Wat heeft erts ermee te makenquote:Op woensdag 4 april 2007 12:38 schreef TeenWolf het volgende:
ik moet gelijk denken aan een uitspraak van squealmaster in de topic chemtrails als ik dit topic weer herlees:
"don't fuck with nature ore nature will fuck with us"
ik denk dat de meesten, waaronder ook lambiekje en northern star me wel begrijpen.....quote:
Ja, ik heb al gezegd dat we Europa komen overnemenquote:Op woensdag 4 april 2007 12:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hey! Jij bent ook een bee! Einz!!
De taalfoutjes en grapjes hebben we nu wel gehad.
Hele artikel: ABC7quote:
What Is Causing Central Valley Bee Crisis?
Apr. 3 - KGO - There is a crisis in the in the Central Valley that could jeopardize billions of dollars in crops that rely on honey bees. Something is causing bee populations to dwindle. It's a problem that has bee keepers scratching their heads, and farmers wondering who will pollinate their crops.
They are vital to the success of California's $1.4 billion-dollar almond industry - honey bees. But something is killing these pollinators - jeopardizing 80-percent of the world's almond production -- and possibly crippling other crops.
Eric Mussen, UC Davis: "About one-third of the fruits and vegetables that we consume each day rely on honey bee pollination."
At UC Davis Apiculturist Eric Mussen is one of the top bee researcher's in the country. He says the problem started on the east coast - moved throughout the midwest and has now turned up in California's Central Valley.
Eric Mussen: "We really don't know what is happening - but a number of colonies starting last summer - began to lose their adult bee populations. And the bees apparently just flew away and didn't come back."
[...]
California agricultural secretary A.G. Nakamura worries that any future bee shortages could devastate California crops.
A.G. Nakamura, CA Agricultural Secretary: "We depend on bees for a tremendous amount of pollination of enormous amount of crops - in other words if the bees don't pollinate those flowers the fruits don't come out of it."
Zover ik uit de berichten haal wel. Maar imo zou het dan op veel meer plaatsen kunnen zijn.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:06 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat is de deal nu, 't is in Amerika en Duitsland?
Wel ja, kan er ook nog wel bijquote:Op woensdag 4 april 2007 13:10 schreef TeenWolf het volgende:
hmmm heb even naar het fotoboek van queen bee gekeken en het is me gelijk duidelijk waarom northern star niet ingrijpt omdat het zo off topic is...![]()
![]()
Tel mijn offtopic berichten en die van anderen eensquote:Op woensdag 4 april 2007 13:10 schreef TeenWolf het volgende:
hmmm heb even naar het fotoboek van queen bee gekeken en het is me gelijk duidelijk waarom northern star niet ingrijpt omdat het zo off topic is...![]()
![]()
quote:Op woensdag 4 april 2007 13:25 schreef Queen_Bee het volgende:
****** zegt (13:24):
bijnen weg, bavianen over de zeik. Zou het samenhangen!
quote:Op woensdag 4 april 2007 13:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zover ik uit de berichten haal wel. Maar imo zou het dan op veel meer plaatsen kunnen zijn.
quote:Bee-keepers in Poland, Greece, Croatia, Switzerland, Italy and Portugal have also reported heavy losses. Meanwhile, scientists at universities in Southampton and Stirling who are concerned about declining numbers of wild bumblebees — which also aid pollination — are to use dogs to search for colonies in Scotland and Hertfordshire this year.
http://www.telegraph.co.u(...)07/04/01/nbees01.xml
nee de bijen zijn nog niet helemaal op, het Pentagon is nu druk bezig een mechanische bij uit te vinden ..... (wil nog niet echt lukken)quote:Op woensdag 4 april 2007 16:17 schreef P8 het volgende:
Zijn de amerikanen al dood inmiddels?
"als de aambeien uitsterven, sterft de mensheid binnen ongeveer 4 jaar"quote:Op woensdag 4 april 2007 18:53 schreef Elegy het volgende:
En hoe staat het met de aambeien?
We got pwnedquote:Op woensdag 4 april 2007 19:03 schreef P8 het volgende:
[..]
"als de aambeien uitsterven, sterft de mensheid binnen ongeveer 4 jaar"
OW NOES
Die behoren tot een heel ander ras.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:53 schreef Elegy het volgende:
En hoe staat het met de aambeien?
Over bumblebees zou ik me geen zorgen maken, dat zijn de enige beesten die ik nu juist veel tegenkom bij ons in de tuin.quote:
idd lambiekje, maar het is niet de gehele mensheid, alleen Amerika.....quote:Op woensdag 4 april 2007 20:25 schreef Lambiekje het volgende:
Dit is heel kwalijk er worden achterlijke taalgrapjes gemaakt terwijl de mensheid op uitsterven staat !!
Engeland ook, en dat is een stuk dichterbij. in Londen was 2/3 van de volken doodgegaanquote:Op woensdag 4 april 2007 20:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
idd lambiekje, maar het is niet de gehele mensheid, alleen Amerika.....
Hoho .onze buren hebben anders ook last van bijsterfte. Dus wij Nederlanders kunnen wel eens mee getrokken worden.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
idd lambiekje, maar het is niet de gehele mensheid, alleen Amerika.....
Dat zal allemaal wel lukken .. maar het probleem is dat als de bijen uitvliegen en nectar zoeken worden ze ziek van gemanipuleerde flora. Dat is het hele probleem. Monsantoquote:Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef Elvi het volgende:
Doet me een beetje denken aan Hitchhikers Guide to the Galaxy: de aarde vergaat en de dolfijnen zingen een afscheidsliedje ('So long, and thanks for all the fish') en verdwijnen.
Misschien doen de bijen dat ook'So long, and bedankt voor die bloemen'
.
Maarem... er kunnen toch nieuwe bijen 'gekweekt' worden?![]()
"Nothing is in contradiction to nature, only in contradiction to what we know of it".quote:Op woensdag 4 april 2007 12:38 schreef TeenWolf het volgende:
ik moet gelijk denken aan een uitspraak van squealmaster in de topic chemtrails als ik dit topic weer herlees:
"don't fuck with nature ore nature will fuck with us"
Monsato is wereldwijd.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Hier hebben we er ook last van (hier als in Europa) dus dat heeft denk ik niet veel te maken met foute amerikaanse praktijken.
Ik denk dat je niet goed hebt gelezen wat er aan de hand is.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:41 schreef Stippel het volgende:
Interssant, maar mensen moeten er wel rekening mee houden dat massa-sterfte bij veel insekten heel normaal is; in de winter sterft het merendeel van de insecten en ieder voorjaar moet de hele kolonie weer opgebouwd worden ....
En als je wat van bijen afweet, weet je dat dat iets dat aan het einde van de zomer en begin van de winter heel normaal is ....quote:Op donderdag 5 april 2007 13:58 schreef NorthernStar het volgende:
De bijen vliegen uit maar komen niet terug naar de korf. Zodat de kolonie, of wat er nog van over is, na een tijdje afsterft.
Genetische manipulatie van gewassen is wat vooral hier op het forum zelf wordt genoemd, in de nieuwsberichten spreken ze eerder van een soort parasiet. Maar de bijenstand neemt wel ongezonde vormen aan in bepaalde gebieden. Wat dus ook een erg vreemd verschijnsel is (al eerder genoemd): insecten die normaal een verlaten bijenkast plunderen (de honingvoorraad) blijven nu weg. Wat er dus op kan duiden dat dat er gifitge stoffen achterblijven.quote:Op donderdag 5 april 2007 14:35 schreef Stippel het volgende:
[..]
En als je wat van bijen afweet, weet je dat dat iets dat aan het einde van de zomer en begin van de winter heel normaal is ....
echter, door verschillende effecten (waarbij ook virussen) gaat het herstel van de bijenkolonies in het voorjaar kennelijk niet goed en sterven veelvuldig volledige bijenafailies uit, waardoor op de lange termijn de bijenstand flink gedaald is in verschillende regionen (specifiek amerika)....
een eenduidige oorzaak ervoor geven is niet zomaar mogelijk, het kán idd te maken hebben met lange termijns doorfok genetische effecten, doordat er mogelijk genetische fouten in de opgebouwde families ontstaan zijn of vermoedens omtrend klimaat-effecten, bestrijdingsmiddelen.
Volgens mij kan niemand hier stellen zomaat te #weten' wat de oorzaak is, anders dan dat natuurlijk iedereen aannames kan doen.
Ik kan me echter niet voorstellen dat dit ook maar minimaal gerelateerd kan zijn met genetische manipulatie bij planten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |