abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:00:03 #126
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48419662
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:12 schreef DrankBakje het volgende:
Ik ben gisteren de tuin maar eens rondgelopen, en speciaal op bijen gelet. Ik ben er geen 1 tegen gekomen.
Wij hebben een grote tuin inclusief een boel fruitbomen maar het enige wat ik op de bloemen tegenkwam waren hommels.
Ik gelukkig wel een aantal. ze zaten op de bloesem van een boom in onze voortuin.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_48422482
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb gister een bij of een wesp vermoord, maar ik had geen keus
Was waarschijnlijk een wesp. Die overleven het bij mij meestal ook niet
  FOK!fotograaf dinsdag 17 april 2007 @ 16:25:54 #128
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48423890
Volgens de gele raaf:
quote:
GSM roeit bij uit
AMSTERDAM -

De mysterieuze terugloop van de bijenpopulatie valt volgens onderzoekers mogelijk te verklaren door de opkomst van de mobiele telefoon. De biologische radar van bijen raakt verstoord.

Dat schrijven twee Engelse kranten. Ze baseren zich daarbij op verschillende onderzoeken aan de Duitse Landau Universiteit en een studie van de Amerikaanse overheid.

In Duitsland, Engeland, Amerika en ook in ons eigen land loopt het aantal bijen stevig terug. Deze teruggang valt niet alleen te verklaren door ziektes. De opwarming van de aarde en luchtvervuiling werden al eerder geopperd, maar een eerste proef met mobiele telefoons in Duitsland bood verontrustende resultaten, zo schrijven de Daily Mail en The Independent.

Bijen weigerden terug te keren naar hun bijenkorf zo gauw er mobiele telefoons omheen werden geplaatst. Het zou verklaren waarom sommige nesten ineens leeglopen en het bijenvolk gedesoriënteerd naar een wisse dood vliegt.

De gevolgen hiervan zijn enorm, aangezien bijen in belangrijke mate bijdrage aan bevruchting van voedselgewassen en het instandhouden van het ecosysteem. Albert Einstein berekende zelfs eens dat de mens zonder bijen maar vier jaar te leven had, aldus de Engelse verslagen.

De kranten schrijven verder dat eerder onderzoek in Duitsland ook al uitwees dat de bijen hinder ondervinden van hoogspanningskabels. Over de hele wereld zijn inmiddels vele honderden bijenkorven om onbekende reden abrupt verlaten. In Amerika gaat het om het verlies van zestig tot zeventig procent van de commerciële bijenpopulatie.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:28:58 #129
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48424050
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:56 schreef DrankBakje het volgende:

[..]

Was waarschijnlijk een wesp. Die overleven het bij mij meestal ook niet
Ik heb vorige week nog een slaperige wesp die in mijn hal zat buiten gezet.

Weet niet of het een koningin was. Was wel redelijk groot.
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:32:10 #130
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48424201
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja hey, hij zat op de bak met voer van konijn. Dus ik pak de bezem en wil m eraf bezemen Maar toen lag ie half dood te gaan en moest ie wel helemaal dood
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:36:51 #131
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48424461
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:32 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja hey, hij zat op de bak met voer van konijn. Dus ik pak de bezem en wil m eraf bezemen Maar toen lag ie half dood te gaan en moest ie wel helemaal dood

Ik hoop dat je niet in de verpleging werkt.
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:38:42 #132
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48424553
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet in de verpleging werkt.
Volgende keer zal ik half dooie wesp reanimeren en spalken okay?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 16:41:04 #133
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48424675
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:38 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Volgende keer zal ik half dooie wesp reanimeren en spalken okay?
In een luciferdoosje met watjes.

Ontopic: ik heb sterke twijfels bij de GSM-signalen verklaring.
pi_48424749
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De meeste wespen die je nu tegen kunt komen, zijn inderdaad vaak koninginnen. Scheelt weer een wespennest als je die doodmaakt.
  woensdag 18 april 2007 @ 09:35:17 #135
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48449124
Ik geloof ook niet helemaal in het GSM verhaal. waarom zou het nu opeens optreden? en waarom in grote landelijke (dunbevolkte) gebieden, zoals in de VS? Trouwens hoe verklaart dat het uitblijven van plundering van de kasten?
---
  woensdag 18 april 2007 @ 09:49:32 #136
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_48449592
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:41 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

In een luciferdoosje met watjes.

Ontopic: ik heb sterke twijfels bij de GSM-signalen verklaring.
Dit is denk ik een afleidingsmaneuvre voor de echte rede, voedmanipulatie.
Nu is de gemiddelde ignorant weer tevree. Misschien is de bron van het nieuwsbericht wel de wereld in geholpen door Monsanto, die weer verder kan gaan met z'n dubieuze praktijken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_48563540
(17-04-2007)

Amerikaanse bijen in nood (update)

In 24 Amerikaanse staten verdwijnen de honingbijen aan een alarmerend tempo. Het bijenverlies dat oploopt van 30% tot 70% is momenteel nog een mysterie voor de imkers en wetenschappers. Ook het nuttige natuurwerk dat bijen voor de gewassen betekenen komt in het gedrang.
Het is niet de eerste keer dat er een bijencrisis optreedt, maar op deze nationale schaal kent men het fenomeen niet. Bijenkorf na bijenkorf staat leeg; onderzoekers bestuderen verschillende theorieen waarom de bijen niet meer terugkomen...

"De echte vraag is waarom te vertrekken," aldus bijenexpert Jerry Hayes, van de Florida Department of Agriculture, "bijen zijn heel sociale dieren. Ze laten hun babies of koningin niet zomaar in de steek."

Er zijn enkele theorieen die een mogelijke oorzaak van deze kolonie-instorting kunnen verklaren. Onderzoekers denken aan virussen, schimmels maar ook aan foute of besmette bijenvoeding.
De wetenschappers bekijken onder andere pesticiden die in Europa verboden zijn, maar in Amerika vrij gebruikt kunnen worden. Hiervan sluit men niet uit dat werkzame stoffen het orientatiegevoel van de bij in de war brengt.

Als de werkelijke reden bekend is laten we het u weten. U kunt alvast kijken naar onderstaande video van een imker in actie:

Update 17-04-2005: Colony Collapse Disorder neemt toe. Wetenschappers werpen de straling van de mobiele telefonie op als mogelijke oorzaak. Als de onderzoekers gelijk hebben zijn de gevolgen enorm. Bijen dragen in grote mate bij aan de bevruchting van gewassen en het in stand houden van het ecosysteem.
Volgens berekeningen van Albert Einstein zou de mens zelfs maar vier jaar te leven hebben zonder bijen. Daar zal de webmaster van stop-umts.nl blij mee zijn...

Klik hier voor filmpje

(Grenswetenschap)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_48563545
18-04-2007

Bijen worden uitgeroeid door gsm

Zowel in Europa als in Amerika is er een terugloop van de bijenpopulatie, en volgens onderzoeken zou de opkomst van de gsm daar iets mee te maken hebben. De biologische radar van de bijen zou verstoord worden door de golven van de mobiele telefoon, schrijven de Daily Mail en de Independent.

De twee Engelse kranten baseren zich op onderzoek van de Duitse Landau Universiteit en een studie van de Amerikaanse overheid. De teruggang van het aantal bijenkorven is alvast niet enkel te verklaren door ziektes, opwarming van de aarde of luchtvervuiling. Bij het onderzoek werden gsm's omheen bijenkorven geplaatst. De bijen weigerden vervolgens terug te keren naar hun eigen korf.

De gevolgen hiervan kunnen rampzalig zijn: bijen dragen immers in grote mate bij aan het bevruchten van voedselgewassen en het behoud van het evenwicht in de natuur. Nobelprijswinnaar Albert Einstein wist zelfs te bereken dat de mensheid zonder bijen maar vier jaar meer te leven heeft.

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 21 april 2007 @ 07:48:53 #139
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48564179
dan zou dec. 2012 toch heel erg in de buurt kunnen komen..

maar waarom zei ein.stein dat?
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2007 @ 16:34:35 #140
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48574164
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 07:48 schreef Spellmeista het volgende:
dan zou dec. 2012 toch heel erg in de buurt kunnen komen..

maar waarom zei ein.stein dat?
Om te relativeren ( ) misschien? Het was het begin van het atoomtijdperk. Maar niet alleen atoomwapens kunnen ons uitroeien.
pi_48574625
21/4/07 Dode bijen op stoep van Bayer Brussel

Een 50-tal actievoerders hebben vannamiddag een groep bijen, of beter gezegd mensen verkleed als bijen, symbolisch laten sterven voor de zetel van het chemisch bedrijf Bayer op de Brusselse Louisalaan. Volgens de actievoerders, imkers, agronomen en leden van het collectief Bzzut, is het bedrijf met zijn insecticiden mede verantwoordelijk voor de massale bijensterfte van de laatste jaren.

Dramatisch
Recent verschenen nog berichten over massale bijensterfte in de Verenigde Staten en in België. De imkers die actie voerden getuigden dat de situatie inderdaad dramatisch is. "De bijen sterven met hopen", zei Mathieu Dohmen, Henegouws imker. "Ze vliegen uit maar komen niet meer terug, we kunnen ze met handenvol van de grond rapen. De oorzaak ligt volgens de actievoerders bij de insecticiden Gaucho, van Bayer, en Regent, van BASF. "Die bevatten respectievelijk imidaclopride en fipronil en dat zijn zogenaamde systemische insecticiden. Dat wil zeggen dat de actieve stoffen doordringen in het sap van de plant en in het stuifmeel. De bijen die dat opnemen, sterven eraan. Bovendien dringen die producten in de grond door en hebben ze een lange afbraakperiode, zodat ze ook doordringen in de volgende plant die op die plaats groeit."

Geen fruit, geen groenten
De bijensterfte is ook allesbehalve een onschuldig fenomeen, aldus Mathieu Dohmen. "Bijen brengen het stuifmeel over. Als zij er niet meer zijn, is er geen bevruchting meer mogelijk, is er geen fruit meer, zijn er geen groenten meer. Bovendien maken ze deel uit van de voedselketen. Kleine vogels die overleven op insecten worden door de bijensterfte ook bedreigd. Einstein zei het al: als de bij sterft, heeft de mens nog vier jaar te leven. Geen bijen meer, geen bevruchting meer, geen gras meer, geen dieren meer, geen mens meer."

Voedselketen
Nog gevaarlijker is het feit dat de actieve stoffen van de insecticiden ook in de menselijke voedselketen dreigen terecht te komen. "Ze worden bijvoorbeeld gebruikt op maïsvelden. Die maïs wordt dan als veevoer gebruikt, zodat koeien ze opeten en die actieve stoffen in de koemelk terechtkomt. In de Verenigde Staten heeft men al vastgesteld dat die stoffen, die neurotoxisch zijn, het zenuwstelsel van ratten aantasten."

Verbod
"Frankrijk heeft het gebruik van Gaucho al verboden na een gelijkaardige bijensterfte in de jaren negentig. Wij vragen dat de Belgische regering hetzelfde doet", besloten de actievoerders. (belga)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_440517.html?wt.bron=homeHVDN
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:29:03 #142
52357 Lambiekje
pi_48575431
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:46:40 #143
52357 Lambiekje
pi_48575882
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:19 schreef UncleScorp het volgende:
Nog eentje aangebracht door Francorex in een ander topic :

Putin Orders Russian Queens Home, Decimates US Bee Industry

It has long been known that both the United States and the Soviets have conducted decades long research into the use of mind control technologies, with the greater aim being towards the control of their own citizens, but also towards its uses in warfare, and which these events appear to be coming into line with past predictions of the unintended consequences should these esoteric be unleashed.

What is occurring in the United States today relating to hundreds of millions of their domestic bees disappearing, and who are descendents of their original Russian Queen ancestors, is that their Military Leadership has unleashed upon their citizens through their propaganda media organs (television/radio) the fearful 250 Hz signal intended to anger their population in the buildup towards war with Iran.

But. One of the unintended consequences produced by their provocative actions against their own citizens is that they have likewise ‘signaled’ the demise of their agricultural industry through the decimation of their domestic bee industry.

Is it indeed possible that the Soviets in the 1980s were foresighted enough to plant this ticking time bomb in the very heart of America should the United States at some future date become intent upon Global domination?

Full txt : http://www.whatdoesitmean.com/index984.htm
Heb je ook de subnote gelezen ...
quote:
[Ed. Note: The United States government actively seeks to find, and silence, any and all opinions about the United States except those coming from authorized government and/or affiliated sources, of which we are not one. No interviews are granted and very little personal information is given about our contributors to protect their safety.]
Zegt wel weer genoeg niet ?!
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:18:38 #144
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48585006
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 16:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Om te relativeren ( ) misschien? Het was het begin van het atoomtijdperk. Maar niet alleen atoomwapens kunnen ons uitroeien.
Iets veel simpelers inderdaad, ons ecosysteem is erg zwak. Tenminste een groot deel ervan kan zo instoren het hele systeem zal altijd overleven alleen of de mens bij dat subsysteem hoort... Na de meteorietinslag ging bijna alles dood maar toch kwam de natuur er bovenop.
---
  zondag 22 april 2007 @ 14:18:18 #145
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_48596920
Interessante informatie wat betreft het verdwijnen van de bijen, Major Ed Dames is een remote viewer, werkte jaren samen met de Amerikaanse defensie waar hij zijn eigen remoteviewing afdeling had. Vandaag de dag is Ed dames gepensioneerd en is regelmatig te gast in de coast to coast show.

Ed Dames heeft de remoteviewing techniek toegepast op het bijenprobleem en deelde zijn bevindingen mee in de coast to coast show van 1 april 2007. http://www.coasttocoastam.com/shows/2007/04/01.html
quote:
Dames shared what he's learned about the honey bee disappearances and deaths. An increase in UV radiation has degraded pollen and because of this, bees are having problems with their vision, and becoming malnourished.
Interessant om weten is dat Ed Dames in het verleden er had opgewezen dat naar de toekomst toe zich een probleem met de bijenpopulatie zou voordoen, voorafgegaand door problemen met amfebien( kikkers).

Volgens Ed Dames wordt deze situatie veroorzaakt door verhoogde intensiteit van de zon en degradatie van de ozonlaag , gevolg verhoogde UV straling en meer gepolariseerd UV licht.

het effect op de bijen is het volgende, Bijen raken verblind, vinden hun voedselbron niet, komen om door ondervoeding.

Ed Dames gaat ook dieper in op wat we mogen verwachten naar de toekomst toe.
Wat gebeurd er met de bijen? Het antwoord is schokkend.
De bijen gaan uitsterven.

Sterker, dit is het begin van een hele serie gebeurtenissen naar de toekomst toe, Volgens Ed dames is de volgende fase het afsterven van plankton in de oceanen.

Op kortere termijn ( binnen 2 maand) verwacht Ed dames een inciddent met een russische kerncentrale, een incident gelijkaardig met Tsjernobyl.

Veel informatie en de moeite waard deze show eens te beluisteren.
pi_48618280
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
ze komen hiernaartoe,
echt hele grote joekels heb ik al gezien
amazing groot!!!!!!!

5 cm

Ik meen het, ik schrik van die grote bijen, ze zijn heel groot!
Vandaag had ik ook zo'n beest op m'n kamer, dacht eerst dat er een kleine muis aan kwam vliegen

Even opgezocht wat dat was en ik kom bij een Aziatisch ras uit dat hier eigenlijk niet voorkomt (Asian giant hornet). Dat heeft dan denk ik meer met de klimaatverandering te maken dan met de bijensterfte hier.
  maandag 23 april 2007 @ 00:24:02 #147
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_48619290
tvp

interessant; kan me nl. niet voorstellen dat GSM's van invloed kunnen zijn op relatief zulke kleine simpele organismen die signaal gedreven gedrag vertonen. Nee, niet GSM-signaal gedrag
Onderzoek, als ik dat woord mag gebruiken hier van sommige users hier, heeft aangetoond dat veel insecten, maar ook bijvoorbeeld goudvissen, in het UV-spectrum zien.
Die Ed Dames zou dan op zich best gelijk kunnen hebben met het dunner worden van de ozonlaag of hogere intensiteit van de zon en de daardoor hardere UV-straling, waardoor de bijen verblind raken.

Deze dingen zijn waarneembaar, maar zullen dan nog gerelateerd moeten worden aan de afname van bijen.
Nou wie maakt er een mini-lab, met planten en een mini-populatie bijen, waarin de UV-straling gevarieerd kan worden?
Alwayz expect the unexpected
  maandag 23 april 2007 @ 05:58:59 #148
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48621479
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:39 schreef Symer het volgende:

[..]

Vandaag had ik ook zo'n beest op m'n kamer, dacht eerst dat er een kleine muis aan kwam vliegen

Even opgezocht wat dat was en ik kom bij een Aziatisch ras uit dat hier eigenlijk niet voorkomt (Asian giant hornet). Dat heeft dan denk ik meer met de klimaatverandering te maken dan met de bijensterfte hier.
Ik mag hopen dat je die de deur hebt uitgewezen omdat de horenaar eitjes onder de huid schijnt te leggen waar larven uitkomen, die zich vervolgens een weg banen door je vlees om zich met pus en al een uitgang te vinden door je opperhuid.
pi_48623196
quote:
Op maandag 23 april 2007 05:58 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je die de deur hebt uitgewezen omdat de horenaar eitjes onder de huid schijnt te leggen waar larven uitkomen, die zich vervolgens een weg banen door je vlees om zich met pus en al een uitgang te vinden door je opperhuid.

Ik heb haar netjes in een glaasje gedaan en buiten vrijgelaten (kostte nog flink wat moeite aangezien het beest groter was dan de breedte van het glas).
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:24 schreef Bananenbuiger het volgende:
...
Die Ed Dames zou dan op zich best gelijk kunnen hebben met het dunner worden van de ozonlaag of hogere intensiteit van de zon en de daardoor hardere UV-straling, waardoor de bijen verblind raken...
Maar waarom wordt de honing dat ze achtergelaten dan gemeden door anderen?

Dat is denk ik de sterkste aanwijzing voor een virus oid. Kan het een combinatie van factoren zijn? Bijv de UV-straling wordt harder en er worden steeds meer GSM-torens gebouwd waardoor het immuunsysteem van bijen verzwakt wordt waardoor een aantal virussen veel meer grip hebben en de honing verpesten.
pi_48623294
quote:
Op maandag 23 april 2007 09:35 schreef Symer het volgende:
Maar waarom wordt de honing dat ze achtergelaten dan gemeden door anderen?

Dat is denk ik de sterkste aanwijzing voor een virus oid. Kan het een combinatie van factoren zijn? Bijv de UV-straling wordt harder en er worden steeds meer GSM-torens gebouwd waardoor het immuunsysteem van bijen verzwakt wordt waardoor een aantal virussen veel meer grip hebben en de honing verpesten.
nou, mij smaakt het er niet minder om
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')