abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48019051
De laatste paar maanden merk ik dat ik ondanks 2x per week sporten, toch aankom.
Nou is het niet dat ik erg ongezond eet, en ook het snacken 's avonds valt erg mee, maar wel dat mijn maaltijden die ik eet erg groot zijn. Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.

Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg. En hoewel ik normaal niet veel snack, gaat het met een hongerig gevoel wel mis.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is naar tips om minder te eten, zonder dat er meteen een hongerig gevoel tegenover staat. Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.
Is er misschien nog ander eten wat net als rijstwafels goed vult, maar weinig calorieeen heeft?

Wie kan mij helpen
pi_48019112
Je tanden poetsen, je honger verdwijnt dan als sneeuw voor de zon..
  woensdag 4 april 2007 @ 20:45:52 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48019125
Hoe groter de maag, hoe sneller een leeg gevoel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_48019286
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:44 schreef dyna18 het volgende:
De laatste paar maanden merk ik dat ik ondanks 2x per week sporten, toch aankom.
Nou is het niet dat ik erg ongezond eet, en ook het snacken 's avonds valt erg mee, maar wel dat mijn maaltijden die ik eet erg groot zijn. Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.

Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg. En hoewel ik normaal niet veel snack, gaat het met een hongerig gevoel wel mis.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is naar tips om minder te eten, zonder dat er meteen een hongerig gevoel tegenover staat. Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.
Is er misschien nog ander eten wat net als rijstwafels goed vult, maar weinig calorieeen heeft?

Wie kan mij helpen
die hoeveelheden in 'die pakken' voor 2 personen zijn ook erg karig, hoor, ik red dat ook niet met z'n 2-en..

ms eet je toch teveel zoet, of teveel brood of zo?
hoe meer suiker je inneemt, hoe meer trek je lijkt te krijgen.
suiker in thee of koffie weglaten, geen frisdranken.
en drink eens water voor je wat gaat eten, een glas of 2.

weeg je enkel meer, of ben je ook echt dikker, qua vet?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 4 april 2007 @ 20:50:32 #5
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_48019303
Gewoon veel thee drinken ofzo.
pi_48019362
na elke versnapering een paar glazen water drinken
pi_48019393
Zorg dat je maaltijden veel vezels en relatief veel eiwitten bevatten, dat geeft een verzadigd gevoel.

Kant & klaar bevat vaak weinig vezels, evenals maaltijden met pasta.

Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).

Van snelle koolhydraten zoals in suiker, frisdrank of fruitdranken krijg je sneller honger.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48019439
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef milagro het volgende:
[..]
die hoeveelheden in 'die pakken' voor 2 personen zijn ook erg karig, hoor, ik red dat ook niet met z'n 2-en..

ms eet je toch teveel zoet, of teveel brood of zo?
hoe meer suiker je inneemt, hoe meer trek je lijkt te krijgen.
suiker in thee of koffie weglaten, geen frisdranken.
en drink eens water voor je wat gaat eten, een glas of 2.

weeg je enkel meer, of ben je ook echt dikker, qua vet?
Ja, helaas ook dikker geworden.

Wat bedoel je precies met teveel brood?
Ik eet 's ochtends 2 boterhammen.
en 's avonds 4 boterhammen + wat yoghert.

Suiker in thee gebruik in zoetstof voor, en voor frisdrank alleen light. Dus het ligt zo ver ik kan zien toch voornamelijk aan de normale maaltijden.
pi_48019549
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef dyna18 het volgende:
Suiker in thee gebruik in zoetstof voor, en voor frisdrank alleen light. Dus het ligt zo ver ik kan zien toch voornamelijk aan de normale maaltijden.
Sommige mensen krijgen van zoetstoffen juist heel erge trek in eten. Probeer eens een weekje zonder...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48019595
quote:

[..]

ook kappen met die zoetstof en light, gewoon niet willen, zoet , ook niet de fake versie ervan, daarmee houd je toch een behoefte in stand op de een of ander manier , vind ik... zoet moet, iedere dag.

en 4 boterhammen ipv warm eten neem ik aan?

eet je ook na 8-en? 's avonds dus?
pi_48019601
Een appel! Echt waar, het is een wondermiddel bij mij ... als ik een appel heb gegeten, op welk moment dan ook, heb ik meteen 2 uur geen honger meer ...

Misschien een keer proberen?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_48019616
In plaats van eten, meer gaan drinken. Thee ofzo.. tenminste dat werkt bij mij tegen honger.
En dan zoetjes natuurlijk, geen suiker.
pi_48019767
Meer groenten door de gerechten doen; bij b.v. simpele pastamaltijden doen wij extra groenten er door; waardoor je wel een gevuld gevoel krijgt; maar neit teveel eet.
pi_48019784
appel, daar krijg ik juist honger van.

meer drinken vooral dus idd, water , voor dat je gaat eten, en geen light drank.
en ik blijf erbij, thee proef je pas echt goed zonder suiker of zoetjes.
pi_48019803
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:01 schreef Katinkat het volgende:
Meer groenten door de gerechten doen; bij b.v. simpele pastamaltijden doen wij extra groenten er door; waardoor je wel een gevuld gevoel krijgt; maar neit teveel eet.
Ja, vezels dus
  woensdag 4 april 2007 @ 21:02:43 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48019813
Zoetstoffen zijn uit den boze.

Dan nog liever echte 'suikers' als het al moet:

The artificial sweetener molecule is so craft y that it convinces the brain that it is real sugar, so the body releases insulin to help metabolize the artificial sugar.
Since there is no real sugar present, the excess insulin, with nothing to do, signals the body to store fat.

Sorry dat 't in het Engels is maar ik neem aan dat je begrijpt wat er staat.

dus, ban de light drankjes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48019886
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:57 schreef milagro het volgende:

ook kappen met die zoetstof en light, gewoon niet willen, zoet , ook niet de fake versie ervan, daarmee houd je toch een behoefte in stand op de een of ander manier , vind ik... zoet moet, iedere dag.

en 4 boterhammen ipv warm eten neem ik aan?

eet je ook na 8-en? 's avonds dus?
Nee, ik eet wel 1x per dag warm, 's middags op mijn werk.
pi_48019932
Groente idd, sperciebonen bijvoorbeeld. Vult wel, maar je wordt er niet dik van. (Het schijnt dat, als je een te dikke hond hebt, je ook sperciebonen door het voer moet doen om je hond te foppen. ) En verder oppassen met suiker, een schommelende suikerspiegel levert een hongergevoel op, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Eet dus volkorenspul, met "langzame" koolhydraten.
pi_48019975
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:04 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee, ik eet wel 1x per dag warm, 's middags op mijn werk.
ja maar waar eet je dan teveel in?
je eet 2 boterhammen als ontbijt, warme lunch, en dan 's avonds 4 boterhammen, en dat is het?

daar kun je nooit dik van worden natuurlijk, als je genoeg beweegt helemaal niet, dus wat verzwijg je

edit : je bent 1 meter 10 ?
pi_48020056
Vaker eten. Kleinere porties, 6-8x per dag. Eik paar keer vaker sporten desnoods korter.
Verder niet snoepen/snacken of snaaien. Iedereen doet dit maar het word nooit meegerekend op de een of andere manier.
2 bier graag..
Dank U
pi_48020060
Zijn die maaltijden op je werk wel gezond? Want wat ik me herinner van die Albron meuk, is dat het vol zit met saus en weetikveel.
pi_48020164
Een paar druiven eten doet de honger ook verminderen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 4 april 2007 @ 21:15:43 #23
121890 M42
I Love Techno!
pi_48020383
Je kan ook jouw honger onderdrukken door veel te drinken! en dat is daarnaast ontzettend belangrijk. Drink dan natuurlijk niet zaken waar veel suiker inzitten, maar thee of lightproducten

Ook zijn er vele producten op de markt die het hongergevoel kunnen onderdrukken, maar belangrijk is dat je goed gevarieerd eet, eet gespreid over de dag in kleine beetjes ipv veel met avondeten... je lichaam past zich snel aan dit nieuwe ritme.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_48020476
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:15 schreef M42 het volgende:
Je kan ook jouw honger onderdrukken door veel te drinken! en dat is daarnaast ontzettend belangrijk.
Dat werkt te kort aangezien je maag snel weer leeg is.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:18:09 #25
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_48020512
optimel control
als je het ong. 4 uur van te voren drinkt verminderd het je hongergevoel, (4 uur erna)
MAAR, het werkt volges mij niet bij iedereen.
Blimps are pretty pimp!
  woensdag 4 april 2007 @ 21:18:49 #26
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48020545
Lightproducten zijn evil, pure evil !!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:20:37 #27
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_48020648
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:44 schreef dyna18 het volgende:
Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.
wees gerust, dat doen de meeste mensen (me 2)
quote:
Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg.
niet doen dus, komt alleen slechter eten tegenover
quote:
Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.

Die troep vult niet. Als kind vrat ik die dingen met pakken tegelijk
quote:
piepschuim
  woensdag 4 april 2007 @ 21:25:54 #28
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48020891
Gewoon wennen aan kleinere maaltijden, al die shit met opvulmateriaal is als stoppen met roken maar wel jezelf volplakken met nicotinepleisters.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 4 april 2007 @ 21:26:44 #29
121890 M42
I Love Techno!
pi_48020922
Mensen focussen zich ook op het aantal calorien (energie waarde dus) maar er zit toch echt een groot verschil tussen een X aantal Calorien van koolhydraten en dat van een zelfde aantal calorien van verzadigde vetzuren.

Vrouwen kijken echt TE vaak op de achterkant van alle verpakkingen!
Sport, eet gevarieerd en verspreid over de dag, drink veel, zorg dat je bezig bent (afleiding zodat je niet teveel snacked), wees tevreden met jezelf en onthoud je ook niet alles om het o zo perfecte figuur te krijgen.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_48020930
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:15 schreef M42 het volgende:
Ook zijn er vele producten op de markt die het hongergevoel kunnen onderdrukken, maar belangrijk is dat je goed gevarieerd eet, eet gespreid over de dag in kleine beetjes ipv veel met avondeten... je lichaam past zich snel aan dit nieuwe ritme.
Kun je er een paar noemen? En dan bedoel ik niet zo de dure dieetshakes en stuff, maar meer normale producten die wel vullen met weinig calorieen.
pi_48020997
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Kun je er een paar noemen? En dan bedoel ik niet zo de dure dieetshakes en stuff, maar meer normale producten die wel vullen met weinig calorieen.
wat weeg je eigenlijk, bij welke lengte?
pi_48020999
Als je vaker eet heb je die producten niet nodig.
2 bier graag..
Dank U
pi_48021265
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:28 schreef milagro het volgende:

[..]

wat weeg je eigenlijk, bij welke lengte?
In januari ongeveer 101 kilo,
nu ongeveer 106 kilo.
1m86
pi_48021423
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:33 schreef dyna18 het volgende:

[..]

In januari ongeveer 101 kilo,
nu ongeveer 106 kilo.
1m86
okay, dus wat eet je tussendoor, van die 6 boterhammen en 1 warme maaltijd word je niet dik.

en voor iemand die 2 x sport...daarmee creéer je niet een hoog gewicht, een bodybuilder weegt ook 'veel' in verhouding, maar die sport dan ook wel meer dan 2 keer per week.
pi_48021628
Dat is dus de kern van het probleem...
Ik snack dus echt maar heel weinig. Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Dus vandaar dat ik het toch bij de maaltijden zoek.

Voorbeeldje: Ik heb hier in de kast nog een halve zak met perpernoten van december liggen... Nooit verder opgegeten.
pi_48021694
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef dyna18 het volgende:
Dan moet je misschien de maaltijden spreiden over de dag. Neem in de ochtend en middag een tussendoortje, een appel of een liga fruitkick of zo.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:41:42 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48021709
Ja sorry dat ik het zeg maar je bent gewoon te zwaar, dit heeft dan niet eens zoveel met eten te maken maar waarschijnlijk meer met bewegen.

Hup, elke avond minimaal 30 minuten lopen, hoeft niet eens rennen te zin. Dat is een simpel begin.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:41:43 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48021710
Wat voor sport doe je en wat voor voedingssupplementen slik je daarbij?
pi_48021932
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:41 schreef popolon het volgende:
Ja sorry dat ik het zeg maar je bent gewoon te zwaar, dit heeft dan niet eens zoveel met eten te maken maar waarschijnlijk meer met bewegen.

Hup, elke avond minimaal 30 minuten lopen, hoeft niet eens rennen te zin. Dat is een simpel begin.
Nee je hebt gelijk. Ik ben zeker te zwaar.
Maar als ik met 2x per week sporten (groepsfitness en cardio) toch gewoon nog aankom moet er toch ook iets anders niet goed gaan. En als ik dat niet aanpak dan heeft al het sporten ook geen zin, want dan kan ik wel elke dag gaan sporten, zodra ik daar mee stop gaat het er natuurlijk weer gewoon bij komen. Vandaar dus dat ik ook de oorzaak probeer te achterhalen, of naar tips om minder te eten.
pi_48021979
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef dyna18 het volgende:

Voorbeeldje: Ik heb hier in de kast nog een halve zak met perpernoten van december liggen... Nooit verder opgegeten.
wat eet je tussendoor?

ik vraag niet wat je snackt, maar wat je eet.
als je echt niet meer eet dan die 6 bammetjes en 1 warme maaltijd, dan drink je veel frisdrank of zo... een vent van 186 cm komt niet aan van wat jij zegt te eten op een dag, zeker niet als hij genoeg beweegt.

of slik je medicijnen of zo?
  woensdag 4 april 2007 @ 21:47:47 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48022024
Twee mogelijke oorzaken, of je slikt er iets bij of je moet naar een dokter om je te laten onderzoeken want als dit je eetgedrag is dan zou niet zo'n 20, 30 kilo te zwaar zijn.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:51:20 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48022189
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee je hebt gelijk. Ik ben zeker te zwaar.
Maar als ik met 2x per week sporten (groepsfitness en cardio) toch gewoon nog aankom moet er toch ook iets anders niet goed gaan. En als ik dat niet aanpak dan heeft al het sporten ook geen zin, want dan kan ik wel elke dag gaan sporten, zodra ik daar mee stop gaat het er natuurlijk weer gewoon bij komen. Vandaar dus dat ik ook de oorzaak probeer te achterhalen, of naar tips om minder te eten.
Je eetpatroon lijkt vrij normaal, daar word je niet zomaar zwaarder door. 't Is iets anders dus.

De dokter lijkt me een goed begin.
pi_48022245
De meeste mensen denken dat ze niet snacken terwijl ze dat eigenlijk wel doen.
pi_48022257
2 keer in de week een beetje sporten en de rest van de week gamen en zittend werk doen. In combinatie met een snackje hier en daar, dan is het uit te leggen.
ZOu maar elke avond gaan sporten tot je op een acceptabele <90 kg zit.
2 bier graag..
Dank U
  woensdag 4 april 2007 @ 21:54:49 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48022351
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:52 schreef 2biergraag het volgende:
2 keer in de week een beetje sporten en de rest van de week gamen en zittend werk doen. In combinatie met een snackje hier en daar, dan is het uit te leggen.
ZOu maar elke avond gaan sporten tot je op een acceptabele <90 kg zit.
Oh please, ik sport niet tot amper, ik werk zittend én ploegendienst, snack er lustig op los, weeg rond de 80 kilo en ben 1.90.

Je kan het niet op te weinig sporten schuiven, da's te makkelijk.
pi_48022365
Mja, ik denk dat je een week echt álles wat je eet bij moet houden. Misschien eet je stiekem toch te veel, of anders is het ook goed om met je lijstje eens naar een doc/dietiste te gaan.
pi_48022462
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh please, ik sport niet tot amper, ik werk zittend én ploegendienst, snack er lustig op los, weeg rond de 80 kilo en ben 1.90.

Je kan het niet op te weinig sporten schuiven, da's te makkelijk.
Ik heb het ook niet tegen jou, en jij weegt toch ook geen 100+. Dus nee jij hoeft niet meer te bewegen.
2 bier graag..
Dank U
  woensdag 4 april 2007 @ 21:58:30 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48022516
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:57 schreef 2biergraag het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet tegen jou, en jij weegt toch ook geen 100+. Dus nee jij hoeft niet meer te bewegen.
Inderdaad, hij moet meer eten.
pi_48022546
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:52 schreef 2biergraag het volgende:
Yup, helaas klopt dit wel ongeveer.
pi_48022661
Ik kan eten wat ik wil en ik word niet dik, maar ik sport dan ook vrij veel. Dus als je zo wilt blijven eten, gewoon veel gaan sporten

BTW; ontbijt je ook, schijnt ook belangrijk te zijn, komt je maag op gang enzo
pi_48022893
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:59 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Yup, helaas klopt dit wel ongeveer.
dus je snackt wel, hier en daar

ik krijg het idee dat je niet helemaal eerlijk bent, tegen jezelf dus vooral.
pi_48022940
Hmmm ik kwam trouwens net deze link tegen...
http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php
Er is dus hoop
pi_48022991
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:06 schreef milagro het volgende:

dus je snackt wel, hier en daar

ik krijg het idee dat je niet helemaal eerlijk bent, tegen jezelf dus vooral.
Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.
pi_48023004
Mja idd, hou dat lijstje maar eens een week bij, echt alles he. En post het hier.

In een ander topic werd ook eens een Engels onderzoek aangehaald, waar twee vrouwen werden gevolgd. De ene beweerde al dik te worden "van het kijken naar taart" terwijl haar vriendin volgens haar veel meer at en niet dik was. Wat bleek? Die dikke at wel degelijk veel meer. Ze schreef ook niet alles eerlijk op, maar het huis was voorzien van camera's, en de urine van de vrouwen werd getest, en daaruit bleek dus dat ze gewoon echt meer at dan die dunnere vriendin.
pi_48023086
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:08 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee serieus dus echt maar zelden. Alleen als ik weinig gegeten heb en dan dus 's avonds honger krijg.
en je krijgt dus vaak honger, want dat is je probleem toch dat je te snel weer trek krijgt.... en dan ga je dus blijkbaar snacken.

als je zelden zou snacken, zou je dus zelden maar trek hebben buiten die normale maaltijden om, en hoefde je dus geen topic te openen als deze, om te vragen wat voor soort eten meer vult dan wat je nu eet ....ergo, wees eens eerlijk.
pi_48038366
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:07 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik kwam trouwens net deze link tegen...
http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php
Er is dus hoop

Die had op de 1e foto van de 2e regel al moeten stoppen

OK vraagjes:
  • eet je genoeg groente en fruit?
  • eet je wit, bruin of volkorenbrood?
  • krijg je wel genoeg vet binnen? Ja, klinkt raar, maar zonder vet blijf je honger houden en val je al zeker niet af.

En over die rijstwafels: dat zijn gewoon snelle koolhydraten, je kunt bijna net zo goed een suikerklontje eten.
  • In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:10:04 #57
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_48048760
    Beste oplossing als je toch aankomt ondanks het matig eten? Of de porties/kalorien beter checken maar het beste is veel water drinken. Gewoon leiding water. Beste middel tegen trek en dik worden.
    pi_48048872
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:10 schreef sanni het volgende:
    Beste oplossing als je toch aankomt ondanks het matig eten? Of de porties/kalorien beter checken maar het beste is veel water drinken. Gewoon leiding water. Beste middel tegen trek en dik worden.
    Dat had ook nog niemand gezegd ofzo
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:23:35 #59
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48049173
    Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
    Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
      donderdag 5 april 2007 @ 17:40:49 #60
    61660 Lariekoek
    Zo, jij bent echt grappig.
    pi_48049705
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
    Een paar dagen niet eten. Dan is je maag sneller kleiner en kun je ook minder grote porties verdragen (het is dan wel een paar dagen doorzetten).
    la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
      donderdag 5 april 2007 @ 17:41:47 #61
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48049734
    't Werkt wel.
    pi_48049806
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:41 schreef boekenworm het volgende:
    't Werkt wel.

ot: Ga wat meer sporten . Ik eet behoorlijk veel op een dag, maar ben ook elke dag bezig met trainen en sporten. Dan zul je echt niet aankomen qua vet
    Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
    mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
      donderdag 5 april 2007 @ 17:44:46 #63
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_48049832
    Gewoon minder eten een optie?
    KuikenGuppy
    pi_48049875
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:23 schreef boekenworm het volgende:
    Sorry BW, maar jij bent volgens mij niet echt het schoolvoorbeeld van gezond eten...
    pi_48049890
    Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich
      donderdag 5 april 2007 @ 17:48:11 #66
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_48049972
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Isabeau het volgende:
    Dat kleiner of groter worden van een maag, hoe zien mensen dat eigenlijk voor zich
    Dat zeggen ze toch altijd op televisie? . En maagverkleiningen zijn toch ook met dat doel?
    Vroeger at ik ook erg veel, maar tegenwoordig zit ik met een kleine maaltijd al vol. Volgens mij 'went' je lichaam (cq je maag) aan de hoeveelheden die je eet. Medische kennis heb ik hierover niet, maar in de praktijk werkt het voor mij. .
    KuikenGuppy
      donderdag 5 april 2007 @ 17:48:13 #67
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_48049973
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 20:45 schreef Dagonet het volgende:
    Hoe groter de maag, hoe sneller een leeg gevoel.
    Dan heb ik zeker een maag van een vrachtwagen. Net gegeten, 3 snack o jacks op en alweer honger
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_48049979
    quote:
    Mja het klopt op zich wel, bij honger krimpt de maag ineen, en als je dan ineens veel gaat eten, krijg je buikpijn. (Heb ik ook altijd als ik te laat eet.) Maar om nou te zeggen dat het goed voor je is... Neh.

Komt door het maagzuur geloof ik. Zure drankjes als sinaasappelsap zorgen ook dat je maag ineen kripmt, daar krijg ik ook altijd buikpijn van als ik het voor het eten drink. En de doorwinterde anorecten leven van water met citroensap, ook voor het krimpeffect.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2007 17:49:43 ]
    pi_48050066
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Burdie het volgende:
    Dat zeggen ze toch altijd op televisie? . En maagverkleiningen zijn toch ook met dat doel?
    Vroeger at ik ook erg veel, maar tegenwoordig zit ik met een kleine maaltijd al vol. Volgens mij 'went' je lichaam (cq je maag) aan de hoeveelheden die je eet. Medische kennis heb ik hierover niet, maar in de praktijk werkt het voor mij. .
    Die maag wordt echt niet groter of kleiner hoor Het effect op je verzadigingscentrum kan wèl wijzigen als je een tijd veel te veel of heel erg weinig eet. Je maag niet.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:50:48 #70
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48050073
    quote:
    De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.
    pi_48050097
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:48 schreef Toeps het volgende:
    En de doorwinterde anorecten leven van water met citroensap, ook voor het krimpeffect.
    Zuur prikkelt receptoren die het verzadigingscentrum signalen zenden.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:51:54 #72
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48050107
    Sporten: twee keer per week
    Eten:
    's ochtends 2 boterhammen.
    's middags een warme maaltijd op het werk
    's avonds 4 boterhammen + wat yoghert
    Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.

Lengte 1.86
    Gewicht 106 kilo
    BMI: 31(!)

Ga naar je huisarts en vraag het eens aan hem/haar.
    Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
    pi_48050113
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:50 schreef boekenworm het volgende:
    De maag is een soort zak die kan krimpen en uitzetten, naar de mate dat je eet.
    Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:55:04 #74
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48050229
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, maar dat is gewoon de normale flexibiliteit van je maag. Dat heeft niets met groter of kleiner worden te maken.
    Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.
      donderdag 5 april 2007 @ 17:55:46 #75
    61660 Lariekoek
    Zo, jij bent echt grappig.
    pi_48050259
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
    Eten:

Lengte 1.86
    Gewicht 106 kilo

Want zelfs al zou je niet sporten zou je niet zo zwaar moeten wegen bij dit eetgedrag.
    Ik denk dat yoghert de dikmaker is!
    Ik zou eens gewoon yoghurt proberen
    la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
    pi_48050326
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:55 schreef boekenworm het volgende:
    Een gemiddelde maag heeft een inhoud van circa 1á 2 liter. Maar als je veel eet kan deze uitrekken tot een inhoud van 4 á 5 liter.
    Maar de maag zèlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.
    pi_48050414
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:51 schreef Dagonet het volgende:
    Eten:

Lengte 1.86
    Gewicht 106 kilo

zeker niet idd.

ik vermoed dan ook dat er wat verzwegen wordt, het is dan ook verdacht stil na die laatste vraag aan de TS
      donderdag 5 april 2007 @ 18:03:55 #78
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48050542
    Even kijken hoor, vragen:

Wat voor sport doe je en hoe lang (ook al maakt het op zich weinig uit)
    Wat voer je voor de rest van de dag uit
    Slik je medicijnen?
    Wat snack je dan wel?
    Wat voor warme maaltijden eet je op je werk?

Mis ik nog iets Milagro?
      donderdag 5 april 2007 @ 18:05:09 #79
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48050588
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar de maag zèlf wordt niet groter, elke maag kan dat. Alleen zitten er in een maag van 4-5 liter vrijwel geen plooien meer, en in een maag die leeg is zitten heel veel plooien. De maag keert ook gewoon naar die toestand terug als hij weer leeg is.
    Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?
    pi_48050731
    Volgens mij kan de grootte van de maag idd wel veranderen hoor, daar is ook dat hele maagballon/verkleining systeem op gebaseerd.
    pi_48050811
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:09 schreef Toeps het volgende:
    Volgens mij kan de grootte van de maag idd wel veranderen hoor, daar is ook dat hele maagballon/verkleining systeem op gebaseerd.
    Dat zijn ingrepen.
    Een maagballon is gebaseerd op het principe dat je snel een vol gevoel hebt en er niets meer bij past. Je maag zelf wordt niet groter of kleiner.
    Bij een maagverkleining wordt er gesneden en een kleine pocket gemaakt waar niet veel in kan.
    Bij een maagband wordt een klein stukje maag aan de bovenkant van de maag tot een pocket gemaakt en kan het eten pas verder door de kleine opening als het al wat verteert is.
      donderdag 5 april 2007 @ 18:15:28 #82
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48050890
    In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
    pi_48050927
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:05 schreef boekenworm het volgende:
    Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?
    Misselijkheid heeft veel oorzaken, vooral door prikkeling van receptoren binnen en buiten het maag-darmkanaal waardoor je hersenstam het als misselijkheid interpreteert. Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar er kunnen meerdere factoren een rol spelen bij het gevoel misselijk te worden.

Nog nooit ben ik teksten in studieboeken of medische publicaties tegengekomen over het letterlijk groter of kleiner worden van een maag. Tenzij je chirurgisch ingrijpt.
    pi_48050947
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
    In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
    Succesvol afvallen heeft helaas bar weinig met discipline te maken. Anders zou bijv. Amerika uit meer dan 50% slappelingen bestaan. Lees je eens in in de materie.
      donderdag 5 april 2007 @ 18:19:57 #85
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48051018
    Vandaar dat er ook dietisten bestaan die zorgen voor een verantwoord eetpatroon bij mensen die dat nodig hebben. Zoals TS.
    pi_48051020
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:03 schreef Dagonet het volgende:
    Even kijken hoor, vragen:

Slik je medicijnen?
    Wat snack je dan wel?

Mis ik nog iets Milagro?
    hoe lang woog je destijds al 101, want dat is ook teveel voor die lengte.

afvallen als je veel te veel weegt is best lastig, maar aankomen en op 106 eindigen terwijl je altijd redelijk slank was, dat is ook best lastig, als je normaal eet
    dus hoelang woog je al 101 kilo..... van 101 naar 106 lijkt me namelijk een kwestie van iets minder bewegen dan eerst, als je al zover bent, dan is iedere stap terug een kilo erbij ws.

verveel je je vaak, ben je vaak alleen met weinig om handen? als je je verveelt, meen je ook vaak honger te hebben terwijl je dat niet echt hebt.

je eet geen hele zakken chips, maar loop je meerdere malen naar de keuken om een handje te halen?

op werk ooit een te dik en eeuwig lijnend collegaatje die ook bij hoog en laag volhield nauwelijks te snoepen, en eerlijk was eerlijk, we zagen het haar ook niet echt doen op het werk...... tot we een keer tijdens haar afwezigheid in haar bureau moesten zijn, en tadaaa m & m's, maltesers , drop , allemaal snoep wat je zo ongemerkt uit je la kan vissen en met een achteloze jeukaanmijnneusmanoeuvre in je mondje stopt

tuurlijk, er zijn mensen bij wie er echt iets "niet goed zit" waardoor ze aankomen van weinig, en afvallen ook nauwelijks lukt, maar dat zijn echt de uitzonderingen, de meesten zijn gewoon niet helemaal eerlijk tegen zichzelf, denk ik toch..
      donderdag 5 april 2007 @ 18:20:36 #87
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48051038
    Of is het normaal dat iemand die gemiddeld eet én beweegt aan blijft komen?
    pi_48051115
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:20 schreef Dagonet het volgende:
    Of is het normaal dat iemand die gemiddeld eet én beweegt aan blijft komen?
    Nee, je hebt gelijk, met dit eet- en bewegingspatroon verwacht je niet dat iemand blijft aankomen.
    Of TS heeft niet door dat hij toch meer energie binnenkrijgt qua porties, tussendoortjes of samenstelling van maaltijden. Of er is misschien toch meer aan de hand.

Hij kan altijd bij zijn huisarts langs gaan natuurlijk. Dat is beter dan tegenstrijdige adviezen op een internetforum krijgen.
    pi_48051195
    wat ik ook me ook afvraag, hoe beweeg je je voort van A naar B

neem je als het even kan de auto of pak je liever de fiets.
    neem je de trap of alleen als je naar beneden gaat.
    voor kleine afstanden en een enkele boodschap vergeten, pak je de fiets, ga je lopen, of stap je weer in de auto?
    en binnenshuis, als je eenmaal zit, zit je dan ook echt voor een paar uur, of heb je, net als ik , peper in je kont en sta je om de haverklap op.... een mens kan wat aflopen namelijk binnenshuis, je zult er versteld van staan als je het allemaal bij elkaar op zou tellen
    pi_48051254
    En ik vraag me af hoeveel alcohol hij drinkt. Als je je elk weekend klem zuipt in het bier dan is dat ook een fijne dikmaker.
    pi_48051334
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:29 schreef Isabeau het volgende:
    En ik vraag me af hoeveel alcohol hij drinkt. Als je je elk weekend klem zuipt in het bier dan is dat ook een fijne dikmaker.
    dat zeker, ja, en dat gaat allemaal lekker op den buyck zitten
    je hoeft je daarvoor niet eens klem te zuipen, iedere avond 2 of 3 biertjes is zat

oh een niet nader te noemen familielid, altijd dun, maar de laatste jaren toch wel love handles... "ja, ik weet het ook niet, echt veel snoepen doe ik niet, behalve dan iedere avond een Magnum, ms is dat het???"

donderdag 5 april 2007 @ 18:38:45 #92
    41606 Misanthroopia
    Consequences Schmonsequences!
    pi_48051512

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
      donderdag 5 april 2007 @ 18:42:32 #93
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_48051625
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
    Tja, ik vind mensen die zo reageren zonder dat ze achtergrond weten van de mensen die de ingrepen ondergaan een beetje zwak. Heb je enig idee hoeveel discipline het vereist om zo'n ingreep te ondergaan? Hoe belangrijk het is om bepaalde medicijnen in te blijven nemen? Daar heb je ook discipline voor nodig. Kortom, met alleen discipline red je het niet bij afvallen, het heeft met meer dingen te maken.

Daarnaast is het echt niet zo dat iedereen te dik wordt door een eetverslaving of dat dat omgezet zou worden in een andere verslaving. Maarja, jij hebt er blijkbaar verstand van, dus kom maar met wat onderzoeksresultaten!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_48052604
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:38 schreef Misanthroopia het volgende:
    [afbeelding]

Hartaanval is oké olé olé!
    pi_48053503
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 18:42 schreef Troel het volgende:
    Daarnaast is het echt niet zo dat iedereen te dik wordt door een eetverslaving of dat dat omgezet zou worden in een andere verslaving. Maarja, jij hebt er blijkbaar verstand van, dus kom maar met wat onderzoeksresultaten!
    Ongeveer 30% is best veel, vind ik. Maar daar tegenover staat 70% die gewoon afvalt en een eetverslaving (als die er al was) niet omzet in een andere verslaving.
    pi_48054810
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:

Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).
    Maar als ik heel veel water drink bij het eten zit mn maag sneller vol
    pi_48054846
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 19:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hartaanval is oké olé olé!
    een hartaanval van Stackers !
    pi_48055027
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 20:17 schreef Flashwin het volgende:
    een hartaanval van Stackers !
    Vroeger (voor 2004) had je daar inderdaad een verhoogde kans op, maar toen zat er nog efedra in.
    pi_48057959
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:59 schreef milagro het volgende:

zeker niet idd.

ik vermoed dan ook dat er wat verzwegen wordt, het is dan ook verdacht stil na die laatste vraag aan de TS
    Pas net terug van mijn werk. Dus vrij lange dag gedraaid.
    Nog even genaborreld in de bedrijfsbar, en ja, daar wel wat zoutjes en bier, fris gehad.
    Dus dat was dan weer niet goed.

Maar nog even over de gegeven adviezen. Een van de adviezen was om vaker en minder veel te eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
    Hoe moet ik me dat precies voorstellen?
    Dus ipv ontbijt, lunch, dinner... wordt het?
      donderdag 5 april 2007 @ 21:35:33 #100
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48058101
    Ga eens in op de hierboven gestelde vragen? Allemaal dingen die handig zijn om een gewichtstoename mede te kunnen verklaren namelijk.

Slik je medicijnen?
    Wat snack je dan wel?
    Ben je altijd al zwaar geweest of is er een punt waar je kan aanwijzen dat je sindsdien veel bent aangekomen?
    Ga je met de auto of loop/fiets je meer?
    Ben je een bankhanger of banjer je af en toe door het huis, hoeveel niet sportgerelateerde beweging heb je?
    Verveel je je vaak of heb je altijd wel genoeg omhanden?
    pi_48058302
    Nou, dat zou ik niet doen. Ik zou niet zo drastisch een abnormaal eetpatroon aannemen, want met een standaardpatroon zou je ook niet te dik moeten zijn. Onder een standaardpatroon versta ik bijvoorbeeld (mij ooit geleerd op eetgestoordentherapie , dus geheel volgens het boekje):

3 boterhammen

1 liga / stuk fruit

4 boterhammen

1 liga + stuk fruit

avondeten, bestaande uit:
    een paar scheppen aardappel
    een paar scheppen (200 gr) groente
    vlees/vegetarisch ding
    sausje

toetje (kun je zo gek maken als je wilt natuurlijk, maar ik zou het gewoon op yoghurt houden)

fruit/liga/zuivel oid

Qua avondeten kun je dat natuurlijk vervangen door pasta of rijst, maar zorg iig voor voldoende groente. Met zo'n schema komt iedereen op een gezond gewicht, genoemd het "set point". Dat ligt zo gemiddeld rond een BMI van 20 a 25. Het lijkt voor sommige mensen misschien veel, maar dit is dan ook alles. Dus niet nog een extra handje drop of ships. Voordeel is, dat je met deze lijst goed vol zit, en dus ook niet gáát snaaien.

(Sommige mensen zullen enige overeenkomsten zien met Miss Bakker. Afgezien van de hoeveelheden, waar Sonja de mist in gaat, lijkt het er idd een beetje op, vooral qua structuur. Voor zo ver ik heb gezien werkt deze "basislijst" voor iedereen. Natuurlijk hoef je niet altijd aan de liga's, het kan ook een keer wat anders zijn, maar dan weer niet élke dag taart of een mars.
    pi_48058326
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Pas net terug van mijn werk. Dus vrij lange dag gedraaid.
    Nog even genaborreld in de bedrijfsbar, en ja, daar wel wat zoutjes en bier, fris gehad.
    Dus dat was dan weer niet goed.

Maar nog even over de gegeven adviezen. Een van de adviezen was om vaker en minder veel te eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
    draai eens niet zo om mijn vragen heen
    hoelang woog je al 101 kilo, want dat was net zo goed veel te zwaar.
    en hoe ben je tot die 101 kilo gekomen?
    hoelang sport je al?
      † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 21:43:08 #103
    43556 miss_dynastie
    pi_48058390
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:31 schreef dyna18 het volgende:
    'wat'? Ik zou toch echt eens een weekje kritisch alles bijhouden. Misschien schrik je van wat je binnen krijgt.
    pi_48058431
    Uh oh, nou wordt het echt persoonlijk
    Maar goed, omdat het om te helpen is.
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:35 schreef Dagonet het volgende:
    Ga eens in op de hierboven gestelde vragen? Allemaal dingen die handig zijn om een gewichtstoename mede te kunnen verklaren namelijk.

1 uur groepsfitness en 1,5 uur cardio
    heel veel zitten. 1 uur per dag in de auto, 8,9,10 uur per dag achter een PC op kantoor, thuis verder hele dag achter de PC of op de bank (zittend dus).
    Slik je medicijnen?
    nee
    Wat snack je dan wel?
    af en toe wat pinda's of cashewnoten. Of een stukje worst.
    Dag hap in de cantine, vaak te veel saus. In het week-end een opwarm ovenpizza.
    Ben je altijd al zwaar geweest of is er een punt waar je kan aanwijzen dat je sindsdien veel bent aangekomen?
    Sinds ik ben gaan werken ongeveer halverwege 2004
    Ga je met de auto of loop/fiets je meer?
    auto, woon op 35 km van mijn werk.
    Ben je een bankhanger of banjer je af en toe door het huis, hoeveel niet sportgerelateerde beweging heb je?
    bank/pc hanger. Zeer weinig overig verbruik.
    Verveel je je vaak of heb je altijd wel genoeg omhanden?
    Nee verveel me niet, maar zit dus wel de hele dag.
    Conclusie... Ik heb weinig overige beweging. Wat mijn dagelijkse normale verbruik lager brengt dan gemiddeld.
    pi_48058501
    Volgens mij zijn die warme maaltijden écht niet gezond. En die pizza ook niet natuurlijk. Ga eens groente eten.

Enne, parkeer je auto eens een paar blokken verderop, en loop een stuk.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2007 21:47:00 ]
    pi_48058532
    je beweegt dus gewoon vrij weinig en ik denk toch nog steeds dat je meer eet dan je vertelt....

ook bij weinig bewegen hoef je niet over de 100 te raken met jouw lengte
      † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 21:48:21 #107
    43556 miss_dynastie
    pi_48058612
    Ik zou absoluut die vast niet al te gezonde kantinemaaltijden gaan vervangen door brood en 's avonds gewoon fatsoenlijk gaan eten. Eet je weleens fruit of zo? En wat drink je op een dag?
      donderdag 5 april 2007 @ 21:51:12 #108
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48058727
    Kap met de warme maaltijden 's middags en eet die eens 's avonds. Dan moet je in ieder geval nog de deur uit voor boodschappen, meer dan alleen met eens in de paar dagen een brood halen.

Krijg je ook meteen versere groente binnen en kokend en afwassend sta je meteen ook rustig een half uur meer.
    Ga in je lunchpauze (en nu kan het, het is mooi weer) wandelingetjes maken.
    Niet eten tot je vol zit, een beetje hongerig gevoel is niet erg.
    pi_48058734
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:41 schreef milagro het volgende:

draai eens niet zo om mijn vragen heen
    hoelang woog je al 101 kilo, want dat was net zo goed veel te zwaar.
    en hoe ben je tot die 101 kilo gekomen?
    hoelang sport je al?
    Sorry, probeerde algemeen te reageren. Heb niet bewust sommige vragen overgeslagen

Sinds 2004 (toen ik onder de 80 kilo zat) langzaam, maar wel constant, steeds zwaarder geworden.
    2005 met een verhuizing en een nieuwe baan, was een dieptepunt, vanwege helemaal geen sport.
    Halverwege 2006 weer begonnen met bovenstaande genoemde fitness, met de hoop om weer terug te keren naar de 80. Helaas alleen maar wat zwaarder geworden. Dus vandaar nu maar eens goed naar mijn eetpatroon kijken.
      donderdag 5 april 2007 @ 21:52:33 #110
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_48058775
    Wat deed je in 2004 anders dan nu? Woonde je toen thuis en werd er gekookt?
    pi_48058883
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:48 schreef miss_dynastie het volgende:
    Ik zou absoluut die vast niet al te gezonde kantinemaaltijden gaan vervangen door brood en 's avonds gewoon fatsoenlijk gaan eten. Eet je weleens fruit of zo? En wat drink je op een dag?
    Ja, misschien toch een goed idee om weer normaal 's avonds warm te eten. Blijkbaar reageert het lichaam toch anders op een warme maaltijd op het midden van de dag?
    Ongeveer 1 stuk fruit per dag. Overdag drink ik veel thee (geen suiker, wel zoetje). 's avonds drink ik omgeveer 1 tot 1,5 liter water.
    pi_48058909
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ja, misschien toch een goed idee om weer normaal 's avonds warm te eten. Blijkbaar reageert het lichaam toch anders op een warme maaltijd op het midden van de dag?
    Ongeveer 1 stuk fruit per dag. Overdag drink ik veel thee (geen suiker, wel zoetje). 's avonds drink ik omgeveer 1 tot 1,5 liter water.
    Warme maaltijd op het midden van de dag is niks mis mee. Sterker nog, het is zelfs beter. Maar als het elke dag Albron vette nasi is... Mja.
    pi_48058925
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:52 schreef Dagonet het volgende:
    Wat deed je in 2004 anders dan nu? Woonde je toen thuis en werd er gekookt?
    Toen studeerde ik nog (ah die goede oude tijd)
    Veel op pad, tot laat door gaan, en veel op de fiets.
    pi_48059736
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Sorry, probeerde algemeen te reageren. Heb niet bewust sommige vragen overgeslagen

Sinds 2004 (toen ik onder de 80 kilo zat) langzaam, maar wel constant, steeds zwaarder geworden.
    2005 met een verhuizing en een nieuwe baan, was een dieptepunt, vanwege helemaal geen sport.
    Halverwege 2006 weer begonnen met bovenstaande genoemde fitness, met de hoop om weer terug te keren naar de 80. Helaas alleen maar wat zwaarder geworden. Dus vandaar nu maar eens goed naar mijn eetpatroon kijken.
    je at dus eerder meer dan dit, en sinds je boven de 100 zit, ben je weer gaan sporten, en minder gaan eten, maar toch zwaarder geworden.

je was dus al dik.
    en ja, van sporten word je in het begin even zwaarder.... je begon met te vertellen dat je van 101 naar 106 bent gegaan sinds een paar maanden, dat zou dus van het sporten ineens weer kunnen komen, een paar kilo erbij.. want je weegt al sinds 2004 101 kilo, dan at je daarvoor dus al teveel of ongezond.

van niet sporten word je niet dik namelijk, zolang je maar normaal eet en normaal beweegt, dus gewoon ook eens loopt, de trap neemt, fietst, beweegt dus ipv enkel zitten op de bank, in de auto, achter je bureau, achter je pc.
    pi_48060346
    Euh nee klopt niet helemaal
    begin 2004: ongeveer 80 kg
    begin 2005: ongeveer 87 kg
    begin 2006: ongeveer 95 kg
    begin 2007: ongeveer 101 kg
    nu: ongeveer 106 kg

halverwege 2004 t/m halverwege 2005 1x per week 1 uur sporten
    2005-2006 niet sporten
    aug 2006 t/m nu 2x per week sporten

Ik had dus verwacht dat het vanaf okt 2006 weer de goede kant op zou gaan.
    pi_48060603
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 22:27 schreef dyna18 het volgende:
    Euh nee klopt niet helemaal
    begin 2004: ongeveer 80 kg
    begin 2005: ongeveer 87 kg
    begin 2006: ongeveer 95 kg
    begin 2007: ongeveer 101 kg
    nu: ongeveer 106 kg

halverwege 2004 t/m halverwege 2005 1x per week 1 uur sporten
    2005-2006 niet sporten
    aug 2006 t/m nu 2x per week sporten

Ik had dus verwacht dat het vanaf okt 2006 weer de goede kant op zou gaan.
    ja, eeeh, cardio, daar val je niet vanaf, denk ik zomaar, dat lijkt me meer conditie...

en 1 uurtje groepsgekut als je echt ruim 20 kilo teveel weegt, schiet ook niet op.
    je moet overall gewoon meer bewegen sowieso, en niet minder eten, ook niet meer, maar vaker, dan heb je minder snel trek, en het houdt je spijsvertering draaiende.

geen bier, geen frisdrank dagelijks de hele dag door, dus ook geen light.
    en niet liegen tegen jezelf over wat je eet (snoept)
    pi_48061685
    Nog even over dat vaker eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
    pi_48061781
    quote:

[..]

zoetstoffen schijn je heel dik van te worden, sinds dit in trek is is de mensheid dikker geworden ipv dunner, dit geldt ook voor kinderen.
    Tevens zitten er veel hormonen in vlees, ook hiervan kun je aankomen, denk maar aan het feit dat het groeihormonen zijn waarvan een kalf bv erg snel dik moet worden en groot,, dat vlees eten wij dan weer.
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_48061922
    Yep, wat milagro zegt: je moet meer over de hele dag bewegen, die 2,5 uur per week is erg weinig als je voor de rest niet beweegt. Je kan nog beter elke dag een half uur wandelen dan 2,5 uur in de sportschool zwoegen. Ga weer op de fiets boodschappen doen. Laat je auto staan voor kleine (onder de 5 km sowieso) stukjes naar vrienden, familie etc. Neem overal de trap. Leen iemand's hond voor boswandelingen als je het raar vindt om als man alleen te gaan.

Met vaker eten wordt bedoeld dat je ook om een uur of 10 's morgens en om een uur half 4 's middags wat eet en dan dus geen koekjes oid maar een krentenbol of een appel met een glas melk etc.

Kantinelunches staan niet echt bekend als erg gezond. Koks gebruiken graag veel vet: goedkope manier om eten smakelijk te maken. Daarbij is 'slank' vlees vaak duur en staat het niet op het menu. Ook vis is meestal gebakken, gefrituurd of anderszins een stuk minder gezond gemaakt. Hou zelfcontrole over wat je binnenkrijgt en ga zelf koken.
    pi_48062147
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 22:56 schreef dyna18 het volgende:
    Nog even over dat vaker eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
    jeetje, niet zo moeilijk toch dat zelf in te vullen?

je eet een bammetje of 2 na het opstaan om half 8 of zo, je eet om 10 uur een appel, banaan, , om 12 lunch, om 14 uur weer iets, een sultana , een yoghurtje of zo of een koekje!!!!!!!!!! ja het mag!!!!!!!!!!!!!! , om 4 uur een appel, om zes uur je warme hap, toetje voor mijn part, na achten niet meer eten en meer bewegen...de auto laten staan wat vaker dan je nu doet.

af en toe wat snoepen mag best, niemand komt aan van af en toe een koekje, een patatje , een ijsje , een glaasje fris, enkel als je wil afvallen moet je die extraatjes niet allemaal op 1 dag proppen...

niet gaan lijnen in ieder geval, maar meer bewegen en jezelf niet uithongeren tot die drie gezette tijden om dan eigenlijk teveel te eten... en daarna enkel maar op de bank te hangen.

als je eenmaal op je gewicht zit dat je zou moeten hebben dan is op dat gewicht blijven volgens mij helemaal niet zo'n probleem zolang je zat beweegt, over de hele dag gezien en niet 1 keer per week een uurtje 'sporten'... en niet buitensporig snoept.

jezelf van alles ontzeggen werkt alleen maar averechts, doceren is the key, en dus bewégen, actief zijn, plak je afstandsbediening aan de tv vast, je bent een vent, dus die zappen veel, en dus wordt dat iedere avond minstens 40 keer heen en weer lopen naar je tv..... moet je alleen niet te klein wonen natuurlijk

ik denk gewoon dat je minder actief bent, dan je zelf denkt
    pi_48068741
    2,5 uur bewegen per week en dat durf je in de OP nog aan te merken als "2x sporten per week"???
    En met zo een eetpatroon dan nog oprecht afvragen waarom je maar vet blijft ophopen..ondanks alle hier goedbedoelde adviezen toch maar weer wat "zoutjes, bier en fris" nuttigen.

Ongelovelijk hoe erg mensen zichzelf in de maling kunnen nemen
      † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 08:56:46 #122
    43556 miss_dynastie
    pi_48069106
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het je lichaam heel veel uit zal maken, maar het gaat er natuurlijk wel om:
    - wat je binnen krijgt.
    - of je 's avonds een normale 'lunch' eet of veel meer eet, want het is toch avondeten. Dat je zelf zeg maar vergeet dat je al gegeten hebt.
    Ik zou proberen 2x per dag fruit te eten. En nogmaals, hou eens een dag of week bij wat je allemaal echt binnen krijgt. Dus zonder je in te houden, daar help je jezelf echt niet mee als je doel is je patroon in kaart te brengen.
    pi_48069956
    'Gewoon' beter eten. Niet minder, maar dat is inmiddels al 30 keer gezegd geloof ik

Je hebt het standaard eetpatroon van mensen die 'zomaar' dik worden: niet nadenken, eten wat makkelijk en lekker is. Het zou me niets verbazen als je allerlei voedingsstoffen tekort komt.
    Ga eens echt voedsel eten! Groente, fruit, thee, vlees, eieren, roomboter, noten, volkorenproducten. Ja, dat kost meer moeite. Maar het is veel lekkerder en veel gezonder, en dat merk je echt meteen.
    Diepvriespizza is geen eten

Oja, dit is bedoeld als advies en niet als commentaar, ik deed namelijk precies hetzelfde en werd ook steeds dikker. En sinds ik alleen nog echt herkenbaar voedsel eet ben ik tot nu toe 7 kilo afgevallen. Terwijl ik me nog steeds dagelijks volprop, maar dan met echt lekkere en gezonde dingen
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      vrijdag 6 april 2007 @ 11:43:23 #124
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48074076
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 21:41 schreef Toeps het volgende:

3 boterhammen

1 liga / stuk fruit

4 boterhammen

1 liga + stuk fruit

avondeten, bestaande uit:
    een paar scheppen aardappel
    een paar scheppen (200 gr) groente
    vlees/vegetarisch ding
    sausje

toetje (kun je zo gek maken als je wilt natuurlijk, maar ik zou het gewoon op yoghurt houden)

fruit/liga/zuivel oid
    Zijn zeven boterhammen plus tussendoortjes en een grote avondmaaltijd niet een beetje veel van het goede (als je geen bouwvakker bent)?
    pi_48074243
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 11:43 schreef boekenworm het volgende:
    Zijn zeven boterhammen plus tussendoortjes en een grote avondmaaltijd niet een beetje veel van het goede (als je geen bouwvakker bent)?
    Nee hoor, ik ken ook iemand die na jarenlang worstelen met haar gewicht op zo'n dieet is afgevallen. Heel langzaam, maar dat is niet erg. Kijk maar bij de aanbevolen hoeveelheden per dag daar staat ook 5-7 boterhammen per dag. 7 boterhammen voor mannen en 5 voor vrouwen.
      vrijdag 6 april 2007 @ 11:49:33 #126
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48074341
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 11:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ken ook iemand die na jarenlang worstelen met haar gewicht op zo'n dieet is afgevallen. Heel langzaam, maar dat is niet erg. Kijk maar bij de aanbevolen hoeveelheden per dag daar staat ook 5-7 boterhammen per dag.
    Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
    pi_48074539
    Ik krijg er echt geen 5 op! Ik eet 's morgens meestal een bakje magere gewone yoghurt, soms met wat muesli maar meestal niet. Dan om 10:00 heel soms 1 boterham of een halfje maar vaak ook niks.
    Lunch 2 a 3 boterhammen en een beschuitje oid. Cup a soup/liga/fruit tussendoor en normaal avondeten.
    Dat is het wel zo'n beetje!
      vrijdag 6 april 2007 @ 12:01:04 #128
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48074750
    Ach, grote stoere mannen moeten ook in het gemiddelde passen.
      vrijdag 6 april 2007 @ 12:04:05 #129
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48074857
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:
    Zorg dat je maaltijden veel vezels en relatief veel eiwitten bevatten, dat geeft een verzadigd gevoel.

Kant & klaar bevat vaak weinig vezels, evenals maaltijden met pasta.

Van snelle koolhydraten zoals in suiker, frisdrank of fruitdranken krijg je sneller honger.
    Mierenneuker hier!
    Van pasta krijg je juist honger

Voor een ultiem verzadigd gevoel; gezonde vetten en ladingen eiwitten!
    En nee, van gezonde vetjes word je niet dik
    Eiwit vind je in alle peulvruchten, bonen, vlees , vis en zuivel ( kwark )

En om de 2 uur eten. Kleine beetjes dus
    Niet alleen is dat beter voor je stofwisseling, maar zorgt er tevens voor dat je nimmer honger hebt.
      vrijdag 6 april 2007 @ 12:07:12 #130
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48074987
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
    Dat is veel te weinig.
    Mensen worden te dik omdat ze te weinig eten.
    4 boterhammen + warm eten is bij lange na niet voldoende om op je dagtotaal calorietjes te komen.
    Minder calorieen eten is geen afvalmethode hoor; meer verbranden dan je binnenkrijgt wel
    En dat is een levensgroot verschil.
    pi_48075042
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 12:04 schreef SHE het volgende:
    Mierenneuker hier!
    Van pasta krijg je juist honger
    Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen? Ik zeg juist dat pasta weinig vezels bevat en vezels geven ook een verzadigd gevoel. Tel daarbij op dat er vooral snelle koolhydraten in pasta zitten en je krijgt: weinig vezels + snelle koolhydraten = snel weer honger.
      vrijdag 6 april 2007 @ 12:09:43 #132
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48075081
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, eeeh, cardio, daar val je niet vanaf, denk ik zomaar, dat lijkt me meer conditie...

en 1 uurtje groepsgekut als je echt ruim 20 kilo teveel weegt, schiet ook niet op.
    je moet overall gewoon meer bewegen sowieso, en niet minder eten, ook niet meer, maar vaker, dan heb je minder snel trek, en het houdt je spijsvertering draaiende.

geen bier, geen frisdrank dagelijks de hele dag door, dus ook geen light.
    en niet liegen tegen jezelf over wat je eet (snoept)
    En ook dat klopt.
    Van cardio ga je niet snel afvallen.
    Van in de gewichten hangen wel. Spieren kweken dus. Immers, hoe meer spiermassa, hoe meer je lichaam verbrand. ( Zelfs als je niets doet! )

Groepsgekut
    pi_48075104
    Italianen horen trouwens bij de dikste volken van Europa (Engelsen staan bovenaan).
      vrijdag 6 april 2007 @ 12:10:59 #134
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48075128
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 12:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen? Ik zeg juist dat pasta weinig vezels bevat en vezels geven ook een verzadigd gevoel. Tel daarbij op dat er vooral snelle koolhydraten in pasta zitten en je krijgt: weinig vezels + snelle koolhydraten = snel weer honger.
    Ik is nog niet helemaal wakker
    Duizendmaal sorry

Liefs,
    De KH-neuker
      vrijdag 6 april 2007 @ 12:13:29 #135
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48075220
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 12:10 schreef Isabeau het volgende:
    Italianen horen trouwens bij de dikste volken van Europa (Engelsen staan bovenaan).
    Ach, maar ze koken wel goddelijk Ik weet niet wat ik zonder olijfolie, witkazen en ossobucco zou moeten!
    Dat de Engelsen bovenaan staan verbaasd me niets..die eten niet, die schranzen en hebben van koken vaak niet eens gehoord.
    pi_48075277
    Ik ben ook dol op de Italiaanse keuken
    pi_48079659
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
      vrijdag 6 april 2007 @ 17:13:14 #138
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48084386
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
    De huisarts heeft zelf gezegd dat ik dat moest eten... Maar goed, fijn dat je bij dat gesprek aanwezig was.
      vrijdag 6 april 2007 @ 17:22:38 #139
    174925 Judeljuud
    Vindt, en gij zult meer zoeken
    pi_48084694
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het is erg gesteld met de gemiddelde voedselkennis van de doktoren in NL hoor...dus op zich kan ik het me heel goed voorstellen dat BW dat advies heeft gekregen. Zelf heb ik laatst een 1200 kcal-dieet van een diëtiste gekregen. Het was zó grappig en absurd dat een vriendin van me het meegenomen heeft naar haar diëtiste in een eetstoorniskliniek. Daar hebben ze er ook flink lol om gehad!
    You were born as an original. Don't die as a copy.
      vrijdag 6 april 2007 @ 17:35:57 #140
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48085106
    1200???
    dat is idd eetstoorniswaardig ja
      vrijdag 6 april 2007 @ 17:43:44 #141
    174925 Judeljuud
    Vindt, en gij zult meer zoeken
    pi_48085362
    Even voor de beeldvorming:
    You were born as an original. Don't die as a copy.
      vrijdag 6 april 2007 @ 19:21:22 #142
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48088496
    Sorry, maar zelfs in sportersdieten ( wat mijn specialiteit is ) komen geen lepels of grammen voor.

Alsjeblieft; EET!!!
    Serieus, als je zuiver eet ( dus dingen met matig vet, weinig KH's ) dan moet je eten zoveel je kan.
    Niets is beter om die motor brandend te houden.

Maar goed; ik zie op dat dieet dus ook al kaas staan...hoe geloofwaardig is dat.
    Afvallers; kaas is no no.
    Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder
      vrijdag 6 april 2007 @ 19:22:07 #143
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48088519
    1200 kcal voor een dwerg misschien
    pi_48089370
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 19:21 schreef SHE het volgende:
    Maar goed; ik zie op dat dieet dus ook al kaas staan...hoe geloofwaardig is dat.
    Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder
    Sinds kort is kaas geschrapt uit de schijf van vijf of hoe dat ding tegenwoordig ook maar heet.

En veel diëtisten schijnen ook nog steeds niet in te zien dat mensen op diëten van 1000-1200 kcal zetten wel snel resultaat geeft, maar vrijwel nooit blijvend resultaat. En dat laatste lijkt me een stuk belangrijker dan snel afvallen. Laat staan van die absurde diëten zoals met Modifast waarbij je 500-800 kcal per dag binnenkrijgt en waar je niets van leert. Lijkt me alleen wenselijk als er groot risico door het overgewicht voor een noodzakelijke operatie bestaat.
      vrijdag 6 april 2007 @ 19:47:27 #145
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48089425
    Ik ben wel benieuwd, Isa, of jij kaas ook een 'no no' vindt, net als SHE?
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_48089556
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:
    Ik ben wel benieuwd, Isa, of jij kaas ook een 'no no' vindt, net als SHE?
    Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.
      vrijdag 6 april 2007 @ 19:52:20 #147
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48089631
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 19:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:02:03 #148
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48089994
    Ik zeg dus:

Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder.

Kaas eet je puur, op een plankje. Geniet en proef.
    kaas eet je niet elke dag op je brood; dat slaat nergens op.
    Voor de calcium hoef je het trouwens niet te doen. Dat is een rest leugen uit de tijd van het melkoverschot.
    Ons spijsverteringsstelsel is niet eens in staat om calcium op te nemen uit melk.sterker nog, we breken het af.

Kaas is heerlijk, en ik eet het zeker. Met heel veel mate en zeker niet op brood.
    Kaas op een hamburger kan ook geen kwaad; zonder broodje en zonder saus
    ( coco chanel's favoriete lunch zelfs ! )
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:06:09 #149
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48090125
    Je legt niet uit waarom dat dan zo rampzalig is, een plakje kaas op brood.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:08:23 #150
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090185
    ehm, vet + suikers
    Als je de basisprincipes biochemie toepast dan moet je logica je al vertellen dat dat niet zo'n heel erg slim plan is.

Nogmaals, van mij mag je. Maar ik kan je vertellen, nee..verzekeren, dat niemand ooit slank zal worden van brood met kaas.
    pi_48090186
    Klinkt als Montignac.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2007 20:08:31 ]
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:10:58 #152
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48090260
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:08 schreef SHE het volgende:
    ehm, vet + suikers
    Als je de basisprincipes biochemie toepast dan moet je logica je al vertellen dat dat niet zo'n heel erg slim plan is.

Nogmaals, van mij mag je. Maar ik kan je vertellen, nee..verzekeren, dat niemand ooit slank zal worden van brood met kaas.
    Nee, dat word je nooit van één ding juist wel of juist niet eten.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:14:29 #153
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090392
    Zijn dieet is ook niet onwaar hoor.
    Alleen beperkt hij je in dingen en dat klopt ook weer niet.
    Zelfde voor Atkins.
    In principe, ( dus theorie ) klopt het, maar wil je langdurig slank blijven, dan zul je toch net ff iets meer moeite moeten doen.

Zware botten bestaan niet
    Vetzuursynthese wel en die is wetenschappelijk onderbouwd.
    IEDEREEN kan een mooi lichaam krijgen, echt.
    Ik ben hier niet voor niets zo anal over..ik vind het zo jammer dat veel mensen langer dan nodig zo blijven worstelen met hun gewicht, omdat ze van alles moeten of willen, terwijl slim eten echt geen rocket science is.

Of dacht je dat alle modellen of sterren slank worden geboren?
    Nee, die doen wat een serieuze personal coach ze vertelt.
    En als je de geheimen van een mooi lijf wil weten, dan ga je eens op een bodybuild of sportersforum lurken...daar zul je precies vinden waarom iets wel en waarom niet kan.
    ik ben echter wel een levensgenieter en ik hoef niet meer in maatje 34; dus met een beetje logisch nadenken EN wetenschap, kom je tot een levenswijze die EN geen straf is, maar ook verantwoord is.

Ik zou godver ook een boek moeten schrijven.
    Ware het niet dat ik een hekel heb aan commercie ...maar echt, wat zou ik die Sonja B graag in een debat compleet torpederen met haar kut dieet.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:15:51 #154
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090442
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat word je nooit van één ding juist wel of juist niet eten.
    Jawel hoor, van alleen spek eten word je alsnog dik hoor.
    Van alleen snoep ook
    Van alleen chips ook

etc
    Waarom ben je zo vijandig?
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:16:26 #155
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48090466
    Ik ben absoluut geen fan van Sonja Bakker. Maar ik vind dat jij net zo goed oogkleppen op hebt en al te zeer overtuigd bent van 'de enige weg'.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:17:05 #156
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090492
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Lienekien het volgende:
    Ik ben absoluut geen fan van Sonja Bakker. Maar ik vind dat jij net zo goed oogkleppen op hebt en al te zeer overtuigd bent van 'de enige weg'.
    Wil je wetenschap ter discussie stellen?

I dare you...kom maarrrr!
    pi_48090517
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:15 schreef SHE het volgende:

[..]

Van alleen snoep ook
    Van alleen chips ook

etc
    Als jij per dag 1700 kcal aan chips eet en verder niets word je niet dik hoor.
    pi_48090524
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 19:22 schreef SHE het volgende:
    1200 kcal voor een dwerg misschien
    werkt voor mij goed en ben toch niet heel klein
    en kaas trouwens ook
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:18:00 #159
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090533
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:17 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Als jij per dag 1700 kcal aan chips eet en verder niets word je niet dik hoor.
    Oh jawel
    pi_48090536
    aaah, doe toch eens, SHE
    in het SB discussie topic

SB
    ik vind haar er ook zo verrot uitzien, als dat het resultaat is van haar dieet, dan wil je dat toch niet volgen?
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:18:28 #161
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48090555
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:17 schreef SHE het volgende:

[..]

Wil je wetenschap ter discussie stellen?

I dare you...kom maarrrr!
    Isabeau praat ook vanuit wetenschappelijke kennis.

Ook de wetenschap concludeert niet dat er maar één weg is.
    pi_48090563
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 17:13 schreef boekenworm het volgende:

[..]

De huisarts heeft zelf gezegd dat ik dat moest eten... Maar goed, fijn dat je bij dat gesprek aanwezig was.
    Ik heb je in andere topics gezien, en ik gelóóf het gewoon niet. Iedereen op mijn therapie, hoe klein en "ik ben fijn gebouwd" ze ook waren, ze kwamen echt niet weg met 4 boterhammen. Jij kan mijn lijstje wel afdoen als maaltijd voor "reuzen", maar het geldt voor iedereen. Sterker nog, "reuzen" eten méér.

Wat dat gedoe over kaas betreft: M.i. is er niks mis met af en toe een plakje kaas. Maar je weet hoe dat gaat bij sommige mensen. Tijdens het beleggen gaan er al 3 extra plakken uit het vuistje in de mond, en de boterham wordt ook nog eens driedubbel belegd... Net als mijn moeder, die eet "maar 2 boterhammen", maar smeert vervolgens wel de halve pot chocopasta er op.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:19:32 #163
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48090604
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:15 schreef SHE het volgende:

[..]

Van alleen snoep ook
    Van alleen chips ook

etc
    Oh, en jij denkt dat ik vijandig ben, maar dat komt door jouw gillende fanatisme.
    pi_48090629
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef milagro het volgende:

SB
    ik vind haar er ook zo verrot uitzien, als dat het resultaat is van haar dieet, dan wil je dat toch niet volgen?
    Eensch! Die Sonja Bakker is toch het wandelende voorbeeld van hoe het níet moet? Ik vind 'r niet bepaald sprankelend of zo...
    pi_48090667
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Lienekien het volgende:

Inderdaad, de wetenschap komt er vaak genoeg ook niet uit. Inzichten veranderen, onderzoeksresultaten verschillen. Moeilijke materie om te doorgronden. Je kan het één onderbouwen met wetenschappelijk bewijs, maar helaas al te vaak is het tegendeel ook te onderbouwen met ander wetenschappelijk bewijs.

Dingen zijn vaak minder eenvoudig dan ze lijken.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:22:11 #166
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090690
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben het met Isa echt op superveel punten eens..vreselijk eens.
    Maar ook Isa redeneert nog teveel vanuit haar levensgenieters modus. En gelijk heeft ze.
    Isa weet dondersgoed dat er een weg is naar een hoogst haalbaar perfect lichaam, voor iedereen.

Maar dan zijn er keuzes!
    En zij kiest ervoor om niet zo streng te doen; net als ik. Ik weet hoe het is om in een maatje 34 te glijden, maar ik vind 38 toch een stuk gezelliger.
    Je hoeft bij mij alleen niet aan te komen met pertinente onzin; zeker niet als je zogenaamd wil afvallen.
    Wie kilo's kwijt wil, moet hele slimme keuzes maken

of worstelt gewoon jaren lang met zijn gewicht...en dat zie ik genoeg in het dieet topic.
    pi_48090716
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Toeps het volgende:

Ik heb je in andere topics gezien, en ik gelóóf het gewoon niet. Iedereen op mijn therapie, hoe klein en "ik ben fijn gebouwd" ze ook waren, ze kwamen echt niet weg met 4 boterhammen. Jij kan mijn lijstje wel afdoen als maaltijd voor "reuzen", maar het geldt voor iedereen. Sterker nog, "reuzen" eten méér.
    Ik geloof boekenworm wel. Helaas hebben veel artsen minder kennis van eten dan ze zouden moeten hebben, met name artsen van de oude stempel.
    pi_48090767
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef SHE het volgende:

of worstelt gewoon jaren lang met zijn gewicht...en dat zie ik genoeg in het dieet topic.
    Ja, hiero Ik heb denk ik alle fouten (tegen veel beter weten in) al wel gemaakt
    pi_48090776
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef SHE het volgende:

[..]

Oh jawel
    Niet dus.

Verder vind ik je toon bijzonder onaangenaam, je lijkt jezelf wel heel fantastisch te vinden.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:24:53 #170
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090780
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, en jij denkt dat ik vijandig ben, maar dat komt door jouw gillende fanatisme.
    Sue me, mij doet het echt wat als ik mensen zo geindoctrineerd zie worden door Sb's , dieet topics en nog meer gelul, terwijl de wetenschap vooralsnog feilloze handvatten bied om je echt naar een prima gezond lijf te helpen.

En ja, ik heb altijd op hoog niveau gesport; dus al het gerommel in de marge vind ik zwak.
    Ik geloof in wil...en die wil, heeft iedereen.
    Zelfs slank denken lijkt door de wetenschap meer erkend!

Focus, daniel-san, focus
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:25:30 #171
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48090805
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ben het met Isa echt op superveel punten eens..vreselijk eens.
    Maar ook Isa redeneert nog teveel vanuit haar levensgenieters modus. En gelijk heeft ze.
    Isa weet dondersgoed dat er een weg is naar een hoogst haalbaar perfect lichaam, voor iedereen.

Maar dan zijn er keuzes!
    En zij kiest ervoor om niet zo streng te doen; net als ik. Ik weet hoe het is om in een maatje 34 te glijden, maar ik vind 38 toch een stuk gezelliger.
    Je hoeft bij mij alleen niet aan te komen met pertinente onzin; zeker niet als je zogenaamd wil afvallen.
    Wie kilo's kwijt wil, moet hele slimme keuzes maken

Ja, daarin kan ik je goed volgen. Maar ik haak af zodra je beweert dat kaas op brood een no no is. Ik denk dat je best een paar keer per week een plak 20 of 30+-kaas tussen je boterhammen kunt doen. Dáár loopt een poging tot afvallen niet op stuk.
    pi_48090848
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, daarin kan ik je goed volgen. Maar ik haak af zodra je beweert dat kaas op brood een no no is. Ik denk dat je best een paar keer per week een plak 20 of 30+-kaas tussen je boterhammen kunt doen. Dáár loopt een poging tot afvallen niet op stuk.
    precies
    het kan ook best met afentoe kaas of weet ik veel wat
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:27:05 #173
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090867
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:24 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Niet dus.

Verder vind ik je toon bijzonder onaangenaam, je lijkt jezelf wel heel fantastisch te vinden.
    Mezelf niet, maar ik heb heel wat eeuwige dikkers naar een zeer acceptabel lichaam geholpen.
    Ik erger me gewoon dood aan die struisvogelpolitiek in de voeding...men neemt van alles aan, zonder zelf op onderzoek uit te gaan.
    En als er dan gecheat wordt, dan steekt men massaal de kop in 't zand.

Is prima, maar dan moet je ook niet zo zeuren over je gewicht.
    pi_48090879
    Ik doe ook kaas op brood hoor. Maar niet dagelijks. En wel met roomboter (en ja, met sporten en afvallen gaat het uitstekend)
    pi_48090952
    quote:

[..]

Op zich niet natuurlijk. Het gevaar zit 'm er denk ik in, dat mensen denken: "Ach dat plakje kaas.." en dan "Ach dat handje chips" en dan "Ach dat stukje taart, Pietje is immers maar eens per jaar jarig..." En dan zeggen ze dus van zichzelf "Nee hoor, ik snoep heul niet veel!" Terwijl op een groot kantoor werkelijk elke week wel iemand jarig is, of iets anders te vieren heeft.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:29:27 #176
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090959
    quote:

[..]

Lien, liefje..maar zo gaat het met alles!
    Oh, dat kan best wel eens
    En dat ook wel
    en die snoepjes zo nu en dan ook!

weet je wie dat zegt? zij of hij die nog te dik is.
    Mensen op gewicht en zeker mensen die echt voor altijd van hun extra pondjes af willen zeggen:

NEE, als ik op gewicht ben, mijn levensstijl ok is en ik echt goed in mijn vel zit..DAN gun ik mezelf van alles.
    En ik kan beloven dat het dan ook kan.
    Iemand met overgewicht kan minder hebben, dan iemand die op gewicht is...
    pi_48090967
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef SHE het volgende:

[..]

Mezelf niet, maar ik heb heel wat eeuwige dikkers naar een zeer acceptabel lichaam geholpen.
    Ik erger me gewoon dood aan die struisvogelpolitiek in de voeding...men neemt van alles aan, zonder zelf op onderzoek uit te gaan.

Tja je zegt inhoudelijke hele goede dingen. Alleen je toon is nogal vijandelijk.

Oké, ik weeg nu 70 kilo, ben 1.74 lang en wil graag 60 kilo wegen (ja ik wil wél in maatje 34).
    Doe mij eens een dieet dan

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2007 20:29:54 ]
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:29:54 #178
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48090976
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik hoor je hier zeggen: 'als je het niet doet zoals ik vind dat het moet, dan ben je dom en tot mislukken gedoemd'.

Zonde, want je zult best goede ideeën hebben en best een goede motivator zijn.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:30:03 #179
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48090982
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef Isabeau het volgende:
    Ik doe ook kaas op brood hoor. Maar niet dagelijks. En wel met roomboter (en ja, met sporten en afvallen gaat het uitstekend)
    Over roomboter zijn wij het altijd eens Isa
    pi_48091016
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:29 schreef SHE het volgende:

[..]

ik heb overgewicht
    maar val toch goed af met afentoe iets extra's hoor

als je gewoon discipline daarin hebt dan ga je niet te ver in snoepen of snacken
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:31:22 #181
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48091018
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik hoor je hier zeggen: 'als je het niet doet zoals ik vind dat het moet, dan ben je dom en tot mislukken gedoemd'.

Zonde, want je zult best goede ideeën hebben en best een goede motivator zijn.
    Oh nee, echt niet,

Maar ik zou zo graag willen dat mensen niet meer in de leugens van de voedingsindustrie en self proclaimed trutto's als Sonja B trappen.

Ik zie liever dat mensen genieten, van zichzelf en van leven...daarom doe ik zo anal
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:32:41 #182
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48091069
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:29 schreef SHE het volgende:

[..]

Lien, liefje..maar zo gaat het met alles!
    Oh, dat kan best wel eens
    En dat ook wel
    en die snoepjes zo nu en dan ook!

weet je wie dat zegt? zij of hij die nog te dik is.
    Mensen op gewicht en zeker mensen die echt voor altijd van hun extra pondjes af willen zeggen:

NEE, als ik op gewicht ben, mijn levensstijl ok is en ik echt goed in mijn vel zit..DAN gun ik mezelf van alles.
    En ik kan beloven dat het dan ook kan.
    Je 'goeroet' nu gericht op mij persoonlijk. Doe maar niet.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:33:21 #183
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48091099
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb overgewicht
    maar val toch goed af met afentoe iets extra's hoor

als je gewoon discipline daarin hebt dan ga je niet te ver in snoepen of snacken
    Ik heb je hyves gechecked

En nee liefje, je bent niet op gewicht. Als je content bent met je overgewicht, dan juich ik je toe.
    Als je echter er vanaf wil, dan moet je stoppen met excuses verzinnen en eerst die bagage lozen en dan jezelf belonen.
    Niet half/half

want in 90% van de gevallen, zitten mensen over 20 jaar NOG te kloten met ovegewicht en dat is zo zonde.
    pi_48091168
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb je hyves gechecked

En nee liefje, je bent niet op gewicht. Als je content bent met je overgewicht, dan juich ik je toe.
    Als je echter er vanaf wil, dan moet je stoppen met excuses verzinnen en eerst die bagage lozen en dan jezelf belonen.
    Niet half/half

want in 90% van de gevallen, zitten mensen over 20 jaar NOG te kloten met ovegewicht en dat is zo zonde.
    schatje
    ik zei ook dat ik overgewicht had maar goed die foto's zijn oud en ik ben op een paar kilo na wel op gewicht
    en ik ben al 23,5 kilo afgevallen dus volgens mij gaat het goed met me
    en ja dat kan ook gewoon met lekker eten
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:35:35 #185
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48091179
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je 'goeroet' nu gericht op mij persoonlijk. Doe maar niet.
    Wat jij doet, moet je zelf weten.
    Ik kan het daar alleen wel of niet mee eens zijn.
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:37:05 #186
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_48091223
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

schatje
    ik zei ook dat ik overgewicht had maar goed die foto's zijn oud en ik ben op een paar kilo na wel op gewicht
    en ik ben al 23,5 kilo afgevallen dus volgens mij gaat het goed met me
    en ja dat kan ook gewoon met lekker eten
    Ik heb ook nergens beweerd dat slank worden pijn doet hoor
      vrijdag 6 april 2007 @ 20:37:32 #187
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_48091238
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:35 schreef SHE het volgende:

[..]

Wat jij doet, moet je zelf weten.
    Ik kan het daar alleen wel of niet mee eens zijn.
    Ja, mijn boterham met kaas vind je fout. Laten we het daar maar bij houden.
    pi_48091256
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 20:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens beweerd dat slank worden pijn doet hoor
    ik ook niet
    maar jij vind dat ik smoesjes heb en bagage en dat is niet zo
    pi_48092357
    Maar goed, dit ging over dyna18 die èn regelmatig nog trek in eten heeft èn maar blijft aankomen. Er is niets mis met het in stapjes veranderen van je leefgewoontes, zolang je maar werkt naar een gezondere manier van leven.

Dyna18, heb je al nagedacht wat je wilt gaan veranderen en hoe je dat gaat aanpakken?

vrijdag 6 april 2007 @ 23:19:50 #190
    40077 Jay_Leno
    Deadman's walking
    pi_48096627
    Hallo, ik zit net als de topicstarter te klooien met mijn gewicht. word er bij mij ook niet echt minder op. blijf een beetje hangen rond de 100 kilo met 1.84 m. zou graag een 20 kilo kwijtraken. Ik heb geen zittend beroep met productiewerk maar doordat ik een aantal keren per week er wel op half 5 s'ochtens uitmoet maak ik wel langere dagen waardoor je automatisch vaker en daardoor meer eet. Voorbeeld: onbijt 4:30 - 3 boterhammen met ham en kaas 30+ daarna om 08:00 - 2 stukken brood ham en/of kaas 30+ 10:00 - 2 stukken brood ham of kaas 30+ 12:30 - 3 a 4 stukken brood ham en/of kaas 30+ plus soep + blikje 0.25 L chocomel en op 15:00 - 1 a 2 stukken brood ham/kaas. voor de rest water overdag en om 18:00 gewoon warm eten (groenten en paar aardappels + stukje vlees + vla + 2 glazen melk) Is dit nu echt teveel om gewicht kwijt te raken? voor mijn gevoel heb ik genoeg beweging overdag , sta 8 uren per dag op mijn benen. Ik kan mij niet voorstellen dat 2 of 3 stukje brood minder per dag het verschil gaan maken, ik heb vaak nu al dat mijn maag al weer knort voordat het pauze is
      vrijdag 6 april 2007 @ 23:23:43 #191
    175950 Marurk
    Baggeraar
    pi_48096791
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 23:19 schreef Jay_Leno het volgende:
    ... ik heb vaak nu al dat mijn maag al weer knort voordat het pauze is
    Drink Optimel Control. Dat neemt het hongergevoel blijkbaar weg.
      vrijdag 6 april 2007 @ 23:39:18 #192
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_48097352
    Interessant topic dit, even volgen vanwege hardnekkige zwangerschapskilo's
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
      zaterdag 7 april 2007 @ 20:52:03 #193
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_48119758
    Eigenlijk wel humor hoe die "gezonde dieet" voorschriften elke paar jaar veranderen. Het lijkt me pure bullshit dat iedereen even veel nodig heeft, zeker dat die lijstjes tegenwoordig steeds groter worden, gek dat er zoveel mensen zijn met overgewicht... En nog meer dat bepaalde producten van gezond naar ongezond naar weer gezond gaan... Maar wie ben ik.
    pi_48324557
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 21:15 schreef Isabeau het volgende:
    Maar goed, dit ging over dyna18 die èn regelmatig nog trek in eten heeft èn maar blijft aankomen. Er is niets mis met het in stapjes veranderen van je leefgewoontes, zolang je maar werkt naar een gezondere manier van leven.

Dyna18, heb je al nagedacht wat je wilt gaan veranderen en hoe je dat gaat aanpakken?
    Ja ik heb er zeker over nagedacht. Ben er alleen nog niet helemaal uit.
    Vooral meer sporten en bewegen gaat lastig worden, al hoewel het duidelijk is dat dit wel heel belangrijk is.
    Met eten ga ik proberen wat meer groente te eten, met ertussendoor wat fruit.
    Verder wat kleinere porties tot me nemen bij de hoofdmaaltijd.
    Daarnaast heb ik ook alle restje koek en andere snacks weggegooid (niet dat ik dacht die aangebroken zak pepernoten alsnog ooit te eten, maar goed )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')