Nee, het is af en toe vrij rottig te lezen. Vooral de scherpheid, eerder het gebrek daaraan, maakt het lastig om te lezen. Dus het ligt niet aan jou.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:40 schreef Atreidez het volgende:
Ben ik nou de enige die dat stuk voor geen meter kan lezen ?(qua scherpheid, en uiteraard omdat het duits is).
Ah, dankje Sanger. Ik wou niet de eerste zijn die er om vroeg.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:53 schreef sanger het volgende:
Kan iemand het vrij vertalen?
quote:Op woensdag 18 april 2007 14:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ah, dankje Sanger. Ik wou niet de eerste zijn die er om vroeg.
Zeker als TTK-mod kan ik dat niet doen
quote:'Baby, I can't drive my car!' - Schumacher
April 18, 2007
Berlin, Germany - German Formula 1 driver Ralf Schumacher has revealed deep frustrations with his Toyota race car and believes there is no sign of the problems being fixed in time for the Spanish GP in May.
Schumacher's contract will expire at the end of this 2007 season, no extension has been mentioned, he's feeling the heat and far from happy with the car's handling. The next GP will be in Barcelona on May 13 so he has less than a month to sort out his issues.
"I can't drive the car like I want to, it simply does not fit my driving style," Schumacher said after a less-than-satisfactory race in Bahrain last weekend in which he finished 12th.
Matters were not helped when his Toyota team mate Italian Jarno Trulli finished seventh in Bahrain to take seventh in the Drivers' table, four ahead of Schumacher's 11th, yet the German is reported to earn 10-million euro more than his colleague.
Trulli's contract has already been extended until 2009 but Toyota bosses have given no hints that Schumacher will be asked to stay on.
Schumacher is staying cool under pressure and his manager, Hans Mahr, is confident that extension talks will open in the next few months.
The car is being modified for the next race but Schumacher remains concerned: "The problem will not just go away, changes have been made before the next race in Barcelona, but they won't help my situation much."
BMW's motorsport manager Mario Theissen, his former employer, commented: "This is certainly no happy situation - not only for Ralf but for the whole team,"
Schumacher has scored only three podium finishes in the last two years. - AFP
quote:Zenuwenvoedsel.
Sutil heeft derde startcrasdh op rij, ligt echter beter in het team dan Albers.
In het kort komt het artikel er op neer dat er een zenuwenoorlog tussen Sutil en Albers bij Spyker aan de gang is.
In Maleisie heeft Christijan Albers een voedselvergiftiging verzwegen voor het team, omdat hij niet wilde dat reserverijder Winkelhock hem zou vervangen. Hij wil zich koste wat het kost bewijzen ten opzichte van Sutil. Pas op de startopstelling wist het team wat er aan de hand was. Hij moest de race ook vanwege gezondheidsredenen opgeven.
Het team gaf als officiele reden aandrijvingsproblemen op om hem te beschermen, hoewel dit verzwijgen binnen het team zwaar werd opgevat.
Zelfs als Winkelhock had kunnen invallen had hij weinig kunnen uitrichten omdat hij al tijden niet fatsoenlijk getest heeft.
Daarom hoopt hij binnenkort op een fatsoenlijke test.
Van de Garde zal voorlopig niet kunnen testen op vrijdag, omdat hij nog steeds geen superlicentie heeft. Deze rechten liggen volgens Super Aguri woordvoerder Audetto bij hen, en dat zal zo blijven totdat het probleem om het klantenchassis is opgelost, of dat van de Garde een afkoopsom heeft betaald. De prijs daarvoor daalt snel.
Bij Spyker willen ze Albers, zo goed als het kan helpen. Afstemmingstechnisch is er nauwelijks een probleem om de auto aan de wensen van Sutil en Albers aan te passen verzekert Gascoyne, maar dan moet Christijan wel weten wat hij wil.
In Bahrein had Albers de mogelijkheid zich 'vrij te zwemmen', omdat Sutil voor de derde achtereenvolgende keer een crash bij de start had. Sutil: "Voor mij werd alles opeens langzamer."
Niet alleen de voorvleugel, maar de hele neus moest vervangen worden, wat hem op een ronde achterstand zette.
<<stukje tekst mist>>
De tijden die hij met de harde banden reed waren snel genoeg om Barrichello te kunnen verslaan, als hij die problemen bij de start niet had gehad. Maar misschien start hij wel te goed.
Hoewel met een ronde achterstand, liep Sutil langzaam in op Albers. Daardoor opgeschrikt stegen (of daalden?) zijn rondetijden met 1,5 seconde.
<<Onduidelijk stukje>>
Gascoyne serveert zenuwenvoedsel. "Wij hebben beide rijders een video laten zien van alle trainingen waaruit blijkt dat niet alleen zij, maar ook andere rijders, over het zand uitgleden op Bahrein. Met de nieuwe [ausbaustufe?> maken wij de voorkant duidelijk harder. Christijan had eerst moeite met de stabiliteit aan de achterkant, die hij pas op de tweede dag in Maleisie onder controle kreeg. Nu heeft hij alleen meer testkilometers nodig. Die krijgt hij voor Barcelona. Meer kunnen we niet doen, de rest ligt aan hem."
Dat weet heel Nederland! SNELLER!!!!! Dát wil ie!quote:Als er 1 coureur is bij Spyker, en voorhen bij Midland en Minardi, die wist hoe hij de auto wilde dan was het Albers wel.....
Afstellen bedoel ikquote:Op donderdag 19 april 2007 00:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet heel Nederland! SNELLER!!!!! Dát wil ie!
HHF is een lulquote:
Pfff.... moet ik dit nu op elke pagina in elk formule 1 topic lezen??? 't Wordt een beetje saai....quote:
Goeie man??quote:Op donderdag 19 april 2007 14:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Pfff.... moet ik dit nu op elke pagina in elk formule 1 topic lezen??? 't Wordt een beetje saai....![]()
Misschien ga ik dit bezuren, maar: wat heb je eigenlijk tegen de goeie man...??? Heeftie je wat misdaan ofzo?
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6644quote:Geen F1 demo en Jos Verstappen; Euro Racing Roermond van de baan
Uitgegeven door Bas Kaligis 19 april 2007 16:36
Euro Racing Limburg van de baan
Het autosportevenement Euro Racing Limburg dat gepland stond voor 23 en 24 juni 2007 gaat niet door. Dit maakten gemeente Roermond en Rotterdam Racing vandaag bekend. Voornaamste reden voor het afblazen van het evenement is de financiele haalbaarheid. Wethouder Van Rey: "Door inzet van velen is het in de afgelopen maanden mogelijk gebleken een geweldige hoeveelheid werk te verzetten. Het is daarom erg spijtig dat Euro Racing Limburg geen doorgang kan vinden".
Historie
Op 3 januari hebben de gemeente Roermond, de Provincie Limburg en evenementenorganisator Rotterdam Racing besloten om samen de haalbaarheid voor een autosportevenement op de locatie A73 ter hoogte van Roermond te onderzoeken. Diezelfde avond is dit nieuws op spectaculaire wijze wereldkundig gemaakt tijdens de nieuwjaarsreceptie van de LWV in de Roertunnel.
Besluit
Afgelopen woensdag heeft het college van B&W besloten om zich aan te sluiten bij de door Rotterdam Racing in het haalbaarheidsonderzoek geformuleerde conclusies. Concreet betekent dit dat het evenement Euro Racing Limburg geen doorgang kan vinden ondanks al het werk dat er de afgelopen maanden door alle partijen is verricht. Het evenement blijkt te complex om in dit korte tijdsbestek neer te zetten. Ook zijn er niet voldoende sponsoren gevonden om een acceptabele toegangsprijs te kunnen garanderen.
Robert Heilbron, Rotterdam Racing: "Mijn complimenten voor de gemeente Roermond en de provincie Limburg voor hun lef, enthousiasme en inzet in de voorbereidingen van dit evenement. Ik betreur het dat het bedrijfsleven in Limburg daar niet in mee is gegaan, zonder steun uit het bedrijfsleven is het neerzetten van zo'n groot evenement onmogelijk."
quote:Op donderdag 19 april 2007 14:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Goeie man??
Hoe kom je aan die illusie??
Vertaling van dit artikel.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:27 schreef kevin6188 het volgende:
Dat zenuwen-gedoe, uit welk blad komt dat?
Ja, dat weet ik. Maar uit welk blad komt dat, Motorsport aktuell of wat? Dan valt tenminste een beetje in te schatten hoe betrouwbaar het is.quote:
Albers snapt het niet helemaal geloof ik. Zijn Spyker is NIET het beste uit de autosport en een F16 is niet het beste uit de luchtvaart.quote:20 April, 15:16 | Spyker coureur Christijan Albers zal vandaag de strijd opnemen tegen een F-16 van de Nederlandse luchtmacht. Formule1wereld.nl is daarbij aanwezig en kreeg de gelegenheid om zowel de coureur als de piloot enkele vragen te stellen.
Op de vraag wat Albers van de strijd verwacht, antwoordde hij: ?Ik heb Ralf Aarts, de piloot, gesproken. Hij zal een geducht tegenstander worden. Ik heb enkele proefstarts gezien die hij maakte en ik moet zeggen dat ik daar best van onder de indruk ben. Hoe ik mijn eigen kansen inschat? Natuurlijk ga ik voor de winst, maar hoe het af zal lopen? Geen idee. Het wordt of heel erg close of het verschil zal behoorlijk groot zijn. We hebben uitgerekend hoe we dit unieke evenement het beste kunnen benaderen, maar dat is amper te doen. Maar je weet maar nooit?. Spyker heeft wel een kleine aanpassing aan de auto van Albers gedaan. Albers: ?We hebben een stukje voorvleugel weggehaald om wat meer snelheid te kunnen genereren, dus we zullen wel zien. Ik vindt dit wel erg gaaf om te doen. Dit is voor Nederlandse begrippen een unieke happening. Het beste uit de autosport versus het best uit de luchtvaart. Ik ben erop gefocust en hoop dat ik de juiste shiftlights kan vinden. We hebben hier echter niet op getraind. Het enige dat ik niet kan gebruiken is wielspin, maar ik ben er klaar voor?, aldus de Nederlander. ?Ik ga mijn uiterste best doen?.
Ralf Aarts was iets genuanceerder toen hem gevraagd werd wat hij ervan vindt. ?Verhoudingsgewijs zal de Spyker sneller starten, daar ben ik van overtuigd, maar op een bepaald moment komt mijn toestel op het punt dat er extra lucht de motor wordt ingezogen en daar houdt mijn vliegtuig wel van. Dan zal ik sneller zijn omdat de extra lucht meer voorstuwing genereert. Het enige probleem wat ik zal krijgen is om het toestel zolang mogelijk aan de grond te houden, maar ik bereik na 350 meter het punt dat ik de lucht in moet, anders worden te banden te heet. ?We zien wel wat de uitslag van deze voor Nederlandse begrippen unieke happening zal worden. Ik heb er zin in?.
Wel voor de Nederlandse begrippen waar hij op doeltquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Albers snapt het niet helemaal geloof ik. Zijn Spyker is NIET het beste uit de autosport en een F16 is niet het beste uit de luchtvaart.
De Dome van Lammers is anders ook niet traag...quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Wel voor de Nederlandse begrippen waar hij op doelt
Je hebt gelijk. Ik vraag me af welke sneller zal zijn op het rechte stuk, en het circuit.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De Dome van Lammers is anders ook niet traag...
plus dat de f16 al jaren een van de meest gebruikte toestellen isquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Wel voor de Nederlandse begrippen waar hij op doelt
Ja, weet ik ook niet eigenlijk. Qua rondetijd op een circuit als Zandvoort zal de Spyker wel sneller zijn.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vraag me af welke sneller zal zijn op het rechte stuk, en het circuit.
De Dome vaak ook niet (helaas).....quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, weet ik ook niet eigenlijk. Qua rondetijd op een circuit als Zandvoort zal de Spyker wel sneller zijn.
Maar op rechte stukken....
Maar sowieso zal de Spyker het geen 24 uur uithouden
Ging het ook nu om diverse afstanden? Of 1 run?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
Hoorde net op de radio dat de F16 met miniem verschil gewonnen heeft!
(Net zoals de EuroFighter won van Schumacher)
Bronquote:Ecclestone guarantees Turkish GP future
Formula One supremo Bernie Ecclestone has said that Turkey will continue to host an F1 race for at least the next 15 years, after taking control of the Istanbul Park track on Friday.
Ecclestone sparked speculation about his future plans when he appeared in Turkey on Thursday in the build-up to this weekend's MotoGP event.
But his intentions were finally made clear at a press conference on Friday morning when he announced he had taken control of the venue, in a deal that is reported to be worth at least 130 million Euros.
"I did this investment by myself," Ecclestone was quoted as saying by Gazzetta dello Sport. "I'm glad to have many people around supporting me.
"I can guarantee F1 will race in Istanbul until 2021."
The Hermann Tilke-designed track joined the F1 calendar in 2005, and received near-universal praise from drivers and teams for its challenging layout, plethora of overtaking opportunities, and state-of-the-art facilities.
Today's announcement has led to speculation that MotoGP would lose its Turkish round, with Dorna chairman Carmelo Ezpeleta telling autosport.com this morning that the race's future was not guaranteed after this season.
1 run (afstand weet ik niet), met een paar meter verschil gewonnen door de F16.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Ging het ook nu om diverse afstanden? Of 1 run?
Van schumacher winnen is een eitjequote:Op vrijdag 20 april 2007 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
Hoorde net op de radio dat de F16 met miniem verschil gewonnen heeft!
(Net zoals de EuroFighter won van Schumacher)
En het filmpje staat er dan ook niet meer....quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:37 schreef vosss het volgende:
Spyker vs F16
Daar staat een filmpje. Waar je overigens geen zak op ziet.
Jezus zeg, als je de moeite neemt om die kant op te ketsen met een camera.....neem dan ook ff de moeite om een fatsoenlijk duidelijk filmpje te schieten zeg
op www.formule1.nl staan als het goed is een aantal filmpjesquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:36 schreef Sally het volgende:
[..]
En het filmpje staat er dan ook niet meer....
doet nie??quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:41 schreef Googolplexian het volgende:
video op rtlgp
Googol is blij met de dubbele afspeelsnelheid in geval van het interview
Bronquote:Sepang claims GP contract extension
Malaysia Grand Prix bosses claim they have now extended their deal to host Formula One at Sepang, following months of uncertainty about whether the race would continue beyond 2010.
Autosport.com first reported in January that there were doubts about whether Malaysia would stick with their grand prix, especially because of the mounting costs involved in hosting F1 races.
The matter was further complicated by likely upgrades needed at Sepang, plus the possibility of the event needing to fund an expensive night race.
But after weeks of talks, the circuit claim they have agreed a five-year extension to their contract, which will keep the race in Malaysia until 2015.
Sepang chairman Mokhzani Mahathir was quoted as saying by the AFP news agency: "We have secured a five-year extension from 2011 to 2015."
Sepang will now begin work on upgrading facilities, although they are not sure yet whether they would definitely be hosting a night race in the future.
Mokhzani said he was waiting to hear from F1 chiefs about the requirements for lighting.
"With race cars running at speeds above 320 km/h, you need lights close to daylight," he said.
Bronquote:Duitse pers: 'Kolles ontevreden over Albers'
Maagproblemen
Het Duitse sportmagazine Sport Bild is de bron van de geruchten. Volgens de krant zou hun landgenoot Albers bij slecht presteren na de Spaanse Grand Prix kunnen vervangen. Colin Kolles zou zich tijdens de race in Maleisië mateloos hebben geërgerd aan Albers en de maagproblemen die hij daar plotseling kreeg. Ook de prestaties van de ervaren Albers, die het lastig heeft met zijn debuterende teamgenoot Adrian Sutil, zouden Kolles niet tevreden stellen.
Testen
Kolles heeft tegen Sport Bild nog niet hebben bevestigd dat Winkelhock na de Grand Prix van Spanje in zou kunnen stappen, maar wel laten weten dat de Duitser binnenkort gaat testen op Paul Ricard.
Ach, als Sport Bild het zegt neem ik het met een korrel zout. Die proberen volgens mij gewoon nog een Duitser in die wagen te krijgen. Dus voorlopig geloof ik het niet. Vooral niet als Albers voorafgaand aan het seizoen je kopman is.quote:Op maandag 23 april 2007 11:40 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Bron
Dat is einde, lijkt me! Wel raar want Spyker is NL en bijna alle sponsors waren vroeger sponsor van CA en nu van het team en CA
Ik denk dat Albers een redelijk waterdicht contract heeft. Het zal niet makkelijk worden om hem uit een auto te houden. En wat sponsoren betreft: die zien hun wagen denk ik liever verder naar voren komen (en dus meer in beeld) dus of die hard gaan piepen, weet ik niet.quote:Op maandag 23 april 2007 11:40 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Bron
Dat is einde, lijkt me! Wel raar want Spyker is NL en bijna alle sponsors waren vroeger sponsor van CA en nu van het team en CA
In de F1 is geen enkel contract waterdicht dunkt mequote:Ik denk dat Albers een redelijk waterdicht contract heeft.
Jos en Arrows verhaal zegt genoeg!!quote:Op maandag 23 april 2007 11:48 schreef vosss het volgende:
[..]
In de F1 is geen enkel contract waterdicht dunkt me
Ik neem aan dat Kolles niet de beslissingen neemt daarin maar dat Michiel Mol daar verantwoordelijk voor is.quote:Op maandag 23 april 2007 11:40 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Bron
Dat is einde, lijkt me! Wel raar want Spyker is NL en bijna alle sponsors waren vroeger sponsor van CA en nu van het team en CA
en anders Button en Williamsquote:Op maandag 23 april 2007 11:51 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Jos en Arrows verhaal zegt genoeg!!
Ik wilde iets zeggen over HHF, maar dat doe ik lekker nietquote:Op maandag 23 april 2007 11:51 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Jos en Arrows verhaal zegt genoeg!!
contracten zijn contractenquote:Op maandag 23 april 2007 11:57 schreef Atreidez het volgende:
Dat ging over een zogenaamd contract voor het seizoen erop.. Dit gaat over een seizoen wat al bezig is. Overigens weer dat maag verhaal, terwijl we toch echt rook uit die auto zagen komen toen ie binnenkwam, of kwam dat van de maagproblemen?
bron (helaas niet de bewuste video)quote:F1 narrowly averted disaster at the Bahrain grand prix earlier this month.
We have learned that Spyker mechanics almost lost control of a fire that broke out near the back of the team's garage at the Sakhir circuit on the Saturday of qualifying.
Video footage of the incident shows mechanics scrambling to the scene with fire extinguishers, as huge flames licked dangerously around nearby compressed-air bottles.
Dan maar even een andere Spyker die een vlammetje achterlaatquote:Op maandag 23 april 2007 12:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron (helaas niet de bewuste video)
En dat kwam dus doordat Sutil elke keer de start verprutste (lees: tegen een ander aan reed). Als hij dat onder de knie krijgt wordt hij een geduchte concurrent voor Albers tijdens de races. Zowel in Australie als in Bahrain waren de snelste rondetijden van Sutil sneller dan die van Albers.quote:Op maandag 23 april 2007 12:54 schreef sanger het volgende:
In de kwalificaties is Sutil inderdaad na 3 races op een 2-1 voorsprong gekomen. In de races was het echter alle drie de keren dat Albers voor hem reed (tot het moment van uitvallen in Aussie en Maleisie).
Het verhaal lijtk me dan ook zwaar overdreven, en in de link naar de Duitse Bild wordt het zelf aangemerkt als "gossip"
Volgens mij reed Albers in Maleisie voor Sutil toen deze iemand raakte, net als in Bahreinquote:Op maandag 23 april 2007 13:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat kwam dus doordat Sutil elke keer de start verprutste (lees: tegen een ander aan reed). Als hij dat onder de knie krijgt wordt hij een geduchte concurrent voor Albers tijdens de races. Zowel in Australie als in Bahrain waren de snelste rondetijden van Sutil sneller dan die van Albers.
Maar wat het artikel betreft, ik denk dat dat inderdaad met een korreltje zout genomen mag worden, gezien het feit dat het een Duits sensatieblad is en het hier om twee Duitse coureurs gaat.
Zag het wel op nu.nl staan. Maar die hebben het dan ook weer van Sport Bild. Dus het zal wel niet meer dan een roddel zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 14:44 schreef sanger het volgende:
Over het Albers/Spyker nieuws valt me overigens ook op dat het alleen op de roddelsites staat. Een Racereport, Racefreaks, GPUpdate, F1Today melden het bijvoorbeeld niet. RTL GP en Duitstalige weer wel. Nu staat RTL niet echt bekend om het betrouwbaar brengen van nieuws...
Ik heb het gelezen ja, ik ben benieuwd.quote:Op maandag 23 april 2007 14:52 schreef ElmarO het volgende:
Zag het wel op nu.nl staan. Maar die hebben het dan ook weer van Sport Bild. Dus het zal wel niet meer dan een roddel zijn.
En die site vertrouw ik toch even meer dan Bildquote:Op maandag 23 april 2007 15:57 schreef SimtekF1 het volgende:
En dit staat op F1racing.
Niks aan de hand dus.
Kolles: "Albers hoeft zich geen zorgen te maken"
23 april 2007
Volgens de Duitse media staat Markus Winkelhock op het punt om het stuur van Spyker F1-coureur Christijan Albers over te nemen. De 26-jarige Duitser, de zoon van de in 1985 verongelukte Formule 1-rijder Manfred Winkelhock, is nu nog testcoureur van de Nederlandse renstal. Spyker F1-teambaas Colin Kolles, die in een artikel werd geciteerd, laat aan GPUpdate.net weten dat zijn uitspraken verkeerd zijn geďnterpreteerd.
In het artikel in een Duitse sportkrant staat dat Winkelhock al op korte termijn zijn racedebuut zou kunnen gaan maken met Spyker F1 en dat de Spaanse Grand Prix wel eens de laatste kans voor Albers zou kunnen zijn. Kolles zei tegenover GPUpdate.net: "Ik heb tegen een paar journalisten alleen gezegd dat als Christijan Albers of Adrian Sutil ziek zouden zijn of om een andere reden niet zouden kunnen racen, dat Winkelhock dan zou kunnen invallen, gezien het feit dat hij onze reserverijder is."
Kolles benadrukt: "Christijans stoeltje is helemaal veilig. Hij hoeft zich geen zorgen te maken dat hij door iemand anders vervangen zal worden. Christijan maakt het seizoen af."
quote:Renault gaat virtueel in Second Life
Het Renault F1 team heeft laten weten dat het binnenkort een virtuele tegenhanger zal creëren op Second Life, een internetspel dat mensen toelaat een tweede en virtueel leven op te bouwen.
Via de basis op Second Life hoopt Renault de fans dichter bij de sport te brengen door ze een blik achter de schermen te geven bij een team dat kampioenschappen heeft gewonnen. Zo moet de toewijding, technologie en het teamwork die achter een succes staan duidelijk worden.
Bezoekers zullen virtuele teamleden worden op een basis die vijf keer zo groot zal zijn als Manhattan. Het Renault team probeert al een tijdje om mensen dichter bij de sport te brengen en geeft bvb live telemetrie gegevens vrij op internet.
F1Racing (of GPUpdate zoals het tegenwoordig heet) is wel een trouwe sponsor van Albers, en heeft wel vaker onuiste verhalen naar buiten gebracht. dus wat dat betreft kan ik ook deze site niet echt vertrouwen waar het om Albers gaat.quote:Op maandag 23 april 2007 16:42 schreef sanger het volgende:
[..]
En die site vertrouw ik toch even meer dan Bild
Zelfs de site van Formula1.com heeft weleens onjuiste info gebrachtquote:Op maandag 23 april 2007 20:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
F1Racing (of GPUpdate zoals het tegenwoordig heet) is wel een trouwe sponsor van Albers, en heeft wel vaker onuiste verhalen naar buiten gebracht. dus wat dat betreft kan ik ook deze site niet echt vertrouwen waar het om Albers gaat.
Net zomin als ik Bild vertrouw, waar het om welke persoon dan ook gaat.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ijn_onvermijdelijk_/quote:Mosley: "Klantenchassis zijn onvermijdelijk"
24 april 2007
Naar aanleiding van alle discussies over het gebruik van klantenchassis heeft Max Mosley laten weten dat hij het onvermijdelijk ziet dat ze vanaf 2008 toegestaan zullen zijn. Volgens de FIA-president is dat de enige manier waarop de Formule 1 kan overleven.
"Momenteel zullen ze vanaf 2008 volledig toegestaan zijn volgens de regels. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de constructeurs en het merk. De punten zullen uiteraard naar het merk gaan, en niet naar de constructeur. Er heeft nog maar een klein aantal mensen naar de regels gekeken, maar hier zal gauw verandering in komen", vertelde de Mosley aan Autosport.
"Voor mij is het duidelijk dat je klantenchassis moet hebben. De Formule 1 kan het zich niet veroorloven dat twaalf teams op het niveau van de topteams bezig zijn met het ontwikkelen van een auto", vervolgde de Brit. Als je geen klantenchassis hebt, eindig je met mensen die drie of veer keer per race op een ronde worden gezet. Dat is voor niemand nuttig en is zelfs behoorlijke zonde voor de rijders in kwestie. Daarom hebben we de klantenchassis nodig. Ik zie geen andere mogelijkheid om een grid van twaalf competitieve teams te krijgen."
Als SA punten behaald gaan de punten naar het merk SA, en niet naar de constructeur Honda.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:47 schreef Atreidez het volgende:Dat van de punten gaan naar het merk, en niet naar de constructur snap ik helemaal niet..
quote:Dennis niet van gedachte veranderd :: Ik vertrek
Ron Dennis heeft als teammanager van McLaren Mercedes laten weten dat hij op korte termijn nog steeds zijn rol binnen de McLaren Group naast zich neerfoto zal leggen, ondanks dat het team nu een succesvolle periode lijkt te kennen.
Dennis vertelde vorig jaar dat hij binnen vijf jaar af zal treden als teammanager, waarna hij zijn verantwoordelijkheden definitief over zou dragen. En ondanks dat de Brit daarbij meldt dat hij net zo lang aan zal blijven als de aandeelhouders willen, vertelt hij in een interview met het tijdschrift van F1Racing dat hij graag minder wil gaan werken en zijn aandacht op andere dingen wil richten.
Ook is Dennis van mening dat het huidige management goed in staat is om zijn taken binnen het team over te nemen en succesvol te blijven op het moment dat hij niet meer aanwezig zal zijn. “Ik denk niet dat er ooit een moment is geweest waarin mijn relatie met het management van McLaren Group beter was”, zo vertelt hij in het interview met het tijdschrift.
“Het simpele feit is dat Martin [Whitmarsh, voorzitter] en zijn collega’s goed in staat zijn het bedrijf te runnen zonder mijn aanwezigheid als Chief Executive Officer, een rol waarvan ik weet dat Martin hem wil, en dat is terecht. Hij is de afgelopen jaren enorm loyaal geweest aan McLaren, net als vele andere mensen, dus als ik eenmaal vertrek, zal ik meer opzij gaan dan weg gaan.”
“Ik geniet enorm van de situatie waar het team momenteel in verkeert, maar dat veranderd niet mijn wil om andere mensen de mogelijkheid te geven hun carričres op te bouwen zoals ze dat verdienen. Dus om de vraag direct te beantwoorden: ik zal zeker de capaciteiten van voorzitter tot mij nemen zolang de aandeelhouders dat willen, en ik heb zeker sterk morele verplichtingen – en morele verplichtingen zijn de meest sterke verplichtingen die je kan hebben.”
“Niet alleen morele verplichtingen aan onze nieuwe aandeelhouders in Bahrein, maar ook aan Daimler Chrysler en Mansour [Ojjeh, red.]. Maar ik zie mezelf momenteel niet zo hard werken als ik nu doe, en er zijn bepaalde dingen die ik wil doen en waar ik geen tijd voor heb om te doen als ik voor de lange termijn aanblijf als Chief Executive Officer binnen de McLaren Group.”
Juist niet, want hierdoor wordt het voor de constructeurs minder interessant om een auto te ontwikkelen, als ze door er een te kopen, hetzelfde kunnen bereiken. Hierdoor zullen er steeds meer constructeurs vertrekken en zullen de teams steeds meer klantenchassis gaan gebruiken in plaats van er zelf een te ontwikkelen, waardoor er uiteindelijk slechts een paar over zullen blijven (zie ChampCar, waar er nu nog maar een (onafhjankelijke constructeur is). Hierdoor zal de poulariteit snel afnemen en zullen er andere klassen, waar er wel met meerdere constructeurs tegen elkaar gestreden wordt, in populariteit toenemen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als SA punten behaald gaan de punten naar het merk SA, en niet naar de constructeur Honda.
Dat is het geloof ik, en lijkt mij wel logisch.
Maar dan zijn teams/merken die met 4 auto's (of mss wel 6...) rondrijden dus in het voordeel, want die hebben meer kans op punten???? Nee, ik denk dat de punten gewoon naar de merken Spyker, Super Aguri of Toro Rosso gaan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist niet, want hierdoor wordt het voor de constructeurs minder interessant om een auto te ontwikkelen, als ze door er een te kopen, hetzelfde kunnen bereiken. Hierdoor zullen er steeds meer constructeurs vertrekken en zullen de teams steeds meer klantenchassis gaan gebruiken in plaats van er zelf een te ontwikkelen, waardoor er uiteindelijk slechts een paar over zullen blijven (zie ChampCar, waar er nu nog maar een (onafhjankelijke constructeur is). Hierdoor zal de poulariteit snel afnemen en zullen er andere klassen, waar er wel met meerdere constructeurs tegen elkaar gestreden wordt, in populariteit toenemen.
Kijk maar naar de Champcar enb de IRL. Deze zijn nu een stuk minder populair dan (de CART) ooit geweest is en andere klassen, die wel een gevecht laten zien tussen verschillende constructeurs, worden veel populairder (o.a. Nascar).
Enkele klantenchassis ok, maar het constructeurskampioenschap (en de daaraan gekoppelde gelden) moet blijven. De afnemers van klantenchassis moeten zelf maar met de constructeur een verdeling afspreken van de tv-gelden.
Of men moet er een derde kampioenschap naast organiseren (voor de teams) en de verdeling van de tv-gelden en dergelijke over de twee kampioenschappen uitsmeren.
Ik ook inderdaadquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar dan zijn teams/merken die met 4 auto's (of mss wel 6...) rondrijden dus in het voordeel, want die hebben meer kans op punten???? Nee, ik denk dat de punten gewoon naar de merken Spyker, Super Aguri of Toro Rosso gaan.
http://www.f1today.nl/f1-nieuws.php?nieuwsid=8440quote:Ferrari-technici veroordeeld wegens spionage
Twee voormalig technici van het team van Ferrari zijn tot gevangenisstraffen veroordeeld wegens spionage. Het tweetal Mauro Iacconi en Angelo Santini zou vertrouwelijke informatie hebben doorgespeeld naar concurrent Toyota. De eerstgenoemde moet zestien maanden naar de gevangenis, zijn compagnon heeft een straf van negen maanden gekregen.
Beide mannen werkten enige tijd voor Ferrari, maar stapten over naar Toyota. Zonder dat de Japanse renstal daar weet van had namen de technici een cd mee met daarop allerlei belangrijke en vertrouwelijke informatie van hun voormalig werkgever. Iacconi en Santini hebben inmiddels al beroep aangetekend tegen het oordeel van de rechtbank van Modena.
Het proces bij de Italiaanse rechtbank duurde ongeveer een jaar. Het incident zelf gebeurde al vier jaar geleden, in 2003. In april van dat jaar nam Ferrari-teambaas Jean Todt stappen tegen Toyota, omdat de auto van de Japanners te veel leek op die van de Italiaanse renstal. Toyota heeft elke betrokkenheid altijd ontkend en is ook nooit schuldig bevonden.
Artikel geplaatst op: 24 april 2007 om 12:09
en zo is het ook, ieder team verdient afzonderlijk punten, het maakt niet uit met welk chassis of welke motor ze rondrijden, al mogen ze bij Ferrari de punten die Spyker verdient er ook wel bij optellen, dat zijn er toch 0.quote:
Even terugkijkend naar het verleden, daar kregen alleen de constructeurs punten, ongeacht voor welk team de auto's reden. Echter was er de beperking van een (later twee) wagens per constructuer die de punten kreeg. Zoiets lijkt me nu ook redelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar dan zijn teams/merken die met 4 auto's (of mss wel 6...) rondrijden dus in het voordeel, want die hebben meer kans op punten???? Nee, ik denk dat de punten gewoon naar de merken Spyker, Super Aguri of Toro Rosso gaan.
Dat gebeurt hopelijk nooit. Maar ik vind dit klantenchassis ook onzin, maar als je ziet dat ze er dit jaar al zijn....quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:28 schreef Kill_em_all het volgende:
Kunnen ze niet net zo goed overstappen op maar 1 chassis?
zou goed kunnen. vind het wel jammer eigenlijk van dc dit jaar. ben altijd wel fan van hem geweest en ook zijn eerste jaar bij RBR deed hij leuke dingen. Nu lijkt het me verstandig om te stoppen met de f1 en naar iets anders uit te gaan kijken.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:00 schreef Modest71 het volgende:
Ik denk van nou een discussie DC qua titel, maar neeeeeeee
Ik wacht wel op het nieuws "Robert Doornbos vervangt DC"
Die Helios is schijnbaar een goed ingelichtte ex-Hondawerknemer....met rancunes.quote:Op woensdag 25 april 2007 03:01 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.pitpass.com/fe(...)php?fes_art_id=31220
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |