abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 april 2007 @ 08:18:02 #201
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48693745
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:28 schreef Kill_em_all het volgende:
Kunnen ze niet net zo goed overstappen op maar 1 chassis? de FIA doet steeds meer moeite om meer regels te maken, auto's minder te ontwikkelen en klanten chassis mogelijk te maken. Als ze nou zo nodig willen dat iedereen met zo'n beetje dezelfde auto rijdt bouw dan gewoon 1 chassis zijn wij ook van het gezeik af.
Daarvoor is de A1GP.
quote:
Al zie ik veel liever dat iedereen gewoon zijn eigen auto bouwt maar om straks naar een lading A en B teams te kijken schiet niet op. Je kan er 99% zeker van zijn dat die B teams het toch nooit zo goed zullen doen als de A teams.
En Super Aguri vs. Honda dan?????
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48694687
quote:
Daarvoor is de A1GP.
Dan moet de FIA ophouden met dat regel neuken en F1 weer F1 laten zijn.
quote:
En Super Aguri vs. Honda dan?????
Honda heeft gewoon een fuck-up gemaakt en dat zal eerder uitzondering dan regel zijn. Ik zou alle Ferrari, Mclaren, Renault etc B team iig niet voor het A team eindigen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_48696536
quote:
Barrichello vertrouwt windtunnel niet

Rubens Barrichello heeft zijn bedenkingen over de resultaten die de windtunnel van Honda oplevert. In theorie zou de Honda RA107 namelijk allang moeten werken. Op de baan blijkt daar alleen nog weinig van.

Dit seizoen behaalde de Braziliaan twee elfde en een dertiende plaats. Weinig reden om te lachen dus, daar bij Honda. Maar op papier wordt er flinke vooruitgang geboekt. ,,In de windtunnel is de auto al flink verbeterd”, schrijft Barrichello op zijn website. ,,Maar op de baan is van die vooruitgang nog niks te merken. Dit kan twee dingen betekenen: of de windtunnel levert geen goede data, of de onderdelen die we op basis van de windtunneltests maken zijn niet goed.”

In Maleisië had Barrichello een treffende omschrijving van het weggedrag van zijn Honda. Op het rechte stuk leek het volgens hem alsof er een parachute achter de auto hing. ,,Er is teveel luchtweerstand”, bevestigt hij ook nu weer. ,,Dat betekent dat er te weinig topsnelheid is en dat de auto erg instabiel is bij het remmen.”

Ondanks alle tegenslag houdt Barrichello de moed erin. ,,Het heeft geen zin er over te blijven zeuren. Wat we nodig hebben is een oplossing voor onze problemen. Daarom is de test die we aan het eind van de maand in Barcelona houden, ook zo belangrijk. We testen een nieuwe ophanging en verschillende aërodynamische zaken. We blijven volhouden!”
Bron
pi_48697014
Van F1racing.

Mol: "Net zoveel testen als andere teams"

Spyker F1-baas Michiel Mol is tevreden over de gang van zaken bij de Nederlandse renstal. In Bahrein kwamen voor het eerst dit seizoen beide wagens aan de finish en dat weekend waren de Spyker F1-rijders niet zo gek veel langzamer dan hun naaste rivalen. Mol belooft dat het team vanaf nu net zoveel gaat testen als de andere teams.

In de eerste twee races van het seizoen wist Spyker F1 nog geen indruk te maken. Christijan Albers behoorde in beide wedstrijden tot de uitvallers en Adrian Sutil kwam zowel in het Australische Melbourne als in het Maleisische Sepang als laatste aan de finish. In Bahrein viel er duidelijk een stijgende lijn te bespeuren. "We hebben in Bahrein veel progressie gezien", beaamt Mol, de Formule 1-directeur van Spyker. "Dat was goed voor het moreel. Zo konden we de race in Maleisië snel weer vergeten."

Spyker F1 kreeg veel kritiek op het feit dat zij voor het begin van het seizoen erg weinig had getest en dat het team ook de testsessie in Sepang aan zich voorbij had laten gaan. Mol: "Vanaf nu zullen we net zoveel testen als de andere teams. We gaan eerst testen in Barcelona, we nemen een aërodynamische update mee naar Monaco, we hebben een B-specificatie voor de Grand Prix van Duitsland en de windtunnel is opgeknapt. Er gebeurt veel, dat is een goed gevoel."

Mol denkt niet dat het team voor de Spaanse Grand Prix al een grote stap voorwaarts kan zetten. Mol: "Ik denk we eerst een aantal kleine stappen zullen zien. De B-specificatie die we meenemen naar de Nürburgring, moet de grote stap worden. We hebben de introductie van deze auto iets kunnen vervroegen, dus dat is erg positief. Het ziet er goed uit. De resultaten uit de windtunnel zijn veelbelovend."

Klinkt goed.
  woensdag 25 april 2007 @ 10:32:10 #205
65960 sanger
pi_48697054
Was dit niet al enige tijd bekend
pi_48697676
Van dat testen niet toch?
Ik had het iig nog niet gelezen.
  woensdag 25 april 2007 @ 10:56:32 #207
151882 Modest71
Nulla tenaci invia est via
pi_48697858
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:32 schreef sanger het volgende:
Was dit niet al enige tijd bekend
Verbouwing al klaar?

hehe
  woensdag 25 april 2007 @ 11:04:25 #208
65960 sanger
pi_48698080
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:56 schreef Modest71 het volgende:

[..]

Verbouwing al klaar?

hehe
Nee, nog niet
  woensdag 25 april 2007 @ 11:23:57 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48698667
quote:
Op woensdag 25 april 2007 09:07 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Dan moet de FIA ophouden met dat regel neuken en F1 weer F1 laten zijn.
Jep. Gewoon weer dezelfde regels als in de tijd dat Schumacher oppermachtig begon te worden (2001/2002). Alleen de kwalificatie mag wel blijven .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_48710413
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jep. Gewoon weer dezelfde regels als in de tijd dat Schumacher oppermachtig begon te worden (2001/2002). Alleen de kwalificatie mag wel blijven .
Hó, wacht, er zijn 23 regels die ze wèl door mogen voeren:
- Slicks terug laten komen
- Turbo d'r op
- de centreline downwash wing invoeren
pi_48717322
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:17 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Hó, wacht, er zijn 23 regels die ze wèl door mogen voeren:
- Slicks terug laten komen
- Turbo d'r op
- de centreline downwash wing invoeren
JA! Terug met die slicks!!! Waarom niet in de koningsklasse?

Turbo's gaan denk ik niet lang genoeg mee om het huidige strafsysteem nog werkend te houden. In de tijd van 11000 toeren was een turbo misschien nog haalbaar maar nu zouden ze 'm moeten plakken op een 19k RPM (restricted) motor ... Haal dan die restirctie er gewoon weer af. Door motoren meer toeren te laten lopen worden de limits beter getest en zien we waarschijnlijk ook betrouwbaardere technologie op de weg.

CDW betekent einde van de slipstream Denk persoonlijk niet dat er meer inhaalacties komen daardoor DUS saaier. Je kunt wel beargumenteren dat de auto erachter meer downforce heeft bij aanremmen en in de bochten maar inhalen gebeurd 9 van de 10 keer uit de slipstream ... dat heb je dan niet meer dus ook minder kans dat iemand je voorbij kan op het einde van het rechte stuk. De banen waar je mooi in de bochten kunt inhalen zijn helaas nog op 1 hand te tellen. Stel je Monaco eens voor zonder slipstream in de tunnel of op de start-finish
Calm down, please!
pi_48717988
quote:
The future of Christijan Albers

In Holland the talk has already started that Christijan Albers could be replaced at Spyker by Germany's Markus Winkelhock. The rumours have been denied by all concerned but there is no doubt that Albers is not very happy with the current Spyker car and although Adrian Suttil has had three accidents in three races he seems to have settled in well with the team, leaving Albers looking rather weaker than one might have supposed.

Money is still an important element in the choice of drivers at Spyker, a fact that was more or less admitted in the firm's financial returns for 2006. In other words, Spyker is bound to look kindly upon a driver who arrives with as much (or perhaps more) money available than Albers. Particularly if he seems to be young and quick. Albers must improve because although he is well-connected, the need for cash remains.

Albers's father-in-law Roel Kooijman is an important Dutch financier and has probably been involved in finding backers for the F1 team's parent company Spyker Cars. This firm has a voracious appetite for money. There is no evidence to suggest that Kooijman is a shareholder in Spyker but he is certainly close to some of those who are. Two Spyker directors, Michiel Mol and Fred Mulder, both own shares in Christijan Albers BV, the marketing firm that trades - quite successfully - off the Albers name and it is worth noting that Mol is the son of Spyker's biggest shareholder Jan Mol. Thus Albers is in a fairly strong position if he delivers results. He is also Dutch, which is a key point in his favour, although the arrival some months ago of Giedo Van der Garde as the team's test driver - with something like $2.5m in his wallet from his father-in-law, Spyker shareholder Marcel Boekhoorn - is clearly a threat for the future.

Winkelhock has strong links with the Ulm-based oil additive company Liqui-Moly, which supported his father Manfred's F1 career back in the 1980s. Liqui-Moly has changed hands since then and is now run by businessman Ernst Prost (no relation) but the firm has been expanding in recent years and in now available in 90 countries. There are plans for more expansion, notably in Asia, where Liqui-Moly has been the sponsor of Franz Engstler in the Asian Touring Car Championship. The firm recently acquired the Meguin oil manufacturing business in order to increase its capacity.

Thus one can see how a bigger F1 involvement would be good news for Liqui-Moly.
http://www.grandprix.com/ns/ns19074.html
Calm down, please!
pi_48721679
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

CDW betekent einde van de slipstream Denk persoonlijk niet dat er meer inhaalacties komen daardoor DUS saaier. Je kunt wel beargumenteren dat de auto erachter meer downforce heeft bij aanremmen en in de bochten maar inhalen gebeurd 9 van de 10 keer uit de slipstream ... dat heb je dan niet meer dus ook minder kans dat iemand je voorbij kan op het einde van het rechte stuk. De banen waar je mooi in de bochten kunt inhalen zijn helaas nog op 1 hand te tellen. Stel je Monaco eens voor zonder slipstream in de tunnel of op de start-finish
Ik dacht juist dat het met de huidige vleugels niet mogelijk was om te slipstreamen, omdat er dan niet genoeg neerwaartse druk meer is om volak achter je voorligger een bocht in te gaan. Met de CDW zou dit juist weer wel mogelijk moeten zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_48722270
Marcus Winkelhock is een hele matige coureur dus ik geloof er weinig van dat die Albers zal vervangen. Dan erbij geloof ik ook niet dat Albers er al zo hard op wordt aangesproken dat zijn prestaties niet goed genoeg zijn. Het team is zelf ook nog niet in de staat dat je nu al de rijders (want Sutil heeft ook wat steken laten vallen) daar verantwoordelijk voor gaat houden.
Ik denk dat Albers zich pas zorgen moet gaan maken als de problemen die van der Garde heeft met Super Aguri ineens heel snel worden opgelost en hij veel mag gaan testen voor Spyker.
Beetje sneu dat die duitsers op die Winkelhock gaan hopen. Volgens mij maken ze zich een beetje zorgen.
pi_48722484
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het met de huidige vleugels niet mogelijk was om te slipstreamen, omdat er dan niet genoeg neerwaartse druk meer is om volak achter je voorligger een bocht in te gaan. Met de CDW zou dit juist weer wel mogelijk moeten zijn.
Slipstreamen is juist gebruik maken van de wervelende lucht (minder neerwaartse druk net als minder lift bij een vliegtuigvleugel die te schuin staat (stall)). In die tunnel van wervelende lucht heb je dus minder neerwaarste druk en kan je DUS sneller.

CDW laat de lucht in het midden vloeiend aflopen zonder wervelingen ... dit betekent MINDER slipstream maar MEER neerwaarste druk bij uitrem-acties (omdat de balans van de auto niet meer opeens veranderd als je achter een auto vandaan komt) en in bochten.

Probleem wordt dus : hoe kruip je nu nog op het rechte stuk naar een auto toe? Ik geloof niet dat er helemaal geen slipstream meer is maar als een auto dominant is met CDW dan issie niet in te halen. Nu heb je op de rechte stukken en bij uitremmen nog een kans (met lef).
Calm down, please!
  woensdag 25 april 2007 @ 22:43:54 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48723206
Wat boeit het, met de huidige begrenzing op de motoren is slipstreamen ook onmogelijk .
pi_48725403
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
Wat boeit het, met de huidige begrenzing op de motoren is slipstreamen ook onmogelijk .
Wat hebben de motoren nou weer met slipstreamen te maken

edit: ik had eerst alles moeten lezen uiteraard
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 26 april 2007 @ 08:23:04 #218
65960 sanger
pi_48728194
quote:
Het is dat Grandprix.com toch wel als betrouwbaar bekend staat, anders.....

Ik blijf erbij dat het gebakken lucht is. Het staat gewoon 2-1 in de kwali...meer niet. Waarom zou Albers dan ineens weg moeten? Kijk eens bij BMW waar Heidfeld in zowel kwalificatie als race met 3-0 voorstaat.
  donderdag 26 april 2007 @ 09:36:00 #219
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48729380
quote:
Op donderdag 26 april 2007 08:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Het is dat Grandprix.com toch wel als betrouwbaar bekend staat, anders.....

Ik blijf erbij dat het gebakken lucht is. Het staat gewoon 2-1 in de kwali...meer niet. Waarom zou Albers dan ineens weg moeten? Kijk eens bij BMW waar Heidfeld in zowel kwalificatie als race met 3-0 voorstaat.
Heidfeld is een ervaren man, Kubica is een semi-rookie

Bij Spyker is Albers de ervaren man, en Sutil de rookie. Maar toch is Sutil vrijwel altijd sneller.
Lijkt mij dat Albers zich echt moet verbeteren... 3 of 4 races lijkt me wel erg snel om iemand weg te sturen. Maar Spyker kan op deze manier wel de druk wat opvoeren op Albers. Misschien helpt het...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 26 april 2007 @ 09:49:12 #220
65960 sanger
pi_48729696
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Heidfeld is een ervaren man, Kubica is een semi-rookie

Bij Spyker is Albers de ervaren man, en Sutil de rookie. Maar toch is Sutil vrijwel altijd sneller.
Lijkt mij dat Albers zich echt moet verbeteren... 3 of 4 races lijkt me wel erg snel om iemand weg te sturen. Maar Spyker kan op deze manier wel de druk wat opvoeren op Albers. Misschien helpt het...
Daar heb je wel gelijk in, maar maakt dat in de hedendaagse F1 bolides echt uit?

Albers klaagt voornamelijk dat de auto niet bij zijn rijstijl past, en dat hij daarom geen goede set up kan vinden. Dat kan gebeuren, ik kan me herinneren dat er wel vaker coureurs zijn geweest die met een bepaalde bolide teleurstelde, maar met een bolide afgestemt op de coureur de sterren van de hemel reden.
pi_48730419
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, maar maakt dat in de hedendaagse F1 bolides echt uit?

Albers klaagt voornamelijk dat de auto niet bij zijn rijstijl past, en dat hij daarom geen goede set up kan vinden. Dat kan gebeuren, ik kan me herinneren dat er wel vaker coureurs zijn geweest die met een bepaalde bolide teleurstelde, maar met een bolide afgestemt op de coureur de sterren van de hemel reden.
Je hoort nu Ralf Schumacher ook zulke dingen zeggen. (ja, ik weet het. Ralf ). Dus hij is inderdaad niet de enige. En dat ze Albers al zo snel zouden vervangen lijkt me ook vrij raar. Als Sutil nou telkens met gemak in de top 8 mee zou doen en Albers hangt telkens rond plaats 20 zou er nog iets voor te zeggen zijn. Maar nu, ik houd het er op dat Bild gewoon een extra Duitser in de F1 wil.
  donderdag 26 april 2007 @ 10:46:27 #222
65960 sanger
pi_48731169
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:18 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Je hoort nu Ralf Schumacher ook zulke dingen zeggen. (ja, ik weet het. Ralf ). Dus hij is inderdaad niet de enige. En dat ze Albers al zo snel zouden vervangen lijkt me ook vrij raar. Als Sutil nou telkens met gemak in de top 8 mee zou doen en Albers hangt telkens rond plaats 20 zou er nog iets voor te zeggen zijn. Maar nu, ik houd het er op dat Bild gewoon een extra Duitser in de F1 wil.
Dat niet alleen, ik heb Fisichella en Trulli er bv ook weleens over gehoord
  donderdag 26 april 2007 @ 11:13:22 #223
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48732034
Daar is Albers mooi gefeliciteerd mee, jullie stoppen hem in het rijtje Ralf, Fisi en Trulli
pi_48732065
Fisi is nu al de nieuwe Coulthard, nog voordat Coulthard zelf weg is.

Ook een prestatie op zich natuurlijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48732493
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Daar is Albers mooi gefeliciteerd mee, jullie stoppen hem in het rijtje Ralf, Fisi en Trulli
Albers moet blij zijn dat we hem met coureurs vergelijken die tenminste nog één GP hebben gewonnen.

donderdag 26 april 2007 @ 11:39:57 #226
65960 sanger
pi_48733064
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zijn toch alledrie hoog gewaardeerde coureurs, althans bij hun teams. EN ze hebben een dikke portemonnee.
  donderdag 26 april 2007 @ 11:44:04 #227
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48733217
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:25 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Albers moet blij zijn dat we hem met coureurs vergelijken die tenminste nog één GP hebben gewonnen.

Da's ook weer zo
pi_48733465
Zoveel geld als hun met F1 verdiend hebben zie ik CA in 30 jaar nog niet verdienen!!
  donderdag 26 april 2007 @ 12:02:13 #229
65960 sanger
pi_48733953
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:49 schreef TJDoornbos het volgende:
Zoveel geld als hun met F1 verdiend hebben zie ik CA in 30 jaar nog niet verdienen!!
Om over RD maar niet te spreken
pi_48734124
Deed ik dat dan? Die heeft dit jaar al wat prijzengeld te pakken en hoe zit dat met CA??

Trouwens op RTLGP staat een poll wie moet de A1 07-08 gaan besturen. En schijnbaar bepaald de waan vaan de dag want RD op 33% en Ca pas op 8%
  donderdag 26 april 2007 @ 12:10:04 #231
65960 sanger
pi_48734193
quote:
Op donderdag 26 april 2007 12:07 schreef TJDoornbos het volgende:
Deed ik dat dan? Die heeft dit jaar al wat prijzengeld te pakken en hoe zit dat met CA??
Nee, maar CA krijgt daarentegen salaris....
quote:
Trouwens op RTLGP staat een poll wie moet de A1 07-08 gaan besturen. En schijnbaar bepaald de waan vaan de dag want RD op 33% en Ca pas op 8%
Dat komt omdat RD maar 1 jaar contract heeft, en CA een meerjarig. Gok ik zomaar.
pi_48734298
Giedo heeft GEEN goed contract (2 halve ofzo) en die staat ook niet aan kop.

Denk dat de meeste Nederlandse fans beetje switchen tussen de coureurs zodra de 1 goed presteert en de ander niet.

RD word ook betaald, maak je geen zorgen!!
  donderdag 26 april 2007 @ 12:15:34 #233
65960 sanger
pi_48734372
quote:
Op donderdag 26 april 2007 12:13 schreef TJDoornbos het volgende:
Giedo heeft GEEN goed contract (2 halve ofzo) en die staat ook niet aan kop.

Denk dat de meeste Nederlandse fans beetje switchen tussen de coureurs zodra de 1 goed presteert en de ander niet.

RD word ook betaald, maak je geen zorgen!!
Maar Giedo heeft dan ook nog helemaal niets bereikt, anders dan zijn pole op de Masters verneuken.

RD wordt betaald ja, hij mag een gedeelte van de Red Bull sponsoring houden. Dit is overigens in diverse bladen bevestigd.
pi_48734485
Ja i know het van RD, maar ach eigenlijk boeit het weinig wie hem betaald toch? Evenals bij CA, en alle andere. Maar vond de vergelijking CA en Fisico beetje mank.

Fisico was jarenlang de gedoodverfde Italiaanse wereldkampioen van de toekomst alleen die toekomst moet nog komen
pi_48734592
quote:
Toyota-teambaas stopt er mee

Tsutomu Tomita stopt aan het einde van juni met zijn werkzaamheden voor autofabrikant Toyota. De Japanner is op dit moment nog teambaas van het Formule 1-team en directeur van Toyota Motorsport. Zijn vervanger is Tadashi Yamashina, die eerder al vice-president bij het team was.

Tomita gaat terug naar Japan voor andere werkzaamheden. De Japanner is al 64 jaar en kan binnenkort met pensioen gaan. Tomita had en heeft nog steeds de overtuiging dat Toyota snel Grands Prix gaat winnen.

Aan zijn opvolger Yamashina die zware taak. “Ik zal de uitdaging aangaan die Tomita is begonnen. Hij heeft er heel zijn hart en al zijn energie in gestoken. Ons doel is nog steeds om een winnend team in de Formule 1 te worden en ik zal er alles aan doen om deze droom uit te laten komen. Tomita is een onderdeel van de rijke geschiedenis van Toyota en wij zullen contact houden, zodat als het nodig is hij mij kan helpen.”
http://www.f1today.nl/f1-nieuws.php?nieuwsid=8459
Calm down, please!
pi_48734789
Toyota zelf zal niet lang erna volgen
  donderdag 26 april 2007 @ 12:36:32 #237
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48735107
Zolang Honda nog meerijdt zal Toyota er niet over denken om te stoppen
pi_48735148
K weet het niet, als ze weer maar paar punten halen schiet het niet voor ze op!
  donderdag 26 april 2007 @ 12:41:22 #239
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48735247
Het gaat nu toch wel de goede kant op met Trulli die nu steeds in de punten finisht. Als ze die lijn gewoon door kunnen trekken kan het nog best wat worden.

En ze moeten R. Schumacher eruit gooien .
pi_48735376
Trulli finisht ook alleen maar daar omdat Honda faalt en ook RBR nog niet goed is. Maargoed we zien dit jaar wel. Vind beide Toyota coureurs knudde
  donderdag 26 april 2007 @ 12:47:46 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48735487
Ja en Ferrari en McLaren winnen alleen maar omdat Renault faalt .
  donderdag 26 april 2007 @ 12:56:48 #242
65960 sanger
pi_48735807
quote:
Op donderdag 26 april 2007 12:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zolang Honda nog meerijdt zal Toyota er niet over denken om te stoppen
Stoppen niet nee, maar misschien wel investeren in Williams
pi_48735914
Ze moeten Michael aannemen.
pi_48736436
quote:
Op donderdag 26 april 2007 12:47 schreef Fir3fly het volgende:
Ja en Ferrari en McLaren winnen alleen maar omdat Renault faalt .
nee die zijn gewoon goed, maar ben jij echt overtuigd van de snelheid van Toyota?
pi_48736971
quote:
Major New Bodywork for McLaren F1 Car

McLaren on Wednesday debuted a new bodywork package that it hopes will draw the MP4-22 alongside the pace of its championship challenger Ferrari.

The Woking based outfit is five points clear of Ferrari in the constructors' championship, and level-pegging in the drivers' standings, but team officials confessed after Bahrain that the Maranello built F2007 is nonetheless slightly quicker.

"The updated package is not aesthetically very different," F1 CEO Martin Whitmarsh is quoted as saying by the Spanish newspaper Diario As, "but we hope to bring a winning car to Barcelona."

Press reports and photographs from the straight-line test at a private airfield in Menorca on Wednesday indicate that McLaren's chrome-liveried car has indeed been slightly tweaked; with detailed changes mainly to the rear wing, sidepod chimneys and barge boards.

Test and DTM driver Gary Paffett performed the driving duties on the 1.8km grass-lined airfield runway, and will complete the aerodynamic test on Thursday.
bron
Calm down, please!
pi_48737222
quote:
Apr.26 (GMM) F1's deteriorating 'car sharing' fight could be about to take yet another turn for the worse.

With Red Bull already investigating possible legal action against Spyker and/or the source of leaked design blueprints, it now emerges that the confidential evidence may even have been tampered with.

The specialist magazine Auto Motor und Sport claims that the designs, which allegedly prove that Red Bull Racing illegally designed parts for sister team Toro Rosso's similar car, feature markings that may have been added after they were anonymously mailed to the Spyker factory at Silverstone.

Auto Motor und Sport describes how STR bosses Gerhard Berger and Franz Tost were "astonished" by some of the unfamiliar markings on the blueprints, which Spyker lodged with the stewards as part of the official protest in Malaysia earlier this month.

One of the documents in question shows codes featuring the letters 'RB3' as well as (S)'TR2', insinuating that one part of Red Bull's RB3 was also illegally used for the STR2 belonging to Toro Rosso.

But, as the leaked document was a copy, it emerges that the blueprint in question may not correspond identically with the original.

If the evidence turns out to be either stolen or tampered with - or both - it almost certainly could not be used in Spyker's pending arbitration case.
bron met popups
Calm down, please!
pi_48777222
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:32:32 #248
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48777930
Als Paris dan ook meteen een 'kleine' financiële injectie doet heb ik er niets op tegen
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:36:34 #249
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_48778094
Geeft wel aan dat ze bij Spyker echt alles doen voor publiciteit. Kunnen we ook meteen ophouden over dat Spyker zo classy is. We kunnen voorgoed stellen dat het automerk en het F1 team mijlen ver uit elkaar liggen.

Verder ben ik wel benieuwd naar wat de achterhoede teams gaan laten zien. Maakt Spyker inderdaad die progressie?
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Als SA punten behaald gaan de punten naar het merk SA, en niet naar de constructeur Honda.
Dat is het geloof ik, en lijkt mij wel logisch.
Je zou ook de MotoGP-structuur kunnen aanhouden. Daar krijgt het merk de punten en niet de teams.

[ Bericht 43% gewijzigd door Xaobotnik op 27-04-2007 14:51:41 ]
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:48:45 #250
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_48778591
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:14 schreef Atreidez het volgende:
OMG, Paris Hilton bij Spyker in Monaco
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:54:26 #251
65960 sanger
pi_48778867
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als Paris dan ook meteen een 'kleine' financiële injectie doet heb ik er niets op tegen
Met injecties heeft ze in ieder geval WEL ervaring
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:54:51 #252
65960 sanger
pi_48778890
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:36 schreef Xaobotnik het volgende:
Geeft wel aan dat ze bij Spyker echt alles doen voor publiciteit. Kunnen we ook meteen ophouden over dat Spyker zo classy is. We kunnen voorgoed stellen dat het automerk en het F1 team mijlen ver uit elkaar liggen.
Dit is niet vanuit Spyker zelf, maar vanuit een sponsor.......
pi_48780224
Ik vind het allemaal goed, het betekend alleen maar meer publiciteit en geld voor Spyker.
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:16:46 #254
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_48781998
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit is niet vanuit Spyker zelf, maar vanuit een sponsor.......
Tsja, maar Spyker heeft wel wat te zeggen over hoe hun naam gebruikt wordt, niet? Hilton wordt overgehaald naar Spyker middels de sponsor. Zo moet je het zien.
Ik vraag me trouwens wel af waarom een celebrity zich bij een achterhoede team zou willen vertonen. Als je een persoonlijke band met een van de mensen hebt, ok. Maar anders?? Zeker als het gaat om een echt achterhoede team, en niet eens een middenmoter, waar al een hoop meer mogelijk is.
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:21:38 #255
65960 sanger
pi_48782191
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:16 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Tsja, maar Spyker heeft wel wat te zeggen over hoe hun naam gebruikt wordt, niet? Hilton wordt overgehaald naar Spyker middels de sponsor. Zo moet je het zien.
Ik vraag me trouwens wel af waarom een celebrity zich bij een achterhoede team zou willen vertonen. Als je een persoonlijke band met een van de mensen hebt, ok. Maar anders?? Zeker als het gaat om een echt achterhoede team, en niet eens een middenmoter, waar al een hoop meer mogelijk is.
Je ziet het verkeerd denk ik.

Hilton is ambasadrice van het drankje. Heeft zich daaraan verbonden. De fabrikant wilt met Spyker in zee en bedenkt de actie. Hilton is contractueel verplicht.
pi_48782487
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:16 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Wat maakt het zo'n ster nou uit.
Lui zijn al super beroemd, ik denk dat ze het meer als een uitje zien.
Boeie of dat dan bij een top team of achterhoede team is.
pi_48783873
Paris Hilton een ster?
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:59:26 #258
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48784794
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:22 schreef Atreidez het volgende:
Paris Hilton een ster?
Ook Paris Hilton heeft een ster hoor
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:44:58 #259
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_48786078
er wordt in ieder geval al weer veel over geluld

Hilton
Calm down, please!
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:01:00 #260
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_48792593
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:59 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

wil jij die ster proberen dan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_48794148
Lekker voor Spyker. Effe je imago nog wat naar beneden krikken!!
  zaterdag 28 april 2007 @ 08:05:23 #262
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_48799694
Hilton en CA een stelletje
pi_48800178
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:22 schreef Atreidez het volgende:
Paris Hilton een ster?
Wou je zeggen van niet dan?
Dat kind is wereldberoemd en heeft meer geld dan dat wij ooit met z'n allen hier bij elkaar zullen krijgen.
pi_48800257
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 09:22 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Wou je zeggen van niet dan?
Dat kind is wereldberoemd en heeft meer geld dan dat wij ooit met z'n allen hier bij elkaar zullen krijgen.
En ze is ook OER en OERDOM. Als er zoiets bestaat als negatief IQ dan heeft ze 't.
Schandalig dat mensen met zoveel geld geen (boven)normale opleiding krijgen kopen.

edit: Maarrrr ... als ik zo naar Liselore kijk valt CA wel op die types (qua uiterlijk dan) ... ben benieuwd hoe hij zich houdt met alletwee in de buurt. Paris is niet op d'r bekje gevallen, zeg maar (zegt van alles zonder nadenken ... gevaarlijk).
Calm down, please!
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:55:11 #265
65960 sanger
pi_48801321
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:59 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Als het nog een sterretje is tenminste
pi_48802025
Op deze manier krijgen we dit topic wel volgespammed...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:41:17 #267
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48802253
4 weken tussen twee GP's is ook idioot lang
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:46:26 #268
65960 sanger
pi_48802372
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
4 weken tussen twee GP's is ook idioot lang
Gezien de offtopic hierboven wel ja
pi_48803055
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Gezien de offtopic hierboven wel ja
ik bedoel maar...
pi_48803298
OMG, vandaag rijdt Heidfeld met een BMW Sauber over de Nordschleife. Was ik alweer vergeten.
88mph
pi_48803625
Dat zon moderne f1 wagen er überhaupt nog op kan rijden
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:10:17 #272
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_48804297
Ben benieuwd wat z'n laptime zal zijn
Drugs are good mkay?
pi_48807937
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:41 schreef MIster911 het volgende:
Dat zon moderne f1 wagen er überhaupt nog op kan rijden
Waarom niet
pi_48808006
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 16:18 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Waarom niet
grondspeling?
Calm down, please!
pi_48812878
Calm down, please!
pi_48812931
Grondspeling is toch gewoon de ruimte tussen de weg en de onderplaat? ik weet het niet hoor, maar het lijkt mij dat die baan er niet uitziet als de gemiddelde belgische weg dus dan boeit het niet lijkt mij.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_48812979
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:57 schreef Kill_em_all het volgende:
Grondspeling is toch gewoon de ruimte tussen de weg en de onderplaat? ik weet het niet hoor, maar het lijkt mij dat die baan er niet uitziet als de gemiddelde belgische weg dus dan boeit het niet lijkt mij.
quote:
Toch zal het niet de Formule 1-wagen volledig op topsnelheid zijn dat we te zien krijgen. De BMW.Sauber zal er met sterk aangepaste vleugels verschijnen, zogenaamde demonstratiebanden van Bridgestone (die aanzienlijk trager zijn dan de racebanden) en de wagen krijgt een hoge afstelling mee. Daarmee wordt voorkomen dat er ongelukken gebeuren, zo luidt het. Aan het Duitse tijdschrift Auto Motor und Sport verteld Nick Heidfeld dat hij ontgoocheld is met het nieuws. Ook zal het circuit een stukje ingekort worden en zal Heidfeld niet passeren aan de wereldberoemde kombocht Karussell. Natuurlijk niet, legt teambaas Mario Theissen uit aan het persagentschap Sid. De steile en hobbelige bocht is niet gemaakt voor de hedendaagse wagens. De wagen zou er teveel schade aan overhouden. Toch zal de wagen op de rechte stukken nog gemakkelijk 300 kilometer per uur halen, ondanks alle aanpassingen.
Calm down, please!
pi_48815660

volledige galerij: http://www.motorsport-tot(...)?c=07bmwnordschleife

Een 2006 modelletje, licht verhoogd (4cm vooraan, 8cm achteraan). Verder niks aangepast.

De snelste ronde (met een topsnelheid van 275km/h) was 8:34 minuten snel.
88mph
pi_48816493
Hoe snel ging Sabine ook alweer rond in die bestelwagen?

10 minutes and 8 seconds
pi_48816714
Overigens is er een verschil tussen niet kunnen en niet willen. Een F1 wagen kan zo afgesteld worden dat hij rondenlang over de curbstones knalt. Vroeger hadden ze gewoon 0 speling en was het een grote vonkenregen.

Dus al met al vind ik dit nogal een beschamende vertoning voor deze baan.
Een beetje hetzelfde pr geneuzel als Doornbos die ff over de afsluitdijk sjeest.
Nou fantastisch...mijn hart gaat er sneller van kloppen.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:13:44 #281
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_48816786
Heej niks slechts over RD he figuur!!
pi_48818163
Dat ritje over de Afsluitdijk stelde ook gewoon niet veel voor. Aardige stunt, maar meer ook niet. Dat zegt helemaal niets over Doornbos als persoon of coureur, of snap jij dat niet?
.
  zaterdag 28 april 2007 @ 23:01:06 #283
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_48818270
tvp
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_48819403
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 23:01 schreef Hammer20 het volgende:
tvp
Beetje laat, niet?
  zondag 29 april 2007 @ 08:13:11 #286
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_48825291
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:57 schreef Tackleberry het volgende:
Dat ritje over de Afsluitdijk stelde ook gewoon niet veel voor. Aardige stunt, maar meer ook niet. Dat zegt helemaal niets over Doornbos als persoon of coureur, of snap jij dat niet?
Nooit van geintjes gehoord?? Tuurlijk weet ik dat het geen reet over RD zegt, elke F1-coureur die een auto van de zaak krijgen kunnen die snelheid halen op de afsluitdijk. Het was leuk voor de foto en de zieke kinderen. En voor RD zelf ook maar verder valt het wel mee
pi_48825340
quote:
Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef firecow het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=UnekXjrj99A

Dat geluiddddddddddd !!!
De rest is waardeloos.... Ziet er toch niet uit?!
  zondag 29 april 2007 @ 11:47:25 #288
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_48828147
Als hij Karusell niet heeft gepakt zou hij dus via de steilstrecke moeten zijn gegaan. Ben benieuwd of hij daar geen grondspeling heeft gehad.
Net efkes anges
  zondag 29 april 2007 @ 11:53:10 #289
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48828298
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:30 schreef MaximusF1 het volgende:
De snelste ronde (met een topsnelheid van 275km/h) was 8:34 minuten snel.
Dat is niet echt snel toch??
  zondag 29 april 2007 @ 11:54:53 #290
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_48828346
quote:
BMW Sauber fan awarded with an M6 after racing...

By BMW Sauber F1 Team - April 28 2007

Last week, the Intel Racing Tour 2006/07 closed with an exciting final in Munich. At the end of the exciting event series, which was initiated by the Corporate Partner of the BMW Sauber F1 Team, the lucky winner was able to collect the main prize, a BMW M6.

Over the past months, the Intel Racing Tour had visited over 30 venues. Each time, the Formula One fans had the opportunity to prove their driving skills on a virtual race track. More than 25,000 participants competed against each other in a professional Formula One simulation, a version of the computer game "Live for Speed", which was specifically reprogrammed for the BMW Sauber F1 Team.

Ten participants qualified for the grand season finale in Munich. However, the computer race drivers were obviously a great deal more nervous than in the qualification races, since their efforts in the simulator were now observed by BMW Motorsport Director Mario Theissen, Nick Heidfeld and Sebastian Vettel. Additionally, the competition featured a spectacular main prize, a BMW M6.

The unusual circumstances did not seem to distract one of the competing participants: Danny Engels. Following successful practice and qualifying sessions, the youngster was able to leave his competitors behind in the 15-lap final race, despite the fact that one of the contestants managed to catch up with him towards the end. Just like a professional racing driver, he was able to fend off the attacks and crossed the line in first place. Shortly afterwards Nick Heidfeld handed over the prize, the keys for the BMW M6.

Mario Theissen congratulated the winner and commented later: "Computer games are a world of their own. Today we saw how exciting they can be. Our winner managed to outclass countless competitors - and completely deserved to win the BMW M6 after this performance."
Calm down, please!
pi_48829076
Niet verkeerd......even een M6 winnen met een spelletje
vosss is de naam,
pi_48830196
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:53 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat is niet echt snel toch??
Volgens mij niet. Vind het in ieder geval een tegenvallende tijd.
pi_48830319
En iedereen denkt dat ze met een F1 bolide even alles uit de kast gaan halen op de Ring?
.
  maandag 30 april 2007 @ 10:54:04 #294
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_48864120
Nouw iedereen, aanschouw de nieuwe Mc laren voorkant
quote:
Het McLaren Formule 1-team heeft weer voor gefronste wenkbrauwen gezorgd in Spanje. Tijdens de testsessie vandaag op het Circuit de Catalunya introduceerde het team een vernieuwend concept van de voorvleugel.

Testrijder Pedro de la Rosa stuurt de McLaren, met de nieuwe voorvleugel, vandaag over het circuit van Barcelona. De nieuwe voorvleugel van het team heeft een extra vleugel bovenop de neus, die vast gemaakt is aan de front wing end plates aan de zijkanten van de bolide.

Ps: er staat in mijn bericht niet dat ze hem ook gaan gebruiken
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_48864153
't Is maar een test hé...Alonso rijdt nog met de oude.
88mph
pi_48864852
Ik vind het er best gaaf uitzien als ik eerlijk ben
vosss is de naam,
pi_48864879
quote:
Op maandag 30 april 2007 15:49 schreef vosss het volgende:
Ik vind het er best gaaf uitzien als ik eerlijk ben
Im with you on that one
pi_48868093
Tijden van vandaag ;

1 R. Schumacher Toyota 01:20.479 92
2 K. Räikkönen Ferrari 01:21.195 98
3 T. Sato Super Aguri 01:21.858 99
4 P. de la Rosa McLaren 01:21.906 101
5 N. Heidfeld BMW 01:22.114 74
6 R. Barrichello Honda 01:22.655 132
7 N. Piquet jr. Renault 01:22.763 125
8 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:22.771 56
9 D. Coulthard Red Bull 01:22.973 47
10 A. Valles Spyker F1 01:23.343 44
11 G. van der Garde Spyker F1 01:23.466 37
12 K. Nakajima Williams 01:24.248 43
pi_48869031
En op Autosport.com heeft Ralf de 4e tijd gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')