De febreze staat inderdaad klaar om in elk geval de zittingen allemaal mee in te spuiten.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:01 schreef DarkElf het volgende:
je kan iets als oust of febreze halen in de supermarkt?
geen idee of je het er helemaal uit krijgt trouwens maar je kan het proberen![]()
heel veel met de raampjes open rondrijden?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:59 schreef avotar het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk een rooklucht uit je auto?
Gewoon iets gaan doen wat al je aandacht op eist of trance geeft.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:48 schreef Mvnl het volgende:
Pfff, t verlangende gevoel is weer groot..
vraag me overigens stiekem af of ik niet gewoon licht alcoholistische trekjes heb en gewoon hunker naar dat biertje van vanavond.. en dat ik die symptomen eerst altijd afschreef aan/onderdrukte met een peuk..
Maar misschien (hopelijk) is t gewoon een nawee van t stoppen..
ach echt te kwaad wordt t me niet.. hooguit dat ik op n gegeven moment denk "whatever, ik rook gewoon" (zeker zo gevaarlijk, daar niet van)..quote:Op woensdag 18 april 2007 17:13 schreef kless het volgende:
[..]
Gewoon iets gaan doen wat al je aandacht op eist of trance geeft.
(computer games. dansen of andere fysieke inspanning. sex. eten koken met glas drinken. dronken worden of tenminste tot een bepaald niveau kwa roes. douche.
En als het je echt te kwaad wordt.. ga es schreeuwen?
Oude rook vond ik altijd al stinken, ook als het mijn oude rook was, als ik na een avondje borrelen beneden kwam. Ik begrijp dan ook heel goed dat sommige vrienden niet willen dat er bij ze binnen gerookt wordt, zeker niet buiten het weekend als ze de dag erna vroeg op moeten.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:26 schreef DarkElf het volgende:
("oude" rook vind ik trouwens wel stinken , maar een pas opgestoken sigaret dus niet)
De hemel moet je wel heel voorzichtig mee doen,die zit fabriek af met spuitlijm gemonteerd.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:14 schreef DarkElf het volgende:
je auto goed wassen van binnen, je ramen goed schoonmaken en alle harde stukken... dan de zittingen met oust of febreze doen en dan kijken of het beter is. en je dak niet vergeten, moet je daar eens aan ruiken, dat zal smerig zijn?
je kan anders altijd nog bij wasstraten informeren of ze een grondige binnenreiniging kunnen doen?
ah dat wist ik niet, maar een beetje insprayen zal toch wel kunnen?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:02 schreef junkiexp het volgende:
[..]
De hemel moet je wel heel voorzichtig mee doen,die zit fabriek af met spuitlijm gemonteerd.
Als dat een beetje nat wordt gaat dat los en dan gaat het doorhangen,krijg je nooit meer netjes.
Geld vooral bij oude auto's.
Ik wou al zeggen, ik ben 5 maanden en 3 weken gestopt, en ik ben op de 23e gestoptquote:Op woensdag 18 april 2007 18:34 schreef P8 het volgende:
hey ik stond eerder wel in de lijst, maar ik ben er weer uit![]()
30 oktober ben ik gestopt. Meer dan een half jaar geleden alweer dus![]()
edit: dat is bijna een half jaar geleden
dankjequote:
Had ik ook wel. maar nu is dat enkel nog als de sigaren op tafel komen met kaarten chillen of andere aardig activiteit met vrienden.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:55 schreef Mvnl het volgende:
eigenlijk gaat het best wel goed.. en toch besluipt me steeds meer t gevoel van "vroeg of laat ga ik gewoon weer roken, ik vind t wel best, en ooo wat zal dat lekker zijn als ik dat gewoon weer elk moment van de dag mag van mezelf"
![]()
Mijn broertje ontdekte 4 weken geleden dat ik gestopt ben... toen zat ik op bijna een half jaar.quote:Op maandag 23 april 2007 21:02 schreef junkiexp het volgende:
Three weeks, 22 hours, 1 minute and 29 seconds. 438 cigarettes not smoked, saving ¤ 87,67. Life saved: 1 day, 12 hours, 30 minutes.
Gaat de goede kant op en ik denk er nauwelijks meer aan.
Ik krijg nog wel vaak reacties van mensen die niet hadden verwacht dat ik zou kunnen stoppen.
quote:Op maandag 23 april 2007 18:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Herkenden ze je nog, na zo'n lange vakantie?
En jij verteld broer lief nieteens dat je gestopt bent en dus even een maand lang het emotioneel heel zwaar hebt e.d.?quote:Op maandag 23 april 2007 21:43 schreef Lips het volgende:
[..]
Mijn broertje ontdekte 4 weken geleden dat ik gestopt ben... toen zat ik op bijna een half jaar.
Ach, we hebben ook niet echt een gezellig-samen-koffie-drinken relatie. Tis meer de desinteresse die ervoor zorgde dat hij het niet had opgemerkt.
Ik had 't 'm al minstens 4 keer verteld en hij had het zelf al een keer geconcludeerd met kerst geloof ikquote:Op maandag 23 april 2007 22:16 schreef kless het volgende:
[..]
En jij verteld broer lief nieteens dat je gestopt bent en dus even een maand lang het emotioneel heel zwaar hebt e.d.?
Ik denk zelfs dat jou broer dan een support smsjes ofzo stuurt
Nee hij was echt heel verbaasd. Maar ik geloof dat het inmiddels wel tot 'm door is gedrongenquote:Op maandag 23 april 2007 22:26 schreef kless het volgende:
't is dan niet zo een "ohjah jij rookt niet meer" verhaal. Dat kom ik namelijk (nog)steeds tegen in mn vrienden groepen
quote:
na 3 maanden krijg je waarschijnlijk weer een moeilijk momentquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:00 schreef avotar het volgende:
One week, one day, 15 hours, 19 minutes and 10 seconds. 259 cigarettes not smoked, saving ¤ 48,90. Life saved: 21 hours, 35 minutes.
En eigenlijk gaat het steeds makkelijker..
hier nog een, net nog verschrikkelijk veel trek gehad in een saffiequote:Op dinsdag 24 april 2007 12:41 schreef P8 het volgende:
[..]
na 3 maanden krijg je waarschijnlijk weer een moeilijk momentEn na 6 maanden ook waarschijnlijk
![]()
die 3-maanden grens kostte me niet echt veel moeite, maar nu ik rond de 6 maanden gestopt, merk ik dat ik af en toe echt extreme zin heb in een sigaret![]()
maar wij zijn sterkquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hier nog een, net nog verschrikkelijk veel trek gehad in een saffie
ik heb het vooral tijdens mijn standaard rook momenten nog wel moeilijk.. alhowel.. ik rookte 30 peuken per dag.. dus ik had wel een hoop momentenquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:41 schreef P8 het volgende:
[..]
na 3 maanden krijg je waarschijnlijk weer een moeilijk momentEn na 6 maanden ook waarschijnlijk
![]()
die 3-maanden grens kostte me niet echt veel moeite, maar nu ik rond de 6 maanden gestopt, merk ik dat ik af en toe echt extreme zin heb in een sigaret![]()
het zit alleen maar in je hoofd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:17 schreef kless het volgende:
ik euh nou wat is er nu te doen aan gierende hormonen. 100 bmp en zweten als je stil zit. wat NIET afkick gerelateerd is maar komt van euh.
5 uur slapen, verkouden zijn , oorpijn hebben, en dit klamme weer met nog een aantal andere dingen die ik nu niet tof vind ?
Whooa dikke stress pislink ontplofbaar.
deze keer kwam ik weer wat tot rust door rukken, koud afdouche, en toen vruchtensapje met wat pure chocola
(normaal is bewegen, eten als het daar tijd voor is of douche wel genoeg om de rust weer te vinden)
Het is NIET peuk gerelateed behalve dan dat ik vroeger dit soort opgefokt/pumped zijn met roken afblies.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:27 schreef avotar het volgende:
[..]
het zit alleen maar in je hoofd.
Google maar eens op afkickverschijnselen van nicotine. Het enige wat er is, is een wazig gevoel rond je maag. Maar veroorzaakt nicotine niet. Of je kijkt >> HIER << .
Zo verschrikkelijk sterk, ik zou nu het liefste een complete slof gauloises blauw wegstomen in een kwartiertjequote:Op dinsdag 24 april 2007 12:50 schreef P8 het volgende:
[..]
maar wij zijn sterk![]()
ik zie trouwens dat ik volgens de lijst al meer dan een half jaar gestopt ben, maar dat duurt nog 3 dagen![]()
nouja, ik hou het stoppen toch wel vol![]()
Dank uquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:48 schreef Jumparound het volgende:
lol, gefeli!
Dequote:Op maandag 23 april 2007 23:23 schreef Mvnl het volgende:
[..]
![]()
* Mvnl vindtniet zo lief, maar komt misschien ook omdat hij nog steeds niet weet wat
precies betekent..
23-10-2006quote:Op maandag 23 april 2007 17:19 schreef schatje het volgende:
Welkom IbaneX, succes met stoppen. Je staat in de lijst.
@ Goldfish80, wat is jouw stopdatum?
cheqyquote:Op donderdag 26 april 2007 08:41 schreef cheqy het volgende:
Ik kom even melden dat ik vandaag alweer een half jaar gestopt ben met roken.![]()
Mag ik een schopje naar boven?![]()
Je bent een plaatsje opgeschovenquote:Op donderdag 26 april 2007 08:41 schreef cheqy het volgende:
Ik kom even melden dat ik vandaag alweer een half jaar gestopt ben met roken.![]()
Mag ik een schopje naar boven?![]()
Hé, dat is lang geleden.quote:
jazekerquote:Op donderdag 26 april 2007 09:50 schreef cheqy het volgende:
[..]
Hé, dat is lang geleden.![]()
Ook nog steeds gestopt zie ik?![]()
Zoveel mogenlijk gaan sjansen met alles wat los en vast zit, met dit weer is dat vrij goed te doen. en je voelt je er waarschijlijk ook beter door.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:13 schreef maedel het volgende:
Gestopt Datum: 24 februari 2007 Tijdstip: 11:30 Tijdsduur: 2 maanden 2 dagen 2 uren 42 minuten 6 seconden Niet gerookt: 1.405 sigaretten Bespaard: 216,37 euro.
Dus, dik twee maanden gestopt. Geen centje pijn wat hunkering naar sigaretten betreft, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om te roken.
Wat ik wel heb....
Ik ben zo sjacherijnig de godsganse dag en dat al wekenlang... ik weet niet hoe ik dat wegkrijg zonder te roken.![]()
Iemand die dit herkent? gaat het over?
Het leven is zo leuk/kut als dat je het zelf maakt. Ik moet er ook mee leren omgaan dat ik stress niet zomaar even weg kan paffen.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:41 schreef maedel het volgende:
Ik lees overal dat dat eigenlijk echt nodig is om dat af te bouwen ivm die dopanime-aanmaak.
Al met al, komt dit hele verhaal mij redelijk bekend voor,
wat dan??quote:
Ik heb ook aardig wat kilo's erbij gekregen sinds ik gestopt ben, maar zo langzamerhand val iik weer een beetje af...quote:Op donderdag 26 april 2007 15:05 schreef kless het volgende:
[..]
Het leven is zo leuk/kut als dat je het zelf maakt. Ik moet er ook mee leren omgaan dat ik stress niet zomaar even weg kan paffen.
Je metabolisme moet je ook oppeppen(door te sporten bewegen, Ga nu maar fietsend /lopend naar je werk) en minder corticaal vreten.(stress snoepen)
als het goed is ben je aangekomen. tot bepaalde grens. en daar kom je ook niet overheen.(ook ik weeg opeens 15 kg meer vetjes!!! ( van 80 naar 95, voor een kerel die net iets meer dan 180 is)
Maar nu al spierballen beetje borstspieren en stevige bovenbenen er bij maar dat buikje krijg ik nevernooitniet weg of ik moet restraint eten waar ik alsnog sjacho van zal worden. en nogsteeds 95 kg.
En als ik moet leren/denkwerk moet doen is honger ontzettend vervelend.
Fysiek kan ik prima doorwerken met teweinig energie/hongergevoel
Eet zoveel als je wil(maaltijden). snoep niet tussendoor/savonds/snachts. beweeg -> NIET stil op de bank zitten tv kijken. staant achter de bank./achter strijkplank kijken wel.
Neem de tijd om te eten, niet snel tussendoor in de auto wat naar binnen drukken.
Wat voor een werk/studie euh ik bedoel dagenlijkse bezigheid heb je? ->ploegendiensten zijn extra zwaar. vanwege gebrek aan regelmaat.
Accepteer die extra kilo's en werk er dan rustig aan. (meer eten meer bewegen. Want minder/teweinig eten werkt heel slecht.)
Wat ik kut vind is dat ik een (compleet) nieuwe garderobe nodig heb. enkel de schoenen en sokken blijven goed zitten.
en ik vind shoppen helemaal niet leuk.
Volgends mij moet je ook stoppen als je je niet zo tof voelt. want het is idd zonde om in zo een prachtweek te beslissen : "ik rook niet meer en zal dus 2 weken of langer niet te pruimen zijn"quote:Op donderdag 26 april 2007 15:24 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb ook aardig wat kilo's erbij gekregen sinds ik gestopt ben, maar zo langzamerhand val iik weer een beetje af...
Inmiddels zit ik weer onder de 90 kilo, dus 't gaat de goeie kant op
Ik vind deze periode wel het moeilijkst om te stoppen trouwens, in de zon op een terras, met een biertje...
Peukie erbij is zooooo verleidelijk, maar ik doe 't toch maar niet...
Jij valt al weer af?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:24 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb ook aardig wat kilo's erbij gekregen sinds ik gestopt ben, maar zo langzamerhand val iik weer een beetje af...
Inmiddels zit ik weer onder de 90 kilo, dus 't gaat de goeie kant op
Ik vind deze periode wel het moeilijkst om te stoppen trouwens, in de zon op een terras, met een biertje...
Peukie erbij is zooooo verleidelijk, maar ik doe 't toch maar niet...
Heb ik ook gedaanquote:Op donderdag 26 april 2007 15:30 schreef kless het volgende:
[..]
Volgends mij moet je ook stoppen als je je niet zo tof voelt. want het is idd zonde om in zo een prachtweek te beslissen : "ik rook niet meer en zal dus 2 weken of langer niet te pruimen zijn"
Ik ben me extra kilo's ook nog aan 't verwerkenquote:Op donderdag 26 april 2007 15:32 schreef cheqy het volgende:
[..]
Jij valt al weer af?
Ik blijf nog steeds aankomen. Ik ben van de 83 naar de 100kggegaan. Ik ben 1,94m dus kan het wel opvangen maar het moet niet veel meer gaan worden.
Ik val weer af iddquote:Op donderdag 26 april 2007 15:32 schreef cheqy het volgende:
[..]
Jij valt al weer af?
Ik blijf nog steeds aankomen. Ik ben van de 83 naar de 100kggegaan. Ik ben 1,94m dus kan het wel opvangen maar het moet niet veel meer gaan worden.
Ik was daar ook mee bezig met een beetje sporten op mijn crosstrainer maar ik heb nu een blessure. Momenteel zit en vreet ik alleen maar, ik groei dicht.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:33 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik ben me extra kilo's ook nog aan 't verwerken![]()
ik sport nietquote:Op donderdag 26 april 2007 15:36 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik was daar ook mee bezig met een beetje sporten op mijn crosstrainer maar ik heb nu een blessure. Momenteel zit en vreet ik alleen maar, ik groei dicht.![]()
Nee, ik eet gewoon weinig, drink niet bijster veel alcohol meer, en ik loop overal naartoe.quote:
kijk, daarmee maak ik t mezelf dus waarschijnlijk zo moeilijk..quote:Op donderdag 26 april 2007 15:05 schreef kless het volgende:
En als ik moet leren/denkwerk moet doen is honger ontzettend vervelend.
Fysiek kan ik prima doorwerken met teweinig energie/hongergevoel
beweeg -> NIET stil op de bank zitten tv kijken. staant achter de bank./achter strijkplank kijken wel.
gewoon wat gaan doen danquote:Op donderdag 26 april 2007 16:07 schreef Mvnl het volgende:
[..]
kijk, daarmee maak ik t mezelf dus waarschijnlijk zo moeilijk..
m'n werk bestaat letterlijk uit van 's ochtends tot een uur of 5 in één stoel achter een bureau geparkeerd zitten, en als ik 's avonds thuis ben zit ik ook t liefste op de bank letterlijk niets te doen (voorheen t liefst alleen maar met muziekje en een peuk, kon ik me uren mee vermaken/tot rust komen).. nu zonder die meditatieve peuk voelt dat allemaal toch n beetje 'leeg'
Ik eet veel maar alcohol drink ik haast niet meer.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:44 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nee, ik eet gewoon weinig, drink niet bijster veel alcohol meer, en ik loop overal naartoe.
Mits niet te ver uiteraard
Ohja, en met m'n bijbaan moet ik ook veel lopen
Maar sporten doe ik niet
Dieten ook niet, gaat me te ver
weet ik, maar ik raak vrij snel overprikkeld dus heb ook behoorlijk wat behoefte aan tijd op mezelf op m'n kamertje..quote:Op donderdag 26 april 2007 16:11 schreef eer-ik het volgende:
[..]
gewoon wat gaan doen dan
bewegen is best fijn hoor![]()
succes! en je staat in het lijstjequote:Op zondag 29 april 2007 00:36 schreef Marsepein het volgende:
Ik wil even melden dat ik zojuist de laatste lichte camel gerookt heb. Ongeveer 7 maanden gerookt, na een stop periode van 7 jaar. En nu ben ik dus weer gestopt.
Ik hoop 1 ding, dat er niet weer 10 Kg bijkomt en ik niet weer 6 maanden nodig heb om er echt af te zijn.
Wens me succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |