Daarvoor is de A1GP.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:28 schreef Kill_em_all het volgende:
Kunnen ze niet net zo goed overstappen op maar 1 chassis? de FIA doet steeds meer moeite om meer regels te maken, auto's minder te ontwikkelen en klanten chassis mogelijk te maken. Als ze nou zo nodig willen dat iedereen met zo'n beetje dezelfde auto rijdt bouw dan gewoon 1 chassis zijn wij ook van het gezeik af.
En Super Aguri vs. Honda dan?????quote:Al zie ik veel liever dat iedereen gewoon zijn eigen auto bouwt maar om straks naar een lading A en B teams te kijken schiet niet op. Je kan er 99% zeker van zijn dat die B teams het toch nooit zo goed zullen doen als de A teams.
Dan moet de FIA ophouden met dat regel neuken en F1 weer F1 laten zijn.quote:Daarvoor is de A1GP.
Honda heeft gewoon een fuck-up gemaakt en dat zal eerder uitzondering dan regel zijn. Ik zou alle Ferrari, Mclaren, Renault etc B team iig niet voor het A team eindigen.quote:En Super Aguri vs. Honda dan?????
Bronquote:Barrichello vertrouwt windtunnel niet
Rubens Barrichello heeft zijn bedenkingen over de resultaten die de windtunnel van Honda oplevert. In theorie zou de Honda RA107 namelijk allang moeten werken. Op de baan blijkt daar alleen nog weinig van.
Dit seizoen behaalde de Braziliaan twee elfde en een dertiende plaats. Weinig reden om te lachen dus, daar bij Honda. Maar op papier wordt er flinke vooruitgang geboekt. ,,In de windtunnel is de auto al flink verbeterd”, schrijft Barrichello op zijn website. ,,Maar op de baan is van die vooruitgang nog niks te merken. Dit kan twee dingen betekenen: of de windtunnel levert geen goede data, of de onderdelen die we op basis van de windtunneltests maken zijn niet goed.”
In Maleisië had Barrichello een treffende omschrijving van het weggedrag van zijn Honda. Op het rechte stuk leek het volgens hem alsof er een parachute achter de auto hing. ,,Er is teveel luchtweerstand”, bevestigt hij ook nu weer. ,,Dat betekent dat er te weinig topsnelheid is en dat de auto erg instabiel is bij het remmen.”
Ondanks alle tegenslag houdt Barrichello de moed erin. ,,Het heeft geen zin er over te blijven zeuren. Wat we nodig hebben is een oplossing voor onze problemen. Daarom is de test die we aan het eind van de maand in Barcelona houden, ook zo belangrijk. We testen een nieuwe ophanging en verschillende aërodynamische zaken. We blijven volhouden!”
Nee, nog nietquote:
Jep. Gewoon weer dezelfde regels als in de tijd dat Schumacher oppermachtig begon te worden (2001/2002). Alleen de kwalificatie mag wel blijvenquote:Op woensdag 25 april 2007 09:07 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Dan moet de FIA ophouden met dat regel neuken en F1 weer F1 laten zijn.
Hó, wacht, er zijn 23 regels die ze wèl door mogen voeren:quote:Op woensdag 25 april 2007 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jep. Gewoon weer dezelfde regels als in de tijd dat Schumacher oppermachtig begon te worden (2001/2002). Alleen de kwalificatie mag wel blijven.
JA! Terug met die slicks!!!quote:Op woensdag 25 april 2007 17:17 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Hó, wacht, er zijn 23 regels die ze wèl door mogen voeren:
- Slicks terug laten komen
- Turbo d'r op
- de centreline downwash wing invoeren
http://www.grandprix.com/ns/ns19074.htmlquote:The future of Christijan Albers
In Holland the talk has already started that Christijan Albers could be replaced at Spyker by Germany's Markus Winkelhock. The rumours have been denied by all concerned but there is no doubt that Albers is not very happy with the current Spyker car and although Adrian Suttil has had three accidents in three races he seems to have settled in well with the team, leaving Albers looking rather weaker than one might have supposed.
Money is still an important element in the choice of drivers at Spyker, a fact that was more or less admitted in the firm's financial returns for 2006. In other words, Spyker is bound to look kindly upon a driver who arrives with as much (or perhaps more) money available than Albers. Particularly if he seems to be young and quick. Albers must improve because although he is well-connected, the need for cash remains.
Albers's father-in-law Roel Kooijman is an important Dutch financier and has probably been involved in finding backers for the F1 team's parent company Spyker Cars. This firm has a voracious appetite for money. There is no evidence to suggest that Kooijman is a shareholder in Spyker but he is certainly close to some of those who are. Two Spyker directors, Michiel Mol and Fred Mulder, both own shares in Christijan Albers BV, the marketing firm that trades - quite successfully - off the Albers name and it is worth noting that Mol is the son of Spyker's biggest shareholder Jan Mol. Thus Albers is in a fairly strong position if he delivers results. He is also Dutch, which is a key point in his favour, although the arrival some months ago of Giedo Van der Garde as the team's test driver - with something like $2.5m in his wallet from his father-in-law, Spyker shareholder Marcel Boekhoorn - is clearly a threat for the future.
Winkelhock has strong links with the Ulm-based oil additive company Liqui-Moly, which supported his father Manfred's F1 career back in the 1980s. Liqui-Moly has changed hands since then and is now run by businessman Ernst Prost (no relation) but the firm has been expanding in recent years and in now available in 90 countries. There are plans for more expansion, notably in Asia, where Liqui-Moly has been the sponsor of Franz Engstler in the Asian Touring Car Championship. The firm recently acquired the Meguin oil manufacturing business in order to increase its capacity.
Thus one can see how a bigger F1 involvement would be good news for Liqui-Moly.
Ik dacht juist dat het met de huidige vleugels niet mogelijk was om te slipstreamen, omdat er dan niet genoeg neerwaartse druk meer is om volak achter je voorligger een bocht in te gaan. Met de CDW zou dit juist weer wel mogelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
CDW betekent einde van de slipstreamDenk persoonlijk niet dat er meer inhaalacties komen daardoor DUS saaier. Je kunt wel beargumenteren dat de auto erachter meer downforce heeft bij aanremmen en in de bochten maar inhalen gebeurd 9 van de 10 keer uit de slipstream ... dat heb je dan niet meer dus ook minder kans dat iemand je voorbij kan op het einde van het rechte stuk. De banen waar je mooi in de bochten kunt inhalen zijn helaas nog op 1 hand te tellen. Stel je Monaco eens voor zonder slipstream in de tunnel of op de start-finish
Slipstreamen is juist gebruik maken van de wervelende lucht (minder neerwaartse druk net als minder lift bij een vliegtuigvleugel die te schuin staat (stall)). In die tunnel van wervelende lucht heb je dus minder neerwaarste druk en kan je DUS sneller.quote:Op woensdag 25 april 2007 22:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat het met de huidige vleugels niet mogelijk was om te slipstreamen, omdat er dan niet genoeg neerwaartse druk meer is om volak achter je voorligger een bocht in te gaan. Met de CDW zou dit juist weer wel mogelijk moeten zijn.
Wat hebben de motoren nou weer met slipstreamen te makenquote:Op woensdag 25 april 2007 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
Wat boeit het, met de huidige begrenzing op de motoren is slipstreamen ook onmogelijk.
Het is dat Grandprix.com toch wel als betrouwbaar bekend staat, anders.....quote:Op woensdag 25 april 2007 20:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.grandprix.com/ns/ns19074.html
Heidfeld is een ervaren man, Kubica is een semi-rookiequote:Op donderdag 26 april 2007 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is dat Grandprix.com toch wel als betrouwbaar bekend staat, anders.....
Ik blijf erbij dat het gebakken lucht is. Het staat gewoon 2-1 in de kwali...meer niet. Waarom zou Albers dan ineens weg moeten? Kijk eens bij BMW waar Heidfeld in zowel kwalificatie als race met 3-0 voorstaat.
Daar heb je wel gelijk in, maar maakt dat in de hedendaagse F1 bolides echt uit?quote:Op donderdag 26 april 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Heidfeld is een ervaren man, Kubica is een semi-rookie
Bij Spyker is Albers de ervaren man, en Sutil de rookie. Maar toch is Sutil vrijwel altijd sneller.
Lijkt mij dat Albers zich echt moet verbeteren... 3 of 4 races lijkt me wel erg snel om iemand weg te sturen. Maar Spyker kan op deze manier wel de druk wat opvoeren op Albers. Misschien helpt het...
Je hoort nu Ralf Schumacher ook zulke dingen zeggen. (ja, ik weet het. Ralfquote:Op donderdag 26 april 2007 09:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar maakt dat in de hedendaagse F1 bolides echt uit?
Albers klaagt voornamelijk dat de auto niet bij zijn rijstijl past, en dat hij daarom geen goede set up kan vinden. Dat kan gebeuren, ik kan me herinneren dat er wel vaker coureurs zijn geweest die met een bepaalde bolide teleurstelde, maar met een bolide afgestemt op de coureur de sterren van de hemel reden.
Dat niet alleen, ik heb Fisichella en Trulli er bv ook weleens over gehoordquote:Op donderdag 26 april 2007 10:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je hoort nu Ralf Schumacher ook zulke dingen zeggen. (ja, ik weet het. Ralf). Dus hij is inderdaad niet de enige. En dat ze Albers al zo snel zouden vervangen lijkt me ook vrij raar. Als Sutil nou telkens met gemak in de top 8 mee zou doen en Albers hangt telkens rond plaats 20 zou er nog iets voor te zeggen zijn. Maar nu, ik houd het er op dat Bild gewoon een extra Duitser in de F1 wil.
Albers moet blij zijn dat we hem met coureurs vergelijken die tenminste nog één GP hebben gewonnen.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Daar is Albers mooi gefeliciteerd mee, jullie stoppen hem in het rijtje Ralf, Fisi en Trulli
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |