dus je snackt wel, hier en daarquote:
Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.quote:Op woensdag 4 april 2007 22:06 schreef milagro het volgende:
dus je snackt wel, hier en daar
ik krijg het idee dat je niet helemaal eerlijk bent, tegen jezelf dus vooral.
en je krijgt dus vaak honger, want dat is je probleem tochquote:Op woensdag 4 april 2007 22:08 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.
quote:Op woensdag 4 april 2007 22:07 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik kwam trouwens net deze link tegen...
http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php
Er is dus hoop
Dat had ook nog niemand gezegd ofzoquote:Op donderdag 5 april 2007 17:10 schreef sanni het volgende:
Beste oplossing als je toch aankomt ondanks het matig eten? Of de porties/kalorien beter checken maar het beste is veel water drinken. Gewoon leiding water. Beste middel tegen trek en dik worden.
quote:Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
quote:Op donderdag 5 april 2007 17:41 schreef boekenworm het volgende:
't Werkt wel.
Sorry BW, maar jij bent volgens mij niet echt het schoolvoorbeeld van gezond eten...quote:Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
Dat zeggen ze toch altijd op televisie?quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich![]()
Dan heb ik zeker een maag van een vrachtwagen. Net gegeten, 3 snack o jacks op en alweer hongerquote:Op woensdag 4 april 2007 20:45 schreef Dagonet het volgende:
Hoe groter de maag, hoe sneller een leeg gevoel.
Mja het klopt op zich wel, bij honger krimpt de maag ineen, en als je dan ineens veel gaat eten, krijg je buikpijn. (Heb ik ook altijd als ik te laat eet.) Maar om nou te zeggen dat het goed voor je is... Neh.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich![]()
Die maag wordt echt niet groter of kleiner hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Burdie het volgende:
Dat zeggen ze toch altijd op televisie?. En maagverkleiningen zijn toch ook met dat doel?
Vroeger at ik ook erg veel, maar tegenwoordig zit ik met een kleine maaltijd al vol. Volgens mij 'went' je lichaam (cq je maag) aan de hoeveelheden die je eet. Medische kennis heb ik hierover niet, maar in de praktijk werkt het voor mij..
De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
Zuur prikkelt receptoren die het verzadigingscentrum signalen zenden.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Toeps het volgende:
En de doorwinterde anorecten leven van water met citroensap, ook voor het krimpeffect.
Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:50 schreef boekenworm het volgende:
De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.
Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.
Ik denk dat yoghert de dikmaker is!quote:Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
Sporten: twee keer per week
Eten:
's ochtends 2 boterhammen.
's middags een warme maaltijd op het werk
's avonds 4 boterhammen + wat yoghert
Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Lengte 1.86
Gewicht 106 kilo
BMI: 31(!)
Ga naar je huisarts en vraag het eens aan hem/haar.
Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
Maar de maag zčlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:55 schreef boekenworm het volgende:
Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.
zeker niet idd.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
Sporten: twee keer per week
Eten:
's ochtends 2 boterhammen.
's middags een warme maaltijd op het werk
's avonds 4 boterhammen + wat yoghert
Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Lengte 1.86
Gewicht 106 kilo
BMI: 31(!)
Ga naar je huisarts en vraag het eens aan hem/haar.
Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?quote:Op donderdag 5 april 2007 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar de maag zčlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.
Dat zijn ingrepen.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:09 schreef Toeps het volgende:
Volgens mij kan de grootte van de maag idd wel veranderen hoor, daar is ook dat hele maagballon/verkleining systeem op gebaseerd.
Misselijkheid heeft veel oorzaken, vooral door prikkeling van receptoren binnen en buiten het maag-darmkanaal waardoor je hersenstam het als misselijkheid interpreteert. Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar er kunnen meerdere factoren een rol spelen bij het gevoel misselijk te worden.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:05 schreef boekenworm het volgende:
Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?
Succesvol afvallen heeft helaas bar weinig met discipline te maken. Anders zou bijv. Amerika uit meer dan 50% slappelingen bestaan. Lees je eens in in de materie.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
hoe lang woog je destijds al 101, want dat is ook teveel voor die lengte.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:03 schreef Dagonet het volgende:
Even kijken hoor, vragen:
Wat voor sport doe je en hoe lang (ook al maakt het op zich weinig uit)
Wat voer je voor de rest van de dag uit
Slik je medicijnen?
Wat snack je dan wel?
Wat voor warme maaltijden eet je op je werk?
Mis ik nog iets Milagro?
Nee, je hebt gelijk, met dit eet- en bewegingspatroon verwacht je niet dat iemand blijft aankomen.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:20 schreef Dagonet het volgende:
Of is het normaal dat iemand die gemiddeld eet én beweegt aan blijft komen?
dat zeker, ja, en dat gaat allemaal lekker op den buyck zittenquote:Op donderdag 5 april 2007 18:29 schreef Isabeau het volgende:
En ik vraag me af hoeveel alcohol hij drinkt. Als je je elk weekend klem zuipt in het bier dan is dat ook een fijne dikmaker.
Tja, ik vind mensen die zo reageren zonder dat ze achtergrond weten van de mensen die de ingrepen ondergaan een beetje zwak. Heb je enig idee hoeveel discipline het vereist om zo'n ingreep te ondergaan? Hoe belangrijk het is om bepaalde medicijnen in te blijven nemen? Daar heb je ook discipline voor nodig. Kortom, met alleen discipline red je het niet bij afvallen, het heeft met meer dingen te maken.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
Ongeveer 30% is best veel, vind ik. Maar daar tegenover staat 70% die gewoon afvalt en een eetverslaving (als die er al was) niet omzet in een andere verslaving.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:42 schreef Troel het volgende:
Daarnaast is het echt niet zo dat iedereen te dik wordt door een eetverslaving of dat dat omgezet zou worden in een andere verslaving. Maarja, jij hebt er blijkbaar verstand van, dus kom maar met wat onderzoeksresultaten!
Maar als ik heel veel water drink bij het eten zit mn maag sneller volquote:Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).
een hartaanval van Stackersquote:
Vroeger (voor 2004) had je daar inderdaad een verhoogde kans op, maar toen zat er nog efedra in.quote:
Pas net terug van mijn werk. Dus vrij lange dag gedraaid.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:59 schreef milagro het volgende:
zeker niet idd.
ik vermoed dan ook dat er wat verzwegen wordt, het is dan ook verdacht stil na die laatste vraag aan de TS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |