die hoeveelheden in 'die pakken' voor 2 personen zijn ook erg karig, hoor, ik red dat ook niet met z'n 2-en..quote:Op woensdag 4 april 2007 20:44 schreef dyna18 het volgende:
De laatste paar maanden merk ik dat ik ondanks 2x per week sporten, toch aankom.
Nou is het niet dat ik erg ongezond eet, en ook het snacken 's avonds valt erg mee, maar wel dat mijn maaltijden die ik eet erg groot zijn. Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.
Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg. En hoewel ik normaal niet veel snack, gaat het met een hongerig gevoel wel mis.
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is naar tips om minder te eten, zonder dat er meteen een hongerig gevoel tegenover staat. Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.
Is er misschien nog ander eten wat net als rijstwafels goed vult, maar weinig calorieeen heeft?
Wie kan mij helpen
Ja, helaas ook dikker geworden.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef milagro het volgende:
[..]
die hoeveelheden in 'die pakken' voor 2 personen zijn ook erg karig, hoor, ik red dat ook niet met z'n 2-en..
ms eet je toch teveel zoet, of teveel brood of zo?
hoe meer suiker je inneemt, hoe meer trek je lijkt te krijgen.
suiker in thee of koffie weglaten, geen frisdranken.
en drink eens water voor je wat gaat eten, een glas of 2.
weeg je enkel meer, of ben je ook echt dikker, qua vet?
Sommige mensen krijgen van zoetstoffen juist heel erge trek in eten. Probeer eens een weekje zonder...quote:Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef dyna18 het volgende:
Suiker in thee gebruik in zoetstof voor, en voor frisdrank alleen light. Dus het ligt zo ver ik kan zien toch voornamelijk aan de normale maaltijden.
ook kappen met die zoetstof en light, gewoon niet willen, zoet , ook niet de fake versie ervan, daarmee houd je toch een behoefte in stand op de een of ander manier , vind ik... zoet moet, iedere dag.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja, helaas ook dikker geworden.
Wat bedoel je precies met teveel brood?
Ik eet 's ochtends 2 boterhammen.
en 's avonds 4 boterhammen + wat yoghert.
Suiker in thee gebruik in zoetstof voor, en voor frisdrank alleen light. Dus het ligt zo ver ik kan zien toch voornamelijk aan de normale maaltijden.
Ja, vezels dusquote:Op woensdag 4 april 2007 21:01 schreef Katinkat het volgende:
Meer groenten door de gerechten doen; bij b.v. simpele pastamaltijden doen wij extra groenten er door; waardoor je wel een gevuld gevoel krijgt; maar neit teveel eet.
Nee, ik eet wel 1x per dag warm, 's middags op mijn werk.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:57 schreef milagro het volgende:
ook kappen met die zoetstof en light, gewoon niet willen, zoet , ook niet de fake versie ervan, daarmee houd je toch een behoefte in stand op de een of ander manier , vind ik... zoet moet, iedere dag.
en 4 boterhammen ipv warm eten neem ik aan?
eet je ook na 8-en? 's avonds dus?
ja maar waar eet je dan teveel in?quote:Op woensdag 4 april 2007 21:04 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee, ik eet wel 1x per dag warm, 's middags op mijn werk.
Dat werkt te kort aangezien je maag snel weer leeg is.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:15 schreef M42 het volgende:
Je kan ook jouw honger onderdrukken door veel te drinken! en dat is daarnaast ontzettend belangrijk.
wees gerust, dat doen de meeste mensenquote:Op woensdag 4 april 2007 20:44 schreef dyna18 het volgende:
Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.
niet doen dus, komt alleen slechter eten tegenoverquote:Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg.
quote:Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.
piepschuimquote:Is er misschien nog ander eten wat net als rijstwafels goed vult, maar weinig calorieeen heeft?
Kun je er een paar noemen? En dan bedoel ik niet zo de dure dieetshakes en stuff, maar meer normale producten die wel vullen met weinig calorieen.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:15 schreef M42 het volgende:
Ook zijn er vele producten op de markt die het hongergevoel kunnen onderdrukken, maar belangrijk is dat je goed gevarieerd eet, eet gespreid over de dag in kleine beetjes ipv veel met avondeten... je lichaam past zich snel aan dit nieuwe ritme.
wat weeg je eigenlijk, bij welke lengte?quote:Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Kun je er een paar noemen? En dan bedoel ik niet zo de dure dieetshakes en stuff, maar meer normale producten die wel vullen met weinig calorieen.
In januari ongeveer 101 kilo,quote:Op woensdag 4 april 2007 21:28 schreef milagro het volgende:
[..]
wat weeg je eigenlijk, bij welke lengte?
okay, dus wat eet je tussendoor, van die 6 boterhammen en 1 warme maaltijd word je niet dik.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:33 schreef dyna18 het volgende:
[..]
In januari ongeveer 101 kilo,
nu ongeveer 106 kilo.
1m86
Dan moet je misschien de maaltijden spreiden over de dag. Neem in de ochtend en middag een tussendoortje, een appel of een liga fruitkick of zo.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef dyna18 het volgende:
Dat is dus de kern van het probleem...
Ik snack dus echt maar heel weinig. Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Dus vandaar dat ik het toch bij de maaltijden zoek.
Nee je hebt gelijk. Ik ben zeker te zwaar.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:41 schreef popolon het volgende:
Ja sorry dat ik het zeg maar je bent gewoon te zwaar, dit heeft dan niet eens zoveel met eten te maken maar waarschijnlijk meer met bewegen.
Hup, elke avond minimaal 30 minuten lopen, hoeft niet eens rennen te zin. Dat is een simpel begin.
wat eet je tussendoor?quote:Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef dyna18 het volgende:
Dat is dus de kern van het probleem...
Ik snack dus echt maar heel weinig. Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Dus vandaar dat ik het toch bij de maaltijden zoek.
Voorbeeldje: Ik heb hier in de kast nog een halve zak met perpernoten van december liggen... Nooit verder opgegeten.
Je eetpatroon lijkt vrij normaal, daar word je niet zomaar zwaarder door. 't Is iets anders dus.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:45 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk. Ik ben zeker te zwaar.
Maar als ik met 2x per week sporten (groepsfitness en cardio) toch gewoon nog aankom moet er toch ook iets anders niet goed gaan. En als ik dat niet aanpak dan heeft al het sporten ook geen zin, want dan kan ik wel elke dag gaan sporten, zodra ik daar mee stop gaat het er natuurlijk weer gewoon bij komen. Vandaar dus dat ik ook de oorzaak probeer te achterhalen, of naar tips om minder te eten.
Oh please, ik sport niet tot amper, ik werk zittend én ploegendienst, snack er lustig op los, weeg rond de 80 kilo en ben 1.90.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:52 schreef 2biergraag het volgende:
2 keer in de week een beetje sporten en de rest van de week gamen en zittend werk doen. In combinatie met een snackje hier en daar, dan is het uit te leggen.
ZOu maar elke avond gaan sporten tot je op een acceptabele <90 kg zit.
Ik heb het ook niet tegen jou, en jij weegt toch ook geen 100+. Dus nee jij hoeft niet meer te bewegen.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh please, ik sport niet tot amper, ik werk zittend én ploegendienst, snack er lustig op los, weeg rond de 80 kilo en ben 1.90.
Je kan het niet op te weinig sporten schuiven, da's te makkelijk.
Inderdaad, hij moet meer eten.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:57 schreef 2biergraag het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet tegen jou, en jij weegt toch ook geen 100+. Dus nee jij hoeft niet meer te bewegen.![]()
Yup, helaas klopt dit wel ongeveer.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:52 schreef 2biergraag het volgende:
2 keer in de week een beetje sporten en de rest van de week gamen en zittend werk doen. In combinatie met een snackje hier en daar, dan is het uit te leggen.
dus je snackt wel, hier en daarquote:
Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.quote:Op woensdag 4 april 2007 22:06 schreef milagro het volgende:
dus je snackt wel, hier en daar
ik krijg het idee dat je niet helemaal eerlijk bent, tegen jezelf dus vooral.
en je krijgt dus vaak honger, want dat is je probleem tochquote:Op woensdag 4 april 2007 22:08 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.
quote:Op woensdag 4 april 2007 22:07 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik kwam trouwens net deze link tegen...
http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php
Er is dus hoop
Dat had ook nog niemand gezegd ofzoquote:Op donderdag 5 april 2007 17:10 schreef sanni het volgende:
Beste oplossing als je toch aankomt ondanks het matig eten? Of de porties/kalorien beter checken maar het beste is veel water drinken. Gewoon leiding water. Beste middel tegen trek en dik worden.
quote:Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
quote:Op donderdag 5 april 2007 17:41 schreef boekenworm het volgende:
't Werkt wel.
Sorry BW, maar jij bent volgens mij niet echt het schoolvoorbeeld van gezond eten...quote:Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
Dat zeggen ze toch altijd op televisie?quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich![]()
Dan heb ik zeker een maag van een vrachtwagen. Net gegeten, 3 snack o jacks op en alweer hongerquote:Op woensdag 4 april 2007 20:45 schreef Dagonet het volgende:
Hoe groter de maag, hoe sneller een leeg gevoel.
Mja het klopt op zich wel, bij honger krimpt de maag ineen, en als je dan ineens veel gaat eten, krijg je buikpijn. (Heb ik ook altijd als ik te laat eet.) Maar om nou te zeggen dat het goed voor je is... Neh.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich![]()
Die maag wordt echt niet groter of kleiner hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Burdie het volgende:
Dat zeggen ze toch altijd op televisie?. En maagverkleiningen zijn toch ook met dat doel?
Vroeger at ik ook erg veel, maar tegenwoordig zit ik met een kleine maaltijd al vol. Volgens mij 'went' je lichaam (cq je maag) aan de hoeveelheden die je eet. Medische kennis heb ik hierover niet, maar in de praktijk werkt het voor mij..
De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
Zuur prikkelt receptoren die het verzadigingscentrum signalen zenden.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Toeps het volgende:
En de doorwinterde anorecten leven van water met citroensap, ook voor het krimpeffect.
Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:50 schreef boekenworm het volgende:
De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.
Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.
Ik denk dat yoghert de dikmaker is!quote:Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
Sporten: twee keer per week
Eten:
's ochtends 2 boterhammen.
's middags een warme maaltijd op het werk
's avonds 4 boterhammen + wat yoghert
Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Lengte 1.86
Gewicht 106 kilo
BMI: 31(!)
Ga naar je huisarts en vraag het eens aan hem/haar.
Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
Maar de maag zèlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:55 schreef boekenworm het volgende:
Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.
zeker niet idd.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
Sporten: twee keer per week
Eten:
's ochtends 2 boterhammen.
's middags een warme maaltijd op het werk
's avonds 4 boterhammen + wat yoghert
Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Lengte 1.86
Gewicht 106 kilo
BMI: 31(!)
Ga naar je huisarts en vraag het eens aan hem/haar.
Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?quote:Op donderdag 5 april 2007 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar de maag zèlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |