Ik gelukkig wel een aantal. ze zaten op de bloesem van een boom in onze voortuin.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:12 schreef DrankBakje het volgende:
Ik ben gisteren de tuin maar eens rondgelopen, en speciaal op bijen gelet. Ik ben er geen 1 tegen gekomen.![]()
Wij hebben een grote tuin inclusief een boel fruitbomen maar het enige wat ik op de bloemen tegenkwam waren hommels.![]()
Was waarschijnlijk een wesp. Die overleven het bij mij meestal ook nietquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb gister een bij of een wesp vermoord, maar ik had geen keus
quote:GSM roeit bij uit
AMSTERDAM -
De mysterieuze terugloop van de bijenpopulatie valt volgens onderzoekers mogelijk te verklaren door de opkomst van de mobiele telefoon. De biologische radar van bijen raakt verstoord.
Dat schrijven twee Engelse kranten. Ze baseren zich daarbij op verschillende onderzoeken aan de Duitse Landau Universiteit en een studie van de Amerikaanse overheid.
In Duitsland, Engeland, Amerika en ook in ons eigen land loopt het aantal bijen stevig terug. Deze teruggang valt niet alleen te verklaren door ziektes. De opwarming van de aarde en luchtvervuiling werden al eerder geopperd, maar een eerste proef met mobiele telefoons in Duitsland bood verontrustende resultaten, zo schrijven de Daily Mail en The Independent.
Bijen weigerden terug te keren naar hun bijenkorf zo gauw er mobiele telefoons omheen werden geplaatst. Het zou verklaren waarom sommige nesten ineens leeglopen en het bijenvolk gedesoriënteerd naar een wisse dood vliegt.
De gevolgen hiervan zijn enorm, aangezien bijen in belangrijke mate bijdrage aan bevruchting van voedselgewassen en het instandhouden van het ecosysteem. Albert Einstein berekende zelfs eens dat de mens zonder bijen maar vier jaar te leven had, aldus de Engelse verslagen.
De kranten schrijven verder dat eerder onderzoek in Duitsland ook al uitwees dat de bijen hinder ondervinden van hoogspanningskabels. Over de hele wereld zijn inmiddels vele honderden bijenkorven om onbekende reden abrupt verlaten. In Amerika gaat het om het verlies van zestig tot zeventig procent van de commerciële bijenpopulatie.
Ik heb vorige week nog een slaperige wesp die in mijn hal zat buiten gezet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:56 schreef DrankBakje het volgende:
[..]
Was waarschijnlijk een wesp. Die overleven het bij mij meestal ook niet![]()
Ja hey, hij zat op de bak met voer van konijn. Dus ik pak de bezem en wil m eraf bezemenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb vorige week nog een slaperige wesp die in mijn hal zat buiten gezet.
Weet niet of het een koningin was. Was wel redelijk groot.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja hey, hij zat op de bak met voer van konijn. Dus ik pak de bezem en wil m eraf bezemenMaar toen lag ie half dood te gaan en moest ie wel helemaal dood
Volgende keer zal ik half dooie wesp reanimeren en spalken okay?quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat je niet in de verpleging werkt.
In een luciferdoosje met watjes.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:38 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Volgende keer zal ik half dooie wesp reanimeren en spalken okay?![]()
De meeste wespen die je nu tegen kunt komen, zijn inderdaad vaak koninginnen. Scheelt weer een wespennest als je die doodmaakt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb vorige week nog een slaperige wesp die in mijn hal zat buiten gezet.
Weet niet of het een koningin was. Was wel redelijk groot.
Dit is denk ik een afleidingsmaneuvre voor de echte rede, voedmanipulatie.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
In een luciferdoosje met watjes.![]()
Ontopic: ik heb sterke twijfels bij de GSM-signalen verklaring.
Om te relativeren (quote:Op zaterdag 21 april 2007 07:48 schreef Spellmeista het volgende:
dan zou dec. 2012 toch heel erg in de buurt kunnen komen..
maar waarom zei ein.stein dat?![]()
Heb je ook de subnote gelezen ...quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:19 schreef UncleScorp het volgende:
Nog eentje aangebracht door Francorex in een ander topic :
Putin Orders Russian Queens Home, Decimates US Bee Industry
It has long been known that both the United States and the Soviets have conducted decades long research into the use of mind control technologies, with the greater aim being towards the control of their own citizens, but also towards its uses in warfare, and which these events appear to be coming into line with past predictions of the unintended consequences should these esoteric be unleashed.
What is occurring in the United States today relating to hundreds of millions of their domestic bees disappearing, and who are descendents of their original Russian Queen ancestors, is that their Military Leadership has unleashed upon their citizens through their propaganda media organs (television/radio) the fearful 250 Hz signal intended to anger their population in the buildup towards war with Iran.
But. One of the unintended consequences produced by their provocative actions against their own citizens is that they have likewise ‘signaled’ the demise of their agricultural industry through the decimation of their domestic bee industry.
Is it indeed possible that the Soviets in the 1980s were foresighted enough to plant this ticking time bomb in the very heart of America should the United States at some future date become intent upon Global domination?
Full txt : http://www.whatdoesitmean.com/index984.htm
Zegt wel weer genoeg niet ?!quote:[Ed. Note: The United States government actively seeks to find, and silence, any and all opinions about the United States except those coming from authorized government and/or affiliated sources, of which we are not one. No interviews are granted and very little personal information is given about our contributors to protect their safety.]
Iets veel simpelers inderdaad, ons ecosysteem is erg zwak. Tenminste een groot deel ervan kan zo instoren het hele systeem zal altijd overleven alleen of de mens bij dat subsysteem hoort... Na de meteorietinslag ging bijna alles dood maar toch kwam de natuur er bovenop.quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Om te relativeren () misschien? Het was het begin van het atoomtijdperk. Maar niet alleen atoomwapens kunnen ons uitroeien.
Interessant om weten is dat Ed Dames in het verleden er had opgewezen dat naar de toekomst toe zich een probleem met de bijenpopulatie zou voordoen, voorafgegaand door problemen met amfebien( kikkers).quote:Dames shared what he's learned about the honey bee disappearances and deaths. An increase in UV radiation has degraded pollen and because of this, bees are having problems with their vision, and becoming malnourished.
Vandaag had ik ook zo'n beest op m'n kamer, dacht eerst dat er een kleine muis aan kwam vliegenquote:Op dinsdag 3 april 2007 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
ze komen hiernaartoe,
echt hele grote joekels heb ik al gezien
amazing groot!!!!!!!
![]()
![]()
5 cm
Ik meen het, ik schrik van die grote bijen, ze zijn heel groot!
Ik mag hopen dat je die de deur hebt uitgewezen omdat de horenaar eitjes onder de huid schijnt te leggen waar larven uitkomen, die zich vervolgens een weg banen door je vlees om zich met pus en al een uitgang te vinden door je opperhuid.quote:Op zondag 22 april 2007 23:39 schreef Symer het volgende:
[..]
Vandaag had ik ook zo'n beest op m'n kamer, dacht eerst dat er een kleine muis aan kwam vliegen![]()
Even opgezocht wat dat was en ik kom bij een Aziatisch ras uit dat hier eigenlijk niet voorkomt (Asian giant hornet). Dat heeft dan denk ik meer met de klimaatverandering te maken dan met de bijensterfte hier.
quote:Op maandag 23 april 2007 05:58 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je die de deur hebt uitgewezen omdat de horenaar eitjes onder de huid schijnt te leggen waar larven uitkomen, die zich vervolgens een weg banen door je vlees om zich met pus en al een uitgang te vinden door je opperhuid.
Maar waarom wordt de honing dat ze achtergelaten dan gemeden door anderen?quote:Op maandag 23 april 2007 00:24 schreef Bananenbuiger het volgende:
...
Die Ed Dames zou dan op zich best gelijk kunnen hebben met het dunner worden van de ozonlaag of hogere intensiteit van de zon en de daardoor hardere UV-straling, waardoor de bijen verblind raken...
nou, mij smaakt het er niet minder omquote:Op maandag 23 april 2007 09:35 schreef Symer het volgende:
Maar waarom wordt de honing dat ze achtergelaten dan gemeden door anderen?
Dat is denk ik de sterkste aanwijzing voor een virus oid. Kan het een combinatie van factoren zijn? Bijv de UV-straling wordt harder en er worden steeds meer GSM-torens gebouwd waardoor het immuunsysteem van bijen verzwakt wordt waardoor een aantal virussen veel meer grip hebben en de honing verpesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |