idd lambiekje, maar het is niet de gehele mensheid, alleen Amerika.....quote:Op woensdag 4 april 2007 20:25 schreef Lambiekje het volgende:
Dit is heel kwalijk er worden achterlijke taalgrapjes gemaakt terwijl de mensheid op uitsterven staat !!
Engeland ook, en dat is een stuk dichterbij. in Londen was 2/3 van de volken doodgegaanquote:Op woensdag 4 april 2007 20:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
idd lambiekje, maar het is niet de gehele mensheid, alleen Amerika.....
Hoho .onze buren hebben anders ook last van bijsterfte. Dus wij Nederlanders kunnen wel eens mee getrokken worden.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
idd lambiekje, maar het is niet de gehele mensheid, alleen Amerika.....
Dat zal allemaal wel lukken .. maar het probleem is dat als de bijen uitvliegen en nectar zoeken worden ze ziek van gemanipuleerde flora. Dat is het hele probleem. Monsantoquote:Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef Elvi het volgende:
Doet me een beetje denken aan Hitchhikers Guide to the Galaxy: de aarde vergaat en de dolfijnen zingen een afscheidsliedje ('So long, and thanks for all the fish') en verdwijnen.
Misschien doen de bijen dat ook'So long, and bedankt voor die bloemen'
.
Maarem... er kunnen toch nieuwe bijen 'gekweekt' worden?![]()
"Nothing is in contradiction to nature, only in contradiction to what we know of it".quote:Op woensdag 4 april 2007 12:38 schreef TeenWolf het volgende:
ik moet gelijk denken aan een uitspraak van squealmaster in de topic chemtrails als ik dit topic weer herlees:
"don't fuck with nature ore nature will fuck with us"
Monsato is wereldwijd.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Hier hebben we er ook last van (hier als in Europa) dus dat heeft denk ik niet veel te maken met foute amerikaanse praktijken.
Ik denk dat je niet goed hebt gelezen wat er aan de hand is.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:41 schreef Stippel het volgende:
Interssant, maar mensen moeten er wel rekening mee houden dat massa-sterfte bij veel insekten heel normaal is; in de winter sterft het merendeel van de insecten en ieder voorjaar moet de hele kolonie weer opgebouwd worden ....
En als je wat van bijen afweet, weet je dat dat iets dat aan het einde van de zomer en begin van de winter heel normaal is ....quote:Op donderdag 5 april 2007 13:58 schreef NorthernStar het volgende:
De bijen vliegen uit maar komen niet terug naar de korf. Zodat de kolonie, of wat er nog van over is, na een tijdje afsterft.
Genetische manipulatie van gewassen is wat vooral hier op het forum zelf wordt genoemd, in de nieuwsberichten spreken ze eerder van een soort parasiet. Maar de bijenstand neemt wel ongezonde vormen aan in bepaalde gebieden. Wat dus ook een erg vreemd verschijnsel is (al eerder genoemd): insecten die normaal een verlaten bijenkast plunderen (de honingvoorraad) blijven nu weg. Wat er dus op kan duiden dat dat er gifitge stoffen achterblijven.quote:Op donderdag 5 april 2007 14:35 schreef Stippel het volgende:
[..]
En als je wat van bijen afweet, weet je dat dat iets dat aan het einde van de zomer en begin van de winter heel normaal is ....
echter, door verschillende effecten (waarbij ook virussen) gaat het herstel van de bijenkolonies in het voorjaar kennelijk niet goed en sterven veelvuldig volledige bijenafailies uit, waardoor op de lange termijn de bijenstand flink gedaald is in verschillende regionen (specifiek amerika)....
een eenduidige oorzaak ervoor geven is niet zomaar mogelijk, het kán idd te maken hebben met lange termijns doorfok genetische effecten, doordat er mogelijk genetische fouten in de opgebouwde families ontstaan zijn of vermoedens omtrend klimaat-effecten, bestrijdingsmiddelen.
Volgens mij kan niemand hier stellen zomaat te #weten' wat de oorzaak is, anders dan dat natuurlijk iedereen aannames kan doen.
Ik kan me echter niet voorstellen dat dit ook maar minimaal gerelateerd kan zijn met genetische manipulatie bij planten.
Monsanto's GM corn MON863 shows kidney, liver toxicity in animal studiesquote:Op woensdag 4 april 2007 21:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel lukken .. maar het probleem is dat als de bijen uitvliegen en nectar zoeken worden ze ziek van gemanipuleerde flora. Dat is het hele probleem. Monsanto
Ik denk dat amerika boekje open moet doen over "foute" praktijken....
Erg eigenlijk ook dat alles op elkaar past van het Food Coverup.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Monsanto's GM corn MON863 shows kidney, liver toxicity in animal studies
En wie staat aan het einde van de voedselketen?
De wilde bijen zijn btw ook aan het verdwijnen las ik. Dat is al een paar jaar terug ingezet.
en de afname in amerika? tot bijna 0 ?quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:48 schreef Zero2Nine het volgende:
Er is ook een uitgebreid engelstalig Wikipedia artikel over dit probleem, ofwel de Colony Collapse Disorder Dit artikel is al eerder aangemaakt maar is nu best uitgebreid met veel extern materiaal en interessante theorieen.
De oorzaak van het probleem is nog steeds niet duidelijk maar de omvang ervan wordt in ieder geval niet ontkend. Wat ik ook wel interessant vind is dat het aantal bijenvolken sowieso enorm is afgenomen de laatste decennia. In Nederland van 200.000 naar 50.000 (weet niet precies in wat voor tijdspanne).
Dan zullen de meeste volgend jaar wel verdwenen zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:02 schreef TeenWolf het volgende:
In de Verenigde Staten proberen bijenhouders de oorzaak te vinden van de massale verdwijning van hun bijenvolken. De situatie is nog nooit zo ernstig geweest, steeds meer korven worden verlaten en de bijen zijn vervolgens spoorloos...........
Albert Einstein heeft ooit gezegd: "Als de bij verdwijnt heeft de mens nog maar 4 jaar te leven"..........
Het einde van Amerika nabij?...............
bron: http://www.sargasso.nl/ar(...)or-gmos-pollen-poll/
If the bee disappeared off the surface of the globe then man would only have four years of life left. No more bees, no more pollination, no more plants, no more animals, no more man. -Albert Einstein
http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=2637 (de tuingidsquote:Voor een kleine tuin is het mogelijk zelfbevruchtende rassen te kiezen, maar hier is de keuze beperkt.
*auw*quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:30 schreef Spellmeista het volgende:
ohwja niet te vergeten..andere beestjes die bestuiven:vladderend vlindertje met zijn krulsnor the matrix kolibrie die zijn snavel in elk gaatje steekt andere insectjes die er-over-heen-lopen
bron?quote:Op dinsdag 17 april 2007 03:49 schreef Queen_Bee het volgende:
Het gaat erom dat de bijen het grootste gedeelte van bestuiven op zich nemen.
was reeds eerder vermeldquote:Op dinsdag 17 april 2007 05:34 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
bron?
Daarbij komt ook kijken dat het voornaamste nut van planten zuurstof produceren is..(voor de levende wezens). Gelukkig zijn wij totaal niet afhankelijk van Amerika of Europa waar geen bijen meer zouden zijn omdat we vrolijk lopen te bellen. Er zijn nog delen in de wereld waar de bij goed kan vertoeven en die ook heel groot zijn en waar ze geen mobiele telefoon nodig hebben(er even van uitgaande dat het nieuws klopt). Voor de rest doen de beesten die ik vannacht opnoemde hun werk wel.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:33 schreef TeenWolf het volgende:
"...............De honingbij is goed voor de bestuiving van meer dan 90% van alle commercieel geteelde gewassen in de VS....................." (wikipedia)
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Honingbij#Nut_van_de_bij
[afbeelding]
Wat ook al is gezegd, het zijn over het algemeen juist agrarische gebieden. En in meerdere artikelen schrijft men dat de verlaten korven ook door andere insecten worden gemeden. Terwijl al die jonge en onbeschermde larven een aantrekkelijke bron voor proteine zijn zou je zeggen.quote:Op maandag 16 april 2007 16:12 schreef UncleScorp het volgende:
15/4/07 Are mobile phones wiping out our bees?
"In Duitsland, Engeland, Amerika en ook in ons eigen land loopt het aantal bijen stevig terug."quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:31 schreef Elegy het volgende:
Hoe zit het nou in Nederland? Ik kan er nog niks over vinden in kranten en bladen?
Bedankt!quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"In Duitsland, Engeland, Amerika en ook in ons eigen land loopt het aantal bijen stevig terug."
Telegraaf
Ik gelukkig wel een aantal. ze zaten op de bloesem van een boom in onze voortuin.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:12 schreef DrankBakje het volgende:
Ik ben gisteren de tuin maar eens rondgelopen, en speciaal op bijen gelet. Ik ben er geen 1 tegen gekomen.![]()
Wij hebben een grote tuin inclusief een boel fruitbomen maar het enige wat ik op de bloemen tegenkwam waren hommels.![]()
Was waarschijnlijk een wesp. Die overleven het bij mij meestal ook nietquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb gister een bij of een wesp vermoord, maar ik had geen keus
quote:GSM roeit bij uit
AMSTERDAM -
De mysterieuze terugloop van de bijenpopulatie valt volgens onderzoekers mogelijk te verklaren door de opkomst van de mobiele telefoon. De biologische radar van bijen raakt verstoord.
Dat schrijven twee Engelse kranten. Ze baseren zich daarbij op verschillende onderzoeken aan de Duitse Landau Universiteit en een studie van de Amerikaanse overheid.
In Duitsland, Engeland, Amerika en ook in ons eigen land loopt het aantal bijen stevig terug. Deze teruggang valt niet alleen te verklaren door ziektes. De opwarming van de aarde en luchtvervuiling werden al eerder geopperd, maar een eerste proef met mobiele telefoons in Duitsland bood verontrustende resultaten, zo schrijven de Daily Mail en The Independent.
Bijen weigerden terug te keren naar hun bijenkorf zo gauw er mobiele telefoons omheen werden geplaatst. Het zou verklaren waarom sommige nesten ineens leeglopen en het bijenvolk gedesoriënteerd naar een wisse dood vliegt.
De gevolgen hiervan zijn enorm, aangezien bijen in belangrijke mate bijdrage aan bevruchting van voedselgewassen en het instandhouden van het ecosysteem. Albert Einstein berekende zelfs eens dat de mens zonder bijen maar vier jaar te leven had, aldus de Engelse verslagen.
De kranten schrijven verder dat eerder onderzoek in Duitsland ook al uitwees dat de bijen hinder ondervinden van hoogspanningskabels. Over de hele wereld zijn inmiddels vele honderden bijenkorven om onbekende reden abrupt verlaten. In Amerika gaat het om het verlies van zestig tot zeventig procent van de commerciële bijenpopulatie.
Ik heb vorige week nog een slaperige wesp die in mijn hal zat buiten gezet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:56 schreef DrankBakje het volgende:
[..]
Was waarschijnlijk een wesp. Die overleven het bij mij meestal ook niet![]()
Ja hey, hij zat op de bak met voer van konijn. Dus ik pak de bezem en wil m eraf bezemenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb vorige week nog een slaperige wesp die in mijn hal zat buiten gezet.
Weet niet of het een koningin was. Was wel redelijk groot.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja hey, hij zat op de bak met voer van konijn. Dus ik pak de bezem en wil m eraf bezemenMaar toen lag ie half dood te gaan en moest ie wel helemaal dood
Volgende keer zal ik half dooie wesp reanimeren en spalken okay?quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat je niet in de verpleging werkt.
In een luciferdoosje met watjes.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:38 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Volgende keer zal ik half dooie wesp reanimeren en spalken okay?![]()
De meeste wespen die je nu tegen kunt komen, zijn inderdaad vaak koninginnen. Scheelt weer een wespennest als je die doodmaakt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb vorige week nog een slaperige wesp die in mijn hal zat buiten gezet.
Weet niet of het een koningin was. Was wel redelijk groot.
Dit is denk ik een afleidingsmaneuvre voor de echte rede, voedmanipulatie.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
In een luciferdoosje met watjes.![]()
Ontopic: ik heb sterke twijfels bij de GSM-signalen verklaring.
Om te relativeren (quote:Op zaterdag 21 april 2007 07:48 schreef Spellmeista het volgende:
dan zou dec. 2012 toch heel erg in de buurt kunnen komen..
maar waarom zei ein.stein dat?![]()
Heb je ook de subnote gelezen ...quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:19 schreef UncleScorp het volgende:
Nog eentje aangebracht door Francorex in een ander topic :
Putin Orders Russian Queens Home, Decimates US Bee Industry
It has long been known that both the United States and the Soviets have conducted decades long research into the use of mind control technologies, with the greater aim being towards the control of their own citizens, but also towards its uses in warfare, and which these events appear to be coming into line with past predictions of the unintended consequences should these esoteric be unleashed.
What is occurring in the United States today relating to hundreds of millions of their domestic bees disappearing, and who are descendents of their original Russian Queen ancestors, is that their Military Leadership has unleashed upon their citizens through their propaganda media organs (television/radio) the fearful 250 Hz signal intended to anger their population in the buildup towards war with Iran.
But. One of the unintended consequences produced by their provocative actions against their own citizens is that they have likewise ‘signaled’ the demise of their agricultural industry through the decimation of their domestic bee industry.
Is it indeed possible that the Soviets in the 1980s were foresighted enough to plant this ticking time bomb in the very heart of America should the United States at some future date become intent upon Global domination?
Full txt : http://www.whatdoesitmean.com/index984.htm
Zegt wel weer genoeg niet ?!quote:[Ed. Note: The United States government actively seeks to find, and silence, any and all opinions about the United States except those coming from authorized government and/or affiliated sources, of which we are not one. No interviews are granted and very little personal information is given about our contributors to protect their safety.]
Iets veel simpelers inderdaad, ons ecosysteem is erg zwak. Tenminste een groot deel ervan kan zo instoren het hele systeem zal altijd overleven alleen of de mens bij dat subsysteem hoort... Na de meteorietinslag ging bijna alles dood maar toch kwam de natuur er bovenop.quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Om te relativeren () misschien? Het was het begin van het atoomtijdperk. Maar niet alleen atoomwapens kunnen ons uitroeien.
Interessant om weten is dat Ed Dames in het verleden er had opgewezen dat naar de toekomst toe zich een probleem met de bijenpopulatie zou voordoen, voorafgegaand door problemen met amfebien( kikkers).quote:Dames shared what he's learned about the honey bee disappearances and deaths. An increase in UV radiation has degraded pollen and because of this, bees are having problems with their vision, and becoming malnourished.
Vandaag had ik ook zo'n beest op m'n kamer, dacht eerst dat er een kleine muis aan kwam vliegenquote:Op dinsdag 3 april 2007 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
ze komen hiernaartoe,
echt hele grote joekels heb ik al gezien
amazing groot!!!!!!!
![]()
![]()
5 cm
Ik meen het, ik schrik van die grote bijen, ze zijn heel groot!
Ik mag hopen dat je die de deur hebt uitgewezen omdat de horenaar eitjes onder de huid schijnt te leggen waar larven uitkomen, die zich vervolgens een weg banen door je vlees om zich met pus en al een uitgang te vinden door je opperhuid.quote:Op zondag 22 april 2007 23:39 schreef Symer het volgende:
[..]
Vandaag had ik ook zo'n beest op m'n kamer, dacht eerst dat er een kleine muis aan kwam vliegen![]()
Even opgezocht wat dat was en ik kom bij een Aziatisch ras uit dat hier eigenlijk niet voorkomt (Asian giant hornet). Dat heeft dan denk ik meer met de klimaatverandering te maken dan met de bijensterfte hier.
quote:Op maandag 23 april 2007 05:58 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je die de deur hebt uitgewezen omdat de horenaar eitjes onder de huid schijnt te leggen waar larven uitkomen, die zich vervolgens een weg banen door je vlees om zich met pus en al een uitgang te vinden door je opperhuid.
Maar waarom wordt de honing dat ze achtergelaten dan gemeden door anderen?quote:Op maandag 23 april 2007 00:24 schreef Bananenbuiger het volgende:
...
Die Ed Dames zou dan op zich best gelijk kunnen hebben met het dunner worden van de ozonlaag of hogere intensiteit van de zon en de daardoor hardere UV-straling, waardoor de bijen verblind raken...
nou, mij smaakt het er niet minder omquote:Op maandag 23 april 2007 09:35 schreef Symer het volgende:
Maar waarom wordt de honing dat ze achtergelaten dan gemeden door anderen?
Dat is denk ik de sterkste aanwijzing voor een virus oid. Kan het een combinatie van factoren zijn? Bijv de UV-straling wordt harder en er worden steeds meer GSM-torens gebouwd waardoor het immuunsysteem van bijen verzwakt wordt waardoor een aantal virussen veel meer grip hebben en de honing verpesten.
Een hornet, ofwel hoornaar (geen horzel zoals sommige zeggen) is een wespensoort en geen bij. Maar ze kunnen idd joekelgroot worden. Zal me niets verbazen als door het warmere weer ook allerlei exotische gevallen hier aan komen zetten. In principe schijnen de gewone hoornaars niet echt agressief te zijn maar ik schrik me wel rot als er eentje aan komt vliegen op m'n kamerquote:Op zondag 22 april 2007 23:39 schreef Symer het volgende:
[..]
Vandaag had ik ook zo'n beest op m'n kamer, dacht eerst dat er een kleine muis aan kwam vliegen![]()
Even opgezocht wat dat was en ik kom bij een Aziatisch ras uit dat hier eigenlijk niet voorkomt (Asian giant hornet). Dat heeft dan denk ik meer met de klimaatverandering te maken dan met de bijensterfte hier.
geloof er geen zak van, dat doen sluipwespen. De hoornaar is geen sluipwesp. En ze leggen die eitjes volgens mij ook neit in mensen maar in andere insecten. Een hoornaar is qua steek niet veel anders dan een wesp (praktisch tzelfde gif).quote:Op maandag 23 april 2007 05:58 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je die de deur hebt uitgewezen omdat de horenaar eitjes onder de huid schijnt te leggen waar larven uitkomen, die zich vervolgens een weg banen door je vlees om zich met pus en al een uitgang te vinden door je opperhuid.
quote:Behalve door zijn afmeting valt de hoornaar op door zijn roodachtige borststuk en zijn felle geluid. Hij komt niet veel voor in België en Nederland, maar is ook geen zeldzaamheid. Hoewel de hoornaar meer dan twee keer zo groot is als de gewone wesp, is hij beduidend minder agressief ten opzichte van de mens. Als hij steekt is dit wel pijnlijker dan bij een gewone wesp of bij, maar hij steekt minder snel - al kan de hoornaar wel erg weerbaar zijn als het erop aankomt een nest verdedigen. Werksters zijn 18-25 mm, koninginnen 25-35 mm en mannetjes tot 28 mm lang.
In de volksmond doen fabels de ronde dat een paar steken al voldoende zouden zijn een mens of paard te doden. Voorzover die persoon niet toevallig één van de twee tot drie procent mensen betreft met een allergie tegen de steken is dit echter volstrekte onzin. Het gif is vergelijkbaar met dat van bijen en andere wespen, maar niet exact hetzelfde - het bevat een relatief grote hoeveelheid van de neurotransmitter acetylcholine, waardoor het sterker een branderig gevoel opwekt. Net als bij gewone wespen zijn voor een niet-allergische mens circa 500-1000 steken nodig om dodelijk te zijn en aangezien nesten zelden zo groot zijn en slechts één op de tien dieren uit het nest zullen steken is de kans verwaarloosbaar klein. Dat de dieren desondanks killer wasp (moordenaarswesp) genoemd worden zal eerder samenhangen met de manier waarop zij andere insecten jagen en verorberen - voor die dieren is de hoornaar inderdaad een geduchte moordenaar.
quote:
Soort
Oriëntaalse hoornaar
De Oriëntaalse hoornaar (Vespa orientalis) is een aan de Europese hoornaar verwante soort.
De koningin wordt 25 tot 35 mm lang, darren en werkwespen blijven kleiner.
Bij mannetjes hebben de antennes 13 segmenten, bij vrouwtjes altijd 12.
Het voornaamste nut van planten is juist niet de zuurstof die ze produceren, maar ze leveren grotendeels de voedsel voorziening van insecten die op hun beurt weer zoogdieren 'onderhouden' totdat we bij de mens terecht komen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 05:34 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
bron?
Daarbij komt ook kijken dat het voornaamste nut van planten zuurstof produceren is..(voor de levende wezens). Gelukkig zijn wij totaal niet afhankelijk van Amerika of Europa waar geen bijen meer zouden zijn omdat we vrolijk lopen te bellen. Er zijn nog delen in de wereld waar de bij goed kan vertoeven en die ook heel groot zijn en waar ze geen mobiele telefoon nodig hebben(er even van uitgaande dat het nieuws klopt). Voor de rest doen de beesten die ik vannacht opnoemde hun werk wel.
Hehehequote:Op maandag 23 april 2007 14:52 schreef Spellmeista het volgende:
Ik moet me excuseren voor mijn onwetendheid op dit gebied. Gelukkig is alles weer rechtgetrokken en ik ben de corRigerende users daarvoor erg dankbaar!
Knowledge: +10
Lies: -5
Overall knowledge: +1
Zijn dat niet gewoon flinke hommels? Hommels , doen echt helemaal niks. Zelfs niet als je ze slaat.quote:Op maandag 23 april 2007 15:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Na al deze verschrikkelijke berichten besluit ik me een biertje te drinken zolang het nog kan
Voordat je het weet is het einde in zicht en dan kan ik niet meer genietenTemperaturen die omhoog gaan, bijen die sterven en zo gaat de berichtgeving door.
Over bijen, ik zag gisteren een paar joekels waar ik even van geschrokken was. Het leken wel vleermuizen. Waren ook nog op zoek naar een gat in de gevel om een nest te bouwen volgens mijZo'n beest wil ik niet op de slaapkamer hebben en zeker niet gestoken worden door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |