dat zijn geen details, vriendquote:Op woensdag 11 april 2007 17:25 schreef roflpwnt het volgende:
[..]
Als je het alleen hebt gelezen, maar verder niks hebt begrepen van de achterliggende gedachten, motieven, themathiek etc. verdien je geen voldoende, nee.
Mee eens. Een paar details, oke.. maar om er het cijfer vanaf te laten hangen en daarom een onvoldoende te geven gaat mij ook te ver.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:26 schreef Heinekenner het volgende:
Mischien omdat de leerling geen leertraject heeft ondervonden en zijn leesniveau niet verbeterd is. Of misschien omdat de leerlingen veel te makkelijke boeken heeft gekozen of misschien heeft de leerling zich fout voorbereid en is vergeten het thema en de motievente analyseren en deze terug te koppelen aan de karakters in de boeken?
Het zijn voor het grootste deel de details die de motieven bepalen, en de thematiek ondersteunen, vriendquote:Op woensdag 11 april 2007 17:27 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
dat zijn geen details, vriend![]()
Even een voorbeeld uit de echte wereld: Daar wordt niet de tijd die je er in stopt of de moeite die je gedaan hebt beloont, maar het werk dat je aflevert.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:16 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
even een voorbeeld uit de praktijk:
een vriend van me werkt altijd erg hard op school. Had alles gelezen, zich goed voorbereid. Op het mondeling ging de docent het hebben over het verband met kunstals gevolg dat hij een 4 kreeg terwijl hij alles had gelezen. Dat is echt triest, als je de indruk van iemand hebt dat hij/zij alles heeft gelezen dan heeft hij/zij gewoon recht op een voldoende.
maar je hoeft die details niet te weten om het thema te kunnen vertellen, ze ondersteunen ze inderdaad.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:30 schreef roflpwnt het volgende:
[..]
Het zijn voor het grootste deel de details die de motieven bepalen, en de thematiek ondersteunen, vriend
jawel, want het is een vrij kansloos vak waarmee je de kans loopt je eindexamen jaar nog eens leuk over te doen. Ik heb niks tegen boeken lezen, niks tegen zo'n mondeling. Maar zou het niet veel logischer en beter zijn als je op het eind van elk jaar een kort mondeling doet over het in dat jaar gelezen werk?quote:Op woensdag 11 april 2007 17:31 schreef kingmob het volgende:
[..]
Even een voorbeeld uit de echte wereld: Daar wordt niet de tijd die je er in stopt of de moeite die je gedaan hebt beloont, maar het werk dat je aflevert.
Als je het slecht doet verdien je een onvoldoende, als je het goed doet zonder geleerd te hebben, verdien je een voldoende, eigenlijk best logisch niet?
Nooit begrepen wat al die leraren bezielt die moeite zwaarder belonen dan resultaat, daar heeft een leerling niks aan.
''Noem nog eens een passage die dat thema ondersteunt?''quote:Op woensdag 11 april 2007 17:31 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
maar je hoeft die details niet te weten om het thema te kunnen vertellen, ze ondersteunen ze inderdaad.
correctie: onderwijs dat de plank volledig misslaat.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:33 schreef Heinekenner het volgende:
samenvatting: prestatiegericht onderwijs
waarschijnlijk wel, lijkt me niet onmogelijk als je een boek 3 jaar geleden hebt gelezen hè?.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:36 schreef roflpwnt het volgende:
[..]
''Noem nog eens een passage die dat thema ondersteunt?''
''''
''''
En daar sta je dan.
Ik heb dat trouwens wel gehad, alleen ging het laatste mondeling over alle jaren en boeken. Daar kwam meer de ontwikkeling in je leesgedrag naar boven (en natuurlijk de boeken van dat jaar).quote:Op woensdag 11 april 2007 17:38 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
vinden jullie het idee om op het eind van elk jaar een mondeling te doen over het in dat jaar gelezen werk zo vreemd?
oke, prima. Danz ou het ook verstandig zijn om als docent bepaalde boeken aan te raden. Bij mij is dat alleen in vwo6 (dit jaar) gebeurt. In vwo4 & 5 mocht je gewoon lezen wat je wouquote:Op woensdag 11 april 2007 17:40 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb dat trouwens wel gehad, alleen ging het laatste mondeling over alle jaren en boeken. Daar kwam meer de ontwikkeling in je leesgedrag naar boven (en natuurlijk de boeken van dat jaar).
Vanaf volgend schooljaar worden het volledige vakken geloof ik.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:37 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
Als ze nou eens van die vakken volledige vakken maken waar je eindexamen in moet doen, dan zou het een stuk serieuzer worden. Het gaat er nu helemaal niet om dat je ergens iets van leert maar het gaat er om dat je het voldoende afsluit
weet je toevallig ook waar je uit moet kiezen? Dat zou wel een hele verbetering zijn.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:50 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Vanaf volgend schooljaar worden het volledige vakken geloof ik.
Kiezen tussen Frans en Duits geloof ik, dus 1 volledige taal ipv Duits 1 enzo. En vakken als Eco 1, Bio 1 bestaat dacht ik ook niet meer. Op zich is het wel een verbetering denk ik, alleen hebben we er niet zoveel meer aanquote:Op woensdag 11 april 2007 17:51 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
weet je toevallig ook waar je uit moet kiezen? Dat zou wel een hele verbetering zijn.
idd, al die onzin voor niks gedaanquote:Op woensdag 11 april 2007 18:08 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Kiezen tussen Frans en Duits geloof ik, dus 1 volledige taal ipv Duits 1 enzo. En vakken als Eco 1, Bio 1 bestaat dacht ik ook niet meer. Op zich is het wel een verbetering denk ik, alleen hebben we er niet zoveel meer aan![]()
quote:Op woensdag 11 april 2007 17:13 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Mijn met vocabulaire, grammatica of interpunctie is niets mis.
Final Destiny Fighters.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:54 schreef roflpwnt het volgende:
[..]
PPL!
Hoi.
Je kent mij niet.
Maar ik zin in FDF
En die thema's zijn terug te vinden in recensies van het boek. Die zocht ik altijd in de bibliotheek op.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:32 schreef Evik het volgende:
En volgens mij is het ook nog zo dat er in boeken vaak diepere lagen staan. De leraar stelt juist DIE vragen die niet direct in het boek staan, maar die je uit de contexten wel op kan maken. Ze testen dus je algemene kennis en ontwikkeling. Het gaat niet om de details, maar om hoe je ze ontdekt, Of je ze ontdekt en hoe je ze interperteert.
Jup!quote:
Doe eens een linkquote:Op woensdag 11 april 2007 20:00 schreef roflpwnt het volgende:
[..]
Jup!
Ik zat er ook nog bij toen jij er nog in zat, maar je zei minder vaak op het forum te komen, en even later ging je eruit omte worden
Jouw prachtige post is, ondanks 2x een overzetting van het forum, nog steeds sticky in het theekransje!
Inmiddels staan we al tijden eerste!
Tja en Roq zijn helaas vertrokken, de enigen die nog over zijn zijn King K0ng en KGB
Ontopic:
Ga VMBO doen ofzo... Of iig een boek lezen ipv FoKken...
zo gaar en uit 2005 hè, je eigen topics spammen...quote:Op woensdag 11 april 2007 20:30 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Je moet leren van je fouten, niet zo mekkeren!
Lees dit eens door![]()
Bevooroordeelde KUTleraren
vast heeeeuuul leerzaamquote:Op woensdag 11 april 2007 20:41 schreef renz0r het volgende:
Pussy's, ik moest 42 boeken van minimaal 500 BLZ lezen, waarbij we verplicht waren om er sowieso 1 per week te lezen en elke vrijdag een boekverslag van minimaal 10 A4'tjes in te leveren.
-3544 geloofwaardigquote:Op woensdag 11 april 2007 20:41 schreef renz0r het volgende:
Pussy's, ik moest 42 boeken van minimaal 500 BLZ lezen, waarbij we verplicht waren om er sowieso 1 per week te lezen en elke vrijdag een boekverslag van minimaal 10 A4'tjes in te leveren.
Mensen die keihard moeten studeren voor het VWO, en toch denken slim te zijnquote:
Gast, ik leer er niet hard voor.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:49 schreef honderd het volgende:
[..]
Mensen die keihard moeten studeren voor het VWO, en toch denken slim te zijn![]()
Maar ken je het Lexicon niet, staat elk boek in detail uitgelegd, als je dat allemaal kopieert en even 3 keer overleest heb je sowieso een voldoende.
Het was altijd weer raak tijdens literatuur en een mondeling, de hard studerende (meestal) sociaal zwakke leerling kwam altijd in de problemen, no offence maar het is een constatering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |