De mensen in de WAO KUNNEN niet werken, hetgeen na een onafhankelijke keuring vastgesteld is. Hoe de Britten of Duitsers dat oplossen is niet van belang, lijkt me.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:48 schreef Napalm het volgende:
300.000 bijstandstrekkers klinkt misshcien laag maar er zitten nog minstens 500.000 mensen in de WAO die in Duitsland of Engeland toch echt gewoon in de bijstand hadden gezeten. 800.000 mensen in totaal terwijl de de Polen 1.000 km reizen om hier ongeschoold werk te mogen doen.
Ben je dan workaholic of heb je last van ADHD? Heb je pilletjes tegen, hoor.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik was tweede paasdag al zo chago en lamlendig dat m'n vriend me uit bed heeft moeten trappen. Twee vrije dagen waarop je geen flikker te doen hebt, zeker nu ik op het moment krap bij kas zit. Gruwelijk saai. Ik heb dan ook niet voor niets de meeste vakantieuren over van iedereen op m'n werk...
Nee, mensen die niet kunnen werken behoren WAO te krijgen, dat is wat anders dan dat iedereen die in de WAO zit niet kunnen werken.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De mensen in de WAO KUNNEN niet werken, hetgeen na een onafhankelijke keuring vastgesteld is. Hoe de Britten of Duitsers dat oplossen is niet van belang, lijkt me.
En ik maak me sterk, dat jij als werkgever liever een Pool aanneemt dan de geïnterviewden van de OP.
OK, je hebt een punt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, mensen die niet kunnen werken behoren WAO te krijgen, dat is wat anders dan dat iedereen die in de WAO zit niet kunnen werken.
Er zijn mensen die in de wao zitten en een deeltijdbaan hebben, er zijn mensen die in de WAO zitten en de kluit belazeren, er zijn mensen die in de WAO zitten en daar door de politiek en vakbonden ingezet zijn om de werkelozenstatistieken te drukken.
Zeker is dat er in NL naar verhouding veel meer mensen arbeidsongeschikt verklaard werden als in D of UK.
+1 gevatte karikatuur. Ik zie het helemaal voor mequote:Op vrijdag 13 april 2007 17:14 schreef sanni het volgende:
[..]
precies, weer zo een typische Kunst-academie typ [afbeelding] die natuurlijk wel tot 'savonds laat in de kroeg hang of thuis aan de wiet zit en allerlei quotes van Nietzsche of Marx aanhaalt onder het mom van " deze kapitalistische maatschappij is verwerpelijk etc..." maar onderwijl wel profijt wil trekken van diezelfde ego-centrische/kapitalistische maatschappij die hij zo verfoeit. Gelijk korten of dwingen in het Westland asperges te telen.
Die had ik gemist! Dat zal hem leren: in het Westland asperges te telen. Komt hij bovendien ook geen Polen tegen, die in Limburg asperges aan het steken zijn!quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:14 schreef sanni het volgende:
Gelijk korten of dwingen in het Westland asperges te telen.
Quote eens even het stukje waarin ik dat volgens jou beweer?quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
In jouw ogen hebben mensen die werken voor de kost dus geen principes?
Ik heb diverse luiaards gekend die dat bij hoog en laag beweerden maar dat was niets dan gebral.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:20 schreef Kees22 het volgende:
Hij zegt ergens, dat hij zich het rambam werkte in actiegroepen. Maar het wordt nergens onderbouwd, dus echt geloofwaardig is het niet.
In Nederland zijn ze numeriek een uitzondering. Ik verbind er geen moreel oordeel aan, mallerd.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat jij daar geen idee van hebt, anders zou je dit soort domme dingen niet zeggen. Valt me van je tegen, ik had je slimmer ingeschat.
Dat had ik al gedaan, je zegt dat er 2 soorten mensen met principes zijn, mensen die het alleen met de mond beleiden en dan stoned achter de computer zitten, en andere mensen waar je van zegt "Zij gebruiken hun tijd voor vrijwilligerswerk en andere nuttige nonprofit projecten."quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:49 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Quote eens even het stukje waarin ik dat volgens jou beweer?
Die twee landen haal ik aan omdat we relatief veel meer WAOers hebben terwijl het sociale systeem in Dutisland en Engeland zeker niet onmenselijk is noch dat er redenen zijn om aan te nemen dat Duitsers en Engelsen veel gezonder zijn dan Nederlanders.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, je hebt een punt.
Maar dan nog lijkt het me niet van belang hoe andere landen hun statistieken oppoetsen of hun onderdanen behandelen.
dan kun je ook je eigen bedrijf beginnen hè... idiootquote:‘In de grond van mijn hart denk ik er nog steeds zo over. Waarom zou ik werken voor de winst van anderen’
Dus alleen mensen die vrijwilligerswerk doen hebben principes?quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:41 schreef barthol het volgende:
Mensen die voor hun poen werken kunnen naast hun betaalde werk ook nog vrijwilligerswerk doen of veel tijd besteden aan informele zorg, natuurlijk zijn dat zeker mensen met principes, en gelukkig zijn er genoeg van die mensen.
dat zegt ie toch helemaal niet, kutidioot.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus alleen mensen die vrijwilligerswerk doen hebben principes?
![]()
En dat vind je grappig? Hij holt het systeem uit voor een boel mensen die het wel echt nodig hebben.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:46 schreef thaleia het volgende:
Ach ja, het is allemaal inherent aan het huidige systeem. Een jongen die ik ken heeft ook niet zoveel zin om te werken, soms staat ie even een tijdje achter de bar in een kroeg, soms zit ie een tijdlang in de bijstand. Hij zegt dat het hem uitstekend bevalt en dat het allemaal prima lukt met de 200 euro aan huursubsidie die hij krijgt en de zorgtoeslag, en als hij gedwongen wordt te gaan werken, gaat hij wel werken, maar zolang het op deze manier ook lukt vindt ie dit relaxter.
Hij praat daar heel vrolijk en sportief over: zolang het lukt maak ik graag gebruik van de mij geboden mogelijkheden. Zolang het niet meer lukt accepteer ik mijn verlies en ga ik werken.
![]()
Je kunt er kwaad om worden maar zolang we dit systeem hebben zul je dit altijd houden natuurlijk. Doet hij het niet dan een heleboel anderen wel.
Nee dat beweer ik niet.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus alleen mensen die vrijwilligerswerk doen hebben principes?
![]()
Zoals ik al zei, er zijn in het verleden heel veel mensen in de WAO gedumpt met instemmen van bonden, werkgevers en overheid, mensen die eigenlijk gewoon werkeloos werden.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:45 schreef Napalm het volgende:
[..]
Die twee landen haal ik aan omdat we relatief veel meer WAOers hebben terwijl het sociale systeem in Dutisland en Engeland zeker niet onmenselijk is noch dat er redenen zijn om aan te nemen dat Duitsers en Engelsen veel gezonder zijn dan Nederlanders.
Dat zegt ie juist wel, lees de draad maar terug.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:47 schreef Trizzle het volgende:
[..]
dat zegt ie toch helemaal niet, kutidioot.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |