Dat was toen inderdaad wat met die motoren...quote:Op maandag 9 april 2007 15:29 schreef -skippybal- het volgende:
En Flecha won hier ook (eigenlijk) om de zondag er op derde te worden.
Die was behoorlijk genaaid jaquote:Op maandag 9 april 2007 15:29 schreef -skippybal- het volgende:
En Flecha won hier ook (eigenlijk) om de zondag er op derde te worden.
Acht renners uit:quote:Op maandag 9 april 2007 16:38 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Volgens de startlijst doet Brown mee ipv Freire. Wie van de twee staat er nu woensdag aan de start?
Flens komt van de Rabo CT-ploegquote:Op maandag 9 april 2007 16:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik ken Flens niet eens.. Heeft die toevallig ook cadeautjes weggeven tijdens nationale kampioenschappen?
Langeveld kun je sowieso schrappen vanwege blessure, afwachten hoe het gesteld is met de blessure van Lowik.quote:Op maandag 9 april 2007 16:42 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Acht renners uit:
Oscar Freire
Max van Heeswijk
Pedro Horrillo
Juan Antonio Flecha
Gerben Löwik
Jan Boven
Mathew Hayman
Rick Flens
Sébastian Langeveld
Graeme Brown
Ja, gezien het mooie weer zou het wel eens kunnen uitdraaien op een sprint met een grote groep.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:29 schreef JelleS het volgende:
Weinig wind, dat voorspelt een saaie Gent-Wevelgem ben ik bang.
Eisel zelf zou ik niet echt een grote verrassing willen noemen, mocht ie winnen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:58 schreef Bartoli het volgende:
Ik denk dat we een verrassende winnaar gaan krijgen type Bernhard Eisel ofzo
Haedo is in de winning mood.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:46 schreef Bartoli het volgende:
Mja Petacchi zelf doet ook mee en Haedo ook. Best kans dat hun ook meedoen voor de zege. Al zal het bij Haedo vooral afhangen of hij in de juiste waaier zit als het er van komt en heelhuids de kemmel overleeft omdat hij in Belgie weinig parcours kennis heeft.
Wie is Haedo? Die naam zegt me echt nul komma niks.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Haedo is in de winning mood.
Maar Gent-Wevelgem is natuurlijk ook een ander type koers. Inderdaad die waaiers (als het morgen uberhaupt een waaierkoers gaat worden).
Argentijns sprinttalent, rijdt voor CSC , won eerder dit jaar enkele ritten in de Tour of California, en won gisteren Rund um Koln in de massaspurt voor Brown en Petacchi ...quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wie is Haedo? Die naam zegt me echt nul komma niks.![]()
Dat is nog eens een snel antwoord op mijn vraagquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Argentijns sprinttalent, rijdt voor CSC , won eerder dit jaar enkele ritten in de Tour of California, en won gisteren Rund um Koln in de massaspurt voor Brown en Petacchi ...
pfoi schaam jequote:Op dinsdag 10 april 2007 22:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is nog eens een snel antwoord op mijn vraag![]()
Zal 'm eens in de gaten houden![]()
Het is niet zo'n zware koers. Plus zon, weinig tot geen wind. Tenzij er breuken ontstaan enzo, zullen er wel veel meer dan normaal gaan finishen.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:51 schreef Greetings het volgende:
Even een vraagje aan de kenners: hoeveel renners gaan er finishen van de 200 denken jullie normaliter?
Ik heb namelijk een weddenschap die weleens interessant kan zijn.
quote:Op woensdag 11 april 2007 11:50 schreef Ereinion het volgende:
Het is een cliche, maar de renners maken de koers, niet het weer.
Bennati in ieder geval niet gestart, ziek, alweer 1 topsprinter minder.
En dat zijn ze vandaag bijna allemaal.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:59 schreef -Vaduz- het volgende:
Ideaal voor de ploegen met sprinters dit.
Zelfs Greame Brown doet mee.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:16 schreef Venga het volgende:
[..]
En dat zijn ze vandaag bijna allemaal.
Zowat alle grote sprinters zijn er, enkel in TDF of MSR zul je zoveel (goede) sprinters tegenkomen.
Ga maar na: Petacchi, Boonen, Freire, McEwen, Hushovd, Eisel, O''Grady, Ventoso en Cooke.
Op Zabel (blessure), A.Davis (Baskenland) en Benatti (niet gestart) zijn alle topsprinters aanwezig.
Massasprint lijkt verzekerd, zeker met dit mooie weer waardoor er minder sprake zal zijn van waaierrijden
Maxje toch ook?quote:Op woensdag 11 april 2007 13:16 schreef Venga het volgende:
[..]
En dat zijn ze vandaag bijna allemaal.
Zowat alle grote sprinters zijn er, enkel in TDF of MSR zul je zoveel (goede) sprinters tegenkomen.
Ga maar na: Petacchi, Boonen, Freire, McEwen, Hushovd, Eisel, O''Grady, Ventoso en Cooke.
Op Zabel (blessure), A.Davis (Baskenland) en Benatti (niet gestart) zijn alle topsprinters aanwezig.
Massasprint lijkt verzekerd, zeker met dit mooie weer waardoor er minder sprake zal zijn van waaierrijden
Volgens mij moet je bij Milaan - San Remo meer voor je leven vrezen.quote:
hij doelt op de winst van Mattanquote:Op woensdag 11 april 2007 15:07 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Volgens mij moet je bij Milaan - San Remo meer voor je leven vrezen.
Freire op kopquote:Op woensdag 11 april 2007 15:20 schreef -skippybal- het volgende:
Freire met z'n handjes op z'n Freires![]()
Die editie was wel een zware aanfluiting inderdaad.quote:
3 keer dat ding op en afquote:Op woensdag 11 april 2007 15:41 schreef Sjiznit het volgende:
Misschien ook iets voor de organisatie om overna te denken om dit parcours ietsie te veranderen.
Blessure, Freire zit trouwens wel steeds goed voorin.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:44 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Waarom fietst die stomme Duitser niet?
Ow, dat wist ik niet. Ventoso is de beste in koers btwquote:Op woensdag 11 april 2007 15:45 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Blessure, Freire zit trouwens wel steeds goed voorin.
Hij is niet gevallen en werd volgens mij amper opgehouden. Zijn laatste pion in de trein Sacchi is wel out.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:43 schreef Sjiznit het volgende:
Petacchiis die gevallen of gewoon veel te veel opgehouden?
lijkt me logisch na dit slagveld, wielrenner zijn is niet risicoloos dat weet je als renner maar zoiets is niet leuk meer.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:43 schreef Keano het volgende:
Op de belg hebben ze het erover dat de Kemmel voortaan vanaf de andere kant moet beklommen worden, want die is echt niet meer normaal
Mijn idee ookquote:Op woensdag 11 april 2007 15:41 schreef Sjiznit het volgende:
Misschien ook iets voor de organisatie om overna te denken om dit parcours ietsie te veranderen.
niet de eerste keer voor mij, eerder de ontelbaarste keer maar de afdaling van de Kemmelberg is dit jaar wel heel erg puinhoperig, mischien door het goeie weer ?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:49 schreef -skippybal- het volgende:
Is dit de eerste keer dat jullie G-W volgen ofzo? Bijna elk jaar heb je dit en bijna elk jaar "moet 'ie er uit..."
ja, paar man onderuit en casper heel hard onderuit vol op z'n gezicht.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:49 schreef Wombcat het volgende:
Wat een chaos in de afdalng net. Ik was wat later, maar in de eerste afdaling was het ook al zo'n zooitje?
Idd.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:51 schreef -skippybal- het volgende:
Freire en Ventoso rijden weg en Wuyts begint alweer te huilen over doping![]()
Hij klopt Boonen af en toe.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:51 schreef snellejelle het volgende:
Wat hebben de Belgen toch tegen Oscar?
Alle Spanjaarden spatten zowat uit elkaar van de doping en alle Belgen zijn nog cleaner dan VDB en Museeuw bijelkaar volgens Wuytsquote:Op woensdag 11 april 2007 15:51 schreef snellejelle het volgende:
Wat hebben de Belgen toch tegen Oscar?
Opvallend dat 'ie dat nooit doet als Boonen wegrijdt.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:51 schreef -skippybal- het volgende:
Freire en Ventoso rijden weg en Wuyts begint alweer te huilen over doping![]()
Ze vergeten voor het gemak maar even die smalle 90-graden bocht die daar dan aan het eind komt waardoor 75% van het peloton in de sloot flikkert....quote:Op woensdag 11 april 2007 15:52 schreef Wombcat het volgende:
Dan moeten ze idd maar eens kijken of ze niet een wat veiliger weg kunnen vinden. Op België zeiden ze net dat andersom rijden veiliger is (dus naar boven waar ze nu naar beneden gingen).
Lijkt me dan wel eens iets om te proberen, want dit is niet echt wat.
nee, dan is hetquote:Op woensdag 11 april 2007 15:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Opvallend dat 'ie dat nooit doet als Boonen wegrijdt.
hehe klopt als een bus zwerende vingers.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:54 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze vergeten voor het gemak maar even die smalle 90-graden bocht die daar dan aan het eind komt waardoor 75% van het peloton in de sloot flikkert....
Nee, is er niet helaas.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:55 schreef jmac het volgende:
Kan iemand me helpen: is er een site met een actueel overzicht van hoeveel mensen er nog in koers zijn?
Da's niet handig idd.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:54 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze vergeten voor het gemak maar even die smalle 90-graden bocht die daar dan aan het eind komt waardoor 75% van het peloton in de sloot flikkert....
Kan, maar ik verwacht dat QS en Predictor nog wel gaan rijden voor Boonen en McEwen.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef JelleS het volgende:
Die zouden zomaar weg kunnen blijven.
CSC ook nog wel voor Haedo / O'Grady en volgens mij zit Hushovd er ook nog bij.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan, maar ik verwacht dat QS en Predictor nog wel gaan rijden voor Boonen en McEwen.
Die had volgens mij nog wat sprints in de Vuelta vorig jaar gewonnen.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:01 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ventoso weet toch ook wel wat sprinten is?
Inderdaad, normaal gesproken legt ie het wel af tegen freire, maar dat zegt niet altijd iets.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:01 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ventoso weet toch ook wel wat sprinten is?
Was toch een favoriet hoor.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:10 schreef Gillingham het volgende:
Ongelofelijk als Freire ook deze race weet te winnen.
Op zich is het ook niet per se heel vreemd, maar gezien de dingen die hij afgelopen weken heeft laten zien. Petje af.quote:
quote:Op woensdag 11 april 2007 16:14 schreef Klonk het volgende:
té makkelijk....
Veel te vaak dat laatste, hoop dattie dit seizoen weer een beetje pijnvrij kan rijden. Altijd goed om te zien die gast. Begint er ook steeds meer op te lijken dat dit nog wel zou kunnen lukken ook.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:14 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Op zich is het ook niet per se heel vreemd, maar gezien de dingen die hij afgelopen weken heeft laten zien. Petje af.
Óf heel erg waardevol óf geblesseerd.
ze pakken de voorsprong te makkelijk, de rest zit een beetje te slapen.quote:
Het seizoen is nog jong, er kan nog zoveel misgaan met Oscarquote:Op woensdag 11 april 2007 16:15 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Veel te vaak dat laatste, hoop dattie dit seizoen weer een beetje pijnvrij kan rijden. Altijd goed om te zien die gast. Begint er ook steeds meer op te lijken dat dit nog wel zou kunnen lukken ook.
Voor zondag ogenschijnlijk onklopbaar..quote:
Ongelovelijkquote:
Maar ook zo veel goed.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het seizoen is nog jong, er kan nog zoveel misgaan met Oscar.
Moeten ze wel even het treinschema uit hun hoofd gaan lerenquote:Op woensdag 11 april 2007 16:17 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Kolere, die laat ook wel even zien klaar te zijn voor P-R.
Ik ga vreemd opkijken als dat niet zo isquote:Op woensdag 11 april 2007 16:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De winnaar zit van voor dus
Komt Tom aanrijdenquote:Op woensdag 11 april 2007 16:26 schreef Tommeke het volgende:
Als er maar geen Belg achter een auto de kopgroep inhaalt
Waarom zou 'ie? Tweede of derde maakt geen verschil, het draait om de eerste plaats.quote:
de 16de uit de Omloop het Volk, de 3de uit de E3-prijs en de 13de uit de Ronde van Vlaanderen van dit jaar. Komt dus niet uit het niets ...quote:Op woensdag 11 april 2007 16:28 schreef Gillingham het volgende:
quoi?
Nou. Het hele peloton sprint zelfs voor plek 6. En het zijn toch Pro Tour punten.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:29 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom zou 'ie? Tweede of derde maakt geen verschil, het draait om de eerste plaats.
Straffe kost van Burghardt, had ik niet verwacht.
Oh ik ken Burghardt wel hoor, die 'quoi' sloeg op de post met 'hij wint'.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
de 16de uit de Omloop het Volk, de 3de uit de E3-prijs en de 13de uit de Ronde van Vlaanderen van dit jaar. Komt dus niet uit het niets ...
Zowaar nog een koers waar die "Mc kwijt" nog welkom is om de trui te komen aantrekkenquote:
quote:Op woensdag 11 april 2007 16:59 schreef Greetings het volgende:
Weet iemand hoeveel renners er gefinished zijn?
Ik luisterde eerst maar half en dacht "Jeetje, een Brit die Duits probeert te praten"quote:Op woensdag 11 april 2007 16:56 schreef Tommeke het volgende:
Machtig, dat accent van Hammond! Nederlands met een beetje een Duits accent!
Leuk, zo'n midweekse rondjequote:Marco Velo breekt knie, sleutelbeen en ribben
Uitgegeven: 11 april 2007 22:22
Laatst gewijzigd: 11 april 2007 22:24
WEVELGEM - Marco Velo is een van de zwaarst toegetakelde slachtoffers van de wielerklassieker Gent-Wevelgem, met onderweg de levensgevaarlijke Kemmelberg. De Italiaan ging hard onderuit op de keien en brak daardoor een knie, sleutelbeen en twee ribben.
Jimmy Casper, die met een bebloed gezicht aan de kant van de weg lag, werd naar het ziekenhuis van Tielt gebracht. Daar werd in elk geval een kaak- en jukbeenbreuk vastgesteld.
De Fransman, rijdend voor Unibet.com, is woensdagavond geopereerd. Mogelijk heeft hij ook nog een polsfractuur opgelopen. Casper blijft voorlopig nog op de intensive-care.
Zijn Australische ploeggenoot Matthew Wilson is voorlopig uitgeschakeld door een gebroken pols. Hoe erg de Amerikaan Tyler Farrar (Cofidis) en de Italiaan Fabio Sacchi (Milram) eraan toe zijn is nog onduidelijk. De eerste heeft mogelijk een knieschijf gebroken, de laatste het bekken.
Bij de Belg Wim Devocht is een duimbreuk vastgesteld. Zijn landgenoot Andy Cappelle vreest voor een gebroken schouder, ook is zijn elleboog zwaargehavend.
Kneuzingen
De verwondingen van de Nederlanders Servais Knaven en Aart Vierhouten vielen achteraf mee. Beiden hebben 'slechts' een aantal kneuzingen. Ook Wilfried Cretskens kwam er in verhouding genadig vanaf. In het ziekenhuis van Kortrijk bleek de renner van Quick Step niets te hebben gebroken. Cretskens kneusde wel van alles en nog wat en liep een diepe vleeswond op aan de rechterarm. Die moest worden gehecht. Tevens werd een drain aangebracht.
De Deense ploeg CSC moet het voorlopg stellen zonder Luke Roberts en Allan Johansen. Deze Deense kampioen viel overigens niet op de Kemmelberg, maar gleed elders van het talud af in een droge maar diepe greppel. Hij klaagde over pijn in de rug en een schouder.
Van die gasten die geen idee hebben wat hen op het parcours te wachten ligt ... Er waren er bij Tinkoff zelfs die daarmee aan de start van de Ronde stonden afgelopen zondag , zag ikquote:Op woensdag 11 april 2007 23:30 schreef ultra_ivo het volgende:
En welke idioten steken wielen met hoge velgen in een ultrastijf oversized aluminium frame als de Kemmelberg in het parcours ligt....
Worden door Lightweight gesponsord, en moeten derhalve met zulke velgen rijden... Ook in de Ronde dus, en zondag zul je ze dus ook zien in de hel.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:30 schreef ultra_ivo het volgende:
En welke idioten steken wielen met hoge velgen in een ultrastijf oversized aluminium frame als de Kemmelberg in het parcours ligt....
Nou, lekkere reclamequote:Op donderdag 12 april 2007 04:25 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Worden door Lightweight gesponsord, en moeten derhalve met zulke velgen rijden... Ook in de Ronde dus, en zondag zul je ze dus ook zien in de hel.
een van de nadelige gevolgen van de pro tourquote:Op woensdag 11 april 2007 23:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van die gasten die geen idee hebben wat hen op het parcours te wachten ligt ...
Ik had niet anders verwacht, hij stuiterde zeer naar. Wat Casper allemaal opgelopen heeft is nog erger.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:26 schreef Ambrosius het volgende:
Geen Hayman in Parijs-Roubaix. Hij heeft bij de laatste afdeling van de Kemmelberg z'n elleboog gebroken.
Gisteravond aan z'n gezicht geopereerd en ligt nog op de ICquote:Op donderdag 12 april 2007 11:17 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht, hij stuiterde zeer naar. Wat Casper allemaal opgelopen heeft is nog erger.![]()
En de banden dan ook nog eens idioot hard oppompen. Recept voor een ramp.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Op het moment dat je door je sponsoring met je leven begint te spelen , mag je toch eens gaan nadenken ...quote:Op donderdag 12 april 2007 04:25 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Worden door Lightweight gesponsord, en moeten derhalve met zulke velgen rijden... Ook in de Ronde dus, en zondag zul je ze dus ook zien in de hel.
Er is misschien een verschil tussen een ambulance om ze af te voeren , en medisch personeel dat ter plaatse is hé. Misschien moesten de renners gewoon even daarbij wachten tot ze afgevoerd werden ?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:44 schreef Wombcat het volgende:
Ik las in Trouw vanmorgen dat er na de eerste afdaling geen ambulances meer waren, en de slachtoffers van de tweede valpartij nogal een tijdje daar lagen (er stond eigenlijk dat die "aan hun lot werden overgelaten").
Klopt volgens mij niet helemaal, want ik meen me toch te herinneren na die tweede valpartij eentje op een brancard te hebben gezien, maar als het zou kloppen zou het wel erg zijn.
Andersom is nog slechter, maar het probleem van de afzink is dat knikje en de bidons die over de kasseien rollen. Als de weg droog is hoeft het geen probleem te zijn, maar bij regen echt te gevaarlijk is mijn mening en ik spreek uit ervaring.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:34 schreef Bartoli het volgende:
zoals veel renners zeggen de kemmel hoort bij gent-wevelgem. Het is net als een kaartendoos effect. Als iemand remt dan brengt dat bij andere een schrik reactie te weeg en gaan ze ook remmen met de valpartijen tot gevolg. Al zou het denk ik beter zijn als ze hem anders om rijden via een andere weg kom je heus wel weer in Wevelgem terecht.
Droger dan gisteren kon niet, en nog gaat het twee keer flink mis.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:09 schreef horstjan het volgende:
[..]
Andersom is nog slechter, maar het probleem van de afzink is dat knikje en de bidons die over de kasseien rollen. Als de weg droog is hoeft het geen probleem te zijn, maar bij regen echt te gevaarlijk is mijn mening en ik spreek uit ervaring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |