Die heb ik niet zien staan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:07 schreef MaxPower het volgende:
En je hebt 'Futebol' van Alex Bellos laten staan? Barbaar!![]()
Wel een aardig boek he? Vond het wel leuk om een kijkje achter de schermen te nemen van een team in de lagere regionenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:38 schreef Erasmusch het volgende:
Left foot in the grave, goed boek over speler/coach van de nr laatst van alle Engelse competities
Left Foot Forward heb ik niet gelezen .. ben direct met Left Foot in the Grave begonnenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:34 schreef MaxPower het volgende:
Ik lees nu left foot forward, dat is als hij nog actief is bij Charlton. Geen reet aan, ben er al 3 maand mee bezig.
Wereldtip volgens mij. Heb in iemand anders exemplaar al een aantal verhalen uit gelezen en ga hem zeker zelf halenquote:Op maandag 25 juni 2007 13:55 schreef MaxPower het volgende:
Volgens mij heb ik een onontdekt briljantje in de voetballiteratuur 'ontdekt':
De wereld draait om de bal, Franklin Foer
* MaxPower beveelt deze aan voor op de camping!
oud klasgenootje van me.... Igor...maar ben nog steeds niet in de gelegenheid geweest z'n boek te lezen !quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:18 schreef methodmich het volgende:
Dat is ook het vreemde eraan. Ze willen ook naar de hoofdklasse, maar dan lijkt er op organisatorisch gebied nog veel te doen!
[afbeelding]
Zag in de VI seizoensgids dat zijn broer Aloys dit jaar promotie heeft gemaakt tot hoofd opleidingen bij AZ.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:42 schreef Bjoro het volgende:
[..]
oud klasgenootje van me.... Igor...maar ben nog steeds niet in de gelegenheid geweest z'n boek te lezen !
[afbeelding]
iemand bekend met dit boek ?
Een jaar lang VVGA, dit seizoen bij ons in de competitie.
Inderdaad, dat is vrij prijzig voor een dergelijk boek. Tenzij het een mooi ingebonden werk is, maar in dit geval vind ik een veredelde pocket van ¤ 19,95 ook wel voldoende.quote:
Aloys zat ook bij ons op school...heeft zelf ook nog bij Telstar gespeeldquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zag in de VI seizoensgids dat zijn broer Aloys dit jaar promotie heeft gemaakt tot hoofd opleidingen bij AZ.
Dat boek van VVGA ken ik niet, opmerkelijk dat dat bestaat!
"Voetbal als oorlog" is ook een prachtig boek van Kuper !quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:20 schreef Barnet_Bee het volgende:
Van de week een weekje in Engeland vertoeft en daar heb ik 3 boeken gekocht. Football against the Enemy van Simon Kuper, Floodlit Dreams van Ian Ridley en Stamping Grounds van Charlie Connely. Ik ben dus wel even onder de pannen.
Ik denk dat dat hetzelfde boek is. Gaat het ook over rivaliteiten?quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:25 schreef Bjoro het volgende:
[..]
"Voetbal als oorlog" is ook een prachtig boek van Kuper !
ik zag net van wel...is wel al een hele tijd geleden dat ik het gelezen heb !quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:33 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hetzelfde boek is. Gaat het ook over rivaliteiten?
Qua naam heeft het in ieder geval al wel wat overeenkomsten. Stond er een stuk in over Celtic v Rangers (dat is het enige wat ik tot nu toe heb gelezen)?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:59 schreef Bjoro het volgende:
[..]
ik zag net van wel...is wel al een hele tijd geleden dat ik het gelezen heb !
Ja, het is gewoon de vertaling.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:33 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hetzelfde boek is. Gaat het ook over rivaliteiten?
Football against the enemy is goed! Stamping Grounds heb ik al wel in mijn bezit, maar moet ik nog aan beginnen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:20 schreef Barnet_Bee het volgende:
Van de week een weekje in Engeland vertoeft en daar heb ik 3 boeken gekocht. Football against the Enemy van Simon Kuper, Floodlit Dreams van Ian Ridley en Stamping Grounds van Charlie Connely. Ik ben dus wel even onder de pannen.
Het verhaal is best leuk. Ik begon me alleen gedurende het lezen te ergeren aan de houding en schrijfstijl van de Amerikaanse auteur. Maar als je daar een beetje doorheen kijkt, is het vermakelijkquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het wonder v Castel di Sangro (Joe McGinnis); is die een beetje ok? Zat te twijfelen - waarom eigenlijk ook, aangezien het boek maar 2.50 was bij Donner.
Ah, overheen gelezen. Thanksquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Is in deze reeks inderdaad vaak besproken. In dit topic op pagina 3 volgens mij.
Boekenketen, tegenwoordig Selexyz.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:22 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Wat is Donner? Wil hem ook nog altijd een keer lezen, maar nergens gevonden.
Ja, dank je de koekoek. Vd Steen is een vriendje van Derksen en het boek wordt uitgegeven / gefinancierd door de VI.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:59 schreef tong80 het volgende:
Boek van van Nistelrooij wordt positief besproken door Johan Derksen in de VI van vandaag
quote:
quote:Juan Lozano
de biografie
door Karel Michiels
Juan Lozano is een Spanjaard die van stierenvechten houdt. Hij voetbalde ook als een matador. Uitdagen en misleiden, de tegenstander belachelijk maken. Overzicht behouden en op het juiste moment toesteken - de splijtende pass! Applaus!
In het shirt van Real
Zijn ouders kwamen naar Antwerpen in de jaren vijftig. Juan werd er verliefd op de bal en werd de straatvoetballer par excellence. Dromen en genieten bij Beerschot, avonturen beleven in Amerika, illusies najagen in Madrid. Vrienden zien sterven, vriendschappen zien sneuvelen. Met Anderlecht naar de hemel, daarna de hel van de helse pijn. Juan Lozano vertelt het verhaal van zijn leven. Zijn herinneringen worden gecorrigeerd en aangevuld door Nancy, zijn vrouw, zijn broer Curro, zijn ouders Ana en Antonio, Michel Verschueren, de gewezen manager van Anderlecht en door Rik Coppens, destijds trainer van Beerschot.
Als kind zag Karel Michiels hoe zijn idool werd belaagd door de Jan Boskampen van deze wereld. Toen nam hij zich voor Juan eeuwig trouw te blijven. Bij de vijftigste verjaardag van Lozano verschijnt zijn geactualiseerde versie van El Matador, dat voor het eerst verscheen in 1989.
Aldus de tekst op de achterflap. Beetje doorsnee biografie, met kiekjes uit het familiealbum en zo, maar met liefde gemaakt (vooral met liefde voor Beerschot) en met bijzondere passages, zoals die over Jan Boskamp:
“Het andere incident is veel beruchter: mijn gevecht met Boskamp op RWDM in 1976. Eigenlijk is er maar één keer iets geweest tussen ons, maar de mensen blazen dat graag op en verwachtten na die ene wedstrijd dat wij elkaar telkens in de haren zouden vliegen. Terwijl we goed met elkaar overweg konden. Johan Boskamp was een goeie speler maar ook wat ze noemen een prof, hard en onverbiddelijk.
In die bewuste match krijg ik een dieptepass van Walter Meeuws. Wij alle twee duwen en trekken om die bal te bemachtigen, we vallen en hij pakt me tussen de benen, recht in mijn zak. De pijn zou pas een kwartier later weggaan. Ik stamp natuurlijk, een reflex bijna. Recht op zijn hoofd, zegt hij achteraf. Jan Peeters erbij en we vliegen eraf. Ik krijg tien weken schorsing, van 6 november tot 14 januari, dat moet een nationaal record zijn. En als ik niet kan sjotten, ben ik ongelukkig. Nerveus en ongenietbaar. Boskamp een hersenschudding? Dat was om te lachen. Spijtig dat we die match niet gewonnen hebben. Sanon maakte nog de goal van het jaar maar RWDM haalde het met 3-1. Eddy Merckx vond dat de beste ploeg verloren had.”
(uitg. Houtekiet)
isbn 9052408548
prijs: ¤ 17,50
200 pagina's; paperback
verschenen november 2005
Heel jammer is dat. Juan Lozano was een grote meneer.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:19 schreef MaxPower het volgende:
Jawel. Het is zelfs een interessegebied van me. Alleen voetbalgeschiedenis werd bij ons niet gegeven.
Ja, daar zie ik hem ook wel voor staan. Dat bedrag van Bliksemschigt nietquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:49 schreef TerroRobbie het volgende:
In de winkel dan? Op internet staat ie nog gewoon voor 20 ekkies. (Moet hem ook nog leven).
Voor 2.50 zeker niet laten liggen! Kopen dat boekquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het wonder v Castel di Sangro (Joe McGinnis); is die een beetje ok? Zat te twijfelen - waarom eigenlijk ook, aangezien het boek maar 2.50 was bij Donner.
De nieuwe Hard Gras. Gister ontvangen.quote:
Zojuist verschenen
Hard gras 55
Willy was de beste
Het is erg gemakkelijk om te beweren dat met Jan van Beveren en Willy van der Kuijlen in het elftal Nederland in 1974 wereldkampioen zou zijn geworden. Erg gemakkelijk inderdaad, maar er gaat bijna geen dag voorbij of deze gedachte speelt heel even door ons hoofd.
Natuurlijk stond Jan Jongbloed op zijn verkeerde been, maar de vraag zal nooit worden beantwoord: zou Jan van Beveren ook op het verkeerde been hebben gestaan? En dan die kansen! De kopbal van Van Hanegem, Johnny Rep die twee of drie keer alleen voor de keeper kwam. Het staat in de ‘what if-situatie’ vast dat Willy van der Kuijlen minstens de helft van de kansen zou hebben benut die de anderen lieten liggen.
Nog een reactie gehad?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:23 schreef Bjoro het volgende:
Heb V&D een mail gestuurd met de vraag waar ze nog die aanbieding hebben liggen !
Als ik er 10 kan krijgen, koop ze ik ze meteen !
Wordt het zeker.quote:
Ja o.a. maar lang niet allemaal.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:00 schreef MaxPower het volgende:
Die verhalen hebben toch in de Johan gestaan?
ben benieuwd...klinkt erg leuk !quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:43 schreef popolon het volgende:
[..]
Wordt het zeker.Als je die verhalen hoort van hem over die reizen in die 'onbekende en verre' landen.
In november zie ik hem weer en gaan we lekker pilsen en het succes van z'n boek vieren.
oh ja...het centraal magaziojn had geen inzicht in de voorraden per filiaal.quote:
Niemand? dan gaan ze marktplaats op.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:00 schreef DutchGooner het volgende:
Wie kan ik blij maken met Hard Gras, heb 14,18,20,23,28,29,30 en 31 voor 2 euri + porto beschikbaar.
edit, 2 euri per stuk bedoel ik natuurlijk.
quote:Op woensdag 26 september 2007 14:18 schreef dndiek het volgende:
Een seizoen met Hellas Verona besteld
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:57 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Voor 2.50 zeker niet laten liggen! Kopen dat boek
Hij zou nog een boek moeten schrijven, over dit geweldige seizoenquote:Op woensdag 26 september 2007 14:18 schreef dndiek het volgende:
Dat was voor zijn tijd in Verona.quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:02 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hij zou nog een boek moeten schrijven, over dit geweldige seizoen
Heerlijk boekquote:Op woensdag 26 september 2007 14:18 schreef dndiek het volgende:
Heb 'm ook ff besteld.quote:
Het zal nu wel te laat zijn, maar heb je ze nog?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:09 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Niemand? dan gaan ze marktplaats op.
in sportweek waren ze volgens mij ook niet lovendquote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:01 schreef TerroRobbie het volgende:
De biografie van JM Pfaff wordt in het Brabants Dagblad (en waarschijnlijk dus ook andere GPD bladen) aardig met de grond gelijk gemaakt.
In 1 dag uitgelezen, vond hem wel geinig.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Gister de HG over Willy maar eens gekocht.
Was net bij Holland Sport.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:32 schreef popolon het volgende:
Even aandacht voor het boek van een vriend van me dat uitkomt binnenkort:
[ afbeelding ]
Duitsland heeft Beckenbauer, Argentinië Maradona en Brazilië Pelé. En de beste voetballer van Nederland is uiteraard Johan Cruijff. Maar hoe zit dat eigenlijk in de ons minder bekende voetballanden? Welke legende wordt in Iraanse theehuizen bezongen, hoe heet de voetbalgod van China en wie willen Bulgaarse voetballertjes zijn tijdens hun partijtjes op het schoolplein?
Twee jaar lang reisde Wiep Idzenga van Letland tot Cambodja en van Mongolië tot Turkije en stelde onderweg steeds dezelfde vraag: ‘Zeg, wie is eigenlijk jullie Maradona?’ Riksjarijders en voetballers, vissers en journalisten, monniken en coaches: allemaal verhalen ze over hun volksheld, het nationale voetbal en hun eigen leven. Voetbal blijkt ook in landen die normaliter ontbreken tijdens de wereldkampioenschappen de spiegel van de samenleving. Religieuze en etnische confl icten, nationalisme, verzet tegen een barbaars regime; voetbal en zijn helden blijken overal goed voor.
Speurend naar de nationale voetballegendes trotseert Idzenga overheidsspionnen in Birma en de religieuze politie in Iran, en kijkt hij in Noord-Pakistan de dood in de ogen. In Oekraïne ontmoet hij Jordi Cruijff en Oleg Blokhin. Hij ontmoet de nationale Maradona’s en spreekt met familieleden van reeds gestorven voetbalsterren.
http://www.uitgeverijatlas.nl/result_titel.asp?Id=1656
Ik ga hem zeker bestellen bij hem.![]()
Toevallig ben ik net deze week in Nederland en heb het gezien.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |