abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 april 2007 @ 20:31:45 #81
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_48018484
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:25 schreef Lambiekje het volgende:
Dit is heel kwalijk er worden achterlijke taalgrapjes gemaakt terwijl de mensheid op uitsterven staat !!
idd lambiekje, maar het is niet de gehele mensheid, alleen Amerika.....
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 4 april 2007 @ 20:32:36 #82
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48018520
Pff ff de links gelezen best wel eng... Ik zal nu zeker geen bijen meer doodslaan :p deed ik toch al niet maar goed. Vorig jaar hadden wij er nog flink wat in de tuin rond bepaalde struiken. Zal er ff op letten of ze nu wegblijven.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 4 april 2007 @ 20:33:34 #83
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48018562
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:31 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Engeland ook, en dat is een stuk dichterbij. in Londen was 2/3 van de volken doodgegaan
---
  woensdag 4 april 2007 @ 20:49:30 #84
47102 Elvi
miemkwien
pi_48019267
Doet me een beetje denken aan Hitchhikers Guide to the Galaxy: de aarde vergaat en de dolfijnen zingen een afscheidsliedje ('So long, and thanks for all the fish' ) en verdwijnen.
Misschien doen de bijen dat ook 'So long, and bedankt voor die bloemen' .

Maarem... er kunnen toch nieuwe bijen 'gekweekt' worden?
  woensdag 4 april 2007 @ 21:10:42 #85
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_48020177
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:31 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Hoho .onze buren hebben anders ook last van bijsterfte. Dus wij Nederlanders kunnen wel eens mee getrokken worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:18:33 #86
52357 Lambiekje
pi_48020528
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef Elvi het volgende:
Doet me een beetje denken aan Hitchhikers Guide to the Galaxy: de aarde vergaat en de dolfijnen zingen een afscheidsliedje ('So long, and thanks for all the fish' ) en verdwijnen.
Misschien doen de bijen dat ook 'So long, and bedankt voor die bloemen' .

Maarem... er kunnen toch nieuwe bijen 'gekweekt' worden?
Dat zal allemaal wel lukken .. maar het probleem is dat als de bijen uitvliegen en nectar zoeken worden ze ziek van gemanipuleerde flora. Dat is het hele probleem. Monsanto

Ik denk dat amerika boekje open moet doen over "foute" praktijken....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator woensdag 4 april 2007 @ 21:19:55 #87
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_48020610
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:38 schreef TeenWolf het volgende:
ik moet gelijk denken aan een uitspraak van squealmaster in de topic chemtrails als ik dit topic weer herlees:

"don't fuck with nature ore nature will fuck with us"
"Nothing is in contradiction to nature, only in contradiction to what we know of it".
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 4 april 2007 @ 21:20:24 #88
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48020635
Hier hebben we er ook last van (hier als in Europa) dus dat heeft denk ik niet veel te maken met foute amerikaanse praktijken.
---
  woensdag 4 april 2007 @ 21:22:36 #89
52357 Lambiekje
pi_48020737
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Hier hebben we er ook last van (hier als in Europa) dus dat heeft denk ik niet veel te maken met foute amerikaanse praktijken.
Monsato is wereldwijd.
ook hier hebben we gemanipuleerde rotzooi. Pesticieden enzo.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:07:06 #90
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48039396
tvp
zou er een verband zijn tussen die bange apen in emmen en die stervende bijen?
pi_48040613
Interssant, maar mensen moeten er wel rekening mee houden dat massa-sterfte bij veel insekten heel normaal is; in de winter sterft het merendeel van de insecten en ieder voorjaar moet de hele kolonie weer opgebouwd worden ....

overigens kan daarbij een erg lichte winter ook een nadeel zijn, als dit betekent dat de bloemen erg vroeg bloeien, kan het soms zo zijn dat de insektenpopulatie niet goed op sterkte gekomen is en er domweg bv te weinig bijen zijn (die van ei tot larf 20 dagen en vervolgens nog eens 20 dagen nodig hebben voordat ze de korf verlaten) ...

als dejonge bijen dan uitvliegen zijn de meeste bloemen en bloesems mogelijkerewijs al uitgebloeid.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 13:58:56 #92
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48041252
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:41 schreef Stippel het volgende:
Interssant, maar mensen moeten er wel rekening mee houden dat massa-sterfte bij veel insekten heel normaal is; in de winter sterft het merendeel van de insecten en ieder voorjaar moet de hele kolonie weer opgebouwd worden ....
Ik denk dat je niet goed hebt gelezen wat er aan de hand is.

De bijen vliegen uit maar komen niet terug naar de korf. Zodat de kolonie, of wat er nog van over is, na een tijdje afsterft.
pi_48042503
Wellicht zijn ze gedesoriënteerd door de klimaatveranderingen van de laatste tijd, extreme temperatuurverschillen enzo?
pi_48042746
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:58 schreef NorthernStar het volgende:

De bijen vliegen uit maar komen niet terug naar de korf. Zodat de kolonie, of wat er nog van over is, na een tijdje afsterft.
En als je wat van bijen afweet, weet je dat dat iets dat aan het einde van de zomer en begin van de winter heel normaal is ....
echter, door verschillende effecten (waarbij ook virussen) gaat het herstel van de bijenkolonies in het voorjaar kennelijk niet goed en sterven veelvuldig volledige bijenafailies uit, waardoor op de lange termijn de bijenstand flink gedaald is in verschillende regionen (specifiek amerika)....

een eenduidige oorzaak ervoor geven is niet zomaar mogelijk, het kán idd te maken hebben met lange termijns doorfok genetische effecten, doordat er mogelijk genetische fouten in de opgebouwde families ontstaan zijn of vermoedens omtrend klimaat-effecten, bestrijdingsmiddelen.

Volgens mij kan niemand hier stellen zomaat te #weten' wat de oorzaak is, anders dan dat natuurlijk iedereen aannames kan doen.

Ik kan me echter niet voorstellen dat dit ook maar minimaal gerelateerd kan zijn met genetische manipulatie bij planten.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  donderdag 5 april 2007 @ 15:07:31 #95
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48043939
Die bijen worden nergens meer terug gevonden, dood of levend. Hoe is dat normaal? Zeker als het ineens zo grootschalig is.
Als het normaal was was er niet zo een ophef over.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 5 april 2007 @ 15:08:57 #96
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48044001
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:35 schreef Stippel het volgende:

[..]

En als je wat van bijen afweet, weet je dat dat iets dat aan het einde van de zomer en begin van de winter heel normaal is ....
echter, door verschillende effecten (waarbij ook virussen) gaat het herstel van de bijenkolonies in het voorjaar kennelijk niet goed en sterven veelvuldig volledige bijenafailies uit, waardoor op de lange termijn de bijenstand flink gedaald is in verschillende regionen (specifiek amerika)....

een eenduidige oorzaak ervoor geven is niet zomaar mogelijk, het kán idd te maken hebben met lange termijns doorfok genetische effecten, doordat er mogelijk genetische fouten in de opgebouwde families ontstaan zijn of vermoedens omtrend klimaat-effecten, bestrijdingsmiddelen.

Volgens mij kan niemand hier stellen zomaat te #weten' wat de oorzaak is, anders dan dat natuurlijk iedereen aannames kan doen.

Ik kan me echter niet voorstellen dat dit ook maar minimaal gerelateerd kan zijn met genetische manipulatie bij planten.
Genetische manipulatie van gewassen is wat vooral hier op het forum zelf wordt genoemd, in de nieuwsberichten spreken ze eerder van een soort parasiet. Maar de bijenstand neemt wel ongezonde vormen aan in bepaalde gebieden. Wat dus ook een erg vreemd verschijnsel is (al eerder genoemd): insecten die normaal een verlaten bijenkast plunderen (de honingvoorraad) blijven nu weg. Wat er dus op kan duiden dat dat er gifitge stoffen achterblijven.
---
  vrijdag 6 april 2007 @ 00:37:09 #97
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_48065165
de wraak van de bijen op de fuckers-met-de-natuur zal (honing)zoet zijn.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_48244126
10/4/07 Ecological Apocalypse: Why Are All The Bees Dying?

GM, toxic chemicals, chemtrails destroying eco-system, threatening very survival of humanity

http://www.prisonplanet.c(...)/100407beesdying.htm
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_48244179
Dan woon ik zeker in een soort hof van Eden. Heb hier nooit zoveel bijen gezien als de laatste tijd. Ja... echt bijen. heb erop gelet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 12 april 2007 @ 08:45:06 #100
119552 squealmaster
Take the time !
pi_48244540
Chemtrails..................killing us softly !
  donderdag 12 april 2007 @ 15:35:22 #101
150152 Queen_Bee
pi_48257616
De bijen hier lijken wel een hele broekmaat te zijn gegroeid sinds vorig jaar
I'm super sonic man
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 17:18:53 #102
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48260844
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel lukken .. maar het probleem is dat als de bijen uitvliegen en nectar zoeken worden ze ziek van gemanipuleerde flora. Dat is het hele probleem. Monsanto

Ik denk dat amerika boekje open moet doen over "foute" praktijken....
Monsanto's GM corn MON863 shows kidney, liver toxicity in animal studies

En wie staat aan het einde van de voedselketen?

De wilde bijen zijn btw ook aan het verdwijnen las ik. Dat is al een paar jaar terug ingezet.
  donderdag 12 april 2007 @ 18:51:54 #103
52357 Lambiekje
pi_48263579
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:18 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Monsanto's GM corn MON863 shows kidney, liver toxicity in animal studies

En wie staat aan het einde van de voedselketen?

De wilde bijen zijn btw ook aan het verdwijnen las ik. Dat is al een paar jaar terug ingezet.
Erg eigenlijk ook dat alles op elkaar past van het Food Coverup.
  donderdag 12 april 2007 @ 23:31:18 #104
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48275329
Ik heb een bijtje gespot in de tuin! , tenminste dat denk ik. t kan ook een daas geweest zijn (ik ben niet zo'n geweldig insectenkenner) maar het leek toch echt op een normale honingbij. Dat zegt natuurlijk verder niets maar ik ben er toch blij mee.
---
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:48:02 #105
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48287133
Er is ook een uitgebreid engelstalig Wikipedia artikel over dit probleem, ofwel de Colony Collapse Disorder Dit artikel is al eerder aangemaakt maar is nu best uitgebreid met veel extern materiaal en interessante theorieen.
De oorzaak van het probleem is nog steeds niet duidelijk maar de omvang ervan wordt in ieder geval niet ontkend. Wat ik ook wel interessant vind is dat het aantal bijenvolken sowieso enorm is afgenomen de laatste decennia. In Nederland van 200.000 naar 50.000 (weet niet precies in wat voor tijdspanne).
---
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:52:54 #106
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_48287291
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:48 schreef Zero2Nine het volgende:
Er is ook een uitgebreid engelstalig Wikipedia artikel over dit probleem, ofwel de Colony Collapse Disorder Dit artikel is al eerder aangemaakt maar is nu best uitgebreid met veel extern materiaal en interessante theorieen.
De oorzaak van het probleem is nog steeds niet duidelijk maar de omvang ervan wordt in ieder geval niet ontkend. Wat ik ook wel interessant vind is dat het aantal bijenvolken sowieso enorm is afgenomen de laatste decennia. In Nederland van 200.000 naar 50.000 (weet niet precies in wat voor tijdspanne).
en de afname in amerika? tot bijna 0 ?
pi_48293662
We zullen het wel merken wanneer de bloementeelt hier in nederland fucked wordt
pi_48384348
15/4/07 Are mobile phones wiping out our bees?

Scientists claim radiation from handsets are to blame for mysterious 'colony collapse' of bees

It seems like the plot of a particularly far-fetched horror film. But some scientists suggest that our love of the mobile phone could cause massive food shortages, as the world's harvests fail.

They are putting forward the theory that radiation given off by mobile phones and other hi-tech gadgets is a possible answer to one of the more bizarre mysteries ever to happen in the natural world - the abrupt disappearance of the bees that pollinate crops. Late last week, some bee-keepers claimed that the phenomenon - which started in the US, then spread to continental Europe - was beginning to hit Britain as well.

The theory is that radiation from mobile phones interferes with bees' navigation systems, preventing the famously homeloving species from finding their way back to their hives. Improbable as it may seem, there is now evidence to back this up.

Colony Collapse Disorder (CCD) occurs when a hive's inhabitants suddenly disappear, leaving only queens, eggs and a few immature workers, like so many apian Mary Celestes. The vanished bees are never found, but thought to die singly far from home. The parasites, wildlife and other bees that normally raid the honey and pollen left behind when a colony dies, refuse to go anywhere near the abandoned hives.

The alarm was first sounded last autumn, but has now hit half of all American states. The West Coast is thought to have lost 60 per cent of its commercial bee population, with 70 per cent missing on the East Coast.

CCD has since spread to Germany, Switzerland, Spain, Portugal, Italy and Greece. And last week John Chapple, one of London's biggest bee-keepers, announced that 23 of his 40 hives have been abruptly abandoned.

Other apiarists have recorded losses in Scotland, Wales and north-west England, but the Department of the Environment, Food and Rural Affairs insisted: "There is absolutely no evidence of CCD in the UK."

The implications of the spread are alarming. Most of the world's crops depend on pollination by bees. Albert Einstein once said that if the bees disappeared, "man would have only four years of life left".

No one knows why it is happening. Theories involving mites, pesticides, global warming and GM crops have been proposed, but all have drawbacks.

German research has long shown that bees' behaviour changes near power lines.

Now a limited study at Landau University has found that bees refuse to return to their hives when mobile phones are placed nearby. Dr Jochen Kuhn, who carried it out, said this could provide a "hint" to a possible cause.

Dr George Carlo, who headed a massive study by the US government and mobile phone industry of hazards from mobiles in the Nineties, said: "I am convinced the possibility is real."

The case against handsets

Evidence of dangers to people from mobile phones is increasing. But proof is still lacking, largely because many of the biggest perils, such as cancer, take decades to show up.

Most research on cancer has so far proved inconclusive. But an official Finnish study found that people who used the phones for more than 10 years were 40 per cent more likely to get a brain tumour on the same side as they held the handset.

Equally alarming, blue-chip Swedish research revealed that radiation from mobile phones killed off brain cells, suggesting that today's teenagers could go senile in the prime of their lives.

Studies in India and the US have raised the possibility that men who use mobile phones heavily have reduced sperm counts. And, more prosaically, doctors have identified the condition of "text thumb", a form of RSI from constant texting.

Professor Sir William Stewart, who has headed two official inquiries, warned that children under eight should not use mobiles and made a series of safety recommendations, largely ignored by ministers.

http://news.independent.c(...)e/article2449968.ece
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 16 april 2007 @ 22:19:26 #109
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48397765
Interessante verklaring. Alleen wel vreemd dat het in de VS dan zo erg is. Hebben ze daar meer mobieltjes? je zou verwachten dat in die enorme landbouwgebieden waar ze de bijen inzetten er weinig bevolking is en dus weinig telefoons in de buurt (ook niet al te veel masten lijkt me). Je zou dan verwachten dat het probleem in dichtbevolkte landen als Nederland eerder optreedt. Hier zitten gsm-masten electriciteitskabels en telefoontjes op een veel kleiner gebied geconcentreerd.
---
  maandag 16 april 2007 @ 23:43:16 #110
170036 Klit
In medio virtus
pi_48401401
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 01:02 schreef TeenWolf het volgende:
In de Verenigde Staten proberen bijenhouders de oorzaak te vinden van de massale verdwijning van hun bijenvolken. De situatie is nog nooit zo ernstig geweest, steeds meer korven worden verlaten en de bijen zijn vervolgens spoorloos...........

Albert Einstein heeft ooit gezegd: "Als de bij verdwijnt heeft de mens nog maar 4 jaar te leven"..........

Het einde van Amerika nabij?...............

bron: http://www.sargasso.nl/ar(...)or-gmos-pollen-poll/

If the bee disappeared off the surface of the globe then man would only have four years of life left. No more bees, no more pollination, no more plants, no more animals, no more man. -Albert Einstein
Dan zullen de meeste volgend jaar wel verdwenen zijn.
2008 + vier jaar = 2012
Laedere facile, mederi difficile
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:16:40 #111
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48403832
die albert was niet zo slim want er zijn ook planten die zichzelf bevruchten..

dus een hoop bla die bla hier-o en heisa om niks noppes nada

kets-een-quote:
quote:
Voor een kleine tuin is het mogelijk zelfbevruchtende rassen te kiezen, maar hier is de keuze beperkt.
http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=2637 (de tuingids )

zo is er een paddestoel waarop kabouter plop niet zat, maar die net als een zwengelende penis die op springen staat zijn eigen sporen in een cirkel op de aarde ketst..heel leuk zo'n heksenkringetje om maar een vb te noemen..
pi_48403995
GSM roeit bij uit

De mysterieuze terugloop van de bijenpopulatie valt volgens onderzoekers mogelijk te verklaren door de opkomst van de mobiele telefoon. De biologische radar van bijen raakt verstoord.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_bij_uit.html?p=10,1
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:30:57 #113
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48404113
ohwja niet te vergeten..andere beestjes die bestuiven:

• vladderend vlindertje met zijn krulsnor
  • the matrix kolibrie die zijn snavel in elk gaatje steekt
  • andere insectjes die er-over-heen-lopen
  •   dinsdag 17 april 2007 @ 03:49:13 #114
    150152 Queen_Bee
    pi_48405590
    Het gaat erom dat de bijen het grootste gedeelte van bestuiven op zich nemen.
    I'm super sonic man
    pi_48405600
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 01:30 schreef Spellmeista het volgende:
    ohwja niet te vergeten..andere beestjes die bestuiven:

• vladderend vlindertje met zijn krulsnor
  • the matrix kolibrie die zijn snavel in elk gaatje steekt
  • andere insectjes die er-over-heen-lopen
  • *auw*
      dinsdag 17 april 2007 @ 05:34:27 #116
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_48405730
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 03:49 schreef Queen_Bee het volgende:
    Het gaat erom dat de bijen het grootste gedeelte van bestuiven op zich nemen.
    bron?

Daarbij komt ook kijken dat het voornaamste nut van planten zuurstof produceren is..(voor de levende wezens). Gelukkig zijn wij totaal niet afhankelijk van Amerika of Europa waar geen bijen meer zouden zijn omdat we vrolijk lopen te bellen. Er zijn nog delen in de wereld waar de bij goed kan vertoeven en die ook heel groot zijn en waar ze geen mobiele telefoon nodig hebben(er even van uitgaande dat het nieuws klopt). Voor de rest doen de beesten die ik vannacht opnoemde hun werk wel.
      dinsdag 17 april 2007 @ 06:41:06 #117
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_48405807
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 05:34 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

bron?

Daarbij komt ook kijken dat het voornaamste nut van planten zuurstof produceren is..(voor de levende wezens). Gelukkig zijn wij totaal niet afhankelijk van Amerika of Europa waar geen bijen meer zouden zijn omdat we vrolijk lopen te bellen. Er zijn nog delen in de wereld waar de bij goed kan vertoeven en die ook heel groot zijn en waar ze geen mobiele telefoon nodig hebben(er even van uitgaande dat het nieuws klopt). Voor de rest doen de beesten die ik vannacht opnoemde hun werk wel.
    was reeds eerder vermeld
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 22:33 schreef TeenWolf het volgende:
    "...............De honingbij is goed voor de bestuiving van meer dan 90% van alle commercieel geteelde gewassen in de VS....................." (wikipedia)

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Honingbij#Nut_van_de_bij

[afbeelding]

[ Bericht 1% gewijzigd door TeenWolf op 17-04-2007 06:46:52 ]
      † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 07:31:28 #118
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_48405912
    quote:
    Op maandag 16 april 2007 16:12 schreef UncleScorp het volgende:
    15/4/07 Are mobile phones wiping out our bees?
    Wat ook al is gezegd, het zijn over het algemeen juist agrarische gebieden. En in meerdere artikelen schrijft men dat de verlaten korven ook door andere insecten worden gemeden. Terwijl al die jonge en onbeschermde larven een aantrekkelijke bron voor proteine zijn zou je zeggen.

Bijen hebben een instinct om niet naar de korf terug te keren wanneer ze zich ziek voelen. Dat is erg nuttig want op die manier voorkom je dat ziektes worden doorgegeven. Dit mechanisme verklaart imo het gedrag van het "verdwijnen". Rest de vraag wat hen collectief ziek maakt.
    pi_48406290
    Nog eentje aangebracht door Francorex in een ander topic :

Putin Orders Russian Queens Home, Decimates US Bee Industry

It has long been known that both the United States and the Soviets have conducted decades long research into the use of mind control technologies, with the greater aim being towards the control of their own citizens, but also towards its uses in warfare, and which these events appear to be coming into line with past predictions of the unintended consequences should these esoteric be unleashed.

What is occurring in the United States today relating to hundreds of millions of their domestic bees disappearing, and who are descendents of their original Russian Queen ancestors, is that their Military Leadership has unleashed upon their citizens through their propaganda media organs (television/radio) the fearful 250 Hz signal intended to anger their population in the buildup towards war with Iran.

But. One of the unintended consequences produced by their provocative actions against their own citizens is that they have likewise ‘signaled’ the demise of their agricultural industry through the decimation of their domestic bee industry.

Is it indeed possible that the Soviets in the 1980s were foresighted enough to plant this ticking time bomb in the very heart of America should the United States at some future date become intent upon Global domination?

Full txt : http://www.whatdoesitmean.com/index984.htm
      dinsdag 17 april 2007 @ 08:31:31 #120
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_48406449
    Hoe zit het nou in Nederland? Ik kan er nog niks over vinden in kranten en bladen?

/edit: hee da's interessant, die 250hz theorie. Nooit van gehoord, ga ik thuis eens wat meer over opzoeken (op mijn werk is veel dichtgetimmert)
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 11:52:00 #121
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_48412213
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 08:31 schreef Elegy het volgende:
    Hoe zit het nou in Nederland? Ik kan er nog niks over vinden in kranten en bladen?
    "In Duitsland, Engeland, Amerika en ook in ons eigen land loopt het aantal bijen stevig terug."

Telegraaf
      dinsdag 17 april 2007 @ 12:01:08 #122
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_48412524
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 11:52 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"In Duitsland, Engeland, Amerika en ook in ons eigen land loopt het aantal bijen stevig terug."

Telegraaf
    Bedankt!
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_48412965
    Ik ben gisteren de tuin maar eens rondgelopen, en speciaal op bijen gelet. Ik ben er geen 1 tegen gekomen.
    Wij hebben een grote tuin inclusief een boel fruitbomen maar het enige wat ik op de bloemen tegenkwam waren hommels.
    pi_48414688
    Ik dacht 'beter'... maar een bij is iets anders dan een wesp
      dinsdag 17 april 2007 @ 14:54:07 #125
    150152 Queen_Bee
    pi_48419368
    Ik heb gister een bij of een wesp vermoord, maar ik had geen keus
    I'm super sonic man
      dinsdag 17 april 2007 @ 15:00:03 #126
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_48419662
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 12:12 schreef DrankBakje het volgende:
    Ik ben gisteren de tuin maar eens rondgelopen, en speciaal op bijen gelet. Ik ben er geen 1 tegen gekomen.
    Wij hebben een grote tuin inclusief een boel fruitbomen maar het enige wat ik op de bloemen tegenkwam waren hommels.
    Ik gelukkig wel een aantal. ze zaten op de bloesem van een boom in onze voortuin.
    ---
    pi_48422482
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 14:54 schreef Queen_Bee het volgende:
    Ik heb gister een bij of een wesp vermoord, maar ik had geen keus
    Was waarschijnlijk een wesp. Die overleven het bij mij meestal ook niet
      FOK!fotograaf dinsdag 17 april 2007 @ 16:25:54 #128
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_48423890
    Volgens de gele raaf:
    quote:
    GSM roeit bij uit
    AMSTERDAM -

De mysterieuze terugloop van de bijenpopulatie valt volgens onderzoekers mogelijk te verklaren door de opkomst van de mobiele telefoon. De biologische radar van bijen raakt verstoord.

Dat schrijven twee Engelse kranten. Ze baseren zich daarbij op verschillende onderzoeken aan de Duitse Landau Universiteit en een studie van de Amerikaanse overheid.

In Duitsland, Engeland, Amerika en ook in ons eigen land loopt het aantal bijen stevig terug. Deze teruggang valt niet alleen te verklaren door ziektes. De opwarming van de aarde en luchtvervuiling werden al eerder geopperd, maar een eerste proef met mobiele telefoons in Duitsland bood verontrustende resultaten, zo schrijven de Daily Mail en The Independent.

Bijen weigerden terug te keren naar hun bijenkorf zo gauw er mobiele telefoons omheen werden geplaatst. Het zou verklaren waarom sommige nesten ineens leeglopen en het bijenvolk gedesoriënteerd naar een wisse dood vliegt.

De gevolgen hiervan zijn enorm, aangezien bijen in belangrijke mate bijdrage aan bevruchting van voedselgewassen en het instandhouden van het ecosysteem. Albert Einstein berekende zelfs eens dat de mens zonder bijen maar vier jaar te leven had, aldus de Engelse verslagen.

De kranten schrijven verder dat eerder onderzoek in Duitsland ook al uitwees dat de bijen hinder ondervinden van hoogspanningskabels. Over de hele wereld zijn inmiddels vele honderden bijenkorven om onbekende reden abrupt verlaten. In Amerika gaat het om het verlies van zestig tot zeventig procent van de commerciële bijenpopulatie.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:28:58 #129
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_48424050
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 15:56 schreef DrankBakje het volgende:

[..]

Was waarschijnlijk een wesp. Die overleven het bij mij meestal ook niet
    Ik heb vorige week nog een slaperige wesp die in mijn hal zat buiten gezet.

Weet niet of het een koningin was. Was wel redelijk groot.
      dinsdag 17 april 2007 @ 16:32:10 #130
    150152 Queen_Bee
    pi_48424201
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja hey, hij zat op de bak met voer van konijn. Dus ik pak de bezem en wil m eraf bezemen Maar toen lag ie half dood te gaan en moest ie wel helemaal dood
    I'm super sonic man
      † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:36:51 #131
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_48424461
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:32 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja hey, hij zat op de bak met voer van konijn. Dus ik pak de bezem en wil m eraf bezemen Maar toen lag ie half dood te gaan en moest ie wel helemaal dood

Ik hoop dat je niet in de verpleging werkt.
      dinsdag 17 april 2007 @ 16:38:42 #132
    150152 Queen_Bee
    pi_48424553
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet in de verpleging werkt.
    Volgende keer zal ik half dooie wesp reanimeren en spalken okay?
    I'm super sonic man
      † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:41:04 #133
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_48424675
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:38 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Volgende keer zal ik half dooie wesp reanimeren en spalken okay?
    In een luciferdoosje met watjes.

Ontopic: ik heb sterke twijfels bij de GSM-signalen verklaring.
    pi_48424749
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De meeste wespen die je nu tegen kunt komen, zijn inderdaad vaak koninginnen. Scheelt weer een wespennest als je die doodmaakt.
      woensdag 18 april 2007 @ 09:35:17 #135
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_48449124
    Ik geloof ook niet helemaal in het GSM verhaal. waarom zou het nu opeens optreden? en waarom in grote landelijke (dunbevolkte) gebieden, zoals in de VS? Trouwens hoe verklaart dat het uitblijven van plundering van de kasten?
    ---
      woensdag 18 april 2007 @ 09:49:32 #136
    52357 Lambiekje
    pi_48449592
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:41 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

In een luciferdoosje met watjes.

Ontopic: ik heb sterke twijfels bij de GSM-signalen verklaring.
    Dit is denk ik een afleidingsmaneuvre voor de echte rede, voedmanipulatie.
    Nu is de gemiddelde ignorant weer tevree. Misschien is de bron van het nieuwsbericht wel de wereld in geholpen door Monsanto, die weer verder kan gaan met z'n dubieuze praktijken.
    pi_48563540
    (17-04-2007)

Amerikaanse bijen in nood (update)

In 24 Amerikaanse staten verdwijnen de honingbijen aan een alarmerend tempo. Het bijenverlies dat oploopt van 30% tot 70% is momenteel nog een mysterie voor de imkers en wetenschappers. Ook het nuttige natuurwerk dat bijen voor de gewassen betekenen komt in het gedrang.
    Het is niet de eerste keer dat er een bijencrisis optreedt, maar op deze nationale schaal kent men het fenomeen niet. Bijenkorf na bijenkorf staat leeg; onderzoekers bestuderen verschillende theorieen waarom de bijen niet meer terugkomen...

"De echte vraag is waarom te vertrekken," aldus bijenexpert Jerry Hayes, van de Florida Department of Agriculture, "bijen zijn heel sociale dieren. Ze laten hun babies of koningin niet zomaar in de steek."

Er zijn enkele theorieen die een mogelijke oorzaak van deze kolonie-instorting kunnen verklaren. Onderzoekers denken aan virussen, schimmels maar ook aan foute of besmette bijenvoeding.
    De wetenschappers bekijken onder andere pesticiden die in Europa verboden zijn, maar in Amerika vrij gebruikt kunnen worden. Hiervan sluit men niet uit dat werkzame stoffen het orientatiegevoel van de bij in de war brengt.

Als de werkelijke reden bekend is laten we het u weten. U kunt alvast kijken naar onderstaande video van een imker in actie:

Update 17-04-2005: Colony Collapse Disorder neemt toe. Wetenschappers werpen de straling van de mobiele telefonie op als mogelijke oorzaak. Als de onderzoekers gelijk hebben zijn de gevolgen enorm. Bijen dragen in grote mate bij aan de bevruchting van gewassen en het in stand houden van het ecosysteem.
    Volgens berekeningen van Albert Einstein zou de mens zelfs maar vier jaar te leven hebben zonder bijen. Daar zal de webmaster van stop-umts.nl blij mee zijn...

Klik hier voor filmpje

(Grenswetenschap)
    Death Makes Angels of us all
    And gives us wings where we had shoulders
    Smooth as raven' s claws...
    pi_48563545
    18-04-2007

Bijen worden uitgeroeid door gsm

Zowel in Europa als in Amerika is er een terugloop van de bijenpopulatie, en volgens onderzoeken zou de opkomst van de gsm daar iets mee te maken hebben. De biologische radar van de bijen zou verstoord worden door de golven van de mobiele telefoon, schrijven de Daily Mail en de Independent.

De twee Engelse kranten baseren zich op onderzoek van de Duitse Landau Universiteit en een studie van de Amerikaanse overheid. De teruggang van het aantal bijenkorven is alvast niet enkel te verklaren door ziektes, opwarming van de aarde of luchtvervuiling. Bij het onderzoek werden gsm's omheen bijenkorven geplaatst. De bijen weigerden vervolgens terug te keren naar hun eigen korf.

De gevolgen hiervan kunnen rampzalig zijn: bijen dragen immers in grote mate bij aan het bevruchten van voedselgewassen en het behoud van het evenwicht in de natuur. Nobelprijswinnaar Albert Einstein wist zelfs te bereken dat de mensheid zonder bijen maar vier jaar meer te leven heeft.

(HLN)
    Death Makes Angels of us all
    And gives us wings where we had shoulders
    Smooth as raven' s claws...
      zaterdag 21 april 2007 @ 07:48:53 #139
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_48564179
    dan zou dec. 2012 toch heel erg in de buurt kunnen komen..

maar waarom zei ein.stein dat?
      † In Memoriam † zaterdag 21 april 2007 @ 16:34:35 #140
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_48574164
    quote:
    Op zaterdag 21 april 2007 07:48 schreef Spellmeista het volgende:
    dan zou dec. 2012 toch heel erg in de buurt kunnen komen..

maar waarom zei ein.stein dat?
    Om te relativeren ( ) misschien? Het was het begin van het atoomtijdperk. Maar niet alleen atoomwapens kunnen ons uitroeien.
    pi_48574625
    21/4/07 Dode bijen op stoep van Bayer Brussel

Een 50-tal actievoerders hebben vannamiddag een groep bijen, of beter gezegd mensen verkleed als bijen, symbolisch laten sterven voor de zetel van het chemisch bedrijf Bayer op de Brusselse Louisalaan. Volgens de actievoerders, imkers, agronomen en leden van het collectief Bzzut, is het bedrijf met zijn insecticiden mede verantwoordelijk voor de massale bijensterfte van de laatste jaren.

Dramatisch
    Recent verschenen nog berichten over massale bijensterfte in de Verenigde Staten en in België. De imkers die actie voerden getuigden dat de situatie inderdaad dramatisch is. "De bijen sterven met hopen", zei Mathieu Dohmen, Henegouws imker. "Ze vliegen uit maar komen niet meer terug, we kunnen ze met handenvol van de grond rapen. De oorzaak ligt volgens de actievoerders bij de insecticiden Gaucho, van Bayer, en Regent, van BASF. "Die bevatten respectievelijk imidaclopride en fipronil en dat zijn zogenaamde systemische insecticiden. Dat wil zeggen dat de actieve stoffen doordringen in het sap van de plant en in het stuifmeel. De bijen die dat opnemen, sterven eraan. Bovendien dringen die producten in de grond door en hebben ze een lange afbraakperiode, zodat ze ook doordringen in de volgende plant die op die plaats groeit."

Geen fruit, geen groenten
    De bijensterfte is ook allesbehalve een onschuldig fenomeen, aldus Mathieu Dohmen. "Bijen brengen het stuifmeel over. Als zij er niet meer zijn, is er geen bevruchting meer mogelijk, is er geen fruit meer, zijn er geen groenten meer. Bovendien maken ze deel uit van de voedselketen. Kleine vogels die overleven op insecten worden door de bijensterfte ook bedreigd. Einstein zei het al: als de bij sterft, heeft de mens nog vier jaar te leven. Geen bijen meer, geen bevruchting meer, geen gras meer, geen dieren meer, geen mens meer."

Voedselketen
    Nog gevaarlijker is het feit dat de actieve stoffen van de insecticiden ook in de menselijke voedselketen dreigen terecht te komen. "Ze worden bijvoorbeeld gebruikt op maïsvelden. Die maïs wordt dan als veevoer gebruikt, zodat koeien ze opeten en die actieve stoffen in de koemelk terechtkomt. In de Verenigde Staten heeft men al vastgesteld dat die stoffen, die neurotoxisch zijn, het zenuwstelsel van ratten aantasten."

Verbod
    "Frankrijk heeft het gebruik van Gaucho al verboden na een gelijkaardige bijensterfte in de jaren negentig. Wij vragen dat de Belgische regering hetzelfde doet", besloten de actievoerders. (belga)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_440517.html?wt.bron=homeHVDN
      zaterdag 21 april 2007 @ 17:29:03 #142
    52357 Lambiekje
    pi_48575431
      zaterdag 21 april 2007 @ 17:46:40 #143
    52357 Lambiekje
    pi_48575882
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 08:19 schreef UncleScorp het volgende:
    Nog eentje aangebracht door Francorex in een ander topic :

Putin Orders Russian Queens Home, Decimates US Bee Industry

It has long been known that both the United States and the Soviets have conducted decades long research into the use of mind control technologies, with the greater aim being towards the control of their own citizens, but also towards its uses in warfare, and which these events appear to be coming into line with past predictions of the unintended consequences should these esoteric be unleashed.

What is occurring in the United States today relating to hundreds of millions of their domestic bees disappearing, and who are descendents of their original Russian Queen ancestors, is that their Military Leadership has unleashed upon their citizens through their propaganda media organs (television/radio) the fearful 250 Hz signal intended to anger their population in the buildup towards war with Iran.

But. One of the unintended consequences produced by their provocative actions against their own citizens is that they have likewise ‘signaled’ the demise of their agricultural industry through the decimation of their domestic bee industry.

Is it indeed possible that the Soviets in the 1980s were foresighted enough to plant this ticking time bomb in the very heart of America should the United States at some future date become intent upon Global domination?

Full txt : http://www.whatdoesitmean.com/index984.htm
    Heb je ook de subnote gelezen ...
    quote:
    [Ed. Note: The United States government actively seeks to find, and silence, any and all opinions about the United States except those coming from authorized government and/or affiliated sources, of which we are not one. No interviews are granted and very little personal information is given about our contributors to protect their safety.]
    Zegt wel weer genoeg niet ?!
      zaterdag 21 april 2007 @ 23:18:38 #144
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_48585006
    quote:
    Op zaterdag 21 april 2007 16:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Om te relativeren ( ) misschien? Het was het begin van het atoomtijdperk. Maar niet alleen atoomwapens kunnen ons uitroeien.
    Iets veel simpelers inderdaad, ons ecosysteem is erg zwak. Tenminste een groot deel ervan kan zo instoren het hele systeem zal altijd overleven alleen of de mens bij dat subsysteem hoort... Na de meteorietinslag ging bijna alles dood maar toch kwam de natuur er bovenop.
    ---
      zondag 22 april 2007 @ 14:18:18 #145
    115996 francorex
    Earth stationary not spinning
    pi_48596920
    Interessante informatie wat betreft het verdwijnen van de bijen, Major Ed Dames is een remote viewer, werkte jaren samen met de Amerikaanse defensie waar hij zijn eigen remoteviewing afdeling had. Vandaag de dag is Ed dames gepensioneerd en is regelmatig te gast in de coast to coast show.

Ed Dames heeft de remoteviewing techniek toegepast op het bijenprobleem en deelde zijn bevindingen mee in de coast to coast show van 1 april 2007. http://www.coasttocoastam.com/shows/2007/04/01.html
    quote:
    Dames shared what he's learned about the honey bee disappearances and deaths. An increase in UV radiation has degraded pollen and because of this, bees are having problems with their vision, and becoming malnourished.
    Interessant om weten is dat Ed Dames in het verleden er had opgewezen dat naar de toekomst toe zich een probleem met de bijenpopulatie zou voordoen, voorafgegaand door problemen met amfebien( kikkers).

Volgens Ed Dames wordt deze situatie veroorzaakt door verhoogde intensiteit van de zon en degradatie van de ozonlaag , gevolg verhoogde UV straling en meer gepolariseerd UV licht.

het effect op de bijen is het volgende, Bijen raken verblind, vinden hun voedselbron niet, komen om door ondervoeding.

Ed Dames gaat ook dieper in op wat we mogen verwachten naar de toekomst toe.
    Wat gebeurd er met de bijen? Het antwoord is schokkend.
    De bijen gaan uitsterven.

Sterker, dit is het begin van een hele serie gebeurtenissen naar de toekomst toe, Volgens Ed dames is de volgende fase het afsterven van plankton in de oceanen.

Op kortere termijn ( binnen 2 maand) verwacht Ed dames een inciddent met een russische kerncentrale, een incident gelijkaardig met Tsjernobyl.

Veel informatie en de moeite waard deze show eens te beluisteren.
    pi_48618280
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
    ze komen hiernaartoe,
    echt hele grote joekels heb ik al gezien
    amazing groot!!!!!!!

5 cm

Ik meen het, ik schrik van die grote bijen, ze zijn heel groot!
    Vandaag had ik ook zo'n beest op m'n kamer, dacht eerst dat er een kleine muis aan kwam vliegen

Even opgezocht wat dat was en ik kom bij een Aziatisch ras uit dat hier eigenlijk niet voorkomt (Asian giant hornet). Dat heeft dan denk ik meer met de klimaatverandering te maken dan met de bijensterfte hier.
      maandag 23 april 2007 @ 00:24:02 #147
    31817 Bananenbuiger
    Wat recht is kan krommer...
    pi_48619290
    tvp

interessant; kan me nl. niet voorstellen dat GSM's van invloed kunnen zijn op relatief zulke kleine simpele organismen die signaal gedreven gedrag vertonen. Nee, niet GSM-signaal gedrag
    Onderzoek, als ik dat woord mag gebruiken hier van sommige users hier, heeft aangetoond dat veel insecten, maar ook bijvoorbeeld goudvissen, in het UV-spectrum zien.
    Die Ed Dames zou dan op zich best gelijk kunnen hebben met het dunner worden van de ozonlaag of hogere intensiteit van de zon en de daardoor hardere UV-straling, waardoor de bijen verblind raken.

Deze dingen zijn waarneembaar, maar zullen dan nog gerelateerd moeten worden aan de afname van bijen.
    Nou wie maakt er een mini-lab, met planten en een mini-populatie bijen, waarin de UV-straling gevarieerd kan worden?
    Alwayz expect the unexpected
      maandag 23 april 2007 @ 05:58:59 #148
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_48621479
    quote:
    Op zondag 22 april 2007 23:39 schreef Symer het volgende:

[..]

Vandaag had ik ook zo'n beest op m'n kamer, dacht eerst dat er een kleine muis aan kwam vliegen

Even opgezocht wat dat was en ik kom bij een Aziatisch ras uit dat hier eigenlijk niet voorkomt (Asian giant hornet). Dat heeft dan denk ik meer met de klimaatverandering te maken dan met de bijensterfte hier.
    Ik mag hopen dat je die de deur hebt uitgewezen omdat de horenaar eitjes onder de huid schijnt te leggen waar larven uitkomen, die zich vervolgens een weg banen door je vlees om zich met pus en al een uitgang te vinden door je opperhuid.
    pi_48623196
    quote:
    Op maandag 23 april 2007 05:58 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je die de deur hebt uitgewezen omdat de horenaar eitjes onder de huid schijnt te leggen waar larven uitkomen, die zich vervolgens een weg banen door je vlees om zich met pus en al een uitgang te vinden door je opperhuid.

Ik heb haar netjes in een glaasje gedaan en buiten vrijgelaten (kostte nog flink wat moeite aangezien het beest groter was dan de breedte van het glas).
    quote:
    Op maandag 23 april 2007 00:24 schreef Bananenbuiger het volgende:
    ...
    Die Ed Dames zou dan op zich best gelijk kunnen hebben met het dunner worden van de ozonlaag of hogere intensiteit van de zon en de daardoor hardere UV-straling, waardoor de bijen verblind raken...
    Maar waarom wordt de honing dat ze achtergelaten dan gemeden door anderen?

Dat is denk ik de sterkste aanwijzing voor een virus oid. Kan het een combinatie van factoren zijn? Bijv de UV-straling wordt harder en er worden steeds meer GSM-torens gebouwd waardoor het immuunsysteem van bijen verzwakt wordt waardoor een aantal virussen veel meer grip hebben en de honing verpesten.
    pi_48623294
    quote:
    Op maandag 23 april 2007 09:35 schreef Symer het volgende:
    Maar waarom wordt de honing dat ze achtergelaten dan gemeden door anderen?

Dat is denk ik de sterkste aanwijzing voor een virus oid. Kan het een combinatie van factoren zijn? Bijv de UV-straling wordt harder en er worden steeds meer GSM-torens gebouwd waardoor het immuunsysteem van bijen verzwakt wordt waardoor een aantal virussen veel meer grip hebben en de honing verpesten.
    nou, mij smaakt het er niet minder om
    Extremistisch gematigd.
      maandag 23 april 2007 @ 10:15:33 #151
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_48624227
    quote:
    Op zondag 22 april 2007 23:39 schreef Symer het volgende:

[..]

Een hornet, ofwel hoornaar (geen horzel zoals sommige zeggen) is een wespensoort en geen bij. Maar ze kunnen idd joekelgroot worden. Zal me niets verbazen als door het warmere weer ook allerlei exotische gevallen hier aan komen zetten. In principe schijnen de gewone hoornaars niet echt agressief te zijn maar ik schrik me wel rot als er eentje aan komt vliegen op m'n kamer
    ---
      maandag 23 april 2007 @ 10:21:03 #152
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_48624378
    quote:
    Op maandag 23 april 2007 05:58 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

geloof er geen zak van, dat doen sluipwespen. De hoornaar is geen sluipwesp. En ze leggen die eitjes volgens mij ook neit in mensen maar in andere insecten. Een hoornaar is qua steek niet veel anders dan een wesp (praktisch tzelfde gif).
    ---
      maandag 23 april 2007 @ 12:38:22 #153
    170036 Klit
    In medio virtus
    pi_48628684
    quote:
    Behalve door zijn afmeting valt de hoornaar op door zijn roodachtige borststuk en zijn felle geluid. Hij komt niet veel voor in België en Nederland, maar is ook geen zeldzaamheid. Hoewel de hoornaar meer dan twee keer zo groot is als de gewone wesp, is hij beduidend minder agressief ten opzichte van de mens. Als hij steekt is dit wel pijnlijker dan bij een gewone wesp of bij, maar hij steekt minder snel - al kan de hoornaar wel erg weerbaar zijn als het erop aankomt een nest verdedigen. Werksters zijn 18-25 mm, koninginnen 25-35 mm en mannetjes tot 28 mm lang.

In de volksmond doen fabels de ronde dat een paar steken al voldoende zouden zijn een mens of paard te doden. Voorzover die persoon niet toevallig één van de twee tot drie procent mensen betreft met een allergie tegen de steken is dit echter volstrekte onzin. Het gif is vergelijkbaar met dat van bijen en andere wespen, maar niet exact hetzelfde - het bevat een relatief grote hoeveelheid van de neurotransmitter acetylcholine, waardoor het sterker een branderig gevoel opwekt. Net als bij gewone wespen zijn voor een niet-allergische mens circa 500-1000 steken nodig om dodelijk te zijn en aangezien nesten zelden zo groot zijn en slechts één op de tien dieren uit het nest zullen steken is de kans verwaarloosbaar klein. Dat de dieren desondanks killer wasp (moordenaarswesp) genoemd worden zal eerder samenhangen met de manier waarop zij andere insecten jagen en verorberen - voor die dieren is de hoornaar inderdaad een geduchte moordenaar.
    quote:

Soort
    Oriëntaalse hoornaar

De Oriëntaalse hoornaar (Vespa orientalis) is een aan de Europese hoornaar verwante soort.

De koningin wordt 25 tot 35 mm lang, darren en werkwespen blijven kleiner.

Bij mannetjes hebben de antennes 13 segmenten, bij vrouwtjes altijd 12.
    Laedere facile, mederi difficile
    pi_48630844
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 05:34 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

bron?

Het voornaamste nut van planten is juist niet de zuurstof die ze produceren, maar ze leveren grotendeels de voedsel voorziening van insecten die op hun beurt weer zoogdieren 'onderhouden' totdat we bij de mens terecht komen.

Verder is het zo dat specifieke insecten specifieke planten bevruchten, bijen nemen wel een grotere aandeel dan menig ander insect. Jammer genoeg zijn het nu net de gewassen die wij gebruiken die door bijen bevrucht worden.

**Even voor jou kennis: de meeste zuurstof [en CO2 opname trouwens] productie komen van algen in de zee, niet bomen, gras of andere planten, maar algen. In de biologie is klein niet altijd onbelangrijk, aantallen is waar het om gaat.***
    pi_48631065
    Het is overigens wel frapant dat insecten en andere dieren de achtergelaten nesten vermijden. Normaal gesproken zouden andere dieren het nest 'plunderen' voor de nectar en achtergebleven larven.

"In many cases, scientists have found evidence of almost all known bee viruses in the few surviving bees found in the hives after most have disappeared. Some had five or six infections at the same time and were infested with fungi -- a sign, experts say, that the insects' immune system may have collapsed.

The scientists are also surprised that bees and other insects usually leave the abandoned hives untouched. Nearby bee populations or parasites would normally raid the honey and pollen stores of colonies that have died for other reasons, such as excessive winter cold. "This suggests that there is something toxic in the colony itself which is repelling them," says Cox-Foster."

Bron: Http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,473166,00.html
      maandag 23 april 2007 @ 14:52:45 #156
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_48633227
    Ik moet me excuseren voor mijn onwetendheid op dit gebied. Gelukkig is alles weer rechtgetrokken en ik ben de corigerende users daarvoor erg dankbaar!

Knowledge: +10
    Lies: -5
    Overall knowledge: +1
    pi_48634514
    quote:
    Op maandag 23 april 2007 14:52 schreef Spellmeista het volgende:
    Ik moet me excuseren voor mijn onwetendheid op dit gebied. Gelukkig is alles weer rechtgetrokken en ik ben de corRigerende users daarvoor erg dankbaar!

Knowledge: +10
    Lies: -5
    Overall knowledge: +1
    Hehehe
      maandag 23 april 2007 @ 15:40:54 #158
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_48635006
    Na al deze verschrikkelijke berichten besluit ik me een biertje te drinken zolang het nog kan

Voordat je het weet is het einde in zicht en dan kan ik niet meer genieten Temperaturen die omhoog gaan, bijen die sterven en zo gaat de berichtgeving door.

Over bijen, ik zag gisteren een paar joekels waar ik even van geschrokken was. Het leken wel vleermuizen. Waren ook nog op zoek naar een gat in de gevel om een nest te bouwen volgens mij Zo'n beest wil ik niet op de slaapkamer hebben en zeker niet gestoken worden door.
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
      maandag 23 april 2007 @ 17:09:46 #159
    59136 Aurora025
    1649 - Siege of Drogheda
    pi_48638617
    Alan Watt over de verdwijnende bijen.

Birds, Bees and Biochemical Warfare

http://www.cuttingthrough(...)mWar_April192007.mp3

Jim Marrs over de bijen.
    http://www.redicecreation(...)CR-070422-jmarrs.mp3
    The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
    pi_48639258
    quote:
    Op maandag 23 april 2007 15:40 schreef Dromenvanger het volgende:
    Na al deze verschrikkelijke berichten besluit ik me een biertje te drinken zolang het nog kan

Voordat je het weet is het einde in zicht en dan kan ik niet meer genieten Temperaturen die omhoog gaan, bijen die sterven en zo gaat de berichtgeving door.

Over bijen, ik zag gisteren een paar joekels waar ik even van geschrokken was. Het leken wel vleermuizen. Waren ook nog op zoek naar een gat in de gevel om een nest te bouwen volgens mij Zo'n beest wil ik niet op de slaapkamer hebben en zeker niet gestoken worden door.
    Zijn dat niet gewoon flinke hommels? Hommels , doen echt helemaal niks. Zelfs niet als je ze slaat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')