die hoeveelheden in 'die pakken' voor 2 personen zijn ook erg karig, hoor, ik red dat ook niet met z'n 2-en..quote:Op woensdag 4 april 2007 20:44 schreef dyna18 het volgende:
De laatste paar maanden merk ik dat ik ondanks 2x per week sporten, toch aankom.
Nou is het niet dat ik erg ongezond eet, en ook het snacken 's avonds valt erg mee, maar wel dat mijn maaltijden die ik eet erg groot zijn. Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.
Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg. En hoewel ik normaal niet veel snack, gaat het met een hongerig gevoel wel mis.
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is naar tips om minder te eten, zonder dat er meteen een hongerig gevoel tegenover staat. Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.
Is er misschien nog ander eten wat net als rijstwafels goed vult, maar weinig calorieeen heeft?
Wie kan mij helpen
Ja, helaas ook dikker geworden.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef milagro het volgende:
[..]
die hoeveelheden in 'die pakken' voor 2 personen zijn ook erg karig, hoor, ik red dat ook niet met z'n 2-en..
ms eet je toch teveel zoet, of teveel brood of zo?
hoe meer suiker je inneemt, hoe meer trek je lijkt te krijgen.
suiker in thee of koffie weglaten, geen frisdranken.
en drink eens water voor je wat gaat eten, een glas of 2.
weeg je enkel meer, of ben je ook echt dikker, qua vet?
Sommige mensen krijgen van zoetstoffen juist heel erge trek in eten. Probeer eens een weekje zonder...quote:Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef dyna18 het volgende:
Suiker in thee gebruik in zoetstof voor, en voor frisdrank alleen light. Dus het ligt zo ver ik kan zien toch voornamelijk aan de normale maaltijden.
ook kappen met die zoetstof en light, gewoon niet willen, zoet , ook niet de fake versie ervan, daarmee houd je toch een behoefte in stand op de een of ander manier , vind ik... zoet moet, iedere dag.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja, helaas ook dikker geworden.
Wat bedoel je precies met teveel brood?
Ik eet 's ochtends 2 boterhammen.
en 's avonds 4 boterhammen + wat yoghert.
Suiker in thee gebruik in zoetstof voor, en voor frisdrank alleen light. Dus het ligt zo ver ik kan zien toch voornamelijk aan de normale maaltijden.
Ja, vezels dusquote:Op woensdag 4 april 2007 21:01 schreef Katinkat het volgende:
Meer groenten door de gerechten doen; bij b.v. simpele pastamaltijden doen wij extra groenten er door; waardoor je wel een gevuld gevoel krijgt; maar neit teveel eet.
Nee, ik eet wel 1x per dag warm, 's middags op mijn werk.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:57 schreef milagro het volgende:
ook kappen met die zoetstof en light, gewoon niet willen, zoet , ook niet de fake versie ervan, daarmee houd je toch een behoefte in stand op de een of ander manier , vind ik... zoet moet, iedere dag.
en 4 boterhammen ipv warm eten neem ik aan?
eet je ook na 8-en? 's avonds dus?
ja maar waar eet je dan teveel in?quote:Op woensdag 4 april 2007 21:04 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee, ik eet wel 1x per dag warm, 's middags op mijn werk.
Dat werkt te kort aangezien je maag snel weer leeg is.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:15 schreef M42 het volgende:
Je kan ook jouw honger onderdrukken door veel te drinken! en dat is daarnaast ontzettend belangrijk.
wees gerust, dat doen de meeste mensenquote:Op woensdag 4 april 2007 20:44 schreef dyna18 het volgende:
Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.
niet doen dus, komt alleen slechter eten tegenoverquote:Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg.
quote:Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.
piepschuimquote:Is er misschien nog ander eten wat net als rijstwafels goed vult, maar weinig calorieeen heeft?
Kun je er een paar noemen? En dan bedoel ik niet zo de dure dieetshakes en stuff, maar meer normale producten die wel vullen met weinig calorieen.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:15 schreef M42 het volgende:
Ook zijn er vele producten op de markt die het hongergevoel kunnen onderdrukken, maar belangrijk is dat je goed gevarieerd eet, eet gespreid over de dag in kleine beetjes ipv veel met avondeten... je lichaam past zich snel aan dit nieuwe ritme.
wat weeg je eigenlijk, bij welke lengte?quote:Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Kun je er een paar noemen? En dan bedoel ik niet zo de dure dieetshakes en stuff, maar meer normale producten die wel vullen met weinig calorieen.
In januari ongeveer 101 kilo,quote:Op woensdag 4 april 2007 21:28 schreef milagro het volgende:
[..]
wat weeg je eigenlijk, bij welke lengte?
okay, dus wat eet je tussendoor, van die 6 boterhammen en 1 warme maaltijd word je niet dik.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:33 schreef dyna18 het volgende:
[..]
In januari ongeveer 101 kilo,
nu ongeveer 106 kilo.
1m86
Dan moet je misschien de maaltijden spreiden over de dag. Neem in de ochtend en middag een tussendoortje, een appel of een liga fruitkick of zo.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef dyna18 het volgende:
Dat is dus de kern van het probleem...
Ik snack dus echt maar heel weinig. Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Dus vandaar dat ik het toch bij de maaltijden zoek.
Nee je hebt gelijk. Ik ben zeker te zwaar.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:41 schreef popolon het volgende:
Ja sorry dat ik het zeg maar je bent gewoon te zwaar, dit heeft dan niet eens zoveel met eten te maken maar waarschijnlijk meer met bewegen.
Hup, elke avond minimaal 30 minuten lopen, hoeft niet eens rennen te zin. Dat is een simpel begin.
wat eet je tussendoor?quote:Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef dyna18 het volgende:
Dat is dus de kern van het probleem...
Ik snack dus echt maar heel weinig. Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Dus vandaar dat ik het toch bij de maaltijden zoek.
Voorbeeldje: Ik heb hier in de kast nog een halve zak met perpernoten van december liggen... Nooit verder opgegeten.
Je eetpatroon lijkt vrij normaal, daar word je niet zomaar zwaarder door. 't Is iets anders dus.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:45 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk. Ik ben zeker te zwaar.
Maar als ik met 2x per week sporten (groepsfitness en cardio) toch gewoon nog aankom moet er toch ook iets anders niet goed gaan. En als ik dat niet aanpak dan heeft al het sporten ook geen zin, want dan kan ik wel elke dag gaan sporten, zodra ik daar mee stop gaat het er natuurlijk weer gewoon bij komen. Vandaar dus dat ik ook de oorzaak probeer te achterhalen, of naar tips om minder te eten.
Oh please, ik sport niet tot amper, ik werk zittend én ploegendienst, snack er lustig op los, weeg rond de 80 kilo en ben 1.90.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:52 schreef 2biergraag het volgende:
2 keer in de week een beetje sporten en de rest van de week gamen en zittend werk doen. In combinatie met een snackje hier en daar, dan is het uit te leggen.
ZOu maar elke avond gaan sporten tot je op een acceptabele <90 kg zit.
Ik heb het ook niet tegen jou, en jij weegt toch ook geen 100+. Dus nee jij hoeft niet meer te bewegen.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh please, ik sport niet tot amper, ik werk zittend én ploegendienst, snack er lustig op los, weeg rond de 80 kilo en ben 1.90.
Je kan het niet op te weinig sporten schuiven, da's te makkelijk.
Inderdaad, hij moet meer eten.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:57 schreef 2biergraag het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet tegen jou, en jij weegt toch ook geen 100+. Dus nee jij hoeft niet meer te bewegen.![]()
Yup, helaas klopt dit wel ongeveer.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:52 schreef 2biergraag het volgende:
2 keer in de week een beetje sporten en de rest van de week gamen en zittend werk doen. In combinatie met een snackje hier en daar, dan is het uit te leggen.
dus je snackt wel, hier en daarquote:
Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.quote:Op woensdag 4 april 2007 22:06 schreef milagro het volgende:
dus je snackt wel, hier en daar
ik krijg het idee dat je niet helemaal eerlijk bent, tegen jezelf dus vooral.
en je krijgt dus vaak honger, want dat is je probleem tochquote:Op woensdag 4 april 2007 22:08 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.
quote:Op woensdag 4 april 2007 22:07 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik kwam trouwens net deze link tegen...
http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php
Er is dus hoop
Dat had ook nog niemand gezegd ofzoquote:Op donderdag 5 april 2007 17:10 schreef sanni het volgende:
Beste oplossing als je toch aankomt ondanks het matig eten? Of de porties/kalorien beter checken maar het beste is veel water drinken. Gewoon leiding water. Beste middel tegen trek en dik worden.
quote:Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
quote:Op donderdag 5 april 2007 17:41 schreef boekenworm het volgende:
't Werkt wel.
Sorry BW, maar jij bent volgens mij niet echt het schoolvoorbeeld van gezond eten...quote:Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
Dat zeggen ze toch altijd op televisie?quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich![]()
Dan heb ik zeker een maag van een vrachtwagen. Net gegeten, 3 snack o jacks op en alweer hongerquote:Op woensdag 4 april 2007 20:45 schreef Dagonet het volgende:
Hoe groter de maag, hoe sneller een leeg gevoel.
Mja het klopt op zich wel, bij honger krimpt de maag ineen, en als je dan ineens veel gaat eten, krijg je buikpijn. (Heb ik ook altijd als ik te laat eet.) Maar om nou te zeggen dat het goed voor je is... Neh.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich![]()
Die maag wordt echt niet groter of kleiner hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Burdie het volgende:
Dat zeggen ze toch altijd op televisie?. En maagverkleiningen zijn toch ook met dat doel?
Vroeger at ik ook erg veel, maar tegenwoordig zit ik met een kleine maaltijd al vol. Volgens mij 'went' je lichaam (cq je maag) aan de hoeveelheden die je eet. Medische kennis heb ik hierover niet, maar in de praktijk werkt het voor mij..
De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
Zuur prikkelt receptoren die het verzadigingscentrum signalen zenden.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Toeps het volgende:
En de doorwinterde anorecten leven van water met citroensap, ook voor het krimpeffect.
Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:50 schreef boekenworm het volgende:
De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.
Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.
Ik denk dat yoghert de dikmaker is!quote:Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
Sporten: twee keer per week
Eten:
's ochtends 2 boterhammen.
's middags een warme maaltijd op het werk
's avonds 4 boterhammen + wat yoghert
Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Lengte 1.86
Gewicht 106 kilo
BMI: 31(!)
Ga naar je huisarts en vraag het eens aan hem/haar.
Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
Maar de maag zèlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:55 schreef boekenworm het volgende:
Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.
zeker niet idd.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
Sporten: twee keer per week
Eten:
's ochtends 2 boterhammen.
's middags een warme maaltijd op het werk
's avonds 4 boterhammen + wat yoghert
Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Lengte 1.86
Gewicht 106 kilo
BMI: 31(!)
Ga naar je huisarts en vraag het eens aan hem/haar.
Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?quote:Op donderdag 5 april 2007 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar de maag zèlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.
Dat zijn ingrepen.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:09 schreef Toeps het volgende:
Volgens mij kan de grootte van de maag idd wel veranderen hoor, daar is ook dat hele maagballon/verkleining systeem op gebaseerd.
Misselijkheid heeft veel oorzaken, vooral door prikkeling van receptoren binnen en buiten het maag-darmkanaal waardoor je hersenstam het als misselijkheid interpreteert. Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar er kunnen meerdere factoren een rol spelen bij het gevoel misselijk te worden.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:05 schreef boekenworm het volgende:
Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?
Succesvol afvallen heeft helaas bar weinig met discipline te maken. Anders zou bijv. Amerika uit meer dan 50% slappelingen bestaan. Lees je eens in in de materie.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
hoe lang woog je destijds al 101, want dat is ook teveel voor die lengte.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:03 schreef Dagonet het volgende:
Even kijken hoor, vragen:
Wat voor sport doe je en hoe lang (ook al maakt het op zich weinig uit)
Wat voer je voor de rest van de dag uit
Slik je medicijnen?
Wat snack je dan wel?
Wat voor warme maaltijden eet je op je werk?
Mis ik nog iets Milagro?
Nee, je hebt gelijk, met dit eet- en bewegingspatroon verwacht je niet dat iemand blijft aankomen.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:20 schreef Dagonet het volgende:
Of is het normaal dat iemand die gemiddeld eet én beweegt aan blijft komen?
dat zeker, ja, en dat gaat allemaal lekker op den buyck zittenquote:Op donderdag 5 april 2007 18:29 schreef Isabeau het volgende:
En ik vraag me af hoeveel alcohol hij drinkt. Als je je elk weekend klem zuipt in het bier dan is dat ook een fijne dikmaker.
Tja, ik vind mensen die zo reageren zonder dat ze achtergrond weten van de mensen die de ingrepen ondergaan een beetje zwak. Heb je enig idee hoeveel discipline het vereist om zo'n ingreep te ondergaan? Hoe belangrijk het is om bepaalde medicijnen in te blijven nemen? Daar heb je ook discipline voor nodig. Kortom, met alleen discipline red je het niet bij afvallen, het heeft met meer dingen te maken.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
Ongeveer 30% is best veel, vind ik. Maar daar tegenover staat 70% die gewoon afvalt en een eetverslaving (als die er al was) niet omzet in een andere verslaving.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:42 schreef Troel het volgende:
Daarnaast is het echt niet zo dat iedereen te dik wordt door een eetverslaving of dat dat omgezet zou worden in een andere verslaving. Maarja, jij hebt er blijkbaar verstand van, dus kom maar met wat onderzoeksresultaten!
Maar als ik heel veel water drink bij het eten zit mn maag sneller volquote:Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).
een hartaanval van Stackersquote:
Vroeger (voor 2004) had je daar inderdaad een verhoogde kans op, maar toen zat er nog efedra in.quote:
Pas net terug van mijn werk. Dus vrij lange dag gedraaid.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:59 schreef milagro het volgende:
zeker niet idd.
ik vermoed dan ook dat er wat verzwegen wordt, het is dan ook verdacht stil na die laatste vraag aan de TS
draai eens niet zo om mijn vragen heenquote:Op donderdag 5 april 2007 21:31 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Pas net terug van mijn werk. Dus vrij lange dag gedraaid.
Nog even genaborreld in de bedrijfsbar, en ja, daar wel wat zoutjes en bier, fris gehad.
Dus dat was dan weer niet goed.
Maar nog even over de gegeven adviezen. Een van de adviezen was om vaker en minder veel te eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
Hoe moet ik me dat precies voorstellen?
Dus ipv ontbijt, lunch, dinner... wordt het?
'wat'? Ik zou toch echt eens een weekje kritisch alles bijhouden. Misschien schrik je van wat je binnen krijgt.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:31 schreef dyna18 het volgende:
Nog even genaborreld in de bedrijfsbar, en ja, daar wel wat zoutjes en bier, fris gehad.
Conclusie... Ik heb weinig overige beweging. Wat mijn dagelijkse normale verbruik lager brengt dan gemiddeld.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:35 schreef Dagonet het volgende:
Ga eens in op de hierboven gestelde vragen? Allemaal dingen die handig zijn om een gewichtstoename mede te kunnen verklaren namelijk.
Wat voor sport doe je en hoe lang (ook al maakt het op zich weinig uit)
1 uur groepsfitness en 1,5 uur cardio
Wat voer je voor de rest van de dag uit
heel veel zitten. 1 uur per dag in de auto, 8,9,10 uur per dag achter een PC op kantoor, thuis verder hele dag achter de PC of op de bank (zittend dus).
Slik je medicijnen?
nee
Wat snack je dan wel?
af en toe wat pinda's of cashewnoten. Of een stukje worst.
Wat voor warme maaltijden eet je op je werk?
Dag hap in de cantine, vaak te veel saus. In het week-end een opwarm ovenpizza.
Ben je altijd al zwaar geweest of is er een punt waar je kan aanwijzen dat je sindsdien veel bent aangekomen?
Sinds ik ben gaan werken ongeveer halverwege 2004
Ga je met de auto of loop/fiets je meer?
auto, woon op 35 km van mijn werk.
Ben je een bankhanger of banjer je af en toe door het huis, hoeveel niet sportgerelateerde beweging heb je?
bank/pc hanger. Zeer weinig overig verbruik.
Verveel je je vaak of heb je altijd wel genoeg omhanden?
Nee verveel me niet, maar zit dus wel de hele dag.
Sorry, probeerde algemeen te reageren. Heb niet bewust sommige vragen overgeslagenquote:Op donderdag 5 april 2007 21:41 schreef milagro het volgende:
draai eens niet zo om mijn vragen heen
hoelang woog je al 101 kilo, want dat was net zo goed veel te zwaar.
en hoe ben je tot die 101 kilo gekomen?
hoelang sport je al?
Ja, misschien toch een goed idee om weer normaal 's avonds warm te eten. Blijkbaar reageert het lichaam toch anders op een warme maaltijd op het midden van de dag?quote:Op donderdag 5 april 2007 21:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou absoluut die vast niet al te gezonde kantinemaaltijden gaan vervangen door brood en 's avonds gewoon fatsoenlijk gaan eten. Eet je weleens fruit of zo? En wat drink je op een dag?
Warme maaltijd op het midden van de dag is niks mis mee. Sterker nog, het is zelfs beter. Maar als het elke dag Albron vette nasi is... Mja.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja, misschien toch een goed idee om weer normaal 's avonds warm te eten. Blijkbaar reageert het lichaam toch anders op een warme maaltijd op het midden van de dag?
Ongeveer 1 stuk fruit per dag. Overdag drink ik veel thee (geen suiker, wel zoetje). 's avonds drink ik omgeveer 1 tot 1,5 liter water.
Toen studeerde ik nog (ah die goede oude tijd)quote:Op donderdag 5 april 2007 21:52 schreef Dagonet het volgende:
Wat deed je in 2004 anders dan nu? Woonde je toen thuis en werd er gekookt?
je at dus eerder meer dan dit, en sinds je boven de 100 zit, ben je weer gaan sporten, en minder gaan eten, maar toch zwaarder geworden.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:51 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Sorry, probeerde algemeen te reageren. Heb niet bewust sommige vragen overgeslagen
Sinds 2004 (toen ik onder de 80 kilo zat) langzaam, maar wel constant, steeds zwaarder geworden.
2005 met een verhuizing en een nieuwe baan, was een dieptepunt, vanwege helemaal geen sport.
Halverwege 2006 weer begonnen met bovenstaande genoemde fitness, met de hoop om weer terug te keren naar de 80. Helaas alleen maar wat zwaarder geworden. Dus vandaar nu maar eens goed naar mijn eetpatroon kijken.
ja, eeeh, cardio, daar val je niet vanaf, denk ik zomaar, dat lijkt me meer conditie...quote:Op donderdag 5 april 2007 22:27 schreef dyna18 het volgende:
Euh nee klopt niet helemaal
begin 2004: ongeveer 80 kg
begin 2005: ongeveer 87 kg
begin 2006: ongeveer 95 kg
begin 2007: ongeveer 101 kg
nu: ongeveer 106 kg
halverwege 2004 t/m halverwege 2005 1x per week 1 uur sporten
2005-2006 niet sporten
aug 2006 t/m nu 2x per week sporten
Ik had dus verwacht dat het vanaf okt 2006 weer de goede kant op zou gaan.
zoetstoffen schijn je heel dik van te worden, sinds dit in trek is is de mensheid dikker geworden ipv dunner, dit geldt ook voor kinderen.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja, helaas ook dikker geworden.
Wat bedoel je precies met teveel brood?
Ik eet 's ochtends 2 boterhammen.
en 's avonds 4 boterhammen + wat yoghert.
jeetje, niet zo moeilijk toch dat zelf in te vullen?quote:Op donderdag 5 april 2007 22:56 schreef dyna18 het volgende:
Nog even over dat vaker eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
Hoe moet ik me dat precies voorstellen?
Dus ipv ontbijt, lunch, dinner... wordt het?
Ik geloof niet dat het je lichaam heel veel uit zal maken, maar het gaat er natuurlijk wel om:quote:Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja, misschien toch een goed idee om weer normaal 's avonds warm te eten. Blijkbaar reageert het lichaam toch anders op een warme maaltijd op het midden van de dag?
Zijn zeven boterhammen plus tussendoortjes en een grote avondmaaltijd niet een beetje veel van het goede (als je geen bouwvakker bent)?quote:Op donderdag 5 april 2007 21:41 schreef Toeps het volgende:
3 boterhammen
1 liga / stuk fruit
4 boterhammen
1 liga + stuk fruit
avondeten, bestaande uit:
een paar scheppen aardappel
een paar scheppen (200 gr) groente
vlees/vegetarisch ding
sausje
toetje (kun je zo gek maken als je wilt natuurlijk, maar ik zou het gewoon op yoghurt houden)
fruit/liga/zuivel oid
Nee hoor, ik ken ook iemand die na jarenlang worstelen met haar gewicht op zo'n dieet is afgevallen. Heel langzaam, maar dat is niet erg. Kijk maar bij de aanbevolen hoeveelheden per dag daar staat ook 5-7 boterhammen per dag. 7 boterhammen voor mannen en 5 voor vrouwen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:43 schreef boekenworm het volgende:
Zijn zeven boterhammen plus tussendoortjes en een grote avondmaaltijd niet een beetje veel van het goede (als je geen bouwvakker bent)?
Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ken ook iemand die na jarenlang worstelen met haar gewicht op zo'n dieet is afgevallen. Heel langzaam, maar dat is niet erg. Kijk maar bij de aanbevolen hoeveelheden per dag daar staat ook 5-7 boterhammen per dag.
Mierenneuker hier!quote:Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Zorg dat je maaltijden veel vezels en relatief veel eiwitten bevatten, dat geeft een verzadigd gevoel.
Kant & klaar bevat vaak weinig vezels, evenals maaltijden met pasta.
Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).
Van snelle koolhydraten zoals in suiker, frisdrank of fruitdranken krijg je sneller honger.
Dat is veel te weinig.quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen?quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:04 schreef SHE het volgende:
Mierenneuker hier!
Van pasta krijg je juist honger![]()
En ook dat klopt.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, eeeh, cardio, daar val je niet vanaf, denk ik zomaar, dat lijkt me meer conditie...
en 1 uurtje groepsgekut als je echt ruim 20 kilo teveel weegt, schiet ook niet op.
je moet overall gewoon meer bewegen sowieso, en niet minder eten, ook niet meer, maar vaker, dan heb je minder snel trek, en het houdt je spijsvertering draaiende.
geen bier, geen frisdrank dagelijks de hele dag door, dus ook geen light.
en niet liegen tegen jezelf over wat je eet (snoept)
Ik is nog niet helemaal wakkerquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen?Ik zeg juist dat pasta weinig vezels bevat en vezels geven ook een verzadigd gevoel. Tel daarbij op dat er vooral snelle koolhydraten in pasta zitten en je krijgt: weinig vezels + snelle koolhydraten = snel weer honger.
Ach, maar ze koken wel goddelijkquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Italianen horen trouwens bij de dikste volken van Europa(Engelsen staan bovenaan).
Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
De huisarts heeft zelf gezegd dat ik dat moest eten... Maar goed, fijn dat je bij dat gesprek aanwezig was.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:
[..]
Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
Het is erg gesteld met de gemiddelde voedselkennis van de doktoren in NL hoor...dus op zich kan ik het me heel goed voorstellen dat BW dat advies heeft gekregen. Zelf heb ik laatst een 1200 kcal-dieet van een diëtiste gekregen. Het was zó grappig en absurd dat een vriendin van me het meegenomen heeft naar haar diëtiste in een eetstoorniskliniek.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:
[..]
Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
Sinds kort is kaas geschrapt uit de schijf van vijf of hoe dat ding tegenwoordig ook maar heet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:21 schreef SHE het volgende:
Maar goed; ik zie op dat dieet dus ook al kaas staan...hoe geloofwaardig is dat.
Afvallers; kaas is no no.
Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder
Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben wel benieuwd, Isa, of jij kaas ook een 'no no' vindt, net als SHE?
quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.
Nee, dat word je nooit van één ding juist wel of juist niet eten.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:08 schreef SHE het volgende:
ehm, vet + suikers
Als je de basisprincipes biochemie toepast dan moet je logica je al vertellen dat dat niet zo'n heel erg slim plan is.
Nogmaals, van mij mag je. Maar ik kan je vertellen, nee..verzekeren, dat niemand ooit slank zal worden van brood met kaas.
Jawel hoor, van alleen spek eten word je alsnog dik hoor.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat word je nooit van één ding juist wel of juist niet eten.![]()
Wil je wetenschap ter discussie stellen?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben absoluut geen fan van Sonja Bakker. Maar ik vind dat jij net zo goed oogkleppen op hebt en al te zeer overtuigd bent van 'de enige weg'.
Als jij per dag 1700 kcal aan chips eet en verder niets word je niet dik hoor.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:15 schreef SHE het volgende:
[..]
Jawel hoor, van alleen spek eten word je alsnog dik hoor.
Van alleen snoep ook
Van alleen chips ook
etc
Waarom ben je zo vijandig?
Oh jawelquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:17 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Als jij per dag 1700 kcal aan chips eet en verder niets word je niet dik hoor.
Isabeau praat ook vanuit wetenschappelijke kennis.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:17 schreef SHE het volgende:
[..]
Wil je wetenschap ter discussie stellen?
I dare you...kom maarrrr!
Ik heb je in andere topics gezien, en ik gelóóf het gewoon niet. Iedereen op mijn therapie, hoe klein en "ik ben fijn gebouwd" ze ook waren, ze kwamen echt niet weg met 4 boterhammen. Jij kan mijn lijstje wel afdoen als maaltijd voor "reuzen", maar het geldt voor iedereen. Sterker nog, "reuzen" eten méér.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:13 schreef boekenworm het volgende:
[..]
De huisarts heeft zelf gezegd dat ik dat moest eten... Maar goed, fijn dat je bij dat gesprek aanwezig was.
Oh, en jij denkt dat ik vijandig ben, maar dat komt door jouw gillende fanatisme.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:15 schreef SHE het volgende:
[..]
Jawel hoor, van alleen spek eten word je alsnog dik hoor.
Van alleen snoep ook
Van alleen chips ook
etc
Waarom ben je zo vijandig?
Eensch! Die Sonja Bakker is toch het wandelende voorbeeld van hoe het níet moet?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef milagro het volgende:
SB
ik vind haar er ook zo verrot uitzien, als dat het resultaat is van haar dieet, dan wil je dat toch niet volgen?
Inderdaad, de wetenschap komt er vaak genoeg ook niet uit. Inzichten veranderen, onderzoeksresultaten verschillen. Moeilijke materie om te doorgronden. Je kan het één onderbouwen met wetenschappelijk bewijs, maar helaas al te vaak is het tegendeel ook te onderbouwen met ander wetenschappelijk bewijs.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Lienekien het volgende:
Isabeau praat ook vanuit wetenschappelijke kennis.
Ook de wetenschap concludeert niet dat er maar één weg is.
Ik ben het met Isa echt op superveel punten eens..vreselijk eens.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Isabeau praat ook vanuit wetenschappelijke kennis.
Ook de wetenschap concludeert niet dat er maar één weg is.
Ik geloof boekenworm wel. Helaas hebben veel artsen minder kennis van eten dan ze zouden moeten hebben, met name artsen van de oude stempel.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Toeps het volgende:
Ik heb je in andere topics gezien, en ik gelóóf het gewoon niet. Iedereen op mijn therapie, hoe klein en "ik ben fijn gebouwd" ze ook waren, ze kwamen echt niet weg met 4 boterhammen. Jij kan mijn lijstje wel afdoen als maaltijd voor "reuzen", maar het geldt voor iedereen. Sterker nog, "reuzen" eten méér.
Ja, hieroquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef SHE het volgende:
of worstelt gewoon jaren lang met zijn gewicht...en dat zie ik genoeg in het dieet topic.
Niet dus.quote:
Sue me, mij doet het echt wat als ik mensen zo geindoctrineerd zie worden door Sb's , dieet topics en nog meer gelul, terwijl de wetenschap vooralsnog feilloze handvatten bied om je echt naar een prima gezond lijf te helpen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, en jij denkt dat ik vijandig ben, maar dat komt door jouw gillende fanatisme.
Ja, daarin kan ik je goed volgen. Maar ik haak af zodra je beweert dat kaas op brood een no no is. Ik denk dat je best een paar keer per week een plak 20 of 30+-kaas tussen je boterhammen kunt doen. Dáár loopt een poging tot afvallen niet op stuk.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben het met Isa echt op superveel punten eens..vreselijk eens.
Maar ook Isa redeneert nog teveel vanuit haar levensgenieters modus. En gelijk heeft ze.
Isa weet dondersgoed dat er een weg is naar een hoogst haalbaar perfect lichaam, voor iedereen.
Maar dan zijn er keuzes!
En zij kiest ervoor om niet zo streng te doen; net als ik. Ik weet hoe het is om in een maatje 34 te glijden, maar ik vind 38 toch een stuk gezelliger.
Je hoeft bij mij alleen niet aan te komen met pertinente onzin; zeker niet als je zogenaamd wil afvallen.
Wie kilo's kwijt wil, moet hele slimme keuzes maken
of worstelt gewoon jaren lang met zijn gewicht...en dat zie ik genoeg in het dieet topic.
preciesquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daarin kan ik je goed volgen. Maar ik haak af zodra je beweert dat kaas op brood een no no is. Ik denk dat je best een paar keer per week een plak 20 of 30+-kaas tussen je boterhammen kunt doen. Dáár loopt een poging tot afvallen niet op stuk.
Mezelf niet, maar ik heb heel wat eeuwige dikkers naar een zeer acceptabel lichaam geholpen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:24 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Niet dus.
Verder vind ik je toon bijzonder onaangenaam, je lijkt jezelf wel heel fantastisch te vinden.
Op zich niet natuurlijk. Het gevaar zit 'm er denk ik in, dat mensen denken: "Ach dat plakje kaas.." en dan "Ach dat handje chips" en dan "Ach dat stukje taart, Pietje is immers maar eens per jaar jarig..." En dan zeggen ze dus van zichzelf "Nee hoor, ik snoep heul niet veel!" Terwijl op een groot kantoor werkelijk elke week wel iemand jarig is, of iets anders te vieren heeft.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daarin kan ik je goed volgen. Maar ik haak af zodra je beweert dat kaas op brood een no no is. Ik denk dat je best een paar keer per week een plak 20 of 30+-kaas tussen je boterhammen kunt doen. Dáár loopt een poging tot afvallen niet op stuk.
Lien, liefje..maar zo gaat het met alles!quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja je zegt inhoudelijke hele goede dingen. Alleen je toon is nogal vijandelijk.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef SHE het volgende:
[..]
Mezelf niet, maar ik heb heel wat eeuwige dikkers naar een zeer acceptabel lichaam geholpen.
Ik erger me gewoon dood aan die struisvogelpolitiek in de voeding...men neemt van alles aan, zonder zelf op onderzoek uit te gaan.
En als er dan gecheat wordt, dan steekt men massaal de kop in 't zand.
Is prima, maar dan moet je ook niet zo zeuren over je gewicht.
Ik hoor je hier zeggen: 'als je het niet doet zoals ik vind dat het moet, dan ben je dom en tot mislukken gedoemd'.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef SHE het volgende:
[..]
Mezelf niet, maar ik heb heel wat eeuwige dikkers naar een zeer acceptabel lichaam geholpen.
Ik erger me gewoon dood aan die struisvogelpolitiek in de voeding...men neemt van alles aan, zonder zelf op onderzoek uit te gaan.
En als er dan gecheat wordt, dan steekt men massaal de kop in 't zand.
Is prima, maar dan moet je ook niet zo zeuren over je gewicht.
Over roomboter zijn wij het altijd eens Isaquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe ook kaas op brood hoor. Maar niet dagelijks. En wel met roomboter(en ja, met sporten en afvallen gaat het uitstekend)
ik heb overgewichtquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Iemand met overgewicht kan minder hebben, dan iemand die op gewicht is...
Oh nee, echt niet,quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik hoor je hier zeggen: 'als je het niet doet zoals ik vind dat het moet, dan ben je dom en tot mislukken gedoemd'.
Zonde, want je zult best goede ideeën hebben en best een goede motivator zijn.
Je 'goeroet' nu gericht op mij persoonlijk. Doe maar niet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Lien, liefje..maar zo gaat het met alles!
Oh, dat kan best wel eens
En dat ook wel
en die snoepjes zo nu en dan ook!
weet je wie dat zegt? zij of hij die nog te dik is.
Mensen op gewicht en zeker mensen die echt voor altijd van hun extra pondjes af willen zeggen:
NEE, als ik op gewicht ben, mijn levensstijl ok is en ik echt goed in mijn vel zit..DAN gun ik mezelf van alles.
En ik kan beloven dat het dan ook kan.
Iemand met overgewicht kan minder hebben, dan iemand die op gewicht is...
Ik heb je hyves gecheckedquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb overgewicht
maar val toch goed af met afentoe iets extra's hoor
als je gewoon discipline daarin hebt dan ga je niet te ver in snoepen of snacken
schatjequote:Op vrijdag 6 april 2007 20:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb je hyves gechecked
En nee liefje, je bent niet op gewicht. Als je content bent met je overgewicht, dan juich ik je toe.
Als je echter er vanaf wil, dan moet je stoppen met excuses verzinnen en eerst die bagage lozen en dan jezelf belonen.
Niet half/half
want in 90% van de gevallen, zitten mensen over 20 jaar NOG te kloten met ovegewicht en dat is zo zonde.
Wat jij doet, moet je zelf weten.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je 'goeroet' nu gericht op mij persoonlijk. Doe maar niet.![]()
Ik heb ook nergens beweerd dat slank worden pijn doet hoorquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
schatje
ik zei ook dat ik overgewicht had maar goed die foto's zijn oud en ik ben op een paar kilo na wel op gewicht![]()
en ik ben al 23,5 kilo afgevallen dus volgens mij gaat het goed met me
en ja dat kan ook gewoon met lekker eten
Ja, mijn boterham met kaas vind je fout. Laten we het daar maar bij houden.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:35 schreef SHE het volgende:
[..]
Wat jij doet, moet je zelf weten.
Ik kan het daar alleen wel of niet mee eens zijn.
ik ook nietquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens beweerd dat slank worden pijn doet hoor![]()
Drink Optimel Control. Dat neemt het hongergevoel blijkbaar weg.quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:19 schreef Jay_Leno het volgende:
... ik heb vaak nu al dat mijn maag al weer knort voordat het pauze is![]()
Ja ik heb er zeker over nagedacht. Ben er alleen nog niet helemaal uit.quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:15 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed, dit ging over dyna18 die èn regelmatig nog trek in eten heeft èn maar blijft aankomen. Er is niets mis met het in stapjes veranderen van je leefgewoontes, zolang je maar werkt naar een gezondere manier van leven.
Dyna18, heb je al nagedacht wat je wilt gaan veranderen en hoe je dat gaat aanpakken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |