook in EW's armen liggen?
He getver, dat is wel erg sneu jaquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:44 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat zou ik het allerliefst willen.
Alleen is er dan wel iemand die heel erg naar haar heeft uitgekeken die dan teleurgesteld wordt. Dat is dus het dilemma.
Zij wil EW niet verdrietig zien en hij andersom haar ook niet.
How comes?quote:Op zondag 22 april 2007 18:47 schreef Doemijdiemaar het volgende:
Ach, wat een allerliefste kleine dingetjes zijn het toch!
Ons nestje kittens zal er niet komen..
Ach..wat verschrikkelijk.quote:Op zondag 22 april 2007 19:19 schreef Doemijdiemaar het volgende:
We hebben haar vanmiddag gevonden. Doodgereden...
Ze kwam maar 1 uurtje per dag buiten, we hielden haar zoveel mogelijk binnen, maar ze ging zó graag naar buiten. Lieve, lieve Vero is dus niet meer..
quote:Op woensdag 25 april 2007 23:20 schreef wonderer het volgende:
Bleh, blijf uit mijn buurt, jij stinkt!
Ja, geweldige foto's!
quote:Op donderdag 26 april 2007 01:01 schreef Judeljuud het volgende:
Oh, die foto's kijk zit ik echt te glimlachen. Karel lijkt zó op mijn Sam ook.
Toevallig zat ik vorige week je topic te lezen en was mijn dondersteen erg opdringerig:
[afbeelding]
We hebben echt dubbel gelegen van het lachen!!![]()
Hij kijkt een beetje *schuldig* trouwens...want hij weet dat hij het niet mag. Hihi!
quote:Op woensdag 25 april 2007 23:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]Dat was het moment dat ze zat en omviel van het lachen. Zij lacht echt. Je komt niet meer bij als je die bezig ziet. Ze trok haar zusje met alle pootjes mee
ik heb ooit een keer in een documentaire een moeder olifant zien 'huilen' om haar dode babietje...was zó zieligquote:Op donderdag 26 april 2007 20:03 schreef nokwanda het volgende:
Echt... er is niet veel verschil tussen mensen en andere diersoorten
De ene dag hebben ze er helemaal geen last van en de volgende dag komt het even hard weer terug. Het kan zelfs binnen een uur weer helemaal anders zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:10 schreef Puckzzz het volgende:
Stuit en Karel
ik vind het herstel van de oogjes wel een beetje langzaam gaan![]()
quote:
Geen idee eigenlijk. Ze sprong er voor mij echt uit qua gedrag. Pittig vanaf het begin.quote:Op zondag 29 april 2007 17:13 schreef kauwkikker het volgende:
Schattig om te zien dat je al zo`n goede band met mudle hebt. Waarom had je eigenlijk voor haar gekozen?
EW! Wat goed!!! Enne...Mudle ook?quote:
Zo leuk trouwens om te zien hoe anders het kan gaan en hoe verschillend die kittens dan zijn.quote:Op zondag 29 april 2007 21:15 schreef Ikook het volgende:
Fijn om te zien dat hier ook alles goed gaat. Ik was even actief in het topic van Logician, maar daar heb ik jou ook voorbij zien komen
Stuit is nog steeds favoriet bij mij, wat een scheetje!
En zijn jullie er al uit, kunnen jullie Kay houden?
Wat goed!! De bak snappen ze dus ook al!!quote:Op zondag 29 april 2007 22:37 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zo leuk trouwens om te zien hoe anders het kan gaan en hoe verschillend die kittens dan zijn.
Hier volg ik het dan van zo dichtbij en ken ik de karakters. Dan is het juist heel leuk om het ook elders mee te kunnen kijken.
btw...![]()
![]()
Heb er 3 van e 4 al op de bak zien plassen.
Ik ook.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:49 schreef Ikook het volgende:
Wat een mooie foto's weer Nok! Die met je kussende zoontje erop vind ik echt mooi
Morgen knuffel en achtertuin foto's als de batterijen van mijn camera weer opgeladen zijn.quote:
jaaaa, op een pootjequote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:35 schreef Adelante het volgende:
Karel
vooral die ninja-karate-move als ie naar buiten gaat
Heuy, waar blijft dat Ninatopic?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:27 schreef Judeljuud het volgende:
Awwww!!![]()
Zo lief ook dat ze gewoon over elkaar heen liggen te slapen...
Nou, speciaal voor jou heb ik dan toch maar een topic aangemaakt. Ik voelde me ook erg bezwaard steeds maar vragen te stellen in jouw en Locician's topic.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:53 schreef nokwanda het volgende:
Heuy, waar blijft dat Ninatopic?
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:53 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het is ook een dondersteen. Hij geeft Stuit een zetje van datzelfde stoepje af en neemt vervolgens zelf het loopplankje en gaat Stuit gewoon staan uitmiauwen![]()
ja, totdat ie er zat van heeft en ineens zijn kleine klauwen in je zetquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:53 schreef nokwanda het volgende:
[..]
jaaaa, op een pootje![]()
Daar moet ook wel iets leuks uit te soepen zijn.
Karel is trouwens zoooo lief. Dan gaat ie op de bank zitten als een grote kat.
Laat zich tegen je aan vallen. en kijkt dan omhoog met zo'n smeltblik.![]()
dat is dan wel weer humor, vooral ook omdat je al aangeeft dat stuit niet de snelste is, dus die heeft het niet eens door danquote:Het is ook een dondersteen. Hij geeft Stuit een zetje van datzelfde stoepje af en neemt vervolgens zelf het loopplankje en gaat Stuit gewoon staan uitmiauwen![]()
quote:
Teveel gewoon. Ben net de pics aan het uploadenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:22 schreef kauwkikker het volgende:
en? zijn er nog kodak-momenten geweest?
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:35 schreef SnowCockroach het volgende:
Aaah.![]()
Blijft 'ie ook gewoon Stuitje heten?![]()
Mooie omschrijving....'geneutraliseerd'quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:45 schreef nokwanda het volgende:
Dinsdag 22 mei wordt Purrr geneutraliseerd
quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef Mvnl het volgende:
Ze blijven leuk(en gelukkig maar, het zou ook zo lullig zijn als ze er na een maand al op achteruitgingen qua schattigheidsfactor
)
Dat doorverbinden deed je trouwens heel aardig voor een beginner!!![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]wellicht word ik ooit nog een secretaresse. Zat er wel eerst een knopje naast. Maar daar heb jij niks van gemerkt.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:30 schreef nokwanda het volgende:dus je denkt dat het met mijn secretariele vaardigheden ooit nog wel goed komt?
Je bedoelde de foto waarop ie mijn nageslacht aan het mollen is?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:03 schreef Mich92 het volgende:
Wat zijn ze al groot geworden!
Kareltje ligt zo schattig op die ene foto.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:05 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Je bedoelde de foto waarop ie mijn nageslacht aan het mollen is?
ja.. schattig, he!![]()
wat zijn ze schattig weer!!quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef nokwanda het volgende:
weer een update
Stuit de sloper
[afbeelding]
[afbeelding]
Mudhle ntombazana. Ze weet gewoon dat ze een knappe meid is
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar het leukst is ze als ze helemaal in katzwijm ligt
[afbeelding]
Kay met (in/op) haar maat
[afbeelding]
Karel... kleine donder met zijn geinponem
[afbeelding]
[afbeelding]
En zie hier het fenomeen: de poezeborrel.
Iedere kat in dit huis weet in no-time wat de poezeborrel is. (inmiddels verplaatst van het raam naar de mensenborrels op het haardplateau)
Ooit kreeg ik een vierkante vaas waar ik knikkers en zo'n glazen visje in deed. Een van de poezen bedacht dat het daaruit beter drinken was dan uit een bakje. Daarna volgde iedereen. Sindsdien is er een paar keer per dag een opstopping bij de poezeborrel, zoals het ding is omgedoopt.
Iedere nieuweling nam het gelijk over. Nu dus Kay als eerste der kitjes
[afbeelding]
Ik ben er inmiddels achter van wie die was. Via via. Mijn buren hadden ook last van hem. Ook daar sloop ie telkens binnen. Zij zetten hem buiten maar hij bleef het slaapkamerraam binnenkomen als ie de kans maar kreeg. Hij was van mesne die er blijkbaar de helft van het jaar niet zijn en die ervanuit gingen dat ie wel aan zijn kostje zou komen. Dat deed ie dus ook. Inbreken bij buren en daar mee-eten of de vissen uit de vijver van de buren vangen.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:50 schreef senesta het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de paps, Nok?
Hoe herkenbaar dit. Bij mij is de borrelbak een grote vaas met 2 waterplantjes erin. Soms zien ze het aan als extra groenten en plukken ze er blaadjes vanafquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef nokwanda het volgende:
weer een update
En zie hier het fenomeen: de poezeborrel.
Iedere kat in dit huis weet in no-time wat de poezeborrel is. (inmiddels verplaatst van het raam naar de mensenborrels op het haardplateau)
Ooit kreeg ik een vierkante vaas waar ik knikkers en zo'n glazen visje in deed. Een van de poezen bedacht dat het daaruit beter drinken was dan uit een bakje. Daarna volgde iedereen. Sindsdien is er een paar keer per dag een opstopping bij de poezeborrel, zoals het ding is omgedoopt.
Iedere nieuweling nam het gelijk over. Nu dus Kay als eerste der kitjes
[afbeelding]
oei!!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:45 schreef nokwanda het volgende:
Net de DA gebeld om te vragen hoe het met Purrr was.
Het ging wel. Ze was net pas bijgekomen en had de oogjes net open. Ze had niet veel fut nog. Ik heb afgesproken dat ik haar om 4 uur kom halen en dat ze me bellen als ze zelf eerder de boel bijmekaar gilt omdat ze onrustig is.
De DA zei dat ze erg magertjes is (ja....duh... alsof ik dat niet had gemerkt) en geeft speciaal voer mee met extra energie.
En een antibioticum en iets tegen de diarree. Er is wel iets raars aan de hand. Ze had vocht in haar buik. Daar zit dus iets niet lekker. Ik vond al wel dat ze wel heel erg stonk de laatste dagen en ik merkte op dat ze aan de dunne was.
Ik hoop dat dit goed gaat. ik maak me zorgen om haar.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:09 schreef nokwanda het volgende:
Ze was wel blij ja. En thuisgekomen is ze gelijk lekker buiten gaan zitten en heeft ze van het krachtvoer gegeten. Honger als een paard.
Daardoor leek het andere drama aan haar voorbij te gaan.
De buuf vond een katje en gaf dat aan Joel. Haar man is astmatisch en kan echt geen kat in huis hebben. Ze vond het kitten (van tussen de 10 en 12 weken) op straat, bang voor auto's en alles. Ze dacht dat wij wel wisten wat we ermee aan moesten.
Ik dacht: okay... ga ik als een razende een nieuw tehuis voor hem zoeken en anders de instanties inschakelen. Maar hier ging het niet met de kitjes. Ze waren al over de zeik omdat Purrr er niet was. en toen omdat Purrr thuis kwam en naar DA rook. Een geblaas en gedoe.
Dus... ik zet het katje op de logeerkamer waar Joel al eten en drinken had neergezet. Intussen wilde ik me even op Purrr gaan richten.
Opeens: kletter de kletter. meeeoowww. Kitten uit het raam gesprongen. Bloedneus. Zat verdwaasd te kijken terwijl het bloed uit het kleine neusie spatte.
Beestje kalm gekregen en daarna op schoot getild en daar gehouden. Dierenambulance gebeld. Ze hebben het beestje opgehaald. Intussen was het neusje wel weer in orde en was ie rustig.
Mooi klein zwart katertje met een siamees kopje.
Maar ja.... kan gewoon niet meer dieren aan nu. We komen nu al nauwelijks rond.
Welk deel?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:02 schreef kissy het volgende:
ik vind dat zoooo zielig......
Dat allemaal dusquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Welk deel?
Ik vond Purrr zielig, de verwarring van de kitjes ook, het vreemde kitje op straat ook al. En dat ie uit het raam sprong en een bloedneusje had helemaal. Dat ik hem niet kon houden vond ik ook niet echt leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |