Ik was tweede paasdag al zo chago en lamlendig dat m'n vriend me uit bed heeft moeten trappen. Twee vrije dagen waarop je geen flikker te doen hebt, zeker nu ik op het moment krap bij kas zit. Gruwelijk saai. Ik heb dan ook niet voor niets de meeste vakantieuren over van iedereen op m'n werk...quote:
quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat komt omdat de alleenstaande de uitzondering is. Onze loonschalen zijn bijvoorbeeld ook gebaseerd op het betalen van huur of hypotheek. De werknemer die bij z'n ouders woont verdient evenveel, maar is een uitzondering.
Hangt er van af wat je te doen hebt. Ik zou, als ik echt met geen mogelijkheid aan werk zou kunnen komen, proberen me op een andere manier nuttig te maken. Wandelen met de ouden van dagen, op kinderen passen van mensen die het niet breed hebben, serieus vanuit de bieb de wiki verbeteren, dat werk.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik was tweede paasdag al zo chago en lamlendig dat m'n vriend me uit bed heeft moeten trappen. Twee vrije dagen waarop je geen flikker te doen hebt, zeker nu ik op het moment krap bij kas zit. Gruwelijk saai. Ik heb dan ook niet voor niets de meeste vakantieuren over van iedereen op m'n werk...
Mensen die hun hele leven alleenstaand zijn en nooit kinderen krijgen? You betcha dat die een uitzondering zijn!quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Alleenstaanden zijn geen uitzondering meer hoor in onze maatschappij.
Maar alleenstaanden die een salaris verdienen zijn percentueel gezien geen uitzondering.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mensen die hun hele leven alleenstaand zijn en nooit kinderen krijgen? You betcha dat die een uitzondering zijn!
Hun hele leven lang wel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar alleenstaanden die een salaris verdienen zijn percentueel gezien geen uitzondering.
Dan bracht ie in ieder geval nog wat voort. Als je je kinderen normaal opvoedt draag je ook nog wel iets bij aan de samenleving. Bovendien duurt dat ook geen 25 jaar als het goed is.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:01 schreef k_i_m het volgende:
Ja, als hij een vrouw was geweest met kinderen had niemand het hem kwalijk genomen. Dat bedoelde ik.
Sterker nog; da's een uitstervend soort !quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:24 schreef Floripas het volgende:
Mensen die hun hele leven alleenstaand zijn en nooit kinderen krijgen? You betcha dat die een uitzondering zijn!
Gatver.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hangt er van af wat je te doen hebt. Ik zou, als ik echt met geen mogelijkheid aan werk zou kunnen komen, proberen me op een andere manier nuttig te maken. Wandelen met de ouden van dagen, op kinderen passen van mensen die het niet breed hebben, serieus vanuit de bieb de wiki verbeteren, dat werk.
Dan zou ik wegzakken in een diep dal van depressie.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Gatver.
Ik zou gewoon de hele dag films gaan kijken
Dat is dus het zorgstelsel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:23 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben ingeschaald op 40% -50%
waarom laat de overheid mijn belastinggeld niet voor 80% op een gefixeerde rekening van mezelf zetten? en die ik elk jaar naar eigen wil en geweten kan doneren. denk dat dat meer zoden aan de dijk zet dat het afgeven aan mensen die mij iets te kwistig omgaan met zuurverdiend geld van anderen.
In jouw ogen hebben mensen die werken voor de kost dus geen principes?quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:12 schreef Spacehamster het volgende:
Er zijn 2 soorten mensen met principes.
De eerste soort gebruikt de principes alleen maar als een frontje voor hun werkelijke bedoelingen waar ze niet voor uit willen komen. Zoals dus mensen die hun mond vol hebben van het maken van een politiek statement en dan vervolgens de hele dag stoned achter hun spelletjescomputer gaan zitten.
De tweede soort hebben echte principes en geen verborgen agenda. Zij gebruiken hun tijd voor vrijwilligerswerk en andere nuttige nonprofit projecten. Dit soort mensen maakt echt een verschil in de maatschappij. Voorbeelden zijn alternatieve magazines, websites, gratis/lowbudget internetcafes, weggeefwinkels en (ex)kraakpanden/terreinen die opgeknapt worden of zelfs klusjes die gratis gedaan worden voor arme behoeftige mensen en niet te vergeten voedselbanken.
Dit soort mensen heeft de maatschappij zeker wat aan al is het niet op een conventionele manier.
Het is jammer dat degene die in het artikel geinterviewd wordt zo overduidelijk iemand van het eerste soort is. Iemand met nep-principes dus.
Ik denk dat jij daar geen idee van hebt, anders zou je dit soort domme dingen niet zeggen. Valt me van je tegen, ik had je slimmer ingeschat.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
^^quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat je niet wilt werken oke....kan erbij inkomen maar dop dan ook je eigen boontjes en niet teren op het geld van andere
Hij zegt ergens, dat hij zich het rambam werkte in actiegroepen. Maar het wordt nergens onderbouwd, dus echt geloofwaardig is het niet.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:12 schreef Spacehamster het volgende:
Er zijn 2 soorten mensen met principes.
De eerste soort gebruikt de principes alleen maar als een frontje voor hun werkelijke bedoelingen waar ze niet voor uit willen komen. Zoals dus mensen die hun mond vol hebben van het maken van een politiek statement en dan vervolgens de hele dag stoned achter hun spelletjescomputer gaan zitten.
De tweede soort hebben echte principes en geen verborgen agenda. Zij gebruiken hun tijd voor vrijwilligerswerk en andere nuttige nonprofit projecten. Dit soort mensen maakt echt een verschil in de maatschappij. Voorbeelden zijn alternatieve magazines, websites, gratis/lowbudget internetcafes, weggeefwinkels en (ex)kraakpanden/terreinen die opgeknapt worden of zelfs klusjes die gratis gedaan worden voor arme behoeftige mensen en niet te vergeten voedselbanken.
Dit soort mensen heeft de maatschappij zeker wat aan al is het niet op een conventionele manier.
Het is jammer dat degene die in het artikel geinterviewd wordt zo overduidelijk iemand van het eerste soort is. Iemand met nep-principes dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |