abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48022893
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:59 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Yup, helaas klopt dit wel ongeveer.
dus je snackt wel, hier en daar

ik krijg het idee dat je niet helemaal eerlijk bent, tegen jezelf dus vooral.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_48022940
Hmmm ik kwam trouwens net deze link tegen...
http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php
Er is dus hoop
pi_48022991
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:06 schreef milagro het volgende:

dus je snackt wel, hier en daar

ik krijg het idee dat je niet helemaal eerlijk bent, tegen jezelf dus vooral.
Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.
pi_48023004
Mja idd, hou dat lijstje maar eens een week bij, echt alles he. En post het hier.

In een ander topic werd ook eens een Engels onderzoek aangehaald, waar twee vrouwen werden gevolgd. De ene beweerde al dik te worden "van het kijken naar taart" terwijl haar vriendin volgens haar veel meer at en niet dik was. Wat bleek? Die dikke at wel degelijk veel meer. Ze schreef ook niet alles eerlijk op, maar het huis was voorzien van camera's, en de urine van de vrouwen werd getest, en daaruit bleek dus dat ze gewoon echt meer at dan die dunnere vriendin.
pi_48023086
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:08 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.
en je krijgt dus vaak honger, want dat is je probleem toch dat je te snel weer trek krijgt.... en dan ga je dus blijkbaar snacken.

als je zelden zou snacken, zou je dus zelden maar trek hebben buiten die normale maaltijden om, en hoefde je dus geen topic te openen als deze, om te vragen wat voor soort eten meer vult dan wat je nu eet ....ergo, wees eens eerlijk.
pi_48038366
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:07 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik kwam trouwens net deze link tegen...
http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php
Er is dus hoop

Die had op de 1e foto van de 2e regel al moeten stoppen

OK vraagjes:
  • eet je genoeg groente en fruit?
  • eet je wit, bruin of volkorenbrood?
  • krijg je wel genoeg vet binnen? Ja, klinkt raar, maar zonder vet blijf je honger houden en val je al zeker niet af.

En over die rijstwafels: dat zijn gewoon snelle koolhydraten, je kunt bijna net zo goed een suikerklontje eten.
  • In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:10:04 #57
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_48048760
    Beste oplossing als je toch aankomt ondanks het matig eten? Of de porties/kalorien beter checken maar het beste is veel water drinken. Gewoon leiding water. Beste middel tegen trek en dik worden.
    pi_48048872
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:10 schreef sanni het volgende:
    Beste oplossing als je toch aankomt ondanks het matig eten? Of de porties/kalorien beter checken maar het beste is veel water drinken. Gewoon leiding water. Beste middel tegen trek en dik worden.
    Dat had ook nog niemand gezegd ofzo
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:23:35 #59
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48049173
    Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
    Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
      donderdag 5 april 2007 @ 17:40:49 #60
    61660 Lariekoek
    Zo, jij bent echt grappig.
    pi_48049705
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
    Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
    la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
      donderdag 5 april 2007 @ 17:41:47 #61
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48049734
    't Werkt wel.
    pi_48049806
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:41 schreef boekenworm het volgende:
    't Werkt wel.

ot: Ga wat meer sporten . Ik eet behoorlijk veel op een dag, maar ben ook elke dag bezig met trainen en sporten. Dan zul je echt niet aankomen qua vet
    Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
    mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
      donderdag 5 april 2007 @ 17:44:46 #63
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_48049832
    Gewoon minder eten een optie?
    KuikenGuppy
    pi_48049875
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
    Sorry BW, maar jij bent volgens mij niet echt het schoolvoorbeeld van gezond eten...
    pi_48049890
    Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      donderdag 5 april 2007 @ 17:48:11 #66
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_48049972
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
    Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich
    Dat zeggen ze toch altijd op televisie? . En maagverkleiningen zijn toch ook met dat doel?
    Vroeger at ik ook erg veel, maar tegenwoordig zit ik met een kleine maaltijd al vol. Volgens mij 'went' je lichaam (cq je maag) aan de hoeveelheden die je eet. Medische kennis heb ik hierover niet, maar in de praktijk werkt het voor mij. .
    KuikenGuppy
      donderdag 5 april 2007 @ 17:48:13 #67
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_48049973
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 20:45 schreef Dagonet het volgende:
    Hoe groter de maag, hoe sneller een leeg gevoel.
    Dan heb ik zeker een maag van een vrachtwagen. Net gegeten, 3 snack o jacks op en alweer honger
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_48049979
    quote:
    Mja het klopt op zich wel, bij honger krimpt de maag ineen, en als je dan ineens veel gaat eten, krijg je buikpijn. (Heb ik ook altijd als ik te laat eet.) Maar om nou te zeggen dat het goed voor je is... Neh.

Komt door het maagzuur geloof ik. Zure drankjes als sinaasappelsap zorgen ook dat je maag ineen kripmt, daar krijg ik ook altijd buikpijn van als ik het voor het eten drink. En de doorwinterde anorecten leven van water met citroensap, ook voor het krimpeffect.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2007 17:49:43 ]
    pi_48050066
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Burdie het volgende:
    Dat zeggen ze toch altijd op televisie? . En maagverkleiningen zijn toch ook met dat doel?
    Vroeger at ik ook erg veel, maar tegenwoordig zit ik met een kleine maaltijd al vol. Volgens mij 'went' je lichaam (cq je maag) aan de hoeveelheden die je eet. Medische kennis heb ik hierover niet, maar in de praktijk werkt het voor mij. .
    Die maag wordt echt niet groter of kleiner hoor Het effect op je verzadigingscentrum kan wčl wijzigen als je een tijd veel te veel of heel erg weinig eet. Je maag niet.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      donderdag 5 april 2007 @ 17:50:48 #70
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48050073
    quote:
    De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.
    pi_48050097
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Toeps het volgende:
    En de doorwinterde anorecten leven van water met citroensap, ook voor het krimpeffect.
    Zuur prikkelt receptoren die het verzadigingscentrum signalen zenden.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:51:54 #72
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48050107
    Sporten: twee keer per week
    Eten:
    's ochtends 2 boterhammen.
    's middags een warme maaltijd op het werk
    's avonds 4 boterhammen + wat yoghert
    Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.

Lengte 1.86
    Gewicht 106 kilo
    BMI: 31(!)

Ga naar je huisarts en vraag het eens aan hem/haar.
    Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_48050113
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:50 schreef boekenworm het volgende:
    De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.
    Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:55:04 #74
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48050229
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.
    Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:55:46 #75
    61660 Lariekoek
    Zo, jij bent echt grappig.
    pi_48050259
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
    Eten:

Lengte 1.86
    Gewicht 106 kilo

Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
    Ik denk dat yoghert de dikmaker is!
    Ik zou eens gewoon yoghurt proberen
    la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
    pi_48050326
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:55 schreef boekenworm het volgende:
    Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.
    Maar de maag zčlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.
    pi_48050414
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
    Eten:

Lengte 1.86
    Gewicht 106 kilo

zeker niet idd.

ik vermoed dan ook dat er wat verzwegen wordt, het is dan ook verdacht stil na die laatste vraag aan de TS
      donderdag 5 april 2007 @ 18:03:55 #78
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48050542
    Even kijken hoor, vragen:

Wat voor sport doe je en hoe lang (ook al maakt het op zich weinig uit)
    Wat voer je voor de rest van de dag uit
    Slik je medicijnen?
    Wat snack je dan wel?
    Wat voor warme maaltijden eet je op je werk?

Mis ik nog iets Milagro?
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
      donderdag 5 april 2007 @ 18:05:09 #79
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48050588
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar de maag zčlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.
    Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?
    pi_48050731
    Volgens mij kan de grootte van de maag idd wel veranderen hoor, daar is ook dat hele maagballon/verkleining systeem op gebaseerd.
    pi_48050811
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:09 schreef Toeps het volgende:
    Volgens mij kan de grootte van de maag idd wel veranderen hoor, daar is ook dat hele maagballon/verkleining systeem op gebaseerd.
    Dat zijn ingrepen.
    Een maagballon is gebaseerd op het principe dat je snel een vol gevoel hebt en er niets meer bij past. Je maag zelf wordt niet groter of kleiner.
    Bij een maagverkleining wordt er gesneden en een kleine pocket gemaakt waar niet veel in kan.
    Bij een maagband wordt een klein stukje maag aan de bovenkant van de maag tot een pocket gemaakt en kan het eten pas verder door de kleine opening als het al wat verteert is.
      donderdag 5 april 2007 @ 18:15:28 #82
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48050890
    In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
    pi_48050927
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:05 schreef boekenworm het volgende:
    Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?
    Misselijkheid heeft veel oorzaken, vooral door prikkeling van receptoren binnen en buiten het maag-darmkanaal waardoor je hersenstam het als misselijkheid interpreteert. Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar er kunnen meerdere factoren een rol spelen bij het gevoel misselijk te worden.

Nog nooit ben ik teksten in studieboeken of medische publicaties tegengekomen over het letterlijk groter of kleiner worden van een maag. Tenzij je chirurgisch ingrijpt.
    pi_48050947
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
    In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
    Succesvol afvallen heeft helaas bar weinig met discipline te maken. Anders zou bijv. Amerika uit meer dan 50% slappelingen bestaan. Lees je eens in in de materie.
      donderdag 5 april 2007 @ 18:19:57 #85
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48051018
    Vandaar dat er ook dietisten bestaan die zorgen voor een verantwoord eetpatroon bij mensen die dat nodig hebben. Zoals TS.
    pi_48051020
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:03 schreef Dagonet het volgende:
    Even kijken hoor, vragen:

Slik je medicijnen?
    Wat snack je dan wel?

Mis ik nog iets Milagro?
    hoe lang woog je destijds al 101, want dat is ook teveel voor die lengte.

afvallen als je veel te veel weegt is best lastig, maar aankomen en op 106 eindigen terwijl je altijd redelijk slank was, dat is ook best lastig, als je normaal eet
    dus hoelang woog je al 101 kilo..... van 101 naar 106 lijkt me namelijk een kwestie van iets minder bewegen dan eerst, als je al zover bent, dan is iedere stap terug een kilo erbij ws.

verveel je je vaak, ben je vaak alleen met weinig om handen? als je je verveelt, meen je ook vaak honger te hebben terwijl je dat niet echt hebt.

je eet geen hele zakken chips, maar loop je meerdere malen naar de keuken om een handje te halen?

op werk ooit een te dik en eeuwig lijnend collegaatje die ook bij hoog en laag volhield nauwelijks te snoepen, en eerlijk was eerlijk, we zagen het haar ook niet echt doen op het werk...... tot we een keer tijdens haar afwezigheid in haar bureau moesten zijn, en tadaaa m & m's, maltesers , drop , allemaal snoep wat je zo ongemerkt uit je la kan vissen en met een achteloze jeukaanmijnneusmanoeuvre in je mondje stopt

tuurlijk, er zijn mensen bij wie er echt iets "niet goed zit" waardoor ze aankomen van weinig, en afvallen ook nauwelijks lukt, maar dat zijn echt de uitzonderingen, de meesten zijn gewoon niet helemaal eerlijk tegen zichzelf, denk ik toch..
      donderdag 5 april 2007 @ 18:20:36 #87
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48051038
    Of is het normaal dat iemand die gemiddeld eet én beweegt aan blijft komen?
    pi_48051115
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:20 schreef Dagonet het volgende:
    Of is het normaal dat iemand die gemiddeld eet én beweegt aan blijft komen?
    Nee, je hebt gelijk, met dit eet- en bewegingspatroon verwacht je niet dat iemand blijft aankomen.
    Of TS heeft niet door dat hij toch meer energie binnenkrijgt qua porties, tussendoortjes of samenstelling van maaltijden. Of er is misschien toch meer aan de hand.

Hij kan altijd bij zijn huisarts langs gaan natuurlijk. Dat is beter dan tegenstrijdige adviezen op een internetforum krijgen.
    pi_48051195
    wat ik ook me ook afvraag, hoe beweeg je je voort van A naar B

neem je als het even kan de auto of pak je liever de fiets.
    neem je de trap of alleen als je naar beneden gaat.
    voor kleine afstanden en een enkele boodschap vergeten, pak je de fiets, ga je lopen, of stap je weer in de auto?
    en binnenshuis, als je eenmaal zit, zit je dan ook echt voor een paar uur, of heb je, net als ik , peper in je kont en sta je om de haverklap op.... een mens kan wat aflopen namelijk binnenshuis, je zult er versteld van staan als je het allemaal bij elkaar op zou tellen
    pi_48051254
    En ik vraag me af hoeveel alcohol hij drinkt. Als je je elk weekend klem zuipt in het bier dan is dat ook een fijne dikmaker.
    pi_48051334
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:29 schreef Isabeau het volgende:
    En ik vraag me af hoeveel alcohol hij drinkt. Als je je elk weekend klem zuipt in het bier dan is dat ook een fijne dikmaker.
    dat zeker, ja, en dat gaat allemaal lekker op den buyck zitten
    je hoeft je daarvoor niet eens klem te zuipen, iedere avond 2 of 3 biertjes is zat

oh een niet nader te noemen familielid, altijd dun, maar de laatste jaren toch wel love handles... "ja, ik weet het ook niet, echt veel snoepen doe ik niet, behalve dan iedere avond een Magnum, ms is dat het???"

donderdag 5 april 2007 @ 18:38:45 #92
    41606 Misanthroopia
    Consequences Schmonsequences!
    pi_48051512

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
      donderdag 5 april 2007 @ 18:42:32 #93
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_48051625
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
    Tja, ik vind mensen die zo reageren zonder dat ze achtergrond weten van de mensen die de ingrepen ondergaan een beetje zwak. Heb je enig idee hoeveel discipline het vereist om zo'n ingreep te ondergaan? Hoe belangrijk het is om bepaalde medicijnen in te blijven nemen? Daar heb je ook discipline voor nodig. Kortom, met alleen discipline red je het niet bij afvallen, het heeft met meer dingen te maken.

Daarnaast is het echt niet zo dat iedereen te dik wordt door een eetverslaving of dat dat omgezet zou worden in een andere verslaving. Maarja, jij hebt er blijkbaar verstand van, dus kom maar met wat onderzoeksresultaten!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_48052604
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:38 schreef Misanthroopia het volgende:
    [afbeelding]

Hartaanval is oké olé olé!
    pi_48053503
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:42 schreef Troel het volgende:
    Daarnaast is het echt niet zo dat iedereen te dik wordt door een eetverslaving of dat dat omgezet zou worden in een andere verslaving. Maarja, jij hebt er blijkbaar verstand van, dus kom maar met wat onderzoeksresultaten!
    Ongeveer 30% is best veel, vind ik. Maar daar tegenover staat 70% die gewoon afvalt en een eetverslaving (als die er al was) niet omzet in een andere verslaving.
    pi_48054810
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:

Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).
    Maar als ik heel veel water drink bij het eten zit mn maag sneller vol
    pi_48054846
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 19:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hartaanval is oké olé olé!
    een hartaanval van Stackers !
    Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
    mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
    pi_48055027
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 20:17 schreef Flashwin het volgende:
    een hartaanval van Stackers !
    Vroeger (voor 2004) had je daar inderdaad een verhoogde kans op, maar toen zat er nog efedra in.
    pi_48057959
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:59 schreef milagro het volgende:

zeker niet idd.

ik vermoed dan ook dat er wat verzwegen wordt, het is dan ook verdacht stil na die laatste vraag aan de TS
    Pas net terug van mijn werk. Dus vrij lange dag gedraaid.
    Nog even genaborreld in de bedrijfsbar, en ja, daar wel wat zoutjes en bier, fris gehad.
    Dus dat was dan weer niet goed.

Maar nog even over de gegeven adviezen. Een van de adviezen was om vaker en minder veel te eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
    Hoe moet ik me dat precies voorstellen?
    Dus ipv ontbijt, lunch, dinner... wordt het?
      donderdag 5 april 2007 @ 21:35:33 #100
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48058101
    Ga eens in op de hierboven gestelde vragen? Allemaal dingen die handig zijn om een gewichtstoename mede te kunnen verklaren namelijk.

Slik je medicijnen?
    Wat snack je dan wel?
    Ben je altijd al zwaar geweest of is er een punt waar je kan aanwijzen dat je sindsdien veel bent aangekomen?
    Ga je met de auto of loop/fiets je meer?
    Ben je een bankhanger of banjer je af en toe door het huis, hoeveel niet sportgerelateerde beweging heb je?
    Verveel je je vaak of heb je altijd wel genoeg omhanden?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')